Näytä tavallinen näkymä : Ei se ole tyhmä joka pyytää....
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
11
12
13
14
15
16
17
18
19
..kun makselee metsäpalokorvauksia. ;)
Asian vierestä... onko kukaan koskaan maksanut tuollaisia? Epäilen. Joku foorumin lakimies vois tietysti halutessaan kaivella.
Huh huh, että nauratti lukea tuota ESS:n uutista. Reppuakku-fillarit kokivat juuri jälleenmyyntiarvolleen raskaan takaiskun :D Itteä välillä mietityttää heivata reppuun jotain parin amppeeritunnin / 7,4v akkupakettia, missä siinäkin riittää tehoa sytytellä reppu tulille jos on tuuri huonona.
^ajettinhan sitä ennenvanhaankin bilteman kahden kilon moottoripyörä(lyijy)akut repussa kun piti tsi-lampuille virtaa saada.
Loistava idea rakentaa tälläinen reppuviritelmä täysjoustomaasturiin. Voi tulla perikunnalle otb kalliiksi, kun makselee metsäpalokorvauksia. ;)
Korjasin hieman...
^ajettinhan sitä ennenvanhaankin bilteman kahden kilon moottoripyörä(lyijy)akut repussa kun piti tsi-lampuille virtaa saada.
Tosi mies olisi vetänyt auton akut selässä, niin oppisi ajamaan eikä tekemään otb:tä...
Joku foorumin lakimies vois tietysti halutessaan kaivella.
Kaikki foorumin lakimiehet ovat joko kuolleet akkurepputulipalossa taikka muutoin irtisanoutuneet toimestaan. Kysymyksiin vastaavat jatkossa lähimpien oikeusaputoimistojen vakavailmeiset aulavahdit: www.oikeusaputoimisto.fi/portsaritilmanalushousuja
F. Kotlerburg
01.11.2019, 13.18
Niin. Sitten voi miettiä sen sisältämää energiamäärää ja nykyisten akkujen.
Viriviri
04.11.2019, 22.02
Onhan tuo Trekin muunnos ihan poskettomalla hinnalla myynnissä, myyjä on pakollakin aika irti todellisuudesta tai ei tiedä pyöristä mitään. Laillinen se tosin on, vaikka noin niinku omasta mielestä voisin rajata laittomaksi omaan harkintaani vedoten. Jonkun viitisen sähköpyörää rakentaneena ilmoitus herättää epäilystä rakentajan kyvyistä kun ei mitään infoa osista. Mutta kyllä oikea pyörä oikein tehtynä kestää 100kg ukon alla crossimontuilla ilman nopeusrajoitusta ilman ongelmaa, onhan noita jo vuosia rakennettu muutama maailman sivu. Enkä ostaisi toisen rakentamaa pyörää kovin herkästi, jos ollenkaan.
...Laillinen se tosin on, vaikka noin niinku omasta mielestä voisin rajata laittomaksi omaan harkintaani vedoten. ...
Miten tuollainen voi olla laillinen? Eikö se pitäisi jo rekisteröidä moottoriajoneuvoksi?
Oikeasti? Oletko seurannut sähköpyöriä ollenkaan? Moottorit ja akut on integroitu runkoon. Tuo laitos on tosiaankin se purkkaviritelmä, josta yritetään saada täyttä hintaa.
Olen. En ymmärrä miksi pitää "integroida" akkuja runkoon niin, että taatusti pitää ostaa se sama kallis "propriety" akku. Moottorin integroinnin ymmärrän kun halutaan esimerkiksi maasturin keskimoottorin olevan mahdollisimman korkealla / suojassa. En oikeastaan muuten. Jos pyörä ostetaan tyyliä ja kauneutta hakien (tuonkin ymmärrän) niin varmaan kannattaa ostaa valmiiksi integroitu ja suunniteltu. Jos taas haluaa "optimoidun", niin tilanteesta ja käyttötarpeesta RIIPPUEN - Itse rakentaen voi saada huomattavasti halvemmalla paremman fillarin. Ei ole yhtä totuutta. Tarpeen mukaan.
EN tarkoita, että mikään reppuviritelmä on hyväksyttävä.
Vaihtelevaa vastatuulta...
Viriviri
05.11.2019, 21.03
Miten tuollainen voi olla laillinen? Eikö se pitäisi jo rekisteröidä moottoriajoneuvoksi?
Ko. pyörän moottori on 1000W eli 25km/h rajotettuna tippuu L1e-A ajoneuvoluokkaan nimikkeellä moottorilla varustettu polkupyörä. Max 1kW Moottorin pitää kytkeytyä pois 25km/h, saa olla peukkukaasu, sovelletaan normaalin polkupyörän vaatimuksia. Ei tarvi rekisteröidä mutta vaatii liikennevakuutuksen, itsellä ollut pari noita ja 70€/v luokkaa maksanut. Tosin jos ajelee ilman rajoitusta niin luetaan rekisteröimättömäksi mopoksi.
https://www.fillaritori.com/topic/155771-fillari-lehtien-kokoelma-52016-72018/
Ei tuossa hinta ole aivan tolkuton, mutta ylipäätään ihmettelen kuka jaksaa vielä 4kk jälkeenkin myydä 17 kpl fillarilehteä 30€.
Fillaritorilla näyttää olevan jopa vuosilta 2013-2014 olevia ilmoituksia, joita nostetaan ylös edelleen säännöllisin väliajoin. Harvemmin muutaman kympin tavaran myynnissä kestää viisi vuotta.
Puhumattakaan jostain käytettyjen bibsien myynnistä.. ei hitto, kenenkään kalsareita kehtaa käytettynä ostaa. Oli sitten "vähän" käytetty tai vähän enemmän.
Puhumattakaan jostain käytettyjen bibsien myynnistä.. ei hitto, kenenkään kalsareita kehtaa käytettynä ostaa. Oli sitten "vähän" käytetty tai vähän enemmän.
Facebookissa näkee näitä myynti-ilmoituksia käytetyistä pyöräilyhousuista. Oksettava ajatuskin. Toinen mikä ihmetyttää on ne jotka ostavat käytettyjä sänkyjä. Aika moni niistä on perikunnan myymiä kun se rakas mummo on kuollut siihen sänkyyn, niin myyntiin vaan. Pieni kalmanhaju lähtee tuulettamalla :rolleyes: Samaan kategoriaan myös huonekalujen ostajat. Kiva sohva facebookin annetaan -osastolta on niin hyvä diili että naurattaa. Vähemmän naurattaa kun huomaa kämpän olevan täynnä torakoita...
Facebookissa näkee näitä myynti-ilmoituksia käytetyistä pyöräilyhousuista. Oksettava ajatuskin. Toinen mikä ihmetyttää on ne jotka ostavat käytettyjä sänkyjä. Aika moni niistä on perikunnan myymiä kun se rakas mummo on kuollut siihen sänkyyn, niin myyntiin vaan. Pieni kalmanhaju lähtee tuulettamalla :rolleyes: Samaan kategoriaan myös huonekalujen ostajat. Kiva sohva facebookin annetaan -osastolta on niin hyvä diili että naurattaa. Vähemmän naurattaa kun huomaa kämpän olevan täynnä torakoita...
Sohvia annetaan tai myydään halvalla lähinnä sen takia kun niistä on kallista päästä eroon, varsinkin ellei omista pakettiautoa tai peräkärryä. Rikkinäistä tai kulahtanutta sohvaa ei oteta missään vastaan ilmaiseksi.
Vanhat pallihiessä marinoidut bibsit voi sen sijaan heittää roskiin, niiden myymisen yrittäminen on vain idiotismia.
^Älä nyt. Myydäänhän niitä käytettyjä kalsareitakin. Japanissa on niitä varten ihan automaattejakin, mistä ostaa. Ei sitä tiedä millaiset kicksit saa kunnolla persvakoon hinkatuista bibseistä...
(sori, jos pilasin jonkun ruokahalun loppuvuodeksi...)
Sohvia annetaan tai myydään halvalla lähinnä sen takia kun niistä on kallista päästä eroon, varsinkin ellei omista pakettiautoa tai peräkärryä. Rikkinäistä tai kulahtanutta sohvaa ei oteta missään vastaan ilmaiseksi. Suhteessa uuden sohvan hintaan, vanhan sohvan hävittäminen on halpaa. Muutaman kymppiä otti huonekaluliike muutama vuosi sitten, kun toi uudet ja vei vanhat pois. Eipä tarvinnut lähteä mihinkään roudailemaan tai katella av-yv-jono-viestejä.
Vanhat pallihiessä marinoidut bibsit voi sen sijaan heittää roskiin, niiden myymisen yrittäminen on vain idiotismia.
Olen myynyt paritkin muutaman kauden käytetyt bibsit n. 80€ / kpl... [emoji1787]
JohannesP
14.11.2019, 18.51
Tori kohta täynnä käytettyjä bibsei. Pervot kiittää valikoimasta. Tekee naisellisen nickin niin kysyntä kasvaa entisestään. 🙂
Facebookissa näkee näitä myynti-ilmoituksia käytetyistä pyöräilyhousuista. Oksettava ajatuskin.
Näitä oli tänään aamulla Fillaritorillakin useita ilmoituksia. Facebookissa ja Tori.fi:ssä nyt on muutenkin kaikkea skeidaa, mutta että tollasella harrastajapainotteisella foorumillakin...
Toinen mikä ihmetyttää on ne jotka ostavat käytettyjä sänkyjä.
Aikanaan kun asuttiin Haagassa, samassa taloyhtiössä (onneksi naapuritalossa) yksi veti veti itsensä kaulakiikkuun. Kesäaikaan. Meni vajaa kuukausi, kun rappuun alkoi kynnyksen raosta tulla toukkaa. No poliisi ja Mononen hoiti sen kropan pois, sitten tuli joku jälkiraivausfirma joka alkoi tyhjentää kämppää. Tollasessa kämpässä menee kaikki orgaaninen aines uusiksi, parkettia myöten, kun se kalman haju tarttuu tiukkaan. Se nyt ei kuitenkaan niitä Viron kilvissa olleella autolla liikkuneita trokareita haitannut, jotka siitä roskalavalta evakuoivat runkopatjan ja sohvan..
Sen sijaan tyrin ja sain elämäni opetuksen, kun olin edellisenä viikkona ilmoittanut vaimolle, että on jäänyt kaksi tonnia säästöön, meillähän oli uudet sohvat seuraavana päivänä...
Ei kannata vaimoille alkaa elvisteleen ylimääräisellä rahalla, vaan tuhlata se visusti itse!
Ei kannata vaimoille alkaa elvisteleen ylimääräisellä rahalla, vaan tuhlata se visusti itse!
PK1 elää niinkuin opettaa :cool:
F. Kotlerburg
14.11.2019, 21.07
Itse en ostaisi edes käytettyä ajopaitaa ja takkikin siinä ja siinä. Todennäköisesti ei.
nikobiker
14.11.2019, 21.41
Jos ei toisen käyttämää pestyä takkiakaan voi laittaa päälle, niin mites kelpaa käytetyt kengät? Fillaritorilla kengille oma osastonsakin.
maalinni
14.11.2019, 21.47
Tai käytetty satula? Joku hieronut ahteriaan siihen ja sitä tuskin on pesty?
Tai käytetty satula? Joku hieronut ahteriaan siihen ja sitä tuskin on pesty?Kylläkait nykypäivänä melkein jokainen ainakin joskus pesee ahterinsa?
Jos ei toisen käyttämää pestyä takkiakaan voi laittaa päälle, niin mites kelpaa käytetyt kengät? Fillaritorilla kengille oma osastonsakin.
Sen jälkeen kun sain useita yhteydenottoja (toisella paikkakunnalla asuvalta henkilöltä) mainitessani eräässä fb-ryhmässä puolikkaasta pullosta tubeless-litkua, joka oli mielestäni paskaa ja että en tee sillä mitään, niin en ihmettele enää mitään tai ketään. Kysynnän ja tarjonnan lait kohtaavat toisinaan hämmentävällä tavalla.
maalinni
15.11.2019, 07.09
Kylläkait nykypäivänä melkein jokainen ainakin joskus pesee ahterinsa?
