PDA

Näytä tavallinen näkymä : Yt industries pyörät

Sivut : 1 [2] 3 4

mattim
14.06.2017, 20.01
Valistuneesta vastauksesta en tiedä, mutta itse olen 178 cm ja L koon Jeffsyä 29 hieman kokeillut. Passeli koko, mutta enemmän mieltymyksestä kiinni. Mulla pyörissä satulan päälle 74,5 cm keskiön keskeltä.
Itse ostaisin ehkä M-koon Jeffsyn kotipolkujen kikkailuun, kun olisi pystympi ja leppoisampi. Hauskempi myös, jos sen 30 m kerralla pääsee alamäkeen kuten meillä päin.. L-kokoon kääntyisin, jos ajaisin Jeffsyllä enskakisojakin. Kaikki muut pyöräni ovat nimelliskokoa M paitsi Caprani on kokoa L ja se onkin pelkkään mäkiajoon ja enskakisailuun minulla.
Jos nyt vertaan vaikka Pivotin Mach 429SL ja Mach 6 m-koossa, niin molemmat istuu kuin nyrkki silmään mulle tänne kotipoluille, vaikka geot Mach 6 kertoo pyörän olevan liian lyhyt minulle. Toisella tekee mieli ajaa reipasta vauhtia ja toisella hyppiä ja pomppia joka paikasta. Pyörien luonteet ovat aivan erilaiset ja mittoja tuijottamalla se ei selviä.
Olen itse sitä mieltä, että pitkäjalkaisen tulisi kääntyä mieluummin pienemmän rungon puolelle yläkropan ollessa suhteessa lyhyt kokonaispituuteen. Itseni miellän "pitkäjalkaiseksi". Tämä tuntuu välillä unohtuvan, kun puhutaan pelkästä jalan mitasta pyöräkokojen yhteydessä. Sitten siihen vielä laskuihin mukaan miten taipuisa on takareisistä ja alaselästä...
Tietämättä ja tuntematta kuskia äkkiseltään veikkaisin M-koon olevan sinulle sopivampi. Jos meinaat lähteä enduroa ajamaan, niin sitten L.
Ja ainoa YT-pyörien surkeus on Rallinaaman keskiöt, mutta kulutustavaraahan ne on..

Itse taas olen ajatellut asian juuri niin päin että suhteessa pitkäjalkainen hyötyisi isommasta rungosta kun ollaan siinä rajoilla että ottaako isompi vai pienempi. Perusteluja: pienemmän rungon tapauksessa satulan joutuu nostamaan tosi ylös. Tämä aiheuttaa sen että ohjaamo jää alas ja ajoasento on etukeno -> vaikeuttaa haastavassa maastossa ajoa. Ja korkeampi runko ei haittaa kun jalat ovat pitkät niin ei iske haaruksia runkoon.

Mutta tämä edellyttää tietenkin että stemmi on ainakin 60 tai 70 mm niin pystyy lyhentämään ajoasentoa kun selkä on sitten suhteessa lyhyt. Jos pyörässä on valmiiksi pitkä reach ja 30 mm stemmi niin silloin ei tietenkään voi valita ylikokoista runkoa.

golfer
14.06.2017, 21.13
Korkeaa tankoa kehiin ja stemmi ylös. Näin tein Mach 6 kohdalla, 30 mm riser kun sattui olemaan nurkissa. Toki aika ylhäällä tanko on myös 429 SL tapauksessa. Ajoin ennen Epicillä ja runttasin tangon alas ja stemminkin alaspäin. Pyörän henki oli vain niin erilainen. Tykkäsin myös sen ajoasennosta. Kaikella setupilla pystyy ajamaan, hakemalla löytyy se itselle eniten nautintoa tuottava.

aetuonon
14.06.2017, 22.55
Kävin Mach 6:sta koeajaa M-kokoisena eräällä yksityisellä. Stemmi oli arviolta 5 senttinen. Kokemukseksi jäi, että istuen ehkä hieman lyhyt, mutta seisoessa tanko jäi selkeästi liian alas ja taakse johtaen hieman teknisessä alamäessä hyvin epävakaaseen tunnelmaan. Ehdottomasti tarvitsen reachia enemmän luultavasti stackia myös, en vaan osaa sanoa kuinka paljon enemmän. Samoin top tube + stemmi pituus saisi olla hieman pidempi.

aetuonon
14.06.2017, 23.02
Olisiko pk-seudulla kellään M tai L -kokoista Jeffsy 27:aa? Ois aavistuksen kiirus :)

aetuonon
16.06.2017, 00.08
Suuri kiitos Krabballe testiajomahdollisuudesta, M-kokoinen Jeffsy taitaa lähteä tilaukseen ja siihen 60-70 mm stemmi.

aleksik
16.06.2017, 10.32
Suuri kiitos Krabballe testiajomahdollisuudesta, M-kokoinen Jeffsy taitaa lähteä tilaukseen ja siihen 60-70 mm stemmi.

Mulle on tulossa L koon jeffsy ja stemmi menee luultavasti vaihtoon, joten jos haluat vaihtaa tuon M-koon 50mm stemmin tuohon L-koon 60mm stemmiin niin laita vaikka yv.

Krabba
17.06.2017, 17.22
Eipä kestä :D Lähtikö pyörä jo tilaukseen?

nopsako
18.06.2017, 09.45
Lista lyhenee..
Capra AL ja AL Comp välillä ei vissiin ole muuta eroa kuin voimansiirto ja takaiskari? Onko tuo 600€ lisäpanostuksen väärti?

Seuraavaksi tulee, että 2200 -> 3400€, että saa paketin kuiturungolla? Periaattessa ehdin jo varautua käyttämään tuon 3500€ pyörään, mutta mietin, että tuleeko maksettua turhasta. Tuolla 1000€ saa päivitettyä AL melko reilusti, jos siltä tuntuu. GX just asennettiin kaverin Cubeen ja on kyllä itselle ihan riittävän hyvä, että en näe päivitystä X1 kovinkaan merkittävänä. Tuolla 1000€ saa pyörään jo melko soivaa kiekkosettiä, jos jotain haluaa panostaa.

hana79
18.06.2017, 11.30
Ja oliko jarruissa enemmän säätöjä.
Minulla on tuo AL, vaihteisto on hyvä ja pyörä muutenkin. Mutta takaiskari on just se mikä on "heikoinlenkki" ehkä, kun ei saa lukittua. On vain reboundin säätö.
Että jos ylämäkiä harrastat myös kannattaa ehkä panostaa Comppiin?

nopsako
18.06.2017, 11.39
Ja oliko jarruissa enemmän säätöjä.
Minulla on tuo AL, vaihteisto on hyvä ja pyörä muutenkin. Mutta takaiskari on just se mikä on "heikoinlenkki" ehkä, kun ei saa lukittua. On vain reboundin säätö.
Että jos ylämäkiä harrastat myös kannattaa ehkä panostaa Comppiin?

Oishan tuosta tarkoitus tehdä jokapaikan höylä. Notkuuko kovasti nousuissa? Nykyinen FOX float 120mm iskari on aina löysimmällä ja en huomaa haitaksi asti notkumista, ainakaa perusajossa. Putkelta ku runttaa niin sit notkuu molemmista päistä. Onko paremmassa ihan oikea lukko, vai niin sanottu, sillä jos ei mene kunnolla lukkoon, niin ainahan nuo tuppaavat notkumaan. Mut joo, mäkiä tullaan nousemaan siinä missä laskemaankin.

hana79
18.06.2017, 15.07
Oishan tuosta tarkoitus tehdä jokapaikan höylä. Notkuuko kovasti nousuissa? Nykyinen FOX float 120mm iskari on aina löysimmällä ja en huomaa haitaksi asti notkumista, ainakaa perusajossa. Putkelta ku runttaa niin sit notkuu molemmista päistä. Onko paremmassa ihan oikea lukko, vai niin sanottu, sillä jos ei mene kunnolla lukkoon, niin ainahan nuo tuppaavat notkumaan. Mut joo, mäkiä tullaan nousemaan siinä missä laskemaankin.

Jokapaikan höylä se minullakin on. Parikertaa kerkesin vasta kokeilla ennen kuin kaatusin ja solisluu petti... Että ei se notkuminen nyt niin hirveesti ole haitannut. Ja ylämäki kisoja en ajele ;). Nii ei sitä iskaria varmaan kokonaan lukkoon saa vaan jäykemmäksi? Keulan saa jäykemmäksi. Onkohan keuloissa eroja?

nopsako
18.06.2017, 17.56
Jokapaikan höylä se minullakin on. Parikertaa kerkesin vasta kokeilla ennen kuin kaatusin ja solisluu petti... Että ei se notkuminen nyt niin hirveesti ole haitannut. Ja ylämäki kisoja en ajele ;). Nii ei sitä iskaria varmaan kokonaan lukkoon saa vaan jäykemmäksi? Keulan saa jäykemmäksi. Onkohan keuloissa eroja?

Molemmissa näytti olevan Lyric RC.. näin muistelen. Onko kellään Oulussa Capra Al/compo/cf?

aetuonon
19.06.2017, 10.24
Eipä kestä :D Lähtikö pyörä jo tilaukseen?
Tilaus on laitettu ja maksettu. Jospa se Juhannuksen jäljeen tulisi.

nopsako
28.06.2017, 19.10
No nyt tuli sit hommattua itsellekin Yt Carpa Cf Pro 2015. Piti ostaa pelkkä runko, mutta lopulta ostin koko pyörän. Sain sen verran kovan diilin, että tällä kertaa jäi uusi ostamatta. Ajamaan en ole vielä päässyt ku vaatii vähän kasaamista, hissitolpan letkun lyhentämistä sekä voimansiirron huoltoa. Sanotaanko näin, että en oo koskaan ollut pyörän suhteen näin malttamaton ja rakastunut. Koeajoin 2016 vuoden AL alua, joka oli aivan huikea.

hofu
30.06.2017, 02.08
Kertokaahan arvon capra al ja comp miehet; oletteko olleet tyytyväisiä e1900 spline vanteisiin?

eks
14.07.2017, 23.34
YT:n outlettiin ilmestyny lisää ylivuotisia fillareita. Largeaki tarjolla.

mattim
15.07.2017, 08.52
Kertokaahan arvon capra al ja comp miehet; oletteko olleet tyytyväisiä e1900 spline vanteisiin?

Mulla ei ole yt:tä mutta nuo kiekot on alkuperäisasennuksena myös Mondrakerissa. Tyytyväinen siinä mielessä että ovat kestäneet kaiken mitä olen uskaltanut niille tarjota. Ei edes meinaa vaatia rihtailua. Varmaan ei kovin kevyet kyllä ole jos sitä pitää tärkeänä.

hana79
16.07.2017, 12.37

Ei valittamista. Edellisessä pyörässä oli myös samat vanteet, hyvin kesti.

kauris
17.07.2017, 11.07
Tämä olisi kyllä houkutteleva tarjous.
Kashimaa, kuitukiekkoa, kuitustongaa, kuitukampea. Ja jäljellä L-koko outlet 2016 Jeffsystä.
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/886/sCategory/9920

Mulla ei hallitus silti anna ostaa. Yleensä ostan kysymättä mutta nyt menin ottamaan puheeksi ja nyt ei heti kehtaa tehdä vastoin selvää mielipidettä.

edit. jaha, nyt se onkin loppu. Eilen illalla oli vielä L-koko jäljellä.

KeijoM
18.07.2017, 22.12
Tämä olisi kyllä houkutteleva tarjous.
Kashimaa, kuitukiekkoa, kuitustongaa, kuitukampea. Ja jäljellä L-koko outlet 2016 Jeffsystä.
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/886/sCategory/9920

Mulla ei hallitus silti anna ostaa. Yleensä ostan kysymättä mutta nyt menin ottamaan puheeksi ja nyt ei heti kehtaa tehdä vastoin selvää mielipidettä.

edit. jaha, nyt se onkin loppu. Eilen illalla oli vielä L-koko jäljellä.

Parisuhde loppui, kun laitoit viimeisen L-kokoisen tilaukseen? :D

kauris
18.07.2017, 22.41
:) Näin ei sentään käynyt.
Nyt odottelen jonkin aikaa ja ostan sitten vielä kalliimman. Ja lohdutukseksi tilasin eilen illalla vanhaa pyörään uudet Shimano Zeen jarrut.

CaptainE
16.08.2017, 22.45
Saiskos apua, Tampere-Valkeakoski-Hämeenlinna akselilla Jeffsyä koe istuttavaksi? 178 ja inseam 84... M vai L koko mietinnässä..

Kuke
16.08.2017, 23.12
Kyl mää sanoisin että L noilla mitoilla. Ite oon 175 ja 82. Ajan M kokosella jeffsyllä ja välillä kaipais isompaa alle.

velib
17.08.2017, 00.13
Tampereelta löytyis 29" L. Suosittelisin sitä noilla mitoilla, inseam on tosin aika siinä rajalla, mutta pitäis mennä.

CaptainE
17.08.2017, 12.15
Okei, laitan yv:n sulle!

elasto
17.08.2017, 14.00
Täällä samat mitat Kuken kanssa ja sama runkokoko. Aikalailla rajatapaus olen mielestäni. CaptainE:n mitoilla kyllä selkeästi jo L. Jos siis 29 Jeffsystä puhutaan. 27,5:ssä on hieman eri geometria.

Kolme9
17.08.2017, 22.29
82inseam täällä ja L alla, hyvin sopii.

mikke85
03.10.2017, 21.42
29 jeffsyä on kiikarissa.
Mutta koko on vielä hakusessa. pituutta löytyy 177/83cm eli joko M tai L.
Voisiko joku mitata L kokoisen minimi etäisyys bb ja sataln kiskojen väliin silloin kun hissitolppa on täysin ulkona. Katsoin pinbiken foorumia ja olin tulkitsevani sen mitan 69 cm, voiko pitää paikkaansa?
Mulla on satula omassa pyörässä noin 67-68cm korkeudella.

nopsako
03.10.2017, 21.52
Mä oon 177cm ja L koko 150mm tolpalla on liian korkea, M koossakaan ei jää kuin cm putkea näkyviin [emoji23] monen about mun mittaisen kanssa puhunut, niin sama ongelma tuntuu olevan. Muuten ei ole väliä, että ottaako M vai L:n. L on lähempänä normaalia 17-18" ajoasentoa ku M on lyhyt, todella aggressiivinen asento. 120-125mm tolppa ja L koko ois bueno.

elasto
05.10.2017, 09.51
29 jeffsyä on kiikarissa.
Mutta koko on vielä hakusessa. pituutta löytyy 177/83cm eli joko M tai L.
Voisiko joku mitata L kokoisen minimi etäisyys bb ja sataln kiskojen väliin silloin kun hissitolppa on täysin ulkona. Katsoin pinbiken foorumia ja olin tulkitsevani sen mitan 69 cm, voiko pitää paikkaansa?
Mulla on satula omassa pyörässä noin 67-68cm korkeudella.

Mulla mitat 175cm/82cm ja M-kokoinen Jeffsy 29 alla. Tasan 4cm on putkea ulkona 150mm Reverbissä, joten pystyisin juuri ja juuri ajamaan myös L-kokoisella tuo 150mm Reverb slämmättynä se tolpan kaulus ihan pohjaan asti runkoon, koska L-kokoisessa on juurikin 4cm korkeampi seat tube.

mikke85
07.10.2017, 00.46
Kiitos mitoista.

Pääsin kokeilemaan spesssun camberia M kokoisena. sillä on geometriat hyvin lähellä jeffsyn M kokoa. Ja totesin sen olevan turhan ahdas. Olihan se kiva silloin kuin päästi menemään, mutta jos haluaisi viihtyä satulassa pidempää aikaa niin turhan ahtaan oloinen. joet L kokointn lähtee Tilaukseen, jos alumiinisenä enää löytyy. olishan cf one ja two ihan hyvissä hinnoissa tällä hetkellä. En vain näe sen kilon takia tapeelliseksi maksaa siitä.

velib
07.10.2017, 07.59
Aika lailla 69 cm näyttäisin saavan itse tuolle mitalle L-koon Jeffsyssä. Muutama milli sinne tänne. Tällä hetkellä keskiöstä satulan kiskojen puoliväliin 72,5 cm ja tolppaa ulkona n. 3,5 cm.

kauris
28.11.2017, 13.17
Jaha, onkohan uudet mallit tulossa julkaisuun, kun Yt:n nettisivut ovat poissa huoltokatkon takia.
Kuluvan vuoden mallithan ovat olleet alessa viime kuukaudet ja mm. enduro-pyörien testissä hiljattain erinomaisesti pärjännyt Jeffsyn 27 cf pro race mallia sai hetken esim L koossa ihan hyvään hintaan. No toki pari päivää testin ilmestymisen jälkeen oli loppuunmyyty sekin mutta itseäni mm. hieman kutkutti. http://enduro-mtb.com/en/10-fastest-enduro-bikes-in-test/

Uusien mallien myötä etuna tullee olemaan ainakin Sramin 12-pykäisten Eagle-sarjojen tulo. Hinnatkin luultavasti taas vähän nousee.
Mutta mitä muuta tulee (plussaa, pidempijoustoista kaksysiä, boostia myös etupäähän, pidempää reachiä?)? vai tuleeko mitään tuollaista ja miten uudet värit. Löytyisikö vähän rohkeampiakin vaihtoehtoja.

Janski80
01.12.2017, 18.34
Jeffsy cf one 29 pistetty tilaukseen pitkän harkinnan jälkeen. Pyörän hinta laatu suhde tarjousessa aikalailla kohdallaan.
Ainoa mikä jäi mietityttämään on e13 trs 29 kiekot, mistä ei itsellä ole mitään tietoa ja käyttökokemuksia ei meinaa oikein löytyä
netistäkään. Tubeless konversio pitää tehdä tietysti heti alkuun, ovatko vanteet jo valmiiksi teipatut vai ei?

Gommi
02.12.2017, 21.14
Jaha, onkohan uudet mallit tulossa julkaisuun, kun Yt:n nettisivut ovat poissa huoltokatkon takia.
Kuluvan vuoden mallithan ovat olleet alessa viime kuukaudet ja mm. enduro-pyörien testissä hiljattain erinomaisesti pärjännyt Jeffsyn 27 cf pro race mallia sai hetken esim L koossa ihan hyvään hintaan. No toki pari päivää testin ilmestymisen jälkeen oli loppuunmyyty sekin mutta itseäni mm. hieman kutkutti. http://enduro-mtb.com/en/10-fastest-enduro-bikes-in-test/

Uusien mallien myötä etuna tullee olemaan ainakin Sramin 12-pykäisten Eagle-sarjojen tulo. Hinnatkin luultavasti taas vähän nousee.
Mutta mitä muuta tulee (plussaa, pidempijoustoista kaksysiä, boostia myös etupäähän, pidempää reachiä?)? vai tuleeko mitään tuollaista ja miten uudet värit. Löytyisikö vähän rohkeampiakin vaihtoehtoja.

Laittelin YT:lle viestiä, kun mietin Jeffsy AL 1:n tilaamista (jonka joku muu samassa tilanteessa oleva oli ehtinyt ensin suorittaa, ja nyt loppuunmyyty, harmi).

Vastauksessa luki, että ensi vuoden malliston julkaisevat "in the beginning of the next year".

Hardza
04.12.2017, 18.31
Nyt näyttäs olevan Jeffsy AL1 1999€. Taitaa tämä hinnan notkahdus aiheuttaa sen että pitää alkaa visaa vinguttaa..

Kanuuna
04.12.2017, 18.52
^27,5” L ja XL jäljellä. 29”:lla hinta pomppaa heti 2400€.
Itte en enää 27,5”-kelkkaan lähde vuoden 29” omistuksen jälkeen.

