^Tässä olisi varmaan avainsanana hirvisäkki (tai hirvisäkki vai onko se peräti hirvisäkki?). Ilman sitä ei nyt kyllä aukea.
Edit: No mutta! Kuukletus kertoikin että puhutaan ihan oikeasti hirvisäkistä!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
^Tässä olisi varmaan avainsanana hirvisäkki (tai hirvisäkki vai onko se peräti hirvisäkki?). Ilman sitä ei nyt kyllä aukea.
Edit: No mutta! Kuukletus kertoikin että puhutaan ihan oikeasti hirvisäkistä!
Kun poistatte Gorilla teippiä vanteelta, niin lämmittäkää teippiä ensin kuumailmapuhaltimella. Liima lähtee silloin teipin mukana ja vanteen putsaus on helpompaa.
Hirvisäkkiä käytän myös itse DT fatti vanteilla.
Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
Tuo Whiskyn teippi on hyvä tai Sunringlen 78mm.
Onko kukaan kokeillut tuota vihreää Telrak höyrynsulkuteippiä 75 mm leveänä? Minulla on tuota 50 mm-senä kahdella vierekkäisellä vedolla, ja tiedostan että liima on aivan helvetistä. Mutta nyt selvisi minulle että tuota saa 75 mm leveänä ja tuo on 50 leveänä toiminut todella hyvin monta vuotta ja monen renkaanvaihdon jälkeen.
https://www.tuontitukku.fi/rakentami...6430011023318/
Jos teippi menee rullalle pitää laittaa liukastetta.
https://www.tuontitukku.fi/storage/p...0f917ab5_1.jpg
Liimat lähtee pyyhkimällä kun käyttää liimanpoistoaineita.
Hirvisäkki!
No ei, menet vaikka hi5bikeen, ostat teipin ja teippaat vanteen. Mä oon aina laittanut vähän leveämpää kuin kehä.
Laitetaan uudestaan, kun tää foorumi on alkanut poistamaan postauksia niiden muokkaamisen yhteydessä. :(
Jos lähtisi tuon takarenkaan teippaamaan uudelleen, niin mitä teippiä? 25 mm leveä DT Swissin vanne kyseessä. Ei tarvi olla halvinta, mutta helppo asennus ja hyvä laatu kiinnostaa.
Ja mielellään tähän hommaan tarkoitettua teippiä eikä jotain random-tavaraa, joka ehkä ajaa saman asian.
Mitenhän helposti vanhat teipit yleensä lähtee? Liekö esim. föönillä lämmittämisestä apua irrottamisessa? Toimii ainakin tarroja poistaessa.
Oikea tubeless teippi ei jätä mitään liimoja ja teippi lähtee helposti vaan vetämällä siksi ne onkin niin hyviä. Leveydestä en osaa sanoa kun olen teipannut vaan läskipyörän vanteet (80mm vanne/80mm teippi) ja yhden maastopyörän vanteen kaverin teipillä enkä muista minkä levyinen :D
Whiskyn teipistä on jäänyt hyvä kuva nyt viimeisimmistä kiekoista. Siinä vähän näkee suoraan, että mistä tarraa kiinni. Teippi on myös jonkinverran elastista verrattuna esim. Stansin teippiin.
Olen putsaillut vanteen spray ipalla ja puhtaalla kankaisella rätillä. Vanteen lämmittämisellä ei ole ollut suurta merkitystä lopulta. Enemmän tuossa on varmaan tekniikasta kiinni ja miten saa vanteen pysymään paikallaan, jotta pystyy teipin vetämään sopivalle kireydelle pintaan.
Ebay Tesa 4289 teipissä oli vähän heikko liima eikä kannata kokeilla. Gorillateippi on hyvä hätävara mitä ihmeellisimpien maastokorjausten tekemiseen.
Gorillaa on ainakin ohkasena kirkkaan ja mustana paksuna. Kirkas on tubeless vanteille hyvä. Mustaa gorillaa voi käyttää tavallisille vanteille hätätilanteessa.
