above_forum

Collapse

Satula - kysymys VAIN NAISILLE!

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • VeloGirl
    Vakiovieras
    • 08/2003
    • 340

HiMA

samat sanat, ja kun satula tuon "monikäyttäjän" tapauksissa on pinkkinen nii meinaa sattua silmiin. Omien sanojensa mukaan ulkonäkö ei haittaa kun vaan on sopiva istua ja on pinkkinen. Aina ei jaksa tajuta, ja ei kai se ole tarviskaan.

Comment

• Katila

Mun Selle SMP Trekking Ladyni löysi uuden kodin mun Kivikoneestani Sopii ku.... satula perssiisiin

Maantiefilo odottaa edelleen uutta (reiällistä, kiitos) satulaa, mitähän keksis kokeilla suraavaks? Ideoita?

Comment

• Katila

Selle Italia Lady Gel Flow

Tällaisen löysin Berliinistä Zweirad Stadlerista (www.zweiradstadler.de). Olen ollut tooooosi tyytyväinen muutaman sadan kilsan ajokokemuksen perusteella. Ei ollut kaikkein kalleimmasta päästä ja sopii mun ahteriini kuin...

Ei kannata pitkittää satulan vaihtoa, jos nykyinen tuntuu ikävältä. On taas kuin eri laji, kun ei tartte kiemurrella ja vaihdella alati asentoa pidemmällä lenkillä.

Comment

• Myth

Selle Italia Flite Gel Flow Ti 316

Saman satulan omistan (vaikka mulla on kaponen miesten versio) mutta tyytyväinen olen, erittäin hyvä ostos.

Comment

• hansu

Alkujaan tämän lähetti korpinsiipi Katso viesti

Yleensä peffa on tottunut satulaan hyvin, mutta etupuoli jotenkin hankaa.
            Mulla on tämä aivan sama ongelma. Takapuoli tottuu, mutta tuntuu, että häpyhuulet on liekeissä 10 km jälkeen.. Hiukkasen on inhottavaa. Työmatkoja vielä kun pyöräilee, niin on sitten kiva istua tulisilla hiilillä konttorissa.. Auttaisikohan tuohon vaivaan uusi satula vai kunnolliset pyöräilyhousut vai niiden yhdistelmä?

Comment

• Myth

Sanoisin, että yhdistelmä. Pehmeä satula ilman pyöräilyhousuja tai vaihtoehtoisesti kova satula ja pyöräilyhousut (tätä suosittelen). Ei kahta pehmeää päällekkäin, siitä vasta hankaumat tulee. Ja karvat veke. Ne istuinluut kyllä kilometrejä myöten tottuu kovaan satulaan mutta osta kuitenkin oikean levyinen.

Comment

• hansu

Alkujaan tämän lähetti Myth Katso viesti
                Sanoisin, että yhdistelmä. Pehmeä satula ilman pyöräilyhousuja tai vaihtoehtoisesti kova satula ja pyöräilyhousut (tätä suosittelen). Ei kahta pehmeää päällekkäin, siitä vasta hankaumat tulee. Ja karvat veke. Ne istuinluut kyllä kilometrejä myöten tottuu kovaan satulaan mutta osta kuitenkin oikean levyinen.
                No mun satula on kyllä aika pehmeä ja muuten ei siinä mitään valittamista. Tuosta karvahommasta en kehdannut eka mitään sanoa, mutta yhtenä syynä hiertymiin epäilen juuri tuota ajelusta johtuvaa sänkeä.. Saa nähdä kumpi saa jäädä, alapään vai fillarin ajelu..

Comment

• Kuutio
                  Vakiovieras
                  • 12/2008
                  • 404

Täältä kanssa pojot kovalle satulle ja pyöräilyhousuille. Loppui se persiin kipuilu, kun pisti oikeet pöksyt jalkaan ja unohti pehmeät satulat.