SamiMerilohi
10.01.2018, 13.12
Uudet mallit julkaistu. (https://www.yt-industries.com/) Ei suuria uudistuksia, paitsi Jeffsyssä ilmeisesti viimein siirrytty Boost-keulaan. Nyt on siis Boost-akseli sekä edessä että takana.

Hyvin näyttäisi saavan rahalle vastinetta uudessakin mallistossa.

Huge004
10.01.2018, 13.55
Caproissa on satulatolppa vaihtunut e*thirteen RST+ malliin mitä nopeasti katsoin.

Jeffssy:tä on saatavilla kaikkia kokoja mutta capraa ei ole kuin M:ää tällä hetkellä.

rocksted
10.01.2018, 15.52
Eikö noi Caprat ole viime vuoden malleja? Näyttäisi vain Jeffsyt uudistuneen

Huge004
10.01.2018, 16.05
Mietein ihan samaa että onko viime vuoden malleja.
Mutta rupesin katsomaan al comp revikoita niin niissä mainittiin kyllä reverb.

trance
11.01.2018, 15.26
Caprat mielestäny vielä vanhoja malleja. Kun ne myyty loppuunkin 😁. Jeffsy tiedoissa vielä virheitä esim kwulojen pituuden suhteen.

kauris
11.01.2018, 16.20
Ja kiekkoina 29 malleissa muka 27.5x30mm kehät.

elasto
07.02.2018, 09.37
Huomenna julkaistaan uusi Capra?

https://www.youtube.com/watch?v=HScr_Y9kLFA

kauris
07.02.2018, 13.47
Ulkomaisilla palstoilla on ihmetelty miksi tuossa videossa vilahteleva pyörä on kuulemma selvästi Ibis.

elasto
07.02.2018, 13.53
Ulkomaisilla palstoilla on ihmetelty miksi tuossa videossa vilahteleva pyörä on kuulemma selvästi Ibis.

No ei kai ne nyt voi sitä tulevaakaan pyörää siihen laittaa, kun se pilaisi koko yllätyksen?

EDIT: Sitä tosin en tiedä miksi siinä on pitänyt Ibis Mojo HD4:sta käyttää, kun varmasti omastakin talosta olisi joku fillari löytynyt.

EDIT2: Aika vähän siinä kyllä sitä pyörää näkyy, että sen puolesta varmaan voisi valmista tuotostakin käyttää ja voi olla, että olisi käytettykin, mutta näyttää vain Ibikseltä? Ehkä olemme huomenna taas hieman viisaampia.

köpä
07.02.2018, 19.40
Meneeköhän tohon 29 alu jefsyyn 27.5x2.8 rengas, nyt kun on boost päät?

tene
07.02.2018, 22.07
Itsellä pyörinyt 27.5x2.6" isp talven ajan 29-Jeffsyn takahaarukassa. En usko että 2.8" kumi mahtuisi siihen ongelmitta.

velib
07.02.2018, 23.07
Meneeköhän tohon 29 alu jefsyyn 27.5x2.8 rengas, nyt kun on boost päät?

Runkohan ei ole muuttunut, ja taakse ei ilmeisesti mene. Joku oli pinkbiken foorumilla sovittanut ja teoriassa mahtui, mutta liian vähän jäi tilaa pyöriä. Lisäksi laskisi keskiötä melko paljon. 2.6” 29” Nobby Nic ilmeisesti mahtuu, ja lienee aika lailla suurin kumi jonka Jeffsyyn saa mahtumaan.

Ps. Nyt on uuden Capran mainosvideo julkaistu, huomenna tullee mallit nettiin. Leffasta paljastuu myös syy miksi trailerissa ei näy YT:n pyöriä ;)

https://youtu.be/u4ehyHxaGWk

elasto
08.02.2018, 09.48
Hieno video! Mukavaa, että tekevät Caprastakin 29" version. Moni tuntuu tykkäävän isommasta kiekosta, mutta ajavat sen verran isosti, että on pitänyt Jeffsyä viritellä vähän järeämpään suuntaan. Itse tosin ajelen edelleen tyytyväisenä Jeffsyllä, koska mun meno on vähän rauhallisempaa.

J.Kottenberg
08.02.2018, 09.51
Youtuben puolelta aukesi esittelyvideos. Ehkä olen vähän vanhanaikainen, kun hiukan enemmän informaatiota uudesta mallista odotin. Varsinkin kun noin pitkä video oli tehty.

Lopussa sentään mainittiin uudesta Caprasta: 27.5 ja 29 , mutta en nähnyt täälläkin kiinnostusta herättänyttä 27.5+ -tietoa.

elasto
08.02.2018, 09.54
Youtuben puolelta aukesi esittelyvideos. Ehkä olen vähän vanhanaikainen, kun hiukan enemmän informaatiota uudesta mallista odotin. Varsinkin kun noin pitkä video oli tehty.

Lopussa sentään mainittiin uudesta Caprasta: 27.5 ja 29 , mutta en nähnyt täälläkin kiinnostusta herättänyttä 27.5+ -tietoa.

Se on vain mainos? YT:n sivuilla julkaistaan tänään kyllä tarkemmat speksit.

EDIT: Veikkaan ettei nuo plussakumit ole muutenkaan tuollaisissa enduro-tyylisissä pyörissä kauhean suosittuja enemmistön mielestä. Mun mielestä ohjauksesta tulee hieman epätarkka tuollaisella "liian isolla" kumilla, kun käytetään sille sopivia paineita. Lisäksi rengas alkaa taittumaan myös alle rajummassa menossa vaikka olisi kuinka leveä vanne. Ratkaisuna voi lisätä renkaaseen painetta, mutta siinä menetetään plussarenkaan ideaa/hyötyjä ja liian kovalla paineella renkaasta tulee vaan kivikossa pomppiva koripallo, koska siinä ei ole kauheasti paluuvaimennusta kumiseoksesta riippuen. Tuotakin voi tietysti hieman kompensoida iskunvaimentimien paluuvaimennuksella, mutta plussarenkaan hyöty jää silti mielestäni olemattomaksi.

pturunen
08.02.2018, 11.03
^käyttäjien mututuntuma ympäri nettiä tuntuu olevan, että 29" on nopeampi ajaa, plussa fiilistelyyn parempi. Tiedän sen yhden testin joka todisti siinä tilanteessa toisin.

J.Kottenberg
08.02.2018, 12.41
Olette varmasti oikeassa, mitä nopeuteen ja tarkkuuteen tulee. Epäilemättä myöskään vakavammin Enduroa ajavat eivät suuremmin ole pluskumien suosijoita. Ja eihän endurotykki ehkä muutenkaan taida olla ihan paras paikka plusrenkaille.

Oikeastaan odotin, tuoko po. valmistaja markkinoille runkoa jossa olisi isommat rengastilat, kun monet muut sellaisia malleja lanseeraavat. Mutta varmasti on perusteensa YT:llä uuden mallin yksityiskohtiin, ja se on sopivassa käytössä ja oikealla kuskilla varmastikin hyvä.

pturunen
08.02.2018, 12.43
Pinkbikessä tarjolla kuvaa...tai screenshottia tulevasta.

https://ep1.pinkbike.org/p5pb15591847/p5pb15591847.jpg

elasto
08.02.2018, 12.50
Olette varmasti oikeassa, mitä nopeuteen ja tarkkuuteen tulee. Epäilemättä myöskään vakavammin Enduroa ajavat eivät suuremmin ole pluskumien suosijoita. Ja eihän endurotykki ehkä muutenkaan taida olla ihan paras paikka plusrenkaille.

Oikeastaan odotin, tuoko po. valmistaja markkinoille runkoa jossa olisi isommat rengastilat, kun monet muut sellaisia malleja lanseeraavat. Mutta varmasti on perusteensa YT:llä uuden mallin yksityiskohtiin, ja se on sopivassa käytössä ja oikealla kuskilla varmastikin hyvä.

Noita plussatäpäreitä alkaa mun mielestä olemaan ihan hyvin jo markkinoilla, niin miksi et ostaisi vaan sellaista joka on jo olemassa? Tuntuu, että odotat kokoajan jotain uutuuksia ja olet kiinnostunut vain siitä kuinka suuri rengas niihin mahtuu.

J.Kottenberg
08.02.2018, 14.16
Mulla on jo plustäpäri. Hyödynsin XXL:n tarjousta. Hauska ja mukava se on ajella. Ja siihen menee 3" renkaat. Mutta se ei ehkä ole ihan sitä, mitä plustäpäriltä odotan. Ja kun jo on "koeajopyörä" niin olen ajatellut että vähän tarkemmin katselen seuraavan hankintaa, kun ei ole erityisempää kiirettä.

Mutta jos yleisesti pluspyörästä puhutaan, tai sellaista haetaan, on rengastila kyllä hyvin oleellinen seikka. Tietysti renkaan muutkin ominaisuudet on tärkeitä, mutta kyllä renkaan korkeus ja leveys ja ilmatila vaikuttavat paljon ajettavuuteen. Tässä tietysti tullaan makuasioihin, sekä erilaisen ajotavan vaikutuksiin.

kauris
08.02.2018, 14.46
yt:n sivut ovat alhaalla mutta vitalmtb on julkaissut koeajoraportin:
https://www.vitalmtb.com/features/The-Return-of-the-Goat-We-Ride-the-All-New-2018-YT-Capra,2195

pturunen
08.02.2018, 15.10
Hyvältä vaikuttaa ja kiinnostavia, teollisuuden haaraa haastavia valintoja. Edelleen Sramin jarrut Elaston kiusaksi :D

kauris
08.02.2018, 15.45
Jarrut voi onneksi aina vaihtaa. Itse ostin Sramin R jarrujen tilalle takajäykkääni ihan vain kokeilumielessä Shimanon Zeet.

pturunen
08.02.2018, 17.27
Eikö mitä, Sramin Code on oikeasti huippu. Pitää päivittää jossain välissä sellaiset.

pturunen
08.02.2018, 17.48
Melkoista suitsutusta saa Capra:

http://reviews.mtbr.com/2018-yt-capra-released

Metsänpeikko
08.02.2018, 18.52
Saisipa jeffsynkin xxl koossa.

Kipinöitä
05.04.2018, 22.29
Osaako joku yt:ltä pyörän tilannut kertoa, että tuleeko pyörä postin kyydissä kotiovelle vai postiin?

MH81
05.04.2018, 22.54
Osaako joku yt:ltä pyörän tilannut kertoa, että tuleeko pyörä postin kyydissä kotiovelle vai postiin?Minä tilasin vuosi sitten syksyllä ja kotiovelle asti tuli.

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla

Huge004
24.04.2018, 10.22
Moi,

Tässä nyt jo hetken aikaa katsellut itselle täpäriä ja yt merkkinä herättää ostohaluja.

Olen katsellut 27.5 capraa ja jeffsyä mutta en osaa päättää kumpaan sijoittaisin.

Haluja olisi harrastaa alamäki painotteista ajoa sen takia mietin capraa. Mutta perhellisenä aika on rajallista ja lähin bike park on yli 100km päässä.

Onko siis mitään järkeä ostaa capraa jos kesässä pääsee muutamia päiviä oikeasti ajamaan vähän kovempaa alamäkeen?
Muuten ajot olisi pääasiassa ihan normi polkuajoa sekä teknistämaastoa. Onko capra overkill siihen?

Ja sitten toisinpäin.

Jeffsy on varmasti loistava poluille ja tekniseen mutta miten sillä pärjää bike parkissa?

Kaverin kanssa olis puhetta kun jos/kun saan pyörän hommattua niin olisi tarkoitus kesälomalla lähteä leville katsomaan pyöräily mestoja.

Jos joku osaisi auttaa tai kertoa omia kokemuksia niin olisin kiitollinen.

Terv.
Mika

elasto
24.04.2018, 10.42
Hyvin on itsellä onnistunut parkkiajot ja enduro-kisat 29 Jeffsyllä, joten eiköhän se tuolla 27.5 Jeffsylläkin onnistu kun siinä on vielä enempi joustoakin ja esim. pidempi reach. Eli itse ostaisin Jeffsyn tuon kuvauksen perusteella. Uusi Capra on aika järeä vehje.

nopsako
24.04.2018, 10.53
Itsellä Capra ja on kyllä soiva myös polkurymistelyssä ja jokapaikan höylänä, MUTTA jos uusinta ostaa, niin Jeffsystä on tullut hitusempi rouheempi ja lähempänä viime vuosien Capraa, mutta 29” kiekoilla, joten ei olisi itselle kuin yksi vaihtoehto, Jeffsy. Vaikuttaa ihan päälikkö kamppeelta kaikkeen ajamiseen, myös parkkeihin.

Huge004
24.04.2018, 14.25
Vielä tuohon rengas valintaan niin tällä hetkellä löytyy 29 jäykkäperä radon millä hoidan kaikki metsärymistelyt sekä työmatka ajot.

Joten ajattelin että täpäri voisi olla ihan hauska 27.5 rengastuksella.

Radon jää kuitenkin taloon hoitamaan työmatkapyörän virkaa ja miksei joskus johonkin polullekin mukaan.

Olisin jo viime vuonna ostanut ton capran alesta mutta ei ollut enää kokoja jäljellä joten jäin odottaa tämän vuoden malleja.

Nyt kun tavaraa on saatavilla niin aloin miettimään noiden 2 eroja sekä mikä olisi järkevämpää hankkia.

Jotenkin tuo capra vaan kolahtaa itselle vaikka ei siinä oikein mitään järkeä taida näillä ajoilla ole.

Täytyy nyt miettiä kumman sitä tilaisi.

Kiitos vastanneille

Huge004
04.05.2018, 17.06
Nyt on jeffsy 27 AL laitettu tilaukseen. Toivottavasti toimitus ei kestä kovin kauaa.

Siiseli
09.05.2018, 12.34
Vähän heräteostoksena tuli napattua Jeffsy 29 AL Comp (https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/1928), kun 10.5. asti saa 10% alennusta. Eka täysjousto, enkä hirveästi ole näihin tutustunut, mutta kai tuolla ajaa voi.

Huge004
23.05.2018, 17.58
Kauanko yt:llä kestää yleensä toimitus?

Pyörä on lähtenyt liikkeelle 8 päivä ja ei ole vielä tullut perille.

Seurannan mukaan jumittunut johonkin Saksaan tai sitten on jo luovutettu itellalle mutta itellan seurannasta ei numerolla löydy mitään[emoji852]️

Alkaa pikku hiljaan tulemaan mielipahaa.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

Kipinöitä
23.05.2018, 18.26
Laita mailia asiakaspalveluun, vastailivat ainakin itselleni nopeasti. Pyörä tuli noin viikossa.

Huge004
24.05.2018, 10.45
Laitoin vielä eilen postia yt:lle ja vastaus tulikin samana iltana.
Pyörä on kuulemma matkalla ja toimitus voi kuulemma kestää jopa 12 työpäivää.

Laskujeni mukaan tänään pyörän pitäisi sitten saapua. En nyt kyllä lähtisi lyömään vetoa sen puolesta.

Odotellaan

Siiseli
31.05.2018, 12.51
Kahdeksan päivää meni itsellä ja yksi viikonloppu siis tuossa luonnolisesti välissä, joten nopeastihan se tuli. Postikaan ei hautonut pakettia ja kuski jopa soitteli, kun en (tietenkään) ollut päivällä kotona ottamassa vastaan.

Huge004
06.06.2018, 10.26
Pyörä saapui viimein ja nyt päässyt muutaman kerran sillä jo ajamaankin. Toimitus kesti muistaakseni 15 arkipäivää:(

Nyt olisi muutama kysymys jos vaikka joku osaisi auttaa.

Isoimmilla vaihteilla kun yritää vähänkin polkea niin ketju hyppii yli rattaan ja tästä syystä polkemisesta ei tule mitään . Tämä tapahtuu ainakin 2 pienimmällä rattaalla. En oikein ymmärrä mistä tämä johtuu koska muuten ei ole tälläistä ongelmaa.
Vaihteet tuntuu muutenkin olevan säädetty vähän sinne päin kun ei aina tunnu vaihtavan kunnolla.

Sitten tämä e13 hissitolppa.
Onko muilla sivuttaisliikettä hissitolpassa? Luulin ensiksi että minulla on satula löysässä kunnes huomasin että koko sisempi putki liikkuu hieman. Otin jo koko satulan pois ja yritin kiristää putken päässä olevaa kuusiokoloruuvia mutta ei auttanut asiaan.

Kaverin reverbissä on myös hieman liikettä kun sitä kokeilin mutta se nyt tuntuu muutenkin toimivan joskus ja jouluna.

Olen pyörään muuten todella tyytyväinen mutta tämä nämä 2 asiaa nyt vähän vituttaa. Foxin keulassa tai takaiskarissa ei myöskään ollut ainuttakaan volume spaceria mikä vähän ihmetytti kun pyörää kokoilin.
Pistin tilaukseen eteen 3 ja taakse sen kitin.

Rockshoxin osilla olevassa jeffyssä käsittääkseni tulee mukana volume spacerit/tokenit.

Olisin toivonut että melkein 2500€ pyörässä vaihteet olisi säädetty heti kunnolla ettei niitä tarvitse heti ensimmäisenä alkaa säätämään varsinkin kun on kova polte päästä pyöräilemään.

Itselle tämä ensimmäinen täysjousto ja onhan tuo aivan huikea laite tuohon rahaan. Nyt on jo menty sellaisita paikoista että en olisi jäykkäperä radonilla olisi mennyt vaikka olisi maksettu.

-Mika

Huge004
06.06.2018, 10.27
Pyörä saapui viimein ja nyt päässyt muutaman kerran sillä jo ajamaankin. Toimitus kesti muistaakseni 15 arkipäivää:(

Nyt olisi muutama kysymys jos vaikka joku osaisi auttaa.

Isoimmilla vaihteilla kun yrittää vähänkin polkea niin ketju hyppii yli rattaan ja tästä syystä polkemisesta ei tule mitään . Tämä tapahtuu ainakin 2 pienimmällä rattaalla. En oikein ymmärrä mistä tämä johtuu koska muuten ei ole tälläistä ongelmaa.
Vaihteet tuntuu muutenkin olevan säädetty vähän sinne päin kun ei aina tunnu vaihtavan kunnolla.

Sitten tämä e13 hissitolppa.
Onko muilla sivuttaisliikettä hissitolpassa? Luulin ensiksi että minulla on satula löysällä kunnes huomasin että koko sisempi putki liikkuu hieman. Otin jo koko satulan pois ja yritin kiristää putken päässä olevaa kuusiokoloruuvia mutta ei auttanut asiaan.

Kaverin reverbissä on myös hieman liikettä kun sitä kokeilin mutta se nyt tuntuu muutenkin toimivan joskus ja jouluna.

Olen pyörään muuten todella tyytyväinen mutta tämä nämä 2 asiaa nyt vähän vituttaa. Foxin keulassa tai takaiskarissa ei myöskään ollut ainuttakaan volume spaceria mikä vähän ihmetytti kun pyörää kokoilin.
Pistin tilaukseen eteen 3 ja taakse sen kitin.

Rockshoxin osilla olevassa jeffyssä käsittääkseni tulee mukana volume spacerit/tokenit.

Olisin toivonut että melkein 2500€ pyörässä vaihteet olisi säädetty heti kunnolla ettei niitä tarvitse heti ensimmäisenä alkaa säätämään varsinkin kun on kova polte päästä pyöräilemään.

Itselle tämä ensimmäinen täysjousto ja onhan tuo aivan huikea laite tuohon rahaan. Nyt on jo menty sellaisista paikoista että en jäykkäperä radonilla olisi mennyt vaikka olisi maksettu.