Ei ole "alkanut poistamaan". Mobiiliteemalla ei edelleenkään (ylläpito haloo, tehkää vihdoin jotain tälle) voi editoida vaan pitää vaihtaa default layoutiin editoinnin ajaksi.
Stanin 27-milllistä laittaisin. Varmatoiminen ja helppo. Joitain tehdaskiekkoja DT, Mavic, Spessu... tullut omilla teipeillä ja loppujen loppuksi muut kuin Spessun teipit vaihtuneet Staniin jossain vaiheessa.Lainaus:
Jos lähtisi tuon takarenkaan teippaamaan uudelleen, niin mitä teippiä? 25 mm leveä DT Swissin vanne kyseessä. Ei tarvi olla halvinta, mutta helppo asennus ja hyvä laatu kiinnostaa.
Puhdista kehä ensin ipalla tms. Teipin päät päällekkäin n. 10 cm matkalla venttiiliä vastakkaisella puolella.
Emähelposti jos kyseessä on Stanin teippi (samaa tavaraa kuin tuo mainittu Tesa 4289) tai muu tubeless-teippi. Gorilla ja muut purkkaviritykset vaatii enemmän vaivaa.Lainaus:
Mitenhän helposti vanhat teipit yleensä lähtee?...
Just teippasin 25mm kehät dt swiss teipillä. Laitoin 25mm teippiä. Helppo homma. Liima aika heikkoa, joten täytyy pitää teipin alkupäästä kiinni että saa vedettyä. Tarttuu sitten hyvin kun teipin päät on päällekkäin. Olis voinut ottaa millin kaksi leveämpää, kun vanteen keskeltä käy kuopan pohjalla ja näin ollen jää hieman vajaaksi molemmista reunoista. Teippi on suht ohutta muttei kovin venyvää ja ei painu helposti vanteen keskiuran pohjalle. 25mm teippi toimi kuitenkin riittävän hyvin. Teippi tuntuu "liukkaalla" ja rengas nousi helposti vannehyllylle.
Aina tosiaan leveämpää. Jos teippi ei tule kunnolla renkaan reunan alle, se tulee joskus nousemaan rengasta vaihteessa irti. Sitten on taas kehä täynnä litkua.
Kapealla teipillä voi vetää kolme kierrosta: molemmat reunat ja lopuksi keskeltä päältä
27-millistä itse vetäisin: jos teippi jostain pettää, niin saumasta tai venttiilin kohdalta. Käyttämäni Schwalben teipin liima ei ole hirveän tiukkaa, joten viimeistelen lopun ohuella vanteen keskiuran levyisellä teipillä ja annan teippauksen asettua sisurilla vuorokauden.
Jos vanha on DT:n omaa, niin ei siitä juuri mitään liimoja jää. Jollain IPAlla kun pyyhkii vanteen ennen uuden laittoa.
Stansin 27 mm -teippiä löytyisi Larun pyörästä. Taidan käydä hakemassa sitä rullan. Ja DT Swissin omaa teippiä on tällä hetkellä vanteissa. Hyvä kuulla, että se lähtee helposti irti. Mikäs tää mainittu IPA on? Tuskin sukua oluelle? :D
^isopropanolia
Sisä- vai ulkoleveys? Itsellä nyt millin sisäleveyttä leveämpää ja vähän jäi fiilis, että leveämpää olisi pitänyt laittaa. On kyllä pitänyt toistaiseksi eikä ehkä tuota ongelmia mutta ainakin oman mielenrauhan vuoksi ajattelin seuraavalla kerralla ostaa 3-5mm sisäleveyttä leveämpää.
Edit: 3-5mm oli ehkä liiottelua ja ajatus, että voisi olla ulkoleveydestä muka puhe näin jälkikäteen ihan naurettava...
Mä teippasin sisäleveydeltään 19.5-millisen 23-millisellä teipillä ja 24-milliset 27:lla. Vähän varmaan riippuu vanteesta, mutta toisaalta teippejäkin on vain muutamaa leveyttä.
