Alkujaan tämän lähetti random5
Katso viesti
Syksy tulee, valoa!
Collapse
X
-
No niin. Kauan siinä kesti, puolisen vuotta, mutta nyt tämäkin lamppu on lopulta tulossa markkinoille. Hinta ainakin nyt 99$ (+postit&mahdolliset verot) ja tilattavissa esim. Fenix Outfittersistä:Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viestiJenkeissä alkoivat suuret valmistajien messut (Shot Show 2014 Las Vegasissa) ja ilmeisesti sitä myötä Fenixin sivuille on ilmestynyt tämän vuoden tuotekatalogi. Mukana pari uutta ja varsin mielenkiintoista pyörälamppua, kärkituotteena pikakiinnitteinen kahdella 18650-irtokennolla toimiva BC30 (max 1200 lumenia tai kauko-ohjattuna hetkellisesti max 1800 lumenia - ei erillisiä patteripusseja). Kataloogin latautumisaika näyttää ainakin itselläni olevan useamman tunnin luokkaa mutta kynttilänvalofoorumilta löytyy oleellisimmat kuvakaappaukset:
http://www.candlepowerforums.com/vb/...g-new-products
Bike Lights and Bike Mounts. Fenix makes some of the brightest and most reliable bike lights on the market that will enable you to have a safe and enjoyable ride. Check out our full selection today and see how Fenix Store can outfit your next ride. Fenix BC Series LED Bike Lights The Fenix B Series includes a number o
Edellinen nimenomaan pyöräilykäyttöön tarkoitettu ajovalo minkä olen ostanut oli nimeltään Sigma Mirage. Puhutaan siis hehkulamppuajasta ja lediaikakaudella ajovalopäivitykset ovat hoituneet parilla taskarilla ja otsalampulla. Vaan nyt alkaa näyttää jo sen verran hyvältä, että ensimmäinen ledeillä toimiva "oikea" fillarilamppukin taitaa ostoslistalle päätyä.
Comment
-
Otetaas aiheelle nosto, kun foorumin sekoilujen vuoksi uudesta viestistä huolimatta ketju ei palannut etusivulle, vaan jäi sivulle X näkymättömiin mollottamaan...
Alkujaan tämän lähetti Esko Katso viestiNo niin. Kauan siinä kesti, puolisen vuotta, mutta nyt tämäkin lamppu on lopulta tulossa markkinoille. Hinta ainakin nyt 99$ (+postit&mahdolliset verot) ja tilattavissa esim. Fenix Outfittersistä:
Bike Lights and Bike Mounts. Fenix makes some of the brightest and most reliable bike lights on the market that will enable you to have a safe and enjoyable ride. Check out our full selection today and see how Fenix Store can outfit your next ride. Fenix BC Series LED Bike Lights The Fenix B Series includes a number o
Edellinen nimenomaan pyöräilykäyttöön tarkoitettu ajovalo minkä olen ostanut oli nimeltään Sigma Mirage. Puhutaan siis hehkulamppuajasta ja lediaikakaudella ajovalopäivitykset ovat hoituneet parilla taskarilla ja otsalampulla. Vaan nyt alkaa näyttää jo sen verran hyvältä, että ensimmäinen ledeillä toimiva "oikea" fillarilamppukin taitaa ostoslistalle päätyä.
Comment
-
Nimenomaan, noiden kiinalaisten akkuvehkeiden kuten valaisimien tai vaikkapa sähköfillareiden akkujen laturien kanssa (ja itse akkujen kanssa) on syytä olla todella varovainen. Usein ne laitteiden mukana toimitettavat laturit ovat täysin ala-arvoisia, mistä pahimmassa tapauksessa todellakin voi seurata tönön palaminen!Alkujaan tämän lähetti ReLe Katso viestiJoo, ja jos se Magic Shine polttaa talon, niin et itse ollut maahantuoja, joten vakuutusyhtiö korvaa. Sekin puoltaa suomesta ostoa.
Comment
-
Mun piti viskoa kiinanpatterit hankeen sihisemään, kun tuuppasin takavaloon, jonka mukana ne patterit tuli, niin alkoivat lämpiämään hyvin pelottavasti, muovikääreet kipristeli ja kärysi.
Samaa kuraa kolminkertaisella hinnalla ne kotimaiset kaupatkin myy, mutta tietty vastuu jää sitten niille.
Olen muuten jo heittänyt pari lenkkiä valojen kanssa, rupeaa viileän aikaan olemaan jo suhteellisen hämärää. Oma kiinanledlamppu on toistaiseksi toiminut ja vaikkei tuon mukana tulleet patterit kärynneet, niin ei niissä paljoa virtaa ollut, niiden lisäksi yhdet rainbown patterit olen kuluttanut ja laitoin nyt sitten tuoreet sisään, yllättävän pitkään nuo patterit kestää puoliteholla kun käyttää, koko kevään ajelut riitti ihan hyvin.
Syksyllä tosin voi pattereita mennäkkin vähän enemmän, kun täysteholle on tarvetta, mutta taitaa toi patterinmenekki olla suhteellisen siedettävissä rajoissa.
Tuossa on selvitykseni valosta noin muutoin:
Karhu merkkinen polkupyöränmittari, jossa sykkeenmittaus tahtoo vähän sekoilla jos patteripaketti on liian lähellä, mutta vain puoliteholla ja vilkkumoodissa, täydellä teholla ei oireile vaikka patteripaketti olisi kiinni mittarissa.
Hintaisekseen erinomainen valo mielestäni ollut toistaiseksi, jos tuolla vielä syksyn pärjää, niin ei kai siltä enempää voi odottaa, jännityksellä odotamme kaatosateita ja loskaräntää.
Comment
-
Onko kokemuksia Teknikmagasinetin pyöränvaloista? Hakusessa olisi tehokas tankovalo maastoon edullisesti, mutta en viitsisi Kiinasta alkaa tilailemaan.
Ilmeisesti nuokin valot ovat kiinalaisia, mutta ainakin saisi toimivan takuun ja nopean toimituksen.
Lähinnä näitä kahta mietin:
Edison Labs Bikelight 1800