😬🤣
F. Kotlerburg
15.11.2019, 07.21
Tai käytetty satula? Joku hieronut ahteriaan siihen ja sitä tuskin on pesty?
No sulta on en ainakaan osta käytettyä satulaa, jos kerran hierot paljasta ahteriasi siihen.
Itse en ostaisi edes käytettyä ajopaitaa ja takkikin siinä ja siinä. Todennäköisesti ei.
Jep, itse ostan vaatteet ja kengät uutena, aina.
Se on pikkasen eri juttu, kuin että niitä olisi käytetty epämääräinen aika hikiliikunnassa. Tuo myyjän " pari kertaa käytetty" voi reaalimaailmassa olla parikymmentä tai parisataa, eikä sitä aina vaatteesta voi päällepäin päätellä.
F. Kotlerburg
15.11.2019, 10.19
Niin on. Se, että ne on käytetty jalassa on ihan eri asia kuin että ne jalassa olisi hikoiltu tuntikaupalla.
Vaatteet ja kengät aina uutena. Ajan myös kengät aina loppuun ja heitän roskiin. En huvikseen ostele uusia.
maalinni
15.11.2019, 10.21
No sulta on en ainakaan osta käytettyä satulaa, jos kerran hierot paljasta ahteriasi siihen.
Napi, napi. Tykkäät kuitenkin.
Jos vaatteet/kengät hyvin pidetty ja hyväkuntoiset niin en näe syytä miksei voisi ostaa käytettynä. Pyöräilyyn olen ostanu käytettynä polvarit ja kengät. Ihan hyvin menis joku takki tai housutkin, siis päälihousut. Lasketteluun ostanu paljonki vaatetta käytettynä, viimeks tällä viikolla housut, oikeesti uutta vastaavat muutamalla kympillä. Ite kyllä käytän varusteet aina siihen kuntoon, että ovat roskiskamaa oman käytön jälkeen. Ellei nyt ole joku hutiostos tullut. Mutta monet tosiaan sovittaa ja ehkä kokeilee käytössä jotain nettiostosta ja ei jaksa palauttaa, niin siinä voi olla hyvä diili toiselle.
JohannesP
15.11.2019, 11.23
Kengät ei ole ihan vertailukelpoinen muihin vaatteisiin verrattuna. Kengät muokkautuvat ensimmäisen omistajan jalan mukaan ja vaatteet harvemmin.
Urheiluvaatteissa lähinnä epäilyttää matalat pesulämpötilat ja paljonko niihin kertyy kaikenlaista ihosta hien mukana mikä vaatisi lähtiäkseen kovemmat pesulämmöt.
Vaatteiden kunnosta on muutenkin vaikea sanoa paljonko niitä on oikeasti käytetty, koska harvemmin laadukkaampi vaate menee pilalle jos vain käyttää oikeita pesuohjelmia ja urheiluvaatteissa pesupussia. Kerran käytetty ja uudenveroinen voi olla paljonkin kaunisteltu mistä syystä en maksaisi noita fillaritorilla näkyviä pyyntihintoja. Esim. on siellä Assoksen "kerran käytetty" ajopaita hintaan 100€, kun uusia saa alennuksista 60-80€.
Kerran käytetty ja uudenveroinen voi olla hieman kaunisteltu niin en maksaisi noita torillakin näkyviä pyyntihintoja. Esim. on siellä Assoksen "kerran käytetty" ajopaita hintaan 100€, kun uusia saa alennuksista 60-80€.
Mä olen miettinyt jonkun aikaa mihin nämä vähän käytettyjen tai hyllyssä lojuneiden tavaroiden pyyntihinnat Fillaritorilla perustuvat. Usein ne ovat jopa yli esim. Wigglen hintojen, josta saa ihan uuden tuotteen myyjän virhevastuulla.
F. Kotlerburg
15.11.2019, 13.29
Osa on tuolla ihan selviä jobbareita. Hirveät määrät kamaa myynissä. Parhaita nuo, joilla on lähes ajamattomia tai juuri valmistuneita pyöriä myynnissä, kun tulikin uusi projekti. Bisnes kai se on tuokin.
Toinen porukka on joka ei ollenkaan mieti mitä tarvitsee vaan päämärkänä ostetaan aleista kamaa, jota sitten yritetään tappioiden välttämiseksi myydä uuden hinnalla, kun ei ollutkaan tarvetta.
https://www.fillaritori.com/topic/155771-fillari-lehtien-kokoelma-52016-72018/
Ei tuossa hinta ole aivan tolkuton, mutta ylipäätään ihmettelen kuka jaksaa vielä 4kk jälkeenkin myydä 17 kpl fillarilehteä 30€.No itse bongasin fillaritorilla myynti-ilmon jostain normi sisäkumeista mitä oli kaksi vuotta jaksettu jopa käydä Uppaamassa. Jos ne ens keväänä vielä on niin ostan pois
Osa on tuolla ihan selviä jobbareita. Hirveät määrät kamaa myynissä. Parhaita nuo, joilla on lähes ajamattomia tai juuri valmistuneita pyöriä myynnissä, kun tulikin uusi projekti. Bisnes kai se on tuokin.
Toinen porukka on joka ei ollenkaan mieti mitä tarvitsee vaan päämärkänä ostetaan aleista kamaa, jota sitten yritetään tappioiden välttämiseksi myydä uuden hinnalla, kun ei ollutkaan tarvetta.
Mä en vaan siltikään ymmärrä, miksi kaupata bulkkitavaraa, esim. jotain polkimia yli viisi vuotta ja uppia niitä vielä senkin jälkeen pudottaen hinnan euron-pari alle Saksan hintojen.
Toisaalta onhan se järkevämpää ja ympäristöystävällisempää yrittää saada tavara kiertoon kuin että samaa tavaraa lähetellään mantereen toiselta puolelta tänne.
Olenko taas katsonut jotenkin kieroon, mutta eikö tämä sama rengas ole XXL:ssä 34,90 EUR/kpl?
https://www.fillaritori.com/topic/166507-2x-uudet-maxxis-ardent-exo-29-x-240/
https://www.xxl.fi/maxxis-ardent-2c-tr-exo-29-x-2-4-maastorengas/p/1159843_1_style
Mutta ei kai siinä mitään. Tekee myyjälle tarjouksen josta ei voi kieltäytyä?
^no mutta tuohan on hyvä diili sitten, käyttämättömät renkaat halvemmalla kuin XXL:ssa.
^Kuten sanoin, olen puusilmä... miten mun mielestä tuolla luki 80 EUR... mut joo, sokeille kaikki on ihmeellistä...
Kyllä siinä oli hetki sitten pyynti 80.
Sen jälkeen kun sain useita yhteydenottoja (toisella paikkakunnalla asuvalta henkilöltä) mainitessani eräässä fb-ryhmässä puolikkaasta pullosta tubeless-litkua, joka oli mielestäni paskaa ja että en tee sillä mitään, niin en ihmettele enää mitään tai ketään. Kysynnän ja tarjonnan lait kohtaavat toisinaan hämmentävällä tavalla.
Kävin vilkaisemassa Fillaritorilla sähkömaasturien hintoja. Meinasi mennä ihmetyksen sormi kummastuksen suuhun, mutta poistuin mustan perjantain kunniaksi vähin äänin selailemaan nettikauppiojen tarjouksia. Uuusia fillareita sai alennuksesta satoja euroja halvemmalla, kuin fillaritorilta vastaavia käytettyjä. Käytetystä ei tiedä kuinka loppuun se on ajettu viripalikat kiinni. Tai sitten olin vaan "vääränä päivänä" liikkeellä ja sain väärän kuvan uusien hinnoista.
hphuhtin
02.12.2019, 13.11
Hommahan on niin, että siellä torilla roikkuu näkyvissä ne ylihinnoitellut. Myin äsken itse sähköpyörän ft:llä ja se meni päivässä.
Hommahan on niin, että siellä torilla roikkuu näkyvissä ne ylihinnoitellut.
Näin se harmasti on ja joku voi aina langeta syystä tai toisesta ostamaan ylihinnoitellunkin. Nyt kun selailin hintoja, niin black friday oli ilmeisen hyvä päivä sähköfillarin ostajalle.
Monen pyörän pyyntihinnat on nousseet 4-numeroisia summia
Joo, mutta näissä on ostajan vastuulla sen hinnan ymmärtäminen. Usein tosin myyjilläkin on harhakuvitelmia siitä mitä tavarasta pitäisi saada. Sähköpyörissä on ollut kysynnän ja tarjonnan laki, kun käytettyjä on liikkunut harvakseltaan, mutta nyt sekin on muuttumassa.
Itse en maksaisi käytetystä, uutta vastaavasta, kuin max. 70% uuden hinnasta. Vuoden vanhasta korkeintaan puolet.
Pari viikkoa olen myynyt omia kameratarvikkeita pois. Hankintahinnaltaan 20+ k€ vehkeistä olen saanut kasaan neljäsosan, ehkä hieman yli. 30-35% max. Kyseessä ammattitason vehkeet. Mutta osasta kamoja on syntynyt pientä kisaakin. Mun mielestä jos päättää myydä, niin myy hinnalla millä tavara menee kaupaksi, eikä roikota viikko- ja kuukausitolkulla tavaroita näytillä.
Sama tosin koskee montaa muutakin käytetyn kauppaa. Kuten vaikka asuntoja.
JohannesP
06.12.2019, 11.49
Zipp 454 NSW:
https://www.fillaritori.com/topic/169033-zipp-454-nsw-vannejarrukiekot-shimanosram-11speed/ (https://www.fillaritori.com/topic/169033-zipp-454-nsw-vannejarrukiekot-shimanosram-11speed/)
Kiitettävästi ylistyssanoja saatu mahtumaan. 2700€ vissiin myös maailman paras hinta käytetyistä, kun bike24:ssa samat normihinnalla 3020€.
Ja ihan lisäyksenä nämä jäi Hambinin aerotestissä häntäpäähän. Ristiriitaista tietoa kuitenkin myyjän, Zippin ja Hambinin välillä.
maalinni
23.12.2019, 16.41
Tämmöstä päätti internetti minulle mainostaa, kun olen tyttärelle sähköpyörää aateekoosta etsinyt http://qolec.fi/kauppa#!/SMLRO-S11-26-SÄHKÖFATBIKE-KOKOONTAITETTAVA/p/161341907/category=41252504
Max English
29.12.2019, 07.54
Mut siinä on töötti... Perusteltu ostos tästä syystä. /s
Tämmöstä päätti internetti minulle mainostaa, kun olen tyttärelle sähköpyörää aateekoosta etsinyt http://qolec.fi/kauppa#!/SMLRO-S11-26-SÄHKÖFATBIKE-KOKOONTAITETTAVA/p/161341907/category=41252504
Kuvauksessa mainitaan jotain etuhaarukasta, mutta ei mitään siitä että pyörässä on myös takajousitus tai mikä tuo takaiskarin kuvatus on. Linkun laakerit ovat arvatenkin kuivat kuin autiomaa
maalinni
29.12.2019, 14.43
^^Kai tilasit?
No päädyin tällä kertaa Spessun malliin, pitkään tosin mietin.
https://www.fillaritori.com/topic/63526-lightweight-fernweg-schwarzed-etukiekko-tuubi/
En osaa sanoa pyynnistä, mutta luulisi olevan menneen kaupaksi neljässä vuodessa jos se olisi kohdillaan?
https://www.fillaritori.com/topic/63526-lightweight-fernweg-schwarzed-etukiekko-tuubi/
En osaa sanoa pyynnistä, mutta luulisi olevan menneen kaupaksi neljässä vuodessa jos se olisi kohdillaan?
Täytyy nostaa hattua myyjälle sinnikyydestä. En tiedä mutta olisikohan syynä se, että vastaavaa takakiekkoa ei saa mistään. Tai jos saa, niin setin hinta erikseen on kalliimpi kuin kokonainen kiekkosetti uutena tms.
