RollingDarrylia on oikaistu suht onnistuneesti paristakin kohdasta kumivasaralla aikanaan.. Toimi oikomisen(kin) jälkeen jopa tubelessina, eikä ratkennut tahi muuten repeillyt
Mutta hitaasti ja rauhallisesti, pikkupätkä kerrallaan..
On tämä Sarman takanapa s**tana kans yksi työmaa, ei mikään meinaa mennä kohtuudella😀
Hajosi se vapaaratas, takuuna ei saanut uutta. Tilasin uuden, kesti 3vkoa ja tuli väärä. Tuli XD body kun piti tulla shimano.
No ajattelin että kokeillaan sitten vaikka GX-sarjaa. Haalin osat ja viimein tänään innolla tekemään.
No eihän ne end capsit tietenkään sovi tuon XD bodyn kans. 😀
Olikin jo melko lähellä että sais taas kasaan...
Se on sitä kuluista kina-venäjän latua. Toivottavasti maksoit PayPalin kautta.
Taitaa olla DT Swiss vapari hinta/laatusuhteeltaan yksi parhaista, en ole kuullut että keltään olis poikinut.
Mitä sitä toisaalta voi odottaa kun on kiinalainen tuote ja venäläinen asiakaspalvelu😀
Nyt on kuitenkin pyörä ajossa. Tein semmoisen red neck korjauksen, että laitoin end capin poraan kiinni ja viilaa vasten työstin 3mm halkaisijasta pois😀
Vähän tuli epäsymmetrinen mutta meni paikalleen ja pyörä tuli kasattua😀
Olisikohan 100mm tai 120mm rockshoxin Bluto RCT3 530€, hintansa väärti?![]()
Tuo bluto on ihan kiva, jos se on pyöräs jo valmiina tai tosi kovas alennukses jossai kaupas tai vaikka käytettynä, mut yli 500e väärttinä en välttämättä pitäis.. Renkaat kuitenki imee juurakot ja patit itteensä sen verta hyvin, etten ainakaa omas ajos oo blutoa pitäny mitenkää ylivertasena (joskus unohtunu lukko huomaamatta päälle pitkäksiki aikaa)
Vähän tällainen 'pelko' itselläkin on, että ei se ihan ylivertainen olisi. Arvosteluissa sitä on kyllä kehuttu. Se sopisi suoraan omaan konan -16 Wo:n. Pitäisi varmaan päästä kokeilemaan niin osaisi paremmin sanoa.
Millä joustomatkalla sulla on bluto? 80mm joustossa mietin, että se on kyllä aika vähän kun jumbo jimitkin kuitenkin jo itsessään joustaa jonkin verran.
Jos nyt oikein innostuu niin voisihan sitä laittaa suoraan 120mm ja sagia säätää sitten tarpeen mukaan. Ajogeometriahan vähän muuttuu mutta ei välttämättä huonompaan suuntaan, esim. keskiö voisi muutenkin olla hivenen korkeammalla.En löytänyt netistä kuviakaan jossa olisi 120mm laitettu Wo:n.
Just ajoin parituntisen testilenkin Blutolla.
Ei se ylivertainen ole, mutta mukavuutta tuo rutkasti lisää. Ja kovemmissa kivikkovauhdeissa vähentää huomattavasti rengas-/kiekkorikon mahdollisuutta.
Paineet kun voi pitää kumissa senverran korkealla ettei lyö läpi.
Onhan tolla nyt on aivan eri päästellä alamäkiin, droppeihin ja pikku hyppyihin.
Myös etupään pito on parempi.
Säästää pidemmän päälle varmasti niskoja ja käsiä myös.
Mulla siis ajossa 80mm joustava keppi. Sais kyllä ehdottomasti olla 100mm, jos ei jopa 120mm.
Kyllä mä tykkäsin, taitaa tulla tulevaan läskiin kesäkäyttöön. Talvella sit jäykkää alle.
Mutta jos vauhdit on kivikoissa hiljaisempia ja pystyy ajelemaan matalilla paineilla, hyöty ainakin mukavuuden suhteen jää kyllä marginaaliseksi.
En sano että mun vauhdit päätä huimaa mutta koin saavani hyötyä Blutosta kyllä omilla vauhdeillani alamäkeen.
Edit: Oikeastaan koin välillä ajavani jäykkäperäisellä AM-tykillä.
Kertooko tämä sitten jotain pyörästä vai keulasta, sen saa jokainen päättää itse.![]()
Tuo blutokeulan lukko on "lukko". Ylämäkeä runttasin omaa kovaa vauhtia hiekkatiellä ja keula velloo kyllä ihan mahottomasti vaikka lukko on päällä. Kyllä se keulaa vähän jäykistää mutta ei siinä voi lukosta kyllä puhua. Tuossa mielessä keula on suuri pettymys, muuten kyllä käyttökelpoinen.
