above_forum

Collapse

Lukkopolkimet

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Moska
    Aktiivijäsen
    • 04/2015
    • 2198

    #196
    Varsinkin kantapään pitää pysyä paikoillaan kengässä, omissa kengissä on vähän väljää kärjessä sivuilla niin mahtuu tarvittaessa vähän paksumpi sukka, mutta kantapää ei saa nousta.
    Aika nopeasti kuitenkin oppii pyörittämään pelkän polkemisen sijaan ja viimeistään silloin huomaa sopivuuden. Itselläni haetutti kesäkengissä malli joka ei paina nuppiluihin, vaan on tarpeeksi matala siltä kohdalta.

    Comment

    • Fillaritimo

      #197
      Kiitoksia. Näillä vinkeillä pääsen allkuun kenkäkaupassa. Menenpä myyjiä jututtamaan. Nyt osaan jotain jo kysyä. :-)

      Comment

      • Vieras

        #198
        Hyvät ja toimivat lukkopolkimet talvikäyttöön maastossa, muu kuin shimano???

        Comment

        • JackOja
          Moottoriturpa
          • 01/2006
          • 21517

          #199
          Crank Brothers Eggbeater

          Comment

          • Vieras

            #200
            Kestää paremmin lunta/jäätä?

            Comment

            • JackOja
              Moottoriturpa
              • 01/2006
              • 21517

              #201
              "Kestää"? Tarkoitatko sitä ettei tukkeudu lumesta ja jäästä ja jalat saa polkimeen kiinni talvellakin?

              Siinä tapauksessa juuri niin.

              Comment

              • Vieras

                #202
                Juurikin tätä tarkoitin. Kiitos tiedosta, tilaukseen lähti.

                Comment

                • Vieras

                  #203
                  ^ nyt on testattu, on ne hyvät.

                  Comment

                  • lateksi
                    Jäsen
                    • 07/2011
                    • 508

                    #204
                    Suosittelen vispilöitä vain talvipolkimiksi, muuten ne on tunnottomia ym...

                    Comment

                    • arctic biker

                      #205
                      Eggbeatereita just talviloskapolkimiksi koestin ja yritin tottua. En vaan kotoisaksi oloani tuntenut. Tank Driver taitaa niillä edelleen tyytyväisenä ajella...

                      Comment

                      • Jami2003
                        Palstajyrä
                        • 07/2004
                        • 3450

                        #206
                        Taitaa olla tosiaan tottumis kysymys. Oon ajellut vuosia tyytyväisenä vispilöillä.

                        Comment

                        • arctic biker

                          #207
                          Juu Jami, nimenomaan tottumisesta kiinni. Olen vasta vuosituhannen vaihteessa lukkopolkimiin siirtynyt. Esikoinen tyhmyyksissään osti nuo PDM-324 pedaalit. Haukuin ne ryttyyn ja niinhän hää ne mulle lahjoitti, tosin vaihdossa annoin uudet M520 polkimet. Rahtiruunassani 324:et on edelleen. Häkkipuoli siunaaman liukas enkä lukkojakaan kehu, kyllä noilla lyhyttä kauppamatkaa ajaa. Crosscheckillä jos oikein kylmä on niin Kamikit jalassa on pakko K-Market Kupiaisella käydä.

                          Comment

                          • lateksi
                            Jäsen
                            • 07/2011
                            • 508

                            #208
                            Vispilöiden ongelma on tunnottomuus, ei kireyssäätöä, irtoaa liian helposti.

                            Comment

                            • noniinno

                              #209
                              Vispilöiden ongelma on se, että saa asentaa refresh-kitin kerran vuodessa. Muuten ihan mahtavat petaalit. Käytän klossien alla teräslevyjä, auttaa tunnottomuuteen eikä ainakaan itsellä lipsahtele irti vahingossa.

                              Comment

                              • Jami2003
                                Palstajyrä
                                • 07/2004
                                • 3450

                                #210
                                Sitä kans ihmettelen että olen lukenut paljon vispilöiden heikkoudesta ja kuinka niitä saa korjata koko ajan. Mulla on kolmet eri vispilät, vanhimmilla ajettu yli 10 tkm ja toisillakin tuhansia ja kertaakaan en ole korjannut yhtään mitään.

                                Ilmeisesti ollut hyvä tuuri.

                                Comment

                                Working...