PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fat bike eli läskiä haussa

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17

Villetre
01.10.2017, 11.07
Wozo kun oli itsellä koeajossa niin eniten häiritse verrattain matalalla kulkeva keskiö.. Kammet kynsi maata kokoajan.

V
09.10.2017, 13.35
Jaa, täälläkö saa kysellä mikä fatbike minulle?

Oisko suosituksia fatbikestä? mahdollisimman leveät renkaat pitäisi olla, budjetti 1500e

Kuskilla pituutta 190cm ja painoaki 110kg jos sillä on merkitystä?

Vai onko fatbike se oikea ympärivuotiseen työmatkaan ja haaveena ois innostua ajeleen myös poluilla yms reiteillä? Ja ei ole mitään vauhtiajoa nyky kunnolla.

Markku Liitiä
09.10.2017, 15.40
...mahdollisimman leveät renkaat pitäisi olla...

Vai onko fatbike se oikea ympärivuotiseen työmatkaan...

Juu, etenkin jos työmatka on alusta loppuun asfalttia ja alla mahdollisimman leveät renkaat! :D:D (sarkasmia, siis)

Oikea pyörä ympärivuotiseen työmatkaan on jäykkäperäinen 29-maasturi, jos minulta kysytään. Läskipyörä on tiettyihin oloihin vallan mainio, mutta se ei ole Jeesus, kuten entinen työkaverini sanoisi.

Tomy
09.10.2017, 18.55
Oikea pyörä ympärivuotiseen työmatkaan on jäykkäperäinen 29-maasturi, jos minulta kysytään. Läskipyörä on tiettyihin oloihin vallan mainio, mutta se ei ole Jeesus, kuten entinen työkaverini sanoisi.

+1

J.Kottenberg
09.10.2017, 19.21

Kyllä. Varsinkin jos ei ole tarkoitus talvisin aktiivisemmin ajaa maastossa ei läskiä välttämättä kannata hankkia.

29+ jäykkäperä hyvällä joustokeulalla ja esimerkiksi 40mm kehillä, jolloin talvella voi käyttää vaikka svalpen ISP:tä ja sulan maan aikana 2.8-3.0" kumeja voisi olla oma valintani monipuoliseksi pyöräksi.

mahead
09.10.2017, 19.24
Jaa, täälläkö saa kysellä mikä fatbike minulle?

Kylläpäs vain.

Oisko suosituksia fatbikestä? mahdollisimman leveät renkaat pitäisi olla, budjetti 1500e

Trek Farley 5 2018 voinee tuurilla jossain mennä budjettiin, ja helposti sitten Verkkokauppa.comista Silverback Scoop Single 2018 (taitaa olla pikku alessakin paraikaa). Imo, en usko että Trek on hintaeronsa edestä parempi, mutta ei mulla oikeaa tietoa ole. Livenä nähtynä nuo Trekin 4,5" & 27,5" -renkaat on kyllä aika asialliset.

Silverbackin saa joustokeulallakin vielä budjettiin, joskaan en tiedä kannattaako siihen panostaa ennen kuin tietää syttyykö lajiin kiinnostusta.

Runkokokoihin en ota kantaa, mutta molemmista taitaa isoja kokoja löytyä ihan hyvin.

Vai onko fatbike se oikea ympärivuotiseen työmatkaan ja haaveena ois innostua ajeleen myös poluilla yms reiteillä? Ja ei ole mitään vauhtiajoa nyky kunnolla.

No ei se nyt ainakaan pahasti vikaan mene, jos toki muitakin mielipiteitä on. Riippuu toki minkälaista maastoa työmatkasi on ja onko ok että läskillä matka taittuu todennäköisesti pikkasen hitaammin kun jollain toisella pyörällä. Ja jäykkäperäisiä maastopyöriä ne läskitkin yleensä on, mitä nyt renkaat on vähän leveämmät kuin joissakin toisissa. ;)

Ittelläni vaihtui vuosi sitten cyclocross läskipyörään työmatkakulkineena. Aiemmin se oli hitaampi vaihtoehto, mutta konttorin muuton vuoksi cyclon nopeusetu hävisi kun läskillä pääsee polkuja pitkin suoraviivaisemmin.

V
10.10.2017, 01.35
Kiitoksia kommenteista, ei tämä ainakaan valintaa helpota :) ehkä se fatti ei kuitenkaan ole se oikea, vaikka se houkuttelisikin hankkia.

Trekkiä jostain syystä itsekin olen tässä katsellut..

mahead
10.10.2017, 01.40
Jollet ole vielä lukaissut, niin kannattaa vilkaista tämä: http://rahkamuija.blogspot.fi/2014/08/maastopyora-harkinnassa-aloittelijan.html?m=1 . Tuon avulla saattaa paremmin hahmottaa mitä itse asiassa haluat.

Antza44
10.10.2017, 09.13
Kiitoksia kommenteista, ei tämä ainakaan valintaa helpota :) ehkä se fatti ei kuitenkaan ole se oikea, vaikka se houkuttelisikin hankkia.

Trekkiä jostain syystä itsekin olen tässä katsellut..
Hanki Fätti, jos se kiinnostaa. Se toimii ihan hyvin yleisajossakin. Enemmän menet vikaan, jos hankit jonkun mikä ei itseä houkuttele. Trekin 2018 vakio 27.5"/4.5" on sitten melkoiset traktorinrenkaan yleisajoon, mutta pääseehän niilläkin.

Antza44
10.10.2017, 09.18
Kyllä. Varsinkin jos ei ole tarkoitus talvisin aktiivisemmin ajaa maastossa ei läskiä välttämättä kannata hankkia.

29+ jäykkäperä hyvällä joustokeulalla ja esimerkiksi 40mm kehillä, jolloin talvella voi käyttää vaikka svalpen ISP:tä ja sulan maan aikana 2.8-3.0" kumeja voisi olla oma valintani monipuoliseksi pyöräksi.2.25" ISP on kyllä tuossa kombossa todella epäoptimi. Todella litteä profiili=kanttipito surkea, ei suojaa vannetta yhtään, jos maastossa ajaa. Yleensä, kun siellä nastoja tarvitsee tarvii myös vanne suojaa kiviltä. Järvenjäällä ja kelvikäytössä ajaa asiansa, mutta ei optimi profiili sinnekkään.

J.Kottenberg
10.10.2017, 10.15
No mä nyt en oikein edes tiedä mikä/mitkä on optimeja. Sitä tulee käyettyä mitä käsiin osuu. Viime talvena tuli ajeltua 50mm vanne-45nrth Nicotine 2.35 kombolla kaikenlaisilla poluilla. Viime talvihan oli siinä mielessä hankala että lunta oli niukasti joten kivet oli hyvin esillä. Ehkä oli hyvää onnea tms mutta ei kehiin juurikaan osumia tullut. Nastoja sitten irtosikin aika paljon.

zeppo
10.10.2017, 13.09
Antzan kanssa samoilla linjoilla, kyllä fätti toimii ihan hyvin yleispyöränä. Puolitoista vuotta ollut Farley Hodageilla käytössä (talvella minionit nastoilla) ja ajo on ollut 50% - 50% kelviä ja maastoa. Joka ikinen työpäivä poljen 10km suuntaansa, pari-kolme kertaa viikossa tulee sitten työmatkavenymisiä mennessä ja palatessa. Olen pyörään ja sen käyttömukavuuteen todella tyytyväinen, en kaipaa vähääkään toista pyörää jolla pääsisi kenties kevyemmin liikkumaan. Liikuntaahan tämä on eikä liikkumisen optimointia.

Pipo
10.10.2017, 13.48
Läskit on ihan jees... mutta yleispyöräksi hankittuna tuppaa käymään niin että on taas kohta yksi todella vähän ajettu läski myynnissä fillaritorilla...

hcf
10.10.2017, 14.04
Nojaa. Veikkaan että ne on niitä rapakuntosia jotka myyvät heti.
Itse en sitä nopeus/kuormittavuus eroa edes huomaa jäykkäperän ja läskin välillä. Kuhan läski on rullaavilla renkailla ja pikkusen isommilla paineilla ku minimi.
Läskillä vaan on paljon hauskempaa ajaa. Fiilistelyä! Ja tulee kurvattua heti polulle ku ei haluta mennä vielä kotiin

Antza44
10.10.2017, 14.06
Läskit on ihan jees... mutta yleispyöräksi hankittuna tuppaa käymään niin että on taas kohta yksi todella vähän ajettu läski myynnissä fillaritorilla...Tai sitten sen takia, että kuitu kuume iskee;).

J.Kottenberg
10.10.2017, 15.27
No kyllähän läski on ilman epäilyjä se yleispyörä no. 1 jos pitää pystyä kaikenlaisissa paikoissa ja aikoina ajella, missä nyt yleensäkään voi ajaa. Mutta tuossa edellä puhuttiin työmatkasta. Aika harvoin työmatka on maastoajoa. Tai merkitävämmin sisältää maastoajoa. Mutta jos tosiaan vähänkin isompi osa on maastoa ja vieläpä ympäri vuoden on tarkoitus ajaa niin läskipyörä on kyllä hyvä. Ja vaikka nastakumit vähän maksaakin, niin kyllä ne useamman vuoden kestääkin sitten. Eikä läski sulan maan aikana esimerkiksi svalpen jumpojimeillä varustettuna vaadi kuntoa sen enempää kuin 29er:kään.

Mutta mutta, ei läskiä saa liikaa hehkuttaa. Läsähtää äkkiä läskiuskovaiskortti pöytään. Se on nähty. Parempi kun vähän varauksella suosittelee;-)

OKS
10.10.2017, 18.32
Mutta mutta, ei läskiä saa liikaa hehkuttaa. Läsähtää äkkiä läskiuskovaiskortti pöytään. Se on nähty. Parempi kun vähän varauksella suosittelee;-)

Niinpä, siis suosittelen läskiä vähän varauksella. ;)

Kyrdis
10.10.2017, 19.18
Kyllä läski käy joka paikkaan. Eniten ihmettää nämä ketä pistää läskiin 29+ renkaat ja vanteet. Vanteista tulee painavammat ja renkaat rullaa huonommin kuin jumbot.... Mikä idea.En tiedä onko tarkoitus vain trollata, mutta noin kait se on jos se foorumilla todetaan

NoordMan
10.10.2017, 19.59
...Mikä idea...DT Swiss BR 2250 DT:n 350 navoilla + kevein mahdollinen rengas JJ 4.0 LS yht.4435 g. Easton Arc 45 samat navat + Bontrager Chupacabra 29x3.0 yht. 4030 g. Rullaavuudesta sulla on varmaan omakohtaista kokemusta, tai ainakin pitää olla ennenkuin kyseenalaistat muiden valintoja.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

J.Kottenberg
10.10.2017, 21.51
^ Kyllä. Ja laittamalla vaikkapa WTB Rangerit alle, putoaa paino vielä vähän lisää. Ja WTB:n Rangerit esimerkiksi myös rullaa kyllä niin hyvin, että paino- ja rullausperusteilla ei 29+ kiekkojen hankintaa minustakaan voi mollata.

Poy
10.10.2017, 22.35
...Mikä idea...DT Swiss BR 2250 DT:n 350 navoilla + kevein mahdollinen rengas JJ 4.0 LS yht.4435 g. Easton Arc 45 samat navat + Bontrager Chupacabra 29x3.0 yht. 4030 g. Rullaavuudesta sulla on varmaan omakohtaista kokemusta, tai ainakin pitää olla ennenkuin kyseenalaistat muiden valintoja.

Ja paljonko noilla plussa vanteilla ja renkailla on hintaa, että meneekö edes kysyjän budjettiin?

NoordMan
10.10.2017, 22.51
OT:ksi tämä meni jo aikaa sitten... Olet oikeassa, ei mene budjettiin oli pyörä mikä hyvänsä. Pahoitteluni. Mutta yleispyöräksi uskallan läskiä suositella.

Antza44
11.10.2017, 09.20

Lähetetty minun E5603 laitteesta TapatalkillaLisäksi 29"/3" saadaan aika huomattavasti isompi ulkohalkaisija, kuin 4" JJ. Lisäksi 29+ ohjauskäytös on aikas paljon miellyttävämpi, kuin leveillä läskikumeilla.

Minullakin 29+ Minion DHF etukumi painaa hitusen enemmän, kuin lite 4" JJ, mutta eihän tuo vertailu olekkaan reilu. Sitten kun verrataan ominaisuuksiltaan vastaavaan Budiin eroa onkin se 500g 29+ eduksi.

Läskikumeilla=läskillä (Dude) ajot on nykyään lähinnä polkujen aukomiskelit talvella 29+ Stache hoitaa muut kelit. 4 Vuotta tulikin pelkästään eri läskeillä ja kumikomboilla ajeltua ja voisihan sitä ajaa edelleenkin pelkästään läskillä, mutta nyt mennään näin.

TheMiklu
11.10.2017, 09.57
Tuo 29+ kulma olis kyllä mielenkiintoinen. Nyt Cube tuntuu kivalta kesällä ja talvella mutta kesällä piisaisi kapiampikin gummi mutta taas tiukoissa kallistuksissa saattaa kampi kolhasta kantoon tahi kiveen.
Kaksi eri pyörää vai kahdet kiekot?
Vastaus on tietysti kolme pyörää :D

Jeltsar
11.10.2017, 12.50
Hyvää keskustelua ja hyviä näkökulmia 👍

Läskikuskina (ja entisenä 29" täpäri) voin varauksella suositella läskiä yleispyöräksi: läski taipuu moneksi säätämällä rengaspaineita, rengas- & vannekokoa sekä näiden yhdistelmiä ja varustelua (hissitolppa, joustokeula yms). Ei läski tietenkään autuaaksi tee.

Trek F5 2018 kehuttu monessa kohtaa. Myös joku vastaava hinnaltaan varsin hyvä, jota voi sitten mieltymysten mukaan päivittää.

lehtijussi
11.10.2017, 22.25
Täpäri - plussa - täpäri... vaan kyllä se ny taitaa kuitenkin läskistä tulla kokoaikainen kaveri.

Kotipoluilta löytyy kaikenlaista, ei kuitenkaan mitään tasaista neulaspolkua... vauhdikasta mäkeä ja muuta kivaa.

- Pole Taiga ja loivat keulat, tämän hetken ykkös haave!
- Canyon Dude CF 9.0 Unlimited
- Cannondale Fat CAAD 2
- felt dd 10
- Cube nutrail race, viides ja viimeinen.

Onko järjestys ihan metsässä?
Kona ei luetun perusteella kiinnosta

-TREK FARLEY 7 mites tollanen?

Hintaa mielummin alle 3000, 3500 on kipuraja.

Jeltsar
12.10.2017, 13.09
2018 Farley 7 saatavuus taitaa olla heikko kun ainostaan viitosta saadaan Suomeen. Tosin, olihan jotkut liikkeet saaneet pieniä eriä muitakin uusia Farleyta.

Paksupolkija
12.10.2017, 22.02
Olis kyllä listalla jos tulisi. Seiskassa on tosin sama keulapituus ja kulma kuin 5:ssa. Farley 5 2018 plus manitou mastodontti EXT jälkiasenteisena ja ehkä lisäpalikka väliin, niin keulakulman saisi sinne 87 tienoille tai alle jolloin olisi aika täydellinen läski. Oletuksella että tuon manitoun saa pidempänä kuin mitä seiskassa oleva.

Ski
12.10.2017, 22.10
Olis kyllä listalla jos tulisi. Seiskassa on tosin sama keulapituus ja kulma kuin 5:ssa. Farley 5 2018 plus manitou mastodontti EXT jälkiasenteisena ja ehkä lisäpalikka väliin, niin keulakulman saisi sinne 87 tienoille tai alle jolloin olisi aika täydellinen läski. Oletuksella että tuon manitoun saa pidempänä kuin mitä seiskassa oleva.
Oulussa oli Pyörä-Suvalassa 7 mallia

Pexxi
13.10.2017, 17.02
Täpäri - plussa - täpäri... vaan kyllä se ny taitaa kuitenkin läskistä tulla kokoaikainen kaveri.

