Näytä tavallinen näkymä : Fat bike eli läskiä haussa
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
11
12
13
14
15
16
17
Niin Farleyssa on sitten kuitenkin se 2x10 vaihdetta? Olin ihan katsovinani useammasta paikasta (http://www.nummenpyora.fi/tuotteet/fatbike/trek-farley-5-2016/), että olisi vain 10. Se on kyllä tuo max. 11 vaihdetta ehdoton deal breaker meikäläiselle.
Kaks eturatasta on tosiaan, erottuu vaikkapa tuon linkkaamasi sivun kuvasta. Sivulla esitetyt speksit ei näköjään turhan tarkkaan kaikkia pikkuasioita jaksa eritellä. :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
pääpyörällä
22.08.2016, 02.26
Itsekin läskiä miettinyt talvipyöräksi ja vaihtoehtoina olis tuo Farley 5 tai Cube Nutrail. Ei osaa päättää, myös Canyon Dude käyny mielessä. Eka läski tosiaan tulossa. Koska olen noin 164 pitkä ja inseam 74cm niin saisi olla mahdollisimman pienikokoinen, Cubella 16" ja Trekillä 15,5". Cubesta ei löydy standover height mittaa mistään. En tiedä kannattaako sitä edes miettiä.
Takamisakari
22.08.2016, 09.39
Mitoista en tiedä (ajan XL:llä..) mutta Nutrailia kannattaa käydä testaamassa kyllä.
Cuben rungot näyttäs kyl olevan 15, 17, 19 ja 21 ".
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
https://otsocycles.com Voytek fat, 27,5+ ja 29,5+ samassa paketissa. Bikerumorista löytyi tuollaista tarinaa http://www.bikerumor.com/2016/08/23/otso-cycles-spins-wolf-tooth-components-stainless-gravel-clever-plusfat-carbon-bikes-first/ . Suomi mainittu.
https://otsocycles.com Voytek fat, 27,5+ ja 29,5+ samassa paketissa. Bikerumorista löytyi tuollaista tarinaa http://www.bikerumor.com/2016/08/23/otso-cycles-spins-wolf-tooth-components-stainless-gravel-clever-plusfat-carbon-bikes-first/ . Suomi mainittu.
Onpa hauskaa, että jenkit ottivat pyörälle suomalaisen nimen.
Takamisakari
24.08.2016, 10.07
Olisivat sitte jatkaneet samaa linjaa myös pyörienkin nimissä.. No joo, hyvännäköisiä ovat, itselle tuo CX näytti hienolta mutta hintalappu on raskas siinäkin.
Human Traffic
20.09.2016, 12.04
Lähinnä enskatäpärillä ajava kaipaa uutta kalustoa.. Nyt löytyy 27.5" 160mm täpäri, 26" am jäykkäperse 160mm ja täysjäykkä 29" SS.
Voisi kokeilla johko ostaisi läskin. Plussakin olisi vaihtoehto, mutta siitä ei kaiketi tässä säikeessä voi jauhaa.. Harmi
Edelleenkin tarkoitus pitää tuo täpäri ykköspyöränä, joten maksimi hinta tällä läskille olisi noin 2500€. Ajatuksena trail henkinen läski, ei mikään retkipyörä. Enkä halua kuiturunkoa. Vaihteisto 1x11. Ja riittävä renkaan leveys on 4". Saa toki olla isompikin. Ja rungon koko olisi noin 20".
Esim http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATCFNX/on-one-fatty-sram-nx-fat-bike
http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATTRNX/on-one-fatty-trail-sram-nx1-fat-bike
http://www.konaworld.com/wozo.cfm
Ajatuksia ja saa ehdottaa muita..
Blackborow
20.09.2016, 15.37
Edelleenkin tarkoitus pitää tuo täpäri ykköspyöränä, joten maksimi hinta tällä läskille olisi noin 2500€. Ajatuksena trail henkinen läski, ei mikään retkipyörä. Enkä halua kuiturunkoa. Vaihteisto 1x11. Ja riittävä renkaan leveys on 4". Saa toki olla isompikin. Ja rungon koko olisi noin 20".
Cuben Nutrail Pro voisi olla harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. https://www.cube.eu/en/2017/hardtail/fatbike/cube-nutrail-pro-rawnmint-2017/
Pole Taiga kuulostais aika nappivaihtoehdolta. Mikä lie sitten saatavuus tällä hetkellä?
Läskimasa
20.09.2016, 17.22
^ Yhtään ei oo myyty pl. protot, jos oon kärryillä pysyny. Jokohan pukinkonttiin ensimmäiset saavat? 😜
Human Traffic
20.09.2016, 17.47
Nutrailia olen katsellut. Varsinkin tämän vuoden mallia. Se on ihan hyvä vaihtoehto. Mutta luultavimmin ottaisin kuitenkin On Onen ennemmin. Pole.. Juu. Geo on tosi mielenkiintoinen, mutta mutta.. Ei. Ei ole vaihtoehto.
One one toki aika hyvän hintainen. Itekin niitä vähän katellut talviajoa silmällä pitäen. Toki myös Polea mutta saatavuus nähtävästi vieläkin huono jos ei kukaan omaansa ole vielä saanut. Ihan mielenkiinnosta, mikä sua siinä Taigas tökkii? 😀
TheMiklu
20.09.2016, 23.52
Suomen Ladun Cube-kiertueella tuli tesmittyä Nutrailia ja sittemmin seurakaverin Pro-versiota aiheesta. Oli sen verta vakuuttava laitos, että 2016 malli lähti tilaukseen. Ovatten muuten edullisia saxassa jos vielä satutte löytämään.
Human Traffic
21.09.2016, 10.54
Mikä Taigassa tökkii? No toimitusaika! Tämän vuoden nutrailin pro näyttää paremmalta kuin 2017 malli. Koko vähän mietityttää. Tuntuu että tuo 19" on liian pieni ja 21" liian suuri..
Kelpaisiko Trek geometrialtaan?
https://www.bike24.com/p2147539.html
Laittelee tuohon sitten sen 1x11 vaihteiston :seko:
Ei taida bike24 toimittaa Suomeen, ainakaan kun farley 9.6 kyselin.
lipsuttelija
21.09.2016, 12.25
Tuosta hippasen edukkaammin-> http://m.bikepalast.com/item/3337383732
En tiedä toimituksista.
5 Trekkiin, jos sekaantuu kannattaa muistaa, että etunapa ei ole Bluto yhteensopiva, jos sellaista joskus mielii.
-17 mallin 7 vois olla sopiva, jos alsarunko on mieleen. http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-trail/farley/farley-7/p/1064000-2017
Liikuva shikaani
21.09.2016, 21.41
https://www.rosebikes.fi/bike/rose-the-tusker-2-26/aid:884364#2Y-CNXJE-CNXJF-CNXJG-CNXJH-CNXJI-CNXJJ-CNXJK-CNXJL-CNXJM-CNXJN-CNXJO-CNXJP-CNXJQ-CNXJR-CNXJS-CNXJT-CNXJU-CNXJV-CNXJW-CNXJX-CNXJY-CNXJZ-CNXJa-CNXJb-CNXJc
Pääsee kivasti vielä specsaamaan osia jos tahtoo.
^ Yhtään ei oo myyty pl. protot, jos oon kärryillä pysyny. Jokohan pukinkonttiin ensimmäiset saavat?
Myyty on, mutta ei toimitettu :mad::mad:
Eipä ole Cube ainakaan läskien osalta päässyt pois lyhkäsestä ohjaamosta. Mun täytyis laittaa varmaan 173cm pitkänä 90mm stemmi 17-tuumaseen..
Ei tuo ohjaamo esim. Trekissäkään paljon pidempi ole, Farleyn 17,5" reach on 410mm vs. Nutrail 17" 398mm.
No, jossain Mondrakerin m-koon Panzerissa se on jo 462mm, taitaa pitää ennästystä läskeissä :)
mäckiipeli
22.09.2016, 10.09
Heips.
Mun eka fättis, Rose tusker1 on nyt n.1kk käytön jälkeen edelleen hieno "laite". Itellä oli vertailussa mm.farley5,cube nutrail + muitaki mut tähän päädyin. Iso + pyörälle. Osiahan voi halutessaa specsailla ja tilaus/toimitus kävi jouhevasti..
Human Traffic
22.09.2016, 10.20
Cuben geo on omaan makuun liian xc-mäinen. Tässä kun yön yli miettinyt, niin siihen tulokseen tullut. Farley 5 ei ole minun makuuni, mutta tuo uusi 7 seiska näyttää kyllä hyvältä.
Jotenkin vaan minua on aina ihastuttanut On One merkkinä. Yhden sellaisen omistanut, enkä siitä ole pahaa löytänyt. Eikö tuohon On onen valkoiseen jäykkä versioon saa halutessaan bluton kiinni, jos talven jälkeen alkaa tekemään mieli? Talvella en blutoa kaipaa.
Siis tähän http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATCFNX/on-one-fatty-sram-nx-fat-bike
Blackborow
22.09.2016, 10.33
Cuben geo on omaan makuun liian xc-mäinen. Tässä kun yön yli miettinyt, niin siihen tulokseen tullut. Farley 5 ei ole minun makuuni, mutta tuo uusi 7 seiska näyttää kyllä hyvältä.
Jotenkin vaan minua on aina ihastuttanut On One merkkinä. Yhden sellaisen omistanut, enkä siitä ole pahaa löytänyt. Eikö tuohon On onen valkoiseen jäykkä versioon saa halutessaan bluton kiinni, jos talven jälkeen alkaa tekemään mieli? Talvella en blutoa kaipaa.
Siis tähän http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATCFNX/on-one-fatty-sram-nx-fat-bike
Saahan tuohon Bluton juu. Noista On-Onen vanteista ei taida kellään olla oikein positiivista sanottavaa. Ei tahdo renkaat pysyä pienillä paineilla hyllyllä edes sisurien kanssa. Tubelesointi on ilmeisesti todellista tuskaa.
brilleaux
22.09.2016, 10.35
Ei tuo ohjaamo esim. Trekissäkään paljon pidempi ole, Farleyn 17,5" reach on 410mm vs. Nutrail 17" 398mm.
No, jossain Mondrakerin m-koon Panzerissa se on jo 462mm, taitaa pitää ennästystä läskeissä :)
Pole Taigan M-koossa 460mm.
Ja HA 66ast
On-Onen Fattyssä on tapered runko. Tuo orkkis keula on suoralla ohjainputkella ja 135 navalle. Eli Blutoon napa väärä tai ehkä Elguapo napa voi muuntua adaptereilla 150mm läpiakseli yhteensopivaksi. Vanteilla voi luultavasti muut, kuin ghettotubelekset unohtaa. Ghetto toimi alkuperaisillä 70mm vanteilla kiitettävän hyvin. Tuossa nykyisessä eri vanteet siis. 100mm Bluto on pidempi, kuin orkkis keula 470mm from axle-to-crown, with a 55mm fork offset. Eli keulakulma loivenee.
Tuossa V2 rungossa on korjattu alkuperäisen ainoa huonopuoli eli murtuva seat tube. Vuoden verran tuli tuolla ajettua ja pidän sitä edelleen todella onnistuneena vehkeenä, pidän jopa mielekkäämpänä, kuin Salsan Mukluk mikä korvasi sen minulla edellä mainitusta syystä. No mutuiluahan nämä aina on kun ei ole rinnakkain ajossa.
Dude on 4.8" kumeilla vielä liki yhtä leikkisä, kuin Mukluk 4". Dude 4" taas huomattavasti leikkisämpi, kuin Mukluk 4". Tosin Dudessa DT kiekot ja Muklukissa Mulefutit noin 500G painavampana, eli tuokin vaikuttaa varmasti. Mukavia on silti molemmat ja erot aika pieniä, mutta eipä tuo Mukluk silti juuri enään mukaan lähde.
Villetre
23.09.2016, 14.25
Mites tuo Konan WOZO? Pirteä väritys jos ei muuta..
Human Traffic
23.09.2016, 15.18
Näyttää noita Mondrakerin panzer r ja rr versioita saavan kanssa kohtuu halvalla. 2016 malleja. Näitä vaihtoehtoja alkaa tulemaan niin paljon, että erittäin vaikea tehdä päätöstä. Wozo on ollut alusta-alkaen yksi vaihtis. 2/3 pyöristä on limenvihreitä joten sikäli sopisi perheen väritykseen..
Wozo mielenkiintoisin mutta mielestäni ylihintainen.No eipä sitäkään ole oikeasti saatavilla.
Kiekot/kehät ,kammet ja vällärit yleensä päivittyy kun alkaa tulla tunteja alle.
Kona Wo usein näiden ketjujen harkitaan osiossa ja sanotaan koeajetunkin mutta syvempää analyysiä ei ole löytynyt. Löydettyjä kommentteja on "Tuntuu retkipyörältä" ja että "aikaiemmassa (ilmeisesti 13 ja vanhemmat?) oli osissa tai jossain merkittävästi kohennettavaa"?
No itse uutta katselen niin onko kommenttia. Hakusessa siis toimiva, laadukas, kohtuu pystyllä ajoasennolla oleva pyörä. Itse olen lyhyt jalkainen ja pitkä selkäinen/kätinen. 190cm ja 85cm jalan sisämitta.
Ja siis ennen kaikkea kokemuksia juuri Wo:sta haussa mutta toki muitakin n 1500€ luokassa olevia voi vertailla. Haibikestä on hyvää kokemusta 29:n osalta ja sellainenkin olisi tarjolla ko hintaluokassa.
2016 mallinen WO oli viime talven käytössä,Ohjainlaakeri voisi olla parempi samoin kuin keskiölaakeri ja etuakselia saa kiristellä silloin tällöin.
32 eturatas ,bash,tubeless siinäpä ne tarvittavat muutokset.
Rungossa kiinnityspaikat takalokarille,keulasta ne puuttuvat
2xl rengas mahtuu pyörimään.
Hieno ja kestävä maalipinta.
Kierteelinen keskiölaakeri eli saa kestävän Shimano Saintlakrun tilalle.
Taka-akselin halkaisija rajaa päivitys mahdollisuuksia navan osalta ellei samalla vaihda dropouteja.12mm:ksi
Aluksi pyörä tuntuu kankeahkolta ja painavalta mutta kun oppii pitämään momentumin päällä eikä istu penkissä niin WO tottelee hienosti kuskin käskytystä myös rälläilytyylisessä menossa.
Parilla tutulla on Kona WO ja hienosti myös tekninen maastoajo maistuu ja sujuu.Jotain kertoo myös se ettei kumpikaan halua päivittää fillaria uuteen.Tallissa pölyttyy esim ,Nicolai Helius FR .
Sitten jos kamala kassituspelko niin isommissa rungoissa vaakaputki ei juurikaan slouppaa. Mä olen 173cm ja L kokoisilla fillareilla ajelen.Standover is highly overrated ja pitkät satulatolpat on ei hyvä juttu.
Ehkä tasapainoisin kokonaisuus osien ym osalta jota tuohon 1700€?? tarjoushinta luokkaan.
Verroki Farleyssa saisi olla paremmat jarrut ja siistimmän näköinen keula 150mm navalla.Mahdollinen joustokeula päivitys vaatii enemmän vaivaa ja fyrkkaa.
Farley tuntuu käteen keposammalta mutta johtuneeko WO:n JJ renkaista niin ehkä Kona rullaa paremmin???
Ei noissa vikavalintaa tee jos ostaa kumman vaan.
Satulatolpat vaihtoon ne orkkikset on melkosia kätöstyksiä.
Jäykästä läskipyörästä ei kyllä saa väännettyä kovinkaan syväluottaavia analyysejä.
Mä sanon aina että harva pykälä ja putkelta sillai niitä ajetaan.
