Näytä tavallinen näkymä : Yt industries pyörät
Ei vielä ketjua ole kyseisen konseptin pyörille.. Keskustelua ja kokemuksia olisi kiva kuulla yt:een pyöristä.
JEFFSY (musta CF PRO) on tilattu ja matkalla jossain Germaanian ja Suomen välillä. Nykyiset xc-pyörät 100 mm joustavat 29 jäykkis ja täpäri saavat seurakseen eka traili pyörän. Teki mieli hauskempaa pyörää etenkin alamäkeen. Saa nähdä riittääkö hauskuuskerrointa sitten muuhunkin maastoon vai onko pyörä "tylsä".
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
No laitahan sitten kokemuksia kun on satulaan hypätty, aika usein 5-7 arkipäivää menee kun paketti heiltä lähtenyt.
Aflakorppi
01.06.2016, 21.26
Seuraavaksi pyöräksi olen katsellut CAPRA AL tai CAPRA AL Comp 1, pyörät ovat lähes idettisiä lukuunottamatta iskareita ja jarruja. Pohdittavana on se että kannattaako paremmista osista maksaa 500 euroa enemmän, sillä Capra Al olisi käyttööni varmasti riittävä ja kuskin taidot tulevat aikaisemmin vastaan kuin pyörän osat.
BTW YT Capra AL Comp 1 valittiin parhaaksi pyöräksi alle 2500 punnan hintaluokassa http://www.mtbtreks.com/the-best-enduro-mountain-bikes-for-under-2500/
Seuraavaksi pyöräksi olen katsellut CAPRA AL tai CAPRA AL Comp 1, pyörät ovat lähes idettisiä lukuunottamatta iskareita ja jarruja. Pohdittavana on se että kannattaako paremmista osista maksaa 500 euroa enemmän, sillä Capra Al olisi käyttööni varmasti riittävä ja kuskin taidot tulevat aikaisemmin vastaan kuin pyörän osat.
BTW YT Capra AL Comp 1 valittiin parhaaksi pyöräksi alle 2500 punnan hintaluokassa http://www.mtbtreks.com/the-best-enduro-mountain-bikes-for-under-2500/
muutaman lenkin olen ajanut capra al pyörällä, en voi kuin suositella. Jarruina oli guide rs:sät. iskareista ei pahaa sanottavaa.
Onko kukaan tuesin omistaja pistänyt tämmöistä merkille?
http://kuvapilvi.fi/k/ydPS.jpg
JEFFSY (musta CF PRO) on tilattu ja matkalla jossain Germaanian ja Suomen välillä. Nykyiset xc-pyörät 100 mm joustavat 29 jäykkis ja täpäri saavat seurakseen eka traili pyörän. Teki mieli hauskempaa pyörää etenkin alamäkeen. Saa nähdä riittääkö hauskuuskerrointa sitten muuhunkin maastoon vai onko pyörä "tylsä".
Jeffsy vaikuttaa kyllä kiinnostavalle, ehkä sitten joskus kun on rahaa ja tilaa 26" enskan 29er jäykkäperän kaveriksi.
Mä en oikeen oo koskaan ymmärtänyt tuota, että pyörä olis tylsä.
Sehän on lähinnä kiinni kuskista, että miten haluaa ajaa.
Varmasti käy tylsäksi ajella tasaista polkua/helppoja ajolinjoja pitkin, mutta yleensä samalla polulla on vaihtoehtoisia ajolinjoja joista saa ilmaa tai muuta mielenkiintoista ja haastetta.
Kannattaa miettiä, että jokainen juuri, kivi ja kallioporras on potentiaalinen kikkapaikka ;)
Eli hakea vaihtelua, harjoitella tekniikkaa ja pyöränkäsittelyä.
Sitten jos nekään ei riitä, niin aina voi lisätä vauhtia...
Mä oon itse ajanut paljon lenkkejä tuolla 26" 170mm + 160mm joustavalla enskalla ja ei kyllä ole ollut tylsää :)
Hissitolppa
02.06.2016, 17.09
^Mitä jos se onkin juuri tuon 26" vuoksi? :o
Kai tuo jousi hankaa melkee jokasessa iskarissa kii tohon iskarin runkoon jonkun verran? Ainaki omissa on jälkiä aina ollut. Tietty kannattaa kattoo ettei se jousi nyt aivan irti siinä ole.
Myös Jeffsyn tuleva omistaja täällä. Tosin persaukisten Jefssy AL malli. Ensiviikolla pitäisi saapua!
juuri yt:lle laitettu sähköpostia, huomasin että takahaarukan sisä puolella kuidussa on reikä.saa nähdä mitä vastavat. pyörällä ajettu muutama lenkki. tues cf comp
Täällä YT Capra CF Comp 1 haltija ilmoittautuu. Kyseinen peli on mun ensimmäinen täpäri (aiemmin ajoin Cuben jäykkäperällä ja nykyisin vielä matka-ajelut hoituu cyclolla), joten tarkempaa analyysiä kilpaileviin fillareihin en osaa antaa (olen toki päässyt testaamaan kavereiden Trek Remedyä sekä Canyon Spectralia), mutta itse olen saanut erittäin hyvin vastinetta rahoilleni. Olen ollut jopa positiivisesti yllättynyt miten ketterästi taittuu pitemmätkin tasamaastoiset lenkit, sekä ylämäkiosuudet.
Sen olen huomannut ehkä että kokonaisuus pelaa sitä paremmin mitä aggressiivisemmin "ajat". Tai ainakin mun on ollut vaikea löytää universaaleja asetuksia esim. jousitukselle mitkä toimisi niin rauhallisemmassa kruisailussa kun sitten taas agressiivisemmassa rymistelyssä tasaisen hyvin. Eli ajotyyli huomioonottaen ei ehkä korvaavaa peli 140mmish trailipyörälle (eikä mielestäni pidäkkään olla). Kaikinpuolin ollut itsellä kuiteknin erittäin onnistunut ostos.
Jos jollain jotain yksityiskohtaisempia kysymyksiä ko. pyörästä niin voin yrittää toki vastailla! Jottei homma mene ihan liian raamatulliseks niin tässä pari fiiliskuvaa.
http://imgur.com/9rjY8YC.jpg
http://i.imgur.com/YyROaZR.jpg
Aflakorppi
03.06.2016, 19.55
Mukava olis kuulla YT:n omistajilta mikä malli(Jeffsy vai Capra), kuljettajan pituus, jalan sisämitta ja rungon koko.
alteregoni
03.06.2016, 21.28
Sama täällä. Kun roikun aikalailla kahden koon välillä> S/M
Maanantaina 6.6 arvioitu toimitusaika Jeffsylle. Tänään saapunut Suomen kamaralle. Itsekin arvoin kokoa L ja XL välillä. Kysyinkin asiakaspalvelusta kumpi koko heidän mielestään olisi passeli. L-kokoa suosittelivat. Pitkäjalkainen koko mittaan nähden lienen - 186cm, inseam 91,5cm. Muut 29:t tähän mennessä L-kokoisia. 400 millin satulatolppa on jokaisessa ja koon ylärajoilla varmasti olen.
Maanantaina 6.6 arvioitu toimitusaika Jeffsylle. Tänään saapunut Suomen kamaralle. Itsekin arvoin kokoa L ja XL välillä. Kysyinkin asiakaspalvelusta kumpi koko heidän mielestään olisi passeli. L-kokoa suosittelivat. Pitkäjalkainen koko mittaan nähden lienen - 186cm, inseam 91,5cm. Muut 29:t tähän mennessä L-kokoisia. 400 millin satulatolppa on jokaisessa ja koon ylärajoilla varmasti olen.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk Itse ajanut XL ja L koon capralla, L-koko kyllä hiukan pieni itselle.. Xl just passeli. pituutta 190cm
Siinä kuva reiästä.. Aika jännässä kohtaa kun on seatstayn sisä puolella
http://kuvapilvi.fi/k/ydNl.jpg (http://kuvapilvi.fi/k/)
Runkokoko uteluihin liittyen kun unohtui alkuperäisessä postauksessa mainita: oma YT Capra kokoa M ja 176cm mittainen on mies. Siitä olen tosiaan samaa mieltä yleisen näkemyksen kanssa että jos sun oma koko huuveroi kahden koon välillä kannnattaa lähes poikkeuksetta valita se suurempi.
https://farm2.staticflickr.com/1583/26477858611_2e1be830cf_z_d.jpg
Tuollainen mulla. XL-kokoa, kuski 187 pitkä ja 92,5 inseam. En pienempää ottais. Seat tubehan tuossa on melko pitkä joten itselleni mukana tulleella 150 mm Reverbillä korkeus oli yläasennossa just hyvä kun tolppa oli pohjassa. Eli inseami tossa varmaan tulee ekana vastaan jos on rajoilla kokojen välillä.
Oikein tyytyväinen olen vaikka alunperin oli tarkoitus hommata AL 1-malli mutten jaksanut odottaa ja tätä oli tilaushetkellä varastossa. Jarrut vaihdoin heti Guide RSC-mallisiin joten orkkisjarruista en osaa sanoa juuta eikä jaata. Tolpan vaihdoin melko nopeasti Racefacen Turbineen koska Reverbistä halusin eroon ennen kuin hajoo. Jotain pientä on ollut, mm takavaihtajan rissa oli rutikuiva ja ohjainlaakerin yläkupin laakeri ei pyörinyt. Nämä huomasin vasta noin kymmenen lenkin jälkeen ja valitin toki asiasta YT:lle mutta sain vastauksen ettei mene takuuseen koska eivät tiedä mitä olen pyörälle tehnyt. Fine, töräytin rasvat vaihtajan laakeriin ja ostin uuden yläkupin laakereineen. Kaikkeen tällaiseen olin varautunut ostaessani postimyyntipyörän joten mun osalta no biggie koska olen tottunut huoltamaan omat pyöräni. Tiedoksi kuitenkin jos ei ole yhtä tuttua hommaa.
Ostaisin uudestaankin YT:ltä.
Capra pyöränä ajettavuudeltaan helposti paras pyörä mitä mulla on koskaan ollut. Polkukaahailu sujuu keveämmin kuin odotin, kiipeää hyvin ja alamäessä aivan tajuttoman siisti laite. Enskassa tietty toimii moitteetta, samoin bikeparkeissa. Eli just sitä mitä etsinkin.
Aflakorppi
04.06.2016, 22.28
Kokotaulukot Jeffsystä ja Caprasta
Jeffsy
https://www.yt-industries.com/media/image/2016/sizefinder/sizefinder_JEFFSY_en.jpg
Capra
https://www.yt-industries.com/media/image/2016/sizefinder/Size_finder_xl_en.jpg
Mielenkiintoinen havainto, ettei hiilikuituisesta Caprasta valmisteta ollenkaan XL-kokoa, Jeffsystä löytyy XL-koko myös hiilikuituisena.
Itse olen just ämmän ja ällän välissä Capran suhteen. Olen 185cm pitkä jalan sisämitan ollessa 87cm, ja M:n suositus on 174-184 ja L:n 184-196. Valinta kohdistuu L:ään, mutta olisi niin kiva käydä ajamassa eri kokoisilla rungoilla edes lyhyt parikkipaikka-ajelu. Pitää vielä tutustua geometria-taulukkoon tarkemmin.
Kokotaulukot Jeffsystä ja Caprasta
Jeffsy
https://www.yt-industries.com/media/image/2016/sizefinder/sizefinder_JEFFSY_en.jpg
Capra
https://www.yt-industries.com/media/image/2016/sizefinder/Size_finder_xl_en.jpg
Mielenkiintoinen havainto, ettei hiilikuituisesta Caprasta valmisteta ollenkaan XL-kokoa, Jeffsystä löytyy XL-koko myös hiilikuituisena.
Itse olen just ämmän ja ällän välissä Capran suhteen. Olen 185cm pitkä jalan sisämitan ollessa 87cm, ja M:n suositus on 174-184 ja L:n 184-196. Valinta kohdistuu L:ään, mutta olisi niin kiva käydä ajamassa eri kokoisilla rungoilla edes lyhyt parikkipaikka-ajelu. Pitää vielä tutustua geometria-taulukkoon tarkemmin. Tuon pituisena en uskaltaisi edes M-kokoista harkita. Itse ajanut L-kokoisella hiilikuitu tuesilla ja on ollut sopivan kokoinen. M-kokoinen tuesi taas ihan liian pieni, L-koon alumiininen capra pienehkö ja XL-kokoinen capra just passeli. pituus 190cm. Mutta nämähän ovat tottumuksia että minkä kokoisella tykkää ajella.
Löytyykös pk-seudulta Jeffsyä koeajolle?
YT:n omistajat, kauan meni postituksessa kun tilasitte pyöränne? Torstai aamuna lähtenyt oma tilaus hampurista kohti suomea eikä vieläkään saapunut maahan.. Vähän ihmetyttää
Moi. Minulla pyörä lähetettiin perjantaina 29.5., oli oven takana maanantaina 6.6.
YT:n omistajat, kauan meni postituksessa kun tilasitte pyöränne? Torstai aamuna lähtenyt oma tilaus hampurista kohti suomea eikä vieläkään saapunut maahan.. Vähän ihmetyttää
Moi. Minulla pyörä lähetettiin perjantaina 29.5., oli oven takana maanantaina 6.6.
Näkyikö sulla koko matkan seurantapalvelussa vai putkahti varoittamatta?
speedypete
08.06.2016, 16.03
Näkyikö sulla koko matkan seurantapalvelussa vai putkahti varoittamatta?
Mulle tuli ainakin ihan varoittamatta.
Mulle tuli ainakin ihan varoittamatta.
Okei hyvä tietää. Jospa se huomenna tulis ku 31.5. Yt:tä lähteny :)
Maanantaina 30.5 lähti Hampurista, maanantaina 6.6 tuli kotiovelle. Hyvää kannatti odottaa 😀
Mullaki tuli vihdoin seurantapalveluun näkyviin ja huomenna pitäs saapua taloon :))
Aflakorppi
09.06.2016, 12.24
Laittakaahan sitten paljon kuvia uusista pyöristä mielellään mahdollisimman isolla resoluutiolla. imgur.com on loistava sivusto kuvien esittämiseen.
Oli kova yritys (http://lumous.com/jeffsy/jeffsy-love-2048px.jpg) voittaa Jeffsy tuosta jeffsy.comin kilpailusta, mutta ei onnistunut joten eilen lähti omalla rahalla tilaukseen Carbon Comp 1. Pientä pohdintaa tuon ja Pro version välillä, sain lopulta vakuuteltua itselleni tällä videolla (https://dirtmountainbike.com/features/carbon-mtb-wheels-do-you-need-them.html) etten tarvitse hiilikuitukiekkoja :) Toisaalta myös nuo Rock Shoxin iskarit kiinnostivat enemmän kuin Foxin vastaavat vaikka ilmeisesti laatu onkin taas sielläkin noussut.
Tänään muuttui näköjään tilaus 'paid' tilaan, toivottavasti lähtee matkaan vielä tällä viikolla.
http://imgur.com/a/kuYNG
Tuosta linkistä näkee ekat kämäset kännykkäkamerakuvat uudesta parhaasta kaverista :D
Jeffsyjen Al mallien hinnat vähän laskeneet
Mikä pyörä olisi hyvä testata liikkeessä, missä olisi lähellä sama geometria kuin caprassa?
Keväällä tuli hankittua L-koon Capra AL Comp 1. Kuskilla pituutta 185cm ja inseam 91cm. Mietin kovasti L ja XL koon välillä, koska runkojen kokoero ei ollut kuin 20mm luokkaa ja XL olisi helppo lyhentää L:n mittoihin lyhyemmällä stemmillä. Ostohetkellä XL:n toimus näytti menevän elokuulle, joten tilasin L:n.
Koeajoin viime kesänä päivän Santa Cruzin Nomadia ja Bronsonia. Nomad tuntui Bronson:ia paremmalle jo parkkipaikalla ja metsä ja mäkitestit vahvistivat tuntemuksia. Ihastuin Nomad:in ajotuntumaan välittömästi ja pyörä tuntui muutenkin sopivan kokoiselta. Hinta vain oli esteenä Nomadin hankintaan.
Nomad:in ja Bronson:in lisäksi pohdin Canyon Strive:ä, mutta mahdollisesti hajoava shapeshifter ei houkuttanut.
Kun Capran 2016 mallit julkaistiin ja L koon Capra ja Nomad ovat lähes identtisiä mitoiltaan alkoi AL Comp 1 ja CF Comp kiinnostaa. Pitkän puntaroinnin jälkeen päädyin alumiiniversioon osittain hinnan, alumiinirungon huolettomuuden ja vähempien vikojen vuoksi.
Pyörä saapui yllättäen viikkoa ennen arvioitua lähetyspäivää, kuitenkin vasta Meriteijon warmupin jälkeisenä maanantaina, joten en päässyt testaamaan pyörää warmuppiin.
Nyt kun pyörälle on saanut jo jonkin verran ajotunteja ja Messilän Endurokisan, on se osoittautunut todella hyväksi valinnaksi. Nomadiin verrattuna perä tuntuu progressiivisemmalta, mikä on ainakin minun mielestäni hyvä asia. Lyrik tuntuu keulana Pikeä paremmalta kokonaisuudelta.
Enduro/alamäkiajossa pyörää ei ole turhaa kehuttu luottamusta herättävänä. Paino on helppo pitää keskellä pyörää ja pyörä on vakaa hitaassa ja kovassa vauhdissa. Pyörällä on helppo ajaa hieman "ylikovaa" koska pyörä antaa anteeksi pienet virheet.
Lenkkiajossa pyörä etenee kevyesti ja nousee teknisetkin mäet kivuttomasti. Takaiskarin ollessa auki perä notkuu hiukan Nomad:ia enemmän, mutta ei mitenkään häiritsevästi.
Hiljattain pääsin kokeilemaan Strive:ä pikaisesti ja ensivaikutelma oli negatiivinen. Paperilla L kokoinen Strive (race) on L kokoista Capraa reilusti isompi, mutta minusta pyörä tuntui Capraa pienemmältä ja paljon hätäisemmältä!? Strive on geometrialtaan melko erilainen verrattuna Capraan, mikä selittää "oudot" tuntemukset. Pitää yrittää päästä ajamaan vielä lisää Strivellä, niin saan enemmän vertailupohjaa.
Capra ja Nomad ovat parhaan tuntuiset pyörät joita olen ajanut.