-Mika

kaakku
06.06.2018, 23.26
Korvake lienee kiero ja syypää tuohon vaihteiden hyppimiseen.

elasto
07.06.2018, 10.59
Mä en ainakaan ole kaivannut 29 Jeffsyssä noita volume spacereita takaiskariin. Päinvastoin, ne on muistaakseni kaikki multa poistettu huollossa tai ehkä yksi jätetty. Tuo takajousitus on riittävän progressiivinen mun ajoon vaikka itse iskari olisi täysin lineaarinen.

Ja se korvake on tosiaan todella pehmeää materiaalia. Tehty varmaan jostain juustosta tai taikinasta. Mulla on vääntynyt jo kaksi ihan pienistä iskuista.

Huge004
07.06.2018, 13.33
Täytyy tarkistaa onko korvake päässyt vääntymään jossain vaiheessa.
Tämä vika oli kyllä jo mielestäni silloin kun pyörän sain kasaan ja nopeasti kokeilin tiellä.

Itsellä on kans tuo takaiskari toiminut ihan hyvin ilman spacereitakin. Ei ole ainakaan vielä pohjannut.
Mutta etuiskarin olen kyllä saanut jo pohjaamaan kun oli vähän isompi droppi.
spacerit laitoin tilaukseen ihan varmuuden vuoksi vaikka en ollut vielä yhtään lenkkiä ehtinyt ajamaan.

Muutenkin on vielä vähän hakemista säätöjen kanssa.
Takaiskari tuntuu välillä hieman jäykältä mutta voi johtua siitä että olen reboundin säätänyt todella hitaalle.

Huge004
07.06.2018, 13.38
Onko sulla elasto hissitolpan kanssa mitään ylimääräistä sivuttaisliikettä?

Eilen taas tutkein hieman kun varastossa kävin niin mulla heiluu ihan snadisti se koko sisäputki mutta myös satula siitä putken yläpäästä. Täytyy varmaan joku päivä purkaa koko paska ja katsoa mikä siellä antaa periksi.

hece
07.06.2018, 14.05
Satulan ei pitäisi sisäputkeen nähden heilua yhtään. Muuten pieni klappi on normaalia hissitolpissa. Vertailematta samanlaiseen vaikea arvioida onko normaalin rajoissa. Mutta omassa, halvassa käytetyssä ja kuluneessa Tmars mekaanisessa se oli todella reilua, useampi sentti satulan päässä ja tuntui ajossa. Nykyisessä brandXssä se on käsin havaittavissa muttei ajossa.

elasto
07.06.2018, 15.01
Täytyy tarkistaa onko korvake päässyt vääntymään jossain vaiheessa.
Tämä vika oli kyllä jo mielestäni silloin kun pyörän sain kasaan ja nopeasti kokeilin tiellä.

Itsellä on kans tuo takaiskari toiminut ihan hyvin ilman spacereitakin. Ei ole ainakaan vielä pohjannut.
Mutta etuiskarin olen kyllä saanut jo pohjaamaan kun oli vähän isompi droppi.
spacerit laitoin tilaukseen ihan varmuuden vuoksi vaikka en ollut vielä yhtään lenkkiä ehtinyt ajamaan.

Muutenkin on vielä vähän hakemista säätöjen kanssa.
Takaiskari tuntuu välillä hieman jäykältä mutta voi johtua siitä että olen reboundin säätänyt todella hitaalle.

Siis mulla oli valmiina 3 tai 4 spaceria siellä Foxin takakepissä asennettuna.

Onko sulla elasto hissitolpan kanssa mitään ylimääräistä sivuttaisliikettä?

Eilen taas tutkein hieman kun varastossa kävin niin mulla heiluu ihan snadisti se koko sisäputki mutta myös satula siitä putken yläpäästä. Täytyy varmaan joku päivä purkaa koko paska ja katsoa mikä siellä antaa periksi.

Mulla on se Reverbin uudempi malli. Ihan normaali Reverbin pieni liike siinä on, mutta on kyllä Reverbiksi toiminut todella hyvin verrattuna siihen edelliseen versioon, mikä mulla aikaisemmin oli.

Jukka Häkämies
24.06.2018, 23.18
Pitänyt kirjoittaa omista Jeffsy-kokemuksista jo pitkään...

Ostin talvella Jeffsy 29 AL koossa L. Olen 175 pitkä ja vanhastaan olen pitänyt hieman pidemmistä fillareista. Aikaisempaa kokemusta 29-tuumaisista ei juurikaan ollut, muutamia testiajoja kuluvan vuosikymmenen alkuvuosia lukuunottamatta.

Toimitus kesti noin 10 vuorokautta, mutta ninjakuriiri jätti vain lapun postilaatikkoon koskaan soittamatta tai ovella käymättä. Lähipostista piti siis fillari hakea. Laatikko auki ja fillaria kokoamaan.Homa sujui helposti ja kaikki asettui paikalleen herkästi ja toimivasti. Säätöä on vaatinut ainoastaan Shimanon vaihtajan vaijeri, sitä on saanut kiristellä säännöllisesti. Tätä hieman pelkäsin, sillä vanhassa muistissa oli Shimanon herkkyys vaijerin kireyden säädölle (SRAM on tässä suhteessa ollut aika paljon helpompi).

Ensimmäinen ongelma näytti olevan satulan korkeus... Large runko ja 150 mm dropperi oli yhdistelmänä sellainen että satula on niin alhaalla kuin mahdollista. Onneksi satulan korkeus oli juuri sopiva. Olen hieman normijäbää pitkäjalkaisempi (inseam-mittaa en nyt tähän hätään muista...). Tuohon kannattaa kiinnittää huomiota pyörää tilatessa!

Ajo-ominaisuudet ovat loistavat! Fillari on helppo ja kulkee kaikesta yli jos vaan kuski jaksaisi ajaa. Pitoa riittää ja alamäissä fillari tuntuu vakaalta (vertailukohtana on 2000-luvun alun trailtäpärit).

Satulatolpan sivuttaisliike hieman häiritsee, satula käänty varmaan 5-10 asteen välimaastossa. Keulan progressiivisuus on melko huono, sopivalla sagilla pohjaa aika helposti. En ole saanut vielä aikaiseksi katsottua onko keulassa tokeneita. Muuten fillari on toiminut erinomaisesti.

hana79
25.06.2018, 09.59
Mulla on Caprassa Ethirteen TRS tolppa joka heiluu sivuttain n.1cm. Takuu "vääntö" on menossa tolpan valmistajan kanssa. YTltä ohjasivat suoraan Ethirteenille. Valitin myös huonosta tolpan noususta. Ei nouse ylimpään lukitukseen asti aina.
https://photos.google.com/share/AF1QipMaAdD_5__Wuegj_b5twJhwnhkwIUHG2zxvk0S3j8B7Ok 6KavPir6WlnKMEqCTxig/photo/AF1QipP8ypYAt_Shtd53QqWbdWKHE5-9zEwjGOYZAP8?key=ZmdTREI3bFpqazdQS3p1N3dNbTRtZ1pQb VRMd1Bn

Pipo
25.06.2018, 10.27
Itse en moiseen suostuisi.
Ei se ole sinun tehtävä vääntää osavalmistajan kanssa. Sinä olet YT:n asiakas ja YT:n tehtävä on hoitaa asia E13:n kanssa niin että sinä olet asian käsittelyyn tyytyväinen.

hana79
25.06.2018, 13.06
Minulle se on sama kelle niitä s-posteja lähettelee. Voi saada jopa parempaa palvelua valmistajalta..? Kahtotaan ny rauhassa miten tässä käy ;)

Pipo
25.06.2018, 13.30
Kukin tietysti tekee niin kuin haluaa...minulle tämä kyllä kertoo aika paljon YT:n asiakaspalvelusta.

kni94
25.06.2018, 13.47
Onko millään valmistajalla joka suoramyy pyöriä hyvällä hinnalla osiin nähden minkäänlaista asiakaspalvelua? Radonin/bike discountin tyypit ei osaa edes englantia niin en osta sieltä enää yhtään pyörää jos ei ole pakko vaikka olisi muuten hyviä. Muutenkin ihmetyttää että myydään jotain enduropyöriä missä lukee "Jumps, riding on one wheel, as well as braking so that the rear wheel loses contact with the ground, are all strictly off-limits. The wheels should remain in constant contact with the ground, or lose contact only very briefly due to surface irregularities such as roots". Mitä hemmettiä ne luulee että enduropyörällä tehdään? No tämä ei liity YT:seen mutta ei nämä tosiaan joka kerta asiakaspalvelulla pääse loistamaan. Tässä koitan arpoa miltä valmistajalta saa rungon helpoiten/halvimmalla jos sen joskus rikkoo ajamalla mutta aika samat ehdot taitaa olla kaikilla.

nopsako
25.06.2018, 13.52
Itse oon kuullut, että Yt:llä runkotakuut hoituvat nopeasti. Mitä tulee BD:hen, niin AINA ostot paypal:lla.. kolme viikkoa reklamoin huonosti pakattua lähetystä suoraan Bd:lle, ja vastaukset oli täyttä haista paskaa.. laitoin viestiä paypal:lle asiasta ja faktat liitteeksi, niin samana päivän bd maksoi vahingot ja sain vielä lahjakortinki.

Mut joo.. kyllä mä Yt:n laittaisin hoitamaan reklamaatiot, jos liittyy mihin tahansa osaan pyörässä.

Huge004
25.06.2018, 14.20
Täällä kans samanlaista heiluntaa. Ilmoittele nyt mihin mihin sopimukseen pääsitte e13 kanssa.

hece
25.06.2018, 19.03
Täällä kans samanlaista heiluntaa. Ilmoittele nyt mihin mihin sopimukseen pääsitte e13 kanssa.Kaveri kiristeli oman E13 tolppansa (ei YT:n mukana tullut) pohjasta pakka-avaimella ja klappi poistui.

Huge004
26.06.2018, 09.15
Kaveri kiristeli oman E13 tolppansa (ei YT:n mukana tullut) pohjasta pakka-avaimella ja klappi poistui.

Kiitos tiedosta. Täytyy ottaa auki katsoa jos omankin saisi kiristeltyä.

hece
26.06.2018, 10.15
Kiitos tiedosta. Täytyy ottaa auki katsoa jos omankin saisi kiristeltyä.Tuossa vielä ohjeet purkuun: https://service.bythehive.com/Guide/embed/83

mattim
26.06.2018, 10.23
Onko millään valmistajalla joka suoramyy pyöriä hyvällä hinnalla osiin nähden minkäänlaista asiakaspalvelua? Radonin/bike discountin tyypit ei osaa edes englantia niin en osta sieltä enää yhtään pyörää jos ei ole pakko vaikka olisi muuten hyviä. Muutenkin ihmetyttää että myydään jotain enduropyöriä missä lukee "Jumps, riding on one wheel, as well as braking so that the rear wheel loses contact with the ground, are all strictly off-limits. The wheels should remain in constant contact with the ground, or lose contact only very briefly due to surface irregularities such as roots". Mitä hemmettiä ne luulee että enduropyörällä tehdään? No tämä ei liity YT:seen mutta ei nämä tosiaan joka kerta asiakaspalvelulla pääse loistamaan. Tässä koitan arpoa miltä valmistajalta saa rungon helpoiten/halvimmalla jos sen joskus rikkoo ajamalla mutta aika samat ehdot taitaa olla kaikilla.

Vastaus viestisi alussa olleeseen kysymykseen: toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen Bird Bikesin palveluun. Ja hinnat ihan kohdillaan. https://www.bird.bike/

Hipsulinviiksi
03.08.2018, 13.42
Jeffsy 27 versio mietinnässä. Onko kenellekään persjalkaisella näitä?
Pituutta 170cm ja inseam 79cm. Medium koko vaikuttaa muuten passelilta, mutta dropperin joutuisi slämmäämään lähes pohjaan asti.
Vertailua olen tehnyt tämänhetkiseen XC fillariin, jossa BB->satulankiskoihin mitta ~675mm vrt. jeffsy slämmätyllä dropperilla 665mm :seko:
Jos jollakulla tässä pääradan varressa/pk-seudulla olisi moinen S tai M, niin tulisin mielelläni ottamaan kylmätyypit

M-I
05.08.2018, 14.56
Onko tuossa Jeffsy AL 29 pyörän takaiskarissa minkäänlaisia pika säätöjä jäykkyydelle ja onko siinä lukitus mahdollisuus?

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

Jukka Häkämies
05.08.2018, 22.58
Iskarissa on kolmiasentoinen sisäänpäin vaimennuksen säätö, auki-trail (propedal)-lukittu. Lisäksi on paluuvaimennuksen säätö.

M-I
11.08.2018, 13.19
Kiitos..löytyskö tietoa, mikä on satulan alin asento hissi ylhäällä, mihin tuon saa laitettua, koossa L?

M-I
11.08.2018, 17.57
Mitta siis polkimien keskiöstä satulapäälle...

velib
11.08.2018, 19.09
Mulla oli keskiön keskeltä satulan päälle n. 76 cm, ja tolppa n. 1,8 cm alimmasta asennosta. Satulan päälle pienimmillään siis n. 74 cm. Olen vaihtanut satulan, keskelle satulan kiskoa tolppa pohjassa oli n. 69 cm. Tolppana reverb.

putkitunnus
12.08.2018, 11.52
Omaa Jeffsy 29 AL:ää odotellessa olen lueskellut ovaalin muotoisen eturattaan käyttökokemuksia ja mietin, että onko Jeffsyyn sellainen vaihdettavissa? Lähinnä sen kustomoidun takapakan vuoksi ihmettelen. Oisko jollain kokemusta?

Janski80
12.08.2018, 18.27
Absoluteblackin 30T ovaaliratas 10-42 pakalla ainakin itsellä käytössä, raceface kammissa ja boost versiona. Sopii myös vallan mainiosti E13 paikalle.

Huge004
24.08.2018, 18.20
Onko kenelläkään kokemuksia kampien vaihdosta 2018 jeffsyyn?

Tällä hetkellä on kiinni RF aeffect kammet mutta korkkasi kierteet vasemmasta kammesta kun poljin osu kiveen. Nyt etsin uusia ja ei oikein ole tietoa mitä pitää ottaa huomioon niitä valitessa.

Pitää ilmeisesti olla boost? Mitä muuta pitäisi katsoa että sopivat paikalleen? Keskiö on bb92.

-Mika

Huge004
24.08.2018, 18.20
Onko kenelläkään kokemuksia kampien vaihdosta 2018 jeffsyyn?

Tällä hetkellä on kiinni RF aeffect kammet mutta korkkasi kierteet vasemmasta kammesta kun poljin osu kiveen. Nyt etsin uusia kampia ja ei oikein ole tietoa mitä pitää ottaa huomioon niitä valitessa.

Pitää ilmeisesti olla boost? Mitä muuta pitäisi katsoa että sopivat paikalleen? Keskiö on bb92.

-Mika

hece
26.08.2018, 00.10
Aeffectit on 24mm akselilla eli suoraan samaan keskiöön käy ainakin Shimanon kammet. Tai Race facen ride tai aeffect. Muuten pitää keskiökin vaihtaa. Shimanolla kammet pitää olla boosti-mallia, Aeffectissa boostin 3mm ero on rattaassa. Mielestäni aeffect on hyvä ja kohtuuhintainen kampisetti, etenkin kun keskiötä ei tarvitse vaihtaa. 30mm akselin kampiin en PF92:lla sotkeutuisi, keskiöiden kestosta en ole hyvää kuullut. Sram väittää 28.99mm Dub-kampien/keskiön olevan kestävää sorttia, mutta pidempiaikaisia kokemuksia ei vielä juuri ole. Vaativat luonnollisesti keskiön vaihdon.

Huge004
27.08.2018, 12.30
Kiitos tämä selvensi paljon.

En mielellään alkaisi keskiötä vaihtamaan vaan menisin samalla. Osasitko suositella jotain kampia?

Mitäs nämä:

http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-slx-m7000-boost-single-11sp-crankset/rp-prod148290
tai
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-xt-m8000-boost-single-11-speed-crankset/rp-prod147283

Näihin pitäisi kyllä vielä ostaa ratas lisäksi jos en voi käyttää rallinaaman ratasta.

Tuntuu että paljon enemmän on vaihtoehtoja jos olisi 30mm akseli.

hece
27.08.2018, 13.52
Oliko Aeffecteissa jotain muuta vikaa vai menikö vain luotto kun ei kestänyt kiviosumaa? Olisi nimittäin edullisin vaihtoehto: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/race-face-aeffect-single-chainset/rp-prod146212 . Tarjous tosin 170mm kammilla. Omaan makuun rattaan suorakiinnitys 1x käytössä on shimanon spidereitä houkuttelevampi. Ja ainakin SLX:ää vähän kevyempi. Itse olen yli vuoden paukutellut omia Aeffectin kampia eikä valittamista.

Huge004
27.08.2018, 14.12
Ei nyt mitenkään luotto mennyt ja ihan hyvältä ne on tuntunut.
Kyselin vain muuten kun yritän opiskella näitä asioita. Huomasin kyllä tuon tarjouksen eikä itseäni haittaa vaikka on 5mm lyhyemmät kuin vanhat kammet.

Täytyy varmaan laittaa tilaukseen ettei ehdi loppumaan.

Kiitos hece avusta.

kni94
29.08.2018, 20.06
Onko täällä joku koeajanut molempia 29 jeffsyä ja 29 capraa? Olen tykännyt 29 renkaisista täysjoustoista kaikista mitä olen kokeillut, pienempirenkaiset ei sytytä samalla lailla ainakaan nyt. Luulin että olisi hyvä olla lyhyempi joustomatka mutta mielestäni jeffsy oli yhtä hyvä polkea kuin esim trekin fuel ex pikatestissä. Varmasti fueli on parempi helpolla polulla mutta nopealla kokeilulla ero oli paljon pienempi kuin esim rengaskoon aiheuttama ero.

Vaikka lähes kaikki ajo tapahtuu juuripoluilla tällä hetkellä niin takaraivossa tykyttää ajatus että ensi kesänä tulee kierrettyä hissimäkiä ja silloin ärsyttää jos joutuu himmailemaan pyörän takia. Samalla rahalla saa lyrikkiä ja hyvän takaiskarin vrt. pike trail pyörissä. Painoerossa häviää capralla kilon.

Mutta enitenhän vaikuttaa se millainen ajotuntuma caprassa on. Jeffsy tuntui tarpeeksi napakalle käsitellä että se oli hauska, onko capra sitten ihan liian tankki vai pystyskö silläkin nauttimaan poluista. Paljon näkee enduropyöriäkin perus polkulenkillä että kyllä niillä ajamaan pystyy mutta en ole koittanut isorenkaisia.

Kipinöitä
29.08.2018, 21.24
Jeffsy 27,5 pyörässä TRS+ kasetin kanssa ongelmaa. Sain By the hiveltä takuuna uudet alumiini rattaat turhan nopeasti kulahtaneiden tilalle.

Eli tämmönen
https://bythehive.com/products/trs-cassette-parts?variant=7846475399198

Ongelmana on että vanha oli lukitusrenkaalla lukittuva, mutta uusi onkin ruuvilla lukittava. Ei tahdo mennä millään pohjaan asti. Onko kellään vinkkejä?

Uusi: https://support.bythehive.com/hc/en-us/article_attachments/115004671111/DG-MFW-003-01-TRSR_CASSETTE_C.pdf
Vanha: https://support.bythehive.com/hc/en-us/article_attachments/203983826/DG-MFW-001-01-Cassette_Manual_TRS_A.pdf

YoHannes
31.08.2018, 16.34
YT Jeffsyt nyt -25% alennuksessa.
Satuin äsken bongaamaan ja tilasin Jeffsy 27 CF Pro mallin.
Kattelin aiemmin CF mallia 3149€ hintaan, mutta tuon -25% jälkeen päädyin tohon CF Pro -malliin.
Sitten pitäis vanhan ukkelin vaan jaksaa ajella. Olisko tää nyt se eläkepyörä (vaikka ikää onkin vasta 42) vai ostetaanko sitten sähköistetty versio?

