Ottaisikohan Okka autoni väliin, loput pistetään Visalla :eek:
Printable View
Mitä suotta autoa tarjoamaan vaihdossa. Katsot että vakuutukset on kunnossa ja jätät sen siihen talon pihaan missä Pyörähuolto on Ladussa.
Kyllä ne vanhemmat autot siitä häipyy ja sitten vaan ilmoitusta tekemään.
Kävin tänään näyttämässä pari kuukautta sitten (Pyörähuollosta) ostamaani Rockhopperia, kun takajarru (Juicy 3) oli muutaman päivän ilman järkevää syytä menettänyt jarrutustehoa.
Syyksi paljastui yksinkertaisesti se, että jarrupaloihin oli mennyt öljyä/skeidaa. Palat vaihdettiin odotellessa muutamassa minuutissa ILMAISEKSI ja jarruteho palasi! Taas kerran poistuin Pyörähuollosta todella tyytyväisenä erinomaisen reilun linjan ja asiakaspalvelun ansiosta!
Eilen Jimmy asensi ohjainlaakerin ja Okka vaihtoi takaiskariin puslat odotellessa, kun puhelimessa lupasivat ehtiä vasta alkuviikosta :)
Koen saaneeni hyvää palvelu KO kaupasta, taisi keula, jarrut ja kiekot tulla ostettua.
Tuolla ei kannata käydä pelkästään niiltä nettisivuilta löytyvän tiedon perusteella. Kannattaapi soittaa ensin ja varmistaa, että haluttu tavara oikeasti löytyy hyllystä. Sama juttu tietty pätee moneen muuhunkin liikkeeseen.
Luulis, että heittäsivät käytetyt pikalinkut pois, muuta ne myydäänkin sitten kai uudestaan? Mpesua on selkeesti viilattu linssiin, kun 3€/pikalinkku velotettu. Action sportistakin saa Saksasta pikalinkkuja 2,5€/kpl hintaan. Siinähän on 50c hintaeroa!
Pyörähuolto on siinä mielessä mukava paikka asioida, että (melkeen kaikki?) putiikissa duunia tekevät harrastavat fillarointia. Niinpä porukalta löytyy käyttökokemusta kamoistaan. Ite ostin viime keväänä No Saint Maxarin pyörähuollosta ja tulipa kyllä ostettua niin itelle sopiva "runko-paketti", että ei tosikaan. Pääsin vielä koeajamaan samanlaisen fillarin, vaikka ostin pelkän rungon + keulan. "Koeajopäiviä" saisi muutkin fillari putiikit alkaa järjestämään. Hauska räpäillä ja testailla useempaa fillaria kerralla!
Ja vähän sanomistakin... Omaa runkoa jouduin kyllä turhan pitkään odottelemaan ja se vähän tympi. Mutta hyvää kannatti kyllä odotella. :)
Jep. Seuraavana päivänä ostin toisesta liikkeestä pikalukkoja euron tsipale. Tämän perusteella luuloni ylihinnasta vahvistui varsinkin kun jälkimmäiset lukot olivat vallan ruosteettomia.
Myös minä sain Jimmyltä loistavaa palvelua. Spessua menin katsomaan mutta Cube tarttui ostoskoriin. Olihan se myymälä hieman erilainen kuin esim. Bikeplanetin tilat, mutta tuote/palveluhan se ratkaisee...
aina saanut hyvää palvelua kun larun pyörähuollossa olen käynyt.
esim viimeviikolla (taisi olla torstai) soitin okkalle iltapäivällä tossa kolmen aikoihin, et fillarissani jotakin häikkää keskiö/ratas/kampiakselilla ja kysyin et onko heillä kiire et voinko tulla pyörän kanssa käymään viiden aikoihin.
