above_forum

Collapse

Jäykkäperä maastopyörä hakusessa

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • petteri71

Itsestä ainakin tuntuu että tuo kokeilu mahdollisuus on tärkeä. Muutama pyörä on ollut sellainen että olen tutkinut ja rakentanut mielikuvan mutta kun on käynyt katsomassa ja päässyt pyörän päälle huomaa että useampi asia häiritsee.

Eihän se valinta tosiaan täällä foorumilla onnistu, mutta kiva on kysellä kuitenkin muiden mielipiteitä ja saada tietoa alan harrastajilta.

Comment

• nure
      Moottoriturpa
      • 02/2005
      • 21892

^Kannattaa myös käyttää sitä tietoa, se että käyt liikkeessä sovittamassa niin ei tosiaan myöskään riitä. Jos oikein viilataan niin kun sais viikonlopuksi lainaksi niin siloin voi määrittää että onko sopiva tai ei...
      Toisaaltaan jos tyytyy selkeästi huonompaan, Felt vs. Canyon, niin mikäs siinä, jokainen tekee valintansa itse.
      Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Comment

• hitlike
        Aktiivijäsen
        • 05/2014
        • 1010

Jos koeajolle on päästävä eli kivijalasta ostettava niin tuossa aika hyvä XC pyörä, geossa ei oleellisia eroa esim edellä mainittuun Canyoniin ja hyvät osat tonniin.

Comment

• nure
          Moottoriturpa
          • 02/2005
          • 21892

^Pelkkä keula jo aivan eri tasoa, yhä Canyon johtaa reilusti ja taitaa olla Canyonissa dropperikin vakiona... Kuinkahan pitkän koeajon XXL muuten antaa...?

Comment

• Slatan
            Vakiovieras
            • 04/2016
            • 186

29" ei kannata pelätä kokosi puolesta. Itse olen alle 170cm, eikä renkaat tuntunut millään tavalla liian suurelta. Toki hieman erilaiselta, mutta se on enemmän tottumiskysymys. Fakta on että 29" rullaa paremmin ja esteet ylittyvät paremmin.

Omasta mielestäni pyörän testaus aloittelijalla on vähän niin ja näin? Ei silloin oikein tiedä, miltä pitää tuntua ja mitä pitää hakea. Toki kivijalasta ostettuna myyjän asiantuntemuksella on suuri rooli esim. oikean koon suhteen. Sitten 1-2 fillarin jälkeen oma ajatus on syntynyt ja on helpompaa verrata, jolloin testausmahdollisuuden edut kunnolla realisoituvat.

Ota sellainen, mikä näyttää hyvältä ja jossa mielestäsi tarkoitukseen sopiva geometria (kuten aiemmin jo hienosti kerrottu) sekä kohtuulliset osat (erityisesti keula). Jos kärpänen puraisee kunnolla, haluat ehkä paremman jo vuoden päästä ja silloin tiedät jo enemmän mitä tarvitset.

Comment

• hitlike
              Aktiivijäsen
              • 05/2014
              • 1010

Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
              ^Pelkkä keula jo aivan eri tasoa, yhä Canyon johtaa reilusti ja taitaa olla Canyonissa dropperikin vakiona... Kuinkahan pitkän koeajon XXL muuten antaa...?
              Canyonin kannalla itsekin mutta eikös yllä juuri asianomainen vastannut että ei preferoi netistä tilausta.

Comment

• nure
                Moottoriturpa
                • 02/2005
                • 21892

^Joskus vain mietittävä että kivijalasta satulassa istuen tai netistä tilaten. Itse en kyllä miettisi hetkeäkään...

Comment

• hitlike
                  Aktiivijäsen
                  • 05/2014
                  • 1010

^Joskus vain mietittävä että kivijalasta satulassa istuen tai netistä tilaten. Itse en kyllä miettisi hetkeäkään...
                  Ei tämä olekaan mikään kisa kuka löytää parhaan suosituksen että sikäli aivan sama mulle minkä pyörän kysyjä ostaa. Paperillahan tuo ale-Canyon on paras ehdotuksista tähän asti sitä ei kiistä kukaan, mutta jos asianomainen sanoo että mielummin etsii lisää hyviä vaihtoehtoja joita voi testata kivijalassa niin sitten voidaan antaa lisää vaihtoehtoja sen sijaan että aletaan kouluttaa aikuista ihmistä "väärin ostamisesta". Katselin vaan että kun kerran tonni oli budjetti, niin veikkaan että harvassa on kivijalasta siihen rahaan GX Eaglea, Judy Goldia yms.

Comment

• nure
                    Moottoriturpa
                    • 02/2005
                    • 21892

^Siis jos jos joku kivijalka antaa edes pariksi tunniksi testiin niin allekirjoitan näkemyksesi mutta jos menet puotiin ja istut hetken satulassa niin on aivan yhtä tyhjän "koeajamista".
                    Vaihtoehtojen antaminen ei tosiaan helpota asiaa ellei kysyjä käy jokaista testaamassa kunnolla ellei muuten pysty ratkaisemaan ongelmaansa.

Comment

• sboke
                      Vakiovieras
                      • 11/2018
                      • 163

Kun on yhtä tietyn tyyppistä pyörää koeajanut niin tietää vähäsen minkälaisia ne on tyyliltään. Kokonaan väärää pyörää on vaikea ostaa nykyään kun katsoo kokotaulukkoa ja ei osta liian huonoilla osilla olevaa. Kaksi ekaa pyörää tilasin täysin sokkona ja ihan hyvä niillä on ollut ajaa.

Kun pääsi koeajamaan kymmenen eri pyörää niin huomasi kyllä että yhdenkin koon liian iso on ihan hirveä ajettava, liian pieni vielä menettelee. Nykyään kun on muodissa long&slack niin tuntuu että monen mielestä liian isoja pyöriä ei ole olemassa, kyllä itse huomasi hyvin äkkiä mikä on liian iso varsinkin ylämäissä ja hankalissa kohdissa. Toki ehkä se pidempi reachi toimii paremmin uudenaikaisella geolla.

Bikeshopista taitaa saada ainakin pyöriä testiin rahaa vastaan, myös postin tuomana.

Comment

• hitlike
                        Aktiivijäsen
                        • 05/2014
                        • 1010

^Siis jos jos joku kivijalka antaa edes pariksi tunniksi testiin niin allekirjoitan näkemyksesi mutta jos menet puotiin ja istut hetken satulassa niin on aivan yhtä tyhjän "koeajamista".
                        Vaihtoehtojen antaminen ei tosiaan helpota asiaa ellei kysyjä käy jokaista testaamassa kunnolla ellei muuten pysty ratkaisemaan ongelmaansa.
                        Kyllä nyt kaikki kivijalat urheilukauppoja myöten päästää ihan ulos ajamaan ainakin jos kuiva keli. Ei parkkipaikalla tai kevyenliikenteen väylällä ajelu maastopyörällä nyt myöskään kaikkea totuutta kerro mutta ymmärrän idean että jotkut saa siitä lisäarvoa. Mutta samaa mieltä ollaan siinä että ei nettikaupasta tilaamista kannata pelätä, vaikka onkin "sika säkissä" voi helposti etsiä arvosteluita, perehtyä itse tai kysyä neuvoa koon valinnan suhteen kokeneemmilta. Ei se pyörän valinta niin rakettitiedettä ole etteikö pohjatyön tekemällä voisi netistä tilata kuka vaan.

Comment

• sboke
                          Vakiovieras
                          • 11/2018
                          • 163

Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
                          Kyllä nyt kaikki kivijalat urheilukauppoja myöten päästää ihan ulos ajamaan ainakin jos kuiva keli. Ei parkkipaikalla tai kevyenliikenteen väylällä ajelu maastopyörällä nyt myöskään kaikkea totuutta kerro mutta ymmärrän idean että jotkut saa siitä lisäarvoa. Mutta samaa mieltä ollaan siinä että ei nettikaupasta tilaamista kannata pelätä, vaikka onkin "sika säkissä" voi helposti etsiä arvosteluita, perehtyä itse tai kysyä neuvoa koon valinnan suhteen kokeneemmilta. Ei se pyörän valinta niin rakettitiedettä ole etteikö pohjatyön tekemällä voisi netistä tilata kuka vaan.
                          Ei anna. Koeistua sai mutta ei ajaa kun "oli niin kallis myyntipyörä", ihan pyöräkaupassa. Tilasin sitten netistä.

Comment

• hitlike
                            Aktiivijäsen
                            • 05/2014
                            • 1010

Alkujaan tämän lähetti sboke Katso viesti
                            Ei anna. Koeistua sai mutta ei ajaa kun "oli niin kallis myyntipyörä", ihan pyöräkaupassa. Tilasin sitten netistä.
                            Onpa erikoista. Kokemuksella erikoisliikkeistä isoihin esim XXL:ään, aina on saanut koeajaa. Mutta näköjään on poikkeuksiakin.

Comment

• Fat Boy

Huh.. Itse oon ajanu kuuden tonnin uutta pyörää puolen tunnin lenkin, vähän halvemman sain viikonlopuksi ajoon (jonka myöhemmin ostin). Emännälle kyselin sähköavusteista, myyjä tarjosi pyörää kotiin kokeiltavaksi. No, ehkä tähän vaikuttaa pidempi asiakassuhde ja kolme ostettua pyörää.

Comment

• nure
                                Moottoriturpa
                                • 02/2005
                                • 21892

Onhan jos joku antaa jopa puolen tunnin testin ajaa. Toisaaltaan mitähän minä tiedän kun pelkkiä runkoja ostellut ja niihin pyöriä rakennellut, jokainen istunut kuin hansikas.
                                Mittanauha ja astelevy , jos joku moista osaa käyttää, ovat riittäviä työkalua kun hankkinut aihioita eikä ole pahemmin pettymyksiä tullut.

Comment

Working...