Näytä tavallinen näkymä : canyon neuron:on
Pitkään olen odotellut työpaikan kannanottoa Huraxdax työsuhdepyörään ja valmistautunut henkisesti myymään Tunturin eMaxin. Aika vaikealta tuntuu vastausten saaminen, ja pyörien (etenkin customsellaisten) toimitusaikataulut ovat mitä ovat tänä päivänä. Syksyllä saisi huraxdaxin allensa. Pitkään olenkin punninnut itsekseni olisiko kuitenkin kahden pyörän taktiikka parempi, eli antaisi läskin olla jäykkäperä ja hankkisi sähkötäpärin lisäksi. Huraxdaxin hinnalla kun saa melkein sekä Tunturin että neuron:onin.
Sopivasti sattui nyt löytymään Neuron:On 7 2019 (alumiinia, 504 Wh akku ei integroitu, 11-speed Xt, XT M8000 180mm jarrut E/T) joka oli vielä kahdella akulla jotka sopivat ristiin eMaxin kanssa. Aika löytö henkilökohtaisille tarpeille, ja nyt on siis kaksi pyörää tallissa joka on myös toimintavarmempaa kun yksi pyörä aina vähän rikki jostain.
Heti kättelyssä huomaa kyllä että edessä on vain kaksimäntäinen satula ja 180 mm levy, joskin XT jarru toimi mielestäni ihan Ok. Nyt kun luin noita aikaisempia keskusteluja jarruista niin pitää kysyä että riittääkö että vaihdan vaan levyn ja satulan adapterin vai pitääkö vielä hankkia matala tai korkea pala erikseen? Satula on BR-M8000.
Jos se ei riitä, niin kai tuohon saa vaihdettu sitten nelimäntäisenkin satulan ja onko se sitten BR-MT520 hyvä vaihtoehti ja orkkis XT-kahva toimii vielä tämän kanssa?
Helpoimmalla pääset, kun ostat koko jarrun eteen nelimäntäisenä ja myyt ton nykyisen pois. Itse vaihdoin pois just edestä Deoren 2-mäntäisen ja hommasin tilalle Sramin Guide RE:n. Meni heittämällä paikalleen.
Ja jos levyn vaihdat isompaan, niin adapteri riittää.
Tuo deore on kuulemma oikein hyvä jarrusatula, enkä haluaisi eriparia kahvat.
Ehkä minä vaan vaihdan levyn ensin, ja katson että riittääkö. Oli jo kädessä levy tänään paikallisessa kivijalassa, mutta kun en tiennyt mitkä palat sopii eikä +23 mm adapteriakaan ollut niin sulattelen vielä.
Kiitos vinkeistä.
Ei kyllä jarrut tuosta XT shimanosta kummene ainakaan vaihtamalla sramiin, jo huollon kannalta valinnan kannattaa tehdä Shimanoon ettei tarvii DOT myrkkyjen kanssa alkaa värkkäämään kuten sramin kanssa joutuu-
Ei kyllä jarrut tuosta XT shimanosta kummene ainakaan vaihtamalla sramiin, jo huollon kannalta valinnan kannattaa tehdä Shimanoon ettei tarvii DOT myrkkyjen kanssa alkaa värkkäämään kuten sramin kanssa joutuu-
kyllä ite ottaisin huollon kannalta mieluummin nuo dot nesteet mitä shimanon. dottia saa jokaisesta kyläkaupasta tai jopa autosta tarvittaessa kun shimanoa ei saa edes joka kaupungista
kyllä ite ottaisin huollon kannalta mieluummin nuo dot nesteet mitä shimanon. dottia saa jokaisesta kyläkaupasta tai jopa autosta tarvittaessa kun shimanoa ei saa edes joka kaupungista
Tämä käytännössä samaa tavaraa kuin shimanon tavara, halpaa ja saatavilla. Hyvin on toiminut.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605950/LHM-hydraulineste-Citroen
jiiämvee
08.05.2021, 14.56
Canyon Neuron ON 7-9 kiinnostaa. Olen vielä aloittelija, joten ajattelin kysyä neuvoa arvon foorumilaisilta. Riittääkö 130 joustot edessä ja takana. Useammasta lähteestä kuullut ja lukenut, että sähköpyörälle joustoa saisi olla maastossa mielellään enemmän esim 140-160? toki riippuu käytöstä. varmasti menohalut kasvaa kokemuksen myötä, joten onko tarpeen tai järkeä vaihtaa joustoa etuhaarukan/takajouston suhteen ? missä hinnoissa menee jos upgradee etutakajoustot pykälää paremmaksi isommalle joustolle? vai alkaako jo mieluummin spectral ole hankintana parempi? Mites spectral mullet ihan tasaisella ajo esim hiekka tai asfaltti onnistuu onko eroa ajoergonomiassa vs neuron?
Normaaliin ajeluun poluilla 130 riittää vallan mainiosti. Enduroon ei. Joillekin ei riitä mikään.
Itselläni on tuo 8, olisin ysiä himoinnut, mutta tuo 8 oli mitä sai. Ajollaan tuo 130mm riittää kyllä mielestäni mukavasti poluille. Kyllä mä olen kovavauhtisia 40cm korkeita droppeja ajellut ja sellaisia matalia n5m pitkiä hyppyjä eikä tuo jousitus ns mahdoton sellaiseen ole. Tietysti toinen pyörä Strive 170mm keulalla menee noi kuin pumpulissa.
Mun mielestä sama sähkärissä on kuin luomussa, pidempi jousitus on raskaampi. Tietysti jos vetää boostilla koko ajan niin ei se raskaus haittaa.
twentyniner
10.05.2021, 09.14
Löytyisikö 2021-mallia koeistuttavaksi läheltäkään Hyvinkäätä? 176cm kuski, joten lienee M-koko mitä haen?
Kuminauha
10.05.2021, 09.39
Canyon Neuron ON 7-9 kiinnostaa. Olen vielä aloittelija, joten ajattelin kysyä neuvoa arvon foorumilaisilta. Riittääkö 130 joustot edessä ja takana. Useammasta lähteestä kuullut ja lukenut, että sähköpyörälle joustoa saisi olla maastossa mielellään enemmän esim 140-160? toki riippuu käytöstä. varmasti menohalut kasvaa kokemuksen myötä, joten onko tarpeen tai järkeä vaihtaa joustoa etuhaarukan/takajouston suhteen ? missä hinnoissa menee jos upgradee etutakajoustot pykälää paremmaksi isommalle joustolle? vai alkaako jo mieluummin spectral ole hankintana parempi? Mites spectral mullet ihan tasaisella ajo esim hiekka tai asfaltti onnistuu onko eroa ajoergonomiassa vs neuron?
Takajuoston matkaa et jälkikäteen pysty käytännössä lisäämään. Tuo 130 joustoa kyllä riittää hyvin pitkälle. Ja kyllä sillä enduroakin ajaa, toki voi olla että jää kärkisijat saavuttamatta. Enemmän tuon pyörän menoa endurossa rajottaa geometria kuin joustomatka.
Meneekö Neuroniin 36 tai 38 hampainen eteen ? Spectraliin ilmeisesti siis menee.
jiiämvee
11.05.2021, 07.40
Kiitoksia asiallisista vastauksista ja käyttökokemuksista! Hyvä tietää ettei pyörän rajat tule heti vastaan. Aika kallis sijoitus kuitenkin monelle meistä, joten mielellään sitä sellaisen pyörän mikä riittää myös tuleviin koitoksiin taitojen kehittyessä.
Eemeli82
11.05.2021, 22.22
Tuleekos noissa nyt polkimet mukana vai ei? Kun Canyonin E-MTB Buyer's Guide 2021 sanoo, että kaikki sähkömaastopyörät toimitetaan ilman polkimia, mutta Neuron:ON 8:n komponenttien listalta kuitenkin löytyy lisävarusteet kohtasta myös polkimet ja itse tulkitsen tuon kohdan lisävarusteet sellaisiksi lisävarusteiksi, mitkä nimenomaan kuuluu toimitukseen, kun samasta lisävaruste listasta löytyy mm. laturi ja käyttöohjeetkin.
Tuleekos noissa nyt polkimet mukana vai ei? Kun Canyonin E-MTB Buyer's Guide 2021 sanoo, että kaikki sähkömaastopyörät toimitetaan ilman polkimia, mutta Neuron:ON 8:n komponenttien listalta kuitenkin löytyy lisävarusteet kohtasta myös polkimet ja itse tulkitsen tuon kohdan lisävarusteet sellaisiksi lisävarusteiksi, mitkä nimenomaan kuuluu toimitukseen, kun samasta lisävaruste listasta löytyy mm. laturi ja käyttöohjeetkin.
Kyllä mulla ainakin viime keväänä tuli muoviset lelupolkimet mukana. Voi olla, että tulee, mutta ehdottomasti kannattaa ostaa kunnolliset polkimet.
Kuminauha
12.05.2021, 08.53
Spectralin mukana ainakin tuli perus muoviset flätit.
Neuron:ON kasissa oli muovilärpäkkeet mukana. Pyörä tuli eilen.
Minkälainen homma on laittaa uuteen neuron:oniin valot jotka saavat virran akusta?
Uusi jäsen ilmoittautuu joukkoon. Neuron:on 7 pitäisi saapua 7-11.6.
Etsiskelin ketjusta juttua adapterista, jonka avulla akkua pystyy lataamaan irti pyörästä, mutta en löytänyt selvää tietoa mistä porukka on sellaisia hankkinut. Kyseessä on kai Shimanon oma osa. Mikähän on malli ja mistä niitä voi tilata? Canyonin sivuilla luki vain että adapteri tarvitaan, mutta ei selvää mallia tms. enkä heidän varuste-osiosta löytänyt.
hartsa24
18.05.2021, 07.53
Mulla on tämmönen adapteri SM-BTE80, sopii ainakin 2020 mallisen pyörän akkuun. Saatavuus noilla on kyllä ollut hankala..
https://ebikebrothers.fi/product/233/shimano-adapteri-steps-sm-bte80-bt-e8030lle
Uusi jäsen ilmoittautuu joukkoon. Neuron:on 7 pitäisi saapua 7-11.6.
Etsiskelin ketjusta juttua adapterista, jonka avulla akkua pystyy lataamaan irti pyörästä, mutta en löytänyt selvää tietoa mistä porukka on sellaisia hankkinut. Kyseessä on kai Shimanon oma osa. Mikähän on malli ja mistä niitä voi tilata? Canyonin sivuilla luki vain että adapteri tarvitaan, mutta ei selvää mallia tms. enkä heidän varuste-osiosta löytänyt.
Kuminauha
18.05.2021, 10.14
Tuolta itekkin tilasin omaan spectraliin
Eemeli82
18.05.2021, 18.43
Tänään kilahti Canyonilta sähköpostiin hyviä uutisia, Neuron:ON kasin arvioitu toimitus aikaistuu kahdella viikolla. Jo ensi viikolla pitäisi vispilän lähteä matkaan tehtaalta :)
Mulla on tämmönen adapteri SM-BTE80, sopii ainakin 2020 mallisen pyörän akkuun. Saatavuus noilla on kyllä ollut hankala..
https://ebikebrothers.fi/product/233/shimano-adapteri-steps-sm-bte80-bt-e8030lle
Pitäis itsekin tilata tuohon Neuron:ON kasin akkuun adapteri. Siinä tosin on BT-E8036 akku vaan taitaa tuo sama SM-BTE80 käydä myös siihen, kun ainakin jossain kaupoissa sitä sille myydään. Saatavuus tosiaan on kehno, mutta osasta kauppoja vielä löytyy.
Kuminauha
19.05.2021, 08.54
Tänään kilahti Canyonilta sähköpostiin hyviä uutisia, Neuron:ON kasin arvioitu toimitus aikaistuu kahdella viikolla. Jo ensi viikolla pitäisi vispilän lähteä matkaan tehtaalta :)
Pitäis itsekin tilata tuohon Neuron:ON kasin akkuun adapteri. Siinä tosin on BT-E8036 akku vaan taitaa tuo sama SM-BTE80 käydä myös siihen, kun ainakin jossain kaupoissa sitä sille myydään. Saatavuus tosiaan on kehno, mutta osasta kauppoja vielä löytyy.
Sopii 8036:een, lataillu tolla omaa spectral onin akkua
Saatavuus tosiaan on kehno, mutta osasta kauppoja vielä löytyy.
Mistä tätä löytää?
Eemeli82
19.05.2021, 18.55
Mistä tätä löytää?
Jahas, Larunpyörän verkkokauppa näytti vielä eilen että pari löytyy, mutta eipä löydy enää. Jonkun toisen ulkomaisen verkkokaupan löysin missä vielä oli eilen, mutta ei löydy enää sitäkään.
No eBayn kautta Saksasta (https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=SM-BTE80&_sacat=0) löytyy ainakin, toki hinta toimituskuluineen 42,40€ hieman korkeampi, kun esim. Larunpyörässä, mutta saatavuuden nähden ei kuitenkaan ihan posketon.
edit. Tai löytyy tuon Snake Bikesin verkkosivuiltakin (https://snake-bikes.eu/shop/SHIMANO-Ladeadapter-STEPS-SM-BTE80-fuer-BT-E8035) suoraan, jos ei eBayta halua käyttää. Mutta eBayn kautta on pari euroa halvempi toimituskuluineen, kun tuolta niiden omilta verkkosivuilta toimituskuluineen maksaa 44,4€.
Jahas, Larunpyörän verkkokauppa näytti vielä eilen että pari löytyy, mutta eipä löydy enää. Jonkun toisen ulkomaisen verkkokaupan löysin missä vielä oli eilen, mutta ei löydy enää sitäkään.
No eBayn kautta Saksasta (https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313&_nkw=SM-BTE80&_sacat=0) löytyy ainakin, toki hinta toimituskuluineen 42,40€ hieman korkeampi, kun esim. Larunpyörässä, mutta saatavuuden nähden ei kuitenkaan ihan posketon.
edit. Tai löytyy tuon Snake Bikesin verkkosivuiltakin (https://snake-bikes.eu/shop/SHIMANO-Ladeadapter-STEPS-SM-BTE80-fuer-BT-E8035) suoraan, jos ei eBayta halua käyttää. Mutta eBayn kautta on pari euroa halvempi toimituskuluineen, kun tuolta niiden omilta verkkosivuilta toimituskuluineen maksaa 44,4€.
Kiitokset vinkistä. Ebaysta en muka ollu löytävinäni, mut olihan siellä.
Eemeli82
19.05.2021, 20.33
Hyvä että löytyi.
Canyonilta kilahti tänään uudelleen hyviä uutisia, oma vispilä onkin lähtenyt jo tänään DHL:n matkaan. Mä luulin, että se arvioitu toimitusaika tehtaalta tarkoittaa millon se lähtee sieltä, mutta ilmeisesti se onkin arvio siitä milloin se saapuu mulle. Eli jo ensi viikolla pitäisi päästä koeajamaan ostosta.
Minä tilasin Bikeshopista, 29€. Sielläkin oli nyt loppu, mutta tulossa 5.6. Saas nähdä sitten tuleeko.
Siis käykö tämä https://ebikebrothers.fi/product/233/shimano-adapteri-steps-sm-bte80-bt-e8030lle nyt tuolle 2021 Neuron:on BT-E8036 akulle vai miksi tilata ulkomailta? Itse samaa adapteria vailla.
Kuminauha
20.05.2021, 13.49
Kyllä se tuohon käy.
Eemeli82
20.05.2021, 17.30
No perskeles, mä oon melko varma, että ebikebrothersilla ei vielä eilen ollut saatavilla tuota. Tai sit vaan katsoin väärin... Meni itselläkin kymppi hukkaan, kun tilasin eilen Saksasta.
edit. Jaa, no eipä sitä siellä olekaan vaikka tuotesivulla lukeekin, että tilattavissa myymälästä. Tosiaan kun yrittää tilata niin ilmoittaa että varastossa 0 kpl joten tuotteella voi olla normaalia pidempi toimitusaika...
edit2. Ja nyt ei sit ole saatavilla Snake Bikesiltäkään enää, joten onneksi tuli tilattua eilen sieltä.