Ainoa fatbike jota en huoli enää nykypäivänä ns. merkkifillareista on Surlyn Pugsley ja samanlaiset geot omaavat häröttimet.
brilleaux
24.09.2016, 11.12
^Siis 2XL mahtuu myös Konan perään?
2016 mallinen WO oli viime talven käytössä,Ohjainlaakeri voisi olla parempi samoin kuin keskiölaakeri ja etuakselia saa kiristellä silloin tällöin.
32 eturatas ,bash,tubeless siinäpä ne tarvittavat muutokset.
Rungossa kiinnityspaikat takalokarille,keulasta ne puuttuvat
2xl rengas mahtuu pyörimään.
Hieno ja kestävä maalipinta.
Kierteelinen keskiölaakeri eli saa kestävän Shimano Saintlakrun tilalle.
Taka-akselin halkaisija rajaa päivitys mahdollisuuksia navan osalta ellei samalla vaihda dropouteja.12mm:ksi
Aluksi pyörä tuntuu kankeahkolta ja painavalta mutta kun oppii pitämään momentumin päällä eikä istu penkissä niin WO tottelee hienosti kuskin käskytystä myös rälläilytyylisessä menossa.
Parilla tutulla on Kona WO ja hienosti myös tekninen maastoajo maistuu ja sujuu.Jotain kertoo myös se ettei kumpikaan halua päivittää fillaria uuteen.Tallissa pölyttyy esim ,Nicolai Helius FR .
Sitten jos kamala kassituspelko niin isommissa rungoissa vaakaputki ei juurikaan slouppaa. Mä olen 173cm ja L kokoisilla fillareilla ajelen.Standover is highly overrated ja pitkät satulatolpat on ei hyvä juttu.
Ehkä tasapainoisin kokonaisuus osien ym osalta jota tuohon 1700€?? tarjoushinta luokkaan.
Verroki Farleyssa saisi olla paremmat jarrut ja siistimmän näköinen keula 150mm navalla.Mahdollinen joustokeula päivitys vaatii enemmän vaivaa ja fyrkkaa.
Farley tuntuu käteen keposammalta mutta johtuneeko WO:n JJ renkaista niin ehkä Kona rullaa paremmin???
Ei noissa vikavalintaa tee jos ostaa kumman vaan.
Satulatolpat vaihtoon ne orkkikset on melkosia kätöstyksiä.
Jäykästä läskipyörästä ei kyllä saa väännettyä kovinkaan syväluottaavia analyysejä.
Mä sanon aina että harva pykälä ja putkelta sillai niitä ajetaan.
Ainoa fatbike jota en huoli enää nykypäivänä ns. merkkifillareista on Surlyn Pugsley ja samanlaiset geot omaavat häröttimet.
Voiko tästä päätellä että -17 mallin Wo on oikein toimiva kun valmiina 1x11 ja muuta eroa värin lisäksi ei löydy ilmeisesti -16 mallista? Vai olisiko tuo -16 malli nykyisen 1,5k poistohintaan sittenkin parempi kun parilla sadalla saa 1x11 siihenkin päivitettyä..
^Siis 2XL mahtuu myös Konan perään?
Sorry,huolimaton postaus.Tarkennetaan 2xl ja WO kokemusperäiseen tietoon.
1.WO:ssa ei mahdu 2xl takarenkaana pyörimään.
2,Eturenkaana 2xl Mulefutilla WO 2016 orkkis haarukassa.OK.
@Viltro.Eipä ole tullut tsekattua 2017 speksejä.
Mulla on ollut 11 speed tsydeemit vasta vuoden joten joku varmaan tietää niistä enemmän.
Kiitos, eli toimiva peruspyörä jota tässä ollaankin vailla. Jotain hifiä sitten kun tietää tarkemmin mitä haluaa kokemuksen myötä.
Tuollainen voimansiirron eturattaan vaihtaminen vissiin on plug and play juttu?
Nostetaas tätäkin ketjua kun tässä on kaikki mahdolliset merkit vertailussa. Mun mielestä joku heitti White-ketjussa helvetin hyvän pointin, että kun tekee päätöstä 2x10 ja 1x11 vaihteiston välillä, ja myöhemmin varautuu vaihtaa osia, niin sitoutuminen 11-rataspakkaan on aika olennainen juttu, että sitä ei tarvii sitten kanssa alkaa vaihtamaan. Itse ajelen mtb 3x9:llä ja voin sanoa, ett etuvaihtaja on ihan turha ja käyttämätön mulla. Eli itselläni seuraavaa fättäriä valitessa 1x11 nousee aika ylös tärkeysjärjestykseen.
ps. taitaa kaikissa muissa ns. "halvoissa" fättäreissä olla 2x10, paitsi White Fat Pro jossa on 1x11..?
Fillarihemmo
15.11.2016, 12.33
Ja jos budjetti kiinnostaa huoltoa tehdessä ja varaosia hankkiessa, niin on hyvä muistaa, että 1x11 järjestelmän korjaaminen/uusiminen on kalliimpaa verrattuna 1x10:iin.
Esim kaveri ajo neitsytlenkinsä Cube Nutrail Prolla ja sen lenkin hinnaksi tuli 150e, kun takapakasta vääntyi joku lehti risun mennessä sinne väliin.
ps. taitaa kaikissa muissa ns. "halvoissa" fättäreissä olla 2x10, paitsi White Fat Pro jossa on 1x11..?
Silverbackin Scoop Singlessä on Shimanon 1x11.
Tahko tuli poljettua viime kesänä Trekin F5 2x10 setillä. Ennen lähtöä mietin, ottaisko etuvaihtajan pois. No alkusiirtymällä oli ihan jees, että välityksiä riitti mutta loppua kohden alko etuvaihtaja käydä turhaksi kun ei enää potkua riittänyt. Toki pienin vaihde olikin sitten erityisen kevyt.
Nyt sitten vaihdoin pyörää ja 1x11 mennään. Voin sanoa, ettei ole ikävä. Vähän se tietty pienin vaihde on alkuun raskaampi mutta siihenkin tottuu. Ja kunto kasvaa :)
En kyllä näe läskissä mitenkään tarpeellisena 2x10 settiä, varsinkaan raskaita vaihteita. Kevyimmän vaihteen kannalta joo, mutta eikös senkin saa 1x11 setupilla optimoitua kun valkkaa sopivan takapakan?
brilleaux
15.11.2016, 14.01
En kyllä näe läskissä mitenkään tarpeellisena 2x10 settiä, varsinkaan raskaita vaihteita. Kevyimmän vaihteen kannalta joo, mutta eikös senkin saa 1x11 setupilla optimoitua kun valkkaa sopivan takapakan?
Itsellä ollut 10-42 pakka ja 28t edessä. 28-10 välitystä tarvinnut niin harvoin/jos koskaan että tilasin 26t eteen. Olisin ottanut 24t:n jos olis ovaalina saanu.:o
Läskimasa
15.11.2016, 15.06
Ja jos budjetti kiinnostaa huoltoa tehdessä ja varaosia hankkiessa, niin on hyvä muistaa, että 1x11 järjestelmän korjaaminen/uusiminen on kalliimpaa verrattuna 1x10:iin.
Esim kaveri ajo neitsytlenkinsä Cube Nutrail Prolla ja sen lenkin hinnaksi tuli 150e, kun takapakasta vääntyi joku lehti risun mennessä sinne väliin.
Vissiin SRAMin niittipakka jos on tolleen vääntyny, mut eihän nekään maksa puoltakaan tuosta, paitsi paremman pään. Shimanon XT M8000:een sais pikkurattaita erikseen, mut on se muutenkin vahvempaa tekoo, ei vääntyile kyllä risuista teräsrattaat.
11-lehtiset SunRacen pakat on 57€ B-D:ssä, ei juurikaan enempää maksa mitä 10-vaihteisen osat. Kympeissä ero koko setissä.
Läskimasa
15.11.2016, 15.09
Sama täällä. Takapakkoja on nykyään 50-hampaiseen asti, eli saa tosiaan jopa kevyemmäks mitä tutulla 10-vaihteisen tiheimmällä 22/36-välityksellä.
Vesiperä
15.11.2016, 17.36
Hyvät on -17 mallisessa Wossa ollu vaiheet.
Bikeshopista tilattiin viikko sitte kaveripiiriin kolmas vihree. En tiedä miten muissa verkkokaupoissa, mutta bikeshopissa hieno palvelu kun pyörä tulee täysin ajokuntoisena, pahvisuojat pois ja ajamaan. Pari pyörää kun ottaa kerralla että tulee korin arvo päälle 2k euroa niin ropisee -15% hinnasta pois ja ollaankin enää 65e kalliimmassa hinnassa mitä tämän vuoden malli maksaa alennuksessa. Eli reilu 1600e kpl.
Analog Kid
23.11.2016, 22.01
Kenelläkään enempää tietoa tuosta Kuuskolmekutosesta (http://www.foxcomp.fi/636-racing-fat-carbon)? Google ei tiedä muuta kuin tuon Foxcompin yksilön. Oikeastaan itselle ensimmäinen läski joka aiheutti omistamisen halua. Onneksi oli myyty niin säästyy veronpalautukset :)
Kenelläkään enempää tietoa tuosta Kuuskolmekutosesta (http://www.foxcomp.fi/636-racing-fat-carbon)? Google ei tiedä muuta kuin tuon Foxcompin yksilön. Oikeastaan itselle ensimmäinen läski joka aiheutti omistamisen halua. Onneksi oli myyty niin säästyy veronpalautukset :)
Selvästi jonkun KAWASAKI fanin suunnittelema pyörä :D
Sotanorsu666
24.11.2016, 13.49
Kelpaisi kyllä tuohon hintaan kuituinen läski noilla osilla, mutta onneksi oli tosiaan myyty jo, niin homma jatkuu jäätelöauton kanssa :)
^Foxcompin omaa tuontia tuo 636 kuituläsä, tiedän yhden kellä on pinkki 636 kuitunen hybridi. :p
Tank Driver
24.11.2016, 18.49
Pinkki! Schwing!
janne kuivakangas
25.11.2016, 11.17
"Hybridi renkaat " fatbike; ssa..😂
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Ensimmäistä läskiä tekisi mieli :) Ihan hirveästi en viitsisi rahaa tässä vaiheessa laittaa pyörään kiinni. Juttuahan näistä pyöristä löyttyy lähes kaikista ensimmäisen sivun ketjuista, joten tietoa pitäisi olla..
Mutta silti, kuinka suuri ero noissa pyörissä käytännössä on, lähinnä siis käyttäytymisen osalta. Osiahan sinällään voi jotenkin vertailla ilman kokemusta ko. pyöristä. Mietinnässä on ollut lähinnä white 3/4 lite (jos tulisi alennukseen), scoop fatty, charge cooket maxi tai vaihtoehtoisesti käytetty n. 1000€ pyörä. Yhtä kona wo:ta olen miettinyt käytettynä.
Varmaan suurin ero on että saako renkaat tubeleksiksi. Minusta kaikkien pitäisi ajaa ilman sisuskumia koska ajo-ominaisuudet paranevat huomattavasti. Tubeless vanteet on tällä hetkellä scoopin fatissa(?) Mutta whiteä ei taida saada kovin helposti. Jos Tubeless ei kiinnosta, niin ota pyörä jonka ajokokemus on paras.
Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla
brilleaux
01.12.2016, 08.22
Yhtä kona wo:ta olen miettinyt käytettynä.
Ota tämä. Ei luultavimmin tarvitse päivittää parempaan. Tuurilla ajat sillä auringonlaskuun.
Ota tämä. Ei luultavimmin tarvitse päivittää parempaan. Tuurilla ajat sillä auringonlaskuun.
Tämän WO:n hyvä puoli olisi valmiit tubeless kumit ja modattu 1x10.
Kokemusta on menneiltä vuosilta kona jake the sankesta ja se oli hyvä pyörä aikoinaan minun käyttötarkoitukseen. Ylivuotisia WO:ja saa nyt ihan mukavaan hintaa, alle 1500€.
Käytetystä saa maksaa aika paljon tuohon verrattuna, mutta valmiit muutokset kiinnostaa.
^älä jahkaile, muista wanha Läskitotuus: "mitä kauemmmin mietit sitä kauemmin olet ilman".
^^Toisaalta -17 saa 1899€ mistä saa heti vähintään 10% pois tai enemmän Bikeshop antaa suoraan -15% 2000€, mutta tarjous kannattaa kysyä. Tuossa on 1X11 vaihtesto valmiina ja uuden takuut. http://www.bikeshop.fi/Kona-Wo/ekauppa/pKOWO/&listpos=9
Uus on aina kivempi ostaa!
Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla
TheMiklu
01.12.2016, 12.28
Jos budjetti alkaakin venymään niin Cuben Nutrail listoille. Sillä meno on loihakkaampaa vs. Konan retkeilymeininki.
Konassa taasen kiinnikepaikkoja vaikka kui!
Juurikin kuten The Miklu kertoi, kona on enemmän retkijyrä. Ite oon tykänny siitä kovasti ja kyseessä 2015 malli. Kilometrejä takana vähintäänkin reippaasti ja rattaiden ja ketjujen lisäksi vaihdettu kaksi kertaa etunavan laakerit. Canyon Dude on myös tallissa ja kyllä näistä se dude useammin talliin jääkin 😊
Mulla on Salsan alu Mukluk ja Canyon Dude. Ne on ainakin aika "samasta puusta tehty". No Dude keveempi, kiertojäykempi, hitusen ketterämpi ja ehkä himpun pehmeämpi, mutta jos ohjaamon komponentit on samat ja kiekot/kumit jää kyllä havaittavat erot aika pieniksi. Enemmän on päivästä/miehestä kiinni kulkeeko/tuntuuko pyörä hyvältä. Sen takia Salsa saa lähteä 29+ tieltä pois, kun ei ole mittään vaihtelu virkistää aspektia noiden kahden läskin välillä.
Takamisakari
01.12.2016, 13.19
^^^Tämän voin mieki allekirjoittaa, aloitin läskihommat WO:lla mutta myin pois ja siirryin Nutrailiin, on huomattavasti ketterämpi ja hauskempi vehjes (jos nyt läski voi olla millään tapaa ketterä /hauska..) Mulle esim Wo:n keulakulma oli liian jyrkkä vauhdikkaaseen metsärymyämiseen
TheMiklu
01.12.2016, 14.13
Joo ero on valtava. Konaa tykkäsin ajaa perä veettynä pitkäks. Tuntu, että oli helpompi kiivetä. Ei ruvennu keulimaan mäkeä ylös penkistä ajettaessa toisin kuin lyhyeks säädettynä.
Ilmeisesti Nutrailin geo on kohillaan kun se ei lähde keulimaan ylämäissä.
4.4" JJ:llä tuo Cube on mahtavan sukkela menopeli. Tuntuu maastopyörältä eikä läskiltä. Siitä syytä 29er jäi ylimääräiseksi ja myin pois :)
Polekuskikin™ voi allekirjoittaa Cuben läskin toimivuuden, pikkubroidilla on Nutrail ja oon sillä ajellu. Varsin soiva peli.
Taitaa vaan cube mennä kysyjän budjetista yli? Muuten kyllä kiinnostava vehjes.
Vohveli86
01.12.2016, 15.05
Itsellä työmatka-ajossa 06 kona wo ja olen tykännyt ja 2x10 vaihteisto on omasta mielestä ihan passeli. Ehkä parempia renkaita kaipaisi, mut kyllä noilla orgis jj 4.8 renkailla pärjää joka kelissä
lähetetty käyttäen sisuria
^Toisaalta 365 käytössäkin alustasta riippumatta JJ on loistava, no jäällä ei.
Tämän WO:n hyvä puoli olisi valmiit tubeless kumit ja modattu 1x10.
Minkä vuoden WO? 2014 taisi olla ensimmäinen ja ilmeisesti kohtalaisen raakile. Itsellä originaali 2015 eikä ole moittimista.