Kotipoluilta löytyy kaikenlaista, ei kuitenkaan mitään tasaista neulaspolkua... vauhdikasta mäkeä ja muuta kivaa.

- Canyon Dude CF 9.0 Unlimited
- Cannondale Fat CAAD 2
- felt dd 10
- Cube nutrail race, viides ja viimeinen.

Onko järjestys ihan metsässä?
Kona ei luetun perusteella kiinnosta

-TREK FARLEY 7 mites tollanen?

Hintaa mielummin alle 3000, 3500 on kipuraja.Tommosta pumppukeulallista Dudea voisit päästä jopa ihan testaamaan.

Esabbi
13.10.2017, 17.30
Eikö toi 87 oo aika pystyssä[emoji848]? 67 vissiin tarkoitit? Tilasin just cubeen angle setin. Siitä tulee 67°.

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Paksupolkija
13.10.2017, 17.34

...taiga takajousella á vot! Jos olisin alumiinin hitsautaitoinen massimies, niin tekisin tällaisen vaikka itse :)

Anderi
17.10.2017, 15.38
Mikähän olis tällä hetkellä fiksuin läski hintatietoiselle, kuitenkin laadukkailla osilla? Mittaa on 193.5 cm, eli XL-koko tarvittais. Pyörässä sais mielellään olla mahdollisuus laittaa joustohaarukka tulevaisuudessa (bluto tai mastodon). Nyt olis alustavassa listassa seuraavia vaihtoehtoja:

- Silverback Scoop Single 1299€, kuituhaarukka, 1x11
- Rose The Tusker 1399€ (170 mm takahaarukka, voinee olla ahdas isommille renkaille)
- Kona Wo 2018 1299€
- Trek Farley 5 2018 1599€
- Cube Nutrail Pro 2017 alennuksessa 1666€

Single houkuttelis hinnan puolesta. Renkaat varmaan menis vaihtoon?

H. Moilanen
17.10.2017, 16.14
^Nuo on geometrialtaan aika lailla erilaisia pyöriä. Vähän sama kun koittaisi vertailla 39 ja 47 kokoista kenkää 43 koon jalkaan. Eli, osta se mikä parhaalta tuntuu.

hcf
17.10.2017, 20.36
- Cube Nutrail Pro 2017 alennuksessa 1666€

Single houkuttelis hinnan puolesta. Renkaat varmaan menis vaihtoon?

Missä nui halvalla cube? Ei varmaan suomes.
Ja kyllä singlen renkaat menee vaihtoon eli voi laskee sen vähintää satku (https://www.bike-discount.de/en/search?q=jumbo+jim) lisää hintaa. Riippuu mitkä renkulat haluaa

Anderi
17.10.2017, 20.40
Ja kyllä singlen renkaat menee vaihtoon eli voi laskee sen vähintää satku (https://www.bike-discount.de/en/search?q=jumbo+jim) lisää hintaa. Riippuu mitkä renkulat haluaaBike discountissa oli just 21.5 tuumanen mikä vois olla itelle ihan ok. Vähän on valiteltu lyhyttä reachiä mut tiedäppä siitä. Olis kyl houkutteleva vaihtoehto kun siinä on bluto valmiina.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

solisti
17.10.2017, 20.48
Ja kyllä singlen renkaat menee vaihtoon eli voi laskee sen vähintää satku (https://www.bike-discount.de/en/search?q=jumbo+jim) lisää hintaa. Riippuu mitkä renkulat haluaaSamaa jankkaamista ja mielipiteitä... Bulldozer on edelleen ihan hyvä rengas. Kaikissa noissa on puolensa. Esim. Farleyn isot renkaat ei sovi kaikille, eikä nuo JJtkään esim. pidon puolesta mitkään sairaan huiput renkaat ole. Kaikilla omat käyttötarpeensa. Aika pieniä nuo erot loppujaan on. Singleen tubeless ja bulldozereihin kilsoja sanon minä :).

Edit: itse kysymykseen: ottaisin nuista kuitenkin ehkä Cuben, ok hinta nuilla spekseillä ja tuntuvat Nutrailikuskit pitävän pyöristään

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

Anderi
17.10.2017, 20.53
^Nuo on geometrialtaan aika lailla erilaisia pyöriä. Vähän sama kun koittaisi vertailla 39 ja 47 kokoista kenkää 43 koon jalkaan. Eli, osta se mikä parhaalta tuntuu.Oon aika noviisi maastopyöräilyn suhteen, mutta Porvoossa noin kilometrin päässä talosta menee Joonanmäen trailpolut ja muutenkin on metsäpolkuja ja peltoa, missä ajella. Tykkään ajaa vauhdilla ja tekninen maastoröykyytys on alkanu houkutella. Mutta myös olis mukava painaa hankikantokeleillä pellolle ja muille tasaisemmille reiteille sekä ajaa esim. jäällä lenkkiä.

Geometrioista osaa jotain katsoa silmällä, mutta konkareiden suositukset olis kyl paikallaan.

Paljon oon mietiskellu täysjouston ja läskin väliltä, mut läski lienee monipuolisempi talvikäyttöä ajatellen.

Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

hcf
17.10.2017, 20.59
Juu samaa jankkausta ku ei se siitä mihinkään muutu :D Eniten mulla ärsytti ku niillä ei voinu ajaa alle 8psi. Ihan liian kova poluille. Se niinku pilaa läskin pointin että ajetaan pehmeillä renkailla :)

solisti
17.10.2017, 21.12
Juu samaa jankkausta ku ei se siitä mihinkään muutu :D Eniten mulla ärsytti ku niillä ei voinu ajaa alle 8psi. Ihan liian kova poluille. Se niinku pilaa läskin pointin että ajetaan pehmeillä renkailla :)Juu. :)
Toinen taas valittelee, kun liian pehmeissä kumeissa ei ole tarpeeksi ohjaustuntoa tms. tai rullaavissa kumeissa ei ole tarpeeksi pitoa.
Kukin tyylillään.

Mun mielestä JJ 4.8 SS taas ei ollut tarpeeksi pehmeä. Esim. Knardi ja BFL menivät mukavammin maastossa. Mutta varmaan niillä JJ:llä pääsi tiellä lujempaa ja on ne JJ:t yhä käytössä. Hyvä yleiskumi ehkä jopa paras. Mutta minusta Bulldozer on tietyillä osa-alueilla jopa parempi esim. syyskelillä. (ei rullaavuudessa ja ilmatilavuudessa).

H. Moilanen
18.10.2017, 12.06
Geometrioista osaa jotain katsoa silmällä, mutta konkareiden suositukset olis kyl paikallaan.
Jos osaat nimetä jonkin geometrialtaan sinulle sopivan pyörän, jeesaaminen helpottuu. Muuten tässä arvaillaan kaverin kengänkokoa.

Paljon oon mietiskellu täysjouston ja läskin väliltä, mut läski lienee monipuolisempi talvikäyttöä ajatellen.
Eihän nuo ole toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja. Täysjoustoläski on tähän tilanteeseen ratkaisu :D

Username.
21.10.2017, 15.37
Onko tietoa milloin Feltin uudet 2018 mallit tulee kauppoihin?

stumpe
21.10.2017, 19.19
Onko tietoa milloin Feltin uudet 2018 mallit tulee kauppoihin?

Niitä tulee kun tulee. Felt on siis luopunut kerran vuodessa uusien mallien lanseerauksesta.

JariL
04.11.2017, 15.26
Onko tietoa milloin Feltin uudet 2018 mallit tulee kauppoihin?Löytyy jo ainakin Oulun seudulta. Pari lenkkiä takana dd30:llä eikä toistaiseksi muuta ku kehuttavaa! Tai no 32t eturatas vaihtunee 28/30t ovaaliin, hangessa kaipaa pykälän pari keveämpää vaihdetta.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Flextone2
08.11.2017, 18.32
Noita fat bike säikeitä on tullut selailtua..... On tämä fat-kuume kyllä jämäkkää touhua. Ostaako Silverbackin single vaiko fillaritorilta noita pari vuotta vanhoja canyon dudeja. Toisaalta uusi on aina uusi, mutta käytettäväksihän se pyörä on tarkoitettu ja kovin hyvin tuntuvat esmes Dudet hintansa säilyttävän. Kuluvat osat pitää kuitenkin tarvittaessa vaihtaa ja kuitenkin litkuja ja ratas-juttuja pitää noihin moniin uusiin pitää tuunailla....käytetyssä ne on sitten jo osin tehty.

hcf
08.11.2017, 18.38
Osta dude. EI se parissa vuodessa miksikään mene jos on asianmukasesti pidetty.
Tarkista myös factory outlet niitten sivulta

makimies
08.11.2017, 21.45
On tämä fat-kuume kyllä jämäkkää touhua. Ostaako Silverbackin single vaiko fillaritorilta noita pari vuotta vanhoja canyon dudeja. Toisaalta uusi on aina uusi, mutta käytettäväksihän se pyörä on tarkoitettu ja kovin hyvin tuntuvat esmes Dudet hintansa säilyttävän. Kuluvat osat pitää kuitenkin tarvittaessa vaihtaa ja kuitenkin litkuja ja ratas-juttuja pitää noihin moniin uusiin pitää tuunailla....käytetyssä ne on sitten jo osin tehty.
Täytyy sanoa että Dude on ainakin huippupyörä.
Toisaalta tekisi mieli vaihtaa Poleen sekin.

Anderi
08.11.2017, 23.36
Ite arvon ihan samaa. Tosin Dude L-kokoisena on ihan rajoilla onko liian pieni. Singlessä mietityttää keulakulma, mutta saahan sen muutettua anglesetillä. Vois investoida vielä joustohaarukan eteen jos alkaa enempi polkuja vauhdilla kahlaamaan. Vai ostaisko 27.5+ tai 29+ täpärin.

Antza44
09.11.2017, 09.50
Ite arvon ihan samaa. Tosin Dude L-kokoisena on ihan rajoilla onko liian pieni. Singlessä mietityttää keulakulma, mutta saahan sen muutettua anglesetillä. Vois investoida vielä joustohaarukan eteen jos alkaa enempi polkuja vauhdilla kahlaamaan. Vai ostaisko 27.5+ tai 29+ täpärin.
Joo osta ihmeessä Foorumin ensimmäinen Salsa Deadwood 29+ täpäri. Sillä saat parhaat respectit:cool:.

Flextone2
23.11.2017, 00.46
On tämä fat-kuume kyllä jämäkkää touhua. Ostaako Silverbackin single vaiko fillaritorilta noita pari vuotta vanhoja canyon dudeja. Toisaalta uusi on aina uusi, mutta käytettäväksihän se pyörä on tarkoitettu ja kovin hyvin tuntuvat esmes Dudet hintansa säilyttävän. Kuluvat osat pitää kuitenkin tarvittaessa vaihtaa ja kuitenkin litkuja ja ratas-juttuja pitää noihin moniin uusiin pitää tuunailla....käytetyssä ne on sitten jo osin tehty.

Vieläkin ostamatta ja nythän noita Silverbackin singlejä saisi... Kun en ole aiemmin seurannut: Onko fatbike-markkinoilla Black Friday juttuja luvassa vaikkapa Canyolla tai Suomen puodeilla.. ?

Sotanorsu666
23.11.2017, 07.58
Vieläkin ostamatta ja nythän noita Silverbackin singlejä saisi... Kun en ole aiemmin seurannut: Onko fatbike-markkinoilla Black Friday juttuja luvassa vaikkapa Canyolla tai Suomen puodeilla.. ?

Foxcomp ainakin mainosti pitävänsä fat fridayn tai jotain sinne päin. Katsoppa heidän nettisivuilta.

hemppa
23.11.2017, 10.55
Rose Tuskerit myös alessa nyt

https://www.rosebikes.fi/tuotteet/pyoeraet/mtb/touring/the-tusker/

pee
23.11.2017, 13.05
Miten leveä rengas tuohon Tusker 1:een menee taakse?

hemppa
23.11.2017, 14.32
En tiä, mut tuolta saattaa löytyä vastaus: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?53694-Rose-The-Tusker-1-Fatbike

pee
23.11.2017, 15.15
En tiä, mut tuolta saattaa löytyä vastaus: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?53694-Rose-The-Tusker-1-Fatbike

Eipä siellä taida olla mitään puhetta kokeiluista. Mutta onhan se sääli, jos pyörätyyppiin, jonka ainoa erottava tekijä on renkaan leveys, ei saa tuota 4,3 tuumaa leveämpää takarengasta.

H. Moilanen
23.11.2017, 15.39
170 millinen perä rajottaa rengaskoon johonkin 4,5" tietämille, riippuen hieman minkä levyisellä vanteella kumia käytetään. Suuntaa suurimmalle mahdolliselle renkaalle voi haarukoida myös muista 170 -peräisistä läskeistä kuten Salsa Beargrease ja Trek Farley 6/8. Näistä löytyy eräitäkin kokeilutarinoita internjetin aallonharjalta.

170 millisessä perässä on hyvänä puolena pienempi Q-factor. Mitä lyhyempi kuski, sitä merkittävämpi asia.

Villetre
23.11.2017, 17.58
Kovasti tekisi päästä mieli koittamaan kuituista läskiä tai ainakin kevyttä läskiä.. Esim Salsa,itsellä nyt Cuben Nutrail Pro jota nyt tuskin ankkuriksi vielä tarvii laskea. Jos paino tippuu pari kiloa kuinka paljon se vaikuttaa. Toisaalta myös kiinteä keula täytyisi kokea.Osalla kyllä mennyt toiseen suuntaan. :D

Antza44
23.11.2017, 22.58
170 millinen perä rajottaa rengaskoon johonkin 4,5" tietämille, riippuen hieman minkä levyisellä vanteella kumia käytetään. Suuntaa suurimmalle mahdolliselle renkaalle voi haarukoida myös muista 170 -peräisistä läskeistä kuten Salsa Beargrease ja Trek Farley 6/8. Näistä löytyy eräitäkin kokeilutarinoita internjetin aallonharjalta.

170 millisessä perässä on hyvänä puolena pienempi Q-factor. Mitä lyhyempi kuski, sitä merkittävämpi asia.Normi Dudessa on 170 Q-factorin kammet vaikka on 190mm perä. Näin tais olla myös ainakin kuitu Farleyssäkin.

TheMiklu
23.11.2017, 23.01
Nutrailiin mahtuu myös. Vakiona toki leviämmän perän kammet.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

teuo
24.11.2017, 10.33
Mikä läski satunnaiselle pyöräilijälle alle 900 euron hintaluokasta, pääasiassa syksy- ja kevätajoon? Itse olen katsellut vaihtoehtoina XXL:n White 5FAT Liteä, Suomenurheilupyörän Rock Machine Avalance 30 tai 70, fatbike.fi:n Fat Rambler ja verkkokaupan Silverback Scoop delight ja deluxe. Onko näistä jokin pyörä joka kannattaa unohtaa kättelyssä tai muita hintaluokkaan mahtuvia vaihtoehtoja? Itselle ei vaihtajien mallit sano juuri mitään, mieluiten ottaisin pyörän ilman etuvaihtajaa.

hcf
24.11.2017, 12.12
Mikä läski satunnaiselle pyöräilijälle alle 900 euron hintaluokasta, pääasiassa syksy- ja kevätajoon? Itse olen katsellut vaihtoehtoina XXL:n White 5FAT Liteä, Suomenurheilupyörän Rock Machine Avalance 30 tai 70, fatbike.fi:n Fat Rambler ja verkkokaupan Silverback Scoop delight ja deluxe. Onko näistä jokin pyörä joka kannattaa unohtaa kättelyssä tai muita hintaluokkaan mahtuvia vaihtoehtoja? Itselle ei vaihtajien mallit sano juuri mitään, mieluiten ottaisin pyörän ilman etuvaihtajaa.

siinä tarjouspyörä 699€ https://www.suomenurheilupyora.fi/rock-machine-avalanche-30-fatbike

llgss
24.11.2017, 14.40
Onkos jengillä suositella vedenpitävää "gas tank" laukkua, jossa olisi muovikalvollinen paikka myös puhelimelle? Kapasiteettiä ei juuri tarvitse, eli ei välttämättä tarttee juuri mennä pitkälle putken ohi.