Yritäppä tilata sieltä
Joo, näköjään ilmoittaakin vasta ostoskorissa että ei varastossa.
Kuminauha
21.05.2021, 07.51
Hyvin hämmentävä toi "tilattavissa myymälästä".
[QUOTE=Eemeli82;3060765]Tänään kilahti Canyonilta sähköpostiin hyviä uutisia, Neuron:ON kasin arvioitu toimitus aikaistuu kahdella viikolla. Jo ensi viikolla pitäisi vispilän lähteä matkaan tehtaalta :)
Canyon ottaa kiinni ruuhkaa. Mullekin tuli tänään ilmoitus, että oma pyörä lähtee tehtaalta jo ensi viikolla :) Alunperin luvattu toimituspäivä oli vasta kolmen viikon päästä.
Onko Ebayn kautta viime viikolla tilanneet jo saaneet adapterinsa? Itsekin tilasin 19.5, mutta seurannan mukaan ei ole vielä edes kuljetuksessa. Seurantakoodi luotu perjantaina, mutta sen jälkeen ei uusia toimintoja.
Onko Ebayn kautta viime viikolla tilanneet jo saaneet adapterinsa? Itsekin tilasin 19.5, mutta seurannan mukaan ei ole vielä edes kuljetuksessa. Seurantakoodi luotu perjantaina, mutta sen jälkeen ei uusia toimintoja.
Samana päivänä näköjään tilasin, 20 päivä otettu lähetys kuljetettavaksi ja 21 lähteny lähtö maasta.
Samana päivänä tilaus, status 20.5. TO_BE_SENT_ABROAD
2019 AL-version hissitolpan kiristysruuvi arvottaa. Jos sen jättää niin löysälle että tolppa naksahtaa yläasentoon joka kerta alkaa tolppa kiertymään jos vähänkään nojaa satulan etuosaan sivusta. Samalla myös koko tolppa uppoaa runkoon. Mikä pahinta, sitten kun se on tippunut aivan pohjalle puristuu lukitus jotenkin sellaiseen asentoon että se ei pysy ylhäällä. Tuli sitten poljettua aika monta kilometriä kotiin seisaalteen. Omaa tyhmyyttä tietenkin kun kuusiokolo unohtunut kotiin.
Kiristin nyt tolpan niin että se ei kierry sivusuunnassa, kieli keskellä suuta. Tolppa nousee vivusta, mutta jää sentin verran yläasennosta.
Onko tähän vinkkejä mitä tuolle pitäisi tehdä?
edit: Lisätään nyt tähän että ostin sellaisen F-muotoisen adapterin millä saa alunperin (Fox 36 haarukkan) 160 mm levylle tarkoitetun satulan istumaan oikeassa paikassa levyyn nähden. Sille kaveriksi RT-64 deore centerlock levy, prässätty joka ehkä vähän vaikuttaa tuntumaan mutta nyt riittää joka tapauksessa voima minun painolleni jyrkissäkin paikoissa.
Moi, Kokosin juuri oman Neuron:ON 8 pyörän ja huomasin että muutamalla pienimmällä vaihteella etupään ketjun ohjuri ottaa kiinni ketjuun. Onko muilla ollu vastaavaa ja mitenkäs tuo pitäisi korjata, muutakuin ottamalla ohjuri kokonaan pois?
Eemeli82
26.05.2021, 18.10
Oma Neuron:ON 8 on DHL:n matkassa, mutta ajamallakohan ne sitä tuo, kun ei oikein matka etene...
Ensimmäinen tapahtuma Karlsruhessa 200km päässä Koblenzista "Collected" 20.5.2021 00.00.
Sieltä "Shipped from terminal" 21.5.2021 klo 13.36
Seuraava tapahtuma "Received at terminal" Wormsissa 100km takaisin Koblenzin suuntaan 25.5.2021 klo 1.56 ja sen jälkeen ei mitään tapahtumia...
Olisin mä nyt odottanut, että kuudessä päivässä vähän pidemmän matkaa olisivat saanut sitä kuljetettua....
Vähän alkaa jo ärsyttämään, kun tekis vähän mieli saada se jo.
.Kiristin nyt tolpan niin että se ei kierry sivusuunnassa, kieli keskellä suuta. Tolppa nousee vivusta, mutta jää sentin verran yläasennosta.
Onko tähän vinkkejä mitä tuolle pitäisi tehdä?
Jos tuo on semmoinen Iridium-/TranzX-hökötys, niin sen yläholkin putsaus ja rasvaus saattaa auttaa. Kiertää kauluksen irti, ottaa holkin pois, putsaa, pistää rasvaa tolpan sisään, varteen ja holkkiin, minkä jälkeen kasaa tolpan. Ei kannata nostaa satulasta tai painella vivusta kauluksen ollessa irti :)
Tuossa on viikonloppu välissä ja vaikka kyseessä on DHL, niin maantierahtina todennäköisesti kulkee. Yleensä ensimmäiset perävaunut on aikataulutettu lähtemään Saksasta tiistai-keskiviikkona, jotta eivät puolityhjinä kulkisi. Sitten on vielä mahdollisuus että tuo seilaa jonkun päivän Saksan kotimaan terminaalien väliä ennen kuin päätyy siihen terminaaliin josta se lopulta rahdataan Suomeen. DHL:n maantierahdin jakaa Suomessa yleensä Posti.
Eemeli82
26.05.2021, 19.47
Joo no maantierahtinahan tuo tulee (DHL Freight), kun noita akkuja ei oikein saa lennätellä. Ihmetyttää vaan kun maantiekuljetukselle katsoi viime viikolla DHL:n sivuilta toimitusaika-arvion sillon kun se oli noudettu, niin tuon pitäisi olla jo Suomessa, mutta vielä se ei ole oikein liikkunut juuri mihinkään lähtöpisteestä.
Jos tuo on semmoinen Iridium-/TranzX-hökötys, niin sen yläholkin putsaus ja rasvaus saattaa auttaa. Kiertää kauluksen irti, ottaa holkin pois, putsaa, pistää rasvaa tolpan sisään, varteen ja holkkiin, minkä jälkeen kasaa tolpan. Ei kannata nostaa satulasta tai painella vivusta kauluksen ollessa irti :)
Neuron:On 7, joten Foxin transfer tolppa. Tolpan rasvaaminen honeyllä, ja pari painallusta salli minun kiristävän sen niin että se ei kierry mutta tolppaa menee ylös asti. Saakohan tuohon pumpattua lisää painetta tarvittaessa? edit: eipä taida, typpitäytteinen eikä pitäisi tarvita pumpata.
https://www.pinkbike.com/news/fox-transfer-dropper-seat-post-review-2016.html
editedit: On ilmeisesti olemassa klämppejä joita voi pitää mukanaan, ja jos dropperi alkaa valumaan alas saa sillä kuristettua dropperin pysymään ylhäällä. Sellainen pitäisi löytää jostain.
https://www.bikeinn.com/bike/rockshox-height-collar-for-reverb/137275458/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=9309296&country=fi
https://www.bikeinn.com/f/13727/137275458/rockshox-height-collar-for-reverb.jpg
Odotan kanssa saksasta tankoa (SQlab 30x) sovitepaloineen tähän pyörään, ja valitsin DHL. On varmaan istunut samassa terminaalissa odottamassa kunnes se vasta eilen näköjään (tiistai ilta) lähti liikkeelle. Varmaan samassa rekassa teidän pyörien kanssa :)
Eemeli82
26.05.2021, 20.11
No kun se mun pyörä ei ole edes rekassa, vaan makaa seurannan mukaan Wormsissa terminaalissa...
Tämä DHL - Posti kuvio menee niin, että jossain välissä tuo seuranta loppuu DHL:n sivuilla ja päivittyy enää sen jälkeen postin sivuille. Katsokaa sillä samalla Saksan lähetystunnuksella postin sivuilta: Lähetysten seuranta – Henkilöille – Posti (https://www.posti.fi/fi/seuranta#/)
Eemeli82
26.05.2021, 21.37
Joo no siinä vaiheessa, kun paketti on tullut Suomeen ja siirtynyt Postin haltuun niin DHL:n seuranta ei enää välttämättä päivity. Vaan kun viimeisin liikehdintä mun pyörästä on Lounais-Saksassa Wormsissa missä tapahtuma on "Received at terminal" jonne se on jämähtänyt, joten ei se ole seurannan mukaan liikkunut juuri lainkaan Suomea kohti, eikä postin seurantakaan lähetystä tunnista.
Itselläni pyörä lähti 18.5 tehtaalta, 19.5 terminaalissa Koblenzissa, 20.5 Hampurissa, josta lähti eteenpäin 21.5 ja siitä seuraava tapahtuma 23.5 Helsingissä (olisko tullut laivalla). 24.5 pyörä olikin jo minulla.
Terve,
Nyt näyttäisi että porukalle on alkanut tipahtelemaan seurantakoodeja, milloin porukka on Neuroninsa tilannut?
Itselle ei ole koodia vielä tippunut tilauspäivä 23.4. Kyseessä Neuron:on 8 ja väri sininen kun tilauksen aikoihin näytti että juuri tätä väriä olisi tulossa. Toki minulla on tuossa työsuhdepyörä palveluntarjoaja välissä.
Terve,
Nyt näyttäisi että porukalle on alkanut tipahtelemaan seurantakoodeja, milloin porukka on Neuroninsa tilannut?
Itselle ei ole koodia vielä tippunut tilauspäivä 23.4. Kyseessä Neuron:on 8 ja väri sininen kun tilauksen aikoihin näytti että juuri tätä väriä olisi tulossa. Toki minulla on tuossa työsuhdepyörä palveluntarjoaja välissä.
Mun tilaus tais lähteä 19.4. myös palveluntarjoajan kautta.
Nyt on tankoni maannut DHL:n pisteessä hampurissa jo viikon. Tai seuranta sanoo näin, tosiasiassa tanko on varmaan Postellan rekassa (joka seisoo baltiassa tienvarrella?).
Eemeli82
27.05.2021, 18.40
En kyllä hengitystä pidättäisi sen tangon saapumisen suhteen, kyllä se suurella todennäköisyydellä makaa siellä Hampurissa. Laitoin tänään DHL:n asiakaspalveluun kyselyä mun pyörästä, niin vastauksen sisällöstä oli rivien välistä käytännössä ymmärrettävissä että ei ole rahtikapasiteettia, toimitetaan kun toimitetaan, sori. Eli ei se ole 7 päivässä vielä liikkunut käytännössä lainkaan Suomea kohti ja makaa Lounais-Saksassa DHL:n terminaalissa. Tuskin pitävät kiirettäkään, kun on jo homma mennyt munilleen, panostavat niihin lähetyksiin mitkä ei vielä ole myöhässä. Vi**u! :mad:
Juu, postin seurannassa tuolla DHL-numerola sanoo että "Lähtenyt lähtömaasta" mutta epäilen että oikeasti näin ei ole tapahtunut.
Juu, postin seurannassa tuolla DHL-numerola sanoo että "Lähtenyt lähtömaasta" mutta epäilen että oikeasti näin ei ole tapahtunut.
Jonkun verran alasta tiedän ja tuo voi tarkoittaa sitä kun terminaalissa on tietty tarkkaan rajattu alue esim. ITELLA FINLAND ja kun saman terminaalin toisesta kotimaan päästä siirretään lähetys tuolle alueelle, niin se siirtyy Itellan kuljetettavaksi ja DHL:n osuus päättyy siihen. Tuolta alueelta sitten Itellan perävaunuihin lastataan tiettynä päivänä kamat ja jos ei kaikki mahdu niin loput jää odottamaan seuraavaa lastauspäivää. Isoista terminaaleista lastataan samana päivänä (joita on yleensä vain muutama viikossa) kuitenkin kuljetusyhtiöstä riippuen useita jopa kymmeniä perävaunuja Suomeen, joten harvoin mitään jää lastaamatta.
Hampuri lienee melko hyvänkokoinen.
Hampuri lienee melko hyvänkokoinen. Jos on viikon alkupuolella tuo viimeinen leima "Lähtenyt lähtömaasta" niin ajallisesti voisi olla jopa tänään perjantaina Suomessa. Asiakkaalle ei näytetä kaikkia kuljetusketjun vaiheita, vaan sieltä täältä oleellisimmat. Arvelisin että seuraava näytettävä leima on Suomesta. Kun lähetys saadaan Suomeen niin Postin intressissä on päästä eroon rahdista niin nopeasti kuin mahdollista, koska rahdin käsittelykapasiteetti on aika äärirajoilla ja kokoajan tulee putkeen uutta pakettia:) Käytännössä menee niin, että tänään perjantaina saapuneiden perävaunujen (joita on huomattavasti vähemmän kuin La-Ma välillä) rahti pitää saada purkuterminaalista tänään läpi ja terminaalin pitää olla tyhjä kun maanantaina aletaan La-Ma saapuneita perävaunuja purkamaan. Asiakkaan kannalta tämä on hyvä asia kun eivät voi jakelussa yhtään lepsuilla. Negatiivisena puolena taas on että jos jokin menee vikaan niin ei Posti pysty tällaisessa tavaravirrassa kovinkaan hyvin ja nopeasti reklamaatioita käsittelemään ja se selvittely kestää....
Tässä oli lisäinfoa ja vastaukseni aiheeseen: canyon neuron on. Varmaan valaisi erinomaisesti kyseisen pyörän ominaisuuksia ja antoi tärkeää infoa ko. pyörästä.:)
Totta turisette, 08:10 "Lähetys on saapunut kohdemaahan". Tästä menee varmaan vain vajaa viikko ennen kuin Posti toimittaa sen helsingistä helsinkiin.
Eemeli82
01.06.2021, 17.54
DHL sai vähän ryhtiä touhuunsa ja pyörä saapui viimeinkin Suomeen. Huomenna pitäisi aamupäivällä olla jakelussa.
Tutkailin tuossa keulan huoltamista ja ainakin alajalkojen huolto on sen verran simppeliä, että onnistuu itseltäkin. Sehän pitäisi valmistajan mukaan tehdä 50h välein. Isompi huolto sitten 200h välein, mutta pitää vähän perehtyä onnistuuko se itseltä vai käyttääkö talvella sitten jossain huollossa sen.
Mutta onkos tuo nyt siis 35 Silver TK keulalla? Mikä ero tuolla 35 Silver R:llä on?
Kuminauha
02.06.2021, 09.11
TK:ssa on parempi vaimennin (turnkey), R:ssä ei edes vaivauduta antaa nimää vaimentimelle. R malli on myös vain teräsjousella, kun taas TK voi olla myös ilmajousella.
Tässä lainaus mbr.co.uk:lta
35mm stanchions (steel on Silver R [A1] and Silver TK [A1], aluminium on Gold RL [A1] and Gold RL [A2]).
Fast Black coated stanchions.
Unnamed damper on Silver R [A1], TurnKey damper on Silver TK [A1], Motion Control damper on Gold Rl [A1] and Gold RL [A2].
Coil spring on Silver R [A1], coil or air spring on Silver TK [A1], DebonAir air spring on Gold RL [A1] and Gold RL [A2].
Adjustable rebound on Silver R [A1] and Silver TK [A1], adjustable rebound and low speed compression on Gold RL [A1] and Gold RL [A2].
15mm bolt-thru axle.
Canyon#21
02.06.2021, 09.42
Moi. Mä sain neuron 7 viikko sitten. On kyllä loistava peli. Eco asetuksella ajee sen min 100km ja traililla kiipeää metässä mageesti pahimmatkin mäen. 2kk sit tilasin joten nopeesti tuli. Viikon nopeammin mitä luvattiin.
