Kertokaas sitte kumpi sieltä tulee 60 vai 120tpi malli.. Vai saiko jossain tilaisvaiheessa valita?
Printable View
Kertokaas sitte kumpi sieltä tulee 60 vai 120tpi malli.. Vai saiko jossain tilaisvaiheessa valita?
^pistinpä postia heille ja kuittaan jos vastaavat.
^
^^
Hi,
we only sell 120 tpi version.
Thanks,
Wolfgang
Bike, Steel & Borrow
^ehti vastaan mulleki lisäyksellä että nyt lisätty tuotekuvaukseen ;-)
^Tuolla ainakin homma toimii. Vastas mailiin heti ja sivut päivitty. Nyt ne raapii päätä, että miks kaikki Suomalaiset haluaa Knardit:p.
Knardi lähti tännekkin. Vaikka en usko edelleenkään että se toimii mun makuun. ;)
Veikkasin että Iso Knardi:
- vetelee just sopivalla maastopaineella kovalla alustalla
- pitää ku tauti takana melkein millä paineella tahansa
- pitää mahtavasti edessä maastossa millä paineella tahansa
- painaa enempi kuin Rougarou joka tekee samat kaks edellistä kohtaa
- omaa tietenki vähä enemmän ilmatilaa-> joustaa-> mukavempi jos ei oo kiire
^^^En mäkään olis tarvinu, mutta Sulo Vilen syndrooma iski;). Mutta pakkohan se on testaa, ku on niin kehuttu. Taakse tosin menee. Vaikka iso JJ vakuuttaa edelleen. Ainoastaa etusena ärsyttävä piirre tarttua pitkospuiden välissä puihin kiiinni. 4" tekee samaa. Budilla en moista muista.
^Taakse se mullakin menee. Edessä pysyy Bud, tuskin nokalle parempaa löytyy. Imo.
Paljos knardi olikaan 80mm vanteella levee?
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
^ Tuon mukaan noin 122.5mm 82mm vanteella. http://surlybikes.com//uploads/downl...o_Chart_v2.pdf
65:lla isoknardi beargreasessa takana, ei jatkoon.
Muutenhan toi on ihan hemmetin hyvä kumi, mitä Ski tuossa jo luetteli, mutta renkaan runko vääntyy sen verran, että hankaa herkästi ketjuun ykkösellä ajettaessa. Pienemmillä paineilla ongelma pahenee. Ei siis renkaan vika vaan turhan iso beargreaseen.
Tänään alle Barbegaz.
Pitääskö 4" tarkoitettu sisuri toimia 4.8" renkaas ku myivät mulle pyöräliikkees sellaasen ja olivat varmoja että sopii?kokeilin sitä laittaa niin toinen puoli vaan pullahtaa vanteelta yli ja toinen reuna ei meinaa mennä vanteelle...
Enemmän painetta.. Siitä se pullahdus on kiinni ;) Sopiva sisuri on.
Onko joku punninnut paljonko kevenee, jos vaihtaa 4.7" Bulldozerin 4.8" Jumbo Jimiin?
Iso JJ ärsyttävä ohjailtava 0.3 bar paineilla. 0.4 ylöspäin ihan ok, mutta ei Budin veroinen. 80mm vanne.
Tosin en tykkää muutenkaan ajaa alle 0.4 bar kesällä isoilla kumeilla.
Knardi tulossa jo DHL kyydissä tarjous kaupasta.
Barbegaz napsahti saippuaveden avulla 65mm kehälle laakista 1bar paineella. Ei tarvinnut kikkailla sisurien tai liimojen kanssa yhtään.
Pikainen testilenkki vaikutti hyvältä, rullaavuus asfaltilla ihan hyvä, maastossa pito kovillakin paineilla ihan riittävä.
Jos ei tuo tuosta veny, niin varsin loistavan oloinen rengas.
Mun isoKnardissa on rungossa pieni n.4mm sivuheitto ja se on nyt kuukauden aikana paisunut sen verran että ottaa muklukissa takaa kiinni ketjuun kun ajaa ykkösellä sekä heitoin uloin kohta kohtaa. No knardi siirtyy eteen ja retkimuklukki luovuttaa Barbegazzin lenkkimuklukkiin taakse.