Anderi
24.11.2017, 16.55
Päädyinpä tilaamaan Mondraker Panzer 2017-mallin, kun myytiin -50% tarjouksella alta tonnin. Pari lenkkiä ajellu, ja on erinomainen peli hintaansa nähden. Katsellaan miten onnistuu tubeless jollakin aikavälillä mutta ajellaan nyt ensin.

Brmpr
26.11.2017, 10.44

Itsellä täysin samanlainen tilanne ja apuja kaivattaisiin. Silverback Scoop Fattyyn olen tällä hetkellä kallellaan, mutta ehdottakaa ihmeessä muitakin.

Motohtori
27.11.2017, 10.01
Hommasin pitkän arpomisen jälkeen talvipyöräksi Stevens Mobsterin. Fatbike kokemusta edeltävästi 0m.
Uuden ulottuvuuden fillarimaailmaan ja talviliikuntaan saa fatbikella.
Pyörien SUV jolla reviiri laajenee uusiin suuntiin.
Heitin normaali hiekkatie/ asfaltti metsälenkin 0kelissä lätäköiden keskellä ja pyörä ylitti kaikki esteet vaivatta. Mitä pehmeämpi alusta sen kivempaa. Hauskaa ajella paikoista joihin muilla pyörillä ei ole asiaa. Mietin cycloa vaihtoehtona mutta talvea vasten fatbike vaikutti järkevämmältä.
Mobster sopi mun budjettiin ja minusta osuvasti jossain nettijutuissa just kerrottiin että fatbikessa ei välttämättä kannata panostaa high end vaihteisto osiin oleellisinta on hommata sopivan kokoinen riittävän toimiva laite. Suosittelen kovasti fatbike hommaamista kyllä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

hana79
28.11.2017, 12.44
Muhku vantein ja renkain varusteltu Salsa hyvässä tarjouksessa.
(https://www.hibike.com/salsa-blackborow-gx-2x10-26-fat-bike-bike-black-2016-p0d1a74f6c2169ada5311fe85f673b829)https://www.hibike.com/salsa-blackborow-gx-2x10-26-fat-bike-bike-black-2016-p0d1a74f6c2169ada5311fe85f673b829
https://www.hibike.com/salsa-blackborow-1-26-fat-bike-bike-metallic-p495c0606e3fa341dd91ba59874c0b602 (https://www.hibike.com/salsa-blackborow-gx-2x10-26-fat-bike-bike-black-2016-p0d1a74f6c2169ada5311fe85f673b829)

teuo
29.11.2017, 12.49
Itsellä täysin samanlainen tilanne ja apuja kaivattaisiin. Silverback Scoop Fattyyn olen tällä hetkellä kallellaan, mutta ehdottakaa ihmeessä muitakin.
Onko tuossa Silverbackin Fattyssa jotain merkittävää eroa Deluxeen, muutakin kuin etuvaihtaja? Itsellä ainakin sellainen mielikuva, että vähemmällä määrällä liikkuvia osia olisi vähemmän rikottavaa ja huollettavaa.

Mikähän ero käytännössä talvipyöräilyssä on 4" ja 4,7" renkaiden suhteen? Olisiko viisainta unohtaa nuo 4" renkailla olevat läskit vai pärjäisikö niilläkin? Entä jarrut, onko mekaaniset herkemmät pakkaselle kuin hydrauliset vai toisinpäin?

Itse olen päissäni mietiskellyt Whiten 5fat liteä tai Silverbackin Scoop deluxea vahvimmiksi vaihtoehdoiksi katsomassani hintaluokassa, Fat Rambler pro saattaisi olla myös vaihtoehto mutta tästä ei löydy juuri mitään tietoa. Avalancet ovat "vain" 4" renkailla jonka perusteella niitä syrjin.

solisti
29.11.2017, 13.22
Onko tuossa Silverbackin Fattyssa jotain merkittävää eroa Deluxeen, muutakin kuin etuvaihtaja? Itsellä ainakin sellainen mielikuva, että vähemmällä määrällä liikkuvia osia olisi vähemmän rikottavaa ja huollettavaa.

Mikähän ero käytännössä talvipyöräilyssä on 4" ja 4,7" renkaiden suhteen? Olisiko viisainta unohtaa nuo 4" renkailla olevat läskit vai pärjäisikö niilläkin? Entä jarrut, onko mekaaniset herkemmät pakkaselle kuin hydrauliset vai toisinpäin?

Itse olen päissäni mietiskellyt Whiten 5fat liteä tai Silverbackin Scoop deluxea vahvimmiksi vaihtoehdoiksi katsomassani hintaluokassa, Fat Rambler pro saattaisi olla myös vaihtoehto mutta tästä ei löydy juuri mitään tietoa. Avalancet ovat "vain" 4" renkailla jonka perusteella niitä syrjin.

Fattyssä on ainakin läpiakselit edessä ja takana.
Lisää jäykkyyttä, yhteensopivuutta kiekkotarjontaan ja ehkä paremmat navat.
Onko jarrut samat?

4" pärjää kevyt kuski hyvin ja raskaampikin, jos ei tavoittele maksimi kelluvuutta ja syvän lumen ominaisuuksia. Kovilla talvipoluilla toimii hyvin.
Hydraulisissa jarruissa ei ainakaan vaijerit jäädy ja yleensä niissä on vähän paremmin tehoakin.

Silverbackin ottaisin noista. Bulldozeritkin on minusta erittäin hyvät yleisrenkaat... varsinkin 4.5" Snowshoeen verrattuna.

Kuutio
29.11.2017, 13.28
Muhku vantein ja renkain varusteltu Salsa hyvässä tarjouksessa.
(https://www.hibike.com/salsa-blackborow-gx-2x10-26-fat-bike-bike-black-2016-p0d1a74f6c2169ada5311fe85f673b829)https://www.hibike.com/salsa-blackborow-gx-2x10-26-fat-bike-bike-black-2016-p0d1a74f6c2169ada5311fe85f673b829
(https://www.hibike.com/salsa-blackborow-gx-2x10-26-fat-bike-bike-black-2016-p0d1a74f6c2169ada5311fe85f673b829)https://www.hibike.com/salsa-blackborow-1-26-fat-bike-bike-metallic-p495c0606e3fa341dd91ba59874c0b602

Tilasin tuollaisen elokuussa Hibikestä. Tuli reilussa viikossa kotiin, hinta oli silloin sama. Hyvä pyörä!

hcf
29.11.2017, 17.09
Onko jarrut samat?

Deluxe Promax DSK-925 (ei sano mitään)
Fatty Shimano BL/BR-M315 (Ei hyvät mutta menee)

Brmpr
29.11.2017, 19.11
Fattyssä on ainakin läpiakselit edessä ja takana.
Lisää jäykkyyttä, yhteensopivuutta kiekkotarjontaan ja ehkä paremmat navat.
Onko jarrut samat?

Joo, nuo läpiakselit sai mut vaihtaan Deluxesta Fattyyn.

tomima
02.12.2017, 13.34
Morjesta pöytään!

Itsellä olisi ensimmäisen läskin hankinta edessä ja kaikenlaisia vaihtoehtoja on tullut pyöriteltyä mielessä viimeisen kuukauden verran. Viimeisin vaihtoehto mikä on osunut silmään on Cannondalen Caad 2 elikkäs tämä: https://www.sigmasport.co.uk/item/Cannondale/Fat-CAAD-2-26R-Mountain-Bike-2017/ERNB

En tuosta kauheasti mielipiteitä löytänyt, joten jos jollain löytyy kokemuksia kyseisestä laitteesta niin laittakaahan jakoon.

Eräs kommentti joka osui silmään oli että miinus puolena joku koki BB30 keskiön. Voisiko joku viisaampi selventää, että millä tavalla se on huono vaihtoehto verrattuna johonkin muuhun..

Sitten on tietysti tuo 2x10 joka on ilmeisimmin enemmän mieltymys kysymys, että tykkääkö enempi 2x jotain vai 1x jotain kokoonpanosta. Selvinnee kokeilemalla ja jos olen oikein ymmärtänyt niin tuon saisi vaihdettua 1x jotain kokoonpanoksi?

mahead
02.12.2017, 14.43
Morjesta pöytään!

Itsellä olisi ensimmäisen läskin hankinta edessä ja kaikenlaisia vaihtoehtoja on tullut pyöriteltyä mielessä viimeisen kuukauden verran. Viimeisin vaihtoehto mikä on osunut silmään on Cannondalen Caad 2 elikkäs tämä: https://www.sigmasport.co.uk/item/Cannondale/Fat-CAAD-2-26R-Mountain-Bike-2017/ERNB

En tuosta kauheasti mielipiteitä löytänyt, joten jos jollain löytyy kokemuksia kyseisestä laitteesta niin laittakaahan jakoon.

Eräs kommentti joka osui silmään oli että miinus puolena joku koki BB30 keskiön. Voisiko joku viisaampi selventää, että millä tavalla se on huono vaihtoehto verrattuna johonkin muuhun..

Sitten on tietysti tuo 2x10 joka on ilmeisimmin enemmän mieltymys kysymys, että tykkääkö enempi 2x jotain vai 1x jotain kokoonpanosta. Selvinnee kokeilemalla ja jos olen oikein ymmärtänyt niin tuon saisi vaihdettua 1x jotain kokoonpanoksi?Cannondalesta ei taida kauheasti kommentteja olla, kun ovat olleet aika kalliita vaikka Trekkeihin verrattuna. Tuolla alehinnalla tuo on varmaan ok, mutta mieluummin vastaavalla rahalla ostaisin Trekin Farleyn. Tai sitten kuten oikeasti tein, halvemmalla Silverbackin Singlen. Trekissä saa kuitenkin kunnon traktorinrenkaat.

Cyclona mulla on Cannondale. Kahdesti bb30-keskiötä korjattu takuuseen, jälkimmäisellä kerralla tuli kuntoon. Vika on helkutinmoinen naksunta, joka tulee siitä että rungon toleranssit ei ole osuneet vaadittuun 0,05 mm tai vastaavaan yhtä naurettavaan suuruusluokkaan. Korjaus on ilmeisesti keskiön liimaaminen paikalleen niin ettei se pääse liikkumaan ja siten ollen elämöimään. Eihän tuo toki muuta maksanut kun pyörän huoltoon viemisen vaivan, mutta postimyynnissä korjailun viiveet on vähän isompia. En tiedä onko tuo bb30a millään muotoa parempi, mutta bb30:stä myyjä aikanaan sanoi että käytännössä kaikki joudutaan korjaamaan.

trance
03.12.2017, 16.51
Mistä sait alle tonnin?

trance
03.12.2017, 16.52
Päädyinpä tilaamaan Mondraker Panzer 2017-mallin, kun myytiin -50% tarjouksella alta tonnin. Pari lenkkiä ajellu, ja on erinomainen peli hintaansa nähden. Katsellaan miten onnistuu tubeless jollakin aikavälillä mutta ajellaan nyt ensin.

Kongeli
08.12.2017, 11.30
Olisi tiedossa käytettynä verenti indulgence -fatbike. Kenelläkään kokemuksia tekeekö sillä mitään? Runkokoko on L, ja itse olen 177cm pitkä, onko liian iso? Painoakin pyörässä näyttäisi olevan 19,4kg. Kovin vähän googlesta löytyy tietoa ko. pyörästä

Ski
08.12.2017, 13.18
Olisi tiedossa käytettynä verenti indulgence -fatbike. Kenelläkään kokemuksia tekeekö sillä mitään? Runkokoko on L, ja itse olen 177cm pitkä, onko liian iso? Painoakin pyörässä näyttäisi olevan 19,4kg. Kovin vähän googlesta löytyy tietoa ko. pyörästä

Ei ole kokemusta ko mallista. Painava on. Voi olla isokin sinulle.

velib
08.12.2017, 13.28
Oma vanha 15 kg läski ei tuntunut liian painavalta, mutta 19,4 kg kuulostaa jo aika paljolta. Vakiona näyttäisi olevan 42T eturatas, sen joutuu vaihtamaan reilusti pienempään jos meinaa maastossa ajaa. Jarrut eivät myöskään vaikuta kovin hyviltä, mutta kokemusta niistä ei ole.

Vispe
08.12.2017, 14.25
Melkeen voi jo painon perusteella sanoa ettei sillä ainakaan maastossa tee mitään.

H. Moilanen
08.12.2017, 15.15
No, eihän tuo paino mitenkään erityisesti poikkea esim. Moonlanderista. Tosin geometria voikin poiketa ja siten laite täysin kelvoton mihinkään. Ei tuosta silti montaa kymppiä viitsi maksaa. Jos lähes ilman saa, voi tuollaisen ostaa ja tutustua lajiin.

Metsämuija
08.12.2017, 17.51

Järkyttävän painava... Mutta koko riippuu ihan sun jalkojen pituudesta. Olen lyhyempi ja M-koon pyörät auttamatta pieniä.

KotooTöihin
08.12.2017, 18.55
Sähköläski keskustelussa joku laitto linkin fillariin... 32kg Ei siinä paljoa enää 250w auta :D

Kongeli
08.12.2017, 22.12
Juu, unohdetaan verenti.
Näköjään tälläinen tarjouksessa, onko hintansa väärti? Painoa ei kerrota : https://www.suomenurheilupyora.fi/rock-machine-avalanche-30-fatbike

Kiituri
08.12.2017, 22.31
Sähköläski keskustelussa joku laitto linkin fillariin... 32kg Ei siinä paljoa enää 250w auta :D

Tavis polkijan tehon tuotto tuota 250W luokkaa hetken aikaa joten

Näistä voi laskea mikä tulee tehopainosuhteeksi luomu 10kg pyörä versus 250W 30kg tankkipyörä.
(80+30kg) / 500W => 220g/W sähkötankki
(80+10kg) / 250W => 360g/W luomu

Anderi
08.12.2017, 23.26
Bikestocks.es oli xl koko vaan myynnissä. Näköjään on vieläkin. About viikko meni toimituksessa. Pyörä tuli muuten kasattuna ja säädettynä mutta ohjaustangon ja eturenkaan joutu laittamaan kiinni. Siinä meni vartin verran, sen jälkeen ajoa vaan. Oon kyl tyytyväinen. Aika race-geometria ja ajoasento itellä. Voi paahtaa aika huoletta isojen kivien ja juurakoiden yli ilman että tuntuu juuri miltään eikä oo pelkoa OTB:stä

///Jone
09.12.2017, 10.04
Hieman pyöritellyt sähkö ja luomuvaihtoehtoja. Tässä seuraavaksi kaks luomua, jotka ovat pistäneet silmään. Mitä arvon fillaroitsijatietäjät sanovat Canyon dude 9.0 unlimitedin ja Croc Fat Excursionista?

Srammin Gx:ää ja kuitua molemmissa, Crocissa vanteetkin. Crocille luvataa painoa 11,5kg vs Canyonin 12.2kg. Canyonissa kenties paremmat jarrut. Mut hmm...

Croc: https://www.crocsports.com/en/sale/croc-excursion-carbon-fat-bike.html
Canyon: https://www.canyon.com/fi/mtb/dude/2018/dude-cf-9-0-unlimited.html

Ski
09.12.2017, 10.15
Mää sanoisin että jos ei Trekki, niin ota Crocci.

nikkesi
09.12.2017, 10.40
Crocci kuitukiekot...

misopa
09.12.2017, 10.52
Dude. Siihen sitten päivittää kuitukehät ja putkiosat ajan kanssa, jos katsoo tarpeelliseksi. Sitten on kasassa sellainen n. 10kg:n fatbike. Dudessa nykyaikainen geo ja muutenkin kestävä rungoltaan.

hcf
09.12.2017, 10.54
Croc suomalainen? Näyttäs ainaki pyöräosasto sijaitsevan suomessa. Suksia itävallassa.
Enpä tienny moisesta. Samanhintanen melkeen ku pole mutta täysin kuitua :)

///Jone
09.12.2017, 11.40
Mää sanoisin että jos ei Trekki, niin ota Crocci.

