Voi olla Beistit hyvät lumella. Tosin eiks Bud ja Lou ole aika hyviä siellä(kin)?
Printable View
Voi olla Beistit hyvät lumella. Tosin eiks Bud ja Lou ole aika hyviä siellä(kin)?
Olen tässä miettinyt Bud-Bud tai Bud-Lou rengastusta, mutta en osaa päättää kumpi parempi setti talviajoon. Nyt ollut käytössä vajaan vuoden Jumbo Jim 4.0", joista ei mitään pahaa sanottavaa.
Väitän että kumpi vaan. Ei mee metsään.
Ens talvi ajetaan Bud-Bud rengastuksella.
EDIT: Tai meneehän se. Ehe-ehe.. ;)
Siis nimenomaan menee metsään! ;)
Laita lou eteen propulsion suuntaan ja bud taakse cornering suuntaan. Eiköhän sillä saada kompensoitua rengassuunnitelijoiden tekemät virheet..! :-)
Lou edessä propulsion suunnassa on jo melko surkea. :rolleyes:
On tämä kyllä vaikeaa: 27.5-tuumaisilla Hodageilla kyljet kärsii renkaan kapeuden takia kivikoissa ja Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmä on liukas märillä kallioilla ja juurakoissa :)
Teenköhän nyt kuitenkin väärin, jos kaikesta huolimatta tyydyn näihin renkaisiin. Ja ennen kaikkea ajankohan väärin, jos sopeutan ajamistani ja mietin enemmän ajolinjoja allaolevista renkaista riippuen: Hodageilla ajan jatkossa kivikot rauhallisemmin ja Beisteillä yritän löytää pitävämmät ajolinjat kallioilla ja juurakoissa. Tosin, ajan kai cyclollakin väärin kun käytän sitä maantieajoon ja alla on 35 milliset Rocket Ronit ;)
Luultavimmin aika pieleen menee, ihan niinkuin mullakin. En mäkään viitsi ajaa ihan mistä vaan. Esimerkiksi teräviä kiviä varon ja joskus jotain kaatunutta kuusen närettäkin, jossa on muutaman sentin terävät oksan tyngät, tulee väistettyä ettei kumit hajoa jos vaan ehtii huomaamaan. Tosi ajomiehet ei kuulemma väistele. Samoin just märillä viistoilla kallioilla ja juurakoissa yritän aina etsiä hyvää ajolinjaa. Tulee lipeämisiä ja lippoja vähemmän ja ajaminen on mukavampaa.
Mäkin ajan joskus lenkkejä, joissa on iso osa tietä, jäykkäperämaasturilla jossa on Racing Ralphit. Sopimatonta mutta ihan mukavaa.
Paljonko tuota Stanin litkua ny pitää kaataa 4,8" kumiin? hirveän ristiriitaista jokapuolella.
^^ P*skaa sen väliä. Laita 100ml 4-4,8" kumiin niin olet voittavassa joukkueessa. Ei ole ikinä jäänyt siitä kiinni että litkua olis jotenkin liikaa tai liian vähän. Tolla määrällä ei ainakaan ole loppunut koskaan vaikka onkin kyljet itkenyt. Lisäät sit jos siltä tuntuu.
Tähdellisempää on huolehtia tasaisin väliajoin siitä, että litkua ylipäätään on renkaassa. Itselle ainakin riittää, kun vähän lotisee.
Mielenkiintoinen juttu. Ei näköjään ole ollenkaan sama jos jotkut kuviotyypit asentaa väärinpäin.
Nopeasti katsoen ilman parempaa kokeilemalla saatua tietoa luulisi että Lou pitää hyvin niin takana kuin edessä. Ja kuinka päin vaan. On se sen verran karkean näköinen.
Ainakin cornering suunnassa pitää lou ihan mallikkaasti, n. 3000 kilsan kokemuksella...siis etusena...tai sit oon ajanu väärin :)
Jei, miten nastahommelit läskissä, kannattaako ollenkaan vaiko jos pelkästään eteen? Ja mimmosta nastarenkulaa suositellaan?
orikinaalikummit ois konassa tuommoset: Schwalbe Jumbo Jim 26x4.8"
Hirveen hintasethan nuo on :eek:
http://www.bikeshop.fi/VeeTire_Snows...02/&listpos=11
Hyvät on, joskus jopa tarpeen. Mulla on 45Nrth Dillinger 5 eli Lipsaset. En tiedä paremmista.
Eihän noi Dillingerit ihan ilmaiset ole mutta jos ei asfaltilla paljoa ajele niin mitä arvelette, eikö ne toisenkin talven ainakin mene?
Mun siirtymillä on asvalttia, ja onpa noilla ajettu ihan maantietäkin. Kuvio on käytännössä uudenveroinen, yksi nasta irronnut ja yksi kaatunut. Nämä on itse nastoitettu tylppäkärkisillä. Täyden luoton rengas.
Mites tubeless asennus Dilsuilla, ongelmatonta?
Ihmetyttää vieläkin ton Flowbeistin temppuilut...
Ei ihan ;)
https://www.youtube.com/watch?v=ntdSUekrF3A
https://www.youtube.com/watch?v=Lg2JVZ2BEzQ
Mutta lopputulos oli kuitenkin se, että rengas alkoi pitämään
Voe helevettiläenen!!, sanos Mielikäinen. :D
Mikäs näissä 45Nrth:ssa oikein seems to be a problem..?
Edit: Itse en Flowbeistin kanssa alkanu vääntämään. Meni kiertoon.
Toki sillä itse asennus sujui mallikkaasti ja helposti; nousi helposti vanteelle ja alkoi pitämään heti ilman litkujakin.
Ongelmat alkoi kun mentiin juurakkoon ja kivikkoon. Tai yleensä ajamaan. :rolleyes:
Burbbaili parista kohtaa molemmin puolin, eikä asettunu.
Tai ois ehken ja ehken jos olisin viitsinyt ajella pari viikkoa hissukseen ja puNpailla kesken fiilistelyjen.
Renkaan reunassa on toisissa kangas esillä ja valujäännökset voi olla melkosia. Osa taas menee heittämällä..
^Omasta putsasin valuraadit pois, sen teen aina ensimmäisenä.
Niitä tosin oli Beistissä todella vähän.