Iso Knard toimii parhaiten leveällä vanteella (niin kuin kaikki muutkin kumit, mitä leveämpi vanne sitä lyhyempi ja leveämpi kontaktipinta maahan = pienempi vierintävastus, myös renkaan suorempi seinämä joustaa paremmin = parempi rullaavuus, pito ja ajotuntuma). 100mm vanteella Knard huomattavasti parempi kumi kuin 80mm:llä, vaikea edes kuvitella miten paska mahtas olla 65mm-maantievanteella.
Kevät ja vanteenleveyskeskustelu.
http://velonews.competitor.com/2012/...rethren_209268
http://physics.stackexchange.com/questions/128626/how-much-more-efficient-is-a-road-bike-than-a-mountain-bike
http://cdn.velonews.competitor.com/f...3/image002.png
Sen jälkeen kun ostin Barbegazit joulukuussa niin ei ole tarvinnut lukea tätä triidiä, toimii joka paikassa.
No siinähän se tuli kiteytettynä asiantuntijan elkein. :rolleyes:
Tuolla logiikalla siis maastopyörissäkin pitäisi käyttää 2,4" renkaalla vähintään 50mm leveää vannetta.
Noin neljän vuoden kokemuksella läskeistä mä olen testannut vain 90,82,80,65,ja 52mm kehiä, ja omalla kohdalla kokenut parhaaksi kompromissiksi 65mm kehän. Se tekee renkaan pyöreämmäksi, jolloin tietä vasten oleva pinta-ala on pienempi ja voi käyttää inan verran kovempia paineita, jolloin siirtymillä taas ajo on paljon miellyttävämpää paremman rullauksen ja tärinänvaimennuksen ansiosta. Leveämpi rengas suojaa myös kapeampaa vannetta louhikossa, joka on väkisinkin hiukan köykäisempi. Ja mitä meitä nyt porukkalenkeillä on joskus ollut kymmenellä eri rengastuksella olevaa läskiä, niin eipä sitä juuri ole ajaessa huomannut, millä yhdistelmällä kukakin ajaa.
Eiköhän se riitä että rengas on pyöreä. Ei tartte olla edes musta. ;)
Tässä teille vielä yksi kiinnostava artikkeli, joka tukee ainakin omia havaintoja maastoajossa. Olisi kiinnostavaa lukea, jos joku löytää artikkeleita jossa on vastakkaisia havaintoja! Itse ajelen vähemmän läskillä maantiesiirtymiä kuten Mutis, joten en ota kantaa siihen osastoon, 2.4" 50mm just joo ... keksi vielä jotain muutakin henkilöön menevää sanottavaa kuin "varsinainen asiantuntija" niin keskustelun taso on ehtää fillarifoorumia ;) Maastossa leveämpi ja kapeampi kontaktipinta on paljon parempi, kuin pitkä ja kapea. Tämä toteutuu samalla renkaalla, kun vanne levenee.
Mitäpä tästä tämän enempää, jos asia kiinnostaa niin siitä kyllä löytyy paljon ihan tutkittuakin tietoa, eikä pelkkää mun tai Mutiksen mutua. Joillakin lukijoilla taitaa tulla pääkipeäksi, jos tällaisia miettii, mutta hehän voivat vain ohittaa nämä jutut ja jatkaa matkaa pyöreillä renkailla.
http://blog.artscyclery.com/science-...wide-mtb-rims/
Tämäkin on aika kiinnostava:
http://www.mtbonline.co.za/info/mtb-...resistance.htm
Tässä lauseessa ei ole päätä eikä häntää, vain parhaat selkäpalat, kuin abba sillissä konsanaan..
Jos yritit sanoa "leveä ja lyhyt" vs. "pitkä ja kapea" niin ehkä sitten jotain perää, mutta kerrohan, miten se kontaktipinta läskirenkaassa lyhenee, jollei kehämittaa pienennetä siirtymällä esim. 24" läskeihin tai vielä pienempiin.. Taitaa van nykysuuntaus olla vielä suurempi kehä, eli entistä pidempi kontaktipinta = pitoa..