above_forum

Collapse

Satula vaihtoon

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • JackOja
    Moottoriturpa
    • 01/2006
    • 21339

Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Spoonia saa puolestani kehua niin monen sivun verran kuin aihetta ja innostusta riittää....
    Okei

Sinkulassa tuli tosiaan mukana ko. Chargen satula. Onhan se monivuotinen brittilehtien testivoittaja jo pitkältä ajalta, mutta koska hekin saksalaisten tapaan vetävät testeissä hieman kotiinpäin olen ollut tietystä uteliaisuudesta huolimatta hieman skeptinen.

Mutta nyt kun tuo joka tapauksessa tuli taloon olen kerrassaan ällistynyt. Satulahan oli heti kertaistumalla järkyttävän mukava. Ilman pehmustehousuja. Jotenkin epätodellista, sillä eihän halvalla ole tapana saada kuin kertäkäyttöpaskaa. Jotenkin ovat osuneet Chargella kultamunia munivaan hanheen tuon kanssa.

Vähintään kerran viikossa ajatuksiin hiipii satulanvaihto-operaatio, jotta muihinkin pyöriin Spoon. Ainakin sitä mukaa kun muuten menevät vaihtoon.

Vai mitenkäs toi Knife. Onko käytännössä sama penkki kevyempänä? Tuplahinta toki, mutta silti edullinen. Jollakin foorumilaisella oli muistaakseni tuollainen... Plussalla? Mielipiteitä?

Comment

• IncBuff

Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
      Okei
      Vai mitenkäs toi Knife. Onko käytännössä sama penkki kevyempänä? Tuplahinta toki, mutta silti edullinen. Jollakin foorumilaisella oli muistaakseni tuollainen... Plussalla? Mielipiteitä?
      Mulla on tuollainen nykyään siinä Plugissa. Ei ole Spoonin veroinen mukavuudeltaan ja vaatii ehdottomasti pehmustehousut. Silti meinaa perse puutua pidemmällä lenkillä. Ostin juuri tuolla oletuksella, että se on Spoon kevyempänä. No ei ole.

Comment

• noniinno

Mulla on Spoon ja Knife x2. Spoon on mukavampi. Pehmustehousut oltava Knifen kanssa. Pitkälle lenkille otan mieluummin Knifen. Knife muuttuu paljon paremmaksi kun tilttaa kärkeä pari milliä alemmas vrt. Spoon. Täältä hyvään hintaan: http://www.alltricks.com/fixie/saddl...36-184291.html

Comment

• pekoni

Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
          Mulla on Spoon ja Knife x2. Spoon on mukavampi. Pehmustehousut oltava Knifen kanssa. Pitkälle lenkille otan mieluummin Knifen. Knife muuttuu paljon paremmaksi kun tilttaa kärkeä pari milliä alemmas vrt. Spoon. Täältä hyvään hintaan: http://www.alltricks.com/fixie/saddl...36-184291.html
          sen verran pohojolaisverta löytyy, että pistetään veittä testiin. Kiitos linkkivinkistä.

Comment

• JackOja
            Moottoriturpa
            • 01/2006
            • 21339

Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
            ...Ei ole Spoonin veroinen mukavuudeltaan ja vaatii ehdottomasti pehmustehousut. Silti meinaa perse puutua pidemmällä lenkillä. Ostin juuri tuolla oletuksella, että se on Spoon kevyempänä. No ei ole.
            Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
            Mulla on Spoon ja Knife x2. Spoon on mukavampi. Pehmustehousut oltava Knifen kanssa. Pitkälle lenkille otan mieluummin Knifen. .... Täältä hyvään hintaan: http://www.alltricks.com/fixie/saddl...36-184291.html
            Oolrait, kiitokset. Harrastepyörissä pehmustepökät on aina jalassa joten Knife vois olla siltä osin ok. Käyttöpyörässä olkoon Spoon.