Käy Kakkula testaamassa Jeffsyäkin joskus jos voit ja laita omat kommentit sen suhteesta Capraan, Bronsoniin ja Nomadiin. Siinä on toki eri rengaskoko. Mutta hyviä kommentteja jo nytkin. Ihan kiva kuulla, että about Nomadin tuntumaan pääsee mallista riippuen noin puolella Nomadin hinnasta
beginneri
14.06.2016, 20.45
Jos mielii agressiivista rytyyttämistä teknisissä alamäissä mutta samalla tehokasta polkemista pitkällä tasamaalla sekä ylämäissä, kumpaan minun täytyisi kallistua. Jeffsy al vaiko capra al, m-koossa. Kokoa kuskilla 175/75 ja pyörä tulee ympärivuotiseen käyttöön ainoaksi pyöräksi. Mainittakoon vielä hissimäkien olevan harvinaisia käyttökohteita.
n. 300e lisäpanostus 25mm lisäjoustoon ja 1x11 voimansiirtoon houkuttelee, mutta onko sen arvoista yllämainittuun nähden?
Halvempi jeffsy tulisi joka tapauksessa päivitettyä 1x10 vaihteille.
Jos Jeffsy tulee jossain vastaan niin yritän päästä tyyppaamaan sen.
Edellisestä viestissä unohtui mainita, että olivat jossain vaiheessa YT:llä kolhineet hieman runkoa oikean puolen chainstayn etupäästä. Maali oli hieman lohjennut, joten vika oli onneksi vain kosmeettinen. Sain paidan hyvitykseksi :) Keskiö alkoi myös napsua 3h ajon jälkeen, mutta korjautui kiristämällä kampien esikiristystä.
Veikkaan beginneri, että Jeffsy osuu paremmin tuohon kuvaukseen vaikka sitä en olekkaan ajanut. Koita päästä tyyppaamaan molempia.
Capra tuntuu kyllä liikkuvan hyvin Magic Mary (Snakeskin trailstar) - Rock Razor (SG trailstar) kombolla tasamaalla ja ylämäissäkin. Orkkis HR2 renkailla tuo pyörä oli jonkin verran raskaampi polkea. Capra tuntuu kiipeävän ja etenevän paljon kevyemmin kuin edellinen pyöräni vm 12 Orange Five.
Tuohan on pitkälti mieltymyksistä kiinni kumpi (Capra vai Jeffsy) tuntuu paremmalta omalla kohdalla. Itse tykkään järeämmästä pyörästä alamäessä ja ajan siirtymät ja mäet mielummin rauhallisemmin. Ainakin minulla vasta tämä kolmas pyörä tuntuu "siltä oikealta". Ensimmäinen oli 100mm molemmista päistä joustava, seuraava oli tuo 160/140 joustava Orange Five ja nyt kolmantena tämä Capra.
Jos haluat, että pyörä kiipeää kevyesti ylämäkeen ja haaveilet päivittäväsi Jeffsyn 1x10 voimansiirrolle suosittelen samalla hankkimaan OneUpin 42t + 16t lisärattaat ja modaamaan takavaihtajan OneUpin RADr häkillä, jotta se toimii hyvin kaikilla vaihteilla. (Minulla oli Orangessa tuo kyseinen setti ja toimi hyvin). Tosin tällöin tuosta 300€ on jo syöty puolet. Yari:n saa ilmeisesti päivitettyä vastaamaan Lyrik:iä vaihtamalla Motion Control patruunan tilalle Chargerin tai jonkun aftermarket patruunan. Joten jos puhtaasti rahaa ajattelee niin ostamalla Capra AL:n saat mielestäni enemmän vastinetta rahoillesi.
http://imgur.com/587uqnY http://imgur.com/587uqnY
Tolta näytti Jeffsyn kampien kiristysruuvi ku otin irti. Aika moisella pamauksella aukes. Oli vissiin YT:llä vedetty 50nm "momenttiin".. Saas nähä mitä vastaavat kun laitoin vähän itkuvirttä heille päin.
Ajelin männä kesänä verbbarissa muutaman tunnin erään britin capralla, oli se silloinen carbooni- hipomalli jossa BOSin 160mm Deville eessä ja 1st gen Kirk takana.
Kaveri oli mitoiltaan / painoltaan ~ vastaava kun itte, joten fillarin säätö liki passeliks oli helppoo, vallankin kun itellä on noita samoja joustimia.
Ajoa tuli sekä sekä ylöspäin että alamäkeen tarpeeks et tuntuman sai. Lopputulemaks tuli et capra on hyvä. Eikölailla lie tuossa 2015(?) setapissa ollu parasta mitä
sillä rahalla vastineeks on tuossa kategorissa saanu. Vaijerinkuorien vedot keskiön ohi taakke vaihtajalle on tehny huonosti, kulkee liian lähellä ratasta. Perä on
sivusuunnassa löysempi kun parhaissa verrokeissa. Muuta moittimista en tosta liki_orkkis-setapista keksiny.
Tää samainen kaveri ajo mun snadisti ei_niin_vakio v1 bronsonilla samat pätkät ja olis kyllä päittäin vaihtanu, mutten alkanu. Laitto sit meiliä myöhemmin syksyllä,
et capran runko oli menny rikki (murtuma kuidussa ilmeisesti päänivelen lähellä?) kisassa. Oli saanu takuurungon reilun kk:n odottelun jälkeen.
Olisi kiva kuulla Jeffsyistä kokemuksia?
beginneri
06.07.2016, 14.45
Jos Jeffsy tulee jossain vastaan niin yritän päästä tyyppaamaan sen.
Edellisestä viestissä unohtui mainita, että olivat jossain vaiheessa YT:llä kolhineet hieman runkoa oikean puolen chainstayn etupäästä. Maali oli hieman lohjennut, joten vika oli onneksi vain kosmeettinen. Sain paidan hyvitykseksi :) Keskiö alkoi myös napsua 3h ajon jälkeen, mutta korjautui kiristämällä kampien esikiristystä.
Veikkaan beginneri, että Jeffsy osuu paremmin tuohon kuvaukseen vaikka sitä en olekkaan ajanut. Koita päästä tyyppaamaan molempia.
Capra tuntuu kyllä liikkuvan hyvin Magic Mary (Snakeskin trailstar) - Rock Razor (SG trailstar) kombolla tasamaalla ja ylämäissäkin. Orkkis HR2 renkailla tuo pyörä oli jonkin verran raskaampi polkea. Capra tuntuu kiipeävän ja etenevän paljon kevyemmin kuin edellinen pyöräni vm 12 Orange Five.
Tuohan on pitkälti mieltymyksistä kiinni kumpi (Capra vai Jeffsy) tuntuu paremmalta omalla kohdalla. Itse tykkään järeämmästä pyörästä alamäessä ja ajan siirtymät ja mäet mielummin rauhallisemmin. Ainakin minulla vasta tämä kolmas pyörä tuntuu "siltä oikealta". Ensimmäinen oli 100mm molemmista päistä joustava, seuraava oli tuo 160/140 joustava Orange Five ja nyt kolmantena tämä Capra.
Jos haluat, että pyörä kiipeää kevyesti ylämäkeen ja haaveilet päivittäväsi Jeffsyn 1x10 voimansiirrolle suosittelen samalla hankkimaan OneUpin 42t + 16t lisärattaat ja modaamaan takavaihtajan OneUpin RADr häkillä, jotta se toimii hyvin kaikilla vaihteilla. (Minulla oli Orangessa tuo kyseinen setti ja toimi hyvin). Tosin tällöin tuosta 300€ on jo syöty puolet. Yari:n saa ilmeisesti päivitettyä vastaamaan Lyrik:iä vaihtamalla Motion Control patruunan tilalle Chargerin tai jonkun aftermarket patruunan. Joten jos puhtaasti rahaa ajattelee niin ostamalla Capra AL:n saat mielestäni enemmän vastinetta rahoillesi.
Kiitos kattavasta vastauksesta! Kyllä tässä taitaa kallistua tuon capran puolelle juuri sen järeämmän alustan ja 1x-vaihteiston vuoksi. Nyt kun jaksaa vielä odottaa että pyörää saa tilattua elokuun puolella.
Mitenkä porukka on tuntenut tarpeelliseksi päivittää/omistaa rockshoxin rc3 tai foxin ctd noiden pikasäätöjen takia, vai pärjäileekö tuollaisella pelkistetyllä iskarilla ilman näitä pikasäätöjä?
Jeffsy ja Capra ollut vähän aikaa vaakakupissa ja taitaa nyt Jeffsyyn kallistua valinta. Sen verran harvinaista herkkua kunnolliset alamäet omissa ajoissa, että taitaa Jeffsy olla parempi vehje mulle. Ja näkyy sekin hyvin alaspäin menevän. Oikean koon arvonta käynnissä ja kysyin jo asiaa suoraan YT:ltä, josta vastattiin, että mieltymyksistä kiinni hyvin pitkälti, mutta tuolla 150mm reverbillä L koko ei välttämättä hyvin meikäläisen alle istu. Mittaa on 178cm ja inseam 81cm. Mitä raati on mieltä, onko tuo M järkevä valinta kokoiselleni numeroiden perusteella?
Vertailun vuoksi joitain mittoja nykyinen jäykkäperä kokoa 18 vs Jeffsy M/L:
Toptube length 590mm -> Jeffsy 592mm/616mm
Reach 407mm -> Jeffsy 425mm/445mm
Stack 623mm -> Jeffsy 610mm/623mm
Seattube 450mm -> Jeffsy 440mm/480mm
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/610/sCategory/509
Noiden perusteella m koon Jeffsy ei kauhean rajusti nykyisestä poikkea, L hiukan enemmän. Nykyisen fillarin koko on aika kompakti, mutten sitä ahtaaksi ole kokenut missään vaiheessa. Tuossa L koossa mietityttää lähinnä se reverb ja korkean satulaputken yhdistelmä, ei viitsisi heti ruveta tolppaa vaihtamaan ensitöikseen.
Tuossa L koossa mietityttää lähinnä se reverb ja korkean satulaputken yhdistelmä, ei viitsisi heti ruveta tolppaa vaihtamaan ensitöikseen.
Itsellä pituutta 182 ja alla L-kokoinen Jeffsy. Tolppaa näkyy n. 5 cm, joten voi olla, että 150mm Reverb on sinulle liian pitkä. Minulla inseam n. 87 cm.
alteregoni
11.07.2016, 16.51
Tämän satulaputki/tolppa ongelman takia itseltä jäi YT Jeffsy/Capra pois laskuista. Luulisi että olisi fiksua tarjota kahta eri tolppa mittaa.
Olin myös pitkään ostamassa Capraa ja samalla arpoen runkokoa. Tilasin kuitenkin nyt tarjouksesta Striven, koska koon valinta oli aika selvä.
Mielelläni kyllä YT:n olisin ostanut.
Kieltämättä vähän haastavaa tuo oikean koon löytäminen juuri noiden seikkojen vuoksi. Onneksi muuten olen sen kokoinen, ettei M käy kohtuuttoman ahtaaksi vaikka sen joutuisi valitsemaan. Löytyykö läheltä Keski-Suomea yhtään Jeffsyä koeistuttavaksi? Mielellään tietysti L kokoisena. Voi laittaa privana viestiä jos joltain moinen löytyy ja saa käydä istumassa.
On tullut tilattua väärän kokoinen pyörä yt:ltä, vaihtaminen sujui ongelmitta. Uusi pyörä lähti heti tulemaan kun väärän kokoinen tuli heille.
Hyvä tietää että toimii palvelu. Jos ei kokeilemaan pääse, niin M lähtee tilaukseen, onhan siinäkin 20mm pidempi reach kuin nykysessä laitteessa.
ps. ZeiR siivoa vähän inboxia niin saan laitettua pari kysymystä vielä privalla.
ps. ZeiR siivoa vähän inboxia niin saan laitettua pari kysymystä vielä privalla.
Nyt mahtuu taas, sorry. Eipä sinne montaa viestiä mahdu...
Moi,
olen tuossa tsekkaillut halpis-jeffsyä. 181cm ja 88cm sisämitta ja hieman lyhkäset kädet, niin kait silti L koko? Nykyisen 20" radonin (http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-275/zr-race-275-70/ eri pyörä mutta sama geo, 60mm stemmi 100mm sijaan) jäykkäperän mittoja ja ZeiRin kommenttia apuna käyttäen laskeskelin että ei 150mm dropperin kanssa pitäisi tulla ongelmia. Olenko oikeilla jäljillä vai mitä?
Pyörän mukana ei ilmeisesti tule tubeless venttiileitä tai iskaripumppua?
Tubeless-venttiilit tulevat mukana, iskaripumppua ei. Olet sen mittainen, että L-koko on varmasti parempi kuin M. Satulatolpan saan kyllä vaihdettua jos 150 mm on liikaa?
Moi,
olen tuossa tsekkaillut halpis-jeffsyä. 181cm ja 88cm sisämitta ja hieman lyhkäset kädet, niin kait silti L koko? Nykyisen 20" radonin (http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mountainbike/hardtail/zr-race-275/zr-race-275-70/ eri pyörä mutta sama geo, 60mm stemmi 100mm sijaan) jäykkäperän mittoja ja ZeiRin kommenttia apuna käyttäen laskeskelin että ei 150mm dropperin kanssa pitäisi tulla ongelmia. Olenko oikeilla jäljillä vai mitä?
Pyörän mukana ei ilmeisesti tule tubeless venttiileitä tai iskaripumppua?
Tubeless-venttiilit tulevat mukana, iskaripumppua ei. Olet sen mittainen, että L-koko on varmasti parempi kuin M. Satulatolpan saan kyllä vaihdettua jos 150 mm on liikaa?
Thänks, sitten vain vanhaa pyörää myyntiin.
Kirjotellaas hieman fiiliksiä Capra koeajolta nyt kun vielä ovat melko tuoreessa muistissa. Kovin syvällisesti en pyörää osaa arvioida, koska kilometrejä enskapyörillä ylipäätään on alla hyvin vähän, mutta jollekin toiselle vähemmän kokemusta omaavalle ajatuksista voi olla jotain hyötyäkin. Kyseessä oli siis Capra Al Comp 1.
Jonkinnäköisellä XC/trail pyörien ajokokemuksella lähdin siis tuota Capraa testaamaan, ajatuksella että katsotaan nyt millainen tuo paljon kehuttu pyörä todellisuudessa on ja pääseekö sillä ylämäkeen/jaksaako polkea tasasella. Alla ainoastaan yhden toisen enskapyörän lyhkänen koeajo, jonka jälkeen tuntuma oli, että tommonen enska on vähän laiska/raskas menemään muualla kuin alamäessä. Parituntinen lenkki vedettiin Capralla sekalaista ajoa, hiekkatietä, kivikkoista polkua ja omalla mittapuulla hitonmoista kivikkorytkytystä siihen päälle. Missään vaiheessa ei tuntunut, että pyörä olisi huono valinta alustalle missä ajettiin, oli sitten ylämäkeä tai alamäkeä, kivikkoa tai ei. Capra eteni kuin juna ja jos johonkin tökkäsi tai vauhti tyssäsi, niin oli syy ajajassa ja ajovirheessä/ajatuskatkossa. Joista jälkimmäiset se kyllä antoi kiitettävän hyvin anteeksi. Ei olisi tullut mieleenkään mennä noin kivikkoisiin paikkoihin pyörällä tai että se etenisi siellä niinkin hyvin kuin teki. Tykkäsin pyörästä kovasti ja yhdyn kyllä jossain arvostelussa törmäämääni kommenttiin, että Capra on loistava valinta varsinkin jos mielii päästellä vauhdilla alaspäin. Samalla kuitenkin tuli todettua, että se kulkee oikeen hyvin myös tasasella ja ylämäessä, eikä tunnu raskaalta polkea. Lyrik oli todella mukava ja hyvin toimiva keula ja takana myös homma pelitti loistavasti.
Ehkä päällimmäisenä ajatuksena mieleen jäi se, että kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa pyörää, kaikki ei ole todellakaan samanlaisia. Eikä vähän raskaampaan ajoon tarkoitettua pyörää tarvitse suoralta kädeltä ruveta hylkäämään vaikka ajo olisikin pääosin hieman kevyempää. Mielipidekysymyksiä nämä, ja johonkin kevyeeseen traili/xc-pyörään verrattuna varmaan tuntuu raskaammalta, mutta omalla tahdilla ajaessa ja kun ei hengen hätää pidä kokoajan päällä niin voisin hyvin ajaa kyseisellä pyörällä samoja neulaspolkuja, joita rymistelen tyytyväisenä normaalisti xc pyörällä. Silmiä avaava koeajo minulle.
Joku yllä olevista kirjoittajista taisi olla mun Vesan ja Kakkulan kanssa pikasella kenkillä testailemassa tuota Kakkulan Carpaa. Hieno pyöränhän toi Capra on ja tuntuu kulkevan ainakin täällä vaihtelevissä Pirkkalan metsissäkin ihan mukavasti myös polkuajossa. Muutamaan kertaan olen tuota itsekkin hieman pomputellut ja kevesti polkenut poluilla, fillarista on jäänyt sellainen fiilis, että kyllä se on parhaimmillaan rajummassa/kovemmassa menossa, mutta kulkee kyllä ihan hyvin poljettunakin. Enemmin luonnehtisin tuota luottamusta herättäväksi, kuin super näppäräksi trailipyöräksi.
Olisi erittäin mielenkiintoista päästä testaamaan jotain vastaavan hintaista vähän tehokkaampaa 29er tykkiä (esim. Jeffsyä) näillä samoilla poluilla, jotta pääsisi hieman kartalle siitä miten paljon tehokkaampi(?) tuollainen varsinainen traili-tykki on tuohon enduro peliin verrattuna. Nykyiset pitkäjoustoiset 27,5" enduro-pelit on yllättävät hyviä myös polulla, mutta miten ne vertautuu rinnan vielä tehokkaampien pelien kanssa?
Olen tässä itsekkin kuolaillut monenmoista fillaria nykyisen 160mm joustavan 26" enduro-pyörän tilalle. Vanhimpana suosikkina on tällä hetkellä ehkä joku kevyt ja jotenkin jäkevissä hinnoissa oleva 27+ traili-täpäri (29er optio on aina olemassa, jos 27+ on liian läskimäinen) tai sitten ihan vaan puhdas 29er traili-peli, kuten Jeffsy tai joku lyhytjoustoisempi mutta agressiivinen täpäri kuten Transun smuggler tms. Oon oppinut fillari hommissa sen, että kannattaa olla itselleen rehellinen: jos oikeata enduroa ajoa tulee paljon niin toki se enduro peli on paras vaihtoehto, mutta jos ajaa paljon "luomuna" ilman hissiä ja tykkää ajaa kovaa myös ylös, niin joku tehokkaampi, kevyempi ja näppärämpi peli on varmaan fiksumpi. Ainahan ei toisaalta tiedä mitä haluaa ja ajotottumuksillakin on tapana muuttua, joten fillaria on hyvä vaihtaa riittävän tiheään, jotta pysyy mieli virkeänä :rolleyes:
Carpaan liittyen tubesta löyty seuraava pätkä, joka pyrkii selvittämään hieman Carpan ja Striven luonteiden eroja. Videolle korostetaan aika paljon näiden fillarien ohjauskulmien eroa, jotka MBR-lehti on mitannut alla olevan mukaiseksi (Strive AL 6.0 Race oli mitattuna astetta jyrkempi kuin mitä speksi väitti), kuitumalli Canyonilla ainakin MBR-lehden mukaan vähän loivempi.
https://www.youtube.com/watch?v=bVnRT0TrGYs
MBR magazine (https://www.youtube.com/user/MBRmagazine)2 weeks ago
(https://www.youtube.com/watch?v=bVnRT0TrGYs&lc=z13aczjpvnrtdpwtr22ychh5pu2ju3vt5.1468836168038 665)We measured the Capra head angle at 64.1. YT quote 65.2.