Stan's teipin olen parhaiten saanut asennettua niin että kaveri pitää kiinni vanteesta. Itse pingotan vähän teippiä ja ohjaan sitä vanteen keskelle ja kaveri painaa sitä samalla uraan. Ei mene montaa minuuttia hommassa kun vanne pysyy paikallaan. Ja lopuksi vuorokaudeksi sisulla asettumaan.
Mä en ole koskaan viitsinyt laittaa sisäkumilla teippiä asettumaan. En ole keksinyt syytä siihen. Riittää kun teipin ja vanteen välissä ei ole ilmakuplia. Ja teippi 1-2 milliä vanteen sisäleveyttä leveämpi.
Sama juttu, 25 mm kehään 27 mm Stanin teippi. Ja teipin päät niin että venttiilin kohdalle tulee tuplateippi. Joku 50-100 mm yli venttiilin molempiin suuntiin.
Sitten terävällä ja kapeateräisellä veitsellä tarkasti leikattu reikä. Huolellinen venttiilin asettelu ja kiristely, ja samantein kumit ja litkut perään.
Ravistelua ja pyörittelyä, sitten ekaksi yöksi vähän reilumpi paine. :)
Miksi? Tesan/stanin teippi on niin jäykkää kamaa, että kun päädyt varmistaa venttiilillä, ei se oikeasti voi irrota millään.
Reikä tulee aika näppärästi sopivan kokoisella meisselillä, jonka kärjen kuumentaa kuumaksi. Tosin kiireessä olen kyllä tempaissut suoraan presta venttiilinkin läpi testan teipistä.
Varmaa kiinni teipistä, teippaajasta ja ajasta.
Kirjoittelun perusteella kysyjä ei ole teippauksen erikoisasiantuntija joka on teipannut kymmeniä vanteita niin sisurilla voi varmistaa että teippi on hyvin asettunut paikalleen. Mieluiten lukisin seuraavassa kommentissa että litkut renkaassa, ilmat pysyy ja testilenkki on ajettu.
No enpäs oikeastaan osaa sanoa, oon vaan noudattanut noita useampia näkemiäni teippausohjeita. Mutta toisiaan löytyi kuuklella näköjään sellaisiakin ohjeita joissa toimitaan mainitsemallasi tavalla.
Ja samaa mieltä että kuumennetulla ristipäämeisselillä tai piikillä saa kätevästi pyöreän reiän.
Ite laitoin 30mm vanteelle 30mm stanssin teippiä kuten heidän suositus(28-30mm), seuraava koko olis ollu 33 ja suositus 31-33.
Mulla tässä on sellainen lähestyminen, että ei vara venettä kaada: sisurilla puristamalla voi vain voittaa -hyllyssä kun on sisureita ja vanhoja renkaita, eikä aikakaan ole ongelma.
Mä nautin myös huolellisesti tehdystä ja silmää viehättävästä asennuksesta: työn jälki on yhtä tärkeää, kuin lopputuloksen toimivuus.
Milloinkas tämä menee pahojen tubeless - ongelmien puolelle?
[emoji23]https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6bd323f78e.jpg
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
^^^ ja ^^
Juu ei mitään. Peukkua sille että tekee priimaa, sehän on vaan positiivista.
Mun ex-pomokin vaati että tehdään asiat viimesen päälle. Oli tarkka jopa siitäkin että vaimonsa silitti miehen kalsarit ja sukat. No ehkä se ei enää ollut kovin positiivista, vaimohan siitä joutui kärsimään.
Toimiiko joku litku muita paremmin renkaan tiivistämiseen? Ei-tubeless -rengas vuotaa hitaasti kyljistä ja vanteen välistä. Zefalin litku ei tiivistä tuota millään. Vuoto on melko pientä, työpäivän (ja työmatkojen) aikana laski paineet 2,5->1,9 bar. Kiekko on tubeless-ready ja hyvin teipattu.