above_forum

Collapse

Pyöräilyhousut

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • frp
    Aktiivijäsen
    • 08/2011
    • 1174

Assos Cento ainakin ainoa ongelma pidemmillä lenkeillä (>150km), että alkaa hiertää sisäreittä. Syynä mun mielestä liiankin tiukat henkselit, jotka vetää ajan kanssa housut liian syvälle päälle. Auttaa jos pysähtelee ja jos vielä muistaa silloin kiskoa housuja vähän alemmas.

Comment

• Paolo
      Vakiovieras
      • 07/2012
      • 325

Vielä sen verran tarkennusta Castellin Free Aero - malliin, että omissani näyttää olevan pehmusteena Progetto, jonka pitäisi olla vielä täällä aiemmin kehuttua Kissiä vielä laadukkaampi. Itse en voi vertailla, mutta tuo on omalle ahterille yksi parhaista, mitä rahalla saa.

Comment

• VesaP
        Ei mikään tavis
        • 10/2003
        • 7935

^jos joku kehuu kissiä, ei ole kokeillut Progettoa...

Comment

• Juha Jokila
          Banned
          • 06/2002
          • 4941

^ ei voi sanoa että progretto on kiss-pehmustetta laadukkaampi. Ne on vain erinlaisia ja parhaimmillaan eri käyttötarkoituksessa. Etenkin maastossa tai lämpimällä ilmalla kiss on mun mielestä parempi.

Comment

• golfer

Ja jos joku kehuu Castellin Kiss3-pehmustetta, niin ei ole vaan onnekseen laadukkaampaa kokeillut. Kyllähän näissä eroja on ja seteliä pöytään, niin paranee.. Minulle tuo Kiss3 on aika läpyskä(toki riittävä 95 % ajomatkoista ja varsinkin maastossa) ja KissAir on jo tosi hyvä. Kaikilla toki pärjää, mutta minulle Goren vastaavan hintaluokan pehmusteet ovat mukavempia. Alturan Racelinessa myös hyvä pehmuste, paras Goren Oxygen-mallissa.
            Surkein on sitten Löfler, mutta ajaa tuollakin ja varsin hyvin ajoi kun ei paremmasta tiennyt eikä ollut vertailtavaa.
            Pääasia, että housut istuu tiukasti ja satula on sopivin mahdollinen.

Comment

• marco1
              Vanha jäärä
              • 09/1999
              • 10385

Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
              Mulla hanurin puutuminen ei ole ongelma vaan hiertymät. Aikaisemmin Löfflerien pehmusteen ompelet hiersi hanuria. Nyt Endura tekee saman sisäreidelle. Ongelma korostuu lämpimällä kun hikoilee enemmän. Mitkä housut seuraavaksi kokeiluun? Assosta kalliilla?
              Kuulostaa tutulta, tulee siinä tilanteessa kun ompeleet ovat syöneet pehmusteen reunan karheaksi tai pehmusteen reuna on muuten halkeillut - ainakin vanhemmissa Castelleissa on tuota tapahtunut. Goren ajohousuissa ei ole tullut vastaavaa eteen vaikka vanhimmat on jo yli 10v.

Comment

• Juha Jokila
                Banned
                • 06/2002
                • 4941

Alkujaan tämän lähetti golfer Katso viesti
                Ja jos joku kehuu Castellin Kiss3-pehmustetta, niin ei ole vaan onnekseen laadukkaampaa kokeillut. Kyllähän näissä eroja on ja seteliä pöytään, niin paranee..

Siinä pehmusteet suosituimmuus järjestyksessä. 3x Kiss, 4x Progertto, 3x Assos, 4x Goge Bike Wear, 1x Giordana ja 1x Santini. Lisäksi olen heittänyt menemään 20 v vanhat Castellin ja 2x Cannondalen housut. [/pervoa?]
                Pitkiä on kolmet, knikkerssejä kahdet ja loput lyhkäsiä. Ajatus on, että viikon reissulle riittä puhtaat joka päivä ja vähän kelivaraa. Itse asiassa olin jo siirtänyt Castelleista eteen päin esillä olevat housut pussiin ja varastoon odottamaan, että ne raski heittää menemään.

Comment

• Paolo
                  Vakiovieras
                  • 07/2012
                  • 325

^ Siinähän on jo kunnioitettava kokoelma!

Comment

• rhubarb

Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella. Se kuuluu toki edelleen top5-kastiin, mutta jotenkin saivat pilattua sen täydellisyyden joka oli S5 F1.13. Sen parempaa housua ei ehkä enää koskaan tule.

Olenkin tässä toivonut että Castelli ryhtyisi tekemään jotain Black Edition-mallia kun noi skorpioninkuvat eivät enää ole ihan yhtä siistejä kuin 13-vuotiaana.

Comment

• Juha Jokila
                      Banned
                      • 06/2002
                      • 4941

^Ilman scorppioneja olevat Castellit pitää ansaita. Kymmenkunta pesua ja jäljellä on vähän sotkuinen läikkä, josta ajotoverit vielä tunnistaa pöksyt, mutta ei riitä enää tähtäysharjoitteluun täpäksi.

Comment

• kervelo
                        Aktiivijäsen
                        • 09/2006
                        • 2322

Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
                        Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella. Se kuuluu toki edelleen top5-kastiin, mutta jotenkin saivat pilattua sen täydellisyyden joka oli S5 F1.13. Sen parempaa housua ei ehkä enää koskaan tule.
                        Noita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.
                        Rule #1: Obey The Rules

Comment

• Hannez78
                          Vakiovieras
                          • 10/2012
                          • 206

Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
                          Noita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.
                          Mites toi Assoksen kokopolittiikka menee? Tällä hetkellä käytössä useammat Castellin XL housut ja tragediset mitat on 180/77. Meneekö Assokselta L-koko paksuille reisille?

Comment

• VesaP
                            Ei mikään tavis
                            • 10/2003
                            • 7935

Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
                            Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella.
                            Itse harkinnut jos testaisi Cento S7 housuja mutta epäilyttää vähän onko rahan väärti verrattuna Castellin Frea Aeroihin. Niitä kun löytyy iso läjä kaapista. Voiko joku housu olla muka VIELÄ parempi mitä tuo FA, varsinkaan jos on yli tuplahintainen. Tuosta Cento S7:sta tuntuu löytyvän paljon "paras housu" kommentteja mutta toisaalta paljon myös juuri "yllättävän huono" kommentteja. Jotkut haukkuu esim säämiskän paksuutta (onko se oikeesti paksumpi mitä Progetto X2?) Onko housun lahkeen pituus mikä versus FA? Mä en tykkää yhtään jos ne olis pitemmät. Housunlahkeen pitää olla napakan lyhyt, ei saa yltää lähellekään polvitaivetta. 2015 FA alkaa olla jo siinä rajoilla että meneekö se verkko-osa liian alas.

Onko jollain molempia, Cento S7:aa ja FA:ta, mikä on tuomionne?

Tietysti, if it work dont fix it, eli jos FA:t toimii, miksi edes kokeilla onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Mutta ku kaikki uusi aina kiinnostaa!

Comment

• Jaho
                              Vakiovieras
                              • 04/2007
                              • 148

Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viesti
                              Mites toi Assoksen kokopolittiikka menee? Tällä hetkellä käytössä useammat Castellin XL housut ja tragediset mitat on 180/77. Meneekö Assokselta L-koko paksuille reisille?
                              Itellä kans Castellin pöksyt XL kokoa ja Assokselta menee hyvin vielä L koko. Itselläni on siis tuota Assoksen vanhempaa mallia, eli ei tätä uuta S7.:aa.

Comment

• Lare
                                Aktiivijäsen
                                • 02/2000
                                • 1907

Castellia ja Gorea voisi ihmetellä. Löytyykö noita pk-seudulta?

Comment

Working...