GiantElectrobikeGarmin
Sivu 116 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 66 106 114 115 116 117 118 126 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.451 - 3.480 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #3451
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Aika rajoilla tuo koko kyllä siis ilmeisesti on. Jos päätyisi kalliimpaan Endurance CF SL levyjarrulliseen, niin se olisi selkeästi L -koko (eri geo). Levyjarrut yhä vain askarruttaa, että kannattaako niistä maksaa. Tulevaisuudessa toki varmasti siirtymä aina vain enemmän levyjarrullisiin, kuten nähty muissakin pyörätyypeissä. Mikä Endurance malli sulla on (ihan mielenkiinnosta vain)?
    Vannejarruttimet kyllä riittävät näissä mäissä tehojensa puolesta aivan hyvin. Levarillisten isoin etu on hiukan isompi valinnanvara renkaissa. Pyörimään mahtuu ainakin 32-millinen. Jos nyt olisin kauppaa tekemässä, ostaisin levarillisen.

    Itselläni on vannejarrullinen CF 9.0, eli Ultegran osat ja DT Swiss RR21 DiCut -kiekot. Enää tuota konffista ei taida saada. Sinänsä harmi. Luulen, että aika monta vuotta tulee ajettua tällä fillarilla.

  2. #3452
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti leecher Katso viesti
    Canyonilla haetaan vähän mukavuutta lenkkeihin ja mahdollisuutta poiketa myös hiekkateille.
    No tuolla tulee aika paljonkin mukavuutta. VCLS2-satulatolppa on oikeasti mainio keksintö.

  3. #3453
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    303
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Eli levyt on hintansa arvoiset mielestäsi maantiekäytössäkin?
    Samaa mäkin olisin kysymässä.. mua ei kiinnosta levyjarrut, kun ovat rumat ja vielä hintaa ja painoa lisäämässä.. haaveilen löytäväni kesän aikana hyvän endurancen joka painaa alle 8kg ja hinta 1500-2500e.. vanne jarruilla siis . Mahtaakohan löytyä..

  4. #3454
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Joko tuli perille pyörä?

    Itse arvon tässä nyt tuon AL Disc ja CF -mallien välillä. Hiilikuiturunko houkuttaisi. Kuinka herkkä tälläinen nykyaikainen hiilarirunko on kolhuille?
    Miten näissä tosiaan huollot? Tarvitseeko muutaman sadan kilsan jälkeen käyttää / lähettää ensihuoltoon johonkin?
    Pyörä tuli perille luvatusti viime viikon keskiviikkona. Kokoaminen oli helppoa ja lenkille ehdin sitten lauantaina, ja oli kyllä erittäin miellyttävä pyörä verrattuna tuohon vanhaan hybridiin Todella nätti väri myös tuo sininen.

    Saatiinpa nyt sitten takatalvi sopivasti päälle, josko ensi viikolla pääsisi jo työmatkaa polkemaan.

  5. #3455
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkomoe Katso viesti
    Samaa mäkin olisin kysymässä.. mua ei kiinnosta levyjarrut, kun ovat rumat ja vielä hintaa ja painoa lisäämässä.. haaveilen löytäväni kesän aikana hyvän endurancen joka painaa alle 8kg ja hinta 1500-2500e.. vanne jarruilla siis . Mahtaakohan löytyä..
    Löytyy

  6. #3456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sville Katso viesti
    Pyörä tuli perille luvatusti viime viikon keskiviikkona. Kokoaminen oli helppoa
    Onnea uudesta pyörästä! Kauanko meni kokoamisessa, tarvitsiko vaihteita/jarruja säätää?

  7. #3457
    Noniin, niinhän se mopo ja budjetti karkasi lapasesta=/ Tilaukseen lähti siis L-kokoinen Endurance CF SL Disc 8.0. Levyjarrulliseen päädyin, kun tuota paljon kehuttua VCLS2.0 satulatolppaa ei saa vannejarrulliseen hiilariin. SL lisäksi samalla runkogeolla kuin huippumalli SLX, tuskin voi huonompi olla kuin normi CF. Toivottavasti tässä pyörässä nyt hinnalle vastinetta. Vähän jo kaduttaa tuliko tilattua "liian hyvä", että olisiko halvempikin riittänyt yhtälailla omiin ajoihin.

  8. #3458
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.125
    Olishan sen satulatolpan kai saanu erikseen tilattua?

  9. #3459
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Olishan sen satulatolpan kai saanu erikseen tilattua?
    Saahan sen ja silloin tällöin fillaritorissa näkee myytävänä


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #3460
    Nyt on alla tuo Endurance WMN CF SL maantiepyöräpyörä koossa 3xs. Onpahan mahtavan kevyt ja ketterä fillari. Melkoista vauhdin hurmaa, kun tien päälle pääsin! En taatusti tule jäämään kenenkään jalkoihin tällä pyörällä, vaikka pienemmän vannekoon renkaat onkin Canyonilta vastattiin rengaskoon vaiktuksesta vauhtiin, että enemmän vauhtiin vaikuttaaa pyörän oikea koko ja ajoasento, ei niinkään renkaan tai välityksen koko. Ja tietenkinmiten on jerkkua jaloissa Että ei muuta kun kilsoja keräämään Kiitos kaikille kysymykseeni kommentoineille ja ajatuksia antaneille!