Täytyy nostaa hattua myyjälle sinnikyydestä. En tiedä mutta olisikohan syynä se, että vastaavaa takakiekkoa ei saa mistään. Tai jos saa, niin setin hinta erikseen on kalliimpi kuin kokonainen kiekkosetti uutena tms.Ehkäpä ansainta-ajatus nojaa siihen, että joltain muulta hajoaa juuri tuollainen etukiekko.. Sitä vain joutuu tovin odottamaan.
Hintaahan on tuona aikana kerran laskettu, joten kyllä siinä ihan tosissaan aiotaan saada tavara liikkumaan.
Taitaa markkinat kiekolle olla vaan niin pienet että myyminen kestää. Eiköhän tuo roikku tallin seinällä ja myyjä muistaessaan uppaa ilmoituksen, ilmaiseksikaan kun ei varmaan halua luopua?
Pyyntihinta 1100€ mielestäni varsin sektorilla, uusi Saksassa kuitenkin 2672€
https://www.bike24.com/p2334760.html
Lähetetty minun SM-A605FN laitteesta Tapatalkilla
...uusi Saksassa kuitenkin 2672€
https://www.bike24.com/p2334760.html
Hyi saamari :D Joo en usko että itse etukiekon hinta olisi issue, vaan nimenomaan ultrakallis "kaveri". Plus ei välttämättä innostuta ostajia että lienee keveytensä puolesta erittäin herkkä kapistus. Ehkä alkuperäinenkin kyrvähtänyt ja takuuseen saatua myydään? Myyjä voisi tulla tänne tyydyttämään, ei mielellään itseään, mutta meidän muiden tiedonjanoa.
Voi olla tosiaan tiukassa löytää ostaja tuon hintaluokan kiekolle. Jos jollain on varaa ostaa lähes 3k kiekko omaan konkeliinsa niin tuskin edes harkitsee käytettyä kamaa. Yleensä tuolla tasolla olevat eivät edes itse maksa pyöristään vaan sponsorit hoitaa sen puolen.
Saakohan siihen 4" JJ:t nastoilla?
Ei Lightweightit mitään herkkiä ole vaan nehän nimenomaan ovat superjäykkiä ja luotettavia hiilikuitupinnojen myötä. Sen sijaan etukiekkona tuo on aika extreme jopa aika-ajoon jos vähänkin tuulee. Saati sitten muuhun käyttöön. Tunnetusti tuo lättänäsivuinen on vielä herkempi kuin yhtä korkea pulleasivuinen kiekko.
JohannesP
05.01.2020, 22.12
Olishan tuo komea LW levykiekon kaveriksi ja kevyt setti johonkin mäkiseen tempoon. Torissa, kun sattuu sellainenkin löytymään 1500 € pyynnillä (ovh 3000 €). Ei varmasti aeroin etukiekko, mutta Hambininkin dataa katsoessa moni kaponen kiekko yllättää (esim FFWD), joten ei varmasti täysin turhakaan.
Omasta mielestä pyyntihinta etukiekolla ei ole aivan posketon verrattuna mihin hintaan LW kiekkoja myydään muualla. Kohtuullisella tinkaamisella voi olla hyväkin löyty jollekkin. Suurin ongelma kuitenkin, että yrittää Suomeen myydä.
Tämä levy vaikka ei millään lailla liity tähän topikkiin:
https://www.fillaritori.com/topic/154733-lightweight-autobahn-levykiekko/
Ei Lightweightit mitään herkkiä ole vaan nehän nimenomaan ovat superjäykkiä ja luotettavia hiilikuitupinnojen myötä.
Alivaltiosihteeriä siteeratakseni tämän jos olisin tiennyt, olisin rikas.
850 EUR vm2016-rungosta, vaikka onkin Foxin Factory-iskarilla (vm2016?)
https://www.fillaritori.com/topic/164973-yt-jeffsy-29-cf-pro-runko-m-koko/
Tosta kun lähtee rakentelemaan, niin todennäköisesti kaupasta saa uutta YT:tä samaan hintaan, jos ei ole miljoonalaatikossa osia valmiina tai pysty siirtämään vanhasta.
https://www.fillaritori.com/topic/170697-fulcrum-racing-5-c17-db-centerlock-%E2%80%A2%E2%80%A2%E2%80%A2new%E2%80%A2%E2%80%A2%E 2%80%A2/
Näitä vanteita oli just Wigglessä ja CRC:ssä myynnissä 170-180 eurolla, muistaakseni jos olisi viime viikolla ostanut punnissa niin olisi lähtenyt 155 eurolla. Fillaritorilla vain kakspuolisataa.
Barracuda
06.01.2020, 23.08
https://www.fillaritori.com/topic/170697-fulcrum-racing-5-c17-db-centerlock-%E2%80%A2%E2%80%A2%E2%80%A2new%E2%80%A2%E2%80%A2%E 2%80%A2/
Näitä vanteita oli just Wigglessä ja CRC:ssä myynnissä 170-180 eurolla, muistaakseni jos olisi viime viikolla ostanut punnissa niin olisi lähtenyt 155 eurolla. Fillaritorilla vain kakspuolisataa.
No onko tuo nyt sitten liikaa?
No onko tuo nyt sitten liikaa?
Esim. siinä tilanteessa että kiekot ovat yhä myynnissä samalla hinnalla vuonna 2022, niin mitä todennäköisimmin on.
Neljä vuotta vanha hinnat alkaen malli. Ei paljon arvo tipu:
https://www.fillaritori.com/topic/171364-kona%C2%A0wo%C2%A02016%C2%A0l%C2%A0espoo/
vihtis83
17.01.2020, 16.52
Neljä vuotta vanha hinnat alkaen malli. Ei paljon arvo tipu:
https://www.fillaritori.com/topic/171364-kona%C2%A0wo%C2%A02016%C2%A0l%C2%A0espoo/
Tuo on ollut uutena kalliimpi kuin tämänhetkinen Wo. Rungossa on myös käytetty parempaa (ja kalliimpaa) alumiinia kuin nykyisessä Wo:ssa.
https://www.fillaritori.com/topic/164907-canyon-grail-cf-80-slx-di2-2019-172-178-cm-kuskille-helsinki/
Ainakin toistaiseksi Canyonin outletista saa tuota halvemmalla. Muutenkin hiukka ihmetyttää että miksei ole palautettu. Eikös Canyonilla ole se 30 pv palautusoikeus?
https://www.fillaritori.com/topic/164907-canyon-grail-cf-80-slx-di2-2019-172-178-cm-kuskille-helsinki/
Ainakin toistaiseksi Canyonin outletista saa tuota halvemmalla. Muutenkin hiukka ihmetyttää että miksei ole palautettu. Eikös Canyonilla ole se 30 pv palautusoikeus?
Mahtaako onnistua jos pari lenkkiä jo ajettu. Canyonin sivuilla lukee että pitää olla käyttämätön. Tietty jos ei pienintäkään jälkeä pyörässä ja moraali antaa vähän periksi..
Ainakin elektroniikkaa jotkut ostavat osarilla ja sitten laittavat heti myyntiin. En nyt muista mikä juttu se oli miksi nämä veivaavat tällätavalla eikä ota pikavippiä. Olisko liittynyt ikään tms.
En siis väitä että tuo ko. myyjä näin tekisi mutta tuollaistakin tapahtuu.
Soittakaa tolle myyjälle ja kysykää mikä on homman nimi, sitten kerrotte sen täällä.
Näin vapautuu aikaa työntekoon.
^Totta kai. Näinhän voidaan toimia kaikkien tänne postattujen ihmettelyjen osalta. Säästyy aikaa moninkerroin.
Oon tiiraillu käytettyjä poleja ja ihmetyttää hieman niiden hyvä arvossa pysyminen. Pole esim itse myy runkoja täydellä takuulla outletissaan halvemmalla, mitä yksityiset pyytävät ja antavat iskarillekkin 3kk takuun. Muutenkin noin 20% alennus useamman vuoden vanhasta rungosta tuntuu kovalta hinnalta.
Trek Superfly Al Elite 29er 2013: "Ovh oli 1790 ja maksoin syystarjouksessa 1500. Alkuperäinen eturengas, rattaat ja ketjut. Hintapyyntö 1100 on mielestäni hyvä tarjous."
https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Maastopyora_Trek_Superfly_Al_Elite_65906728.htm?ca =18&w=3
Ei ole. Saman laitteen on saanut vuonna 2016 pyynnillä 600€, itse heittäisin että hinta voisi nyt alkaa nelosella?
https://www.fillaritori.com/topic/84380-myyty-trek-superfly-al-elite-19-29er/
Farley vitosta, 200km ajettuna, kaupitellaan F-torilla hintaan 1750e, kun uuden saa Hi5bikesista hintaan 1450e. Juuen ymmärrä.
Farley vitosta, 200km ajettuna, kaupitellaan F-torilla hintaan 1750e, kun uuden saa Hi5bikesista hintaan 1450e. Juuen ymmärrä.Hetken kieltämättä saa miettiä.. Varsinkin kun on vaihdettu trendikäs 1x9 vaihteisto ja mekaaniset jarrut[emoji848]
Lähetetty minun SM-A605FN laitteesta Tapatalkilla
www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Polkupyoria_66128940.htm?ca=2&w=1
Nyt on kylkiäispyörillä hinta kohillaan..
^ahhahhaa... Pari nollaa liikaa.
Jerjohannes
17.02.2020, 23.43
https://www.tori.fi/uusimaa/Gt_ruckus_trial_2014_61167745.htm?ca=18&w=3
Ei huono. Kampiakselikin juuri vaihdettu :D
https://www.tori.fi/uusimaa/Gt_ruckus_trial_2014_61167745.htm?ca=18&w=3
Ei huono. Kampiakselikin juuri vaihdettu :D
Teoriassa jossain kampiseteissä akseli kai on molemmista päistään irrotettavissa kammista... Jos myyjä on ottanut wattimittarin pois ennen myyntiä (?)
^Olisko saanut hittiä tai muuta, kun vaihdettu akseli ja laakerit?
Onko tässä nyt myynnissä renkaat vai kiekot? Vai kiekot renkaineen?
https://www.fillaritori.com/topic/173472-shimano%C2%A0r500-nskilparenkaat-helsinki/
F. Kotlerburg
18.02.2020, 09.06
https://www.fillaritori.com/topic/173472-shimano%C2%A0r500-nskilparenkaat-helsinki/Olisi varmasti järkevää kysyä suoraan myyjältä eikä täältä.
^Lienee retoriseksi kysymykseksi tarkoitettu. Hyvä myynti-ilimootus, eipä siinä.
^^Lähinnä kun on vielä "renkaat"-osastolla....
Ehkä on hintansa väärti, ehkä ei?
https://www.tori.fi/pohjois-savo/Scott_Pro_Racing_World_Cup__M__65489125.htm?ca=18&w=3
Kai tääkin joku klassikko on?
https://www.tori.fi/paijat-hame/Faforite_maantiepyora_66162668.htm?ca=18&w=3
Eikö tälläisiä saa kiinankrääsäkaupoista muutamalla satasella?
https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Sahkopolkupyora_40_km_h_20x4_tuumaa_65237564.htm?c a=18&w=3
Tonni 26" perustason alumiinitäpäristä?
https://www.tori.fi/paijat-hame/Trek_fuel_ex_8_66330707.htm?ca=18&w=3
Vähempikin ehkä riittäisi?
https://www.tori.fi/uusimaa/Myydn_maastopyora_65407722.htm?ca=18&w=3
Sähköpyörä 2-moottorinen "neliveto" 2 700€ 3 150€
"Tämä hullun tiedemiehen omintakeinen projekti jäi kesken kiireen ja terveyden takia."
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Sahkopyora_2_moottorinen__neliveto__65269590.htm (https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Sahkopyora_2_moottorinen__neliveto__65269590.htm)
Se ei ole klassikko vaan ilmeisesti ns. fuofikki
Sähköpyörä 2-moottorinen "neliveto"
Jos on neliveto mutta pyöriä on vain kaksi, niin mitkäköhän kaksi muuta vetävät? Polkimet?
