FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 148 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 48 98 138 146 147 148 149 150 158 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.411 - 4.440 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti soppa Katso viesti
    Millasia tankovaihtoehtoja olis heittää kipeille ranteille?
    Jos jotain mietityttää myös kipeät ranteet ja tankovaihtoehdot, niin ite pohdin näiden välillä; Answer carbon 20/20 (20°), On-one Og (25°) ja Salsa Bend Bar 2 (17°).
    Answerin olisin laittanu tilaukseen, mutta saatavuus heikko, enkä malta odotella. Tosin hinta kallis, mutta materiaali kuitua.
    On-one olis ollu halpa, mutta 25° backsweeppi tuntu jo yhtäkkiä paljolta. Alumiinisen hinta kuitenki postien kans vain 50e luokkaa.. Kuituversio oli myyty loppuun, enkä viitsiny jäädä kilpailemaan ja kyttäämään saatavuutta.
    Salsa Bend Bariin kuitenki lopulta päädyin, koska backsweep ei ole ihan radikaaleimmasta päästä ja hintalappua rahdin kans Jenssonilta vähä päälle 70€. Matsku alumiinia, mutta olkoon. Saatavilla olis ollu myös 23
    ° versio.
    Kipeeranteisia tuntuu olevan muitaki, koska melko monessa paikkaa oli em. tangot myyty loppuun...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonii Katso viesti
    Olis läskiin hakusessa kuitu keula (on-one fatty kyseessä). Onko porukalla suositella jotain tiettyä tai kokemuksia tuosta on onen omasta kuidusta jota sais kohtuu hintaan ja tehty kyseiseen runkoon ja sen väriin. Kestääkö miten hyppyytystä ja ryskäystä nuo keulat? Taitaa kiinakuitu olla melko mörkö tällä palstalla mutta kysympähän silti että olisko kellään kokemusta niistä, ainaki puoli ilmaiseksi sais ebaystä

Ps. Jos jollain sopivaa olis myynnissä niin saapi huikata, ostoilmoitus kyllä löytyy fillaritorista

Pps. Kuulisin myös mielelläni jos jollain on jakaa ajatuksia hiilikuidun hyödyistä ja haitoista keulassa.
    Oma kokemus hiilikuitukeulasta on että se jäykentää ja keventää pyörää.

Tarkista mitat omasta keulasta ja tsekkaa Trekin hiilarikeula valtuutetulta Trek kauppiaalta tai sitten XXL keula XXL Kaupasta.

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonii Katso viesti
    Olis läskiin hakusessa kuitu keula (on-one fatty kyseessä). Onko porukalla suositella jotain tiettyä tai kokemuksia tuosta on onen omasta kuidusta jota sais kohtuu hintaan ja tehty kyseiseen runkoon ja sen väriin. Kestääkö miten hyppyytystä ja ryskäystä nuo keulat? Taitaa kiinakuitu olla melko mörkö tällä palstalla mutta kysympähän silti että olisko kellään kokemusta niistä, ainaki puoli ilmaiseksi sais ebaystä

Ps. Jos jollain sopivaa olis myynnissä niin saapi huikata, ostoilmoitus kyllä löytyy fillaritorista

Pps. Kuulisin myös mielelläni jos jollain on jakaa ajatuksia hiilikuidun hyödyistä ja haitoista keulassa.
    Mulla ollut Singularissa On-one kuitukeula kiinni jo kauan.
    Kevensi, jäykisti ja madalsi keulaa. Alkuperäinen teräskeula oli niin jöötiä ettei voi puhua mistään teräksen vaimentavista ominaisuuksista.
    Kyllä mä tohon ainakin itse luotan, en tosin ajele kovin räädisti vaan ihan ikämiesvauhteja

Olikos jollain tiedossa korvaajaa Whiten Fat3 Pro:n freehubille?

Tyhmä taas kyselee..