Late_h
31.08.2018, 18.45
Onpas kovat tarjoukset päällä Jeffsylle. Lupailisiko tämä kokonaan uutta Jeffsyä jo aivan lähiaikoina? Muistaakseni tuon nykyisenkään 2018 Jeffsyn julkaisusta ei tosin ole kovin kauaa.

putkitunnus
01.09.2018, 13.16
Hiukan harmittaa, ettei päässyt hyödyntämään tuota poistokamppista, sillä tilasin omani jo heinäkuun lopussa. Silloin oli jo tieto, että pyörä on saatavilla vasta 29.8. Toisaalta, nuo edullisimmat Jeffsyt myytiin loppuun jo ennen alea, joten olisin jäänyt ilman tai "joutunut" panostamaan CF-malliin.

Oli mulla kysymyskin. Ajattelin kokeilla flättipolkimia tuohon 29 AL malliin. Näin värisokeana mietin, eroaako rungon teal-väritys kovasti RaceFace Chesterin turkoosista? Ja kannattaako edes etsiä Five Ten Freeriderille (edullisempia) vaihtoehtoja, etenkin kun aion kengät ostaa kivijalkakaupasta?

alteregoni
02.09.2018, 11.28
Pikasella googletuksella sävy vaikuttaa "tarpeeksi" samalta. Tuskin täysin samaa sävyä kahdessa eri tuotteessa onkaan. Vaikea antaa suoraa vastausta tuohon hintapolitiikkaan. Hinta määrääytyy aika usein valmistajan brändin mukaisesti. Mutta jos ominaisuuksista puhutaan, niin en tuota huonompia ominaisuuksiltaan ehkä fläteiksi ottaisi.
Jos omaa isot räpylät takajaloissaan niin, nämä Oneupit (https://www.bike-components.de/en/OneUp-Components/Comp-Platform-Pedals-p57353/) voivat olla kanssa hyvä vaihtoehto. (toim. huom. näihin tulee hintaan vähän lisää kun tuote on ostoskorissa Suomen alv:in verran)

Late_h
02.09.2018, 11.44
Chesterit on erittäin hyvät polkimet hintaisiksiin, mutta niissä on normaalia pienemmät piikit ja ainakin itsellä söivät todella nopeasti Freeriderien pohjat puhki asti muutamasta kohtaa.

kauris
02.09.2018, 22.11
Onpas kovat tarjoukset päällä Jeffsylle. Lupailisiko tämä kokonaan uutta Jeffsyä jo aivan lähiaikoina? Muistaakseni tuon nykyisenkään 2018 Jeffsyn julkaisusta ei tosin ole kovin kauaa.

Uusin malli ei rungon osalta uudistunut ja ehkä nyt on sen aika. Osasarjoissahan tapahtui muutos E13 suuntaan.

putkitunnus
03.09.2018, 13.38
Chesterit on erittäin hyvät polkimet hintaisiksiin, mutta niissä on normaalia pienemmät piikit ja ainakin itsellä söivät todella nopeasti Freeriderien pohjat puhki asti muutamasta kohtaa.Okei, kiitos tästä tiedosta. Täytyy sitten vielä miettiä vaihtoehtoja.

sillimestari
04.09.2018, 21.29
JEFFSY 29 CF Pro tilattu myös heikkona hetkenä kun tuollaisia alennuksia menivät laittamaan. Pyörä tulee korvaamaan ihan hyvin palvelleen Canyon Al Nerve 29:n ja uskoisin että kivikko/juurakkohelvetit selvittää tuolla uudella pyörällä aika paljon mukavammin. Kohta menee nerve fillaritorille myyntiin..

lartsa
05.09.2018, 14.10
Olen hankkimassa ensimmäistä täysjoustoa max 3k -budjetilla ja nyt näiden alennuksien johdosta alkoi nuo Jeffsy 29 CF-mallit himottamaan. Mittani ovat 191cm, 91kg ja inseam 90cm, onko täällä kellään noin samat mitat omaavalla tuota xl-koon 29 jeffsyä? Tuntuuko pieneltä/näyttääkö bmx-pyörältä :P Testasin kaverin L-koon 29 jeffsyä ja se tuntui uskomattoman pieneltä. Tiedän toki, että tarvitsen juuri xl-koon, mutta jäi kyllä huolettamaan edes isoimman koon riittävyys itselle, koska reachia tulee lisää vain 20mm. Saattaahan olla, että uusivat ensi vuodelle koko geometrian ja reachia tulee lisää, mutta sitten on ilman alennuksia "tyytyminen" huokeampaan malliin. Kiitos paljon jos joku kokemuksia omaava jaksaa vastata!

Tässä siis se L-koon jeffsy 29 alla
https://www.dropbox.com/s/xl0q4jp51y4ajod/jeffsymies.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/xl0q4jp51y4ajod/jeffsymies.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/xl0q4jp51y4ajod/jeffsymies.jpg?dl=0

YoHannes
10.09.2018, 18.47
Kyllä täällä odotellaan uutta cf pro 27:aa kuin kissa pistoksissa!
Seurannan mukaan lähtenyt jo Saksasta ja matkalla. Saas nähdä tuleeko ennen vkonloppua kotiovelle.
Täytyy vielä hommailla pikipäin siihen polkimet (xt tai xtr trail ehkä, lukoilla tykkään ajella), pulloteline (Specialized Zee II cage) ja sitten jotain lokasuojan tapaisia lärpäkkeitä, ei siis täyspitkiä, mutta jotain ettei mudat lennä eturenkaasta ohjaamoon ja syliin ja tiedä sitten riittäisikö joku ass-saver lärpäke taakse tms.
Mitähän muuta sitä sitten tarvitsisi?

sillimestari
11.09.2018, 11.17
Kyllä täällä odotellaan uutta cf pro 27:aa kuin kissa pistoksissa!
Seurannan mukaan lähtenyt jo Saksasta ja matkalla. Saas nähdä tuleeko ennen vkonloppua kotiovelle.

Minulla näkyy Order status kohdassa "Order in progress" ja tätä ennen sain sähköpostin että maksu on suoritettu. Pitäisikö tuo status muuttua joksikin, vai tarkoittaako se että pyörä on lähtenyt jo kotioveani kohti ? Seurantakoodia ei sivustolla tilaustiedoissa ainakaan näy.

YoHannes
11.09.2018, 11.57
Minulla näkyy Order status kohdassa "Order in progress" ja tätä ennen sain sähköpostin että maksu on suoritettu. Pitäisikö tuo status muuttua joksikin, vai tarkoittaako se että pyörä on lähtenyt jo kotioveani kohti ? Seurantakoodia ei sivustolla tilaustiedoissa ainakaan näy.

Siinä voi päivän parin viive olla, kun maksu on heillä rekisteröity ja etenee toimitukseen.

Omani tilasin pe 31.8.
-> Ma 3.9. tuli kuittaus, että status muuttui tilaan paid.
-> Ti 4.9. tuli kuittaus, että prosessoivat tilauksen asap ja varsinainen lasku pdf:nä (toki jo maksettu), DHL seurannan mukaan oli samana päivänä rekisteröity jo ennakkotieto paketista DHL:lle
-> To 6.9. oli fillari noudettu DHL:lle
-> Ma 10.9. parin päivän Saksansisäisen siirtelyn jälkeen näkyy lähteneen Hampurista kohti Suomea mahdollisesti laivalla (tiedä siirteleekö DHL fillareita lentokoneella, jos lähettäjä haluaa pitää postikulut mahd. pieninä, tuskin)?

Kirjaudu tosiaan sinne YT:n sivuille sillä sun asiakastunnarilla/passulla myöhemmin uudelleen, katso my orders tms. kohta, siellä näkynee jo DHL tilausnro, josta voi alkaa jännittämään.
Varaa myös paljon popcornia ja juotavaa, kyllä tässä jokunen päivä menee. :-)
12 päivän toimitusajasta suurinpiirtein varoittelivat (siinä tuskin on vkonloput mukana), joten sinne sektorille tuo toimitus mennee.

En valita kumminkaan, toki joskus Bike-Discountista tuli Radonin jäykkäperä hiukan reilussa viikossa. Toivottavasti hyvää kannattaa odottaa!

kauris
13.09.2018, 16.44
En ihan hirveästi ymmärrä alamäkipyöristä mutta aika kovan näköistä osaa on kiinni uudessa alumiini Tuesissa 2699,- hintaan.
Tai siis runko pitäisi geoltaan olla mm-tasoa ja foxin keula ja iskari eivät liene kovin huonoja niin kuin foxit yleensäkään. Jos sitä nimittäin innostuisi alamäkiajosta niin tuosta pääsisi aika halvalla kiinni omaan uuteen pyörään.
No ehkä mä ensin menen sinne parkkiin kokeilemaan ihan nykyisellä fillarillani :)
https://www.yt-industries.com/en/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=1983&sCategory=93

Late_h
19.09.2018, 21.58
Onko täällä porukalla kokemusta tuosta uudesta Capra 29:stä perus polkuajossa? Olen tämän kauden aikana vähän innostunut bike park ajeluista kun Sappeekin on kohtuu lähellä ja samalla alkanut silmäillyt pyöriä millä ajaisi polkuajelut ja mäet ylös omin voimin, mutta ei toisaalta rajoittaisi vauhtia jatkossa myöskään bike parkissa. Yhden (maasto)pyörän taktiikalla siis mennään.

2019 Jeffsyä myös mielenkiinnolla odotellessa.

putkitunnus
20.09.2018, 00.01
Pikasella googletuksella sävy vaikuttaa "tarpeeksi" samalta. Tuskin täysin samaa sävyä kahdessa eri tuotteessa onkaan. Vaikea antaa suoraa vastausta tuohon hintapolitiikkaan. Hinta määrääytyy aika usein valmistajan brändin mukaisesti. Mutta jos ominaisuuksista puhutaan, niin en tuota huonompia ominaisuuksiltaan ehkä fläteiksi ottaisi.
Jos omaa isot räpylät takajaloissaan niin, nämä Oneupit (https://www.bike-components.de/en/OneUp-Components/Comp-Platform-Pedals-p57353/) voivat olla kanssa hyvä vaihtoehto. (toim. huom. näihin tulee hintaan vähän lisää kun tuote on ostoskorissa Suomen alv:in verran)Sävy ei luonnossa ole ihan yhtä lähellä kuin kuvissa, mutta ei tuo paha ole. Ja Freeriderit otin, kun ei niille käytännössä löytynyt haastajaa.

Pyörä itsessään tuntuu joka lenkillä paremmalta, kun sitä oppii ajamaan.

Huge004
20.09.2018, 09.30
Onko täällä porukalla kokemusta tuosta uudesta Capra 29:stä perus polkuajossa? Olen tämän kauden aikana vähän innostunut bike park ajeluista kun Sappeekin on kohtuu lähellä ja samalla alkanut silmäillyt pyöriä millä ajaisi polkuajelut ja mäet ylös omin voimin, mutta ei toisaalta rajoittaisi vauhtia jatkossa myöskään bike parkissa. Yhden (maasto)pyörän taktiikalla siis mennään.

2019 Jeffsyä myös mielenkiinnolla odotellessa.

Itsellä ei ole kokemusta caprasta mutta olin samassa tilanteesta muutama kuukaisi sitten kun oman 27.5 jeffsyn hankin.

Itsellä oli siis mietinnässä 27.5 jeffsy ja 27.5 capra. Lopulta vaaka kuitenkin kääntyi jeffsyyn koska itsellä bike park päiviä tulee vuodessa kohtuu vähän.
Myös hinta vaikutti päätökseen (jeffsy oli alennuksessa silloin kuin ostin).

Nyt kun tuolla on ajellut nämä muutamat kuukaudet ja lapissa käynyt ajamassa parkkia niin on tullut mieleen että olisi pitänyt ostaa 29 capra.

En sano että jeffsy mitenkään huono on hyvin onnistu myös alamäki hommat levillä ja ylläksellä.

Mutta henkilökohtaisesti kaipaisin hieman lisää joustoa sekä jäykkyyttä (29 caprassa olisi 160mm lyrik)
29 renkaat olisi sopinut kuitenkin itselle paremmin.
caprassa hieman korkeampi bb height (kammet ei kolise ihan joka paikassa)

Nämä nyt ekana tullut mieleen.
Mikään ei ole ylitsepääsemätön ongelma ja ainahan voin jeffsyä päivitellä uusilla osilla.

Aloittelinkin jo kun paskoin toisen kammen ylläksellä niin tilasin vähän lyhyemät tilalle.
Jos tulee hyvä tarjous 160mm rockshox pikestä tai lyrikistä niin voisin päivitellä foxin tilalle.

En tiedä oliko tästä mitään apua mutta ei varmaan haittaakaan.

-Mika

Late_h
20.09.2018, 11.55
Kiitoksia kommenteista ja kokemuksista! Sitä en epäile etteikö Capra riittäisi bike parkissa omille taidoille ja vauhdeille, mutta vähän pelkään kuinka jytkyltä se tuntuu polkuajossa kun pitäisi saada vauhtia ylläpidettyä pääosin polkemalla. Capran tyyppiset pyörät kun tahtovat vaatia vauhtia alle ennenkuin niistä saa kaivettua parhaat puolet esiin. Enimmäkseen kuitenkin itselle tulee normaalia polkuajoa.

velib
20.09.2018, 12.20
Itsellä tuntuu että Jeffsykin vaatii aika paljon vauhtia että se herää eloon. Se on toki hyvin ketterä hitaammassakin vauhdissa, mutta jousto tuntuu melko jäykältä ainakin näin suht kevyellä kuskilla. Tämä on toki myös säädöistä ja iskarivalinnoista kiinni.

attek
20.09.2018, 14.47
Siinä voi päivän parin viive olla, kun maksu on heillä rekisteröity ja etenee toimitukseen.

Omani tilasin pe 31.8.
-> Ma 3.9. tuli kuittaus, että status muuttui tilaan paid.
-> Ti 4.9. tuli kuittaus, että prosessoivat tilauksen asap ja varsinainen lasku pdf:nä (toki jo maksettu), DHL seurannan mukaan oli samana päivänä rekisteröity jo ennakkotieto paketista DHL:lle
-> To 6.9. oli fillari noudettu DHL:lle
-> Ma 10.9. parin päivän Saksansisäisen siirtelyn jälkeen näkyy lähteneen Hampurista kohti Suomea mahdollisesti laivalla (tiedä siirteleekö DHL fillareita lentokoneella, jos lähettäjä haluaa pitää postikulut mahd. pieninä, tuskin)?

Kirjaudu tosiaan sinne YT:n sivuille sillä sun asiakastunnarilla/passulla myöhemmin uudelleen, katso my orders tms. kohta, siellä näkynee jo DHL tilausnro, josta voi alkaa jännittämään.
Varaa myös paljon popcornia ja juotavaa, kyllä tässä jokunen päivä menee. :-)
12 päivän toimitusajasta suurinpiirtein varoittelivat (siinä tuskin on vkonloput mukana), joten sinne sektorille tuo toimitus mennee.

En valita kumminkaan, toki joskus Bike-Discountista tuli Radonin jäykkäperä hiukan reilussa viikossa. Toivottavasti hyvää kannattaa odottaa!

Jokos on fillari saapunut? Jos on niin kauanko kesti toimituksessa, täällä kans odotellaan

YoHannes
22.09.2018, 10.44
Jokos on fillari saapunut? Jos on niin kauanko kesti toimituksessa, täällä kans odotellaan

Jeps, pyörä saapui viime viikolla olisko ollu to 13.9.
- sen verran ehtinyt, ett laitellut fillaria kasaan, lyhensin tankoa parin sentin verran, tilasin vielä invisiframe -runkosuojasetin siihen ja asentelin.
Halvemmalla kyllä pääsee jos vaikka ostaa sellaista automotive 3M suojakalvoa ja leikkailee sekä laittaa vain kaikkein arimpiin paikkoihin (mihin kivisade ropisee).
Laitoin eka vanhat flattipolkimet, mutta tilasin Evansilta alesta (93€) xtr trail polkimet pienellä kehikolla/lukoilla.
Tarviin lukkoja ehdottomastii.
Yhden enduroguard roiskesuojan tilasin kanssa ja täytyy asentaa etupäähän, täytyy takapäähän laittaa samanlainen.

Yksi testilenkki ajettu ilman mitän säätöjä ja sen perusteella:

- vaatinee totuttelua ja säätöä iskareitten osalta (elopaino 85kg)
- satula päin peppua, hitusen kapea omaan makuun, pakko vaihtaa
- renkaissa (e13) ihan julmetusti pitoa, varmasti hyvät kosteille ja mutaisille keleille ja kalliokipuamiseen, mutta...
.. eivät kyllä juurikaan rullaa eli ajelen jonkin aikaa ja varmaan talvipuuhasteluna rullaavampien renkaiden vaihto. Nimittäin jos on maastot vähänkään kauempana ja joutuu ajamaan siirtymää poluille niin tasamaalla ja asfaltilla noilla renkailla joutuu kokoajan tekemään hommia.

Hyvät fiilikset kyllä, mutta vaatii vielä hieman tottumista. Pari huomiota mistä luin kyllä jo aiemminkin eli etenkin, jos takaiskari auki niin herkemmin iskee kammet isoihin kiviin, opettelua siis ajolinjojen osalta ja varmaan iskarin säädöillä ei keinu ihan pohjaan.
Ylämäkien ajo jäykkäperän jälkeen vaatii taas hitusen enemmän tekemisen meininkiä.
Alamäet: mitäpä tuohon voi sanoa - tuntui, että Jeffsyä voi piiskata miten tahansa ja laite kulkee kuin unelma.

sillimestari
17.10.2018, 21.04
Sain jeffsyssä olevan xtr-takavaihtajan jo isolla oksalla solmuun ja pitäisi ostaa uusi shimanon vaihteenpitimen kannatin.

Onko tämä oikea varaosa https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-bracket-axle-unit-rd-m981-986-98645 vai käykö tämä: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-bracket-axle-unit-rd-m8000-528568 ?

Virallinen varaosa näyttää olevan tämän mukaan http://www.sjscycles.com/Drawings/Shimano/Shimano_XTR_RD-M9000_Tech_Doc.pdf koodilla ”Y5PV98010”, mutta tuolla koodilla ei löydy mitään varaosaa suomalaisista pyöräverkkokaupoista.

Vinkkiä kaivataan kuka noita ”bracket axle unit” osia Suomessa myy.

hana79
18.10.2018, 16.51
Sain jeffsyssä olevan xtr-takavaihtajan jo isolla oksalla solmuun ja pitäisi ostaa uusi shimanon vaihteenpitimen kannatin.

Onko tämä oikea varaosa https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-bracket-axle-unit-rd-m981-986-98645 vai käykö tämä: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-bracket-axle-unit-rd-m8000-528568 ?

Virallinen varaosa näyttää olevan tämän mukaan http://www.sjscycles.com/Drawings/Shimano/Shimano_XTR_RD-M9000_Tech_Doc.pdf koodilla ”Y5PV98010”, mutta tuolla koodilla ei löydy mitään varaosaa suomalaisista pyöräverkkokaupoista.

Vinkkiä kaivataan kuka noita ”bracket axle unit” osia Suomessa myy.