Toisaalta videon kommenteissa sanotaan myös
MBR magazine (https://www.youtube.com/user/MBRmagazine)4 weeks ago
(https://www.youtube.com/watch?v=bVnRT0TrGYs&lc=z13nwjljvtj0gjh5s04cgb1rumj1i3hz52o.14677110456 02633)The CF 9.0 we tested back in July 2015 measured 66.6 degrees in the DH mode.
Jeffsy AL tilattu L kokoisena. Toivottavasti nyt maksoin oikein, sieltä vahvistus pdf:n alareunasta tilinumero ja kommenttikenttään ja viitenumeroksikin tilausnumero. Vähän epäselvät ohjeet mielestäni.
Laittakaas nyt Jeffsyjen omistajat jotain kommenttia? Onko kestänyt, miltä tuntuu jne.?
beginneri
05.08.2016, 12.23
Jeffsy AL tilattu L kokoisena. Toivottavasti nyt maksoin oikein, sieltä vahvistus pdf:n alareunasta tilinumero ja kommenttikenttään ja viitenumeroksikin tilausnumero. Vähän epäselvät ohjeet mielestäni.
Maksun saajaksi Yt industries, osoitteeksi heidän pankkinsa ja viestiin oma nimi sekä tilausnumero. Pari päivää meni maksun vahvistuksessa kun tilasin pari viikkoa sitten Capra Al:n. Maksun vahvistukseen lähetin vielä tiedustelua toimitusajasta ja siihen vastaus tuli myös parin päivän päästä.
Hiukan jännittää miten tuo m-kokoinen capra passaa omiin mittoihin, 175cm ja kintun pituus kenkineen noin 82cm.
Jep jep, sieltähän se vahvistus tulikin. Nyt vain odotellaan.
Maksun saajaksi Yt industries, osoitteeksi heidän pankkinsa ja viestiin oma nimi sekä tilausnumero. Pari päivää meni maksun vahvistuksessa kun tilasin pari viikkoa sitten Capra Al:n. Maksun vahvistukseen lähetin vielä tiedustelua toimitusajasta ja siihen vastaus tuli myös parin päivän päästä.
Hiukan jännittää miten tuo m-kokoinen capra passaa omiin mittoihin, 175cm ja kintun pituus kenkineen noin 82cm.
Itse ajan M-kokoisella Capra CF Comp 1:llä ja olen 176cm ja jalan mitta taitaa olla about 84cm tjs. Uskaltaisin sanoa että M-koko on sulle aika passeli, joten aika huoleti voit olla.
Onkos muuten noista DT m1900 kiekoista kokemuksia? Miten hyvin kestää ajoa ja onko helppo vetää tubelessiksi?
Ei oo kokemusta m1900:sta, mutta e1900:sta on. Vuoden 2016 mallia. Tuli Capran mukana ja ajoa keväästä asti. Tähän mennessä takavanteessa yksi lommo ja vähän sivuttaisheittoa. Etuvanteessa ei mitään. Mulla ainakin toimii hyvin tubelessina gorillateipin ja stanin venttiilien kanssa. Kaverilla AM/EN jäykkäperässä ollu muutaman viikon samanlaiset e1900 kiekot DT:n omalla teipillä ja venttiileillä. Renkaat nousi ehkä hieman helpommin vanteelle DT:n teipin kanssa. Hänellä molemmat kiekot vielä täysin ehjät.
MRBR:rä on julkaissu ensimmäiset fiilistelyt Feffsystä, itse olen eniten haeskellut kommentteja tuon polkutehokkuudesta, mutta ei tuo nyt julkaistu first ride -arvio kovin paljoa tuota vielä avannut (alla parit kommentit kopsattuna). Olisi kiva lukea vähän laajempaa vertailuarvostelua näistä moderneista 29er trailipyöristä.
Arvostelun kommenteissa myös ihmetellään hieman tuota keulan 44mm offset lukemaa, kun ilmeisesti nykyisin tuo 51mm on tämän tyylisissä pyörissä yleisempi. Mua itse myös ihmetyttää se, että tuossa on BOOST perä, mutta keula on ihan normi leveyinen. Vaikkei YT tuolle mitään 27+ tukea lupaakkaan, niin luulisin/toivoisin, että tuohon mahtuisi kuitenkin taakse ainakin joku 2,8" rengas, jolloin eteen voisi heittää boost-keulaan 3,0" renkaan. Kun flip-chipin kääntäisi vielä korkeampaan asentoon, niin tuosta tulisi varmaan ihan mukavan trailimönkijän ilman, että keskiö olisi liian alhaalla.
http://reviews.mtbr.com/yt-jeffsy-cf-comp-1-first-ride-review
The Jeffsy was easier to pedal than the Capra, which did fairly well itself. 175mm cranks do improve the pedaling feel, and zero pedal strikes were experienced even with the low bottom bracket.
...
The surprising part of riding the Jeffsy is how fun it was even on flat terrain. Hard pedaling absolutely jets the bike forward. It pops out of corners, especially when using the proper body position — low and a tad back.
Vaikkei YT tuolle mitään 27+ tukea lupaakkaan, niin luulisin/toivoisin, että tuohon mahtuisi kuitenkin taakse ainakin joku 2,8" rengas
Lähestyin alkukesästä YT:tä sähköpostilla plussarenkaiden sopivuudesta, niin vastaus oli, että ei mahdu. Näin sanoo valmistaja, mutta käytännössähän ne saattaa silti just ja just mahtua. Joku Jeffsyn omaava vois testata.
Eilen löysin redditistä Capran ja Jeffsyn vertailua. Siellä taisi olla jossain välissä juttua myös polkemistehokkuudesta.
https://www.reddit.com/r/MTB/comments/4luthj/personal_reviewyt_jeffsy_and_capra/
Eilen kantoi postipate Jeffsyn ovelle. Laitoin kasaan, jotta pääsi vähän pihalla kokeilemaan. Tuosta rungon koosta kun oli pohdintaa aiemmin, niin pihalla pyörittelyn perusteella tuo L koko menee juuri tälläiselle 81-82cm inseamilla varustetulle kuskille. Reverb ihan alas laitettuna ja täydessä pituudessa niin istumakorkeus tuntuisi olevan just sopiva, yhtään ei ole kylläkään varaa nostaa muuten menee jalka suoraksi asti polkiessa. Kunhan pääsee ekalle kunnon lenkille lähiaikoina niin varmistuu tuokin asia sitten vielä. Muuten pyörä tuntuu 179cm pitkälle oikeen hyvältä. Tuosta plussarengas asiasta, edessä on kyllä tilaa noiden vakiorenkaiden ympärillä, mutta taakse tuskin mahtuu. Tuolla 2.4 Onzalla jää ihan olematon väli chainstayhin ketjujen puolella. Toisella puolella tilaa on vähän enemmän.
sattui tubesta silmään hienoja pätkiä.. https://www.youtube.com/channel/UCfRA0axHTc8iJPSuJiUWCAw/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd onkohan foorumilaisia?
kertokaahan capra kuskit,löystyykö horst linkin pultit usein jos ne on laitettu momenttiin?
Ekalla tai tokalla lenkillä löystyi reilusti ja sen jälkeen momenttiin eikä sen jälkeen ole löystynyt (tsekannut olen tasaisin väliajoin). Pro tip, ei kannata sitä ulkopuolen 3 mm kuusiokoloa käyttää momenttiavaimella (pyöristyy helposti) vaan sisäpuolen T30:aa.
Sain tänään haettua jeffsy AL:n. Maksusta kaksi arkipäivää ja lähti saksasta maanantaina, ja posti olisi tuonut perjantaina jos olisin ollut kotona. Omalle 181cm / 88cm jalan sisämittä ruholle pyörä on lähes täydellinen. Reverbin vartta näkyy joku 5-6cm, ja etäisyys tankoon on hyvä ihan tuosta satulan vakioasennosta. Itselläni ainakin oli ajaessa hauskaa, ja meno oli varmempaa kuin vanhalla jäykkäperällä, tai ainakin placebona toimii. Nättikin on luonnonvalossa.:) AL mallin mukana ei muuten tullut tubeless venttiileitä, ellei niitä ole piilotettu pirun hyvin pahvilaatikoiden sekaan.
Ekalla lenkillä kaikki muuten hyvin, mutta pientä natinaa alkoi kuulua. Syynä varmaankin tuolla Pinkbikessä jo huomattu (http://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=189473&pagenum=28#commentid6296046) takavaihtajan kaapeli keskiön alla. Ainakin sitä vääntelemällä sai äänen tulemaan, mutta en nyt vielä kerennyt rasvata niinkuin kehoitettiin. Edit: jep, vähän rasvaa sinne tulpan ja reiän väliin, ja äänet loppui.
Olisiko kellään Tampereella Jeffsyä koeistuttavaksi tai mahdollisesti jopa -ajettavaksi? Kuumottaisi kovasti mutta ei viitsisi sokkona hankkia. Mieluiten L-koossa.
Vastaavasti jos PK-seudulla olisi jollain Jeffsy koeistuttavaksi niin olisin kiitollinen. M/L koko kun niiden välillä yritän arpoa
Jaaha eilen rohkaistuin tilaamaan Jeffsy al comp 1 ja tilisiirron tein illalla klo 22. Saas nähdä miten toimitusprosesi tästä etenee. Miehellä on mittaa 175cm joten laitoin YT:n suositusten mukaan M koon tulemaan. Missään en pyörää päässyt testaamaan, että ihan sokkona meni tilaus sisään, mutta ei se nyt paljoa vikaan voi mennä. Se on sitten miehestä kiinni jos pyörä ei kulje.
Onko tarvinnut usein kiristellä kampia? Itsellä on ollut lg1 ja truvativin kammet tuolla preload säädöllä ja on joutunut suht tiheään niitä tiukkailemaan.
Mäkin laitoin tilaukseen nyt Jeffsy Al Comp 1:n. Vähän mietin kokoa kun oon 179cm, 81cm inseam mutta tilasin kuitenkin L:n. Ymmärrettävästi YT:n tukikin oli sitä mieltä että pitkälle yläkropalle tuo M voisi olla liian lyhyt. Pahimmillaan täytyy vaihtaa hissitolppa lyhyempään mutta kokeillaan nyt ensin.
Pitäisi sopia sulle. 179/81(-82) mitat ja L kokoinen tuli minullekin. Ylimääräistä pelivaraa ei juuri ole, eli satulaa valitessa ei kauheen möhköä passaa laittaa. Vaihdoin omaan 40mm stemmin, mutta alkuperäinenkin oli ihan hyvä.
Taakse vaihdoin Rock Razorin tuon Ibexin tilalle, näyttää vierekkäin verratessa kovin kapealta tuo Schwalbe, 5-6mm eroa. Rullaa varmasti kyllä paremmin.
Muutaman tunnin lenkki takana ja on tuo Jeffsy kyllä hauska peli. Otin AL mallin, koska en uskonut käyttäväni rct3 pikasäätöjä ja jäi rahaa muihin päivityksiin. Todella pirteä ajettava, ketterä ja rullaa mukavasti alustalla kun alustalla(Ibex,Rock Razor). Mukavasti saa ilmaa alle pienemmistäkin töyssyistä. Kooltaan pyörä on selkeästi isompi kuin edellinen jäykkäperä, mutta ihan yhtälailla se taittui tiukempiin paikkoihin. Tuli koluttua kivikot, juurakot ja neulaspohjaiset urat ja kaikilla alustoilla oli mukava päästellä menemään, pyörällä enempi menohaluja kuin kuskilla. Pari kertaa kävi polkimet kivillä, fläteillä sai olla vielä vähän lukkoja tarkempana kun ei tuo maavara ihan hirveän iso ole. Jyrkät ja teknisetkin mäet meni aika kevyesti ylös ilman ongelmia eli mukavasti se kiipeää. Painoahan tuossa jonkun verran on, mutta en sitä sen kummemmin huomannut ajaessa vaikka kevyemmän sarjan polkija olenkin, en voimalla runttaaja. Jälkeenpäin ajatellen pikasäädöt takaiskariin olisi varmasti ihan käyttökelpoinen ominaisuus, vaikka eteen en sellaisia edelleenkään yhtään kaipaa. Ei tuo pahasti notku ajaessa, mutta kyllä niitä säätöjä varmasti käytettyä tulisi.
beginneri
23.08.2016, 22.35
Capra AL saapui kotiovelle parisen viikkoa sitten ja nyt takana toistasataa kilometriä testailua. 175/75-kokoiselle M-koko todella hyvä satulatolpan ollessa mahdollisimman alhaalla. Lyhytselkäiselle ajoasento parani satulaa siirtämällä eteemmäs. Keula ja iskari molemmat olivat tuurilla valmiiksi 30% sagin kohilla. Samoista syistä kuin Kolme9 "tyydyin" pelkistettyyn malliin ilman rct3 pikasäätöjä, enkä kadu yhtään. Kiipeäminen flättipolkimilla on yllättävän helppoa. Jyrkimmät mäet mitä en olisi uskonut kiipeäväni polkimilla on menty ja sitäkin jyrkemmät mäet tultu alas, vieläpä ehjin nahoin. Tasamaan polkuajossa vaimennus ei ole kovin herkkää, eikä sitä ole haettukkaan, mutta kevyesti rullaa pidemmänkin matkan polulla kuin asfaltillakin. Alamäessä ja muussa rymistelyssä pyörällä pääsee ihan uusiin fiiliksiin.
Alkumutuilun kyljessä löytyy jotain valitettavaakin! Sramin DB5 jarrut vaatii totuttelua kun eivät olleetkaan kovin tehokkaat, (edellisessä pyörässä avid code r), ja jarrut tarvitsevat myös ilmauksen. Vaihteisto täytyi tähdätä uusiksi ja pyörä vaati muutakin kiristelyä. Ohjainlaakeri pitää edelleen pientä naksuntaa ajossa sekä tankoa ilmassa kääntäessä, enkä löydä siihen syytä.
Joka tapauksessa mahtava ostos ja tällä tullaan menemään vuosia!
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13857866/p5pb13857866.jpg
Napsuukos muille capran omistajilla ohjainlaakerit? Pinkbiken foorumilla aika paljon juttua aiheesta.
17.8 tilaus Jeffsystä sisään ja tänään 25.8 oli postipate kantanu pyörän kämpille, eli omasta mielestäni todella nopeaa toimintaa YT:ltä. Tämmöiselle 175cm ja 82cm inseamin omaavalle kaverille M koko oli kyllä aivan napakymppi. Ohjaamo on just eikä melkee oikeen pituinen ja satulakin napsahti sopivalle korkeudelle kun painoi hissin ylimpään kerrokseen. Ehkä sentin tai maksimissaan kaksi vois olla ylempänä, mutta se on helposti korjattu jos niikseen tulee. Kasaaminen onnistui ongelmitta ja säädöt olivat pääasiassa kohdillaan suoraan paketista. Ainoa mikä oli reippaasti pielessä oli etujarru joka laahasi jarrulevyyn huolella. No nopeella googletuksella löytyi hyvät ohjeet miten levyt kohdistetaan ja homma saatiin nopeasti kuntoon. Kauheen mittavaa koeajoa ei vielä ehtinyt suorittamaan, mutta noin ½h pikkulenkin ensituntemukset oli se, että kyllä tällä isommat kivet ja juuret ylitetään komeesti eikä polkemistehokkuudessakaan hirveesti kärsi penaltyä. Toki vanha fillari oli melko kisakiree XC tykki 100mm etujoustolla, joten on luonnollista, että nousut tuntu vähän raskaammilta. Toivottavasti viikonloppuna mies ja kelit on kunnossa, että pääsis ottaan vähä enemmän tuntumaa.
Ohjainlaakeri pitää edelleen pientä naksuntaa ajossa sekä tankoa ilmassa kääntäessä, enkä löydä siihen syytä.
http://ep1.pinkbike.org/p5pb13857866/p5pb13857866.jpg
Ettei letkut ratise? Avaa ohjaamo ja tsekkaa laakereiden kunto.
Napsuukos muille capran omistajilla ohjainlaakerit? Pinkbiken foorumilla aika paljon juttua aiheesta.
Mulla napsu kans uutena. Kiristin aika tiukaks. Päästi kiristäessä yhden kovemman napsauksen ja ei oo napsunu sen jälkeen.
mtb-zeta
28.08.2016, 21.47
Capra-kuskit: mahtuuko 2,8" renkaat?
Capra-kuskit: mahtuuko 2,8" renkaat?
Ei mahdu
lagerblo
29.08.2016, 22.10
Olisiko PK-seudulla mahdollista päästä koeistumaan jonkun Jeffsyä tai Capraa L tai M koossa? Voin tuoda vaikka sixpäkin kaljaa vaivanpalkaksi.... ;) Olen itse 179cm inseam 80-81cm ilman kenkiä niin hiukan mietityttää tuo koko.
Mikseiköhän noita rungon värityksiä saa muuttaa vapaasti joka malleissa? Sama runko kuitenkin kautta linjan. Esim näyttäis tällä hetkellä siltä, että jos haluais keltaisella rungolla olevan Capran, niin pitäis tyytyä joko halvimpaan hiilari- tai aluversioon.
Onkos Jeffsyjen omistajille ilmennyt mitään juputtamisen aihetta?
Onkos Jeffsyjen omistajille ilmennyt mitään juputtamisen aihetta?
Ei mulla ainakaan ole mitään merkittävää. Etujarru (Sram) vähän laahaa välillä, olisikohan pieni ilmaamisen tarve? Edes vaijeriviennit eivät ole natisseet kuten joillakin (tässäkin ketjussa). Takavaihtajan vaijeria piti vähän kiristää (siitä pikasäädöstä) niin alkoi pysymään vaihteet päällä.
