Alkujaan tämän lähetti mjh78
Katso viesti
Monipuoliset 29"-renkaat
Collapse
X
-
Takarengaspohdiskelu jatkuu..
Mitta tuli ns täyteen tossa jonain sunnuntaina kun lumi oli märkää ja pehmeätä ja kuluneen sekä jatkuvasti tukkoon menneen ACXn tilalle vaihdettu Ignitorkin oli koko ajan tukossa ja pyöri tyhjää. Suivaantuneena ostin Bontragerin Mud Xn, %#&(/&%#€
.
Upgrade your ride with Bontrager products, from wheels and tires to helmets and gear. Discover and shop products for better performance and fit.
Jossain britannialaisessa lehdessä (varmaan se Singletrack kun enhän mä muita lue) 26" versio kehuttiin pystyyn. Tottakai sen on pakko olla hyvä?
Yksi metsäajelu takana, jälleen lumisohjossa, kyllä se nyt ehkä hieman paremmin piti, mutta ekan kerran ihan oikeasti aloin ymmärtää mistä Surlyn Pugsleyssä varmaan on kyse... Veikkaan että toi on kuitenkin syksyn ja kevään märissä juurakoissa aika jees. Tutkimme.
Comment
-
SB8:sta hieman lisää eli olen vakavasti harkinnut niiden laittamista tubelekseiksi kun kevät koittaa, kun huomasin vähän aikaa sitten mun 29" sisäkumin painava 215g/kappale
... Uskoisin säästäväni helposti 100g per puoli, jonka luulisi jo tuntuvan pyörivässä massassa! Puhumattakaan siitä miten paljon pyörän yleis"ilme" muuttuu, kun vaihtaa yli 1kg/kpl olevat Nokian Extreme 294:t Kendan 540g:siin SB8:hin
--> Sisäkumiton SB8 = 100g + 500g = 600g * 2 rengasta = 1,2kg kevyempi pyörä kuin nyt ja kaikki pois nimenomaan pyörivästä massasta, ihmeellistä
Onko vinkkejä miten tuon tubeless-jutun saa toimimaan tavan-renkailla?
Comment
-
Mitkäs kehät sulla on? Kehistä riippuen ostaisin Notubesin nauhaa, venttiilit ja litkut tai sitte tekisin ghetto-tubelekset samalla litkulla ( silloin ei kyllä keventyisi). Itellä ei kyllä vielä oo kokemusta, mutta ehkä kesällä. Valittikohan joku, että noissa sb8:ssa olisi pikkasen turhan ohuet kyljet käytettäväksi litkuilla, eli pitäs pikkasen varoa kiviä. Tais saada kuitenkin pitämään ilmat hyvin sisällä.Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viestiOnko vinkkejä miten tuon tubeless-jutun saa toimimaan tavan-renkailla?
Kuis kapeat noi mudx:t on? Ostin samaan tarkoitukseen Mountain Kingit, kun niitä saa nykyään CRC:stä.
Comment
-
Totta tosiaan, pikkuinen yksityiskohta unohtui... Mulla on tulevissa renkaissa NoTubesin ZTR Arch 29er -vanteetAlkujaan tämän lähetti Näätä Katso viestiMitkäs kehät sulla on?
Comment
-
Archeille laittasin Notubesin keltaisen 25mm nauhan ja Olympic-venttiilin. En tiedä saako noita pakettina vai pitääkö ostaa erikseen. Valmiina niillä on paketteja joissa on paksumpi vannenauha ja kaikki tarvittavat. Se on vain sitte painavempi.
Noi venttiilit on hyvät, ku niistä saa sen "ytimen" pois ja laitettua litkua sisään ilman että ottaa rengasta pois. Tätä varten Notubesilla on muistaakseni jotkut special-ruiskutkin. Voi kai laittaa tavallisillakin.
Tuolla on niitten opusvideoita.
edit. Laitahan sitte speksit ja painot vaikka vanne-topiciin, ku saat kiekot.
Comment
-
Tottahan toki! Fillarit kasailen pikku hiljaa kevään kuluessa, mutta perästä kuuluu
Tällä hetkellä löytyy jo kehät
keittiövaaka asettui 475g / kipale. Ensimmäiseksi tulee etufillari kokoonpanolla: Arch + Hope Pro II 20mm + Hope 183mm Float levy + Sapim CX-Ray (32kpl). Noita siis odotan vielä, mutta kerron strategiset mitat heti kun kiekko rihtauspajalta minulle kasattuna tulee.