Trekki, eli 9.6 Farley?

Ski
09.12.2017, 11.53
Moi, joo, 9.6, tai suoraan 9.8 (kuitukiekot ja osat).

Canyon nykyaikainen geo? No, makuasioita :)

nikkesi
09.12.2017, 11.57
Salsaa ei pidä unohtaa salsa mukluk carbon. http://www.foxcomp.fi/salsa-mukluk-carbon-eagle-medium
http://www.foxcomp.fi/salsa-mukluk-carbon-eagle-large

misopa
09.12.2017, 12.19
Canyon nykyaikainen geo? No, makuasioita :)

Eikös ne loivempi ohjauskulma ja jyrkempi satulaputkenkulma ole ns. ”tätäpäivää”? Näin täällä on annettu ymmärtää ja tuo suuntaus näyttää olevan myös noissa 29” XC-pyörissäkin, joistain enduro/AM-pyöristä puhumattakaan.

Ski
09.12.2017, 12.44
Eikös ne loivempi ohjauskulma ja jyrkempi satulaputkenkulma ole ns. ”tätäpäivää”? Näin täällä on annettu ymmärtää ja tuo suuntaus näyttää olevan myös noissa 29” XC-pyörissäkin, joistain enduro/AM-pyöristä puhumattakaan.

No voihan se olla " tätäpäivää" , ja voihan se olla modernin määritelmä nykyisillä trendeillä. Jos totta puhutaan niin en oo edes vertaillu noita kulmia (koskaan) Farleyssä. Se ainakin mulla toimii 24/7 ja 12/12 ajossa. Mukana on kyllä XCtäkin, XCO Liedon verran. Ei se huono oo, mutta noihin ///Jonen vaihtoehtoihin ilman kulmia suosittelen edelleen Trek tai Croc.

misopa
09.12.2017, 13.02
^ Farley on kyllä hyvä ellei loistava pyörä, en minä sillä, mutta ajattelin pistää jonkin perustelun lisäksi, kuin pelkkä Dude[emoji4]

Mutta mukavaa, kun on hyviä vaihtoehtoja valita mieltymysten mukaan.

///Jone
09.12.2017, 17.54
Kiitos näkemyksistä. Myös muita vaihtoehtoja kuullaan. Trek 9.8 on jo yli budjetin, kun näyttää maksavan lähelle 5000€. Mutta Näyttää, että kaikki tässä mainitut ovat kelpofillareita. Täytyy katsoa millaisia tarjouksia noista fillareista saa kotimaasta ja tarkkailla ulkomaalaisten nettikauppojen tarjontaa. Siitä se päätös sitten alkaa muodostumaan.

Oulunjulli
09.12.2017, 19.59
Salsaa ei pidä unohtaa salsa mukluk carbon. http://www.foxcomp.fi/salsa-mukluk-carbon-eagle-medium
http://www.foxcomp.fi/salsa-mukluk-carbon-eagle-large

Salsojen ystävänä ja omistajana samaaa mieltä, mutta joskus ihmettelen onko tuo kauhian järkevää laittaa komiaan kuiturunkoon alukiekkoa ja budia ja louta. Tai että jotta tuosta rungosta saisi siis kaiken ilon irti, niin pitäisi olla ne kevyet kuitukiekot renkaineen erikseen noiden möyriskelijöiden lisäksi.
Crocci on kyllä aika maukas paketti, saas nähdä miten merkin luonti etenee, mutta voisivat vielä kaupata meille köyhistelijöille tuota rullaavana runkosarjana niin noita näkyis varmaan enemmänkin.

Villetre
10.12.2017, 14.30
Tuo Mukluk kiinnostaisi myös itseä.. Kyllä sillä keveydellä on kait puolensa... Se miksi ei kaikilla ole kuitukiekkoja on niiden posketon hinta,olisi varmaan itselläkin kuution läskissä mutta tuhannen sijoitus kova,ainakin itselle ja tälläselle sunnuntai pyöräilijälle.

Jeltsar
11.12.2017, 17.22
Mcarbonin/nextien kiekot saa ~800e hintaan. Tietty jos navat ottaa vielä erikseen eikä pura pyörän mukana tulleita, niin kyllähän silloin paketille tulee hintaa yli tonnin. Mutta muuttaa kyllä ajokokemusta positiivisesti ;)

Blackborow
11.12.2017, 20.34
Salsojen ystävänä ja omistajana samaaa mieltä, mutta joskus ihmettelen onko tuo kauhian järkevää laittaa komiaan kuiturunkoon alukiekkoa ja budia ja louta. Tai että jotta tuosta rungosta saisi siis kaiken ilon irti, niin pitäisi olla ne kevyet kuitukiekot renkaineen erikseen noiden möyriskelijöiden lisäksi.
Tuota Salsaa on olen aina silloin tällöin himoinnut, mutta kerran sitä ei saa ostaa runkosettinä niin pitäkööt tunkkinsa.

nikkesi
11.12.2017, 21.38
Tuota Salsaa on olen aina silloin tällöin himoinnut, mutta kerran sitä ei saa ostaa runkosettinä niin pitäkööt tunkkinsa.
Kyllähän nyt ainakin foxcomp:n sivuilla noita runkosettejä on. Miksei saisi ostettua.?

misopa
11.12.2017, 22.58
Eivät myy erikseen, vaan kasattuna siellä.

”Myydään vain koottuna pyöränä, kysy tarjousta haluamillasi osilla!”

Saksasta saisi pelkkää runkosettiä. Ainakin Bike24 myy Salsan settejä.

Odottakaa
11.12.2017, 23.19
Crocci kuitukiekot...
2.3kg 65mm kuitukiekot. Huh.

Blackborow
11.12.2017, 23.23
Kyllähän nyt ainakin foxcomp:n sivuilla noita runkosettejä on. Miksei saisi ostettua.?
Koska siellä lukee niin? Ehkä en ole kyseisestä tekstistä johtuen kysynyt.

misopa
11.12.2017, 23.51
2.3kg 65mm kuitukiekot. Huh.

Aikamoista jos pitää paikkaansa. Tuossahan ei tule eroa esim. DT:n 2250 alukiekkosettiin ja ne ovat kuitenkin 80mm kehällä. Oma kiekkosetti 65mm LB:n kuitukehillä alle 1800g, joten voisi kuvitella, että alle kahden kilon pitäisi päästä kuidulla. Varmaankin navat ja pinnat eivät ole ihan keveimmästä päästä?

Farina
12.12.2017, 10.40
^Onko muuten punnittua tietoa, että paljon toi DT2250 setti painaa? Tai Mulefut 80SL setti?

Shamus
12.12.2017, 11.20
Jos luovutetaan asiakkaalle pelkkänä runkona on mahdollista että sen hintaan tulee 50% sakkotulli johtuen rungon alkuperämaasta.
Tämän vuoksi uudet Muklukit ja Beargreaset pitää luovuttaa liikkeeestä koottuna pyöränä asiakkaalle.
Voidaan kyllä kasata jo olemassa olevilla osilla.

H. Moilanen
12.12.2017, 11.47
^Kyllä. Kiinasta lähtöisin oleville osille on aika suurella kattavuudella olemassa 48,5% polkumyyntitulli.

BB Holland
12.12.2017, 13.43
Aikamoista jos pitää paikkaansa. Tuossahan ei tule eroa esim. DT:n 2250 alukiekkosettiin ja ne ovat kuitenkin 80mm kehällä. Oma kiekkosetti 65mm LB:n kehillä alle 1800g, joten voisi kuvitella, että alle kahden kilon pitäisi päästä kuidulla. Varmaankin navat ja pinnat eivät ole ihan keveimmästä päästä? Mitä yleensäkin olen kuitukehiä katsonut, ei ne tunnu kevyempiä olevan. Ehkä ne jossain maantiekäytössä on joustavammat.

TheMiklu
12.12.2017, 14.04
^Onko muuten punnittua tietoa, että paljon toi DT2250 setti painaa? Tai Mulefut 80SL setti?2230g ihan DT:n omilla sivuilla.
Väittäsin, että paras alusetti kyseessä.

Antza44
12.12.2017, 14.10
2230g ihan DT:n omilla sivuilla.
Väittäsin, että paras alusetti kyseessä.

Parhaus on suhteellista. Hinta/keveys/navat OK, mutta Mulefut kehät tukevammat helpommat/varmemmat Tubeless, mutta paino onkin sitten jotain muuta. Tosin Dt alla nyt ja niihin oikeinkin tyytyväinen.

Antza44
12.12.2017, 14.14
^Onko muuten punnittua tietoa, että paljon toi DT2250 setti painaa? Tai Mulefut 80SL setti?Minun DT:t Taka Deore 160mm levyllä 1.36kg ja etu 1.2kg SLX 180mm levyllä eli levyineen 2.56kg vs ilmoitettu 2230g on aika paikkansa pitävä.

Mulefut Salsan 150mm etunavalla 1.26kg ja takanen Salsan 170mm napa teräs vaparilla 1.48kg ilman levyjä siis = 2.74kg

DT:compit tais olla molemmissa pinnoina.

Farina
12.12.2017, 14.50
^Kiitti. Mulla on noi Mulefutit ja olen miettinyt, että saisiko kiekkosetin päivitykselle merkittävää painonsäästöä. Nähtävästi n. puoli kiloa olisi mahdollista saavuttaa. Hmmmm.... Kuituisiakin olen katsellut, mutta kunnollisten hinta nousee kipurajalle.

TheMiklu
12.12.2017, 15.35
DT:n navat lisäks huiput.
Entä jos kasais Hopen navoille ja DT:n kehällä nii tulisko keviämpi mutta yhtä pomminvarma setti.

nikkesi
12.12.2017, 15.39
Aikamoista jos pitää paikkaansa. Tuossahan ei tule eroa esim. DT:n 2250 alukiekkosettiin ja ne ovat kuitenkin 80mm kehällä. Oma kiekkosetti 65mm LB:n kuitukehillä alle 1800g, joten voisi kuvitella, että alle kahden kilon pitäisi päästä kuidulla. Varmaankin navat ja pinnat eivät ole ihan keveimmästä päästä?
Avaatko vähän mitkä navat, pinnat ja kehät että pääsee tohon 1800 gr.?

Antza44
12.12.2017, 15.53
DT:n navat lisäks huiput.
Entä jos kasais Hopen navoille ja DT:n kehällä nii tulisko keviämpi mutta yhtä pomminvarma setti.

Sent from my LG-H815 using TapatalkItse en ainakaan vaihtaisi Dt:n Rachet napaa Hopeen juurikin luotettavuus syistä vaikkei se Hopekaan huono ole. Paino erokin aika kyseen alainen.
Tuntuu, että kynsivapareihin saa uusia kynsiä vaihtaa vaikka merkki olisi mikä hyvään ja sitten, jos kerkeää posahtaa on aina yleensä ikävää jälkeä hammaskehässäkin.

Pommin varma alu setti vois olla ennemmin DT:n navat, Dt Comp pinnat ja Mulefut kehät, jos keveys ei ole etusijalla vaan kesto.

TheMiklu
12.12.2017, 16.35
Loppupäätelmänä: DT:n setti kaupan hyllyltä ja aja auringonlaskuun :D

misopa
12.12.2017, 17.33
Avaatko vähän mitkä navat, pinnat ja kehät että pääsee tohon 1800 gr.?

-Light Bicycle 65mm kehät
-DT Swiss 350 Big Ride navat (54T ratchet)
-Sapim Laser pinnat ja alunipat

Paino 1798g.

Linkki noihin kehiin: https://www.lightbicycle.com/65mm-wide-carbon-fat-bike-rim-26er-hookless-double-wall-tubeless-compatible.html

Flextone2
12.12.2017, 17.41
Mitens tuo SUP X-fat Carbon... kovasti vähän on keskusteluissa mainintoja ja palstan haku sisältää paljon kehittämismahdollisuuksia... :-O

hcf
12.12.2017, 18.42
Mitens tuo SUP X-fat Carbon...

Liikaa hintaa. Runko lienee sama ku viimevuoden XXL:n white 4 fat interceptor (https://www.xxl.fi/white-4-fat-interceptor-laskipyora/p/1121890_1_style). Jonka on tarjouksesta varmaan saanu 1500€
Myös canyoni (https://www.canyon.com/fi/mtb/dude/2018/dude-cf-8-0.html) on halvempi. Mutta jos haluaa tukea suomalaista kasaustyötä niin mikäpä siinä.

Weston
13.12.2017, 23.46
Harkinnassa olisi Felt DD 70. Olen 175cm pitkä ja Feltin runkokoko taulukon mukaan minulle sopii sekä 16" että 18,5" runko. Tekisi mieli ostaa tuo pienempi runko. Entinen pyörä oli Felt Nine, runkoko 18" ja kaikinpuolin sopiva. Mistä parhaiten tunnistaa liian pienen rungon? Molempia pääsen koeajamaan kunhan vaan saapuvat liikkeeseen.

Villetre
14.12.2017, 10.21
Sportax tampereella tuonut erän Rocky Mountain Suzy Q läskejä... Kiinnostaisi kovin ,27.5 kumit ja kapealla q-factorilla.. Onko tästä kellään kokemuksia?

Villetre
14.12.2017, 10.24
Eiköhän se "ahtaus" tunnu liian pienessä pyörässä jos olet jo kuitenkin 175 pitkä niin 16" täytyy olla jättikokoinen.. Lisäksi jälleenmyyntiä silmällä pitäen 18.5" menee aikamonelle meistä..

Vispe
14.12.2017, 11.50
Kyllä, rungon koko kannattaa valita mahdollisimman helppoa jälleenmyyntiä ajatellen ;) Jos testaamaan pääsee molempia, niin kyllä sen tuntee kumpi istuu paremmin. Jos jalan sisämitta on pituuden suhteen "standardi" niin M luultavasti menee. Mutta Feltin M on monen muun merkin M kokoa suurempi, korkeampi ainakin, joten en sulkisi S kokoakaan pois ennen testaamista.

Weston
14.12.2017, 22.57
Kiitos! Luulempa, että tulee valittua M-koko. Aikamoinen läskikuume iskenyt ja tämä uusi 2018 DD 70 vaikuttaa aika kilpailukykyiseltä paketilta. Vaikeaa on valita läskin ja 27,5+ välillä, mutta kun Feltissä on 4,0" kumi, niin ei ole vielä aivan äärimmäinen läski. Hyvällä keulalla plussapyörän hintakin meinaa sitten jo pompsahtaa.

Marsusram
14.12.2017, 23.52
Sportax tampereella tuonut erän Rocky Mountain Suzy Q läskejä... Kiinnostaisi kovin ,27.5 kumit ja kapealla q-factorilla.. Onko tästä kellään kokemuksia?
Kiva olisi tietää, onko carbonia tuotu, onko 2018 vai 2017 malleja?
Koitin 2017 70 Carbon (http://www.sportson.se/suzi-q-70-carbon.html?)-mallia Sportsonilta tilata, mutta eioota oli niillä varastossa, olisi mennyt kallimmaksi tehdastilaukseksi, jäin odottamaan 2018 malleja.
Rengaskoossa taitaa olla vain Bontrager ja Maxxis kumeja saatavilla, ei mitään keveämpiä kisarenkaita.

Villetre
15.12.2017, 09.52
Vuoden vaihteen jälkeen ilmeisesti enemmän tarjolla näin vastattiin ja ilmeisesti ´18 malleja juu. C70 ja C90 mallia löytynee.. Vaan aika kovia oli hinnat 3.6k -4.6k.. Noin se kai hinnoiteltiin. Vähän meni ohi oman budjetin kyllä,aika sateentekijä saisi olla. Täytyy vaan alkaa katseleen SC:n täpäriä. :)

heimat
19.12.2017, 08.11
Kumpi pyöristä parempi? Kona Wo 2018 vai silverback Scoop Single 2018?