[/FONT]"Tämä hullun tiedemiehen omintakeinen projekti jäi kesken kiireen ja terveyden takia."
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Sahkopyora_2_moottorinen__neliveto__65269590.htm (https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Sahkopyora_2_moottorinen__neliveto__65269590.htm)[/QUOTE]
Jössös. Tuolla voi räjäyttää pankin seinään reiän.
https://www.fillaritori.com/topic/173475-wtb-navat-novatec-d712sb-b12%C2%A0mtb-trail-enduro%C2%A0yhenlenlenkin-ajetut-eli-melki%C2%A0tampere/
Eli melki? Ajettu elimellä? öö mitä
https://www.tori.fi/paijat-hame/Faforite_maantiepyora_66162668.htm?ca=18&w=3
Vähempikin ehkä riittäisi?
Favorite on törkeän hieno. Fast&Loud ohjelman tuotteena, joku tuon ehkä amerikassa maksaisi - Suomessa saa maailman tappiin odotella puolentoistatonnin hintaa vanhasta kilpapyörästä. Tuo jälkimmäinen on minusta ihan kohdallaan - tai en nyt itse maksaisi, kun en moista tarvitse, mutta olen käytetyistä maastureista yli viidensadan maksanut ja ollut tyytyväinen kauppoihin. Ei 750 nyt ihan kohtuuton pyyntö tuosta ole vaikka saman saisikin jostain vähän halvemmalla.
Faforite on kyllä hieno. Voihan tuosta joku tuon pyynnin maksaa, jos välttämättä on tuollainen saatava.
Se ei ole klassikko vaan ilmeisesti ns. fuofikki[emoji23]
https://www.fillaritori.com/topic/173472-shimano%C2%A0r500-nskilparenkaat-helsinki/
No esittämättä tyhmää, selvästihän tuossa myydään kiekkoja renkaineen ja sehän selviää jo otsikosta (myydään Shimano R500, sen nimisiä renkaita ei vissiin ole olemassakaan) tai viimeistään kuvasta. Termi "kiekot" tai "kiekkosetti" vaan ei kuulu perusihmisten sanavarastoon mutta ei tuo mikään kovin kryptinen ilmoitus ole. Disclaimer: Toki tuo ilmoitus saattaa olla muokattukin selvemmäksi tänne postaamisen jälkeen.
Faforite on kyllä hieno. Voihan tuosta joku tuon pyynnin maksaa, jos välttämättä on tuollainen saatava.
Haastehan tässä on se, että mistä löytää sen ihmisen Suomessa, jolla on pakottava tarve ostaa tuollainen. Tuskin kovin montaa sellaista Suomesta löytyy - jos yhtään.
Hmm toimiiko Tiagra cs-4600 Centauri vaihtajassa? :D
Lehtinen Juha
18.02.2020, 17.53
Haastehan tässä on se, että mistä löytää sen ihmisen Suomessa, jolla on pakottava tarve ostaa tuollainen. Tuskin kovin montaa sellaista Suomesta löytyy - jos yhtään.
Kesätyö tienesteillä ensimmäinen itse ostettu pyörä oli Faforite. Jos tuo olisi sinisellä rungolla kuten omani oli, voisin jopa harkita...
Onko tämä ylihintainen jonkun mielestä? Olen nähnyt kun 26 jäpäristäkin on maksettu yli 400 ja keulana pomppukeppi. Ihan hyvältä kamppeelta vaikuttaisi jollekin jota kiinnostaa alkaa harrastaa eikä ole paria tonnia pyörään
Onko tämä ylihintainen jonkun mielestä? Olen nähnyt kun 26 jäpäristäkin on maksettu yli 400 ja keulana pomppukeppi. Ihan hyvältä kamppeelta vaikuttaisi jollekin jota kiinnostaa alkaa harrastaa eikä ole paria tonnia pyörään
No jos vertaa että myin uuden Cuben 27.5" (Yari 150mm keulalla) täpärin viimekuussa 900 eurolla ja ostajaa sai etsiä kissojen ja koirien kanssa niin sanoisin että hinnassa on löysää enemmän kuin puolet.
Siitä pisteet että ilmoituksessa lukee 26" rengaskoko. Nuo 26" ovat melkoisia riippakiviä myyjilleen ja monesti jättävät rengaskoon pois ilmoituksesta kun tietävät ettei niille ole markkinoita ainakaan niillä hinnoilla mitä kuvittelevat saavansa.
No jos vertaa että myin uuden Cuben 27.5" (Yari 150mm keulalla) täpärin viimekuussa 900 eurolla ja ostajaa sai etsiä kissojen ja koirien kanssa niin sanoisin että hinnassa on löysää enemmän kuin puolet.
Siitä pisteet että ilmoituksessa lukee 26" rengaskoko. Nuo 26" ovat melkoisia riippakiviä myyjilleen ja monesti jättävät rengaskoon pois ilmoituksesta kun tietävät ettei niille ole markkinoita ainakaan niillä hinnoilla mitä kuvittelevat saavansa.
Luulisi olevan jotain vikaa kun reilusti yli tonnilla näkee tuon tason käytettyjä menevän kokoajan
Luulisi olevan jotain vikaa kun reilusti yli tonnilla näkee tuon tason käytettyjä menevän kokoajan
Missä niitä näkee menevän? Mistä näkee kaupantekohinnan.
Oikeasti esim. minä pidän tuota kalliina, kyseessä kuitenkin jo 7 vuotta vanha fillari. Mutta jos joku tuon ostaa niin sehän on myyjälle vain hyvä asia. Voihan tuohon olla laitettu 250€ tinkivaraa.
Missä niitä näkee menevän?
Vastaus: vakoilemalla voi saada vihiä että jossakin on kaupat
Mistä näkee kaupantekohinnan.
Vastaus: laskemalla osapuolten vaihtamaan käteisen rahan määrän ja/tai katsomalla tiliotteet
Olen viimeksi kolme vuotta sitten myynyt 26" pyörää eikä kukaan halunnut ostaa
hphuhtin
19.02.2020, 07.47
Kaveri myi viime syksynä vuosimallin 2010 26” Trek Fuel Ex 8 maasturin 900€. Oli maksanut siitä aikanaan ylivuotisena 1800€. Vannoin että ei saa yli 400€ siitä. Näköjään ostajia noille löytyy, eikä ollut edes pitkään myynnissä, olikohan viikkoakaan. Oli kyllä investoinut n. 250€ uuteen takapakkaan, eturattaisiin, ketjuun ja hissitolppaan vähän ennen myyntiä. On noilla joillekin arvoa enemmän kuin uskoisi.
Missä niitä näkee menevän? Mistä näkee kaupantekohinnan.
Oikeasti esim. minä pidän tuota kalliina, kyseessä kuitenkin jo 7 vuotta vanha fillari. Mutta jos joku tuon ostaa niin sehän on myyjälle vain hyvä asia. Voihan tuohon olla laitettu 250€ tinkivaraa.
Fillaritorilla, olin ostamassa käytettyä ja kuulema oli muitakin ostajia liikenteessä n. 1400e arvoisille 27.5 tai 29 trail täysjoustoille. Kyselin muutamaa eri pyörää jotka meni aika nopeasti kaupaksi kun en päässyt itse hakemaan kaukaa. Ostin sitten netistä outletista ylivuotisen muutaman satasen kalliimmalla.
Fillaritorilla, olin ostamassa käytettyä ja kuulema oli muitakin ostajia liikenteessä n. 1400e arvoisille 27.5 tai 29 trail täysjoustoille....
Noh, nykyaikainen kiekkokoko myykin eri tavalla kuin vanhanaikainen kiekkokoko.
Kuultuamme näitä todistajia voimme todeta, että nykyhetken markkinatilanteessa 26" maastureille on kysyntää mahdollisesti enemmänkin. Tai sitten ei ole. Omien kokemusten perusteella kallistun siihen, että kaikesta huolimatta ei ole.
Noh, nykyaikainen kiekkokoko myykin eri tavalla kuin vanhanaikainen kiekkokoko.
Tietenkin mutta en keksi mitään syytä miksi jostain cuben uudesta täysjoustosta jossa on hyvät iskaritkin ei saisi 900e enempää, kyllä muut saa myytyä. Ehkä jos asuu jossain ihan perseessä
Tietenkin mutta en keksi mitään syytä miksi jostain cuben uudesta täysjoustosta jossa on hyvät iskaritkin ei saisi 900e enempää, kyllä muut saa myytyä. Ehkä jos asuu jossain ihan perseessä
Niin, about tällainen on nytkin myynnissä. Postattu Joulukuun 13. viimevuonna ja ei mene kaupan. Tosin mulla oli HPA 160. https://www.fillaritori.com/topic/169468-m-cube-stereo-140-hpa-sl-22xl-275-1350€-sirkka-levi/
Onko tuossa hinta kohdillaan sinun mielestäsi? Varmaan alkukesästä saa tuon 1100-1200 euroa kun joku lyö lapaan tuolla hintapyynnillä mutta muuten aika vaikeaa.
...myi viime syksynä 2010 26” Trek Fuel Ex 8 maasturin 900€.
Halvalla meni. :)
https://www.tori.fi/paijat-hame/Trek_fuel_ex_8_66330707.htm?ca=18&w=3
Niin, about tällainen on nytkin myynnissä. Postattu Joulukuun 13. viimevuonna ja ei mene kaupan. Tosin mulla oli HPA 160. https://www.fillaritori.com/topic/169468-m-cube-stereo-140-hpa-sl-22xl-275-1350€-sirkka-levi/
Onko tuossa hinta kohdillaan sinun mielestäsi? Varmaan alkukesästä saa tuon 1100-1200 euroa kun joku lyö lapaan tuolla hintapyynnillä mutta muuten aika vaikeaa.
Toki en tullut miettineeksi runkokokoa, tuossahan on melko iso runko ja vähemmän kysyntää. Itse aina katsellut vaan pienempirunkoisia millä enempi ajajia
Cuben Stereossa XL vastaa normi L kokoa. Siksi myinkin sen pois kun liian pieni runko ja ostin ylivuotisen rungon uutena ja sokkona johon löin suht. hyvät osat kiinni.
Mutta joo, näin yleisenä huomiona kaikki käytetty tavara liikkuu nyt aika halvalla kun ihmisillä sitä ostovoimaa näyttäisi olevan. Onko sitten syynä se, että ostetaan osarilla ihan surutta kaikkea romua kun se on niin helppoa? Ja sittein toisaalta hintataso esim. elektroniikassa on romahtanut muutamassa vuodessa, pyöräilyyn liittyvät tavarat silti poskettoman kalliita mutta käytettynä hinta romahtaa. Tarjontaa taitaa vaan olla nyt niin paljon että sekin vaikuttaa.
Tobtuben korkeudesta sanoisin että vastaa pikemminkin normi xxxxxxxxxxl kokoa.
650e käytetystä z1 keulasta. Uusia saa kaupasta halvemmalla. https://www.fillaritori.com/topic/174196-marzocchi%C2%A029quot-series-36-bomber-z1-grip%C2%A02020-malli-51mm-offset%C2%A0kaarina/
https://www.fillaritori.com/topic/173809-kona-honzo-st-29er-sopivasti-ehostettuna-m-j%C3%A4rvenp%C3%A4%C3%A4/
Hieno ja hyvin pidetty Honzo mutta muutaman satasen liian kova pyynti vuoden 2014 osista vuoden 2013 rungossa.
https://www.fillaritori.com/topic/173809-kona-honzo-st-29er-sopivasti-ehostettuna-m-j%C3%A4rvenp%C3%A4%C3%A4/
Hieno ja hyvin pidetty Honzo mutta muutaman satasen liian kova pyynti vuoden 2014 osista vuoden 2013 rungossa."68 asteen keulakulma yhdistettynä lyhyeen chainsawiin..."