Neuron:on 8 tuli eilen kotiin. Kaksi vaihtajankorvaketta ja laturin adapteri löytyy myös. Vähän skiniä runkoon ja omat polkimet kiinni. 2019 neuron:on 5:ssä olleet mudhugger lokarit eivät mene tähän taakse ilman modausta mutta pienellä veistelyllä näyttäis sopivan. Kohta pitäis jo päästä ajamaan :D
Missä vaiheessa toimitusta olette saaneet lähetyksen seurantakoodin? Arvioitu toimitus on tälle viikolle, mutta mitään ei ole kuulunut. Joitain viikkoja sitten arvio muuttui viikkoa myöhemmäksi, mutta palautui sitten seuraavana päivänä takaisin. Tulisi nyt edes ennen juhannusta..
Canyon#21
02.06.2021, 20.45
Missä vaiheessa toimitusta olette saaneet lähetyksen seurantakoodin? Arvioitu toimitus on tälle viikolle, mutta mitään ei ole kuulunut. Joitain viikkoja sitten arvio muuttui viikkoa myöhemmäksi, mutta palautui sitten seuraavana päivänä takaisin. Tulisi nyt edes ennen juhannusta..
Mä sain toimituksen seurantakoodin kun DHL oli hakenut paketin. Sen jälkeen rupesi tulemaan päivityksiä. Itselläki oli ekoja päivityksiä canyonilta jotka ei ihan pitänyt, mutta aika hyvin kuitenkin piti ja lopulta fillari oli n. viikon etuajassa siitä mitä alkuun luvattiin
Eemeli82
02.06.2021, 22.07
Mulle tuli seurantakoodi 19.5. ja DHL:n ensimmäiset päivitykset 20.5. Tänään saapui pyörä ja käväisin 20km testilenkillä. On kyllä aivan sika hauska ajella. Josko sitä huomenna sit jo vähän pidemmän lenkin kävis heittää.
Oma Neuron 7 tuli eilen. Tein tilauksen 5.5., seurantakoodi tuli 25.5. ja toimitus siis 1.6. Alkuperäinen toimitusennuste oli 7.-11.6. eli viikon verran etuajassa tuli. Minunkin pyörä seisoi Hampurissa 2 päivää, mutta sen jälkeen tuli kotiin suhteellisen sujuvasti.
Muutama kymmenen km takana ja on kyllä loistava peli ensikokemuksen perusteella.
Onnistuin poistamaan viestin pari kertaa, mutta kiitos tosiaan vastauksista kaikille. Nyt tuli sitten ilmoitus että pyörä on keräilyssä, eli kyllä se sieltä!
Jotta tämä ei menisi vain tilausseurannaksi, niin kysytään sellaista, että onko kukaan teistä kiinnittänyt lasten kuljetusvaunua neuron:oniin? Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon vai meneekö nuo periaatteessa kaikkiin fillareihin jollain kiinnityksellä?
stenttou
06.06.2021, 11.50
Onko kellään kokemusta -21 Neuron:ON 8.0:n hissitolpan käyttövivun jämähtämisestä? Eli meni jäykäksi eikä uskalla väkisin painaa pohjaan. Ei oo aiempia kokemuksia hissitolpista, joten vinkit tervetulleita.
Kuminauha
06.06.2021, 14.58
Harvemmin vivut jämähtää, yleensä vaijeri jotenkin jumissa. Kannattaa tarkistaa kaapelin reitti, ettei se missään jääny puristuksiin. Sitten kanssa hissitolpan päässä kiinitys on voinu mennä jotenkin huonoon asentoon. Jos tolppaa on nostettu ylös, pitää myös varmistaa että vaijerin kuori tulee mukana ylös tolpalle asti. Jo kyseessä on sama ku näissä spectraleissa niiin se hissitolpan pään kiinitys vaijerille hyppää herkästi pois paikaltaan.
Eemeli82
06.06.2021, 16.29
Resonoiko muilla Neuron:ON 8:n jarrulevyt/palat? Itsellä tietyillä nopeuksilla sekä etu- että takajarrut särisee hieman, ihan vähän kun painaa jarrukahvaa niin loppuu. Vai onko tuo vaan ihan normaali ominaisuus levyjarruille? Itsellä kun ei oikein kokemusta aiemmin ole levyjarruista.
Pyörä tuli mulle keskiviikkona ja oon nyt 150km sillä ajellut ja voi jeesus että voi pyöräilykin olla mukavaa. Tullut ajeltua vähän kaikenlaista alustaa, polkujakin tullut koluttua ja tulee jatkuvasti katseltua ympärilleen ja aina kun jossain näkyy polkua niin pakko mennä koittamaan. Keskuspuistossa kävin myös rymyämässä torstaina, on vaan tuo oma ajotekniikka vielä aika alkeellista, joten onhan tuo poluilla ajo melkoista rymistelyä toistaiseksi.
Resonoiko muilla Neuron:ON 8:n jarrulevyt/palat? Itsellä tietyillä nopeuksilla sekä etu- että takajarrut särisee hieman, ihan vähän kun painaa jarrukahvaa niin loppuu. Vai onko tuo vaan ihan normaali ominaisuus levyjarruille? Itsellä kun ei oikein kokemusta aiemmin ole levyjarruista.
Pyörä tuli mulle keskiviikkona ja oon nyt 150km sillä ajellut ja voi jeesus että voi pyöräilykin olla mukavaa. Tullut ajeltua vähän kaikenlaista alustaa, polkujakin tullut koluttua ja tulee jatkuvasti katseltua ympärilleen ja aina kun jossain näkyy polkua niin pakko mennä koittamaan. Keskuspuistossa kävin myös rymyämässä torstaina, on vaan tuo oma ajotekniikka vielä aika alkeellista, joten onhan tuo poluilla ajo melkoista rymistelyä toistaiseksi.
Spectral:ON levyt resonoi ainakin kovemmassa vauhdissa. Se ääni on vielä melko kova.
Anza(kla)
07.06.2021, 09.04
Kyllä resonoi ja voi että se v.tuttaa kyllä raakasti,kun nyt on hiljainen moottori,niin sitten jarrut pitää ääntä.:rolleyes: En oikein saanut selvyyttä mistä ääni lähtee,kun purkasin levyn pois. itsellä resonoi aluksi vain etulevy,mutta nyt kun kilsoja tullut vähän enempi,niin takalevykin alkaa resonoimaan. Jollain tietyllä vauhdilla se alkaa värisemään ja sitten se alkaa koliseen paloihin josta tuo ääni lähtee. ja ihan sen verran että näytät sormea kahvalle,niin resonointi loppuu.
En tiedä johtuuko sitten levyn koosta tuo,kun sehän alkaa noin hoikka pelti olemaan jo suht letrua tuolla kehän ulkoreunassa,että johtuuko se värinä siitä kun se alkaa elämään se levy tietyllä taajuudella. :seko:
Ärsyttävä helkkääminen sieltä kuuluu kyllä.
Kuminauha
07.06.2021, 09.38
Noi jarrupalat voi kanssa vähän heilua ja kilistä kun tulee värinöitä.
Onko kellään kokemusta -21 Neuron:ON 8.0:n hissitolpan käyttövivun jämähtämisestä? Eli meni jäykäksi eikä uskalla väkisin painaa pohjaan. Ei oo aiempia kokemuksia hissitolpista, joten vinkit tervetulleita.
Toimiiko hissi? Onko satula yläasennossa jumissa ja lasku ei toimi, koska liipasin ei liiku?
teemukir
09.06.2021, 14.31
moi
Mulla on Thule chariot lite 2 kärry ja pyörä kuukauden vanha Neuron:On 8. Irroitin pyörästä taka-akselin ja varmistin akselin koon ja kierteet. Varmistelin Canyonin asiakaspalvelusta, että nämä olisi sopivat osat ja tilasin ne bike24.comsta.
Thule ezHitch Axle Mount for Thru Axle | BIKE24 (https://www.bike24.com/p2140118.html?utm_source=parcellab&utm_medium=email&utm_content=any&utm_campaign=any&utm_term=any)
Thule Thru Axle Adapter - Bolt Type | BIKE24 (https://www.bike24.com/p291460.html?utm_source=parcellab&utm_medium=email&utm_content=any&utm_campaign=any&utm_term=any) - Syntace x12x1 - 160mm.
Vastaus oli Huyuki (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?39792-Huyuki)lle
Kiitoksia vastauksesta, selkeä homma
Parisataa kilometriä takana Neuron:on 7:lla. Onko muilla sellaista ilmiötä, että moottori tuntuu jarruttavan varsinkin hitaissa nopeuksissa jos ajaa ilman avustusta? Olen pari kertaa kokeillut ottaa avustuksen pois ajaessani pientä ylämäkeä ecolla pienellä vaihteella. Kun avustuksen ottaa pois, meno tökkää melkein kuin seinään. Niin kuin polkisi eteenpäin ja samalla painaisi jarrua hieman. Ei kai tuo niin jäykästi kulje luomuna? Eikö/miksei moottori kytkeydy irti avustuksen ollessa offilla?
Kovemmissa vauhdeissa en jarrutusta juuri huomaa. Esim. loivassa alamäessä kun vauhti kasvaa yli 25km/h otan usein avustuksen pois, eikä polkeminen siitä raskaammaksi muutu.
Onko tuo ominaisuus vai vika?
Kuminauha
15.06.2021, 06.50
Ei se moottori ikinä täysin irtoa voimalinjasta. Ainakin jotain kytkinlevyä siellä joudut pyörittämään kun avustus laitetaan pois päältä. Tuntuu varmaan enemmän hitaissa vauhdeissa. Vaikea sanoa, onko tuo sinun luomuvastus normaalilla tasolla ilman testaamista.
Millaisia kokemuksia uusimmilla pyörän omistajilla on? Onko pyörä vastannut odotuksia? Kuviakin voisi joku laittaa :)
Hyvin on oma neuron: on 8 pelannut. Noin 500km ajettu eikä minkäänlaisia ongelmia. Hauska peli ajella poluilla.
quicksilver
19.06.2021, 11.36
Löytyykös keltään 20- tai 21-mallista s-kokoista pyörää, siis versio integoidulla akulla. Harkinnassa perheenjäsenelle ja pari kysymystä.
Vaakaputken pituudeksi on ilmoitettu niukat 559 mm. Onkos tuossa noinkin ahdas ohjaamo kun toi antaa ymmärtää? Reach on kuitenkin luokassaan asiallista tasoa.
Minkäkokoinen rengas menee? Fat-freddiet olisi varastossa joten hienoa jos niinkin muhkea toimisi.
L kokoinen NeuronOn kulkee hyvin Hapron kuljettimella ja hintaa on puolet Thulen vastaavasta
https://www.dropbox.com/s/plmsx01g6hka6ce/IMG_20210621_155345.jpg?dl=0
L kokoinen NeuronOn kulkee hyvin Hapron kuljettimella ja hintaa on puolet Thulen vastaavasta
https://www.dropbox.com/s/plmsx01g6hka6ce/IMG_20210621_155345.jpg?dl=0
Mikä malli tuo on? Mistä ostit? Olen katsellut Atlas 2 Premium Blue -mallia, mutta ei meinaa löytyä Suomesta.
Mikä malli tuo on? Mistä ostit? Olen katsellut Atlas 2 Premium Blue -mallia, mutta ei meinaa löytyä Suomesta.
Sama malli, mutta näyttää olevan loppu https://www.rameder.fi/pyoeraeteline-atlas-2-premium-blue-153834.html
Voiko olla että n.300km ajetussa Neuron 7 on jo ketjun venynyt niin että pomppii liikkeelle lähdössä yhden rattaan yli? Ei aina tee, mutta useasti. Vaihteiston säädän vielä varmuudeksi uudestaan, mutta selvästi hyppää yhden rattaan yli jos vaikka risteykseen jarruttaa ja siitä lähtee taas liikkeelle. Mistä saan tietää tulevaisuutta ajatellenkin, että mitkä ketjut tuohon sopivat? 10 vaihteinen tuo on, mutta noita emtb mallejakin tuntuu olevan vaikka kuinka monta.
Voiko olla että n.300km ajetussa Neuron 7 on jo ketjun venynyt niin että pomppii liikkeelle lähdössä yhden rattaan yli? Ei aina tee, mutta useasti. Vaihteiston säädän vielä varmuudeksi uudestaan, mutta selvästi hyppää yhden rattaan yli jos vaikka risteykseen jarruttaa ja siitä lähtee taas liikkeelle. Mistä saan tietää tulevaisuutta ajatellenkin, että mitkä ketjut tuohon sopivat? 10 vaihteinen tuo on, mutta noita emtb mallejakin tuntuu olevan vaikka kuinka monta.
Epätodennäköistä, mutta mahdollista. Meillä poika sai saman aikaan 400km ajolla. Reseptinä pelkän boostin käyttö ja ajo 9/10 vaihteella pelkästään. Myös paikaltaan lähtiessä. Alkoi 9 ja 10rattaan yli hyppimään. Itse ajoin samalla pyörällä myöhemmin 1500km samalla pakalla ja ketjulla, ennenkuin meni pyörä vaihtoon. (järkevällä vaihteiden ja avustuksen käytöllä).
Kuminauha
16.07.2021, 11.25
Joo onhan toi mahdollista jos boosti vaan päällä ja runttaa vaihteita. Itsekkin kerran kokeilin mennä suh jyrkkää asfaltti ylämäkeä täysillä avustuksilla ja oli kyllä hauskaa kiihdyttää ylämäkeen, mutta vaihteiden vaihtaminen tuli aika ikävä rasahduksen saattellemana, vaikka vähän kevensi voimaa vaihtaessa.
Mielestäni olen kyllä aika hyvin koittanut estää tätä ettei pelkästään isoimmalla vaihteella paineta ylämäkeä ylös ja lähdetä liikkeelle. Tiedossa on ollut tämä ketjujen venyminen. Boostia tulee käytettyä todella harvoin. Metsässä ainoastaan pahoissa paikoissa.
Sen verran tutkin noita nykyisiä ketjuja, että huomasin niiden olevan KMC X10. KMC:n sähköpyörille oleva malli on E10. Joten onko näissä Neuroneissa vakiona perus mtb ketjut? Liekö tämä syy nopeaan venymiseen?
Kuminauha
18.07.2021, 16.42
En kyllä nää e-bike ketjuja mitenkään oleellisena ketjun venymän välttämiseksi. Oma normi XTR ketju kestänyt hyvin sähkärissä.
Joo. Ei pitäisi olla ketjulla suurta merkitystä.
Käyttö vaikuttaa enemmän.
Mistäs näitä ketjuja kannattaisi nyt sit ostaa ja mitä mallia? Tuntuu että noita on niin montaa merkkiä ja mallia...
Kuminauha
19.07.2021, 10.45
Jos siis 10-speed ketju kyseessä ja shimanon kasetti ja vaihteet niin esim. Shimano XT CN-HG95 ketju.
Jarrujen resonoinnista tuossa aiemmin puhetta. Itse ostin 02/21 neuron-on 8. Jarrut alkoi ääntelemään melkein heti. Vaihdoin kunnon levyt niin loppui ääntelyt.
Eteen
https://www.bikeshop.fi/Jarrulevy-XT-203mm-centerlock-/ekauppa/pIRTMT800LE/
Taakse
https://www.bikeshop.fi/Jarrulevy-XT-203mm-centerlock-/ekauppa/pIRTEM810LE/
Vaimolle tuli Grand canyon: on
Siihen piti myös vaihtaa etulevy.
Alkuperäinen ihan surkea levy. Tuo uusi varmaan puolet kevyempikin.
Ensimmäistä maastopyörää ja sähköpyörää hankkimassa työsuhdepyöräksi. Aikaisempaa kokemusta löytyy cuben pyöristä, mutta nyt niitä ei tunnut saavan tällä hetkellä mistään alle 5000€ niin tutkin muitakin merkkejä.