TheMiklu
19.12.2017, 08.39
Aika paha. Paha sikäli, että tuo Kona on luonnossa kuulemma hot hot hot! Ja hei se on Kona!
Silverback taas on sensible trousers vaihtoehto. Kuitua keulana, hyvää palikkaa hintaisekseen ja hyvä väri kyllä siinäkin.
Silverbäkki Singlenä nyt tän hetken hintalaatukuningas imho.

Takamisakari
19.12.2017, 10.25
Mä pyrkisin kyllä koeajamaan, jos ei ole ymmärrystä mitä ko vehkeiden geo tarkoittaa käytännössä. Itse aloitin läskeilyn hyväksi kehutulla vanhemmanmallisella teräs-wo:lla ja se ei ollut kyllä yhtään mun juttu, liiaan jyrkkä keulakulma ja hyvin retkeily-tyyppinen käyttäytyminen. Vaihdoin Cuben Nutrailiin joka on paljon leikkisämpi ja näppärämpi, sopii mulle paremmin. Noista ei itsellä ole kokemusta mutta kandee ehkä tosiaan yrittää testata niin tietää mitä saa, osat yms voi aina vaihtaa mutta geon kanssa menee homma joko hyvin, huonosti tai jotain siltä väliltä ja sen kanssa on elettävä..

Blackborow
19.12.2017, 11.16
Milloin Wo on ollut terästä?

Takamisakari
19.12.2017, 12.48
Eiks se joskus ollut? E: ei perketti, tomaattipurkkiahan se oli, teräskeulalla (vai oliko sekin amuliinia?). No, ei sen välilä vaikka ei olisikaan, pointti koeajosta on pääasia.

TheMiklu
19.12.2017, 13.08
Milloin Wo on ollut terästä?

2014 mallia muistelin mutta muka alumiiniä. Muistan, että painoi saman verran ku teräs. Mahtu vain 4" gummit.
http://2014.konaworld.com/wo.cfm

Takamisakari
19.12.2017, 16.39
Tuota minäkin muistelin, no Wo:nkin keulakulmakin on vissiin loiventunut tuosta jo että ei tässä mitään mallikohtaista dissausta ollut tarkoitus tehdä..

JackOja
21.12.2017, 13.50
Kiva olisi tietää, onko carbonia tuotu, onko 2018 vai 2017 malleja?

Hei jäbäleisson, Hi5Bikes alkaa myydä Rockya. Hiilari-Suusien pallokin on vihreenä (https://hi5bikes.fi/haku?q=suzi).

Mettis
21.12.2017, 14.42
Hei jäbäleisson, Hi5Bikes alkaa myydä Rockya. Hiilari-Suusien pallokin on vihreenä (https://hi5bikes.fi/haku?q=suzi).

Mahtuukohan tuohon Suzi quuhun millanen kumi vai onkohan tuo 3.8 maksimi?

hcf
21.12.2017, 15.55

Köyhät kyykkyyn :D
Ei ainakaan specseiltään mitenkään ihmeellinen ole mutta hintaa on.

Villetre
21.12.2017, 17.51
4" taisi olla ihan maksimi kumi. Takana hintsusti tilaa. Hypistelin hieman tampereella tuota hiilaripeliä. Hintaa joo reippaasti,lisäksi keskiö jälleen kovin matalalla.
Onko Salsa Muklukin omistajia? Kiinnostaisi kovin painon yms puolesta mutta onko tuossa keskiö kovin korkealla siinäkään?

Tenpe
22.12.2017, 20.18
Rockyn sivujen mukaan näyttäs 27.5 x 4.2 mahtuu että jää standardin vaatima clearance renkaan ja rungon väliin. Mtbr forumilla näyttää joku mahduttaneen jopa 4.5 barbegazia... mutta clearance ei ihan huimaa ole. Mihinkään syvän lumen hitaaseen möyrintäähän tuota ei varmaan ole suunniteltu vaan on hyvin samanlainen kuin Salsan Beargrease, nopeampaan XC tyyppiseen ajuun tai bikebackingiin.

-Fits up to 27.5x4.2 tires (when available, with safe clearance from 770mm x 104mm).

http://www.bikes.com/en/stories/suzi-q-ride-fat-stay-fast

jalu78
23.12.2017, 12.49
Köyhät kyykkyyn :D
Ei ainakaan specseiltään mitenkään ihmeellinen ole mutta hintaa on.

Just mietin samaa, että mikä tuossa maksaa.

Lare
23.12.2017, 12.57
Merkkilisää? Oman Rockyn Blizzardin -16 lähtöhinta oli osiin nähden korkea n.2500e. Ylivuotisena alle tonni oli ok hinta.

Mettis
06.01.2018, 12.29
Onko täällä kukaan vielä hommannut tuota uutta Suzi Q:ta?
Kiinnostaisi kuulla ajokokemuksia.

samppis
13.01.2018, 01.27
Tervehdys arvon läskitietäjät!

Olen tullut siihen tulokseen, että haluan ostaa fatbiken. Suurin motiivi on se, että sillä on ilmeisesti mukava ajaa talvella. En ole pyöräilyn harrastaja siinä mielessä, että en ole panostanut millään lailla kalustoon tätä aiemmin. Toisaalta olen kuitenkin pyöräillyt aika paljon. Toisinaan aktiivisesti 40-90 km maantielenkkejä kerran pari viikossa koko sulan maan ajan ja toisinaan lyhyempiä metsäpolkuja silloin tällöin. Joskus retkeilyä teltta mukana ja yleensä arjessa tapahtuvaa työmatka- ja muuta alle 10 km. ns. hyötyliikuntaa. Ainoa pyöräni tällä hetkellä on 90-luvun lopun DBS-hybridi. Sitä toki olen huoltanut ja huollattanut siten, että pyörä on hyvässä käyttökunnossa. Fatbiken valinnassa yksi tärkeä kriteeri on huoltovapaus tai ainakin se, että pyörää ei tarvitse ihan koko ajan huoltaa. Tämä kai vie valintaa joustokeulattoman mallin suuntaan. Houkuttelevalta tuntuisi myös se, että uuden pyörän myötä voisin saada kokonaan uuden harrastuksen, joka tässä tapauksessa olisi maastopyöräily. Kuitenkin niin, että alusta asti tekisin sen fatbiken ehdoilla, enkä ehkä (ainakaan kovin nopeasti) alkaisi havitella nopeaa ja kevyttä täysjoustopyörää. Muutama malli on tullut nyt vastaan erilaisissa yhteyksissä ja kysyisinkin neuvoa ja kommenttia pyörän valintaan tuota edellä kirjoittamaani taustaa vasten.

Canyon Dude Cf 8.0
-Tämä olisi ykkösvaihtoehto, mutta sen saa vasta huhti-toukokuussa

Silverback Scoop Single
-Ennakkotietojen muk. tämän saa maaliskuussa

White 5fat pro
-Näitä olisi heti saatavilla

SUP X-Fat CArbon 1x 11
-Tämä menee budjetista yli, mutta näitä on heti saatavilla.

Onko tässä tilanteessa ihan sama, ostaako tuon White 5fat pron ja aloittaa iloisena uuden harrastuksen, vai maksaa harrastuksen nopeasta aloittamisesta enemmän ja ostaa SUP:n? Vai onko hinta/laatusuhde niin paljon parempi noissa kahdessa muussa, että kannattaa odottaa ja aloittaa talvipyöräily uudella pyörällä vasta ensi kaudella? Onko muita malleja, joita kannattaisi tutkia tuossa alle 2k€ hintaluokassa, joita saisi mielellään heti käyttöönsä? Myös käytetyt kiinostavat, mutta ainakaan vielä en ole löytänyt sellaista ilmoitusta, joka kiinnostaisi. Saa tarjota, mikäli jotain löytyy, rungon koko tod. näk M, pituutta 173:-)

Mettis
13.01.2018, 02.05
Dude minusta paras noista, hyvä hinta-laatu ja porukka tykänny ajaa niillä. Hyvällä tuurilla sen voit saada ehkä jo aikaisemminkin. Kaverilla kävi niin, että pyörä tulikin nopeammin kuin oli arvio.

Makke
13.01.2018, 08.16
Kannattaa seurata käytettyjä fillaritori.com sivuilta.

nikkesi
13.01.2018, 09.37
Salsaa ei kannata unohtaa. Hintaluokkaan osuu http://www.foxcomp.fi/salsa-mukluk-nx1 . Tässä Dillinger 5 valmiina. Tähän pitäisi jarrut vaihtaa niin soiva peli (Onnistuu myyjän kautta vaihto).

Blackborow
13.01.2018, 10.53
Käy lähimmällä Trek-jälleenmyyjällä katsomassa Farleyta.

Tuollaisen n. tonnin Whitenkään ostaminen ei ole välttämättä paskempi idea niin pääsee heti ajamaan. Ajelee sillä menemään niin siinä oppii, että mitä haluaa seuraavalta pyörältä jne. tai voi olla, että Whitellä ajelee menemään tyytyväisenä. Noista pääsee sitten tarvittaessa eroonkin kohtuu pienellä arvonalenemalla.

Nyt ollaan vissiin taas siinä tilanteessa, että valmistajat on pienentäneet näiden tuotantomääriä ja saatavuus on heikkoa. Kona Wo 2018 on ilmeisesti myyty lähes kaikkien kokojen osalta loppuun ja heikko saatavuus vaivaa Trekin 2018 mallista Farley 5:ttäkin.

OKS
13.01.2018, 11.02
Bikeshopissa Kona tarjouksessa.

Blackborow
13.01.2018, 11.13
Ja jos se kuitu kiinnostaa ja budjetti venyy niin Bikeshopista saa tuon Supin hinnalla Norcon Ithaquan, joka on kyllä kiinnostava vaihtoehto. https://www.bikeshop.fi/Norco-Ithaqua-2/ekauppa/pNOIT2/

Dudehan se ykkösvaihtoehto noista minunkin mielestäni olisi, mutta itse kyllä haluaisin ajamaan.

tuurev
13.01.2018, 11.36
Mikäli to Silverback kiinnostaa niin saatavuutta kannattaa kysyä suoraan heidän sivuiltaan. Itse tilasin heiltä suoraan S-koon fattyn viime viikolla. Sain 2017 fattyn ihan hyvään hintaan ja kaupankäynti sujui mallikkaasti.

Listallasi kaikki pyörät taisivat ollakin yhdellä eturattaalla minkä koen edistävän huoltovapautta ja kaikenlisäksi yksinkertaistaa ajamista kun on vaan vaihteet oikealla kädellä.

Roiala
13.01.2018, 13.14
Jaanpahan kokemukseni vaikka tiedän olevani väärässä tai ainakin eri mieltä kuin lähes kaikki muut.

Mutta mulla kaksi läskiä ja toisessa 1x11ja toisessa 2x10 ja olen tullut siihen tuloksen että tuo 2x10 olisi mitä jos nyt ostaisin pyörän niin suosisin (kun kyseessä ei sähköavusteinen). Kumpikin hyviä mutta 2x10 miellyttää enemmän. Syy on pienemmät vaihteiden välit.

Tuntuvat olevan hyvin erillaisia geometrialtaan pyörät, niinpä enemmänkin kuin osien laatua niin kävisin koeajolla ja siitä mieleisin. Lopultahan jos ei "kiekkoja" vaihda niin osien vaihtaminen mieleisikseen on kohtuu hintaista puuhaa jos suhteuttaa pyörien hintoihin.

2016 Wo vaikka ei ole ollenkaan listalla ja on liian halpakin (bikeshop tarjous nyt) ja on alumiini rungolla niin on oman tulkinnan ja vähäisen kokemuksen perusteella vakaa, EI leikkisä vaan "aikuiseen" makuun sopiva turvallinen etenijä. Laadukkaan oloinen kokonaisuus ja toiminut varmasti ja ongelmitta. Vähän kuin pyörien Toyota paitsi että on hyvät ajo-ominaisuudet ei urheilulliseen ajoon. :)

heimat
13.01.2018, 14.32
Itse ostin kuukausi takaperin Silverback Scoop Singlen. Nyt kilometrejä takana 1000 vaihtelevissa maastoissa. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Heti alussa vaihdoin lyhyemmän ja jyrkemmällä nousulla olevan stemmin. Myös tanko vaihtui leveämpään ja suuremmalla nousulla olevaan.
Aiemmat kokemukset läskeistä ovat ainoastaan 2 viikkoa lainassa olleesta Cube Nutrail Pro 2017, sekä viikonlopun yli koeajettavana olleesta Kona Wo 2018.
Konan Silverback hakkaa minun mielestäni 100-00. Perusteluina jo pelkästään laadukkaammat komponentit ja minulle sopivampi geometria. Cubeen vähän turha verrata, kun puhutaan kumminkin yli 1000€ erosta. Mielestäni Silveri oli minun tarpeisiini nähden järkevämpi.

Pexxi
13.01.2018, 19.34
Bikeshopissa Kona tarjouksessa.Ja pari Stevensin mallia. Eipä siinä pahasti mene pieleen kun ei ihan noihin halvimpiin sorru. Itse ajan täysjäykällä On-Onella nyt neljättä talvea enkä nyt tiedä paljonko paranisi jos vaihtaisi toiseen. Vähän on pyörää päivitelty. Renkaat, jarrut ja keula. Keulakin lähinnä sen takia että sai toimimaan kaksilla kiekoilla. Sopiva koko vaan ja sitten menoksi, en siirtäisi ensi talveen kun talvi ainakin omasta läskillä parasta ajoaikaa. Eipä ne uudet mallit juuri sen parempia ole ja jos hinta-laatua katsoo niin todennäköisesti huonompia.

Villetre
14.01.2018, 18.17
Ääni Cubelle. Aika hyvä allrounderi ollut,ja varsin hyvin on kestänyt kovaakin ajoa. Maltilliset päivitykset riittää kun ottaa pro-mallin. Angle-setti,tanko ja satula piisasi mukavaan ajoon.

samppis
15.01.2018, 01.23
Kiitos paljon kaikille vastanneille! Taidan kallistua siihen, että pidän budjettia hieman tiukemmalla ja päädyn joko White 5Fat Prohon tai Scoop Singleen. Scoopin saa kuitenkin jo maaliskuussa. Dudea en jaksa toukokuuhun asti odottaa. Onko tuo Scoop jotenkin ratkaisevasti parempi kuin White 5Fat, että kannattaa odottaa? Ainakin vähän painavampi White on. Scoopin mukana tulevia renkaita joissain kirjoituksissa moititaan huonoiksi. Yleinen mielipide taitaa olla, että Scoopissa on paremmat osat ja sitä kautta parempi hinta/laatusuhde. Onko Whitessa joku ehdottoman huono komponentti verrattuna Scoopiin?

heimat
15.01.2018, 09.02
sporton.fi myy myös Silverback pyöriä. Heillä näyttäisi olevan varastossa Scoop Singleä.
Sen verran Singlen renkaista, että niillä pärjää varsin hyvin. Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa niistä.

nikkesi
15.01.2018, 09.04
Näistä kallistuisin Scoopiin alla syyt:
Valmistajan mukaan 14.5 kg (white 15.5).
Scoopissa läpiakseli myös takana.
Scoopissa paremmat jarrut.
Scoopissa Shimanon vaihteet XT/slx hyvää tasoa.
Scoopi paremman näköinen
Scoopissa hiilikuitu haarukka.

Jeltsar
15.01.2018, 11.54
Jaanpahan kokemukseni vaikka tiedän olevani väärässä tai ainakin eri mieltä kuin lähes kaikki muut.