Onko tästä ollut jotain keskustelua?
http://www.suomenurheilupyora.fi/sup-x-fat-2-x-10-
Sanokaas nyt onko minkälainen peli, osat oman ymmärrykseni mukaan hyvät? Ja hinta laatu hyvä?
Sanokaas nyt onko minkälainen peli, osat oman ymmärrykseni mukaan hyvät? Ja hinta laatu hyvä?
On siinä varmaan vähä ilmaa hinnassa. Verrata voit tähän interceptoriin (https://www.xxl.fi/white-white-4-fat-interceptor-laskipyora/p/1121890_1_style). Runko taitaa olla sama.
Odottakaa
04.12.2016, 14.02
Nuorelle (15v) läskiä hakusessa.
"tänään" tonnilla White 3 Fat Pro: https://xxl.fi/white-3-fat-pro-16-fatbike/p/1112004_1_style 1000€
- 32T eturatas on mielenkiintoinen valinta tuossa mutta saahan sen vaihdettua
- Samox:n kammet...
+ hiilarikeula
+ 1x11 GX takavaihtaja
+ 69.5 asteen keulakulma
Verkkiksestä Scoop Fatty: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/23532/gtqtd/Silverback-Scoop-Fatty-2017-fatbike-lime-M 1100€
- 71.5 asteen keulakulma
- 2x10
+ Mulefutit
+ RF Race kammet
Scoop Single: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5468/gtscn/Silverback-Scoop-Single-2017-fatbike-petroolin-sininen-M 1350€
- 71.5 asteen keulakulma
+ hiilarikeula
+ RF Aeffect kammet
+ 1x11
+ Mulefutit
Jarrut ei noissa missään ole kummoiset.
Ei taida tuossa tonnin kieppeillä olla mitään muuta varteenotettavaa?
Voi ***** jooh, ei tää elämä voi yhtään enää vaikeammaksi mennä: Felt DD30 vs. White Fat 3 Pro, hinta täsmälleen sama. Apua!
Odottakaa
04.12.2016, 14.38
Voi ***** jooh, ei tää elämä voi yhtään enää vaikeammaksi mennä: Felt DD30 vs. White Fat 3 Pro, hinta täsmälleen sama. Apua!
Mistä saa tonnilla DD30 uutena?
Mistä saa tonnilla DD30 uutena?
Cycle Center, vain pari jäljellä, M koko. Olisin muuten päättynyt Feltiin tänään, mutta 2x10 ja 4.00" ei houkuttele, jos White Prohon vertaa.
Mietin tässä et jos päivittäis ton white 3 liten uuten fatbikeen jossa ois tubeless ready vanteet ja 1 ratas edessä.
Kattelin noita verkkokaupan pyöriä niin mikäs niistä olisi järkevin tapaus,hinta sais olla max 1300e..
Muitakin fat-pyöriä voi ehotella.
Koko S tai M, white 3 oli m-koko mutta vaihdoin satulatolpan ja ohjaintangon mutta silti tuntuu että perse liukuu ihan eteen..
Läskimasa
05.12.2016, 21.21
Mikä siinä Feltissä kiinnostaa? Satulaputkia poikki (kuitu), runkoja murtunu, vaparit porsii, kiekoista jo oli puhetta, jarrutkaan ei loista.
Jani Mahonen
05.12.2016, 21.32
Mikä siinä Feltissä kiinnostaa? Satulaputkia poikki (kuitu), runkoja murtunu, vaparit porsii, kiekoista jo oli puhetta, jarrutkaan ei loista.
Ihan ok jarrut eli Deoret. Tolppa on alumiinia nykyään ja vapari on eri tavaraa nykyisin. Eli eipä siihen moitittavaa jää kuin kiekot.
Runko on imho hieno.
Melkein vastauksen tiedän mutta olisiko tällaisesta pyörästä harrasteajoon? Voiko italiasta tulla pastan lisäksi jotain hyvää..
http://www.montanabike.com/shop/fat-26-deore-2x10-disc/
Melkein vastauksen tiedän mutta olisiko tällaisesta pyörästä harrasteajoon? Voiko italiasta tulla pastan lisäksi jotain hyvää..
http://www.montanabike.com/shop/fat-26-deore-2x10-disc/
Aika jyrkkä keula omaan makuun. Myös hieman painava alurunkoiseksi. Mun ICT painaa alle 17kg, vaikka alla on 4.8" renkaat ja sisurit.
Aika jyrkkä keula omaan makuun. Myös hieman painava alurunkoiseksi. Mun ICT painaa alle 17kg, vaikka alla on 4.8" renkaat ja sisurit.nykyiseessä pyörässä on kierrepakalla tuo takanapa,niin tuossahan ei ilmeisesti ole sitä? Menee hermo siihen kun aina on akseli mutkalla vaikka jo teetin siihen paremman. Pyörän paino kilo sinne tai tänne ei haittaa minua. Budjetti ei anna tällähetkellä varaa yli tonnin pyöriin..
Nyt iskenyt pyöräkärpänen ja uutta fillaria pitäisi saada alle.
Haluaisin siis fillarin, jolla pääsee suurimman osan keleistä ajettua suht vaivattomasti. Nyt sen asemaa ajaa Focus Black Rider LTD 2009, joka ei kyllä pääse mihinkään pienessäkään hangessa.
Yksittäisinä vetoina tuskin tulee paljoa yli 20km ajettua.
Nyt olen katsellut seuraavia:
Cube Nutrail 2016 (1400€ Saksasta, 2017 saisi Suomesta 1800€) vs Farley 9 (2100€ Suomesta).
Farley noista varmaan menee edelle jokapaikan höylänä, mutta onko 700€ välirahan arvoinen?
Olisiko jotain muuta vaihtoehtoa, jota kannattaisi vakavasti katsoa?
EDIT: Tuo fun cornerin Nutrail olikin 17".... Pituutta kun on 179cm, niin 19" taitaisi olla parempi malli. Kai sitä voisi painottua tuon Farleyn hankintaan.
Sitten toisaalta tulee kyssäri, että 9 vai 9.6? Jos hintaeroa ei ole kuin 100€
Kallistuisin Canyon Dudeen tuossa parin tonnin hintaluokassa, saattaa löytyä vielä viimevuotisakin sopuhintaan.
^näin on. Jos blutolla haluat niin tämä
https://www.canyon.com/fi/factory-outlet/#category=mtb-bikes&id=20880
Myös uus Dude 2017 cf 8.0 jäykällä keulalla ja 1x11 vaihteet👍 Hyvän hintaisena
sähköläski
11.01.2017, 22.59
Siis onhan siellä fun-cornerissa 19" Nutrail myös? Alasvetovalikossa on 17" valittuna defaultisti.
debelici
15.01.2017, 19.49
Mulla on ollut kyseinen SUP X aika tarkkaan vuoden päivät, enkä osaa moittia sitä mitenkään. Tosin tämä on ensimmäinen fattyni, joten voi olla että positiivisuus korostuu referenssin puuttuessa. Nykyään samassa taloudessa on myös Stevensin Mobster, mutta se on rungoltaan pienempi, joten en ole sillä juuri ajellut. Siitäkään en ole moitteen sanaa kuullut, ja muistaakseni kokoonpanospeksit taisi ollakin hämmästyttävissä määrin yksi yhteen samat SUPin kanssa. Joskus tuntuu että renkaat (4") saisivat olla ehkä leveämmätkin, mutta uskon niiden olevan aika yleiskätevät. Voi olla että muhkummatkin gummit tulee joskus vaihdettua alle, jos ei muuta niin vaihtelun vuoksi...
1x10 lienee järkevämpi. Valitettavasti eivät vaan listaa specsejä täydellisesti niin ei hajuakaan mitkä välitykset tossa on.
Renkaat on ainaki paljon paremmat.
Hintaa on noilla fillareilla mielestäni hieman liikaa. Ehkä se kotimaassa kasaaminen maksaa
Gargamel
16.01.2017, 14.33
On siinä varmaan vähä ilmaa hinnassa. Verrata voit tähän interceptoriin (https://www.xxl.fi/white-white-4-fat-interceptor-laskipyora/p/1121890_1_style). Runko taitaa olla sama.
Kuitu-Sup:n Runko näyttää tosiaan samalta kuin XXL:n Interceptor nelosessa. Joku yleinen alihankintarunko? Samaa runkoa löytyy googlella lisäksi ainakin KHS ja Framed Alaskan -merkkisissä läskeissä.
Sup:lla olen noin kilometrin ajanut. Kyllä silläkin rytyytti kivikkorinteen ongelmitta ylös, mutta koeajon lyhyys ja minulle säätämätön ohjaamo eivät sen tarkempaa kuvaa jättäneet.
Hey, mikä se tämmönen on kuin ICAN, kiinalainenko? Onko eka täysjousto mihin menee iso kumi?
https://www.youtube.com/watch?v=vws2XCTejIY
http://www.icanbikes.com/html/MTB/Fat%20bike/333.html
(http://www.icanbikes.com/html/MTB/Fat%20bike/333.html)
En tiedä ekasta, mutta kiinanvehje juu. Aliexpressistä noita voi ainakin tilailla.
nih..
FatFatty
11.02.2017, 01.59
Nyt olis arvon raadille pähkinä. Omistan ennestään Tunturin hybridin, jonka joskus hankin ihan vaan huvipyöräilyyn. Muuten ok, mutta kroppa on kasvanu sellasiin mittoihin, että tuntuu ettei renkaisiin saa sallituissa rajoissa niin paljoa ilmaa, ettei epätasasuudet tai kivet lyö vanteelle ikävästi. Nyt oon tässä sitten harkinnut läskipyörää, jos siitä sais avun.
Eli.. pituus 191cm ja painoa karvan päälle 150kg. Millasta läskiä suosittelisitte. Käyttö tulis olemaan ihan normaalipyöräilyä kuntoilun vuoksi asvaltilla, soralla ja mettäautoteillä, asvaltilla varmaan vähiten. Mitään maastorymyytystä ei olis tarkotus harrastaa. Hintataso tietty mahdollisimman edullinen. Kestääkö mikään tällasen mätisäkin alla ja riittääkö renkaissa kantavuus? Mukavaa olis jos tähän hurahtais sitte siinä määrin, että sais poljettua itteltään kiloja pois ja se tuntus vielä jopa mukavalta toiminnalta.
Hyvä tietty jos suosittelisitte sellasia, mitä löytyis Vaasa-Seinäjoki-akselilta, että vois koeajaa. Mutta verkkokaupoista tilaaminenkaan ei ole este.
Laadukas ja edullinen läskipyörä on vaikea yhtälö. Jos läskipyörän välttämättä haluat, XXL:n läskipyörät voisivat olla varteenotettava vaihtoehto sinulle.
Katselisin kuitenkin sinun kuvailemaasi käyttötarkoitukseen ennemmin täysjäykkiä maastopyöriä, joissa on tilaa 2.4" renkaille. Niissä on jo sen verran ilmatilaa, että saat sekä mukavuutta että kantavuutta. Laatu maksaa huomattavasti vähemmän tavallisessa maasturissa verratuna läskipyörään. Jos ensiasennusnavat- tai kehät antautuvat painon alla, ei niiden päivittäminen parempiin maksa uuden pyörän verran, kuten tekisivät läskipyörässä.
Itselläni on tavarapyörä, jota säännöllisesti ajan noin 180kg yhteiskuormalla (minä + kaksi lasta kyydissä + mahdolliset muut mukana kulkevat tavarat). Pyörässä on Schwalben 1.75" renkaat pumpattuna noin 3 bar paineeseen. Näillä renkailla olemme ajaneet jopa helppoja metsäpolkuja ilman että kivet lyövät vanteisiin. Toki hitaasti ja varovasti on menty. Mutta veikkaan siis että 2.4" rengaskin riittäisi sinulle vallan mainiosti tuomaan sekä mukavuutta että kantavuutta.
No kyllä on mukavuus kaukana täysjäykällä 2.4" kumeilla kun kysyjällä kuitenkin massaa 150kg eli pakko renkaisiinkin kunnon paineet laittaa, tai mukavuuskin on toisaalta kyllä suhteellinen käsite...
En pitäis jotain XXL:n Whiteä ollenkaan hullumpana vaihtoehtona varsinkin kun niitä tarjouksesta saa alle tonnin. Näistä pääsee eroonkin minimaalisella tappiolla jos ei maistu.
J.Kottenberg
11.02.2017, 11.11
^En ehkä itsekään liittäisi yhteen täysjäykkää maasturia ja mukavuutta. Kokeneella kuskilla voi olla ihan hyväkin, mutta jos kuski lisäksi on kokematon niin vieläkin vaikeampaa on puhua mukavuudesta. Ainakin jos verrataan ajoon läskipyörällä.
Kysymys lienee vaan että minkä valmistajan runko kestää 150kg?
Entä miten kestää vanteet?
Tässä esimerkkinä cuben ilmottamat painot:
What is the maximum body weight my CUBE Bike is approved for?
The maximum approved system weight is calculated by adding body weight + bicycle + luggage.
Road race: 115 kg
Cyclo Cross: 115 kg
Mountainbike: 115 kg
Hybrid Mountainbike: 115 kg
Hybrid Cross: 115 kg
Hybrid Trekking/Tour: 140 kg
Trekking/Tour: 140 kg
Kids’ Bike up to 16”: 30 kg
Kids’ Bike from 20”: 105 kg
BMX: 105 kg
Marsusram
11.02.2017, 12.08
Myös 3" renkailla ja leveillä vanteilla varustettu semifätti tuo aika paljon mukavuutta lisää normimaasturiin verrattuna.
Joku tuon tapainen teräsrunkopyörä, johon saa tarvittaessa joustokeulan:
http://surlybikes.com/bikes/karate_monkey_27.5
No kyllä on mukavuus kaukana täysjäykällä 2.4" kumeilla kun kysyjällä kuitenkin massaa 150kg eli pakko renkaisiinkin kunnon paineet laittaa, tai mukavuuskin on toisaalta kyllä suhteellinen käsite...
En pitäis jotain XXL:n Whiteä ollenkaan hullumpana vaihtoehtona varsinkin kun niitä tarjouksesta saa alle tonnin. Näistä pääsee eroonkin minimaalisella tappiolla jos ei maistu.
^En ehkä itsekään liittäisi yhteen täysjäykkää maasturia ja mukavuutta. Kokeneella kuskilla voi olla ihan hyväkin, mutta jos kuski lisäksi on kokematon niin vieläkin vaikeampaa on puhua mukavuudesta. Ainakin jos verrataan ajoon läskipyörällä.
Perustelen mielipiteeni sillä, että kysyjä kertoi rajuimmillaan harrastavansa "normipyöräilyä mettäautoteillä". Toiveissa oli myös mahdollisimman edullinen pyörä, jolloin joustokeula olisi todennäköisesti jokin alle 100e malli. 150kg kuski ja halpiskeula saattaa olla huono yhdistelmä. Ja tottakai painon kasvaessa renkaisiin tarvitaan painetta lisää. Mutta renkaat painuvat toki suuremman painon alla vastaavasti lisää. Isolla ilmatilalla olevan renkaan saa painavankin kuskin alla säädettyä ihan yhtä mukavaksi kuin kevyen kuskin kohdalla.
Läskipyörän 190mm heikkolaatuinen takanapa voi joutua koville painavan kuskin ajossa. Napa on niin leveä, että sekä itse napa että akseli joustavat ja rikkovat navan. Fiksu napa rikkoutuneen tilalle maksaa vähintään 200e. Shimanon XT-napa taas maksaa 35e ja on omassa tavarapyörässäni kestänyt 180kg ja 3000km.
Siinä asioita, jotka pyörivät mielessäni suositellessani tavallista maasturia.