Eipä noissa uudemmissa ole ainakaan lyhyttä moottorisahaa integroituna [emoji848]
Lähetetty minun YAL-L41 laitteesta Tapatalkilla
Jotenkin tuli mieleen tää:
https://www.youtube.com/watch?v=pP0-WOj_uGY
650e käytetystä z1 keulasta. Uusia saa kaupasta halvemmalla. https://www.fillaritori.com/topic/174196-marzocchi%C2%A029quot-series-36-bomber-z1-grip%C2%A02020-malli-51mm-offset%C2%A0kaarina/
Kerrotko väitteellesi faktaa?
Kerrotko väitteellesi faktaa?
https://www.rosebikes.fi/marzocchi-2675647-2675647
JohannesP
29.02.2020, 22.43
En totea muuta kuin, että niinhän niitä saisi tuolta halvemmalla, jos vain olisi varastossa.
Tuolla Rosella oli 150mm keula, tämä 160mm. Ja tässäkin takuu voimassa.
Omien kokemusten mukaan jos pyynti on metsässä niin whatsapissa ja sähköpostissa on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Jos kohdallaan niin tavara lähestulkoon viedään käsistä eikä mitään ylimääräistä korrespondenssia tarvitse käydä. Hinnoittelu on taitolaji samoin kuin markkinointi. En väitä että olisin kummassakaan kovin hyvä mutta eräänlainen meriitti on, etten ole toistaiseksi joutunut tähän topiikkaan :D
Vertaus uuteen keulaan ontuu myös siinäsuhteessa että kaulaputkea on sahattu 18.5 asti, joka on aivan liian lyhyt moneen pyörään. Uudessa on täyspitkä putki, luonnollisesti.
JohannesP
01.03.2020, 01.09
Eihän sitä edes myyjä ole myynyt uutena niin mistä tuo vertaus tuli. Uudestakin joutuu sahaamaan pitkän pätkän pois jos ei käytä 1-2 cm enempää spacereita. :rolleyes:
Linkatkaa alle 800 € tuollainen keula, kun itse löysin vaan lähempänä 900 €. Siihen saakka tämänhetkinen 600 € pyyntihinta ei näytä aivan naurettavalta omasta mielestä kuukauden vanhalle tuotteelle ja myyntiä ollut alle viikko. 650 € ehkä saattoi täyttää tämän rajan, mutta kannattaa ne faktatkin laittaa esiin ettei kuulosta kuin olisi oma lehmä ojassa.
Ei se käytetty aina meinaa yli puolta hinnasta pois. Niinkuin hetki sit sai taas kieltäytyä tarjouksessa, jossa pari kertaa testatusta tuotteesta yksi tarjosi alle 30% uuden tuotteen hinnasta (halvin hinta parin googlesivun perusteella). Saisi näille tarjoojillekkin tehdä melki oman topikin. :D
Ja totean vielä, ettei itsekkään ole tähän topikkiin päätynyt ja mitään ei ole jäänyt myymättä vaikka joillakin harvinaisemmilla kamppeilla myyntiaika onkin useamman kuukauden.
Vertaus uuteen keulaan ontuu myös siinäsuhteessa että kaulaputkea on sahattu 18.5 asti, joka on aivan liian lyhyt moneen pyörään. Uudessa on täyspitkä putki, luonnollisesti.
Aivan liian lyhyt? Tarkoitatko touring-pyöriä?
En olisi muuten tätä alkanut kommentoimaan, mutta mielestäni tässä ketjussa pitäisi listata ketjun otsikon mukaisia myynti-ilmoituksia. Kärjistäen tähän ketjuun pitäisi nyt alkaa listaamaan kaikki Suomen ja ulkomaiden nettikauppojen tuotteet, joiden hinnat "tarjoushaukkojen" löytämään yhteen yksittäiseen tuotteen hintaan netissä eroavat olellisesti. Varmaan oikea tapa olisi linkata vaikka tuo Sambolon löytämä Z1 Bomberin hinta tuonne "Alennusmyynnit"-palstalle.
Mitäs mieltä raati on 26" 90-luvun Muddy Foxista, johon on vaihdettu kaikki osat ei-originaaleihin random 90-luvun kamoihin? Ei ketjuja tai vaijereita ja hintaa vaivaiset 600€. Muistan kun kaverit dyykkasi näitä jätelavoilta aikanaan.
https://www.tori.fi/uusimaa/Muddy_Fox_66710673.htm?ca=18&w=3
Tai 15 vuotta vanha täysjousto, hinta tasan tonni? Tosin: 29" ajalta, jolloin 29" ei todellakaan ollut muodissa ja kunto on ilmeisesti 100% originaali ja ajamaton. Hiilikuitukaan ei niin kovin yleinen materiaali tuolloin ollut. Onko tällä keräilyarvoa?
https://www.tori.fi/uusimaa/Gary_Fisher_29_taysjousto_66709404.htm?ca=18&w=3&last=1
https://www.bicyclebluebook.com/value-guide/product/31553/
https://archive.trekbikes.com/au/en/2004/fisher/Sugar292#/au/en/2004/fisher/Sugar292/details
En totea muuta kuin, että niinhän niitä saisi tuolta halvemmalla, jos vain olisi varastossa.
Aiemmin vielä oli. Oon vaa viimeaikoina seuraillu eri keulojen hintoja niin pisti tuo ilmoitus silmään sillä 650e pyynnillä. Ei tuo 600 välttmättä kovin paha ole jus putki riittä ja tuollaisen haluaa. Samalla ois voinu kyllä linkata tänne suurin osa marsuja myyvistä liikkeistä koska ovhkin tuolle keulalle näyttäs marsun sivuilla olevan 699 dollaria, alvi toki nostaa alvillisissa maissa.
Aiemmin vielä oli. Oon vaa viimeaikoina seuraillu eri keulojen hintoja niin pisti tuo ilmoitus silmään sillä 650e pyynnillä. Ei tuo 600 välttmättä kovin paha ole jus putki riittä ja tuollaisen haluaa. Samalla ois voinu kyllä linkata tänne suurin osa marsuja myyvistä liikkeistä koska ovhkin tuolle keulalle näyttäs marsun sivuilla olevan 699 dollaria, alvi toki nostaa alvillisissa maissa.
Ja tulli. Jos tilaat tuon jenkeistä, maksat yli 150€ tulleja + lähetysmaksut. Alkaa halvan keulan hinta lähestyä 900 euroa.
https://www.huuto.net/kohteet/custom-maastopyora/514991416
1300 euroa todella customista jäykkäperästä ja vielä täpäri-insera kaupan päälle. Ei huono, ei huono.
^200-millinen keula ja jalkatuki. Nyt on speksit kohdallaan. Ja ajamaton vielä.
AaJiiKoo
04.03.2020, 08.44
1300 euroa todella customista jäykkäperästä ja vielä täpäri-insera kaupan päälle. Ei huono, ei huono.
Lisäpisteitä vielä triplakruunukeulasta kun ei tupla riitä kun tosissaan customoidaan...;)
Lisäpisteitä vielä triplakruunukeulasta kun ei tupla riitä kun tosissaan customoidaan...;)Ja tuplatripla pisteet acera voimansiirrosta
https://media1.giphy.com/media/3oEjI6hkw6nbYNQkz6/giphy.gif?cid=19f5b51a5f610db41c8020a5485e293b56f5 8524d62381d7&rid=giphy.gif
Ja kunniamaininta siitä, että eturengas näyttää olevan tyhjä (kolmas kuva vasemmalta). No, mut ei ole ainakaan meikattu kuvausta varten...
Spekseissä muistetaan mainita kullanvärinen spacer ja jarrulevyjen pultit, mutta ei jarruja...
Onko näissä Bmw-pyörissä jotain mitä muissa ei?
https://m.tori.fi/vi/66805781.htm
Ei mutta tavikset ei tajua että kyseessä ei ole laadukas pyöräbrändi tuo on enemmän ns hauska liikelahja kuin polkupyörä. Vähän niinkuin joskus oli Rolex-,seinäkello jollain geneerisellä patterikoneistolla kalliilla myynnissä torissa. Ikäänkuin se olisi "yhtä Rolex" kuin itse merkin varsinaiset tuotteet. Vähän kuin olisi BMW:n teemuki hintaan 50€ vaikka ei se ole kuin muki. Eli summasummarun, ei tuota pyörää ikinä kukaan osta tuolla hinnalla.
Tämä Insera-projekti oli kyllä todella lupaava. Varmaan mukava ajaa deehoota 60mm Suntourin elastomeerikeulalla
https://kuvat.huuto.net/v1/fc00/28018cc8b9fb1736b8878e99e70/433931873-m.jpg
Barracuda
04.03.2020, 22.21
Ei mutta tavikset ei tajua että kyseessä ei ole laadukas pyöräbrändi tuo on enemmän ns hauska liikelahja kuin polkupyörä. Vähän niinkuin joskus oli Rolex-,seinäkello jollain geneerisellä patterikoneistolla kalliilla myynnissä torissa. Ikäänkuin se olisi "yhtä Rolex" kuin itse merkin varsinaiset tuotteet. Vähän kuin olisi BMW:n teemuki hintaan 50€ vaikka ei se ole kuin muki. Eli summasummarun, ei tuota pyörää ikinä kukaan osta tuolla hinnalla.
Nuo on kyllä sinänsä laadukkaita. Hinta tuolla tosin taitaa olla sama kuin uudella.
Tämä Insera-projekti oli kyllä todella lupaava. Varmaan mukava ajaa deehoota 60mm Suntourin elastomeerikeulalla
No mut tää onkin vain tosi ammattilaisille. Ne jotka ei osaa, ajaa sitten sillä 200 millin keulalla.
On. Niillä ei tarvitse noudattaa liikennesääntöjä, kuten kyseisen merkin autoillakaan [emoji4]
On. Mukamas hieno merkki / brändi, joka johdattaa uskomaan, että onpas laadukas ja hieno...
Inserassa on hienot kaapelivedot! Tuo etupyörän taakse päättyvä on varmaan jonkinlainen varavaijeri, koska se ei ole toisesta päästä kiinni missään. Kuskille voisi antaa neuvoksi, että ketju kireälle. :D
^Inseran vois lykätä tuollaisenaan nykytaiteen museoon ja hintalapuksi joku 300 000 EUR + ALV.
Kyllä toi corratec menee mun mielestä enemmän taiteesta, tosin taiteenakin rikkoo hyvän maun rajoja.
CorratecGBP
02.04.2020, 22.27
Triacle "polkupyörä" eli tää Powerin huippulaadukas kylkiäinen. Tori.fissä porukka jaksaa niitä kaupitella. Ja huomasin neljä ilmotusta joissa pyörän etuhaarukka oli väärinpäin.
Triacle on kyllä semmoinen laite jota täällä voisi postata kerran viikossa vähintään. Tällä hetkellä paras pyynti 250€. Myös myyntiteksti "sopii 8-vuotiaalle" on tämän ketjun kamaa. Mimmoisia hormonimukuloita 2012 oikein on syntynyt?
https://www.tori.fi/etela-karjala/Triacle_18_vaihteinen_maastopyora_60328958.htm?ca= 18&w=3&last=1
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Uusi_26__polkupyora_67767601.htm?ca=18&w=3
Hyvän hintaiset g onet; https://www.fillaritori.com/topic/177694-schwalbe%C2%A0g-one-40-622%C2%A040mm%C2%A0turku/
Hinnan perusteella evolution mallia, mutta katkera totuus paljastui nopeasti. Jokainen voisi edes vilkaista mikä on myymänsä tuoteen hinta, ennen kuin repii päästä jotain. Ihan sen vuoksi, ettei vaan myy liian halvalla:eek:.
maalinni
05.04.2020, 11.18
^ Veikkaan, että ne fillariin menneet renkaat maksoi tuon 70e.
hphuhtin
05.04.2020, 13.26
^^ juuri vaihdoin täsmälleen samat esiasennusrenkaat pois yhdestä uudesta pyörästä ja mietin että jaksaisiko laittaa 20€ myyntiin.. ja sitten mietin että kuitenkin paras tarjous on 10€ sis. postikulut. Jätin hyllylle, laitan vaikka ”mukaan upouudet renkaat” kun myyn jonkun vanhemman rotiskon pois :)
*nips*
Hinnan perusteella evolution mallia, mutta katkera totuus paljastui nopeasti. Jokainen voisi edes vilkaista mikä on myymänsä tuoteen hinta, ennen kuin repii päästä jotain. Ihan sen vuoksi, ettei vaan myy liian halvalla:eek:.
