Cuitusta versiota ei ole saannu varmaankaan vuoteen. Kaverilla sellanen ja pikatestissä tuntu erittäin jebalta.
Printable View
Joulukuussa tilasin tuolta talouteen toisen kuitu-Og:n. Niiden tuotantomäärät eivät varmaankaan ole samalla planeetalla kysynnän kanssa ja ainoa tapa saavuttaa moinen on käydä päivystämässä liikkeen sivuilla päivittäin jotta ehtii varaamaan omansa kunhan muutama myyntiin heruu. Toki jos valuutta ei ole päälimmäisiä kriteereitä tangon hankinnassa kannattaa harkita myös nuita Jonesin H-bar -tankoja. Löytyy niin kuituna kuin titamiininakin.
Itsellänihän on sähköpostimuistutus tilattu tuolta. Oletan tämän pohjalta siis ettei sekään toimi :D
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Huomasin eilen säätäessäni vaihteita, että kampia pyörittäessä kuuluu keskiöstä kunnon rahinaa. Race facen BSA30 cinch 100mm kyseessä ja Turbinen kammet. Kannattaako vaihtaa vain uudet samanlaiset keskiön laakerikupit vai onko joku parempi vaihtoehto? Noilla ajettu 1200km.
Tarkastus kertoi tangon kustantaneen vaatehuoneen Simon tavoin 39.99 kuningaskunnan rahnaa.
Eikö vapaaratas ole DT Swissin navassa mitenkään kiinni? Kiekkoa pajottaessa pakka putosi käteen paljastaen koko rattaan mekanismin. Putsaus, rasvaus ja takaisin "kiinni"?
^ jep (ja kato että jouset on oikempäi jos neki lipsahti pois)
Olis läskiin hakusessa kuitu keula (on-one fatty kyseessä). Onko porukalla suositella jotain tiettyä tai kokemuksia tuosta on onen omasta kuidusta jota sais kohtuu hintaan ja tehty kyseiseen runkoon ja sen väriin. Kestääkö miten hyppyytystä ja ryskäystä nuo keulat? Taitaa kiinakuitu olla melko mörkö tällä palstalla mutta kysympähän silti että olisko kellään kokemusta niistä, ainaki puoli ilmaiseksi sais ebaystä :D
Ps. Jos jollain sopivaa olis myynnissä niin saapi huikata, ostoilmoitus kyllä löytyy fillaritorista :)
Pps. Kuulisin myös mielelläni jos jollain on jakaa ajatuksia hiilikuidun hyödyistä ja haitoista keulassa.
Jos jotain mietityttää myös kipeät ranteet ja tankovaihtoehdot, niin ite pohdin näiden välillä; Answer carbon 20/20 (20°), On-one Og (25°) ja Salsa Bend Bar 2 (17°).
Answerin olisin laittanu tilaukseen, mutta saatavuus heikko, enkä malta odotella. Tosin hinta kallis, mutta materiaali kuitua.
On-one olis ollu halpa, mutta 25° backsweeppi tuntu jo yhtäkkiä paljolta. Alumiinisen hinta kuitenki postien kans vain 50e luokkaa.. Kuituversio oli myyty loppuun, enkä viitsiny jäädä kilpailemaan ja kyttäämään saatavuutta.
Salsa Bend Bariin kuitenki lopulta päädyin, koska backsweep ei ole ihan radikaaleimmasta päästä ja hintalappua rahdin kans Jenssonilta vähä päälle 70€. Matsku alumiinia, mutta olkoon. Saatavilla olis ollu myös 23° versio.
Kipeeranteisia tuntuu olevan muitaki, koska melko monessa paikkaa oli em. tangot myyty loppuun...
Mulla ollut Singularissa On-one kuitukeula kiinni jo kauan.
Kevensi, jäykisti ja madalsi keulaa. Alkuperäinen teräskeula oli niin jöötiä ettei voi puhua mistään teräksen vaimentavista ominaisuuksista.
Kyllä mä tohon ainakin itse luotan, en tosin ajele kovin räädisti vaan ihan ikämiesvauhteja
Olikos jollain tiedossa korvaajaa Whiten Fat3 Pro:n freehubille? :)
Tyhmä taas kyselee..
