above_forum

Collapse

Jäykkäperä maastopyörä hakusessa

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Fat Boy

Jos valmiiksi tietää, mitä haluaa, on helppo tilata vaikka verkosta. Vaatii toki jonkin verran kokemusta, että oikeasti tuntee tarpeensa. Jos taas geometria muuttuu reilummin aiemmista, olisi hyvä päästä kunnolla ajamaan.

Comment

• nure
      Moottoriturpa
      • 02/2005
      • 21892

Tuossa laadukas käytettävä, ei poissuljettava...
      Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Comment

• KotooTöihin
        Vakiovieras
        • 08/2017
        • 365

Commencal on laittanu "xc" runkoja halvennukseen. 199€ ylivuotinen camino. Halpaa ku makkara ;D

Comment

• kauris
          Suurtietäjä
          • 06/2004
          • 7199

Kona Honzon 1399 euron malli sai ihan hyvät kehut tänään julkaistussa Pinkbiken edullisten maastopyörien testissä.
          https://www.pinkbike.com/news/field-...rt-jumper.html

Comment

• m-52
            Aktiivijäsen
            • 09/2018
            • 1068

Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
            Kona Honzon 1399 euron malli sai ihan hyvät kehut tänään julkaistussa Pinkbiken edullisten maastopyörien testissä.
            https://www.pinkbike.com/news/field-...rt-jumper.html
            https://www.bikeshop.fi/Kona-Honzo/ekauppa/pKOHZAL/
            Minkä tasoinen tuo SRAM SX Eagle 1x12 vaihteisto on?

Comment

• Sambolo
              Palstajyrä
              • 06/2016
              • 4736

Mä en kyllä ihan hirveesti positiivista tuosta löytäny ”tehokas kiipeämään” silti hitain jne. Hintaansa nähden melko vähän arvoa tuova pyörä osien puolesta ja geometria alkaa olla edellispäivää ja se näkyi mm niissä ajo ajoissa. Ei oikeen millään osa-alueella hyvä, tuntu muutenkin että yrittivät olla pahemmin mollaamatta.

Comment

• kauris
                Suurtietäjä
                • 06/2004
                • 7199

Tuntuma kiipeämiseen oli tehokas. Vaikkakaan ei kellon mukaan. Mutta yllättäen alamäkeen nopeimpia! Sitä erityisesti itse ihmettelin.
                Sen mikä pyörä oli muihin verrattuna hyvä ja mikä ei selviää toki vasta kunnolla, kun kaikki mallit on ensin yksi kerrallaan arvosteltu ja on yhteenvedon aika. Luulis Hightowerin ja Jeffsyn olevan kärjessä. Jenkkilässä kun hintaero ei noissa ole samalla lailla melko iso kuten Suomeen ostettuna. Vähän sama kuin että Ibiksen Ripmo AF olis ollut testin kärjessä jos olis ollut mukana ja hinnan puolesta jenkeissä olis voinut ollakin. Euroopassa ei.

edit. Minua olisi toki kiinnostanut nähdä mukana Radonin Cragger. Joko 2000 tai sitten 1200 euron versiona. Perheessä kun yksi sellainen ja mitä olen itse pari kertaa ajanut niin olen tykännyt. Vastaavan tyylistä geometriaa edustaa testissä toki Norco jonka testiä ei ole vielä julkaistu mutta johon tuossa Konan testivideossa viitattiin (sanomalla että on hyvin erilainen kuin Kona).

Comment

• kauris
                  Suurtietäjä
                  • 06/2004
                  • 7199

Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
                  Se on tällä hetkellä hyvin yleinen edullisissa uusissa maastopyörissä joihin halutaan kuitenkin 1x12 vaihteisto. Sen yläpuolella on seuraavina NX ja GX ja vasta tätä gx-sarjaa osa pitää ensimmäisenä hyväksyttävänä osasarjana. Ilmeisesti SX toimii kuitenkin ihan ok mutta takapakka on aika painava ja liipaisimen muotoilu tms on kökömpi. Meidän taloudessa on yksi SX pyörä ollut joulusta saakka ja yhteensopivuus jarrukahvojen kiinnityksen kanssa on vähän huono. Luulin, että se johtuu niistä Maguran jarruista mutta voi olla, että SX vaihteensiirtäjässä on oma vikansa myös.
                  Mutta hintakin on ihan toinen kuin GX sarjassa tai Shimanon SLX sarjassa joka olisi se osasarja, jonka itse valitsisin ja pitäisin parhaana hinta-laatu suhteeltaan.

edit. Oli pakko googlata ja äkkiseltään slx ja sx osasarja ilman jarruja maksaa about samat 300 euroa erikseen ostettuna! Mä en tajua miksi tuota Sx sarjaa ensiasennetaan Shimanon slx 1x12 sijaan!

Comment

• hitlike
                    Aktiivijäsen
                    • 05/2014
                    • 1010

12s on toleranseistaan niin herkkä että vaatii tietyn laatutason. Parempi jos SX olisi 11 speedi, esimerkiksi vanha NX on 11 speedinä pommin varma ja melkein säätövapaa, kun taas 12 speedinä murheen kryyni. Näillä puheilla en 12 speedisistä ottaisi GX:ää halvempaa.

Comment

• Sambolo
                      Palstajyrä
                      • 06/2016
                      • 4736

En kyllä tiedä voiko craggeriä verrata torrenttiin. Torrent on ilmeisesti tarkoitettu lähes jäykkäperä DH:ksi. Ennemmin se vertautuu tuohon honzoo, craggeri vaan modernimpi.

Comment

• F. Kotlerburg

Alkujaan tämän lähetti m-52 Katso viesti
                        No GX:kin on kuraa niin mitä luulet pari tasoa alemman olevan.

Comment

• stumpe
                          Aktiivijäsen
                          • 08/2013
                          • 1859

Samaa mieltä, NX 11spd. toimii kuin junan vessa, GX 12spd. saa kokoajan roplata (tod. herkkä säädöistä).

Comment

• Sambolo
                            Palstajyrä
                            • 06/2016
                            • 4736

Taitaa useimmat 12 spedet olla herkempiä säädöistä mitä 11 speedit.

Comment

• kauris
                              Suurtietäjä
                              • 06/2004
                              • 7199

Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
                              Mä en kyllä ihan hirveesti positiivista tuosta löytäny ”tehokas kiipeämään” silti hitain jne. Hintaansa nähden melko vähän arvoa tuova pyörä osien puolesta ja geometria alkaa olla edellispäivää ja se näkyi mm niissä ajo ajoissa. Ei oikeen millään osa-alueella hyvä, tuntu muutenkin että yrittivät olla pahemmin mollaamatta.
                              Offtopicia pahasti mutta tässä tänään julkaistussa 1800 euron Giant Stancen arvostelussa oli sitä negaa ja edellispäivää oikein kunnolla. Paras osa pyörästä oli dropperin vipu ja huonoin itse runko
                              Eli kun aihetta on, huonotkin puolet tuodaan Mike L:n ja K:n taholta kiertelemättä esiin. Ja Kona oli siis huomattavan positiivinen tähän verrattuna. https://m.youtube.com/watch?v=RQ__yL...ime_continue=8

Comment

• Macce83
                                Vakiovieras
                                • 04/2020
                                • 35

Ohjattiin toisesta ketjusta tänne.
                                Iltoja tännekin foorumille.
                                On aika vaihtaa menopeliä. Edellinen pyörä on ostettu 2002 ja se on liikkeen jäykkäperä Nakamura Escape 26”.
                                Hieman oon ko tutkimustyötä tehnyt tämä foorumi mukaanlukien. Aluksi mietin oman pyöräni päivittämistä uusilla osilla mutta lopulta tulin siihen päätökseen, että ostan uuden 29” ihan nykyaikaisten geometrioiden ja osien takia.

Aluksi ajattelin n. 500 euron Meridaa tai vastaavaa mutta taustatyötä tehdessäni totesin etutolppien olevan huonohkot. Totesin myös itselleni että jätän etupakasta aikakin kolmannen rattaan pois. Aikani vertaillessa olen päätynyt seuraavaan kaksikkoon: Kona Mahuna tai Radon ZR Team 6.0.

Kona https://www.skiout.fi/catalog/produc...a/category/72/

Radon
                                https://www.bike-discount.de/en/buy/...eam-6.0-912356

Ajelen pyörällä ihan tiellä, soralla sekä metsäpoluilla. Kahdella jälkimmäisellä eniten. Pituutta löytyy 180cm ja painoa vielä tällähetkellä 120kg.

Oisko muilla mielipiteitä ylläolevan kaksikon suhteen? Puolesta ja vastaan jne

Comment

Working...