Joo ei mullakaan muuta, mutta sama ongelma kun henrit, että etujarru (sram) laahailee vaikka olen yrittänyt muutamaan otteeseen jarrusatulaa keskittää uudelleen. Oikeestaan mitään muuta ei ole vielä ilmennyt. Nyt kun olen saanut enemmän kilsoja alle niin on vaan todettava, että on se hieno peli. Mitä enemmän vauhtia niin sitä paremmin pyörä "toimii". Pahemmistakin paikoista pääsee nätisti yli kun saa vaan pidettyä vauhtia yllä ja pyörä on tuonut omaan ajamiseen ihan uudenlaista varmuutta. Toivottavasti aurinkoiset syyskelit jatkuu niin on mukava ajella.
alteregoni
07.09.2016, 00.23
Alkumutuilun kyljessä löytyy jotain valitettavaakin! Sramin DB5 jarrut vaatii totuttelua kun eivät olleetkaan kovin tehokkaat, (edellisessä pyörässä avid code r), ja jarrut tarvitsevat myös ilmauksen.
Joka tapauksessa mahtava ostos ja tällä tullaan menemään vuosia!
Edullista parannusta voi kokeilla vaihtaa Centerline levyt noiden G2 levyjen tilalle. Ainakin itsellä parani DB5 jarrut näin. TUOSTA (http://www.bikerumor.com/2015/01/12/srams-db5-mountain-bike-disc-brake-is-really-good-but-you-have-never-heard-of-it/) vielä juttua aiheesta.
Joo ei mullakaan muuta, mutta sama ongelma kun henrit, että etujarru (sram) laahailee vaikka olen yrittänyt muutamaan otteeseen jarrusatulaa keskittää uudelleen.
Et oo ilmeisesti kokeillut ilmata, auttaisikohan? Mä oon lähinnä seuraillut sen toimintaa toistaiseksi kun en oo vielä paljoa ehtinyt ajaa. Kahvan päästä kuuluu mulla liikkeen alussa pientä napsuntaa tms. mutta jarrutustehossa ei ole valittamista. Ei myöskään laahaa/osu paloihin kuin osalta matkaa mikä vähän vihjaisi että ehkä se levy ei ole ihan suora? Toleranssit tuossa näyttää olevan kyllä todella pienet. Sinänsä aika kosmeettista tuo on kun pysähtyy silti vähintäänkin riittävän hyvin.
Et oo ilmeisesti kokeillut ilmata, auttaisikohan? Mä oon lähinnä seuraillut sen toimintaa toistaiseksi kun en oo vielä paljoa ehtinyt ajaa. Kahvan päästä kuuluu mulla liikkeen alussa pientä napsuntaa tms. mutta jarrutustehossa ei ole valittamista. Ei myöskään laahaa/osu paloihin kuin osalta matkaa mikä vähän vihjaisi että ehkä se levy ei ole ihan suora? Toleranssit tuossa näyttää olevan kyllä todella pienet. Sinänsä aika kosmeettista tuo on kun pysähtyy silti vähintäänkin riittävän hyvin.
En ole ilmannut, koska kahva tuntuu toimivan hyvin ja jarrutehoissa ei ole valittamista. Toleranssit on tosiaan valitettavan pienet ja itse olen havainnut saman, että levy osuu paloihin vain osalta matkalta eli saattaa olla, että levy on kiero, mikä kyllä tuntuisi aika erikoiselta.. En oo ihan hirveästi jaksanut ressata asiasta, koska ajossa koko asiaa ei edes huomaa. Vain jos nostaa eturenkaan ilmaan ja pyöräyttää renkaaseen vauhtia.
Oho, Jefe CF Pro 3999eur, pitäisköhän tehdä heräteostos.
huh. Näköjään kaikissa malleissa tullu hinnat alas useempia satasia. Ei olis pitäny käydä kattoo, kun oman hankkimisesta ei oo kuukauttakaan. No aina ei voi voittaa :)
En ole ilmannut, koska kahva tuntuu toimivan hyvin ja jarrutehoissa ei ole valittamista. Toleranssit on tosiaan valitettavan pienet ja itse olen havainnut saman, että levy osuu paloihin vain osalta matkalta eli saattaa olla, että levy on kiero, mikä kyllä tuntuisi aika erikoiselta.. En oo ihan hirveästi jaksanut ressata asiasta, koska ajossa koko asiaa ei edes huomaa. Vain jos nostaa eturenkaan ilmaan ja pyöräyttää renkaaseen vauhtia.
Kävin tossa vielä kolmannen kerran yrittämässä säätää jarrut kohdillee ja nyt sain sen äänettömäks, mutta tod. näk. lenkin jälkeen kun tulee vähä rasitusta niin taas ottaa vähä kiinni jostain.
Onko täällä Jeffsy AL Comp 2:n omistajia? Onko kukaan tehnyt 1x11 konversiota pyörään? Toimiikohan eturatas paremmin pienen vai ison tilalla? Tarkoitus oli tilata Comp 1, mutta se on jo L-koossa loppu. Tuon 1x11-vaihteiston haluaisin silti.
Tuossa taitaa kuvista tihrustamisen perusteella olla rattaiden spideri "splined"-mallinen eli spideri rattaineen irti ja splined narrow-wide ratas tilalle. Jos takavaihtaja ei ole kytkimellinen voi ketju hieman hakata chainstayhin ja tippua hitusen helpommin. Kuvista/spekseistä en saa selvää onko kytkintä vai ei.
E. jaa PBssä jotain juttua boosted-eturattaan tarpeesta josta ei taas ole mitään kokemusta joten en sit tiiä.
Tuossa taitaa kuvista tihrustamisen perusteella olla rattaiden spideri "splined"-mallinen eli spideri rattaineen irti ja splined narrow-wide ratas tilalle. Jos takavaihtaja ei ole kytkimellinen voi ketju hieman hakata chainstayhin ja tippua hitusen helpommin. Kuvista/spekseistä en saa selvää onko kytkintä vai ei. kyllähän tuossa näyttää kytkimellinen vaihtaja olevan, kaikista osista löytyy melkein manuaalit sieltä kun klikkailee tarkemmin auki.
kyllähän tuossa näyttää kytkimellinen vaihtaja olevan, kaikista osista löytyy melkein manuaalit sieltä kun klikkailee tarkemmin auki.
Joo, vaihtajassa on kytkin, eli sen puolesta kaikki on ok. Missään ei vaan suoraan sanota, onko tuo spider irroitettava vai kiinteä. Race Facen sivuilta löytyy Turbinesta kaksi mallia, toinen cinch-tyyppinen ja toisessa on tuo spider, mutta sielläkään ei kerrota onko se irroitettava vai ei. Jos ei tule selvyyttä, täytyy varmaan odotella että pyörä saapuu ja tilata sitten lisää osia. Mikäli joku voi varmistaa tämän tiedon suuntaan tai toiseen, olisin kiitollinen :)
Jostain luin, että pikkurattaan tilalla NW ratas toimii paremmin suurten takarattaiden kanssa (lähempänä keskiötä), toisaalta ilmeisesti boost-perällä oleviin pyöriin isompi ratas on lähempänä optimaalista ketjulinjaa. Tiedä häntä.
Onko kellään kokemusta jos on maksanut pyörän ja se ei ole heti saatavilla, tuleeko se ennen sitä toimituspäivää, vai lähteekö se sinä päivänä kun netti sivuilla näkyy milloin pyörää on saatavilla?
beginneri
13.09.2016, 19.44
Onko kellään kokemusta jos on maksanut pyörän ja se ei ole heti saatavilla, tuleeko se ennen sitä toimituspäivää, vai lähteekö se sinä päivänä kun netti sivuilla näkyy milloin pyörää on saatavilla?
Maksoin pyörän ennen kuin oli saatavilla ja samassa kyselin mahdollista toimitusajankohtaa. Vastasivat saapuvan kahden viikon kuluessa ilmoitetusta päivämäärästä jolloin pyörää on ns. varastossa. Yllätykseksi pyörä saapuikin kuitenkin samaisena päivänä milloin sitä oli sivun mukaan saatavilla. Liekö tuuria vaiko mitä, mutta ei haitannut!
Piti tulla tänne vielä erikseen kehumaan YT:n loistavaa asiakaspalvelua. Keissi oli seuraava:
Meikäläinen kävi vähän vauhdikkaammalla lenkillä eilen ja lenkin puolivälissä alkoi kuulumaan ihmeellinen napsahdus aina kun takaiskari löi alas. Lenkin päätteeksi testailin joustoa ja tuntu että aina kun iskari oikeni kuului puolivälissä putkea ihmeellinen napsahdus. Ensimmäinen ajatus oli tietysti se, että kovassa menossa jotain oli hajonnut ja pohdin että mitähän *ittua tässä pitäis tehdä. Otin videoclipin ongelmasta ja lähetin sen YT:lle ihmeteltäväksi vielä samana iltana. Tänään heti aamupäivällä oli mailiin tullut vastaus, että ääni kuulostaa ihan siltä kun downtuben vaijeriläpivienti tarvis rasvausta ja pyysivät vastaamaan, että miten kävi. Ja kyllä oli Saksan pojalla tarkka kuuloaisti kun sen perusteella osas haistella just oikein mistä ääni lähti. Rasvailin ko. kohdan ja napsunnat katos ja hommasta selvittiin säikähdyksellä. Mutta kyllä sieltä tosiaan tukea saa jos ongelmiin törmää.
Kertokaahan capra kuskit, mahtuuko taakse miten leveä/korkeakuvioinen kumi pyörimään? Kuvankin saa toki laittaa jos kehtaa ottaa. Oma capra vasta tulossa ja tarkoituksena olisi tehdä talveksi ruuvirenkaat.
Detomaso
27.09.2016, 14.11
Tervehdys! Uusi jäsen täällä foorumilla. Tänne päädyin kun uusi pyörä hankinnassa ja kovasti miellyttää tuo Jeffsy AL Comp 1. Eilen sain vanhan pyörän myytyä ja nyt raha polttaa lompakossa... Ongelmana nyt vain se että tuo Jeffsy koossa L on loppuunmyyty. Koitin eilen laittaa postikyselyä siitä milloinhan olisi taas saatavilla. Eihän se nyt voi olla niin ettei sitä saa ollenkaan enää??
AL Comp 2 löytyy, mutta painoa on n. 500g enemmän kun siitä taas löytyy 2x10 systeemit. CF Comp 1 löytyy myös mut hinta 900€ kalliimpi... ei mun mielestä kannata.
Joten pitäiskö nyt sitten tilata tuo Comp 2. Mitä niissä on muuten eroja, sama hinta. Comp 1 on SRAMin palikat COMP 2 taas Shimanon, voisiko joku viisas kertoa onko noissa sitten mitään eroja. Vastaavat tuotteet vaan eri toimittajilta? Shimanon jarrut näyttää olevan 2-mäntäsiä, kun taas SRAMin 4-mäntäset.
Ja joku kyselikin jo tuosta 1x11 konversiosta... nostattaa hintaa jonkin verran tietysti. Sopiiko tuo rataspakka käytettäväksi 1x11 versiona? Vai onko välitys sovellettu 2x10 kanssa käytettäväksi?
Linkit pyöriin:
AL Comp 1 2199€
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/616/sCategory/509
AL Comp 2 2199€
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/615/sCategory/509
CF Comp 1 3099€
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/611/sCategory/509
Edit: lisäsin linkit jos joku haluaa vertailla :)
Shimano XT:n jarrujen männät ovat käsittääkseni suuremmat kuin SRAMin mikä kompensoi vähempiä mäntiä (http://forums.mtbr.com/brake-time/piston-sizes-946107.html).
AL Comp 1:n GX:n pakassa on 10-42 hammasta kun taas AL Comp2:n XT-pakassa 11-40. Toimii sinällään hienosti 1x11 kunhan eteen vaihtaa noin 50e hintaisen narrow-wide tyyppisen eturattaan. Mutta välitysskaala on jää hiukan Sramin kombosta. Samalla painoerokin kaventuu, joskaa ei taida etuvaihtaja + etuvipu + vaijerit + ratas keventää kuin 300-400g.
Shimpalle saa myös 11-42 (~80e) ja 11-46 (~90e) XT-pakat jolla jälkimmäisellä saa saman välityskaalan kuin GX:llä.
Makuasioita, mitä itsekin speksailin (ilman ostohousuja) niin vähän tuon Comp1:n suuntaan olisin varmaan kallistunut vaikkei Sramin vehkeitä taloudesta juuri ennestään löydy kun 1x olisi ollut kuitenkin edessä. Toisaalta varastosta löytyy jo shimanon jarrujen ilmaussetti, paloja jne.
Olin itse samassa tilanteessa ja pistin tuon AL Comp 2:sen tilaukseen. XL on ainakin ollut jo pitkään loppuunmyytynä, itse en jäänyt odottelemaan tuleeko noita vielä. Omani tilasin kiireellä myös siksi, ettei tuo tarjous mene ohi, senkään kestosta ei ole tietoa. Saattaahan se tietysti jatkua niin pitkään kuin varastoa riittää. Tarkennuksena sen verran, että AL Comp 2:ssa on 2x11, jonka konversio 1x11 ei vaadi muuta kuin uuden eturattaan ostamisen. Comp 1:sessä olisi ollut hieman laajempi takapakka (10-42 vs 11-40), muuten pitäisi toimia aivan yhtä hyvin.
EDIT: hece noista välityksistä näköjään jo kirjoitteli.
Detomaso
27.09.2016, 17.56
Kiitos vastauksista, tulipa äsken tilattua AL Comp 2:sen :) Talven aikana on sitten aikaa räplätä tuo konversio jos siltä tuntuu. Ei ole vielä tullut vastausta siitä AL 1:sen saatavuudesta, koitin myös soittaa, mutta jonotin 2x10min enkä päässyt perille. Tuo tarjous mikä heillä on, on tuskin enää voimassa kun saavat lisää varastoon. Pääsee tällä alkuun :)
Se vielä tuleeko noissa mitään työkaluja tai iskaripumppua mukaan?
Se vielä tuleeko noissa mitään työkaluja tai iskaripumppua mukaan?
Ei tule mitään, tai ainakaan Al Comp 1:ssä ei tullut. Hommasin iskaripumpun mutta en ole edes käyttänyt kun sag oli kohdallaan tällaiselle 75 kiloiselle. Kummempia työkaluja ei kyllä tarvitse, kuusiokolo + torx riittää muistaakseni pyörän kasaamiseen. Netistähän löytyy se manuaali jos haluaa sitä silmäillä ennen pyörän tuloa.
Detomaso
28.09.2016, 12.54
No niin, nyt tuli vastaus siitä mun kyselystä, eli jos joku muu miettii näitä pyörien saatavuudesta niin tässä YT:n vastaus:
"Hello Tomas,
Thank you for your mail.
Unfortunately sold out really means sold out and this version of the bike won't be produced anymore within this year.
The current discount only applies to the bikes that are still available.
Thank you for your understanding."
Keskiviikkona tuli Jeffsy ja tänään vihdoin sain sen kasattua. Ensilenkille oli niin kiire, etten viitsinyt vielä tubelessia vääntää, mikä kostautui jo vartin päästä. Takarengas puhkesi, ja pian siihen paljastui syykin. Vanteella ei ollut vannenauhaa, joten vanteen reiät puhkoivat sisurin. Ameriikan foorumilla jollain oli sama kokemus. Eli ainakin AL Comp 2:n tilanneet, tarkistakaa vanteet ennen ajoa, jos ajatte sisureilla. Etuvanteella oli vannenauha. Nyt omat ovat jo tubelessina, toivottavasti pitävät ilman yön yli.
Capra Pro Race tilattu, pitäisi tulla joulukuun puolivälissä :) Onhan tuo Spessun Enduro S-Works jo 11 kautta palvellutkin.
triggewrfish
09.11.2016, 02.44
Taas on ekan täpärin hankkija ihmeissään. Juuri kun luulin RockShoxeista ja SRAMeista jotain tolkkua saaneeni niin... Olis tarkoitus ostaa kerralla fillari jota en alkaisi päivittämään sitten mitenkään. Enkä vaihtaisi parempaan. Budjetti olisi 2k€.
Viivalla on olleet Cube Stereo 140 HPA Race 140, Canyonit ja Radonit jos niitä pääsisi jossakin tyyppäämään, Mut YT tuli vinkkinä kaverilta ja sotki kaiken, ja nää Jeffsy-hinnat on kai vaan marraskuun? Kyl kai noi YT:n hinnat osiin nähden on aika ylivoimaisia.
Mitäs sanotte, kun AL Comp 1:stä ei nyt saa L-kokoa (184/86), AL Comp 2 on kyllä parhaan näköinen, mustavalkoinen vaan kolahtaa. Mut AL on 500€ halvempi. 10x takaratas, olisiko järkeä väkertää 1x10, vai meniskö takavaihtajakin uusiksi jos modais 1x11:ksi?
Mikä on AL Compien ja AL:n jousituksien ero? AL:ssä ei kolmea asentoa -ko, entä muuten?
Pärjäiskö tolla AL:llä traililla, joskus aloittelija etelän bike parkeissa, jossain Tahkolla kuntoilumielessä? Kumminkin ikää 46 v ja vasta aloittanut cyclolla fillaroinnin tän vuoden keväästä. Varmaan pysyykin parikymppisiä iisimpänä meno. Massaa on kai 88 nyt.
Ei ne varmaan maalaa AL:ää mulle mustavalkoiseksi...
Ostin itse AL Comp 2:n, kun hintaeroa AL:n oli 200€ vähemmän (AL maksoi vielä 1899€). Näillä hinnoilla olisin ostanut tuon AL:n ja päivittänyt siihen 1x11-vaihteiston. Taitaa halvimmillaan saada 150€ sisältäen vaihtajan (SLX).
Iskareissa tosiaan erona tuo kolmiportainen säätö, mikä tarkoittaa myös ettei takaiskaria saa lukkoon. AL:ssä taitaa olla vain paluuvaimennuksen säätö. Edessä lukitusta ei ole niin kaivannutkaan, mutta takana tulee pitkillä siirtymillä välillä käytettyä. Aivan välttämätön se ei itselleni olisi, mutta nää on aika henkilökohtaisia juttuja.
Lisäksi erona taitaa olla jarrut, mutta AL:n SLX:t riittävät mainiosti.
Bike parkeissa en ole ajellut, joten siitä en osaa sanoa, mutta muuhun ajoon sopii oikein hyvin. Itselläni ei ole oikein kokemusta täpäreistä, mutta jousitus tuntuu todella hyvin kantavalta, pyörä ei tunnu ollenkaan sohvalta, ja viimeiset sentit tulevat käyttöön vasta kun niitä oikeasti tarvitaan.