Eli meinaatko, että pelkkä keltainen "vanneteppi" riittää ja sitten vaan litkut? Mä oon tähän mennessä investoinut RobinHoodista kapeaan ilmastointiteippiin, jonka luulisi ajavan saman asian kuin NoTubes teippikin
mutta olin harkinnut sen lisäksi kumisen vannenauhan laittaa...
Comment
-
Juu. Keltanen nauha ja sitte Olympic-venttiili. Tuossa videossa ne kyllä vetää sen nauhan niin tiukalle, että epäilen ettei ilmastointiteippi aja samaa asiaa.Alkujaan tämän lähetti A.B. Katso viestiEli meinaatko, että pelkkä keltainen "vanneteppi" riittää ja sitten vaan litkut? Mä oon tähän mennessä investoinut RobinHoodista kapeaan ilmastointiteippiin, jonka luulisi ajavan saman asian kuin NoTubes teippikin
mutta olin harkinnut sen lisäksi kumisen vannenauhan laittaa...
Comment
-
Sori pieni korjaus omaan lausuntooni... siis eihän mulla mitään jeesus-teippiä ole vaan kapeampaa pakkausteippiä ja ihmettelen etteikö se pitäisi ilmaa siinä missä hieno keltainen NoTubesin myymä teippi...
Ja tietty raportoin kunhan ensimmäinen koevedos ei toimi 
Niin ja sellaisiin NoTubesin venttiileihin olen jo sijoittanut + venttiilin purku"työkaluun"
Comment
-
2.0" jos en ihan väärin muista.Alkujaan tämän lähetti Näätä Katso viestiKuis kapeat noi mudx:t on? Ostin samaan tarkoitukseen Mountain Kingit, kun niitä saa nykyään CRC:stä.
Comment
-
Löytyykö kokemusta WTB:n "semi-slicksistä" Vulpine 29erista?
Comment
-
Loppujen lopuksi kuitenkin menin uskomaan sua ja se kannattiAlkujaan tämän lähetti Näätä Katso viestiJuu. Keltanen nauha ja sitte Olympic-venttiili. Tuossa videossa ne kyllä vetää sen nauhan niin tiukalle, että epäilen ettei ilmastointiteippi aja samaa asiaa.
Eli NoTubesin keltainen teippi tosiaan on aivan eri kamaa kuin nuo itse aikaisemmin mainitsemani perus-teipit. Tällä hetkellä vasta etukiekko on valmis, mutta sen asentaminen tubelekseksi meni kevyesti ja vain pienellä virittämisellä
Comment
-
Ei ole vielä ehtinyt karttua kokemusta kuin asfaltilta, jossa ovat mielestäni aika hyvä kompromissi sliksin ja maastorenkaan väliltä.Tullut ajeltua 30-40 km lenkkejä. Kuviosta kyllä ajattelin, että voi toimia kuivalla ja kovalla polulla. Sää nähdä kunhan keli kuivuu maastossa.Alkujaan tämän lähetti Jonston Katso viestiLöytyykö kokemusta WTB:n "semi-slicksistä" Vulpine 29erista?
http://www.wtb.com/products/tires/29er/vulpine29er/
Comment
-
Hankin sitten tuollaiset Vulpine 29erit ja olen itsekin pääasiassa ajellut asfaltilla ja kovalla pohjalla vastaavanmittaisia lenkkejä ja hyvin kyllä rullaa. Vertailupohjana ollut Kenda Khan 29", joka on siis lähes sileä varsin leveältä alueelta. Toisin kuin Khaneilla, Vulpineilla tuntuu olevan reilusti enemmän pitoa esim. hiekkapohjalla.Alkujaan tämän lähetti dILETANTTI Katso viestiEi ole vielä ehtinyt karttua kokemusta kuin asfaltilta, jossa ovat mielestäni aika hyvä kompromissi sliksin ja maastorenkaan väliltä.Tullut ajeltua 30-40 km lenkkejä. Kuviosta kyllä ajattelin, että voi toimia kuivalla ja kovalla polulla. Sää nähdä kunhan keli kuivuu maastossa.
Comment

Comment