Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Pole Evolink



Sivut : 1 2 3 4 5 [6]

bike futurist
13.09.2022, 19.18
en nyt sanoisi, että se on ainoastaan polen menestys ja perisuomalainen kateus: Polen nettipreesenssissä kuluvina vuosina (huck norris topsu täällä fillarifoorumissa, fb ryhmän moderointi, pinkbiken katkenneen rungon jälkeinen kiukuttelu) on antanut ihan oikeasti syytä suhtautua hieman nuivasti.

Se mikä itseäni on hieman vihlonut on tietynlainen ..hmm... mitenhän sen nyt sanoisi. Kuluttajan tai asiakkaan aliarviointi, ehkäpä? Kun kuluissa / jaksamisessa säästetään "päivittämällä" evolink 1.3:n legacymittainen iskari -> 1.4 longshockmaamalla (ja oliko niissä myös angle set o laakeri?) niin se akselien tasolle noussut keskiö esitetään featurena. Samalla kun jokainen toinen pyörämerkki laskee kaksysien keskiöitä ja painopistettä alemmas mm. mutkien ajamisen takia, niin polella korkeampi painopiste onkin parempi mutkiin. Ja parempi koska Leo on sanonut että on kellottanut asian. Piste.

Wolfberg
13.09.2022, 20.59
Sitä minäkin vähän kysymykselläni kuvan laittaneelta hain, että lähde olisi kiva niin voisi seurata tilannetta.

Kuvassa oli lähde.

kauris
13.09.2022, 21.21
Kuvassa oli lähde.

Aa, totta. Tuollainen group ei ollut tuttu mutta google olis varmasti vienyt oikeaan paikkaan.

J.Kottenberg
13.09.2022, 21.23
Niin siis selvennykseksi niille jotka kommentoi kuvaa tietämättä siitä mitään, se on Pole rider's groupin FB-sivulta jonka ylläpitäjinä on mm. itse Leo Kokkonen eli eiköhän Leo ole asian hoitanut niin kuin Sambolo tiesi. Meni 5 sekunttia asian selvittämiseen. Mutta ymmärrän kyllä miksi täälläkin dissaillaan Polea, toisten menestys aiheuttaa harmitusta.

Jos tästä viimeaikaisesta Pole- keskustelusta löydät jotain harmitusta tai kateutta niin siinä tapauksessa on kyllä hyvä ettet ole vanhempia keskusteluita lukenut. Ne oli sen verran paljon rajumpia että olisit aivan varmasti pahoittanut mielesi.

Itse olen omistanut Evolinkin enkä sitä sen takia myynyt että se, tai sen valmistaja, olisi ollut mitenkään huono. Päinvastoin, pyörä oli erittäin hyvä käyttötarkoitukseensa. Mutta jonkin verran metallialalla toimineena Polen valitsema runkojen uusi valmistusmenetelmä on herättänyt ajatuksia. Tiedän myöskin että vastaavaa menetelmää on aiemmin käytetty erään sellaisen tuotteen valmistamiseen, jota muut tekivät erillisistä osista kokoonpanemalla, eikä "yhdestä palasta" tekeminen osoittautunut kilpailukykyiseksi.

Toivottavasti Pole saa asiat sujumaan ja tavaraa maailmalle. Maassamme ei todellakaan ole liikaa menestyviä yrityksiä.

Sambolo
13.09.2022, 22.21
en nyt sanoisi, että se on ainoastaan polen menestys ja perisuomalainen kateus: Polen nettipreesenssissä kuluvina vuosina (huck norris topsu täällä fillarifoorumissa, fb ryhmän moderointi, pinkbiken katkenneen rungon jälkeinen kiukuttelu) on antanut ihan oikeasti syytä suhtautua hieman nuivasti.

Se mikä itseäni on hieman vihlonut on tietynlainen ..hmm... mitenhän sen nyt sanoisi. Kuluttajan tai asiakkaan aliarviointi, ehkäpä? Kun kuluissa / jaksamisessa säästetään "päivittämällä" evolink 1.3:n legacymittainen iskari -> 1.4 longshockmaamalla (ja oliko niissä myös angle set o laakeri?) niin se akselien tasolle noussut keskiö esitetään featurena. Samalla kun jokainen toinen pyörämerkki laskee kaksysien keskiöitä ja painopistettä alemmas mm. mutkien ajamisen takia, niin polella korkeampi painopiste onkin parempi mutkiin. Ja parempi koska Leo on sanonut että on kellottanut asian. Piste.


