Näytä tavallinen näkymä : Yt industries pyörät
hphuhtin
01.10.2019, 19.32
Outletissa oli pikkualennuksia, normikaupassa sen sijaan enemmän, mallista riippuen. Näytti loppuneen tänään.
ikispessu
01.10.2019, 20.44
^juuri tuota ihmettelin just että ei nuo outletin alennukset kummosia olleet ja normihinnat muuten
No pahus, ei oo tosiaan enää alennuksia YT:llä. :( Koko syyskuun oli ainakin Jeffsyt seuraavassa alessa CF Pro Race -1000e, CF Pro -750e ja CF Comp -500e pois normaalihinnasta. Näköjään oma tilaus meni juuri kreivin aikaan, eilen tilasin CF Pron ja tänään alennukset loppuneet.
ikispessu
02.10.2019, 11.00
Prkl tuossa olisi ollut kyllä vinkki frendille joka hakee nyt kireähköllä budjetilla fillaria, mutta ei voi mitään. :/ koko talvi onneksi aikaa hakea osumaa.
Onko kokemusta Yt:n asiakas palvelusta? Lähinnä takuu asiat kiinnostaa!
Itsellä oma runko ollut saksassa tarkastettavana 6 viikkoa! Eli hidasta on! Pyörä on muuten hyvä, mutta s.posteihin vastaaminen on hidasta!
^Hyh :( mikä runko tai pyörä sulla? Aika naurettavia muuten nuo alet noista 2017 ja 2018 malleista.
Yt Jeffsy 2019 hiilikuitu runko.
Onko kokemusta Yt:n asiakas palvelusta? Lähinnä takuu asiat kiinnostaa!
Itsellä oma runko ollut saksassa tarkastettavana 6 viikkoa! Eli hidasta on! Pyörä on muuten hyvä, mutta s.posteihin vastaaminen on hidasta!
Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole, veljellä kesti 7 viikkoa että sai suomalaisesta kivijalasta ostettuun konaan uuden rungon.
hphuhtin
26.10.2019, 14.06
Jeffsy tilauksessa itselle. M koko kun olen 173cm lyhyt. Nyt vaan jäitä poltellessa. Ensimmäinen luomutäpäri omalla kohdalla, saa nähdä jaksaako sähköjänis ilman wattidopinkia..
Peruinpa ko. pro race mallin vielä päivää ennen toimitusta. Löytyi itselle kiinnostavampi pyörä, ja YT:n somekanavat ja Trustpilot kommentit oli niin synkkää luettavaa, että niistä tietoisena jos olisi ongelmia tullut, olisi tuntenut itsensä todella pöljäksi. Se e*13 takapakka vähän epäilytti myös.
Todennäköisestihän kaikki olisi mennyt toki ok.
ikispessu
26.10.2019, 15.30
^eikö yt hoida siis takuuasioitaan kuten pitäisi?
Mä testasin YT tukea ennen Decoy ostoa ja en havainnut mitään omituista. Pikemminkin päinvastoin, eli ihan ok vastailivat. Decoyssa on myös e.13 pakka ja siinä on havaittu joissain valmistuserissä takeltelua 9 rattaalle siirryttäessä. Sama mulla. Raportoin tuosta YTlle ja vastasivat, tosin hieman hitaanlaisesti. Neuvoivat säätämään vaihtajaa ja ottamaan sen jälkeen yhteyttä suoraan e.13 jos ei parane. Kyl mun mielestä hoitavat ihan kelvollisesti. Toki nettikauppa ja paikallista tukea ei suoraan löydy. Mut sama se on käytännössä Canyonin kanssakin. Mulle passaa edullinen fillari hyvillä osilla kun pystyn itte huolehtimaan fillarista.
Toki nettikauppa ja paikallista tukea ei suoraan löydy. Mut sama se on käytännössä Canyonin kanssakin..
Tästä olen kyllä erimieltä, Canyonilla on suomenkielinen aspa ja ainakin kaksi huoltopistettä. Turussa Canyonin oma huolto jossa tällä hetkellä on oma pyörä korjattavana, mitenkään erityisen nopeata toiminta ole täälläkään mutta onpahan helpompi kommunikoida äidinkielellä.
hphuhtin
26.10.2019, 19.03
En osaa sanoa, meni vaan itseltä pupu pöksyyn. Tyytymättömät asiakkaat ovat yleensä paljon kovaäänisempiä kuin tyytyväiset.
Jami2003
26.10.2019, 19.22
Ainakin yt:n käyttöohjeet, pakkaus, asiakastili ja kontaktoiti asiakastilin kautta "tarkastakaa yksi momentti, kiitos" on vakuuttavampaa mihin aiemmin olen koskaan törmännyt. Takuun kanssa ei ole tarvinnut asioida, toivottavasti ei tarvikaan.
Tästä olen kyllä erimieltä, Canyonilla on suomenkielinen aspa ja ainakin kaksi huoltopistettä. Turussa Canyonin oma huolto jossa tällä hetkellä on oma pyörä korjattavana, mitenkään erityisen nopeata toiminta ole täälläkään mutta onpahan helpompi kommunikoida äidinkielellä.
Juuh, tiedän, että on Turussa, mut ei Espoossa... en lähde Dudea tai Enduracea Turkuun kuskaamaan. YT:n voi viedä myös Shimano service centeriin samoin ku Canyonin joihinkin paikallisiin liikkeisiin, mut omaa verkostoa ei ole joka paikassa. Mut en valita, pystyn itse tekemään käytännössä kaiken pl sähkömoottorin tai akun huollon. Jos on takuuasia ei välimatka ole se juttu, vaan se kuinka asia hoidetaan.
vähän vielä offtopicia..
pääkaupunkiseudulta löytyy virallinen canyon huoltoliike
https://www.triathlon-corner.store/bike-repair
Jokiniemi 1
02.12.2019, 20.33
17 mallin cf comp 1. Meneekö kuinka leveät renkaat? Mitä renkaita kannattais lähtee kokeileen? Pääasiassa polku ajoon.
Tässä ilmeisesti RF turbine kammet ja pitäisi keskiön laakerit vaihtaa. Miten kammet otetaan irti? Tämä selvisikin. Mutta pyörällä ajettu reilusti 4000km päälle ja laakerit varmaan aika juputissa. Myös rohisevat aika pahoin. Milläs noita uskaltais lähtee irrotteleen?
Jokiniemi 1
23.12.2019, 00.33
Onko jeffsyyn 17" saatavilla loiventavaa headsettiä?
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
Uusia alumiini Jeffsyjä odotellessa. YT:n sivuilla vilahti jo linkit muutamaan hiilarin kuvaan. Runko väreinä oli 'Ghostship Green', 'Dune Grey' ja 'Titan Silver'. Renkaina oli jotkut Maxxis:it.
YT:n sivut alhaalla. Kiinnostais kyllä jos alu jefsyn geo päivittyis. Mä oon tässä miettiny, että miten tuo YT:n bisnes oikein toimii kun ei ole pyöriä myytäväks asti, kun hetken aikaa julkasun jälkeen. Kaine myy niin massiivisesti, että voi loppuvuoden pyöritellä peukaloita.
Jami2003
08.01.2020, 16.31
25 miljoonaa euroa oli myynti 2018 että ehkä kauppa kasvaa niin kohisten ettei tavaraa meinaa riittää..
Joku kerkes toteamaan että kaikki Jeffsyt kuitua, alumallit jäi pois.
No nyt on uudet sivut ja 2020 mallit. Ei siis alu jefsyä ollenkaan. Sivut aika tukossa, varmaa kuhina käy, vähän vaikea selata.
Edit: nyt sai näkyviin, sekä jefsyssä että caprassa jousto lisääntyny 10mm, jefsyssä nyt myös fox 36 keula, eli enemmän AM pyörä, menee vahvasti harkintaan. Keulakulma ainoo mikä vähän hiertää, edellee 66.
Näköjään myös 3000€ malleissa nx vaihteet ei oikein vakuuta. Värit omaan silmään paremmat.
Jpkainulainen
09.01.2020, 14.29
Näköjään myös 3000€ malleissa nx vaihteet ei oikein vakuuta. Värit omaan silmään paremmat.Itse pidän hyvänä asiana, että valmistajat panostaa komponenteissa jousitukseen ja vanteisiin ennen voimansiirtoa. Tuo nx on melko edullista päivittää vaikka gx-sarjaan kun niitä voimansiirron osia joutuu kuitenkin päivittämään paljon nopeammalla syklillä kuin kiekkoja tai jousitusta, jotka kestää vuosia ellei kymmenen vuotta pelkällä huollolla kun voimansiirron kuluttaa paljon ajava loppuun kuukausissa.
Paksupolkija
09.01.2020, 15.01
Nx on shimano vaparilla. Jos tuohon napaan ei saa ostettua xd vaparia, niin sitten menee enemmän rahnaa. Tai voihan sitä jatkaa shimanoleirissä mutta meneehän siinäkin ylimääräistä rahnaa jos 12speediä haluaa.
Itseä ei NX haittaa, ei tosin kokemusta 12 speedistä, mut 11 toiminu hyvin. Ja YT:n mukaa sama asia kun x01 "The transmission is built on NX Eagle: it is based on the same technology as the X01 Eagle group and the 12-speed," :D
F. Kotlerburg
09.01.2020, 16.52
Itseä ei NX haittaa, ei tosin kokemusta 12 speedistä, mut 11 toiminu hyvin. Ja YT:n mukaa sama asia kun x01 "The transmission is built on NX Eagle: it is based on the same technology as the X01 Eagle group and the 12-speed," :D
Ei tuossa kyllä noin sanota.
No ei, mutta melkeen ;D Mutjoo, ei itelle ainakaan mikää kynnyskysymys, aika hyvä vastine näyttäis olevan rahoille tuo halvin jeffsy. Esim öpaut samoilla osilla norco sight noin 700e kalliimpi ja alurunko. Tosin itse jotenkin vähän karsastan hiilarirunkoja.
Jokiniemi 1
09.01.2020, 17.18
Onko kukaan pidentänyt 2017 jeffsyn keulaa huollon yhteydessä? Meneekö ajattevuus jos laittaa 150 debon sisään?
Onko jeffsyyn 17" saatavilla loiventavaa headsettiä?
https://www.workscomponents.co.uk/20-degree-ec44-zs56-angle-headset---to-suit-tapered-steerer-tube-945-p.asp
Esim. tuon pitäisi sopia. Siis mikä vaan Worksin ec44-zs56 mallinen (yläkuppi on erilainen kuin Jeffsyssä mutta sopii silti), vaihtoehdot on 1, 1.5 ja 2 asteen ohjainlaakerit.
Jokiniemi 1
09.01.2020, 18.19
https://www.workscomponents.co.uk/20-degree-ec44-zs56-angle-headset---to-suit-tapered-steerer-tube-945-p.asp
Esim. tuon pitäisi sopia. Siis mikä vaan Worksin ec44-zs56 mallinen (yläkuppi on erilainen kuin Jeffsyssä mutta sopii silti), vaihtoehdot on 1, 1.5 ja 2 asteen ohjainlaakerit.Kokemusta tästä? Onko kaks liikaa? 1.5 auttaisi jo saamaan nykytrendin mukaiseksi
Itsellä on big honzossa 10mm alkuperäistä korkeampi keula ja 1,5 asteen angleset worksilta, jotka yhdessä laski kulmaa juurikin kaksi astetta. 67,5 -> 65,5 ja erittäin tyytyväinen että ostin. Tuntuu kaikinpuolin paremmalta ajaa, toki jykevämpi keula ja 30mm enemmän joustoa vahvistivat vaikutusta vielä enemmän kun samoihin aikoihin kaikki vaihdoin.
Niin ja onko sulla siis AL jeffsy vai CF? Niissä on eri ohjainlaakerit ja tuo minkä linkkasin oli alumiiniseen.
Onko kukaan pidentänyt 2017 jeffsyn keulaa huollon yhteydessä? Meneekö ajattevuus jos laittaa 150 debon sisään?
Jos 10mm pidennät keulaa niin ei varmasti pilaa ajettavuutta. Ainakin kuituversiota on saanut suoraan kahdella pituudella, pro race versiossa 10mm pidempi keula.
Jpkainulainen
09.01.2020, 22.18
No ei, mutta melkeen ;D Mutjoo, ei itelle ainakaan mikää kynnyskysymys, aika hyvä vastine näyttäis olevan rahoille tuo halvin jeffsy. Esim öpaut samoilla osilla norco sight noin 700e kalliimpi ja alurunko. Tosin itse jotenkin vähän karsastan hiilarirunkoja.Joo ei se sama ole. Vaan hyvin nx vaihtaa, omissa pyörissä voimansiirrot välillä nx - x01, kaikki 12 speed, eikä huolletun ja säädetyn setin toiminnassa mitään kovin merkittävää eroa ole. Suurin ero on painossa ja hinnassa. Kalliimmat ketjut ja pakat tuntuu myös kestävän vähän pidempään.
Just kuolasin uutta spessun enskaa. Comp maksaisi 5300 euroa ja tulee nx voimansiirrolla.
Jokiniemi 1
10.01.2020, 00.07
Itsellä on big honzossa 10mm alkuperäistä korkeampi keula ja 1,5 asteen angleset worksilta, jotka yhdessä laski kulmaa juurikin kaksi astetta. 67,5 -> 65,5 ja erittäin tyytyväinen että ostin. Tuntuu kaikinpuolin paremmalta ajaa, toki jykevämpi keula ja 30mm enemmän joustoa vahvistivat vaikutusta vielä enemmän kun samoihin aikoihin kaikki vaihdoin.
Niin ja onko sulla siis AL jeffsy vai CF? Niissä on eri ohjainlaakerit ja tuo minkä linkkasin oli alumiiniseen.Cf comp1
Aika paljon on spekulointia pyörämedioissakin, että tulis vielä alumiininen jeffsy. Tulispa ja vähän loivemmalla keulalla :D Mites muute tuon nyt julkistetun jeffsyn takajousto, YT:n sivuilla ei mainintaa jouston määrästä, osa pyörämedioista ilmoittaa, että 140 ja osa että 150/160 niinkuin edessäkin.
Jokiniemi 1
10.01.2020, 07.16
Esim. tuon pitäisi sopia. Siis mikä vaan Worksin ec44-zs56 mallinen (yläkuppi on erilainen kuin Jeffsyssä mutta sopii silti), vaihtoehdot on 1, 1.5 ja 2 asteen ohjainlaakerit.Vakiona näyttäis olevan tämä ohjainlaakeri
Acros AiX-326 42/52 laakerit. Vaihtuuko laakereiden koot sit samalla?
