Just joo... kyllä se halvenpi pyöräKIN tuollaisen reissun kestää kun ei ole niin ronkeli.
Itselläni on sen toisen parjatun pyöräliikkeen halpis 199€ fillari, jolla viime kesänä ajoin Milanosta Barcelonaan ja hyvin kesti. Sen verran pyörää
kyllä parantelin että vanteet ja pistosuojatut renkaat ostin.
Ennen reissua, ajoin muutaman tuhannen ja sen jälkeenkin muutaman tuhannen olen pyörällä ajanut ja seuraavalle reisullekin, vielä sillä lähden. Luultavasti pyörä ei kestä sitä mitä esim. 1000€ fillari, mutta kyllä se sen reisun kestää. Ja jos joku hajoaa siellä on korjaamoja luultavasti hivenen taajemmassa kun tässä pyöräilyn takapajulassa. ;)
Sitten joku "valitti" että matkustaminen ulkomailla on kallista. Leirintä alueet ovat 6-18 yö ja kyllä mielestäni ruoka, ostaa sen sitten ravintolasta
tai kaupasta on merkittävästi halvenpaa kun tässä Euroopan kalliinmassa maassa. Minä kyllä tankkasin veden ihan hanasta.. ei vaikutusta ainakaan minun vatsaani. Lennot edestakaisin, sisältäen polkupyörän 300€. Toki Suomessa matkustaminen on kyllä ihan ok. Mutta epäilen vahvasti että kaiken kaikkiaan ulkomailla matkustaminen ei sen kalliinmaksi tule.
Sitten se läppäri.. Ainakin niillä leirintä alueilla joissa minä yövyin oli kone ja
nettiyhteeys joka oli noin 1€ puolituntia. Niillä hinnoilla en ainakaan itse lähtisi konetta mukanani kantamaan. Yleensäkin l-alueilla oli loistavat palvelut. Kaupat, kampaamot, ravintolat, pyykinpesumahdollisuudet ja oikestaan kaikki mitä nyt yleensä perus elämiseen vaaditaan.
Ei muutakun matkaan vaan.. vaihka sillä halpis pyörällä ja jos, ja kun, hommasta innostutte, niin sitten se kalliinpi, henompi, kevyempi ja
sellainen josta myös matkustus maan pitkäkyntiset innostuvat, ostamaan;)
Lisää minun matkasta...
www.matkafillari.com
Ja sitten... jos joku kyselee vilpittömäsi neuvoja ja apua niin muistakaapa
olla kohteliaita... Tämä on muuten hyvä foorumi mutta muutamat NIMETTÖMÄNÄ pysyttelevät henkilöt eivät kyllä aina osaa käyttäytyä.