Mutta mulla kaksi läskiä ja toisessa 1x11ja toisessa 2x10 ja olen tullut siihen tuloksen että tuo 2x10 olisi mitä jos nyt ostaisin pyörän niin suosisin (kun kyseessä ei sähköavusteinen). Kumpikin hyviä mutta 2x10 miellyttää enemmän. Syy on pienemmät vaihteiden välit. . :)

Tuskin väärässä mutta eri mieltä :)

Ite koen 2x turhana: lisää painoa, lisää q-factoria, isot vaihteet jää käyttämättä. Vaihteiden välit tietty pienemmät kuten sanoitkin, mutta itelle riittänyt 1x11, vieläpä niin, että edessä 26T ja siltikin isoin vaihde vain alamäissä. Enemmän läskissä kaipaan pientä kuin isoa vaihdetta.

Kuten muuallakin todettua: kukin oman maun, tyylin ja maaston mukaan :)

Fat Boy
15.01.2018, 13.54
Omassa läski ssä 2x10, plussassa 1x11. Läskissä hitain välitys 22/42 joka on käytössä talvisin usein.. Tuntuisi, että samaan päästäkseen yhdellä rattaalla, jostain päästä joutuu antamaan tasoitusta. Plussaan taas välitys piisaa hyvin, kun ei sillä tule niin syvällä kynnettyä.

Mitäpä vielä?

Jeltsar
15.01.2018, 16.30
^Käytätkö koko skaalaa?

Omassa siis edessä 26T, takana 10-42. Että onhan tuo 22/42 vieläkin pienempi/kevyempi välitys.

Mikä 2x systeemissä minusta on turhaa, niin isoimmat vaihteet jää käyttämättä. Eli siis edelliseen listaan lisätäkseni, riippuu myös reisistä :)

Myönnettäköön, että yksi etu 2x on, että isolta etuselta saa nopeasti tiputettua pientä kehiin vs 1x "kelaat pakkaa". Tietty ennakointi auttaa aina.

Fat Boy
15.01.2018, 17.06
Harvemmin tulee isompia käytettyä (koska tarttee vaan tiellä ja sitä tapahtuu harvoin) , vaan pienellä eturattaalla ei välitys riitä likikään. Toki, 11 Lehtisellä olisi varaa kasvattaa takapakkaa vielä isommaksi, niin eturataskin voisi olla himpun isompi. Kunhan toi paketti on lopussa, pohdin omalta osaltani vaihtoehtoja. Molemmissa on puolensa.

Mitäpä vielä?

Weston
15.01.2018, 17.14
Itse suosisin kyllä 1x systeemiä yksinkertaisuutensa vuoksi. Itsellä riittää välityksetkin oikein hyvin. Lisäksi voin omalta osaltani suositella Felt DD:tä, jota keskustelussa ei ole vaihtoehdoksi mainittu. Sopii ainakin omaan ajooni paremmin kuin trail-henkisempi Kona Wo.

Jyri K
15.01.2018, 17.39
Aika harvoin tosiaan olisi kaivannut isompaa eturatasta. Tai ei oikeastaan ollenkaan. Kyseeseen tulisi joku siirtymä tai maantieajo. Metsäreitillä ei ole koskaan käynyt mielessäkään. Sellainen reilu 30 km/h riittää kyllä metsässä ja pyörätiellä mihin tuolla yhdellä rattaalla kyllä pääsee jos kiire tulee.

Jyri

TheMiklu
15.01.2018, 18.15
Samaa mieltä kyllä. 1x11 saa hyvin välitykset jompaan kumpaan päähän ajoja. Läskillä yleensä kai sinne möyrintäpuoleen. 1x12 tuntuu piisaavan sitte kivasti molempiin päihin kun eturatasta isontelee.
Mutta sinällään en näe 1x systeemiä must have jutuksi...paitsi että onhan se aika ihana ja zen :D

mahead
15.01.2018, 19.56
Jatkampa minäkin vielä. 1x -setuppi, 11-46t-takapakka ja ovaali 26t -eturatas. Huiput polkemalla jotain 27 km/h, parempi vatkaaja menee varmaan helposti 30 km/h hetken matkaa. Keveintäkin välitystä tulee yleensä joka reissulla käytettyä, kun aina joku yllättävä pehmyt-osuus tulee eteen (pehmeää lunta, rapaa, suota), tai sitten jyrkempiä ylämäkiä. On mukavaa kun tällainen lahjatonkin voi keskittyä tasapainon hakemiseen ojasta noustessa kun välitykset riittää kompensoimaan lihasten puutetta.

Toisaalta pidän myös siitä, että pienellä eturattaalla koko takapakka on aktiivisesti käytössä, kaikkia vaihteita tulee käytettyä. XT-vaihdevipu paransi vielä käytettävyyttä, kun yhdellä painalluksella pääsee 4 vaihdetta kerralla pienempään, tai kaksi pykälää isompaan.

Roiala
15.01.2018, 20.16
Pienestä päästä ne mullakin loppuu jos loppuu nuo välit, tuollainen 26t 11-46t olisi kieltämättä pikkupäästä parempi kuin tuo 2x10 tällä hetkellä jotta pitää asioita vielä pohtia joskus :)

Blackborow
15.01.2018, 22.26
https://www.suomenurheilupyora.fi/rock-machine-avalanche-30-fatbike

Aavistuksen oudon näköinen viritelmä.

Volvospede
16.01.2018, 10.16
Mulla nykyisessä 1x11 vaihteistossa 26 ovaali ja 10-42 pakka. Just riittää molempiin päihin vaihteet, riippuen toki missä möyritään. Huippunopeus on täysin riittävä.

Edellisissä kahdessa läskissä oli 2x10 vaihteet ja vakiolla 36t eturattaalla jäi monta pykälää hyödyntämättä nopeasta päädystä. Pakat oli 11-36. Pienensin eturattaan 32t kokoon, eli edessä oli 22-32. Silti isoin vaihde oli turha, mutta isompaa ratasta tuli käytettyä enempi maastossa ja porras oli sit pienempi kun tiputti pikkurattaalle.

Coasting
22.01.2018, 10.23
Tuli sellainen fiilis että voisi kokeilla läskipyöräilyä. Eli etsinnässä vähän eri budjetilla kuin edellisellä kysyjällä. Alle tonni olisi käytettävissä. Onko tuossa hintaluokassa järkeviä vaihtoehtoja? Ei saisi tonnia painaa ja mekaaniset levarit ei ole vaihtoehto. Jälkeenpäin osien vaihtaminen ei ole ongelma mutta pitäisi olla ajettavissa ostokunnossa.

H. Moilanen
22.01.2018, 13.49
Noilla spekseillä käytetty. Saat parasta vastinetta rahalle. Ja jos läskipyöräily ei ollutkaan sinun juttu, pääset pyörästäkin eroon.

Jeltsar
22.01.2018, 16.08
Tai vuokraamo, jos löytyy läheltä. Helppo ja halpa kokeilla vähän ensin.

Coasting
22.01.2018, 16.56
No taustana että olen lähdössä lappiin ja vuokra on vaatimattomat 200,- viikko. Vaikka kolmelle viikolle onnistuisinkin tekemään jonkun diilin saan silti pulittaa puolet halvan läskin hinnasta.

Weston
22.01.2018, 22.11
Itse katselin alle 1000€ luokassa Rock Machine Avalanche 70 ja Head Randallia. Päädyin kuitenkin maksamaan pari sataa enemmän ja hankin Felt DD 70.

Jeltsar
23.01.2018, 12.21
No taustana että olen lähdössä lappiin ja vuokra on vaatimattomat 200,- viikko. Vaikka kolmelle viikolle onnistuisinkin tekemään jonkun diilin saan silti pulittaa puolet halvan läskin hinnasta.

Ehkä siinä tapauksessa, jos olet varma, että käyttöä on. Ei vaan auennut tuossa ekassa viestissäsi.

Coasting
23.01.2018, 19.00
Joo. Käyttöä lienee lapissa mutta sen jälkeen en tiedä miten innostuu. Mutta ellei maksa ihan hirveästi niin ei ole kovin kallis kokeilu jos sitten myy pois.

Pohje
24.01.2018, 10.44
Suosituksia/ehdotuksia kohtuuhintaisesta runkosetistä tai kokonaisesta pyörästä koossa XS?
Jalan sisämitta 70cm.
Täytyis paremmalle puoliskolle kasata fillari.

Täälläkin saattaa olla aiemmin ollut keskustelua aiheesta ja jotain ulkomaanfoorumikeskusteluja löysin aiheesta, mutta ne oli vanhoja keskusteluja, eikä antanut ratkaisua ongelmaan.

H. Moilanen
24.01.2018, 11.41
^Foxcompilla on jotakin XS-kokoisia runkoja. Tsekkasitko ne?

Pohje
24.01.2018, 13.09
^ Joo google löysi ne heti ensimmäisten joukossa kun aloin runkoa tai pyörää etsimään.
Niissä ei kohtaa tuo "kohtuuhintaisuus", mutta koko kylläkin.

Välillä näkee myös käytettynä. Runko on kuitenkin tarkoitus maalata jälkeenpäin haluttuun väriin, kuten omanikin.

Jeltsar
24.01.2018, 13.12
Joo. Käyttöä lienee lapissa mutta sen jälkeen en tiedä miten innostuu. Mutta ellei maksa ihan hirveästi niin ei ole kovin kallis kokeilu jos sitten myy pois.

Niin niitä suosituksia: edellä mainittu head randall ihan ok hinta-laatusuhde mitä tullut testattua. Vähän painavan puoleinen - kuten muutkin samassa hintaluokassa - ja pitkähkö stemmi. Läskeilyn makuun kyllä pääsee ja aina voi sitten päivitellä osia.

IWE
24.01.2018, 13.53

Itsellä ollut viimekesästä asti Insera Wampa, jonka hankin samalla periaatteella, eli pienehköllä budjetilla ekaksi läskiksi. Pyörällä painoa n.17kg

https://www.baiks.fi/polkupyorat/fatbiket/insera-wampa-fat-bike-20-v-orans-vm-2017.html

Paria edukkaampaa kokeilin ensin ja tuohon päädyin tarkoituksena sitten päivitellä osia hiljalleen, jos mielenkiintoa riittää. Stemmin päädyin vaihtamaan omasta tottumuksesta johtuen jo ennen liikkeestä poistumista hiukan lyhyemmäksi ja nyt puolen vuoden kampien pyörittelyn jälkeen voimansiirto päivittyy 1x10 wide range kasettiin ja narrow/wide rattaaseen (2018 mallissa valmiiksi SRAMin osilla 1x11).

H. Moilanen
24.01.2018, 14.28
^ Joo google löysi ne heti ensimmäisten joukossa kun aloin runkoa tai pyörää etsimään.
Niissä ei kohtaa tuo "kohtuuhintaisuus", mutta koko kylläkin.

Jos uutta runkoa haetaan, tuosta hintatasosta ei taida päästä alle kuin On-One Fatty. Ja siitä pienin runkokoko on 16".

Weston
24.01.2018, 14.28
Ja nettisivuilla mainitaan Randallin maksimi rengaskooksi 4,5”. Mielestäni fatbikea hankkiessa kannattaa huomiota kiinnittää ensiasennus renkaisiin. Jos ne eivät ole mieleiset, niin uusiin renkaisiin saa kulumaan helposti 150€

Pohje
24.01.2018, 15.23
Jos uutta runkoa haetaan, tuosta hintatasosta ei taida päästä alle kuin On-One Fatty. Ja siitä pienin runkokoko on 16".

Legenda on kyllä edullinen, mutta 16" Standover Height on 740mm. Se on monen muun rungon S-kokoa vastaava.
Esim surlyllä on XS-koossa 711,2mm ja S-koossa 744,3mm

Mun pyörässä vastaava korkeus on noin 750-760mm ja se on ihan liikaa, vaikka vaakaputki kuinka slouppaa. Renkaina 4,8 JJ.

Tietysti rungon muotoilu ja rengasvalinta vaikuttaa asiaan.

Löysin saksasta tällaisia. Saisivat olla vain paljon edullsempia. Pyörä ei tule kuitenkaan mihinkään huipputekniseen maastoajoon, vaan lähinnä retkipyöräksi ja työmatkapyöräksi talvikäyttöön.

https://www.hibike.com/surly-wednesday-26-fat-bike-bike-robin-s-egg-blue-2017-peb7ec6f0072d4e77de1c0dfd34527725
https://www.hibike.com/surly-ice-cream-truck-26-fat-bike-bike-size-xs-jack-frost-blue-2016-p63db12db6a8febff5e0d4a39a7e83232

Vastaavat runkosetit on myös turhan kovissa hinnoissa.

Jatkan etsintää.

TheMiklu
24.01.2018, 15.32
Onnea yritykselle. Kaikki vaihtoehdot sulla jo kasassa onki :)
Tuossa hetki sitten sama kartoitus tehtiin.

Tai no 907 Whiteout puuttuu mutta sitä ei taida alumiinisena enää saada xs koossa kuin valmistajalta.
Pieniä halpoja läskejä ei vaan tehdä. Ei ole kysyntää. Harrastajat maksaa sitten enemmän saadakseen oikean kokoisen pyörän.

Coasting
24.01.2018, 15.39
Nyt kun aloin kyselemään niin himotus ei ainakaan vähentynyt. On se varmaan ostettava.
Kiitokset hyvistä suosituksista. Niitä tiiraillessa kolme päävaihtoehtoa:
Insera Wampa. 17 kg . Kenda K-1151 26X4,0"
Hear Randall. 15.7 kg. Kenda Juggernaut 4,5"
White 5Fat Lite. 16.2 kg. VEE Rubber VRB-370 Snow Shoe 72 tpi 26 x 4,5"

Kokoja ei löytynyt kaikkia vaihtoehtoja. Noissakaan ei paljoa infoa miten mitoittaa. White on selvä M17 (177 senttiselle). Head lukee S-M tai L. Vähän epämääräistä. 48 cm lienee L ja ehkä iso? Insera 21" varmasti iso ja 17" sopinee.
Onko joku noista renkaista huono tai parempi kuin muut? Vähän vaikea laittaa fillareita paremmuusjärjestykseen.

Jeltsar
24.01.2018, 15.47
Testatut head oli 44cm ja 48cm: tällaiselle 178cm lyhyelle 44cm ihan sopiva. Vertailuna trek farley 17,5" koko.

Vähän joo ihmeelliset nuo headin koot kun ei ole mitään selitetty tarkemmin.

Pohje
24.01.2018, 15.50
Joo siltä se alkaa näyttämään, että vaihtoehdot on vähissä.
Tarkkailen markkinoita kevääseen asti, jos vaikka jostain löytyisi käytettynä tai hyvässä tarjouksessa oleva.

Weston
24.01.2018, 16.41
Nyt kun aloin kyselemään niin himotus ei ainakaan vähentynyt. On se varmaan ostettava.

Rock Machine Avalanche 70, 15.1kg renkaat GMD G810 26x4,00”
Hinnat kaupoissa alkaa kasilla, en jättäis laskuista pois jos geo on sopiva.

IWE
24.01.2018, 16.48

Kokoja ei löytynyt kaikkia vaihtoehtoja. Noissakaan ei paljoa infoa miten mitoittaa. White on selvä M17 (177 senttiselle). Head lukee S-M tai L. Vähän epämääräistä. 48 cm lienee L ja ehkä iso? Insera 21" varmasti iso ja 17" sopinee.
Onko joku noista renkaista huono tai parempi kuin muut? Vähän vaikea laittaa fillareita paremmuusjärjestykseen.

Vielä tuosta Wampasta, että omastani myös renkaat vaihdoin ennen talven tuloa (kun en voinut Bike-Discountin hintoja vastustaa. Päällyskumit 117€ sis. toimituskulut). Edessä Jumbo Jim Evo LiteSkin 4.8 ja takana vastaava 4.4. Eteen olisi vielä järeämpikin kumi mahtunut heittämällä. Takana puolestaan tuo vielä vahtuu hyvin pyörimään, mutta leveämpää ei ole varaa laittaa. Vaihdon syy oli lähinnä oma suuruudenhulluus ja arvostelut, jotka lupailivat JJ:lle kilpailijoita parempaa rullaavuutta.