  11. #3461
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Onnea uudesta pyörästä! Kauanko meni kokoamisessa, tarvitsiko vaihteita/jarruja säätää?
    Kiitoksia! Ja varmasti on hyvä ostos tuo minkä laitoit tilaukseen

    Kokoamiseen meni sellainen tunti kun pelko persiissä luki ohjekirjaa, väänsi kaikki tarkasti momenttiin ja tuplatsekkasi joka asian - osaavampi kaveri laittaisi tuollaisen alle kymmenessä minuutissa ajokuntoon Eipä siinä tosiaan muuta ollut kuin tuo ohjaustanko, satulatolppa, eturengas ja polkimet (kun ne sitten briteistä suvaitsi saapua).

    Ensimmäisen 30km lenkin perusteella kaikki toimi kyllä mahtavasti ja mikään paikka ei edes kipeytynyt. Pitää nyt kasvattaa lenkkien pituutta pikkuhiljaa ja viikonloppuna ottaa pikkaisen pidempi. Jonkin verran pitäisi saada kilomeettereitä nyt alle kun tuli Pirkan klassikkoonkin osallistuttua eikä hirveästi ole kokemusta pitemmästä ajosta, mutta onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa

  12. #3462
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    233
    Tännekin tuli pyörä viime viikolla. Sadan kilometrin jälkeen ei valittamista, hyvä pyörä on
    Kiekot vaihtuu vielä myöhemmin Huntin Aeroihin ja renkaat GP5000 tubeless, kunhan joskus saavat kiekot toimitettua.


  13. #3463
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jeijei Katso viesti
    Saahan sen ja silloin tällöin fillaritorissa näkee myytävänä


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tuo se lienee joka tapauksessa, eli saa muualtakin. http://www.ergon-bike.com/en/product...sattelstuetzen


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  14. #3464
    Saako VCLS 2.0 satulatolppaan satulalaukkua kiinni?

  15. #3465
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Saako VCLS 2.0 satulatolppaan satulalaukkua kiinni?
    Miksi ei saisi, pidän omassani kiinni laukkua ongelmitta.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  16. #3466
    Liittynyt
    09/2018
    Viestit
    368
    Menee hieman offtopicin puolelle; minkälaisia kokemuksia on tuosta tolpasta? Kiinan-kuituisen saisi 60e hintaan.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

  17. #3467
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Menee hieman offtopicin puolelle; minkälaisia kokemuksia on tuosta tolpasta? Kiinan-kuituisen saisi 60e hintaan.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Suoranaista vertailua en ole tehnyt, mutta ei huonoa sanottavaa. Silmälläkin huomaa (joku muu), että vaimentaa tärinää ja joustaa. 250 euroa silti minusta liian suolainen hinta, erikseen ostettavaksi.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  18. #3468
    Mites noi Canyonin "normaalit" kuitutolpat?

    Tämän testin mukaan tavan VCLS olis myös kelpoisa ja satkun halvempi kuin 2.0: https://www.bikeradar.com/road/gear/...-gravel-46208/

  19. #3469
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Eli levyt on hintansa arvoiset mielestäsi maantiekäytössäkin?
    Jos asuu Alpeilla, tai haluaa raahata levyjarruja kotimaassa mukanaan mahdollista ulkomaan reissua varten. Kanarialle olen ottanut levyt, Mallorcalle en. Viikon reissulle oman pyörän mukaanotto ei taloudellisessa mielessä ole edes oikein järkevää vaan vuokrapyörällä mennään.

    Kun katselee eri liikkeiden "poistomyyntejä" pyöristä niin ei tainnut olla levyjarrullisten "ankkureiden" myynti kovin suuri menestys.

    Itse en keksi levyjarruille muuta käyttöä kuin Kanarian isoissa laskuissa voi surutta raahata jarruja mielensä mukaan, jonka toki voisi tehdä tod.näk.vannejarrullisellakin alukiekoilla.

    Kotimaassa jos alkaa satamaan niin en todellakaan jarruttele, vaan poljen parasta mahdollista vauhtia sateensuojaan/kotiin

  20. #3470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Mites noi Canyonin "normaalit" kuitutolpat?

    Tämän testin mukaan tavan VCLS olis myös kelpoisa ja satkun halvempi kuin 2.0: https://www.bikeradar.com/road/gear/...-gravel-46208/
    Kyllä tuokin aivan kelvollinen on. Hankin sellaisen edelliseen fillariini (Ultimate CF) ja ero tavalliseen hiilikuitutolppaan oli huomattava.