Oman kokemuksen perusteella ihan toimivia päivityksiä ollut. Ei ole uusissa anglesettiä, mutta vanhan voi sen avulla ja uudella iskarilla päivittää vastaamaan 1.4 mikä ihan hieno asia sekin. Iskarin pituuden muutos myös plussaa koska parempia iskareita saatavilla noilla metric mitoilla.

Mulle ainakin korkea keskiö on plussaa, siltikin on tosin kolissu välillä. Joskus aiemmin myös kerroin omia kokemuksia tuosta, mutka-ajosta 1.3 158 vs 1.4 ja itse tosiaan huomasin silloin parannusta sen suhteen.

Aino mitä edelleen kaipaan, olisi lyhyempi satulaputki, mutta ei oikein järkevästi onnistu tuolla rakenteella. Pyörä tuntunut tosi hyvälle, on mukavasti poppia että voi jokaisesta möykystä ottaa ilmaa ja tehokkaampi polkea mitä 158 oli. Jousitus tuntuu huomattavasti paremmalta mitä 158 monarchilla, superdeluxe ultimate nielee röykyt paljon paremmin lyhyemmästä joustomatkasta huolimatta.

Sambolo
13.09.2022, 22.26
Voimaa ja evolinkkiä pääsee myös kokeilemaan bikeworxilla jos haluaa itse ottaa selvää miltä tuntuu.

zort
13.09.2022, 22.51
^^Hieno homma että on mukavasti POPPIA. Varmalla Outikin ilahtuu tämän kuullessaan.


…jjjjjatkakaa [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk

hece
14.09.2022, 11.54
Se mikä itseäni on hieman vihlonut on tietynlainen ..hmm... mitenhän sen nyt sanoisi. Kuluttajan tai asiakkaan aliarviointi, ehkäpä? Kun kuluissa / jaksamisessa säästetään "päivittämällä" evolink 1.3:n legacymittainen iskari -> 1.4 longshockmaamalla (ja oliko niissä myös angle set o laakeri?) niin se akselien tasolle noussut keskiö esitetään featurena. Samalla kun jokainen toinen pyörämerkki laskee kaksysien keskiöitä ja painopistettä alemmas mm. mutkien ajamisen takia, niin polella korkeampi painopiste onkin parempi mutkiin. Ja parempi koska Leo on sanonut että on kellottanut asian. Piste.
Voimassa on tarkoituksella korkeampi keskiö, joten ei se Evolink 1.4:n noussut keskiö feature ole täysin markkinointi-diipadaapaa. Vähän jos ollenkaan olen kuitenkaan nähnyt objektiivisia arvioita korkeamman keskiön toimivuudessa Voimassa, Evolinkissä tai ylipäätään.

bike futurist
14.09.2022, 14.46
Voimassa on tarkoituksella korkeampi keskiö, joten ei se Evolink 1.4:n noussut keskiö feature ole täysin markkinointi-diipadaapaa. Vähän jos ollenkaan olen kuitenkaan nähnyt objektiivisia arvioita korkeamman keskiön toimivuudessa Voimassa, Evolinkissä tai ylipäätään.

Voiman kohdalla tosijaan on tätä perusteltu sekä ajettavuudella että jouston määrällä (tosin ehkä osta tätä tokaa perustetta, kun muiden valmistajien 29 alamäkipyörissä on +-20mm bb droppia suht järjestään)

Itse olen pohtinut myös sitä mahdollisuutta, että onko keskiö nostettu ylös jotta mootorilla on tilaa ja viistoputkesta saadaan kauniin suora linja

https://s14761.pcdn.co/wp-content/uploads/sites/2/2022/06/Pole_Voima_2022_Review-Test-E-MOUNTANBIKE_WEB-8235.jpg

Sambolo
14.09.2022, 16.51
Voimassa on tarkoituksella korkeampi keskiö, joten ei se Evolink 1.4:n noussut keskiö feature ole täysin markkinointi-diipadaapaa. Vähän jos ollenkaan olen kuitenkaan nähnyt objektiivisia arvioita korkeamman keskiön toimivuudessa Voimassa, Evolinkissä tai ylipäätään.
Entäs matalan keskiön edut, oisko suomessa nyt kaks vai kolme semmosta ison maailman tyylistä bikeparkbaanaa mistä siitä vois olla hyötyä?

Jukka4130
14.09.2022, 19.02
Voimassa on tarkoituksella korkeampi keskiö, joten ei se Evolink 1.4:n noussut keskiö feature ole täysin markkinointi-diipadaapaa. Vähän jos ollenkaan olen kuitenkaan nähnyt objektiivisia arvioita korkeamman keskiön toimivuudessa Voimassa, Evolinkissä tai ylipäätään.

Tai vastakkaiselta kantilta ajatellen; mitä hyötyä matalasta keskiöstä on? Perinteisesti sitä on ajateltu pyörän ohjausta vakauttavana ominaisuutena. Ohjaamojen ja akselivälien pidentyessä sekä keulakulmien loivetessa vakautta on tarjolla jo riittämiin. Keskiön nostaminen tekee pyörän käsittelystä kevyempää vaikuttamatta suuntavakauteen. Suunnittelija on sanonut tämän olleen taustalla runkomitoituksen muuttamisessa.

Omissa kirjoissa keskiön nostaminen (maltillisesti) on hyvinkin positiivinen juttu. Tuo lisää maavaraa heikentämättä muita ominaisuuksia laisinkaan. En usko liittyvän moottorin edellyttämään tilatarpeeseen tai muuten rungon designiin, vaan nimenomaan ajo-ominaisuuksiin.

J.Kottenberg
17.09.2022, 15.25
Taantuma ei hetkauta premium-tuotteiden kysyntää tai myyntiä. Mikä siihen vaikuttaa nyt on tuotteiden saatavuus, rikkailla on rahaa mutta ne ei voi ostaa mitään kun saatavuus on huono. Voima ei ole mikään Canyon, ostajakunta on erilaista. Veikkaan että Voimaa menee niin paljon kun Pole ehtii tekemään ja komponenttejä riittää.

Voi olla näinkin.

Mutta Talous taito- lehdessä 8/2022 eräässä artikkelissa jossa kirjoitetaan analyysiyhtiö Inderesin strategin ja analyytikon näkemyksistä, sanotaan että "Kuluttajat ovat laittaneet jarruja kulutukseen ja vähentäneet etenkin harkinnanvaraisia investointejaan. Lomailemassa ja ravintolassa on käyty, mutta kotiin tehtävät isommat investoinnit ovat jäissä."

Tietenkin vasta aika näyttää kuinka käy, mutta yleisesti markkinaympäristö näyttää muuttuvan haasteellisemmaksi heikomman suhdanteen myötä.

bike futurist
22.09.2022, 23.36
Tai vastakkaiselta kantilta ajatellen; mitä hyötyä matalasta keskiöstä on? Perinteisesti sitä on ajateltu pyörän ohjausta vakauttavana ominaisuutena. Ohjaamojen ja akselivälien pidentyessä sekä keulakulmien loivetessa vakautta on tarjolla jo riittämiin. Keskiön nostaminen tekee pyörän käsittelystä kevyempää vaikuttamatta suuntavakauteen. Suunnittelija on sanonut tämän olleen taustalla runkomitoituksen muuttamisessa.

Omissa kirjoissa keskiön nostaminen (maltillisesti) on hyvinkin positiivinen juttu. Tuo lisää maavaraa heikentämättä muita ominaisuuksia laisinkaan. En usko liittyvän moottorin edellyttämään tilatarpeeseen tai muuten rungon designiin, vaan nimenomaan ajo-ominaisuuksiin.

kannattaa vilkaista tuota hiljattaista Bike Radarin varsin kriittistä arviota Voimasta (ja siinä linkattua Pinkbiken juttua).

Molempien artikkelien pointti on oikeastaan se, että matalampi keskiö ja painopiste tekee pyörästä helpommin kallistettavan mutkien ajon suhteen. Tuo piirre on tosiaan hivenen epäintuitiivinen, mutta ko artikkelit avaavat selkeästi.

https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/electric-bikes/pole-voima-review/
https://www.pinkbike.com/news/nerding-out-why-a-lower-shock-position-doesnt-make-a-bike-more-stable.html

Bndit
23.09.2022, 12.14
Luulen että Jukan ei tarvitse vilkaista mitään lehtijuttuja, löytyty sen verran tietämystä asiasta omasta takaa. Jos et usko, niin käy kuuntelemassa kuraläpän podcastista.

kauris
23.09.2022, 12.50
Luulen että Jukan ei tarvitse vilkaista mitään lehtijuttuja, löytyty sen verran tietämystä asiasta omasta takaa. Jos et usko, niin käy kuuntelemassa kuraläpän podcastista.