Totta varmaan tuokin, ja mukavuus on tosiaan suhteellinen käsite. Itse olen kokemuksen kautta sitä mieltä että läski on oikeasti aika mukava täysjäykäksi ja kyllä sillä voi ihan kysyjän kuvailemaa ajoa suorittaa sopivilla paineilla. Tuohon kestävyyteen en ota kantaa.
FatFatty
11.02.2017, 21.17
Tomy perustelee kantansa niin hyvin, että taidan päättä aloittamaan jäykkäperäsellä maasturilla. Kattoo läskiä sitten, ku ite ei ole enää niin läski.
Kiitän kaikkia tähän mennessä vastanneita! Lisää kommentteja saa heittää vielä.
... Itse olen kokemuksen kautta sitä mieltä että läski on oikeasti aika mukava täysjäykäksi ja kyllä sillä voi ihan kysyjän kuvailemaa ajoa suorittaa sopivilla paineilla...
Tämä. Jos joutuu ajamaan hanuri penkissä kiinni koko ajan ja alusta ei ole tasainen, niin kyllä 29-jäykkäperän ja fatbiken ero mukavuudessa on huomattava jälkimmäisen hyväksi. Renkaan ilmatila on niin paljon suurempi.
Tomy perustelee kantansa niin hyvin, että taidan päättä aloittamaan jäykkäperäsellä maasturilla.
Jos etujoustoa otat niin ota ilmajousto. Ei taida löytyä tarpeeksi jäykkää jousta tolle painolle.
Tässä rockshox iskarien taulukko (https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/9VDu_W4VTsFmB4EY5vfQNKhKTo03cBXcu0dgq8wLTow/mtime:1442520855/sites/default/files/techdocs/gen0000000004984_rev_c_front_suspension_fluid_air_ and_coil_spring_charts_2016.pdf) maksimi paineista niin voi vähän arvuutella mikä kestää parhaiten.
FatFatty
11.02.2017, 23.08
Tällä hetkellä kiehtoo Radon ZR Team 7.0. Siinä on ilmakeula.
J.Kottenberg
12.02.2017, 12.49
Tämä. Jos joutuu ajamaan hanuri penkissä kiinni koko ajan ja alusta ei ole tasainen, niin kyllä 29-jäykkäperän ja fatbiken ero mukavuudessa on huomattava jälkimmäisen hyväksi. Renkaan ilmatila on niin paljon suurempi.
Tämä on aika olennainen pointti. Jos voimat ja kunto kestää ajaa paljon putkelta niin täysjäykkä maasturi on varmaan ihan ok. Mutta pidemmillä lenkeillä tämä voi olla aika haastavaa, josta johtuen itsellä täysjäykkä läski ja jäykkäperä 29+ ovat sopivia. Ja iän myötä tämä seikka useimmiten korostuu.
Toki nämä ovat yksilöllisiä asioita evätkä koske kaikkia.
Gulliver
18.02.2017, 20.14
ei tullut minusta fat pyöräilijää.
Piti polkea sillä talvi työmatkaa, jäi polkematta bussi kulkee kivasti.
Laitoin myyntii toriin 2016 kona wo alle 100 km ajettu 1000 e eli 500 halvempi kuin uusi.
En kauaa enpisi jos läskiä olisin hankkimassa.
Taksilla olis päässy halvemmalla...
Lähetetty minun SM-T585 laitteesta Tapatalkilla
J.Kottenberg
18.02.2017, 22.46
^^Ehkä tuo työmatkapyöräily on helpompaa aloittaa esimerkiksi kesäloman jälkeen. Olosuhteet on hyvät ja voi käyttää hyvin rullaavia renkaita. Ja talveksi on sitten jo tottunut ajamiseen eikä vaikkapa nastakumit tunnu enää raskailta ja kelien muuttuessa vähitellen, tottuu niihinkin helpommin.
Nyt kannattaa viedä se kona talvipoluille, saattaa kipinä syttyä harrastamiseen. Sopiva lenkkikaveri vielä mukaan.
Bussi on kyllä huono tekosyy lopettaa työmatkapyöräily, varsinkin, jos työmatka ei ole kovin pitkä.
ForumLätisijä
19.02.2017, 00.57
Bussissa on ikävä istua, mieluummin sitten pyörällä. Säästää rahaakin.
Makarooni
19.02.2017, 19.42
Ensimmäistä läskiäni olen metsästämässä ja tällä hetkellä mietiskelen Specialized Fatboyn hankkimista. Kovin monessa (netti)putiikissa ei näytä olevan tuota perus-Fatboyta, joten osaisitteko sanoa mitkä kaupat Suomessa mahdollisesti sitä myyvät? Kuka Fatboyn omistaa niin mistä olette itse hankkineet pyörän?
Mitäs muutoin porukka on mieltä Fatboysta? Hiton vaikeaa on tämä pyörien vertailu, etenkin kun ei ole kovin vahvaa pyöräilytaustaa ennestään :) Otan myös vastaan suosituksia muistakin pyöristä, hinta saisi olla alle 2 tonnia.
Blackborow
19.02.2017, 19.49
Suomessa Specializedia myyvät Specialized jälleenmyyjät. Esimerkiksi omassa kaupungissa Special Bike. Kannattanee kertoa mistä päin Suomea haluaa pyöränsä hankkia niin joku varmasti osaa auttaa.
1aloittaja
19.02.2017, 21.07
Forsport'issa, Naantalissa, ainakin viime kesänä moisen firman pyörä oli esillä.
J.Kottenberg
19.02.2017, 21.36
Kaikissa läskeissä, tai ainakin useimmissa, on joku heikko paikka tahtonut olla. Muistaakseni Fatboyn runkoa moitittiin turhan joustavaksi ja vapaaratasongelmia esiintyi. Joten en itse ensimmäisenä Fatboyta katselisi. On niistä juttua ollut foorumilla. Kannattaa muutamana iltana lukea niin tietää enemmän.
Shimaani
19.02.2017, 21.54
Osta.
Aja.
Jos tykkäät niin aja lisää jos et niin myy pois.
Ei se mikään uskonto ole.
Video SUP X fatbiken hiilikuituversiosta:
https://www.youtube.com/watch?v=vGk7lC8cw2Q&index=5&list=PLsDJucv3JYFXh3pb gJ8D4rGhAON-Jg-Kc
Tilaa fun cornerista felt dd10 1250€. Ei se huono voi olla?
Ensimmäinen läskipyörä on haarukoitu "napin taakse" (SSS Verkkokaupasta). Ennen lopullista päätöstä kysyisin jo kokemusta omaavilta paria juttua.
Olen katsellut useita filmin pätkiä läskipyöräreissuista (viimeksi Syötteeltä). Ei voi välttyä ajatukselta, että kuskihan pomppii kuin kumipallolla. Onko kyseessä elävään kuvaan liittyvä optinen harha vai todellisuutta, joka aiheutuu alhaisista paineista, suuresta ilmatilasta, jäykästä renkaan rakenteesta, polkemisesta vaiko mistä. Mikäli tosi, niin voiko ominaisuutta jotenkin kompensoida. Olen testannut viime syksynä pari tuntia Waitin Liteä. Pomppimisesta ei tuolloin jäänyt ainakaan häiritsevää muistijälkeä.
Tavoite; "enemmän ajossa ja vähemmän telakalla"! Vapaaratas on ilm. pyörän heikoin lenkki. Kauppias kertoi yli kahden tonnin pyöriinkin vaihdetun takuuseen vapaarattaita. Onko kyseessä pyörän rakenteesta ja ajotavasta muodostava ominaisuus, joka on vaan hyväksyttävä. Onko eri pyörämalleihin olemassakaan "parasta, mitä rahalla saa vapaarattaita", jotka myös kestäisivät?
Etukäteen kiittäen. Mikäli näistäkin on Foorumin bittiavaruudessa omat tarinansa, niin voisitteko ystävällisesti ohjata tiedon lähteille.
Matalat paineet takarenkaalla saa aikaan pompottavaa menoa, johon voi vaikuttaa vähän polkemistekniikalla ja tosiaan sopivalla rengaspaineella. Taitaa olla kaikkien läskien ominaisuus, mutta omien kokemusten mukaan tuo on häiritsevää vasta kun paineet on niin alhaalla, että haetaan sitä suurinta pitoa/kelluttavuutta lumella tai vastaavalla alustalla. Tällöin se eteneminen ei ole kyllä muutenkaan kovin vauhdikasta.
Vapaarattaat on kovilla pitävän renkaan ja leveän akselin takia. DT Swiss Big Ridet taitaa olla yleisesti aika kestäväksi todettuja napoja. Nuista Silverbackin läpiakselinavoista ei taida olla kellään hajoamiskokemuksia, tai ainakaan raporttia sellaisesta ei ole foorumilla näkynyt. Rakenteen perusteella ovat ehken lujempia kuin vanhat QR-navat.
Tiedän kaverin joka ajaa yhden Salsan vapaarattaan rikki about joka vuosi ja niitä on kyllä vielä viidenkin tonnin pyörissä ;)
Mutta DT Swissit minunkin käsitykseni mukaan ovat sitä kestävämpää lajia.
Läskillähän usein ajetaan pienellä vaihteella ja kovalla väännöllä eteenpäin ja koska takarengaskaan ei helpolla pyöri tyhjää, niin vapaaratas on kovemmalla rasituksella kuin normimaasturissa.
Mutta noin se menee kuten solisti jo asian esitti. Etenkin todella pehmeässä lumessa todella matalat paineet voivat mahdollistaa etenemisen, jolloin polkeminen tasaisella näyttää pomppivalta. Siihen tietysti vaikuttaa myös paljon pyöritystekniikka. Suurimman osan vuotta paineet ovat kuitenkin sen verran korkeammalla ( esim. 0.5bar ), että pomppimista ei pahemmin tapahdu.
Renkaan koko myös vaikuttaa jonkin verran pomppimiseen, mielestäni 4" pomppii vähemmän kuin 4.8". Mielestäni 4" on muutenkin paljon neutraalimpi ajettava eikä itseohjaile niin paljoo ja on myös vähän matalampi. Läski on kyllä siitä hyvä kun renkailla voi vaikuttaa niin paljon ajettavuuteen. Toisaalta mielipideasioita nämäkin.😃
Blackborow
02.03.2017, 10.17
Mutta noin se menee kuten solisti jo asian esitti. Etenkin todella pehmeässä lumessa todella matalat paineet voivat mahdollistaa etenemisen, jolloin polkeminen tasaisella näyttää pomppivalta. Siihen tietysti vaikuttaa myös paljon pyöritystekniikka. Suurimman osan vuotta paineet ovat kuitenkin sen verran korkeammalla ( esim. 0.5bar ), että pomppimista ei pahemmin tapahdu.
Ovaali auttaa kyllä mukavasti pyörityksen kanssa, että pomppiminen vähenee.
Onko muuten niin, että kesäkaudella ei fättäreitä juuri kaupoissa ole?
Verkkokauppaan tämän hetken tiedoilla Scooppeja tulossa erä toukokuussa. Muuten taitaa pyörät aika kortilla olla tuossa tonnin hintaluokassa. 1,5+ ke -hintaluokassa taitaa sitten olla paremmin saatavuutta.
Bugisella softalla lähetetty
Munarello
25.03.2017, 22.33
Melkein laittaisin suoraksi linkiksi tämän: https://www.xxl.fi/white-4-fat-pro-laskipyora/p/1121889_1_style
Toki se onnistuu, mutta pitää vaihtaa oikean puoleinen vaihteenvalitsin, takavaihtaja, takapakka (ja jos ei istu vapaarattaalle niin ehkä koko takakiekko) ja tietty kampisarjaan sopivan kokoinen eturieska. Sitten voi riisua vasemman vaihdevivun ja etuvaihtajan. Itse en vaivautuisi.
Melkein laittaisin suoraksi linkiksi tämän: https://www.xxl.fi/white-4-fat-pro-laskipyora/p/1121889_1_style
Toki se onnistuu, mutta pitää vaihtaa oikean puoleinen vaihteenvalitsin, takavaihtaja, takapakka (ja jos ei istu vapaarattaalle niin ehkä koko takakiekko) ja tietty kampisarjaan sopivan kokoinen eturieska. Sitten voi riisua vasemman vaihdevivun ja etuvaihtajan. Itse en vaivautuisi.
Ttäh?
Onko muuten niin, että kesäkaudella ei fättäreitä juuri kaupoissa ole?
Ei ole.
Onko jollain kokemusta Borealiksen fäteistä? Mistä ostit/tilasit?
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Pyhä Risti
01.04.2017, 12.33
Onko jollain kokemusta Borealiksen fäteistä? Mistä ostit/tilasit?
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Kelpo pyöriä ovat. Joutuu tosin maksamaan vähän extraa johtuen valmistusmäärien pienuudesta. Jos haluaa vähän valtavirrasta erottuvaa laatutuotetta, siitä vaan!:cool:
Kylpyhuonemarketista (Menopelimarket, Seinäjoki) tuli minulle Poreallas. Borealikselta kysyessäni ei kuulemma ole enää aktiivinen jälleenmyyjä.
Jäsen Tank Driver? on muistaakseni saanut parikin runkoa rikki?:(
^Ok, Echo vaikuttaa aika siistiltä kyllä.😃 Taitavat myös olla aika kevyitä? Katsellaan josko siitä tulisi Konalle seuraaja jossain kohtaa, ei tosin ihan vielä lähiakoina.
Silverback scoop fattyn ostoa harkitsevana, löyty muutama vaihtoehto, mitä muut on mieltä näistä?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/41291/gtqth/Silverback-Scoop-Fatty-2017-fatbike-lime-L 1069,00 €
Erityisesti kiinnostaa mielipiteet Head Randall mallista http://powerfactory.fi/head-randall-i-26-fatbike-48cm-mattamusta-vihrea.html OVH. 1299,00, myynnissä 1100,00 €
ja myös kannattaako 400,00 € lisäpanostus Haibike fatcurveen https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/haibike-fatcurve-6-10-26--20-v-gx-mix-maastopyora#spca 1490,00 €
Silverbackis vissii ainoastaan tubeless readyt vanteet.
Head ehkä komein :) jarrut heikot?
Haibikessä ei taida olla mitään sen erikoisempaa miksi maksais. Mielummin panostaa vaikka noihin kalliimpii silverbackeihin. Esim single tai double
Koeaja jos mahdosta
TheMiklu
10.04.2017, 12.54
Samaa mieltä, että lisäpanostuksellakin Silverback on parempi. Ja noista kolmesta linkatusta kaikilla teknisillä mittapuilla SB on paras.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Samaa mieltä minäkin. Olen myös liikkeen pihassa koeajellut Haibike 6.10 enkä näe Scoopin rinnalla mitään hyvää syytä maksaa useampaa satasta enempi. Paitsi jos haluaa heti ja sopivaa Scooppia ei ole saatavana.
Head Randall kyllä komein. Mikä siinä onkin että hyvännäköisiin runkoihin ei saada hyviä osia kohtuuhintaan? Prismassa joskus näin tämmöisen: https://www.prisma.fi/wcsstore/PRISMA_StorefrontAssetStore/images/product/iso/0038675093164.jpg . Olipahan upean näköinen punainen metallihohtoväri! Näyttävyydessä vie kuin litran mittaa allekirjoittaneen Scoop Singleen verrattuna.