Toi Alltricksin hinta on mainio, sieltä vois muutenkin saaha paljon kaikkea tarpeellista alkavaan projektiin. Kiitto vinkistä.

edit: jaa kappas, Chargella olis vielä Scoop, paranneltu(?) Spoon. Alltrickisillä sitäkin. Ei tosin löydy Chargen sivuilta?
            Last edited by JackOja; 09.06.2015, 07.49.

Comment

• deee

Olisko jotain Selle Italia Fliten muotoista, mutta pehmeämpää satulaa?

Comment

• Nana

^
                Minulla on Selle Italia Flite Flow. En tiedä onko pehmeämpi vai kovempi kuin pelkkä Flite. Olen ollut oikein tyytyväinen siihen.

Comment

• VanhaPate

Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
                  edit: jaa kappas, Chargella olis vielä Scoop, paranneltu(?) Spoon. Alltrickisillä sitäkin. Ei tosin löydy Chargen sivuilta?
                  Chargen satulat on nykyään Fabricin ja Scoopistakin löytyy kolmea leveys/kaarevuus versiota.

At Fabric we make award winning cycling products. We obsessively search for new technology and innovation to produce simple, well designed products that fit the body perfectly and enhance user experience.

Comment

• sledgehammer

Heh, on kaksi satulaa, joita ei saa käsitellä negatiiviseen sävyyn, tai tulee itkua ja kitinää Ehdoton ykkönen on Brooks ja kakkosena tää SQlab. Kumpaakaan ei oo kyllä ollut (eikä varmaan tule), mutta hyvät satulat on silti löytyneet. Viimeinen löydös oli Specializedin sitero tri-pyörään. Se oli kertakaikkisen täydllinen omalle hanurille. Jopa niin hyvä, että harkitsen vahvasti samanlaisen ostoa maantiepyöräänkin. Ajan paljon alaotteelta, niin voisi olla kyllä hyvä. Ei paina, ei puudu, ei hankaa ja liikkumavaraa on ihan älyttömästi. Ajohousut tarrasivat hyvin pintaan kiinni niin, että siinä ei vahingossa liu'u mihinkään. http://www.specialized.com/us/en/ftb...les/sitero-pro

Fizikit ovat toimineet yleensä hyvin itselle, mutta tritone oli kyllä poikkeus. Se ei vaan millään istunut omaan hanuriin. Tuli ihan hiertymää ja muuta vaivaa. Liian leveä ja liian vähän liikkumavaraa. Siihen löytyi yksi hyvä asento, mutta sitä ei sitten muutettu mihinkään siitä.

Comment

• leecher
                      Aktiivijäsen
                      • 04/2009
                      • 1105

Onko kenelläkään käyttökokemusta Specializedin uudesta Power satulasta? Kehutaan kovasti jos tykkää ajaa aggressiivisella ajoasennolla eli ilmeisesti alaotteella kunnon dropilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• El-Carpaso
                        Aktiivijäsen
                        • 07/2007
                        • 1576

Nyt on tullut kyllä vähän semmoinen "pitäkää tunkkinne" -fiilis nahkasatuloiden osalta. Ilmeisesti 175mm leveämpi satula on liika leveä koska takareidet alkaa ottaa kiinni, mutta toimivan nahkasatulan leveys mulle on vähintään 190mm. No, se on semmosta.

Siirryn tavallisiin satuloihin ja tarkemmin Terryn satuloihin. Ekan kerran kun kokeilin Brooks B17 niin koin semmosen ihanan pyllyhalin joka kuitenkin hävisi aika vikkelästi kun satula ajaantui sisään jonkinverran, koska metallikiskot alkoivat ottaa istuinluihin kiinni. Nykyinen Terry Figura toisaalta ei tunnu yhtään miltään. Ei hyvältä eikä huonolta. Tasan mitäänsanomaton satula. Siinä voi istua tuntikausia ilman mitään tuntemuksia missään. Onhan tuo Figura leveä kuin Fan, mutta ei onneksi liika leveä vaikuttaakseen poljentoon (se on kai 165mm leveä eli siinä rajoilla)

Toisaalta, jos sitä ei tunne niin kai se on sit hyvä.

Jos vilkaisette miltä se näyttää, niin kyseessä on aika muhkun näköinen satula, eli päddingiä näyttää olevan reilusti. Se päddinki on vaan tosi jämäkkää, eli pehmosatuloiden ongelmat loistaa poissaolollaan ainakin mun kohdalla. Ja mä oon kuitenkin aika painava kaveri.

Kevythän se ei ole, mutta ei satulan ehkä tarvitse ollakkaan.

Comment

• Tietämätön
                          Vakiovieras
                          • 04/2007
                          • 332

Alkujaan tämän lähetti El-Carpaso Katso viesti
                          Nyt on tullut kyllä vähän semmoinen "pitäkää tunkkinne" -fiilis nahkasatuloiden osalta. Ilmeisesti 175mm leveämpi satula on liika leveä koska takareidet alkaa ottaa kiinni, mutta toimivan nahkasatulan leveys mulle on vähintään 190mm. No, se on semmosta.

Siirryn tavallisiin satuloihin ja tarkemmin Terryn satuloihin. Ekan kerran kun kokeilin Brooks B17 niin koin semmosen ihanan pyllyhalin joka kuitenkin hävisi aika vikkelästi kun satula ajaantui sisään jonkinverran, koska metallikiskot alkoivat ottaa istuinluihin kiinni.
                          Mulla puolestaan Brooks muotoutuu yhä paremmin hanurille, joten mukavuudessa ei ole valittamista. Ihan uutena mulla otti kanssa reidet kiinni satulan sivuihin ja ihmettelin ettei tästä tule mitään. Sitten tajusin nostaa satulan takapäätä enemmän ylös, niin johan alkoi sujumaan.

Mutta nyt se hyväkäs on alkanut narisemaan kuin joku vanha hetekka. Onneksi sentään vain ylämäkeen runtatessa, tasaisella on ihan hiljainen. Jousitettu malli siis kyseessä. Sitten vielä kun sama narina vaiva on keskiössä ja ilmeisesti lukkopolkimetkin hiukan kitisee, niin jo on hiukan liikaa melua. Mutta onneksi kaikki tämä vain silloin kun pitää hiukan runtata. Tasaisella pyörittäessä ei kuulu kuin tuulen suhina.

Comment

• Läskimaha

Tietääkö joku kertoa selle italian SLR ja Flite mallien eroja??? Onko "pyöreydessä" suurta eroa? Nykyinen jakkara on speed needle, joka on aavistuksen kapea ja ehkä turhan pyöreä malliltaan. Kokeiltu on myös fizik arione 125mm, joka oli liian kapea. Tällä hetkellä suurin menohalujen viejä on just tuo satula....

Comment

• Läskimasa
                              Aktiivijäsen
                              • 05/2015
                              • 1521

Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
                              Henge on kyllä huono, itse en pysty edes tuntia ajamaan. Ihan liian pehmeä ja pyöreä profiili.
                              Huono? Pehmee? Pyöree? En tunnista satulaa noista, mikään ei passaa omiin kokemuksiin. Mun mielestä paras mitä ite kokeillu, oli hommattava uuteen pyörään samanlainen kun kerran oman berberin tollaseen oon totuttanut, ihan perus halpis Sport-versio. Sopivan flätti, pinta ei oo liukas eikä liian tahmanen, just sopivasti pehmustettu, ja hyvän näköinenkin vielä.
                              Fatter is better

Comment

• Nana

^^ Minulla on cyclossa Sellen Flite Flow. Se on ainakin leveämpi kuin tuo kokeilemasi Fizic Arione. En kyllä kuollaksenikaan enää muista tarkkoja mittoja, mutta ihan hyvin on leveyttä ja lisäksi tuo Flow, eli tuuletus/kevennysreikä keskellä. Kannattaa käydä kokeilemassa jossain jos mahdollista.

Comment

Working...