above_forum

Collapse

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • mk
    Palstajyrä
    • 06/2003
    • 4423

Alkujaan tämän lähetti msuomal Katso viesti
    Raapustelin tänne pika-analyysiä ja muutaman hajatuksen Terrene Johnny 5 kumeista:

Läskirenkaiden markkinoille puski uutuuksia ja pakkohan sitä oli speksaajan lähteä testaamaan. Ensimmäiset lenkit näillä takana ja pika-analyysiä pukkaa. Vertailukohtana sekä 4,8″ JJ että muu…

Minusta kiinnostava uutuus ja muutaman ajon perusteella ihan toimiva rengas.
    ^kiitos analyyseistä ja mittauksista . Oli harkinnassa talvirenkaiksi, mutta 5" true wide " pisti miettimään mahtuuko sittenkään Dude haarukoihin pyörimään...

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
    -- not fast but furious --

Comment

• solisti
      Jäsen
      • 08/2015
      • 719

Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
      ^kiitos analyyseistä ja mittauksista . Oli harkinnassa talvirenkaiksi, mutta 5" true wide " pisti miettimään mahtuuko sittenkään Dude haarukoihin pyörimään...

Varmasti mahtuu, jos on vain vähän Louta isompi. Joku on mahduttanut Snowshoe 2XLnkin siihen, mutta sen kanssa voi olla jo ongelmia.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Comment

• makimies

Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti

Tuo johnny 5 on 4.6" oikeasti. Mahtuu mahtuu.

Comment

• harald
          Palstajyrä
          • 05/2018
          • 3044

Minullakin on tuo harkinnassa. Olen nähnyt kuvia Haibike Fatsixistä jossa Bud ja Lou. Mun excelin mukaan mitat menee noin 80 mm leveällä vanteella;

__ __leveys bead-to-bead läpimitta
          bud __118 ___260260_________ 776
          lou _ _120 __ 260 __ __ __778
          john __120 __266 __ __ __775

Noitten perusteella on ihan milleistä kiinni mahtuuko Blutoon. Tuo Bluto taitaa olla niin yleinen keula, että kaikki renkaat suunnitellaan mahtuvaksi siihen. Bud on melko "Blutomax".

Comment

• MRe
            *****ilordi
            • 09/2006
            • 8593

Mikäs nyt sitten on konsensus fätin nastarenkaiden kanssa? Jotkut sanoo, että ei tee mitään, koska alhaiset pintapaineet. Omakohtainen kokemus ei-nastoista jäisellä kelvillä oli melko kivulias. Eli tekeekö nastoilla mitään vai ei? 3" 27.5-gumeksessa on ainakin selvä ero nastoissa ja ilman.

Comment

• Antza44
              Palstajyrä
              • 11/2012
              • 3619

Tottakai ero peilijäällä on aivan kiistaton nastojen eduksi. Pärjäähän auton kitkoillakin, niin kauan kunnes on jäätä.
              Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Comment

• harald
                Palstajyrä
                • 05/2018
                • 3044

Ehdottomasti nastat auttavat. Budilla olin heti nurin, Dillinger 5illa pystyy naureskellen pyöräilemään ulkojäillä. Minulla on nyt Bud keulillla kun tuli toistakymmentä senttiä lunta, mutta Dillinger menee heti alle kun aurat ovat käyneet ja joutuu edes siiryym

Comment

• harald
                  Palstajyrä
                  • 05/2018
                  • 3044

... siirtymään kelviä tai teitä pitkin.

Ei uskalla muokata viestejä mobiilissa. Siksi kaksi viestiä.

Comment

• hphuhtin
                    Aktiivijäsen
                    • 07/2017
                    • 2488

Dillingerit on varsinkin sähköläskissä mahtavat talvella. Raskaathan ne on kuin mitkäkin, sähkölläkin huomaa eron.

Comment

• Isä nitro
                      Aktiivijäsen
                      • 10/2010
                      • 1478

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
                      Budilla olin heti nurin, Dillinger 5illa pystyy naureskellen pyöräilemään ulkojäillä.
                      Melkein komppaan 100% mutta ei ihan sentään naureskellen. Verrattuna ISPeihin tulevat vitos-Dillujen rajat huomattavasti aiemmin vastaan. Koskaan ei ole mikään pyörä lähtenyt jäällä alta yhtä nopeasti kuin nastattomalla Budilla varustettu Moonlanderi.

Mutta että sitten kun jäätä ilmaantuu, niin nastat aivan ehdottomat. Nyt esim. pääkaupunkiseudulla pärjää erinomaisesti nastatta.

Comment

• MRe
                        *****ilordi
                        • 09/2006
                        • 8593

Ok, ajattelin 4.6" -leveitä D5:sia, nyt alla 4" JJ:t. 4.8 taitaa olla maksimi, mikä menee mun 2015-runkoiseen kuitu-Salsaan 80-millisillä vanteilla.

Saa ehdottaa muitakin... r2:ssa olis nyt ainakin itsenastoitettavana versiona noita hyllyssä.

Verkkiksessä näyttäisi olevan VeeTiren SA 4.8" hyllyssä...

Comment

• Isä nitro
                          Aktiivijäsen
                          • 10/2010
                          • 1478

Mitä näitä nyt on, esim. Terreneä

Laadukkaiden pyörien ja tarvikkeiden erikoisliike Turussa. Meiltä saat pyörät ja tarvikkeet niin maastoon kuin maantielle. Hiilikuituisesta maantiekiiturista teräsrunkoiseen fixiin. Dh-pelistä fatbikeen ja 29:stä BMX:ään kaikkea löytyy. Tervetuloa ostoksille!

Tarkoitus ei ollut edellä siis varsinaisesti moittia D5ia, mutta kun tällä viikolla on ajellut niillä sen 100 km ihan luomuna niin kyllähän se jaloissa tuntuu. Ja pito on useimpiin olosuhteisiin ihan riittävä.

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

• Antsah82
                            Vakiovieras
                            • 07/2018
                            • 163

Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
                            Mikäs nyt sitten on konsensus fätin nastarenkaiden kanssa? Jotkut sanoo, että ei tee mitään, koska alhaiset pintapaineet. Omakohtainen kokemus ei-nastoista jäisellä kelvillä oli melko kivulias. Eli tekeekö nastoilla mitään vai ei? 3" 27.5-gumeksessa on ainakin selvä ero nastoissa ja ilman.
                            Tämä riippuu ihan minusta siitä ajeleeko vain maastoajoa. Ainakaan täällä Oulun korkeudella en ole nastoja kaivannut kun itse en mitään työmatkapyöräilyä ajele läskillä. Jäällä tuo nastaton läskirengas ei kyllä pidä sen kummemmin kuin kapeampikaan.

Comment

• MRe
                              *****ilordi
                              • 09/2006
                              • 8593

Pk-seudulla on ongelmana, kun talvi tulee ja menee keskimäärin viisi-kuusi kertaa marras-maaliskuun välissä. Tällä hetkellä näyttää, että ilman nastoja pärjäisi täälläkin, mutta viikon päästä tilanne voi olla aivan toinen.

Comment

• harald
                                Palstajyrä
                                • 05/2018
                                • 3044

Ostin ne verkkiksen snow avalanchet. Ajoin viikon pari, ostin Dillinger 5 tilalle ja möin 4.8" avalanchet pois. Niitä snow avalancheja ei käytännössä voi ajaa alhaisilla paineilla, tai saa polkea alamäkeenkin

Comment

Working...