Voisiko osa olla tämä https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/618/sCategory/14290 ?

sillimestari
18.10.2018, 21.39
Tuo pala on kunnossa, itse vaihtajan akseli on vääntynyt. Pitäisi varmaan vääntyä juuri toisinpäin eli vaihtajan korvake pitäisi mennä ensin rikki ettei vaihtaja kärsi. Nyt käynyt niin päin että vaihtajan korvake on priimakunnossa ja vaihtajan ja tuon korvakkeen välinen alumiininen pala on vääntynyt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

hana79
18.10.2018, 22.02
Tuo pala on kunnossa, itse vaihtajan akseli on vääntynyt. Pitäisi varmaan vääntyä juuri toisinpäin eli vaihtajan korvake pitäisi mennä ensin rikki ettei vaihtaja kärsi. Nyt käynyt niin päin että vaihtajan korvake on priimakunnossa ja vaihtajan ja tuon korvakkeen välinen alumiininen pala on vääntynyt.

Joo minunkin mielestäni vaihtajan korvake on "sulake".
Luulis että osaava/palveleva pyöräkorjaamo löytää oikean osan.

hana79
05.11.2018, 12.31
Mulla on Caprassa Ethirteen TRS tolppa joka heiluu sivuttain n.1cm. Takuu "vääntö" on menossa tolpan valmistajan kanssa. YTltä ohjasivat suoraan Ethirteenille. Valitin myös huonosta tolpan noususta. Ei nouse ylimpään lukitukseen asti aina.
https://photos.google.com/share/AF1QipMaAdD_5__Wuegj_b5twJhwnhkwIUHG2zxvk0S3j8B7Ok 6KavPir6WlnKMEqCTxig/photo/AF1QipP8ypYAt_Shtd53QqWbdWKHE5-9zEwjGOYZAP8?key=ZmdTREI3bFpqazdQS3p1N3dNbTRtZ1pQb VRMd1Bn

Asiasta hieman unohtunut kirjoittaa...
Mutta Ethirteen lähetti uuden tolpan. Kyllähän siinä jonkun s-postin/videon sai lähettää. Asiakaspalvelu ei loistanut englannin tai minun ymmärtämisellä. Ensin tuli pari pikkuosaa ja uudet jäykemmät jouset. Jouset auttoi, pikkuosat ei auttanut sivuttais liikkeeseen. No lopuksi tuli uusi tolppa (uusi versio?) ja vanhan laitoin takas, vanhoilla osilla. Loppu hyvin kaikki hyvin :)

kni94
09.11.2018, 11.44
Onko vieläkään kokemuksia capra 29 pyörästä? Jeffsy tuntui mahtavalle parkkipaikkapyörittelyssä mutta tarkoitus olisi kesällä ajaa laskettelukeskuksissakin ja opetella enduro tyyppistä ajoa. Onko capra liian jyrä polulle? Vrt pidin esim trek fuel ex:sitä todella paljon mutta remedy oli tylsä ajettava koeajolla

xc-pyöräilijä
10.11.2018, 02.38
Jeffsy 27 Pro Race XL tuli tilattua kun armottomat alennukset oli päällä, Capraa isoilla pyörillä oli tarkoitus lähteä tilaamaan mutta himot iski. Noh, hakusessa olikin trailipyörä jolla uskaltaa laskea mäkeäkin joten ehkä parempi näin. Kuvia ja kokemuksia jahka rotisko tässä kuussa vielä saapuu näille leveyspiireille.

jaz
14.11.2018, 00.33
Minkäslaisia kokemuksia on YT:n takuuasioista? Itsellä 4,5kk vanha Capra josta Fox x2 pitäisi lähettää toistamiseen takuuhuoltoon. Ekalla kerralla meni 1,5 kk ennen kuin sain iskarin takas ja nyt taasen on ilmat ja öljyt sekaisin, sekä kuskilla melkoinen tatti otsassa... taustatietoja vielä, että edellisen huollon jälkeen ajettu noin 20h ympäri paikallisia peruspolkuja. Samoja polkuja tullut ajettua myös XC kihnuttimella ja siinä iskari pysynyt täysin ehjänä.

Vaikka tällä hetkellä ei nyt parhaat ajokelit olekaan, silti harmittaa jäädä taas 1,5 kuukaudeksi ilman ”isoa” pyörää. YTn mukaan Fox ei kuitenkaan lähettele uutta iskaria lauenneet tilalle, vaan taas pitäisi laittaa iskari heille ja sieltä sitten eteenpäin Foxille. Lisäksi vika on aivan sama kuin ekalla kerralla enkä usko, että kestää kauhean kauaa huollon jälkeen, kun palaa takas pajalle... ilmeisesti maanantaina valmistunut kappale.

Mutta, mutta, miten muut olette saaneet takuuasiat hoidettua? Ja vielä lisäyksenä, luin viestejä liittyen e13 osiin, mutta lähinnä kiinnostaa tuo YTn vastuunottaminen, jos tarvetta ollut.

Antza44
14.11.2018, 12.53
Minkäslaisia kokemuksia on YT:n takuuasioista? Itsellä 4,5kk vanha Capra josta Fox x2 pitäisi lähettää toistamiseen takuuhuoltoon. Ekalla kerralla meni 1,5 kk ennen kuin sain iskarin takas ja nyt taasen on ilmat ja öljyt sekaisin, sekä kuskilla melkoinen tatti otsassa... taustatietoja vielä, että edellisen huollon jälkeen ajettu noin 20h ympäri paikallisia peruspolkuja. Samoja polkuja tullut ajettua myös XC kihnuttimella ja siinä iskari pysynyt täysin ehjänä.

Vaikka tällä hetkellä ei nyt parhaat ajokelit olekaan, silti harmittaa jäädä taas 1,5 kuukaudeksi ilman ”isoa” pyörää. YTn mukaan Fox ei kuitenkaan lähettele uutta iskaria lauenneet tilalle, vaan taas pitäisi laittaa iskari heille ja sieltä sitten eteenpäin Foxille. Lisäksi vika on aivan sama kuin ekalla kerralla enkä usko, että kestää kauhean kauaa huollon jälkeen, kun palaa takas pajalle... ilmeisesti maanantaina valmistunut kappale.

Mutta, mutta, miten muut olette saaneet takuuasiat hoidettua? Ja vielä lisäyksenä, luin viestejä liittyen e13 osiin, mutta lähinnä kiinnostaa tuo YTn vastuunottaminen, jos tarvetta ollut.Oletko kysynyt Fillariosasta huoltoa/takuuta?

elasto
14.11.2018, 21.53
Mutta, mutta, miten muut olette saaneet takuuasiat hoidettua? Ja vielä lisäyksenä, luin viestejä liittyen e13 osiin, mutta lähinnä kiinnostaa tuo YTn vastuunottaminen, jos tarvetta ollut.

Viallisten Sramin jarrujen kohdalla lähettivät kolme kertaa samanlaiset vialliset takaisin, ennen kuin sain korjatuilla kahvoilla olevat. Tähän rumbaan meni kaikkine vitutustaukoineen vissiin noin vuoden päivät. Lisäksi jarrut tuli lyhentämättömillä letkuilla ilman oliiveja ja pinnejä, joten niiden laittaminen takaisin pyörään olisi tuonut lisäkuluja. Tästä valitin useaan otteeseen saamatta mitään vastausta asiaan. Onneksi nuo jarrut menivät myyntiin, niin ei ollut liian pitkistä letkuista haittaa ja muutenkin piti ostaa jo toiset jarrut jos pyörällä halusi ajaa. Lisäksi matkalla oli hävitetty toisen jarrun palojen välissä oleva kuljetuspala. Tähänkään reklamaatioon ei vastattu. Eli takuuhommat kyseisen puljun kanssa on omien kokemusten perusteella syvältä.

jaz
15.11.2018, 13.18
Soittelin Fillariosaan ja täytyy sanoa, että palvelu oli ensiluokkaista. Valitettavasti eivät ole virallinen huoltofirma Suomessa, joten takuuasiat pitäisi hoitaa Suomessa Rtechin kautta. En ole saanut mitään vastausta YT:ltä, joten ei heillä ainakaan kiire ole. Olen laittanut päivittäin kyselyä puljuun saamatta mitään vastausta... Eli samaa mieltä Elaston kanssa. Fillarit on hyviä, mutta äärimmäisen huonon asiakaspalvelun takia, tuskin tulen ostamaan toista fillaria YT:ltä.
��

elasto
15.11.2018, 20.19
Halpaan hintaan ei varmaan kuulu asiakaspalvelu, mutta sen verran hyviä diilejä ollut, että tuskin antaisin tuon estää uutta hankintaa tulevaisuudessa.

Canyonilla oli sama joskus alussa, että palvelu oli huonoa, mutta firman kasvaessa perustivat Suomeenkin oman asiakaspalvelun ja sen jälkeen on palvelu ollut parempaa.

sillimestari
18.11.2018, 17.21
Voisiko osa olla tämä https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/618/sCategory/14290 ?

Eilen oli oikein mukava reissu: Sain Jeffsyn koko XTR-takavaihtajan solmuun ja samalla metsässä kun ruuvasin itse vaihtajaan uutta sulaketta kiinni, niin sain päähäni että vaihdanpa samalla tuon aavistuksen vinoutuneen vaihteenpitimen tällaisella tekniikalla, jonka videolta bongasin: https://www.youtube.com/watch?v=JVEVawjqHcA .

Lopputulos: riittävästi kun kiristin vastakkaisesta suunnasta, niin Dt swissin läpiakselin/pikalinkun kahvakin lähti myös pyörimään mukana, enkä todellakaan saanut tätä "mech hanger" sulaketta https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/618/sCategory/14290 irti rungosta tuolla tavalla.

Mikähän olisi oikea tekniikka tuon sulakkeen irrottamiseen rungosta ja mitä työkaluja vaaditaan + mihin suuntaan pitää pyörittää jakoavainta tahi työkalua ?

Kai joku on tuon sulakkeen jo ehtinyt rikkoa ja täten myös vaihtaa, joten nyt kaivataan foorumilaisten apua. Todella kireällä tuo sulake ainakin tuntuu istuvan taka-akselissa kiinni.

Samalla toinen kysymys, jos joku sattuisi tietämään vastauksen: Dt swissin sivujen mukaan heillä on 5 erilaista 148mm Boost axle-akselia: https://www.dtswiss.com/en/products/hubs-rws/rws/12-mm/

Mikä näistä on oikea osa: HWQASM00S9923S, HWQASM00S2035S. HWQASM00S2155S, HWQASM00S6778S or HWQASM00S9566S ?

En kyllä tuota nykyistä pikalinkkuakselia uskalla enää käyttä, ettei käy niin että jatkossa irrotettaessa takarengasta jää koko pikalinkku taka-akseliin kiinni ja linkin kahva vain pyörii irti itse pikalinkkuakselista.

Edit: tässä vielä kuva akselista. Oletan että jos tuon nyt asentaisi paikalleen, niin avatessa avautuisi vain kahva ja akseli jäisi takahaarukkaan kiinni:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181118/21fd66a2bab76b4e5759fa2ce234243a.jpg

Edit 19.11 klo 13: 25€ maksaa uusi akseli yt:n asiakaspalvelun mukaan+ toim. Kulut. Tilasin varmuuden vuoksi uuden, vaikka nyt väliaikaisesti liimattiinkin kahva epoksiliimalla takaisin tuohon läpiakseliin erään huollon vinkkaamana.

Tuo läpiakseli on joku erikoismalli, eli peruskaupasta ei tuota löydy, vaan pitää tilata yt:ltä.

Asiakaspalvelu myös vastasi että 19mm hylsyllä pitäisi vaihtajan korvake irrota ja siinä on tosiaan kierteet vastapäivään, eli kiristäen pitäisi korvake irrota.

Yt:n sivuilta löytyvän pyörän räjäytyskuvan mukaan korvakkeen ja vastapultin välillä on käytetty jostain syystä ruuvilukitetta, joten todnäk. sen takia ei ihan helposti tuo vastapultti irtoa. Nähtäväksi jää saanko vaihtajan korvakkeen irti..

sillimestari
20.11.2018, 09.13
Asiakaspalvelu myös vastasi että 19mm hylsyllä pitäisi vaihtajan korvake irrota ja siinä on tosiaan kierteet vastapäivään, eli kiristäen pitäisi korvake irrota.

Yt:n sivuilta löytyvän pyörän räjäytyskuvan mukaan korvakkeen ja vastapultin välillä on käytetty jostain syystä ruuvilukitetta, joten todnäk. sen takia ei ihan helposti tuo vastapultti irtoa. Nähtäväksi jää saanko vaihtajan korvakkeen irti..

Sain vastapultin auki 19mm hylsyllä. Avaus myötäpäivään kääntäen ja hiljalleen vaihtajan korvaketta vasaralla naputellen vastapultti irtosi. En kyllä tuota vaihtajan korvaketta metsäoloissa lähtisi enää vaihtamaan, ellei kanna mukana 19mm hylsyä ja hylsyavainta.

hece
20.11.2018, 09.46
En kyllä tuota nykyistä pikalinkkuakselia uskalla enää käyttä, ettei käy niin että jatkossa irrotettaessa takarengasta jää koko pikalinkku taka-akseliin kiinni ja linkin kahva vain pyörii irti itse pikalinkkuakselista.

Edit: tässä vielä kuva akselista. Oletan että jos tuon nyt asentaisi paikalleen, niin avatessa avautuisi vain kahva ja akseli jäisi takahaarukkaan kiinni:
Muistan lukeneeni että tuo irtoamismahdollisuus on noissa DT:n kahvallisissa läpiakseleissa olemassa. Siis yleisesti, ei pelkästään YT:n käyttämässä versioss.

xc-pyöräilijä
21.11.2018, 17.52
Jeffsy 27 Pro Race XL tuli tilattua kun armottomat alennukset oli päällä, Capraa isoilla pyörillä oli tarkoitus lähteä tilaamaan mutta himot iski. Noh, hakusessa olikin trailipyörä jolla uskaltaa laskea mäkeäkin joten ehkä parempi näin. Kuvia ja kokemuksia jahka rotisko tässä kuussa vielä saapuu näille leveyspiireille.

Pyörä lähti postiin viime viikon perjantaina 16.pvä ja postilta tuli viesti että toimitus tapahtuu huomenna 22. aamupäivällä. Hyvinkin nopeaa toimintaa, vajaa 5 arkipäivää. Huomenna lisää kokemuksia kun pääsee kasailemaan.

xc-pyöräilijä
25.11.2018, 01.12
Nyt on ensituntumat otettu fillariin ja onse huippu. Selvästi parempi kuin -16 Nomad cc yhtä hyvillä osilla mukaan lukien foxit. Litkutin renkaat, valmiiksiteipatut, venttiilit oli mukana ja ei muutakun litkusisään, tornipumpulla poksahti paikoilleen ja ilman heti ajoon lähtöä kestää ilmat, ei helpompaa voi olla ja melko tyhmää että ne sisurit sinne pitää vieläkin tunkea.

Kuvia tulee parin viikon sisällä kun jeffsy saa enemmän lopullista ilmettään, tarrasarjat matkaa postissa. Valtaisa peukku YT:lle ei todellakaan ole huono postomyyntirunko missä on hipo osat vaan runkokin päihittää kilpailijat oman viiden saman kategorian pyörän vertailussa.

2.6" ice spiker evot odottaa kaapissa talvea ;)

kauris
25.11.2018, 09.20
On tuossa kyllä päheet osat varsinkin tuohon yli tonnin alennettuun hintaan. Kashimaa kaikissa kolmessa (tai siis neljässä, kun keulassa on pari) mahdollisessa putkessa ja kaikki. Painokin vain sen n. 12,5 kg mikä jo varmasti tuntuu verrattuna esim oman alu Spectralin yli 14 kiloon. Kelpaisi minullekin :)
Toki hintaluokka alennuksienkin kanssa toinen.

xc-pyöräilijä
27.11.2018, 11.43
Jotain pirtsakkaa taas tulossa, sanotaan viikko eteenpäin niin nähdään enemmän ;)
https://farm5.staticflickr.com/4830/46021013862_059677a510_z_d.jpg

xc-pyöräilijä
15.12.2018, 00.25
Kolmisen viikkoa ollut rotko tallissa, enemmän ajokunnottomana kuin polulla mutta vain koska talvella on aikaa säätää, toisin kuin kesällä ;)

Fatbar 800 tuli vaihdettua sixc 800, nyt on apinalla kädet riittävän etäällä. Iskari vaihtuu DPX2 (ilma)-> DHX2 (jousi) ensi viikolla kun posti kuljettaa, sls 425lbs jousella. Luin foorumeilta että sopisi kuin nenä päähän jeffsyn progressiiviseen toteutukseen ja mahdollisesti toisi lisävarmuutta mäkeen, rengas pysyy paremmin maassa.

Seuraava muutos mitä olen pohtinut ennen kesää on 34 Floatin vaihto 36 vastaavaan mutta 170mm malliin. Samalla saan katkaisemattoman putken, olen suunnitellut että tuo milli (mitä keula oikeasti on pidempi en ole selvittänyt) ja spacereina n. 3cm, nyt on 1cm spacereita ja 4cm korokkeita eturenkaan alla on ajoasennoksi juuri sopiva.

Näillä säädöillä tulee aika hardcore jeffsy mutta toisaalta paino on hyvin maltillinen eikä tuo vaikuta omissa ajoissa mihinkään muuta kuin plussana. Katsellaan ja tuumaillaan.

stumpe
15.12.2018, 00.46
^hyvin ollut esillä somessa ko. pyörä, isotkin sivustot riipoustannu iigees! Hieno on.

xc-pyöräilijä
15.12.2018, 00.51
Hauskasti lähti kiertämään tosiaan, kuvatkin oli kännykamera autotalli kamaa 😂

sillimestari
15.12.2018, 22.16
Mistäs näitä hienoja kuvia voisi katsella? [emoji3]

kauris
15.12.2018, 23.12
Pyöräsi kuva ketjussa nyt ainakin löytyy. Onhan tuo hieno pyörä, itseäni ehkä miellyttäisi kuitenkin enemmän vakioväritys. Oranssin määrä meni jo vähän yli omaan makuun.

Late_h
16.12.2018, 11.35
YT:ltä tulossa uutta lähiaikoina. Firman TJ postaillut instagramiin muutamia kuvia. https://www.instagram.com/p/Bqm85_FljN4/

Uuden Jeffsyn tietysti odotetaan tulevan ensi vuodelle ja siihen suuntaan nuo Markuksen "friendship" hashtagitkin viittaisi. Vastaavaa markkinointiteemaa käytettiin myös nykyisen Jeffsyn lanseerauksessa.

xc-pyöräilijä
17.12.2018, 13.19
Tällänen. Kun DHX2 saapuu niin voi olla että osa tarroista lähtee, varsinkin tuosta rungon alueelta, mutta miellyttää omaa silmää ja sehän riittää :) Vakio ulkonäkö oli jotenkin haamu, hajuton ja mauton.

Original
https://farm5.staticflickr.com/4833/46300765132_42b69fb9fa_z_d.jpg

Viikko sitten vielä DPX2 kiinni
https://farm5.staticflickr.com/4881/32478037978_1a316ba675_k_d.jpg

kauris
17.12.2018, 22.56
Jättäisin oranssit kiekkoihin, keulaan, takakolmion ylempään putkeen ja tuon ohuen raidan hissitolpan juureen. Sekä yt:n logon emäputkeen ohjaustangon alle. Muut pois :)

jonihom
18.12.2018, 10.51
Tulehan ulkoiluttamaan tätä kaunokaista joku lauantai Imatran kimppalenkille! :)

vihviuh
20.12.2018, 13.02
YT laittoi joulualet päälle, Jeffsy CF Pro 2799€ ja Jeffsy CF 2449€. Capra ja Tues mallit myös alennuksessa.
Harmillisessti Jeffsy 29 CF Pro oli loppunut L-kokoisena, joten joutui "tyytymään" CF malliin.

Vaihtoehtoina oli odottaa utta Jeffsyä, tilata Bird Aeris AM9 tai vaihtaa rengaskoko ja tilata Canyon Spectral. Ei enää malttanut odottaa uutta mallia tuon alennuksen jälkeen.

