Alkujaan tämän lähetti ilenaT
Katso viesti
Tunturi eMax
Collapse
X
-
Joo, siten se pitää ollakin että dropperin korkein asento on se sopiva. Ja siksi just kyselen, kun Bikesterissä ei ole sitä lyhyempää enää. Voisitko mitenkään mitata etäisyyden seat clampistä satulan kiskon alareunaan, kun dropper on max. yläasennossa ? Sen avulla voisi arvioida, että jääkö satula liian ylös.
-
Mulla on L koko ja se 440/125 red cycling. Olen pikku ukko 176cm/95kg. Hyvin saa jalat asentoon. Ite poljen normisti että saa melkein jalan suoraan. Aina polkenu niin.
Comment
-
Comment
-
Kaikki 6-pulttiset levyt sopivat, jos sinulla on Shimanon jarrut niin shimanon levyn paksuus on sopiva ja toivottavasti riittävän laadukas levy. Sitten tarvitset 180 - 203 mm adapterin. Minulla taitaa olla tuo: https://www.rosebikes.fi/shimano-dis...t-rear-2664359 Seuraava päivitys on sitten nelimäntäinen satula eteen.Alkujaan tämän lähetti Markus Raatiniemi Katso viestiKatsonu 203mm levyy eteen. Mitkä käy suoraan? Levy + adapteri. On varmaan ketjussa jossain.
Comment
-
-
Kysynpä täällä ihan teoreettinen kysymys. Jos hommaisin nykyisen Spectral:Onin rinnalle uuden eMax EP8 koneella, niin pystyykö moottorit vaihtamaan päittäin? Eli saisin Spectraliin uuden EP8 koneen ja Tunturilla mentäisiin E8000:lla. Sama akku noissa taitaa olla ainakin...
Comment
-
EP8 ja E8000 ovat tietääkseni eri kokoisia, uusi aika selvästi pienempi.
Sanoisin että vaikka ne voisikin vaihtaa päivittäin, se suurin ongelma lienee Emax+EP8 saanti tai oikeastaan ylipäätänsä Emaxin löytäminen jostain liikkeestä
Perjantaina muuten haettiin kaks Emaxia E8000 moottorilla. EP8 mallisia ei tällä hetkellä eikä lähiaikoina saa varmaan mistään.
Comment
-
Sähköfätti harkinnassa täälläkin ja eMaxin 45cm/M-koko todennäköisesti menee tilaukseen. Mitat ~178/~86 (apinakerrointa siis on - sylimitta ~192, mutta ehkä se ei vaikuta...
. 50cm/L myös kävi aluksi mielessä, mutta ehkä tuo M on kuitenkin ketterämpi ja sopivampi lopulta? Tuntuu, että aina näissä on jossain välillä M-XL arpomassa sopivaa...
Comment
-
Itse olen 174cm ja mulla M koon runko, aika lyhyt tuntuu olevan satula-tanko väli, piti viritellä satula mahdollisimman taakse ja satulaa sai nostaa aika ylös että on sopiva mutta toisaalta ei menaa kunnolla jalat yltää maahan kun takamus satulassa.
Eilen kävin ekan maasto lenkin, 1h20min ja reilut 17km pelkkiä talvisia polkuja, ehkä minuutti-pari mahtui TRAIL:lla ajoa, muuten ECO(medium) ajoa, 11-13 pakkasta. Akkua kului yks pykälä vaikken aivan täyteen ollut ladannut, tuntuu ettei ecolla ajaen ainakaan kesällä saa kulumaan loppuun päivässä. Paino alkaa kutosella joka osaltaan varmaan säästää akkua
Comment
-
Mulla L koko ja johhny5. Itellä painoa 95. Kyllä virtaa kuluu ihan kivasti. Stunlockerilla pudonnut tehoja. Vielä vetää econ avustusta vielä alemmas.
Comment
-
Kuinkahan korkealle (turvallisesti) satulan saa eMaxissa (M-koko) säädettyä tolppaa vaihtamatta? (Tunturin tiedoissa löytyi vain halkaisija 31,6mm) Tolpat useimmiten jotain luokkaa 30cm ja maastovehkeissä ehkä enemmän?
Tuumailin, että jos kampi on 17cm, satulaputki 45cm ja sisäjalka luokkaa ~85cm, niin satula+tolppa täytyy olla vielä n. 23cm. Luulisi, että se on sitten ok, jos jää n. 10cm vartta sisään? Ainakin sen tolpan on syytä päättyä jonkin verran yläputken alapuolelle, jotta satulaputki kestää.
Viimeistään sitten hissitolppaa hankkiessa täytyy miettiä tuota tarkemmin.
Comment
-
Piti käydä tallissa ihan mielenkiinnosta katsomassa. Meillä on perheessä "yhteiskäytössä" 45cm koon Emax (M). Teoriassa minulle pieni ja vaimolle & pojalle suuri. Matalan yläputken takia jopa 155 cm poikani pystyy ajamaan pyörällä ok. Itse olen 187 / 89 cm ja runko on aikas lyhyt, mutta kohtuudella pystyy ajamaan. Ao. kuvassa tolppa minun säädöissä. Näyttää jäävän noin 13 cm putkeä sisään eli jotain 40 cm tolppa.Alkujaan tämän lähetti vervex Katso viestiKuinkahan korkealle (turvallisesti) satulan saa eMaxissa (M-koko) säädettyä tolppaa vaihtamatta?
Comment

Comment