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Tami Tarkiainen
15.04.2017, 12.18
Onko kokemuksia Head fätistä ja/tai osaisiko joku kokeneempi kommentoida ko. pyörän varusteita ja onko niiden pohjalta pyörän hinta missä suhteessa laatuun nähden?
http://www.mc-scatter.com/myydaan-ajoneuvot-polkupyorat-uudet-head-randall-fatbike-38cm-mattamustavihrea-p-82281.html
Reiska79
18.04.2017, 16.27
Tuossa toisessa topicissa availin keskustelua jo, eli tuumin itselleni budjettiluokan talvi- ja polkupyörää. Kädenvääntöä olen päässäni käynyt läskin ja jäykkäperäisen maasturin välillä, mutta läskiin taitaa ajatus kääntyä. Kyseessä olisi maantiepyörän kaveriksi tuleva "kakkospyörä" - ja se maantiepelikin menossa päivitykseen. Näin ollen tonnin haminoille olisin budjetin rajaamassa. Onko porukalla hyviä suosituksia tuohon hintaluokkaan? Alustavasti varmaan Whiten Fat Pro ja Silverback Scoop Fatty hyviä lähtökohtia pyöriksi? Onko näiden välillä selkeitä eroja ja/tai löytyisikö netistä sopivaa(laadukaampaa?) vaihtoehtoa suunnilleen samaa rahaan? Whitea puoltaisi ehkäpä ne ilmaiset huollot, muuten en osaa juuri itse pyöriä erotella tekniikan perusteella. Olisiko kokeneemmilta vinkkejä? Kuski noin181/85 ja sekalaiseen "kevyeen" metsäpolku-käyttöön ja pk-lenkeille sekä talvipeliksi lähinnä pyörä hakusessa. Ei ainakaan vielä siis HC-käyttöön. Ja toiveena olii saada valmis pyörä, joka olisi ok käytettäväksi ilman välttämättömiä osapäivityksiä.
Reiska79
18.04.2017, 19.42
Olisko näistä alennuspeleistä vaihtoehdoksi XXL:n ja Verkkokaupan fillareille?
https://www.hibike.com/bergamont-deer-hunter-6-0-26-fat-bike-bike-size-l-cyan-orange-2016-p51a7003962feed3197e36be3f0151271#var_16304844
https://www.hibike.com/surly-pugsley-26-fat-bike-bike-size-l-grassy-green-2016-p4eae81509cd31acab6da574d06258ded#var_15360762 (https://www.hibike.com/surly-pugsley-26-fat-bike-bike-size-l-grassy-green-2016-p4eae81509cd31acab6da574d06258ded#var_15360762)
https://www.fatbike24.de/products/Fahrraeder/Fatbikes/Charge-Cooker-Maxi-1-Fatbike-2016.html
https://www.fatbike24.de/products/SALE/SE-Bikes-FR-Fatbike-2016.html
https://www.fatbike24.de/products/SALE/Fuji-Wendigo-11-Fatbike-2016.html
BB Holland
20.04.2017, 14.12
Noissa n 1300e Silverbackeissä ja Whiteissa mättää internetin mukaan eniten renkaat. Läski tulee mulle vain talvikäyttöön ja paalupaikalla oli Dude. Siinä olis alkup renkaita voinut käyttää takana, eteen Dillinger 5. Budjetti tällöin 2100e. Budia Louta ja Dillingeriä saa hyvään hintaan xxl:stä. Toiveina oli BSA-keskiö ja kuituhaarukka ja sitten vielä Sramin 1x11 ihan vaan sen takia ettei missään kapineessa ole kumpaakaan. Duden keskiö tai köyhyys mikälie sai katsomaan muitakin vaihtoehtoja. Silverback Single vertailukelpoinen budjetti 1650e (2x Dillinger). Käytetty White 4fat pro 1500-1600e. (2xD, keskiö romukoppaan, jarrut siinjasiin niitähän mulla on valmiina). Että Dude ei paljonkaan kalliimpi suhteessa. Päädyin sitten ihan toiseen käytettyyn samalla 1500e budjetilla. Talvea odotellessa. Mountainbikeshopissa on ollut tarjouksessa Spessua ja Trekkiä Spessun karvalakki 1200e mutta ymmärtääkseni vakavia ongelmia sekä keskiössä että takanavassa.
Reiska79
20.04.2017, 16.42
Jees. Sen verran tässä itsekin jo tutkiskellut, että ehkä nuo noin/alta tonnin pyörät pitäisi kiertää. Kun saisi kohtuullisen "valmiin" paketin johonkin 1500 € haminoihin edes, niin olisin tyytyväinen. Pieni takaportti vielä auki myös plussakoon maasturille, jäykällä perällä.
Jami2003
20.04.2017, 19.43
Jos on lyhyempi ja trekin 15,5 tai 17,5 runko on sopiva niin nyt olis huippu tarjous fun cornerissa:
http://www.fun-corner.de/en/fatbikes/3206-trek-farley-96-2016-fatbike.html
Alle kahden tonnin lähtee Farley 9.6. Varmaan painaisin tilaus nappia jos löytyis omaa kokoa.
sähköläski
20.04.2017, 20.19
Harmittavasti alhaalla lukee:
"Trek and Diamant products will only be shipped within Germany and Austria"
En tiedä kuinka tarkkoja tuosta ovat.
Fat-Bike24.de (https://www.fatbike24.de/products/SALE/Trek-Farley-96-Fatbike.html):stä löytyy myös muita kokoja Farley 9.6.
Jami2003
21.04.2017, 11.09
Harmittavasti alhaalla lukee:
"Trek and Diamant products will only be shipped within Germany and Austria"
En tiedä kuinka tarkkoja tuosta ovat.
Tästä on ollut politikointia aikaisemmin palstalla ja ilmeisesti onnistuneesti on porukka sieltä trekkejä tilannut. Minäkin vuonna 2005 :)
Tässä vaihtoehdossa mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan:
http://www.fun-corner.de/en/fatbikes/527-cube-nutrail-pro-metalngreen-2016-4054571126757.html?search_query=cube+nutrail&results=5
Kumit litkutukseen ja kovaa polkemista vailla oleva vehjes.
frame HPA Superlite, Advanced Hydroforming, Triple Butted, ARG, Tapered Head Tube, Internal Cable Routing, PressFit BB
color metal´n´green
size 15", 17", 19", 21"
fork Rock Shox Bluto RL Solo Air, PopLoc, 100mm
headset FSA Orbit 1.5B ZS-1, Semi-Integrated, Top 1 1/8" Bottom 1 1/2"
stem CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
handlebar CUBE Rise Trail Bar Pro, 740mm
grips CUBE Race Grip, 1-Clamp
rear derailleur Sram GX1, 11-Speed
shifters Sram GX Trigger, 11-Speed
brake system Shimano BR-M506, Hydr. Disc Brake (180/180)
crankset Race Face Æffect, 28T, Fat Bike Axle, PressFit
cassette Sram XG-1150, 10-42
chain KMC X11
wheelset Answer FAT Atac, 15x150mm / 12x197mm, 80mm Tubeless-Ready Rim
tires Schwalbe Jumbo Jim, Kevlar, 4.4"
saddle CUBE Active 1.1
seat post CUBE Performance Post, 30.9mm
seatclamp CUBE Varioclose, 34.9mm
weight 14.2 kg
Blackborow
21.04.2017, 13.09
Tästä on ollut politikointia aikaisemmin palstalla ja ilmeisesti onnistuneesti on porukka sieltä trekkejä tilannut. Minäkin vuonna 2005 :)
On minunkin Fuel EX tuolta, mutta Trek on ilmeisesti ärähtänyt eivätkä enää toimita ainakaan kuluvan vuoden malliston Trekkejä Suomeen, kun taannoin kyselin. Ylivuotisia saattaa saada.
Jami2003
21.04.2017, 13.16
No tuota Cubea ei rajoitukset koske ja kiva pyörä mutta ai jai kun se on alumiiniumia niin eihän sellaisella jaksa kukaan polkea. Ei vaikka renkaat ja vanteet ovatkin pääosassa läskissä :)
Jaahans, Jenkeissä tulossa "Framed Montana" kuitu-läski-täpäri myyntiin, hintahaarukka $2500-3850$:
http://www.the-house.com/search.html?keywords=framed+montana
Onkohan XXL:n seuraava Whiten "huippumalli" samanlainen?; vrt. Framed Alaskan Carbon ja Fat Interceptor...
Vajaalla kolmella tonnilla lähtee myös Silverback: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/59084/hkgxb/Silverback-Synergy-Fat-2017-taysjousto-fatbike-oranssi-M
Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Tässä vaihtoehdossa mielestäni hinta/laatusuhde kohdallaan:
http://www.fun-corner.de/en/fatbikes/527-cube-nutrail-pro-metalngreen-2016-4054571126757.html?search_query=cube+nutrail&results=5
Kumit litkutukseen ja kovaa polkemista vailla oleva vehjes.
frame HPA Superlite, Advanced Hydroforming, Triple Butted, ARG, Tapered Head Tube, Internal Cable Routing, PressFit BB
color metal´n´green
size 15", 17", 19", 21"
fork Rock Shox Bluto RL Solo Air, PopLoc, 100mm
headset FSA Orbit 1.5B ZS-1, Semi-Integrated, Top 1 1/8" Bottom 1 1/2"
stem CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
handlebar CUBE Rise Trail Bar Pro, 740mm
grips CUBE Race Grip, 1-Clamp
rear derailleur Sram GX1, 11-Speed
shifters Sram GX Trigger, 11-Speed
brake system Shimano BR-M506, Hydr. Disc Brake (180/180)
crankset Race Face Æffect, 28T, Fat Bike Axle, PressFit
cassette Sram XG-1150, 10-42
chain KMC X11
wheelset Answer FAT Atac, 15x150mm / 12x197mm, 80mm Tubeless-Ready Rim
tires Schwalbe Jumbo Jim, Kevlar, 4.4"
saddle CUBE Active 1.1
seat post CUBE Performance Post, 30.9mm
seatclamp CUBE Varioclose, 34.9mm
weight 14.2 kg
No kun halvalla sai, niin pitihän se laittaa tilaukseen [emoji15]
Kuvassa taitaa olla 2017 malli..?
Mutta lieneekö muuta eroa kuin väri.
TheMiklu
22.04.2017, 11.49
Kuvassa taitaa olla 2017 malli..?
Mutta lieneekö muuta eroa kuin väri.
2016 on takavaihtajana GX kun 2017 X1. Renkaat 2017 on snakeskinit liteskinien sijaan. Siitä 2017 on saanut pari lisägrammaa.
Ja se sitte se väri.
Katotaan mikä tulee, eiköhän sillä ajele.Väri ainakin 16 mallissa parempi mielestäni.
Paksupolkija
28.04.2017, 12.09
Uuten käyttäjänä foorumilla, fatbikejä katsellut ja sähköinen olisi maukas. Budjetti on rajallinen joten ei vielä tuollaisen aika, koska epäilen hintalaadun olevan paskaa halvoissa enemmän kuin näissä puhtaissa reisimoottorilla varustetuissa.
Mikäs se sitten olisi paras, kun nyt ajellut (kuntoillut) keulajousitetulla maastopyörällä? Ei mitään hc paukuttelua trikoot jalassa. Moni vannoo jäykän fätin puolesta, mutta kun kävin koeajamassa keulajousitettua n. 15kg pyörää meni se paremmin kuin oma maastopyörä ja pysty vetämään 10cm korkeiden esteiden yli noin vain ns. läpi laskien. Maantieajoa tullee jonkin verran, mutta polut kiinnostaa enemmän. Ajomaastot on varmaankin asuinseudun kangasmetsät, joten juurakkoa ja kiveä riittää. Hintaluokka max 1500€ ja katsellut verkkokaupasta ja muista kotimaisista liikkeistä. Ulkomailta tilaaminen onnistuu ja meisseli pysyy kädessä :) Alle kahden tonnin on vaikea saada ok laatuista keulajousitettua vehjettä. Painolla ei suurta merkitystä koska tuo 15kg tuntui jo kevyeltä ajaa.
Tanko pitäisi saada korkeammalle kuin satula helpossa maastossa ja tiellä. Pää edellä meno ei kiinnosta. Hissitolppa ja ehkä myös sellainen hissityyppinen ohjaustanko vois olla ok. Termit ei ole hallussa vielä. Että tämmöstä heti näin alkuun.
Saattas tuosta toisesta langasta (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?56425-S%E4hk%F6avusteinen-fatbike) löytyä tietoa sähköistä
Uuten käyttäjänä foorumilla, fatbikejä katsellut ja sähköinen olisi maukas. Budjetti on rajallinen joten ei vielä tuollaisen aika, koska epäilen hintalaadun olevan paskaa halvoissa enemmän kuin näissä puhtaissa reisimoottorilla varustetuissa.
Mikäs se sitten olisi paras, kun nyt ajellut (kuntoillut) keulajousitetulla maastopyörällä? Ei mitään hc paukuttelua trikoot jalassa. Moni vannoo jäykän fätin puolesta, mutta kun kävin koeajamassa keulajousitettua n. 15kg pyörää meni se paremmin kuin oma maastopyörä ja pysty vetämään 10cm korkeiden esteiden yli noin vain ns. läpi laskien. Maantieajoa tullee jonkin verran, mutta polut kiinnostaa enemmän. Ajomaastot on varmaankin asuinseudun kangasmetsät, joten juurakkoa ja kiveä riittää. Hintaluokka max 1500€ ja katsellut verkkokaupasta ja muista kotimaisista liikkeistä. Ulkomailta tilaaminen onnistuu ja meisseli pysyy kädessä :) Alle kahden tonnin on vaikea saada ok laatuista keulajousitettua vehjettä. Painolla ei suurta merkitystä koska tuo 15kg tuntui jo kevyeltä ajaa.
Tanko pitäisi saada korkeammalle kuin satula helpossa maastossa ja tiellä. Pää edellä meno ei kiinnosta. Hissitolppa ja ehkä myös sellainen hissityyppinen ohjaustanko vois olla ok. Termit ei ole hallussa vielä. Että tämmöstä heti näin alkuun.
http://m.ebay.de/itm/Cube-Nutrail-Race-2016-/132144741428?hash=item1ec470bc34%3Ag%3A6h8AAOSwhQh Y3z%7ED&_trkparms=pageci%253A6fa25d60-2beb-11e7-acf2-74dbd180aae9%257Cparentrq%253Ab3a4f80615b0a8605d45 2403ffff4703%257Ciid%253A1
Itse ostin tuon mielestäni ihan hyvä hintaan nähden. Hintaa tuli 1499€ toimitettuna. Jos koko 17" osuu kohdilleen vois olla hyvä sijoitus
Paksupolkija
28.04.2017, 12.43
http://m.ebay.de/itm/Cube-Nutrail-Race-2016-/132144741428?hash=item1ec470bc34%3Ag%3A6h8AAOSwhQh Y3z%7ED&_trkparms=pageci%253A6fa25d60-2beb-11e7-acf2-74dbd180aae9%257Cparentrq%253Ab3a4f80615b0a8605d45 2403ffff4703%257Ciid%253A1
Itse ostin tuon mielestäni ihan hyvä hintaan nähden. Hintaa tuli 1499€ toimitettuna. Jos koko 17" osuu kohdilleen vois olla hyvä sijoitus
Kiitos, vaikuttaa hienolta, olen 180/80 ja joku pyöräliike ehdotti 19". Onko tuo koko M vai L vai riippuuko valmistajasta?
Kiitos, vaikuttaa hienolta, olen 180/80 ja joku pyöräliike ehdotti 19". Onko tuo koko M vai L vai riippuuko valmistajasta?
Vähän on itselle noi cuben koot mysteeri, mutta epäilen että noilla mitoilla 17" on liian pieni. Itse onnistuin kaverin kanssa ostamaan viimeiset 19" rungot.