Eli mulla on tossa silverbackin fattyssä shimpan deoren levyjarrut ja levyt. Tässä kk verran olen tuskaillut kovaa ääntä jarruttaessa (kovempi kuin märkä levyjarru vesisateella) ja viimosella hävis tehotkin. Ostin uudet palat kun kuvittelin niiden olevan lasittuneet. Jarrut tehoiltaan on nyt paremmat mutta sama huuto jatkuu. Sitten huomasin että palahan ottaa myös levyn "puoliin" kiinni.. toisin kuin etujarru. Olisiko tämä siis syy jarrun jatkuvaan huutamiseen? Ilmeisesti tossa vilkasin että prikoilla sais "nostettua" jarrusatulan kohdilleen, mutta ajattelin asian hautua huomiseen ja kysyä onko siitä apua.

edit siis kyseessä on takajarru ja etujarru toimii moitteetta

Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Salsan anything cage 39,90??? Hähää! Minua ette saa, riistokapitalistit! Paitsi Orthex, jonka yhdeksän euron kannu tuo on.

Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GrapL Katso viesti
    Tyhmä taas kyselee..

Eli mulla on tossa silverbackin fattyssä shimpan deoren levyjarrut ja levyt. Tässä kk verran olen tuskaillut kovaa ääntä jarruttaessa (kovempi kuin märkä levyjarru vesisateella) ja viimosella hävis tehotkin. Ostin uudet palat kun kuvittelin niiden olevan lasittuneet. Jarrut tehoiltaan on nyt paremmat mutta sama huuto jatkuu. Sitten huomasin että palahan ottaa myös levyn "puoliin" kiinni.. toisin kuin etujarru. Olisiko tämä siis syy jarrun jatkuvaan huutamiseen? Ilmeisesti tossa vilkasin että prikoilla sais "nostettua" jarrusatulan kohdilleen, mutta ajattelin asian hautua huomiseen ja kysyä onko siitä apua.

edit siis kyseessä on takajarru ja etujarru toimii moitteetta

vastaan itselleni, kyllä. Jos kärsit huutavasta levyjarrusta ota siis huomioon että palat puristavat oikeaa kohtaa eikä tavoita levyn "puoliin" kiinni. pari prikkaa molempien jarrusatulan pulttien alle ja mäki sisäänajo nii äänet hävisivät ja jarruteho parani taas 50%.. kivaa kun osaakin itse jotain tehdä

Tein viime kesänä kanssa itse Bilteman ämpäreistä ja "säästin". Muutaman yön reissun kesti ja ajoi asiansa, mutta pari päivää lisää ja ruuvien kohdalta alkaneet halkeamat olisivat levinneet liiaksi pudottaen teltan pois kyydistä. Nykyinen Hubba hubba mahtuu onneksi takalaukkuun tai kuivapussiin tarakalle, niin ei enää ainakaan kesällä tarvetta köyhän miehen Anything Cagelle. Talveksi voisi kyllä kokeilla Orthex-askartelua, sillä näyttää huomattavasti kestävämmältä ratkaisulta.

Pikakysymys blutosta: mahtuuko 27,5 x 4,5 rengas? Kaiketi 27,5 x 3,8 ainakin mahtuu.

Pahoittelut, jos on jo vastattu enkä ehdi selaamaan kaikkia 100+ sivua...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jeltsar Katso viesti
    Pikakysymys blutosta: mahtuuko 27,5 x 4,5 rengas? Kaiketi 27,5 x 3,8 ainakin mahtuu.

Pahoittelut, jos on jo vastattu enkä ehdi selaamaan kaikkia 100+ sivua...
    kyllä, mahtuu 27,5x 4,5" barbi blutoon

Ok. Paitsi että valmistajalta saadun tiedon mukaan ei. Onko kellään omakohtaista kokemusta?