Jos maastopyöräily on enemmän pururatojen ja helppojen polkujen ajamista, ei Jeffsy välttämättä ole paras vaihtoehto (niin kuin joustomäärästäkin voi päätellä), mutta jos maasto on vähän teknisempää, juuri Tahkon tyyppistä, voin suositella lämpimästi. Bike park-kyselystä päätellen mikään XC-pyörä ei taida ollakaan hakusessa.
triggewrfish
09.11.2016, 14.01
Ei tässä nyt olla menossa Bike parkkeihin kun vähän joskus leikkimään / kokeilemaan jos kerran lelu on jolla uskaltaa. Pojat on poikia (tiedän varsin hurjia tyttöjäkin, ei siinä mitään)
Mutta rahat ja tila määrää yhdellä maastopyörällä on ehdottomasti pärjättävä. Siksi se takaiskarin jojoilu siirtymillä ja pitkillä vaihtelevilla retkillä ei oikein maistuisi.
Ei oo helppoa tää. Onko kellään Jeffsy AL:stä tatsia, miten kulkee tasaisella. Ekojen ulkomaisten arvioiden mukaan kiipeää polkuja ihan ok?
Käsittääkseni noissa Comp-malleissa iskari on muuten sama, mutta siinä on nuo kolme säätöä. "Pedal"-asennossa (keskimmäinen) iskari antaa vielä myöden, mutta tuntuu riittävän napakalta tasaisella ajeluun. Keskellä lenkkiä olevan siirtymäpätkän takia en yleensä ala kuitenkaan säätöjä roplaamaan, ja penkistä polkemalla ei notkumista juuri huomaa. Oikeastaan tuota lukitusta tulee käytettyä vain jos haluaa tiellä ajaessa pitää kovempaa vauhtia. Myöskään huonokuntoisella tai kuoppaisella tiellä polkiessa en tuota lukitusta käytä. Melkein pitäisi päästä itse testaamaan että haittaako notkuminen vai ei. Jos asut/liikut Tampereen seudulla niin omaani saa kyllä testata.
Comp-malleissa iskarien lisäksi parempaa taitaa olla tosiaan vaihteisto sekä jarrut. Ovatko ne sitten 500€ arvoisia, se täytyy jokaisen päättää itse. Minulla oli tosiaan sama pohdinta, mutta silloinen pienempi hintaero (jota olisi vielä kaventanut AL-mallin 1x11-päivitys) sai kallistumaan Comp 2:een.
En ole Comp1/2 ajanut, mutta AL:llä pari kolme kuukautta hurjastellessa en ole kaivannut mitään päivityksiä nykyiseen kokoonpanoon. Ajan suhteellisen vähän aivan tasaisia siirtymiä, mutta tulee niitä jonkun verran pakostakin eteen ja mukavasti se tasaisella liikkuu kuin myös mäkeä noustessa. Parempaa varmasti saa rahalla ja pieniä eroja niistä varmasti löytyy, mutta omassa polkurytkytyksessä en ole palikoista puutteita löytänyt tai omaa vauhtia hidastavia elementtejä. Ei tuo perä hirveästi notku polkiessa, tosin olen painoluokassa höyhensarja (65kg). Toki se vähän elää alla ja voi olla että painavammalla huomaa selvemmin. Jos hifistelemään lähtisin niin kyllähän sitä takapään lukitusta tulisi ehkä kuitenkin joskus käytettyä, jos sellainen olisi. Vanteet ei ihan hirveän jäykät ole, oman perseen alla ei juuri huomaa, mutta isomman massan alla varmaan huomaa selkeemmin.
Pärjäiskö tolla AL:llä traililla, joskus aloittelija etelän bike parkeissa, jossain Tahkolla kuntoilumielessä?
Todellakin pärjää. Suomessa ei ole Bikeparkkia jossa dh-fillarista olisi jotenkin ylivoimaista hyötyä. Päin vastoin, tuollaisella Jyffsyn kaltaisella ajelee ihan kaikki ja sit vielä hymy naamalla kaikki mahdolliset siirtymätkin.
Olen kanssa miettinyt Jeffsyn ostoa. AL Comp 1 olisi ollut tosiaan ykkösvalinta, mutta ei toi Comp 2 varmasti juuri huonompi valinta olisi. Varsinkin jos vaihtaa eturattaan tarvittaessa. Mitä mieltä olette, kannattaako tässä vielä arpoa uusien mallien ja sen välillä? Onko uusissa malleissa odotettavissa mitään alennuksia joskus joulun jälkeen? Canyon ollut myös yksi vaihtoehto, mutta siellä on jo vanhat mallit menneet.
Kertokaahan ajo kokemuksia Capra al läm Yari keilasta
Omalla kohdalla otin tietoisen riskin ja olin täysin valmis panostamaan esim Pikeen jos ei tuntuisi hyvältä. Ei ole tarvinnut panostaa. En kyllä keksi pahaa sanottavaa, joustaa smuuthisti niihin suuntiin kuin pitäisikin ja on tukeva niihin suuntiin kuin pitääkin.
alteregoni
22.11.2016, 00.43
Sama kokemus kuin yllä, todella kova hintalaatu suhde. Saa hyvin viritelty Tokeneilla itselle miellyttäväksi, vaikka vaimennin on "vain" Motion Control, niin hyvin pelittää.
tuo jeffsy al comp 1 on tällä hetkellä aika pitkälti parasta mitä tuolla rahalla voi markkinoilta saada. Pike rct3 & monarch rt3 sram gx ja dt swiss m1900 hakevat kyllä vertaistaan tuossa hintaluokassa.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Metsänpeikko
22.11.2016, 23.03
tuo jeffsy al comp 1 on tällä hetkellä aika pitkälti parasta mitä tuolla rahalla voi markkinoilta saada. Pike rct3 & monarch rt3 sram gx ja dt swiss m1900 hakevat kyllä vertaistaan tuossa hintaluokassa.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Ja tietenkään sopivaa kokoa ei ole jäljellä.
No ei kai kun on ollut jo kuukausia alessa. Myös tuo Jeffsy CF pro on varustettu aivan käsittämättömällä hintalaatu suhteella vaikka neljä tonnia maksaakin.
Kun verrataan osia erikeen ostettunasaksan edullisin hinnoin:
Nuo DT Swissin XMC kuituset endurokiekot ovat 1800€/pari saksasta
SRAM X01 kuitukammilla 800€/setti
SRAM Guide Ultimate jarrulevyillä 420€/pari
Renthalin stemmi ja kuitutanko 200€
RS Reverb 300€
Fox Float DPS Factory 600€
Fox Float 34 Factory 1100€
SDG Circuit satula, Raceface Love handle Gripit, Onza Ibex renkaat ja Acros ohjainlaakerit: 200€ jollei yli
+ Täysi hiilikuiturunko myös chainstay.
Eli täysi paketti 5420€ + hiilikuiturunko eli ainakin pari tonnia.
Ei siis oikeasti kovin pahan hintanen omassa tuotesegmentissään. Verrattuna esim Santa Cruz Hightoweriin joka maksaa vastaavilla specseillä sen +9000€
Metsänpeikko
23.11.2016, 00.04
Nuo xl koot on ollu loppu jo jonkin aikaa. Sama tilanne muuten monessa muussakin merkissä, että xl koot loppuu melko aikaisin. Saapi nähdä milloin yt julkaisee ensi vuoden pyörät ja millaisilla spekseillä.
triggewrfish
01.12.2016, 23.40
Jeffsy AL joulukuun 1499 €. Muistaakseni vaan XL loppu. Ostoonhan se män. L-kokoa saa 21.12.alkaen, saan kivan joululahjan!
Sent from my iPhone using Tapatalk
PolkuLate
04.12.2016, 22.33
Se olis Jeffsy AL tilauksessa, uskoisin olevan varsin hyvä paketti ensimmäiseksi täpäriksi. Ei mitään parasta palikkaa missään kohtaa, mutta uskoakseni toimivan tuntuinen paketti jota halutessaan sitten voi päivitellä.
Olin jo eilen sohvalla näpytellyt Jeffsyn ostoskoriin kun poitsu huusi pyyhkimään. Unohdin asian ja tänään aamulla kun menin uudelleen ostoksille niin L-koko on sold out. Nyt töissä yritän kovasti uskotella itselleni että eihän se minulle hyvä pyörä olisi ollutkaan...
Jekkujätkä
05.12.2016, 21.13
Olin jo eilen sohvalla näpytellyt Jeffsyn ostoskoriin kun poitsu huusi pyyhkimään. Unohdin asian ja tänään aamulla kun menin uudelleen ostoksille niin L-koko on sold out. Nyt töissä yritän kovasti uskotella itselleni että eihän se minulle hyvä pyörä olisi ollutkaan...
Samanlaista itsepetosta joutuu harjoittamaan.
Millonka 2017 Jeffsyt tulee myyntiin?
triggewrfish
07.12.2016, 11.58
Millonka 2017 Jeffsyt tulee myyntiin?
Kyselin sieltä marraskuun lopussa miten hinnat muuttuu ja milloin 2017 mallit tulee ja muuttuuko speksit. Kohtelias mutta ei oikeastaan kovin pätevä myyntimies vastasi ettei tiedä. Mitään. Vastausta. Mihinkään näistä.
Ymmärtäähän tuon, haluavat varaston tyhjäksi, mutta silti aika huvittavaa...
Helmikuussa tod.näk. julkistus. Chris vastasi marraskuussa tiedusteluuni Presumably our 2017 models will be presented February 2017.
Moro!
Minä alottelin viime keväänä maastopyöräilyn ja tän eka kesän ajelin jäykkäperäsellä 26":lla. Nyt olis sitten pirtissä kevättä odottelemassa uusi Jeffsy AL Comp 2 ja jonkin verran kuumottaisi päästä jo poluille. Täällä savossa on lunta niin paljon ettei teiden ulkopuolelle ole juuri asiaa.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161217/a802cd4d492b7039f0312a4db1db0038.jpg
Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla
Onko kokemuksia Capran hinta-laatusuhteesta? Edullisin Capra AL https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/541/sCategory/92 kuumottaa mutta tuleeko tuossa säästettyä jossain väärässä kohdassa?
PolkuLate
05.01.2017, 10.01
Aika hyvin pärjäsivät YT-Industrien tuotteet MTB MAG lukija äänestyksessä. 43000 lukijaa äänestyksessä mukana, sitä voi jo pitää aika katavana otoksena.
http://www.mtb-mag.com/en/mtb-mag-awards-2016-yt-jeffsy-cf-wins-trail-category/
http://www.mtb-mag.com/en/mtb-mag-awards-2016-yt-capra-cf-wins-the-enduro-category/
Aika hyvin pärjäsivät YT-Industrien tuotteet MTB MAG lukija äänestyksessä. 43000 lukijaa äänestyksessä mukana, sitä voi jo pitää aika katavana otoksena.
http://www.mtb-mag.com/en/mtb-mag-awards-2016-yt-jeffsy-cf-wins-trail-category/
http://www.mtb-mag.com/en/mtb-mag-awards-2016-yt-capra-cf-wins-the-enduro-category/
tulisipa jo 2017 mallit ulos pikkuhiljaan niin saisi vetästä ostohousut jalakaan!
tulisipa jo 2017 mallit ulos pikkuhiljaan niin saisi vetästä ostohousut jalakaan!
Nyt saat vetää ostohousut jalkaan. Tai tilaushousut... Pyörien toimitukset alkavat katsomissani pyörissä mallista riippuen välillä helmikuu-huhtikuu. Itseäni kiinnostaa eniten halvin trail-pyörä Jeffsy Al Two. En tiedä olisiko tuossa paras bang-for-buck ekaksi täpäriksi itä-uudenmaan kivikkoisille poluille. Jos jollain on muita ehdotuksia niin ole pelkkänä korvana.
Nyt saat vetää ostohousut jalkaan. Tai tilaushousut... Pyörien toimitukset alkavat katsomissani pyörissä mallista riippuen välillä helmikuu-huhtikuu. Itseäni kiinnostaa eniten halvin trail-pyörä Jeffsy Al Two. En tiedä olisiko tuossa paras bang-for-buck ekaksi täpäriksi itä-uudenmaan kivikkoisille poluille. Jos jollain on muita ehdotuksia niin ole pelkkänä korvana. jooo! Kyllä ne on tänään laitettava jalakaan! ;)
Nyt saat vetää ostohousut jalkaan. Tai tilaushousut... Pyörien toimitukset alkavat katsomissani pyörissä mallista riippuen välillä helmikuu-huhtikuu. Itseäni kiinnostaa eniten halvin trail-pyörä Jeffsy Al Two. En tiedä olisiko tuossa paras bang-for-buck ekaksi täpäriksi itä-uudenmaan kivikkoisille poluille. Jos jollain on muita ehdotuksia niin ole pelkkänä korvana.
Näkyy olevan identtiset mitat (=sama runko?) viime vuotiseen verrattuna. Halvin malli nyt 2x11 GX (takana 10-42) SLX:n (11-42) sijaan. Mitäs muita eroja viime vuoteen? Kiekot on valitettavasti vieläkin sekanavoin eli takana boosti, edessä ei. Ja sisäleveys maltillinen 22.5mm.
Halvin Canyon Spectral 5.0 EX 2200e hintaan on mulla ollut toinen bang-for-buck-ekatäpäri ehdokas. Siinä 27.5" rengaskoko levein 30mm kehin. Lähes sama (GX 1x11) voimansiirto ja samat racefacen hilppeet. Canyonin oma hissitolppa. Foxin kehuttu budjettikeula. Takaiskarista en muuta tiedä, mutta ainakin siinä ilmatilan laajennin joka pehmentää alkujoustoa. Jotain tapauksia on ollut joissa kevyt alumiinirunko ei ole kestänyt, en tiedä kuinka yleisestä ongelmasta kyse.
Viime vuonna oli RCT3 pike ja RT3 monarch. Eli jousitus "downgradettu"
Halvimmassa mallissa eli "Jeffsy AL" (Löytyy sivu vielä https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/610) oli viime vuonnakin RC/R. Normihinta taisi olla 2000e. Satasen hinnannousulla SLX -> GX/Guire R/Centerline muutos + gripit/satula vaihtuneet. Pieniä on erot. Ja nyt ei näytä edes kalliimmassa al one -versiossa olevan RCT3/RT -jousitusta.
Voi tätä valinnan vaikeutta, onko capra kuskeilla kokemusta rct3 ja rc lyrikistä? Kovasti pohdiskelen tilaisiko alumiinin vai hiilikuidun.. rct3 löytyy charger damper, huomaako/ onko paljon eroa rc versioon?
Tuntsan Palo
18.01.2017, 22.57
Oliko kenelläkään Jeffsy-kuskilla heittää minkä tahansa koon standover-mittaa? Tai jopa satulan korkeutta?
En voi enää vastustaa CF Pro Racen kutsua, mutta just M:n ja L:n väliin asettuvana persjalkana pelottaa kassien puolesta jos valitsen tuon houkuttelevalla reachilla olevan L:n.
Joo, olipahan taas malliston päivitys tosiaan. Huippumalliin uusi väri ja that's it melkein. Oisin toivonu eteen myös sitä boostia, mutta paskan marjat! Mihinkähän pyörään sitä sit rahansa heittäis, jos ei nyt jaksa tätä puljua tukea... :seko::rolleyes: Saattaahan se tietty olla, että aikansa pähkäiltyään sitä kuitenki tähän päätyy, ku muut ei vaan yksinkertaisesti pärjää hinta-laatu suhteessa. Pitääpä miettiä siis vähän pidempään vielä. Huoh.
Mites alumiini capralla ajelijat, onko 175 kammet tuntuneet liian pitkiltä? Jännä kun kuituisissa on 170 ja alumiinisissa 175
triggewrfish
20.01.2017, 00.18
Oliko kenelläkään Jeffsy-kuskilla heittää minkä tahansa koon standover-mittaa? Tai jopa satulan korkeutta?
En voi enää vastustaa CF Pro Racen kutsua, mutta just M:n ja L:n väliin asettuvana persjalkana pelottaa kassien puolesta jos valitsen tuon houkuttelevalla reachilla olevan L:n.
En mittaillut mutta kasasin Jeffsy AL:n koon L. Olin ja oon flunssassa, en ole ajanut vaan istuskelin ja kokeilin Reverbiä. Oon 184 pitkä, jalan sisämitta 86. Kokeilin Shimano M89:t jalassa lukoilla.
Reverb suorana, putki alimmassa asennossa, voisin ajella hyvinkin, jos on tosi vaihteleva maasto. Tielle nostan pari senttiä, en sen enempää. Standover just ok, ei saisi runko olla yhtään korkeampi tai kassit jää ahtaalle.
Jotta vakiosatulatolpan puolesta ei mua paljoa lyhyemmille L:ää.
Prkl kun tää hinkuyskä ja flunssa nyt lähtisi. Eka täpäri käkkii saunassa ja kelinkin puolesta voisi ajaa samoilla kamoilla kun lokakuussa. No, kokeilen sitten litkuttamista kun ei ajamaan pääse.
Mites tää tilisiirrolla maksamine pelittää? Tästä ekasta mailista tai sen liitteistä en mitään pankkitiliä löydä vai tuleeko sieltä toinenki maili?
Muistaakseni mulle tuli toinen maili, olikohan päivän parin kuluttua, josta löytyi lopulliset tiedot.
Ja aikaisempaan kysymykseen, aiemmilta sivuilta löytyykin, mutta 179cm/81cm(inseam) täällä ja L on oikeen passeli, muttei yhtään korkeempi saisi 150mm reverbin kanssa olla. Vakio lättäsatulalla ja fläteillä ainakin sopiva koko.
Parin päivän sisään tulee maili, missä kerrotaan tilinumero ja viestikenttään kirjotat oman nimen ja tilausnumeron, jos haluaa maksaa heti, niin tilinumero ja tilin muut tiedot löytyvät tilausvahvistuksen ala-laidasta
En tiedä tuleeko myöhässä, mutta mittailin omasta alumiinisesta L-kokoisesta että matalin standover on noin 74-75 cm ja iskarin downtube-kiinnityksen pultin kohdalla noin 82 cm. Heti satulan edessä on tilaa seisoskella, jos tarvitsee. Satulan korkeutta en mitannut, mutta itsellä 87cm inseamilla putkea on näkyvissä vain 3,5 cm, ja tuossa ei luultavasti yli senttiä nostovaraa ole, menee muuten polkiessa polvi suoraksi. Toisaalta ylemmässä vastauksessa jollekin 81 cm inseam riitti. Sag tais toisaalta olla korkeintaan 25% tällä hetkellä. Satulan olen vaihtanut WTB Voltiin ja Shimanon lukkopolkimet käytössä.
Tuntsan Palo
23.01.2017, 19.53
Kiitos kaikille avusta mitoituksessa!
Persjalkaisena 176 senttisenä kallistuin , kuten oli olettavaakin, M - kokoon. L:ssä saisi pari senttiä lisää reachia (hyvä), mutta taas 1,5 senttiä lisää stackia (huono), neljä senttiä lisää satulaputkea ja arvatenkin juuri liian vähän tilaa kassien ja toptuben väliin.