Tosin itse jotenkin vähän karsastan hiilarirunkoja.Molempia tullut rikottua tässä vuosien saatossa(ei kyseistä merkkiä). Enemmän ratkaisee, lujuuslaskelma virheet inssin pöydällä, kuin materiaali. Kuitua ilman muuta, jos hinta ei ole este, jos alu ja kuitu on vaihtoehdot.
Jotenki sellanen käsitys, että molemmat materiaalit lujia, mutta hiilari ois jotenkin herkempi tietynlaisille vaurioille. Esim useemmasta yt:stä kuullu et vaihtajan mennessä solmuun korvake on rikkonu rungon.. vaikee kuvitella alurungossa noin käyvän, vaikka varmaan sekin mahdollista. Sit kaikki semmoset jutut kuten ”satulaputki ei pysy ylhäällä” ym, tuntuu et kaiken kanssa pitäis olla normaalia varovaisempi, toki varmaa osa tästä mielikuvia vain. Huolto myös lienee vaikeempaa(presfit). Painoerokin hiilarin hyödyks tuntuis olevan aika merkityksetöntä luokkaa. Mitkä sit on ne hiilarin edut minkä takia se pitäis ehdottomasti valita alun sijaan? Mitää kisaa en ole itse ajamassa, haluisin pyörä jota ei tarttis hirveesti sääliä, oli ajo sit polkuu tai bikeparkkia. Voi toki olla et jeffsy ei ole etsimäni pyörä, mut yksi vaihtoehdoista se nyt on kun uudet speksit kiinnostaa. Harmittais kyllä jos tuon kuitusen tilais ja tulis vaikka sit vähä villimpi aluversio kuten ibiksellä. On tässä kyllä vielä pari kolme kk aikaa ennenku osto ajankohtainen..
Vakiona näyttäis olevan tämä ohjainlaakeri
Acros AiX-326 42/52 laakerit. Vaihtuuko laakereiden koot sit samalla?
Joo tosiaan, alumiinisessa mallissa on 44/56 kupit ja siihen tuo olisi sopinut mutta sulla olikin näköjään CF. Kuiturungossa on ilmeisesti integroitu ohjainlaakeri juurikin 42/52 enkä uskalla siihen neuvoa sen enempää kun en varmuudella niistä tiedä.
Jami2003
10.01.2020, 12.38
Kaikki on tietysti mahdollista mutta mulla on maastopyörää sekä kuituna että alumiininä enkä ole huomannut käytännön eroa kestävyydessä.
Kuitusen ota aina ehdottomasti jos pussi kestää joskaan rungon materiaali ei ole mulla ikinä ollut se tärkein kysymys.
Noni, alkaa kuulostaa hyvältä. Ps edelleenkään ei tullu perusteluja miks se kuitunen pitäs valita alun sijaan. Tuntuu vaa olevan joku hypejuttu.https://i.imgur.com/XepCZZ0.png
Noni, alkaa kuulostaa hyvältä. Ps edelleenkään ei tullu perusteluja miks se kuitunen pitäs valita alun sijaan. Tuntuu vaa olevan joku hypejuttu.https://i.imgur.com/XepCZZ0.png
Mennään osittain Apple vs Android, PC vs Mac, Betamax vs VHS tontille. Kummallakin ajelee, mut kuiturungosta saa yleensä kevyemmän ja jäykemmän kohtuuhintaan. Alu varmaan harrastajalle järkivalinta, kuitunen jos haluu hifistellä - moni haluaa [emoji3] Nimim 4 fillaria tallissa joista 3 kuitua ja yksi teräksinen.
Noissa halvemmissa kuitusissa ei tunnu juurikaan painoeroa olevan. Ainoo etu siis jäykkyys ja mahdollinen coolius/hifistely? Osissa malleissa erilainen geo, mahdollisesti ulkonäkö. Miinuksia tarkat momentit, rajoitukset kuljetuksessa(ei sovi kaikkiin telineisiin), kitkatahnapelleilyt, ylimääräiset suojaustoimet ja mahdollisesti todennäköisemmät laatuvirheet, suuremmat ympäristöhaitat? Ei sinällään mitään kuitua vastaan, mut mielummin valitsen alun, varsinki jos alun saa paremmilla osilla halvemmalla.
hphuhtin
14.01.2020, 09.55
Eiei, kyllä nyt pitää foorumilla saada lopullisesti päätettyä kumpi on parempi, alu vai hiili, ja ”väärällä” ajelevat jokainen tunnustaa ajavansa huonolla pyörällä. (Entäs sitten pyörät joissa on molempia ;)).
Ketjun aiheeseen, itsellä jäi YT ostamatta (peruin päivää ennen toimitusta), menin lukemaan tuoreita asiakaspalautteita YT FB sivuilta ja Trustpilotista. Ei kannata katsoa ennen ostoa.
Nyt julkaistu jeffsyn alumalli. Samalla geolla kun kuitunen. Vähän pettymys tuo kokoonpano, 2300e ja osat halvimmasta päästä, mietin et jos päivittelis säästyneellä rahalla vs kuitumalli, mut tulis kyllä huomattavasti kalliimmaks päivittää ees suunnilleen kuitusen tasoseks ku ostaa se kuitunen. Kovasti silti pohdiskelen tällä hetkellä jeffsyn(joko kuitu tai alu), norco sightin ja evolink 140 kanssa, joka himottais ehkä eniten, mutta joutus ettii käytetyn tai kasailla runkosetistä hyödyntäen nykyisiä osia ja päivitellä niitä sit myöhemmi vielä :D budjetti siis todnäk noin 3000e, näyttää toi halvin alunorcokin melkee sen maksavan, eikä siinäkään iha kummoset osat.
Tavoitteena ois jokapaikan höylä, joka kestäis kurittamista myös bikeparkissa. Jotenkin polesta semmone mielikuva et se sopis parhaiten myös siihen kurittamiseen.
^ Mun mielestä tossa alu Jeffsyssä on aivan fiksut osat. Jarruthan siihen voi päivittää heti uutena esim. Guide RE mallisiin ja voimansiirtoa sitten aikanaan kun se on vaihtokunnossa. Eihän tuossa 3000e kuitumallissakaan tule kuin NX voimansiirto ja Guide R jarrut. Tietty tuo kuitumallin DPX2 takaiskari on parempi, mutta noitakin löytää alesta välillä 300 euroon (RS Super Deluxea ja tuota Foxia).
Offtopiccina:
Katso myös Commencalin 2019 Meta TR 29. Lähtee nyt 2799e + toimitus. GX Eagle voimansiirto ja Fox 36 Performance keulaa ym..
Luulen, että jonkin ajan päästä julkaistaan alumalli myös paremmilla osilla. Jossain vaiheessa kenties jälleen myös rajatun erän no carbon erikoismalli, jossa alupyörässä hipoimmat mahdolliset osat mutta ei kuitua.
https://www.propain-bikes.com/bikes/enduro/tyee-al/
Tässä hyvä vaihtoehto ja hinta kohdillaan. Saa tuunattua osia mielekseen ja Alu sekä kuituiset vaihtoehdot.
Kun vaan osaisi päättää kokojen M ja L välillä tuosta alu Jeffsystä. En ole päässyt koskaan testaamaan tätä uutta geota ja olen 176cm pitkä ja lyhyt jalkainen. Esim Canyonin Spectralissa L ei tule kysymykseen, koska satulatolppa niin korkea. Jeffyssä houkuttelisi tuo pidempi reach, mutta onkohan L liian iso? Ajan perus teknistä polkua 90% loput parkkia.
Kun vaan osaisi päättää kokojen M ja L välillä tuosta alu Jeffsystä. En ole päässyt koskaan testaamaan tätä uutta geota ja olen 176cm pitkä ja lyhyt jalkainen. Esim Canyonin Spectralissa L ei tule kysymykseen, koska satulatolppa niin korkea. Jeffyssä houkuttelisi tuo pidempi reach, mutta onkohan L liian iso? Ajan perus teknistä polkua 90% loput parkkia.
Itsellä on 2019 hiilarimalli ja kokona XL. Olin juuri L ja XL kokojen välissä. Pituutta on itsellä 182 cm. Stemmin vaihdoin 35mm versioon. Just hyvä noin ja ei tunnu yhtään liian isolta. Ajot on teknistäpolkua 100%
No canyon spectralin L koossa satulaputki on lähes saman pituinen mitä YT jeffsyssä XXL koossa. L koon jeffsyssä taas on 5mm lyhyempi satulaputki mitä spectralin M koossa. Varmasti sopii tuo yt:n L koko ainakin satulan korkeuden myötä.
roadking
29.01.2020, 14.44
Itsellä on 2019 hiilarimalli ja kokona XL. Olin juuri L ja XL kokojen välissä. Pituutta on itsellä 182 cm. Stemmin vaihdoin 35mm versioon. Just hyvä noin ja ei tunnu yhtään liian isolta. Ajot on teknistäpolkua 100%
Johan on outo mitoitus pyörässä, jos 182 cm kuski on L ja XL kokojen välissä....
Jaa ei musta vaan. Ite myös 182 ja norcolla myös oisin L ja XL välissä. Sitäpaitsi lyhyemmät satulaputket mahdollistaa juuri sen että koon voi valita mieltymyksistä riippuen pyörän pituuden mukaan, ennemmin kuin satulan korkeuden mukaan.
Mulla M koko Jeffsystä ja pituutta 175cm.
Onko sulla uudella geolla oleva Jeffsy? Tuntuuko sopivalta, valitsisitko uudestaan M koon? Vanhalla geolla itsekin joutuisin ottamaan M koon, johtuen satuputken korkeudesta. Uusi antaa tilaa säätää runkokokoa.
Taitaa vaan Spectral AL 6.0 viedä voiton vs Jeffsy AL Base. komponentit vaan melkoisesti paremmat Canyonissa, vaikka geometrialtaan tuo Jeffsy on kiinnostava. Liian iso riski ostaa sika säkissä kun ei pääse testaamaan. Hintaero näiden välille jaa noin 200€ (Jeffsyn hyväksi). No mitä tuolla sitten saa, FOX36 keulan, paremman perän, Shimanon SLX jarrut ja vaihteet. Paino Canyonin hyväksi vajaa kilo.
Onko sulla uudella geolla oleva Jeffsy? Tuntuuko sopivalta, valitsisitko uudestaan M koon? Vanhalla geolla itsekin joutuisin ottamaan M koon, johtuen satuputken korkeudesta. Uusi antaa tilaa säätää runkokokoa.
Mallia 2019!
No nyt se geo riippuu sitten vielä siitä oliko 2019 alu vai kuitu....
No nyt se geo riippuu sitten vielä siitä oliko 2019 alu vai kuitu....
Kuitu 🙂
Taitaa vaan Spectral AL 6.0 viedä voiton vs Jeffsy AL Base. komponentit vaan melkoisesti paremmat Canyonissa, vaikka geometrialtaan tuo Jeffsy on kiinnostava. Liian iso riski ostaa sika säkissä kun ei pääse testaamaan. Hintaero näiden välille jaa noin 200€ (Jeffsyn hyväksi). No mitä tuolla sitten saa, FOX36 keulan, paremman perän, Shimanon SLX jarrut ja vaihteet. Paino Canyonin hyväksi vajaa kilo.
Pistä vielä muutamat satkut ja osta jeffsy comp ;) Kai tuo AL mallikin menis jarrupäivityksellä. Ite panostaisin geoon, plus yt:n saa 29”. Tosin 27.5 jeffsyssä ois huomattavasti pidempi iskari kun 29 mallissa ja vipusuhde näin ollen paljon pienempi.
Jokiniemi 1
30.01.2020, 20.33
Yt jeffsy comp1 17malli. Kannattako keula pidentää huollon yhteydessä 150-160mm. Menossa kohta puoliin niin kuulisin kokemuksia.
Tuossa googlaillessa osui silmääni jälleen se oliko viime vuoden 400 kappaleen limited edition no carbon capra. Ai että se oli hieno ja todella hyvän hintainen. 3599 euroa, raw alumiiniviimeistely, xtr:ää, factory foxia, kierrejousi dpx2 takana, code rsc jarrut, kashima dropperi...
https://enduro-mtb.com/en/yt-capra-29-al-limited-edition/
Mulla on 2019 vuoden hiilari jeffsystä L-koko ja pituutta itsellä 174cm. Stemmin vaihdoin 35mm. Pyörä tuntuu sopivalta, mutta pidän ehkä aavistuksen isohkoista pyöristä. Olen myös kokeillut kaverin m-kokoista 2019 canyon specktralia, joka tuntu erittäin pieneltä. Toinen kaveri, joka taas on noin 180cm pitkä ja ajaa L kokosilla pyörillä, sanoi tuon mun jeffsyn tuntuvan hälle ehkä liian pieneltä.
Pelkon3n
03.02.2020, 10.38
Onko tietoa mahtuuko -20 29 jeffsyn takarenkaaksi 2.6. Vittoria agarroa suunnitellut renkaiksi
Voit yrittää googlata löytyykö 2019 cf Jeffsyn omistajien tai testien kommentteja aiheesta. 2019 kuiturunko on sama kuin 2020 runko.
Jokiniemi 1
04.02.2020, 22.54
Mulla on 2019 vuoden hiilari jeffsystä L-koko ja pituutta itsellä 174cm. Stemmin vaihdoin 35mm. Pyörä tuntuu sopivalta, mutta pidän ehkä aavistuksen isohkoista pyöristä. Olen myös kokeillut kaverin m-kokoista 2019 canyon specktralia, joka tuntu erittäin pieneltä. Toinen kaveri, joka taas on noin 180cm pitkä ja ajaa L kokosilla pyörillä, sanoi tuon mun jeffsyn tuntuvan hälle ehkä liian pieneltä.Itellä 17mallin jeffsy ja koossa M pituutta on 177. Olis kiva testata L kokoa miten sopisi.
Itellä 17mallin jeffsy ja koossa M pituutta on 177. Olis kiva testata L kokoa miten sopisi.
Itsellä 174cm ja tuossa vanhemman mallin jeffsyssä L-koko olisi itselle varmaankin liian iso (penkkiä ei saisi tarpeeksi alas ainakaan 150mm dropperilla). Nykysessä L-kokoisessa istuinputki on 435mm ja dropperi jää pohjasta n. 30mm. Vanhemman jeffsyn M- koossa ja uudemman L- koossa näyttäisi olevan suurinpiirtein saman mittaset istuinputket, 440 ja 435.
Eli varmaan sinun mitoilla L-koko olisi oikein sopiva; totta kai riippuen omista mieltymyksistä.