Nyt harkinnassa siis Canyonin Neuron:ON. Onko järkevä 400€ investointi Neuron 8 => 9? Ilmeisesti eroja löytyy ainakin keulasta sekä jarrulevyistä, joista täällä on annettu kritiikkiä. 1kg painoero johtuu ilmeisesti, myös näistä?
Kuminauha
03.08.2021, 08.46
Eipä joo muuta isoa eroa oo kun keula ja jarrulevyt, vaihdevipu myös pari pykälää parempi.
Painoero tulee tosta keulasta ja maksaisin kyllä 400€ siitä päivityksestä. Pike on kuitenkin niitä parhaimpia keyitä trailikeuloja. Jälkeenpäin sama päivitys maksaa kuitenkin sen ~650€ pelkän keulan osalta.
Ensimmäistä maastopyörää ja sähköpyörää hankkimassa työsuhdepyöräksi. Aikaisempaa kokemusta löytyy cuben pyöristä, mutta nyt niitä ei tunnut saavan tällä hetkellä mistään alle 5000€ niin tutkin muitakin merkkejä.
Nyt harkinnassa siis Canyonin Neuron:ON. Onko järkevä 400€ investointi Neuron 8 => 9? Ilmeisesti eroja löytyy ainakin keulasta sekä jarrulevyistä, joista täällä on annettu kritiikkiä. 1kg painoero johtuu ilmeisesti, myös näistä?
9;n keula on selkeästi parempi, ja jarrut on myös erit. Ei noista kyllä kilon painoeroa taida tulla mutta taitaa olla nuo ilmoitetut painot vähän sinnepäin.
Tietysti jos ajot pyöräteillä yms niin ota 8, maastokäyttöön suosittelen ottamaan ysin.
Meille tuli keväällä pari kappaletta noita kaseja, kun 9 ei ollut saatavilla. Tuo 35 keula on kyllä heikko esitys. Kyllä sillä polkuajot ajelee, mutta ilman muuta kannattaa satsata ysiin.
Millä tavalla toi 35 on niin heikko esitys? Itellä ei tietysti hirveesti ole muista kokemusta, mutta ainakin omissa ajoissa pelittää ihan hyvin...
Ainakin vaimon 35 Gold on korkeintaan välttävä. Toiminta on nihkeää, eli herkkyys puuttuu, vaimennus ihan basic ja painaakin julmetusti.
Ainakin vaimon 35 Gold on korkeintaan välttävä. Toiminta on nihkeää, eli herkkyys puuttuu, vaimennus ihan basic ja painaakin julmetusti.
Goldissa on sentään aluputket. Silverissä ne on terästä.
hartsa24
11.08.2021, 10.10
Onko kukaan viellä saanut canyonilta tietoa miten meinaavat korjata sen virtanappi ongelman että ei lähde kylmällä käyntiin? Sen tiedon olen kyllä saanut että shimanolle ovat asiasta tiedottaneet..
Tuo 35 ei tosiaan ole kovin herkkä, alussa on sellainen tahmea ja sitten sukeltaa. Silverissä myös paino on melkoinen. Lisäksi tuossa kun ei pysty säätämään compressiota, ainakin nopea puoli on todella huono, ts keula lähtee hakkaamaan epätasaisuuksissa.
Työmatka
21.08.2021, 10.56
Onko Neuron on kylmäkäynnistysongelmaan tullut ratkaisua? Onkohan uusissa enää tätä ongelmaa?
https://postimg.cc/FYBVsWR7https://postimg.cc/FYBVsWR7Kesällä kolautin lukolla tuohon Neruon 7 näyttöön ja halkihan se meni. Nyt syksyn tullen kosteus alkanut kertymään näytön sisälle. Vielä toimii, mutta talvi voikin olla eri asia. Katselin että uusi maksaa n. 140€. Onko tuohon jotain fiksua mikä kannattaisi tilalle vaihtaa mieluummin? Saako pienellä lisäpanostuksella jonkun paremman korvikkeen?
https://i.postimg.cc/YSpnRTBf/IMG-3278.jpg
https://i.postimg.cc/FYBVsWR7/IMG-3278.jpg
Kuminauha
24.08.2021, 08.16
Jos näyttöä ei näytön takia tarvi, niin EW-EN100 elegantti ja halpa ratkaisu.
Löytyis muuten yksi ylimääräinen, vähän käytetty EW-EN100 pulikka…. Vink vink
Edit: pulikka myyty
Edit 2: Pulikka löytyy, ostaja ei hallunutkaan..
Uusi pyörän omistaja kyselee tyhmiä. Oma mankeli on 2019 mallia.
Eli seisontatuki, lukko ja rapakaaret sekä talvirenkaat?
Nämä siis pitää hankkia ja apuja /kokemuksia ja kommentteja & suosituksia kaipaan.
Kiitos vastauksista :)
Tuossa nyt rospuuttoajan lokarit Neuron:On-issa;
https://i.ibb.co/zsdxvM0/20210909-180945.jpg (https://ibb.co/LSKR7F2)
Small Mudhugger, previously 'The Original'
FRX Mudhugger
Sovitus on sellainen että pikkurillikään ei mene väliin, mutta mistään ei ota kiinni. Selkä ja takaosa puhdas, kengätkin puhtaammat kuin ass-saverillä (ullatus).
Nuohan näyttää hyvältä. Ja ilmeisesti toimiikin asiallisesti :).
Oma tilanne hieman kehittynyt:
Talvirenkaat on tilattu (otin piikkisiat), lokarit löytyi motonetistä, asennus taattua omaa laatua, toimii vähän sinnepäin, seisontatuki edelleen hakusessa, lukkoasia edelleen hakusessa...mihinkä esim linkkulukon kotelon voisi sijoittaa:seko:
Edit: Stemmi pitäisi kai vaihtaa eli pystympi ajoasento haussa. Suosituksia?
quicksilver
12.09.2021, 17.05
Siis lyhyempi stemmi? Vaiko ohjaustanko isommalla nousulla?
Kuminauha
12.09.2021, 18.35
Nuohan näyttää hyvältä. Ja ilmeisesti toimiikin asiallisesti :).
Oma tilanne hieman kehittynyt:
Talvirenkaat on tilattu (otin piikkisiat), lokarit löytyi motonetistä, asennus taattua omaa laatua, toimii vähän sinnepäin, seisontatuki edelleen hakusessa, lukkoasia edelleen hakusessa...mihinkä esim linkkulukon kotelon voisi sijoittaa:seko:
Mistä piikkisiat löyty varastosta?
Tanko pitäisi saada ylemmäs. Netistä luettuna (satunnainen googleotos) sanoo usein, että tulee "klappia". Se kans mietityttää, josko jossain olis kestävä stemmi (säädettävä).
Ei tainnut myyjällä olla ps-renkaita varastossa, ku meni tilaukseen.
Nyt oon tässä pari viikkoo odotellut. Olikohan ensi viikolla ku pitäis olla haettavissa. Aika näyttää :)
Uusi Canyon neuron:on, kuva akusta. Kuuluuko tuossa rungon ja akun välissä olla noin iso rako? Akku on mielestäni hyvin paikallaan, pitäisikö tuossa olla joku tiiviste? Vesihän kaiketi pääsee tuossa akkuun sisään?
Edit: pyörä toki kuvassa väärin päin
?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210919/7cf2a64d0e27561aba93a28299b778ea.jpg
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Ei tuon tuolta liene kuuluisi näyttää, tässä (https://www.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dw9023e2d2/images/components/2695_COM-4/2021/2695_COM-4_neuron-on-9_bk-sl_Suspension-Gabel--S_265.jpg?sw=740&sh=740&sm=cut&sfrm=jpg)kuva Canyonin sivuilta (oma vasta matkalla).
Eemeli82
20.09.2021, 20.30
Uusi Canyon neuron:on, kuva akusta. Kuuluuko tuossa rungon ja akun välissä olla noin iso rako? Akku on mielestäni hyvin paikallaan, pitäisikö tuossa olla joku tiiviste? Vesihän kaiketi pääsee tuossa akkuun sisään?
Ei kuulu olla mitään tiivistettä. Eikä tuosta vesi minnekään akkuun sisään kyllä pääse. Rungon sisään kylläkin, mutta niin se on suunniteltukin ja sitä varten siellä on vedenpoistoreiät alaosassa. Myös akun ja moottorin liitoksessa on tiivisteet sitä varten.
Jotakuinkin tuollainen rako mullakin on tuon akun päällä olevan paneelin ja rungon välissä.
Jos se akun paneelin ja rungon välinen rako ei ole sulla samanlevyinen koko matkalla, eli jos kiilaan ylös tai alaspäin mennessä niin sitä akun yläpään kiinnitystä voi vähän säätää. Ota akku irti ja siellä sen yläpään kiinnikkeessä on 5 ruuvia. Yhdellä niistä voi säätää lukkopesän etäisyyttä rungosta ja neljää muuta löysäämällä se yläpään kiinnike löystyy ja sitä voi vähän siirrellä, jolloin sitä akun yläpäätä voi saada menemään vähän syvemmälle runkoon.
Ei kuulu olla mitään tiivistettä. Eikä tuosta vesi minnekään akkuun sisään kyllä pääse. Rungon sisään kylläkin, mutta niin se on suunniteltukin ja sitä varten siellä on vedenpoistoreiät alaosassa. Myös akun ja moottorin liitoksessa on tiivisteet sitä varten.
Jotakuinkin tuollainen rako mullakin on tuon akun päällä olevan paneelin ja rungon välissä.
Jos se akun paneelin ja rungon välinen rako ei ole sulla samanlevyinen koko matkalla, eli jos kiilaan ylös tai alaspäin mennessä niin sitä akun yläpään kiinnitystä voi vähän säätää. Ota akku irti ja siellä sen yläpään kiinnikkeessä on 5 ruuvia. Yhdellä niistä voi säätää lukkopesän etäisyyttä rungosta ja neljää muuta löysäämällä se yläpään kiinnike löystyy ja sitä voi vähän siirrellä, jolloin sitä akun yläpäätä voi saada menemään vähän syvemmälle runkoon.Kiitos tiedosta. En ehkä ajatellut kirjoittaakin että akkuun sisälle mutta enemmän akkupesään lillumaan. Mutta vettä sitten vaan normaalisti ajon jälkeen, tietämätön kysyy ennen ja rikkoo sitten [emoji3]
Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
Aikaisemmin viestittelin siitä että olisi 500km ajetussa neuronissa ketjut venynyt kun 10 vaihteen takarattaalta pomppii ketju yhden ylitse melko usein. Nyt ketjut vaihdettu eikä venymistä ollut kun 1-2mm uusiin ketjuihin verrattuna. Pomppimista tapahtuu edelleen. Onko tässä siis rattaat vaihtokunnossa? Hyppäys tapahtuu yleensä silloin kun rasitusta/vääntöä on enemmän.
Aikaisemmin viestittelin siitä että olisi 500km ajetussa neuronissa ketjut venynyt kun 10 vaihteen takarattaalta pomppii ketju yhden ylitse melko usein. Nyt ketjut vaihdettu eikä venymistä ollut kun 1-2mm uusiin ketjuihin verrattuna. Pomppimista tapahtuu edelleen. Onko tässä siis rattaat vaihtokunnossa? Hyppäys tapahtuu yleensä silloin kun rasitusta/vääntöä on enemmän.
Varmaankin pienin tai toiseksi pienin ratas kyseessä?
Olet ajanut boostilla ja lähtenyt suurellla vaihteella liikkeelle?
Noin nimittäin saa takapakan vaihtokuntoon 400-500km ajolla. Kokemusta on, kun poika ajoi 3pakkaa vaihtokuntoon alle 1500km matkalla. Itse ajoin samalla pyörällä 1500km samalla pakalla, eikä vieläkään ollut vaihtokunnossa.
Minkä merkkinen vaihtaja?
Jos Sram, tarkista b ruuvin säätö.
Shimanon vaihtaja. Onko tässä jotain ruuvia tai muuta mitä tarkistaa?
Välikysymys tuosta Shimanon vaihtajasta, että mikä tämä harmaa vipu siinä on minkä voi kääntää ylös tai alas?
Shimanon vaihtaja. Onko tässä jotain ruuvia tai muuta mitä tarkistaa?
Välikysymys tuosta Shimanon vaihtajasta, että mikä tämä harmaa vipu siinä on minkä voi kääntää ylös tai alas?
Se on kytkin.
On asennossa vaihtajan varsi on jäykkä ja kiristää ketjua, vähentäen ketjun hakkaamista ja ketju pysyy paremmin rattailla.
OFF -asennossa on helpompi ottaa kiekko pois, eli OFF on vain huoltotöitä varten. Ajaessa kytkin pidetään aina ON-asennossa.
Hanski67
02.10.2021, 11.10
Neuron 8 ja tarve kasata työ- ja talviajoa varten toiset kiekot. Pikkasen on huonosti osia tarjolla. Esimerkiksi kiekoissa hyllyssä olevat tuotteet laadukkaampia kuin 8 alkuperäiset. Ajattelinkin kasata toiset kiekot kovempaan menoon ja tehdä alkuperäisistä työmatka kiekot. Osaako joku neuvoa, että onko esimerkiksi uusien kiekkojen jarrulevyjen oltava sellaiset joissa magneetti. Perus levyjä kun on tarjolla paremmin. Ja muutenkin olisi mukava saada kommentteja millaisen setit jotkut toiset kasaisi?
Kuminauha
02.10.2021, 17.29
Takana pitää olla magneetti jos semmonen sulla on nykylevyissäkin. Tai sitten käyttää 6-bolt levyihin tarkoitettua magneettia, esim https://www.bikester.fi/bosch-magneetti-6-pulttinen-nopeusanturiin-slim-M921994.html. Toimii ainakin omassa spectral on:ssa DT 350 navan ja RT86 levyn kanssa.
Näyttää tämmönenkin olevan nykyään olemassa, en sitten tiiä miten toimii esim Canyonin rungossa. https://www.bike24.com/p2410846.html
"Aikaisemmin viestittelin siitä että olisi 500km ajetussa neuronissa ketjut venynyt kun 10 vaihteen takarattaalta pomppii ketju yhden ylitse melko usein. Nyt ketjut vaihdettu eikä venymistä ollut kun 1-2mm uusiin ketjuihin verrattuna. Pomppimista tapahtuu edelleen. Onko tässä siis rattaat vaihtokunnossa? Hyppäys tapahtuu yleensä silloin kun rasitusta/vääntöä on enemmän."
Itsellä samanmoista ominaisuutta. Se "korjaantui/parani" sillä, ku pesi ketjun ja hammasrattaat hieman puhtaammaksi :seko:
Miten porukka ollut tyytyväisiä laatuun?
Esim. ohjain laakerin tasopinta on näkyviltä osin maalilla?ainakin mitä pyöriä nähny.
Koneistus jäljet näkymättömissä,outlet pyörät erikseen.
Itsellä tullut nyt kasiin n 750 kilsaa kesän aikana. Käyttö on ollut pääasiassa poluilla ja syksyllä olosuhteiden pakosta myös parkissa.
Hinta/laatu tuossa on ok, tietysti keula ja levyt sekä palat lähtevät vaihtoon jossain välissä. Geo on sopiva tuohon mihin se on tarkoitettukin. Parkissa tuli joitain punaisia ajeltua, mutta ei siitä enää nauti. Ei tuota tietysti niihin hommiin ole ajateltukaan.
Maaliin tuntuu tulevan herkästi kiveniskemiä, yksi pyöristäni on Strive, jossa tuntuu olevan kovempi lakka päällä. Tiedä sitten vaikuttaako tuo mattapinta tuohon kestävyyteen, ei ole tullut selvitettyä sen enempää. Lisäksi jotain pientä, kuten akun lukkopesää ei ole keskitetyy yms, mutta pääasiassa tuo on sitä mitä ajattelinkin saavani.
Säädöt viel hakusessa,onko iskareiden suhteen hyviä vinkkejä?
Mitä nastarenkaita näihin uudenmpiin -20/21 malleihin on taakse saatu mahtumaan? Piikkisiat suunnitelmissa, mutta ei taida ainakaan viime vuoden 2.6 leveä rengas taakse mahtua. Onko joku päässyt kokeilemaan jo tämän kauden 2.6"? Ilmeisesti pienempää kokoa?
Uudella Neuronilla ajettu n. 100 km, ongelmana ollut alusta asti hissitolpan kiinnitys. Ei pysy asetetussa korkeudessa vaan valuu ”pohjaan” 10-20km ajon jälkeen. Tolppaan laitettu pyörän mukana tullutta asennuspastaa ja kiristetty momenttiin, kokeiltu kiristää myös vähän annetun momentin yli n. 6nm, Enempää ei uskalla kiristää. Aina kun tolppa valunut alas on myös kiristyspultti löystynyt. Onko muilla ollut vastaavaa ja kuinka saanut korjattua?
Muuten pyörä toiminut moitteettomasti mutta turhauttava ongelma jatkuvasti säätää ja kiristää hissitolppaa
Kiristyspulttiin lukitetta?
Mulla valui myös tuo satulatolppa, poistin rasvanpoistajalla satulaputkesta rasvat ja laitoin Muc-Offin carbon gripperiä ja suositeltuun momenttiin, on pysynyt.
Tuossa kiristys systeemissä on tainnut olla osassa neuron:on pyöriä ongelmia. Omani joutui takuuhuoltoon tuon takia.
Kokeile tolpan puhdistamista ja rasvaamista. Auttoin mun tolppaan jossa sama ongelma. Kun kiristi niin ettei valunut se ei enää noussut ylös asti.
Kuminauha
23.10.2021, 08.32
Puhutaanko tässä nyt koko tolpan vajoamisesta satulaputkessa vai hissitolpan oman liikeradan vajoamisesta?
Minulla valui koko tolppa alaspäin kunnes kiristi ruuvin tarpeeksi. Sen jälkeen hissi ei noussut ylös asti kunnes puhdistin ja rasvasin hissiosan.
Itellä ainakin koko tolpan vajoamisesta, hissiosuus toimii kuten pitää. Täytyy ottaa tolppa irti, putsata ja laittaa uudet mömmöt väliin jos sillä alkaisi pysymään.
Onnistuin rikkomaan pimeässä piilossa olleeseen kantoon takavaihtajan. Korvake pysyi ehjänä, mutta vaihtaja menee uusiksi. Pyöränä Neuron:ON 8 ja 2021 malli. Canyonin sivut sanoo, että pyörässä on Shimano Deore XT, 12. Onko näistä kuitenkin jotain useampia eri malleja 12-vaihteiselle, että osuisi varmasti oikeaan ? Esim. Bikesterista löytyi tällainen: https://www.bikester.fi/shimano-deore-xt-rd-m8100-takavaihtaja-12-speed-direct-mount-long-M729977.html?vgid=G992744&cgid=36939
Voikohan olla oikeanlainen ? Jos joku viitsii heittää infoa varmasti oikeasta mallista niin arvostaisin kovasti ja saa laitettua heti tilaukseen :)
Itse juuri vaihdoin -21 neuron:ONiin vaihtajan mutkille menneen tilalle.
https://www.ridemore.fi/takavaihtaja-shimano-xt-m8100-sgs
Tämä sinne meni. Ilmeisesti näitä on gs ja sgs malleja. Sgs pidemmällä häkillä. Alkuperäinen oli juuri tälläinen sgs.
Itse juuri vaihdoin -21 neuron:ONiin vaihtajan mutkille menneen tilalle.
https://www.ridemore.fi/takavaihtaja-shimano-xt-m8100-sgs
Tämä sinne meni. Ilmeisesti näitä on gs ja sgs malleja. Sgs pidemmällä häkillä. Alkuperäinen oli juuri tälläinen sgs.
Kiitoksia! Laitoin samantien tilaukseen. Sitten vaan odotellessa googlettelemaan kuinka tuo asennus hoituu :) Ensimmäistä kertaa tulee tuollaista remppaa tehtyä.
Kuminauha
29.10.2021, 08.11
Paikalle sopii kaikki shimanon 12s Derore/SLX/XT/XTR vaihtajat, joissa on tuo pidempi häkki (SGS). Jos häkkiä ei ole jollain kaupalla tyypitetty, niin sitten katsoo mikä on isoimman rattaan kapasiteetti, jonka pitää olla se 51T.
Eli esim ridemoren valikoimasta:
DEORE https://www.ridemore.fi/takavaihtaja-shimano-deore-rd-m6100-sgs-12s
SLX https://www.ridemore.fi/shimano-takavaihtaja-xt-rd-m772-gs-9s-kopio-104840
XT https://www.ridemore.fi/takavaihtaja-shimano-xt-m8100-sgs
Paikalle sopii kaikki shimanon 12s Derore/SLX/XT/XTR vaihtajat, joissa on tuo pidempi häkki (SGS). Jos häkkiä ei ole jollain kaupalla tyypitetty, niin sitten katsoo mikä on isoimman rattaan kapasiteetti, jonka pitää olla se 51T.
Eli esim ridemoren valikoimasta:
DEORE https://www.ridemore.fi/takavaihtaja-shimano-deore-rd-m6100-sgs-12s
SLX https://www.ridemore.fi/shimano-takavaihtaja-xt-rd-m772-gs-9s-kopio-104840
XT https://www.ridemore.fi/takavaihtaja-shimano-xt-m8100-sgs
Ok kiitoksia infosta :) On taas aiheesta hieman viisaampi ja kyselee vähemmän typeriä kysymyksiä :) Näytti onneksi varsin simppeliltä tuo asennus ja säätäminenkin. Liekkö ois syytä samantien tilata sopiva korvakekin ns. takataskuun.
Näytti hieman vääntyneeltä tuo korvake myös, joten pitänee tilata tuollainen kans. Malli näyttäis olevan Canyonin mukaan GP0155-01. Onko helpoin tilata suoraan Canyonilta vaikka hinta onkin noin pienelle osalle hieman irstas (25,95 + 9,95 toimituskulu) ? Luulisi löytyvän muualtakin vaan ei meinaa osua omalla googletuksella.
Kuminauha
29.10.2021, 15.58
Tommonen löyty kiinasta. Voi vaan olla että vähän kestää tulla, ~20€ posteineen.
https://www.aliexpress.com/item/4001148473071.html
Myös Canyonin suomen huollolta voi noita tiedustella, esim Hotelli Haagan pyörävuokraamon yhteydessä olevalta toimipisteeltä. Eli sama tiski missä Roll Outdoors pyörittää vuokraustoimintaa.
Tommonen löyty kiinasta. Voi vaan olla että vähän kestää tulla, ~20€ posteineen.
https://www.aliexpress.com/item/4001148473071.html
Myös Canyonin suomen huollolta voi noita tiedustella, esim Hotelli Haagan pyörävuokraamon yhteydessä olevalta toimipisteeltä. Eli sama tiski missä Roll Outdoors pyörittää vuokraustoimintaa.
Kiitoksia taas vastauksista :) Arvostan kovasti. Pitää kysäistä tuolta Canyonin suomen huollosta ja voisihan tuolta Aliexpressistä laittaa myös yhden tilaukseen (EP0786-01 numerosarjalla oleva). Onpa varalta vaikka reppuun mukaan.
MaastoMatti
04.11.2021, 20.03
Kohta saapuu Neuron:On 9, en malta odottaa.
Tanko pitäisi saada ylemmäs. Netistä luettuna (satunnainen googleotos) sanoo usein, että tulee "klappia". Se kans mietityttää, josko jossain olis kestävä stemmi (säädettävä).
Minä laitoin tällaisen Neuron: On 7:aan. Toistaiseksi toiminut hyvin ja sain ajoasennon pystymmäksi.
https://www.bikester.fi/bbb-highsix-bhs-30-ohjainkannatin-o35mm-M937854.html?vgid=G1352412
Minä laitoin tällaisen Neuron: On 7:aan. Toistaiseksi toiminut hyvin ja sain ajoasennon pystymmäksi.
https://www.bikester.fi/bbb-highsix-bhs-30-ohjainkannatin-o35mm-M937854.html?vgid=G1352412
Miten tuossa ajogeometria muuttuu? Menee vähän eteenpäin ja ylemmäs? Ei taida 90 asteeseen taittua? Kuva ois kiva ??
Suosittelen ennemmin kunnon risertankoa. 50mm nousulla saa aika paljon pystymmän ajoasennon jo. En luottaisi maastoajossa tollaiseen saranaan.
Kuva kertonee:
https://www.bikester.fi/xlc-hb-m20-all-mountain-riser-ohjaustanko-o35mm-50mm-9-M958056.html?vgid=G1388880&cgid=36935
Muusteri
15.11.2021, 18.37
Onko kukaan löytänyt sopivaa jalustinta Neuroniin? Tarkoitus ajaa myös työmatkat pyörällä, niin jalustimelle olisi tarve, mutta pyörässä ei ole paikkaa ainakaan ruuvikiinnitteiselle.
Miten tuossa ajogeometria muuttuu? Menee vähän eteenpäin ja ylemmäs? Ei taida 90 asteeseen taittua? Kuva ois kiva ??
Jos stemmi täytyy saada 90 asteen kulmaan, niin pyörävalinnassakin voi mahdollisesti olla jotain tarkasteltavaa.
Maastopyörään kiinteä ohjainkannatin joita saa jyrkällä kulmalla ja/tai riser bar. Pikasella googlauksella risereitäkin löytyy 80mm nousuun saakka.
Esimerkkejä:
https://www.modernbike.com/deity-highside-760-riser-bar-31.8-3.1-29.9---green
https://www.alltricks.com/F-11938-potences/P-719819-bbb_highrise_os_stem_35___31_8mm_black
Hanski67
08.01.2022, 07.21
Neroon 8:ssa akun paikallaan pysymis ongelma. Akku pudonnut alas pari kertaa ajon aikana. Alusta asti akun kiinnittämisestä paikalleen pitänyt käyttää kovasti voimaa. Otan akun irti säilytyksen ajaksi varkaiden takia. Sähköpyöriä on tuttavapiirissä anastettu omakotitalojenkin varastoista. Yhteensä akku irroitettu noi kymmenen kertaa? Onko muilla vastaavia vastaavia kokemuksia ja mikä neuvoksi?
Neroon 8:ssa akun paikallaan pysymis ongelma. Akku pudonnut alas pari kertaa ajon aikana. Alusta asti akun kiinnittämisestä paikalleen pitänyt käyttää kovasti voimaa. Otan akun irti säilytyksen ajaksi varkaiden takia. Sähköpyöriä on tuttavapiirissä anastettu omakotitalojenkin varastoista. Yhteensä akku irroitettu noi kymmenen kertaa? Onko muilla vastaavia vastaavia kokemuksia ja mikä neuvoksi?
Tarkkaan en osaa itse neuvoa kun ei ole ainakaan vielä ollut omassa kasissa ollut tuota ongelmaa. Pyörän toimitusta odotellessa tuli luettua, että tuota kiinnityksen kireys-ongelmaa on joillain ollut. Tuohon on mielestäni jotain ohjeistusta sen suhteen mitä ruuveja irroitella ja säätää sitä yläosan kiinnike-klipsin asettelua. Siitä on tuntunut monilla olevan kiinni. Ei siis ole ymmärrykseni mukaan mikään ongelma, jota ei saisi säätämällä kuntoon.
Oletkos muuten ihan Canyonin aspasta kysynyt ? Ovat auttaneet itseäni parissa keississä ihan onnistuneesti.
Eemeli82
09.01.2022, 17.55
Sitä akun yläpään kiinnitysosan sijaintia tosiaan voi säätää. Se on sulla varmaankin nyt aavistuksen liian syvällä, jos joutuu kovinkin kovalla voimalla sitä akkua puristamaan, eikä ilmeisesti silti lukkiudu aina kunnolla, jos ajon aikanakin on irtoillut. Ota akku irti ja kurkkaa sinne akun yläpään kiinnitykseen, siellä on 4 ruuvia mitkä löysäämällä sitä yläpään kiinnikkeen sijaintia voi hieman säätää. Se viides, muistaakseni muita pienempi ruuvi, on akun lukkopesän sijainnin säätöä varten.
Eemeli82
12.02.2022, 09.44
Käykös tuohon kasiin suoraan samat jarrulevyt mitkä ysissäkin on? Eli Shimanon RT-EM810 ja RT-MT800?
Nuo kasin levyt kun tahtoo hieman resonoida, kun on aika lerput, niin loppuiskohan se noilla? Ja on kai nuo nyt muutenkin astetta paremmat.
Ja kävispä noihin sit muutkin kun orgaaniset palat.
Kuminauha
12.02.2022, 16.08
Jos kasissa on centerlocki kiinnitykset navoissa, niin silloin käy.
Vuoden 2021 NeuronON 7 täytyisi miettiä uutta rataspakkaa taakse. Kannattaako hankkia sama mikä nyt on, vai saako sitä pienellä lisäpanostuksella parempaa. Jos saa niin mitä suosittelette?
Ja vielä lisätään että onko tähän mahdollista saada isompaa ratasta eteen? Melko paljon on myös työmatkaa asfaltilla niin tulee sotkettua isoimmilla vaihteilla melko vauhdilla nykyisellä ratastuksella.
Kuminauha
03.04.2022, 00.10
Ei taida olla hirveesti vaihtoehtoja tolle 11-46 10s deore pakalle.
Isompaa eturatasta on kyllä saatavilla, esim Shimano SM-CRE80 (36T & 38T) mutta saattaa tulla haarukan swingin kanssa tilanpuutetta... En tiedä kuinka lähellä ratas on chainstaytä neuronissa.
moi
Mulla on Thule chariot lite 2 kärry ja pyörä kuukauden vanha Neuron:On 8. Irroitin pyörästä taka-akselin ja varmistin akselin koon ja kierteet. Varmistelin Canyonin asiakaspalvelusta, että nämä olisi sopivat osat ja tilasin ne bike24.comsta.
Thule ezHitch Axle Mount for Thru Axle | BIKE24 (https://www.bike24.com/p2140118.html?utm_source=parcellab&utm_medium=email&utm_content=any&utm_campaign=any&utm_term=any)
Thule Thru Axle Adapter - Bolt Type | BIKE24 (https://www.bike24.com/p291460.html?utm_source=parcellab&utm_medium=email&utm_content=any&utm_campaign=any&utm_term=any) - Syntace x12x1 - 160mm.
Vastaus oli Huyuki (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?39792-Huyuki)lle
Eli onko tuo Thulen akselin koodi 20100765? Itsellä kanssa Neuron:On 8 2021 mihin pitäisi kärry laittaa. Hämää vain kun pyörän tiedoissa lukee että läpiakseli 148mm ja tämä on 160mm.
Eli onko tuo Thulen akselin koodi 20100765? Itsellä kanssa Neuron:On 8 2021 mihin pitäisi kärry laittaa. Hämää vain kun pyörän tiedoissa lukee että läpiakseli 148mm ja tämä on 160mm.
Piti vielä ottaa akseli irti ja mitata. Minulla oli ainakin 165mm akseli siihen, mistä kartio alkaa eli tuo 160mm olisi hivenen lyhyt. Sinänsä varmasti pysyy, mutta seuraava mitta voisi olla parempi.
Kuminauha
13.04.2022, 21.44
Ei se läpiakseli ole 148 vaan sen taka haarukan väli on 148. 12x184 tarkoittaa taka-akselin standardia. Tuo pultti ei ole akseli. Akseli sijaitsee navan sisällä joka lepää haarukaan hahloissa.
Toki vähän hämäävää kun tota nimitetään 12x148 läpiakseliksi joka hämää niitä jotka ei ole niin vihkiytyneitä pyöräjuttuihin.
Ei se läpiakseli ole 148 vaan sen taka haarukan väli on 148. 12x184 tarkoittaa taka-akselin standardia. Tuo pultti ei ole akseli. Akseli sijaitsee navan sisällä joka lepää haarukaan hahloissa.
Toki vähän hämäävää kun tota nimitetään 12x148 läpiakseliksi joka hämää niitä jotka ei ole niin vihkiytyneitä pyöräjuttuihin.
Joo saman tiedon löysinkin että se 148mm on haarukan mitta. Mutta jos akselin mitta on 165mm niin eikö tuo 20110733 olisi parempi valinta kuin tuo 160mm akseli?
https://activesport.co/WebRoot/Store5/Shops/80c85f8f-7a95-4b1c-9c30-e64b314f3f2e/5ABA/4E1E/0A2C/9C22/6126/0A48/3608/912A/chariotthruaxle.jpg
Kuminauha
14.04.2022, 10.26
Olisihan se varmaan ihan hyvä että kierteet tulee kokonaan käytettyä...
teemukir
15.04.2022, 09.05
Koodi on tuo 20100765. Canyonilta tuon varmistin kun aivan selvää ei ollut.
Koodi on tuo 20100765. Canyonilta tuon varmistin kun aivan selvää ei ollut.
Mutta jääkö se lyhyeksi? Thulelta kysyin ja he taas puolestaan varmistivat että tuo 20110733 olisi oikea. Tuossa akselin mitta 172mm ja siihen tulee 6mm paksu kartioholkki jolloin akselinmitaksi jää 166mm mikä on vain millin pidempi kuin alkuperäinen. Ehkä luotan enemmän omaan mittaukseen ja Thulen vastaukseen.
teemukir
18.04.2022, 09.36
Mutta jääkö se lyhyeksi? Thulelta kysyin ja he taas puolestaan varmistivat että tuo 20110733 olisi oikea. Tuossa akselin mitta 172mm ja siihen tulee 6mm paksu kartioholkki jolloin akselinmitaksi jää 166mm mikä on vain millin pidempi kuin alkuperäinen. Ehkä luotan enemmän omaan mittaukseen ja Thulen vastaukseen.
Jää se lyhyeksi, on vähän lyhyempi kuin alkuperäinen. Muistaakseni mietin tuota samaa kun laitoin kiinni. Yksi kesä tuon kanssa on menty ja toivottavasti pysyy jatkossakin kiinni :)
Minkälaista eturatasta tuollaseen 21 vuoden neuron oniin pitäisi laittaa? lmeisesti joku canyonin oma nyt, jota ei saa mistään. Meinaa ketju lähtä uudelle kierrokselle. Ei saa pelaamaan vaikka miten putsailee. Tai puhtaana pelaa, mutta vähänki märkänä/likaisena ei. Ratasta tarkemmin tutkiessa yhdessä hampaasta puuttu palanen ja yhdessä oli pieni vekki. Kilometrejä nyt noin 2500km
Ketjun pitäisi olla kunnossa. Sillä ajettu noin 350km
Minkälaista eturatasta tuollaseen 21 vuoden neuron oniin pitäisi laittaa? lmeisesti joku canyonin oma nyt, jota ei saa mistään. Meinaa ketju lähtä uudelle kierrokselle. Ei saa pelaamaan vaikka miten putsailee. Tai puhtaana pelaa, mutta vähänki märkänä/likaisena ei. Ratasta tarkemmin tutkiessa yhdessä hampaasta puuttu palanen ja yhdessä oli pieni vekki. Kilometrejä nyt noin 2500km
Ketjun pitäisi olla kunnossa. Sillä ajettu noin 350km
Mä laitoin tämmösen 2020 malliin
https://www.bike24.com/p2296714.html
Mä laitoin tämmösen 2020 malliin
https://www.bike24.com/p2296714.html
Saman tilasin. Canyoniltakin vastasivat, että shimano steps SM-CRE80-12 53mm ketjulinjalla on sopiva.
Muusteri
11.05.2022, 17.58
Onko kukaan laittanut suurempaa eturatasta neuroniin? Jos semmoisen laittaa, niin täytyykö myös ketju vaihtaa pidemmäksi?
Forerunner
09.09.2022, 13.59
Mahdollisesti Neuron:ON 6 lähtee tilaukseen työsuhdepyöräksi. Olisikohan M vai L -runkokoko sopivampi mitoilleni?
182cm pituus / 86-87cm inseam / n.190cm syliväli keskisormesta keskisormeen.
Mahdollisesti Neuron:ON 6 lähtee tilaukseen työsuhdepyöräksi. Olisikohan M vai L -runkokoko sopivampi mitoilleni?
182cm pituus / 86-87cm inseam / n.190cm syliväli keskisormesta keskisormeen.
Canyon kokosuositukset on mielestäni alakanttiin. Runkogeometrian perusteella suosittelen ehdottomasti L-kokoisen valintaa sun mitoilla. M-koko vois tuntua että kokoajan on ohjaustanko polvissa.
Forerunner
09.09.2022, 16.25
Canyon kokosuositukset on mielestäni alakanttiin. Runkogeometrian perusteella suosittelen ehdottomasti L-kokoisen valintaa sun mitoilla. M-koko vois tuntua että kokoajan on ohjaustanko polvissa.
Canyon suositteleekin mitoillani M-kokoa, mutta kun lisää sentin pituuteen niin suositteleekin L-kokoa, joten aika 50-50. Saatavuuskin olisi L-koossa parempi ja sen saisi ilman parin kuukauden odottelua, mutta sen perusteella ei ehkä kannata valintaa tehdä :D.
Sain oman työsuhdepyöräni Neuron:ON 8 (outlet malli) ja heti meni reklamointiin. Latausliitin oli hajonnut kiinnityskorvakkeista ja matkamittari kerrytti tuplana ajettua matkaa. Katsotaan miten Canyon hoitaa oman osuutensa.
Mitä laturimallia Neuron omistajat on saanut pyörän mukana? Itselle tuli vanhempaa EC-E6002 mallia ja ihmettelin että onko EC-E8004 vain erikseen hankittavana lisävarusteena.
aspfjall
03.10.2022, 09.16
Canyon Neuron:on 7, 2022, M-koko. Mahtaako Piikkisiat 2,6-leveenä mennä? Joku youtube-video oli, missä taakse ei Neuroniin kunnolla menny ilman hankauksia 2,6 leveä Piikkisika, vaan piti olla 2,25.
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
Ainakin 2019 mallissa ottaa takana 2,6 Piikkisika korkeuden puolesta jouston lopussa haarukkaan. Leveydestä ei jää kiinni. Eteen sopii hyvin.
Olen harkitsemassa vakavasti Neuron ON:6:sta ja kiinnostaa ehkä eniten nyt se, miten Neuron rullaa tasaisella. Mun maastoajoon tuo olisi varsin passeli, mutta koska lisäksi ajoa tasaisella tulee aika reilusti, niin mietin onko toi täysjousitettu ihan overkill versus etujousitettu. Sähkötön ja ihan pätevä hybridi multa löytyy, eli tää ei olisi ainoa käyttöpyörä.
Millaista ajoa Neuroneilla on ollut, ihan kaukana ketjun alkuhämärissä on joku ajellut työmatka-ajoakin omallaan - löytyisikö tuoreita kokemuksia?
Kuminauha
10.10.2022, 20.58
Eniten se pyörän rengastus vaikuttaa miten se rullaa, oikeastaan se on ilmanvastuksen kanssa se ainoa asia joka siihen vaikuttaa.
Sähkön kanssa sitten ne asiat jotka tekevät sähkömaasturista hitaan tasaisella pinnalla, esim ylämäissä - jousitus, paino, ilmanvastus - ne asiat se sähkö kompensoi.
Jos ei ole tapana jahdata ennätysaikoja asfaltilla tai soratiellä niin en mää mitää syytä ottaa sähkötäpäriä myös siihen sileen alustan liikkumiseen, jos on jokatapauksessa sähköä hankkimassa.
Eniten se pyörän rengastus vaikuttaa miten se rullaa, oikeastaan se on ilmanvastuksen kanssa se ainoa asia joka siihen vaikuttaa.
Sähkön kanssa sitten ne asiat jotka tekevät sähkömaasturista hitaan tasaisella pinnalla, esim ylämäissä - jousitus, paino, ilmanvastus - ne asiat se sähkö kompensoi.
Jos ei ole tapana jahdata ennätysaikoja asfaltilla tai soratiellä niin en mää mitää syytä ottaa sähkötäpäriä myös siihen sileen alustan liikkumiseen, jos on jokatapauksessa sähköä hankkimassa.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Tää käy järkeen. Mä en tosiaan tältä pyörältä hae maantiekiitäjän vauhtia vaan maaston lisäksi sitä monikäyttöisyyttä esim. pieniin ja letkeisiin 20-50km päiväreissuihin vaihtelevilla alustoilla ja sit satunnaisesti työmatkan taittamiseen asvaltilla.
Mä käyn vuokrafirmalta testaamassa ton täpärin (näyttäisi olevan tarjolla ainakin Neuron ON:8) niin saan vielä lisätuntumaa.
Onko vinkkejä mitä lisävarustetta kannattaa erityisesti tohon Neuroniin ottaa samalla?
Mikapark
11.10.2022, 13.29
Riippuen laitatko jotain lokasuojia, niin esim Mucky Nutz MugGuardit kohtuu hintaiset.
Riippuen laitatko jotain lokasuojia, niin esim Mucky Nutz MugGuardit kohtuu hintaiset.
Thanks! Jonkinlaiset lokarit pitänee hankkia kun ajoa on muutenkin kuin maastossa, joten pistin nää muistiin.
Thanks! Jonkinlaiset lokarit pitänee hankkia kun ajoa on muutenkin kuin maastossa, joten pistin nää muistiin.
Edessä on hyvä tuo Mugguard, koitin myös taakse siitä askarrella mutta auttamatta liian lyhyt jos tarkoitus selkä pitää kuivana.
Tällä ei oo sitä ongelmaa: https://www.bikester.fi/sks-mudrocker-mtb-takalokasuoja-M936807.html
Koheltaja
12.10.2022, 06.33
Olen harkitsemassa vakavasti Neuron ON:6:sta ja kiinnostaa ehkä eniten nyt se, miten Neuron rullaa tasaisella. Mun maastoajoon tuo olisi varsin passeli, mutta koska lisäksi ajoa tasaisella tulee aika reilusti, niin mietin onko toi täysjousitettu ihan overkill versus etujousitettu. Sähkötön ja ihan pätevä hybridi multa löytyy, eli tää ei olisi ainoa käyttöpyörä.
Millaista ajoa Neuroneilla on ollut, ihan kaukana ketjun alkuhämärissä on joku ajellut työmatka-ajoakin omallaan - löytyisikö tuoreita kokemuksia?
Ei Neuron vaan Giant Reign E+3 aika pitkälti siinä käytössä mitä kuvailit. Usein sillä tulee ajettua kuntolenkkiä maaston lisäksi tasaisella tiellä ja välillä työmatkat 22-25km suuntaansa riippuen reitistä. Pitkät joustot molemmissa päissä tuo mukavuutta eikä tarvitse tappaa vauhtia kun ajaa reunakivetyksen tai muiden monttujen yli. Aika paljon tulee ajettua rajoittimen tuntumassa, kovilla renkailla mennään usein yli rajoittajan ja poljetan luomuna, löysillä maastopaineilla rullaa huonommin ja silloin ajellaan enemmän avustuksilla. Yleensä kaksi alinta tehoaluetta viidestä on käytössä tiellä rullatessa riippuen fiiliksestä ja vastatuulesta.
Forerunner
12.10.2022, 11.42
Juuri saapui pyörä ja tulipa yllätyksenä, että jos haluaa akkua ladata irroitettuna täytyy itse hankkia siihen tarkoitettu adapteri.
Mikapark
12.10.2022, 14.55
Lisävarusteosastolla tuo, mutta saahan noita vaikka https://ebikebrothers.fi/product/233/shimano-adapteri-steps-sm-bte80-bt-e8030lle
Ei Neuron vaan Giant Reign E+3 aika pitkälti siinä käytössä mitä kuvailit. Usein sillä tulee ajettua kuntolenkkiä maaston lisäksi tasaisella tiellä ja välillä työmatkat 22-25km suuntaansa riippuen reitistä. Pitkät joustot molemmissa päissä tuo mukavuutta eikä tarvitse tappaa vauhtia kun ajaa reunakivetyksen tai muiden monttujen yli. Aika paljon tulee ajettua rajoittimen tuntumassa, kovilla renkailla mennään usein yli rajoittajan ja poljetan luomuna, löysillä maastopaineilla rullaa huonommin ja silloin ajellaan enemmän avustuksilla. Yleensä kaksi alinta tehoaluetta viidestä on käytössä tiellä rullatessa riippuen fiiliksestä ja vastatuulesta.
Kiitos, tutustun myös tähän! :)
Kiitos muutenkin kaikille asiallisista vastauksista ja kommenteista - välillä nöösinä on vähän siinä ja siinä viitsiikö harrastajafoorumille edes aloittaa mitään, kun turpaan tulee kuitenkin ;) Täällä sen sijaan tuntuisi olevan ihan asiallinen meno.
Kuminauha
13.10.2022, 20.27
Kyllä täälläkin niitä tarpeettomia suunsoittajia löytyy, älä huoli :)
Welmeri84
17.10.2022, 12.20
Tuo kyseinen 10vaihteinen rokkarin lyric 130mm keulalla malli. Keula vaihdettu parempaan ja kokeilin tuota jenkki asetuksen laittoa, niin se anturin siirto antaa 40km nopeutta ja loppuu välitykset ennenkuin moottori avustuksen. Olen ollut tyytyväinen kyllä.
Mitkä talvirenkaat sopii 2020 7.0-versioon?
Mitkä talvirenkaat sopii 2020 7.0-versioon?
Vastaan itselleni: 29x2.25
29x2.6 Piikkisika ei mahdu ainakaan Fillaripäiväkirja-videon perusteella (n 01:50)
https://www.youtube.com/watch?v=3vmIQVTiI8E
Itsellä toinen talvi lähti nyt 2,6 piikkisialla neuron: on 8 2020. Ei siellä liikaa tilaa ole. Olisiko 3-4mm nastasta runkoon. Varauksella saa kyllä tätä kokoa kyseiseen malliin laittaa.
Onko kukaan keksinyt pätevää fiksausta ongelmaan ettei pyörän sähköt lähde käyntiin pakkasella? Eilen sattui itselle ensimmäistä kertaa. Pyörä oli lähtiessä lämpimässä, joten startin suhteen ei ollut mitään ongelmaa. Ajoin padel-hallille, jossa pyörä oli ulkona about 1,5h ja pakkasta ulkona vajaa -10 astetta. Lähtiessä pyörää startatessa näytössä vain vilahti logo, jonka jälkeen näyttö sammui. Koitin lämmitellä virtanappia jos patteri olisi sen verran tuurilla lämmennyt, että se olisi tarjonnut tarpeeksi virtaa, mutta ei auttanut. Hieman tuli lämmin polkea lumessa kotiin ilman avustusta.
Tuohan tuntuu olevan etenkin näissä Canyoneissa hieman problemaattinen kun virtanapille on oma patteri, joka ei sitten kestä kylmyyttä kunnolla. Mietin, että voisi varsin avata tuon virtanapin auki, että onko patteri kuinka helposti vaihdettavissa/irroitettavissa. Tuo olisi aika helppo fiksi tilanteeseen jos kantaisi mukana vaikka taskussa aina varapatteria tällaisia tilanteita varten.
Voisin kuvitella, että pitempi metsälenkki talvella voi koitua aika pahaksi jos jossain vaiheessa matkaa paistelee makkaraa/juo kahvit ja matkan jatkaminen meneekin hieman hankalaksi jos pyörä ei ns. lähde käyntiin.
Lisäys: Itse pyörän akku oli lähtiessä siis 100% täynnä ettei pitäis sen puolesta olla ongelmaa. Pyörä käynnistyi aika nopeasti kotiin päästyäni kun pyörän sai taas lämpimään tilaan.
Vedä kampi nipparilla rattaaseen kiinni ja pyörität niin pirusti takaperin, kone toimii generaattorina ja pam, lähti käyntiin.
Vedä kampi nipparilla rattaaseen kiinni ja pyörität niin pirusti takaperin, kone toimii generaattorina ja pam, lähti käyntiin.
Täytyy kyllä myöntää, etten ollut varma oliko tämä jokin Pirkkaniksi-vitsi, mutta samaa viestiä tuli ihan Canyonilta kysyessä :D Hyvä tietää tällaisesta "magneto-keinosta".
Tässä viesti Canyonilta:
Akkua ei pääse käynnistämään manuaalisesti rungon läpi. Konetta voi kokeilla käynnistää ns. magneto-voimalla. Eturatas ja moottori pitää saada pyörimään taaksepäin. Kampihan ei pyöritä eturatasta joten helpoiten se käy kun yhdistää kammen eturattaaseen esim rautalangan pätkällä, tai jos rattaassa on pultit niin laittaa siihen kuuskoloavaimen jolloin kampi pyörittää siitä ratasta. Itse en ole päässyt tätä testaamaan mutta kymmenen pyöräytystä, tai noin 30-60s pitäisi riittää pyörän käynnistykseen. Lyhyillä tauoilla voi laittaa avustuksen Off-asentoon jolloin pyörässä pysyy virta 10 minuuttia.
Mielestäni tämä on vain huonoa suunnittelua, jossa ei ole otettu huomioon maita, joissa pyöräillään kylmälläkin ilmalla ja pyörän tulisi toimia silloinkin. Esim. Trekillä ja muutamilla muilla akun saa startattua rungon läpi. Rungossa on siis reikä, josta esim. kuusiokulma-avaimella pääsee tökkäämään suoraan akussa olevaa virtanappia, jolloin pyörän saa käyntiin tuotakin kautta.
Täytyy jokatapauksessa testata tuota keinoa jo ihan vaikka kotona, jotta toimiiko edes lämpimässä. Eipä tuo ole kuin laastari ongelmaan, mutta hyvä silti olla tiedossa jos jää reissussa tilanteeseen, että matkaa on kotiinpäin paljon ja pyörä on kuollut. Luomuna noita on melkoisen raskas polkea edes niitä muutamia kilometrejä jos alla on mitään muuta kuin tasaista asfalttia.
Täytyy kyllä myöntää, etten ollut varma oliko tämä jokin Pirkkaniksi-vitsi, mutta samaa viestiä tuli ihan Canyonilta kysyessä :D Hyvä tietää tällaisesta "magneto-keinosta".
Tässä viesti Canyonilta:
Akkua ei pääse käynnistämään manuaalisesti rungon läpi. Konetta voi kokeilla käynnistää ns. magneto-voimalla. Eturatas ja moottori pitää saada pyörimään taaksepäin. Kampihan ei pyöritä eturatasta joten helpoiten se käy kun yhdistää kammen eturattaaseen esim rautalangan pätkällä, tai jos rattaassa on pultit niin laittaa siihen kuuskoloavaimen jolloin kampi pyörittää siitä ratasta. Itse en ole päässyt tätä testaamaan mutta kymmenen pyöräytystä, tai noin 30-60s pitäisi riittää pyörän käynnistykseen. Lyhyillä tauoilla voi laittaa avustuksen Off-asentoon jolloin pyörässä pysyy virta 10 minuuttia.
Mielestäni tämä on vain huonoa suunnittelua, jossa ei ole otettu huomioon maita, joissa pyöräillään kylmälläkin ilmalla ja pyörän tulisi toimia silloinkin. Esim. Trekillä ja muutamilla muilla akun saa startattua rungon läpi. Rungossa on siis reikä, josta esim. kuusiokulma-avaimella pääsee tökkäämään suoraan akussa olevaa virtanappia, jolloin pyörän saa käyntiin tuotakin kautta.
Täytyy jokatapauksessa testata tuota keinoa jo ihan vaikka kotona, jotta toimiiko edes lämpimässä. Eipä tuo ole kuin laastari ongelmaan, mutta hyvä silti olla tiedossa jos jää reissussa tilanteeseen, että matkaa on kotiinpäin paljon ja pyörä on kuollut. Luomuna noita on melkoisen raskas polkea edes niitä muutamia kilometrejä jos alla on mitään muuta kuin tasaista asfalttia.
Varmaan huono suunnittelua, mutta moniko suunnittelee Pohjolaan autoja. Puhumatta kun autot sähköistyvät, niin pakkasilla täyteen ladatusta akusta pahimmillaan rangea alle puolet jäljellä. Taisi Pösössä ja Mokan käyttöohjeessa olla ettei ato edes käynnisty -30 pakkasessa ellei auto ole piuhanpäässä lämmityksessä.
Puhumatta matkapuhelimien hyytymisestä pakkasella…
Onko kellään kokemusta Neuron:ON 8 -21 ja Piikkisiasta? Mahtuuko 2.6 mukavasti vai onko turvallisempi ottaa 2.25?
Tämän mukaan 2.6 mahtuisi, 2.8 ei (eikä niitä enää kai edes saa?):
https://youtu.be/3vmIQVTiI8E
Eikös tuossa oo nimenomaan, että 2.6 ei mahdu vaan pitäisi laittaa 2.25.
No kohdassa 13:48 eteenpäin puhuu kyllä nimenomaan että 2.8 ei mahdu, että 2.6 menee taakse.
https://youtu.be/3vmIQVTiI8E?t=829
No kohdassa 13:48 eteenpäin puhuu kyllä nimenomaan että 2.8 ei mahdu, että 2.6 menee taakse.
https://youtu.be/3vmIQVTiI8E?t=829
Onpa ristiriitaista tietoa, videon alussa sanotaan ettei mahdu
Onko kellään kokemusta Neuron:ON 8 -21 ja Piikkisiasta? Mahtuuko 2.6 mukavasti vai onko turvallisempi ottaa 2.25?
Itsellä toista talvea pyörii 2,6" ,mutta ei sinne jää kuin noin 5mm tilaa korkeussuunnassa. Vähän tuurista kiinni mahtuuko vai ei. Joillain nämä on venynyt käytössä. Aluksi mahtuu ja myöhemmin alkaa raapimaan.
Itsellä toista talvea pyörii 2,6" ,mutta ei sinne jää kuin noin 5mm tilaa korkeussuunnassa. Vähän tuurista kiinni mahtuuko vai ei. Joillain nämä on venynyt käytössä. Aluksi mahtuu ja myöhemmin alkaa raapimaan.
Ok, kiitos tiedosta! Ehkä turvallisempi valita siis tuo 2.25" vaikka leveämpi muuten houkuttelisi.
Olen ostamassa Neuron:ON 8 pyörää, mutta facen eMTB Suomi ryhmässä lukemani laittoi miettimään.
Liittyi käynnistysnapin kylmäongelmiin johon kerrottiin Canyonilta vastatun että napin akku latautuu vain kun pyörän akkua ladataan kiinnitettynä pyörään. Jos akkua ladataan irrallaan, niin nappi ei lataudu.
Silloinhan voisi käydä niin että napin akku tyhjentyisi kokonaan jos pyörä ei ole ikinä piuhan päässä. Luulisi että napin akku latautuisi ajon aikanakin varsinaisesta akusta.
Lisäksi joku kertoi Canyonin vastanneen joskus niinkin että pyörän akkua ei suositella ladattavan irrallaan koska se vähentää akun elinikää. Mitenköhän se siihen vaikuttaa.
Jos käynnistysnappi tosiaan toimii noin, niin joudun hylkäämään Canyonin koska en voi ladata akkua koskaan kuin irrallaan kun pyörä on taloyhtiön pyörävarastossa.
Vakavasti harkitsemassa Neuron ON 7 tai 8 hankintaa, joten oletteko olleet tyytyväisiä omiin pyöriinne?
Kun vaikuttaa siltä että muilta merkeiltä ei saa yhtä hyvää vastinetta rahalle, ainakaan Neuron 7:n hinnalla...
Hyvin tyytyväinen olen. Mutta taitaa olla top-of-the-line malli tuota vanhempaa sarjaa jossa ei ole integroitua akkua mutta Foxia ja kaikki XT:tä.
aspfjall
18.02.2023, 18.57
Mulla Neuron:on 7, 2022. On riittänyt omaan käyttöön mainiosti. Pyörä tuntuu ketterältä peruspolkuajeluihin. Olen vaihtanut 130 mm ilmajousen tilalle 140 mm sekä 50 mm riserbarin, leveys 780 mm. Nämä muutokset paransivat alamäkikäyttäytymistä, keula hieman kevenee, mutta ei liiaksi asti. Mutta kyllä sillä vakionakin alamäet pääsee. Toki jos alamäet/bike parkit enemmän kiinnostaa niin vähintään Spectral sitten. Hinta pompsahtaa sitten tietenkin.
Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla
Olen ostamassa Neuron:ON 8 pyörää, mutta facen eMTB Suomi ryhmässä lukemani laittoi miettimään.
Liittyi käynnistysnapin kylmäongelmiin johon kerrottiin Canyonilta vastatun että napin akku latautuu vain kun pyörän akkua ladataan kiinnitettynä pyörään. Jos akkua ladataan irrallaan, niin nappi ei lataudu.
Silloinhan voisi käydä niin että napin akku tyhjentyisi kokonaan jos pyörä ei ole ikinä piuhan päässä. Luulisi että napin akku latautuisi ajon aikanakin varsinaisesta akusta.
Lisäksi joku kertoi Canyonin vastanneen joskus niinkin että pyörän akkua ei suositella ladattavan irrallaan koska se vähentää akun elinikää. Mitenköhän se siihen vaikuttaa.
Jos käynnistysnappi tosiaan toimii noin, niin joudun hylkäämään Canyonin koska en voi ladata akkua koskaan kuin irrallaan kun pyörä on taloyhtiön pyörävarastossa.
Omaa neuronia en ole kertaakaan ladannut akku paikallaan pyörässä. Pyörällä ajettu nyt noin 4200 km ja pyörä on kaksi talvea ollut kylmässä varastossa. Akku tietenkin lämpimässä. Ikinä ei ole käynnistynapin kanssa ollut ongelmia. Itse aina epäillyt tuota että latautuisi vain paikallaan. Luulisi pakkasen viimestään vievän virrat napin akusta.
Onko kukaan punninnut tuon pyörän akkua? Miettinyt tuon 7:n ostamista, mutta ongelmaksi tulee sen kuskaus. Peräkoukkua ei ole, sedanin peräkonttiin pyörä ei taivu ellei pura sitä atomeiksi ja kattotelineissä painoraja on 20 kg.
Pitääkö ostaa Trekin eXE, vai isompi auto?
Onko kukaan punninnut tuon pyörän akkua? Miettinyt tuon 7:n ostamista, mutta ongelmaksi tulee sen kuskaus. Peräkoukkua ei ole, sedanin peräkonttiin pyörä ei taivu ellei pura sitä atomeiksi ja kattotelineissä painoraja on 20 kg.
Noin 3,5 kg se painaa. Taitaa vähän yli 20kg jäädä vielä painoa ilman akkua. Itse kuskannut thulen up ridellä neuron: on 8. Hyvin se on siellä pysynyt.
Potentiaali
20.02.2023, 03.33
Nyt olisi Neuron ON 7 -20% ja Neuron ON 8 -14%.
https://www.canyon.com/fi-fi/mountain-bikes/trail-sale/#section-product-grid
Kuminauha
20.02.2023, 17.49
Alla punnitut painot 2021 Spectral:ON CF7 akkukannen kanssa.
BT-E8036 (630Wh) 3693g
BT-8035-L (504Wh) 3215g
BT-8035 (504Wh) Shimanon tietojen mukaan 2,9kg
Neuron ON 6 ja 7 hintaeroksi näyttäisi jäävän 290 € jos ottaa saman kokoiset akut. Kannattaako investoida kalliimpaan jolloin saisi 12 vaihdetta 10 sijaan sekä ilmeisesti paremman jousituksen sekä hiukan keveämmän pyörän? Kyselee sähköpyöränoviisi.
Edit. hintaero olisikin 540 euroa.
Neuron ON 6 ja 7 hintaeroksi näyttäisi jäävän 290 € jos ottaa saman kokoiset akut. Kannattaako investoida kalliimpaan jolloin saisi 12 vaihdetta 10 sijaan sekä ilmeisesti paremman jousituksen sekä hiukan keveämmän pyörän? Kyselee sähköpyöränoviisi.
Itse mietin ihan samaa. Muutaman vuoden olen oman luomu-Neuronin ohella vuokrannut sähkö-Spectraleja ja sähkö-Neuroneja. Nyt voisi hyvin ostaa Neuron: onin kun hyvään hintaan saa.
Pohdin, että onko Neuron: on 7 tuon lisähinnan arvoinen? Omalla käytöllä 500wh akku on toiminut Lapissakin 40-50km lenkeillä Kiilopäällä ja pääasiassa kuitenkin ajan Etelä-Suomen polkuja, siksi en ole varma pitäisikö olla suurempi akku. Toinen kysymys on, onko Fox Rhytm 34 selvästi parempi kuin Rockshoxin 35 Silver? Ilmeisesti painoero (melko suuri 800g) 6 ja 7:n välillä tulee pitkälti haarukasta. Jarrut ja kiekot/renkaathan noissa on samat, 7:ssa 12-lehtinen pakka ja vaihtaja kun taas 6:ssa 10-lehtinen (joka sähkössä varmaan riittää ihan OK)
Sen verran hyvät tarjoukset nyt menossa myös lisäakusta, että pohdin myös muutamaa akkuvaihtoehtoa: 504wh vs. 630wh tai 2x504wh setillä. Onko Neuron: onin omistajilla suosituksia näistä versioista (6 vs 7 ja akkuvaihtoehdot)?
Hinnat tällä hetkellä n.:
Neuron: on 6, 504wh akulla: 3070e
Neuron: on 6, 630wh akulla: 3320e
Neuron: on 6, 504wh + 504wh lisäakulla: 3420e
Neuron: on 7: 3868e
Itse mietin ihan samaa. Muutaman vuoden olen oman luomu-Neuronin ohella vuokrannut sähkö-Spectraleja ja sähkö-Neuroneja. Nyt voisi hyvin ostaa Neuron: onin kun hyvään hintaan saa.
Pohdin, että onko Neuron: on 7 tuon lisähinnan arvoinen? Omalla käytöllä 500wh akku on toiminut Lapissakin 40-50km lenkeillä Kiilopäällä ja pääasiassa kuitenkin ajan Etelä-Suomen polkuja, siksi en ole varma pitäisikö olla suurempi akku. Toinen kysymys on, onko Fox Rhytm 34 selvästi parempi kuin Rockshoxin 35 Silver? Ilmeisesti painoero (melko suuri 800g) 6 ja 7:n välillä tulee pitkälti haarukasta. Jarrut ja kiekot/renkaathan noissa on samat, 7:ssa 12-lehtinen pakka ja vaihtaja kun taas 6:ssa 10-lehtinen (joka sähkössä varmaan riittää ihan OK)
Omasta neuron: on8 vm21 vaihdoin rockshox 35 tilalle rockshox piken. Kyllä sen painoeron huomaa vaikka pyörä on muutenkin painava. Foxista en osaa sanoa, mutta ei tuo 35 kummonen ole.
Itse tilasin Neuron:ON 6:n.
Perusteluja:
- en tyypillisesti tee niin pitkiä lenkkejä, että akun koolla olisi väliä (tai ainakaan omat lenkit luomuläskillä eivät ole olleet järin mittavia, sähköllä tilanne voi toki muuttua)
- pienempi akku on kevyempi
- tykkään enemmän Shimanon vaihteistojen tuntumasta (läskissä 11 speed SRAM GX ja ainakin siinä on karkean oloinen tuo vaihteen vaihto) ja 10 vaihdetta riittää sähköavustuksen kanssa varmasti
- painava keula tulee luultavasti jossain vaiheessa vaihdettua kevyempään/parempaan (esim. RockShox Pike tai Lyrik, kunhan tulee hyvä tarjous vastaan :))
Kysymys:
Mitä lokasuojia suosittelisitte? Kuvista lisäpisteitä :D
Omasta neuron: on8 vm21 vaihdoin rockshox 35 tilalle rockshox piken. Kyllä sen painoeron huomaa vaikka pyörä on muutenkin painava. Foxista en osaa sanoa, mutta ei tuo 35 kummonen ole.
Foxin Rhythm 34 on kyllä hyvä keula ja aivan eri sarjassa, kuin Rokkarin 35 sarjan.
Sama pohdinta täällä, että kumman tilaisi...
Rokkarin 35 menisi kyllä vaihtoon, mutta 10-speed vaihteisto lienee ihan ok sähkärissä ja sen voisi sitten päivittää tarvittaessa joskus, kun voimalinja on poljettu loppuun...
Sama pohdinta täällä, että kumman tilaisi...
Rokkarin 35 menisi kyllä vaihtoon, mutta 10-speed vaihteisto lienee ihan ok sähkärissä ja sen voisi sitten päivittää tarvittaessa joskus, kun voimalinja on poljettu loppuun...
Lopetin pohtimisen ja laitoin tilauksen kutosesta sisään. On varmasti riittävän hyvä ensimmäiseksi sähköpyöräksi.
Sama fillari lähti tilaukseen, isommalla akulla.
Isommalla akulla myös tänne. L-koko cool glacier värisenä.
everlast
01.03.2023, 15.02
7 tuli laitettua tilaukseen. Minkähän mittainen ketju tuossa on? Voisi tilata jo valmiiksi uutta hyllyyn, kun täytyy muutakin roipetta hankkia.
Kuminauha
01.03.2023, 17.08
Ei oo mikään ketju suoraan paketista oikeen pitunen. Aina niitä pitää lyhentää pyöräkohtasesti sopivaksi, ellei tuurilla sitten noi valmiit mitat osu kohalleen. Eli ketjun katkasin kanssa hankintaa, jossei sellasta ole.
126 linkkinen varmaan piisaa, ainakin Spectralissa riittää. XT(8100) tai XTR(9100) tasonen kannattaa suoraan ottaa.
7 tuli laitettua tilaukseen. Minkähän mittainen ketju tuossa on? Voisi tilata jo valmiiksi uutta hyllyyn, kun täytyy muutakin roipetta hankkia.
Neuron: on8 ostanut 126 lenkkisiä. Muistaakseni 122 lenkkiä siellä oli.
Uuden sähköpyörän hankinta harkinnassa ja toivoisin hieman näkemystä kokeneemmilta. Taustaa pari vuotta maastopyöräilyä jäykkäperäisellä Orbea Laufeylla, ja nyt sähkötäpäri kiinnostaisi. Pituutta 188 cm ja painoa 115 kg. Käyttötarkoitus maasto ja työmatkapyöräily muutaman kerran viikkoon 12km/suunta.
Vaihtoehtoina pyörinyt pakasta revityt Neuron:ON6 (ehkä ON7) sekä nyt tuli myös mahdollisuus vuoden 2021 käytettyyn Neuron:ON8-pyörään, jossa kilometrejä 3500 km takana, mutta hintaa 1000 euroa vähemmän kuin ON6:lla. Miten tällaisen käytetyn hankintaa kannattaisi lähestyä? Kauanko moottorit kestää eli onko jotain mistä kannattaisi olla varpaillaan?
Tuleeko mieleen muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
Toivoisin
LeetCycler
02.04.2023, 09.09
Moro!
Onko porukka kuskannut Neuron:ON vetokoukkuun laitettavalla telineellä? Mietin tuota rungon kiinnitystä, että mihin sen laittais kiinni. Iskari ja juomapulloteline aika pahasti tiellä. Paras vaihtoehto mitä keksin on, että irroittaa juomapullotelineen ja tuosta iskarin alapuolelta sen kiinni. Turhaa jumppaa kyllä irroitella tuota juomapullotelinettä, mutta minkäs teet kun tuo geometria on tuollainen. Jos jollain on parempia ideoita niin kertokaa ihmeessä.
Pyöränä Neuron:ON9 ja pyöräteline Hapro Atlas Premium Xfold 2
Itsellä kulkenut Velospace XT2:n kyydissä satulaputkesta kiinnitettynä. Ainakin nuo Thulen kourat saa pyöritettyä että saa joko vaakaputken ylä- tai alapuolelta kiinni.
LeetCycler
03.04.2023, 18.38
Niin kaipa sen siihen satulaputkeen voisi laittaa kiinni. Siitähän se on pistettävä tuohon huoltotelineeseen. En ole ihan varma miten tuossa pyörätelineessä riittää korkeus. Yksi mielestäni tuon pyörän huonoista puolista, että joutuu tuohon hissitolppaan laittaa kaikki telineet kiinni.
edit: korjattu lausetta
Niin kaipa sen siihen satulaputkeen voisi laittaa kiinni. Siitähän se on pistettävä tuohon huoltotelineeseen. En ole ihan varma miten tuossa pyörätelineessä riittää korkeus. Yksi mielestäni tuon pyörän huonoista puolista, että joutuu tuohon hissitolppaan laittaa kaikki telineet kiinni.
edit: korjattu lausetta
Esim tuosta rungon pystyputkesta ennen varsinaista satulatolppaa saa kiinni tai sitten tuolta alapuolelta mahtuu kanssa ottamaan mitä testailin.
https://i.postimg.cc/BbC86LVq/image.png
LeetCycler
04.04.2023, 22.17
Juu tuohon juomapullotelineen viereen meinasin laittaa, mut ei itsellä ainakaan mahdu ilman, että ottaa juomapullotelinettä irti. Pitää huomenna kokeilla jos saa tuohon ylös kiinni satulan juureen.
LeetCycler
05.04.2023, 20.18
Laitoin tuosta sun kuvassa iskarin sag-kuminauhan yläpuolelta kiinni tuohon vaakaputkeen. Hyvin pysy. Tuonne alas oli aika perseestä yrittää pujottaa ja ei tuntunut hirveä tukevalta tuosta satulatolpan juuresta. Jäi aika auki se kiinnityssysteemi. Kiitos vinkeistä!
Joo se on varmasti hyvä kanssa jos on vapaana. Itsellä tuo lukko siinä kohti niin vähän lisärajoitteita vielä kiinnityspaikkojen suhteen.
Kysymys moottorin äänistä.
Täällä yksi Neuron on 7 uusi omistaja. Pistin trail-kampanjasta tilauksen ja pyörä saapui viime viikolla. Pari koeajoa nyt ajettu. Täytyy kokeneilta kysyä, että mikä on normaali ääni moottorista? Kun ajan avustus päällä, kuulen normaalin moottorin äänen lisänä sellaista hieman epätasaista metallisen hankaavaa ääntä. Alkuun luulin että etujarrulevystä mutta sitten hiljempaa ajelin ja paikallistin sen moottoriin. Sattuipa niin että naapurin mies tilasi Neuron On 6 pyörän ja hänelle asiaa ihmettelin ja hän oli kiinnittänyt samaan asiaan huomioita omassa pyörässään. Käytiin koeajoilla toistemme fillareilla ja samanlainen metallinen hieman epäsäännöllinen laahava ääni kuuluu molemmista moottoreista. Onko tämä nyt ns. normaalia ääntä EP8 sähkömoottorista vai mitä? Itsellä aikanaan oli 1000w Bafang keskiömoottori ja siinä ei kyllä tällaista laahaavaa metallista epäsäännöllistä kahinaa ollut.
Kuminauha
06.04.2023, 19.07
Ilman näytettä ei kyllä voi sanoa mitään tohon.
Eemeli82
06.04.2023, 22.47
Kuten Kuminauha tuossa sanoi, niin ilman jotain ääninäytettä ei voi tai on ainakin kovin vaikea sanoa mitään. Toki sen verran voin todeta, että en kyllä ainakaan omasta EP8:sta mielestäni kuule mitään epäsäännöllistä metallista hankaavaa ääntä. Mutta se mikä on normaalia moottorin ääni lienee aikalailla, jos nyt ei mahdotonta, niin ainakin kovin vaikeaa tekstin muotoon kirjoittaa. Jos siitä sais jonkun ääninäytteen, niin siitä olisi huomattavasti helpompi jotain sanoa.
Itsellä kans Neuron:ON 7 ja kyllä tuon moottorin ääni on ehkä sellaista hankaavaa. Mutta en pitäisi sitä epätavallisena. Lisäksi kun avustus kytkeytyy pois päältä, niin pitää oman äänensä.
Vaihdoin muuten takaiskariin, 3D-tulostimella tehdyn 0.8 tokenin. Vakiona kun siellä on 0,4 joka on itselleni liian pieni. Iskarin käyttäytyminen muuuttui huomattavasti paremmaksi. Ei pohjaa enään samaan malliin.
Ei tarvinnut koko sarjaa ostaa.
Jos kuulutte Facebookissa eMTB Suomi -ryhmään, siellä on Spectralin omistaja laittanut ääninäytteen: https://www.facebook.com/reel/787558889463701
Itsellä bränikkä Spectral ON ja täysin samanlainen ääni. Montaa metriä en ole kerennyt ajaa, enkä siten hirveesti tuota vielä tutkia. Mutta ääni tulee esiin noin nopeudessa 23km/h->. Sama ääni, polkee tai ei, kuuluu myös kun laskee alamäkeen ja nopeus nousee mainitulle tasolle.
Itsellä bränikkä Spectral ON ja täysin samanlainen ääni. Montaa metriä en ole kerennyt ajaa, enkä siten hirveesti tuota vielä tutkia. Mutta ääni tulee esiin noin nopeudessa 23km/h->. Sama ääni, polkee tai ei, kuuluu myös kun laskee alamäkeen ja nopeus nousee mainitulle tasolle.
Minulla ensi kilometreistä asti kuulunut tuo rahina ja kilsoja alla vasta noin 30km. Kuuletko äänen jos ajat ilman sähköavustusta?
Minulla ensi kilometreistä asti kuulunut tuo rahina ja kilsoja alla vasta noin 30km. Kuuletko äänen jos ajat ilman sähköavustusta?
Sama, ääni kuului heti alusta asti. Ja ääni kuuluu avustuksen kaikilla tasoilla, ilman avustusta sekä virrat sammutettuina
LeetCycler
18.04.2023, 21.15
Katsoin tuossa youtubesta Pelkkää Alamäkeä videota Mucky Nutz MugGuard, rear-tuotteesta ja vaikutti ihan lupaavalta. Onko kukaan kokeillut Neuron:ON tuollaista? Tähän ei taida oikein mikään mahtua, kun rengas on melkein rungossa kiinni. Ei taida tuokaan mahtua. Tämän pyörän yks rasittavammista vioista.
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/mucky-nutz-mugguard-long-3/
Bearhill
19.04.2023, 09.57
Itselläni on Neuron: on 6:ssa SKS Mudrocker rear. Mahtuu ja suojaa hyvin.
Katsoin tuossa youtubesta Pelkkää Alamäkeä videota Mucky Nutz MugGuard, rear-tuotteesta ja vaikutti ihan lupaavalta. Onko kukaan kokeillut Neuron:ON tuollaista? Tähän ei taida oikein mikään mahtua, kun rengas on melkein rungossa kiinni. Ei taida tuokaan mahtua. Tämän pyörän yks rasittavammista vioista.
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/mucky-nutz-mugguard-long-3/
Minulla on uudessa Neuronissa tuo Mucky Nutz ja sopii tosi hyvin haarukan sillan yläpuolelle kiinnitettynä. Ei taida sekään mahtua renkaan ja sillan väliin.
Laitoin pyörään ensin edellisestä pyörästä jääneen SKS Mudrocker Rear lokarin, mutta Mucky Nutz on minusta paljon parempi. Asennuskulmassa on useampi kuin kaksi mahdollisuutta, joten sain asentoon jossa suojaa haarukan alanivelen paremmin. Ei ole takapäästään yhtä lerppu kuin SKS.
Neuronin akun kiinnitys taitaa olla aika heppoinen kun akku putosi mukulakivikadulla ajaessa. Joillakin on ollut ongelmana huonosti säädetty yläkiinnike, mutta luulin olevan tässä ok kun akku on lukkiintunut kevyesti painaen selvästi napsahtaen.
Selvisin nyt suojakannen naarmuilla, mutta jäi epäilys uskaltaako tällä mennä kivikkopoluille ilman akun ympärille kiristettyä hihnaa tms.
Nassesetae
19.04.2023, 20.44
Terve. Toivottavasti voisin saada Foorumilta apua ongelmaani. Rouvalla on 2022 Canyon Neuron on 7. Moottorina siis Shimano EP-8.
Vasemman puolen poljin irtosi kesken lenkin. Sain sen jotenkuten tuohon paikoilleen niillä kahdella kuusiokoloruuvilla. Tuohonhan kuuluu kuitenkin joku pultti vielä lisäksi? Vai onko se enemmän vaan joku näkösuoja? No kuitenkin osa puuttuu. Canynonin aspan palvelu oli poikkeuksellisen hengetöntä, tyyliin googlaa itse. Ja sitä kautta ei pääse mihinkään tolkkuun että mikä osa tuohon tarvitaan. Kampisarjan nimi on Canyonin verkkosivun mukaan FSA CK 752 E-MTB. Oikeassa polkimessa siinä suojassa lukee ML598A 4.5-6.5 Nm. Mutta onko se vasemmalla puolella identtinen? Googlaus antaa myös jotain osaa missä on paljon pienempi vääntömomentti?
Onko jollakin tietoa sanoa tuon osan nimi tai joka tarkka koodi tai linkki johonkin verkkokauppaan ko. osaan? Tai voiko saada kuvan ko. osasta? Kiitos paljon jos joku voisi jeesata. TÄssä vielä linkki kuvaan. https://aijaa.com/MaQWa3
LeetCycler
19.04.2023, 20.59
Minulla on uudessa Neuronissa tuo Mucky Nutz ja sopii tosi hyvin haarukan sillan yläpuolelle kiinnitettynä. Ei taida sekään mahtua renkaan ja sillan väliin.
Laitoin pyörään ensin edellisestä pyörästä jääneen SKS Mudrocker Rear lokarin, mutta Mucky Nutz on minusta paljon parempi. Asennuskulmassa on useampi kuin kaksi mahdollisuutta, joten sain asentoon jossa suojaa haarukan alanivelen paremmin. Ei ole takapäästään yhtä lerppu kuin SKS.
Itse juuri haluaisin sen renkaan ja sillan väliin. Ärsyttää kun sinne ei mahdu mitään ja kaikki paska työntyy sinne moottorin väliin. Auttais se varmaan vähän siihen, että hissitolppaan ei lentäisi niin paljon mutaa. Pitää vielä miettiä vähän.
Hakemalla "shimano crankset plug" näet puuttuvan osan. Tuon avulla asetetaan kampi paikalleen ja niillä kahdella kuusiokololla lukitaan.
Nassesetae
19.04.2023, 23.26
Hakemalla "shimano crankset plug" näet puuttuvan osan. Tuon avulla asetetaan kampi paikalleen ja niillä kahdella kuusiokololla lukitaan.
Kiitos. Olen varmaan aika blondi, mutta tuo hakusana antaa hirvittävät määrät eri vaihtoehtoja.
Kuminauha
20.04.2023, 06.13
https://www.bike-discount.de/en/shimano-crank-arm-fixing-bolt-for-xt/slx/lx/grx
Tuossa on oikea osa. Pitäisi kyllä löytyä suomalaisilta pyörähuolloilta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.