Eikö toi nyt ollut aika voimakkaasti sanottu. Kyllä asiantuntijat alalla kuin alalla lukevat myös muita kuin omia aiheesta kirjoitettuja artikkeleita ja juttuja vaikka kuinka olisi oma tietämys kohdillaan.
Luultavimmin ne on toki jo luettukin ilman eri kehotusta.

Tai kääntäen kannattaako bike futuristinkaan sitten mennä kuuntelemaan sinun vinkkaamaa juttua. Eli pointtina mielestäni, että ihan asiallista ja hyvä linkittää keskusteluun juttuja ja arvostelua joissa kuitenkin puhutaan nimenomaan kyseisistä tuotteista tai muutoin niissä on aiheeseen liittyvää juttua.

bike futurist
23.09.2022, 13.16
Luulen että Jukan ei tarvitse vilkaista mitään lehtijuttuja, löytyty sen verran tietämystä asiasta omasta takaa. Jos et usko, niin käy kuuntelemassa kuraläpän podcastista.

Asioista ei voi tietää kaikkea jos ei ole avoin oppimaan uutta :)

Korkeampi keskiö tuo painopistettä ylemmäs ja keventää pyörän käsittelyä pituusakselinsa suhteen, kuten Jukka yllä kirjoittikin. Keula nousee iisimmin ylös, kun on jo valmiiksi korkeammalla takakiekon akselin ympäri kiertyvän liikkeen suhteen.

Mutta keskiön korkeus vaikuttaa myös mutka-ajoon. Ja hieman eri tavalla.

Se mitä Pinkbiken artsussa Seb Stott ja Bikeradarin arviossa Alex Evans toivat esille, on että korkeampi keskiö hidastaa ja vaimentaa pyörän kallistamista vasemmalle tai oikealle, sillä (yksinkertaistaen) kyse on renkaiden päällä tasapainottelevasta heilurista. Hyvä ajatuskoe tässä on vaikkapa se, kokeilee tasapainotella sulkapallomailaa kämmenensä päällä. Mailaa on helpompi pitää pystyssä, kun sen painava osa on korkealla kuin että se olisi lähellä kämmentä, sillä korkealla painopisteellä maila kaatuu hitaammin (ja vaatii suuremman liikkeen korjaukseen)


The higher the COG, the longer it takes to deliberately change the lean angle when initiating a turn or going from a left to a right turn (or visa-versa).
(pbn artikkelista)

Sambolo
23.09.2022, 23.46
Kyllä se on nyt todettava, että omakin pyörä on täysin ajokelvoton :) Tänään muuten hiffasin, että ei ole hetkeen ollut tarveta vaihdella polkimien piikkejä. On tää 1.4 vissii 158 vähä korkeempi.

kaakku
24.09.2022, 01.11
Kyllä se on nyt todettava, että omakin pyörä on täysin ajokelvoton :) Tänään muuten hiffasin, että ei ole hetkeen ollut tarveta vaihdella polkimien piikkejä. On tää 1.4 vissii 158 vähä korkeempi.
Siinähän se tuli. Suut suppuun ja ketju lukkoon.

Jukka4130
29.09.2022, 13.37
kannattaa vilkaista tuota hiljattaista Bike Radarin varsin kriittistä arviota Voimasta (ja siinä linkattua Pinkbiken juttua).

Molempien artikkelien pointti on oikeastaan se, että matalampi keskiö ja painopiste tekee pyörästä helpommin kallistettavan mutkien ajon suhteen. Tuo piirre on tosiaan hivenen epäintuitiivinen, mutta ko artikkelit avaavat selkeästi.

https://www.bikeradar.com/reviews/bikes/electric-bikes/pole-voima-review/
https://www.pinkbike.com/news/nerding-out-why-a-lower-shock-position-doesnt-make-a-bike-more-stable.html

Stottin artikkeli on hyvä ja päässyt kokonaan unohtumaan. Hyvä muistutus aiheesta. En kuitenkaan osta ideaa aivan sellaisenaan kuin artikkelissa on esitetty. Luulen, että siinä esitetty malli ei kuvaa reaalitilannetta riittävän hyvin ja ei ole siksi suoraan sovellettavissa. Kommenttiosioissa oli keskustelua mm. double inverted-pendulum -efektistä/tilanteesta. Onko se riittävän tarkka, yhtä paljon sivussa tai jotakin muuta, on kysymys, johon ei löydy valmiuksia tällä hetkellä ottaa kantaa.

Se, että polkupyörän pystyssä pysymisen teoreettiseen mallin selvittämiseen on mennyt "vähintäänkin hyvä tovi" asettaa oletusta sinne suuntaan, että ohjausdynamiikka kokonaisuudessaan ona haastava mallintaa ja yksittäisten muuttujien vaikutusta ohjattavuuteen ja käytökseen – puhumattakaan niiden kombinaatioista – on aihepiiri, jossa riittää vielä (tutkimus)työtä.

Larppa789
29.09.2022, 15.05
Alkanu vähän kiinnostaan toi evolink 1.4.
Sattuisko tän kautta löytään jonku joka rohkenis päästään koeajolle Tampereen alueella?
Korkeutta 180cm niin K2 ja K3 olis kiva testata ennen ku vetää ostohousut jalkaan.

J.Kottenberg
16.02.2023, 22.17
Ihan kohtalaisia 10- vuotistarjouksia näkyy olevan Polen sivuilla. Evolink 1.4 peruspalikoilla reilu kolme ja puoleen tonniin ei näin kovan inflaation aikoina kovin paha hinta ole.

Sambolo
16.02.2023, 22.28
Useammalla valmistajalla ollut nyt aika hyviä tarjouksia. Alkaa olemaan ostajan markkinat.

JRR-1
17.02.2023, 15.19
Korona-ajan ei-oosta mentiin suoraan ylitarjontaan ja putoavaan kysyntään. Varastot on täynnä vielä -22 malleja ja -24 mallit alkaa jo puskemaan päälle. Ja ne -23 mallitkin pitäisi saada hukattua jonnekin.

F. Kotlerburg
17.02.2023, 15.21
Paikallinen kauppias jutteli juuri tästä, että korona-ajan viivästetyt toimitukset on alkaneet tipahdella ja siihen päälle sitten osa on tilannut varalta vähän ylimääräistä. Tuloksena on varastot täynnä.

J.Kottenberg
17.02.2023, 16.36
^,^^, Mielenkiintoista, nuo tosiaan varmaankin on ne mekanismit tarjousten takana. Tässähän on sitten hyvä sauma katsella löytyykö jotain itselle käypäistä. Ja taitaa tilanne olla muutenkin sellainen ettei ostajia ihan oven täydeltä ole tunkemassa sisään.

F. Kotlerburg
17.02.2023, 17.03
Joo, itse hän sanoi peruneensa osatilauksista osan, koska varasto olisi tullut niin täyteen. Tämä on muuten näkynyt siinä, että kotimaisissakin verkkokaupoissa on ollut ihan peruskampetta alessa.

JohnnyBuzz
17.02.2023, 17.19
Yllämainittuihin päälle talouden yleinen epävarmuus ja kohonneet elinkustannukset, niin alkaa jengi tehdä valintoja vähän tarkemmin. Voi olla, että on kohta pyöräilijälle ostajan markkinat.

hece
07.08.2023, 12.24
Huollon yhteydessä huomasin halkeamia Evolinkin keskiön yläpuolella taaemman läpivientireiän ympärillä, yhteensä neljä pientä halkeamaa. Runko on Evolink 140 v1.3 XL ja ostettu marraskuussa 2019 johon viime talvena asensin -2° anglesetin ja vaihdoin 210x55 RS deluxe coiliin. Pienen tutkailun jälkeen huomasin tällä rungolla olevan vielä 5 vuoden takuu ja laitoin tukeen viestiä. Heti seuraavana arkiaamuna tuli vastausta että selvä takuuhomma. Naapurikylässä kun asun, niin vaihto sovittiin saman viikon perjantaiksi ja kävin vaihtamassa etukolmion uuteen. Uusi oli samaa red pepper -väriä ja tietysti v1.4. Onneksi olin tehnyt iskaripäivityksen niin ei tarvinnut sitä metsästää. Vaijerit ja jarruletku on uudessa ulkoisilla vienneillä. Ajossa ei tietenkään eroa huomaa, mutta saipahan uuden maalipinnan ja kilpilogot eteen ja taakse.