Niin ja kiitos vastauksesta. Täällä vielä samasta aiheesta :
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...=1#post2555826

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Mun kokemukset tosta laufista on vaan omia, jollakulla toisella varmasti olisivat hyvinkin erilaisia.
    Pohjalla on suht kevyt teräsrunko, sinkula-setuppi (32x19 tms) ja kummassakin päässä 0.7-0.8barin
    välissä olevat rengaspaineet. Kokemusta kuudesta tai seitsemästä erilaisesta jäykästä hiilarikeulasta
    sekä blutosta. Ajotyyli aggressiivinen ja vauhti välineestä johtuen kovahko. Blutossa mulla säädöt
    semmoset et sägi ~5%, jotta kannattaa suhtautua tähän arvioon sen mukaisesti.

Lauf ei tunnu jäykältä keulalta eikä se tunnu joustokeulalta. Painoa on sen verran snadisti etten
    juuri tunne painoeroa ajossa jäykkiin verrattuna, bluto tuntuu puntilta tuohon verrattuna.
    Ei oo hyvä hitaassa vauhdissa poikkijuurakossa eikä oikein hitaassa vauhdissa missään missä
    on tulee useempia peräkkäisiä iskuja vaimennettavaks. Mut mitä enemmän fillariin saa vauhtia,
    sitä paremmin tuo toimii.

Ei oo fletku. Mut tossa on semmonen approx muutaman millin alkuelämä joka suuntaan. Bluto
    tuntuu vauhdissa letkummalta, lauf kun ajaa hiljempaa p*erse penkissä.

Normaaliin joustokeulaan verrattuna tuo joustaa erilailla, jousto on varmasti progressiivisempi
    mutta jouston liikesuunta taas poikkeaa keulasta joka antaa periks liukuputkien suunnassa.
    Ottaa jonkun aikaa tottua tuohon.

Tosta on paha sanoa paljonko joustoa milloinkin käyttää, noi jousipakat elää ajossa koko ajan.

Keula on ajossa täysin äänetön, edes reilun metrisen dropin alastulossa kalliolle kuski oli ainoa
    josta lähti ääni.

Mulla siis se Light-versio, tarjolla myös aikuisten versio. Tuo syö 150mm napaa 15mm akselilla,
    180mm postmount-kiinnikkeet on. Mulla on tossa 135mm napa adapterilla, toimii noinkin.

Reilun 20h ajon perusteella jos tarttis valita yks keula jatkoon noista kaikista millä oon enempi
    ajellu niin se olis toi Lauf. Ajelin männäviikonloppuna pari pidempää lenkkiä semmosilla mestoilla
    joita olin ajellu vastaavissa olosuhteissa useita kertoja sekä juustopyörällä että fätillä eri setupeissa
    ja tiedän oman mentaali-stravan perusteella kauanko mitäkin pätkää ajaa. Oli aika hämmentävää
    havaita et semmonen 55min pätkä veikin aikaa 47min ...

edt: lisättäköön vielä et toi on korkea toi keula, ac-mitta on liki 495mm ja sägiä ei tossa synny -
    miumaumukkainen ajoasento vei speisereitä stemmin alta muihin verrattuna 10mm verran
    kestävyyteen en ota kantaa, aika näyttää - takuuhan ne tuolle antaa - tukevalta härveli tuntuu,
    ei tuosta saa irti mitään natinoita tai narskeita vaikka tuota miten vääntelis. Ainakaan vielä.
    Vieläkö PaHilla on Lauf kotona? Viittisitkö mitata mitä on haarukan sisäleveys? Ilmeisesti jossain 135-138 mm välillä, tarkkaa tietoa ei hetken guuglailulla löydy mistään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Vieläkö PaHilla on Lauf kotona? Viittisitkö mitata mitä on haarukan sisäleveys? Ilmeisesti jossain 135-138 mm välillä, tarkkaa tietoa ei hetken guuglailulla löydy mistään.
    Lauffi on kotona, mittaan sisäleveyden ehtoolla kun pääsen tontille.