"Jos ostaja hyväksyy hintapyynnön olet myynyt tuotteen liian halvalla."
Noita Triacle/Loop/muita kauhuvirityksiä näkee muuten yllättävän usein liikenteessä.
https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Loistava_kuntoinen_fillari_67623469.htm?ca=18&w=3
Tästä vähän halvempaa Triaclea. Laitettu myyntiin tapaturman takia. Vakavaksi vetää.
https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Loistava_kuntoinen_fillari_67623469.htm?ca=18&w=3
Tästä vähän halvempaa Triaclea. Laitettu myyntiin tapaturman takia. Vakavaksi vetää.
Kuitenkin "Loistava kuntoinen" ja hintakin 49€ yli käyvän arvon.
https://www.tori.fi/pirkanmaa/SahkoJopo_67666310.htm?ca=11&w=1
En suoriltakäsin osaa sanoa tuollaisen retrojopon arvoa mutta vastaavan moottori+akku -setin saa nopealla googletuksella 700$ hintaluokkaan.
Kestääkö edes haarukka etujarrun?
....vastaavan moottori+akku -setin saa nopealla googletuksella 700$ hintaluokkaan.
Se suomalainen käsityö kun maksaa.
Olisi aika kuumottavaa mennä tuolla värkillä 50km/h :rolleyes:
https://www.tori.fi/pirkanmaa/SahkoJopo_67666310.htm?ca=11&w=1
En suoriltakäsin osaa sanoa tuollaisen retrojopon arvoa mutta vastaavan moottori+akku -setin saa nopealla googletuksella 700$ hintaluokkaan.
Itken verta. Erityisesti tuo honk honk -torvi itketti. Sitä varmaan tarvitaan tiuhaan kun kiitää kuolemaa halveksuen 50km/h kelvillä.
maalinni
16.04.2020, 12.50
Olisi aika kuumottavaa mennä tuolla värkillä 50km/h :rolleyes:
Todellakin. Toivottavasti kukaan ei telo tolla itteään.
^ Herramuvarjele.
(Nopeus: 0-50km/h (tai esim. max.25km/h))
Nuilla jarruilla, rungolla ja ajo-ominaisuuksilla.
Just näin hetki sit ku joku hiekkatiellä pyyhäls varmaa vähintää tota 50kmh ulkoilijoita pujotellen, välillä muodon vuoksi kammetkin pyöri.
^ Herramuvarjele.
(Nopeus: 0-50km/h (tai esim. max.25km/h))
Nuilla jarruilla, rungolla ja ajo-ominaisuuksilla.
Ton ”pyörän” käyttäjä pitäisi rajata teho-hoidon ja julkisen terveydenhuollon ulkopuolella varsinkin tämän epidemian aikana :D
Todellakin. Toivottavasti kukaan ei telo tolla itteään.
Enemmän huolettaisi kanssakulkijat liikenteessä. Kuski menee evoluution piikkiin.
On kyllä melko posketon hinta jopolla jossa 500 euron moottori+akku -setti.
Eikä nuo lupaukset edes toteudu kuin ehkä alamäessä. Noilla välityksillä ei todellakaan mene viittäkymppiä. Ja vaikka menisikin niin tuollainen pienehkö akku pystyllä ajoasennolla ja pienillä kiekoilla varmistaakin sen, että viittäkymppiä ajetaan 5km jonka jälkeen talutetaankin kiltisti se pyörä kotia. Tuollaisessa vauhdissa akun varaustaso laskee todella nopeasti ja siinä ei ole mitään järkeä (eikä kyllä olisi vaikka akku riittäisikin).
^^^^ Ja vielä tuollainen perinne-taittuvarunkoinen (M/J)opo. On tuossa kaikki riskikertoimet kohdallaan!
pace is the trick
16.04.2020, 18.25
Jokamiehen unelma, sähköistetty Triacle: https://m.tori.fi/vi/63558579.htm
On kuitenkin kasattu laatu osista ja on toimivat jarrut
Herra Mun Vereni! :(
Jeesus kristus. Nyt on kaikki nähty. Toivottavasti.
https://www.fillaritori.com/topic/181540-shimano-xtr-di2%C2%A0m9050%C2%A0vaihteisto%C2%A0lappeenranta/
Nopealla Googlen haulla löysin samat osat uutena halvemmalla. Onko käytetyllä voimansiirrolla noin hyvät jälleen myyntiarvo, kun reilussa vuodessa voi ajaa 0-20000 km.
Kauppaan voi onneksi neuvotella 75 e xt:n pakan käytettynä 90 e hintaan....
En tiedä eikä liity mitenkään pyöräilyyn mutta näin Facebookissa äeäkirppiksellä ilmoituksen jossa myytiin harvinaisen paskassa kunnossa olevaa jerrykanisteria (ei kuitenkaan mitään aitoa WW2-osastoa) hintaan 25€.. Katsoin että kaupasta saa uuden 20€. Kai nuo sitten nostavat arvoaan vanhetessaan.
https://www.fillaritori.com/topic/181540-shimano-xtr-di2%C2%A0m9050%C2%A0vaihteisto%C2%A0lappeenranta/
Nopealla Googlen haulla löysin samat osat uutena halvemmalla. Onko käytetyllä voimansiirrolla noin hyvät jälleen myyntiarvo, kun reilussa vuodessa voi ajaa 0-20000 km.
Mistä saa XTR Di2-sarjan alle seitsemäänsataan uutena? Maksoin omasta XT-sarjasta 399 yläfemmasta, mutta se oli siellä totaalisessa ulosheittokorissa. Joutuivat kaivamaan takavaihtajan hyllystä, kun se puuttui paketista, niin siinä oli hintalappu jotain 250 EUR tjsp.
M8000 pakka on kyllä ylihintainen.
https://www.4thebike.de/komponenten/schaltwerke/mountainbike/11-fach/12735/shimano-xtr-rd-m9050-11-fach-schaltwerk-lang-di2?sPartner=1234
Linkin oli ensimmäinen mikä tuli vastaan en tiedä onko halvin. Laskin että 660 tulee uudelle vastaavalle setille hintaa, ilmoituksessa pyydetään. Reilun vuoden ajetusta 666 e.
En tiedä eikä liity mitenkään pyöräilyyn mutta näin Facebookissa äeäkirppiksellä ilmoituksen jossa myytiin harvinaisen paskassa kunnossa olevaa jerrykanisteria (ei kuitenkaan mitään aitoa WW2-osastoa) hintaan 25€.. Katsoin että kaupasta saa uuden 20€. Kai nuo sitten nostavat arvoaan vanhetessaan.Jos mukana tulee elämänmakuisia kanisteriin liittyviä tarinoita niin ihan perusteltu pieni arvonnousu.
https://www.4thebike.de/komponenten/schaltwerke/mountainbike/11-fach/12735/shimano-xtr-rd-m9050-11-fach-schaltwerk-lang-di2?sPartner=1234
Linkin oli ensimmäinen mikä tuli vastaan en tiedä onko halvin. Laskin että 660 tulee uudelle vastaavalle setille hintaa, ilmoituksessa pyydetään. Reilun vuoden ajetusta 666 e.
Niin, siis linkin takana on takavaihtaja 421 EUR. Sitten vielä se kytkin, RCZ:sta sen sai kuuteenkymppiin, muuten maksaa parisen sataa. Kaapelit on kolmisenkymppiä kappale. Sitten näyttö ja akku.
Edelleen olisi kyllä hyvä tietää mistä saa 660 EURolla täydellisen XTR Di2-sarjan uutena.
Ei varmaan saakkaan täydellistä XTR, mutta ilmoituksessa xt:n vipu 60 e ja laturikin puuttuu. Kaapeleille en laskenut hintaa. Omaan silmään reilun vuoden maastopyörässä ollut vaihteisto ei voi maksaa samaa kuin uutena. Omaan silmään älyttömän kallis sarja käytettynä 666 e hintaan ja neuvoteltavissa xt:n pakka 90 e. Jääköön tämä tähän, eteenpäin.
Vähän naurattaa myös nuo fillaritorin "ostoiloitukset": ostetaan canyon grail cf slx koko s väri musta xtr polkimilla ja pullotelineellä😂
Vähän naurattaa myös nuo fillaritorin "ostoiloitukset": ostetaan canyon grail cf slx koko s väri musta xtr polkimilla ja pullotelineellä
Merkittävästi enemmän moraalisesti arvelluttavaa olisi "voisiko joku varastaa mulle pyörän näillä spekseillä".. Jossain thor-verkossa varmaan semmoinenkin palsta jo on.
Tossa oli vähän Nummelalisää, mutta todella tarkoilla spekseillä halutaan pyöriä. En jaksanut laskea montako erillistä grail/inflite ostoilmoitusta on tehty. Järkikin sanoo jo, että nyt on myyjän markkinat gräveleissä. Turha sitä myyjän on alkaa tyrkyttää jokaiseen ilmoitukseen.
Eiköhän ainakin osa noista hyvin specifeistä ostoilmoituksista ole varastetun pyörän takaisinsaantiyrityksiä?
Ei ehkä järkevin lähestymistapa kertoa oman varastetun pyörän tarkat speksit. Herättää epäilyksiä varmasti jo tyhmemmälläkin varkaalla. Laittais vielä vaatimuksena samanlaiset naarmut mitä siinä varastetussa oli kuvien kera :)
JohannesP
02.05.2020, 14.15
Turha sitä myyjän on alkaa tyrkyttää jokaiseen ilmoitukseen.
Muutaman kerran tarjonnut uudesta pyörästä irrotettua, käsistä vietävää osaa näille ostajille ja ei noi ostoilmoitukset toimi. Muutama ei ole vastannut ollenkaan vaikka hinnasta ei edes keskusteltu ja muutama oli niin persaukisia/pihejä/huutokauppakeisareita, joiden tarjooma hinta oli selvästi alle sen minkä noista saisi itsetehdyllä myyntitopikilla.
Homma vaikutti enemmän siltä, että oikeasti ei edes tarvita tuotetta, mutta jos joku myy erityisen halvalla niin sit kiinnostaa. Helppojan noi on niille, jotka haluavat tavarasta eroon eikä hinnalla niin väliä.
Toinen on sit noi spesifistit ostoilmoitukset.
Nyt menee vähän oftopiciksi, mutta tämä tarina menee hyvin tähän jatkoon.
Viime talvella olin vaihtamassa pyörää ja myydä vanha runko pois. Huomasin torilla palstalaisen ostoilmoituksen. Ajattelin tarttua tilaisuuteen. Ilmoituksessa oli mainittu juuri sama runko, samassa koossa, mikä minulla olisi tulossa myyntiin.
Hommahan ejakuloitui aika nopeasti. Hintani oli kuulemma aivan liian kallis; kun uuden saa topsbikes.comista n. 100e halvemmalla, mitä pyysin rungostani. Tutkasin sivuston läpi ja sehän paljastui Indonesialaiseksi huijaussivustoksi. Kysin että mikä olisi sopiva hinta, vastaus kuului ettei kiinnosta enää. Kuulemma turn offi oli, ettei runko ollut heti myynnissä ja että se oli liian lähellä oman pyörän geoa. (ehkä se 3astteen ero keulkulmassa ja n.3cm ero reachissa on aika sama) Henkilö myös kertoi, että oli ihmetellyt "mikähän myyjä tämäkin nyt oikein on, kun ei heti tunnistanut foorumilta". Katsoin läpällä vaihdetut viestit läpi - ja kaverihan oli vaihtanut nimimerkinkin jo..
Onneksi ei mennyt kaupaksi. Sain myytyä kerralla vanhan rungon ja kaikki ylimääräiset osat, mitkä eivät menneet uuten pyörään, tarjoamalla niitä ostoilmoitukseen.