Painosta myös sen verran, että Alkuperäisten kumien paino oli 1600g/kpl, eli laihtui noilla eväillä noin kilon ja nyt näyttää paino minimalistisista lokasuojista, valaisimista ja puhelintelineestä huolimatta jäävän 15.5 kilogrammaan ainakin kotikonstein punnittuna.

Koosta en osaa muuta sanoa kuin, että 21" tuntui rungoltaan itselleni turhan pitkälle, vaikka korkeudeltaan olisi hyvin mennyt. Vielä 19" rungollakin päädyin tosiaan jo liikkeessä vaihtamaan lyhyemmän stemmin. Itselläni mittaa 185cm.

Coasting
24.01.2018, 18.03
En speksien takia jättänyt Avalanchea pois. Oli vain vaikea löytää varastosta sopivaa kokoa.
Nyt kun uudestaan etsin niin Urheilumesta nimisestä puljusta löytyisi. 16.5" lienee sopiva.
Onko noista Gumonder renkaista mihinkään? En ole merkistä kuullutkaan. Muuten speksit näyttää todella hyviltä.
Noiden pyörien vanteita/kiekkoja nyt on vielä renkaitakin vaikeampi verrata.

mahead
24.01.2018, 18.38

Onko joku noista renkaista huono tai parempi kuin muut? Vähän vaikea laittaa fillareita paremmuusjärjestykseen.Meneekö Silverback Delight yli budjetin? Siinä on kuitenkin heti vakiona hyvät vanteet ja niitten ympärillä ihan käyttökelpoiset kumit. Noita on sitten helppo päivitellä tarvittaessa. Delightin painosta ei ole minulla tietoa, mutta muiden mallien perusteella veikkaan 15-16 kg haarukkaa.

https://www.verkkokauppa.com/fi/search?query=silverback%20delight

Nash
24.01.2018, 19.33
Mielestäni Silverbackin mallit kannattaa ottaa huomioon tuossa hintaluokassa. Myös Scoop Deluxe menee alle tonniin ja taitaa olla hiukan paremmat palikat kuin Delight mallissa:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/33385/jhfvt/Silverback-Scoop-Deluxe-2018-fatbike-mamban-vihrea-M

Itse hommasin joulukuun loppupuolella ensimäiseksi fatbikeksi Scoop Single 2018 mallin M-koossa, kun sattui eteen hyvä tarjous ja olin jo aikaisemminkin tuota mallia miettinyt. Tyytyväinen olen ollut ja uskoisin että Silverbackin hankkimalla saa rahalleen hyvän vastineen. M-kokoisen tosiaan hommasin, 176cm pituutta ja suht lyhyet raajat, koko vaikuttaa juuri sopivalta.

Coasting
24.01.2018, 23.01
Taitaa kyllä lompakko kääntyä Silvenbackin suuntaan. Melkeinpä kannattaa maksaa satku lisää 1x10 vaihteistosta.
Vielä muutama päivä vatvoa ja katsoa jos XXL taas tekee ihan ihmetarjouksia. Sitten painettava nappia että laardivelo on valmiiksi odottamassa pohojooses.

hcf
24.01.2018, 23.07
Melkeinpä kannattaa maksaa satku lisää 1x10 vaihteistosta.

Specseissä lukee takapakaksi 11-36. Taitaa olla riittämätön. Pitäs olla 11-42. Kuvassa kyl näkyy mielestäni 11-42
Mutta onneksi tuo ei ole kallis vaihtaa.

Coasting
25.01.2018, 13.02
Eipä tarvinnut kauaa odottaa XXL temppua. 220,- pois hinnasta niin siinä on eka fätti jossa ei paljoa häviä vaikka myisikin. 689,- Toimitettuna Ivaloon.

Jeltsar
25.01.2018, 14.35
Ja eikun polkemaan sitten, hyvä! :)

samppis
04.02.2018, 13.31
Moi taas!

Joku aika sitten kyselin apua pyörän valinnassa ja sainkin hyviä näkökulmia aiheeseen. Päädyin tilaamaan Scoop singlen 2018 (1299€ Verkkokauppa), mutta koska toimitus on vasta maaliskuussa, on tilanne vielä jollain tapaa auki. Tänään näyttäisi olevan XXL:ssä tarjouksessa 5 Fat Interceptor samaan hintaan.
https://www.xxl.fi/white-5fat-interceptor-fatbike/p/1136945_1_style
Minusta osat näyttäisi olevan samaa tasoa tai paremmat kuin Scoop singlessä. Ainoa asia joka mietityttää on se, että toisaalla XXL:n sivuilla sama pyörä näyttää olevan 4,8" renkailla ja tässä tarjouksessa 4,4" renkailla. Onko tuo päivän alennus otettu suoraan siitä, että on laitettu alle halvemmat renkaat? Vai onko aika lopettaa miettiminen ja laittaa tuo pyörä tilaukseen ja päästä ensi viikolla jo polkemaan?

Weston
04.02.2018, 13.43
Kumpikin rengaskoko on hyvä. Käyttötarkoitus ratkaisee. Itsellä alla 4,0” eikä aikomusta vaihtaa leveämpään.

hcf
04.02.2018, 14.04
Moi taas!

Joku aika sitten kyselin apua pyörän valinnassa ja sainkin hyviä näkökulmia aiheeseen. Päädyin tilaamaan Scoop singlen 2018 (1299€ Verkkokauppa), mutta koska toimitus on vasta maaliskuussa, on tilanne vielä jollain tapaa auki. Tänään näyttäisi olevan XXL:ssä tarjouksessa 5 Fat Interceptor samaan hintaan.

Silverbackissä on tubeless ready specsatut vanteet. Mielestäni aika iso ominaisuus. Entiiä sit jalcoista kuinka readyt ne on. Renkaat tosin heikommat silverbackis

Flextone2
04.02.2018, 14.40
Silverbackissä on tubeless ready specsatut vanteet. Mielestäni aika iso ominaisuus. Entiiä sit jalcoista kuinka readyt ne on. Renkaat tosin heikommat silverbackis.... ja läpiakselit... ja toimiva vapaaratas jne jne...

villepekka
04.02.2018, 14.56
Moi taas!

https://www.xxl.fi/white-5fat-interceptor-fatbike/p/1136945_1_style
Minusta osat näyttäisi olevan samaa tasoa tai paremmat kuin Scoop singlessä. Ainoa asia joka mietityttää on se, että toisaalla XXL:n sivuilla sama pyörä näyttää olevan 4,8" renkailla ja tässä tarjouksessa 4,4" renkailla. Onko tuo päivän alennus otettu suoraan siitä, että on laitettu alle halvemmat renkaat? Vai onko aika lopettaa miettiminen ja laittaa tuo pyörä tilaukseen ja päästä ensi viikolla jo polkemaan?

Noiden kahden välillä en pitkään miettisi. White tilaukseen ja äkkiä 😉

Smuli
04.02.2018, 16.14
XXL:n white 5 interceptor vai konan Wo 2016?

Romuluu
04.02.2018, 21.38
Morjes vaan kaikille, uunituore jäsen ilmoittautuu!
Pitkän pohdinnan jälkeen olen tullut siihen lopputulemaan, että läskiä ois saatava alle. Kyseessä siis ensimmäinen läskipyörä, budjetti alle tonnin. Olen rajannut 'omat suosikit' näihin kahteen;

Silverback Scoop Delight
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/31533/jhfqd/Silverback-Scoop-Delight-2018-fatbike-sininen-XL

Silverback Scoop Deluxe
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1086/jhfxn/Silverback-Scoop-Deluxe-2018-fatbike-mamban-vihrea-XL

Omat strategiset mitat on 192cm ja 120kg, joten rungon kokona XL. Mutta. Kumpi näistä ois mun kokoiselle romuluulle parempi; 18-vaihteinen Delight vai kymmenen pykäläinen Deluxe? Onko tämän painoiselle parempi, jos on reilummin vaihteita vai onko se vaan makuasioita? 21-vaihteisella maasturilla välillä tuntuu että vaihteita on puolet liikaa. Toisaalta myös etuvaihtimen puuttumisen johdosta olisi liikkuvia osia vähemmän ja samalla varmaan voittaa kestävyydessä. Vai olenko ihan hakoteillä?

Osaatteko te kokeneemmat muuten kertoa mitkä on konkreettisimmat erot kyseisten Scoopien välillä?
Mulle saa vinkata myös muita läskejä alle tonnin budjetilla, mutta vain uusia fillareita, tää on mun ensimmäinen uusi fillari pariinkymmeneen vuoteen :)

makimies
04.02.2018, 21.44
10-12 vaihdetta on riittävästi, mutta kevyin välitys pitää olla tarpeeksi kevyt talviajeluun. Deluxessa varmaan se on siinä ja siinä.

Marsusram
04.02.2018, 22.05
Onko tämän painoiselle parempi, jos on reilummin vaihteita vai onko se vaan makuasioita? 21-vaihteisella maasturilla välillä tuntuu että vaihteita on puolet liikaa. Toisaalta myös etuvaihtimen puuttumisen johdosta olisi liikkuvia osia vähemmän ja samalla varmaan voittaa kestävyydessä. Vai olenko ihan hakoteillä?

1x eturattaan etuna ovat NW -piikit, joilla ketju pysyy hyvin, eli ketju ei hakkaa tai hypi kamalasti. Varsinkaan tarpeeksi hyvään takasiirtäjään yhdistettynä (XT).
Toinen etu on ketjulinja, jolloin ei pikkurattaalla ketju kulje kovin lähellä rengasta.
Välitysalueen saa 1x10 pakalla kyllä riittämään.

Coasting
04.02.2018, 23.56
Tänään hain postista 5fat liten. Ulkona -31 joten ei tullut kokeiltua vielä. Unohdin myös ottaa painemittarin reissuun. Aika vaikea arvioida sopiva paine sormituntumalla.

Villetre
08.02.2018, 13.53
Täällä kun on monenlaista ajajaa jolla kokemuksia niin paljonko muuttuu tuntuma "positiivisesti" kun rungon materiaali vaihtuu alusta - kuituun?

Coasting
08.02.2018, 14.22
Sen verran palautetta keskusteluun, että tuo White on kyllä mielestäni hyvä eka läski jolla kokeilla maistuuko sillä ajo.
Pakkasta vieläkin ollut vajaa 20 pinnaa joten pitkiä lenkkejä ei ole tullut ajettua. Ja kevyt se ei ole mihinkään totuttuun verrattuna. Ajotuntuma muutenkin todella omituinen.
Eilen tiputin paineita reilusti ja pitoa tuli saman verran lisää kuin rullaus heikkeni. 200 nousumetriä Kaunispäälle meni kuitenkin ihan OK vaikkei kevyttä ollutkaan. Halpisvaihteet toimii hyvin ja 22/32 välitys riittää juuri mutta lyhyempikin saisi löytyä.

Antza44
08.02.2018, 16.19
Täällä kun on monenlaista ajajaa jolla kokemuksia niin paljonko muuttuu tuntuma "positiivisesti" kun rungon materiaali vaihtuu alusta - kuituun?
Yleensä tässä yhteydessä muuttuu myös geometria ja muu kalustus, joten vertailu aika epäreilu.

Tismalleen samalla geolla oleva ja samoilla osilla kasatusta onkin vaikeampi jo eroa löytää, mutta luultavasti siitäkin jotain löytää tai on pakko löytää, kun lompakko on jo keventynyt.

Volvospede
08.02.2018, 16.50
Yleensä tässä yhteydessä muuttuu myös geometria ja muu kalustus, joten vertailu aika epäreilu.

Tismalleen samalla geolla oleva ja samoilla osilla kasatusta onkin vaikeampi jo eroa löytää, mutta luultavasti siitäkin jotain löytää tai on pakko löytää, kun lompakko on jo keventynyt.

Mä uskon että ero olisi äärimmäisen pieni tai olematon, jos tehtäisiin sokkotestinä ja vertailuna laadukas alu vs kuitu, samat geot ja osat. Läskipyörässä siis. Maantiekonkelissa voi erot tulla selvemmin esiin.

samppis
09.02.2018, 00.34
Tänään tuli sunnuntaina tilaamani White 5Fat Interceptor, joka oli päivän tarjouksessa XXL:ssä 1299€ (norm. 1699€). Olin aluksi tilannut Silverback Scoop singlen, mutta sen olisi saanut vasta maaliskuussa ja tuossa Interceptorissa on vähän paremmat osat, niin päädyin vaihtamaan. Reilun tunnin kävin ajelemassa ja täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen. Kiitos kaikille hyviä vinkkejä ja kommentteja antaneille tässä ketjussa! Vinkkinä, että tänään XXL:ssä oli White 5fat pro muutaman päivän tarjouksessa 999€ (norm. 1299€). Jos joku pähkäilee ekaa läskipyörää, niin tuo on varmaan aika hyvä hinta/laatusuhde. Varmaan olisin itsekin tuon tuolla hinnalla ostanut, jos sunnuntaina olisin tämän tiennyt. Toisaalta sainpahan vähän kevyemmän ja paremmilla osilla näin. Joka tapauksessa ekan lenkin jälkeen voin sanoa, että kyllä kannatti ja hauskaa oli:-)

Antza44
09.02.2018, 13.35
Tänään tuli sunnuntaina tilaamani White 5Fat Interceptor, joka oli päivän tarjouksessa XXL:ssä 1299€ (norm. 1699€). Olin aluksi tilannut Silverback Scoop singlen, mutta sen olisi saanut vasta maaliskuussa ja tuossa Interceptorissa on vähän paremmat osat, niin päädyin vaihtamaan. Reilun tunnin kävin ajelemassa ja täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen. Kiitos kaikille hyviä vinkkejä ja kommentteja antaneille tässä ketjussa! Vinkkinä, että tänään XXL:ssä oli White 5fat pro muutaman päivän tarjouksessa 999€ (norm. 1299€). Jos joku pähkäilee ekaa läskipyörää, niin tuo on varmaan aika hyvä hinta/laatusuhde. Varmaan olisin itsekin tuon tuolla hinnalla ostanut, jos sunnuntaina olisin tämän tiennyt. Toisaalta sainpahan vähän kevyemmän ja paremmilla osilla näin. Joka tapauksessa ekan lenkin jälkeen voin sanoa, että kyllä kannatti ja hauskaa oli:-)Osathan Singlessä ja Interceptorissa on aikalailla samaa hyvää perus laatua tosin Silverback:issa on kunnon tubeless vanteet, tosin takanavathan näissä molemmissa on perus kuraa.

hcf
09.02.2018, 20.36
Onkos mondraker lopettanu fatbike hommissa? Niitten sivu ei listaa ku sähkö panzerin.
Panzer R oli ihan hienon näkönen mitä ihastelin prisman pihassa :)

EvilOne
10.02.2018, 09.19
Täällä yksi läskeilyä miettivä. Tarkoitus olisi päivittää talven työmatkapyöränä toimiva Nishiki X-29 ja hommata samalla semmoinen jolla satunnainen maastoilu onnistuisi myös. Mietinnässä myös olisiko kuitenkin 27,5+ omaan käyttöön parempi, joskin ihan umpimetsään ei sillä mennä, kait? Onko kuinka monella läskiä varten toiset kiekot, esim. 27,5 jotta voi vaihdella? Joitakin kuvia olen esim. Dudesta jossa tehty moista.

kpyora
12.02.2018, 00.37
10-12 vaihdetta on riittävästi, mutta kevyin välitys pitää olla tarpeeksi kevyt talviajeluun. Deluxessa varmaan se on siinä ja siinä.

