Näytä tavallinen näkymä : 27,5+ renkaat
CRC näyttäisi ainakin myyvän noita kaikki, lähtis varmaan tilaukseen, mutta kun on jo noita Maxxiksen renkaitakin, joilla ei ole ehtinyt vielä juuri edes ajamaan :rolleyes:
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/schwalbe-nobby-nic-plus-tyre-apex-snakeskin/rp-prod154979
Hintaa vain tuolla useita kymppejä enemmän kuin Saksassa. Odottelen vielä rauhassa ja pohdin lähdenkö riskeeraamaan että 3.0 raapii ketjua. 1x olisi tietysti avuksi mutta se maksaa ja nykyinen voimansiirto toimii muuten hyvin.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
moiolenjuha
06.03.2017, 21.18
Hei Rengas ihmiset !
On itselleni tulossa 27.5+ pivot mun läskipyörän kaveriksi ja kysymys kuuluukin näin :
Läskipuolella ehdoton nro 1 on schwalbe Jumbo jim rullaavuuden vuoksi ja pärjää sillä myös märällä yms...
Eli mikä on Plus puolen jumbojim ?
Kevyt, kestävä ja maastossa hyvin rullaava !
Eteen swalpen noppynikki ja taakke rokettironi.
Juha Jokila
06.03.2017, 22.28
Hei Rengas ihmiset !
On itselleni tulossa 27.5+ pivot
Onnittelut valinnasta. Fillarin mukana tulevat Maxxisen Reconit vaikuttaa hyviltä renkailta. Kuvio on paljon maltillisempi kuin kuvista osasin päätellä. Tuskin kannattaa kokeilematta muuksi vaihtaa.
Onnittelut valinnasta. Fillarin mukana tulevat Maxxisen Reconit vaikuttaa hyviltä renkailta. Kuvio on paljon maltillisempi kuin kuvista osasin päätellä. Tuskin kannattaa kokeilematta muuksi vaihtaa.
Samaa mieltä, mulla oli viime kesällä Recon+ eturenkaana ja se kyllä rullasia sekä piti hyvin, tuntui jopa kestävän kivikossa ajoakin mukavasti. Tämä menee varmasti taas ensi kesänä lenkkiajoon alle, nyt varmaan taakse, kun edessä tulee olevaan varmaan DHF tms. järeämpi rengas.
Kannattaa ainakin noilla lähteä liikkeelle, kelpo nakit.
Bumbabambuee
07.03.2017, 15.21
Jos nobby niccien todelliset painot jotain kiinnostaa, niin tässä olisi:
2016 3.0 Trailstar Snakeskin: 922g
2016 3.0 Pacestar Snakeskin: 894g
2017 3.0 Pacestar Snakeskin apex: 1012g
Suoraa paketista vaa'alle.
moiolenjuha
07.03.2017, 15.58
Eteen swalpen noppynikki ja taakke rokettironi.
Hyvä tietää tämäkin setti. Kuitenkin parasta tässä on ettei + renkaat maksa kuten fatbiken renkaat joten voi vähän kokeilla erilaisia settejä =)
Kiitoksia sun videoista se lopullinen ajatus sitten lähti ( karkasi lapasesta ) :) Ja tietenkin meinaan koittaa miltä ne tuntuu, mutten halua enää kokea uutta juggernault kokemusta kuten läskipyörälläni koin :D
NoordMan
09.03.2017, 09.29
Isoja on painoerot näissäkin. Mulle tuli juuri 3.0 Trailstar Ss 874g. Vanteilla 3.0 Pacestar Ss jotka 850g ja 852g. Mutta tasapainon vuoksi sain läskiin Jumbo Jimit jotka oli kivasti ylipainoisia...
Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla
J.Kottenberg
09.03.2017, 09.39
, mutten halua enää kokea uutta juggernault kokemusta kuten läskipyörälläni koin :D
Vaikka ei tähän topikkiin oikein kuulukaan niin pakko kysyä; oliko ne Juggernaut Sport? (kuulemma ne on huomattavasti erilaiset kuin Pro)
Blackborow
09.03.2017, 15.16
Mikä se on passeli leveys plussavanteelle? 40mm? 2,8" ja/tai 3" renkulaa olisi tarkoitus käyttää.
J.Kottenberg
09.03.2017, 19.16
Itsellä 29+ssa on 50mm vanne ja se on hyvä jos pääasiassa 3" kumeja suosii. Yleiskäyttöön, siis eri levyisillä renkailla ajoa varten itse valitsisin 40mm kehät. Varsinkin jos normi nastarenkaita käyttää ja on tällaiset olosuhteet kuin tänä talvena on ollut, siis jäätäkin ja vähän lumen takia kiviä näkyvissä joka paikassa niin 50mm kehän reuna on turhan huonosti suojassa kapean kumin kanssa.
NoordMan
09.03.2017, 20.20
https://www.bikerumor.com/2016/08/12/tech-story-match-bicycle-tire-width-rim-width-best-results/
Välillä tuntuu ettei rengasvalmistajatkaan tiedä minkä levyiselle vanteelle heidän renkaat pitäisi asentaa. Jutun lopussa ehdotetaan nyrkkisäännöksi että vanteen sisäleveys pitää olla 50-65 % käytettävän renkaan leveydestä. Eli 3.0 NN joka on n. 72 mm pitäisi asentaa i36 tai leveämmälle vanteelle. Itselläni on juuri tuo yhdistelmä ja onhan rengas melkoinen pallo.
Ei vaikuta meikäläisen ajoon mutta siitä huolimatta ottaisin leveämmät vanteet jos sellaisia olisin 3" varten hankkimassa.
Mä taas en oikein ole lämmennyt noille leveille kehille. i35 on tuntunut hyvältä omiin ajoihin myös 3" kumilla. Leveämmän kehän kokemukset on kyllä 29+:sta mutta teki mun mielestä fillarista enemmän läskipyörämäisen ajoltaan josta en niin välittänyt. Omalla kohdalla luulen että ennemmin vaihdan 2.8 kumiin kuin levennän kehää mikäli tuntuu että rengas tarttee tukea enemmän. Vielä ei kyllä ole siltä tuntunut.
Itsellä tuli pyörässä 40mm kehät NN 2.8 renkailla ja näytti hyvältä. Nyt talvella samoilla kiekoilla 57/584 Suomi Tyresin nastat (jotka käytännössä rungosta 60mm) niin tuntuu sopivan kuin nenä päähän noille 40 kehille.
Enkä ees aio plussa täpäristäni tehdä mitään läskiä, joten 3" renkaita ei mulle tule vesipallo efektiä tekemään. Jousitus on sitä varten millä iskuja vaimennetaan, eikä rengas koskaan.
2017 3.0 Trailstar SS Apex: 1056g. Leveys 75mm kieppeillä sekä rungolla että kuviolla 45mm sisäleveyden scraperin kehällä.
Moi, tuli hankittua Spessun Fuse expert ja kysyisinkin että minkälaisilla paineilla kannattaa lähteä tuota ajamaan ja kokeilemaan sopivia ? Kuskilla painoa n. 74kg, kokemusta maastopyöristä n.20v. takaa täysjäykistä. Kannattaako nuo litkuttaa ja onko samat paineet sisurilla sekä litkuilla ?
Moi, tuli hankittua Spessun Fuse expert ja kysyisinkin että minkälaisilla paineilla kannattaa lähteä tuota ajamaan ja kokeilemaan sopivia ? Kuskilla painoa n. 74kg, kokemusta maastopyöristä n.20v. takaa täysjäykistä. Kannattaako nuo litkuttaa ja onko samat paineet sisurilla sekä litkuilla ?
Itsellä hyvin vastaava pyörä (Orbea Loki) ja 5kg enemmän massaa. Edessä 0.7 ja takana 0.9 Bar on toiminut ihan mukavasti joten suosittaisin lähtemään aika samoista lukemista. Ja ehdottomasti kannattaa litkuttaa, helppo homma oletettavasti myös Fusessa ja kulku paranee huomattavasti.
Vaihdoin viikko sitten FF:t WTB:een polkupomoihin. Kovin suuria odotuksia ei ollut niistä koska kukaan ei koskaan niistä tunnu mitään sanovan missään. Yllätyin kuitenkin iloisesti kuin sain paineet edes suunnilleen kohdilleen eli eteen vähän alle 1 baari ja taakse vähän yli 1 baari. Rengas ei tunnu pomppivan juuri ollenkaan edes kivikkoalamäessä eikä myöskään jäädy näillä tämän hetkisillä pääsiäislämpötiloilla. Pitoakin tuntuu ainakin näin kuivalla kelillä löytyvän niistä kohdista mistä jäät on sulaneet pois:).
Ovat siis 3.0 kokoiset ja joku vissiin 2 komponentti seos, joka kyllä rullaa hyvin. Juuri ja juuri sopii DVO Diamondissa pyörimään näin kuivalla kelillä. Mutakelillä ei sitten kyllä enää taida eturengas pyöriä mihinkään, mutta eipä täällä suomen maalla missään oikein kunnon mutaa taida ollakkaan. Ei ne ihan yhtä isot ole kuin nuo Läski Freddiet, koska FF:t ei sopineet tuossa DVO:ssa pyörimään
Onko tietoa Maxxiksen minion DHF/DHR 2.8/3.0 saapumis ajankohdasta kauppoihin? Myös tarkemmat leveydet/korkeudet kiinnostais myös.
^Mahtaakohan noita tulla DD-kyljillä?
Mulla takana 2.8" Rocket Ron tuntui vähän liian heppoiselta, kolmella lenkillä kaksi kumirikkoa. Vaihdoin nyt ensi hätään tilalle Specializedin Fast Trackin (2.8", Grpiton, GRID). Painoa tuli vähän lisää (747g -> 911g), leveys pieneni (kylki 70mm -> 66mm, 40mm vanteella), toivottavasti kestävyys kasvoi. Ensilenkin perusteella vaikuttaa ihan pätevältä kumilta, pitoakin riittää pienestä nappulasta huolimatta.
^Mahtaakohan noita tulla DD-kyljillä?
Mulla takana 2.8" Rocket Ron tuntui vähän liian heppoiselta, kolmella lenkillä kaksi kumirikkoa. Vaihdoin nyt ensi hätään tilalle Specializedin Fast Trackin (2.8", Grpiton, GRID). Painoa tuli vähän lisää (747g -> 911g), leveys pieneni (kylki 70mm -> 66mm, 40mm vanteella), toivottavasti kestävyys kasvoi. Ensilenkin perusteella vaikuttaa ihan pätevältä kumilta, pitoakin riittää pienestä nappulasta huolimatta.
Oliko rocket ron snake skin? Miten hajosi?
NoordMan
16.04.2017, 12.00
Mulla on alla 3.0 Nobby SS. Kilometrejä kivikossa vasta vähän yli 100 ja kankaat paistaa jo kyljistä läpi. Rengasrikkoja ei ole ollut ja litkua ei tihku läpi mutta silti...
Onko tää ihan normaalia Schwalbea???
edit: Vastahan mä reilu kuukausi sitten kirjottelin kuinka olin saanut keveämpiä renkaita kun kaveri. Nyt se selvisi mistä se keveys johtui. No, onneksi on Minionit keksitty.
Onko tietoa Maxxiksen minion DHF/DHR 2.8/3.0 saapumis ajankohdasta kauppoihin? Myös tarkemmat leveydet/korkeudet kiinnostais myös.
Maaliskuun puolivälissä piti tulla paikallisen pyörä liikkeen mukaan mutta eipä tulleet. Ei liikkeen myyjän mukaan saaneet suomeen yhtään kappaletta kaikki meni Euroopan isoille markkinoille. Uudeksi saapumis ajaksi oli arvioitu touko-kesäkuun vaihde. Itse tilasin Bike Componentistä tosin ei sielläkään ollut pari viikkoa sitten kun 60 tpi versioita. Renkaita en ole vielä asentanut joten mittoja en voi vielä antaa.
Oliko rocket ron snake skin? Miten hajosi?
Ensin perus tubeless-snakebite (pienenpieni reikä ihan reunanauhan viereen). Sitten sisäkumin kanssa samoin snakebite (2 reikää sisurissa).
Ei ollut Snakeskin, ja sinänsä ihan toimiva kumi vielä (reiän paikannee tipalla pikaliimaa), mutta ei jaksaisi ihan näin usein paikkailla.
Löytyi melko hyvä plussakumikombinaatio. Takana wtb ranger light/high grip 3.0 ja edessä spessun purgatory 3.0 grid, uudella gripton seoksella. 40mm id kehillä.
En katso paineita koskaan digimittareilla, mutta jos tornipumppuun ja näppituntumaan luottaminen niin alle baarin haminoilla oltiin, tupelluksena (tbl). Pyörä täysjäykkä sinkula, joten kivikot ja juurakot menen hitaasti kikkailen, kun täpärillä taas isosti päin.
Rullasi hyvin, mitään litimärkää ei ollut missään mutta pienen lumikuuron kastelema juurakko meni hyvin hitaasti fiilistellen. En taida enää nobby nicciä plussana pyörääni laittaa. Ainut pelko on miten rangerin kyljet kestää Turun kivikot kun ei ollu tough versio.
Schwalbelta näyttäisi olevan tulossa Magic Maryt vihdoin 2.8 versiona ja uudella seoksella, jonka ei pitäisi hyytyä nollan kieppeillä (ainakin mainosten mukaan):). Siinä saattaisi olla sopiva rengas niille syksyn niljake keleille.
Onko jossain lupailtu noista 3" versioita? Ainakaan Maxxiksen sivut eivät tunne moisia, High Roller II Plus renkaasta pitäsi sen sijaan olla 3,0" versio jossain vaiheessa saatavilla.
Mulla itsellä on ollut DHR II ja DHF renkaat 2,8" koossa ja 3C seoksella jo n. 5kk, joten kyllähän noita on jo kaupoista saanut ihan mukavasti.
http://www.maxxis.com/catalog/tire-541-135-minion-dhr-ii-plus
http://www.maxxis.com/catalog/tire-540-135-minion-dhf-plus
http://www.maxxis.com/catalog/tire-539-135-high-roller-ii-plus
Bumbabambuee
21.04.2017, 10.50
Schwalbelta tulossa kesällä uudet Addix-seokset ja samalla esim. Magic Maryä 650B/2.8" koossa.
https://www.schwalbe.com/addix-compound/
Schwalbelta tulossa kesällä uudet Addix-seokset ja samalla esim. Magic Maryä 650B/2.8" koossa.
https://www.schwalbe.com/addix-compound/
Soft seoksella voi olla aika hyvä märkään juureen ja kiveen. Oijoij. Tulispa syksyn märät.:rolleyes:
pturunen
22.04.2017, 22.14
Joko jollakin on alla 2.6":n plussat?
Bumbabambuee
23.04.2017, 10.06
Onkos kukaan nähnyt 2,8" butcher gridejä myynnissä? Ja slaughter kiinnostaa myös
^Foxcompissa oli 2.6 gc. Vainikan eki sanoi että pyytää tilaamaan jos haluaa, menneet kuulemma kuin kuumille kiville.
Onko kellään vielä kokemuksia noista Nobby Niccien kyljistä vahvennetuista Apex-versioista? 2.6" ja 3.0" on ainakin saksassa saatavilla, 2.8" ei taida vielä olla kaupoissa asti. Tuo sen ~100g lisäpainoa normaaliin snake skiniin verrattuna. Pitäisi vähentää pompotusta matalilla paineilla ajettaessa ja suojata "ylilyönneiltä", siis vannekosketuksilta.