Hardza
20.12.2018, 14.13
Onko kellään kokemuksia Ice Spiker Pro 27,5x2,6" renkaasta 2016 vuoden Jeffsyssä, missä ei ole boost keulaa. Kiinnostaisi tietää mahtuuko pyörimään vai ei? Takapää on Boost mitoituksella, eli siinä ei pitäisi olla ongelmia.

hece
20.12.2018, 14.20
Takapää on Boost mitoituksella, eli siinä ei pitäisi olla ongelmia. Boost-mitoitus perässä ei takaa suurta rengastilaa. 29" Jeffsyssä on käsittääkseni aika tiukka rengastila, 29x2.4" taisi olla lähellä maksimia. Mutta miten 27.5x2.6" mahtuu, sitä en tiedä. Luulisin keskiön kuitenkin laskevan häiritsevän alas.

Hardza
20.12.2018, 14.44
Kyseessä siis 27,5" rengaskoon pyörä. Nyt on alla 2,6" Maxis Reconit, mutta ne on ulkomitaltaan lähellä 2,4" High Rolleria..

hece
20.12.2018, 16.37
Kyseessä siis 27,5" rengaskoon pyörä. Nyt on alla 2,6" Maxis Reconit, mutta ne on ulkomitaltaan lähellä 2,4" High Rolleria..
Aivan. Hämäännyin vuosiluvusta, 27.5 malli kun esiteltiin 2017 ;)

Hardza
20.12.2018, 16.57
Aivan. Hämäännyin vuosiluvusta, 27.5 malli kun esiteltiin 2017 ;)No sitten onnistuin hämäämään itseänikin vuosimallin suhteen... Näinhän se onkin, kun vuos sitten osti ns vanhan mallin.

Lähetetty minun PAR-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Vertti83
20.12.2018, 17.39
Boost-mitoitus perässä ei takaa suurta rengastilaa. 29" Jeffsyssä on käsittääkseni aika tiukka rengastila, 29x2.4" taisi olla lähellä maksimia. Mutta miten 27.5x2.6" mahtuu, sitä en tiedä. Luulisin keskiön kuitenkin laskevan häiritsevän alas.

Kyllä sinne ainakin 2.5" Aggressor WT 29" sopii ihan nätisti ja vaikka hiukan isompikin, että ei se niin kovin ahdas ole mielestäni...

xc-pyöräilijä
21.12.2018, 14.29
2019 Jeffsy 27 todennäköisesti kuvassa. Rungossa ei näy isoja muutoksia, toisaalta miksi vaihtaa hyvin toimivaa, muuta kuin värityksen osalta. Muutama muutos siitä kuitenkin näiden kuvien perusteella löytyy.

https://farm5.staticflickr.com/4915/31465580387_898bda9118_z_d.jpg

2018 rungossa vain takavaihtajan ja satulatolpan vaijeri on vedetty rungon sisään, tässä näyttäisi olevan kaikki. Mielestäni tämä ei ole päivitys, pyörä ei ole niin paljon "siistimmän" näköinen kuin se työ mitä nämä sisäiset jarruletkujen tms viennit tuottavat.
https://farm5.staticflickr.com/4822/32533149978_e041af8f82_z_d.jpg

Ainoa asia mikä on vialla 2018 Jefsyssä. Nämä läpivientien kumitutit, eivät kestä sekunttiakaan paikoillaan koska ovat niin pehmeitä eikä muotoilu ole muuta kuin "kartio" runkoon päin, mikään ei estä sitä tulemasta sieltä reiästä ulos.

Eli tässä on varmasti kuunneltu käyttäjien ja ammattilais arvostelijoiden kokemuksia, tämä kehitysidea om ollut kaikissa arvosteluissa niin pinbiken, mtb magazinen kuin muissa vastaavissa testeissä.

https://farm5.staticflickr.com/4852/31465580057_3294353b70_z_d.jpg

Se mitä on isosti toivottu on 29" versioon ketjunohjuri/bash kiinnikkeet, eiköhän ne sieltä löydy. Eipähän harmita että tuli isolla alella se -18 Pro Race napattua kun ihan samaa tavaraa nämäkin :p

Trifon
25.12.2018, 17.54
YT laittoi joulualet päälle. Vaihtoehtoina oli odottaa utta Jeffsyä, tilata Bird Aeris AM9 tai vaihtaa rengaskoko ja tilata Canyon Spectral. Ei enää malttanut odottaa uutta mallia tuon alennuksen jälkeen.

Mä mietin kanssa AM9:ä mut nappasin tuolta YT 29 CF:n joulualennuksella. Haussa all-round trail-pyörä, jolla laskisi Suomen hissimäkiäkin jos semmoisia tulee vastaan. Ihan mielenkiinnosta, kun ollaan samoja katseltu, mitä mietit geometrioista kun Bird on pitkä ja Jeffsy lyhyt?

Olen 184 ja otin XL:n, liian lyhyt olisi huono tikki.

Metsänpeikko
25.12.2018, 22.09
Toivottavasti ensi vuoden jeffsya saa myöd XXL-koossa

vihviuh
28.12.2018, 11.51
Mä mietin kanssa AM9:ä mut nappasin tuolta YT 29 CF:n joulualennuksella. Haussa all-round trail-pyörä, jolla laskisi Suomen hissimäkiäkin jos semmoisia tulee vastaan. Ihan mielenkiinnosta, kun ollaan samoja katseltu, mitä mietit geometrioista kun Bird on pitkä ja Jeffsy lyhyt?

Olen 184 ja otin XL:n, liian lyhyt olisi huono tikki.

Minullakin oli haussa pyörä kaikenlaiseen maastoon, myös hissimäkiin. Suurin osa ajosta tulee kuitenkin muualla kuin hissimäessä, niin päädyin YT:n valikoimasta Jeffsyyn. Birdin olisin luultavasti ottanut ML rungolla, koska edellisen pyörän ohjaamo ei tuntunut itselleni ahtaalta lähempänä Jeffsyn geometriaa. AM9 olisi varmasti ollut vakaampi, mutta uskon Jeffsyn olevan hauskempi kikkailussa.

Jokseenkin hidasta tuntuu olevan, kun maksun kuittaus on tullut jo viikko sitten, mutta pyörä ei ole vielä lähtenyt matkalle. Olihan tässä joulu välissä, niin laitetaan sen piikkiin.

Metsänpeikko
08.01.2019, 21.54
Näköjään uusia kulkineita ilmestynyt tuonne sivustolle. Ei vielä uutta Jeffsya, mutta ehkä se sieltä vielä tulee.

sboke
10.01.2019, 21.27
https://www.youtube.com/watch?v=e9yoEMiCOP0

Promovideo uudesta jeffsystä.

Jos tekemästäni vertauskuvasta mitään voi päätellä niin näyttäisi ihan silmällä katottuna olevan loivempi keula ja jyrkempi satulaputki nykytrendin mukaan. Voi olla että silmät harittaa. Videossa mahdollisesti myös 29 renkuloilla kun vanha versio tuossa 27.

http://oi63.tinypic.com/x576fb.jpg

Odotan kyllä innolla. Ehkä vahvin vaihtoehto do-it-all härpäkkeeksi jos uuteen pyörään päätyy ja sattuu olemaan vielä varastossa kun on rahaa tilillä.

sak
11.01.2019, 18.17
Uusi 29 Jeffsy.
Damn, geo näyttää täydelliseltä omaan makuun[emoji3]
Kaikkee hupsua sitä miettii ku oma pyörä ollu pajalla kohta 4kk[emoji849]
Löytyy myös xxl koko.
Edellisen mallin perää ovat jossain arvosteluissa moittineet hiukka liian progressiiviseksi, liekkö tullu muutosta...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190111/81eb3981f103cf08227b73bb696fa4c4.jpg

Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla

sak
11.01.2019, 18.18
Hyvin Polemainen seat tube angle, näyttää yleistyvän.
Uusi 29 Jeffsy.
Damn, geo näyttää täydelliseltä omaan makuun[emoji3]
Kaikkee hupsua sitä miettii ku oma pyörä ollu pajalla kohta 4kk[emoji849]
Löytyy myös xxl koko.
Edellisen mallin perää ovat jossain arvosteluissa moittineet hiukka liian progressiiviseksi, liekkö tullu muutosta...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190111/81eb3981f103cf08227b73bb696fa4c4.jpg

sboke
11.01.2019, 19.50
Ei Al compia? Pöh, en ole varma 34 rhytmin alamäkikelpoisuudesta ja hiilarimallit on kalliita

Ja alurungot on edellisen vuoden geolla? Ei hel...

Ei tuu kauppoja :D Paitsi jos rikastuu ja tulee hinku hiilikuituun mitä epäilen.

Viltsuli
11.01.2019, 21.31
Mietinnässä eka täpäri kevääksi, vaihtoehdot alkavat olemaan canyon al 5.0 ja jeffsy, jeffsyssä mietytättää että 27 vai 29 ja mikä koko, olen 176cm pitkä joten osuu tuohon M-L väliin, maastopyörä kokemus rajoittuu tämänhetkiseen jäykkikseen joka on 29 tuumainen canyon grand canyon kokoa M ja on ollut passeli.

kauris
11.01.2019, 22.30
Viltsuli ottaisin sinuna Jeffsyn tuolla uudella geometrialla ja M-koossa. M-koon 454 cm reach riittänee kyllä. Ja 29 kiekoilla.
Jos aiot ostaa alumiinirunkoisen, ja siinä on todellakin vanha geometria niin kuin tällä hetkellä sivut näyttävät, niin valitsisin Spectralin (toki se on silloin 27.5) Jeffsyn sijaan. Mutta kyllä ne 29-kiekot ehkä kuitenkin olis yleismaailmallisesti ajateltuna järkevin vaihtoehto. Jos pääsee koeajamaan molempia vaihtoehtoja ja omassa käytössä 27.5 tuntuu paremmalta niin toki silloin se. Uutta Jeffsyä ei tietty pääse testaamaan mutta siis vastaavantyylisen pyörän 29 ja 27.5 kiekkokoon pyöriä vertaamalla päätellen.

Viltsuli
11.01.2019, 23.15
Kyllä nuo cf mallit on vähän ulkona budjetista.

vihviuh
12.01.2019, 01.16
Ei Al compia? Pöh, en ole varma 34 rhytmin alamäkikelpoisuudesta ja hiilarimallit on kalliita

Ja alurungot on edellisen vuoden geolla? Ei hel...

Ei tuu kauppoja :D Paitsi jos rikastuu ja tulee hinku hiilikuituun mitä epäilen.

Juurikin uutta AL Compia odottelin, mutta kuten aiemmin kirjoitin niin ostohousut lipsahti jalkaan jo joulun alennuksien aikaan.

Kun huomasin, että alu Jeffsy on vanhalla geolla ja Comp jäi valikoimasta pois niin harmitukselle ei jäänyt tilaa, kun postimies kuljetti tänään viime vuoden CF mallin kotiovelle.

sboke
12.01.2019, 02.39
Juurikin uutta AL Compia odottelin, mutta kuten aiemmin kirjoitin niin ostohousut lipsahti jalkaan jo joulun alennuksien aikaan.

Kun huomasin, että alu Jeffsy on vanhalla geolla ja Comp jäi valikoimasta pois niin harmitukselle ei jäänyt tilaa, kun postimies kuljetti tänään viime vuoden CF mallin kotiovelle.
Kuolasin noita hyvänhintaisia cf malleja ja sitten katsoin pankkitiliä.. Ehkä joskus sen hiilikuitupyörän saa mutta ei muutamaan vuoteen :D

Hyvähän se entinenkin jeffsy on mutta jotenkin ärsyttää tuommonen että tuodaan uutta mutta vain kalliimpiin malleihin ja se jokamiehen sweet spot missä jeffsy comp, canyon spectral 6 ym on pyörineet pikeineen on jäänyt pois niin ei tässä nyt ostohousuja vedetty jalkaan. Joka toinen päivä tuntuu että ostan endurotykin koska en osaa ajaa alamäkeen ja joka toinen päivä trailipyörän koska se on hauskempi polulla. YT ei nyt vastannut tähän haasteeseen

carp
12.01.2019, 09.14
Kovasti on kyllä hinnat nousee parissa/kolmessa vuodessa näissä kun postimyyntipyörissäkin pikkasen vajaalla neljällä tonnilla (3958,90€) saa vasta GX Eaglea ja Pikeä. Köyhälle toki vaan kallista...

kauris
12.01.2019, 09.55
Jos edelleen sallitaan hieman ohi otsikon mutta keskusteluun kuitenkin liittyen, niin kuituisista kaksyseistä esim tää Canyonin Neuron cf8 on 2699 hinnallaan aika kilpailukykyinen. Ja jos joustoa ei ihan niin paljoa tarvitse. Sen M koossa reach 433 kun alu jeffsyssä on 425. Ei vastaa uutta cf jeffsyä siis mutta vähän pidempi kuin vanha ja siis edelleen nykyinen alu.
L taas ei valitettavasti tule Canyonilta alle 180 senttiselle tod näk kyseeseen koska satulaputki on niin pitkä. Viltsuli sinua ajatellen siis.
https://www.canyon.com/fi/mtb/neuron/2019/neuron-cf-8-0.html

Mua henk koht kiinnostaisi kylläkin päästä kokeilemaan (uudistetun geon Jeffsyn lisäksi) Yt Capraa kaksysinä vaikka aluna. 2499 hintaan Lyrikkiä, super deluxea, eaglea, pätevät renkaat, 160 joustoa, moderni geometria. Vielä jos kiekot olis dt:n 1900 sarjan sijaan 1700 sarjaa (ja hinta vaikka sitten 200 enemmän) toi olis vielä täydellisempi.
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2106/sCategory/92

Late_h
12.01.2019, 10.44
Kovasti on kyllä hinnat nousee parissa/kolmessa vuodessa näissä kun postimyyntipyörissäkin pikkasen vajaalla neljällä tonnilla (3958,90€) saa vasta GX Eaglea ja Pikeä. Köyhälle toki vaan kallista...

Jeffsyt ja YT:t yleensä ovat toki postimyyntipyöriä, mutta mielestäni sen ei tarvitse aina tarkoittaa että niiden tulee olla huomattavan halpoja. Hinta on yksi kilpailutekijä, jota voi käyttää siinä määrin kun on tarve (tai mahdollista). YT on niittänyt mainetta hyvillä tuotteillaan viime vuosien aikana ja on ainoastaan järkevää ja luonnollista että nostavat hintoja pikkuhiljaa.

Onhan tuo uusi Jeffsy kuitenkin vielä noin tonnin halvempi kuin Spessun, Trekin tai vaikka Santa Cruzin vastaavat. 4000e hintaluokkaan Canyonilla taas on kyllä parempaa osaa ja mm. kuitukiekkoa jo mukana.

Late_h
12.01.2019, 11.06
Mua henk koht kiinnostaisi kylläkin päästä kokeilemaan (uudistetun geon Jeffsyn lisäksi) Yt Capraa kaksysinä vaikka aluna. 2499 hintaan Lyrikkiä, super deluxea, eaglea, pätevät renkaat, 160 joustoa, moderni geometria. Vielä jos kiekot olis dt:n 1900 sarjan sijaan 1700 sarjaa (ja hinta vaikka sitten 200 enemmän) toi olis vielä täydellisempi.
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2106/sCategory/92

Suht pienet erot jää nyt geon ja joustojen puolesta uuden Jeffsyn ja Capran välille. Osaako tällainen omaksi ilokseen ajeleva perusjamppa ottaa lyhyemmän jouston tuomat ja vajaan kilon painonsäästön tuomat edut irti ajoissaan, vai olisiko parempi vaihtoehto mennä suoraan "all in" Capraan? Olisi sitten ainakin kyvykäs pyörä kaikkiin mahdollisiin hissimäkiin mihin vain uskaltaa vaikka Suomen rajojen ulkopuolellakin. Toisaalta voi argumentoida, että Capra olisi itselle aivan varmasti liian iso pyörä yli 90% omiin ajoihin.

kauris
12.01.2019, 14.29
Toisaalta voi argumentoida, että Capra olisi itselle aivan varmasti liian iso pyörä yli 90% omiin ajoihin.

Niin mullekin olisi mutta silti se houkuttaisi :)

JP.
12.01.2019, 17.39
Niin mullekin olisi mutta silti se houkuttaisi :)

Kertokaas joku capran omistajista kuinka paljon se ketuttaa tuolla ajella meidän ahtailla kivi/juurakko poluilla?

dillek1
12.01.2019, 19.59
Noniin, nyt tuli uus 2018 jeffsy tännekin. Koossa L ja 150mm hissitolpalla istuin koirkeus on liian korkea. Mitat 180/84inseam ja satula sentinverran liian korkealla. Muuten pyörä tuntuu oikein passelilta ja sopivan kokoiselta. Onkohan tuota trs+ hissitolppaa mahdollista "lukita" niin ettei nousisi ylimpään tasoon asti? Lueskelin että muilla ollut samanlaista ongelmaa, millasta tolppaa olette vaihtaneet tilalle?

Kipinöitä
12.01.2019, 20.11
Noniin, nyt tuli uus 2018 jeffsy tännekin. Koossa L ja 150mm hissitolpalla istuin koirkeus on liian korkea. Mitat 180/84inseam ja satula sentinverran liian korkealla. Muuten pyörä tuntuu oikein passelilta ja sopivan kokoiselta. Onkohan tuota trs+ hissitolppaa mahdollista "lukita" niin ettei nousisi ylimpään tasoon asti? Lueskelin että muilla ollut samanlaista ongelmaa, millasta tolppaa olette vaihtaneet tilalle?

Juu itsellä oli sama tilanne. Tilalle tuli 130mm Rockshox Reverb. Rahallisesti en menettänyt mitään, mutta heman ketuttaa kun ei hissitolppa toimi enää pakkasella. Trs+ tolpassa taas ärsytti (koon lisäksi) sivuttaisliike ja neliportainen korkeussäätö.

elasto
12.01.2019, 21.16
Vähän turhan jytky vehje tuo uusi Jeffsy omaan makuuni. Menee jo liian lähelle Capraa. Itse ajelen vielä ihan tyytyväisenä omalla '16 mallin Jeffsy CF Pro:lla. Jos uudelle pyörälle olisi tarvetta, niin omalle ajotyyylilleni ja mieltymyksilleni varmaan Canyonin uusi Neuron CF olisi jopa parempi valinta.

Täällä hieman arvostelua tuosta uudesta Jeffsystä: https://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/full-suspension/product/yt-jeffsy-29-cf-pro-race-first-ride-52397/

ArvoPentti
12.01.2019, 21.46
Kertokaas joku capran omistajista kuinka paljon se ketuttaa tuolla ajella meidän ahtailla kivi/juurakko poluilla?

Mulla on 27 Capra ja parhaimmillaan se on tietty alamäkivoittoisella pätkällä/mäessä, mutta itse tykkään käydä sillä ihan noilla rennoilla porukkalenkeilläkin. Toisena fillarina on Canyon Dude ja etenkin kesäkelillä on vaikea päättää kummalla lähtisi porukkalenkille. Capra menee kivikot ja juurakot hyvin, mutta jos sitä yrittää vauhdikkaasti viedä ilman mäkeä, niin vaatiihan se kuskilta enemmän. Mun mielestä soveltuu hyvin rauhalliseen kannonkiertoon, sekä tietty alamäkihommiin.
Itse pidän näillä kannonkiertolenkeillä takaiskaria lähinnä lukkoasennossa ja keulaa lukossa tai pedal-asennossa.

kauris
12.01.2019, 21.57

Mulla on Canyonin Spectralissa Ks Lev Si ja 185 senttisenäkin L-kokoisessa pyörässä satulan saa vain juuri ja juuri tarpeeksi alas. Mutta Ks Lev Si:ssä on hississä portaaton korkeuden säätö ja usein maastossakin nostan sen vain lähes yläasentoon enkä ihan ylös. Eli siis ei siitä tuolla tolpalla hirveästi olis haittaa vaikka satulatolppaa ei aivan saisikaan edes rungon sisään niin pitkälle, että yläasennossaan satula olisi sillä itselle mahdollisimman suurella siirtymä-/tasamaa-/ylämäkiosuuskorkeudella. Eli siis, että voihan sen tolpan nostaa vain 140 tai 130 milliä korkealle sen käytössä olevan 150 mm sijaan.

