above_forum

Collapse

Syksy tulee, valoa!

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • kmw
    Palstajyrä
    • 10/2006
    • 3569

Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Tottakai optiikalla ja valokuviolla on merkitystä, mutta paljonko lumeneita tarvitaan pimeässä metsässä ajamiseen? Itsellä ei ole mitään tuntumaa aiheeseen.
    enempi on parempi. Mulla on 2 kpl kiinanihmeitä (tangossa + kypärässä) ja oon ollut tyytyväinen

Jokos tämä http://www.youtube.com/watch?v=emcyN64EV4E on nähty täällä? Imo yksi hienoimpia mainoksia mitä on tullut vastaan.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

Comment

• LoneWolf76
      Vakiovieras
      • 09/2006
      • 111

Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
      En harkitsisi MC-E tai etenkään P7-lamppua tuossa rungossa noin pääsääntöisesti. Mulla on noin 2,5A syövä 501B MC-E -ledillä ja siinä sai jo viritellä kohtalaisesti lämmöneristyksiä että toimii. Mun käyttötarkoituksessa tuo ei ole pitkiä aikoja päälle yhtä kyytiä. Joku lähemmäs 3A syövä P7 olis vielä pahempi. Ilman parantelua noi paukkuu aika äkkiä ja valokin on ylikuumentuneena himmeä.

Mulla on fillarikäytössä 2-toiminen "MTE" P7, jossa lämpö johtuu jo paljon paremmin pois kuin P60 elementistä. Toiminut kohta 1,5v, joten ehkä mulla on ollut tuuria? Toinen vastaava mulla oleva on vajaan 6kk ikäinen ja hyvin pelittää sekin.

Kovissa vauhdeissa tai hankalassa maastossa ajaisin tosin kahden valon kanssa äkillisen vikaantumisen varalta, riippumatta lampun laadusta sinänsä. Toinen valo kypärässä tankovalon lisäksi on muutenkin mukava.
      Ok, vaikuttaa siltä, että nuo UltraFiret olivatkin niitä huonoja... no siksihän täällä kyselin. Kieltämättä parin kympin taskulampun uusii mieluummin kerran vuodessa kuin vajaan sadan dollarin MagicShinen.

Onko se 2-toiminen MTE siis tämä? MTE:n tuikut Cree MC-E:llä ovatkin näköjään syystä tai toisesta selvästi kalliimpia ja 8:lla modella. Huh.

Comment

• t-man
        Jäsen
        • 04/2007
        • 682

Saakohan noihin kiinanihmeisiin akkupakettia erikseen hommattua? Tuli vuosi sitten hommattua pari noita pyöränvaloja ja unohdin kesäksi toisen akkupaketeista tyhjäksi kassin pohjalle...nyt se ei oikein ota latausta itteensä. Laturin punainen valo palaa ehkä 5 min ja muuttuu vihreäksi, valo ei kuitenkaan pala kuin pienen hetken. Vissiin sökönä?

Comment

• gobbif

Alkujaan tämän lähetti LoneWolf76 Katso viesti
          Onko se 2-toiminen MTE siis tämä? MTE:n tuikut Cree MC-E:llä ovatkin näköjään syystä tai toisesta selvästi kalliimpia ja 8:lla modella. Huh.
          Tollanen on ainakin mulla ollut ok. En tosin muista oliko se tuo vai vastaava 5-mode, jossa piti vähän parannella kontakteja ja kiristää ledin ruuvit, mutta tuollainen pikkuhuoltohan on aina tässä hintaluokassa normaalia Ainakin mun uudempi on täysin kajoamaton. Huonolla onnella erissä on tietty aina vaihtelua ja välillä voi tulla susi vastaan muutenkin. Satanen lisää rahaa, niin saa sitten laadukkaita valoja jostain muualta, todennäköisesti lumenitkin on silloin jo ilmoitetun mukaiset