Laitan tarvittaessa sentin pitemmän stemmin.
M- ja S-kokoisia harkitsevien kannattaa huomata Outlet-puoli jossa on vielä tarjolla melkein kaikkia 2016 malleja. Itse huomasin vasta tänään heidän outlettinsa, mutta valitettavasti L-kokoja ei näkynyt olevan enää.
triggewrfish
30.01.2017, 01.47
No vasta tänään pääsin ulos L-koon Jeffsy AL:n kanssa. Aikaisemmin mainitsin että riittäis Reverbi putki pohjassa mulle just kun oon 184 ja inseam 86. Vaelluskengät jalassa ei se niin ollutkaan. Kyllä sitä 3-4 senttiä piti nostaa ja sitten kun ei oo noin jäistä, lähden koittamaan vähän pitemmälle, luulenpa että nostan vielä.
Muuten tuntui kyllä mainion mittaiselta kaikin puolin, luontevalta. Ikävä kun ei oo nastoja, tänään olis kyllä tarvinnut. Pitääkö nyt alkaa niitä ISP:tä tilaamaan, mistähän 29" ISP:t tai vaihtoehdot saisi halvimmalla?
Sent from my iPad using Tapatalk
No vasta tänään pääsin ulos L-koon Jeffsy AL:n kanssa. Aikaisemmin mainitsin että riittäis Reverbi putki pohjassa mulle just kun oon 184 ja inseam 86. Vaelluskengät jalassa ei se niin ollutkaan. Kyllä sitä 3-4 senttiä piti nostaa ja sitten kun ei oo noin jäistä, lähden koittamaan vähän pitemmälle, luulenpa että nostan vielä.
Muuten tuntui kyllä mainion mittaiselta kaikin puolin, luontevalta. Ikävä kun ei oo nastoja, tänään olis kyllä tarvinnut. Pitääkö nyt alkaa niitä ISP:tä tilaamaan, mistähän 29" ISP:t tai vaihtoehdot saisi halvimmalla?
Sent from my iPad using Tapatalk jos kylmiltään pitäisi heittää niin bike-components tai crc, viime talvena tuli tilattua bike componentsilts joka oli silloin ainakin edullisin
PolkuLate
01.02.2017, 12.45
Huomioi sitten, että ISP:stä on saatavana useampaa mallia. Suosittelen EVO:a, siinä on kartionmuotoiset nastat. PERFORMANCE:ssa on taas tasapäiset alumiiniset, ok nekin, mutta paljaalla jäällä jää tuolle EVO:lle aika selkeästi.
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Ice-Spiker-Pro-Evolution-LiteSkin-29-Winter-Folding-Spike-Tyre-p46332/
Pyörä tulla tupsahti ja oli tilattu xl mutta laatikosta löytyikin l:llä...:seko:
Joo, olipahan taas malliston päivitys tosiaan. Huippumalliin uusi väri ja that's it melkein. Oisin toivonu eteen myös sitä boostia, mutta paskan marjat! Mihinkähän pyörään sitä sit rahansa heittäis, jos ei nyt jaksa tätä puljua tukea... :seko::rolleyes: Saattaahan se tietty olla, että aikansa pähkäiltyään sitä kuitenki tähän päätyy, ku muut ei vaan yksinkertaisesti pärjää hinta-laatu suhteessa. Pitääpä miettiä siis vähän pidempään vielä. Huoh.
Syönpä sanani sitten. Tilaukseen meni männävuotinen Jeffsy Al Comp 2 S-koossa. Budjetti oli alunperin kolmen tonnin tuntumassa, mutta ton kun sai kahdella, niin jääpähän rahaa sit osien päivittelyyn ja muuhun turhaan. Ja odottavan aika on tunnetusti pitkä. :cool:
Onko kukaan palauttanut yt:eelle viimesen vuoden aikana yhtään mitään?
Kertokaahan capra cf kuskit, että onko pyörissä valmiiksi suojateippejä kriittisissä paikoissa? Tues:eissa on ainenkin.
tekkanine
15.02.2017, 15.46
Jeffsy 27.5 julkaistu https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1364/sCategory/508
Tilasin perjantaina outletistä viime vuoden Jeffsy CF Pro:n ja se on jo matkalla. Nyt vaan odotellaan.
Tilasin perjantaina outletistä viime vuoden Jeffsy CF Pro:n ja se on jo matkalla. Nyt vaan odotellaan.
Varmasti hyvä valinta! Itse tilasin tämän vuoden al comp capran, lähettivät väärän koon... pyörän laitoin takaisin ja on viikon ollut heillä jo perillä mutta eipähän ole homma edennyt.. kylläpä sylettää...
Tekisi mieli tilata toi Jeffsy jäykkäperän kaveriksi, mutta koko arveluttaa. Viime vuoden malleista on ainoastaan M-kokoa jäljellä ja itsellä pituutta 179/inseam 82,5. Mahtaako tuo olla turhan pieni, valmistajan sivujen kokotaulukko on aika suurpiirteinen. Osaisiko joku opastaa asiassa, kuinka kriittinen tuo koko on tämäntyyppisessä pyörässä?
Jeffsy 27.5 julkaistu https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1364/sCategory/508
27.5 eroja vs 29:
- Sentti lisää top tubea, puolitoista senttiä reachiä (satulakulma vähän jyrkempi) (M-XL).
- Puolisen astetta loivempi keulakulma. Toki pienempi rengaskoko pienentää trailiä itsessään jota loivennus kompensoi.
- Aavistuksen pienempi stack
- Eri renkaat.
- Metrisen standardin iskari, Deluxe R
- 140->150mm joustoa
- Vain 5mm lyhyempi chainstay, 27.5 mahdollistaisi lyhyemmänkin. Mahtuukohan kuin iso kumi?
- Sisäiset kaapeliviennit
- + muut 27.5 muutokset (bb droppia vähemmän, pidempi emäputki, eri offset)
Varustukset ja hinta muuten identtiset ainakin halvimmassa mallissa. Metristen iskareiden herkkyyttä (laakerointi puslien sijaan, pidempi tukipintojen väli) ja toimivuutta yleensäkin (paremmat ilmatilavuudet eri mallien kesken) on ainakin ennakkojutuissa kehuttu. Lisäksi vähän pidempi runko ei luulisi menoa hidastavan. Mielenkiintoista kuulla miten nämä toimivan yhdessä pienemmän rengaskoon kanssa.
Näyttäisi kuvien perusteella olevan myös ISCG 05 -kiinnikkeet tuossa 27,5" Jeffsyssä.
Polun tukko
16.02.2017, 22.13
Olikos täällä tietoa koska maksu suoritetaan pyörästä, jota on varastossa reilun kk päästä?
Olikos täällä tietoa koska maksu suoritetaan pyörästä, jota on varastossa reilun kk päästä? Please transfer the amount into the following account no later than 10 workdays prior to the date of availability andmake sure that you do a SEPA transfer in Euro and not a normal transfer to foreign countries.
A SEPA transfer should be without fees so the correct amount will arrive on our account.
Moro! Oon harkinnu tuota Jeffsyä. Valmistaja suosittelee L kokoa mutta kun tota geometriaa tarkastelee niin onko L koko liian iso tai vastaavasti sopiiko M koko 179/85 cm kuskille. Kertokaa kokemuksia jeffsy kuskit, oletteko te olleet tyytyväisiä pyörän kokoonne?
Ja edit: 29 tuumasilla renkailla.
Moro! Oon harkinnu tuota Jeffsyä. Valmistaja suosittelee L kokoa mutta kun tota geometriaa tarkastelee niin onko L koko liian iso tai vastaavasti sopiiko M koko 179/85 cm kuskille. Kertokaa kokemuksia jeffsy kuskit, oletteko te olleet tyytyväisiä pyörän kokoonne?
Ja edit: 29 tuumasilla renkailla.
Mulla on L-koko, ja omat mitat ovat 181/87 cm. Itse en ottaisi pienempää, mutta satulatolpassa ei ole varaa laskea alaspäin kuin noin 3 cm, eli paljon lyhyempijalkaiselle L voi olla 150mm Reverbillä liian korkea. Ilmeisesti jotkut saman mittaiset ajavat M-koolla, mutta aika kompaktiksi menisi, kun L-kokokin on lyhyempi kuin oma jäykkäperä. Riippuu siis mieltymyksistä, mutta itse ottaisin L-koon, JOS vain satulan säätö riittää.
Jos se 150mm reverbi tuntuu liian korkealta niin mä voin kyllä joltain ostella sen pois! ;)
pulkkailija
20.02.2017, 20.03
Hei olisiko jollakulla Jeffsy omistajalla tietoa siitä, kuinka pitkä tuo keulan ohjausputki m-kokoisessa pyörässä? Emäputkihan on 95mm ja stemmin stack n. 40mm, niin onko se leikattu kuinka lyhyeksi vai mahtuisiko laittamaan 10mm spacerin, jotta ohjaamo nousisi?
Vertti83
21.02.2017, 14.35
Miten tuo tilisiirrolla maksaminen, tai viitenumero lähinnä... Tilausvahvistuksen mukana tullut ohje kertoo että "Reference: Your order number and your name", mutta jos tuota tilausnumeroa koittaa nettipankin viitenumero -kenttään tarjota niin se herjaa "Virheellinen viitenumero". Meneekö ihan jos pistää tuon viesti -kenttään ja jättää viitenumero -kentän nettipankissa tyhjäksi..?
Varmaan se tuolla menee, mutta ajattelin nyt kysyä miten muilla, kun kotimaassa yleensä on ollut aika tarkkaa että viitenumero on oikein ja kuitenkin kohtuullinen rahasumma kyseessä jne...
Miten tuo tilisiirrolla maksaminen, tai viitenumero lähinnä... Tilausvahvistuksen mukana tullut ohje kertoo että "Reference: Your order number and your name", mutta jos tuota tilausnumeroa koittaa nettipankin viitenumero -kenttään tarjota niin se herjaa "Virheellinen viitenumero". Meneekö ihan jos pistää tuon viesti -kenttään ja jättää viitenumero -kentän nettipankissa tyhjäksi..?
Varmaan se tuolla menee, mutta ajattelin nyt kysyä miten muilla, kun kotimaassa yleensä on ollut aika tarkkaa että viitenumero on oikein ja kuitenkin kohtuullinen rahasumma kyseessä jne...
Viestikenttään vaan nimi ja tilausnumero.
Hei olisiko jollakulla Jeffsy omistajalla tietoa siitä, kuinka pitkä tuo keulan ohjausputki m-kokoisessa pyörässä? Emäputkihan on 95mm ja stemmin stack n. 40mm, niin onko se leikattu kuinka lyhyeksi vai mahtuisiko laittamaan 10mm spacerin, jotta ohjaamo nousisi?
Mulla ainakin on 3kpl 5mm kokoisia avaruudettimia eli sen verran sitä korkeutta pystyy säätämään. Vakiona 10mm stemmin alla ja 5mm stemmin päällä.
Mulla ainakin on 3kpl 5mm kokoisia avaruudettimia eli sen verran sitä korkeutta pystyy säätämään. Vakiona 10mm stemmin alla ja 5mm stemmin päällä.
Odotus ilmeisesti palkittiin? Joko on päästy testaamaan?
Odotus ilmeisesti palkittiin? Joko on päästy testaamaan?
Mulla on talvikäytössä pari muuta pyörää, joten tuo saa odotella vielä kevättä. Niin ja pitäähän siihen pari osaa tietty vielä päivittää, että on mieleinen. :D
Mulla on talvikäytössä pari muuta pyörää, joten tuo saa odotella vielä kevättä. Niin ja pitäähän siihen pari osaa tietty vielä päivittää, että on mieleinen. :D
Saako udella mitkä osat menee uusiksi?
Saako udella mitkä osat menee uusiksi?
Renkaat, satula, tupit, tanko ja stemmi nyt ainakin. Sit pitää samalla hommata tietty polkimet ja crank bootsit.
Kokemuksia reilun kahden kuukauden ajoista Capra Pro Race'sta. Tässä ensin taustaa hankinnalle; aktiivista kokemusta maastopyöräilystä on kesästä 1988 alkaen, Capra on seitsemäs maastopyöräni ja kolmas täysjoustoni, edeltävät olivat Specialized S-Works Enduroja. Olin itseasiassa oikeastaan jo päättänyt tilata Jeffsy'n, mutta sattuma puuttui peliin, kun ajoin poikkeuksellisesti maastolenkin alamäkipyörälläni (!) kaverini kokeillessa maastopyöräilyä Endurollani. Säädin Sunday'n jousituksen napakaksi polkemista varten ja parin mäkimutkailun jälkeen totesin sittenkin tilaavani enduropyörän mäkiominaisuuksien takia - en enää jaksa muutenkaan niitä ylämäkiä tykittää, joten siirtyminen mäelle riittää ;)
Hyppy Spessusta "verkkokauppapyörään" tuntui henkisesti isolta, mutta YT:sta lukemani artikkelit ja palstakommentit olivat positiivisuudessaan houkuttelevia. Nyt parin kuukauden lenkittämisen pohjalta olen tyytyväinen valintaani, ei tähän mennessä mitään moitittavaa. Odotan innolla kesää, jotta pääsee eroon parista päälimmäisestä vaatekerrasta sekä ISP-renkaista ja on pitävämpää pintaa alla. Jousituksen perussäädöt tein Fox'in manuaalien pohjalta ja osuivat hyvin kartalle suositellun skaalan nopeammassa päässä. Kesäkelille ehkä pikkuisen lisää painetta ja vähän hitaammaksi.
Hämmästyksekseni pyörä kiipeää hienosti, ollakseen enduropyörä. Muutenkin polkeminen on tehokasta ja jaksan polkea paremmin kuin 2006 mallisella Endurolla - kehitys kehittyy :) 26" Enduroon verrattuna loivakulmainen ja pidempi Capra tuntuu vähän kankealta hitaassa, syheröisessä puunkierrossa. Capra "herää henkiin" vauhdin myötä ja tuntuu sitä paremmalle, mitä reilummin on vauhtia. Takajousituksen toiminta on huomaamatonta, erittäin vakuuttavaa. Vaikuttaa siltä, että Sunday jää talliin kesä parkkireissujenkin ajaksi...
Capra tuntuu laadukkaalta joka suhteessa ja on hyvin viimeistelty. Säädöt olivat hyvin kohdallaan tehtaan jäljiltä. Bonuksena voin kehua toimituslaatikkoa, joka on tukevaa pahvia ja sisältää todella hyvät kuljetussuojat! Se odottaa vintissä ensi kesän reissuja :)
Apsu
Taisin kysyä jo Canyon-ketjussa vastaavan kysymyksen, mutta katseet on kääntyneet Spectralista YT Jeffsyyn ja erityisesti AL 1 (2599e) ja CF 1 (3399e) malleihin. Mitä mieltä olette, kannattaako 800 euron lisäsijoitus hiilarimalliin. Suurimmat erot lienevät:
Kuiturunko ~600g kevyempi, jäykempi ja omaan makuun tyylikkäämpi koko musta väritys
Kiekkosetti CF 1:ssä E*thirteen TRS ja AL 1:ssä DT Swiss M1900
Olen tällainen omaksi nautinnokseen ajeleva sunnuntaikuski, joten varmasti AL 1 olisi hinta-laatusuhteeltaan parempi, mutta ainahan sitä pohtii mitä extraa lisäpanoksilla saisi ja ovatko ne rahan arvoisia. Yksi vaihtoehto olisi tietysti hankkia alkuun AL 1 ja päivitellä sitten esim. säästetyillä rahoilla kiekkosettiä kevyemmäksi. CF 1:n E*thirteen kiekoista ei ole tietoa ovatko kuinka laadukkaat. Linkit pyöriin vielä alla:
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1248/sCategory/508 Jeffsy AL 1
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1244/sCategory/508 Jeffsy CF 1
Ei näihin rahojaan kannattaisi laittaa, mutta suosittelen ostamaan heti alkuun niin kalliin kuin vaan raaskit. Sen olen tässä touhussa oppinut, että se tulee pitkällä aikavälillä edullisimmaksi. Ei kukaan pysty sanomaan, mikä sinulle on paras vaihtoehto. Minä en olisi pahoillani vaikka Caprani olisi alumiinia. Xc-pyöräni pitää olla muovia, jotta se tuntuu siltä kuin haluan sen tuntuvan. Maantiepyöräkin vaihtui muoviseen, vaikka alumiinisessa ei mitään vikaa ollut ja oli varsin hyvä pyörä. Läskikin vaihtui muoviseen, kun mieli teki. Ääneni annan siis heti alkuun muovin hankinnalle.
Jos nuo ovat samat e13 kiekot kuin Caprassa, niin ovat laadukkaat.
Vertti83
27.02.2017, 15.33
Sikäli jos pyörä tulee olemaan S tai M kokoa, niin suosittelen vilkaisemaan myös outlet puolelta (https://www.yt-industries.com/en/products/bike-outlet/) viimevuotisia malleja, vähän edukkaammin...
Minkälaisilla takaiskarin paineilla capran monarch kuskit ajelee ja paljon on painoa?
Painuma eli sag on parempi mittari noille iskareille kuin paine. Paineisiin vaikuttaa niin moni asia mm. kuskin paino ja ajovarusteiden määrä, ajoasento, lämpötila.
Mulla on keulassa n. 25 - 30% ja takana n. 30% sagiä riippuen ajoista ja varusteista. Lenkillä vähän vähemmän ja enska/alamäkitouhuissa vähän enemmän. Ajokamojen kanssa painoa n. 100kg ja paineet liikkuu 200 psi:n tienoilla
beginneri
03.03.2017, 17.55
Noin 165 psi ja 25-30% sagin paikkeille jää takaiskari sekä keulassa 70 psi ja 20%. Vähän alta 80kg painoa ajokamojen kanssa.
Kiusataas vielä caprakuskeja; Miten usein käytte pultit läpi pyörästä? Alalinkkuun ei pääse toiselle laakerille käsiksi ellei irrota kampia ja taitaa olla helpoin irrottaa takaiskari että pääsee tuonne "V4L" linkun sisemmät laakerit kiristämään? Oletteko löytänyt tarpeeksi isoleukaisia korjaustelineitä millä saisi kunnon "otteen" vaakaputkesta, Itsellä joku halppis teline niin on vähän niin ja näin että kestääkö ote.
beginneri
04.03.2017, 13.01
Pyörää kasatessa kokeillut viimeksi kuinka tiukalla olivat. Rocker armin vedin väkisin auki ja jos muissakin akseleissa on se määrä liimaa, en turhaan niitä ala venkslaamaan. Kerran vuoteen voisi iskarin alapään irrottaa ja linkkua kuulostella, ja jos jotai ilmenee nii vasta sitten aukoo ja rasvaa.
