ElectrobikeGarminGiant
Sivu 117 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17 67 107 115 116 117 118 119 127 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.481 - 3.510 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #3481
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Niin, eihän tuota tarvitse kuunnella, kun antaa koipien pyöriä, joutaahan noita pyörittää, ja tämä oli huumoria.

  2. #3482
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    DTSwissit ovat mukavan äänekkäitä.
    Tämähän ei varsinaisesti pidä paikkaansa. DTSwiss Ratchet on varsin äänetön kapistus.

  3. #3483
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tämähän ei varsinaisesti pidä paikkaansa. DTSwiss Ratchet on varsin äänetön kapistus.
    Jaa... mulla oli äänekäs joskus. Ja nykyinen kolmikyntinen vasta äänekäs onkin.


  4. #3484
    Ennen ensimmäistä lenkkiä askarruttaa vielä yksi kysymys: Onko tuolle etupyörän DT Swiss RWS läpiakselille jokin kiristysmomentti? Käyttöohjekirja neuvoi kiristämään vipua vain käsikireyteen, "Only turn the axle until it is hand-tight." Aika epämääräinen kireys noin tärkeälle komponentille? Pelkään, että kiristää liikaa, mutta ei haluaisi että lähtee itsestään pyörimään aukipäinkään ajossa (ihme, että tuossa normaalikätinen kierre eikä vasenkätinen kuten polkimessa..). Oletteko jättäneet tuon vivun paikalleen vai vetäneet pois ajon ajaksi?

  5. #3485
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jaa... mulla oli äänekäs joskus. Ja nykyinen kolmikyntinen vasta äänekäs onkin.
    Mulla on neljät kiekot, joissa ratchet ja ei äännä juuri mitään. Kynsivapari varmasti voi ollakin äänekäs, mutta itse en moisia halua.

  6. #3486
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    DT Swissin kynsivapari on kyllä mukavan äänekäs. Mulla nyt gravelissa Hopen Pro4 ja ääntää myös mukavasti. Maasturissa taas Mavicin uusi ID360 jonka ääni on vähän tylsä mutta toivottavasti on sitten luotettava.

  7. #3487
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.105
    Offtopic. Erästä hyvin menestynyttä maastokuskia lainatakseni niin ”vapaarattaan ääni ei häiritse kun pitää ketjun kireällä”


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #3488
    Eka lenkki takana uudella pyörällä ja meno maistui. Ekana kehuttava tuota vcls2.0 satulatolppa, mahtava varuste. Muutenkin todella mukavaa menoa verrattuna vanhaan hiilarihaarukkalliseen alumiinipyörään. Tällä uudella ei kelvin poikittaissaumat oikeastaan edes tunnu. Ja nopean tuntuinen. Ajoasento suht aggressiivinen, koska satula hyvin ylhäällä= reilu droppi.

    Vaihteita joutunee vähän hienosäätämään, liekö vaikea homma..?

    Ja ainiin, tuo vapaarattaan ääni tosiaan oikeasti aika makea😎

    Ps. On ne levyjarrut vaan kivat kaikesta huolimatta

  9. #3489
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Oliko tämä ironiaa vai oikeasti, että tuo ääni on hyvä juttu ja kuuluu asiaan?
    Tuossa äänekkäässä vapaarattaassa on se hyöty, että ei tarvitse erikseen kellolla varoittaa kulkijoita, jos on ohittamassa kevyen liikenteen väylällä
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

  10. #3490
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Ja ainiin, tuo vapaarattaan ääni tosiaan oikeasti aika makea
    Niin eikö totta, ei se ulkotilassa ja takaa tule ollenkaan kovaa, olen tuollaista peesannut muutamia kertoja, kun tuttavani vapaaratas ääntää makeasti. Kateeksi käy, mutta helpottaahan tuo peesaajaa!

  11. #3491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Inkaliina Katso viesti
    Nyt on alla tuo Endurance WMN CF SL maantiepyöräpyörä koossa 3xs. Onpahan mahtavan kevyt ja ketterä fillari. Melkoista vauhdin hurmaa, kun tien päälle pääsin! En taatusti tule jäämään kenenkään jalkoihin tällä pyörällä, vaikka pienemmän vannekoon renkaat onkin Canyonilta vastattiin rengaskoon vaiktuksesta vauhtiin, että enemmän vauhtiin vaikuttaaa pyörän oikea koko ja ajoasento, ei niinkään renkaan tai välityksen koko. Ja tietenkinmiten on jerkkua jaloissa Että ei muuta kun kilsoja keräämään Kiitos kaikille kysymykseeni kommentoineille ja ajatuksia antaneille!
    Hei Inkaliina, minkä mittainen olet ja mikä jalan pituus? Olen myös juuri tilannut 3XS Endurance pyörän ja jännittyneenä sitä odotan. Kun mittaa on peräti 153cm (jalan pituus 72cm) mitään pyörää ei voi koskaan koeajaa missään joten tilaaminen on ainut vaihtoehto. Silti jännittää, mitenkähän mahtaa käydä, saanko sopivan pyörän.

  12. #3492
    Syystuulia, olen 158cm pitkä ja jalan sisämitta on 73. Pyörä on aivan täydellinen minun mitoitukselle. Olen todella tyytyväinen hankintaani. Mieheni teki bike fittingin ja nyt on kampea pyöritelty jo noin 500km, ei voi kuin hymyillä Toivon ja uskon että sinäkin saat loistokaverin canyonista

  13. #3493
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Onko jengi uusinut Infliteen tai Enduraceen muita kuin Canyonin satulatolpan pantoja? Onko tolpat pysyneet ylhäällä? Enduracen pantahan ei kiristä Infliten satulaputkea niin paljoa, että tolppa pysyisi ylhäällä vaikka molemmissa onkin 27,2 mm tolpat. Enduracen pannan kuusiokolo alkaa olla tiensä päässä 18 tkm+ jälkeen, eikä kiinnosta Canyonilta uutta tilata. He eivät myöskään pelkkää ruuvia lähetä ja kierre on niin spesifi, etten ole samanlaiseen vielä törmännyt missään, vaikka olenkin käynyt kyselemässä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  14. #3494
    Saako amuliini Grailiin tai amuliini Enduraceen helposti lokarit kiinni?

  15. #3495
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Saako amuliini Grailiin tai amuliini Enduraceen helposti lokarit kiinni?
    En ole varma, mutta TM:n gravel pyörä testissä Grailia moitittiin näin "ahdas takarenkaan pyörimistila".

  16. #3496
    Minulla on amuliinienduracessa Crud Roadracer lokasuojat. S kokoisessa rungossa aika vähän tilaa satulaputken vieressä mutta muutoin menee hienosti ja pidänkin vain sitä taaempaa palasra. edessä en edes yrittänyt ujuttaa haarukan alta koska käytän vähintään mielenkiintoisia rengasratkaisuita, eli sahasin sen poikki haarukan kohdalta.

  17. #3497
    Canyon kiinnostaisi, mutta lokarit ja 35mm renkaat pitäisi mahtua. Grailin saatavuus joskus elokuussa, joten tämä kausi jäisi melkein väliin. Ehkä katselen jotain muuta huonommilla osilla...

  18. #3498
    Maantiepyöräkuume on alkanut nousemaan kovaa vauhtia.

    Ensimmäinen pyörä on hankinnassa maastopyörän rinnalle. Olen katsonut Canyonin eri malleja. Grail oli mielessä monikäyttöisyyden/hienon ulkonäön vuoksi, toimitusajat kuitenkin sen verran pitkät, että jää nyt ostamatta.

    Olen nyt katsonut Enduracen eri malleja ja miettinyt parasta vaihtoehtoa itselleni. Budjettina olen pitänyt noin 1500 euroa, jolla saa 105-tasoista osasarjaa. Se kai on jo riittävän hyvä osasarja?

    Pyöriä vertaillessa on tullut mieleen muutama kysymys. Kannattaako ennemmin ostaa hiilikuiturunkoinen pyörä vannejarruilla (Endurace CF 7.0, 1399,00 eur) vai alumiinirunkoinen pyörä levyjarruilla (Endurace AL 7.0 disc, 1499,00 eur)?

    Meneekö tuohon vannejarrulliseen miten leveä kumi alle? 25 mm on ensiasennusrenkaana. Huonokuntoiselle asfaltille saattaisi olla leveämpi mukavampi ajaa? Vannejarruista ei itsellä kokemusta.

    Vai pitäisikö budjettia nostaa ja suunnata katseet Endurace CF SL 7.0 disc (1899 eur)?

    Xl-kokoa tarjoaa Canyonin sivusto 191/90,5 mitoilla.

  19. #3499

  20. #3500
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lars_Friedland Katso viesti
    Maantiepyöräkuume on alkanut nousemaan kovaa vauhtia.

    Ensimmäinen pyörä on hankinnassa maastopyörän rinnalle. Olen katsonut Canyonin eri malleja. Grail oli mielessä monikäyttöisyyden/hienon ulkonäön vuoksi, toimitusajat kuitenkin sen verran pitkät, että jää nyt ostamatta.

    Olen nyt katsonut Enduracen eri malleja ja miettinyt parasta vaihtoehtoa itselleni. Budjettina olen pitänyt noin 1500 euroa, jolla saa 105-tasoista osasarjaa. Se kai on jo riittävän hyvä osasarja?

    Pyöriä vertaillessa on tullut mieleen muutama kysymys. Kannattaako ennemmin ostaa hiilikuiturunkoinen pyörä vannejarruilla (Endurace CF 7.0, 1399,00 eur) vai alumiinirunkoinen pyörä levyjarruilla (Endurace AL 7.0 disc, 1499,00 eur)?

    Meneekö tuohon vannejarrulliseen miten leveä kumi alle? 25 mm on ensiasennusrenkaana. Huonokuntoiselle asfaltille saattaisi olla leveämpi mukavampi ajaa? Vannejarruista ei itsellä kokemusta.

    Vai pitäisikö budjettia nostaa ja suunnata katseet Endurace CF SL 7.0 disc (1899 eur)?

    Xl-kokoa tarjoaa Canyonin sivusto 191/90,5 mitoilla.
    Vannejarrulliseen mennee 28-millinen.

    Kaikki nuo ovat hyviä vaihtoehtoja. Itse olen tykästynyt Enduracen hiilarirunkoon, josta mulla on vannejarruversio. Se on todella jäykkä mutta mukava runko. Nyt jos menisin kauppaan, ostaisin levarillisen, koska rengastuksen suhteen valinnanvaraa on aika paljon enemmän.

    Kokona XL on sulle hyvä.

  21. #3501
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    Vannejarrulliseen Enduraceen menee Ultergan jarrusatulalla (6800) 28 mm todellista leveyttä ja korkeutta. 30 mm todellista leveyttä ja korkeutta menee kokemukseni mukaan esim. SRAM Apex:n jarrusatulalla ja ilmeisesti 105:n satulalla. Eli jarrusatulan lähinnä korkeus on se, joka rajoittaa ensimmäisenä.
    Maantieajossa en ole kaivannut levyjarrullista Enduracea. Lisäksi vannejarrullinen on yleensä varsin kevyt. Toki levyjarrulliseen Enduraceen voisi ostaa toiset vanteet ja niihin vaikka 32 mm Gravel-renkaat, niin pyörää voisi käyttää sekä maantie- että gravel-pyöränä
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

  22. #3502
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Vannejarrulliseen menee 105-osasarjan ollessa kiinni 28 mm tosiaan, vaikka kapealla vanteella tietyt renkaat ovatkin todellisuudessa 30 mm.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  23. #3503
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    505
    28 mm renkaiden korkeudessa ja leveydessä on niin paljon eroja, että kannattaa tarkistaa mikä on renkaan todellinen leveys ennen sen asennusta vannejarru Enduraceen, jos hakee mahdollisimman isoa rengasta.
    Continentl GP4000SiI:n mittaamani leveys oli n. 31 mm. Suurin piirtein sama kuin tuolla https://www.bicyclerollingresistance...0s-ii-23-25-28
    Uuden GP5000 leveys lienee n. 28.5 mm https://www.bicyclerollingresistance...000-comparison
    Jos tuo pitää paikkansa GP4000 28 mm on lähempänä GP5000 32 mm:stä kuin 28 mm:stä. Tuo GP4000SII meni siis vannejarrulliseen Enduraceen, kun Ultegran jarrusatulan vaihtoi toiseen
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

  24. #3504
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Vannejarrulliseen mennee 28-millinen.

    Kaikki nuo ovat hyviä vaihtoehtoja. Itse olen tykästynyt Enduracen hiilarirunkoon, josta mulla on vannejarruversio. Se on todella jäykkä mutta mukava runko. Nyt jos menisin kauppaan, ostaisin levarillisen, koska rengastuksen suhteen valinnanvaraa on aika paljon enemmän.

    Kokona XL on sulle hyvä.
    Eli jos 28 mm rengas riittää ajoihini, olisi vannejarrullinen pyörä varmasti budjettiratkaisu uudeksi pyöräksi. Äkkiä ei tule mieleen, että tarvitsisin leveämpää rengasta. Hiekkatieajot ja metsäpätkät ajetaan 29 jäykkäperällä.

    Sen käsityksen olen saanut, että hiilikuiturunko suodattaisi paremmin tien epätasaisuuksia verrattuna alumiinirunkoiseen?

    Tarvitseeko noita maantiekiekkoja rihdata vai pysyvätkö ne hyvin suorina? Ei niihin kyllä osumia pitäisi juuri tulla. Maastopyörässä pikkuheitot ei vanteessa menoa hidasta ja niitä maastoajossa aina tulee. Vannejarrullisessa maantiekiekossa pieni heitto alkaa varmasti heti jarrusatulaan hinkkaamaan.

    Hiilikuiturunkoisen pyörän ostoa myös tukisi se, että niillä on lyhemmät toimitusajat kuin alumiinirunkoisella pyörällä.

    Täytyy pähkäillä, minkä valitsisi.

  25. #3505
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti teeässä Katso viesti
    nips 35 mm gk
    En muista oonko laittanut tänne, mutta levyjarru-enduraceen mahtuu myös 35 mm marawinter (20 mm vanteella mun yksilö oli n. 36 mm leveä) ihan kivasti eteen kun halusin ajaa mun uudella maantiepyörällä myös talvella Takana pidin 33 mm (n. 34 mm) regacrossia.


  26. #3506
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Pks
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Onko jengi uusinut Infliteen tai Enduraceen muita kuin Canyonin satulatolpan pantoja? Onko tolpat pysyneet ylhäällä? Enduracen pantahan ei kiristä Infliten satulaputkea niin paljoa, että tolppa pysyisi ylhäällä vaikka molemmissa onkin 27,2 mm tolpat. Enduracen pannan kuusiokolo alkaa olla tiensä päässä 18 tkm+ jälkeen, eikä kiinnosta Canyonilta uutta tilata. He eivät myöskään pelkkää ruuvia lähetä ja kierre on niin spesifi, etten ole samanlaiseen vielä törmännyt missään, vaikka olenkin käynyt kyselemässä.
    Omaan tolppaan merkkasin rungon sisälle jäävän osuuden ja karhensin tolppaa kyljistä vaakasuunnassa jollain P80 hiekkapaperilla. Lopuksi vielä carbon kitkaasennuspastaa eikä ole valunut. Itseasiassa taisin hieman karhentaa runkoakin sisältä pannan kohdalta hieman.

  27. #3507
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Valkeala
    Viestit
    337
    Olikos tässä ketjussa kellään kokemuksia naisten Roadlite malleista? Wmn Roadlite 7.0 kiikarissa.
    Tyttärelle (15) pitäis uutta pyörää hommata nykyisen hybridin tilalle. Tyydytään tässä vaiheessa vielä suoraan tankoon ja flättipolkimiin.
    Muitakin ehdotuksia voi tehdä vastaavista fillareista. Hintaluokka n 1000.

  28. #3508
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esa_ Katso viesti
    Omaan tolppaan merkkasin rungon sisälle jäävän osuuden ja karhensin tolppaa kyljistä vaakasuunnassa jollain P80 hiekkapaperilla. Lopuksi vielä carbon kitkaasennuspastaa eikä ole valunut. Itseasiassa taisin hieman karhentaa runkoakin sisältä pannan kohdalta hieman.
    Ei ole valuminen täälläkään ongelma, vaan kuusiokolon kannan pyöristyminen niin, ettei kohta irtoa panta ollenkaan. Matkan varrella ollut paljon satulaongelmia, jonka vuoksi tolppaa on joutunut irroittelemaan, nyt on krossarin tolppa maantiepyörässä. Maantiepyörän orkkistolppa oli korjauksessa painauman vuoksi ja sittemmin alkoi naksumaan - ehkä tolppa on vielä äänetön.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  29. #3509
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Onko jengi uusinut Infliteen tai Enduraceen muita kuin Canyonin satulatolpan pantoja? Onko tolpat pysyneet ylhäällä? Enduracen pantahan ei kiristä Infliten satulaputkea niin paljoa, että tolppa pysyisi ylhäällä vaikka molemmissa onkin 27,2 mm tolpat. Enduracen pannan kuusiokolo alkaa olla tiensä päässä 18 tkm+ jälkeen, eikä kiinnosta Canyonilta uutta tilata. He eivät myöskään pelkkää ruuvia lähetä ja kierre on niin spesifi, etten ole samanlaiseen vielä törmännyt missään, vaikka olenkin käynyt kyselemässä.

    Loppuu se valuminen.

    Lip Lock oli canyonin ilmeisen paskan pannan ohella myös suunnilleen ainoa vaihtoehto jota sai obskuurissa 30.6 mm koossa jollainen vanhaan Infliteen oli speksattu.

  30. #3510
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Entäs mikä tarvikepanta Enduraceen? Itseasiassa uusi tolppakin pitäisi ostaa, VLCS 2.0 vaikka onkin hyvä, on kevyesti ulkona pelistä 250 euron hinnan vuoksi. Noin satasella kuitutolppa raskaalle kuskille, kaipa sellaisella maantiellä kestää mennä. Etenkin kun alla 28 mm renkaat.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •