Lopussa lukee että toimitukset lokakuun puolivälistä, mitä sitten tarkoittaakin..
Edit. Jos tulkitsin oikein niin FBF ja Colosseusta on varastossa ja FBR tulossa marraskuun puolessa välissä.
Printable View
Lopussa lukee että toimitukset lokakuun puolivälistä, mitä sitten tarkoittaakin..
Edit. Jos tulkitsin oikein niin FBF ja Colosseusta on varastossa ja FBR tulossa marraskuun puolessa välissä.
Jees. Unohdinkin laittaa oman painon tuohon viestiin, eli 80kg aika tasan on painoa. Lähdetään kokeilemaan noilla. Ajattelin nyt vaan valmiiksi kysellä ennen kuin alan säätämään, kun on niin erimallinen ilmatilaltaan ja muodoltaan, kuin eilen vielä pyörässä kiinni olleet jumbo jim 4.8 tuumaiset. Myin ne pois, kun menee vähän hukkaan ton kokoinen rengas 65mm vanteella.
Kokeiles Italiasta: http://www.alcedoitalia.it/shop/fat-...tpi-anteriore/
Tai Englannista: http://m.allterraincycles.co.uk/Surly-Bud-Fat-Tyre tai jos ei tuolla niin oliskohan Charliella hyllyssä http://www.charliethebikemonger.com/...tpi-3629-p.asp
Ruåtsissa myös laarissa, kallis tosin, enkä tiijä onnistuuko tänne tilaus: http://teamsportiaonline.se/surly-bud-48
Tuuppasin sitten lämpimikseni tänään Bud/Lou komboon harvan, mutta varmasti jo toimivan nastoituksen eli jokatoisessa keskirivissä on vuorotellen oikealla ha vasemmalla Bestgripin 6x8mm kierrenasta. Sama toimivaksi testattu systeemi siis, mikä minulla oli viime talvena käytössä Bulldozereiden kanssa. Hyvinpäs nuo tuohon istuivat ja jos kunnon jäärännikelejä on luvassa niin about tunnissa iskee toisen mokoman nastoja paikalleen :)
Ja meni samalla se Lou heittämällä tubelesiksi eli nousi ilman ongelmia ja alkoi heti pitämään eli vain vähäsen tihkusi litkua vanteen ja kumeksen välistä tuota tehdessä. Kassotaan huomenna onko vielä paineet tallella, vai vaatiiko pari lenkkiä alleen tuon edessä olevan Budin tapaan, että asettuu ja pitää ilmat ilman mitään vuotoja..
Laitoin saman verran eteen, ja ei puhettakaan, että olis voinu ajella kivikossa yhtään reippaammin. Matalassa juurakossa vielä menetteli ja oli oikein mukavaa, mutta hetkittäin bb alko olemaan vaarallisen alhaalla.
Makuasioitahan nämä rengasvalinnat pitkälle. Mutta kokeilitko 4.8 Jumbo Jimejä 65mm vanteilla? Tuossa aiemmassa viestissäsi sanot tavoitteena olevan hyvä rullaaminen ja vaimennuskyky. Jos näitä kahta ominaisuutta tavoitellaan niin itse en kovin äkkiä olisi Jumbo Jimejä myynyt.
Jos ajelee paljon kivikoissa niin silloin JJ, siis Liteskin, varsinkin takana ei ole kestävimmästä päästä. Mutta jos puhutaan polku-ja tieajelusta, kuten mainitsit, niin itse arvostelen JJ:n vähintäänkin hyväksi tai jopa erittäin hyväksi.
Ajoin joo noilla, kun olivat pyöräni ensiasennusrenkaina. Ihan hyvät renkaat, mutta myin ne nyt 100mm vannetta käyttävälle, joka saa tuosta leveydestä kaiken hyödyn irti. Itse tykkään kokeilla erilaisia asioita ja nyt mennään noilla mammotheilla. Lauantaina ensimmäiset rykäsyt, niin katsellaan miltä kumit tuntuvat. Ei Jumbo Jimeistä mitään huonoa sanottavaa ole. Kevyet kumit(liteskin) ja ihan riittävät mun ajoihin, mutta kun oli noi mammothit myös kellarissa odottamassa ajoa, niin ajattlein nyt pienessä rahapulassa vaihtaa toiset renkaat rahaksi ja noille löytyi heti ostaja.
Ok. Kokeileminen läskipyörän kanssa ei ole koskaan huono juttu. Eikä ajaminen sillä.
Kyllä näin on, että Bud on loppu koko Euroopasta. Ei saa mistään ny. :(
Ehkä siis siirrymme suoraan GC nastarenkuloihin ja laitamma ensi kesäksi sitten.
Rullaillaan lumille asti loppuunajetulla..
Tarkoitushan oli ajaa tuleva talvi testimielessä ilman nastoja, mutta karma taitaa olla erimieltä.
Minkäs teet.
Kevääseen mennessä innokkaimmat rengastestaajat ovatkin jo sopivasti käyttäneet testipenkissä tulevat Maxxikset. ;)
^Olin tulossa linkkaamaan että sivulta westbrookcycles.co.uk löytyy Budia ja Louta, mutta tilasin näemmä viimeiset toissapäivänä..
Juu talvi mennään nyt nastoitetulla Bud/Lou-kombolla ja sitten keväällä katsellaan jotain muuta muhkua, mutta mieluiten hiemna keveämpää nappulaa. Nuo Maxxikset saattais olla aika potentiaaliset vaihtoehdot. Tai sitten vain uudet Bud/Lout jostain.. :)
Miettinyt ghetto tubelesin kokeilua, niin riittääkö 80mm vanteeseen joku 24x2,125 sisuri joita löytyy marketeistakin, vai pitääkö tilata leveämpi?
Asentelin tänään Beistit Feltiin...eteen Flow ja taakse Dunder. Vaihdoin samalla vannenauhat sinisiin, sopii ainakin omasta mielestä siniseen pyörään paljon paremmin kun orkkis mustat. Hyvin mahtuu pyörimään Felt DD30:ssa 4.6 tuumanen ja tilaa jään niin paljon, ettei 4.8 liene mikään ongelma sovittaa sinne.
http://i666.photobucket.com/albums/v...ps9vr7adcf.jpg
Ajoin eilen 4.0 JJ eräällä työmaalla sellaisessa märässä tiiviissä hiesu maassa, johon jäi hienosti jälki. Tänään kävin ajamassa viereen uuden jäljen ja vertasin...huima ero kuviossa, Beist muistuttaa moto cross pyörän jälkeä.
Hieman äänekkkäämpi tiellä, samoin rullaus aavistuksen huonompi kun 4.0 JJ, mutta muuten tuntuivat asiallisilta. Metsässä pitävät sellaista hauskaa narskahtelua kun osuvat kiviin ja juuriin, pitoa tuntuu riittävän ainakin meikäläisen tarpeisiin.
Jos joku on kovasti Budin kipee eikä hinta oo ratkaisevassa roolissa niin tuolta edellissivulta linkkaamastani ruottalaisesta putiikista saa hintaan 1648 SEK kotiinkuskattuna.
Mitenkäs Flowbeisti on takasena kostealla/märällä toiminut? Ei kai se takasena olisi yhtä vaarallinen kuin edessä?
Saapi laittaa myös Dunderin märkäkokemuksia :)
Näin kuivalla olen ollut ihan tyytyväinen Flowbeistiin edessä, mutta muutamat märkäkokemukset pelottaa :D
Nimim. Bud eteen, mikä taakse (just mahtuis Flowwi)
Sanokaa jooko ettei mahdu 4.8" lipsanen pyörimään Dudessa niin mun on helpompi olla klikkaamatta xxl:n sivuilla
joo, on siellä nelosiakin mut niitä ei lasketa :)
^ Aivan varmasti mahtuu, sehän on aika pieni kokoisekseen.
Mahtuu mahtuu! Mulla Lou takana dudessa. Anna mennä :)
Mahtuu se.
Tuli tänään CRC:n tilaus postiin. Onzan free ride sisäkummeja tilasin. Paketin kylessä lukee 290g. Lidlin keittiövaaka näytti yhdelle 218g. Kiva kevennys!
