Uusi maantiepyörä hakusessa
Juuri kävin ajamassa 1h 30min pitäen tietoisesti käsiä koukussa koko reissun ajan, ajoin myös vähän normaalia enemmän dropeilta.
Niin ja sitä satulaa siirsin sentin eteen ennen ajoa.
Ei tuntunu pahalta ollenkaan. Välillä alaselkä toki vähän protestoi.
Mutta (plasebo?) vaikutus tuntui ainakin olevan että tehoa ajoon tuli lisää. Jotenkin helpompi pitää tehokasta tahtia yllä.
Keskarikin oli 30 mikä on mulle ihan hyvä.
Yhdessä vaiheessa jopa huomasin miettiväni niitä stemmin alla olevia rinkuloita, jos yhden siirtäis kohta yläpuolelle. [emoji14]
Edit: ja jos nyt vaikka tuijottelee TDF-kuvia niin kyllä siellä ajetaan aika paljon lähes suorilla käsillä.
Riippuu varmaan aika paljon tilanteesta myös?
Kuten oma kuvanikaan still-asenossa trainerin päällä ei välttämättä ihan korreloi todellisuuden kanssa?
Paha sanoa kun ei voi kuvata itseään ajamassa tosissaan. [emoji851]
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
Arosusi
Kun 50 kilolla pitää asennon pari minuuttia niin keskikroppa on aika hyvässä kunnossa.
Onnistuuko?
3x1min on muuten väitetysti tehokkaampaa kuin pitkät lankutukset.
Lisäpainoa olen kokeillut 20kg asti.
Voimapyörää pidän itse keskikropan kunnon mittarina.
Kun saa ilman lisäpainoakin varpaisiltaan
Edes yhden tai kaksi puhdasta toistoa ollaan jo hyvässä kuosissa. [emoji6]
Itse olen vielä "polvillaan"-vaiheessa.[emoji849]
Toki voimapyörässä ratkaisee myös tekniikka; väärällä tekniikallahan liike on helpohko. Oikealla tekniikalla haastavampi.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
paaton
Alaselän lihakset tosiaan joutuvat töihin matalampana ajaessa. Aika staattista rasitusta. Tuskin auttaa puntti tuohon. Ajaa vaan :)
Alaselän lihakset joutuvat vähemmän töihin jos koko keskikroppa on kunnossa ja vahva.
Millä se keskikroppa vahvistuu? Esim jalkakyykky ja maastaveto.
Kyllä se puntti vaan siihen auttaa, väitä mitä hyvänsä. [emoji6]
Faktat on faktoja. Mielipiteet mielipiteitä. Joskus ne yhtyy, joskus ei.
Edit: ja korjauksena; ylläolevat ovat mun mielipiteitä. Yhtymisestä faktoihin en tiedä mitään.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalki
Minulle tämä ketju on ollut äärettömän hyödyllinen, toivottavasti myös joku muu on saanut/tulee saamaan tästä jotain.
Haluankin tässä kiittää kaikkia neuvoja jakaneita, erittäin hyödyllistä infoa on jaettu. [emoji106]
Edit:
Minusta ketju on juuri oikeassa paikassa. Älkää nyt vaan menkö siirtämään hyviä keskusteluja mihinkään.
Jo yhden lenkin perusteella päätin kyllä itseni totuttaa hiukan matalampaan asentoon.
Ei tuntunut lyhkäisellä lenkillä ollenkaan pahalta, ja ainahan niitä käsiä voi asetella eri asentoihin olotilan mukaan.
Jotenkin se pyörä vaan istui paremmin alle kun laski itteensä alemmaksi.
Itseasiassa seuraavaa ajokertaa varten otin jo pari rinkulaa pois stemmin alta, katsotaan menikö tuo jo överiksi. [emoji16]
Saattaahan se olla että alaselkä esittää voimakkaamman puoleisen protestin noin äkäisistä muutoksista.
Olen myös yllättynyt oman kropan sopeutuvuudesta, 30 vuotta kuitenkin ajettu ryhdikkäästi selkä pystyssä ja polvet levällään.
^^Vaikuttaa vahvasti siltä että kuski nukkuu.