JP.
13.01.2019, 00.24
Mulla on 27 Capra ja parhaimmillaan se on tietty alamäkivoittoisella pätkällä/mäessä, mutta itse tykkään käydä sillä ihan noilla rennoilla porukkalenkeilläkin. Toisena fillarina on Canyon Dude ja etenkin kesäkelillä on vaikea päättää kummalla lähtisi porukkalenkille. Capra menee kivikot ja juurakot hyvin, mutta jos sitä yrittää vauhdikkaasti viedä ilman mäkeä, niin vaatiihan se kuskilta enemmän. Mun mielestä soveltuu hyvin rauhalliseen kannonkiertoon, sekä tietty alamäkihommiin.
Itse pidän näillä kannonkiertolenkeillä takaiskaria lähinnä lukkoasennossa ja keulaa lukossa tai pedal-asennossa.

Kiitos palautteesta,

Tuo on toki aina pelastava tekijä kun on toinen pyörä tallissa =)

Toki jos molemmat päät kiinni on parempi kun auki että on kiva käydä perusteknistä polkua ajelee niin ehkäpä tuo Jeffsy olisi parempi kompromissi parkin ja polkujen väliltä kun Capra. Trekin Slashia kun koeajoin niin siitä kyllä tuli sellainen fiilis että tällä voi ajaa kaikki omat polkuajot / mäkiajot.

No ne on näitä mielipidejuttuja

poomus
13.01.2019, 00.41

Mulla oli sama homma XL koossa. Päädyin vaihtamaan hissitolpan (Crankbrothers Highline 150mm) päikseen toisesta pyörästä, koska satuin huomaamaan että CB:n tolpassa "kaulus" oli huomattavasti lyhyempi. Onneksi näin, muuten olisi joutunut harkitsemaan palautusta tai hankkimaan lyhyemmän hissitolpan.. Tuossa TRS+ tolpassa on muutama eri asento, lukituksesta en silloin löytänyt mitään tietoa. Mutta voihan siitä kysyä valmistajalta (https://bythehive.com/)?

kauris
13.01.2019, 10.26
Tuosta elaston linkittämästä bikeradar arvostelusta ymmärsin, että alumiiniversiokin uudistuu mutta vähän myöhemmin. Erikoista tai ainakin hämäävää, että hetken myyvät vanhalla geolla mutta kuitenkin jo uusilla väreillä ja sitten jos jonkun kuukauden päästä uusivat kokonaan.

hana79
13.01.2019, 12.02
ArvoPentti

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/misc/quote_icon.png Alkujaan tämän lähetti JP. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2839843#post2839843)

Ei kyllä ketuta. Onhan se ehkä hiukan lötköhkö, mutta mulla on yleensä iskarit täysin auki. Kuntoni ei riitä kiirehtimään kun alamäessä...
Kieltämättä mielummin ajan muutenkin alamäkeä. Läskipyörä löytyy minultakin, sillä ajelen yleensä vain talvisin.

J-Boy
14.03.2019, 20.57
Onko porukalla nyt kertynyt kokemuksia nuista uusista Jeffsyistä hiilikuituisena? Kuinka polkemistehokkaita nuo on? Talvihan nyt on vielä päällä, joten juurakko ja kivikko reiteistä varmaan vaikea sanoa vielä mitään.

trance
18.03.2019, 19.52
Onko porukalla nyt kertynyt kokemuksia nuista uusista Jeffsyistä hiilikuituisena? Kuinka polkemistehokkaita nuo on? Talvihan nyt on vielä päällä, joten juurakko ja kivikko reiteistä varmaan vaikea sanoa vielä mitään.
Minulla on Jeffsy 29 pro race 2019. Olin viikon Malagassa ajamassa kivikkoisia teknisiä polkuja. Hyvin Jeffsy kiipesi ylös. Mainio peli myös teknisessä alamäissä. Vielä kun saa iskarit paremmin säätöihin. Kovasti tykkään!

Jeremtb
01.04.2019, 22.59
Uusi viimevuotinen 29 Jeffsy ois tallissa ja semmonen kysymys noussut tässä esille, että minkälaista säätöä muilla on takaiskareissa? Aina kuullut Jeffsystä puhuttavan siihen malliin että siinä on valmiiksi tosi progressiivinen linkusto, joten takaiskariin ei tarvisi volume spacereita laittaa. Kuitenkin tuntuu, että oman pyörän foxin iskari pohjaa vähän turhan helposti, vaikka sägiä tällähetkellä vain noin 23%. Itse en paina mitenkään erityisen paljon, eikä tuota pyörää ole vielä oikein lumien takia päässyt edes rääkkäämään. Pitäisikö siis huolestua vai laittaa vain isompaa volume spaceria iskariin?

kauris
02.04.2019, 09.26
Siltä vahvasti kuulostaa, että volume spacerille olisi tarvetta. Sagi on tosiaan jo pienestä päästä sinulla. Eikö 2019 malli muuttunut vieläkin progressiivisemmaksi? Josko tuo ei sitten olisi kuitenkaan niin paljoa. Noh, en muista ulkoa itse mitä tuosta viime vuoden mallista sen suhteen sanottiin.

xc-pyöräilijä
02.04.2019, 09.58
Kuulosta mielenkiintoiselta sillä kun itsellä oli 27.5 -18 pro racessa DPX2 kiinni niin ajoin 35%+ sägillä eikä pohjannut kertaakaan, isoja hyppyjäkin tuli tehtyä (pituus 4m+ pudotus 1.5m+). Painoa itsellä ajokamoissa ~93kg. Mikä iskari kiinni? Nyt kun vaihtoi DHX2 tilalle ja se tuli TF tunedilta tuunattuna jeffsyn progressiiviseen linkustoon, omaan painoon ja ajotyyliin niin on kyllä moninkertaisesti tuota Deepeetä parempi, kyllä taas varmuus mäkeen mentäessä kasvoi ja sitä vain lisäsi 36 170mm keula.

Jeremtb
02.04.2019, 19.01
Kuulosta mielenkiintoiselta sillä kun itsellä oli 27.5 -18 pro racessa DPX2 kiinni niin ajoin 35%+ sägillä eikä pohjannut kertaakaan, isoja hyppyjäkin tuli tehtyä (pituus 4m+ pudotus 1.5m+). Painoa itsellä ajokamoissa ~93kg. Mikä iskari kiinni? Nyt kun vaihtoi DHX2 tilalle ja se tuli TF tunedilta tuunattuna jeffsyn progressiiviseen linkustoon, omaan painoon ja ajotyyliin niin on kyllä moninkertaisesti tuota Deepeetä parempi, kyllä taas varmuus mäkeen mentäessä kasvoi ja sitä vain lisäsi 36 170mm keula.

Tein tarkempia mittauksia ja huomasin että tuo 23% ei ihan pitänyt paikkaansa, kyseessä olikin oikeasti noin 26-28% sägi. Iskari on dps performance elite malli. Pohjaa tollasesta varmaan puol metrii korkeasta hypystä flätille.

kauris
02.04.2019, 22.00
Jossain taitaa olla vikaa. Tai siis lähinnä iskarissa. Kyllä pohjaamiseen tuolla sägillä pitäisi pudotuksen olla selvästi puolta metriä korkeampi.

xc-pyöräilijä
02.04.2019, 22.38
Semmonen Jeffsy syntyi talven aikana, jousitus vaihtui kokonaan sekä runko kävi maalauksessa.

https://live.staticflickr.com/7848/46800162144_eaf031e02d_k_d.jpg

kauris
02.04.2019, 23.27
Todella hieno! Väri on upea ja näyttää tosi laadukkaasti maalatulta ja lakatulta.
Mielestäni iso positiivinen parannus verrattuna siihen alkuperäiseen väriin ja liiaalliseen oranssiin sen kanssa.
Paljonko tuollainen maalauttaminen laatupajalla maksaa?

xc-pyöräilijä
03.04.2019, 12.19
Todella hieno! Väri on upea ja näyttää tosi laadukkaasti maalatulta ja lakatulta.
Mielestäni iso positiivinen parannus verrattuna siihen alkuperäiseen väriin ja liiaalliseen oranssiin sen kanssa.
Paljonko tuollainen maalauttaminen laatupajalla maksaa?

Samaa mieltä oranssin kanssa ja tuntuu että vieläkin voisi vähentää, katsotaan ja kokeillaan. Lakka näyttää erityisen hyvältä kun sen vahasi huolellisesti ja sekin on vasta kovettumis vaiheessa, kuukauden päivät menee mutta eipähän tuolla näillä leveysasteilla polkujakaan vielä näy. Rungon maalaus maksoi 350€ mikä oli mielestäni hyvinkin kohtuullinen kun osia oli purettuna 4 ja pientä piperrystä tuollainen fillarin runko ammattimiehelläkin. Ruiskumaalaus.

elasto
04.04.2019, 13.29
Tein tarkempia mittauksia ja huomasin että tuo 23% ei ihan pitänyt paikkaansa, kyseessä olikin oikeasti noin 26-28% sägi. Iskari on dps performance elite malli. Pohjaa tollasesta varmaan puol metrii korkeasta hypystä flätille.

Sulla on iskari varmaan jotenkin rikki. Kokeilin uutena jotain melkeen 50% sägiä mun Jeffsyssä Fox DPS factory iskarissa ja en silti saanut sitä pohjaamaan mun ajossa Espanjassa enkä Suomessa. Sen jälkeen sieltä poistettiin Fillariosassa kaikki volume spacerit ja se on silti riittävän progressiivinen mun ajoon.

järtsy
17.04.2019, 20.08
-19 mallin Capra kuskien mielipiteitä pyörästä kuulisin mielellään, mäessä varmasti loistava mutta miten polkuajo? Testeissä kehuttu jopa leikkisäksi mutta myös vakaaksi vauhdissa, hienoa jos nämä ominaisuudet on saatu yhdistettyä.

Ari71
18.04.2019, 09.24
Itsellä pelkästään positiivista kokemusta 2019, 29-Caprasta polkuajosta reilun kolmen kuukauden ajalta. Ei oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa - positiivista paljonkin. Juu, pyörässä on varmaankin paljon 'ylimitoitusta' tähän käyttöön: jousitus, jarrut, jne, mutta en ole mitenkään kokenut tätä haitaksi. Kiipeää Eaglen avulla kuin Cauris ja tasamaalla vauhti on ainoastaan kiinni polkijan reisivoimasta. Hyvin on ryhmälenkeillä mukana pysynyt. Vakiorengastus on dh-painotteinen, mutta toisaalta on ainakin pitoa ja kestävyyttä kivien raapimisiin. Omasta mielestä Capran paras 'ominaisuus' on runko itsessään - todella matala 'stand over', joka yhdistettynä hissitolppaan on mielestä todella hyvä käytännön ajotilanteissa. Joo, ja tietty kun pyörää suuntaa alamäkeen, niin tällöin hauskuus vasta alkaa :-)

järtsy
18.04.2019, 12.39
Itsellä Pole Evolinkki 158 niin tottunut kyllä pitkäjoustoisella polkujakin ajamaan, ainut mikä Polessa pikkaisen sylettää on tietynlainen kikkailun hankaluus, ajomiehet sen kyllä handlaa Polellakin mutta kun toisena pyöränä Vituksen sähkäri niin on se vaan paljon helpompi käsitellä pikkupyörityksessä vaikka on painava..

elasto
19.04.2019, 21.30
Näyttää tällä hetkellä olevan 1000 euron alennus kaikista Pro Race -malleista. Aika hyvä diili jos nyt on uutta fillaria vailla.

Itsellä Pole Evolinkki 158 niin tottunut kyllä pitkäjoustoisella polkujakin ajamaan, ainut mikä Polessa pikkaisen sylettää on tietynlainen kikkailun hankaluus, ajomiehet sen kyllä handlaa Polellakin mutta kun toisena pyöränä Vituksen sähkäri niin on se vaan paljon helpompi käsitellä pikkupyörityksessä vaikka on painava..

Mä oon huomannut ton saman, että en tykkää ajaa liian pitkällä reachilla ja akselivälillä olevalla pyörällä ja sen takia rullailenkin edelleen tyytyväisenä omalla '16 mallin Jeffsy:lla.

sboke
19.04.2019, 21.50
Nappasin 29 jeffsyn 1685 eurolla. Oli yhtä kokoa vissiin 1 kpl jonka sain jo ostoskoriin ja 5min päästä olikin out of stock. Illalla sai sen kuitenkin uudestaan koriin ja ostettua. Toivoa sopii ettei ole varastosaldomoka ja pyörä on tulossa.

On kyllä kohtalaisen hyvä hintalaatusuhde jo tuossa!

järtsy
19.04.2019, 23.10
Näyttää tällä hetkellä olevan 1000 euron alennus kaikista Pro Race -malleista. Aika hyvä diili jos nyt on uutta fillaria vailla.

Voi perkele, meni ostohousut persvakoon saakka..

elasto
20.04.2019, 23.01
Voi perkele, meni ostohousut persvakoon saakka..

Joko tilasit?

järtsy
20.04.2019, 23.34
Jahkailin ja jahkailin kun olen just kahen koon välissä enkä osannut päättää Capra vai Jefsy kun Jefsy pro race malissa +10mm joustoa, olis varmaan ollu aikamoinen jokapaikan vehje, ja nyt näyttää olevan "out of stock":) Ehkä hyvä niin, on se kuitenkin järkky määrä rahaa vaikka tonnin ois pois saanutkin.

elasto
20.04.2019, 23.48
Jahkailin ja jahkailin kun olen just kahen koon välissä enkä osannut päättää Capra vai Jefsy kun Jefsy pro race malissa +10mm joustoa, olis varmaan ollu aikamoinen jokapaikan vehje, ja nyt näyttää olevan "out of stock":) Ehkä hyvä niin, on se kuitenkin järkky määrä rahaa vaikka tonnin ois pois saanutkin.

Veikkaan, että tuo Jeffsy Pro Race olisi ollut ihan riittävä, mutta nyt jäi käteen siis vaan kakkaiset ostohousut.

sboke
02.05.2019, 20.40
Posti kertoo että jeffsy paketti on lähellä. Ensimmäinen täpäri itselle niin kannattaako jotain pultteja erityisesti tarkistaa/käyttää irti/rasvata/laittaa lukitetta linkustosta tms? Olin lukevinaan esim. canyonin ketjussa että kaikki ei ole ollut aina valmiiksi kunnossa ja on tullut ongelmia.

Mietin myös rengastusta,näyttää olevan maxxis minion dhr II molemmissa päissä. Jostain muistan lukeneeni että rullaavampi takarengas voisi olla hyvä, koitetaan kuitenkin mille tuo tuntuu.

Makkke
03.05.2019, 08.26
Posti kertoo että jeffsy paketti on lähellä. Ensimmäinen täpäri itselle niin kannattaako jotain pultteja erityisesti tarkistaa/käyttää irti/rasvata/laittaa lukitetta linkustosta tms? Olin lukevinaan esim. canyonin ketjussa että kaikki ei ole ollut aina valmiiksi kunnossa ja on tullut ongelmia.

Mietin myös rengastusta,näyttää olevan maxxis minion dhr II molemmissa päissä. Jostain muistan lukeneeni että rullaavampi takarengas voisi olla hyvä, koitetaan kuitenkin mille tuo tuntuu.

Ei varmaan haittaa tarkistaa onko pultit kiristetty oikeisiin momentteihin ja muutenkin silmäillä läpi runko ja osat naarmujen/kolhujen varalta. Muutaman reissun jälkeen on hyvä tarkastaa, ettei pultit ole löystynyt kun osat hakevat paikkaansa.

Testaa ensin miltä tuntuu nuo renkaat ja tee sen jälkeen päätös. Kesällä rullaavampi takarengas on kätevä ja helpottaa tasaisia osuuksia.

Onnea uuden pyörän omistajalle ja kovaa ajoa.

sboke
10.05.2019, 22.16
Ekat kilometrit saatu alle ja onhan tuo hauskan oloinen peli. Alamäkijuurakko/kivikko on siistiä ryskää menemään kun voi ajaa niin kovaa. Ylämäkeen on ihan yhtä raskas kun muillakin pyörillä, ei kevyt mutta ei nyt mikään kauhea tankki :D Vähän yllätyin miten napakka ajotuntuma on tasamaa juurakkopolullakin, vieläkin saa persettä nostella tai sitten pitää opetella iskarien säätöä. Tossa tuli pike rc ja monarch r.

Renkaista en ole varma kun on niin vähän kokeillut erilaisia. Kyllä noilla minion dhr II renkailla ajaa mutta kiinnostaa mihin muut on päätyneet suomen maastossa. Onhan nuo raskaammat ajaa kun tottunut xc renkaisiin mutta on pitoakin eri lailla kun tulee vauhtia. Ehkä jotain välimaastoa xc kumin ja tommosen ison nappularenkaan välillä?

e: semmonen huono puoli tässä pyörässä on että enää ei voi syyttää mitään muuta kuin omaa huonoa kuntoa ja taidon puutetta jos homma ei suju

elasto
12.05.2019, 21.43
Mulla pyörii 95% ajasta Suomessa ajellessa Jeffyssä 29x2.35" Maxxis Ikon Exo TR 3C MaxxSpeed takana ja edessä 29x2.4" Maxxis Ardent Exo TR Dual.
Eteen saatan joskus laittaa 29x2.5" Maxxis Minion DHF Exo TR 3C MaxxTerran ja yleensä sillon taakse menee tuo Ardent.

kauris
13.05.2019, 07.36
Itselleni ei Ardent riitä pidon puolesta yleisrenkaaksi (jolla ajetaan myös sadepäivinä tai niiden jälkeen märällä). Ardentit edessä ja takana 2.4 leveinä takajäykässä 29-pyörässäni käytössä ja aina on kaduttanut, jos sillä on märille juurille tai kallioille lähtenyt. Kuivalla menee toki ja työmatkalla taas on puolestaan liikaakin tietty. Olen nyt vaihtanutkin taakse rullaavamman ja edessä on Ardent. Mutta menen metsään tällä pyörällä vain kuivalla ja kostealla taas lähden täpärillä jossa Minionia ja vastaavaa.

Aflakorppi
20.06.2019, 19.56
Minulla olisi kysymys liittyen Capra 27 Al Base/Capra 29 Al Base kokoon. Itse olen 183cm pitkä ja jalan sisämitta n. 85-86cm ja pituuden puolesta olen juuri L- ja XL välimaastossa.

YT:n sivuilta L koko 174-184cm pituisille kuskille ja XL koko 183-193cm pitkille, kumpaan kannattaisi kallistua?

nopsako
20.06.2019, 20.07
Lyhyt jalkaisen piti ottaa M, koska hissitolppa. Muuten L ja 177cm. Ottaisin XL sinuna, ongelma voi olla ainoastaan tuo hissitolppa.

Putte2
31.07.2019, 09.38
Olen hankkimassa ensimmäistä täpäriä. Neuron cf 8.0 on testiajon jälkeen tuntunut sopivalta, vaikka budjetti paukkuukin yli jo tässä.
Olen 176 ja lyhyt jalkainen (inseam alle 80). Neuron M koossa on muuten OK, mutta satula jää ehkä sentin liian ylös. Pitäisi ehkä vaihtaa 125mm dropper siihen. Muuten mitat ovat tosi hyvät, eli S kokoon en oikeinkin menisi.

