Alkujaan tämän lähetti
Miklo
Laitetaas nyt tähän mennessä tulleita kokemuksia:
Stage 6.0 tilattu 28.8 ja perille tuli 6.9 , kävin eilen hakemassa postista kun en ollut kotona toimituksen aikaan. Eilen kokosin pyörän, mikä oli todella helppoa (tanko kiinni, polkimet kiinni,etukiekko kiinni) tämän jälkeen alkoi ihmettely jarrujen suhteen, koska molemmat jarrut jätetty säätämättä. Eli etu- ja takalevyt olivat molemmat kieroja ja palat laahasivat. Tänään sitten olin kaverin luona ja katsottiin yhdessä pyörää läpi. Tuntui siltä että jarrut ovat todella hankala saada asiallisesti säädettyä. Etujarrun kanssa tappelimme jonkin verran, koska ilman painoa saimme säädöt kohdalleen mutta ajossa laahasivat. Tähän selvisi syy kun otimme etukiekon pois ja huomasimme että etunavassa n. 2 mm välystä. Noh tämän jälkeen napojen kiristys ja uusi säätö.
Vaihteet olivat säädetty sinnepäin mutta pienellä hienosäädöllä selvittiin. Pyörässä muutama muukin outo juttu havaittu, vaijerit laitettu osaksi nippusiteillä kiinni vaikka rungossa on paikat "oikeille" kiinnitysklipsuille. Myös etujarrun letku oli todella solmussa ja jouduin irrottamaan jarrusatulan jotta sai sen kulkemaan suoraan.
Maastossa en ole vielä ehtinyt käymään, enkä usko että menen ennen kuin olen käynyt läpi kaikki pultit ja ruuvit itse läpi, sillä osa ruuveista tuntui olevan todella löysällä, varsinkin jarrusatuloissa.
Paljon oli säädettävää, jos olisin asunut pk seudulla, olisi tuo ehdottomasti kannattanut kierrättää Fillariosan kautta.