Koko on aika mielenkiintoinen kyllä. Itse ajelin (177cm) tolla M-kokoisella muutaman päivän ja pidin sitä vähän pienenä ja asentoa turhan pystynä. Pari sentti pidempi piti sitä juuri sopivana kun oli pystympi asento. Ja itse tykkään ajella kuitenkin pikkasen pienellä jopa. Eli ota tästäkin sitten selvää...
puumangeri
01.05.2017, 23.17
Läskiä haussa. Ajattelin tällä kertaa tehdä poikkeuksen ja ostaa kerralla pyörän josta ei tarvitse päivittää mitään osia vuosiin, eli kerralla laadukkaat osat. Fillari tulee ympärivuotiseen leppoisaan treeniin niin asfaltilla, metsäpoluilla kuin lumellakin. En halua painavaa pyörää, mutten tarvitse mitään keveintä hiilikuituista kisapeliäkään kun km/h lukemat ei kiinnosta lainkaan. Luulen etten tarvitse joustokeulaa, mutta sopishan se ton "leppoisa" -termin kanssa yhteen. 1x10/11 olis sopivin. Rungon materiaalilla ei väliä.
Budjetti n. 2000e. Riittääkö? Mitä mä ostan?
Miten olisi Scoop Double Deluxe? https://www.verkkokauppa.com/fi/product/43818/hvbdr/Silverback-Scoop-Double-Deluxe-fatbike-2017-M
Tuossa jäisi vielä vähän jemmaankin rahaa jos kuitenkin haluaa parannella jotain (kumeja tuossa ehkä eniten on kritisoitu, mutta kyllä noillakin eteenpäin pääsee). Scoop Single pari sataa halvemmalla, siinä hiilikuitukeula.
Kona WO voisi myös olla lähellä, ainakin itse ollut tyytyväinen kutakuinkin vastaavilla spekseillä ajatellen.
TheMiklu
02.05.2017, 09.36
Miten olisi Scoop Double Deluxe? https://www.verkkokauppa.com/fi/product/43818/hvbdr/Silverback-Scoop-Double-Deluxe-fatbike-2017-M
Tuossa jäisi vielä vähän jemmaankin rahaa jos kuitenkin haluaa parannella jotain (kumeja tuossa ehkä eniten on kritisoitu, mutta kyllä noillakin eteenpäin pääsee). Scoop Single pari sataa halvemmalla, siinä hiilikuitukeula.
Tässä mun mielestä tämän hetken parhaat ehdotukset tällä hetkellä. Tuo Single on luonnossa aivan huikeen värinen petroolinsinisenä ja jos ei keulahuollot kiinnostele niin tuo on hyvä valinta.
Muuten suositukset tuohon rahaan on myöskin Dude ja saksanmaalta Fun Cornerista Nutrail Pro 1500e. Nutrailin ottaisin ennemmin kui Scoopin.
puumangeri
02.05.2017, 12.08
Kiitti ehdotuksista. Yritän toki etsiä myös käytettynäkin, eli eiköhän parilla tonnilla löydy. Toi sininen Scoop (singlenä) on kylläkin todella hieno. Onkohan se hiilikuituhaarukka tossa hintaluokassa mistään kotoisin?
Paitsi silverbackeistä joutuu vaihtaa renkaat :D
Mitä vaihtoehtoja Canyonin Dudelle löytyy sarjassa kevyehkö eikä aivan järjettömän kallis? Pitäisi kestää hieman kovempaakin ajoa ja pieniä droppeja, mutta toki normaalin lenkkiajon puitteissa. Tällä hetkellä ajossa on jonkin verran päivitetty vanhempi White 2Fat Pro, mutta kaipaisin ehkä hieman kevyempää läskiä, loivempaa keulakulmaa ja lyhyempää perää. En ole mitannut itse, mutta speksien mukaan tuossa on muistaakseni 470mm chainstay. Lisäksi olisi hyvä, jos 4,8" rengas menisi myös taakse. Tällä hetkellä whitellä on muistaakseni ajokunnossa painoa n. 15 kg, tosin renkaina Bud&Lou, joista voi tietysti kesäksi keventää. Talvella olisi kuitenkin tarkoitus ajella noilla renkailla.
Kona Wozo kiinnostaisi geometrian puolesta, mutta kevyempi se ei taida olla, ja 4,8" rengas taakse voi tehdä tiukkaa... Osaako Dudekuskit arvioida pyörän geometriaa, minkälaiseen ajoon sopii erityisesti?
H. Moilanen
03.07.2017, 15.53
Duden hinta/paino -suhde on aika lyömätön. Trek Farley pääsee lähelle, mutta ei samaan.
Salsa Beargrease pesee painossa Duden ja tarjouksesta voi saada yksittäiskappaleita jopa lähelle Dude 9:n hintaa. Foxcompin sivut kannattaa plärätä, jos sieltä löytyisi sopivaa yksilöä.
Osaako Dudekuskit arvioida pyörän geometriaa, minkälaiseen ajoon sopii erityisesti?Dude sopii oikein hyvin kovempaakin rymistelyyn, niin kuin hitaaseen möyrimiseen/tekniseen. Kuituläskien parhaimmistoon kuuluu ehdottomasti. 4" kumeilla ei ketteryydessä juuri 29+ Stachelle häviä, tosin ei 4" jäykällä kepillä viitti ajaa. Retkeilyyn en ostaisi-> Salsan uusi Mukluk siihen, jos kuitusta mielii. Manitoun Matchete keulalla,kun varustaa Duden, niin alamäki rajojen löytö vaatii jo kuskiltakin jotain. Tuolla kombolla 29+ kin Dude toimii toistavasti.
Kiitoksia arviosta. Retkeilykin on mielessä, mutta todellisuudessa tulee olemaan niin vähäistä, että sille ei tarvitse paljoa painoarvoa antaa. Dude nyt on ainakin vahvana listalla, tosin halvemmissa malleissa on nuo 4.0" renkaat, jotka joutaisivat vaihtoon heti. Farleyn jossain malleissa on 27,5" kiekot, miten ne vertautuvat perinteisiin läskikiekkoihin/renkaisiin? Onko esim. 27,5" kiekoilla 4,5" rengas lähellä normi 4,8" rengasta?
En ole uutta fattia aivan vielä hommaamassa, mutta syksyllä voisi olla hyvä aika, kun saisi helposti vanhan kiertoon. Halvimmalla tietysti pääsee, kun jatkaa sillä ajelua... Möyrimiseen tuo white sopii hyvin, mutta kovin ketterältä se ei tunnu. Kesällä kaipaisi myös joustokeulaa, mutta suoralla kaulaputkella ei taida sellaisia läskirenkaille olla.
Kiitoksia arviosta. Retkeilykin on mielessä, mutta todellisuudessa tulee olemaan niin vähäistä, että sille ei tarvitse paljoa painoarvoa antaa. Dude nyt on ainakin vahvana listalla, tosin halvemmissa malleissa on nuo 4.0" renkaat, jotka joutaisivat vaihtoon heti. Farleyn jossain malleissa on 27,5" kiekot, miten ne vertautuvat perinteisiin läskikiekkoihin/renkaisiin? Onko esim. 27,5" kiekoilla 4,5" rengas lähellä normi 4,8" rengasta?
27,5" 4.5" ulkohalkaisija taitanee lähennellä 26" 4.8" leveys ei kaiketi ihan, mutta käytännössä nuo on jo verrattavissa ja molemmilla pärjää jo täysjäykkänäkin pitkälle. 27.5" 4" antaa halkaisijaa jo enemmän, kuin 26" 4" mutta joustokeppiä huutaa molemmat IMO.
Minulla on jäykkäkeulainen Dude 4.4" Jumboilla ja mielestäni hyvä kompromissi 4" ja 4.8" väliltä. On sopivasti "joustoa", reagoi ja kiihtyy vielä hyvin. Sekä esteiden ylityskyky parempi, mitä 4" kumilla.
Mutta noin yleisesti Dudesta. Pidän sitä hyvänä "XC-läskinä", mitä omat pikku muutokseni vielä korostavat lisää. Taipuu toki retkeilyynkin ja letkeään menoon, mutta parhaimmillani on mielestäni vauhtipainotteisessa menossa.
Ja Dudestakin saa värkättyä kohtuullisen keveän, omani painaa tällä hetkellä hiukan alle 10 kiloa.
Blackborow
03.07.2017, 18.43
Onko esim. 27,5" kiekoilla 4,5" rengas lähellä normi 4,8" rengasta?
Mulla on sekä 27,5" 4,5" Barbegazit että Bud ja Lou 26" kiekoilla. Barbegazit ovat aivan aavistuksen korkeammat, mutta ilmatilaa on vastaavasti vähemmän, joskin ainakin itselleni ihan riittävästi. Pidän kyllä noista "välikoon" kumeista kesäkäytössä. Rullaavat hyvin myös esteiden yli kun sen verran korkeat.
Ei ole läskiä(siis pyörää) ainakaan vielä... Mielenkiinnosta piti tulla kysymään näinkö niihin saisi asfalttislicksejä. Sitten googletin ja onhan niitä saatavilla, aika härskin näköisiä 4" tms slickseillä. Onko täällä Suomessa kukaan läskeissä sileää käyttänyt? Rullaus yms?
Ei ole läskiä(siis pyörää) ainakaan vielä... Mielenkiinnosta piti tulla kysymään näinkö niihin saisi asfalttislicksejä. Sitten googletin ja onhan niitä saatavilla, aika härskin näköisiä 4" tms slickseillä. Onko täällä Suomessa kukaan läskeissä sileää käyttänyt? Rullaus yms?
Tuolta löytyy kokemuksia: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2668224 . Kannattaa lukea muutama viesti tuon jälkeenkin, siellä on jatkotarinaa.
Terve! Läski olisi haussa sporttihybridille kaveriksi. Eniten tällä hetkellä kiinnostaisi Trekin Farley 5 2018 -malli ja Canyonin Dude CF 8.0.
Trekissä (https://www.evanscycles.com/trek-farley-5-2018-mountain-bike-EV311874) kiehtoo tuo 27,5" kiekko, mutta mietityttää ainakin oikea koko. Mitat 186cm, inseam jotain 90-91 ja tämä sijoittuu Trekin kokotaulukossa juuri 18,5" ja 21,5" väliin. Olisikohan täällä jollain kokemusta about samoilla mitoilla, kumpaan kokoon kallistuisitte? Viikonloppuna mahdollisuus ehkä päästä kokeilemaan vanhempaa Trekkiä tuossa 18,5" koossa. Täällä ei oikein ole vielä puitu muutenkaan tuota uutta Trekkiä, onko tuosta jotain erityistä huomioitavaa näin paperilla (eipä taida olla pyöriä vielä Suomessa)?
Canyonilla alet näköjään jatkuvatkin. Ilmeisesti tuossa Dudessa on selkeästi paremmat osat muuten? Dudessa vähän mietityttää tuo hiilarirunko, on nimittäin pieni mahdollisuus että joskus lähtisin läskillä pidemmälle vaellukselle Lappiin ja jostain taisin lukea, että Canyonin kanssa olisi jotain rajoituksia runkolaukkujen tms käytöstä liittyen takuuseen.
..
Dudessa vähän mietityttää tuo hiilarirunko, on nimittäin pieni mahdollisuus että joskus lähtisin läskillä pidemmälle vaellukselle Lappiin ja jostain taisin lukea, että Canyonin kanssa olisi jotain rajoituksia runkolaukkujen tms käytöstä liittyen takuuseen.
Höpöhöpö juttuja. Niiden omissa promokuvissakin viljellään nykyään bikepacking-touhua.
Sitäpaitsi jos fillarin valmistaja ei usko, että tuote kestää runkolaukkujen käyttöä se kannattaa jättää (netti)kauppaan.
Koko on aika mielenkiintoinen kyllä. Itse ajelin (177cm) tolla M-kokoisella muutaman päivän ja pidin sitä vähän pienenä ja asentoa turhan pystynä. Pari sentti pidempi piti sitä juuri sopivana kun oli pystympi asento. Ja itse tykkään ajella kuitenkin pikkasen pienellä jopa. Eli ota tästäkin sitten selvää...
Hehee, itsekin 177cm:na ottaisin ehdottomasti M. Satulan asennolla ja stemmillä voi noihin myös vaikuttaa. Ehkä pallit-tankoon-hätäjarrutuksessa on se paras mittari sopivalle rungolle... toisella on vaan isommat pallit kuin toisella... eiku... ;)
AndersJarryd
02.08.2017, 00.25
Terve, uusi jäsen ekaa fatbikea ostamassa. Maastoon ollaan menossa ja mahdollisesti talviajoa myös, Ajajan mitat ovat 189 cm / 90 kg. Pähkäilyssäni olen päätynyt kolmeen saman hintaluokan vaihtoehtoon:
Felt DD 30 http://www.feltbicycles.com/Global/2016/Bikes/mountain/fat-bike/dd-30.aspx
Kona Wo 2016 http://2016.konaworld.com/wo.cfm
Canyon Dude CF 8.0 https://www.canyon.com/fi/mtb/dude/2017/dude-cf-8-0.html
Kommentteja/suosituksia näistä?
Sotanorsu666
02.08.2017, 07.33
Canyon Dude CF 8.0
Ei ole ajokokemusta millään noista kolmesta, mutta itse ottaisin duden noista kolmesta ja olin kerran jo ottamassakin(oli jo ostoskorissakin), mutta sitten otinkin surlyn ice cream truckin ihan vain siksi, että niitä ei sentään tule jokaisella metsälenkillä vastaan ja sain siitä hyvän tarjouksen silloin. Eipä ole kaduttanut, kun en läskistä kuitenkaan mitään hipokevyttä xc-pyörää hakenut, vaan mukavan metsätraktorin. Dudeissa kai ollut jotain keskiöprobleemia, mutta kaikissa pyörissä on aina jotain vikoja, joten rohkeasti vaan ostohousuja jalkaan ja pyörä tilaukseen hyvissä ajoin, koska mitä lähemmäs talvea mennään, niin sitä enemmän noita taas aletaan myymään ja toimitusajat pitenee, joten läskipyörä kannattaa ehdottomasti ostaa kesällä.
Noista Wo on enempi metsätraktori tyylinen, Dude kevyt ja ketterämpi, feltistä en osaa sanoa mitään... Jos enempi retkeily painotteiseen ajoon, niin Wo tai Felt?, reippaampaan lenkki-ajoon sitten Dude.
Olisko Cube nutrail vaihtoehto?
Minulla on ollut yli 1,5 vuotta Felt DD30 -paksutin. Olen ollut tyytyväinen - kaikki pelaa vielä kuin uutena. Pyörä on olemustaan sähäkämpi ja kiinnityspisteitä löytyy, jos haluaa retkeillä. Enemmän käyttökokemuksia Feltistä tässä ketjussa http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52352-Felt-Double-Double Joillakin on ollut ongelmia vapaarattaan kanssa, satulatolppia (hiilikuituinen) on katkennut ja keulan laakerit ruosteessa. Minulla ei ole ollut vapaarattaan kanssa ongelmia, satulatolppa oli alumiininen, mutta keulan laakerit älysin rasvata erikseen vasta kun olivat pinnoilleen keränneet ruostetta. Eipä se haitannut, kun puhdistin ja rasvasin laakerit. 4,8" renkaat mahtuu hyvin.
H. Moilanen
02.08.2017, 10.44
Kommentteja/suosituksia näistä?
WO:n runko on lyhyt, eli ajoasento jää pystyyn. Itselläni jopa liian pystyyn. Kehon mittasuhteet tietysti ratkaisevat asian loppupelissä. Jos runkojen geometriataulukko on hepreaa, mitään pyörää ei tulisi ostaa kokeilematta.
J.Kottenberg
02.08.2017, 11.05
Itsellä on ollut DD30 ensimmäisenä "koeläskinä" ja siirryin Dudeen. Aika erilaisia noi on. Jos sporttisempi lenkkiajo on pääasiallinen käyttö niin minusta Dude ehdottomasti.
Keskiäkäinen lohjalainen
02.08.2017, 11.57
Dude on muuten edelleenkin tarjouksessa. Ilmeisesti ovat arvioineet menekin aika huolella pieleen. Noilla alehinnoilla sporttiläskin valinta ei ole erityisen vaikeata.
