above_forum

Collapse

Eturauhanen

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • JariV

Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Vedä tumppuun, pykälää isompaan.

Mut sitten taas ihan tosissaan, miten noi ergosatulat, jotka ei paina haarojenväliin ollenkaan.

Mulla nimittäin veitikka puutu viime reissulla oikein kunnolla kun oli vaippahousut jalassa, kun ei tahtonu perse kestää pienen tauon jälkeen.
    Mullakin on monta kertaa jortikka puutunut pyöräillessä, mikä taitaa kertoa siitä, että paino osuu aivan väärään paikkaan. Täytyy varmaan testata moista istuinta.

Comment

• Marsusram
      Veteraani
      • 10/2005
      • 5573

Kerran luulin -22 pakkasella, laskettelukamat kun pistin päälle, että kyllähän niillä tarkenee. Muuten olinkin kuin miseliiniukko, mutta ei ollut eristystä pahemmin istumapuolella, kylmä kävi satulasta.
      Ja vähällä pääsin, 2 vko paussilla ja kauheilla antidopiooteilla.
      Kyllä uskoin kerrasta, ettei enää ikinä ilman säämiskähousuja pakkasilla..

Alkuun pitää olla varovainen, ettei tulehdus uusiudu. Solumuovisen kenttäpatjan (Karrimor R.I.P.) kun uhrasi istuma-aluseksi, niin ei kylmä johdu ainakaan sieltä. (oli se patja jo nuotiolla käpristynyt vanha..) Muotoilu vaan oli vaikeeta ettei kestänyt. Olisi voinut tietysti kokeilla kaupan satulanpäällisiä, mutta käyttöön tuli säämiskähousut tuplana kunnes ilmojen lämmetessä saattoi palata normaaliin.
      Love the Ride!

Comment

• vema60
        Aktiivijäsen
        • 09/2006
        • 1831

Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
        säämiskähousut tuplana
        Jep, sitten vielä edestä tuulenpitävät alushousut päälle.
        Fatless biker

Comment

• elosalama

Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
          Mut sitten taas ihan tosissaan, miten noi ergosatulat, jotka ei paina haarojenväliin ollenkaan.
          Voisivat olla parempia kuin miltä näyttävät. Nykyisessä satulassa on reikä siinä käskellä ja se kyllä oikeinaseteltuna vie paineen pois niin ettei kalusto puudu. Lisäksi se kylmäsiirtymä on siltäkohdin minimaalista.

Comment

• JiiH
            Jäsen
            • 01/2006
            • 600

Alkujaan tämän lähetti elosalama Katso viesti
            Voisivat olla parempia kuin miltä näyttävät. Nykyisessä satulassa on reikä siinä käskellä ja se kyllä oikeinaseteltuna vie paineen pois niin ettei kalusto puudu. Lisäksi se kylmäsiirtymä on siltäkohdin minimaalista.
            Hmmm.... omat kokemukset sanoo päinvastaista. Retkipyörässä on tuommoinen reiällinen satula, ja lämpimän ilman retkeilyssä suht pystyllä ajoasennolla se on ihan ehdoton. Talven työmatkoilla taas sitten oikein tuntee, kun suoraan eturauhaseen tuulee. Mutta helppohan se reikä on jollain rätillä tilkitä.

Comment

• A.M.®
              Kunniasetä
              • 09/1999
              • 12516

Alkujaan tämän lähetti JariV Katso viesti
              Vaimokin vitsaili mulle, että mä oon jo vanha pieru (nyt ikää kohta 32) ku eturauhanen vaivaa... Millaisessakohan kunnossa mä olen, ku mittariin tulee 50?
              Varmaan paremmassa, kun lääkärsetä kirjuutti tuossa linkissä näin:

Tyypillinen potilas on 30-40-vuotias mies, jolla esiintyy rakon seudussa, alavatsalla ja kivesten takana epämääräistä kipua tai jomotusta.

Kokonaan toinen juttu on sitten myöhemmällä iällä tuo eturauhasen liikakasvu
              Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

Comment

• mutanaama

Alkujaan tämän lähetti elosalama Katso viesti

On se reikä siinä mullakin, kaluston puutumista tapahtuu lähinnä silloin, kun on vaippahousut jalassa. No niitä ei taas tarvita muutaman viikon päästä kun taas on saanut hanikan totuteltua. Paras lääke puutumiseen on ollut putkelta ajo min 1 min vähintään vartin välein.

Comment

• Hepe

Alkujaan tämän lähetti JariV Katso viesti
                  Tämä se tästä vielä puuttui.

Menin pari viikkoa sitten lääkäriin valittamaan vatsakipua & outoa jomotusta kulkusten ja konehuoneen alueella. No lääkäri totesi, että sehän on eturauhastulehdus. No tämä ei ollut ihme, koska olin tyhmyyksissäni syksymmällä tehnyt lenkkejä turhan kevyessä vaatetuksessa. Tohtori määräsi kuurin ja ei muuta kuin kotia parantelemaan vaivaa (liikuntaa ei kielletty).

No kuuri loppui, mutta jomotus ja vatsakipu jatkuivat edelleen. Kävin sitten tänä aamuna uudestaan toisella lääkärillä. Tämä lääkäri sitten tutki oikein kunnolla (sormi p......n ja eturauhasen painelua). Vasen lohko oli kuulemma turvoksissa. Tämän jälkeen tohtori sitten antoi tuomionsa: MEKAANISEN ÄRSYTYKSEN AIHEUTTAMA TURVOTUS ja toistaiseksi täytyy jättää spinning & pyöräily kokonaan väliin! No tohtori lohdutti mua ja sanoi, että maailma on täynnä kaikenlaisia urheilajeja, joten enköhän mä jotain keksi. No voin kertoa, että ei lohduttanut!

Nyt haluaisinkin tietää, että onko joku muu ollut vastaavassa tilanteessa ja vinkkejä siitä miten voisin jatkaa polkemista ilman, että se perk....n rauhanen ei ota nokkiinsa.

Edes runsaan seksin harrastamisen kieltäminen (niinkuin sitä joskus olisi runsaasti ) ei harmittanut niin paljon kuin tuo täydellinen pyöräilykielto toistaiseksi.
                  Samat vaivan sain hankituksi viime talvena hiihtolenkeiltä, muistan vielä kivun ja jomotuksen.Lääkäriltä sain lääkekuurin, sekä toisen hoito-ohjeen:Riittävän isopalju minne mahtuu istumaan napaa myöten ja sinne niin kuumaa vettä ku paikat kestää, paljussa istutaan niin kauan kerralla kun jaksaa(hyvä kirja tai kasa pyöräilylehtiä)auttaa jaksamaan.
                  Vaivojen parannuttua olen oppinut suojaamaan kunnolla vehkeet.
                  Hiihdosta taukoa muutama päivä, pyörällä en kokeillut ajaa parantumisen jälkeen, täällä kun ajokelit on talvella vähän vilpoiset ja lumiset.

Comment

• A.M.®
                    Kunniasetä
                    • 09/1999
                    • 12516

Pitäsiskös rykäistä tämmöinen tuohon pihalle. Ja kela korvaa tietenkin...

Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

Comment

• mutanaama

Jotain tommosta oon mäkin miettiny, tilakin olis valmiina. Mutta tuleeko tommosta käytettyä? Ja suurin osa sopis meillekin kuin hajuvesi lihapullaan

Comment

• JariV

Tuollahan sitä olis hyvä liottaa rauhasiansa. Täytyy kirjoittaa jo nyt ens vuoden joulupukille, jos se tois tuollaisen. Toistaiseksi täytyy tyytyä tavalliseen pesuvatiin

Comment

• Shimaani
                          Yöhöpisijä
                          • 08/2003
                          • 12055

Tää on tuuminu kylpytynnyriä ihan vaan vastaiskuks naapuruston tramppoliineille. Vieläköhän ens viikolle sais PSA testiin ajan?

Hmm, josko semmottine muodikas kimppatilaus? Tynnöreille siis...
                          Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Comment

• kmw
                            Palstajyrä
                            • 10/2006
                            • 3569

Minä olen lojunut paljon saunassa hautomassa rauhasia ja sielua, myös lääkärin kehoituksesta ja muutenkin. Oonko vaan rajoittunut ja epäluuloinen konservatiivi, mutta kylpytynnyri? Olen minä semmosessa istunut eikä isommin tehnyt vaikutusta.

Tiätty jos KELA maksaa yli 50& ja kimppatilauksella hinta on edullisempi kuin halpa ehkä miettisin ......... ja sitten sanoisin no thx
                            "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
                            Anatole France

Comment

• ellmeri

Alkujaan tämän lähetti A.M.® Katso viesti
                              Pitäsiskös rykäistä tämmöinen tuohon pihalle. Ja kela korvaa tietenkin...

Mää käyn kylpemässä tuollaisessa mutta vähän isommassa,Hetassa Paavon-talossa.
                              Tuollaiset on lapin-matkailun elämyksiä.

Comment

• Smo
                                Yöhöpisijä
                                • 11/2004
                                • 7616

Toi kumppani sai meidän märällä venereissulla virtsatietulehduksen ja sitten se taisi uusiutua mökkiosastolla pakkasella saunajäähyllä ulkona ollessa.. olikohan se karpalomehu vai minkä oli kuullut muka auttavan, aiemmin oli saanut antibiootteja mutta ei halunnut enää kun liika antibioottien ahtaminen ei ole kovin hyvästä.. parani sitten kuitenkin viikossa-parissa mehukuurilla.

Comment

Working...