Jokiniemi 1
05.02.2020, 13.09
Itsellä 174cm ja tuossa vanhemman mallin jeffsyssä L-koko olisi itselle varmaankin liian iso (penkkiä ei saisi tarpeeksi alas ainakaan 150mm dropperilla). Nykysessä L-kokoisessa istuinputki on 435mm ja dropperi jää pohjasta n. 30mm. Vanhemman jeffsyn M- koossa ja uudemman L- koossa näyttäisi olevan suurinpiirtein saman mittaset istuinputket, 440 ja 435.
Eli varmaan sinun mitoilla L-koko olisi oikein sopiva; totta kai riippuen omista mieltymyksistä.Mennään ainakin tulevakausi tällä. Just vein fillariosaan iskarihuoltoon, keskiö ja laakeri remonttiin. Saa alustan viimesen päälle iskuun
Jos haluaa vertaila geometeioita, niin mulla tuli just vastaan tämmönen kätevä sivu https://geometrygeeks.bike/
Onko tietoa mahtuuko -20 29 jeffsyn takarenkaaksi 2.6. Vittoria agarroa suunnitellut renkaiksi
Itselläni on -19 vuoden kuitu Jeffsy.
Takana mahtuu pyörimään ainakin pukissa talliolosuhteissa 2.6 Barzo orkkis 27mm sisäleveällä vanteella. Mutta välys chainstayhyn oikealla (ketjun puolella) on tosi pieni, vasemmalla on pari milliä suurempi välys. Seat stayssä rengas on keskellä. Ihmettelin tätä toispuoleisuutta alkuun ja niin on Amerikan foorumillakin jotkut kyselleet samasta aiheesta. Valmistajalta kun kysyin aspa vastasi että Jeffsy chainstay is assymmetric. Oon ajanut 2.4 Bontrager xr4:llä nyt mikä mahtuu mainiosti.
Koosta sen verta että L koon runko ja kuski 174cm, tuntuu ihan suht sopivalta.
Turun lähialue hoi!
Löytyisikö joltain Jeffsy koossa Large, jota pääsisi koittamaan. Siis ihan vaan istumaan päälle ja testaamaan rungon kokoa. Pitäisi olla tätä uudempaa geometriaa.
Jokiniemi 1
13.02.2020, 17.42
Nyt on makoisaa kun sai alustan kuntoon. Eilen piti käydä 30km lenkki vetämässä. Mitäs välityksiä porukalla on? Edessä 30 takana 42. Aika raskaalta tuo tuntuu myllyttää nousuihinhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200213/48b8d2b546a3e4ddbc2e660b33922b22.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200213/09091ca5ec8c13f93f211a6a7f93c28d.jpg
Mulla myös 30 piikkinen edessä ja takana 10-42 pakka. Ihan hyvin tuntuu mäet nousevan, mutta voisihan sitä tietty kevyempikin välitys olla jos haluaa rauhassa pyöritellä.
Jokiniemi 1
13.02.2020, 22.55
Mulla myös 30 piikkinen edessä ja takana 10-42 pakka. Ihan hyvin tuntuu mäet nousevan, mutta voisihan sitä tietty kevyempikin välitys olla jos haluaa rauhassa pyöritellä.Ainakin läskin jälkeen tolla ajaminen tuntu raskaalta. Vielä on kyllä iskareiden säätö kesken. Riittääkö ketju jos korvaan 30 perus rattaan 30 ovaalilla? Laitoin 25% säkiä eteen 70psi. Kesken lenkin laitoin pedalille kun oli kun jousipyssy iskari auki. Laitoin 90psi ja huomenna käydä testaan, pitää ottaa pumppu mukaan niin saa säädettyä heti.
Jami2003
13.02.2020, 22.57
Riittää. Mutta ei se 30 ovaali niin paljon kevennä vakio 30 verrattuna. Vaihda saman tien 28.
Jokiniemi 1
13.02.2020, 23.32
Riittää. Mutta ei se 30 ovaali niin paljon kevennä vakio 30 verrattuna. Vaihda saman tien 28.Pitää varmaan laittaa perus 28. Dudessa mulla on ovaali, en ny osaa sanoo onko siitä hyötyä vai ei. Onko ytseen joku tietty ratas mikä sopii? Boost vai joku muu
Ainakin läskin jälkeen tolla ajaminen tuntu raskaalta. Vielä on kyllä iskareiden säätö kesken. Riittääkö ketju jos korvaan 30 perus rattaan 30 ovaalilla? Laitoin 25% säkiä eteen 70psi. Kesken lenkin laitoin pedalille kun oli kun jousipyssy iskari auki. Laitoin 90psi ja huomenna käydä testaan, pitää ottaa pumppu mukaan niin saa säädettyä heti.
25 sagilla (70 psi) kuin jousipyssy ja laitoit seuraavalle lenkille 90 psi valmiiksi? Mitä tarkoitat jousipyssyllä? Itse ymmärtäisin kuvailun jouskarista niin, että on kireä ja kimmoisa ja pomppaa siis takaisin ylös nopeasti. Eikö kyse ole silloin siitä, että paluuvaimennus on liian nopealla ja paineen lisäämisen sijaan pitäisi paluuvaimennusta säätää muutama kliksu lisää eli hitaammaksi eli kilpikonnan suuntaan (jänis vs kilppari kuvat jos on siellä keulan oikean alajalan pohjassa symboleina). Lisäksi jos oikean jalan yläpäässä on hitaan vaimennuksen säätö (lsc) niin sitäkin voi koittaa lisätä.
25 prosentin sagi on ihan ok lähtökohta.
Jokiniemi 1
14.02.2020, 10.37
25 sagilla (70 psi) kuin jousipyssy ja laitoit seuraavalle lenkille 90 psi valmiiksi? Mitä tarkoitat jousipyssyllä? Itse ymmärtäisin kuvailun jouskarista niin, että on kireä ja kimmoisa ja pomppaa siis takaisin ylös nopeasti. Eikö kyse ole silloin siitä, että paluuvaimennus on liian nopealla ja paineen lisäämisen sijaan pitäisi paluuvaimennusta säätää muutama kliksu lisää eli hitaammaksi eli kilpikonnan suuntaan (jänis vs kilppari kuvat jos on siellä keulan oikean alajalan pohjassa symboleina). Lisäksi jos oikean jalan yläpäässä on hitaan vaimennuksen säätö (lsc) niin sitäkin voi koittaa lisätä.
25 prosentin sagi on ihan ok lähtökohta.Ehkä väärin ilmaistu. siis pomppukeppi. Tolla 70psi eikä pystynyt ajaan yhtään juurakoissa kun päästi liian pohjaan. Laitoin nyt rokkarin suosittelemat säädöt ja lähtee niistä kokeileen. 90psi ja 8 kliksua auki alhaalta.
Jokiniemi 1
14.02.2020, 18.22
Nythän se alkoi tuntumaan että keula toimii. 90psi oli lenkin alussa ja tiputin sinne 85 nurkille. Ruuvailin hitaan vaimennuksen säätöä mutta en kyllä päässyt jyvälle missä asennosta pitäisi olla. Jätin sen puoleen väliin. Iskarissa oli 190 mutta nostin 200 sai omasta mielestä enemmän polku tehokkuutta ettei kaikki hävinnyt iskariin. Painoa 86kg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200214/5f72a90778d716ab7b33f7346994492d.jpg
Hyvä jos nyt toimii paremmin. Vähän jäin kyllä miettimään, että mitenhän pieneksi sagi tuolla paineella jää ja tuleeko läheskään koko joustomatka käytetyksi sitten edes kaikissa isoimmissa iskuissa.
Jokiniemi 1
14.02.2020, 21.27
Hyvä jos nyt toimii paremmin. Vähän jäin kyllä miettimään, että mitenhän pieneksi sagi tuolla paineella jää ja tuleeko läheskään koko joustomatka käytetyksi sitten edes kaikissa isoimmissa iskuissa.Lenkki oli aika rauhallinen. Pitää mennä kunnolla antaan runtua kun kelit sallii seuraavan kerran ja kattoo miten saa jouston käyttöön. Laskin 85 kun ei oikeen saanut läheskään kaikkea käyttöön isommalla paineella. Ei oikeen noista jousituksista ole kunnolla perillä vielä.
Jokiniemi 1
16.02.2020, 23.53
Epäkesko headsettiä kun ei ilmeisesti ole kuitu jeffsyyn niin löysin tämmöset https://www.offsetbushings.com/products/offset-bushings-yt-jeffsy Onko kellään kokemusta tai onko edes järkevää laittaa tälläsiä?
Epäkesko headsettiä kun ei ilmeisesti ole kuitu jeffsyyn niin löysin tämmöset https://www.offsetbushings.com/products/offset-bushings-yt-jeffsy Onko kellään kokemusta tai onko edes järkevää laittaa tälläsiä?
Lähetetty minun SM-G950F laitteesta TapatalkillaEikö flip chip riitä?
Jokiniemi 1
18.02.2020, 10.15
Eikö flip chip riitä? vanhan mallin goella mennään.
Onhan siinä vanhassakin flip chip.
Jokiniemi 1
18.02.2020, 21.55
Onhan siinä vanhassakin flip chip.On juu. Menee varmaan hankalaksi ajaa jos tommoset laittaa kun nyt jo meinaa kammet paukkua kiviin ja noi laskis keskiöö vielä sentin alaspäin. Loivemalla asetuksella on nyt flippi
Terve!
Täältä varmaan saisi kerättyä plussat ja miinukset Jeffsy kuskeilta kun en osaa päättää, että lähtisikö itselle 27,5 vai 29 mallia tilaukseen 🤔
Aiemmat kokemukset täysjoustoista on hyvin vähäiset, yksi ajopäivä 29” vuokrapyörällä syötteen maastoja pari vuotta sitten (mukava oli ajella, mutta silloin ei tullut oikein kovasti ja vauhdikkasti rymisteltyä) ja 27,5” kokemukset on muutama km spectral 6:lla viime kesältä. Spectral oli vieläpä L-kokoa ja itselle pykälää liian iso niin aika sekava tuntuma jäi tästä kokeilusta.
Varmaan suurin osa tulee sitä perinteistä polkuajoa, mutta kovasti olisi tarkoitus mennä tutustumaan parkeissa ajoon ja saada sieltä uudet elämykset maastopyöräilyn saralle. Sellainenhan pitäisi tulevana kesänä aueta myös syötteelle joka ei onneksi järin kaukana sijaitse.
Itsellä mittaa 170cm ja M kokoa näyttäisi tuo yt:n taulukko antavan.
29”:ssä lyhempää joustoa mutta onko sellaista pelkoa että jäisi siitä vajaaksi / onko muut yhtä lyhkäset kuskit valinnut 27,5” kokoa kun haarat on niin matalalla 😁
Terve!
Täältä varmaan saisi kerättyä plussat ja miinukset Jeffsy kuskeilta kun en osaa päättää, että lähtisikö itselle 27,5 vai 29 mallia tilaukseen 🤔
Aiemmat kokemukset täysjoustoista on hyvin vähäiset, yksi ajopäivä 29” vuokrapyörällä syötteen maastoja pari vuotta sitten (mukava oli ajella, mutta silloin ei tullut oikein kovasti ja vauhdikkasti rymisteltyä) ja 27,5” kokemukset on muutama km spectral 6:lla viime kesältä. Spectral oli vieläpä L-kokoa ja itselle pykälää liian iso niin aika sekava tuntuma jäi tästä kokeilusta.
Varmaan suurin osa tulee sitä perinteistä polkuajoa, mutta kovasti olisi tarkoitus mennä tutustumaan parkeissa ajoon ja saada sieltä uudet elämykset maastopyöräilyn saralle. Sellainenhan pitäisi tulevana kesänä aueta myös syötteelle joka ei onneksi järin kaukana sijaitse.
29”:ssä lyhempää joustoa mutta onko sellaista pelkoa että jäisi siitä vajaaksi / onko muut yhtä lyhkäset kuskit valinnut 27,5” kokoa kun haarat on niin matalalla 😁
Mulla vanhan geon 29 jeffsy s koossa, pari senttiä lyhyempi olen. Polkuajossa tosi hyvä mutta alamäkiryskeessä tuntuu että perse osuu tosi helposti takarenkaaseen. Vaikea tietää koittamatta. Koeajolla tykkäsin enemmän 29 renkaista, jotenkin se tuntui paljon nopeammalle kun antoi pari kovaa polkaisua ja rullasi lujaa. 27 pyörät tuntui sille että saa kokoajan pyörittää enemmän. Mielestäni 29 voi olla vaikeampi hallita lyhyenä kun painoa pitää liikuttaa enemmän pyörän päällä mutta tiedä sitten onnistuuko joku manuaali sen paremmin 27 pyörällä. Ihan jos vaan ajaa niin 29 tuntuu paremmalle itsellä.
Gargamel
26.02.2020, 13.08
29”:ssä lyhempää joustoa mutta onko sellaista pelkoa että jäisi siitä vajaaksi / onko muut yhtä lyhkäset kuskit valinnut 27,5” kokoa kun haarat on niin matalalla [emoji16]
Mulla sama mitta ja lyhyt jalka. Kokeilin uutta kuitu-29-Jeffsyä L-kokoisena. Kuten aiemminkin olen huomannut, näillä nykygeon pyörillä pystyn helposti "size-uppaamaan" kun taas perinnepyörillä usein M-kokokin on aivan liian iso (=korkea). Eli tuolla ylikokoisellakin olisin helposti voinut ajaa helppoa / kovavauhtista maastoa, ja ensimmäinen rajoittava mitta on seat tube l. saanko edes 100-millistä dropperia. Toki lähtökohtaisesti M:n ottaisin itselleni jos ostamassa olisin.
27.5 vs. 29, itse olen siirtymässä isompaan. Toisena pyöränä on läski jossa renkaan halkaisija on isompi kuin 29erissa. Pitkä perä aiheuttaa sen ettei näin ulottuvuushaasteina keulaa aivan kevyesti nypitä ylös, mutta mitään muuta kömpelyyttä en isosta rengaskoosta ole havainnut. Maasto on kaikenkokoisille sama.
Mulla sama mitta ja lyhyt jalka. Kokeilin uutta kuitu-29-Jeffsyä L-kokoisena. Kuten aiemminkin olen huomannut, näillä nykygeon pyörillä pystyn helposti "size-uppaamaan" kun taas perinnepyörillä usein M-kokokin on aivan liian iso (=korkea). Eli tuolla ylikokoisellakin olisin helposti voinut ajaa helppoa / kovavauhtista maastoa, ja ensimmäinen rajoittava mitta on seat tube l. saanko edes 100-millistä dropperia. Toki lähtökohtaisesti M:n ottaisin itselleni jos ostamassa olisin.
27.5 vs. 29, itse olen siirtymässä isompaan. Toisena pyöränä on läski jossa renkaan halkaisija on isompi kuin 29erissa. Pitkä perä aiheuttaa sen ettei näin ulottuvuushaasteina keulaa aivan kevyesti nypitä ylös, mutta mitään muuta kömpelyyttä en isosta rengaskoosta ole havainnut. Maasto on kaikenkokoisille sama.
Minulla myös läskipyörä nykyisenä ajokkina ja todennut samat mitä mainitsit, eli vaatii ronskimmat otteet keulimiseen ja lopulta karkaa yli (no tämä ehkä kuitenkin itsellä myös taidon puutetta [emoji4]). Kuvittelisin myös, että keskiö tuossa 29 jeffsyssä ei ”ui” niin syvällä kuin 27,5 jolloin vähemmän pedal strikejä. Niitä ehdin kilautella useamman kappaleen jo lyhyellä spectralin koeajolla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jokiniemi 1
28.02.2020, 00.18
17 mallin jeffsy rf kammilla. Mikäs ratas malli tohon menee? Pitäs hankkia 28 ovaali tai perus. Edit. Onko tää nyt sitten Cinch kiinnitys? Kuvassa orkkis 32t.Meneekö noissa miten ketjulinjat vai onko RF samalla kaikki? https://m.bikester.fi/race-face-dm-cinch-oval-eturattaat-10-11-12-vaihteinen-musta-939768.html
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200228/7ce5cf164f0867b5ebcf8754aa15b660.jpg
17 mallin jeffsy rf kammilla. Mikäs ratas malli tohon menee? Pitäs hankkia 28 ovaali tai perus. Edit. Onko tää nyt sitten Cinch kiinnitys? Kuvassa orkkis 32t.Meneekö noissa miten ketjulinjat vai onko RF samalla kaikki? https://m.bikester.fi/race-face-dm-cinch-oval-eturattaat-10-11-12-vaihteinen-musta-939768.html
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200228/7ce5cf164f0867b5ebcf8754aa15b660.jpg
CINCHltä kovasti joo näyttää. Noitahan saa sekä RFltä, että sitten muiltakin valmistajilta. Mulla on absolute blackin ovaali omissa RF kammissa.
Minä olen käyttänyt Superstars Components rattaita, hyvä laatuisia hintaansa nähden ja usein vielä alennuksessa.https://www.superstarcomponents.com/en/raptor-chainring-raceface-cinch-oval-boost-direct-mount-narrow-wide.htm
Pitää vaan olla tarkkana kun tilaa että tulee oikealla ofsetillä, löytyy kyllä hyvät speksit sivuilta.
Jokiniemi 1
29.02.2020, 22.06
Minä olen käyttänyt Superstars Components rattaita, hyvä laatuisia hintaansa nähden ja usein vielä alennuksessa.https://www.superstarcomponents.com/en/raptor-chainring-raceface-cinch-oval-boost-direct-mount-narrow-wide.htm
Pitää vaan olla tarkkana kun tilaa että tulee oikealla ofsetillä, löytyy kyllä hyvät speksit sivuilta.Milläs offsetillä pitäs olla? näyttää olevan boost 0mm offset ja toinen 3mm offsetillä.
Janski80
01.03.2020, 09.39
^3mm offsetillä oleva ratas on oikea jeffsyn kampiin.
Gargamel
01.03.2020, 14.10
Kuvittelisin myös, että keskiö tuossa 29 jeffsyssä ei ”ui” niin syvällä kuin 27,5 jolloin vähemmän pedal strikejä.
Geotaulukoista katsoen (kuitu-comp 27.5 Vs 29) bb-height on molemmissa millilleen sama. Tuosta ei taida selvitä millä sagilla luku on ilmoitettu, mutta isompirenkaisen bb-drop on (luultavasti juuri renkaan kasvun verran) suurempi eli 13/6mm vs 32/24mm. Ei siis maavara kasva terävien pattien kohdalla. Pienempi rengas toki käy syvemmällä kuopissa joten kammet ovat useammin lähellä maata.
Jokiniemi 1
27.03.2020, 22.13
Mitä sägejä käytätte vanhemman geon jeffsys? 17. Vaatiiko linkusto isomman sägin vai perus suositellun 25? Iskarista kyse
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Käytännössä kaikissa 130-160 takaa joustavissa pyörissä joissa on ilmaiskari sagisuositus on 25-30 prosenttia. Useimmiten 27-30. On sitten kuskista, kuskin painosta, ajomaastosta, mieltymyksestä, iskarista itsessään ja sen säädöistä ja volume spacereiden määrästä kiinni, mikä se prosentti tuolta pieneltä väliltä on "paras".
Mielestäni et voi saada siksi tähän sellaista vastausta mistä olisi hirveästi hyötyä. Kokeile siis itse miltä 27 % ja 29 % esim tuntuu. Ja parkissa voi tarvita sen 5 psi / pari prosenttia enemmän kuin jossain muussa maastossa jne.
Poistin, kun muistin väärin.
Jokiniemi 1
28.03.2020, 10.30
^yllä olevaan lisäyksenä omat kokemukset vpp (jos muistan oikein, että jeffsyssä moinen on) peräisistä pyöristä. Eli silloin kun liikutaan polkemalla, on noissa linkkuperissä oikea painuma aika tärkeä, tai tehot hukkuu jousitukseen. Näin ainakin giantin maestrossa ja mondrakerin zerossa. Kun painuma on oikea, perä on herkkä eikä juuri lukituksia kaipaa. Ja kuten Kauris mainitsi, kun mennään painovoimalla, voi oikea painuma olla jotain muuta, mieltymyksen mukaan.
Suosittelen kirjaamaan paineet ja painumat paperille ja tuntuma ajosta. Kun arvot löytää, niin niillä mennään.Joo pitääkin testata reilummalla sagilla. Keulassa oon pitänyt sitä 25%. Eilisellä lenkillä oli 200psi ja sen kyllä huomas että iskari oli liian kova. Kuskilla painoa 84 ilman kamoja
Toinen mitä seuraat on tietty se käykö iskari pohjassa tai lähes pohjassa saakka niillä lenkeillä joilla ajat omien taitojen puitteissa kaikista isoimmistakin paikoista. Jos sulla jää 25 % sagilla enemmän kuin puoli senttiä hyödyntämättä, voi painetta vähän laskea. Jos ajaa kovin kevyesti, ei tämä mittari toki toimi, koska koko joustomatkan hyödyntäminen pelkässä juurakossa ja pikkukivikossa vaatisi liian ison sagin. Liian iso sagi aiheuttaa polkimien kulkemisen liian alhaalla, vaikuttaa keinumiseen ja iskari toimii muutoinkin vähän väärällä alueella ollessaan koko ajan liian syvällä. Mutta jos vaikka uskallat testata hypätä esim 60- 70 cm tasaiselle kovalle alustalle (4 porrasta jossain kaupungilla), iskarin pitäisi mennä jo hyvin lähelle pohjaa ja 6 portaan ollessa kyseessä pohjata viimeistään. Jos taas vain 25 prosentin sagilla eli melko kovalla paineella pohjaa jo 3-4 portaasta, täytyy iskaria vähän tuunata lisäämällä progressiota parilla volume spacerilla huollon yhteydessä.
Joo pitääkin testata reilummalla sagilla. Keulassa oon pitänyt sitä 25%. Eilisellä lenkillä oli 200psi ja sen kyllä huomas että iskari oli liian kova. Kuskilla painoa 84 ilman kamoja
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta TapatalkillaKerkesit jo lainaamaan vaikka poistin oikeastaan heti. Ei jeffsyssä ollutkaan vpp perää, toki, sama voi päteä joihinkin muihinkin, muttei kaikkiin.
Ja toki, kun iskaria huollattaa, voi sinne aikanaan pyytää muutoksia vaimennuksiin. Jos paineet on muutoin sopivat, mutta vaimennus ei ole mieleinen.
Jokiniemi 1
28.03.2020, 21.47
Toinen mitä seuraat on tietty se käykö iskari pohjassa tai lähes pohjassa saakka niillä lenkeillä joilla ajat omien taitojen puitteissa kaikista isoimmistakin paikoista. Jos sulla jää 25 % sagilla enemmän kuin puoli senttiä hyödyntämättä, voi painetta vähän laskea. Jos ajaa kovin kevyesti, ei tämä mittari toki toimi, koska koko joustomatkan hyödyntäminen pelkässä juurakossa ja pikkukivikossa vaatisi liian ison sagin. Liian iso sagi aiheuttaa polkimien kulkemisen liian alhaalla, vaikuttaa keinumiseen ja iskari toimii muutoinkin vähän väärällä alueella ollessaan koko ajan liian syvällä. Mutta jos vaikka uskallat testata hypätä esim 60- 70 cm tasaiselle kovalle alustalle (4 porrasta jossain kaupungilla), iskarin pitäisi mennä jo hyvin lähelle pohjaa ja 6 portaan ollessa kyseessä pohjata viimeistään. Jos taas vain 25 prosentin sagilla eli melko kovalla paineella pohjaa jo 3-4 portaasta, täytyy iskaria vähän tuunata lisäämällä progressiota parilla volume spacerilla huollon yhteydessä.Joo perus polku juurakko ajelua mennään. Harvemmin mitään isompaa enduro laskua tulee eteen näillä kylillä. Pitää seuraavalla lenkillä taas katsoa säätöjä. Mitenkäs keulan hitaanvaimenuksen säätö? Siitä en oikee oo saanut mitään järkevää tuntumaa irti.
Jokiniemi 1
28.03.2020, 21.52
Kerkesit jo lainaamaan vaikka poistin oikeastaan heti. Ei jeffsyssä ollutkaan vpp perää, toki, sama voi päteä joihinkin muihinkin, muttei kaikkiin.
Ja toki, kun iskaria huollattaa, voi sinne aikanaan pyytää muutoksia vaimennuksiin. Jos paineet on muutoin sopivat, mutta vaimennus ei ole mieleinen.Just huollatin pamput niin menee syksyyn ennekun seuraava huolto. Mutta säädetään ja reenataa niin eiköhän noiden iskareiden sielunelämään pääse sisään.
Instagramissa oli joku YT Fast mainos, ilmeisesti uusi pyörä tulossa. Jotain lyhytjoustoista ehkä?
https://www.instagram.com/p/B-sMupeAtw2/?utm_source=ig_web_button_share_sheethttps://www.instagram.com/p/B-sMupeAtw2/?utm_source=ig_web_button_share_sheet (https://www.instagram.com/p/B-sMupeAtw2/?utm_source=ig_web_button_share_sheet)
https://www.youtube.com/watch?v=ni75eOkDoOQ
Tuossa on ainakin uuden tyyppinen jousitus pyörissä
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Jeffsyn 29" "oikeasta" runkokoosta 191/90 pituiselle kuskille? Suosituksen mukaan olen aikalailla XL:n ja XXL:n välissä. Harmi, kun ei pääse missään testaamaan.
Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta Jeffsyn 29" "oikeasta" runkokoosta 191/90 pituiselle kuskille? Suosituksen mukaan olen aikalailla XL:n ja XXL:n välissä. Harmi, kun ei pääse missään testaamaan.
Itse olin L ja XL kokojen välissä pituudella 182cm ja päädyin XL ja ei ole tuntunut liian isolta. Stemmin vaihdoin tosin 35 milliseen.
Itse olin L ja XL kokojen välissä pituudella 182cm ja päädyin XL ja ei ole tuntunut liian isolta. Stemmin vaihdoin tosin 35 milliseen.
Kiitos. Lueskelin myös muualta ja olin yhteydessä YT:hen -> tilasin isomman koon pro racesta. Sitten vaan odotellaan, toivottavasti tulee nopeasti.
Jokiniemi 1
11.04.2020, 21.47
Mites koko eroaa vanhan M ja uuden L välillä? Pituutta 178 ja nyt on 17 vuoden M käytössä.
Joko oottee katellut uutta Izzo-mallia, just päivittivät nettisivustoa.
Kyllä vain, tätä izzoa on hiukan odoteltu.
Puntarissa on myös ollut neuron, trance, cuben hpc120tm, tallboy 4, Ripley 4, oiz trail, heihei -20, phantom3, stage4, occam, sumpy st...
ja mitä näitä lyhytjoustoisia trailipyöriä nyt onkaan tarjolla.
Geo/ergometria näissä yt:n pyörissä on ihan fiksu, hinta kilpailukykyinen, sekä ilmeisen keveitä paketteja. Eikä nuita aimmenkaan ajettavuudesta ole juuri moitittu. Itse voisin näin 186 pitkänä ottaa kumman vain, xl/xxl. Ainut mikä hiukan häiritsee niin on tuo etälukitus mutta toisaalta sille tarpeensa varmaan löytyy.
Sika säkissähän tämä ostos olisi mutta eipä näitä muitakaan juuri koeajuun saa pidemmäksi aikaa paitsi heihei ja oiz bikeshopista.
Pinkbikessa on jo arvostelu.
Lähetetty minun Pixel 3a laitteesta Tapatalkilla
Itellä kans ollu mielessä Neuron, Trance, Skeen, Fuel Ex, Occam ja muutama muu. Hintaraja menee siinä 3000€ paikkeilla.
Izzossa L sopivan kokoinen, monessa muussa brändissä ei osaa valita M, M/L, L väliltä. Varsinkin jos netistä tilaa.
Pitkää olin Jeffsyn ja Sliden välillä, mutta oma ajo ei ole paljoa kovaa alamäkeä niin että kaipais noin järeetä pyörää.
Izzon tosin saa tarvittaessa muutettua alamäkeen sopivammaksi.
Ja itelle on ehtona että mahtuu jonkin sortin runkolaukku.
Alko kyllä heti tekemään mieli, harmi että Izzo tuli 6kk myöhässä omaan kalenteriin. Hetki sitten ei oikein ollut mitään järkevän hintaista, hiilikuituista modernin geometrian ja "lyhen" joustoista omaavaa täpäriä tarjolla.
Ostin Radon skeen:seko:
Izzo on mielenkiintoinen, mutta valinta sen ja uuden Hei Hein välillä olisi hankala. Toisaalta tuossa on vain sentti vähemmän joustoa kuin nykyisessä trailipyörässäni eli vanhemmassa Jeffsyssa - paljonkohan eroa lopulta sitten on. Painoeroakin taitaisi tulla alle kilon vaikka Jeffsy onkin alumiinia, alkuperäisiä kevyemmillä kiekoilla tosin...
