Assos Cento ainakin ainoa ongelma pidemmillä lenkeillä (>150km), että alkaa hiertää sisäreittä. Syynä mun mielestä liiankin tiukat henkselit, jotka vetää ajan kanssa housut liian syvälle päälle. Auttaa jos pysähtelee ja jos vielä muistaa silloin kiskoa housuja vähän alemmas.
Pyöräilyhousut
Collapse
X
-
Vielä sen verran tarkennusta Castellin Free Aero - malliin, että omissani näyttää olevan pehmusteena Progetto, jonka pitäisi olla vielä täällä aiemmin kehuttua Kissiä vielä laadukkaampi. Itse en voi vertailla, mutta tuo on omalle ahterille yksi parhaista, mitä rahalla saa.
Comment
-
^ ei voi sanoa että progretto on kiss-pehmustetta laadukkaampi. Ne on vain erinlaisia ja parhaimmillaan eri käyttötarkoituksessa. Etenkin maastossa tai lämpimällä ilmalla kiss on mun mielestä parempi.
Comment
-
Ja jos joku kehuu Castellin Kiss3-pehmustetta, niin ei ole vaan onnekseen laadukkaampaa kokeillut. Kyllähän näissä eroja on ja seteliä pöytään, niin paranee.. Minulle tuo Kiss3 on aika läpyskä(toki riittävä 95 % ajomatkoista ja varsinkin maastossa) ja KissAir on jo tosi hyvä. Kaikilla toki pärjää, mutta minulle Goren vastaavan hintaluokan pehmusteet ovat mukavempia. Alturan Racelinessa myös hyvä pehmuste, paras Goren Oxygen-mallissa.
Surkein on sitten Löfler, mutta ajaa tuollakin ja varsin hyvin ajoi kun ei paremmasta tiennyt eikä ollut vertailtavaa.
Pääasia, että housut istuu tiukasti ja satula on sopivin mahdollinen.
Comment
-
Kuulostaa tutulta, tulee siinä tilanteessa kun ompeleet ovat syöneet pehmusteen reunan karheaksi tai pehmusteen reuna on muuten halkeillut - ainakin vanhemmissa Castelleissa on tuota tapahtunut. Goren ajohousuissa ei ole tullut vastaavaa eteen vaikka vanhimmat on jo yli 10v.Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viestiMulla hanurin puutuminen ei ole ongelma vaan hiertymät. Aikaisemmin Löfflerien pehmusteen ompelet hiersi hanuria. Nyt Endura tekee saman sisäreidelle. Ongelma korostuu lämpimällä kun hikoilee enemmän. Mitkä housut seuraavaksi kokeiluun? Assosta kalliilla?
Comment
-
Alkujaan tämän lähetti golfer Katso viestiJa jos joku kehuu Castellin Kiss3-pehmustetta, niin ei ole vaan onnekseen laadukkaampaa kokeillut. Kyllähän näissä eroja on ja seteliä pöytään, niin paranee..
Siinä pehmusteet suosituimmuus järjestyksessä. 3x Kiss, 4x Progertto, 3x Assos, 4x Goge Bike Wear, 1x Giordana ja 1x Santini. Lisäksi olen heittänyt menemään 20 v vanhat Castellin ja 2x Cannondalen housut. [/pervoa?]
Pitkiä on kolmet, knikkerssejä kahdet ja loput lyhkäsiä. Ajatus on, että viikon reissulle riittä puhtaat joka päivä ja vähän kelivaraa. Itse asiassa olin jo siirtänyt Castelleista eteen päin esillä olevat housut pussiin ja varastoon odottamaan, että ne raski heittää menemään.
Comment
-
Assoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella. Se kuuluu toki edelleen top5-kastiin, mutta jotenkin saivat pilattua sen täydellisyyden joka oli S5 F1.13. Sen parempaa housua ei ehkä enää koskaan tule.
Olenkin tässä toivonut että Castelli ryhtyisi tekemään jotain Black Edition-mallia kun noi skorpioninkuvat eivät enää ole ihan yhtä siistejä kuin 13-vuotiaana.
Comment
-
^Ilman scorppioneja olevat Castellit pitää ansaita. Kymmenkunta pesua ja jäljellä on vähän sotkuinen läikkä, josta ajotoverit vielä tunnistaa pöksyt, mutta ei riitä enää tähtäysharjoitteluun täpäksi.
Comment
-
Noita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viestiAssoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella. Se kuuluu toki edelleen top5-kastiin, mutta jotenkin saivat pilattua sen täydellisyyden joka oli S5 F1.13. Sen parempaa housua ei ehkä enää koskaan tule.Rule #1: Obey The Rules
Comment
-
Mites toi Assoksen kokopolittiikka menee? Tällä hetkellä käytössä useammat Castellin XL housut ja tragediset mitat on 180/77. Meneekö Assokselta L-koko paksuille reisille?Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viestiNoita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.
Comment
-
Itse harkinnut jos testaisi Cento S7 housuja mutta epäilyttää vähän onko rahan väärti verrattuna Castellin Frea Aeroihin. Niitä kun löytyy iso läjä kaapista. Voiko joku housu olla muka VIELÄ parempi mitä tuo FA, varsinkaan jos on yli tuplahintainen. Tuosta Cento S7:sta tuntuu löytyvän paljon "paras housu" kommentteja mutta toisaalta paljon myös juuri "yllättävän huono" kommentteja. Jotkut haukkuu esim säämiskän paksuutta (onko se oikeesti paksumpi mitä Progetto X2?) Onko housun lahkeen pituus mikä versus FA? Mä en tykkää yhtään jos ne olis pitemmät. Housunlahkeen pitää olla napakan lyhyt, ei saa yltää lähellekään polvitaivetta. 2015 FA alkaa olla jo siinä rajoilla että meneekö se verkko-osa liian alas.Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viestiAssoksen S7-mallistoa en voi varauksitta suositella.
Onko jollain molempia, Cento S7:aa ja FA:ta, mikä on tuomionne?
Tietysti, if it work dont fix it, eli jos FA:t toimii, miksi edes kokeilla onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Mutta ku kaikki uusi aina kiinnostaa!
Comment
-
Itellä kans Castellin pöksyt XL kokoa ja Assokselta menee hyvin vielä L koko. Itselläni on siis tuota Assoksen vanhempaa mallia, eli ei tätä uuta S7.:aa.Alkujaan tämän lähetti Hannez78 Katso viestiMites toi Assoksen kokopolittiikka menee? Tällä hetkellä käytössä useammat Castellin XL housut ja tragediset mitat on 180/77. Meneekö Assokselta L-koko paksuille reisille?
Comment

Comment