Shimano vai SRAM?

hcf
01.03.2018, 22.07
Kyllä se on vaan tuo läskitarjonta hyytyny. Täytyy todeta uudelleen :) Moni valmistaja lopettanu toistaseksi mm. on-one, specialized, genesis, mondraker, cannondale...
Trek karsinu tuontia.
Normi maastureita taas löytyy kymmeniä eri malleja että niissä kyl olis valinnan varaa enemmän ku tarpeeksi :)

Ärsyttää ku pitäs uutta fillaria hankkia. Nutrail ainoa kiinnostava mutta ku niitä on jo kaupunki täynnä. Vuokraamoissa niitä.
Silverbackin 2019 double ois kans yks mutta ei todennäkösesti jaksa oottaa sinne asti.

J.Kottenberg
01.03.2018, 22.51
Kyllä se on vaan tuo läskitarjonta hyytyny. Täytyy todeta uudelleen :) Moni valmistaja lopettanu toistaseksi mm. on-one, specialized, genesis, mondraker, cannondale...
Trek karsinu tuontia./klip.

Varmaankin totta. Läski on kuitenkin erikoispyörä, ja jos ei aktiivisemmin talvella aja maastossa, voi ajot ajaa hyvin kapearenkaiselmallakin pyörällä. Ja ainakin Vantaalla on vähän tullut ihmeteltyä että vaikka läskejä varsin paljon on myyty, on läskipyöräilijän näkeminen maastossa ollut aika harvinaista. Ja voisi ajatella että samankaltainen tilanne on muuallakin.
Eli osittain läski ilmeisesti oli trendituote.

Vähentynyt kysyntä tietysti vaikuttaa tarjontaan.

noniinno
02.03.2018, 00.53
^ Luulin minäkin läskittä talviajoni ajavani. Niin vaan tuli kahden laihan kauden jälkeen pullukka taloon. Tosin edellisestä poiketen 27.5 fattikiekoilla. Samalla lähti plussapyörä autuaammille poluille. Eihän se läski kovin muodikas ole, sitä kun joutuu ihan itse polkemaan. Siihen se läskien kehitys tyssää. Toista se on sähköpyörä...joka minun oraakkelin kyvyilläni nähtynä on vain välivaihe kevyeen sähkömopoon, joka taas puolestaan on välivaihe tehokkaampaan sähkömoottoripyörään. Kunnes taas keksitään jotain uutta.

Eipä toisaalta harmita, että markkinoilta katoaa läskijopot sun muut ongelmajätteet.

hcf
02.03.2018, 15.22
Sähköihin ne tuntuu panostavan. Itte en vaan semmosta halua ku tarkotus ajella pitempiä reissujakin. Ja on osa kuntoilua.

https://www.facebook.com/TunturiBike/photos/a.414365793627.208326.362234553627/10156299203923628/?type=3

OKS
02.03.2018, 19.12
Trek karsinu tuontia.

Mitenkähän käy renkaiden kanssa, joko täytyy ruveta hamstraamaan? ;)

Blackborow
02.03.2018, 21.29
, on läskipyöräilijän näkeminen maastossa ollut aika harvinaista. Ja voisi ajatella että samankaltainen tilanne on muuallakin.
Eli osittain läski ilmeisesti oli trendituote.
Minä näistä trendeistä niin tiedä, vaikka läskillä jo useamman vuoden ajanut menemään. Ja ei tiedä vissiin muutkaan täällä päin kun tuolla metsässä tulee joka lenkillä useampi läskipyöräilijä vastaan. Kapearenkaisen näkeminen näin talvella metsässä alkaa olla näillä leveyksillä harvinaisuus. Niiden jälkiä sentään joskus näkyy. Ja joo on tuota tullut kapeakumilla itsekin ajettua tälle talveakin. Paikalliset pyöräliikkeet on käsittääkseni myyneet läskit ulos samantien kun niitä on vaan maahantuojilta sisään saatu. Keski-Euroopan kysyntä noiden tuontia ison veden tälle puolen jarruttaa. Suomessa nuo kelpaa. Hommasipa tuo paikallinen jenkeistä suoraan kasan Trekin 9.6:iakin.

hcf
02.03.2018, 22.05
Suomessa nuo kelpaa. Hommasipa tuo paikallinen jenkeistä suoraan kasan Trekin 9.6:iakin.

Ite kans yritin tiedustella pyörä-suvalasta että saisivatko tilattua suoraa jenkeistä farley 7:aa mutta eipä vaivautuneet vastaamaan. Ne oli ainaki 9.6:sta tilanneet

Shamus
03.03.2018, 00.14
Ei fatit mihinkään lopu... isommat vaan laskee tarkaan kannattavuutta ja mitä muuta voi tarjota tilalle jos lopettaa fatit tuotannosta. Fattejä myydään kuitenkin vain murto-osassa maista mihin esim. 27.5+ uppoaa.
Nyt palataan samalle viivalle missä oltiin 4-5 vuotta sitten ennen isointa hypeä.
Kehitys jatkuu edelleen todellisten merkkien kesken ja uutta tulee niin pyöriin kuin varusteisiinkin.

Pipo
03.03.2018, 09.43
F lehdessä muistaakseni sanottiin että läskit myy Suomessa ja Pohjois Amerikassa. Muualla myynti olematonta.
Se tietysti selittää tarjonnan huomattavan kaventumisen.

nikkesi
03.03.2018, 10.50
Mun mielistä tällä hetkellä buumi on tasaantunut pienen suvantovaiheen jälkeen. Esim varsinais-suomessa jäänyt pari talvea kokonaan väliin. Tämä talvi onkin ollut yhtä juhlaa. Läskipyörälle tullut talven lisäksi uusi käyttökohde paikalliset kesät ja syksyt on niin vetisiä mutamössökelejä , missä läski mielestäni paras vaihtoehto. Esim. Loka- joulukuu 2017 ei maastot kerinnyt kuivua välillä kun lähes joka päivä satoi vettä Turussa. Ajoin nämä mutakelin kokonaan läskillä. Muut vaihtoehdot olisi ollut etujousitettu 29, 27.5+ ja täpäri.

Väsä
03.03.2018, 17.14
Ite kans yritin tiedustella pyörä-suvalasta että saisivatko tilattua suoraa jenkeistä farley 7:aa mutta eipä vaivautuneet vastaamaan. Ne oli ainaki 9.6:sta tilanneet

Käsittääkseni tuota 7 ei ennakkoon jälleenmyyjät varanneet tarvittavaa määrä jotta sitä olisi uitettu jenkeistä suomeen.

hcf
03.03.2018, 21.28
Käsittääkseni tuota 7 ei ennakkoon jälleenmyyjät varanneet tarvittavaa määrä jotta sitä olisi uitettu jenkeistä suomeen.

Joo-o
Oishan se makia saaha suomen ainoa farley 7 2018 :D
Lennänkö hakemaan.
Kasvattaa kieltämättä kiinnostavuutta ku ei oo mahollista ostaa :)

Blackborow
03.03.2018, 21.31
9.6:sta tuli yksi erä. Yksittäisiä pyöriä tuskin kannattaa lähteä tilaamaan. Taitaa hinta pahasti revetä kun ei virallisessa ohjelmassa, mutta olisihan nuo voineet vastata.

Shimaani
03.03.2018, 22.25
Mitenkähän käy renkaiden kanssa, joko täytyy ruveta hamstraamaan? ;)
Hamstraaminen kannattaa aina.:cool:

Paksuttelua vasta vuodesta 2009

Jakke81
03.03.2018, 22.48
9.6:sta tuli yksi erä. Yksittäisiä pyöriä tuskin kannattaa lähteä tilaamaan. Taitaa hinta pahasti revetä kun ei virallisessa ohjelmassa, mutta olisihan nuo voineet vastata.
Onhan noita keinäseltä torniosta saatavilla. Ennen suvalaa jo mainosti.

OKS
04.03.2018, 11.26
Paksuttelua vasta vuodesta 2009

Millaisella kalustolla tuolloin ajettiin?

Blackborow
04.03.2018, 11.36
Millaisella kalustolla tuolloin ajettiin?
Surly Pugsley taisi ainakin olla olemassa jo tuolloin.

elasto
04.03.2018, 12.56
Taitaapa Shimaani-setä edelleen ajella tuolla alkuperäisellä Puksuttimellaan?

Pexxi
04.03.2018, 16.38
Eikö Ruotsissa ja Norjassa sitten ole paljon läskeilä ajelevia?

Vispe
04.03.2018, 18.30
Eikö Ruotsissa ja Norjassa sitten ole paljon läskeilä ajelevia?Mitä nyt olen muutamilta paikallisilta kauppiailta ja tukkureilta ohimennen kuullut niin ei siinä mittakaavassa mitä Suomessa. Ilmeisesti trendi ei ainakaan toistaiseksi lähtenyt samanlaiseen lentoon mitä meillä. Tokihan läskejä naapuristakin löytyy suhteessa enemmän mitä keskisestä Euroopasta.

P.s ei tilastotietoa ;)

Sleepless
05.03.2018, 16.56
Kuskilla mittaa 198 cm, jalan sisämitta 93 cm. Aika monen fatbiken kokotaulukossa isointa runkokokoa suositellaan esim. 183-194 senttisille. Onko tuollainen pyörä ihan hyvä vielä minun mittaiselle, vai alkaako jo tuntumaan pahastikin pieneltä? Voiko kompensoida esim. pitemmällä stemmillä ja olla ihan tyytyväinen? Vai onko vaan tilattava Maxxilta Jagamoasta (http://www.maxx.de/en/bikes/fatbikes/bikes.php?name=JAGAMOASTA&id=142)? Saa suositella muitankin pitkälle miehelle sopivia fättejä.

Oulunjulli
05.03.2018, 19.51
Olishan se aito ja alkuperäinen Surlykin jolla jopa XXL kokoja: https://surlybikes.com/uploads/downloads/15924_SUR_Bike_Sizing_Chart_OL_VF.pdf
Foxcompilla ainakin jotain XL kokoisia runkoja joista tekenevät rahaa vasten pyörän. Tuollahan olisi vissiin vähän lyhyemmäksi jäänyt kaveri sellaisella XL kokoisella: http://www.yetirides.com/2016/12/surly-ice-monster-truck.html

Antza44
05.03.2018, 19.57
Kuskilla mittaa 198 cm, jalan sisämitta 93 cm. Aika monen fatbiken kokotaulukossa isointa runkokokoa suositellaan esim. 183-194 senttisille. Onko tuollainen pyörä ihan hyvä vielä minun mittaiselle, vai alkaako jo tuntumaan pahastikin pieneltä? Voiko kompensoida esim. pitemmällä stemmillä ja olla ihan tyytyväinen? Vai onko vaan tilattava Maxxilta Jagamoasta (http://www.maxx.de/en/bikes/fatbikes/bikes.php?name=JAGAMOASTA&id=142)? Saa suositella muitankin pitkälle miehelle sopivia fättejä.Mites kotimainen Pole https://polebicycles.com/taiga/
XL aikas reilu, jos 510mm seat tube riittää. Akuutti saatavuus kannattaa kysyä Polelta suoraan.

hana79
08.03.2018, 09.27
Kuskilla mittaa 198 cm, jalan sisämitta 93 cm. Aika monen fatbiken kokotaulukossa isointa runkokokoa suositellaan esim. 183-194 senttisille. Onko tuollainen pyörä ihan hyvä vielä minun mittaiselle, vai alkaako jo tuntumaan pahastikin pieneltä? Voiko kompensoida esim. pitemmällä stemmillä ja olla ihan tyytyväinen? Vai onko vaan tilattava Maxxilta Jagamoasta (http://www.maxx.de/en/bikes/fatbikes/bikes.php?name=JAGAMOASTA&id=142)? Saa suositella muitankin pitkälle miehelle sopivia fättejä.
Mulla on mittaa n.198cm myös ja jalkoväli muistaakseni n.98cm. https://salsacycles.com/bikes/archive/2016_blackborow_gx_2_x10 tuollaisella ajelen. Toiminut minulla hyvin. Tuota vaan ei ilmeisesti valmisteta enään. Jostain voisi löytyä vielä edullisesti?

Oulunjulli
08.03.2018, 10.03
^Ainaki tuolla XL asialliseen hintaan: https://www.hibike.com/salsa-blackborow-1-26-fat-bike-bike-metallic-p495c0606e3fa341dd91ba59874c0b602
Tosin on kommentilla "We expect at least 2 weeks for this item to become available. You may order this item; we inform you by mail as soon as we have new information about this item."
...että varmaan kantsii kysyä mitä se käytännössä tarkoittaa.

jopolla
09.03.2018, 17.07
No niin. Läski on tilattu ens talvea varten. Tämän päivän lumisade (Tre) katkas kamelin selän. Mahtavia polkuja vielä eilen metsät täynnä ja tänään ei kaposella ISP:llä taas pääse mihinkään. Ens talvena aion ajaa myös lumisateen jälkeen hymyssä suin.

hcf
09.03.2018, 21.45
^Noooh mikä läski lähti tilaukseen?
Läski on kyllä ihan hauska kesälläkin. Grillimakkaraa vaan reppuun ja seikkailemaan :)

Shimaani
09.03.2018, 21.48
Taitaapa Shimaani-setä edelleen ajella tuolla alkuperäisellä Puksuttimellaan? Jovain. Alkuperäistä (https://ep1.pinkbike.org/p4pb4641596/p4pb4641596.jpg)on runko :) Mihinkä sitä hyvää parantamaan, tuolla on sentään tartutettu pitkälle toista sataa pahaa-aavistamatonta tulevaa läskikuskia. Pa$kavehjes siis - niin ruma että se on suårastaan kaunis. Se prkl ees ruastu...
Nykyään se onkin jo seikkailupyöräx (https://surlybikes.com/bikes/pugsley)luokiteltu.

jopolla
09.03.2018, 21.57
^Noooh mikä läski lähti tilaukseen?
Läski on kyllä ihan hauska kesälläkin. Grillimakkaraa vaan reppuun ja seikkailemaan :)
https://www.canyon.com/fi/mtb/dude/2018/dude-cf-9-0-unlimited.html (Dude CF 9 Unlimited)
Vasta heinäkuun lopulla tulee, joten alkukesä mennään vielä peruspyörin.

Blade
10.03.2018, 17.10
Etsin pyörää maastolenkeille jne. Läskiä etsin mutta pyöräkauppias ehdotteli myös 27,5+ esim Trek Roscoe 9:kin... Näistä kommentteja?:

Kalleimmasta halvimpaan

Trek farley 5
+matta musta
-Shimano Deore M6000 Shadow Plus / Shimano Deore M6000, 10 vaihdetta
-Jarrut: SRAM Level
-Renkaat: Bontrager Gnarwhal, Tubeless Ready 27.5×4.50

Kona Wo 2016
-Shimano SLX/Deore 2x10 vaihteisto
-Shimano Deore levyjarrut
-Sun Ringle MuleFut vanteet Schwalbe Jumbo Jim 26x4.8"

Silverback Scoop Single 2018
-Takavaihtaja: Shimano XT RD-M8000 Shadow Tech Plus, Long Cage, 11 Speed
-Jarrut: Shimano Deore BL/BR-M6000,
-Vee tire Bulldozer 26” x 4.7, Foldable 120TPI,Tubeless Ready, Black
-Haarukka: 26” Custom Full Carbon Rigid Fatbike Fork with 150mm O.L.D, 15mm Thru Axle

joku muu mikä?

Blade
11.03.2018, 22.06
Taitaa olla liian monta kertaa käsiteltyjä nuo... Silverback osien ja hinnan puolesta taitaa olla mielenkiintoisin.

hcf
11.03.2018, 22.25
^Miks kona wo 2018 ei oo vaihtoehtona?

Pexxi
11.03.2018, 22.27
Niinpä taitaa, toi 27,5 rengaskoko läskiin ainakin itseä vähän arveluttaisi, alkaako se yleistymään vai jääkö marginaaliin ja valikoima renkaiden suhteen pieneksi.

Blackborow
11.03.2018, 22.33
^Miks kona wo 2018 ei oo vaihtoehtona?
Niitä ei vissiin saa oikein mistään.

Mää ottaisin noista sen jonka saa nopeasti ajoon. Hyviä pyöriä kaikki.