2017 Jeffsy AL 1:ssä näyttää olevan satulatolppana uusi E*thirteen TRS täysin mekaaninen tolppa, eli palauttaa satulan ylös jousen avulla. Tuosta ei oikein löydy tietoa/kokemuksia mistään. Kuinkahan tuollainen toimii verrattuna hydraulisiin?
2017 Jeffsy AL 1:ssä näyttää olevan satulatolppana uusi E*thirteen TRS täysin mekaaninen tolppa, eli palauttaa satulan ylös jousen avulla. Tuosta ei oikein löydy tietoa/kokemuksia mistään. Kuinkahan tuollainen toimii verrattuna hydraulisiin?
Bongasin sattumalta MTBR:stä yhden kirjoituksen, onko sama malli? http://reviews.mtbr.com/ethirteen-trs-dropper-post-first-look
Mekaanisuus varmaan plussaa jos on huoltovarmempi mutta mitenkähän nuo pykälät, lienee mielipideasia
mitä sillä kalulla tehdään mikä tulee cf vapran mukana? Vähän kun seger pihdit mutta ei ihan.. pietään jtn paikallaan?
beginneri
04.03.2017, 16.14
RockShox reverb stealthin ja tuon välillä valitsisin TRS:n, juurikin huollettavuuden ja toimintavarmuuden vuoksi. Reverb ei tykkää ollenkaan kylmistä keleistä ja se kun laukeaa niin sitä harva itse huoltaa. Näinköhän pidemmän takuunkin myöntävät TRS:lle?
Kiusataas vielä caprakuskeja; Miten usein käytte pultit läpi pyörästä? Alalinkkuun ei pääse toiselle laakerille käsiksi ellei irrota kampia ja taitaa olla helpoin irrottaa takaiskari että pääsee tuonne "V4L" linkun sisemmät laakerit kiristämään? Oletteko löytänyt tarpeeksi isoleukaisia korjaustelineitä millä saisi kunnon "otteen" vaakaputkesta, Itsellä joku halppis teline niin on vähän niin ja näin että kestääkö ote.
Muutaman lenkin jälkeen kokeilin kaikki läpi ja suurin osa oli löystyny. Vedin kaikki momenttiin ja sen jälkeen ei ole löystynyt.
http://elasto.org/jeffsy/01.jpg
Tollanen siitä nyt sitten tuli. Tolppa saattaa vielä vaihtua jos tuo Reverb toimii yhtä hyvin kuin mun edellinen yksilö.
Täällä muutama lisäkuva: http://elasto.org/jeffsy/
^ Todella upea peli. Onko ajofiiliksiä jo alla? Miten tuossa hiilari-Jeffsyssä on tilaa renkaille edessä/takana? Olisiko mitään toivoa heittää leveämpää, esim. 2.6 Nobby Nicit alle? Sulla näyttää olevan aika jytky etukumi siellä alla.
Vielä en ole ajamaan päässyt tuolla pyörällä. Renkaille näyttäisi olevan ihan hyvin tilaa. Edessä tuolla 2.5" Minionilla 24mm sisäleveyden vanteilla jää reilusti tilaa. Takana 2.4" Ardent ja kyllä sinnekin ainakin tuo etukumi menisi.
Mahtuuko tuohon pullotelineen paikalle mikä tahansa sivusta ladattava pikkupullolla? Thirstmasterista 50 euroa kuullostaa suurelta, varsinkin kun muilla foorumeilla valitetaan että pullo ei pysy siinä.
^ Todella upea peli. Onko ajofiiliksiä jo alla? Miten tuossa hiilari-Jeffsyssä on tilaa renkaille edessä/takana? Olisiko mitään toivoa heittää leveämpää, esim. 2.6 Nobby Nicit alle? Sulla näyttää olevan aika jytky etukumi siellä alla.
http://forums.mtbr.com/26-27-5-29-plus-bikes/nobby-nic-29x2-60-a-1020942-5.html#post12955813
29x2.6" Nobby Nicit näyttäisi mahtuvan 35mm sisäleveyden vanteilla.
Mahtuuko tuohon pullotelineen paikalle mikä tahansa sivusta ladattava pikkupullolla? Thirstmasterista 50 euroa kuullostaa suurelta, varsinkin kun muilla foorumeilla valitetaan että pullo ei pysy siinä.
Jostain muistan lukeneeni, että joku olisi viritellyt siihen jonkun muunkin sivusta ladattavan telineen. Oliskohan ollut sellanen Spessun SWAT-teline. Itse en ajatellut laittaa mitään pullotelinetta tuohon.
Paljonkos elaston hiilaritykki painaa?
Paljonkos elaston hiilaritykki painaa?
Noin 12kg XTR Trail -polkimilla ja tolla kilon etukumilla + Ardentilla.
Vertailuksi oma Al Comp 2 1x11-modauksella tubelessina L-koossa m520-polkimilla taisi olla aika tasan 14kg.
Vertti83
26.03.2017, 16.41
Itelle tuli tällänen
http://i.imgur.com/CPiqStd.jpg
CF Comp 2 tuli poistettua outlet osiosta. Etuvaihtaja ja sisurit pois, Reverbi vaihtui LEViin ja stonga hiilikuituiseen hitusen leveämpään. Xpedo GFX pedaaleilla vaaka heilahtaa hiukan päälle 13kg tietämille...
Postimies kantoi tänään ovelle Jeffsy Al kakkosen 27,5 rengastuksella. Kasasin pyörän ja teippasin kiekot jonka jälkeen testilenkille. Kurakeli vähän häiritsi, mutta mukavastihan tuo maastossa tuntuu etenevän. Hissitolppaa eole ennen käyttänyt, niin osa keskittymisestä meni tolppaan tutustumiseen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170403/c8724ed197a00f1948d862e734f2d059.jpg
Aika vähän jäi pelivaraa satulatolpan kanssa, M-kokoinen pyörä ja oma pituus 177/ 84 cm. Tolppa muuten klappaa kiertosuunnassa ihan aavistuksen, lienee normaalia? Satulan joutui vaihtamaan heti, oli sen verran pahan tuntuinen jo koeistumisella.
Postimies kantoi tänään ovelle Jeffsy Al kakkosen 27,5 rengastuksella. Kasasin pyörän ja teippasin kiekot jonka jälkeen testilenkille. Kurakeli vähän häiritsi, mutta mukavastihan tuo maastossa tuntuu etenevän. Hissitolppaa eole ennen käyttänyt, niin osa keskittymisestä meni tolppaan tutustumiseen.
Kuva leikattu...
Aika vähän jäi pelivaraa satulatolpan kanssa, M-kokoinen pyörä ja oma pituus 177/ 84 cm. Tolppa muuten klappaa kiertosuunnassa ihan aavistuksen, lienee normaalia? Satulan joutui vaihtamaan heti, oli sen verran pahan tuntuinen jo koeistumisella.
tolpan/satulan kiertoklappi on normaalia.
"Aika vähän jäi pelivaraa satulatolpan kanssa".... kuin? Jaa ettei olisi saanut tarpeeksi alas? Kun ylöspäinhän tuota saa vielä n.10cm... Onko tolppa 150mm liukuva ja paljonko sinulla on mitta satulasta keskiöön...? Joku n. 75cm se normaalisti olisi.
Melkoisia varoja ovat YT:llä kaapeleihin jättäneet... Mutta kyllä mustavalko on jees!
tolpan/satulan kiertoklappi on normaalia.
"Aika vähän jäi pelivaraa satulatolpan kanssa".... kuin? Jaa ettei olisi saanut tarpeeksi alas? Kun ylöspäinhän tuota saa vielä n.10cm... Onko tolppa 150mm liukuva ja paljonko sinulla on mitta satulasta keskiöön...? Joku n. 75cm se normaalisti olisi.
Melkoisia varoja ovat YT:llä kaapeleihin jättäneet... Mutta kyllä mustavalko on jees!
Keskiöstä satulaan on 72-73 cm enkä ole kokenut tarvetta korkeammalle päästä. 150 mm on hissitolpassa pituutta. Väri sopii itseasiassa hyvin yhteen Canyonin maantiepyörän kanssa :)
Paketissa tuli mukana pari tokenia keulaan ja ilmeisesti kilkkeet joilla stemmiä saa pudotettua. Kokonaisuudessaan laadukkaan oloinen setti, varsinkin verrattuna Evansilta tilattuun Spessuun joka oli käytännössä nostettu sellaisenaan lerppuun pahvilaatikkoon ilman mitään paketointia.
Mikähän logiikka YT:llä on muuten satulatolppien kanssa Jeffsyissä ja Caproissa? Tarjolla on Reverb stealthia, Turbinea ja e13 tolppia riippuen pyörän mallista. Huippumalleissa näyttäis oleva reverbiä, mutta samoin myös halvimmissa 27 ja 29 Jeffsyissä. E13 tolppaa ois sit toiseksi halvimmissa Jeffsyissä ja kolmessa halvimmassa Caprassa. Turbinea lopuissa. Pistävätkö vanhoja varastoja vielä loppuihin pyöriin ja sen jälkeen siirtyvät vain yhtä mallia käyttämään vai mitä tässä oikein on ajateltu? Pistetäänkö tässä käyttäjät tuotetestaajiksi ja odotetaan saavan palautetta heiltä tolppien toimivuudesta, jonka jälkeen valitaan yksi malli kaikkiin pyöriin? Spekulaatiota...
Omassa Jeffsyssä on Reverbi, jonka letkun jo kolmen lenkin jälkeen jouduin ilmaamaan. Pakkasessa myös onneton. Lähtee vaihtoon heti, kunhan tota e13 lyhyempää tolppaa tulee saataville.
Onko kertoa kokemuksia tuosta Jeffsy 27 :sta? Miten se kulkee? Miten kiipeää? Miten toimisi enduro/bikeparkki/alamäki ajossa?
Ajattelin kesällä laittaa tuon oman Canyon Nerven kiertoon ja hankkia tuon Jeffsy 27 :kan jolla voisi tehdä kaikkea Oulun tasaisista polkuajoista, Syöte mtb :hen ja enduro kisoihin. Toimisiko tuo suunnitelma?
Moron. Tuli tuossa tilattua Capra AL xl rungolla. Toivottavasti kerkeää tulla ennen Mielakan enduro kisaa (28.5). Capra tulee Radon Slide 130 tilalle hoitamaan kaikki kesä ajot.
Onko kertoa kokemuksia tuosta Jeffsy 27 :sta? Miten se kulkee? Miten kiipeää? Miten toimisi enduro/bikeparkki/alamäki ajossa?
Ajattelin kesällä laittaa tuon oman Canyon Nerven kiertoon ja hankkia tuon Jeffsy 27 :kan jolla voisi tehdä kaikkea Oulun tasaisista polkuajoista, Syöte mtb :hen ja enduro kisoihin. Toimisiko tuo suunnitelma?
Pääsin vihdoin ajamaan kunnon lenkin omalla Jeffsy 27:lla. Maasto perus metsäpolkua, mäkeä ylös ja alas, kalliota ja kivikkojuurakkoa. Kiipeämisen suhteen ei mitään valittamista, tuntuu että meni paremmin ylös kuin aikaisempi jäykkäperä Radon. Alaspäin pääsee hankalista paikoista selkeästi mukavammin.
Renkaina 2,4 High roller edessä ja samanlevyinen Ardent takana, molemmat litkutettuna ja vaikka rullasikin ihan ok, niin kävi mielessä että kannattaisikohan vaihtaa hieman keveämpää kesän tapahtumiin alle. Flip Chip on yläasennossa, täytyy jossain kohtaa testata toinenkin asento kunhan pääsen sinuiksi pyörän kanssa kunnolla.
Enduro ja dh-hommista en osaa sanoa mutta kaiken kattavana yleispyöränä menee varmaan oikein hyvin. Pikemminkin tulee mieleen että oma vauhti ei vielä pyörälle riitä, vaan se haluaa enemmän :)
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Polun tukko
16.04.2017, 17.00
Moron. Tuli tuossa tilattua Capra AL xl rungolla. Toivottavasti kerkeää tulla ennen Mielakan enduro kisaa (28.5). Capra tulee Radon Slide 130 tilalle hoitamaan kaikki kesä ajot.
Minkä mittainen olet kun xl:n laitoit?
saa varmaan vastata vaikket minulta kysynytkään, itsellä capra cf XL ja pituutta 189cm, L- koko itselle liian pieni.
Polun tukko
16.04.2017, 21.35
Ajoin tänään L koon capraa. Itse olen 181/85cm ja muuten tuntui hyvälle mutta putkelta ajaessa jäi vaikutelma pienestä koosta.
Mitenkä jokos olette pässeet ajamaan jeffsy27:aa kunnollla ne kellä se on?
Se polttelisi itseä mutta toimivuus hissimäessä arveluttaa kun aletaan antamaan kunnolla kaasua.
Olen ajatellut tilata tuon jeffsy AL two 29 mallin.
Kyselisin apuja koon valintaan, olen n. 176cm / 82cm
Jotenki itse taivun M-koon kannalle, mutta kertokaas te joilla pyörä on jo pihassa mitä mieltä olette ?
Jotenki itse taivun M-koon kannalle, mutta kertokaas te joilla pyörä on jo pihassa mitä mieltä olette ?
Itse 179/81cm ja tilasin viime syksynä L koon. 150mm hissitolpalla satulan kiinnitys on niin alhaalla kuin menee ja on siinä ja siinä onko silti liian korkea. Muuten runko on minusta kuitenkin sopiva mutta vertailupohjaa mulla on heikosti. Kunhan tuo Reverb joskus hajoaa niin voisi laittaa lyhyemmän tilalle. Olisin itse tilannut varmaankin M:n jos olisin ollut yhtään lyhyempi. Kaikki tämä siis olettaen että nykyiset mallit ovat samalla geometrialla.
Ketjusta löytynee aiempaa lisää kommentteja.
198cm. Hirveesti ei ollut valinnan vaikeutta:)
Toivottavasti ei ole liian pieni....
L ja Xl kokoja saa näemmä odottaa kesäkuun loppuun.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
82 cm jalan mitalla on aika L-koon rajoilla. Muuten luultavasti menisi, ainakin lyhyemmällä stemmillä. Omat mitat ovat 181/87, ja L-koon pyörässä satulaa varaa laskea 3-4 cm. Reach saisi olla ehkä hieman pidempi, mutta ei tuo toisaalta ahtaaltakaan tunnu. M-koosta en osaa sanoa, mutta tuskin se liian pieni noilla mitoilla olisi. Jos jaksaa selata pinkbiken foorumin Jeffsy-ketjun, on siellä pohdittu kokoasioita enemmänkin.
Minä olen 176cm /81cm ja mulle M-koko tuntuu oikein passelilta.
Täällä 175cm/82cm ja M-kokoinen Jeffsy 29 tuntuu hyvältä. Olen tosin vaihtanut siihen 60mm stemmin.
Onko muut Jeffsyn omistajat kokeilleet flip chipiä low ja high -asennoissa? Oletteko huomanneet eroja?
Pyörä tuli flip chip low-asennossa ja ajelin sillä alkuun. Nyt kokeilin kuitenkin vaihtaa sen high-asentoon ja ajelin sillä yhden lenkin. Ohjaus tuntui hieman rauhoittuneen, mikä tuntui hyvältä, mutta omituiselta, koska eikö jyrkemmällä keulakulmalla ohjauksesta pitäisi tulla nimenomaan hätäisempi? Kammetkin kolisi tonttiin useammin vaikka keskiö pitäisi olla korkeammalla, mutta se saattoi olla ihan vain sattumaa. Pitää ajella lisää vielä high-asennossa, jotta erot tulisi selkeämmin esille. Satulakulman muutoksessa en huomannut eroa, koska pyörä tuntuu todella hyvältä poljettavalta myös low-asennossa.
Mulla jää toistaiseksi high-asentoon, kammet ei kolise enää kiviin läheskään yhtä paljoa. Hetken aikaa jyrkemmän keulakulman huomasi, mutta se unohtui jo toisella lenkillä. Eihän tuo silti kovin jyrkkä ole.
Itellä kans jääny toistaiseksi high asentoon. Tuntuu paremmalta perus polkurymistelyssä. Jos ajo olis alamäkipainotteista niin vois vaihtaa takaisin low.
Tuo high-asennon geometria on ainakin paperilla myös minulle suurimpaan osaan ajoista sopivan oloinen, joten jätän toistaiseksi siihen ja tunnustelen lisää.
Onko täällä Jeffsy AL 2 ostajat päivittäneet pyörää 2x --> 1x? Olisi itsellä jo melkein ostoskorissa tuo pyörä, mutta vähän mietityttää juuri tuo etuvaihtaja. Toinen, mikä mietityttää on paikallisten pyöräliikkeiden nihkeys näihin suoraostopyöriin (kuulemma?). Onko tuo vaikea vaihtaa itse 1x:ksi ja mitä osia suosittelette?
Laitoin itse viime vuoden Jeffsyyn Race Facen direct mount 30T rattaan, ja hyvin toiminut sillä. Joillain muiden valmistajien rattailla on ollut ongelmia ketjulinjan suhteen, osa on toiminut hyvin. Tuolla tarkempaa tietoa siitä: https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=189473&pagenum=228
Youtubesta löytyy videoita hakusanoilla "race face cinch", mutta käytännössä ensin oikea kampi irti pyörästä (8 mm kuusiokoloavaimella), sen jälkeen spideri (jossa kaksi ratasta kiinni) irti, yksi ratas tilalle ja kampi takaisin kiinni. Ketjun joutuu lyhentämään sopivaan mittaan. Spideri on kiinni kammessa lukkorenkaalla, joka aukeaa takapakan lukkorenkaan avaustyökalulla. Lisäksi tietysti etuvaihtaja ja vipu irti.
178 cm / 82 cm ja mediumi tuntuu just oikeelta. En oo Largen perään haikaillu.
Vertti83
17.05.2017, 00.21
Laitoin itse viime vuoden Jeffsyyn Race Facen direct mount 30T rattaan, ja hyvin toiminut sillä. Joillain muiden valmistajien rattailla on ollut ongelmia ketjulinjan suhteen, osa on toiminut hyvin. Tuolla tarkempaa tietoa siitä: https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=189473&pagenum=228
Youtubesta löytyy videoita hakusanoilla "race face cinch", mutta käytännössä ensin oikea kampi irti pyörästä (8 mm kuusiokoloavaimella), sen jälkeen spideri (jossa kaksi ratasta kiinni) irti, yksi ratas tilalle ja kampi takaisin kiinni. Ketjun joutuu lyhentämään sopivaan mittaan. Spideri on kiinni kammessa lukkorenkaalla, joka aukeaa takapakan lukkorenkaan avaustyökalulla. Lisäksi tietysti etuvaihtaja ja vipu irti.
