Uusi maantiepyörä hakusessa
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
paaton
Jep. Ei se oikean roadinkaan ajoasento tosiaan ole yhtään agressiivinen, kuten kuvasta näkyy. Nyt sulla on kuitenkin ainakin 3cm vara laskea tankoa. Moni endurance olisi tuossa kohtaa jo tapissa.
Ajoa vaan ja modauksia oman pään mukaan. Matala ja pitkä on nopea ja asento muokkautuu siihen kuin itsestään vauhdin noustessa.
Ensimmäinen merkki liian lyhyestä asennosta on jyrkkään kulmaan jäävät kädet, jotka pakottavat selänkin köyryyn. Matalaksi meneminen ahdistaa. Mutta nämä sitten myöhemmin. Onnea fillarista.
Olen nyt vajaan tonnin ajellut Spessulla, ajoasento tuntuu itselle oikein hyvältä. Päätin sitten äsken kuvata asiat pk-polkemisen ohessa.
Josko ois varaa jopa stemmiä pidentää/laskea tankoa? Selkä mulla on kyllä köyryssä aina! Vai mitä mieltä raati on ajoasennosta?
Itselle asento tuntuu oikein hyvälle mutta ainahan parantaa voi.
Lisää nopeutta menemällä alemmas/pidemmälle? Luulisin ettei ahdistaisi tuokaan muutos.
Omaan silmään yllätti noinkin pysty asento..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b79ef96320.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e8a7656357.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b111d688a2.jpg
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Niin en tiedä miten ne oikeasti ajaessa on, tuossa ovat himpun koukussa. Kuva hiukan vääristää. Ja istun paikallani.
Kuinkas koukkuun ne kädet pitää vääntää?[emoji28]
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
paaton
Ideana kuitenkin se, että käsiä ei pidetä lukossa, vaan rentona sopivassa kulmassa. Keskikroppa kantaa painon, ei kädet.
Kädet ei ole tuossakaan mulla lukossa vaikka kuva kyllä niin näyttää.
Mutta joo, koitetaan laskea kroppaa alemmas, taitetaan lantiosta ja kyynärpäistä enemmän koukkuun. [emoji4]
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
duris
Näyttää todellisuutta pystymmältä kun eturengas on nyt takatengasta korkeemmalla
No juu tämäkin. Ois pitäny kuvata renkaat alla, ei trainerissa kiinni.
Ja ei mulle kyllä tuota mitään ongelmaa ajella dropeiltakin pidempään että kyllä mä sikiöasentoon taivun ihan ok.
Nämä on kyllä hienoja huomioita ja opastusta aloittelijalle mitä tässä on tullut esille.
Suuret kiitokset kokeneimmille.[emoji106]
Kun CRC sais ne Vectorit tänne niin pääsis tuota voiman(väärä sana mun kohdalla) jakautumistakin tarkastelemaan.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
Jeppekoira
Tosi pystyssähän tuo selkä on ja toisaalta kädet joutuu kurottamaan että ylettää tankoon. Onkohan sulla satula tosi takana ja/tai nokka kallistettu ylöspäin? Lantiota pitäisi saada eteenpäin (ja lantion kulmaa auki) jolloin myös selkä kallistuisi enemmän ja käsillä ei joutuisi kurottamaan niin paljoa.
Satula on aika lähellä sitä "oppikirjapaikkaa", varaa on kyllä eteenpäin ottaa. Mutta nyt siis hiukan enemmän edessä kuin keskellä.
Satula on vaaterissa.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
paaton
Mikä on satulan oikea paikka? Minä olen sen laittanut niin eteen kuin saan. Arionella se jää kärjestä mitattuna jonnekkin 55mm keskiöstä, koska omana pyörään ei saa nolla tolppaa ja satulaputken kulma on aika loiva. Mutta joo, mitä edempänä sen paremmalta se aina tuntuu.
No eihän sillä "oikeaa" paikkaa ole, sen opin jo maastohommissa.
Mutta nyt kun ollaan vieraalla alueella ajattelin lähteä oppikirjamaisella paikalla liikkeelle, sillä luotilangalla määritellyllä siis.
Satulaa on varaa siirtää molempiin suuntiin ja ton Spessun setback-tolpan pystyy tarvittaessa pyöräyttään 180astetta.
Edit: onhan tässä jo hetki tolla setupilla ajettu, josko sitä aloittais kokeilut siirtämällä satulaa hiukan eteen.
Kuulostellaan miltä tuntuu.
Samoin vois tiputtaa sen 5mm, entiselle paikalleen.