Juu eipä ne lukot taida ihan täysin keulaa lukita, ainakin Reconissa keula jousti silti vaikka lukittu olikin. Kyllä taitaa olla niin, että päädyn 120mm versioon, 60mm pidempi tulee keulasta verrattuna vakioon jäykkään miinus sag. Vaikuttaa ehkä paljolta mutta todellisuudessa nehän ovat vain muutamia senttejä.![]()
Vihdoinkin pystyy ajamaan Big Jon:lla ilman, että selkä kipeytyy saman tien. Vaati säädettävän ohjainkannattimen kääntämisen ihan ääri asentoon. Ensiksi jätin laittamatta ihan pystysuoraan, mutta ei auttanut selkä kipeytyi, mutta nyt kun se on niin pystyssä kun sen vaan saa niin ainakin testi lenkin perusteella nyt ei ota selkään.
http://img167.imagevenue.com/img.php..._122_852lo.jpg
Millasia tankovaihtoehtoja olis heittää kipeille ranteille? Nyt tankona joku Nutrailin vakio riser ja oikeenpuolimmainen ranne alkaa vihoitella tunnin ajon jälkeen. Omien lepuutusasentojen perusteella suurempi backsweeppi vois auttaa asiaan, mutta täällä useammassa threadissa kohistu Answerin 20/20 tanko tuntuu olevan aina loppuunmyyty ja aika hinnakas..(en väitä etteikö olis hyvä!) Joten millasia vaihtoehtoja olis tarjota vaikka yli 15 asteen backsweepillä? Laiska ei millään jaksa kaikkia tankovalmistajia selata läpi, joten vinkit ois tarpeen..
Verkkokaupan pullukka tarvis lisää paikkoja pullotelineille/anything cageille. Onko siis olemassa parempia keinoja kuin nippusiteet tai klemmarit? Runko ja keula alumiinia niin ei viittis alkaa hitsailemaan.
Voisivatko nämä olla ratkaisu?
http://www.ergon-bike.com/en/product.html?a=griffe
Joulukuussa tilasin tuolta talouteen toisen kuitu-Og:n. Niiden tuotantomäärät eivät varmaankaan ole samalla planeetalla kysynnän kanssa ja ainoa tapa saavuttaa moinen on käydä päivystämässä liikkeen sivuilla päivittäin jotta ehtii varaamaan omansa kunhan muutama myyntiin heruu. Toki jos valuutta ei ole päälimmäisiä kriteereitä tangon hankinnassa kannattaa harkita myös nuita Jonesin H-bar -tankoja. Löytyy niin kuituna kuin titamiininakin.
Itsellänihän on sähköpostimuistutus tilattu tuolta. Oletan tämän pohjalta siis ettei sekään toimi
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Huomasin eilen säätäessäni vaihteita, että kampia pyörittäessä kuuluu keskiöstä kunnon rahinaa. Race facen BSA30 cinch 100mm kyseessä ja Turbinen kammet. Kannattaako vaihtaa vain uudet samanlaiset keskiön laakerikupit vai onko joku parempi vaihtoehto? Noilla ajettu 1200km.
Tarkastus kertoi tangon kustantaneen vaatehuoneen Simon tavoin 39.99 kuningaskunnan rahnaa.
Eikö vapaaratas ole DT Swissin navassa mitenkään kiinni? Kiekkoa pajottaessa pakka putosi käteen paljastaen koko rattaan mekanismin. Putsaus, rasvaus ja takaisin "kiinni"?
^ jep (ja kato että jouset on oikempäi jos neki lipsahti pois)
Olis läskiin hakusessa kuitu keula (on-one fatty kyseessä). Onko porukalla suositella jotain tiettyä tai kokemuksia tuosta on onen omasta kuidusta jota sais kohtuu hintaan ja tehty kyseiseen runkoon ja sen väriin. Kestääkö miten hyppyytystä ja ryskäystä nuo keulat? Taitaa kiinakuitu olla melko mörkö tällä palstalla mutta kysympähän silti että olisko kellään kokemusta niistä, ainaki puoli ilmaiseksi sais ebaystä![]()
Ps. Jos jollain sopivaa olis myynnissä niin saapi huikata, ostoilmoitus kyllä löytyy fillaritorista
Pps. Kuulisin myös mielelläni jos jollain on jakaa ajatuksia hiilikuidun hyödyistä ja haitoista keulassa.
Kirjanmerkit