Se ei ole takapakan avaustyökalu, vaan ISIS keskiön avaus työkalu, sikäli mikäli kyseessä on Turbine Cinch kammet(toki olettaisi että kaikissa Cinch kammissa tuo lukitus olisi sama). Eli esim tällainen (http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Huolto/Tyokalut/Keskiolaakerin-asennustyokalu-2000023876/) tarvitaan. Itse vaihdoin CF2 mallin Turbine kampien tuplaratas spiderin tilalle Absolute Blackin 32t boost ovaalirattaan (https://absoluteblack.cc/raceface-oval-boost-cinch-chainring) ja se toimii hienosti. Kannatta tsekata tuo ketjulinjahomma ja että ottaa rattaan oikealla offsetilla. Boost kammissa on hiukan erilainen ketjulinja, ja eri valmistajilla on rattaissaan erilaisia offsetteja tarjolla, aika sekava soppa kaikenkaikkiaan.
Ei oikein noi Turbinet vakuuta. Itsellä rupesi noista kammista löystymään vasemman puolen kampi kolmannen lenkin jälkeen ja se piti todella ärsyttävää nitinää, luulin ensin että keskiö oli paskana mutta se tulikin tuosta kammesta. Oli hiukan hankala sitten löytää 16mm kuusiokoloavainta millä kiristää se. No, vähän kun käytti mielikuvitusta niin löytyi biltsusta 3/8" jatkovarsi jossa sattui oleen toisessa päässä 16mm kuusikulmainen kantti ja sillä sai kirrattua, pistin varuiksi vielä lukitetta ettei heti aukee uudestaan :D
Niinpä onkin, unohdin omistavani koko työkalun ja muistin käyttäneeni tuota toista. Eli ISIS keskiötyökalu, jolla rattaat saa irti kammista.
Pinkbiken ketjua luettuani alkaa vaikuttamaan siltä, että tuo 1x:ksi muuttaminen ei ole ihan 100% hyvä ratkaisu.. Toki tuolla 2x:llä varmaan pärjää myös mainiosti enkä tältä istumalta osaa sanoa, että tuleeko tuota muutostarvetta edes eteen, kun en ole 1x kokoonpanolla aikaisemmin ajanut.
Toinen, mikä tämän tilaamisessa mietityttää on tuo pirun pitkälle menevä toimitusaika (12.7 jälkeen). Menee iso osa kesästä ohi, kun joutuu odottelemaan heinäkuun loppupuolelle että pääsee ajamaan.
Onko näiden ajatusten pohjalta heittää hyviä vaihtoehtoja tälle pyörälle tässä hintaluokassa? Etujousitettua 27,5+ pyörää aikaisemmin miettinyt, mutta alkoi tämä Jeffsykin kovasti kiinnostamaan kun näyttää hinta/laatusuhteeltaan erinomaiselta.
Race Facen omalla rattaalla 1x -konversio on toiminut itselläni hyvin, ja mielestäni myös tuolla pinkbiken foorumilla oltiin samaa mieltä. Jos takana on 10-42 -pakka (joka uudessa AL2:ssa näyttää olevan), pärjää 28- tai 30-hampaisella eturattaalla missä vaan. Omassani on takana 11-40, ja 30T eturatas on hyvä kompromissi, tosin molempiin päihin saisi tulla hieman lisää. Vaihtoa ei toki kannata tehdä, jos 2x -systeemillä ajelu tuntuu itselle luontevalta. Itselleni ei tunnu.
Tässä hintaluokassa ei paljon kilpailijoita ole, Canyon Spectral kannattaa tarkistaa, jos 27,5" kelpaa. Radonilla voi olla myös jotain. Muuten jotuu metsästämään tarjouksia tai käytettyä.
Pinkbiken ketjua luettuani alkaa vaikuttamaan siltä, että tuo 1x:ksi muuttaminen ei ole ihan 100% hyvä ratkaisu.. Toki tuolla 2x:llä varmaan pärjää myös mainiosti enkä tältä istumalta osaa sanoa, että tuleeko tuota muutostarvetta edes eteen, kun en ole 1x kokoonpanolla aikaisemmin ajanut.
Toinen, mikä tämän tilaamisessa mietityttää on tuo pirun pitkälle menevä toimitusaika (12.7 jälkeen). Menee iso osa kesästä ohi, kun joutuu odottelemaan heinäkuun loppupuolelle että pääsee ajamaan.
Onko näiden ajatusten pohjalta heittää hyviä vaihtoehtoja tälle pyörälle tässä hintaluokassa? Etujousitettua 27,5+ pyörää aikaisemmin miettinyt, mutta alkoi tämä Jeffsykin kovasti kiinnostamaan kun näyttää hinta/laatusuhteeltaan erinomaiselta.
Commencalin meta tr v4.2 vois olla aika kova. Se olis itellekin tullu jos en ois jeffsyä hankkinu, mutta YT:ltä sai parempaa palikkaa samaan hintaan. Toinen olis varmaan toi Canyonin spectral 5.0 ex, sitä Fox Rhythm 34:sta on suitsutettu muissa fillareissa.
Mulla fillari tuli 30t Racefacen direct mountilla (ilmeisesti aikaisemmin tullut 32 hampaisella) ja takana on 10-42 pakka. Hyvin on pelannut tähän asti.
Oli hiukan hankala sitten löytää 16mm kuusiokoloavainta millä kiristää se. No, vähän kun käytti mielikuvitusta niin löytyi biltsusta 3/8" jatkovarsi jossa sattui oleen toisessa päässä 16mm kuusikulmainen kantti ja sillä sai kirrattua, pistin varuiksi vielä lukitetta ettei heti aukee uudestaan :D 16mm kuusiokolohylsyt voivat olla tilaus tavaraa, mutta 5/8" löytyy luultavammin helpommin akuutissa hädässä.
Metsänpeikko
18.05.2017, 14.52
16mm kuusiokolohylsyt voivat olla tilaus tavaraa, mutta 5/8" löytyy luultavammin helpommin akuutissa hädässä.
Jos paikkakunnalla on puuilo, niin sieltä löytyy 16mm kuusiohylsyä 1/2" vääntiöllä hyllystä. Tai siis oli ainakin kun viimeksi katsoin.
Kuinka yleistä tämä nyt on, että nämä Turbinet aukeaa itsekseen?
Googleen, kun laittoi hakusanaksi niin tuntuu olevan paljon tätä ongelmaa mutta eikö näihin vieläkään siis ole tullut parannusta?
Aikoinaan oli yhdet Sram apex kammet ja ne aukeili itsekseen, että aina piti olla mukana kuusiokoloavainsarja repussa, tosi rasittavaa..
Itellä on kans kova mielenkiinto heränny YT pyöriin. Capran AL vaikuttas hintaan nähden erityisen hyvältä paketilta. Onko kyseisestä mallista kellään kokemuksia? ja toi toimitus kans mietityttää, kun XL koko tulee vasta kesökuun 7 päivä myyntiin, nii jos sillon tilaa niin kauanko kestää pyörän matka vielä siitä suomeen?
J.Kottenberg
18.05.2017, 22.35
Onkohan kenelläkään tietoa YT Industriesin Jeffsy 27.5 mallien rengastilasta, eli minkä levyisiä renkaita maksimissaan mahtuu? Takanapahan niissä on 148 eli Boost.
Jossain katsauksessa todettiin 29er mallin rengastilasta että se on riittävä, mutta ehdottomasti ei plusrenkaille. Olisi tietysti ollut mukavampaa jos olisi ollut jotain mittatietoja. 29er malleissa ei kuitenkaan ole Boost-napaa takana, joten tilanne 27.5" rengaskoolle tarkoitetuissa malleissa voi olla erilainen.
Itellä on kans kova mielenkiinto heränny YT pyöriin. Capran AL vaikuttas hintaan nähden erityisen hyvältä paketilta. Onko kyseisestä mallista kellään kokemuksia? ja toi toimitus kans mietityttää, kun XL koko tulee vasta kesökuun 7 päivä myyntiin, nii jos sillon tilaa niin kauanko kestää pyörän matka vielä siitä suomeen?
Katsoitko tämä ketjun, kai siellä Caprankin omistajia oli? Toinen vaihtoehto on lukea MTBR:n foorumien YT-osiota.
Jos viittasit myyntiin tulemisella tuohon sivujen "available from" tietoon niin itse ymmärtäisin sen niin että silloin sitä on saatavilla, ns. vapaana varastossa. Itsellä meni muistaakseni pyörän tilauksesta/maksusta saapumiseen ehkä puolitoista viikkoa.
Kyllä niissä 29eissäkin on boosti takana. Oisko ollu 2.6 nobby nicit mitkä joku oli saanu alle juur juur eteen ja taakse jeffsy 29een.
Katsoitko tämä ketjun, kai siellä Caprankin omistajia oli? Toinen vaihtoehto on lukea MTBR:n foorumien YT-osiota.
Jos viittasit myyntiin tulemisella tuohon sivujen "available from" tietoon niin itse ymmärtäisin sen niin että silloin sitä on saatavilla, ns. vapaana varastossa. Itsellä meni muistaakseni pyörän tilauksesta/maksusta saapumiseen ehkä puolitoista viikkoa.
kyllä olen lukenut ketjun, ja jonkun verran tähän sainkin jo tietoa , mutta ajattelin päivittää tiedot jos YT llä olisi vaikka toimitusajat jostain syystä muuttuneet. Täytyykin käydä tuota MTBR:ää kin lukemassa, kiitos siitä!
Tarkoitatko siis, että niitä saisi nyt jo ennen tuota 7.6 tilattua?
Tarkoitatko siis, että niitä saisi nyt jo ennen tuota 7.6 tilattua?
Saahan sen jo ostoskärryyn laitettua, kyllä sen varmaan voi tilata ja maksaa. Toimitukset vaan alkanee vasta tuolloin tms.
Pinkbiken foorumi tuntuu olevan huomattavasti aktiivisempi yt:n osalta kuin mtbr. Ainakin Jeffsyn osalta toimitusaikoja on pohdittu sivukaupalla.
Viimevuonna kesän loppupuolella tilasin oman jeffsyn ja se saapui tilauksesta 8 päivässä. Että eiköhän siinä sellanen 5-10 päivää mene. Toki silla oletuksella, että tavaraa on varastossa tilausta tehdessä.
J.Kottenberg
19.05.2017, 13.06
Kyllä niissä 29eissäkin on boosti takana. Oisko ollu 2.6 nobby nicit mitkä joku oli saanu alle juur juur eteen ja taakse jeffsy 29een.
Varmaan hyvä rengas toi 2.6" Nobby Nick, mutta ei ehkä kovin hyvä mittapuu sopimiseen. Taannoin vertasin Nobby Nickin bead to bead- mittaa 29x2.35" 45Nrth:n Nicotinen vastaavaan niin Nicotine oli millin verran isompi.
Joo 29 Jeffsyssäkin on Boost-perä, mutta ei taida paljoa plussat mahtua. Tosin eipä sitä ole tarkotettukaan plussarenkaille. Joku oli tosiaan 35mm sisäleveyden kehällä laittanut nuo 29x2,6" Nobby Nicit, mutta sekään ei mikään älyttömän suuri rengas ole. Jännä tuo villitys kun joka pyörään pitää saada mahdollisimman leveä kumi alle. Itse kyllä pysyn pystyssä hieman kapeammallakin.
Juu ei tuonne kyllä kovin isoa voi laittaa, tuo onza ibex mikä tuli pyörän mukana oli ketjujen puolella jo niin lähellä. Eteen voisi jossain vaiheessa hiukan isompaa kokeillakin.
J.Kottenberg
20.05.2017, 15.03
Joo 29 Jeffsyssäkin on Boost-perä, mutta ei taida paljoa plussat mahtua. Tosin eipä sitä ole tarkotettukaan plussarenkaille. Joku oli tosiaan 35mm sisäleveyden kehällä laittanut nuo 29x2,6" Nobby Nicit, mutta sekään ei mikään älyttömän suuri rengas ole. Jännä tuo villitys kun joka pyörään pitää saada mahdollisimman leveä kumi alle. Itse kyllä pysyn pystyssä hieman kapeammallakin.
Ei tuossa kysymyksessä rengastilasta ole takimmaisena ajatuksena mikään muu kuin parempi kehien kestäminen ja suorana pysyminen vähemmän taitavalla kuskillakin. Isompi ilmatilainen rengas kun aina vähän enemmän suojaa kehää pienempään verrattuna.
Joo mulla ainakin meni niin että pyörä lähti kohti Suomea sinä päivänä kun oli sivuilla luvattu saatavuus(3.5. silloin), tilasin 7.4.
Hyvä ja nopea pyörä. Pitää vaan opetella ajamaan...Messilässä eilen solisluu petti ja nyt on 2 kuukautta aikaa mielikuva reeneille:)
Kovin herkkä ohjaus verrattuna edellisiin pyöriini, johtunee varmaankin lyhyestä stemmistä? Taka iskarista hiukan miinusta kun ei saa lukkoon...
Ferguson
02.06.2017, 23.25
Onkos täällä YT TUESin omistajia? Ois kiva kuulla minkälainen kampe tuo ois, itellä ollu nyt pari kuukautta kuumotus päällä CF-malliin...
aetuonon
12.06.2017, 20.31
Pyörän ostossa... Vaihtoehdoiksi olen miettinyt Jeffsy CF one 27, Jeffsy CF pro 27 tai Canyon Spectral CF 8.0 EX. Olin jo kääntymässä Canyonin puoleen, kun speksien mukaan hinta-laatu-painosuhde on ihan superia, mutta tuttuni totesi, että ei itse viimevuoden malliin ollut lämmennyt ja Jeffsy olisi hänen valinta (huolimatta, että oli ajanut vain 29:ä). Saatavuus Spectralissa myös huonompi, menisi pitkälle Heinäkuuhun. Jeffsy pro oli jo lähteä tilaukseen... kerralla juuri niin hyvä kuin luulee tarvitsevansa, kun ne päivitysosat maksaa hunajaa.
Onko em pyöristä kokemuksia tai huomioita heikoksi todetuista osista (esim onko e13 vanteet kestäneet). Ajeluni on pääasiassa omaksi huviksi ajoa Espoon keskuspuiston kallioilla ja poluilla, mutta toki muuallakin. Pitkilläkään lenkeillä ei saisi tatti pyörän takia kasvaa otsaan.
Pyörien koosta: olen aika justiinsa M ja L koon välissä: 177 pitkä ja jalan pituus (riippuen miten syvälle mittanauhan pään tunkee) n. 86 cm. Olin ajatellut M:ää. vanhan pyörän (Canyon Nerve ESX 6.0 2007) top tube on mittaamani perusteella noin 580mm ja kannatin 90mm -> 670, eikä ole tippaakaan lyhyelle tuntunut. Jeffsyssä 602mm + 50mm = 652 mm, ja Spectralissa vielä vähän vähemmän. Myös Stack pienenisi mittaamani perusteella pari senttiä. Jos tuntuu pieneltä, niin stemmiä voi kasvattaa sentin pari, vaikka eihän se ideaalista kai ole. L-koon Jeffsy onkin sitten top tubeltaan 625mm ja stemmi 60mm -> 685 mm, niin saattaa olla tuossakin tapauksessa stemmin osto edessä (lyhentäminen). Valistuneita kommentteja tuosta pyörän koosta?
Valistuneesta vastauksesta en tiedä, mutta itse olen 178 cm ja L koon Jeffsyä 29 hieman kokeillut. Passeli koko, mutta enemmän mieltymyksestä kiinni. Mulla pyörissä satulan päälle 74,5 cm keskiön keskeltä.
Itse ostaisin ehkä M-koon Jeffsyn kotipolkujen kikkailuun, kun olisi pystympi ja leppoisampi. Hauskempi myös, jos sen 30 m kerralla pääsee alamäkeen kuten meillä päin.. L-kokoon kääntyisin, jos ajaisin Jeffsyllä enskakisojakin. Kaikki muut pyöräni ovat nimelliskokoa M paitsi Caprani on kokoa L ja se onkin pelkkään mäkiajoon ja enskakisailuun minulla.
Jos nyt vertaan vaikka Pivotin Mach 429SL ja Mach 6 m-koossa, niin molemmat istuu kuin nyrkki silmään mulle tänne kotipoluille, vaikka geot Mach 6 kertoo pyörän olevan liian lyhyt minulle. Toisella tekee mieli ajaa reipasta vauhtia ja toisella hyppiä ja pomppia joka paikasta. Pyörien luonteet ovat aivan erilaiset ja mittoja tuijottamalla se ei selviä.
Olen itse sitä mieltä, että pitkäjalkaisen tulisi kääntyä mieluummin pienemmän rungon puolelle yläkropan ollessa suhteessa lyhyt kokonaispituuteen. Itseni miellän "pitkäjalkaiseksi". Tämä tuntuu välillä unohtuvan, kun puhutaan pelkästä jalan mitasta pyöräkokojen yhteydessä. Sitten siihen vielä laskuihin mukaan miten taipuisa on takareisistä ja alaselästä...
Tietämättä ja tuntematta kuskia äkkiseltään veikkaisin M-koon olevan sinulle sopivampi. Jos meinaat lähteä enduroa ajamaan, niin sitten L.
Ja ainoa YT-pyörien surkeus on Rallinaaman keskiöt, mutta kulutustavaraahan ne on..
aetuonon
14.06.2017, 10.33
Kiitos, golfer, kommentistasi. Yllätykseni huomasin, että myös spectralia olisi nyt M:nä varastossa... Kysyisin vielä reachista: kokemustenne mukaan muokkaako pidempi/lyhyempi reach pyörän ominaisuuksia miten trail-ajossa? Minulla on tänään mahdollisuus mennä testaa Pivot Mach 6:sta M-koossa, niin saan jonkinlaisen kuvan, mille todella lyhyt reach tuntuu, mutta Jeffsyn tapaan pitkästä (440mm) minulla ei ole kokemusta.
Tässä alkanut myymään kalustoa ulos, että saisin 29" 120mm täpärin kaveriksi enemmän joustoa omaavan pyörän, jolla pärjää kivikoissa, mutta myös bikeparkeissa. Nyt sen verran skaalannut läpi pyöriä, että taidan valita YT: jeffsyn tai Capran. Lähinnä mietin tota Jeffsyä, että riittääkö siinä hönkä bikeparkeissa? Täpäri ku on 29", niin jotenkin houkuttais ottaa kaveriksi 27,5".. Pitäiskö kylmästi vetää Capra linjalla? :O Mut joku näistä se on Jeffsy 29/275 tai Capra, ehkä Commenca Meta V4.2. Koko säikeen oon lukenut, joten YT:n kohdalla ei voi mennä pahasti pieleen, oli valinta mikä tahansa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.