On kyllä harmi että fillaritorilla on nykyään lokkeja jotka haalivat kaiken kohtuuhintaisen tavaran ja myyvät eteenpäin. Sitten on näitä tyyppejä joiden aivoituksista ei ota mitään selvää. Laitan yksityisviestillä asiallisen lisäkysymyksen vanteesta, sitten tulee viesti päivänpäästä "SE MENI JO ENKÄ OLISI SULLE EDES MYYNYT!!!".
Vanne on vieläkin myynnissä ja uppaa säännöllisesti ilmoitusta. Olisin maksanut pyynnin...
Toinen osti täpärin ja whatsuppiin tulikin sitten viestejä vähän väliä. "Miten tuon laakerin saa irti", "tässä on vino runko!!!" (Alurunko toim. huom.). Lopulta kyllästyin ja kerroin että vie pyörähuoltoon ja laitoin numeron estoon. Aloittaisi edes kysymyksen tervehdyksellä niin olisin voinut auttaakin...
Onhan näitä tarinoita vaikka kuinka. About puolet ollut kyllä asiallisia. Ja sori jos jatkoin offtopiccia.
F. Kotlerburg
02.05.2020, 17.29
Joo kyllähän tuosta Fillaritori.comista on vuosien saatossa tullut lähes samanlainen surullinen kylähullujen, trokareiden, varkaiden sun muiden temmellyskenttä. Ei oikein jaksa enää käydä kauppaa kuin aiemmin tunnettujen nimimerkkien kanssa. Niin paljon tulee nykyisin turhaa "Onko vielä myynnissä?" Ja sitten ei koskaan enää mitään. Sitten on näitä jotka on ostavinaan. Kysellään kymmenen viestiä kaikenlaista kympin osasta ja sitten ihmetellen, kun menikin muualle. Kolmas ryhmä on ne jotka tarjoaa kympin osasta kympin sis. pk, jotka on sen kympin hyvällä tuurilla.
Paras hullu on kuitenkin se, joka oli ostamassa runkoa ja tunnin puhelujaarittelun jälkeen lupasi sen ostaa. Eipä lopulta ostanutkaan, kun lauantai-iltana oli yllättäen löytynyt sähkölasku postilaatikosta. Eipä kuitenkaan vaivautunut tästä ilmoittamaan niin ehdin purkaa pyörän ja pakata rungon.
Onneksi paikallisten harrastajien FB-ryhmässä menee kamat nykyään varsin hyvin kaupaksi.
Petri Tuomenpuro
09.05.2020, 15.06
Tästä halavalla...
https://m.tori.fi/vi/69239111.htm
maalinni
09.05.2020, 18.45
Tästä halavalla...
Jaha, aika vaikea sanoa onko oikea hinta. Vaikuttaa aika erikoiselta.
F. Kotlerburg
09.05.2020, 21.41
Tästä halavalla...
Paljon tommosen pitäisi sitten maksaa?
Kaverilla näyttää olevan muutakin vanhempaa kalustoa kaupan niin ehkä tietää hintatasosta jotain.
JohannesP
10.05.2020, 00.53
Saman myyjän Colnagot ei ainakaan löydä omistajaa niillä hinnoilla niin varmasti muutkin reippaasti ylihintaisia.
Mun mielestä toi Trek Paul oli jossain muuallakin myynnissä. FB:ssä? Tuskin noita kovin montaa on Suomessa olemassa.
Naapurifoorumilta löytyi aiheesta lanka:
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=35749
Naapurifoorumilta löytyi aiheesta lanka:
http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=35749
Sieltä löytyi myös kaikkien aikojen myyntipuheet
Itse maksoin 32.000 FIM, kuitti tallella. Ainoa maailmassa.
Jsavilaa
10.05.2020, 17.51
Vähän yskäsin itekin tuolle Trekin hinnalle, mutta jos Paul on outo (niin kuin itselleni oli) voi pikku guuglaamisella valaistua että ko. osien hinnat on ku muumimukilla, v*tun älyttömät. Yhtälöön ku lisää osien harvinaisuuden, saattaa kyseessä hyvinkin olla ainut vastaava mankeli maailmassa. Jos ois pinkka kunnossa, hakisin tuon itelle ja torppaisin romut johonki Konaan kiinni.
https://www.fillaritori.com/topic/16351-m-laadukkaat-bbb-forcemount-spd-polkimet-uudet-nyt-45-%E2%82%AC-oulu/
Polkimet ovat olleet jo 7 vuotta myynnissä, luulisi hyvien polkimien menevän kaupan nopeammin. Hinta kuitenkin kai ihan linjassa vastaavien tuotteiden kanssa eli sinänsä vähän offtopic.
https://www.fillaritori.com/topic/16351-m-laadukkaat-bbb-forcemount-spd-polkimet-uudet-nyt-45-%E2%82%AC-oulu/
Polkimet ovat olleet jo 7 vuotta myynnissä, luulisi hyvien polkimien menevän kaupan nopeammin. Hinta kuitenkin kai ihan linjassa vastaavien tuotteiden kanssa eli sinänsä vähän offtopic.
Sinnikyydestä kaverille pisteet. Itse olisin tuossa vaiheessa jo heittänyt polkimet mereen tai haudannut maakuoppaan
Melkein voisi jo mainostaa, että Shimpan klossien kanssa toimivat ja laittaa hinnaksi 25€ niin pääsisi eroon.
Melkein voisi jo mainostaa, että Shimpan klossien kanssa toimivat ja laittaa hinnaksi 25€ niin pääsisi eroon.
On myös meri. Merta ei kannata unohtaa
F. Kotlerburg
11.05.2020, 12.20
https://www.fillaritori.com/topic/21364-m-uusi-leader-721-fiksi-ratarunkosetti-220-€-oulu sama kaveri on myynyt myös runkoa 7v.
Varmaan löytyy myös muuta. Aika paljon tuntuu jampalla olevan kamaa myynnissä ja lähes uusien hinnoilla.
Thomas on näköjään joppari, kauppamiehiä, ei ne myytävät lopu.
Miksi ostaa Bakfiets kun kotimaista työtäkin voisi tukea? Yritin keksiä tälle tavarapyörälle sopivan adjektiivin mutta keksiköön joku muu.
https://images.tori.fi/api/v1/imagestori/images/7949810955.jpg?rule=medium_660
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Rahtipyora_tavarapyora_trike_68786491.htm?ca=18&w=3
JohannesP
11.05.2020, 13.22
Pari vuotta jaksanut myydä Thomsonin stemmiäkin 65 €:lla (alk. 70 €) "tästä alle Saksan hintojen" myyntipuheella. 67,50 € R2:sta ja saa vielä takuunkin kaupanpäälle.
Noi BBB spd-polkimetkin oli muutaman euron kalliimmat bike24:ssa.
Sinnikäs joppari, mutta ei mikään terävin kauppamies. Tuotteiden hinnat tulevat tippumaan entisestään ja inflaatiokin alkaa jo vaikuttaa näillä vuosikymmenten myyntiajoilla. :)
Hyvään tuottoon pyrkivä kauppamies myy asevelihintaan - tuplahinnalla!
F. Kotlerburg
11.05.2020, 13.54
Itse tunnen jotenkin vastenmielisyyttä noita jobbareita kohtaan ja maksan vähän enemmän ettei niiden kanssa tarvitse kauppaa käydä. Yhden kanssa olen pariin otteeseen erehtynyt käymään ja pitääkö ne muita ihan tyhminä juttuineen, että selitetään ummet ja lammet kuinka just tätä tarvitaan nytten omaan käyttöön ja viikon päästä se on samalla myyntipalstalla johonkin pyörään pultattuna kiinni tai ihan semmosenaan, mutta kovemmalla hinnalla. Sama niiden myyntipuheiden kanssa, kun viides pyörä puoleen vuoteen on myynnissä uuden projektin tieltä :D
maalinni
11.05.2020, 19.03
Jossain vaiheessa se arvo alkaa nousta, jos roikkuu torilla 20-30 vuotta.
Liekö hinta kohdallaan kun en ymmärrä näitten päälle mutta on ollut jo yli kuusi vuotta myytävänä:
https://www.fillaritori.com/topic/28583-myyd%C3%A4%C3%A4n-fixie-inc-peacemaker/page/2/#comments
Liekö hinta kohdallaan kun en ymmärrä näitten päälle mutta on ollut jo yli kuusi vuotta myytävänä:
https://www.fillaritori.com/topic/28583-myyd%C3%A4%C3%A4n-fixie-inc-peacemaker/page/2/#comments
Alustavasti karmiwa. Ei ihme että ei mene kaupaksi
On toi sentään alkuperäinen Fixie inc., eikä mikään Bikesterin aikainen halpis. Hieno runko, ruma kokonaisuus. Noi on ollu joskus kalliita. £415 runkosetti, £1050 kompliitti sanoo vuoden 2008 internet.
Antti Salonen
13.05.2020, 02.00
Tästä halavalla...
Kyllä tossa on hintaluokka uskoakseni ihan oikea. Paul Componentsin osat on ihan ikonisimpia 90-luvun maasto-osia. Trekin runko on hyvin varhaisia kunnollisia kuiturunkoja. Jos joku haluaa tommosen aivan helvetin kalliin 90-luvun maastopyörän, ja hienossa kunnossa, niin ei ole varsinaisesti ostajan markkinat.
...mutta voi olla vaikeaa saada Suomessa kaupaksi.
Minulla 8 vuotta Fillaritorilla myynnissä olleet Foxin ekan sukupolven F100-keulan alajalat kuuluu varmaan tähän topikkiin. :D
Hädissäni joskus 2008 tienoilla ostin yli nuo 200€ hinnalla ja eihän niitä tullut koskaan vaihdettua paikalleen kun keula vaihtui ja jäivät varastoon tyhjänpantiksi.
Paksupolkija
13.05.2020, 11.38
Siksihän tavan tallaajilla, jotka ei jobbaa pyynnit on korkeat mm autoissa, ettei joku saa halvalla ja pistä kiertoon hiukan isommalla rahalla. Tästä kateus-aspektista puuttuu vain se, että meneekö se lopulta kalliimmalla ja eri myyjän toimesta kaupaksi...Autoissa jos jaksaa kaupitella, niin joku paljon ajettu suht uusi auto kannattaa myydä osina eikä laittaa vaihdossa johonkin 1700€ hintaan, kun se ilmestyy myyntiin kolmella tonnilla kuitenkin :) En tiedä miten kokonainen pyörä vs. osina sitten toimii...jotainhan jää sitten käsiin siitä osasarjasta jos ihan atomeina koittaa laakerit, keskiöt yms myydä. Varaosia ei kannata ostaa etukäteen, että vaihdampa joskus...jää vaihtamatta kun tilanne muuttuu.
Harrastukselle kannattaa laskea hinta. lätkäkausi maksaa paikasta riippuen 500-1000, joten jos kahden tonnin maasturin saa myytyä kahden vuoden päästä 500€ niin sehän on 500€ plussaa! Pitäa ajatella omat kulut poistoina, kuten firmojen hankinnat. Moni vaan myy 1700€, vähän ajettuna :) koska muuten seuraava omistaja saa sen myytyä tonnilla ja itse menettää 500€, eiku...
Olen muutaman pyörän myynyt osina, kun hinta olisi muuten pompsahtanut liian korkeaksi.
Jatkeeksi kateellisuudesta: Ihme ilmiö on poistaa heti kaupan jälkeen hintapyyntö ilmoituksesta. Lähinnä naurettavaa. Asuntokauppojen suuria varjeltuja salaisuuksia myös..
F. Kotlerburg
13.05.2020, 15.11
https://www.fillaritori.com/topic/183701-manitou%C2%A0mastodon-pro-ext-120mm%C2%A0joustokeula-fatbike%C2%A0raisio/
Alustavasti tämän ketjun kamaa.
^Joo, no voihan se olla Suomen halvin hinta, mutta en kyllä ymmärrä miksi siitä pitäisi maksaa 150 EUR tai enemmänkin Suomi-lisää...
Harrastukselle kannattaa laskea hinta. lätkäkausi maksaa paikasta riippuen 500-1000, joten jos kahden tonnin maasturin saa myytyä kahden vuoden päästä 500€ niin sehän on 500€ plussaa! Pitäa ajatella omat kulut poistoina, kuten firmojen hankinnat.
Tämä.
^Joo, no voihan se olla Suomen halvin hinta, mutta en kyllä ymmärrä miksi siitä pitäisi maksaa 150 EUR tai enemmänkin Suomi-lisää...
Eiköhän tuo ole Saksasta tilattu ja nyt kokeillaan onko mahdollista saada 150€ kate. Jos onnistuu kerran pari niin itse saa keulan lopulta pienellä sijoituksella. Se on tämä internet tehnyt ikäväksi kaupankäynnin kun ostajakin voi turhan helposti selvittää käyvän markkina-arvon.
Mut hei, tuo on suomihaarukka!
F. Kotlerburg
13.05.2020, 16.17
Mut hei, tuo on suomihaarukka!Ei siinä kyllä niin sanottu.
raparperi1
13.05.2020, 16.34
Eikös tuo ole 150e halvempi, kun lunbergillä?
Ainakin siinä mielessä että se on tällä hetkellä Suomen Raisiossa. Ehkä se on myös margariinihaarukka (voiveitsen serkku [?])
JohannesP
13.05.2020, 17.17
Halvin mihin näytti olevan tulossa lisää joskus oli starbike 630 € hinnalla. Näytti olevan harvinaisen huono in stock tilanne kaikkialla jos ei lundbergilta hae 899 €. Tuotteesta en tiedä mitään, mutta jos nää on jotakin haluttuja keuloja niin ihan mahdollinen kauppa. Edellyttäen, että myyjä suostuu 50-100 € tinkaukseen ja kuitin saa mukaan.
Mutta onhan tuo pyyntihinta korkea ja en pitäisi ihmeenä jos kuitissa lukee 6xx €. Halvin suomihinta hyvä vitsi internetin aikakaudella.
pace is the trick
13.05.2020, 18.03
^Eikös tämä haarukka ole kyseessä, 599 €: https://www.fatbike24.de/products/SALE/Manitou-Mastodon-PRO-Fatbikefedergabel-2019.html
JohannesP
13.05.2020, 18.23
Siinähän sellainen olisikin sit ja vielä saatavilla. Meni tyystin ohitse. Eli sit on ihan selkeästi ylihintaa eikä saatavuuskaan perustele hintaa.
Mahtaisikohan "up, runko setti päivitetty myyntiin" tarkoittaa että on vanhaan ilmoitukseen vaihtanut myydyn kamppeen tilalle runko setin myyntiin!?
Alastomien neitsyiden kokoama, niin kuin suomiautotkin.
KotooTöihin
13.05.2020, 19.58
Mulle kaikki turha jää talteen. Katotaan 20 vuotta myöhemmin :D Tai sitten kaatopaikalle
F. Kotlerburg
13.05.2020, 20.40
^Eikös tämä haarukka ole kyseessä, 599 €: https://www.fatbike24.de/products/SALE/Manitou-Mastodon-PRO-Fatbikefedergabel-2019.html
Paitsi että ei onnistu Suomeen tilaaminen, kun kyseinen pulju on vissiin taas myynyt Suomeen kamaa tänä vuonna alvirajaan asti. Ehkäpä tuo myyjä koittaa käyttää tilannetta hyväksi.
Alastomien neitsyiden kokoama, niin kuin suomiautotkin.
Joku älysi kytkennän :) Monta Audia on tullut haettua ruotsista. Nuo suomi-autovirret on tullut kuunneltua hymyn kera.
Tuo fatbike24.de sitten voi lakata myymästä suomeen kun ALVi-tili on täynnä. Silloin kannattaa käyttää jotain mailbox.de (?) palvelua joka edelleenvälittää kamaa suomeen.
https://www.tori.fi/satakunta/Vahan_kaytetty_taysjousto_69451056.htm?ca=18&w=3
Siitä Yosemite halvalla.,.. ja kuvassa oleva arvokkain esine ei kuulu kauppaan.
maalinni
14.05.2020, 16.15
https://www.tori.fi/satakunta/Vahan_kaytetty_taysjousto_69451056.htm?ca=18&w=3
Siitä Yosemite halvalla.,.. ja kuvassa oleva arvokkain esine ei kuulu kauppaan.
Hitto, muuten oisin tarjonnut 😅
Yosemiten Vichy-pulloon kertynyt paine saattaa muodostaa riskin ei-toivotuista mäjähdyksistä
http://www.poptens.com/wp-content/uploads/2012/10/9-IVY-Mike-Atomic-Bomb.jpg
Onkohan tuo runkokotelo alunperin tuohon kuulunut. On kyllä niin huikeen näkönen pyörä, että koeajolle pitäs kyllä päästä!
En ole ihan varma kuuluuko tähän ketjuun, laitan kuitenkin. Asioita jotka herätti ihmettelemään hintaa:
- Look/S-works?
- zoom-jarrut?
- 26" hiilikuitukiekot?
Mikä paketti tämä tällainen on?
https://www.tori.fi/pirkanmaa/Uusi_hiilikuitu_fillari_69650803.htm?ca=11&w=1
(https://www.tori.fi/pirkanmaa/Uusi_hiilikuitu_fillari_69650803.htm?ca=11&w=1)
Edit. Jarrusettiä näyttäisi ainakin löytyvän amazonista noin 40 punnan hintaan.
https://www.fillaritori.com/topic/184796-canondale-super-v-600-t%C3%A4ysijousto-yksi-etuhaarukka-xl-helsinki/?tab=comments#comment-360608
Kohtuu hintanen.
Pedalatleten
18.05.2020, 17.19
En ole ihan varma kuuluuko tähän ketjuun, laitan kuitenkin. Asioita jotka herätti ihmettelemään hintaa:
- Look/S-works?
- zoom-jarrut?
- 26" hiilikuitukiekot?
Jumalauta mikä sekasikiö. Aina kun luulee nähneensä aivan kaiken niin tulee joku tällainen eteen… tän palstan Top-10 kamaa...
- Look/S-works?
- zoom-jarrut?
- 26" hiilikuitukiekot?
Kyllä kuuluu. Siitä riemua koko rahalla (kunnes täyshiilukuitu rasahtaa)
https://www.fillaritori.com/topic/184796-canondale-super-v-600-t%C3%A4ysijousto-yksi-etuhaarukka-xl-helsinki/?tab=comments#comment-360608
Kohtuu hintanen.
YKSI ETUHAARUKKA
Harvemmin on useampia etuhaarukoita
tempokisu
18.05.2020, 18.26
- Look/S-works?
- zoom-jarrut?
- 26" hiilikuitukiekot?
Kääk! :D "uusi hiilikuitu fillari" painaa 10kiloa....ja kaikista osista löytyy tilausvahvistus, löytyykö tilausvahvistus jarruvaijerista ja polkimista, tai rataspakasta? siis mitä mittoja noi on, ei kertakaikkiaan Katja Kallo...
Kohtuu hintanen.
Tuplakääk! ei oo todellista, onko näitä "fillareita" kasattu jostain jämäosista ja laitetaan myyntiin että on tosi persoonallinen hiano...
Ottomaani
18.05.2020, 22.55
^^^ nimenomaan sopii tähän pyörään; täyshiilukuitu
^Onhan tuo kaveri jotain tuolle tehnyt tai jostain vienyt kun alkuperäisessä cannondale v 600 näkyis olevan jäykkäetuhaarukka ja jousitus haarukan yläpuolella :D Olis pitänyt malttaa odottaa pyörän kanssa niin olis voinut ostaa tämän...
Kamalan näköinen vekotin tuo cannondale, vaikka olikin kovimpia tykkejä mitä silloin rahalla sai. Olis kiva tietää kuinka hassuilta nykypyörät näyttää 20v kuluttua. Porukka nauraa katketakseen hiilikuidulle ja mansikan hajuiselle litkulle, mitä laitettiin renkaisiin. Ja ne läskit..
Juutuubista piti katsoa pari videota.. Shimanon XT-takavaihtaja on ihan saman näköinen nykyäänkin🤣
tempokisu
19.05.2020, 02.13
Olis kiva tietää kuinka hassuilta nykypyörät näyttää 20v kuluttua. Porukka nauraa katketakseen hiilikuidulle ja mansikan hajuiselle litkulle, mitä laitettiin renkaisiin. Ja ne läskit..
20 vuotta sitten tempopyörä ja tempopyöräilijä näytti tältä, en ole seurannut tempouutuuksia pitkään aikaan mutta ei toi nyt NIIN hassulta näytä, tässä pyörässä vain etuhaarukka on hiilikuitua.
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/kisakuvia%20ja%20lenkkimaisemia/Py%C3%B6r%C3%A4ily03%20K%C3%A4lvi%C3%A4n%20ism-tempo.jpg?img=smaller
Läskipyöräthän naurattaa jo nytkin :D
cokekola
19.05.2020, 13.24
Ajattelin tekeytyä vähemmän tyhmäksi ja ryhtyä pyytämään. Fillarikamaa pitäisi myydä uuden alta pois, mutta mikä on oikea foorumi? Käytetyt autot ja veneet ovat nykyisin melkolailla keskittyneet nettiauto.com:ssa ja nettivene.com:ssa, sen sijaan fillareita näkyy olevan ainakin fillaritori- .com:ssa ja fi:ssä, Fillari-lehden torilla ja tori.fi:ssä. Mikä on fillareille ja niiden heebeleille "oikea", eli paras paikka kaupusteluun? Ihan joka paikkaan ei viitsisi tunnuksia luoda.
Onko jokin erityinen syy siihen, että Fillarifoorumilla ei ole osta ja myy -osiota? johtuuko se siitä, että ilmoitukset halutaan maksullisesti Fillari-lehden torille? Eipä sekään kovin vilkkaalta kauppapaikalta näytä.
Onko no-no laittaa esim. siguun omia myynnissä olevia kamoja tms.? Saako raippoja ja bänniä?
^fillaritori.com toimii mainiosti. Muuta et tarvitse.
Tai no... jos markettikamaa myy niin tori.fi ja iso hintalappu.
^fillaritori.com toimii mainiosti. Muuta et tarvitse.
Tai no... jos markettikamaa myy niin tori.fi ja iso hintalappu.
Itse olen siirtynyt myymään osat FB-ryhmissä, kauppa käy huomattavasti paremmin kuin vanhalla kunnon Fillaritorilla. Esimerkiksi kiekkosarjaa myin 2 viikkoa Fillaritorilla ilman yhtäkään yhteydenottoa mutta FB:ssä meni kaupaksi samana iltana kun laitoin samaan hintaan pariin ryhmään. Saman trendin olen huomannut viimeisen vuoden aikana monta kertaa kun pistänyt kamaa kaupan. Kokonaisia pyöriä tulee myytyä niin harvoin että otanta on liian pieni arvioida missä paras myydä joten siihen en ota kantaa.
Itse olen siirtynyt myymään osat FB-ryhmissä...
Tässä kohtaa varmaan kysyjää ja ehkä muitakin kiinnostaa mitä nuo mainitut FB-ryhmät ovat.
Tässä kohtaa varmaan kysyjää ja ehkä muitakin kiinnostaa mitä nuo mainitut FB-ryhmät ovat.
On niitä varmasti muitakin mutta itse olen käyttänyt MTB/DH/Dirt#Myynti/Osto sekä Maastopyöräily kirppis
F. Kotlerburg
19.05.2020, 15.27
Ehkäpä kylähullut jne. eivät ole vielä noihin ryhmiin eksyneet.
Tuo jälkimmäinen on selvästi "taviksempi" ja meno välillä kuin tori.fissä mutta ensimmäinen on mukavan harrastajalähtöinen.
kylähullu
19.05.2020, 15.45
En joo tosiaan ole noita vielä käyttänyt ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.