Nyt on jokunen lenkki takana Nobby Nic 3.0 Trailstar SS Apex gumilla edessä. Takana 3.0 Rocket Ron SS. Kehät 45mm sisäleveydellä, pyörä 140mm etujousto Genesis Tarn. Pitoa löytyy huimasti enemmän kuin pyörän mukana tulleilla CST BFT 3.0 pieninappulaisilla kumeilla. Nic rullaa vähän jähmeämmin ja nahkea kumi heittää pikkukiviä/hiekkaa. Rocket Ron kyllä rullaa arviolta yhtä hyvin. Kovin agressiivista ajoa ei vielä tullut ja muutenkin ensimmäinen plussapyörä alla niin vertailukohdat vähissä.
Muuten ei valittamista, mutta self steer on läsnä kovilla alustoilla :( Paineita edessä 0.65-0.75 väliin (pyörä + kuski 120kg), takana 0.85. Tubelessinä mennään ja noilla paineilla saattaa tulla satunnainen läpilyönti takana, edessä joustokeula ja apex taitaa moisen estää. Paineiden nosto luonnollisesti vähentää itseohjautuvuutta, mutta menee vähän ison kumin idea siinä. Kokeilin vaihtaa myös alkuperäisen jäykän keulan, jossa noin 500mm A-C (140mm foxissa 545mm, ~30mm sägillä ~ 515mm) mutta vaikutus oli pieni. Pitää vielä viikonloppuna testailla, mutta luulen että kokeilen Specialized Purgatory 3.0 Gridiä eteen.
Kokeilin myös pikaisesti kaverin 2.8 Reconia 0.8 barin paineella. Se ei vedellyt, mutta haussa on nyt täysimittainen, suhteellisen pitävä 3.0 eturengas.
Juha Jokila
28.04.2017, 16.42
Takana 3.0 Rocket Ron SS.
Kokeilin myös pikaisesti kaverin 2.8 Reconia 0.8 barin paineella. Se ei vedellyt, mutta haussa on nyt täysimittainen, suhteellisen pitävä 3.0 eturengas.
Osaatko verrata Rocket Ronia ja Reconia? Onko koossa selvä ero? Miksei RR kävisi myös eturenkaana? Itellä on nyt noi Reconit ja vois koittaa jotain kevyesti rullaava toistakin kumia, että tulis varakumit samalla omaan hyllyyn.
^^Eikös tuollaiset 0.6-0.7 paineet ole melko matalat plussa kumeille? Minusta tuntuu heti kun mennään alle 1bar että kumi antaa turhan paljon periksi sivuttainkin ja ajotuntuma muuttuu epämääräiseksi. Olenkin vähän ihmetellyt sitä kun monesti porukka hakee ne matalimmat paineet millä just ja just voi ajaa, minun kokemuksen perusteella pito ei oleellisesti siitä parane, käytös vaan huononee mutta makunsa kullakin tässäkin.
Pyörä stumpjumper 6fattie ja kuskin paino 80kg
^^Eikös tuollaiset 0.6-0.7 paineet ole melko matalat plussa kumeille? Minusta tuntuu heti kun mennään alle 1bar että kumi antaa turhan paljon periksi sivuttainkin ja ajotuntuma muuttuu epämääräiseksi.
Tässä leikissä rengaspaineen ja kuskin painon lisäksi yksi muuttuja on vanteen leveys. Tuollainen 45 millinen vanne vastustaa pienien paineiden negatiivisiä ominaisuuksia huomattavasti paremmin kuin Stumpjumperin 29 milliä kapea vanne.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Tässä leikissä rengaspaineen ja kuskin painon lisäksi yksi muuttuja on vanteen leveys. Tuollainen 45 millinen vanne vastustaa pienien paineiden negatiivisiä ominaisuuksia huomattavasti paremmin kuin Stumpjumperin 29 milliä kapea vanne.
Varmasti totta, mulla on kyllä käytössä nyt 40mm leveät kehät. Ehkä mä vaan tykkään ajaa kovemmalla renkaalla.
Itsellä i29 mm kehät ja 2.8" renkailla ajellut. Edessä menee vaikka 0,7 bar kun polku on kapea ja vauhdit pieniä. Jos vähän leveämpää baanaa niin 0.9 bar. Takana oltava 1,1 - 1,3 bar riippuen missä ajelee. Muuten hakkaa läpi. Nyt pitää ottaa huomioon myös se että olen omaan käyttöön todennut ohutkylkiset ja pieninappulaiset renkaat sopivimmiksi. Paksukylkisillä voisi varmaan ajaa vielä pienemmillä paineilla.
Mitä pienemmillä paineilla pystyy ajamaan, sitä enemmän on pitoa liukkaissa juurakko-/kivikkonousuissa. Mutta kovemmissa vauhdeissa tosiaan rengas alkaa sortamaan.
Häpeäkseni on myönnettävä että käytän sisureita...
Jos ei rahasta olisi kiinni niin kyllä varmaan laittaisin jotkut 40 mm hiilarikiekot.
Pyörä on mondraker dune, eli 160 mm joustoa. Leveällä vanteella mahdollisesti ei plussakumi enää mahtuisi taakse pyörimään. Nyt raapii jo välillä kiinni.
Paino yhteensä, sis. fillarin, kuskin ja ajokamat, n. 110 kg.
Rekonilla kurvailin vain asfaltilla self steeringiä testaten, maasto-ominaisuuksista ei havaintoa. En tosiaan ole 45mm kehillä havainnut sortamisongelmia, 21mm ja 25mm 29er+2.25 RoRo kombolla on sekin koettu. Ehkä kovemmassa ajossa sekin tulee vastaan.
NN käytös poluilla oli ok kun nostin 0.75bariin. Kalliota ei tullut nyt vastaan, asfaltilla vetelee selvästi. Takanakin nostin 0.9 kun pari kertaa löi läpi. Matalilla paineita olen jäykkäperällä käyttänyt kun tahtoo noita juuria ja kiviä lähipoluilla löytyä.
Rorosta ei ole edessä kokemusta plussakoossa, mutta kuvittelisin sen omiin mieltymyksiin vähän "liukkaaksi".
Myös painemittareissa on varmasti todella suuria eroja, etenkin kun mennään tuohon 1bar tuntumaan. Mulla on itsellä Schwalben Airmax Pro, joka tuntuu antavan mittausten välillä samankaltaisia tuloksia, mutta en tiedä onko tämäkään absoluuttisella-asteikolla mitenkään tarkkoja.
Tuon mittarin mukaan 2.8" renkaat vaatii eteen sen ~1bar ja taakse ~1.2bar. Pehmeällä lumikelillä voi pikkusen tiputtaa, mutta kovempaa kivikossa ajaessa vajaa 1bar paineilla rupee kolisemaan läpi vanteelle oikeastaan aina jos paineita on alle 1bar. Pyrin itse antamaan eturenkaallekin ihan reilusti painoa, joten en tykkää, että etunen "muljuaa' alla.
Pari kertaa olen self steeringiä havainnut, kun paineet ovat laskeneet n. 0,7-0,8 tuntumaan. Mutta noilla paineilla 2,8" rengas tuntuu i36 vanteellakin jo vähän turhan "väljältä" ihan maastossakin.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
^ Juurikin näin, veikkaan että absoluuttiset lukemat mitä eri mittarit arpoo ovat niin kaukana toisistaan että barin kymmenesosista puhuminen täällä on aika turhaa. Mutta hakee vaan sen oman mittarin mukaan itselle sopivan lukeman niin sillähän pärjää. Itse inhoan läskipyörämäistä muljuamista, joten melko kovilla paineilla mennään, kuten yllä.
J.Kottenberg
03.05.2017, 16.47
Mulla on myös Schwalben air-max pro ja Topeakin läskipyöräpumppu, mittarilla,joka on tarkoitettu max 2bar paineille. Ja sen mittarikin on juuri pienille paineille tarkoitettu. Kun niitä vertaa niin ehkä n. 0.03 bar vähemmän jossain 0.5-1 bar kieppeillä näyttää Topeakin pumpun mittari kuin svalpe, eli aika samoissa ovat. Joten luulen että svalpe on aika tarkka.
Sotanorsu666
03.05.2017, 20.07
Eilen posahti rocket ron edestä paskaksi dropissa, kun oli liian alhaiset paineet. Ei pysy litkuilla enää ilmat ja ei jaksa alkaa paikkailemaan. Onko jotain suosituksia mitä laitan tilalle molempiin päihin ? Wtb trail bosseja tässä katsellut lähinnä, koska ovat suht edullisesti ja nopeasti saatavilla.
^Spessun Purgatory grid olis mun suositus jos kolmituumaisilla haluat ajaa.
Edit, näyttää pikaisen googletuksen perusteella olevan vaikea löytää tällä hetkellä mistään?
Foxcompilta tuli tänään eilen tilattu ja pikapyrähdyksen perusteella voin myös suositella. Hävis self steer tyystin, rullas, oli notkea vs Nobby Nic 3.0 trailstar snake skin apex. Pidon rajoja ei vielä pystynyt hakemaan. Vaihdoin siis eturenkaaksi. Paineita Purgatory Gridissä 0.8 vs Nobbyn 0.75 SKS:n digimittarin mukaan.
Joku Muu
04.05.2017, 09.34
Mulla ollut nastarengaskelien jälkeen alla Butcher Grid 2.6" edessä ja takana. Hyvin pienellä kokeilulla tosin vielä kun ei pääse täysipainoisesti vielä maastossa ajamaan käsivaivan takia. Renkaat on 30mm sisäleveillä vanteilla tubelessinä (oli muuten todella helpot asentaa normi jalkapumpulla ilman saippuavesikikkailuja tms).
Ensivaikutelma on että pitoa on selvästi lisää jopa Magic Maryihin verrrattuna, jotka jo olivat todella hyvin pitävät juurakko/kivikko/kangasmaasto-oloissa. Butcherit on painoltaankin keveämmät ja kyljet vaikuttaa pitävän ryhtinsä kuitenkin hyvin. Nappula on tarpeeksi agressiivinen ja olkanappulaa sopivasti, että pyörää voi puskea maahan sen varaan huoletta, ei taitu alle. Tosin kaikkein agressiivisin testailu vielä edessä. Myöskin paineita täytyy velä testailla, nyt ollut edessä 1.6, takana 1.8bar, tuntuma on että voisi tuosta madaltaakin, tosin vierintävastus sitten kasvaa. Korkeammilla paineilla ison ilmatilan hyödyt alkaa taas vähetä. Ajattelin kokeilla leikata takarenkaat keskinappuloita viistosti, jos sillä saisi takanakin vastusta hieman vähennettyä. Meinasin ensin tilata Slaughter 2.6, mutta koska pito on tärkeämpi kuin vierintävastus, päädyin Butcher+Butcher komboon, ja takanappuloiden leikkaamiseen.
Mutta tosiaan tuntuma kivikkoon päästellessä on pidon suhteen luottavaisempi kuin aiemmalla rengastuksella. Toistaiseksi vaikuttaa tosi hyvältä. Testailin mutkapitoa kovahkolla hiekkapohjalla ja hyvin nappasi rengas kiinni ja kyljet piti renkaan kuosissa. Kun pito hävisi, tapahtui se eleettömästi ja ennustettavasti.
Bumbabambuee
04.05.2017, 17.32
Mulla ollut nastarengaskelien jälkeen alla Butcher Grid 2.6" edessä ja takana. Hyvin pienellä kokeilulla tosin vielä kun ei pääse täysipainoisesti vielä maastossa ajamaan käsivaivan takia. Renkaat on 30mm sisäleveillä vanteilla tubelessinä (oli muuten todella helpot asentaa normi jalkapumpulla ilman saippuavesikikkailuja tms).
Ensivaikutelma on että pitoa on selvästi lisää jopa Magic Maryihin verrrattuna, jotka jo olivat todella hyvin pitävät juurakko/kivikko/kangasmaasto-oloissa. Butcherit on painoltaankin keveämmät ja kyljet vaikuttaa pitävän ryhtinsä kuitenkin hyvin. Nappula on tarpeeksi agressiivinen ja olkanappulaa sopivasti, että pyörää voi puskea maahan sen varaan huoletta, ei taitu alle. Tosin kaikkein agressiivisin testailu vielä edessä. Myöskin paineita täytyy velä testailla, nyt ollut edessä 1.6, takana 1.8bar, tuntuma on että voisi tuosta madaltaakin, tosin vierintävastus sitten kasvaa. Korkeammilla paineilla ison ilmatilan hyödyt alkaa taas vähetä. Ajattelin kokeilla leikata takarenkaat keskinappuloita viistosti, jos sillä saisi takanakin vastusta hieman vähennettyä. Meinasin ensin tilata Slaughter 2.6, mutta koska pito on tärkeämpi kuin vierintävastus, päädyin Butcher+Butcher komboon, ja takanappuloiden leikkaamiseen.
Mutta tosiaan tuntuma kivikkoon päästellessä on pidon suhteen luottavaisempi kuin aiemmalla rengastuksella. Toistaiseksi vaikuttaa tosi hyvältä. Testailin mutkapitoa kovahkolla hiekkapohjalla ja hyvin nappasi rengas kiinni ja kyljet piti renkaan kuosissa. Kun pito hävisi, tapahtui se eleettömästi ja ennustettavasti.
Mistä hankit butcherit? Olisi hakusessa 2.8" kokoisena
Miulla on nyt ollut trailbossit pyörässä muutaman viikon. Ihan hyvin on toimineet ja rullaavat kyllä tosi FF:ien jälkeen:)
Joku Muu
04.05.2017, 21.04
Tilasin briteistä brink.uk saitilta. Ei taida olla 2.8 koossa tosin sivuilla valikoimissa, mutta kannattaa laittaa mailia ja kysyä, hyvää palvelua sain itse sieltä. Ensin kyselin kotimaan maahantuojaliikkeiltä enkä saanut mitään vastauksia, joten piti tuolta tilata.
Sotanorsu666
08.05.2017, 22.15
Miulla on nyt ollut trailbossit pyörässä muutaman viikon. Ihan hyvin on toimineet ja rullaavat kyllä tosi FF:ien jälkeen:)
Minkälaisia paineita olet pitänyt ? Nyt sain nuo alle veivattua tubelessina ja ensi lenkkiä odotellaan ajettavaksi.
Äyrämöinen
09.05.2017, 19.20
Kuinka leveät lienee tuommoiset milleinä todellisuudessa ?Maxxis DHR II 27.5+ 2.8
Trailbosseissa olen pitänyt takana vähän yli 1 barin paineita ja edessä vähän alle. Tarkemmin siis takana on ollut 1 ja 1.1 välillä ja edessä n. 0.9. Nuo tuntuvat miun ajossa toimivan hyvin.
Kuinka leveät lienee tuommoiset milleinä todellisuudessa ?Maxxis DHR II 27.5+ 2.8
Mulla 2.8 highroller nappulasta nappulaan 67mm ja kyljen paksuus 63mm 29mm sisäleveydellä olevilla kiekoilla. Tuskin suurta eroa DHR:ään.
67,5 40mm vanteella
Kuuluukohan tämä kysymys enään tähän ketjuun, kun aika paksuista renkaista puhutaan täällä:
Eli kapeista renkaista kysyn. Hakusessa sellaiset 650b nopeat katurenkaat joilla vois vähän sorallakin ajella.
-Swalbella on toi One Evo Os ihan puhdas maantierengas. Mielestäni hieman liian heppoinen.
-Marathon Plus on liian järeä.
-Entäs onko kokemuksia tuosta Kojak Perfomance renkaasta?
Entäs mitä muita tiedätte joita saa 27,5 tuumaisena? Osaatteko suositella?