Comment

• Myth

Alkujaan tämän lähetti hansu Katso viesti
                    ajelusta johtuvaa sänkeä..
                    Juu se tekee kipiää, ei pidä päästää sängeksi asti.

Niin ja pehmeät satulat on useimmiten pyöreitä päältä.. tai siis kuperia vai mitenkä sen sanois. Korkea? Muhkea? Sekin edesauttaa hiertymiä. Kannattais ehkäpä kokeilla reikäsatulaa? Se on muodoltaan paljon littanampi ja lisäksi reikä auttaa verenkiertoa häpiksissä pysymään kunnossa eikä puudu

Comment

• hansu

Alkujaan tämän lähetti Myth Katso viesti
                      Juu se tekee kipiää, ei pidä päästää sängeksi asti.

Niin ja pehmeät satulat on useimmiten pyöreitä päältä.. tai siis kuperia vai mitenkä sen sanois. Korkea? Muhkea? Sekin edesauttaa hiertymiä. Kannattais ehkäpä kokeilla reikäsatulaa? Se on muodoltaan paljon littanampi ja lisäksi reikä auttaa verenkiertoa häpiksissä pysymään kunnossa eikä puudu
                      Joo, pitänee lähteä katselemaan noita reikäsatuloita, kunhan aikataulut antaa myöden. Onko niitä yleensä ihan mahdollista kokeilla liikkeissä (pk-seudulla)? Vähän vaikea voi olla arvioida satulan sopivuutta oman hanuriin, jos saa vain käteen hypisteltäväksi..

Ja laittaa se höylä laulamaan useammin.

Comment

• plehti

Vaimoni on testannut tähän mennessä aikas montaa satulaa - Selle Italia Flite, SLR, C2, Lady Gel Flow ja SLK Lady Gel Flow. Lisäksi testissä on ollut parikin Bontagerin mallia. SLR ja Flite liian kapeita keskiosasta, muuten hyviä. Lady Gel Flow oli takaa liian leveä.

Tällä hetkellä ajossa SLK Lady Gel Flow, joka on Leenan mielestä ylivoimaisesti paras. Ja vauhtia on tullut kummasti lisää, kun ei tarvitse kärsiä väärn mallisen satulan mukanaan tuomista vaivoista.

/ Panu.

Comment

• tempokisu

satuloita moneen menoon

Alkujaan tämän lähetti plehti Katso viesti
                          Ja vauhtia on tullut kummasti lisää, kun ei tarvitse kärsiä väärn mallisen satulan mukanaan tuomista vaivoista.

/ Panu.
                          ..mutta tempossa vauhtia voi tulla lisää jos on nimenomaan ikävä, hankaava satula. Pakko päästä pois!
                          Näin kävi 2002 kun ajettiin paritempoa 50km Upan kanssa; ensinnä korvanappikuuloke irtosi. Sitten alkoi sataa enkä nähnyt sen keltaisen kokopääkypärän alta mitään. Ja satula hankasi

Oikeasti, toki itselläkin pitkät lenkit ja "kiva ajaa" on mahdollistunut kun löytyi omalle luisevalle takamukselle sopiva pehmeä ja leveä satula.

Comment

• Henki Hieveri
                            Aktiivijäsen
                            • 10/2006
                            • 1068

Alkujaan tämän lähetti hansu Katso viesti
                            Mulla on tämä aivan sama ongelma. Takapuoli tottuu, mutta tuntuu, että häpyhuulet on liekeissä 10 km jälkeen..
                            Minulla tuohon menee yleensä noin 40 km. Satula meinaa tunkeutua ahteriin tuossa 80 km korvilla.

Olen lukenut pyörämatkalogeja ja siellä esiintyy käsite "80 kilometrin vitutus". Siinä vaiheessa minä olen ajanut molemmalla kannikalla, yhdessä ja erikseen ja vaihtanut käsienkin asentoa moneen otteeseen ja sitten vielä polvet ovat kipeinä ja "bonuksena" saattaa reittäkin krampata. Seuraavalle reissulle lähtee magnesium mukaan.

Focus Cariboo Peakin muassa tuli aika mukava satula valmiina. Lost lagoonin kanssa tein niin, että pistin satulan etukumaraan, jolloin se toimi periaatteessa samoin kuin ne satulat, joissa ei ole nokkaa lainkaan.

Vaatevalinnoilla olen yrittänyt parannella satulakipuja. Minulla on ollut sitruunanvärinen ajominari, joka ei jätä saumaa satulan kohdalle ja pelkät stringit alle. Nyt ostin kyllä Liiteristä pyöräilyasun, jossa on pehmike, ei sen puoleen että se kauheasti auttaisi.

Alkujaan tämän lähetti HiMa Katso viesti
                            en laittais ulkonäkösyistä sitä pyörään - en, vaikka olis kuinka hyvä tahansa!
                            Vaikka minulla on puhtoinen mielikuvitus, oma satulani on minusta hieman irstaan näköinen. Kaverikin sanoi samaa. Väliäkö sillä, miltä se näyttää kun sen päällä istutaan ja kun pyörä on telineessä niin kukaan ei tiedä kenen se on.

Kisun satulat on hienoja, mutta olen käsittänyt, että noita reiällisiä voi ruuvata leveämmäksi ja kapeammaksi ja ne ovat siksikin hyviä?
                            Last edited by Henki Hieveri; 12.08.2009, 10.38.
                            No dogs, no masters

Comment

• tempokisu

hienoja satuloita

Alkujaan tämän lähetti Henki Hieveri Katso viesti
                              Kisun satulat on hienoja, mutta olen käsittänyt, että noita reiällisiä voi ruuvata leveämmäksi ja kapeammaksi ja ne ovat siksikin hyviä?
                              Niin, minulla tuo punainen satula on vieläkin laatikossa ja pöydällä. En ole sitten saanut aikaiseksi laittaa pyörään, saati kokeilla. Jos ensi vuonna sitten... mistä niitä voi muka säätää?? en ole huomannut mitään mekanismia..

...satulat? Et suinkaan tarkoita että mun mustat muhkeat selle eps:t on hienoja? No, on ne kuitenkin hienoja takamuksen alla. Pitkätkin lenkit sujuvat ongelmitta.

Satulat kuvin: kesäkurapyörän selle italia eps ( tai turbo)

ja tässä sitten se hieno satula, olohuoneessa ferrarityynyn päällä koristeena. Kokeilin kyllä ajaa, mutta ei mun takamukselle...

Comment

• Antti Salonen
                                Aktiivijäsen
                                • 07/2002
                                • 2052

Alkujaan tämän lähetti plehti Katso viesti
                                Tällä hetkellä ajossa SLK Lady Gel Flow, joka on Leenan mielestä ylivoimaisesti paras. Ja vauhtia on tullut kummasti lisää, kun ei tarvitse kärsiä väärn mallisen satulan mukanaan tuomista vaivoista.
                                Kommentoin nyt sitten minäkin, vaikka se oli erikseen kiellettyä.

Tyttöystävälläni on ollut maantiepyörässä ihan miesten SLK, joka itseltäni jäi ylimääräiseksi. SLK oli itselleni aivan liian leveä (myös SLR:ssä oli sama vika), miesten kilpasatuloista varmasti leveimmästä päästä ja lisäksi keskiosasta melkein koko matkalta halkaistu. Tyttöystäväni on ollut siihen erittäin tyytyväinen myös pidemmillä 100-150 kilometrin lenkeillä. Satulassa tärkeintä on kuitenkin ajajan perseeseen sopiva muoto - uskoakseni naiset tarvitsevat esim. geelipehmustettuja satuloita tasan yhtä vähän kuin miehet.

Tässä vielä kuva Selle Italia SLK:sta:

Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Comment

Working...