Ajattelin laittaa pientä väliaikaraporttia A600-polkimista, kun olen nyt päässyt niillä jo hieman ajamaankin. Matkaa on kertynyt kuraisilla, lumisilla ja märillä kelveillä noin 200km, joten varsinaisesta käyttötestistä ei ole vielä kyse.
Polkimet ovat toimineet avain loistavasti ja ne todellakin ovat paljon tukevammat, kuin nykyisin maastokäytössä olevat M520-polkimet. Tukevuuden huomaa esimerkiksi jyrkemmissä ylämäissä joissa maantiesinkulalla joutuu oikein runttaamaan tangolta mikäli mielii päästä mäen harjalle asti. Myös "nopeampi" (itselle ~110 rpm) pyöritys onnistuu mukavasti, kun kenkä on tukevasti kiinni pedaalissa, eikä jalka mulju ympäriinsä. Polkimet rullaavat todella hienosti ja ne on todella helppo kääntää ympäri, koska lepotilassa ne asettuvat siten, että "nokka" sojottaa lähes suoraan ylöspäin.
Ainoa ilmennyt ongelma on polkien kohtuullisen nopea ulkoinen rappeutuminen. Polkien lukkosysteemiä kiertävä kevytmetallikehän (alumiini?) pinnoite (anadisointi/maalaus..?) on nimittäin todella herkkä naarmuntumaan (kts. kuvat). Asia taitaa olla niin, että kenkien klossit on valmistettu jostain kovasta metallista, kun vastaavasti polkimen kehys on todella pehmeästä tavarasta. Kuvien perusteella voi näyttää siltä, että kenkien klosseja on hakattu polkien kehystä vasten oikein reilusti. Asia on kuitenkin niin, että klossi on napsahtunut kiinni lähes aina kerrasta, lisäksi lukitus-irroitus kertoja on kertynyt vasta jotainkin kymmeniä. Toinen syy tähän kulahtamiseen voi olla se, että polkimen ja kengänpohjan väliin on jäänyt mm. hiekkaa, joka on hangannut naarmuja pehmeään kehykseen.
Kaiken kaikkiaan olen kyllä todella tyytyväinen näihin pedaaleihin, käyttöönhän ne on hankittu!
Shimano PD-A600 vs. PD-M520 @ Picasa (7 uutta kuvaa)
Noin 200km ajettu PD-A600-poljin
Polkimet ovat toimineet avain loistavasti ja ne todellakin ovat paljon tukevammat, kuin nykyisin maastokäytössä olevat M520-polkimet. Tukevuuden huomaa esimerkiksi jyrkemmissä ylämäissä joissa maantiesinkulalla joutuu oikein runttaamaan tangolta mikäli mielii päästä mäen harjalle asti. Myös "nopeampi" (itselle ~110 rpm) pyöritys onnistuu mukavasti, kun kenkä on tukevasti kiinni pedaalissa, eikä jalka mulju ympäriinsä. Polkimet rullaavat todella hienosti ja ne on todella helppo kääntää ympäri, koska lepotilassa ne asettuvat siten, että "nokka" sojottaa lähes suoraan ylöspäin.
Ainoa ilmennyt ongelma on polkien kohtuullisen nopea ulkoinen rappeutuminen. Polkien lukkosysteemiä kiertävä kevytmetallikehän (alumiini?) pinnoite (anadisointi/maalaus..?) on nimittäin todella herkkä naarmuntumaan (kts. kuvat). Asia taitaa olla niin, että kenkien klossit on valmistettu jostain kovasta metallista, kun vastaavasti polkimen kehys on todella pehmeästä tavarasta. Kuvien perusteella voi näyttää siltä, että kenkien klosseja on hakattu polkien kehystä vasten oikein reilusti. Asia on kuitenkin niin, että klossi on napsahtunut kiinni lähes aina kerrasta, lisäksi lukitus-irroitus kertoja on kertynyt vasta jotainkin kymmeniä. Toinen syy tähän kulahtamiseen voi olla se, että polkimen ja kengänpohjan väliin on jäänyt mm. hiekkaa, joka on hangannut naarmuja pehmeään kehykseen.
Kaiken kaikkiaan olen kyllä todella tyytyväinen näihin pedaaleihin, käyttöönhän ne on hankittu!
Shimano PD-A600 vs. PD-M520 @ Picasa (7 uutta kuvaa)
Noin 200km ajettu PD-A600-poljin











Comment