Eli mulla on tossa silverbackin fattyssä shimpan deoren levyjarrut ja levyt. Tässä kk verran olen tuskaillut kovaa ääntä jarruttaessa (kovempi kuin märkä levyjarru vesisateella) ja viimosella hävis tehotkin. Ostin uudet palat kun kuvittelin niiden olevan lasittuneet. Jarrut tehoiltaan on nyt paremmat mutta sama huuto jatkuu. Sitten huomasin että palahan ottaa myös levyn "puoliin" kiinni.. toisin kuin etujarru. Olisiko tämä siis syy jarrun jatkuvaan huutamiseen? Ilmeisesti tossa vilkasin että prikoilla sais "nostettua" jarrusatulan kohdilleen, mutta ajattelin asian hautua huomiseen ja kysyä onko siitä apua.
edit siis kyseessä on takajarru ja etujarru toimii moitteetta
Salsan anything cage 39,90??? Hähää! Minua ette saa, riistokapitalistit! Paitsi Orthex, jonka yhdeksän euron kannu tuo on. :D
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...b828090747.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...20f7d17409.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...74562770a6.jpg
vastaan itselleni, kyllä. Jos kärsit huutavasta levyjarrusta ota siis huomioon että palat puristavat oikeaa kohtaa eikä tavoita levyn "puoliin" kiinni. pari prikkaa molempien jarrusatulan pulttien alle ja mäki sisäänajo nii äänet hävisivät ja jarruteho parani taas 50%.. kivaa kun osaakin itse jotain tehdä :o
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/a...8&d=1467404175
Tein viime kesänä kanssa itse Bilteman ämpäreistä ja "säästin". :) Muutaman yön reissun kesti ja ajoi asiansa, mutta pari päivää lisää ja ruuvien kohdalta alkaneet halkeamat olisivat levinneet liiaksi pudottaen teltan pois kyydistä. Nykyinen Hubba hubba mahtuu onneksi takalaukkuun tai kuivapussiin tarakalle, niin ei enää ainakaan kesällä tarvetta köyhän miehen Anything Cagelle. Talveksi voisi kyllä kokeilla Orthex-askartelua, sillä näyttää huomattavasti kestävämmältä ratkaisulta. :)
Pikakysymys blutosta: mahtuuko 27,5 x 4,5 rengas? Kaiketi 27,5 x 3,8 ainakin mahtuu.
Pahoittelut, jos on jo vastattu enkä ehdi selaamaan kaikkia 100+ sivua...
Ok. Paitsi että valmistajalta saadun tiedon mukaan ei. Onko kellään omakohtaista kokemusta?
Niin ja kiitos vastauksesta. Täällä vielä samasta aiheesta :
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...=1#post2555826
Lauffi on kotona, mittaan sisäleveyden ehtoolla kun pääsen tontille.
Luin nuo omat kommenttini laufista ja eipä tuohon oo nyt >350 ajotunnin jälkeenkään lisättävää.
Runko vaihtu välissä, mut lauf on pysyny. Saattaa ilmestyä talouteen toinenkin, toisenlaiseen pyörään.
Edit: sisämitta ~ 142mm 4.8" kumin (26" kehä) kanttinappuloiden kohdalta ja levenee vielä pari mm akselia kohti mennessä.
Tuo lauf kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta. Mutta kun nyt tuli bluto tilattua, niin testataan se ensin. Tähän liittyen: mistähän saisi (Suomesta) "prikkoja" 135mm napaan, että sopisi tuohon blutoon?
^ Mitä lie nämä? https://www.xxl.fi/white-spare-part-...118532_1_style
Jarruja varten tarvii myös jotain käikälettä.
Kiitokset läskimasalle. Eiköhän noilla pääse ainakin alkuun.
Iltaa!
Olisin hiukan kysellyt apuja mahdollisen kiekkosetin hankkimiseen. White fat 3 pro on pyörä. Orkkis vanteet teettää suuria haasteita. Budia tuossa eilen väänsin takuseksi ja jouduin laittamaan sen sillä orkkis sisurilla. Onzan freeridella pullahteli aina jostain pois vanteelta. On onen floaterit toimi talvella onzan kans ihan hyvin. Etusen rakentelin talvella maccin ohjeella tubelessiksi ja se on toiminut. Takunen ei silloin onnistunut ja poistin vanteelta ne ikkunatiivisteet.
Hiukan nettiä selaillu mutta kauhean niukasti olen törmännyt sopiviin takakiekkoihin. Oikea lienee 12*190 qr?
