^^Lisäyksenä vielä, että 180 mm levyssä kolot on merkittävästi isompia kuin 160 mm levyssä ja toiminta vielä raastavampaa.
Printable View
^^Lisäyksenä vielä, että 180 mm levyssä kolot on merkittävästi isompia kuin 160 mm levyssä ja toiminta vielä raastavampaa.
Yllämainittua nytkähtelevää jarrutusta aiheutti itselläkin kun crossarissa oli ne Shimanon IceTech tjsp jarrulevyt joissa isoja kolmion muotoisia reikiä yhdistettynä Rival nestejarruun. Vaihto SRAM:n levyihin joissa reiät nakin muotoisia eli ohuita ja matalia niin heti loppui ongelmat. Levyissä saa olla tarkkana mitä valkitsee kun kaikki jarrut ja levyt ei sovi yhteen. Tuollakin ensiksimainitulla järkyllä kombolla oli edellinen omistaja ajanut vuoden tyytyväisenä.
Lueskelin eilen palojen valinnasta. Isoreikäiset levyt vaativat kovemmat palat. Pehmeät orgaaniset ei toimi noiden kanssa
^^Olenkin ihmetellyt, mistä se nykiminen johtuu. Selvisi sekin. Jostain olen saanut sen tuurilla pois kun olen vaihtanut palat. Nyt edelleen MT7 nykii ja kokeiltu useampiakin paloja ja eri levyjä. Voisiko johtua siitä, kun siinä on nelimäntäisessä joka männälle omat palat, eli neljä palaa per jarru.
Velosportin omistajanvaihdosvarastotyhjennysalessa olis nyt oikean kokoinen SuperX Force järkihintaan. Jotta en haksahda, niin sanokaa mulle, että se bb30 naksuu teräsmiehen pään halki ja että noi nykyiset vie kuitenkin fiilispohjalta voiton. (Unohdin sen edellisen Saksan kaupan tarjoaman, koska en olisi kehdannut viedä sitä suomalaisen kauppiaan riesaksi potentiaalisine naksuntoineen, mutta jos olisikin ostettu suomalaiselta......)
Eikö cyclocrossille ja cyclocrossareille ole ihan omakin ketju?
Pitäiskö sun vaihtaa vähemmän kiristävään kypärään? On se nyt ihme, jos tähän ketjuun ei kelpaa pyörä, jota valmistaja kuvailee näin:
Gravel Smasher
The unmatched traction, huge mud clearance, and confident "charge-any-line" handling of the ultimate 'cross race machine, equipped for full-tilt gravel and fire-road smashing.
SuperX oli minulla yhtenä Exploron vaihtoehtona.
-Syö vain 40 mm kumia, takakiekko "dished" (eli ongelmia)
-Hieno väri
-Oli silloin kalliimpi
Juu eikä mua haittaa se, vaikka keskiötä joutuisi uusimaankin ajoittain. Mutta naksuttelut ei nappaa yhtään. Silloin, kun meidän Emma ajoi Focus-leideissä, oli meillä useampikin bb30-kuitupyörä ja en muista niiden kanssa olleen ongelmia, mutta ne pyörät meni aina kauden jälkeen myyntiin eli ei välttämättä kerro koko totuutta. Toisaalta muistan myös yhdeltä lenkiltä, kuinka Ahlroosin Focus-maasturi piti ihan karseeta narinaa.
Lähinnä se epäilyttää, että kun noista selkeästi on huonojakin kokemuksia, niin jos käy huono tuuri ja osuu naksuva yksilö kohdalle ja sitä ei saada hiljenemään, niin onkohan se vika vai ominaisuus? Voiko vaatia kaupan purkua, sillä perusteella, että keksiö naksuu, jos sitä ei huollossa saada hiljenemään? En ole ostanut kokonaista pyörää itselleni ehkä vuoden 2004 jälkeen, joten ei oikein ole käsitystä siitä, miten takuuhommat toimii.
Tämä oli Radavistin Topstone (sama 83 mm keskiö kuin SuperX:ssä) reviewssä: "One other small qualm is the noisy bottom bracket, which manifested itself in the form of a rotational click. You know the kind. Just when you settle in on a long climb, a click occurs at the same spot on the rotation, like an unwelcomed metronome. It did this right out of the box and nothing I did was able to fix the issue. Keep in mind, we’re in a very dry and dusty place and no water touched the bottom bracket."
Muuten SuperX:ssä olisi melkolailla hyvin asiat kohdalleen ja sellainen geometria, että saattaisin viihtyäkin sen päällä. "Dished" takakiekko ei ole mulle ongelma, koska ei ole mikään vaiva dishata muutamaa milliä mitä tahansa kiekkoa ja mulla ei ole tarve käyttää samoja kiekkoja toisessa pyörässä, joten dishaus ei ole ongelma senkään suhteen.
Olen katsellut myös Stigmata CC:tä (vanhempi versio). Niitäkin löytyisi nyt ihan järkevään hintaan, mutta niissä on sama juttu keskiön kanssa ja korkeampana ja lyhyempänä myös mulle huonompi geo.
SuperX oli myös itselläni vaihtoehtona kun gravelia katselin. Onhan tuolla voitettu DK200 viime vuonna, joten varmasti käypänen peli graveliin. Ja näyttää myös 44mm kumikin mahtuvan 21id kehällä.
https://youtu.be/bJxrxIcplvM
Enpä ole nykyisten cc/gravel pyörien hintoja tarkkaillut, mutta eikös tuollaisella 3200€ saisi jo aika hyvällä skaalalla muitakin kuitupyöriä Forcen osilla? Tietenkin ongelmana on löytää sit se itselleen sopiva pyörä, mutta kannattaako haluamisen ilosta tyytyä kompromissiin laadun suhteen? :D
Itse haluaisin kolmella tonnilla ainoastaan hyvää suunnittelua ja valmistusta enkä pelata rulettia saanko hyvän vai huonon. Ei nuo Cannondalet keskiöongelmat kuitenkaan kovin harvinaisia ole, mutta eri keskiöillä näistäkin voi tietysti päästä eroon.
Joo totta. Toi Velosportin Cannari olis vaan ollut nyt sopivasti tyrkyllä ja kun ei ihan varsinaisesti perusteltavissa olevaa tarvetta ole, niin kovin paljoa en jaksaisi käyttää aikaa speksaamiseen. Syyt, miksi Cannaria olen katsellut aikaisemminkin, on kevyt ja kaiketi laadukas(?) runko, ohutputkinen ja joustavaksi todettu takahaarukka ja myös moneen nykykeulaan verrattuna sirojalkainen etupää sekä pitkähkö ja matalahko geo sellaisilla kulmilla, että toimisi soratieajeluiden lisäksi myös cx-kisaamiseen. Mutta tosiaan en ole noihin niin perehtynyt, että voisin sen sanoa olevan ainoa mahdollinen vaihtohto. Enkä myöskään ole ihan varsinaisesti rakastunut ton Cannarin väriin, vaikkakaan sillä ei ehkä tämäntyyppisen pyörän kanssa olisi niin isosti väliäkään.
Punainen väri sopii hyvin, ainakin jos on eh-nimittäin kommunistinen
Olisihan tuo Superx kiva mutta voi että tuota keskiötä ja kiekkoja. Jos olisi edes BB30a niin siihen löytyisi Wheels Mfg:ltä toimivat adapterit. Nyt kun on BB30a83 niin no can do.
Hae stenu cannari Velosportista ja vaihda runkoja päikseen mun kanssa ni saat rumemman värin (2018 Di2) :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Oon kirjanpidon mukaan ajanut vajaa kolme tonnia ja ei-vetopuolen laakerin vaihdoin kesällä kun naksui just tollai mitä Radavistin Topstone. Mulla oli kyl liikaa spacereita siellä kammen ja keskiön välissä, joten johtui varmaan siitä.