Jukka Häkämies
17.04.2020, 23.20
Näyttää Izzon paino aika pitkälti keksityltä... ainakin Comppi NX-osilla ja DT1900 kiekoilla mainittiin painavan 12,6 kg!
https://www.vitalmtb.com/photos/features/Crazy-and-Cool-YT-Capras-Vital-Member-Builds,12929/saintvsdiabolous-RAW-YT-Capra,138559/sspomer,2ää
30 erilaista versiota Caprasta. Osa kyllä tosi hienoja. Jotkut taas ovat tehneet Caprasta puhtaan alamäkipelin vaihtamalla pyörään tuplakruunukeulan.
Aattelin päivittää 8 vuotta vanhan 26” jäykkäperän uuteen pyörään ja hakusessa olisi ”one for all” pyörä, jolla hoitas kaiken ajelun. Valinta on varmaan Jeffsy tai Capra, mutta miten ihmeessä päättää ottaako 27.5 vai 29 renkailla? Tarkoitus ei kuitenkaan ole olla mahdollisimman nopea poluilla ja tuskin ajan niin rajoilla, että pitää olla äärimmäisen ketterä. Pääasia, että meno olisi mukavan rentoa paikassa kuin paikassa.
hphuhtin
29.04.2020, 00.29
29”, ei mitään epäilystä. Tökkii epätasaisuudet sen verran vähemmän.
Kompromissi on hommata 29" ja vaihtaa takakiekko 27.5":een.
Sitten sulla on molemmat pyörät samassa ;-)
Itsellä on 29" Capra tuolla 'Mullet' combolla ja tykkään - taakse mahtuu Hans Dampf 2.8" pyörimään...
Paksupolkija
05.05.2020, 15.49
Harmi kun Izzosta ei vielä ole kunnon artikkelia esim. kahdelta eri testisivulta. Osui lanseeraus ehkä huonoon saumaan, jos eivät saa toimitettua testipyöriä. Monella varmaan tilausnappi puoliksi pohjassa, mutta kunnon revikoiden puutteessa mm. halvemmista malleista, napin pohjaan saattaminen vielä kestää..ja kestää...On niin houkutteleva pyörä, ettei viitsi olla katsomatta korttia.
Näin markkinoinnin epäammattilaisena on outoa, että hehkutetaan pyörää, mutta kukaan ei uskalla tilata kun saatavuus on ns. heikohko tiettyjen mallien/kokojen osalta...tosin enhän minä tiedä paljonko tilauksia on jo sisässä...:rolleyes: Kai se on kuin autoissa, että huippumalli ensin ja sitten köyhät saa odotella businessvarusteltua mallia puolivuotta.
Itsekin odotan kovasti lisää arvioita. Vertailu alkuperäiseen Jeffsyyn kiinnostaisi. Jos Izzo olisi jonkin verran polkutehokkaampi, ja painoa saisi järkevästi reilun kilon alemmas kuin alujeffsyssä niin kiinnostaisi.
https://imgur.com/HcV21MxKuinka pitkään muilla on kestänyt YT:ltä "in stock" pyörien tulo kotiovelle tilauksesta? En tiedä olenko vain liian malttamaton, mutta 14.4. pyörän tilasin/maksoin ja vielä ei ole saapunut. Nyt näyttää tosin jotain ongelmia olevan DHL:llä tuon toimituksen kanssa, kun on viime viikolla väärin ohjattu ties minne ja sen jälkeen ei ole lähetyksen statuspäivityksiä tullut...
https://i.imgur.com/HcV21Mx.jpg (https://imgur.com/HcV21Mx)
https://imgur.com/a/15W2Zvj
Tilasin Jeffsyn ja silloin ei ollut heti toimitettavaksi. Tilaamisen yhteydessä ilmoitettu lähetyspäivä oli 24.3 ja silloin pyörä myös lähti, toimitus oli kotiovella 30.3.
Liittynee tuohon DHL:n sekoiluun tuo toimituksen viivästyminen. Vaikea sanoa, että vaikuttaako korona DHL:n lähetysten kulkuun. Oman tilaukseni kohdalla ei ollut havaittavissa toimitusviivästyksiä (vaikka silloinkin elettiin jo tätä poikkeusaikaa).
Sain varastossa olleen pyörän pari viikkoa sitten. Lähti matkaan perjantaina, tiistaina Hampurista Suomeen, perjantaina Postin logistiikkakeskuksessa (Postin kiireistä johtuen rekisteröityi kylläkin vasta sunnuntaina). Maanantaina toimitus kotiovelle. Odottavan aika on pitkä :)
Milloin pistit tilauksen sisään?
Pääsiäisen pyhinä. Tasan kaksi viikkoa tilauksesta Suomeen.
Tilasin "In Stock" pyörän 30.4. ja ensimmäinen merkintä DHL:n palvelussa Ti 12.5., että International shipment has been processed in the parcel center of origin ja sen jälkeen ei mitään merkintöjä. Ilmeisesti seisoo jossain terminaalissa.
Itsellä tuli tänään pyörä Postin kuljettamana. Kun laitoin tänne viestiä, niin heti alkoi tapahtumaan Saksan päässä :)
Jokiniemi 1
16.05.2020, 19.07
140mm pike sai 150 ruodon sisään tänään. Huomenna testilenkille.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200516/07f8c601e8e4c7ef504b843b78d2d868.jpg
On kyllä tuo 18 vuoden 29 CF pro mainio peli. Tänään tuli ajeltua 2 tuntia polkuja ja väliin tunnin alamäkisetti. Flip chipin kääntämällä muuttuu geo omaan makuun just sopivasti. Poluilla ei kolise polkimet juurikaan ja alaspäin mennessä sen verrran vakaa mitä nyt uskallan päästellä. Sitten kun paikalliset polut on paikoin melkosta kivikkojuurakkohelvettiä on ajaminen sujuvampaa ja jaksavampaa kun xc jäykkiksellä oli.
Voimasiirto alkaa olla vaihtokunnossa, meinasin eteen vähän pienempää ja taakse kompaktimpi pakka. Ei ole tarvetta polkea noissa 30kmh vauhdeissa niin isoimmat vaihteet jää käyttämättä.
.
Jokiniemi 1
16.05.2020, 23.20
On kyllä tuo 18 vuoden 29 CF pro mainio peli. Tänään tuli ajeltua 2 tuntia polkuja ja väliin tunnin alamäkisetti. Flip chipin kääntämällä muuttuu geo omaan makuun just sopivasti. Poluilla ei kolise polkimet juurikaan ja alaspäin mennessä sen verrran vakaa mitä nyt uskallan päästellä. Sitten kun paikalliset polut on paikoin melkosta kivikkojuurakkohelvettiä on ajaminen sujuvampaa ja jaksavampaa kun xc jäykkiksellä oli.
Voimasiirto alkaa olla vaihtokunnossa, meinasin eteen vähän pienempää ja taakse kompaktimpi pakka. Ei ole tarvetta polkea noissa 30kmh vauhdeissa niin isoimmat vaihteet jää käyttämättä.
.Laitoitko flipchipin jyrkempään asetukseen? Itse ajatellut taakse sunracen 11-46 pakkaa kun alkaa oleen pakanvaihto edessä.
Laitoitko flipchipin jyrkempään asetukseen? Itse ajatellut taakse sunracen 11-46 pakkaa kun alkaa oleen pakanvaihto edessä.
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta TapatalkillaPoluilla ajan jyrkemmällä, alamäessä loivalla. Aina ei jaksa muuttaa poluille tota jyrkkää, huomaa kyllä heti että kammet kolisee enemmän. Tossa mun fillarissa Sramin XD vapari ja ainaki mitä nopeasti katsoin niin Sramin pakkoja oli kaikki vähän edullisemmat. Toi orkkis e13 pakka sen 200€ lähes
Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
MainosJussi
17.05.2020, 07.56
30.4 tilaus sisään, Dhl- lähetystunnus luotu 8.5, ilmoitettu shipping date 12.5. Mihinkään ei ole liikkunut vielä, ei edes dhl:n käsiin. Odottavan aika on pitkä.
30.4 tilaus sisään, Dhl- lähetystunnus luotu 8.5, ilmoitettu shipping date 12.5. Mihinkään ei ole liikkunut vielä, ei edes dhl:n käsiin. Odottavan aika on pitkä.
Mulla sama tilauspäivä, mutta näkyy sentään joku käsittelymerkintä jostain saksan terminaalista. Joku tossa noiden touhussa mättää YT:llä, kun meillä on maahantuontifirma ja meidän kaikki rahdit hoidetaan Dhl:llä ja yleensä tulee Saksasta ja Italiasta kolmessa päivässä Suomeen.
Jokiniemi 1
14.06.2020, 23.51
Mitäs mieltä arvon yt väki on. Bikepark taitaa viedä mennessään ja jeffsy voisi vaihtua capraan. Jeffsy vuodelta 17 ja carpa tulee olemaan 19 tai 20 jos semmosta kaupan löytyy. Onko kannattava vaihto?
Jokiniemi 1
20.06.2020, 20.39
Mistäs jeffsyyn sopiva ketjuohjuri? 17"
Tarvitset YT:n oman e-type adapterin (tuli ainakin etuvaihtajallisissa malleissa mukana koska vaihtaja oli siiinä kiinni) ja siihen sitten e-type yläpuolisen ohjurin. Adapteria sai aikoinaan YT:ltä myös erillisenä.
Jokiniemi 1
20.06.2020, 21.58
Tarvitset YT:n oman e-type adapterin (tuli ainakin etuvaihtajallisissa malleissa mukana koska vaihtaja oli siiinä kiinni) ja siihen sitten e-type yläpuolisen ohjurin. Adapteria sai aikoinaan YT:ltä myös erillisenä.Ahaa. Kiitoksia. Pitääkin selvittää saako tuota mistään hommattua. Ei meinaa parkissa pysyä ketju edessä paikallaan.
Jokiniemi 1
26.06.2020, 16.08
Uutta capraa https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2509/sCategory/92
Hei vaan kaikille!
Tilasin muutama päivä sitten yt jeffsy 29.
Kertokaa te jotka olette tilanneet Kanadasta uudet Yt fillarit, että tuleeko siihen tullimaksua tai alvia hintalapun päälle?
Soitin tullin asiakaspalveluun niin sieltä pelottavat että näin voisi käydä ja että hinta voisi nousta 38%. Eli Alvi sekä tullimaksu
Olen ostamassa pyörää firmalla niiin mietityttää saako alvit pois pyörästä..
sisurisampsa
27.06.2020, 01.48
Hei vaan kaikille!
Kertokaa te jotka olette tilanneet Kanadasta uudet Yt fillarit, että tuleeko siihen tullimaksua tai alvia hintalapun päälle?
Soitin tullin asiakaspalveluun niin sieltä pelottavat että näin voisi käydä ja että hinta voisi nousta 38%. Eli Alvi sekä tullimaksu
Olen ostamassa pyörää firmalla niiin mietityttää saako alvit pois pyörästä..
Jos oot noin ulapalla niin sietäis tullakin 38pinnaa lisää hintaa.
Joo kannattaa tilata ihan sieltä euroopan yt sivuilta. Saksalainen firma.
putkitunnus
27.06.2020, 09.37
Hei vaan kaikille!
Jos tosiaan olet tilannut Kanadasta, niin peru nyt ihmeessä tilaus ja tee se uudelleen eurooppalaiselta sivuilta https://www.yt-industries.com/en/
EU-alueen ulkopuolelta tilatessa joutuu pyörästä maksamaan aina alvin ja tullimaksun, joten hommassa harvemmin on järkeä.
Tää on kyllä jännä juttu miten usein törmää tuohon kanada/jenkit juttuun. Mikähän tuon sekaannuksen aiheuttaa, ite aina eksyny vaan eu sivuille. Luulis että eivät edes suostu lähettämään sieltä eu:hun.
Tää on kyllä jännä juttu miten usein törmää tuohon kanada/jenkit juttuun. Mikähän tuon sekaannuksen aiheuttaa, ite aina eksyny vaan eu sivuille. Luulis että eivät edes suostu lähettämään sieltä eu:hun.
Joo,
Hope not kun tietävät että EU sisältä asiakas voi tilata ilman tullia ja erillistä ALVia
jamming82
14.07.2020, 14.45
Minkäkokoista Jeffsyä (29) suosittelisitte 179 cm, 70 kg kuskille? Varmaankin L? Onko kukaan samoissa mitoissa tilannut M kokoa?
Lisäksi onko tietoa milloin Yt alkaa julkaista 2021 malleja? Nyt sais vielä Compyn 29 tuumaisena elokuussa.
Minkäkokoista Jeffsyä (29) suosittelisitte 179 cm, 70 kg kuskille? Varmaankin L? Onko kukaan samoissa mitoissa tilannut M kokoa?
Lisäksi onko tietoa milloin Yt alkaa julkaista 2021 malleja? Nyt sais vielä Compyn 29 tuumaisena elokuussa.
"The 2021 models will be released at the beginning of the next year."
Tuonlainen oli vastaus kun kyselin muutamia asioita.
jamming82
19.07.2020, 19.48
Aa eli ensi vuonna vasta. Oli tuo L koko nyt mennytkin jo, ehkä niitä sais syksyllä lisää, toivotaan
jamming82
22.07.2020, 14.38
Hei!
Onko Yt Capran omistajat kaipailleet vesipullotelinettä pyöriinsä ja oletteko keksineet muita keinoja veden kantamiseksi?
Hei!
Onko Yt Capran omistajat kaipailleet vesipullotelinettä pyöriinsä ja oletteko keksineet muita keinoja veden kantamiseksi?
Decoyn kanssa ajelen pieni reppu selässä. Samalla kulkee työkalut, sisuri, pumppu jne
vyölaukku selän puolelle jos ei repusta tykkää
Jokiniemi 1
22.07.2020, 21.49
vyölaukku selän puolelle jos ei repusta tykkääRetki juomavyö kulkee lenkeillä mukana. on kyllä hyvä
jamming82
23.07.2020, 14.03
Eli monenlaista viritelmää, itse varmaan valitsisin pienen juomarepun. Vielä kun osaisi valita Capran ja Jeffsyn välillä 😀. Haluuko jo mainostaa omaa menopeliä 😊
Jokiniemi 1
23.07.2020, 14.05
Eli monenlaista viritelmää, itse varmaan valitsisin pienen juomarepun. Vielä kun osaisi valita Capran ja Jeffsyn välillä [emoji3]. Haluuko jo mainostaa omaa menopeliä [emoji4]Mitä ajat? Capra monipuolisempi
jamming82
23.07.2020, 14.41
No aikalailla suurin osa on Helsingin keskuspuiston polkuja. On aika juurakkoista, ja jyrkkiäkin nousuja ja laskuja. Eli parkkiajoa aika vähän.