Hienosti siis meni nyt takuukeissi kun oli sopivaa runkoa varastossa. Uudessa ei ole läpiviennin reikiä ja materiaalikin vahvempaa vikakohdassa joten uusi halkeamia tuskin on odotettavissa.

Sambolo
07.08.2023, 16.33
Hyvä kuulla, että on vielä runkoja varalla :) Itellä toimi ainakin moitteitta tuo 1.4.

Kepsukainen
25.08.2025, 15.53
Vanha ketju, mutta silti ajankohtainen: k3 koon runko ja kuski about 180cm. Parkkikäyttöön vähän vauhdikkaampaan ajoon, onko samanmittaisia kuskeja jakamaan kokemuksia? Vähän ajettu runkosetti ois tyrkyllä..

Sambolo
25.08.2025, 23.15
Itse lähelle 180 noin 182 jos en jo lyyhistyny kasaan :D onhan se iso pyörä, todella vakaa peli, mielestäni oli yllättävän ketterä tiukoissa mutkissakin kun geo on tasapainoinen(pitkän reachin kaverina pitkä perä), osoitti keulalla niin perä tuli kyllä perässä. Erittäin kantava ja polkemistehokas linkusto. Mitä ite jäin kaipaamaan parkkiajossa niin anteeksi antavampaa pidempää jousitusta ja matalempaa satulaputkea. Varmaa kokeilisin K2 jos nyt oisin ostamassa. Oli kyllä hauska ja hyvä pyörä, välillä ikävöin, tuli tehtyä ”stuntteja” mitä nykyisillä enää saanut tehtyä :D

Sambolo
25.08.2025, 23.20
Ei antanu muokata niin jatkuu->
Korkea keskiö mahdollisti haastavatkin maan muodot ongelmitta, ikävä aikaa kun ei kolissu jatkuvasti. Toisaalta bermit ehkä menee kivemmin matalalla keskiöllä. Itellä oli alunperin 158 ja vähän harmitti et joutu downgreidaa joustossa, pitkällä joustolla ihan pysäyttämätön pyörä edelleen. Toki hyvä se oli tuolla 145mm näkin, mut jäi kaipaamaan ylimääräisiä reservejä ja pehmeyttä mitkä taas toki polulla sit huonoja ominaisuuksia.

Kepsukainen
27.08.2025, 15.33
Kiitos kommentista Sambolo. Taitaa jäädä hankinta väliin tällä kertaa. Ei millään raaski väkisellä ostaa liian isoa ??

Sambolo
27.08.2025, 18.09
Voihan sitä vielä kokeilla jos joku olis halukas sun seudulla antaa koeajoon. Mut lonkalta suosittelisin ennemmin k2.

moka
27.08.2025, 18.52
Muistelisin, että kokotaulukon mukaan K3 menisi 180cm-> Jos geometriaa vertaa uudempiin enskapyöriin, on K2 pidempi kuin useimmat L-kokoiset, että ei se varmasti sulle pieni ainakaan ole. Itsellä on mittaa 178 cm ja mulla oli K2 Evolink. Testasin myös ostaessani nopeasti K3, mutta se oli iso.

Kepsukainen
27.08.2025, 23.25
Jep, jatketaan jahtia, K3 on iso. Kiitoksia myös mokalle kommentista.

Benny
28.08.2025, 18.10
Minä olen 182cm ja ajoin L koon evolinkillä. Ei se musta iso ollut...Varsinkaan mäkihommissa. Meni, kuin jyrä, mutta kaukana se on kyllä leikkisästä pyörästä :D

Riippuu mistä tykkää.

Kepsukainen
29.08.2025, 11.38
Jees, huomio on nyt kuitenkin siirtynyt jo toisaalle: Propain spindrift, canyon strive tai ässänä Nicolai G1 runkosatsi. Nicolain runko maksaa saman mitä kaksi aiemmin mainittua kompliitteina, toisaalta varastosta löytyy voimansiirtoa lukuunottamatta kaikki kamat. M koossa luulisi olevan vähintäänkin soiva peli.