Nyt kuotenkin alkanut kiinnostamaan tuo YT jeffsy 29 base. Olisi alumiinirunkoinen ja vähän halvempi. Osat kuitenki hyvät. En vain ole koskaan tätä ajanut, mutta mittojen mukaan voisi M koossa olla hyvä. Reach vähän lyhyempi kuin Neuron cf 8.0ssa, mutta satula jäänee alemmas. Keulakulma 27.5 molemmissa, joka saisi olla vielä loivempi. Kuitenki omat ajot perus trail mättöä, eikä alamäkiajoa.

YT jeffsy 29 hiilikuitu olisi ilmeisesti eri goemetrialla.. Miksi? Onko YTllä alennuksia joskus ja mitä mieltä uskallanko tilata ilman testiajoa? Kumman valitsisitte, cf 8.0 Neuronin vai base Jeffsyn?

kauris
31.07.2019, 09.46
Jostain syystä yt uusiessaan (olikohan se keväällä, vaikea muistaa. edit: oli heti tammikuussa) Jefsyn viimeksi jätti tosiaan alu-versiot vielä vanhalle geometrialle. Odotin senkin kyllä muuttuvan perässä kesään mennessä mutta onhan tässä aikaa jo vierehtänyt. Itse kokisin henkisesti vaikeaksi ostaa Jeffsyn jo pari vuotta vanhana mallina vaikka hyvähän sekin on varmasti. Jeffsyn osalta ostaisin kuituisen tai jos se ei ole mahdollista odottaisin alu-version päivittymistä tai hankkisin toisen merkkisen pyörän.
Alennuksia YT:llä on perinteisesti syksyllä/loppuvuodesta kyllä ollut. Vähän sellainen tunne, että joskus joitain sellaisiakin malleja ja kokoja yksittäisinä jotka nyt näyttävät olevan sold out.

putkitunnus
31.07.2019, 10.52
Ostin alu-runkoisen Jeffsyn vuosi sitten. Valitsin L-koon rungon pituuteni (182 cm) perusteella, mutta lyhytjalkaisena (inseam muistaakseni 83 cm) satula jäi vähän ylös. Alkuperäinen dropperi oli 4-asentoinen, joten silläkään ei saanut kontrattua liian korkeata satulapintaa. Vaihdoin dropperiksi halvan 120 mm Brand-X:n, johon en voisi enempää olla tyytyväinen.

Hankintaa tehdessä aloitin miettimällä Neuronia, mutta lopulta tein valinnan Jeffsyn ja Spectralin välillä.

Sambolo
31.07.2019, 11.44
Mikäs politiikka yyteellä on noiden pyörien suhteen. Jos joku malli on loppuunmyyty niin tuleeko sitä enää ikinä vai pitääkö odottaa että tulee seuraavan vuoden malli?

kauris
31.07.2019, 13.25
Tekee lisää uudeksi kaudeksi mutta väri, osakokonaisuus ja hinta saattaa päivittyä. Vaikka runko siis ei muutu.

Putte2
14.08.2019, 11.41
Menee vaikeaksi tämä oikean koon valinta. Eli 176 ja inseam alle 80. Olen selannut mm jenkkien foorumeita ja vahva viesti on ollut "size up with YT". Eli kun itse olen M ja L välissä, pitäisi valita L ja vaihtaa siihen 125 dropper.
Mun Trek Farley on 17,5. Se on aika sopiva, mutta enne pieni kuin iso. Olen ostamassa ensimmäistä täpäriä ja ajot on perus polkuajoa. Niin kuin jo ylempänä kerroin Canyon Neuron CF 8.0 koossa M on muuten just hyvä koko, mutta satula jää tässäkin aavistuksen ylös. Valinta siis joko Jeffsy AL base ja Neuron CF 8.0 välillä.

Onko jollain Jeffsyä Turun lähellä jos pääsisi sovittamaan?

velib
14.08.2019, 13.07
Jos inseam on tosiaan alle 80, ei välttämättä edes 125mm dropper auta. Minulla inseam on 86-87 ja reverbin kanssa varaa jää ehkä 3 cm. Tähän vaikuttaa tietysti satula, polkimet, kengät sekä ajohousujen pehmuste. CF-versiossahan on lyhyempi seat tube, joten siihen mahtuu pidempi tolppa. CF olisi myös pidempi, AL-versiossa olisit varmaan M-koon ylärajoilla. Koeajo olisi suositeltava.

J-Boy
14.08.2019, 22.30
Menee vaikeaksi tämä oikean koon valinta. Eli 176 ja inseam alle 80. Olen selannut mm jenkkien foorumeita ja vahva viesti on ollut "size up with YT". Eli kun itse olen M ja L välissä, pitäisi valita L ja vaihtaa siihen 125 dropper.
Mun Trek Farley on 17,5. Se on aika sopiva, mutta enne pieni kuin iso. Olen ostamassa ensimmäistä täpäriä ja ajot on perus polkuajoa. Niin kuin jo ylempänä kerroin Canyon Neuron CF 8.0 koossa M on muuten just hyvä koko, mutta satula jää tässäkin aavistuksen ylös. Valinta siis joko Jeffsy AL base ja Neuron CF 8.0 välillä.

Onko jollain Jeffsyä Turun lähellä jos pääsisi sovittamaan?

Tuo "size up with YT" taitaa tarkoittaa cf malleja vuodelle 2019. Itse olen 174,5cm pitkä ja inseam n. 81, otin jeffsy 29 cf pro racessa L koon, koska olin ihan yläpäässä M kokoa sivujen mukaan. Satulaa oon nostanu noin 4cm "pohjasta" 150mm dropperilla. Ainut muutoksen minkä tein oli stemmin vaihto 50mm -> 35mm.

Yt:n sivut myös näyttää että L koon CF mallissa seattube on 435mm kun taas AL mallissa L koossa 480mm.

Putte2
26.08.2019, 14.07
Ei tule kesää tän valinnan kanssa...
Canyon Neuron CF 8.0
- tämä on testattu ja runko sopii hyvin. Satula jää M koossa ehkä sentin liian ylös. Kuvittelen pystyväni ajamaan sillä tai sitten vaihdan 125mm putken. Laadukkaan oloinen pyörä, mutta keula saisi olla vähän loivempi.. Tosin suurin osa ajostani on perus polkumättöä.
YT Jeffsy AL Base
- kaikkein kiinnostavin vaihtoehto. Mutta olen M ja L koon välissä eikä testimahdollisuutta ole. Pituutta 176cm.Uuden Jeffsyn geo antaisi kooksi L, mutta vanhan AL version M. Tosi pienen oloinen tuo runko ja pelkään että menee mönkään osto. Saatavuus ongelma, eli tilattavissa, mutta toimitus vasta 23.10.
Spectral
- tämä nyt sitten ihan jokerina. Ehkä vähän overkill omaan käyttööni ja mieluummin ottaisin 29 pyörän. Joustoa liikaa perus tekniseen polkuajoon?

3001
27.08.2019, 11.07
Millonkas -20 mallit tulee?

järtsy
27.08.2019, 22.03
Ei tule kesää tän valinnan kanssa...
Canyon Neuron CF 8.0
- tämä on testattu ja runko sopii hyvin. Satula jää M koossa ehkä sentin liian ylös. Kuvittelen pystyväni ajamaan sillä tai sitten vaihdan 125mm putken. Laadukkaan oloinen pyörä, mutta keula saisi olla vähän loivempi.. Tosin suurin osa ajostani on perus polkumättöä.
YT Jeffsy AL Base
- kaikkein kiinnostavin vaihtoehto. Mutta olen M ja L koon välissä eikä testimahdollisuutta ole. Pituutta 176cm.Uuden Jeffsyn geo antaisi kooksi L, mutta vanhan AL version M. Tosi pienen oloinen tuo runko ja pelkään että menee mönkään osto. Saatavuus ongelma, eli tilattavissa, mutta toimitus vasta 23.10.
Spectral
- tämä nyt sitten ihan jokerina. Ehkä vähän overkill omaan käyttööni ja mieluummin ottaisin 29 pyörän. Joustoa liikaa perus tekniseen polkuajoon?

Perustuu kyllä muiden puheisiin joilla kokemusta YT:n pyöristä niin sanovat että pieniä eli kannattaa ottaa isompi jos yhtään lähellä rajaa.

Eikös Canyonin Spectral ole lähempänä Jefsyä kuin Neuron?

JariL
01.09.2019, 20.00
Perustuu kyllä muiden puheisiin joilla kokemusta YT:n pyöristä niin sanovat että pieniä eli kannattaa ottaa isompi jos yhtään lähellä rajaa.

Osaako kukaan sanoa faktaa tähän? Sormi on jo ostonapilla Jeffsy 29 CF Pro:n päällä mutta ottaakko XL vai XXL? Olen 188cm pitkä ja möin juuri pois Trekin Fuel EX 8 2018, joka oli kokoa 21.5". Fuel oli ajoasennoltaan ihan hyvä mutta joskus olisi kiva olla pyörä, jossa tanko ja penkki ovat edes lähellä samaa tasoa :)

En ole mikään geometria expertti mutta tässä vähän vertailulukemia:

Fuel EX 8 21.5" (kaippa se XL:ksi luetaan): Reach 487mm, top tube length 657mm
Jeffsy XL: Reach 494mm, top tube length: 637mm
Jeffsy XXL: Reach 514mm, top tube length: 659mm

Reachia tuijottamalla XL:n vaikuttaa ihan hyvältä. Ajo on pääasiassa singletrackia Oulun tasamaastoissa, joten kääntyvyys ei ole se ensimmäinen kriteeri vaan hyvä ajoasento.

YT:n asiakaspalvelu vaikuttaa oleva sieltä ja syvältä mutta onnistuukohan vaihto, jos tilaisin XXL:n ja se osoittauu liian isoksi?

kauris
01.09.2019, 22.21
Ottaisin sinuna XL:n. Itse olen 185 ja miettisin L ja XL välillä mutta ottaisin tod näk isomman. Pienempikin eli L olisi varmasti hyvä (minulle).

Sambolo
02.09.2019, 00.08
Millonkas -20 mallit tulee?
Ainakin noita nykyisiä malleja tullut lisää kun aiemmin oli sold outtia.

JariL
02.09.2019, 00.46
Ottaisin sinuna XL:n.

Jep, XXL lienee vähän liikaa jo.

Lokakuun 9. päivä tulee vasta punaista. Valkoista olisi tai sitten, jos säästäisi muutaman satasen ja menisikin punaisella Compilla. Pron speksit on kyllä aika paljon paremmat.

hece
02.09.2019, 12.24
Osaako kukaan sanoa faktaa tähän? Sormi on jo ostonapilla Jeffsy 29 CF Pro:n päällä mutta ottaakko XL vai XXL? Olen 188cm pitkä ja möin juuri pois Trekin Fuel EX 8 2018, joka oli kokoa 21.5". Fuel oli ajoasennoltaan ihan hyvä mutta joskus olisi kiva olla pyörä, jossa tanko ja penkki ovat edes lähellä samaa tasoa :)

En ole mikään geometria expertti mutta tässä vähän vertailulukemia:

Fuel EX 8 21.5" (kaippa se XL:ksi luetaan): Reach 487mm, top tube length 657mm
Jeffsy XL: Reach 494mm, top tube length: 637mm
Jeffsy XXL: Reach 514mm, top tube length: 659mm

Reachia tuijottamalla XL:n vaikuttaa ihan hyvältä. Ajo on pääasiassa singletrackia Oulun tasamaastoissa, joten kääntyvyys ei ole se ensimmäinen kriteeri vaan hyvä ajoasento.
YT:n asiakaspalvelu vaikuttaa oleva sieltä ja syvältä mutta onnistuukohan vaihto, jos tilaisin XXL:n ja se osoittauu liian isoksi?
Fuelin vakiostemmi on 60mm, oliko sinulla sellainen? YT:ssä vakion 40mm, eli se lyhentää YT:n otetta 20mm vs Trek. Toisaalta stackissä on eroa:
Fuel Ex 8 21.5" stack: 612mm
Jeffsy XL stack: 633mm
Jeffsy XXL stack: 638mm

Jos sulla oli 25mm spacereita Fuelissa, se lyhentää otetta n. sentin (25mm * cos(67,7ast) = 9.5mm).

Näillä oletuksilla Jeffsy XXL otepituus satulasta ~1cm lähempänä ja seisten 2cm kauempana. Jos tangot siis samat ;) Loivempi keulakulma ja pidempi perä tekee akselivälistä n. 5cm pidemmän.

JariL
02.09.2019, 12.49
Fuelin vakiostemmi on 60mm, oliko sinulla sellainen? YT:ssä vakion 40mm, eli se lyhentää YT:n otetta 20mm vs Trek. Toisaalta stackissä on eroa:
Fuel Ex 8 21.5" stack: 612mm
Jeffsy XL stack: 633mm
Jeffsy XXL stack: 638mm

Jos sulla oli 25mm spacereita Fuelissa, se lyhentää otetta n. sentin (25mm * cos(67,7ast) = 9.5mm).

Näillä oletuksilla Jeffsy XXL otepituus satulasta ~1cm lähempänä ja seisten 2cm kauempana. Jos tangot siis samat ;) Loivempi keulakulma ja pidempi perä tekee akselivälistä n. 5cm pidemmän.

Kiitos, opin tästä paljon lisää asioista, joita pitää ottaa huomioon :) Ja tällä vahvistat äsken juttelemani YT Jeffsy 29 XXL-koon omistajan puheita, joka meinasi, että otepituus on ihan vastaava muiden XL:n kanssa.

Mites satulaputken kulman vaikutus? Trek 66.2, Jeffsy 78 astetta. Satulahan tulee entistä lähemmäs tankoa.

hece
02.09.2019, 14.15
Kiitos, opin tästä paljon lisää asioista, joita pitää ottaa huomioon :) Ja tällä vahvistat äsken juttelemani YT Jeffsy 29 XXL-koon omistajan puheita, joka meinasi, että otepituus on ihan vastaava muiden XL:n kanssa.
Mites satulaputken kulman vaikutus? Trek 66.2, Jeffsy 78 astetta. Satulahan tulee entistä lähemmäs tankoa.
Jos sun satula on samalla korkeudella kuin Fuelin ja Jeffsyn geometriaa varten on mitattu, niin silloin tuo vaakaputken pituus kertoo suoraan satulan (kiinnityksen keskikohdan) etäisyyden emäputken päästä. Yleensä (kai) nuo mitataan emäputken korkeudelta, ainakin geometriakuvien perusteella. Tältä samalta korkeudelta mitataan myös efektiivinen satulaputken kulma.

Pidemmillä kuskeilla satula nousee usein yli emäputken korkeuden jolloin asia muuttuu monimutkaisemmaksi. Silloin jyrkemmällä todellisella (actual) satulaputken kulmalla satula pysyy lähempänä ilmoitettua mittaa, ts. ei karkaa niin paljon taakse. YT ei listaa Jeffsyn satulaputken todellista kulmaa, mutta pikakatsomalta (ja kulmamittauksella paintissä sivukuvasta) myös Jeffsyn todellinen satulaputken kulma on Fuelia jyrkempi. Tarkoittaa siis että XXL Jeffsy tuntuu sitä lyhemmältä vs. Fuel mitä ylemmäs satula nousee yli emäputken tason. Satulan paikkaa voi onneksi säätää pari senttiä suuntaansa, jos istuen ei pituus tunnu sopivalta mutta seisoen tuntuu.

Okami
10.09.2019, 16.12
Osaisiko pyörän omistajat auttaa kokovalinnassa:

Suunnitelmissa vm. 2019 Jeffsy 29" L tai XL. Mulla pituus 180cm ja inseam 83-84 cm. Ajo pääosin technical singletrackia, joskus enduropolkua ja Sappeessakin ois kiva käydä. Olen kallistumassa L-kokoon joka on myös YT:n suositus pituuden mukaan. Meneekö XL jo liian isoksi trailikäyttöön? Olisi toki kiva päästä koeajamaan ainakin L-koko ennen kuin painaa nettikaupasta tilaa-nappia... Ei kellään sattuisi Tampereen suunnalla olemaan Jeffsyä L-koossa, jotta voisi kokeilla geon sopivuuden? :)

Nykyinen pyörä on Kona Honzo steel L-koko vm. 2015, joka tuntuu juuri passelin kokoiselta. Honzossa reach 454 mm, stack 647 mm, toptube length 635 mm, muut speksit http://2015.konaworld.com/honzo.cfm

Gaastra
10.09.2019, 16.55
Omat mitat 186cm & 87cm ja olen oikein tyytyväinen sekä koon puolesta että muutenkin L-kokoiseen 2018 Jefssy 29" CF Prohon. Sinuna en ottaisi XL:ää.

ikispessu
12.09.2019, 14.28
Limited edition alumiinia capra 29:stä

https://www.vitalmtb.com/videos/member/YT-Introduces-the-Capra-29-LTD,37033/iceman2058,94

kauris
30.09.2019, 17.29
Jeffsy 29 cf comp olis nyt 500 euron alessa. Sais kovan fillarin 2790 eurolla! Jäljellä XL:lää lukuun ottamatta kaikkia kokoja. Osan saa heti, osan toimitus lokakuussa
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2120/sCategory/509

kauris
30.09.2019, 17.49
Ja täytyy sanoa, että tämä 29 Capra alumiinisena 2990 hinnallaan on erittäin hyvä paketti mielestäni. Tähän vielä vastaava esim 400 euron ale, niin olis vaikea olla tilaamtta.
Foxin 36 keula, Foxin float x2 takaiskari, xt-vaihtaja ja vaihteensiirtäjä. Olis aika peli bike parkkeihin, enduroon tai ihan vain näihin espoon kivikoihin ja juurakoihin. Jälkimmäisessä maastossa cf Jeffsy olis toki parempi mutta jotenkin houkuttais kokeilla tällaista vielä kovempaan ajoon tarkoitettua pyörää vähän pidemmällä joustolla, kun bike parkistakin olen tänä kesänä innostunut. Oma pyöräni on 160 (pidennetty)/140 joustava AL spectral L kokoisena. Caprasta ja Jeffsystä ottaisin (185 senttisenä mutta hieman lyhytjalkaisena) XL:n. Reach pitenisi selvästi mutta satulaputki on Canyoniin verrattuna YT:llä lyhyt ja tällainen isompi pyörä olisi siksi mahdollinen. Canyonilla L koon pyörässä satulatolppa on oltava 2 mm vaille pohjassa, jotta on sopiva.
https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2104/sCategory/92

Sambolo
30.09.2019, 20.37
Mulle kyllä kelpais vallan mainiosti tuo halvinki capra. Vois tulla siihen ale :D

hphuhtin
01.10.2019, 16.11
Jeffsy tilauksessa itselle. M koko kun olen 173cm lyhyt. Nyt vaan jäitä poltellessa. Ensimmäinen luomutäpäri omalla kohdalla, saa nähdä jaksaako sähköjänis ilman wattidopinkia..

Tarjous muuten taisi loppua.

ikispessu
01.10.2019, 17.25
^mahtavaa! ja tottakai jaksaa, jos on terve ihminen, ja jos ei jaksa niin pitää vain polkea enemmän, pidempään ja useammin niin rupeaa jaksamaan!

Okami
01.10.2019, 18.17
^^ Sama täällä, oli niin hyvät nuo alennukset tämän vuoden poistuvissa malleissa! Laitoin itse tilaukseen Jeffsy CF Pro 29 L-koko valkoisena, joka korvaa 29 Honzon. Kaksi piitkää viikkoa pitää jaksaa odotella... :)

ikispessu
01.10.2019, 18.58
^outletistako yt:n sivuilta?