Jokiniemi 1
23.07.2020, 15.17
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2512/sCategory/92
Mitä ajat? Capra monipuolisempi
Toki pitkälti makuasioita mutta mun mielestä Jeffsy lyhytjoustoisempana on nimenomaan monipuolisempi. Menee poluilla kevyemmin mutta soveltuu parkkiin kuitenkin ihan siedettävästi, enskakisoissakin nähnyt myös.
Capra taas vähän "sohva" eikä oikein polkutehokas.
Jokiniemi 1
23.07.2020, 17.42
Toki pitkälti makuasioita mutta mun mielestä Jeffsy lyhytjoustoisempana on nimenomaan monipuolisempi. Menee poluilla kevyemmin mutta soveltuu parkkiin kuitenkin ihan siedettävästi, enskakisoissakin nähnyt myös.
Capra taas vähän "sohva" eikä oikein polkutehokas.Joo onhan tuo uudempi jeffsy jo moderni laite verrattuna vanhaan.
jamming82
23.07.2020, 17.45
Kaunis kyllä tuo elite! Joo Capra varmasti alamäissä tykki, mutta selättääkö juurakkoista ja kivikkoista ylämäkeä yhtä ketterästi, en tiedä. Tällä hetkellä trek fuel ex, joka kyllä ketterä mutta rynkyttää vähän liikaa välillä. Toisaalta vois hommata Capran toiseks pyöräksi niin ois ainakin kaksi erilaista.
Jokiniemi 1
23.07.2020, 17.49
Mulla oli tuo vanha jeffsy ja vaihdoin sen spessun evoon juurikin siksi että tulee ajettua parkissa ja enduroa. Tuo menee myös polulla mainiosti. carpa olisi tullut mutta ei ollut tyrkyllä just sillon.
Jokos täällä on kellään kokemusta Izzosta?
Kaverilla ainaki maistu ajo parkissa uuden geon Jeffsyllä. Sillä kyllä 27.5 versio missä enempi joustoa kun 29. Jykevältä vaikutti myös ainaki tuo kuitunen jeffsy.
F. Kotlerburg
30.07.2020, 12.47
Jokos täällä on kellään kokemusta Izzosta?
Tää kiinnostaisi. Ajatuksen tasolla tökkii pahoin tuo PF92 keskiö maasturissa etenkin 29mm akselilla olevien dub-kampien kanssa, mutta muuten vaikuttaisi hyvältä.
Ajamista vailla...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200731/873f51a2fba2aec11106f3917595f477.jpg
F. Kotlerburg
02.08.2020, 20.28
No no no joko?
Ainakin komia pyörä^^ Vähän tulee mielee mondraker foxy.
Pari kertaa olen käynyt ajamassa uudella pyörällä. Jos pitäisi lyhyesti kuvailla pyörää, niin vaivaton.
Eka lenkki meni säätöjä hakiessa ja testaillessa että kaikki toimii.
Hyvältä se tuntui, renkaat pitivät ilmaa tubeleksena ja kaikki vaihteet, jarrut, ym olivat tehtaan jäljiltä kohdillaan.
Takaiskarin push-to-unlock ei ole kaikkein paras mielestäni ja maailmalla tuosta twist-lockin lipsumisesta on ollut juttua, mulla on nyt kahden lenkin aikana kerran mennyt iskari lukkoon tahattomasti. En ole varma osuiko käsi release-nappulaan vai menikö itsekseen, mutta kuulemma (mtbr foorumi) uudet pyörät tulevat PTL iskarilla.
Tokalla lenkillä kävin vähän enemmän polkuja ajamassa. Selkeästi tilavampi ohjaamo ja luottavaisempi ajoasento tässä on vanhaan pyörään verrattuna (Salsa Bucksaw 27+ kiekoilla). Tuntuu että kun polku vähänkin viettää alaspäin nopeus kasvaa ihan huomaamatta. Muutamia kivikko-juurakkopätkiä ekaa kertaa ajaessa oli fiilis, että tämähän on helppoa ja toisella kerralla koitin ajella mahdollisimman suoraan kaikesta yli ja siinä huomasin että täytyy kyllä pahasti mokata jos haluaa OTB suorittaa. Loiva keula ja muut "modernit" geometriat toimii.
Ylöspäin myös on helppoa ajaa, kiertelin muutamia jyrkähköjä nousuja ja en saanut keulaa vaeltamaan (voi olla myös uuden pyörän myötä pyrkimystä ajaa "tarkasti"). Muutaman kerran teknisellä nousupätkällä huomasin pyörän suuremman koon ja kankeuden(?) vanhaan verrattuna ja tutulla tavalla ei päässytkään kivien lomasta jalkautumatta. Varmaan totuttelun myötä alkaa sujumaan paremmin.
Renkaat on positiivinen yllätys, Maxxis Forekaster vaikuttaisi olevan poluille oikein passelit.
Hyvältä kuulostaa!
Ihmettelin twistlocin asennusta ja kysyinkin YT:ltä, miksi ovat tehneet sen noin päin. Eivät vastanneet erityisemmin. Trek top fuelissahan se on just toisin päin ja intuitiivisempi: kiertämällä kahvaa iskari lukittuu ja napista iskari vapautuu eli aukeaa. Eipähän vahingossa lukitu kuten nyt monella Izzon kanssa olen kuullut.
Saisikohan sitä ite muutettua toisin päin? Kiertäisi vaijerin vaan kulkemaan iskarin lukitusvipua toisesta suunnasta?
F. Kotlerburg
02.08.2020, 23.15
Mikäs malli tuo muuten on ja oletko punninnut eli pitääkö ilmoitettu paino lähellekään kutinsa?
Lukitus on iskarissa noin päin, Foxilla on sekä PTL että PTU mallit. Ainoa tapa on vaihtaa iskarin mekanismi tai uusi iskari. Kysyin myös YT supportista voisiko tuon vaihtaa, odotellaan vastausta.
Malli on Pro Race XL koossa, mä olen noin 187 cm. En ole punninnut, netissä taisi olla s tai m koon paino ilmoitettu.
F. Kotlerburg
03.08.2020, 23.38
^koko tuntuu ilmeisesti hyvältä? Olen noin saman mittainen ja XL näyttää aika selvältä valinnalta. No kattoo nyt mille tässä alkaa.
Moi. Olen harkinnut tuota yt:n izzoa. Mutta kun en hirveästi ole perehtynyt noihin pyörien osasarjoihin ja muihin yksityiskohtiin pyörissä. Niin kysynkin täältä kannattaako maksaa vähän lisää ja tilata tuo pro: malli compin sijaan?Pyörän pitäisi kuitenkin kestää ajossa ja olla hauska ajaa poluilla. Nyt alla 150mm joustoinen cube stereo. Taitaa olla turhan enduromainen noille poluille joita itse ajelen. Kiitos etukäteen!
Prossa pykälää parempi keula, vaihteet, jarrut ja kiekot. Jos vaan on budjettia, ottaisin pron ehdottomasti.
GXää voi myöhemmin päivittää vielä X0 ja ylöspäin mutta NX päivitys vaatisi sitten takapakan osalta eri vaparin.
Jos on ostamassa ensimmäistä maastopyörää/täpäriä ja budjetti 3000 € niin Compissakin on paljon vastinetta rahalle. Toisaalta jos on varaa, ottaisin itsekin mieluummin Pron. Syinä lähinnä paremmat kiekot, parempi osasarja ja parempi keula. Painoakin on jonkin verran vähemmän (juuri noiden osien takia). Jos siis hintaero ei tunnu liian pahalta, kannattaa ottaa kalliimpi, mutta ei halvemmallakaan vikaan mene. Itselle Pron hinta oli liikaa ja Compissa taas liikaa painoa (ja osat olisivat olleet downgreidaus vanhaan pyörään nähden), joten päädyin lopulta toiseen merkkiin.
Vastauksista voisin siis päätellä, että rahalle saa vastinetta kun mietin tuota hinta eroa. Kiitos teille avusta.
Tänään saapui jeffsy comp 29” pitkän odottelun jälkeen. Tilasin fillarin huhtikuun lopulla ja nyt 4kk myöhemmin pyörä on pihassa. Ensifiiliksien perusteella aika mahtava laite mitä nyt muutaman kilometrin kerkesin testata ennen töihinlähtöä.
https://www.dropbox.com/s/kfi1v13r3qj0fgz/Photo%2021.8.2020%2C%2010.08.22.jpg?dl=0
Villetre
22.08.2020, 10.32
Hieno! Kiinnostava laite tuo Jeffsy.
Takuu asioiden hoito on sitten todella huonoa! Kannattaa miettiä toista merkkiä...
Rungon takuu käsittely kestänyt 12kk. Lupasivat uuden rungon mutta ei ole vielä tullut. Siinä lyhyesti.
sillimestari
28.08.2020, 18.01
Vuosimallin 2018 Jeffsy 29 cf prosta alkaa kuitukammet vedellä viimeisiä, eli molemmat kammet klappaavat, koska ovat irronneet todnäk. Kiveniskuista hiilikuitukammen ja metallin liitoskohdista.
Kammet ovat RACE FACE NEXT R ja keskiö on Race face BB92.
Jos haen R-techistä alumiiniset kammet tilalle, niin mitkähän sopisi heittämällä tilalle?
En meinaa myöskään saada kampia irti, vaikka molemmilta puolilta on ruuvit jo irrotettu sillä 8->16mm adapterilla. Kumpiko kampi pitäisi irrota keskiöstä ja vaatiiko irrotus vielä lisäksi jonkin ulosvetäjän käyttöä?
Jokiniemi 1
28.08.2020, 19.10
Vuosimallin 2018 Jeffsy 29 cf prosta alkaa kuitukammet vedellä viimeisiä, eli molemmat kammet klappaavat, koska ovat irronneet todnäk. Kiveniskuista hiilikuitukammen ja metallin liitoskohdista.
Jos haen R-techistä alumiiniset kammet tilalle, niin mitkähän sopisi heittämällä tilalle?
En meinaa myöskään saada kampia irti, vaikka molemmilta puolilta on ruuvit jo irrotettu sillä 8->16mm adapterilla. Kumpiko kampi pitäisi irrota keskiöstä ja vaatiiko irrotus vielä lisäksi jonkin ulosvetäjän käyttöä?
Sent from my iPhone using TapatalkOikean puoleinen. Laita se ulompi ruuvi takaisin kiinni ja avaa sisäpuoleista ruuvia. Ulompi on ns ulosveto tulppa
sillimestari
28.08.2020, 23.10
Kiitos. Enpä tuota muistanutkaan kun edellisestä avauskerrasta on pari vuotta.
Sain nyt kammet irti ja molemmat tosiaan klonksuu metallin kiinnittymiskohdasta. 68/73mm spindle lukee kampien keskellä, joten eiköhän tuolla löydy vastaavat alumiiniset tilalle jostain.
Ajattelin kuitenkin ajella vielä riskillä noilla kammilla viikon- parin verran uutta osaa odotellessa, kun ihan helposti eivät näytä kammet irti lähtevän niitä yhdistävistä metalliosista.
Nämä oli sitten kolmannet hiilarikammet jotka ovat näin porsineet. Dude läskipyörässä hajosi e13 kammet kahteen kertaan, mutta tehdas sentään tajusi niissä rakenteellisen virheen, joten ovat sittemmin uudistaneet kampien rakennetta. Duden kampia ei talvikäytössä paukuttanut kiviin kertaakaan.
Ei tule kyllä tähän tupaan enää hiilikuitukampia.
jamming82
28.08.2020, 23.59
Tänään saapui jeffsy comp 29” pitkän odottelun jälkeen. Tilasin fillarin huhtikuun lopulla ja nyt 4kk myöhemmin pyörä on pihassa. Ensifiiliksien perusteella aika mahtava laite mitä nyt muutaman kilometrin kerkesin testata ennen töihinlähtöä.
https://www.dropbox.com/s/kfi1v13r3qj0fgz/Photo%2021.8.2020%2C%2010.08.22.jpg?dl=0
Mikäs on ollut arvio Jeffsystä?
F. Kotlerburg
29.08.2020, 10.22
Turbinet.
Jokiniemi 1
29.08.2020, 10.23
Turbinet.Kannattaa laittaa joko 165 tai 170 kammet. Ellei ennestään ollut jo 170 pitkiä.
F. Kotlerburg
29.08.2020, 10.28
Kannattaa laittaa joko 165 tai 170 kammet. Ellei ennestään ollut jo 170 pitkiä.
Niin no se riippuu ajosta ja mieltymyksistä. Itse en 165mm kammilla pysty ajamaan.
Jokiniemi 1
29.08.2020, 10.29
Niin no se riippuu ajosta ja mieltymyksistä. Itse en 165mm kammilla pysty ajamaan.Joo 170 vois olla kompromissi. Ainakin juurakossa huomaa eron 175 pitkiin.
sillimestari
29.08.2020, 11.18
Joo, 165-170 hakusessa,30mm halkaisijalla. Katselin noita atlas-kampia aamulla, pitää illalla perehtyä paremmin järkihintaisiin kampiin.
Pakollinentieto
29.08.2020, 20.52
Kesäkuussa sain takuuseen uudet kammet, juurikin samanlaiseen pyörään. Lueskelin jostain ulkomaanfoorumeilta, että tyyppivika tuossa kampimalissa. Joten takuuviesti YT:n suuntaan ja pyysivät lähettämään kammet heille. Kolmisen viikon päästä saapui uudet. Ja kiveniskemän jälkiä mullakin oli.
Takuukeissi sujui siis melko mukavasti ja nopeasti. Viestittelyssä hiukan parantamisen varaa, ei tullut mitään tietoa, että lähettävät uudet kammet tilalle. Mutta tyytyväinen kuitenkin YT toimintaan.
sillimestari
29.08.2020, 23.07
Kesäkuussa sain takuuseen uudet kammet, juurikin samanlaiseen pyörään. Lueskelin jostain ulkomaanfoorumeilta, että tyyppivika tuossa kampimalissa. Joten takuuviesti YT:n suuntaan ja pyysivät lähettämään kammet heille. Kolmisen viikon päästä saapui uudet. Ja kiveniskemän jälkiä mullakin oli.
Takuukeissi sujui siis melko mukavasti ja nopeasti. Viestittelyssä hiukan parantamisen varaa, ei tullut mitään tietoa, että lähettävät uudet kammet tilalle. Mutta tyytyväinen kuitenkin YT toimintaan.
Kiitos vinkistä. Tein samat illan ratoksi. Katsotaan tuleeko vastausta asiakaspalvelusta.
YT Decoy meni tilaukseen ja odottavan aika tunnetusti pitkä. Tilaus sisään viime viikon perjantaina ja maksu samoin. Tilauksen status muuttui välittömästi ”Paid”, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Status webbisivujen mukaan ”order not processed”. Laitoin jo sähköpostikyselyä perään, johon tuli automaattivastaus että kiirettä pitää, vastataan kun ehditään.