Nyt on Mutzissa Flowbeisti takana ja Bud edessä. Pari koeajoa tehty, ihan ok, kai tuon painonlisäyksen nyt jotenkin huomasi, rullaus oli melko hyvä. Hiukan takapää lipsui kosteista kivistä ja juurista, ei ollut kunnolla märkää vaikka kalliolammikoissa koitin renkaita kastella. Paineita 0,55, märällä voi sitten hiukan laskea, kunhan ei kolistele isompiin kiviin. Näillä mennään ainakin seuraavaan kaatumiseen asti :D
Taakse ei juuri isompi mene, nyt jäi 6-7 mm/puoli chainstayhin, renkaan leveys oli tubelessina nappulasta nappulaan 107mm, kehä 65 MacCarbon. Helppo on noille kehille kumeja vaihdella, jäykkiksestä otin Budin ja tilalle RD:lle piti laittaa Lou eteen, mutta vaatii sisäkuminoston, liinat, sielut irti ja kompurat ymssät että nousee ;)
Mullahan Flowbeisti ei tykänny pitää ilmoja sisällä kivikossa Spessun kiekolla. Oli takana siis.
Pääsin ajamaan vain kuivalla, mutta luetun perusteella alkaa tuntumaan siltä että tuosta luopuminen oli oikea ratkaisu mulle.
Märkäpito ei taida olla parhaasta päästä näemmä..
Nyt odotellaan uutta Budia saapuvaksi taakse, alla ollunna nyt vanha raiskattu varaston perältä kaiveltu Budi sisurilla.
Ja jo toikin on metässä takana(kin) pirun hyvä. Parempi kuin Lou. IMO. Sisurillakin. Saati tubeleksena..
Kutina on, että Bud/Bud-kombo tulee mulle jäädäkseen.
Otsalampun valossa pyörää huuhdellessa näkee hyvin nuo Dunderbeistin eri kumiseosten rajat. Vai onko kyse jostain muusta? Loussa näkee vain yhden rajan.
http://vilpaa.kuvat.fi/kuvat/Sekalai...jpg/_small.jpg
Onpa sattuneet sopivat valo-olosuhteet ja märkä pinta vielä. Varmaan mainitsemasi kumiseosten raja.
Mcarbonilla ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia. Kerran töräytin kunnolla Flowbeistin kiveen, (juu en osaa ajaa, ajolinjat...) piti oikein kehä tutkia sen verran kova oli kolahdus, taisi olla pienet paineet. Nyt on kokeiltu Flow, VanHelga ja Bud noille kehille, kaikki pitää hyvin ilmoja. Pyörä on tosin täysjousto, joten paineet ei ihan alhaalla ole, toisaalta vauhti ja tilanteet alamäessä kasvavat :/
Bud/Bud on varmaan hyvä, Mutziin ei taakse mahdu. Jäykkiksessä nyt siis Lou edessä ja IsoKnardi takana. Talveksi on nastakumeja ja VanHelgat jäi nyt kesälle/varalle, alkaa riittämään :D
Mitenkä Jumbo Jim mahtaa pitää talvella takarenkaana? TIlasin juuri 199e hintaan dillingerin XXLstä eteen.
Talvella on niiiiin monta erilaista keliä ja pintaa että hankala sanoa. Kokeile [emoji1]
Tänään kävin ensimmäistä kertaa kokeilemassa Flowbeist/Dunderbeist-yhdistelmää kunnolla märillä poluilla, ja tulin heti vaihtamaan 27.5-tuumaiset Hodagit alle. Mun ajotaidoilla beisteillä märässä juurakossa tai on kivikossa lopputuloksena mustelmia ja rikkoutuneita jäseniä.
Hmmm.
Valmistuttajahan meinaa nuita renkaita lumelle speksatuiksi...?
Eihän ne voi toimia märällä juurella lämpöisen etelätuulen hönkiesssä...
Ja härmässä ei aina ja joka paikassa toimi mikään kuten kaikki vuositolkulla fättäilleet tietää.