Comment

• Ohiampuja
            Suurtietäjä
            • 05/2005
            • 7709

Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
            Saakohan noihin kiinanihmeisiin akkupakettia erikseen hommattua?
            Kyllä kuulemma. Jossain täällä oli siitä linkkikin, olisikohan ollut Kaupat ja Kiinaihme ketjussa...
            XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Comment

• Shamus
              Aktiivijäsen
              • 09/2001
              • 2270

Tommottoos tänään...
              *** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

Comment

• MPI
                Vakiovieras
                • 08/2006
                • 412

Tänään tuli testattua tuo Troutien Liberator Mk 3 metsässä. Valoa on riittävästi.
                Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

Comment

• mutanaama

Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
                  Tommottoos tänään...
                  *nips*
                  Ei tainnu tulla watit dynamosta

Comment

• oopee

Alkujaan tämän lähetti LeJeune Katso viesti
                    Miten huolehdit että akut eivät tyhjene alle sallitun minimijännitteen. Näissä LiPo-akuissahan ei ole käsittääkseni suojapiiriä tätä varten.
                    Lampussa on elektroniikkaa sitä varten (Taskledin roinat).

Comment

• t-man
                      Jäsen
                      • 04/2007
                      • 682

Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
                      Kyllä kuulemma. Jossain täällä oli siitä linkkikin, olisikohan ollut Kaupat ja Kiinaihme ketjussa...
                      Kiitän, löytyihän se sieltä pienellä selaamisella

Comment

• Hyötypolkija
                        Vakiovieras
                        • 01/2009
                        • 330

Alkujaan tämän lähetti t-man Katso viesti
                        Saakohan noihin kiinanihmeisiin akkupakettia erikseen hommattua? Tuli vuosi sitten hommattua pari noita pyöränvaloja ja unohdin kesäksi toisen akkupaketeista tyhjäksi kassin pohjalle...nyt se ei oikein ota latausta itteensä. Laturin punainen valo palaa ehkä 5 min ja muuttuu vihreäksi, valo ei kuitenkaan pala kuin pienen hetken. Vissiin sökönä?
                        Mullakin nyt pitkän käyttämättömän kauden jälkeen taitaa olla aika heikossa hapessa. Kestää valo huomattavan vähän aikaa. Mulla tosin oli laitettuna säilöön ihan täydessä latingissa ja taisin pari kertaa ainakin latailla välillä.

Tuommoisen olen itse löytänyt, en oo vielä tilannu:

Kokeilen ensin paria virkistyskäyttökertaa...

Comment

• loco

Alkujaan tämän lähetti Akkumies Katso viesti
                          Jos lamppu on 21W ja akku 5200mAh, ja oletettavasti 3s eli 11.1V, latauksessa max. 12.6V eli pyöreästi 12V niin akun energia on nimellisesti 5.2Ah*11.1V= 57.7Wh. Kuullostaa vähän lyhyeltä tuo toiminta-aika (1h), mutta odotellaan rauhassa.
                          Joo eli tänään tuli lamppu testattua. On se aikamoinen se valonmäärä minkä se puskee,näkee aika komiasti. Aika möhkäle se koko systeemi on mut hyvin kiinnittyy silti runkoon. Ainoo miinus on se akun kesto,tunnin about kesti ja sit simahti. Tarttee alkaa metsästämään toista akkua,sen verta on kumminkin tehokas valo...

Comment

• crcm
                            Jäsen
                            • 06/2009
                            • 860

Oma kypäräkiinnitysviritelmä parista DX tankotelineestä.

The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Comment

• MPI
                              Vakiovieras
                              • 08/2006
                              • 412

Tämän illan lenkiltä helvetin epäselvä kokiskamera kuva Liberator 3:n valosta. Pahoittelen kuvan laatua. Otettu pyörän selästä ilman säätöjä. Valokin taitaa näyttää taivaalle.

Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

Comment

• Passu

Exposure Light Diablo

Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä valosta?

Comment

Working...