Sisureista vielä, että sopiiko 28" tai 26" sisuri 27,5" renkaan kanssa? Ainakaan äkkiseltään ei löydy noita kapeampia sisureita 27,5 koossa. Esim. tuollaisen 1,35" leveän kojakin kanssa ei viitsisi laittaa 1,5-2,4" leveille renkaille tarkoitettua sisuria.
Tuleeko maastopyörän vanteen leveyden kanssa ongelmia kapeaa kumia laitettaessa? Onko mitään mahdollisuuksia tubelessina laittaa tuollaisia? Mun vanteet on siis tubelessit ja sisäleveydeltään 21mm.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Kuuluukohan tämä kysymys enään tähän ketjuun, kun aika paksuista renkaista puhutaan täällä:
Eli kapeista renkaista kysyn. Hakusessa sellaiset 650b nopeat katurenkaat joilla vois vähän sorallakin ajella.
-Swalbella on toi One Evo Os ihan puhdas maantierengas. Mielestäni hieman liian heppoinen.
-Marathon Plus on liian järeä.
-Entäs onko kokemuksia tuosta Kojak Perfomance renkaasta?
Entäs mitä muita tiedätte joita saa 27,5 tuumaisena? Osaatteko suositella?
Sisureista vielä, että sopiiko 28" tai 26" sisuri 27,5" renkaan kanssa? Ainakaan äkkiseltään ei löydy noita kapeampia sisureita 27,5 koossa. Esim. tuollaisen 1,35" leveän kojakin kanssa ei viitsisi laittaa 1,5-2,4" leveille renkaille tarkoitettua sisuria.
Tuleeko maastopyörän vanteen leveyden kanssa ongelmia kapeaa kumia laitettaessa? Onko mitään mahdollisuuksia tubelessina laittaa tuollaisia? Mun vanteet on siis tubelessit ja sisäleveydeltään 21mm.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Kyssäriäsi varten pitäisi varmaan olla 27- ketju mutta autetaan miestä mäessä.
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-almotion.html
Tubeless, mitattu erittäin matala vierintävastus eikä maastopyörään ole mitään perustetta laittaa kapeampaa rengasta IMO.
Pistetään nyt tähän jatkoksi että mikähän mahtaa olla isolla ilmatilalla levein mahdollinen rengas normaalille 27,5" vanteelle? Kyseessä vaimon trek marlin 6.
Kiitos jos joku viitsii vinkata vaikka vähän ohi tästä ketjusta meneekin :)
http://i50.photobucket.com/albums/f332/Irocci/EN_Felgendurchmesser_aufsteigend_620x233px-1.jpg (http://s50.photobucket.com/user/Irocci/media/EN_Felgendurchmesser_aufsteigend_620x233px-1.jpg.html)
Vois 2.6" olla järkevin vaihtoehto +20 kehälle ja Schwalbelta löytyy renkaita.
En ainakaan itse lähtis enää 2.8 kumia laittamaan.
Pistetään nyt tähän jatkoksi että mikähän mahtaa olla isolla ilmatilalla levein mahdollinen rengas normaalille 27,5" vanteelle? Kyseessä vaimon trek marlin 6.
Kiitos jos joku viitsii vinkata vaikka vähän ohi tästä ketjusta meneekin :)
Continentalin 2.4 leveät on muhkuja kumeja ilmatilaltaan ja oikeesti 2.4 leveitä.
Sisureista vielä, että sopiiko 28" tai 26" sisuri 27,5" renkaan kanssa? Ainakaan äkkiseltään ei löydy noita kapeampia sisureita 27,5 koossa. Esim. tuollaisen 1,35" leveän kojakin kanssa ei viitsisi laittaa 1,5-2,4" leveille renkaille tarkoitettua sisuria
Mä olen käyttänyt 26" tuumasia sisureita 27,5" renkaissa, päälle laittaessa vaan vähän tarkkuutta, ettei sisuri jää kehän ja renkaan väliin
no-saint
23.05.2017, 14.55
Ajetut: Wtb:n Trailblazer ja Ranger 2.8 ja nyt Panaracer Fat B Nimblet 3.5.
Trailit rullaa ihan mielettömästi, kuitenkin talvella jäisillä poluilla alhaisilla paineilla riitti pitoa hyvin. Kertaakaan ei matka katkennu puhkeamiseen eivätkä kyljet olleet ollenkaan pahoillaan kivistä.
Rangerit ei itsellä rullannu mihinkään, jotenkin löysemmät oloiset kuin Trail vaikka samat kyljet ja seokset. Kiekot kolisi paljon enemmän... Ei jatkoon.
Panaracerit... Aivan mahtavat! Ilmatila oikeasti iso vaikka ei nyt ihan 3.5 lupaus täytykkään. Etunen oikeinpäin ja takunen väärinpäin. Silti rullaa muhkeasti ja pitoa rittää. Myöskin reippaasti kevyemmin kuin Wtb:n renkulat. Toki hieman ohuemmat ja muljuvat enemmän matalilla paineilla joten hieman enemmän saa ilmaa pitää. Mutta vahvasti jatkossa loppukesän ainakin ellei eteen jostain ilmaannu Hodageja 3.8...
Laitoin testiksi tavalliseen 27,5:een 2,8-tuumaisen renkaan eteen. Ainoa arveluttava asia on, että keulan pohjatessa kruunun alaosa vai mikä osa nyt onkaan, ottaa kiinni renkaaseen. Kyse on noin puolesta sentistä. Keula ei ole koskaan pohjannut joten periaatteessa ei olisi mitään hätää. Mutta ilmalento olisi kyllä taattu jos niin kävisi.
Laitoin testiksi tavalliseen 27,5:een 2,8-tuumaisen renkaan eteen. Ainoa arveluttava asia on, että keulan pohjatessa kruunun alaosa vai mikä osa nyt onkaan, ottaa kiinni renkaaseen. Kyse on noin puolesta sentistä. Keula ei ole koskaan pohjannut joten periaatteessa ei olisi mitään hätää. Mutta ilmalento olisi kyllä taattu jos niin kävisi.
Ihan mielenkiinnosta, mikäköhän pyörä ja keula kyseessä?
Trek Fuel EX ja Foxin keula. 120 milliä joustoa, sitä kun lyhentäisi vaikka 10 milliä niin ei tarvitsisi jännittää. Onkohan kaikki miettineet muuten tota mahdollisuutta että joustoa on enemmän kuin olisi varaa käyttää?
Trek Fuel EX ja Foxin keula. 120 milliä joustoa, sitä kun lyhentäisi vaikka 10 milliä niin ei tarvitsisi jännittää. Onkohan kaikki miettineet muuten tota mahdollisuutta että joustoa on enemmän kuin olisi varaa käyttää?
Moi! Hiukan on kyseenalaiselta kuulostava setup. Testaa ihmeessä päästämällä paine pois keulasta ja painamalla se aivan pohjaan. Mielestäni keulassa pyörimään mahtuva rengas ei saa missään tilanteessa osua kruunuun. Jos osuu, on jotain pahasti pielessä.
Sent from my iPad using Tapatalk
noniinno
30.05.2017, 17.01
Olen aina ollut siinä uskossa, että joustomatkan lyhentäminen lyhentää keulaa lepoasennossa, ei sisäänjouston loppupäästä.
Olen aina ollut siinä uskossa, että joustomatkan lyhentäminen lyhentää keulaa lepoasennossa, ei sisäänjouston loppupäästä.Aina oppii uutta... Aattelin pistää yläpäähän jotkut holkit, tosin unohdan taas hetkeksi koko homman ja palaan asiaan mahdollisesti syksymmällä. Oli sen verran tiukat renkaat omille taidoille ettei jaksa niitä uudestaan väännellä vanteille.
En suosittele unohtamaan hetkeksi vaan ikuisuudeksi, ellet sitten välttämättä halua jännitystä elämään. Siinä tapauksessa voisin ehdottaa seuraavaksi projektiksi vaikkapa etujarrun korvaamista pinnojen väliin työnnettävällä tangolla ;)
Oikeasti, jos keula joskus pohjaa niin se on todennäköisesti tilanne jossa vauhtia on paljon, ja silloin tuskin haluaa eturangasta lukkoon. Puhun kokemuksesta, maantiepyörällä tapahtui kerran yllättävä eturenkaan lukkiutuminen (ihan toisesta syystä tosin) ja naama oli aika äkkiä asfaltissa.
Jottei menisi ihan off-topicin puolelle niin kokemukset Spessun Purgatorysta 3.0" levyisenä, GRID-kyljellä ja Gripton-seoksella: Odotusten mukaan pitää ja kyljet kestää paremmin kuin Schwalben 2.8" RoRo/NN:ssa. Rullauksessa tulee takkiin jonkin verran, ja leveämpänä tuntuu olevan myös tarkempi oikeasta paineesta. Tubeless-asennus helppo Syncrosin X40-vanteelle. Ei ehkä paras rengas kuiville kesäkeleille ja/tai tasaiseen maastoon.
pturunen
31.05.2017, 13.48
Kuinka herkkiä plussagumekset (2.8 NN) ovat paineelle? Täytyykö tässä hankkia oikein painemittari, jotta maksimaalinen fun factor olisi taattu?
Löytäähän sen sopivan paineen iteroimallakin, lähinnä mittari nopeuttaa sitten kun se on löytynyt ja kumi täytyy täyttää seuraavan kerran.
J.Kottenberg
31.05.2017, 16.31
Ainakin omasta mielestä aika kapea käyttökelpoinen painealue plusrenkailla on, jos liian vähän painetta alkaa nuljuamaan ja liikaa niin pito ja hauskuus alkaa kärsiä. Tietty ajotapa ja ajomaasto määrittää sopivaa painetta, samoin vanteen leveys ja myös se kuinka iso se kumi on. Ei ollenkaan hullumpaa ottaa mittari mukaan ekoille lenkeille. Pumppu nyt tietysti on muutenkin mukana.
pturunen
31.05.2017, 19.10
Ero NN:n ja DHR2:n välillä on 1.5 cm(70mm vs. 55mm). Luulisi huomaavan ajossakin.
J.Kottenberg
31.05.2017, 20.25
Samalla rengas muuttuu korkeammaksi ja ilmatila on jo paljon isompi. Kyllä tuollaisen eron alkaa huomaamaan.
pturunen
31.05.2017, 20.30
Tuo vertailu oli siis 27.5+" vs. 29"...
J.Kottenberg
31.05.2017, 22.09
Vähän aikaa sitten tuli keskusteltua erään aika kovan harrastajan kanssa rengaskokoasiasta juuri 27.5+ vs 29 ja hän kertoi asiaa tutkineensa kokeilemalla itse sekä parin kaverinsa kanssa, ja lyhyesti kuvaten oli päätynyt siihen että 29 on nopein, mutta jos hupi ja hauskanpito on tärkeämpää niin silloin 27.5+ nousee hyväksi vaihtoehdoksi.
Are 27.5+ bikes faster than 29ers? (http://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/are-275-wheels-and-tyres-better-than-29ers-47047/)
Vähän aikaa sitten tuli keskusteltua erään aika kovan harrastajan kanssa rengaskokoasiasta juuri 27.5+ vs 29 ja hän kertoi asiaa tutkineensa kokeilemalla itse sekä parin kaverinsa kanssa, ja lyhyesti kuvaten oli päätynyt siihen että 29 on nopein, mutta jos hupi ja hauskanpito on tärkeämpää niin silloin 27.5+ nousee hyväksi vaihtoehdoksi.
Luultavasti pitää paikkansa, olisi ihme, jos pienempikehäinen plussa olisi nopeampi kokonaisuutena.
Omat ajot trackerin keskinopeutta tuijotellen vahvistaa 29:n nopeuden, paitsi syheröisillä ja muutoin selkeästi teknisillä pätkillä. Mutta näissäkin vertailuissa on vähän liian monta muuttujaa. Kun mulla ei ole niin tavaton kiire, on pikkuplussa sopinu ajoihin paremmin kuin hyvin. Läski talveen. Paitti puheet the talvesta ja läskistä on niin ja näin, aika pian se läskinkin eteneminen loppuu lumimäärän kasvaessa jos polut ei pysy auki.
J.Kottenberg
01.06.2017, 10.25
Tuo ealexin linkkaama vertailu on ollut esillä aiemminkin. Hyvin se on tehty. Tietysti tietyt kuskit ja maastot, vaikka olikin useammanlaista. Samoin tietyt renkaat. Mutta ei noista paremmuuksista osaa varmaan kukaan mitään lopullista sanoa, vaikka kokeilisi miten vaan.
Kaveri jolta itse kyselin mielipiteitä, on enemmän kovavauhtisen ajon harrastaja ja kilpailee, ja ei kai siinä niin kovin syheröistä ja teknistä pätkää ajeta. Joten voi hyvin Fat Boyn havaitsema ero olla lähellä "suomiharrastajatotuutta".
Itseäkin 29 vs 27.5+ kiinnostaa jossain vaiheessa aiottuun täpärihankintaan liittyen. Koska kovavauhtinen ajo ei ole pääasiallisena tarkoituksena eikä ole tarkoitus kilpailla, siis kiirettä ei ole, niin 27.5+ on kyllä vahvoilla ajatuksissa.
Kun nyt vähän vertailuja on tehty niin isot ja välimallin plussat on kyllä aloittelijoille oivia pelejä jos maasto on vähän hankalampaa. Kolmella aloittelijalla on nyt plussa ja vetelevät suht pahoistakin paikoista missä itse täpärilläkin joudun oikeasti ajamaan. Vaikka muuten ajo nyt ei vielä kauhean sujuvaa ole niin vaikuttaa kyllä siltä että aloituskynnys alenee aika paljon. Eihän tää nyt tietenkään mitenkään yllättävää ole mutta jos jollekin vaikka suosittelee ekaa pyörää niin plussa kannattaa pitää mielessä.
pturunen
01.06.2017, 12.47
. Koska kovavauhtinen ajo ei ole pääasiallisena tarkoituksena eikä ole tarkoitus kilpailla, siis kiirettä ei ole, niin 27.5+ on kyllä vahvoilla ajatuksissa.
Isot pojat ovat myös kertoneet, että märällä, mudassa jne. liukkaalla 29" on huomattavasti parempi kuin plussa.
J.Kottenberg
01.06.2017, 14.43
^Jäsen PaH sanoi muistaakseni myös että syksyllä ei plusrengas ole paras, joten isojen poikien puheet varmaan pitää paikkansa. Itse tuumin osin tämän vuoksi niin että jos 27.5+:n innostuu niin pitäisi olla joku luokkaa 30mm sisäleveä kehä että voisi normi 27.5 kumia myös käyttää niin saisi vähän myös märkien paikkojen ominaisuutta.
Jenkkisivujen katsauksissa on muistaakseni jotain 27.5 plussaa moitittu kun on ollut painava kiekkosarja joka on heikentänyt käsiteltävyyttä. Joten jos hyvän 27.5plussan haluaa niin kuitukiekkoihin voi joutua investoimaan.
Eiköhän isot pojat tarkoittavat märän kelin 29 renkaita vs. kuivan kelin plussa-renkaat. Mutta märän kelin plussarenkaitakin alkaa olla ja lisää on kohta tulossa…
pturunen
01.06.2017, 16.31
Mikähän mahtaa olla esim. plussa-Minionien rullaavuus? Kuumottelin hetken niitä, mutta päädyin NN:iin. Alukiekoilla.
Mikähän mahtaa olla esim. plussa-Minionien rullaavuus? Kuumottelin hetken niitä, mutta päädyin NN:iin. Alukiekoilla.