Tuli käytyä Secanilla väärin pyöräilemässä, eli HelCX:n Keinukallion kisassa. Olihan hauskaa touhua ja aika hyvin tuollainen gravel-pyörä taipuu krossiinkin, ainakin Cat3 vauhdeissa. Ok, keskiö tietenkin voisi olla ylempänä, niin ei ottais kammet tonttiin niin herkästi. Ei kyllä ollut vika cyclocross-kisa itselle.
Kuvan kisapaino oli muuten n. 9.4 kg (Shimanon XT-polkimet + Garmin 530), mudasta tais tulla pari kiloa kisassa lisää...
http://lh3.googleusercontent.com/LJn...=w1283-h906-no
Varsin tyytyväinen Pace Chickeniin. Jos eteen ois saanut tarakan niin sitten oikein tyytyväinen.
Sen verta ikää jotta tuo on mun viimenen pyörä. Tanko vaihtuu, uus tallissa oottaa asennusta vailla. Tolppa ja satula on vaihtunut -150g. Ei tarvinnu ostaa, oli ennestään. Kannattimen pituus vielä vaiheessa, joko löytyy jemmoista vaan häätyykö tilata.
Miten olis dropflatbar?
^Aika pahassa paikassa näyttäisi olevan nuo lisätangot -omat kämmenet lepäävät usein tangon sivuilla (isot kämmenet ja ulottuvat sormet).
Ritchey WCS Venturemax Road 31.8 Handlebar -
Compversio jo on ja tää oottaa asennustaan. Ja sori taas huonosta linkistä mutta asia kuiten selvisi?
Sekaannun taas
https://eu.ritcheylogic.com/eu_en/wc...emax-handlebar
Spassiiba Teru. Muutaman tuhannen kilsaa rahtiruunalla tolla ajanut ja kovasti tykkään.
Mitenköhän tämmöinen tyystin littana "Flexy" vaakalatta (vai mikäköhän toi nyt sit on, kun putkeksi sitä ei enää oikein voi kutsua) toimii käytännössä? Fairlighteissa oli vissiin vastaava ajatus lintatun vaakaputken taustalla. Rivien välistä luettuna Bikerumor ei ehkä ollut ihan vakuuttunut, mutta jotenkin haluisin uskoa toisin. Alustavasti kiinnostelee konseptit, joissa on yritetty ulosmitata hiilikuiduta muunkinlaisia ominaisuuksia kuin sitä vähän jo loppuunkulutettua "stiffest bottom bracket ever" -ajatusmaailmaa ja oliskin enemmän kuin vähän kiinnostavaa päästä vertailemaan custom-luddiittiteräspyörään tota. Tulee kuitenkin mieleen, että pitäiskö viistoputken ja emäputken liitoskohta olla lintatumpi myös, jotta lattavaakaputken avulla oikeasti saisi etupäähänkin joustoa? Silmämäärin emäputken ja viistoputken liitoskohta näyttää melkolailla joustamattomalta, joten pitäiskö toi konsepti toteuttaa vieläkin rohkeammin? Hand made in Italy, custom geometria ja bsa. Hintaakin tosin vähän sen mukaisesti, että teräs alkaakin kuulostaa taas ihan perustellulta vaihtoehdolta.
https://bikerumor-wpengine.netdna-ss...c-complete.jpg
E: Tän videon mukaan vaakalatta on kuin onkin putki loppuun asti ja jollain tapaa pitäsi toimiakin jonkun yliopistotestauksen mukaan.
Sqlab innerbarends, ostin ja hyväksi totesin
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
Naurahdinpa ajatukselle nousukahvoista pultattuna droppitangosta sivuille sojottamaan. Hoituisi Oyster bar ihan Biltema-vierailulla.
Edit: Ja kun tarkemmin lukee niin tuostahan koko tanko on näemmä lähtenyt. Ei vaan taida Biltemakaan myydä droppitankoon sopivia, petyin nyt hieman.
Taisin sinutkin nähdä Gunnarisi kanssa vilaukselta ennen teidän starttia. Secanissa on tosiaan aika littana vaakaputki ja ehkä se hieman lisää mukavuutta verrattuna pyöreään putkeen, noh ainakin on mukavampi kantaa olkapäällä...
Itsellä oli pari tuhatta kilsaa tuo Ritcheyn Venturemax, alaote oli kyllä mukava röykkysellä alustalla, mutta yläotteessa noin iso flare, ja sitä myötä kahvojen vinoasento pakotti ainakin itsellä kyynärpäitä epämukavasti ulospäin. Vaihdoin nyt kesällä 6 asteen flarella olevaan 3T:n Superergo alutankoon ja tuo kyllä on kokonaisuutena parempi itselle. Zippin uutta Service Course SL 70 XPLR tankoa kiinnostaisi kyllä kokeilla, tuossahan isompi taivutus on vasta tangon alaosissa, jolloin kahvat jää parempaan asentoon.
Oliskohan muuten ultimaattinen graveltanko tosiaan se, kun laittais Venturemaxiin nousukahvat sivuille ja tempotangon päälle... :seko: :D
Tempotangon mainitseminen antoi minulle sopivasti tekosyyn linkata näihin (joiden minäkin ymmärrän kuuluvan ihan muualle kuin gravel grinding -fillariin - paitsi jos sillä halutaan välillä ajaa mukavaa suoraa tasaista vähän toisenlaisessa ja ehkä aerommassa asennossa): https://www.spirgrips.com/shop/en/ac...d-handles.html (ja ei-englanninkieliseen https://www.grinta.be/nl/getest/100-...spirgrips-road ).
Toki graveliin tai ainakin gravelpyörän käyttöön kuuluu asfalttiosuudetkin ja silloin ajatus jostain tuon suuntaisesta voi kiinnostaa. Mutta kun normaali yläotekin on mielestäni epämiellyttävän kapea, käyräsarvisessa noilla innerbarendseillä ajaminen ei voi olla miellyttävää. Kuten muutama kommentoija ylempänä totesi, suorassa tangossa nuo toimii hienosti.
Tuollaset lisäosaset ku hommaa niin saa kaks mukavaa kohtaa, eka kun asentaa ja toka kun poistaa.
Noissa on sarana ja ne saa kiinni mihin tahansa ilman teippien tai tuppien irrotusta.
Ainakin jälkimmäisen linkin sivua kun rullaa hiukan alaspäin, tulee kuva, jossa ne on asennettu käyräsarviseen pyörään. Eli ellei kyse ole kuvamanipulaatiosta, joku on jo asentanut.
Ja kyllähän tuossa ihan etusivun kuvassakin lukee ROUTE / ROAD (VTT / MTB tekstin lisäksi). Extralyhyet aerotangot, sopivat ehkä hyvin yhteen pyöreän aeromahan kanssa?
Noi kun on tuollaiset ontot, niin mahtaako ne alkaa soida viheltää, jos temporeiska tuuttaa vähän kovempaa?
Spirgrips Road siinä sanotaan, että eiköhän se oo droppitankoon ajateltu. Sittenkin itellä tulee heti ajatus, että reach jää liian lyhyeksi. Hintakin niin kova, että vähän lisää laittamalla saa jo oikean airotangon. Suoratankoisessa pyörässä voisin haluta kokeilla tota road-versiota.
Seuraavan saksantilauksen yhteydessä add to cart: https://www.bike24.com/p2192456.html
SQlabit on luultavasti leveämmälle otteelle muotoiltu, joten ilmanvastuksen kannalta merkitys jää melko pieneksi. Lisäksi omat "suorat" tangot on melko isolla sweepillä, niin gripin ja jarrukahvojen väliin tungettu nousukahva menee väärään kulmaan. Vaikeeta tää hytin rakentaminen.