Luin nuo omat kommenttini laufista ja eipä tuohon oo nyt >350 ajotunnin jälkeenkään lisättävää.
    Runko vaihtu välissä, mut lauf on pysyny. Saattaa ilmestyä talouteen toinenkin, toisenlaiseen pyörään.

Edit: sisämitta ~ 142mm 4.8" kumin (26" kehä) kanttinappuloiden kohdalta ja levenee vielä pari mm akselia kohti mennessä.
    PaH muokkasi tätä : 08.07.2016 at 18.19

Tuo lauf kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta. Mutta kun nyt tuli bluto tilattua, niin testataan se ensin. Tähän liittyen: mistähän saisi (Suomesta) "prikkoja" 135mm napaan, että sopisi tuohon blutoon?

^ Mitä lie nämä? https://www.xxl.fi/white-spare-part-...118532_1_style

Jarruja varten tarvii myös jotain käikälettä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Edit: sisämitta ~ 142mm 4.8" kumin (26" kehä) kanttinappuloiden kohdalta ja levenee vielä pari mm akselia kohti mennessä.
    Kiitosta. Eli tuohonhan solahtais 130 mm levee kumi jopa pienellä lieputusmarginaalilla. 🙄 Olis vielä sopivan häiriintyneen/teknisen näköinen, sopis mulle kun moni muukin juttu on vaihtoehtoista tyyppiä eikä valtavirtaa. 😜

Kiitokset läskimasalle. Eiköhän noilla pääse ainakin alkuun.

Iltaa!

Olisin hiukan kysellyt apuja mahdollisen kiekkosetin hankkimiseen. White fat 3 pro on pyörä. Orkkis vanteet teettää suuria haasteita. Budia tuossa eilen väänsin takuseksi ja jouduin laittamaan sen sillä orkkis sisurilla. Onzan freeridella pullahteli aina jostain pois vanteelta. On onen floaterit toimi talvella onzan kans ihan hyvin. Etusen rakentelin talvella maccin ohjeella tubelessiksi ja se on toiminut. Takunen ei silloin onnistunut ja poistin vanteelta ne ikkunatiivisteet.

Hiukan nettiä selaillu mutta kauhean niukasti olen törmännyt sopiviin takakiekkoihin. Oikea lienee 12*190 qr?

Hoi. En onnistunu haulla löytämään keskustelua missä oli hienosti ja seikkaperäisesti selitetty fat 3pron keskiön huoltaminen ja tarvittavat työkalut linkkeineen. Taisi olla linkkiä mistä saa tilaitua laadukkaamman keskiölaakerinkin myös.
    Napsuu niin perkeleesti joka paheni xxl huollon jälkeen. Tekisin siis huollon nyt itse mutta en muista mitä kaluja purkuun tarvittiin ja siis mistä ja minkälainen laakeri käy tilalle.
    Kiitos jos joku saa avustettua.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

Ainakin Fat1 Prossa laakeri "läpihengittävää" mallia eli kampien juuresta pääsee kuravettä ja muuta skeidaa sisään. Eka laakeri antautui noin 600 kilsan jälkeen. Ei takuuseen. Toinen alkoi "narahtelemaan" kun vasemmalla kammella tuli kuorma päälle. Ratkaisu: koska ei vielä välystä, tein kierteen vedenpoistoreikään ja siihen rasvanippa. Vaseniilia prässillä sisään niin että ajoi muhjut ulos keskiöstä ja toimii taas äänettömästi kuin Mustanaamio