sopii, sanoi okka. eiku fillari auton kyytiin ja larua kohti. niin sitten jimmy ja minä siinä ihmeteltiin asian kanssa ja n. tuntia myöhemmin lähdin (uudet kammet + ratas) liikeestä ulos tyytyväisenä asiakkaana, fillari tuli kondikseen ja samalla minä köyhdyin jonkin verran, mutta se kuulunee asiaan:D ...varsinkin kun en itse mikään hirveä nikkarimestari ole...
ja jos jotakin määrättyä tavaraa tarvitsee, niin silloin kyllä kannattaa soittaa ennen kuin menee paikan päälle käymään, ettei myydä ei oota... mutta taitaa sama päteä lähes kaikkiin liikkeisiin. siis liikkeen netti-sivusto ei aina ajantasalla.
+ ei liike mikään bike planet tiloiltaan ja ilmeeltään ole ja hyvä niin.
kävin tossa muutama viikko sitten vantaan bike planetissa ja kyllä oli niin tylsä/kylmän ja kolkon oloinen liike (kuin myös friisilän vastaava). suuri kuin mikä, mutta ei siellä kauan jaksanut ihmetellä kun piti liikkeestä poistua.
et tämmöttii...
Kesällä puuhastelivat White Industrien takanavan kuntoon eli viitseliäisyyttä löytyy myös harvinaisempiin projekteihin. Hankkivat valmistajalta tiedot räjäyttämisestä koska laite muistuttaa abloyta enemmän kuin norminapaa. Iso peukku koko pajalle ! Hyvin taas rullaa
Pitänee varmaankin listata kokemukseni ko. liikkeestä. Kaikki ne palvelut mitä olen tarvinnut on Okka tuottanut erinomaisesti. Asennusten laatu moitteetonta, hinnoittelupolitiikka vähintäänkin maltillinen ja palvelu mukavaa ja toimivaa. Aikataulutkin on pitänyt aina.
Huonoa palvelua/kehnoa asennusten laatua/aikataulujen pettämistä olen kohdannut yllätten muista liikkeistä ns.gurujen luota. Tulen jatkossakin käyttämään Okkaa varmasti.
Ja ei ne ulkoiset puitteet todellista harrastajaa voisi vähempää kiinnostaa... ne hehtaarihallit ja kivat valomainokset kun näkyy niissä hinnoissa sitten.
Plussat täältäkin kyseiselle liikkeelle!Sekä uusi pyörähuollon yhteydessä eri toimitilassa oleva Löffler kauppa näytti todella hyvältä!!
Ei se nyt niin hirviän uusi ole, ihan mukavan oloinen oli kylläkin.
Kurkatkaapa viimeinen tuote :) http://www.pyorahuolto.com/list.php?type=maasto
Katohan, kiinalaiset iskivät..
Vein pyöräni ansaittuun huoltoon kyseiseen kauppaan. Siis semmoiseen 75 euron, jossa fillari pestään ja säädetään ja vaihdetaan mm. jarrupalat. Yllätys oli meko suuri kun hintalapussa luki 194 ja olivat vaihtaneet ketjut sekä toisen eturattaan. Olin niin ymmälläni, että maksoin kiltisti. Taatusti aiheesta meni vaihtoon, mutta tuommoinen remppa pyytämättä ja erikseen lupaa kysymättä??? No. Oppia ikä kaikki. Olkaa muut keltanokat tarkempia.
Rahat kannetaan tästä eteenpäin muualle.
Ei millään pahalla, mutta pitäisiköhän tässä tapauksessa katsoa peiliin?
Minkäli luit huolella mitä huolto pitää sisällään, niin siellä mainittaan viimeisenä, että "Kuluneet/rikkinäiset osat vaihdetaan" ja sivun lopussa, että "Vaihdetuista osista veloitetaan.'' Jos itse on tietoinen osien huonosta kunnosta, niin silloin kanattaa ottaa asia puheeksi huoltoon viedessä ja pyytää mahdollista arvioita lopullisesta hinnasta jne.
Ei millään pahalla, mutta pitäisiköhän tässä tapauksessa katsoa peiliin?
Olen samaa mieltä.
No on minusta aika härski hinta tuo 119 euroa kymmenen minuutin työstä ja ketjusta ja rattaasta. Perus Shimanon ketjuja saa noin 15 eurolla ja eturattaat 35 eurolla.
Mun mielestä kuluttajansuojalain mukaan olisi pitänyt saada asiakkaalta erillinen lupa noille töille.
Silti jos 119 € lisää hintaa tulee, itse odottaisin asiakkaan yhteydenottoa (jos hän ei jättänyt puhelinnumeroa) ennen osien vaihtoa, riippumatta Nappulakengan mainitsemista ehdoista.
No menihän tuo hinta hieman yläkanttiin;). Paikallisessakin liikkeessä näyttäis löytyvän kaikkia alumiinisia eturataskokoja maastoon ja maantielle 26-35 euron hinnalla. Saattahan se olla että ton'illa on joku hipopyörä titaanisilla eturattailla ja X-10 SL -ketjuilla:D.
Saattahan se olla että ton'illa on joku hipopyörä titaanisilla eturattailla ja X-10 SL -ketjuilla.
Cicli b trekking. Ostettu Pyörähuollosta.
Laskustahan se näkyy erittelystä mikä maksoi mitäkin. Jos mietityttää onko jokin rivi kohtuullinen, niin laita erittely näytille ja raati varmasti kertoo mielipiteensä.
kuitti kuntohuollosta:
-jarrupalat 2 x 18;-
-ketju loppu (näin tässä kuitissa lukee) 30;-
-keskiratas 28;-
loppuvaihto 15+10;--
-------
osat 94;-
työ 100;-
yhteensä 194 €
Meillä vietiin daamin fillari samaiseen 75e kuntotarkastukseen ja ulos tultiin samanlaisella 194e laskulla, fillariin oli vaihdettu takapakka, eturatas ja ketjut. Kyllä tuo summa tuli vähän puskasta, kun yleensä asiakkaalle kerrotaan tilanne ja pyydetään vahvistus ehdotetuille toimenpiteille. En siinä hämmennyksessä/ketutuksessa alkanut vääntämään, mutta pikkaisen jäi "orgaanisen oheistuotteen maku" suuhun ko. paikasta. No kai tästä casesta jotain oppi, joten laitettakoon oppirahojen piikkiin...
Jarrupalat on minun makuuni kalliit mutta ei mitenkään mahdottomat. Keskiratas lienee ihan normihintainen. Hyvä ketju maksaa (?) tuon verran. Lisätöiden hinta ei sekään ole mahdoton.
--> Lasku eriteltynä en itse pidä loppulaskua mitenkään kohtuuttomana, ottaen huomioon, että se on tehty ammattiliikkeessä. Toki osista olis voinut säästää muutaman kympin hakemalla tavaraa bilikkateemasta tai muusta b-luokan putkasta. Mutta se lupa/ilmoitus tarvittavista lisätöistä olis tietenkin ollut paikallaan. Ciclihän oli Okkalta ostettu, niin omistajan numeron olis voinu löytää kanta-asiakasjärjestelmästä ;)
Meinasin sanoa, että ketju on aika kallis, mutta näköjään bike-componentsillakin 20e nykyään toi XTR. Ei tossa mikään kovin kalliilta kyllä tunnu.
Onhan nuo jarrupalat levyjarruihin?Muuten en ymmärrä hintaa....
:rolleyes:Joo, levyjarruthan ne näyttäis olevan CicliB Trekkingissä. Mutta tosiaan kuitissahan nuo hinnat näyttäisi olevan aika ok. Jarrupaloja kun ei aikaisemmin mainittu. Alkuperäisen huollon hinta kun oli 75 e niin lisätöille jää hinnaksi 25 e. Aimut siis mikä tossa oli ikävämpi homma on toi ettei ilmoitettu lisätöistä. Itsellä jäi viimeiseksi pyöräliikkeen tekemäksi (ei pyörähuolto) reilu kymmenen vuotta sitten, kun muutaman kuukauden ikäiseen vähän ajettuun maasturiin uusittiin osaa, mm ohjainlaakeri ja lopullinen hinta oli myös yli kaksinkertainen alkuperäiseen hintaan. Ohjainlaakerin äijä selitti sillä että talven maantiesuola oli syövyttänyt. Tuli vähän sellainen nöösiä vedätetään olo. Sen jälkeen on tullut itse tehtyä kaikki huoltohommat ja ohjainlaakeritkin ovat kestäneet pyöränkin iän verran:D.
Kiitos kaikille kommenteista. Parasta kuitenkin on se, että pyörä on tykissä iskussa talvisille taipaleille.
@Fillari-lehden mainosbanneri:
pyorahuolto.com -> uusi liike tulossa, Lauttasaarentie 11 :seko:
Kyllä nykyiset ketjut ja rattaat on sellaista tinaa että voi lähteä siitä että aktiivikäytössä menee uusiksi ainakin kerran vuodessa. Mutta kohtuullista olisi että lakia noudatetaan. Millaista olisi urputus, jos työ keskeytettäisi ja kun tulet hakemaan pyörääsi huollosta kysytään, että saisiko sen kuluvat osat vaihtaa. Tietysti tuota kannattaisi kysyä/kertoa jo työtä vastaaotettaessa/jätettäessä että saako kuluneet osat vaihtaa. Kestää noin 3 sekuntia tarkastaa ketjun kunto sellaisella tulkilla. Miksei tällaisessa tilanteessa ketjua mitata jo työtä vastaanotettaessa? Se olsis hyvää asiakaspalvelua. Ja pätee tietysti mihinkä tahanasa pyöränhuoltoliikkeeseen.
Miten musta alkaa vaikuttaa siltä, että tuosta uudesta sivukonttorista tulee Suomen ensimmäinen Specialized Concept Store
Hienoo...
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._5836829_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._4629073_n.jpg
Laitetaan pyörähuolto.comista vähän negatiivistakin palautetta (vaikka yleisesti onkin kaupasta hyvä fiilis ja asioin varmasti tulevaisuudessakin).
Multa pöllittiin syksyllä 2009 vanha maastopyörä ja lähdin miettimään minkä hankkisin tilalle. Ajattelin vahvasti että tällä kertaa haluaisin koeajaa useita vaihtoehtoja ja valita sen joka oikeasti tuntuu hyvältä. Menin myös pyörähuolto.comiin katsomaan Spessu / Cube valikoimaa, ja pidin spessua oikeasti varteenotettavana.
Kun sitten rupesin puhumaan koeajosta oli idean palaute niin nihkeä etten oikeasti kehdannut sitä suorittaa. Tuli vähän semmoinen olo että voisi vähän ajaa katua ylös ja alas ja jos pyörä ei sen jälkeen näyttäisi prikulleen samalta kuin ennen niin se olisi ostopäätös. Toki ymmärrän että jos pyörän rikkoo niin se on omalla vastuulla, mutta jotenkin tuntui paljon tuotakin nihkeämmältä.
Ei siinä mitään, en minä oikein muualtakaan koeajoja saanut varteenotettavista malleista, useimmissa paikoissa tosin rajoittavana tekijänä oli isojen (L/XL) kokojen tai koko mallien puute kuin semmoinen yleinen nihkeys koeajon konseptia vastaan.
Päädyin sitten ostamaan pyörän muualta, ja hinta reilusti 5000€ paremmalla puolella.
Palaute nyt on lähinnä että kannattaa vähän miettiä miten siihen koeajon konseptiin asennoituu, erityisesti kun kyseessä on liike jolla on hyviä pyöriä esillä eli olisi mahdollisuus erottautua positiivisesti kilpailijoista (ja tämähän on jo n. vuoden vanha juttu eli tilanne on voinut muuttua).