Edisons Labs Bikelight 2000

Jostain syystä tuolta sivulta ei saanut linkkiä laitettua, joten pistin kuvina. Ledien malleista ja akkujen kapasiteetista laitoin jo mailia liikkeelle, kun ei sivuilla näkynyt tietoa niistä.
Comment
-
Kiinalaisia tai taiwanilaisia tai mitä sitten lienevätkään ihan varmasti ovat. Jokuhan tuossa luokkaa vuosi sitten noista jotain täällä kirjoitteli. Itse samaa asiaa pähkäilin ja alun skeptisyyden jälkeen ostin Motonetista SafeRiden. En ole katunut
Edelleenkin olen sitä mieltä, että ken haluaa noilla hirmulumeita lupaavilla (jotka eivät yleensä pidä edes paikkaansa) valaista puunlatvoja ja pöllönpesiä niin valaiskoon, mutta minä ainakin arvostan valaisimessa sitä, että valokuvio on hallittu ja kaikki mikä valaisimesta tulee on jo valaisimen suunnittelulla päätetty heijastaa sinne minne pitääkin,,,Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Comment
-
Kas, tuohan näyttääkin pätevälle ja hintakin järjellinenAlkujaan tämän lähetti Esko Katso viestiNo niin. Kauan siinä kesti, puolisen vuotta, mutta nyt tämäkin lamppu on lopulta tulossa markkinoille. Hinta ainakin nyt 99$ (+postit&mahdolliset verot) ja tilattavissa esim. Fenix Outfittersistä:
Raportoi kokemuksia jos tuollaisen hommaat.
Itsellä on projektilaatikossa about vastaava DIY-rakennelma odottamassa sitä, että joku tilaisi tasklediltä lFlexin...
Comment
-
on järkee tai ei
Lupinen valon omistavana (edison5) ja siihen uusittuna 11,2Ah akku (ja muut tilulilut) .. Tullee syksyllä/talvena ajankohtaiseks uusia valopää, mutta painin vähän Wilman ja Bettyn välillä
Wilmaa polttaisi täydellä teholla hyvän tovin, mutta saako tuosta Bettyn 4500 lumenista lisäiloa missään ... verrattuna Wilman 2800:aan ? Kokemuksia valon omistajilta ??? Valotehoista kuvia tunnelitestissä http://reviews.mtbr.com/2014-mtbr-bi...-beam-patterns
-- not fast but furious --
Comment

Comment