Fillarihemmo
02.08.2017, 14.02
Felt DD10:llä kävin just 3 päivää retkeilemässä:
https://www.instagram.com/p/BXDIbO4h02j/
Ja tarakan irrotuksen jälkeen myös bikeparkissa:
https://www.instagram.com/p/BXQwWt7hlGd/
Vaihdoin pyörään Workscomponentsin angle headsetin,jolla loivensin keulakulmaa 70asteesta 69asteeseen, tosin bikeparktouhuja ajatellen ois voinut loiventaa vaikka 68,5asteiseksi.
Tietty tolla pyörällä tulee ajettua myös kaikki normaalit maastoajotkin,mutta sitä ei tule kuin vajaa 9000km vuodessa.
^Miten tuo "Workscomponentsin angle headset" noin niin kuin käytännössä toimii? Asennus, toiminta yms.? Nimittäin kiinnostaisi kovasti.
Fillarihemmo
02.08.2017, 15.55
^Miten tuo "Workscomponentsin angle headset" noin niin kuin käytännössä toimii? Asennus, toiminta yms.? Nimittäin kiinnostaisi kovasti.
Puupalikalla ja kumivasaralla naputtelin paikalleen, vielä ei hajonnut. Ostan seuraavaankin pyörään sellasen,jossei keulakulma ole automatic sopiva.
AndersJarryd
03.08.2017, 00.40
Kiitos kaikille kommenteista. Dude tilaus sisällä.
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Aika houkutteleva tuo Duden hinta. Kun Canyonilla on haluttu koko varastossa, kuinka nopea on toimitus kun sen heti maksaa paypalilla? Niin ja tuohon ilmeisesti menee 29+ 3" kiekot.
AndersJarryd
03.08.2017, 11.56
Aika houkutteleva tuo Duden hinta. Kun Canyonilla on haluttu koko varastossa, kuinka nopea on toimitus kun sen heti maksaa paypalilla? Niin ja tuohon ilmeisesti menee 29+ 3" kiekot.Tein tilauksen eilen 2.8., maksoin masterilla ja sain toimtusajan tehtaalta 7-11.8. Ammattilaiset osannevat vasta rengaskysymykseen.
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Keskiäkäinen lohjalainen
03.08.2017, 12.17
Aika houkutteleva tuo Duden hinta. Kun Canyonilla on haluttu koko varastossa, kuinka nopea on toimitus kun sen heti maksaa paypalilla? Niin ja tuohon ilmeisesti menee 29+ 3" kiekot.
Viikon kärvistelyllä yleensä selviää.
29+ konversiokin näyttää onnistuvan.
https://m.imgur.com/gallery/EGRfn
Puupalikalla ja kumivasaralla naputtelin paikalleen, vielä ei hajonnut. Ostan seuraavaankin pyörään sellasen,jossei keulakulma ole automatic sopiva.
Tai siis lähinnä, että paljonko emäputkessa yleensä on varaa kulmaa muuttaa? Joku 2 asteen muutos houkuttelisi kertarysäyksellä.
Fillarihemmo
07.08.2017, 08.02
Tai siis lähinnä, että paljonko emäputkessa yleensä on varaa kulmaa muuttaa? Joku 2 asteen muutos houkuttelisi kertarysäyksellä.
Emäputkesta varasta en uskalla sanoa,mutta jossei 1 asteen muutos riitä ja 2 astetta epäilyttä, niin tee kompromissi 1,5 astetta :)
Nytku oon käynyt omalla Feltillä bikeparkeissa muutaman kerran, niin tekis mieli vaihtaa 1asteen angleheadsetin tilalle 1,5 asteinen. 2 asteinen luulevan olevan "liikaa", koska pyörä pitenee sillä ehkä liikaa (?).
Tulipa koeajettua pikaisesti Trek Farley 5 vm2018. Oli 1. läskikokemus, niin eipä osannut isommin moittia. Ois Canyonin Dude 8.0 suunnilleen samaan rahaan. Saisko enemmän rahalle vastinetta?
H. Moilanen
11.08.2017, 14.53
Kanootissa on kuiturunko ja pienempi paino. Trekki puolestaan kelpuuttaa 27,5" kiekon jos tälle laskee jotakin arvoa. Geometriaerot varmaan määrittelevät eniten kumpi on sopivampi; Trekki vähä rennommalla ajoasennolla ja Kanootti kisaisemmalla.
Volvospede
11.08.2017, 18.38
Miksei dudeen mahdu 27,5" kiekot?
Niin, miksei? Vetäähän se 29+ setinkin?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Yhteensopivuudesta mitään tietämättä, voisko kuitenkin olla kyse siitä että Trekkiin saa halutessaan ostohetkellä nuo 27,5"-kiekot 26" sijaan?
Trek Farley 5 vm 2018 on 27,5" kiekoilla. Enpä ole nähnyt, että voisi ostohetkellä toisin valita.
Ok. Jäänyt vain mieleen että kaveri sai ainakin Suvalassa pari vuotta sitten valita kummilla 9.6 Farley tulee.
Blackborow
13.08.2017, 21.28
Gnarwhalit on vähän ihme valinta ensiasennusrenkaiksi. Haluavat vissiin jälkimarkkinoilla myydä Barbegazit Farley 5 kuskeille.
Talvirenkaana gnarwahl minusta parempi: harvempi kuvio, niin ei mene lumesta tukkoon kuten barbet. Nastoituskin onnistuu gnarwahleille. Liekö se ajatuksena taustalla (läski talviajoon)?
Kuivan kelin ajosta ei ole kokemusta gnareilla. Barbet tietysti hyvät yleiskumit.
H. Moilanen
14.08.2017, 12.48
Miksei dudeen mahdu 27,5" kiekot?
Niin, miksei? Vetäähän se 29+ setinkin?
Plussa -koossa varmaan mahtuu, mutta 650b läskikumin suurempi ulkohalkaisija aiheuttaa ongelman.
Blackborow
14.08.2017, 13.07
Plussa -koossa varmaan mahtuu, mutta 650b läskikumin suurempi ulkohalkaisija aiheuttaa ongelman.
Canyoniin mahtuu Bud ja Lou niin mahtuu myös 27,5" renkaat mitä markkinoilla.
H. Moilanen
14.08.2017, 13.35
^Onko noista halkaisijoista olemassa jotakin taulukoitua tietoa? 650b -kumien osalta siis...
Blackborow
14.08.2017, 14.47
En ole ainakaan nähnyt.
Kyllä canyoniin 27.5 barbegazit ainakin sopi mitä muutaman tuhanne viime syksynä/ Alkutalvena ajoin. Nykyisessä dudessa nyt 27.5 hodagit bluton kanssa.
Onko kokemuksia tai muuten antaa vinkkejä millainen pyörä on SUP X-fat, jota Suomen urheilupyörä myy?
Ekaa fattiä ostamassa ja SUP tuli eteen. Olen aiemmin katsellut Scoopin Singleä tai fattyä, Feltin DD30 jaTrek Farley 5 (2018).
Xxl:n White poistui listasta kun runkokokoa ei ole enää saatavilla S-koossa.
Onko kokemuksia tai muuten antaa vinkkejä millainen pyörä on SUP X-fat, jota Suomen urheilupyörä myy?
Kait se ihan ok fillari on mutta hintaa on liikaa. Suomessa kasaaminen ja suunnittelu on ilmeisen kallista. Ohan ne polenki pyörät kalliita.
scoop singlen nuista vaihtoehdoista ottasin. Renkaat siitäkin silti joutuu vaihtaan ja hinta nousee +200€ eli samalla tasolle ku trek ja felt.
Singleä tosin ei taida ihan heti saada. Ennakkotilauksena vasta
Mulla trekin farley 2018.
Piti ostaa sellanen kun köyhällä ei oo varaa ostaa paskaa. XXL:n whitet ihan kelpo alotuspyöriä mutta vaihteistot yms. kestävyydeltään vähän kysymysmerkkejä.
En ole Trekkiä katunut hetkeäkään. On saanut osakseen huomiota tarpeeksi ja täydellinen läski. Istuu mulle kuin hanska käteen.
Volvospede
15.08.2017, 10.34
scoop singlen nuista vaihtoehdoista ottasin. Renkaat siitäkin silti joutuu vaihtaan ja hinta nousee +200€ eli samalla tasolle ku trek ja felt.
Singleä tosin ei taida ihan heti saada. Ennakkotilauksena vasta
Verkkokauppafillari vaikka sais oikean pyörän fillarikaupasta samaan loppuhintaan?
Verkkokauppafillari vaikka sais oikean pyörän fillarikaupasta samaan loppuhintaan?
Voi sen fillarikaupastiki ostaa jos se sun mielestä jotenki tekee siitä paremman. Minä en tuijota merkkiä vaan osia. Ja kokemusta on silverbackistä ja ostasin uusiksi.
Muistutan kuitenki siitä canyonista (https://www.canyon.com/fi/mtb/dude/2017/dude-cf-8-0.html) jos sporttiläskiä kaipaa. Sattuu osumaan hintahaitariin.
XXL:n whitet ihan kelpo alotuspyöriä mutta vaihteistot yms. kestävyydeltään vähän kysymysmerkkejä.
Onks Pomppukeppitehtaan(tm) GX paskaa?
Marsusram
15.08.2017, 12.16
Lienee kyse väärinkäsityksestä (mielikuva?). Voimansiirto on jo tuon tasoisissa vakiokamaa, joka kestää noissa siinä kuin kalliimmissakin.
Kysymysmerkki on yleensä takanavan vapaarattaan ja laakeroinnin kohdalla. Varaosien saatavuus takanapaan kannattaa varmistaa kun läskiä hankkii. OEM takanavat kannattaa jättää pyörän kanssa kauppaan.
Myös keskiölaakeri joutuu läskipyörässä koville, mutta on yleensä standardi kulutustavaraa. Eksottisempia kannattaa välttää.
Kiekkojen paino ja tubeless valmius on yleensä halvemmissa heikompi. Jarruina niissä on aloitustason hydraulisia, joiden riittävyys riippuu kuskista.
H. Moilanen
15.08.2017, 12.51
Kyllä canyoniin 27.5 barbegazit ainakin sopi mitä muutaman tuhanne viime syksynä/ Alkutalvena ajoin. Nykyisessä dudessa nyt 27.5 hodagit bluton kanssa.
Seison korjattuna. Eli Trekin hehkutus 27.5" mittavista eduista on silkkaa soopaa, jos kerran kehämitta on luokkaa sama perinteisen 26" kanssa.
Hinta huomioiden kyseessä on varsin oivallinen osasarja. Sokkotestissä en pysty sanomaan tuntuman perusteella eroja GX, X1 ja X01 sarjojen välille. Kestävyydestä paha sanoa oikeastaan mitään, kun olosuhteiden vakiointi on mahdotonta. GX -pakka on minulla kestänyt sen verran hyvin, etten ole viitsinyt edes ajatella kalliimpia pakkoja.
OEM takanavat kannattaa jättää pyörän kanssa kauppaan.
Mikä tahansa OEM kampe on riski ostajalle, eli en tekisi tästä pelkkää takanavan ongelmaa. Takanapakin on vaihdettavissa jos pahin tapahtuu.
Myös keskiölaakeri joutuu läskipyörässä koville, mutta on yleensä standardi kulutustavaraa.
Tätä en kyllä allekirjoita. Keskiö kestää oikein asennettuna ihan siinä kuin muidenkin pyörien keskiöt. Väärin asennettuna ne(kään) ei yllättäen kestä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50255-Los-GueRavas&p=2698190#post2698190
Tuolla oli jotain mittatuloksia renkaiden halkaisijoista, mutta ei mainintaa lähteestä.
Blackborow
15.08.2017, 13.07
Mulla on sekä 26" kiekot että 27,5" kiekot. Nappulasta mitattuna käytännössä saman korkuiset kuin 27,5" Barbegazit. Korkeintaan millien ero. Rungosta mitattuna Barbegazi on korkeampi.
Miten "oikea pyörä" määritellään? Onko Canyonit myös vain "verkkokauppafillareita"?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/65554/jhjbx/Silverback-Scoop-Single-2018-fatbike-sininen-XL
http://www.pyorasuvala.fi/fatbike/trek-farley-5-2018
- Scoop Single 1399 e, Trek Farley ennakkohinnalla (liekö enää voimassa?) 1599 e. Eroa siis vähintään 200 e Scoopin hyväksi.
- Molemmissa alumiinirunko ja hiilikuitukeula
- Molemmissa läpiakselit edessä ja takana
- Geometria on molemmissa ilmeisesti enemmän kisa- kuin retkeilyhenkinen
- Trekissä 1x10 Deore (vaihtaja & vivut M6000, takapakka HG50), Singlessä 1x11 (vaihtaja XT, vivut ja takapakka SLX)
- Trekissä takapakka 11-42, Singlessä 11-46. Trekissä eturatas 28-piikkinen, Singlessä 30-piikkinen. Välitykset menee siis kohtalaisen lähelle toisiaan, mutta Singlessä on yksi vaihde enemmän.
- Molemmissa Race Face Aeffect -kammet
- Keskiö Trekissä PF121, Singlessä BSA90. Korjatkaa jos menee väärin, mutta Trekissä on pressfit, jotka kai perinteisesti ovat tiukkoja toleransseista.
- Trekissä KMC:n ketjut, Singlessä Shimano (105)
- Trekissä SRAMin Level-jarrut, Singlessä Deoret (M6000). En osaa verrata kummat paremmat tai huonommat.
- Molemmissa SUNringlé Mulefut 80 SL -vanteet. Mutta Evanscyclesin mukaan Trekissä pitää ostaa erikseen tubeless-venttiilit, Singlessä ne tulee mukana.
- Trekissä omat Bontrager-navat, Singlessä Mulefutin. En osaa asettaa näitä paremmuusjärjestykseen. Molemmat lienee ihan hyvät.
- Trekissä Gnarhwalit, Singlessä Bulldozerit. Näissä Trek vienee voiton, mutta 200 e hintaerolla Singleen vaihtaa Jumbo Jimit tai Budin ja Loun. Ja Suuren fatbike-rengaskeskusteluketjun perusteella Gnarhwalitkin on aika monella menneet vaihtoon, joten myös Trekin omistaja voi päätyä rengaskauppaan. Singlessä myös pikkasen leveämmät kumit, joskaan ilmeisesti nimellisesti 4,7" Bulldozer ei oikeasti ole noin leveä.
- Single painaa 14,5 kg (2017-malli, 2018-mallista en löytänyt tietoa). Trekin painosta ei tietoa.
Vuosi sitten päädyin ostamaan Silverback Scoop Singlen. Kuten hcfreak, myös minä ostaisin uudestaan. Silloin tein vastaavanlaisen osavertailun Scoopin ja muutaman muun pyörän välillä, enkä vain mitenkään keksinyt miten "oikea merkkipyörä" olisi parempi. Kalliimpia ne kyllä olivat, etenkin kun vuosi sitten Scooppia sai ennakkohintaan 1199 e.
Lukemani perusteella Silverbackin takuuhuollot toimivat, eikä niissä ole tarvinnut tapella typeryyksistä (vrt. XXL:n Whitet, joista on runkoja murtunut ja takuukorjauksesta on kieltäydytty koska satulatolppa olisi ollut muka liian korkealla, vaikka omistajien mukaan on ollut tukevasti maksimiviivan paremmalla puolella). Vikoja Scoopeissakin toki ollut, ja asianomaisen keskusteluketjun mukaan myös runkoja on takuuseen korvattu. Vertailun vuoksi, ostin oikeasta fillarikaupasta Cannondale Caadx:n 2,5 vuotta sitten. Siitä on takuuseen kaksi kertaa korjattu naksuvaa keskiötä, ja taas se naksuu. Takuuaika on mennyt umpeen, joten en tiedä saisiko sitä vikaa enää korjattua myyjän piikkiin, ainakaan tappelematta (kuluttajasuojahan kai lähtee siitä, että tyyppiviat on korjattava, ja kaksi kertaa takuuseen mennyt vika viittaa aika vahvasti tyyppivikaan).
Miten "oikea pyörä" määritellään?
Nopein Läski on paras. Pätee retkeilyyn, nautiskeluun ja kisailuun.
Nopein Läski on paras. Pätee retkeilyyn, nautiskeluun ja kisailuun.
Tähän ei ole lisättävää. Hyvin tiivistetty! [emoji4]
Seison korjattuna. Eli Trekin hehkutus 27.5" mittavista eduista on silkkaa soopaa, jos kerran kehämitta on luokkaa sama perinteisen 26" kanssa.
.
Lieneekö tuo ihan sopaa etujen suhteen on? Se pitää jokaisen itse kokeilla. Mielestäni erittäin toimiva koko varsinkin talvi käytössä.
Mitä 27,5 koossa jää kaipaamaan on jumbojimin rullaus.
Kooltaan barbegazi 27.5" on isompi kuin jumbojim 26×4.8, mittana bluto keula toinen sopii toine ei.
Kovempi kyyti tuon koon renkaissa on verraten perinteiseen 26".
AndersJarryd
15.08.2017, 23.52
Ekaa fattiä ostamassa ja SUP tuli eteen. Olen aiemmin katsellut Scoopin Singleä tai fattyä, Feltin DD30 jaTrek Farley 5 (2018).
Xxl:n White poistui listasta kun runkokokoa ei ole enää saatavilla S-koossa.
Olin pari viikkoa sitten samassa tilanteessa ostamassa ekaa fättiä. Vaihtoehdot oli samassa hintaluokassa ja Felt DD30 oli yksi vaihtoehdoista. Kattelin myös sup x-fattia mutta suurin runkokoko oli mulle siinä rajoilla. Onneksi sain koeajaa kaverin kaverin canyon dudea aiemmin joten valinta oli lopulta helppo. Minulla ei tietysti ole vertailukohtaa mutta olen dudeen tosi tyytyväinen, on ketterä maastossa ja kiihtyy hyvin. Välitykset riittää siirtymillä ilman etuvaihtajaakin. Suosittelen!
Volvospede
16.08.2017, 00.16
Kyl mä luottaisin sen trekin runkoon aika lailla enemmän kuin silverbackin ja pyöräliikkeessä on useinmiten parempaa teknistä osaamista kuin verkkokaupassa(pyörien suhteen) Onkos sen silverbackin geometriatietoja jossain? kovin pystyltä näytti keula kuvien perusteella? verkkiksen sivuilla sanotaan että kuvien yhteydessä on geometriatiedot, mutta ei ainakaan mun selaimella näy mitään.
Jokatapauksessa osia saa vaihdeltua aika helposti vaikka oliskin jotain epäkuranttia kamaa, mut jos runko on kehno, niin kokonaisuus on kehno. En väitä että silverbäkki on kehno, mutta varma tieto on että trekki ei ole kehno. Mulla oli semmonen ja se oli hyvä. :-)
H. Moilanen
16.08.2017, 10.48
Lieneekö tuo ihan sopaa etujen suhteen on?
Markkinointipuheissa 27.5 rullaa helpommin esteiden yli. Tähän faktoriin vaikuttaa vain kehämitta, joka onkin sitten ~sama.
Volvospede
16.08.2017, 11.13
Markkinointipuheissa 27.5 rullaa helpommin esteiden yli. Tähän faktoriin vaikuttaa vain kehämitta, joka onkin sitten ~sama.
Mä muistan että ne trekiltä kehui (tai sitten se oli harrastajien tulkintaa) että yhtä hyvin menee esteiden yli, mutta rullaa paremmin ja rengas muljuaisi vanteella vähemmän kuin korkeampi kylkinen 26" rengas.
Mä tykkään mahdollisimman isosta ilmatilavuudesta, siksi mielummin 26" mun käyttöön.
Mulla trekin farley 2018.
Piti ostaa sellanen kun köyhällä ei oo varaa ostaa paskaa. XXL:n whitet ihan kelpo alotuspyöriä mutta vaihteistot yms. kestävyydeltään vähän kysymysmerkkejä.
En ole Trekkiä katunut hetkeäkään. On saanut osakseen huomiota tarpeeksi ja täydellinen läski. Istuu mulle kuin hanska käteen.
Mitä olet tykännyt gnarwahl renkaista?
J.Kottenberg
16.08.2017, 20.48
Noi on tietysti paljon makuasioita, mutta itsellä oli vähän aikaa 27.5" kiekot 3.8" Hodageilla ja ainakin minä tykkäsin enemmän 26" kehistä 4.8 LS Jumbojimeillä. Mukavammat oli 26" JJ:llä ajella ja ylitti esteet ainakin yhtä hyvin ellei paremmin kuin 27.5" Hodageilla.
Eikös se Trekin markkinapuheiden mukaan 27,5" antanut suuremman kontaktipinnan ja sitä myötä paremman pidon?
https://youtu.be/x3lcRm15wbw
Näin teoriassa.
Kyllä se 27.5 Barbegaz on korkeampi/laajempi ku mikään 26sen kehällä oleva rengas.
Rullaa paremmin epätasaisella ja alamäessä todella vakaa.
27.5 rungossa on monta hyvää puolta ja aina siihen saa 26 jos haluaa.
Volvospede
16.08.2017, 22.28
2XL lienee korkeempi.
Paksupolkija
16.08.2017, 23.12
Nyt löytyi ulkonäöllisesti hieno pyörä. Liekkö Dudessa kuitenkin edelleen hinta/laatu parempi? Paino samaa luokkaa. Emäputken ja alaputken massiivisuus tekee paljon ulkonäölle plussaa. Onhan tuolla myynnissä tuo reippaasti kalliimpikin 9,6kg läski :)
https://best-bike-parts.de/Kubis-bigbub-neon-XT-Carbon-Fat-Bike#&gid=1&pid=4
https://best-bike-parts.de/media/image/product/14624/md/kubis-bigbub-neon-carbon-fat-bike-26-xt-2x11-mulefuet-80sl-rh-50cm-127kg~2.jpg
(https://best-bike-parts.de/Kubis-bigbub-neon-XT-Carbon-Fat-Bike#&gid=1&pid=4)
Tarvitsisi hyvin palvellut Trek Stache vaihtaa muhkumpaan kun sillä jää pahimmat paikat ja talvikelit ajamatta. Omat ajot on pääasiassa lähiretkeilyä metsäpoluilla ja risukoissa sekä satunnaisia pitempiä useamman päivän retkiä. Ehdotuksia pyörästä mikä kestäisi ympärivuotista käyttöä ja pärjäisi tunkkaamatta vähän haastavammissakin paikoissa?
29+ jälkeen en mielellään luovu korkeiden kehien eduista ja täysläskiä kokeillessa vähän tökki tasaisella pohjalla tehoton "lyllertävä" eteneminen mikä ei oikein paineitakaan säätämällä lähtenyt. (Tottumiskysymys?) 650b-fatti vaikuttaa näiden takia kiinnostavalta kompromissilta, mutta Trek ei ilmeisesti Suomeen kauhean montaa vaihtoehtoa ole tuomassa? (Ainakaan sellaista johon mahtuisi joustokeula jos semmoisen myöhemmin haluaa?) Tai jos kasaa itse, saako noita 650b-läskien kiekkoja tai vanteita ylipäätään mistään erikseen?
Google löytää:
http://lundberg247.fi/product_details.php?p=1608
Mcarbonilta 65mm leveää kuitukehää saatavilla myös. Tuo sopivasti pyöreyttä renkaaseen ja suojaa vanteelle.
27,5x3,8" mahtuu blutoon. 27,5x4,5" mahtuu taasen manitoun mastodoniin.
3,8" kumilla pärjännyt kesän, talveksi jäykkä keula ja 4,5". Trek Farley 5 2018 siis sopisi tarpeisiisi ainakin aihiona, jos ei sitten vakio-osat riitä.
Juu 2018 farley näyttää kyllä aika ylivertaiselta hinta- laatusuhteeltaan, vaikka tuo mastodon ei ilmeisesti siihen sovikaan.
Taitaa sen option ja muutaman taakkatelineen paikan hinnaksi tulla vähän liikaa jos osista kasaa.
Kiitos vinkkejä antaneille. Päädyin hommaamaan DD30 :) Sitä tunnutaan kehuneen ja sellaista olen vuokraamossa kokeillut.
Paksupolkija
07.09.2017, 12.17
Juu 2018 farley näyttää kyllä aika ylivertaiselta hinta- laatusuhteeltaan, vaikka tuo mastodon ei ilmeisesti siihen sovikaan.
Taitaa sen option ja muutaman taakkatelineen paikan hinnaksi tulla vähän liikaa jos osista kasaa.
Korkeampi alalaakeripesä Crown race tms haarukkaan, niin mahtunee hyvin ja hiukan loivemman keulan samalla.
Pieni kokemus löytyy Farley EX 8 ja tuntui ne ensiasennus Hodagit aika tuhnuilta kovalla alustalla. Tuota kun ei saa 2018 mallina enää Euroopasta, niin pitäisi vissiin metsästellä talvella 2017 19,5 kokoinen jostain päin. Oli se muuten aivan loistava ja paino ei kyllä tuntunut yhtään negatiiviselta. Hiukan oli huono keulimaan, mutta pääsee sillä yli helposti kaikesta pikku nypäytyksellä. Kesäkäytössä 29x3.00 kumein voisi olla aika tykki peli. Mastodontilla tuosta saisi aika messevän 27,5x4,5 kumein myös.
Ei taida olla läskejä myynnissä missä ois valmiina mastodon tai wren? 1500-2500€ haarukassa.
Rockshox pitää aika monopoli asemaa
Jenkeistä käyt hakeen 2018 Farley 7 :)
https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain-bikes/fat-bikes/farley/farley-7/p/1064000-2018/?colorCode=red
H. Moilanen
07.09.2017, 14.40
...tuntui ne ensiasennus Hodagit aika tuhnuilta kovalla alustalla.
Tuhnuilta? Avaa määritelmää tuhnu.
Rockshox pitää aika monopoli asemaa
Money talks.
Paksupolkija
08.09.2017, 09.33
Tuhnulta tuntui eli huonohko rullaavuus kovalla alustalla. Pitoa oli reilusti.
Eihän sitä fläsällä muutenkaan viihdy kovalla alustalla määräänsä enempää :D
H. Moilanen
08.09.2017, 12.28
Hodag on perstuntumalla sanottuna lähes Jumbo Jimin tasoinen rullaavuudeltaan. JJ puolestaan on testatusti rullaavin läskirengas. Rengaspaineen ohella kehän paino ja mahdollinen sisärengas vaikuttaa rullaavuuden tunteeseen oleellisesti. Mulefut ei ole mikään erityisen kevyt kehä...
Tavoitteena hankkia läskipyörä vaimolle, pituus 167cm. Ainoa kriteeri on ettei ole punainen, oranssi menee pakon uhalla,jos ei ole muuta tarjolla. Hintaluokka max 1350€. White ei oikein kiinnosta, uusi kona wo ei käy värin takia, joten silverback vissiin ainoa vaihtoehto, jos löytyy S-kokoa. Trekki menee kalliiksi. Turkoosi tai sininen paras väri!
Naiset ostoksilla :rolleyes:
Ihan sama mitä romua kuha väri on kohillaan
Cannondale fat caad 3 (http://www.cannondale.com/International/bike/Productdetail?Id=011533c4-2e63-4a49-b51e-3b49dbb9200d) ois turkoosi mut ei löydy ainakaan verkosta S-kokosena ja felt dd30 2016 (http://www.feltbicycles.com/Global/2016/Bikes/mountain/fat-bike/dd-30.aspx) sinisen.
TheMiklu
16.09.2017, 11.02
Turkoosi tai sininen paras väri!
Silverbäkillä oli tosian 2017 mallistossa petroolinsinisenä Scoop Singleä. 2018 väritys on vähä muuttunut:
https://www.sporton.fi/epages/sporton.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2015041706/Products/335226
2018 Delight näkyy olevan myös petroolinsininen mutta osat on vähä mitä sattuu.
Fillarihemmo
20.09.2017, 14.43
Tavoitteena hankkia läskipyörä vaimolle, pituus 167cm. Ainoa kriteeri on ettei ole punainen, oranssi menee pakon uhalla,jos ei ole muuta tarjolla. Hintaluokka max 1350€. White ei oikein kiinnosta, uusi kona wo ei käy värin takia, joten silverback vissiin ainoa vaihtoehto, jos löytyy S-kokoa. Trekki menee kalliiksi. Turkoosi tai sininen paras väri!
Bikediscountissa oli jotain tarjouksia, oli myös sininen pyörä.
Sanokaappa onko trail läskiä olemassa? Gummia pitäis mahtua 4.8'' jumbot. Farley huippu, mutta aika xc. No eipä silti, ois kiva tietää, jos joskus vaitaa :-)
nivelrikko
22.09.2017, 21.56
Sanokaappa onko trail läskiä olemassa? Gummia pitäis mahtua 4.8'' jumbot. Farley huippu, mutta aika xc. No eipä silti, ois kiva tietää, jos joskus vaitaa :-)
Pole Taigassa on ainakin hieman poikkeava geometria.
https://www.polebicycles.com/bicycles/cross-country/taiga-sand/?
Farley ex?
Sanokaappa onko trail läskiä olemassa? Gummia pitäis mahtua 4.8'' jumbot. Farley huippu, mutta aika xc. No eipä silti, ois kiva tietää, jos joskus vaitaa :-) Kona Wozo ( http://www.konaworld.com/wozo.cfm ) vois olla sellainen. Mulla on ollut toi 2017-malli ajossa muutaman kuukauden ja on hauska. En ole orkkisrenkaita vaihdellut, mutta säädettävät dropoutit on takana ja luulisin et 4,8" mahtunee taakse.
Viimetalvena oli vertailussa kuitufarley ja tuo Wozo. Ero oli oikeasti valtava, farley vei 100-0 konaa polkemistehokkuudessa, herkkyydestä, hauskuudessa yms. Yllätyksenä konan runko tuntui joustavan enemmän ja se oli "pehmeämpi" ajettava, vaikka trekissä oli kuitutolppa.
Yllätyksenä konan runko tuntui joustavan enemmän ja se oli "pehmeämpi" ajettava, vaikka trekissä oli kuitutolppa.
Ei kait se yllätys ole ku WoZo:ssa on joustohaarukka
Boostikas
30.09.2017, 15.18
160cm pitkälle Vaimolle tässä koittanu ettiä kelpo pyörää mahdollisimman halvalla. Tälläset oon löytäny vaihtoehdoiksi:
https://www.bikeshop.fi/Kona-Wo/ekauppa/pKOWO/
https://www.fatbike24.de/products/SALE/Felt-DD-30-Fatbike-2016.html
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/56151/jhhxq/Silverback-Scoop-Fatty-2018-fatbike-oranssi-S
https://www.cyclestore.co.uk/kona_wo_fat_bike_2016-ID_67560
http://www.fillaritori.com/topic/93209-spessu-fatboy/
Osaatteko suositella mikä näistä kannattais ostaa?
Silverbackissä paskat renkaat. Muissa jumbo jimit.
Fillaritorin fatboysta ei tiiä että onko nuo kevennykset kiinakuitua vai jotai laadukasta. Kuitit ainaki kannattee kysyä ettei oo virosta käännetty peli.
Aika samantasosia on fillarit että ehkä parempi konsultoida vaimoa. Haluaako 1x10 heikommilla jarruilla vai 2x10 paremmilla jarruilla. Ja mikä väri miellyttää :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.