Ei ole kovin rullaava rengas jos vertaa esim. Wtb trailbossiin niin häviää rullaavuudessa 100/0 mutta pitoa kyllä riittää. Itse en ole ajanut pitävimmillä renkailla mitä minion 27,5+ on märällä kivikolla ja juurakolla.
pturunen
01.06.2017, 21.36
Kahdet kiekot on kuitenkin houkuttelevampi ratkaisu, 29" tarjoaa tarkkaa ajoa ja plussa sitten fiilistelyä. Tavallaan kaksi pyörää yhdessä rungossa.
J.Kottenberg
01.06.2017, 22.19
^No toi on kyllä hyvä ajatus.
Eiköhän isot pojat tarkoittavat märän kelin 29 renkaita vs. kuivan kelin plussa-renkaat. Mutta märän kelin plussarenkaitakin alkaa olla ja lisää on kohta tulossa…
Osaatko suositella mikä olisi hyvä märän kelin plussakumi? Kävin eilen sateella ajelemassa ja Maxxis recon edessä ja Maxxis icon takana. Oli välillä yllätävän liukasta.
Osaatko suositella mikä olisi hyvä märän kelin plussakumi? Kävin eilen sateella ajelemassa ja Maxxis recon edessä ja Maxxis icon takana. Oli välillä yllätävän liukasta.
Minulla ei ole kokemusta, mutta ylempänäkin lukee:
Itse en ole ajanut pitävimmillä renkailla mitä minion 27,5+ on märällä kivikolla ja juurakolla.
Tosin ei lue kumiseoksesta mitään, mutta jos märällä haluaa pitoa niin kannattaa valita märälle sopivaa kumiseosta. :rolleyes:
Kesällä on tulossa Schwalbelta ADDIX-sarjan renkaita: https://www.schwalbe.com/addix-compound/
Tälläkin hetkellä löytyy Schwalben renkaita TrailStar-kumiseoksella, mikä on pitävä märällä kelillä.
Jaahas, pitää näemmä käydä taas optikolla. Mutta kiitos avusta!
Joo renkaita kehuessa tai haukkuessa olisi kiva jos mainittaisiin myös millä seoksella ne ovat olleet. Tahmatassu dh seokset kyllä pitävät melkein millä kelillä hyvänsä mutta ovat ehkä keskikesällä vähän turhan raskaita ajella polkuja pitkin, jos ei nyt pahimmanlainen masokisti satu olemaan:).
Miulla NN:ssä ollut trailstar edessä ja pacestar takana ja sopii hyvin kesäajeluihin. Syyskesällä taidan ostaa sitten ne MagicMaryt 2.6 kunhan saavat ne markkinoille joillain noita uusista Addix seoksista. Nyt on siis 2.6NN sekä 29 että 27,5 vanteilla. Tuo 2.6 tuntuu olevan toimivan hyvin eikä pompi niin paljon kuin 2.8.
Rekon+ kumeista itellä etusena 3C MaxxTerra Exo TR ja takana aavistuksen lipoisampi ja vastaavasti kulutusta kestävämpi DualPly Exo TR
Toimii tolla kombolla niin kuivalla kuin märälläkin.
Mulla oli 29:ssä ikonit edessä ja takana, plussassa takana ja kyllä plussassa enemmän pitoa löytyy, kun voi ajaa suht matalilla paineilla.
Samapa se kai missä tän kysyy. Plussapyörässä rengas on "kiero", alkujaan ei ollut. Voiko olla mahdollista, että jos vannenauha on vanteen ja renkaan välissä niin se on syynä? Rengas kyllä näyttää nousevan ihan hyvin eli se ei olisi syynä.
Juha Jokila
16.06.2017, 14.55
Maxxis Reconiin tuli sentin vekki kulutuspintaan, eikä Tip Top tublelespaikka näyttänyt pysyvän. Tuskaisen vaikeaa valita uutta kumia, kun olisi kokeilunhalua, mutta läskin rengaskokeilujen perusteella hyvää ei löydä helpolla. Nytkin näyttää luetun perusteella, että kannattaisi tilata suosiolla vaan samanlainen Recon+.
Onko siis olemassa Reconia parempaa kevyesti rullaavaa joka paikan kumia? Mitkään kilon möhköt ei kiinnosta enää, mutta kyljetkin saisi olla edes vähän kestävät. 3.25":een asti pitäisi mahtua fillariin.
Schwalbe Rocket Ron 3.0" snakeskin näyttäisi kivalta, mutta wanhat muistot Schwalbesta on, että kumi on todella liukasta sateella ja ainut mistä on mennyt oksantynkiä läpi.
Tilasin Onza Canis 2.85 renkaan itselleni taakse kun 3" ei ihan mahdu, mielenkiinnolla odottelen että pääsen testaamaan.
Voisi olla hyvä vaihtoehto Reconille. http://twentynineinches-de.com/2016/12/20/onza-canis-275x285-testintro/
Juha Jokila
16.06.2017, 18.36
^Myös Canis näyttää kokeilemisen arvoiselle. Näitä kivoja nappulakuvioita riittää, mutta kumilaatu, kylkien ominaisudet yms. ei oikein tule kuvista esille.
NoordMan
16.06.2017, 19.37
Nobby Nic Snakeskin 3.0, 100 km kivikkoa niin kankaat paistoi kyljestä. Nyt takana 400 km niin tihkuu litkut läpi. Ei enää plussa schwalbeja mulle. Minionit lähtee tilaukseen.
Juha Jokila
16.06.2017, 23.26
Tihkuu noi Reconitkin. Kilsoista en ole pitäny kirjaa mutta 600 km on arvio.
^^Nuohan kestää luultavasti ajoa vielä ihan normaalisti, jos ei anna kosmeettisten asioden haitata.
NoordMan
17.06.2017, 00.36
Ok. Juu ei ( tässä tapauksessa) kosmeettiset asiat haittaa. Ehkä annan vielä Schwalbelle mahdollisuuden. En vaan ole saanut Maxxisia tihkumaan kaksysinä ja läskissä vaikka kilometrejä on paljon enemmän.
Nobby nicciä sai plussana myös apex-kyljillä, ne on tuhtia tavaraa. Toki tuo painoa renkaaseen melko kiitettävästi..
Mulla on NN 2.8" Apex ja hyvinhän nuo on kestäny jo 1000km. Välillä lenkeilläkin pitänyt pysähtyä katsomaan rengasta, kun niin ilkeesti kiviin/oksiin reunat ottanut, mutta hyvin on kestänyt.
Mutta eiköhän suurin merkitys ole ajopaikoista. 100km kivikossa ei taida olla suomen maastosta?
NoordMan
18.06.2017, 21.46
Kyllä se ihan Suomessa on ajettu. Joku nyt vaan on kasannut Pirkanmaan kaikki päätä isommat kivet mun lähipoluille. Ja sitten kun ajotapa on "päin vaan kun muutakaan en osaa" tyyppinen niin kyllähän ne kyljet koville joutuu.
Missasin ton Apexin näitä nykyisiä SnakeSkinejä ( 1 x Trailstar, 2 x Pacestar) tilatessa. Kunhan nää on loppuun ajettu niin täytyy harkita.
SamiMerilohi
19.06.2017, 22.43
Nyt saa muuten Schwalbeja aika sopuhintaan lähes kaupasta kuin kaupasta, kun uudet Addix-versiot on tulossa. Pistin parin 27,5x2,8" Nobby Nic Snakeskin Trailstareja tilaukseen, hinta kotiovelle alle 80 €.
Onza Canis 2.85" tuli tänään, asentelin paikoilleen litkujen kera. Kyljet vaikuttaa selvästi jykevimmiltä kuin WTB Rangerissa mutta paino täsmälleen sama 800gr. Pieni pettymys oli kuitenkin renkaan leveys joka oli myös täsmälleen sama 69mm kuin Rangerissa, toivottavasti edes venyy hieman.
Ajamaan en tänään enää kerkeä mutta tuskinpa tuossa mitään mullistavaa eroa ajossa tuntuu. Vähän ehkä kallis kokeilu kun ei mikään halpa rengas ollut mutta ompahan nyt vastaavanlainen rengas varalla jos sattuu pahasti kiviin paskomaan.
Juha Jokila
20.06.2017, 22.41
Mää taas tilasin uuden samanlaisen Reconin hajonneen tilalle ja toisen vielä varalle. En keksinyt miten rengas voisi olla enää parempi ja peilasin sitä epäonnistumisen todennäköisyyteen, jos lähtee kumeja tilailemaan umpimähkään. En erityisemmin tykkää vaihdella kumeja ja sekarengastuskaan ei ole mun juttu.
Nobby Nic Snakeskin 3.0, 100 km kivikkoa niin kankaat paistoi kyljestä. Nyt takana 400 km niin tihkuu litkut läpi. Ei enää plussa schwalbeja mulle. Minionit lähtee tilaukseen.
Rocket Ron SS 3.0 pacestarilla noin 200km takarenkaana keski-suomen kivikoissa ja alkaa puskea litkua läpi. Hyllyssä olisi vähän käytetty Nobby 3.0 apex trailstar joka ei eturenkaana mulla toiminut mutta taitaa olla turhan nihkeä rullaamaan takana. Ja vähän epäsuhta pari edessä olevalle 3.0 Purgatory Gridille. Kehillä sisäleveyttä 45mm ja jäykkäperä joten joku nopeahko mutta kestävä 3.0 pitäisi piakkoin laittaa.
pturunen
21.06.2017, 17.05
Mistä kivijalasta saa Minion 2.8"? NN:t ottivat pahasti osumaa Fiskarssissa, eikä kyseinen gumes oikein kosteissa ole kotonaan.
Juha Jokila
21.06.2017, 17.22
Paljonkohan näissä +-kumeissa esiintyy self steeringiä, kuten läskikumeissa? Tykkäsin Bombolonista läskissä muuten, mutta oli vajaa kokokoinen ja pienillä paineilla aika tavalla veteli omiin suuntiin. Tuohan on +-koossa tarjolla myös.
Paljonkohan näissä +-kumeissa esiintyy self steeringiä, kuten läskikumeissa? Tykkäsin Bombolonista läskissä muuten, mutta oli vajaa kokokoinen ja pienillä paineilla aika tavalla veteli omiin suuntiin. Tuohan on +-koossa tarjolla myös.Esiintyy. Juuri mainitsemani Nobby Nic 3.0 Trailstar Apex veteli omassa pyörässä liikaa matalilla paineilla (~0.7bar). Specialized Purgatory Grid 3.0 vetelyä ei havaittavasti esiinny. Kuten ei pikatestin perusteella 2.8 Rekonillakaan.
Canis yiiättää positiivisesti, laitoin renkaan litkujen kera paikoilleen pari päivää sitten ja vaikutti heti siltä ettei pahemmin vuoda. Jätin kuitenkin suht reilut paineet (n.1.8bar) kun yleensä nuo tuppaavat tiivistyvän kunnolla vasta ajamisen jälkeen.
No tänään sitten päätin lähteä lenkille vaikka vettä satelee vähän väliä, yllätys oli suuri kun totesin paineiden olevan täysin samat mitkä sinne laitoin.
Renkaan vaihdon yhteydessä laitoin myös HuckNorriksen jotta uskaltaa vähän huolettomammin laskea menemään, paineet pudotin lähtiessä 1.25bar mutta metsässä pudotin vielä 1.1bar:iin kokeeksi eikä siltikään tuntunut läpi lyövän, Norris toki pehmentää pienemmät tällit niin ettei huomaa.
Se mikä yllätti positiivisesti myös oli märkäpito kalliolla, yleensä kun uusi rengas ei ole parhaimillaan märällä, saa nähdä paraneeko vielä kun pinta vähän aukeaa. Kaiken kaikkiaan laadukkaan oloinen rengas!
Zeipii89
25.06.2017, 09.48
Sisuria ostamassa 27,5+ pyörään ulkorenkaassa merkintä 70-584. Joten käykö sinne http://www.wiggle.co.uk/continental-quality-650b-mtb-inner-tube/ vai täytyykö etsiä leveämpää?
Saattaahan se sinne venyä, mutta jos varmanpäälle haluaa ottaa niin http://www.wiggle.co.uk/schwalbe-275-mtb-inner-tube-sv21f/
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Maxxis DHR 2,8 dual exo oli iso pettymys. 3 tunnin ajon jälkeen tyhjä ja kolme reikää kyljessä. Laskin Sappeella enskapolkuja tunnin ja kylki oli puhki.
Rengas oli id 45mm kuitukehällä 140 mm täysjouston perässä jossa kuskina 87 kg. Paineita siinä 1,3bar /18-20psi... sillai ettei anna liikaa periksi mutkassa/bermissä. Reijät puhki kahdesta kohtaa ja yksi oli pinnasta puhki... sanosin että nämä Maxxis 2,8 kumit ovat 2,6" renkaita ja ihan varmaan hyviä 30-36mm vanteille, kun kylki jää aivan liika paljaaksi +40mm plussa vanteella. Edessä pyörinyt nyt Surly Dirt Wizard 3" jolla on rymistetty enskaa/lenkkiä n.300kilometriä ilman yhtäkään vekkiä kyljessä. DW on pohjannut vanteelle kisassa muutaman kerran ilman mitään ongelmia.
Kuvia ja lontoon kieltä löytyy dhr:täni tuolta; http://forums.mtbr.com/26-27-5-29-plus-bikes/27-5-tires-931412-21.html#post13235388
Mulla Maxxis HighRoller 2.8" edessä ja takana 29mm sisäleveillä kehillä, paljon leveimmille en laittais. Hyvin on kestänyt muutamat rymistelyt hissimäessä, takana HuckNorris ja paineita noin 1.2-1.3bar
Mun mielipide viitaten edellisiin kommentteihin; enska/bikeparkhommiin ~30mm sisälevee kehä ja plussakumi on paras yhdistelmä plussavehkeistä, säilyy kyljet hyvänä ja pito on silti huikee.. 👊
Mulla on id 30 ja id 40 kiekot myös, mutta kyllä nuo 30mm on mielestäni jo lähempänä perus 27,5 maasturin kiekkoa, joku 2,5" shorty on jo rohee sillä... ei silti on mulla nyt Rekon & Slaughteri noilla kiekoilla niinku pitkän lenkin hommiin ja ihan Ok:T siihen, en kyllä usko et kestävät enskakisoja nou. Rekoni jää muutenkin 2,6" kumiksi 30mm kiekolla...
https://goo.gl/photos/nhpYQ6Q951D9BY4E8
Rekon vs DW
https://goo.gl/photos/8iZnbMWjqRaHGpPZ8
en tiä saatteko auki, mutta kuvassa vas. -> oik.
Surly DW 3" id45/ DHR id45 / Rekon id30 kiekoilla.
Rekoni on tuossa seurassa kuin 2,4" renkula, mutta painaakin vain 780g ja pitää polulla ihan Ok.
Onpas Surly DW hyvännäköinen. Onko se minkäkokoinen (runko/nappulat) ajopaineella?
Onpas Surly DW hyvännäköinen. Onko se minkäkokoinen (runko/nappulat) ajopaineella?
Älä sekoa tuohon Surlyn tuotteeseen. Kumi on saippuaa ja kuvio on surkea. Kuvion ongelma on että pyörän kallistuessa tai muuten kaltolla pinnalla keskinaapulat alkaa menettää otetta eikä reunanappula vielä pidä joten tuo lähtee alta. Märällä kelillä edessä suorastaan hengenvaarallinen. DW kumi on järjettömänliukas. DW kyllä vierii aika mukavasti.
Dekadilla tai parilla parempi on WTB Ranger. Sen kuvio on tasainen. Erityisesti 42 (pehmeä kumi) pito on aivan tautinen. Se pitää märälläkin paremmin kuin DW ruutikuivalla.
Rangeriin voi luottaa joka tilanteessa. Se ei yllätä kuten DW.