Eli onko kukaan tilaillut tuolta lähiaikoina? Kuinkahan pitkään kestää lähettää?
YT Decoy meni tilaukseen ja odottavan aika tunnetusti pitkä. Tilaus sisään viime viikon perjantaina ja maksu samoin. Tilauksen status muuttui välittömästi ”Paid”, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Status webbisivujen mukaan ”order not processed”. Laitoin jo sähköpostikyselyä perään, johon tuli automaattivastaus että kiirettä pitää, vastataan kun ehditään.
Eli onko kukaan tilaillut tuolta lähiaikoina? Kuinkahan pitkään kestää lähettää?
Toukokuussa tilasin Jeffsyn. Viikko kesti ennen kun lähti matkaan. Kolme viikkoa se matkusti sitten Suomeen.
Toukokuussa tilasin Jeffsyn. Viikko kesti ennen kun lähti matkaan. Kolme viikkoa se matkusti sitten Suomeen.
Ok kiitos tiedosta. Viikko lähetykseen kuulostaa vielä kohtuulliselta. Kolme viikkoa rahti Saksasta Suomeen puolestaan ei. Siinä ajassahan sen jo ajaisi sieltä kotiin:D. DHL tuossa omassa tilauksessa merkitty kuljettajaksi.
Jami2003
14.10.2020, 22.37
Ite kun tilasin vuosi sitten Decoyn tuli aikalailla viikossa. En tarkkaan muista prosessia eli taisi olla aika sutjakas.
Ok kiitos tiedosta. Viikko lähetykseen kuulostaa vielä kohtuulliselta. Kolme viikkoa rahti Saksasta Suomeen puolestaan ei. Siinä ajassahan sen ajaisi sieltä kotiin:D. DHL tuossa omassa tilauksessa merkitty kuljettajaksi.
DHL seurannan mukaan paketti keräsi pölyä reilut kaksi viikkoa jossain peräkylän terminaalissa. Oli kuulemma koronan syy.
Nyt on viikko mennyt tilauksesta ja tilaus edelleen "Order not processed". Sähköpostikyselyyn ei vastausta ja puhelimitse ei pääse läpi. Vähän pistää mietityttämään, pitäisiköhän perua koko tilaus. Jos nimittäin tulee jotain huomautettavaa toimituksesta, takuuasiaa jne. niin saattaa mennä hermo, kun odottelee näiltä vastauksia. Joo ymmärrän Direct to Consumer mallin, mutta juuri tässä mallissa asiakaspalveluun pitää erityisesti panostaa. Aika paljon pyöriä ja osia tullut vuosien varrella tilattua esim. CRC:stä, Bike 24:sta, Bike Discountilta, Wiggleltä jne. ja ne kyllä osaa nämä jutut aika mallikkaasti.
sillimestari
17.10.2020, 10.28
Itse myös pettynyt asiakaspalveluun, joka ei käytännössä vastaa mitään. Toimitin heille kammet 10.9 eikä sen jälkeen ole tullut mitään tietoa meneekö takuuseen ja saanko edes ne takaisin. Ainakin neljä kertaa kysynyt päätöstä heiltä mutta mitään vastauksia ei saa.
Laitoin webbiin tilauksen peruutuksen ja vielä sähköpostitse tiedon että peruutan tilauksen kun mikään liiku eikä mihinkään vastata. Saas nähdä lukevatko tuotakaan viestiä vai lähettävätkö mulle Decoyn silti. Joskus. Ensi vuonna? Onneksi tuli maksettua luottokortilla eikä käteisellä.
Izzon tilaus meni sutjakkaasti. Tilaus sisään viikkoa aikaisemmin kuin netissä oli pyörän available day ja viikko tuon pvm jälkeen paketti oli kotona.
Varmistin ennen tilauksen jättämistä sähköpostitse, että onko saatavuus luvatun mukainen ja kuittasivat että kyllä on.
jamming82
04.11.2020, 20.03
Ootteko käyttnyt mitään runkosuojia Yt fillareihin, esim invisiframe tai ridewrap? Tuleeko siistin näköisiä?
Paksupolkija
05.11.2020, 14.33
Kerroppa edu kokemuksia pyörästä. Ja vertailua jos kokemuksia vastaavista pyöristä.
sillimestari
23.05.2021, 11.26
Onko jollakulla vinkkiä mikä pieni runkolaukku mahtuisi 2018 vuoden yt jeffsyn takaiskarin alle vaikka sitten modattuna. Saisi osan kamoista sinne talteen.
Kaakatus
27.05.2021, 13.36
Jeffsy Core 3 large saapui eilen kotio. Vielä olisi ainakin suojakalvottamista luvassa ennen kuin uskallan lähteä polkuja kyntämään.
Ensivaikutelmat pyörästä ovat hyvät, mutta ensimmäisenä kuituna tuo rungon kestävyys jänskättää.
Sitä myös ihmettelin, että keulaa pumpatessa tuntuu ja kuulostaa, kuin pintojen välissä olisi jotain karheaa. En tiedä onko tämä vain sisäänajon puutetta. Tuntuu, että ongelma häviää parin punnerruksen jälkeen ja tulee taas uudestaan, kun pyörä seisoo paikoillaan. Paineita en ole tarkistanut sen enempää, kuin että niitä on. Kuskikohtaiset säädöt vielä täysin tekemättä.
Kaakatus
29.07.2021, 14.27
https://am3pap007files.storage.live.com/y4mOJndoeArlXGqjPTxxaHq5fVJZbljEgKi94BgU0F6ww6Eys7 KKPuXQ6DyYdn4vxlv4-P-YA6CUEaTJrplqtW1gc2Id99Qi0kqEDPJtcsUtlaeXkoS-fKIeq3Ln6EXxjCIPcuOSpVu-sDNjeVN8ynD31Js-VIo1X-hqa_-ZPO6ieGD_0DTFb3khom16kB8KpOT?width=1632&height=1224&cropmode=none
Noniin, nyt alkaa kokemuksia olla useammalta reissulta niin poluilla, kuin parkissakin. Tiivitettynä voisi sanoa, että toimii molemmissa erittäin hyvin. Jousitus ottaa töyssyt vastaan pehmeästi, mutta ei notku kiivetessä. Kaikkiaan pyörä tuntuu tosi tukevalta ja kevyeltä käsitellä. Sitä oikein yllättää itsensä miten pahoista paikoista voi mennä ilman vaarantunnetta.
Pientä säätöä ja uuden opettelua on ollut. Takakolmio on sen verran leveä, että alkuun kengän kannat hinkkasivat teipit irti. Noh, nykyisellään on järeämmät teipit ja jalatkin ovat alkaneet löytää paikkansa. Onneksi oli otettua reilun kokoiset polkimet.
Takajarru pitäisi todennäköisesti ilmata. Nyt kahva painuu lähes tankoon saakka ja tehot tuntuvat olevan välillä hukassa.
Headsetin kansi/korkki oli muovia ja halkesi kiristäessä. Vaihdoin metallisen tilalle. Muuten kaikki pelannut kivasti. Ei nitise eikä natise. Toivotaan, että myös pysyy sellaisena.
Headsetin korkin kiristys momenteissa on maksimissaan luokkaa 2 Nm, todellisuudessa vain juuri niin paljon että saa välykset pois. Jos olet saanut sen rikki kiristyksen yhteydessä olet todennäköisesti vääntänyt ruuvin liian tiukalle. Vaikka se muovia olisikin.
Kaakatus
31.07.2021, 12.55
Headsetin korkin kiristys momenteissa on maksimissaan luokkaa 2 Nm, todellisuudessa vain juuri niin paljon että saa välykset pois. Jos olet saanut sen rikki kiristyksen yhteydessä olet todennäköisesti vääntänyt ruuvin liian tiukalle. Vaikka se muovia olisikin.
Joo, oma vikahan tuo oli. Ensin tuntui pyörivän tyhjää ja sitten sanoi naps.. Noh, onneksi ei ollut kalliit oppirahat.
Löytyisikö Turun läheltä sovitettavaksi uuden geometrian Jeffsy koossa L? Spectral joutanee vaihtoon ja kovin kiinnostaisi nyt Jeffsy. Tosin ens vuodelle menee saatavuus....
Mutta olen ikävästi M ja L välissä 175cm pituisena. Spectralin M on vähän lyhyt, mutta siinä satulaputki niin korkea, että L ei tule kysymykseen. Uusi 29" sen sijaan olisi geolta OK, mutta tekis mieli välillä YTtä testata.
Takuu asioista. Miten yt:n kanssa on menetelty jos vika on ollut osissa, ei itse rungossa? Onko vastuu yt:n hoitaa asia kuntoon?
Lähtökohtaisesti myyjä niistä vastaa, voi olla hankalaa ja aikaa vievää lähetellä osia ympäri maailmaa, ehkä kannattaa reklamoida myös suoraan valmistajalle?
JohnnyBuzz
17.06.2022, 15.40
Lähtökohtaisesti myyjä niistä vastaa, voi olla hankalaa ja aikaa vievää lähetellä osia ympäri maailmaa, ehkä kannattaa reklamoida myös suoraan valmistajalle?
Kyl mä näkisin, että aina oikea taho yhteydenotolle on tuotteen myyjä. Komponenttivalmistaja ei ole asiakassuhteessa kuluttajaan, vaan pyörävalmistajaan. Toki myyjälle voi ehdottaa asian hoitamista paikallisesti, mikäli tuotteelle löytyy Suomesta edustaja.
Propainin ja Canyonin kautta ainakin on saanut tarvittaessa uutta osaa tilalle (jarru, satula ja hissitolppa).
Onkos porukalla minkälaisia kokemuksia nykygeon Caprasta? Sellanen pyörä kiinnostais, joten kiva olis kokemuksia kuulla. Minkälaista ajoa/maastoa olette ajaneet ym.
Onkos porukalla minkälaisia kokemuksia nykygeon Caprasta? Sellanen pyörä kiinnostais, joten kiva olis kokemuksia kuulla. Minkälaista ajoa/maastoa olette ajaneet ym.
Itellä on uusi capra mullettina. Oon kyllä tykännyt, L koossa geometria ja rengastus osuu tämmöiselle välikokoiselle 178cm tynkäjalalle melkolailla hyvin. Pääasissa oon kierrellyt parkkeja , mutta on sille useampi polkulenkkikin tullut. Tuommoiset perus 30-50km polkulenkit menee varsin kohtuullisesti, mutta enemmän joutuu hikoilemaan kuin traili pyörällä.
Vaikka joustoa ja painoa alumiinisessa enskapyörässä on toki siihen käyttöön vähän reilusti. Parkissa pyörä toimii omassa neppailussa oikeinkin hyvin. Coilia itellä ei oo aikaisemmin ollut. Kun sen viimein sai kalliilla rahalla säätöihin, niin toimii tuossa pyörässä omaan makuun hyvin.
Pyörässähän on melko lyhyt reach jos vertaa moniin muihin L kokoisiin runkoihin. Riippuu varmaan kuskista ja mieltymyksistä onko se hyvä vai huono asia.
Kyllä. Otin suomalaisiin jälleenmyyjiin yhteyttä. Yhtä firmaa lukuunottamatta kaikki nosti kädet ilmaan ja ilmoitti ettei hoida takuuasioita ollenkaan. Osat lähti nyt sitten Saksaan, josta YT lähettää ne eteenpäin tiesminne. Ei tarvi tänä kesänä odotella saavansa takaisi.
Kyl mä näkisin, että aina oikea taho yhteydenotolle on tuotteen myyjä. Komponenttivalmistaja ei ole asiakassuhteessa kuluttajaan, vaan pyörävalmistajaan. Toki myyjälle voi ehdottaa asian hoitamista paikallisesti, mikäli tuotteelle löytyy Suomesta edustaja.
Edellisessä YTssä rockshoxin iskarin kanssa toimittiin juurikin näin. Paikallinen firma sen laittoi kuntoon. Mutta näiden osien kanssa piti lähettää Saksaan.
Yt ei tarjonnut kyllä mitään vaihtoehtoista tapaa. Jos ois viimeiset rahat ollut pyörässä kiinni, olisi ajaminen jäänyt kokonaan tältä kesältä.
Yllättäen oli pyöriä saatavilla "suoraan hyllystä" kun viikko sitten tuli tarve uudelle maasturille. Viime viikon keskiviikkona tilaus ja nyt maanantaina tuli kuriirilta viestiä siitä minä päivänä ens viikolla voin ottaa pyörän vastaan.
Tilauksessa on kevyen luokan trailitäpäri izzo. Edullisempana core2 mallina. Harmaa väri ja L koko. Oma tuossa koossa ja värityksessä tais olla viimeisiä kun nyt jälkellä siitä koosta ja mallista on enää mustia.
Pari asiaa mietityttää vähän valmiiksi. Stemmi 60 mm kuulostaa hieman pitkältä. Vaikka itse olen kokosuosituksen yläpäästä kyllä. Hissitolppa on myös vain 150 mm. Mä olisin ottanut kyllä mieluummin 170 millisen joka tulee vasta xl-pyöriin. Tai vaikka 185 millisenkin. Mun mielestä se pidempi olis L pyöräänkin parempi. Onhan siinä lyhyempi istuinputkikin jolloin pidempi tolppa käy yhtä hyvin.
Izzosta löytyy kyllä positiivisia arvosteluja. Ei enää montaa päivää että pääsen itse kokeilemaan.
- 2020 vuodelta edullisiin trailipyöriin verrattuna testivoitto https://enduro-mtb.com/en/yt-izzo-comp-2020-review/
- 2022 edullisten trailipyörien testimenestys: https://www.pinkbike.com/news/field-test-yt-izzo-core-2-ready-to-climb.html ja https://www.pinkbike.com/news/video-5-value-full-suspension-bikes-ridden-and-rated-field-test-roundtable.html
- Kohtuu hyvät arviot 2022 https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/mountain-bikes/full-suspension-mountain-bikes/yt-izzo-core-2-review/
Onko Yt:n Postman hissitolpan kanssa ollut ongelmia? Mulla lakkas toiminta. Ensin liikkui nihkästi ja lopulta ei ollenkaan. Vaikutti että vaijeri vain löystyi mutta tynnyrisäädöllä kiristyksen jälkeen apua ei tullut. Seuraavaksi epäilin vaijerin katkenneen tai luistaneen löysälle mutta siitäkään ei ollut kyse. Tolpan pohjassa mekanismissa joka avaa "venttiilin" vaijerin vetämänä oli jotain vikaa. Avasin ihan käsipelillä muovisen kierteen tolpan päästä ja "ilmaruodon" päässä olevan alemman muovimötikän irti ilmaruodosta. Sitten pyörittelin ne takaisin kiinni ja vaijeri kuntoon ja pyörä kasaan. Ja kaikki toimi jälleen! En edes tiedä mitä tein mutta yllätyin positiivisesti. Mutta nyt parin ajotunnin jälkeen sama ongelma ilmeni jälleen. Ilmeisesti se ilmaruodon päässä oleva kappale pääsee löystymään ja silloin se järjestelmän avaava nuppi ei ole enää tarpeeksi ulkona jonka seurauksena vaijerinveto ja siihen liittyvä "linkusto" ei pysty enää työntämään nuppia kylliksi. Yhden espanjankielisen tai jotain videon löysin jossa kaveri kiristeli samat osat ja sai myös tolpan toimimaan. Ratkaisu ei vain omassa tapauksessa ollut kestävä. Tolppa on aika työläs ottaa esiin ja purkaa jatkuvasti. Mietin jos se on se pieni kierre ilmaruodon päässä joka löystyy nyt jostain syystä toistuvasti,niin laittaisko tipan ruuvilukitetta ja koittais myös kiristää tiukempaan.