Tapatalkista iKälättimellä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MrValdemar Katso viesti
    Hoi. En onnistunu haulla löytämään keskustelua missä oli hienosti ja seikkaperäisesti selitetty fat 3pron keskiön huoltaminen ja tarvittavat työkalut linkkeineen. Taisi olla linkkiä mistä saa tilaitua laadukkaamman keskiölaakerinkin myös.
    Napsuu niin perkeleesti joka paheni xxl huollon jälkeen. Tekisin siis huollon nyt itse mutta en muista mitä kaluja purkuun tarvittiin ja siis mistä ja minkälainen laakeri käy tilalle.
    Kiitos jos joku saa avustettua.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla
    1. Kammet lähti irti muistaakseni ihan kuusiokoloavaimella.
    2. Keskiökupit irroitin tällä työkalulla: http://www.parktool.com/product/bott...ttom%20Bracket
    3. Vanhat keskiölaakerikupit heitin roskiin, koska ne naksui jo ekasta lenkistä asti uutenakin, mutta säästin sen pidemmän muoviputken siinä välissä.
    4. Tässä vaiheessa porasin runkoon keskiömuhvin alle vedenpoistoreiän muistaakseni jollain noin 5mm terällä.
    5. Tämän laakerin ruuvasin tilalle käyttäen vanhasta keskiöstä sitä pidempää muoviputkea: http://www.bike-discount.de/en/buy/s...9805/wg_id-393
    6. Kammet takaisin kiinni.

Ja nyt pyörii smuuuuuuuuuthisti.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Iltaa taas!

Keskiö pitelee myös meikäläisen 3 proossa ilkeetä naksuntaa. Onko tuo tuo elaston linkkaama keskiö OK? Saa ehdottaa muitakin kokelaita joissa olis hinta/laatu kohdallaan.

Haluaisin myös vaihtaa eturattaan pienempään. Viimeiset ajelut korvessa vieneet niin pienille poluille että isoin takaratas koko ajan käytössä. Olisi mukavampi jos sais hiukan pelivaraa vaihteisiin. Nyt siis edessä 32 piikkiä. Vaihtoehdot 30, 28 ja sit ovaali. Kertokaas mikä laitetaan?

Mulla 28/45 tihein väli. En harvempaa halua, tää riittää just just pahimmissa kinkamissa.

^^28-42 oli spessussa. 28t Ovaalina tietty.
    Nyt lainapyörässä 32t edessä ja on liian karski. 28t:llä pärjää melko monessa menossa.
    Ja riittää siirtymillekin ihan mainiosti.

Uuteen omaan tulee 28t ovaali. Takana 10-42 pakka.

Mulla on 32-ovaali ja takana normaali 12-36 pakka.
    Olen kyllä tykännyt ja pärjännyt noilla ihan kivasti.
    Jos saan nämä joskus ajettua loppuun, taidan silti kallistua 11-pykäläiseen systeemiin.

Felt dd 30:ssä mulla 30-42 ja tuntuisi piisaavan. Ihan tavallinen pyöreä eturatas.

Tuli toissapäivänä ostettua Nishiki Durango, kun sen sai poistohintaan.

Katselin tuota fatbike-fiilistelyketjua ja huomasin että kovin harvalla on lukkopolkimet läskeissä, onko siihen joku erityinen syy?

Toinen kysymys, onko kellään suositella kohtuuhintaisia tarakoita läskiin? Sekä eteen että taakse olisi hakusessa.
    Polje poika, polje vaan.
    Ketju ei lopu milloinkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Katselin tuota fatbike-fiilistelyketjua ja huomasin että kovin harvalla on lukkopolkimet läskeissä, onko siihen joku erityinen syy?
    Kokeile molempia ja mee sillä, kumpi tuntuu omaan jalkaan paremmalta.

Mä löi aikanaan lukkopolkimet kiinni ekaan läskiin ja sittemmin tokaankin, enkä muita edes koittanu. Jossain välissä tuli kokeiltua lukottomia ja nehän onkin vallan kätevät, jääny toistaseks kiinni. Lähinnä jossain vauhdikkaassa alamäkirynkytyksessä kaipais lukkoja, mut hitaassa tasapainoilussa flätit tuntuu paremmalta ja sitä se oma läskeily enempi on.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •