Niin, eihän tuota tarvitse kuunnella, kun antaa koipien pyöriä, joutaahan noita pyörittää, ja tämä oli huumoria.
Printable View
Niin, eihän tuota tarvitse kuunnella, kun antaa koipien pyöriä, joutaahan noita pyörittää, ja tämä oli huumoria.
Ennen ensimmäistä lenkkiä askarruttaa vielä yksi kysymys: Onko tuolle etupyörän DT Swiss RWS läpiakselille jokin kiristysmomentti? Käyttöohjekirja neuvoi kiristämään vipua vain käsikireyteen, "Only turn the axle until it is hand-tight." Aika epämääräinen kireys noin tärkeälle komponentille? Pelkään, että kiristää liikaa, mutta ei haluaisi että lähtee itsestään pyörimään aukipäinkään ajossa (ihme, että tuossa normaalikätinen kierre eikä vasenkätinen kuten polkimessa..). Oletteko jättäneet tuon vivun paikalleen vai vetäneet pois ajon ajaksi?
DT Swissin kynsivapari on kyllä mukavan äänekäs. Mulla nyt gravelissa Hopen Pro4 ja ääntää myös mukavasti. Maasturissa taas Mavicin uusi ID360 jonka ääni on vähän tylsä mutta toivottavasti on sitten luotettava.
Offtopic. Erästä hyvin menestynyttä maastokuskia lainatakseni niin ”vapaarattaan ääni ei häiritse kun pitää ketjun kireällä” [emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Eka lenkki takana uudella pyörällä ja meno maistui. Ekana kehuttava tuota vcls2.0 satulatolppa, mahtava varuste. Muutenkin todella mukavaa menoa verrattuna vanhaan hiilarihaarukkalliseen alumiinipyörään. Tällä uudella ei kelvin poikittaissaumat oikeastaan edes tunnu. Ja nopean tuntuinen. Ajoasento suht aggressiivinen, koska satula hyvin ylhäällä= reilu droppi.
Vaihteita joutunee vähän hienosäätämään, liekö vaikea homma..?
Ja ainiin, tuo vapaarattaan ääni tosiaan oikeasti aika makea😎
Ps. On ne levyjarrut vaan kivat kaikesta huolimatta
Hei Inkaliina, minkä mittainen olet ja mikä jalan pituus? Olen myös juuri tilannut 3XS Endurance pyörän ja jännittyneenä sitä odotan. Kun mittaa on peräti 153cm (jalan pituus 72cm) mitään pyörää ei voi koskaan koeajaa missään joten tilaaminen on ainut vaihtoehto. Silti jännittää, mitenkähän mahtaa käydä, saanko sopivan pyörän.
Syystuulia, olen 158cm pitkä ja jalan sisämitta on 73. Pyörä on aivan täydellinen minun mitoitukselle. Olen todella tyytyväinen hankintaani. Mieheni teki bike fittingin ja nyt on kampea pyöritelty jo noin 500km, ei voi kuin hymyillä :) Toivon ja uskon että sinäkin saat loistokaverin canyonista ;)
Onko jengi uusinut Infliteen tai Enduraceen muita kuin Canyonin satulatolpan pantoja? Onko tolpat pysyneet ylhäällä? Enduracen pantahan ei kiristä Infliten satulaputkea niin paljoa, että tolppa pysyisi ylhäällä vaikka molemmissa onkin 27,2 mm tolpat. Enduracen pannan kuusiokolo alkaa olla tiensä päässä 18 tkm+ jälkeen, eikä kiinnosta Canyonilta uutta tilata. He eivät myöskään pelkkää ruuvia lähetä ja kierre on niin spesifi, etten ole samanlaiseen vielä törmännyt missään, vaikka olenkin käynyt kyselemässä.
Saako amuliini Grailiin tai amuliini Enduraceen helposti lokarit kiinni?
Minulla on amuliinienduracessa Crud Roadracer lokasuojat. S kokoisessa rungossa aika vähän tilaa satulaputken vieressä mutta muutoin menee hienosti ja pidänkin vain sitä taaempaa palasra. edessä en edes yrittänyt ujuttaa haarukan alta koska käytän vähintään mielenkiintoisia rengasratkaisuita, eli sahasin sen poikki haarukan kohdalta.
Canyon kiinnostaisi, mutta lokarit ja 35mm renkaat pitäisi mahtua. Grailin saatavuus joskus elokuussa, joten tämä kausi jäisi melkein väliin. Ehkä katselen jotain muuta huonommilla osilla...
Maantiepyöräkuume on alkanut nousemaan kovaa vauhtia.
Ensimmäinen pyörä on hankinnassa maastopyörän rinnalle. Olen katsonut Canyonin eri malleja. Grail oli mielessä monikäyttöisyyden/hienon ulkonäön vuoksi, toimitusajat kuitenkin sen verran pitkät, että jää nyt ostamatta.
Olen nyt katsonut Enduracen eri malleja ja miettinyt parasta vaihtoehtoa itselleni. Budjettina olen pitänyt noin 1500 euroa, jolla saa 105-tasoista osasarjaa. Se kai on jo riittävän hyvä osasarja?
Pyöriä vertaillessa on tullut mieleen muutama kysymys. Kannattaako ennemmin ostaa hiilikuiturunkoinen pyörä vannejarruilla (Endurace CF 7.0, 1399,00 eur) vai alumiinirunkoinen pyörä levyjarruilla (Endurace AL 7.0 disc, 1499,00 eur)?
Meneekö tuohon vannejarrulliseen miten leveä kumi alle? 25 mm on ensiasennusrenkaana. Huonokuntoiselle asfaltille saattaisi olla leveämpi mukavampi ajaa? Vannejarruista ei itsellä kokemusta.
Vai pitäisikö budjettia nostaa ja suunnata katseet Endurace CF SL 7.0 disc (1899 eur)?
Xl-kokoa tarjoaa Canyonin sivusto 191/90,5 mitoilla.
Vannejarrulliseen mennee 28-millinen.
Kaikki nuo ovat hyviä vaihtoehtoja. Itse olen tykästynyt Enduracen hiilarirunkoon, josta mulla on vannejarruversio. Se on todella jäykkä mutta mukava runko. Nyt jos menisin kauppaan, ostaisin levarillisen, koska rengastuksen suhteen valinnanvaraa on aika paljon enemmän.
Kokona XL on sulle hyvä.
Vannejarrulliseen Enduraceen menee Ultergan jarrusatulalla (6800) 28 mm todellista leveyttä ja korkeutta. 30 mm todellista leveyttä ja korkeutta menee kokemukseni mukaan esim. SRAM Apex:n jarrusatulalla ja ilmeisesti 105:n satulalla. Eli jarrusatulan lähinnä korkeus on se, joka rajoittaa ensimmäisenä.
Maantieajossa en ole kaivannut levyjarrullista Enduracea. Lisäksi vannejarrullinen on yleensä varsin kevyt. Toki levyjarrulliseen Enduraceen voisi ostaa toiset vanteet ja niihin vaikka 32 mm Gravel-renkaat, niin pyörää voisi käyttää sekä maantie- että gravel-pyöränä
Vannejarrulliseen menee 105-osasarjan ollessa kiinni 28 mm tosiaan, vaikka kapealla vanteella tietyt renkaat ovatkin todellisuudessa 30 mm.
28 mm renkaiden korkeudessa ja leveydessä on niin paljon eroja, että kannattaa tarkistaa mikä on renkaan todellinen leveys ennen sen asennusta vannejarru Enduraceen, jos hakee mahdollisimman isoa rengasta.
Continentl GP4000SiI:n mittaamani leveys oli n. 31 mm. Suurin piirtein sama kuin tuolla https://www.bicyclerollingresistance...0s-ii-23-25-28
Uuden GP5000 leveys lienee n. 28.5 mm https://www.bicyclerollingresistance...000-comparison
Jos tuo pitää paikkansa GP4000 28 mm on lähempänä GP5000 32 mm:stä kuin 28 mm:stä. Tuo GP4000SII meni siis vannejarrulliseen Enduraceen, kun Ultegran jarrusatulan vaihtoi toiseen
Eli jos 28 mm rengas riittää ajoihini, olisi vannejarrullinen pyörä varmasti budjettiratkaisu uudeksi pyöräksi. Äkkiä ei tule mieleen, että tarvitsisin leveämpää rengasta. Hiekkatieajot ja metsäpätkät ajetaan 29 jäykkäperällä.
Sen käsityksen olen saanut, että hiilikuiturunko suodattaisi paremmin tien epätasaisuuksia verrattuna alumiinirunkoiseen?
Tarvitseeko noita maantiekiekkoja rihdata vai pysyvätkö ne hyvin suorina? Ei niihin kyllä osumia pitäisi juuri tulla. Maastopyörässä pikkuheitot ei vanteessa menoa hidasta ja niitä maastoajossa aina tulee. Vannejarrullisessa maantiekiekossa pieni heitto alkaa varmasti heti jarrusatulaan hinkkaamaan.
Hiilikuiturunkoisen pyörän ostoa myös tukisi se, että niillä on lyhemmät toimitusajat kuin alumiinirunkoisella pyörällä.
Täytyy pähkäillä, minkä valitsisi.
En muista oonko laittanut tänne, mutta levyjarru-enduraceen mahtuu myös 35 mm marawinter (20 mm vanteella mun yksilö oli n. 36 mm leveä) ihan kivasti eteen kun halusin ajaa mun uudella maantiepyörällä myös talvella :D Takana pidin 33 mm (n. 34 mm) regacrossia.
https://www.pedalroom.com/p/canyon-e...18-39373_3.jpg
Omaan tolppaan merkkasin rungon sisälle jäävän osuuden ja karhensin tolppaa kyljistä vaakasuunnassa jollain P80 hiekkapaperilla. Lopuksi vielä carbon kitkaasennuspastaa eikä ole valunut. Itseasiassa taisin hieman karhentaa runkoakin sisältä pannan kohdalta hieman.
Olikos tässä ketjussa kellään kokemuksia naisten Roadlite malleista? Wmn Roadlite 7.0 kiikarissa.
Tyttärelle (15) pitäis uutta pyörää hommata nykyisen hybridin tilalle. Tyydytään tässä vaiheessa vielä suoraan tankoon ja flättipolkimiin.
Muitakin ehdotuksia voi tehdä vastaavista fillareista. Hintaluokka n 1000.
Ei ole valuminen täälläkään ongelma, vaan kuusiokolon kannan pyöristyminen niin, ettei kohta irtoa panta ollenkaan. Matkan varrella ollut paljon satulaongelmia, jonka vuoksi tolppaa on joutunut irroittelemaan, nyt on krossarin tolppa maantiepyörässä. Maantiepyörän orkkistolppa oli korjauksessa painauman vuoksi ja sittemmin alkoi naksumaan - ehkä tolppa on vielä äänetön.
https://salsacycles.com/files/compon...2_1920x720.jpg
Loppuu se valuminen.
Lip Lock oli canyonin ilmeisen paskan pannan ohella myös suunnilleen ainoa vaihtoehto jota sai obskuurissa 30.6 mm koossa jollainen vanhaan Infliteen oli speksattu.
Entäs mikä tarvikepanta Enduraceen? Itseasiassa uusi tolppakin pitäisi ostaa, VLCS 2.0 vaikka onkin hyvä, on kevyesti ulkona pelistä 250 euron hinnan vuoksi. Noin satasella kuitutolppa raskaalle kuskille, kaipa sellaisella maantiellä kestää mennä. Etenkin kun alla 28 mm renkaat.