Ks. 4 min alkaen. https://youtu.be/XCtzEd2hFNc
F. Kotlerburg
07.08.2023, 09.46
Ei ole itsellä ollut ongelmia, mutta käsittääkseni tuo tolppa on uudelleen brändätty SDG Tellis niin sillä voi löytää lisää apua.
Kiitos vinkistä. Tutkin niiden ohjeita.
Edit. Tarttisin ilmeisesti tällaisen sinänsä edullisen työkalun, jotta saisin osat kiristettyä kunnolla.
https://www.hi5bikes.fi/en/tuotteet/sdg-tellis-lock-nut-tool-2/
Tuo yllä kerrottu Yt dropperi vaati jälleen jo alkukesästä avaamisen ja uudelleen kokoamisen. Onnistuu mutta on hidasta ja työlästä. Tietty ruuvi pääsee siis löystymään tolpan sisällä ja tolppa lakkaa toimimasta. 2-vuoden takuuaika oli menossa umpeen, niin päätin testata YT:n takuun toimivuutta. Täyttelin takuupyynnön, sain ilmaiseen postiin oikeuttavan osoitetarran, lähettelin huoltoon elokuun alussa, sain hieman pitkän ajan päästä (elok 21.) kuittauksen, että on saapunut heidän "korjaamolle" mutta sen jälkeen ei sitten toviin kuulunutkaan mitään... Lopulta kuukautta myöhemmin 20.9 ilmoittivat, että ovat ottaneet asian työn alle. Sitten menin 3 viikkoa 10.10 asti, kun kertoivat että osa on kunnostettu (patruuna vaihdettu ja tiivisteet uusittu) ja että se meni takuuseen. Ja lopulta vasta 15.10 pistivät paluupostiin. Jonka hellässä huomassa se on edelleen. Palautekyselykin ehti jo meilitse tulla.
Eli YT:n takuu sinänsä toimii, informoivat hienosti eri vaiheista mutta käsittelyajat ovat törkeän pitkiä.
Onneksi oli kiinteä varatolppa jolla saatoin tän 2,5 kk ajan ajella.
Onko yt:llä pyörät kovin usein alessa? Mieitn lähinä kannattaako nykyinen työsuhdefillari lunastaa pari kuukautta etukäteen, jotta voi hyödyntää capra core 3 al:än -600€ hinnan
On ne viimeiset pari vuotta olleet useamman kerran alessa. Sitä ennen koronan hulluina vuosina alennuksia ei nähty vaan hinnat kohosi. Mutta jos nyt on ale niin seuraava saattaa olla vasta ajokauden jälkeen syksyllä. Caprasta tullee myös uusi malli lähitulevaisuudessa. Mun mielestä Jeffsy ja Capra on pitkälti pysynyt saman jo vuosia
Edit. Tätä veikkas myös pinkbike.com. https://www.pinkbike.com/news/20-bikes-that-could-be-updated-in-2025.html
Tuli tuo capra 3 al nyt tilattua, nyt vaan toivotaan että tulee nopiasti [emoji23] spekseissä takarenkaan max leveys 2.4, mutta osaako kukaan sanoa menisikä tuonne 2.6?
Luultavasti menee, mut eipä 2.6 renkaalla tuommosessa pyörässä oikein mitää tee.
Luultavasti menee, mut eipä 2.6 renkaalla tuommosessa pyörässä oikein mitää tee.
Lähinnä sitä mietin että hommaanko nyt lopputalveksi/kevääksi tuohon omia nastoja vai lainaanko ht:sta
JohnnyBuzz
23.02.2025, 22.13
Lähinnä sitä mietin että hommaanko nyt lopputalveksi/kevääksi tuohon omia nastoja vai lainaanko ht:sta
Kannattaa mitata, onko se nykyinen rengas 2.6” oikeasti leveä. Usein noissa voi olla heittoa kapeampaan suuntaan. Mut jos oikeasti 2.6” leveä ja vielä nastoilla, niin en välttämättä laittaisi. Riskinä on, että nastat raapii ikävästi runkoon.
Mikä on muilla ollut toteutunut toimitusaika yt:llä? Meneekö lähelle tuota 12 työpäivää?
Onko yt:llä pyörät kovin usein alessa? Mieitn lähinä kannattaako nykyinen työsuhdefillari lunastaa pari kuukautta etukäteen, jotta voi hyödyntää capra core 3 al:än -600€ hinnan
Täähän vanheni hyvin, nyt näyttää olevan 450€ paremmalla alennuksella tarjolla ja pyörä jo suomessa [emoji23]
Palauta ja tilaa uus ??
Tai lähetä viestiä ja pyydä jos antaisivat alennusta ns. "hintatakuuna".
On kyllä kovat alet päällä.
Palauta ja tilaa uus ??
Tai lähetä viestiä ja pyydä jos antaisivat alennusta ns. "hintatakuuna".
työsuhdepyörä, joten antaa olla. Ei aina voi voittaa alennuksissa :p
Tilasin YT:ltä linkustoon laakerisetit omaan ja kaverin Izzoon eli 2x. Sain yhdet. Saapa nähdä mikä sota tästä tulee.
Sain kun sainkin hyvityksen yt:ltä tuosta caprasta [emoji28] 14 päivän hintatakuu pyörän vastaanotosta heillä ja gobybike puljasi hyvityksen heille päin ja mulla on nyt hyvityksen verran huoltobudjettia käytössä ja jos ei tule käytettyä niin soppari päätetään aikaisemmin.
On kyllä paljon pyörää tuossa caprassa alle 3500€ [emoji7]
Saisinpa itsekin rahani takaisin toimittamattomista tuotteista.
Se on Yt sitten näköjään ongelmissa. Aika pahan maun jättää tuo, että myivät juuri ennen maksukyvyttömyyteen joutumista flash sale alessa pyöriä ja sitten perään ilmoittivat tilanneille, että pyörää ei toimiteta ja rahoja ei palauteta. Vaikka pyörä olis ollut varastossa lähetettävissä. https://www.pinkbike.com/news/yt-industries-begins-restructuring-under-self-administration.html
Vaikea sanoa, kun ei tunne Saksan lainsäädäntöä liittyen tuohon uudelleenjärjestelyyn. Se voi olla, etteivät voi toimittaa mitään ennen järjestelyä tilattua. Tai palauttaa rahoja. Saman tempunhan teki Pole. Aina kannattaa maksaa luottokortilla.
Joo niin se ilmeisesti menee. Mutta tuo,.että kerätään viimeiset hillot erikoissuurella alella, kun tilanne oli varmasti pomojen tiedossa näyttäytyy ikävältä ulospäin. Ilmeisesti sama lainsäädäntö mahdollistaa myös uusien pyörien tilaamisen tässä maksukyvyttömyysmenettelyssä/selvitystilassa eli vain ne kärsii, jotka tilasivat ennen mutteivät saaneet vielä toimitusta.
Se, että pyöriä myytiin 50 % alella just ennen saattaa selittyä sillä, että sillä koitettiin saada viime hetkillä rahaa sisään juurikin rahojen loppumisen välttämiseksi. Mutta ei onnisrunut.
Pinkbiken palstalla närää näyttää myös herättävän omistaja/perustaja tms äijän leveily parilla useamman miljoonan arvoisella harvinaisella Porschella. No jossain kohtaa firmalla meni varmaan hyvin tai ukko myi niitä firman osakkeita/osuuksia hyvään hintaan pois. Toisen ihnettelyn ymmärrän paremmin eli sen,.että yt:llä on kuitenkin suht pieneksi firmaksi käsittämättömän kallis kisatiimi kallispalkkaisine kuljettajineen maailmancuppia kiertämässä.
Vaikea sanoa, kun ei tunne Saksan lainsäädäntöä liittyen tuohon uudelleenjärjestelyyn. Se voi olla, etteivät voi toimittaa mitään ennen järjestelyä tilattua. Tai palauttaa rahoja. Saman tempunhan teki Pole. Aina kannattaa maksaa luottokortilla.
No sama käytäntö jokaisessa konkurssissa: ennakkoon maksetut rahat jäävät konkurssipesään, pesän ei tarvitse toimittaa tuotetta. Se on vain tyhmää maksaa ennakkoon ja toivoa että tavara joskus tulee. Luottokortilla maksajalla on sentään mahdollisuus saada rahat korttiyhtiön kautta.
Vastaavan kuprun teki aikanaan Suomessa mm Anttila, joka ensin laittoi kovan alennusmyynnin pystyyn, veti liinat kiinni ja jätti tavarat toimittamatta sekä ennakkomaksut palauttamatta. Konkurssipesä maksoi osan kuluttajien saamisista vuosia myöhemmin.
Tämäkään ei ole kyllä kovin nättiä, että heidän nettisivuillaan ei asiasta kerrota. Mainostetaan kuinka Yt-tiimi on asiakkaan tukena asiassa kuin asiassa...
Aspan täysin tukkoon mentyä tässä tilanteessa (ja saksalaiset vielä kesälomilla) aspan ruuhkautumista kyllä pahoitellaan (syytä kertomatta). https://www.yt-industries.com/support/customer-care
Buying direct doesn't mean you're on your own – YT Customer Care has your back.
If things go wrong, our dedicated team is on standby to get you the support you need, wherever you need it.
No sama käytäntö jokaisessa konkurssissa: ennakkoon maksetut rahat jäävät konkurssipesään, pesän ei tarvitse toimittaa tuotetta. Se on vain tyhmää maksaa ennakkoon ja toivoa että tavara joskus tulee. Luottokortilla maksajalla on sentään mahdollisuus saada rahat korttiyhtiön kautta.
Vastaavan kuprun teki aikanaan Suomessa mm Anttila, joka ensin laittoi kovan alennusmyynnin pystyyn, veti liinat kiinni ja jätti tavarat toimittamatta sekä ennakkomaksut palauttamatta. Konkurssipesä maksoi osan kuluttajien saamisista vuosia myöhemmin.
YT:n kohdalla kyseessä ei kuitenkaan ole vielä konkurssi vaan vapaaehtoinen uudelleen järjestely.
Jälkikäteen toki helppo sanoa, mutta kyllä tuollainen valmistajan suoramyynnin 50% ale pitäisi herättää jotain kysymyksiä. Mutta onhan siitä joku sananlaskukin, mitä ahneelle käy…
Niin en tiedä. Viisaimmat löytyy aina näissä tilanteissa. Luottokortilla tietenkin pitää ostaa niin on jotain turvaa. Ajokaveri tuolta uuden fillarin osti 40% alella maaliskuulla. Hienosti tuli viikossa ovelle. Oli toki ylivuotinen.
Aleja on vähän siellä sun täällä nyt kun pyöräteollisuudella menee huonosti. Tuolla Pinkbiken kommenteissa oli, että toi Fazua-pohjainen Decoy on ollut ihan susi ja takuukeissejä järkyttävä määrä. Canyonkin joutui vastaavan akkuhässäkän takia vähän pulaan...
Jälkikäteen toki helppo sanoa, mutta kyllä tuollainen valmistajan suoramyynnin 50% ale pitäisi herättää jotain kysymyksiä. Mutta onhan siitä joku sananlaskukin, mitä ahneelle käy…
Samaa mieltä.
YT:n kohdalla kyseessä ei kuitenkaan ole vielä konkurssi vaan vapaaehtoinen uudelleen järjestely.
Vastannee aika pitkälle suomalaista yrityssaneerausta, sen perusteella mitä internet tarjosi informaatiota. Jos se riittää, niin kuluttajan oikeudet saada maksettu tuote tai palvelu ovat sinällään turvatut, mutta lainsäädäntö antaa mahdollisuuden viivästyttää toimitusta.
Valitettavasti vaan aina yrityssaneeraus ei pääty onnellisesti, vaan lopputulemana on kuitenkin konkurssi.
Jengi vetaa aina hirveät itkupotkuraivarit näistä konkurseista yms. selvitystiloista. Pyörät pitäisi aina saada mahdollisimman halvalla eli tilata netistä ja sitten ihmetellään kun firma menee nurin kunnon myynyt liian halvalla. Ja aina menee sekaisin firman ja omistajan rahat, siis yleensä vain yleisöllä, toki myös välillä firmoilla :D. Eihän nämä mitään puhallusfirmoja ole että viedään asiakkaan rahat ja häivytään. Eikä Fazuan moottoriongelmat ja Canyonin akkuongelmat ole fillari firmojen vika, mutta ne joutuu kaikki hoitaan ja iso lasku niillekin tulee kun on laitettu rahat jonkun pyörän suunnitteluun ja tekemiseen ja sitten niitä ei menekään enää kohta kaupaksi kun moottorit on ihan paskoja. Canyonin tqpauksessa akut, mutta kukaanhan ei varmaan ostaisi Shimanon moottorilla varustettua pyörää anyway. Toivotaan että homma selkeytyy nopeasti ja operaatiot palaavat normaaliin päiväjärjestykseen, Simplonikin selvisi ja kilpailutoimintakin pyöri ainakin enduron osalta niillä normaalisti.
Vastannee aika pitkälle suomalaista yrityssaneerausta, sen perusteella mitä internet tarjosi informaatiota. Jos se riittää, niin kuluttajan oikeudet saada maksettu tuote tai palvelu ovat sinällään turvatut, mutta lainsäädäntö antaa mahdollisuuden viivästyttää toimitusta.
Valitettavasti vaan aina yrityssaneeraus ei pääty onnellisesti, vaan lopputulemana on kuitenkin konkurssi.
Kirjoitit kuitenkin taas suoraan konkurssista.
Juu, ei pääty. Siksi kirjoitin "ei kuitenkaan ole vielä".
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.