^Ranger tukottuu märässä ja ei puhdistu, niin kuin moni muukin pikkunappulainen/tiheä kuvionen rengas. 29+ Minion DHF 3" on loisto gummi. Tuo 2.8" Minion 27.5+ näyttää säälittävältä.
Kuvion ongelma on että pyörän kallistuessa tai muuten kaltolla pinnalla keskinaapulat alkaa menettää otetta eikä reunanappula vielä pidä joten tuo lähtee alta.
Kuulostaa liian kapealta vanteelta. :rolleyes:
Juu Kiituri on kyllä hyvin julistanut omaa mielipidettään DW:tä jo, laita eri vanteet, paineet tai mahdollisesti vikaa on myös ohjastajassa..
DW on karvan yli 2,8" rungoltaan ja 3" nappuloista 18psi/id45 vanne. Ensimmäinen plussakumi itellä jolla pystyy jo hyvin kanttaamaan ja pitoa on mudalla jne. Oli mielestä erinomainen Himonoksen mudfestissä. Painoa kumilla on 1240g.
Mulla 29+ i45 kiekot mutta pakko silti kommentoida. Vaihdoin hiljattain Ranger 29x3 > DW 29x3. Pehmeillä poluilla pitoa tuli aivan hurjasti lisää. Rangerilla piti jännittää mutkissa mutta DW:llä uskaltaa kallistaa tavan neulaspoluillakin ihan huolella. Kallioilla tuo DW tuntuu olevan vähän arvaamaton mutta niin ne on kaikki isonappulaiset. Ei taida olla paluuta Rangeriin keulassa. 29 koossa tuohon väliin ei oikein ole mitään välimallia tarjolla. Maxxisillakin vain Chronicle ja Minion.
Bumbabambuee
10.07.2017, 11.32
Ei ainakaan kovin montaa kertaa ole tässä ketjussa mainittu Terrene Chunkyä. Vaihdoin edestä 3" Nobby Nic Trail Starin 3" Terrene Chunk Lightiin, 40mm ID kehä. Nyt takana pari lenkkiä ja ensivaikutelma ainakin hyvä. Vähän jännittää miten tuo ohutkylkinen versio kestää.
https://www.singletracks.com/blog/mtb-gear/terrene-chunk-plus-tire-review/
Ei ainakaan kovin montaa kertaa ole tässä ketjussa mainittu Terrene Chunkyä. Vaihdoin edestä 3" Nobby Nic Trail Starin 3" Terrene Chunk Lightiin, 40mm ID kehä. Nyt takana pari lenkkiä ja ensivaikutelma ainakin hyvä. Vähän jännittää miten tuo ohutkylkinen versio kestää.
https://www.singletracks.com/blog/mtb-gear/terrene-chunk-plus-tire-review/
Tämä on ykkösvaihtoehto syksyn märkien tullessa itsellekiin, nimenomaan vahvempikylkisen haluaisin mutta kotomaasta ei käsittääkseni nyt sitä saa. Toinen vaihtoehto Highroller II 3.0 jahka sitä valuu Eurooppaan. ID 45mm kehä, joten 2.8 ei oikein ole vaihtoehto. Purgatory Grid 3.0:n siirtäisin sitten taakse.
Bumbabambuee
17.07.2017, 19.49
Tämä on ykkösvaihtoehto syksyn märkien tullessa itsellekiin, nimenomaan vahvempikylkisen haluaisin mutta kotomaasta ei käsittääkseni nyt sitä saa. Toinen vaihtoehto Highroller II 3.0 jahka sitä valuu Eurooppaan. ID 45mm kehä, joten 2.8 ei oikein ole vaihtoehto. Purgatory Grid 3.0:n siirtäisin sitten taakse.
Terrene chunkya saa tough versiona ainakin planet x:stä.
http://www.planetx.co.uk/i/q/TYTERCH27/terrene-chunk-275-tyre
Taas näitä kokomerkintöjä: spessun ground control 650b 2,6" on 60 mm leveä i29 mm vanteella. Bead to bead mitta 160 mm. Ihan sama kuin 2,4" geax gomalla. Esim. Ardent 26" x 2,4" bead to bead on jopa muutaman millin enemmän.
No ei se sinänsä mitään jos tuo gripton osoittautuu toimivaksi seokseksi. Oli tarkoituskin kokeilla rengasta joka olisi pienempi kuin varsinainen plussa 2,8" mutta silti pulleahko ja hyvän pidon ja rullavuuden yhdistelmän omaava. Vielä en ehtinyt ajamaan sillä mutta mielenkiinnolla odotan miltä se tuntuu kun lenkille pääsee.
Terrene chunkya saa tough versiona ainakin planet x:stä.
http://www.planetx.co.uk/i/q/TYTERCH27/terrene-chunk-275-tyreJa nyt hyvässä alessa 38e + postit. Laitoin tilaukseen.
NoordMan
26.07.2017, 23.15
Kiitti vinkistä! Tilasin heti kolme.
Jsavilaa
27.07.2017, 00.11
Onkohan mitään viitteitä että onko Schwalbe tuomassa Racing Ralphia tai jopa Thunder Burtia 2.8-3" koossa myyntiin? Omalla kahlaamisella en atk:sta löytänyt tietoa. Nyt on alla 2.8" ja 3" Rocket Ronia, jotka nekin on varsin ookoo, mutta aikasemmin todennut parhaaksi omaan ajoon Burtin, niin ois aika makea saaha semmoset plussana alle. Racing Ralph ois vähän niinku kompromissi tuosta välistä.
Specialized Slaughter 2,8" osuu aika lähelle. Tykkään itse, enempi ko nobbysta.
Ps. Ostan yhden Terrene Chunkin 3" Treeltä jos joku tilaa useamman. Kumi + osa postikulusta
Pps. Koska Portaxi saa 3" Maxxis kumeja, soutuveneelläkö niitä tuodaan...
Osaako joku sanoa meneekö http://www.planetx.co.uk/i/q/TYTERCH27/terrene-chunk-275-tyre renkaat 3.0 kokoisena Trek Fuel EX 27.5+ fillariin ja entäs 2.3 koko näissä varmaankin normimpaa ajoa ilman lisäilmatilavuuden tuntua. Tilausnappi on lähellä painua niin pitäis saada valaistusta.
NoordMan
01.08.2017, 11.07
Toivottavasti koska posti on tuomassa sellaisia mulle kyseiseen pyörään:-D. Kyllä ne sopii, aiemmin oli 3.0 NN ja tilaa jäi reilusti. Jos aiot laittaa 2.3:t i36 vanteelle niin siihen en ota kantaa.
Ellet sitten tarkoittanut 29"...
Toivottavasti koska posti on tuomassa sellaisia mulle kyseiseen pyörään:-D. Kyllä ne sopii, aiemmin oli 3.0 NN ja tilaa jäi reilusti. Jos aiot laittaa 2.3:t i36 vanteelle niin siihen en ota kantaa.
Ellet sitten tarkoittanut 29"...
Kiitos! Klikataan pois. Mitä muuten pidät pyörästäsi?
NoordMan
01.08.2017, 11.53
Mulla on -17 malli enkä keksi mitään negatiivista. Mulle ihan liian hyvä. Pistähän kommenttia 27+ ketjuun kun saat omasi. Jännä kuulla kokemuksia jos sulla on kerran tallissa verrokkina 29" SC.
Mulla on -17 malli enkä keksi mitään negatiivista. Mulle ihan liian hyvä. Pistähän kommenttia 27+ ketjuun kun saat omasi. Jännä kuulla kokemuksia jos sulla on kerran tallissa verrokkina 29" SC.
On tallissa paljon muitakin verrokkina esim. Farley 9.6 jne jne.. Nimimerkin kautta loput mutta katsotaan.
Specialized Slaughter 2,8" osuu aika lähelle. Tykkään itse, enempi ko nobbysta.
Ps. Ostan yhden Terrene Chunkin 3" Treeltä jos joku tilaa useamman. Kumi + osa postikulusta
Pps. Koska Portaxi saa 3" Maxxis kumeja, soutuveneelläkö niitä tuodaan...
Terrene hoidettu
ps. Portaxiin tulee Maxxista syyskuussa, tai melko varmasti sitä on sit myydä lokakuussa...
Itse olen miettinyt levoon uutta eturengasta nykyinen purgator grid ei tunnu pehmeällä alustalla pitävältä ja muutenkin seilaa irtohiekalla. Miettinyt DHF tuon tilalle vai onko muita hyviä vaihtoehtoja 2.8 tai 3.0" koossa.
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
2.8 Nobby Nic vs Rekon. Kumpihan on muhkumpi ilmatilaltaan ?
^^ Nobby Nic Addix
^ NN on muhkumpi
Onkos noita Addixeja päästy kokeilemaan tositoimissa? Kauden ensimmäinen märkä metsälenkki ja Chroniclea purevampi takarengas alkoi taas kovasti kiinnostamaan.
https://www.cyclestore.co.uk/specialized_purgatory_control_2bliss_ready_650b_x_ 3_0_tyre_with_free_tube-ID_67244
25 €/Purgatory 3" mutta ei taida olla. Grid griptonii, mutta tuo on ihan oikea 3"
Joo, tuo on se vanha Control-versio. Jotkut taisivat tuosta valittaa että tihkuu litkua mutta tuohon hintaan voi olla ihan kokeilemisen arvoinen.
Itse huomasin että Actionsports.de myy Schwalben uusia Addix-kumeja suhteellisen edukkaasti - tilaukseen lähti Rocket Ron 3.0 Addix Speedgrip 58,90€ posteineen.
Voin vahvistaa että Purgatory Control versiona tihkuu kyljistä läpi mutta on käytännössä vain visuaalinen haitta.
Onkos noita Addixeja päästy kokeilemaan tositoimissa?
Ihme, ettei ole enemmän, näitä kuitenkin on ollut yli kuukauden saatavilla. Tässä omani:
https://lh3.googleusercontent.com/0p80uzCi21CqqwOGnPoDEdQ8HGZaKmZHfG-gimFPO-9pm9dzEw2efxRsNKT1dGVhCCsEcumILvslEDO9-heK3sY4iFxzidJTMmJ8vZHevw=w800
Painoa on 842g ja 812g. Leveys on sama, kuin vanhoillakin RoRo:lla, venytyksen jälkeen i45 vanteilla n. 75mm ajopaineilla (n. 1bar). Kumi tuntuu täysin erilaiseksi, kuin PaceStar ja pito on uskomaton, märälläkin. Äänikin on ihan erilainen, kun rengas lipsuu, kuin hiekkapaperilla. :) Rullaavuus ei taida olla ihan Liteskin RoRo:n luokkaa, mutta kuitenkin parempi, kuin muiden valmistajien huonosti pitävillä (kuivan kelin) renkailla, esim. Bridger.
Addixin kehittäjähän on sama kaveri, joka on kehittänyt Black Chilia ja Griptonia ja täytyy sanoa, että tällä kertaa se taisi ylittää itsensä. :) http://reviews.mtbr.com/schwalbe-addix-tire-compound-first-ride-impressions
..
tilaukseen lähti Rocket Ron 3.0 Addix Speedgrip 58,90€ posteineen.
Ihme, ettei ole enemmän, näitä kuitenkin on ollut yli kuukauden saatavilla. Tässä omani:
https://lh3.googleusercontent.com/0p80uzCi21CqqwOGnPoDEdQ8HGZaKmZHfG-gimFPO-9pm9dzEw2efxRsNKT1dGVhCCsEcumILvslEDO9-heK3sY4iFxzidJTMmJ8vZHevw=w800
Painoa on 842g ja 812g. Leveys on sama, kuin vanhoillakin RoRo:lla, venytyksen jälkeen i45 vanteilla n. 75mm ajopaineilla (n. 1bar). Kumi tuntuu täysin erilaiseksi, kuin PaceStar ja pito on uskomaton, märälläkin. Äänikin on ihan erilainen, kun rengas lipsuu, kuin hiekkapaperilla. :) Rullaavuus ei taida olla ihan Liteskin RoRo:n luokkaa, mutta kuitenkin parempi, kuin muiden valmistajien huonosti pitävillä (kuivan kelin) renkailla, esim. Bridger.
Addixin kehittäjähän on sama kaveri, joka on kehittänyt Black Chilia ja Griptonia ja täytyy sanoa, että tällä kertaa se taisi ylittää itsensä. :) http://reviews.mtbr.com/schwalbe-addix-tire-compound-first-ride-impressions
https://babylon.naurunappula.com/screen/0a/ae/0aaeb11030f326cf/0/830169.jpg
Addix-RoRo kotiutui ja osoittautui jostain syystä haastavaksi tubelesoitavaksi. Ensimmäinen vastaan tullut rengas joka ei noussut millään ilveellä tornipumpulla kehälle ja huoltiksen kompurallakin vaati hierontaa ennen kuin napsahti.
J.Kottenberg
16.08.2017, 22.41
Asiaa huonommin tuntevan kysymys: Kun melkein aina kun Rocket Ron on alla niin se on takana ja silloin aina, tai melkein aina, edessä on Nobby Nic. Tai sellainen käsitys helposti muodostuu kun rengastopikkia lukee.
Olisikin kiinnostavaa&valaisevaa lukea miten päädyit Rocket Ron-Rocket Ron comboon.
Asiaa huonommin tuntevan kysymys: Kun melkein aina kun Rocket Ron on alla niin se on takana ja silloin aina, tai melkein aina, edessä on Nobby Nic. Tai sellainen käsitys helposti muodostuu kun rengastopikkia lukee.
Olisikin kiinnostavaa&valaisevaa lukea miten päädyit Rocket Ron-Rocket Ron comboon.RoRo:han on eturengas, RaRa olisi takarengas, mutta sitä ei ole plussana. Olen ajanut RoRo:t edessä ja takana siitä asti kun ne tulivat plussana. Mutta ehkä joskus laitan NN eteen pahemmille keleille. Sekään ei ole pois suljettu, että NN eteen sekä taakse. :)
J.Kottenberg
17.08.2017, 09.50
^Hyvät perustelut ja uutta tietoa. Varmaan ok renkaat yleiskäytössä, ja kuviokin näyttäisi sellaiselta että suht hyvin rullaa.
Ja nyt hyvässä alessa 38e + postit. Laitoin tilaukseen.
Terrene Chunky Tough 3.0 asennettu eteen tubelessina ongelmitta WTB Scraper i45 kiekolle. Painoa oli tilatuilla yksilöillä 1200g molemmin puolin, eli reilusti yli luvatun 1060g. 2 barin paineilla uutuuttaan oli kuviolla leveyttä 78mm, kyljistä 71mm. Vasta työmatkaa rullaillut parin polun pätkän kautta, kuivalla ei luonnollisesti pito-ongelmia ja eikä ole häiritsevän raskaasti rullannutkaan. Ei self-steeringiä ainakaan korkeahkolla 0.85 barin paineella. Samalla vaihdoin taakse Purgatory Gridin, Ground Control Gridin tilalle. Lenkkejä odotellessa...
hartsa24
18.08.2017, 07.17
Terrene Chunky Tough 3.0 asennettu eteen tubelessina ongelmitta WTB Scraper i45 kiekolle. Painoa oli tilatuilla yksilöillä 1200g molemmin puolin, eli reilusti yli luvatun 1060g. 2 barin paineilla uutuuttaan oli kuviolla leveyttä 78mm, kyljistä 71mm. Vasta työmatkaa rullaillut parin polun pätkän kautta, kuivalla ei luonnollisesti pito-ongelmia ja eikä ole häiritsevän raskaasti rullannutkaan. Ei self-steeringiä ainakaan korkeahkolla 0.85 barin paineella. Samalla vaihdoin taakse Purgatory Gridin, Ground Control Gridin tilalle. Lenkkejä odotellessa...
Saisikko viellä mitattua paljon tuolla on korkeuttaa vanteen reunasta keskinappuloiden päälle.
NoordMan
18.08.2017, 10.11
i 36 vanteella rungon korkeus vanteesta 60 mm, nappulaan 64 mm. Rungon leveys 69 mm, nappulasta nappulaan 77 mm.
Itselle tulossa Trekin (FuelEX8 2018) orkkisten tilalle RockettiRonin "alelaariversiot" (https://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-rocket-ron-snakeskin-pacestar-27.5x2.80-tl-easy-folding-531328)Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin PaceStar 27.5x2.80" TL-Easy Folding .. Omaan käyttöön tuo NN tuntui turhan karkealta , nyt alla Racekingit kokeen vuoksi ja kyllä rullaa erilailla. Tosin on vain 2.2" leveät, joten RR alle kunhan posti kuljettaa :)
Itselle tulossa Trekin (FuelEX8 2018) orkkisten tilalle RockettiRonin "alelaariversiot" (https://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-rocket-ron-snakeskin-pacestar-27.5x2.80-tl-easy-folding-531328)Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin PaceStar 27.5x2.80" TL-Easy Folding .. Omaan käyttöön tuo NN tuntui turhan karkealta , nyt alla Racekingit kokeen vuoksi ja kyllä rullaa erilailla. Tosin on vain 2.2" leveät, joten RR alle kunhan posti kuljettaa :)
Itellä sama pyörä ja tuli samanlainen tuntuma orkkisrenkaista. Just laitoin alle WTB Trail Boss 3.0, ajamaan en ole vielä päässyt. Ihmeen edukkaasti myy Bikeshop.fi noita, 39€.
J.Kottenberg
18.08.2017, 16.41
Noi ealexin ja tiaallon viesteissään mainitsemat Schwalben uudella seoksella olevat renkaat vaikuttaa vähintäänkin varteenotettavilta vaihtoehdoilta. Pitää hyvin, jopa märässä ja vielä rullaa hyvin. Ja ainakin Rocket Ronit on vielä mukavan kevyetkin. Hinta ei sekään ole paha.
Tulee mieleen että ei oikein enempää voi renkaalta vaatia.
Jos muutkin saa vastaavia kokemuksia, valtaa Schwalbe aivan varmasti markkinoita itselleen uusilla renkaillaan.
Ensikokemukset Rokettironista ovat kyllä hyvin positiiviset. Nopean tuntuinen eikä pitoa tarvinnut oikein missään kohtaa miettiä. Olisi varmaan vain pitänyt tilata samalla eteenkin samanlainen.
Onko tietoa miten toi spessun uusi kumiseos käyttäytyy pakkasella? Purgatory grid 3.0 olisi kiinnostava rengas, mutta kovettuuko kumiseos kylmällä?
Rokettironit testattu hätäsesti eilen , sateitten välissä ... :) ... Pirun liukasta juurakoissa, mutta eipä niissä pidä kunnolla mikään. Rullaa erittäin hyvin ja ajaa mieluusti jopa klv lenkkiä, jos "pakko on" .. Tänään lisää koeajoa, kun töistä ennättää ja nyt vähän kuivemmissa olosuhteissa.. :p
Onko tietoa miten toi spessun uusi kumiseos käyttäytyy pakkasella? Purgatory grid 3.0 olisi kiinnostava rengas, mutta kovettuuko kumiseos kylmällä?Ainakin 29" 2.3 pysyi suht pehmeänä vielä vajaassa -10
Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk
Ainakin 29" 2.3 pysyi suht pehmeänä vielä vajaassa -10
Tuli 3.0 purgatory grid hommattua eteen, kiitoksia raportista. Siirsin taakse 3.0 purgatory contorolin ja tulipahan todettua, että tämä grid rengas on noin 1 cm matalempi kuin control versio. Leveys oli sama. Vertailussa käytetty samaa vannetta luonnollisesti.
Onko tietoa miten toi spessun uusi kumiseos käyttäytyy pakkasella? Purgatory grid 3.0 olisi kiinnostava rengas, mutta kovettuuko kumiseos kylmällä?
Gripton seos ei kovetu pakkasella. Viime talven ajelin noilla kyseisillä renkailla.
Tarkoitus korvat Maxxis Rekon 2,8" vähän leveämmällä (=mukavammalla?) ja rullaavammalla renkaalla eli alle olisi tulossa Rocket Ron 3,0".
Mikäs tuolle on optimaalinen kiekon sisäleveys? 30, 35 vai 40mm?
Kävin lauantaina fiilistelemässä paikallisessa sademetsässä, uskomattoman hyvin toimii 3” RoRo Addix Speedgrip. Vakiolenkillä on yksi kivikkonousu, mikä oli tähän asti mahdoton märällä kelillä, mutta nyt nousi aika kevyesti.
Lipsuessa rengasääni on edelleen täysin erilainen muihin renkaisiin verrattuna, eli se ei johtunut vain ”uuden karheudesta”, kun nyt näillä on ajettu jo jonkun verran.
https://lh3.googleusercontent.com/oJQJplHSpb61NsphZP5XX1cKm-8E0PNjzd1mr4DM_cDRBWJC4C-AtxD7B04nNbmfbJNzLYNLhaVleTCl5A=w900
J.Kottenberg
11.09.2017, 16.07
^Jos rullaa vielä mukavasti, niin varsin hyvän renkaan on svalpe onnistunut kehittämään.
Odottakaa
11.09.2017, 19.06
Ku ei tänne vielä ollut linkattu noita Addix tuotesivuja: https://www.schwalbe.com/addix-compound/
Itse tilaamassa taakse uutta rocket ronia (2.8:a) ja tuon sivun mukaan rullaavuus verrattuna edelliseen version on heikompi mutta kaikilla muilla osa-alueilla ollaan parempia tuolla uudelle seoksella.
Kai se on tilattava tuollainen uudelle seoksella oleva vaikka vanhaa saa nyt halvennuksessa. Eihän tuolla vanhalle seoksella voi enää ajaa edes ;P
Pääsin viikonloppuna ajamaan Spessun Butcher 2.8 Grid renkailla niin märkään kuin kuivaankin keliin. Ehdottomast oma uusi lempirengas on löytynyt, koska tuo piti märällä yhtä hyvin kuin kuivallakin.
Tykkäsin muutenkin tuosta 2.8:n tarkemmasta ajotuntumasta vs. 3.0 Purgatory.
Oikeesti todella vaikuttava rengas ja nyt vaan odottelemaan, että saa omaankin pyörään.
Pääsin viikonloppuna ajamaan Spessun Butcher 2.8 Grid renkailla niin märkään kuin kuivaankin keliin. Ehdottomast oma uusi lempirengas on löytynyt, koska tuo piti märällä yhtä hyvin kuin kuivallakin.
Tykkäsin muutenkin tuosta 2.8:n tarkemmasta ajotuntumasta vs. 3.0 Purgatory.
Oikeesti todella vaikuttava rengas ja nyt vaan odottelemaan, että saa omaankin pyörään.Mä oon myös paljon odottanut Butcheria testiin. Itseäkin on tuo purgatoryn lipsuminen ärsytänyt pitkään jo. Mahtava kuulla että tuo toimii paremmin. Voisihan vaihtaa pyörän, että saisi Butcherit ;)
Kyllä olin aidosti vaikuttunut renkaista. Rullaavuuteen on vaikeampi ottaa kantaa koska olivat sähköpyörän alla nuo gummit. Tosin nappula noissa oli suht maltillinen niin en usko, että ihan tahmasimmasta päästä ovat rullaavuudeltaan.
^Jos rullaa vielä mukavasti, niin varsin hyvän renkaan on svalpe onnistunut kehittämään.
Kyllähän nuo tuntuisivat rullaavan paremmin kuin mikään muu kokeilemani plussakumi (Bridger TCS Light, Chronicle 120tpi, Knard 120tpi, Hodag, Suomi Tyres), paitsi RoRo Pacestar Liteskin. :rolleyes:
hartsa24
12.09.2017, 12.21
Mikähän rengas mahtais olla korkeudeltaa isoin? Et sais sillä nostettua keksiötä..
J.Kottenberg
12.09.2017, 22.07
Kyllähän nuo tuntuisivat rullaavan paremmin kuin mikään muu kokeilemani plussakumi (Bridger TCS Light, Chronicle 120tpi, Knard 120tpi, Hodag 120tpi, Suomi Tyres), paitsi RoRo Pacestar Liteskin. :rolleyes:
Niin vakuuttavat arviot että ostoslistallehan toi uusi RoRo on piakkoin tehtävää tilausta varten laitettava.
pturunen
17.09.2017, 20.56
Nobby Nicit lähtivät vaihtoon ja tilalle tulee Maxxis Minion. Laittelen rapsaa jahka saapuvat. En käsitä tuota NN:n hypetystä, märällä tuo on jäätävän surkea.
Nobby Nicit lähtivät vaihtoon ja tilalle tulee Maxxis Minion. Laittelen rapsaa jahka saapuvat. En käsitä tuota NN:n hypetystä, märällä tuo on jäätävän surkea.
Mikä seos oli NN? Minion DHF 120 tpi 3C MaxxTerra vakuuttaa ainakin 3"/29".
Nyt saa paskakelit tulla :D
https://imgur.com/a/PPyqbhttp://i.imgur.com/1vtaoPB.jpg?1
pturunen
19.09.2017, 20.19
Mikä seos oli NN? Minion DHF 120 tpi 3C MaxxTerra vakuuttaa ainakin 3"/29".
Ei mitään käsitystä. Samaa seosta tulossa 2.8:na, eikä ole pahaa sanaa noista tullut vastaan internetissä. Ei ehkä rullaa yhtä hyvin kun joku NN-kökötys, mutta plussarenkailta en sellaista edes edellytä.
Ei mitään käsitystä.
Niin. Märkäpidon suhteen se kumiseos on oleellisin asia siinä kumissa. Samasta renkaasta Pacestar ei pidä märällä kun taas Trailstar pitää.
3.0 NN Trailstar edessä, Pacestar takana kombosta 2.8 Maxxiksen 3C kumeihin(Minion DHR edessä, HR2 takana) vaihtaneena mielestäni ero ei ole vallankumouksellinen. Maxxikset ovat kyllä heti Chunky Monkeyiden jälkeen parhaat märän kelin renkaat mitä on tullut vastaan, mutta Nobby Nicit eivät sopivilla paineilla olleet mitenkään "paskat". Jänniä hetkiä tulee kummallakin rengassetillä. Niccien suurin miinus on mielestäni todella harvassa olevat reunanappulat, mikä taas ei merkittävästi haittaa märillä kivillä ja juurilla ajoa. Maxxikset eivät ole hypetetyn ylivoimaiset, mutta todella hyvät silti.
Selittääköhän tuo NoNin reunanappuloiden harvuus renkaan taipumuksen luistella tosi herkästi sivusuunnassa pehmeissä ja kaltevissa paikoissa?
pturunen
20.09.2017, 13.13
Niin. Märkäpidon suhteen se kumiseos on oleellisin asia siinä kumissa. Samasta renkaasta Pacestar ei pidä märällä kun taas Trailstar pitää.
Sillä tiedolla ei ole oikeasti merkitystä minulle, koska nuo eivät toimi märällä. Jouduin joka tapauksessa hankkimaan uudet. NN:n pyöreä profiili ei myöskään ole omaan mieleen, minionien kulmikkaampi muotoilu sopii omaan ajoon paremmin. Sama ilmiö näkyy 29":llä myös. Pyöreä regas lähtee alta helpommin kuin kulmikas.
Oiskohan nämä Magic Maryt 27.5/2.8" kokona ja tuolla uudella soft kumilla minkälaiset, kun pito ja kestävyys 1 sijoilla?
Rullaavuus ja paino yhdentekeviä mulle.
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Magic-Mary-Evo-ADDIX-Soft-SnakeSkin-Apex-27-5-Folding-Tyre-p59101/
pturunen
26.09.2017, 20.34
Minionit koeponnistettu ja hyväksi havaittu. Selvästi kapeampi kuin NN 40mm vanteelle laitettuna. Ajettavuus on NN verrattuna eri planeetalta vaikka oli tuoreen litkutuksen jäljiltä isohkot paineet. Pitoa löytyy veto- ja kanttausmuodossa ja ajotuntuma on helppo ottaa haltuun (kun 29" kiekoissa on sama rengastus).
Addix-RoRo kotiutui ja osoittautui jostain syystä haastavaksi tubelesoitavaksi. Ensimmäinen vastaan tullut rengas joka ei noussut millään ilveellä tornipumpulla kehälle ja huoltiksen kompurallakin vaati hierontaa ennen kuin napsahti.
Sama homma täällä tänään. Kompuralla ei noussut vanteelle millään mutta, kun sisurilla pumppasi muotoon ja antoi 10min muotoutua, onnistui samantien.
Nyt on edessä Nobby Nic 2.8 ja takana tuo Rocket Ron 2.8. Toivottavasti Fuel EX8:sta tulee vähän rullaavampi nyt, Nobby Niceillä ollut varsinkin märällä välillä todella tahmeaa menoa.
H. Moilanen
06.10.2017, 14.45
Oliko joku päässyt jo kokeilemaan Rock Razoria?
26” 2.35” versiona Rock Razor ainakin on todella reilun kokoinen ja oikein toimiva rengas moneen menoon. Nyt toki liian märkää ja mutaista noin pienelle kuviolle.
Verrokkina toisen pyörän 27.5” 2.6” Rekon ja omassa ajossa ehkä RR parempi.
Millasia paineita ootte pitänyt 2.8 nobby nicessä?
Jahas, mihinkähän se eka viesti hävisi.. no enivei..
Itselläni on ollut hakemista paineiden kanssa. Painan varusteet päällä n. 103kg ja 1.0bar oli liian vähän. Meni todella tahmeaksi vaikkei varsinaisesti vanteille lyönytkään. ~1.2 edessä ja ~1.3 takana tuntuu olevan sellaiset millä rengas joten kuten rullaa tasamaastossa mutta vaihdoin juuri Rocket Ronin taakse, jotta rullaisi paremmin.
NN 2.8" paineina edessä 0.8bar ja takana 1bar 40mm kehillä, kun kokonaispainoa n. 98kg eikä lyö vanteille.
Tuli fillarin mukana Rocket Ron 2.8":t. Toinen kipale näyttää hiukan erikoiselta. Oiskohan muotin puolikkaitten kohdistus maanantain työtä.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171007/4c6325d9c0cad46b13ef68d98eb7e0ed.jpg
Juha Jokila
07.10.2017, 23.31
Näitä on harvakseen tullut foorumilla vastaan. Varmasti vaarallinen ajaa ja etenee kuin pingispallo purossa.
SamiMerilohi
08.10.2017, 18.15
1,2 edessä ja 1,3 takana. Kokeilin myös 1 ja 1,1 mutta tällöin ajotuntuma oli aika löysä. Välillä tulee ajettua ihan pururatalenkkiä, silloin laitan n. 1,8 bar. Omaan makuun nämä kyllä rullaa vähän huonosti, joten laitan varmaan ensi keväänä ainakin taakse Rocket Ronin.
Ukko+ajokamat+pyörä n. 100-105 kg. Renkaat litkutettuna 35 mm sisäleveillä vanteilla.
Oliko JariL isoa eroa pyörän rullaavuudessa, kun vaihdoit RoRon taakse?
Ihan valtavaa eroa itse ajossa en huomannut, märkä kangaspolku oli edelleen raskasta. Kun vertasin edellisten lenkkien nopeuksia, oli vauhti kuitenkin noussut selkeästi. Tosin nyt olin isommalla porukalla liikkeellä, joten sekin saattoi auttaa vauhdin nostossa. Parempi vielä ajaa muutama lenkki ennen, kuin liian suuria johtopäätöksiä vetää :) Ei se nyt ainakaan huonompi rullaamaan ollut ja pidossa en huomannut mitään eroa NN:ään verrattuna.
Edessä NN 1.2bar, takana RoRo 1.2bar, molemmat litkuilla.
Mulla on 2.8" Rocket Ronit pyörässä ja haluttais kokeilla kapeampaa taakse. Mitä 27.5+ renkaita on saatavana kapeampana, Hans dampf 2.35" näytti olevan ainakin?
2.6" näyttää olevan kapein 27.5+ renkaiden alla myytävistä.
Mulla on 2.8" Rocket Ronit pyörässä ja haluttais kokeilla kapeampaa taakse. Mitä 27.5+ renkaita on saatavana kapeampana, Hans dampf 2.35" näytti olevan ainakin?
2.6" näyttää olevan kapein 27.5+ renkaiden alla myytävistä.Wtb breakout 2.5 menis ainakin tohon kategoriaan https://www.bikeshop.fi/WTB-Breakout-2-5-27-5-TCS-To/ekauppa/pW010-0550/
Wtb breakout 2.5 menis ainakin tohon kategoriaan https://www.bikeshop.fi/WTB-Breakout-2-5-27-5-TCS-To/ekauppa/pW010-0550/
Kiitos! Ulkohalkaisijaa ei näistä kyllä ota selville. Tällainen tuli vastaan mutta ei tuossakaan sanota todellisista mitoista mitään.
http://forums.mtbr.com/27-5/27-5-tire-size-reference-833399.html
Tämä on siis vanhentunutta tietoa mutta jotain tällaista olis kiva löytää päivitettynä ja oikeilla mitoilla.
Juha Jokila
14.10.2017, 01.17
2.6" näyttää olevan kapein 27.5+ renkaiden alla myytävistä.
No, tuo + tuossa perässä pitäisi tarkoittaa, että rengas on noin 2.6 - 3.4 " leveä ja kuvion pitäisi olla suunniteltu noin 45 - 30 mm sisäleveälle vanteelle.
2.5" tai pienempi on vain ihan tavallinen 27,5 rengas, joille vanne on yleensä 30 - 20 mm sisäleveänä parhaimmillaan.
3.8" tai isompi on jo läskipyörän kokoluokassa.
Rungon suunnittelusta riippuen kumin pienentäminen voi tuoda lieviä ongelmia ohjausgeometriaan ja madaltaa keskiötä aiheuttaen polkimien osumien lisääntymistä. Vain takarengasta pienennettäessä ohjauskulma loivenee ja tämä on kai tarkoituskin?
Eli jos vanteesi ei ole ylileveä, ja pientä kumia välttämättä haluat kokeilla, niin mikä tahansa normaali 27.5 kumi käy. Ja kai 2.35" kumin voi laittaa tuollaiselle 40 mm vanteellekin vaikka ei parhaimmillaan olisikaan.
Nyt tuli heitettyä vähän pidempi lenkki ja paineet osui kerrankin kohdalleen! Nobby Nic edessä 1.25bar, Rocket Eon takana 1.4bar. Pyörä toimi aivan loistavasti Oulun tasamaastoissa. Hiekkaa, singletrackia, metsäautotietä, juurakkoa, mutaa.. toimii!
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Kovin pieneltä Wrathchild näytti kuvissa, ja kävin tutkimassa sitä lähikaupassa, runko bead-to-bead mitaltaan on pienempi, kuin 2,8” Highrollerilla ja täysin samankokoinen kuin 2,8” DHR:lla. Eli mikään 3” rengas se ei ole. Nastat tosin ovat valtavat. Ehkä järkevämpi olisi nastoittaa 3” NN… Fat Freddie ei mahdu taakse korkeussuunnassa, mutten se on erinomainen talvirengas viime talven kokemuksella.
igoritigeri
16.10.2017, 09.46
Osaisko joku suositella hyviä 27.5+ koon renkaita? Tällä hetkellä alla on noin vuoden vanhat Schwalbe Nobby Nic PaceStar, 2.8 leveät. Näihin on ilmestynyt pieniä kylkihalkeamia. Tästä leveämpiä ei oikein mahdu, edessä on etuhaarukka joka on aika lähellä rengasta ja takana ottaa ketjut kiinni. Mistä ihmiset tilaille näitä renkaita että saisi mahdollisimman edullisesti?
"Hyvä" riippuu paljon siitä missä ja miten ajat, mutta jos Nobby Nicit ovat pääosin olleet "hyvät" niin Maxxiksen rankemman pään plussarenkaat ovat hyvää korviketta niille. Varsinkin 3C-kumiseoksella ovat hieman pitävämmät kuin Nicit Pacestarina ja kuviossa riittää isoa nappulaa. Minion DHR ja DHF sekä High Roller II kuuluvat ainakin näihin, ja kaikkia niitä saa 2.8 leveinä. Maxxiksen tyyliin ovat kooltaan snadisti alamittaiset tai korkeintaan speksien mukaiset, joten pitäisi mahtua fillariisi jos 2.8 Nicci mahtuu. Jos hakee äärimmäisen rullaavaa rengasta niin kannattaa ehkä katsella muualle, mutta jos kohtalaisen rullaava ja todella pitävä rengas riittää niin nämä ovat hyvät.
Suomessa näitä saa ainakin Hi5Bikesista, maailmalta parhaaseen hintaan saksalaisista nettikaupoista. Hintaa on hieman mainitsemaasi Nobby Nicciä enemmän, mutta toisaalta renkaiden pitäisi myös kestää paremmin ja ennen kaikkea toimia paremmin. Ylempänä ketjussa on toki hehkutettu paljon Schwalben uusia Addix-seoksellisia renkaita, ja niistä mulla ei ole kokemusta joten en tiedä miten pärjäävät Maxxiksille.
Osaisko joku suositella hyviä 27.5+ koon renkaita? Tällä hetkellä alla on noin vuoden vanhat Schwalbe Nobby Nic PaceStar, 2.8 leveät. Näihin on ilmestynyt pieniä kylkihalkeamia. Tästä leveämpiä ei oikein mahdu, edessä on etuhaarukka joka on aika lähellä rengasta ja takana ottaa ketjut kiinni. Mistä ihmiset tilaille näitä renkaita että saisi mahdollisimman edullisesti?
igoritigeri
16.10.2017, 12.07
Maxxiksen renkaat ovat varmasti hyvät mutta on heikko saatavuus ja ovat aika kalliit, varsinkin sillä 3c seoksella. Nobby Nicit on mielestäni aika huonot koska ovat liukkaat. Spessun hillbilly grid 2bliss on kehuttu mutta niitä ei saa 2.8 kokoisena. Muutenkin on vaikeata ostella näitä renkaita kun ei voi tietää niiden oikeata leveyttä :D
Jos pitoa haluut rullaavuutta enemmän niin Spessun Butcher grid versiona ja ovh. 49.90€. Eikä tarvi ees tilata kun kipaset lähimmällä Spessun jäälleenmyyjällä. Mikäli hinta huimaa niin voihan aina koittaa tingatakkin ;)
Toisaalta jos vähän lisää rullaavuutta kaipaat niin uusi Rocket Ron 2.8 SS taakse on varma valinta. Jos ei siis kylkien kestävyys ole ollut ongelma, SnakeSkin ei ainakaan Spessun Gridin veroinen ole kestävyydeltä, mutta niin on painoakin reilusti vähemmän.
Kyllä Maxxista löytyy ihan hyllystä asti kotimaastakin(https://www.hi5bikes.fi/kategoriat/375/maasto), mutta hinta on toki renkaaksi aika suolainen. Se on tosin ko. rengasmerkin ominaisuus, sillä nuo maksavat Saksassa suunnilleen saman verran. Suhteuttaa tuon ajokilometreihin niin ei tule niin paha mieli.
Maxxiksen renkaat ovat varmasti hyvät mutta on heikko saatavuus ja ovat aika kalliit, varsinkin sillä 3c seoksella. Nobby Nicit on mielestäni aika huonot koska ovat liukkaat. Spessun hillbilly grid 2bliss on kehuttu mutta niitä ei saa 2.8 kokoisena. Muutenkin on vaikeata ostella näitä renkaita kun ei voi tietää niiden oikeata leveyttä :D
Jos nyt pitäisi syyskelille ostaa 2.8 renkaat niin tilaisin kyllä Schwalben Magic Maryt addix soft seoksella. Minulla on nyt HansDampfit (2.35) samalla seoksella ja toimii oikein hyvin mutta nappulat on vähän harvassa, joten sopivan kokoiset juuret onnistuvat änkeämään itsensä niiden nappuloiden väliin ja yrittävät viedä takapyörän johonkin pöpelikköön. Nobby Nicit on pacestarilla lipevät mutta trailstar seoksella toimivat hyvin. Keskellä kesää kuivalla kelillä nuo MM on ehkä turhan tahmeat.
pturunen
17.10.2017, 17.18
Maxxiksen Minion 3C DHF/DHR 2.8" saa kyllä minulta lämpimän suosituksen. Nyt varsinkin limaisilla juurilla ja kalliolla ajaessa ennustettava ja vetopitoa tarjoava rengas. Palautti uskon plussatouhuihin ja taas on kiva ajaa.
Maxxiksen Minion 3C DHF/DHR 2.8" saa kyllä minulta lämpimän suosituksen.
Samaa on kyllä pakko hehkuttaa. Maksaahan noi plussa Minionit aika pirusti, mutta tuntuvat kyllä toisaalta pitävän ja kestävän hyvin, joten tuntuu myös siltä että rahoilleen saa vastinetta. Todella hyvät renkaat limaisilla juurilla/kivillä, tuntuvat lisäksi toimivan hyvin myös syvemmässäkin mudassa. Helpommilla keleillä olen ajellu sitten DHF ja Rekon+ kombolla, tuo Rekon+ rullaa jonkun verran parammin kuin DHRII. Näin märällä kelillä polut ovat kuitenkin sen verran mutaisia ja upottavia, että kaikki pito on tarpeen. Rullaavuus on nyt täysin toissijaista ja johtuu enemmän alustasta kuin renkaasta.
pturunen
18.10.2017, 12.18
Minulla ei juurikaan rullaavuudella ole merkitystä, pidolla lähinnä. Teknisellä polulla olen noilla jopa nopeampi, kun ei tarvitse kitkuttaa saippualiukkaiden rullaihmeiden kanssa. Pyrin muutenkin ajamaan teknistä polkua niin paljon kuin mahdollista ja useimmat lenkit tulee suunniteltua siirtymät minimoiden. Tilanne olisi toki erilainen, jos lenkkien pituus olisi kymmeniä kilometrejä sisältäen nopeaa ja helppoa polkua sekä siirtymiä.
Pakko hiukka kehaista kotimaista.. Kauppiasta siis. Hi5Bikes toimitti vuorokauden sisään Maxxis HR 27,5x3 Tampereelle.
Eikä hintakaan ole Eurooppaan nähden mitenkään sivussa. Itse halusin tuon Ei 3C version, molempia on Hi5:lla hyllyssä.
Mutta renkaasta siis, Maxxis High Roller 27.5 x 3" ja vanteena Id 45mm muovikiekko.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=19763&d=1509000603
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=19762&d=1509000600
Hieman joutui tönäriä puristamaan, että pysyi tuossa...
Mitat;
Kyljet 74-75 mm ja nappulat 73mm (Nämä siis mitattu juuri asentamisen jälkeen n. kilon paineella)
Paino 1070g
Korkeutta kumilla on tasan sama kuin Spessun Purgatory grid gripton 3" joka meni juuri perään pyörähtään.
Aamun lumipoluilla tuntui menevän kovasti suoraan ja kurviin uskalsi kääntään, joten ihan kelpo kumille tuntuu.
Kuralenkkiä sitten viikonloppuna taas...
Myös 3” Addix RoRo piti liukkaalla todella hyvin työmatkalla, mutta lumeen 3” rengas ei riitä, vain läskillä pääsee etenemään jotenkuten. Illalla oli aika vaikeakulkuinen sekoitus puuterilunta ja märkää lunta. Lenkistä tuli hyvin lyhyt ja hyvin hikinen sähköavustuksesta huolimatta, 6,5km jaksoin taistella lumen läpi. Vain yhden läskin jälki on näkynyt matkalla ja näköjään avopaikassa, missä on enemmän lunta ja epätasainen pohja, läskiäkin piti taluttaa. :rolleyes:
https://lh3.googleusercontent.com/LzcVX5uCfRDRfC687WfS1OmJiah-tM2NRN5zGtDDLV0uSC__SSpvh8i96et-ktCcTjAf45ta3yNuK604IA=w1000
H. Moilanen
27.10.2017, 10.24
Myös 3” Addix RoRo
Onko kokemuspohjaista vertailua Addix vs PaceStar?
Onko kokemuspohjaista vertailua Addix vs PaceStar?
Olenkin jo hehkuttanut niitä täällä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?55851-27-5-renkaat&p=2695502#post2695502
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?55851-27-5-renkaat&p=2707206#post2707206
Toisessa pyörässä on edelleen PaceStar, mutta huonommalla kelillä toisella pyörällä ei enää kiinnosta ajella, sen verran paremmin Addix toimii. Lumellakaan ja muutenkin kylmällä kelillä Addix ei ollut pettymys. Mulla on ollut kova kuume 29+ standardille, erityisesti Stache-kokeilun jälkeen, mutta Addixin jälkeen kuume on hävinnyt kokonaan, kun Addixia ei saa 29+ koossa. :)
H. Moilanen
27.10.2017, 12.13
^Oorrait. Tämä olikin kohtuullisen tyhjentävää Addixin puolesta. Hintaero on sen verran maltillinen ettei PaceStaria tarvitse pohtia kustannussyistä.
runttaa-ja
28.10.2017, 09.14
Täällä käsitellään ihan syystäkin lähinnä renkaiden maasto-ominaisuuksia mutta jos käyttö on talvista työmatkaa pk seudulla sekä satunnaista hupilenkkiä polun puolella niin mitä valita?
Jotenkin ei maistuisi mikään täyteen nastoitettu ice spiker niille kuiville talvipäiville kun ajetaan pyörätietä töihin. Kevyesti nastoitettua plussakumia ei taida ollakaan. Pärjäiskö esim jollain rullaavalla rocket ronilla myös ne pääkallokelit vai mikä olisi paras yleiskumi em käyttöön?
Pärjäiskö esim jollain rullaavalla rocket ronilla myös ne pääkallokelit vai mikä olisi paras yleiskumi em käyttöön?
En ole millään tapaa talvipyöräilyn asiantuntija mutta voisi kuvitella, että RoRo pehmeimmällä seoksella voisi pitää tai sitten ostat esim. Nobby Nicin ja laitat itse muutaman nastan sinne tänne. NN siksi, että nappulat ovat isompia ja helpompi nastoittaa.
Pääkallokelillä ei oikein pidä mikään muu kuin nasta, NN ja nastoitus ok, mutta samalla rahalla voisit ostaa valmiitkin nastarenkaat.
Talvikäyttöön tarkoitettu kumilaatu vois olla yksi peruste kuten sana "talvirengas" ja vielä maastoon vai kelveille nastoituksenkin osalta.
Suomi tyresin Fat Freddie on tavallaan kevyesti nastoitettu, onhan siinä nastoja mutta ovat suht pieniä ja syvällä.
Minä nyt en juurikaan kelvillä aja mutta tuolla ei tee pahaa ajaa paljaalla kalliollakaan niin luulis toimivan kelvilläkin.
runttaa-ja
28.10.2017, 19.04
Tuohon fat freddieen tuntuu törmäävän vähän joka keskustelussa ja muutenkin tuntuu että nämä plussakumien valikoimat on aika nopeasti koluttu. Tavallaan ihan positiivinenkin ongelma ettei ole pari vaihtoehtoa.
H. Moilanen
30.10.2017, 12.56
Täällä käsitellään ihan syystäkin lähinnä renkaiden maasto-ominaisuuksia mutta jos käyttö on talvista työmatkaa pk seudulla sekä satunnaista hupilenkkiä polun puolella niin mitä valita?
Jotenkin ei maistuisi mikään täyteen nastoitettu ice spiker niille kuiville talvipäiville kun ajetaan pyörätietä töihin. Kevyesti nastoitettua plussakumia ei taida ollakaan. Pärjäiskö esim jollain rullaavalla rocket ronilla myös ne pääkallokelit vai mikä olisi paras yleiskumi em käyttöön?
IceSpiker on varsin kevyesti rullaava kumi. Ääntähän tuosta kyllä lähtee, mutta eipä tarvise soittokelloa. Kelinvaihtelut kelvillä on huomattavasti suurempia ja ennalta-arvaamattomampia kuin autotiellä, jonka takia minä ainakin valitsen nastat talveksi. Parit kunnon lipat ottaneena en viitsi pelleillä ja riskeerata nastattomalla.
runttaa-ja
30.10.2017, 13.17
IceSpiker on varsin kevyesti rullaava kumi. Ääntähän tuosta kyllä lähtee, mutta eipä tarvise soittokelloa. Kelinvaihtelut kelvillä on huomattavasti suurempia ja ennalta-arvaamattomampia kuin autotiellä, jonka takia minä ainakin valitsen nastat talveksi. Parit kunnon lipat ottaneena en viitsi pelleillä ja riskeerata nastattomalla.
Kumpi rullaa paremmin: ice spiker vai fat freddie kun alustana kuiva asfaltti / jää / sohjo / lumi? Maasto-ominaisuudet toissijainen valintaperuste.
Kumpi rullaa paremmin: ice spiker vai fat freddie kun alustana kuiva asfaltti / jää / sohjo / lumi? Maasto-ominaisuudet toissijainen valintaperuste.
Toi pitäis oikein testata, mutta sopivilla paineilla fat freddie rullaa nastarenkaaksi todella hyvin.
H. Moilanen
30.10.2017, 13.59
Kokemusta vain 26" versioista, joissa IceSpiker ja WXC300 on suunnilleen tasapelissä. Tässä koossa Extreme 294 häviää rullaavuudessa ja painossa selkeästi. 275+ koossa IceSpiker on selkeästi kevyempi, jonka perusteella sen pitäisi olla huomattavasti kevyempi rullaamaan.
kinosta muutaman renkaan leveys 40mm id vaneilla
S Ground control/Purgatory grid gripton 3
WTB trail boss 3.0
High roller II 3.0
kinosta muutaman renkaan leveys 40mm id vaneilla
S Ground control/Purgatory grid gripton 3
WTB trail boss 3.0
High roller II 3.0En muista millilleen mutta i45 kehillä molemmat Spessut 75-77mm paikkeilla.
Edit. Tarkistin Purgatoryn, kylki 75mm, kuvio 77mm.
En muista millilleen mutta i45 kehillä molemmat Spessut 75-77mm paikkeilla.
Edit. Tarkistin Purgatoryn, kylki 75mm, kuvio 77mm.
kyllä ja trail boss 3” hyvin saman kokoinen kuin purgatory, nappuloista jopa millin pari leveempi. Riippuu toki vanteen leveydestä myös.
High Roller 3” on i45 75mm leveä joten olisiko n. 73mm id40 kiekolla. -> Reunanappulat kyllä kaatuu sivummalle kapeammalla kehällä, että olisiko lähes saman 75mm...
Eipä näytä paljoa vaikuttavan kehän sisäleveys renkaan leveyteen, mulla Spessun Purgatory i35 kehällä 77mm
Vertailuna Fat Freddiet, toinen i35 ja toinen i45 kehällä, nappulasta nappulaan noin 75mm molemmissa(vaikea mitata tarkkaan kun ulommaiset nappulat ei ole samassa linjassa) mutta kyljet pullottaa ulompana tuolla i45 kehällä.
Levein ja kapein suosieltava vanne 2.6" rocket ronille?
Huomiona että mitä levämpää Rocket ronia on niin sitä vähemmän näyttäisi olevan korkeutta nappuloissa:
http://forums.mtbr.com/26-27-5-29-plus-bikes/2-8-vs-3-0-rocket-ron-same-but-very-different-1022488.html
kitos tiedosta
täyty sitenkin laita 2.8 (72mm)taakse, kun tila on vain 80mm.
mitäs kokenet herat sano
schwalben NN3/RR2.8 addix
tai sitenkin maxxis HR3/recon+ mollemat maxxterralla
Minulta ääni Maxxis kumeille.
Jos haluat nappulaa niin laittaisin Maxxis DHF 2,8 exo, ei mitään 3C:tä, maxx terraa jne.. (Jos meinaat ajaa talvella) kun kovettuvat nuo lisäkirjaimet pakkasella.
HR 2,8” on varmaan hyvä myös, mutta moni ottaa ennemmin DHF:n taakse, kun se rullaa yhtenäisemmän keskinappularivin puolesta vähä paremmin.
Muuten hyvä ja rullaavin on Rekon 2,8 exo. Mutta tämä on mielestäni semi pieni plussakumiksi.. siis jos hakee isointa mahtuvaa..
sitten on vielä Specialized 2,8” kumit, kun ainakin slaughter 2,8” on n.70mm i35 vanteella. Butchler 2,8” sitten vähä rouheempi..
Noista uusista Schwalben kumeista en osaa sanoo, pacestar NN ei pitäny tarpeeksi 3” minulle.. luisti alamäessä sivunappulat ja juurilla/kivillä pätki vetopito, mutta moni on kehunu uusia malleja.. itsellä odottaa kevään enskoja 2,6” Magic Mary speedgrip.... mutta olisiko silti Schwalben NN / RR vähän ”alimitoitettu” Nicolai Argoniin ;)
On se niin vaikea renkaiden valinta:eek:. Täyty sit lähteä yläfemman tarkista mitä kaikkea siellä lyöty hylystä.
Onneksi nyt on läski kausi eikä o kauheata kiretä.
haettu ja asennettu HR3 ja minionDHR2.8
3C seoksen jäätymistä myös Hi5 porukka mainitsi, siksi mennyt karvalakki malilla.
asennuksessa joutunut pikkasen auttaman rengas raudalla, vaanneelle renkaat nousunet ongelmatta jalkapumpulla, eikä edes vuotanet mistään.
leveys id 40mm kiekoilla 2bar painella.
HR3 74mm nappulasta ja ulotu kyljestä noin 0.5mm
DHR2.8 68mm sammoin ulotu kyljestä noin 0.3mm
maxxis ilmoittama minimi kiekon leveys
HR3 40mm
DHR2.8 39mm
en mitannut B2B muta nopeasti vilkaisemalla DHR on noin 1cm kapeampi kuin HR3
painoksi oma vakka näytti HR 1.070kg ja DHR 1.050kg
molempien kyljestä löytyi merkintää että hr on 76mm ja dhr 71mm, varmasti räjähdys paineilla.
katsotan jos vaikka vuorokaudessa 2bar painella venyvät edes 1mm
Mitäs täällä raati suosittelee renkaiksi, jos tarkoitus olisi yksillä renkailla ajaa bikepark, enduro ja sitten teknistäpolkulenkkiä.
Pyörään mahtuu varmaanki max 2.8 leveet kumit alle ja ne tulis 30mm sisäleveelle vanteelle. Eli arvelisin päätyväni 2.6 leveisiin renkaisiin.
Painoa max 1kg, pitoa sopivasti ja rullatakkin pitää.
Oon tässä pohtinut esim. Taakse rocket ron ja eteen nobbynic.
Onko muita ehdotuksia? Helpoimmalla pääsis kun ostais useamman parin renkaita, mutta halpaa lystiä se ei ole :D
Itse ajattelin 2.8" Magic Maryja soft seoksella niin jos pitäis märälläkin. Kuivallahan pitää kaikki renkaat.
...
Oon tässä pohtinut esim. Taakse rocket ron ja eteen nobbynic.
...
Itselläni on tuo setup (2,8”) Scott Genius Plussassa ja eipä ole mitään pahaa sanottavaa. Kohtuu kevyet, rullaa ja pitää hyvin erilaisissa olosuhteissa (kesät ja talvet), eli on hyvä all rounder regasvalinta. Nobby Nicistä taitaa olla Trail Star versio, mikä on nähtävästi hiukan pehmeämpi seos.
Sent from my iPad using Tapatalk
Itselläni on tuo setup (2,8”) Scott Genius Plussassa ja eipä ole mitään pahaa sanottavaa. Kohtuu kevyet, rullaa ja pitää hyvin erilaisissa olosuhteissa (kesät ja talvet), eli on hyvä all rounder regasvalinta. Nobby Nicistä taitaa olla Trail Star versio, mikä on nähtävästi hiukan pehmeämpi seos.
Sent from my iPad using TapatalkJoo. Laitoin tilaukseen NN ja RR 2.8 leveenä ja addix speedgrip seoksella. Se vissiin vastaa tota vanhaa trail staria. Sit odotellaan kun saa ne alle ja pääsee testaan.
Onko kukaan koittanut Schwalbe G-Oneja 2,8 tuuman levyisenä (70mm leveä eli 27,5+). Kesää varten mietin tuommoisia täysjäykkään. Miten toimivat ja rullaavatko yhtä hyvin kuin odottaa saattaa?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Schwalbe Nobby Nic Performance Addix, eli Fuel Exän ensiasennusrenkaat. Pistänkö ajamatta kiertoon?
Jsavilaa
16.02.2018, 19.30
Onko kukaan koittanut Schwalbe G-Oneja 2,8 tuuman levyisenä (70mm leveä eli 27,5+). Kesää varten mietin tuommoisia täysjäykkään. Miten toimivat ja rullaavatko yhtä hyvin kuin odottaa saattaa?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Nämä G-Onen ominaisuudet kiinnostais itteäkin. Mulla tosin tuommoset jo oottaa asennusta monstercrossiin, mutta en aatellu ennen sulaa maata ottaa pyörää ajoon.
noniinno
16.02.2018, 21.04
Schwalbe Nobby Nic Performance Addix, eli Fuel Exän ensiasennusrenkaat. Pistänkö ajamatta kiertoon?Hyvät lumikumit. Tiellä aika tahmeat...tai siis ainakin nuo pacestarit ovat.
On se niin vaikea renkaiden valinta:eek:. Täyty sit lähteä yläfemman tarkista mitä kaikkea siellä lyöty hylystä.
Onneksi nyt on läski kausi eikä o kauheata kiretä.
haettu ja asennettu HR3 ja minionDHR2.8
3C seoksen jäätymistä myös Hi5 porukka mainitsi, siksi mennyt karvalakki malilla.
asennuksessa joutunut pikkasen auttaman rengas raudalla, vaanneelle renkaat nousunet ongelmatta jalkapumpulla, eikä edes vuotanet mistään.
...
ei mittään kuvia sais o/
Kannattaako noita 3.0" Rocket Ronin tavallisia SS versiota edes harkita paremman rullaavuuden ja keveämmän painon takia vs vastaavat Addix seoksella? Hinnassa ei käytännössä ole eroa.
Kannattaako noita 3.0" Rocket Ronin tavallisia SS versiota edes harkita paremman rullaavuuden ja keveämmän painon takia vs vastaavat Addix seoksella? Hinnassa ei käytännössä ole eroa.
Jos ajat paljon sellaisilla renkailla, joihin ei saa Addixia, niin ehkä kannattaa. Muuten Addixilla on vahvasti addiktoiva vaikutus ja jos niitä kokeilet niin voi olla että muilla renkailla meno ei enää maistu. :rolleyes:
pturunen
22.02.2018, 13.19
Käyttäjäkokemukset (ei omat tässä vaiheessa) kertovat griptonin ylivertaisuudesta. Ajattelin, että pitää kesällä kokeilla 2.8 Butcheria gripton-seoksella. Rengas on pitkälle hyviksi havaittujen Minionien kaltainen. Voisi toimia myös 29" kiekoissa.
https://www.emtb-news.de/news/en/tested-specialized-butcher-grid/
Nyt on muutamia lenkkejä ajettu 2.8 leveillä edessä NN ja takana Rocket ron. Kumpikin addix speegrippinä.
Havaintoina kivikovilla lumipoluilla ajosta. Rocket ron pitää todella hyvin ja vaikuttaa muutenkin hyvältä kumilta. Terävät ja pienet nappulat pureutuu jopa liikaa lumeen ja vie hieman rullaavuutta. Rock razor esim takarenkaana kovalla lumella jopa parempi.
Nobbynic edessä ei ole huono mutta saattaa olla että kanttipitoa sille kaipaisi enemmän ainakin kovalla lumella. Saa nähdä millainen on kun kesä tulee. Märillä keleillä tuo addix pääsee varmaan paremmin oikeuksiinsa kun juurakkoa ja kiviä tulee näkyviin.
Kumpikin 30mm leveellä vanteella on 67mm leveitä. Mitattu heti asennuksen jälkeen. En tiedä onko venynyt.
Nobby Nic 3.0 trailstar seoksella ei tykkää yli 10 asteen pakkasesta. Vai onko vain huonoa valmistus erää? Renkaat tubeleksena, ilmat pysyneet ainakin vielä. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180302/0ea213eb00309fb840b0bb0a2ecd98e9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180302/90cc90837748f4ef68535e6b256547ad.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180302/3329e4d39720b1d588d8735833d4b7b8.jpg
Nobby Nic 3.0 trailstar seoksella ei tykkää yli 10 asteen pakkasesta. Vai onko vain huonoa valmistus erää? Renkaat tubeleksena, ilmat pysyneet ainakin vielä.Sanoisin että huonoa erää. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa vajaa -20 asteessa. Kannattaa reklamoida mun mielestä.
Nobby Nic 3.0 trailstar seoksella ei tykkää yli 10 asteen pakkasesta. Vai onko vain huonoa valmistus erää? Renkaat tubeleksena, ilmat pysyneet ainakin vielä.
Ohhoh. Reklamoimaan vaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Schwalbe Nobby Nic Performance Addix, eli Fuel Exän ensiasennusrenkaat. Pistänkö ajamatta kiertoon?Itse en tykkää niistä ollenkaan. Rullaavat todella huonosti. Vaihdoin rocket ronin taakse ja sillä kombolla ajoin syksyn. Paketissa odottaa toinen rr, jonka vaihdan eteen heti ku pahimmat jääkelit keväällä ohi. Ajan Fuelilla käytännössä vain kesällä ja sinne nuo kommentit [emoji846] talvella läskillä.
Itse en tykkää niistä ollenkaan. Rullaavat todella huonosti. Vaihdoin rocket ronin taakse ja sillä kombolla ajoin syksyn. Paketissa odottaa toinen rr, jonka vaihdan eteen heti ku pahimmat jääkelit keväällä ohi. Ajan Fuelilla käytännössä vain kesällä ja sinne nuo kommentit [emoji846] talvella läskillä.
^nobbynicit lähti myöskin kiertoon omasta fuelex8.sta ja tilalle roketttironit .. Tykkään paremmin kun ajot on siistiä polkurymistelyä ja läskillä mennään talviset kelit sekä pahimmat mutareitit :p
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.