Hoi. En onnistunu haulla löytämään keskustelua missä oli hienosti ja seikkaperäisesti selitetty fat 3pron keskiön huoltaminen ja tarvittavat työkalut linkkeineen. Taisi olla linkkiä mistä saa tilaitua laadukkaamman keskiölaakerinkin myös.
Napsuu niin perkeleesti joka paheni xxl huollon jälkeen. Tekisin siis huollon nyt itse mutta en muista mitä kaluja purkuun tarvittiin ja siis mistä ja minkälainen laakeri käy tilalle.
Kiitos jos joku saa avustettua.
Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla
Ainakin Fat1 Prossa laakeri "läpihengittävää" mallia eli kampien juuresta pääsee kuravettä ja muuta skeidaa sisään. Eka laakeri antautui noin 600 kilsan jälkeen. Ei takuuseen. Toinen alkoi "narahtelemaan" kun vasemmalla kammella tuli kuorma päälle. Ratkaisu: koska ei vielä välystä, tein kierteen vedenpoistoreikään ja siihen rasvanippa. Vaseniilia prässillä sisään niin että ajoi muhjut ulos keskiöstä ja toimii taas äänettömästi kuin Mustanaamio [emoji23]
Tapatalkista iKälättimellä
1. Kammet lähti irti muistaakseni ihan kuusiokoloavaimella.
2. Keskiökupit irroitin tällä työkalulla: http://www.parktool.com/product/bott...ttom%20Bracket
3. Vanhat keskiölaakerikupit heitin roskiin, koska ne naksui jo ekasta lenkistä asti uutenakin, mutta säästin sen pidemmän muoviputken siinä välissä.
4. Tässä vaiheessa porasin runkoon keskiömuhvin alle vedenpoistoreiän muistaakseni jollain noin 5mm terällä.
5. Tämän laakerin ruuvasin tilalle käyttäen vanhasta keskiöstä sitä pidempää muoviputkea: http://www.bike-discount.de/en/buy/s...9805/wg_id-393
6. Kammet takaisin kiinni.
Ja nyt pyörii smuuuuuuuuuthisti.
Iltaa taas!
Keskiö pitelee myös meikäläisen 3 proossa ilkeetä naksuntaa. Onko tuo tuo elaston linkkaama keskiö OK? Saa ehdottaa muitakin kokelaita joissa olis hinta/laatu kohdallaan.
Haluaisin myös vaihtaa eturattaan pienempään. Viimeiset ajelut korvessa vieneet niin pienille poluille että isoin takaratas koko ajan käytössä. Olisi mukavampi jos sais hiukan pelivaraa vaihteisiin. Nyt siis edessä 32 piikkiä. Vaihtoehdot 30, 28 ja sit ovaali. Kertokaas mikä laitetaan?
Mulla 28/45 tihein väli. En harvempaa halua, tää riittää just just pahimmissa kinkamissa.
^^28-42 oli spessussa. 28t Ovaalina tietty. :)
Nyt lainapyörässä 32t edessä ja on liian karski. 28t:llä pärjää melko monessa menossa.
Ja riittää siirtymillekin ihan mainiosti.
Uuteen omaan tulee 28t ovaali. Takana 10-42 pakka.
Mulla on 32-ovaali ja takana normaali 12-36 pakka.
Olen kyllä tykännyt ja pärjännyt noilla ihan kivasti.
Jos saan nämä joskus ajettua loppuun, taidan silti kallistua 11-pykäläiseen systeemiin.
Felt dd 30:ssä mulla 30-42 ja tuntuisi piisaavan. Ihan tavallinen pyöreä eturatas.
Tuli toissapäivänä ostettua Nishiki Durango, kun sen sai poistohintaan.
Katselin tuota fatbike-fiilistelyketjua ja huomasin että kovin harvalla on lukkopolkimet läskeissä, onko siihen joku erityinen syy?
Toinen kysymys, onko kellään suositella kohtuuhintaisia tarakoita läskiin? Sekä eteen että taakse olisi hakusessa.
Kokeile molempia ja mee sillä, kumpi tuntuu omaan jalkaan paremmalta. :)
Mä löi aikanaan lukkopolkimet kiinni ekaan läskiin ja sittemmin tokaankin, enkä muita edes koittanu. Jossain välissä tuli kokeiltua lukottomia ja nehän onkin vallan kätevät, jääny toistaseks kiinni. Lähinnä jossain vauhdikkaassa alamäkirynkytyksessä kaipais lukkoja, mut hitaassa tasapainoilussa flätit tuntuu paremmalta ja sitä se oma läskeily enempi on.