  21. #3471
    Minkä kokoinen laatikko tuo on missä pyörä toimitetaan? Mietin, että jos en satu olemaan kotona kun UPSin kuski yrittää käydä (eivät taida kauheasti soitella tulostaan), niin mahtuuko paketti oman auton kyytiin jos käy myöhemmin hakemassa sitten UPSin noutopisteestä.

  22. #3472
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Minkä kokoinen laatikko tuo on missä pyörä toimitetaan? Mietin, että jos en satu olemaan kotona kun UPSin kuski yrittää käydä (eivät taida kauheasti soitella tulostaan), niin mahtuuko paketti oman auton kyytiin jos käy myöhemmin hakemassa sitten UPSin noutopisteestä.
    Tampereella ainakin tuli Liuttu logisticsilta viesti, että ovat toimittamassa pakettia kyseisenä päivänä klo 15-20 välisenä aikana. Kuuden maissa ovisummeri soi, eli ei tullut soittoa etukäteen, mutta varmaan tuo riippuu vähän kuskistakin.

    Itse laatikko kyllä varmaankin mahtuu henkilöauton perälle, kun vain penkit kaataa. Canyonin sivuilta löytyi tällainen:
    https://www.canyon.com/en-de/support...surements.html
    Road: 1480 x 250 x 810 mm



  23. #3473
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.075
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Minkä kokoinen laatikko tuo on missä pyörä toimitetaan? Mietin, että jos en satu olemaan kotona kun UPSin kuski yrittää käydä (eivät taida kauheasti soitella tulostaan), niin mahtuuko paketti oman auton kyytiin jos käy myöhemmin hakemassa sitten UPSin noutopisteestä.
    UPS:n seurantahan on varsin mainio, ja ainakin itse olen ollut kykeneväinen organisoimaan omia tai perheen menoja siten että joku on ollut seurannan mukaisena ilmoitettuna delivery-päivänä paikalla vastaanottamassa.

  24. #3474
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lammy Katso viesti
    Menee hieman offtopicin puolelle; minkälaisia kokemuksia on tuosta tolpasta? Kiinan-kuituisen saisi 60e hintaan.

    Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
    VLCS:thän ovat kuitu-basaltti sekoituksia. Sii se ylimääräinen jousto tulee. Jos vain muisti pelaa oikein.
    Kiinalaisissa lähtökohtaisesti ei ole mitään vikaa, mutta jos joku tuote on erityisen edullinen - siihen löytyy syynsä


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  25. #3475
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    9
    Noniin ensimmäinen pikkaisen pidempi lenkki pyöräilty Säijän nurkissa ja kylmästä kelistä huolimatta pyörä pelittää aivan mahtavasti ja erittäin mukavaa touhua! Tuli useampi canyoni(ja muukin)kuski siellä vastaan, mahtaako olla tämän foorumin väkeä

    Pyörällä kilometrejä alla nyt vähän reilu sata, ja takavaihtaja pikkaisen meinaa temppuilla mutta tuo johtunee uudesta pyörästä ja vaijerin venymisestä. Voisi melkein ottaa asennuskaljan ja katsoa youtubesta videon ja koittaa itse vähän säätää

  26. #3476
    Pyörä tuli perille ja nyt kasattuna. Vapaaratas pitää todella kovaa ääntä, onko käynyt niin huono tuuri, että viallinen osa osunut kohdalle? Linkin videosta toivottavasti saa osviittaa?

    https://youtu.be/xWKP-hNIU_4

    Pyörä siis Endurace CF SL 8.0, kiekko DT Swiss E1800

    Satulan joudun nostamaan melkein maksimikorkeuteen 9/10 ulostulo. Onko tästä mahdollisesti jotain haittaa, että säätö näin tapissa?

  27. #3477
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Ihana ääni, kateeksi käy kun omissani noita pliisuja simpan hiljaisia vapareita!

    Satulatolppa nousee nykyrungoissa reilusti, kunha ei jää ihan "huulelle", siis ei merkintöjen yli eikä tehtaan ohjeiden vastaisesti, muutoin joutuu ostamaan pidemmän, ja tietenkin ajoasennon tulee olla sopiva.

  28. #3478
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Vapaaratas pitää todella kovaa ääntä...
    DTSwiss? Ihanaa! Hyvä juttu ja kuuluu asiaan.


  29. #3479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    DTSwiss? Ihanaa! Hyvä juttu ja kuuluu asiaan.
    Oliko tämä ironiaa vai oikeasti, että tuo ääni on hyvä juttu ja kuuluu asiaan?

  30. #3480
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.189
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Oliko tämä ironiaa vai oikeasti, että tuo ääni on hyvä juttu ja kuuluu asiaan?
    Kyllä se on ihan normaali, DTSwissit ovat mukavan äänekkäitä. Vaihda Shimanoon jos haluat rullailla hiljaisuudessa.

    Aasinsiltaa offtopicciin: jossain topicissa joskus kerrottiin, etteivät maantiepyöräilijät juuri rullaille vaan kammet pyörii koko ajan.


Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •