above_forum

Collapse

Syksy tulee, valoa!

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • ups

Ensimmäinen postaus täällä joten antakaa armoa jos tätä on kysytty jo liiankin monta kertaa(todennäköisesti on). Mitkä olisi ne top5 valaisinta hintaluokassa <200 euroa? Pyöräilen lähinnä pyöräteillä ja satunnaisesti saatan myös oikaista metsäpolun kautta pimeälläkin. Ajan myös melko usein lähellä sijaitsevalle mökille jonne on valaistuilta teiltä noin 3km valaisematon mäkinen hiekkatie jossa aika isoja korkeuseroja ja tiukkia mutkia. Autoliikenne suht runsasta eli saa olla varuillaan.

En ole mikään hifistelijä enkä tunne alan termejä. Mutta valon tulisi valaista mahdollisimman hyvin myös sivuja, ei pelkästään kirkasta spottia keskellä. Kohtuullinen akkukesto eli ainakin sen parisen tuntia täydellä teholla. Nopea ja hyvä kiinnitys. Ei saisi kuumentua älyttömästi, sillä välillä tulee kauppareissuja illalla ja joutuu ottamaan koko paketin paljaaseen käteen. Plussaa tietysti olisi, jos se lamppu löytyisi EU:n sisältä tullien välttämiseksi. Vielä parempi jos Suomesta.

Olen katsellut viime viikot aika aktiivisesti arvosteluita, mutta kaipailisin näin suomalaisten harrastajien mielipiteitä. Täällä kun on kuitenkin ehkä vaativammat olosuhteet kuin monessa muussa maassa. Magicshinen MJ-880 taitaa olla aika hyvä ehdokas, saa Suomestakin noin 190 eurolla lähipostiin ja parin vuoden takuulla. Toinen mitä olen katsellut, on Niteyen B20 ja B30. Kokemuksia? Muita ehdotuksia?

Ja ei, en halua tilata Aasiasta tavaraa vaikka ne jäljitelmät ehkä olisivatkin edullisempia. Asialla olisi pieni 'kiire'. Kiitos jo etukäteen kaikille vastauksista.

Comment

• Arde1
      Vakiovieras
      • 02/2012
      • 121

Entä tuo? : http://www.valaisimesi.fi/fi/Otsa-+j...aisinsarja/117
      Hylkylistalla: Juha Kastemaa

Comment

• Poy
        Jäsen
        • 09/2008
        • 665

Tästä ketjusta poimin pari lamppu vaihtoehtoa:

Onko DX:n lamppu jotain muovia, ja miten kestää kun tippuu pakkasella maahan? DX:n lampussa houkuttaa hintaa, mutta mulla on aika paljon huonoa kokemusta DX:n romuista, tosin lamppuja en ole koskaan ostanut. Olen valmis maksamaan 100e enemmän, jos toinen kestää 5v kauemmin. Kumpi on pyöräillessä parempi kypärä kiinnitys vai tanko? Käyn samalla pyörällä sekä maastopyöräilemässä että työmatka-ajoa.
        Sent from my MacBook Air using Safari

Comment

• lansive
          Palstajyrä
          • 05/2008
          • 4086

Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
          Kumpi on pyöräillessä parempi kypärä kiinnitys vai tanko? Käyn samalla pyörällä sekä maastopyöräilemässä että työmatka-ajoa.
          Itse pidän lamppua työmatkalla tangossa ja maastossa kypärässä. Kannattaa hankkia lamppu jossa on molemmat kiinnitysmahdollisuudet. Vaikea mennä sanomaan mikä sinulle tuntuu luontevimmalta. On vankkoja kannattajia tankovalolle maastokäytössä ja kypärävalolle työmatkoilla.
          In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Comment

• sakuvaan

Tästä ketjusta poimin pari lamppu vaihtoehtoa:

Onko DX:n lamppu jotain muovia, ja miten kestää kun tippuu pakkasella maahan? DX:n lampussa houkuttaa hintaa, mutta mulla on aika paljon huonoa kokemusta DX:n romuista, tosin lamppuja en ole koskaan ostanut. Olen valmis maksamaan 100e enemmän, jos toinen kestää 5v kauemmin. Kumpi on pyöräillessä parempi kypärä kiinnitys vai tanko? Käyn samalla pyörällä sekä maastopyöräilemässä että työmatka-ajoa.
            No, ei, ton kokoluokan lamput käy sen verta lämpimänä että muovikuoret sulaisivat niissä lämmöissä.

Comment

• fsol77m

Onko DX:n lamppu jotain muovia, ja miten kestää kun tippuu pakkasella maahan?
              täysin alumiininen, edessä linssin edessä lasi.
              tietysti tuonkin saa rikki jos oikein huonosti osuu kuten kaiken muunkin.

DX:n lampussa houkuttaa hintaa, mutta mulla on aika paljon huonoa kokemusta DX:n romuista, tosin lamppuja en ole koskaan ostanut. Olen valmis maksamaan 100e enemmän, jos toinen kestää 5v kauemmin.
              jos ostaa tuolta valaisimesi.fi:stä niin ainakin saa "paremman" takuun ja 2vuodelle.
              tässäkin on hankala sanoa kumpi on sinänsä parempi sillä kaikki lamput voivat hajota viikossa tai kahdessa... itselläni dx lamput ovat kestäneet kesät talvet ja kovatkin pakkaset.

Kumpi on pyöräillessä parempi kypärä kiinnitys vai tanko? Käyn samalla pyörällä sekä maastopyöräilemässä että työmatka-ajoa.
              jotkut tykkäävät tankokiinnityksestä enemmän sillä silloin ei ole ylimääräistä massaa päässä kypärän lisäksi sekä se että päässä roikkuva johto voi olla hankala (ja akkupaketti pitää olla repussa tai povitaskussa tms).
              ja sitten jos on sellainen pyörä jossa ei ole etujousitusta tai ajaa oikein kivikkoisessa maastossa niin silloin kyllä tankovalo pomppii pyörän mukana ja silloin taas on parempi olla valo kypärässä.

Comment

• proileri

Alkujaan tämän lähetti BadM Katso viesti
                Se olisi voitto, jos kaikilla fillaristeilla olisi edes jonkinlainen huomiovalo. Hyvillä valoilla on turvallisempaa ajaa, usein näkee pahat paikat ajoissa. Turvallista syksy ja talviajelua kaikille fillaristeille, säätyyn katsomatta.
                Olin ihan tyytyväinen huomiovalon olemassaoloon eilen, iltalenkki meni lähiön läpi ja vähän mutkittelevalla pusikkoisella pyörätiellä tuli mopopoikia reipasta kyytiä vastaan. Ei tarvinut niin miettiä että tuleekohan pojat nyt syliin, oletettavasti näkivät pikkuisen aikaisemmin vastaantulevan pyörän.

Comment

• Akkumies

Itse olen huomannut, että monesti minulla on paremmat valot fillarissa, kuin mopoissa. Ihme saunalyhtyjä osa mopojen valoista kyllä on

Comment

• random5
                    Palstajyrä
                    • 07/2002
                    • 3082

Mukavasti sirisee The Original riistovalon laturi tätä nykyä kun iskee seinään. Sirinä tosin katoaa n. 10 min päästä kun värkki lämpenee... Jokohan olisi aika päivittää tuokin eläkkeelle, se on nyt jo kahden syksyn maastopyöräilyt kunnialla suorittanut. Eli eiköhän se alkuperäinen n. 60 euron hinta ole jo katettu.
                    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Comment

• fsol77m

Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
                      Mukavasti sirisee The Original riistovalon laturi tätä nykyä kun iskee seinään. Sirinä tosin katoaa n. 10 min päästä kun värkki lämpenee... Jokohan olisi aika päivittää tuokin eläkkeelle, se on nyt jo kahden syksyn maastopyöräilyt kunnialla suorittanut. Eli eiköhän se alkuperäinen n. 60 euron hinta ole jo katettu.
                      tietty että jos sen laturin avaisisi ja tilkka pari laittaisisi sikaa/silikonia kelan/muuntajan päälle ja takaisin kiinni niin taas menisi muutaman kymmen vuotta

Comment

• Ville T

Joskus olen joutunut ajamaan yöllä sumussa, niin kypäräkiinnitteisestä lampusta ei oikein tiennyt olisiko parempi olla valo päällä vai poissa: ilman oli pimeää ja valojen kanssa naaman edessä näkyi (tosi hyvin) valaistu sumuseinämä. Mm. tämän takia tykkään tankokiinnikkeisestä enemmän. Ja ajan siis pelkästään tiellä - ainakin vielä.

Comment

• dirtyrider
                          Aktiivijäsen
                          • 10/2004
                          • 1708

Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
                          Saman huomasin itsekin, kun yritin saada ladattua akkua viime talven jälkeen. Tosin sirinä ei lakkaa, vaan ääni kuuluu jatkuvasti. Olisikohan sittenkin tuo laturi tullut tiensä päähän, kun akku ei latautunut. No se selviää pian, kun kusti tuo toisen akun.
                          Last edited by dirtyrider; 28.08.2012, 18.22. Syy: typo
                          Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Comment

• Akkumies

Noiden kiinanlamppujen kaveriksi kannattaisi ostaa ihan perus yleismittari. Tällä saisi mitattua akun ja laturin jännitteet, jolloin olisi vähän helpompi päätellä missä vika. Nuo tarjoustalon tms. 10e mittarit ovat aivan riittävän hyvät tähän tarkoitukseen.

Comment

• arctic biker

Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
                              Noiden kiinanlamppujen kaveriksi kannattaisi ostaa ihan perus yleismittari. Tällä saisi mitattua akun ja laturin jännitteet, jolloin olisi vähän helpompi päätellä missä vika. Nuo tarjoustalon tms. 10e mittarit ovat aivan riittävän hyvät tähän tarkoitukseen.
                              Oikeestaan aika välttämätön kapistus niin isompien kuin pienempienkin akkujen sielunelämän seurannassa. 160 AH- 900 mah väliltä löytyy.

Comment

• dirtyrider
                                Aktiivijäsen
                                • 10/2004
                                • 1708

Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
                                Juu, yleismittari löytyy kyllä, ei ole ehtinyt tuota edes kaapista kaivaa, kun on muka ollut kiire tilata uutta kamaa ja kakkosakun tarvitsin joka tapauksessa..
                                Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Comment

Working...