Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Strava

Sivut : 1 2 3 4 [5]

k2x80w
28.04.2023, 19.19
100 segmenttiä mahtuu tohon. Ja jos on popular segments valittu, niin se ottaa ajoalueelta 20-30 suosituinta segmenttiä mukaan automaattisesti.

Ja live segmentissä ei oo alamäkisegmenttejä, eli -% grade segmenttejä.

https://support.strava.com/hc/en-us/articles/216918277-Strava-Live-Segments-on-Garmin-DevicesOon miettinyt, että missä alamäkisegmentit luuraa, mutta tuossa sitten syy.

Sent from my 2201123G using Tapatalk

miz
28.04.2023, 19.26
Manuaalinen piirtäminen onnistuu vain reitin päässä, joten matkan varrelle osuvat reittiviivan sotkut joutuu siivoamaan jollain muulla ohjelmalla.

Mitä tarkoitat tällä? Appikäyttöä vai jotain muuta, eikös koneella saa reittiä muokattua ja waypointteja poistettua ihan näppärästi?

miz
28.04.2023, 19.26
Oon miettinyt, että missä alamäkisegmentit luuraa, mutta tuossa sitten syy.

Sent from my 2201123G using Tapatalk

Varmaan ihan hyväkin turvallisuutta ajatellen.

paaton
29.04.2023, 00.22
Minähän olen käyttänyt tosi kauan reitteihin tätä softaa.

https://dynamic.watch/

Tällä on siis saanut alusta asti reitit näppärästi langattomasti edgeen. Paljon aiemmin, kuin stravat sun muut alkoivat synkkaamaan lennosta reitit garminin kanssa.

Reittien muokkaus on tosi yksinkertaista ja toimivaa. Eikä tarvitse maksullista stravaa.

justus6969
29.04.2023, 00.50
maksullisella mennään jeejee

Juha Lehtinen
17.05.2023, 22.24
Itselläni on Stravaan rekisteröitynä 2 maantiepyörää ja huomasin että en pysty enää määrittelemään kumpi on ensisijainen maantiepyörä, toinen on traineri käytössä ja toinen on ulkolenkeille. Onko tuo ainoastaan maksullisen premium version ominaisuus että voi tuon valinnan tehdä?. Nyt ainoa tapa vaihtaa fillari on muistaa editoida jokaista aktiviteettiä erikseen.

huotah
17.05.2023, 22.52
Itselläni on Stravaan rekisteröitynä 2 maantiepyörää ja huomasin että en pysty enää määrittelemään kumpi on ensisijainen maantiepyörä, toinen on traineri käytössä ja toinen on ulkolenkeille. Onko tuo ainoastaan maksullisen premium version ominaisuus että voi tuon valinnan tehdä?. Nyt ainoa tapa vaihtaa fillari on muistaa editoida jokaista aktiviteettiä erikseen.

Stravassa pystyy uutena ominaisuutena asettamaan oletusarvoisen pyörän aktiviteetin lajin mukaan. Voit siis asettaa maantielenkeille oletukseksi maantiepyörän A ja virtuaalilenkeille maantiepyörän B jne. Oletusarvon rekisteröinti tehdään laitelistauksen kautta muokkaamalla olemassa olevaa pyörää tai lisäämällä uusi laite/pyörä.

Ominaisuuden käyttö edellyttää, että tallentava laite osaa tallentaa aktiviteetin tyypin. Esim. useimmat Garmin Edge -laitteet tekevät näin.

plr
17.05.2023, 22.55
Stravaan tuli juuri uusi ominaisuus, jolla voi määrittää pyörän sen perusteella mikä aktiviteetti on valittu. Voi määrittää eri pyörät esim. aktiviiteeteille ride ja virtual ride.

GPLama näyttää miten se toimii:
https://www.youtube.com/watch?v=8TOm6pZYS2M

Juha Lehtinen
17.05.2023, 23.00
Stravassa pystyy uutena ominaisuutena asettamaan oletusarvoisen pyörän aktiviteetin lajin mukaan. Voit siis asettaa maantielenkeille oletukseksi maantiepyörän A ja virtuaalilenkeille maantiepyörän B jne. Oletusarvon rekisteröinti tehdään laitelistauksen kautta muokkaamalla olemassa olevaa pyörää tai lisäämällä uusi laite/pyörä.

Ominaisuuden käyttö edellyttää, että tallentava laite osaa tallentaa aktiviteetin tyypin. Esim. useimmat Garmin Edge -laitteet tekevät näin.
Ok. Mietinkin että onko joku uusi ominaisuus joka on päässyt livahtamaan ohitse. Itselläni on Garminin Edge 1030 Plus niin pitääpi seurata osaako tehdä valinnan tuolla laitteella seuraavan kerran kun teen ulkolenkin. Kiitos neuvosta, käyn vielä tarkistamassa aktiviteetti lajit.

edit. ok *thumbs up*

MRe
23.08.2023, 13.11
Stravalta tuli ilmoitus hinnankorotuksesta. 69.90€/vuosi. Eipä tuo vieläkään ole kuin alle 6€/kk, mutta ainahan nuo korotukset harmittaa.

JackOja
23.08.2023, 13.15
^Juu tammikuussa tuo jo ilmoitettiin tapahtuvaksi ja täälläkin käsiteltiin. Itsellä tilauskausi vaihtui... olisko ollut kuukausi sitten ja maksoin lopulta mukisematta.

MRe
23.08.2023, 15.01
^No niinpä. Olihan tuosta puhetta, mutta ainahan se pääsee yllättämään...

sak
23.08.2023, 16.39
Stravan ilmaisversiossa oli joskus navigointi esim. segmentin alkulähteille. Olikohan se niin että googlemaps sitten ohjasi kyseiseen paikkaan. En sitä kerennyt koskaan käytännössä kokeilla ja nyt sitä ei löydy, liekkö poistunut...

kaakku
23.08.2023, 18.02
Ei taida Stravalle olla korvaavaa vaihtoehtoa jos haluaa käyttää Velovieweriä, Statshuntersia tai Wandrer.Earthia? Vai mitenkäs se toiminta menee pelkällä ilmaisversiolla esim Veloviewerin kanssa? T. nimim. "maksanko turhaan?"

MRe
23.08.2023, 18.17
Tais vv:ssä olla jotain rajoituksia, jos ei ole maksettu versio stravasta. Jaa, eipä ole juuri eroa, mutta onko sulla pröö-versio vv:stä?

https://blog.veloviewer.com/strava-subscription-updates/

BTW. mä makselen näistä ihan vaan sillä ajatuksella, että jos käyttää, niin maksaa. Lisäksi maksaminen varmistanee sen, että palvelu on olemassa huomennakin. Mutta ehkä ex-softakehittäjänä mä ajattelen eri tavalla kuin joku muu.

kaakku
23.08.2023, 18.33
Velovieweristä on maksullinen versio, mutta Strava on periaatteessa vähän turhake.

MRe
23.08.2023, 19.56
^jätät stravan tilauksen maksamatta ja katsot mitä tapahtuu. Ymmärrän, että jos käyttää käytännössä vain vv:n ominaisuuksia, ei stravasta ole järkeä maksaa.

JackOja
24.08.2023, 10.41
Kappas vaan, nyt ovat saaneet reittisuunnittelun manual-moden järkeväksi. Ts. reittiin voi jälkeenpäin lisätä manual-nodeja tai muuttamaan entiset sellaisiksi.

Teemu H
24.08.2023, 18.00
Jep. Ei tarvitse enää piirrellä uusiksi, jos täytyy reitin varrelle lisätä pisto metikköön/suolle/minne ikinä.

JackOja
19.04.2024, 08.53
Huomasin vahingossa, että suunnitttelemansa reitin välipisteitä voi kustomoida. Joko joku on ehtinyt kokeilla näkyykö nuo Garmin Edgeissä myös?

https://pic.useful.fi/uTUJp34JH.jpg

Teemu H
19.04.2024, 09.22
Huomasin vahingossa, että suunnitttelemansa reitin välipisteitä voi kustomoida. Joko joku on ehtinyt kokeilla näkyykö nuo Garmin Edgeissä myös?

Tässä aamupalapöydässä juuri testasin. Piste ja sen kuvaus näkyy kyllä Edge 1030:n kartalla, muttei ohjeissa (kääntymiset) ollenkaan, ainakaan tekemälläni testireitillä.

Ohjeen mukaan pitäisi kuitenkin huomauttaa ja näyttää etäisyyskin joissain laitteissa, mutta enpä löytänyt etäisyyttä ainakaan omasta vekottimesta.:seko:

Custom Waypoints on Garmin GPS Devices
Some Garmin cycling computers and GPS watches with routing capabilities will alert you about Custom Waypoints as you navigate a route. Depending on the device, you may also be able to view your distance to the upcoming Custom Waypoints. The following devices support Custom Waypoints:

Edge 205 and uphttps://support.strava.com/hc/en-us/articles/19752890197901-Custom-Waypoints-on-Strava-Routes

JackOja
19.04.2024, 09.33
Ohjeen mukaan pitäisi kuitenkin huomauttaa ja näyttää etäisyyskin joissain laitteissa, mutta enpä löytänyt etäisyyttä ainakaan omasta vekottimesta.:seko:

Hmmm, olis kätevää "Coffee 11,2 km". Vaatikohan se jonkun erityisen tietokentän näkymään. Pitääpä tutkia.

Teemu H
19.04.2024, 10.04
Totta, löytyikin tietonäkymästä, jossa kerrotaan etäisyys pisteisiin ja myös reitin loppuun. Tuo näyttäisi olevan 1030:ssa vakiona päällä kaikissa toimintoprofiileissa.

Eli homma toimii!

JK81
15.06.2024, 17.37
Miten saa garminin (edge 1030 plus)tallentaman suorituksen siirrettyä uudestaan stravaan, kun onnistuin jotenkin stravassa hukkaamaan tämän harjoituksen kartan jossa reitti näkyy?

Löytyi ohje https://support.strava.com/hc/en-us/articles/216918057-Garmin-and-Strava

Condor Heritage
18.11.2024, 21.36
'Päivitämme ehtojamme estääksemme kolmansia osapuolia käyttämästä Stravan API:n kautta saatuja tietoja tekoälymalleissa tai muissa vastaavissa sovelluksissa'. Jos tuo estää käyttämästä Stravaa välittäjänä, niin loppuu käyttö kokonaan. -CH-

Opulus
19.11.2024, 10.42
^ Mitä tarkoitat Stravan käyttämisellä välittäjänä?

hece
19.11.2024, 11.35
Ainakin https://www.statshunters.com/ ja https://veloviewer.com hakee käyttäjien ajot Stravasta. https://rideeverytile.com/faq "Why can't I link my RideEveryTile account to Strava and have my rides automatically processed?" -kohdassa on mainittu ettei Stravan käyttö noin olisi API:n käyttöehtojen mukaista eikä siksi ole lähtenyt sitä tukemaan ettei esty oman palvelun käyttö yllättäen Stravan muuttaessa käytäntöjä. Nythän sellainen vaara on olemassa.

JohnnyBuzz
19.11.2024, 14.07
Ainakin https://www.statshunters.com/ ja https://veloviewer.com hakee käyttäjien ajot Stravasta. https://rideeverytile.com/faq "Why can't I link my RideEveryTile account to Strava and have my rides automatically processed?" -kohdassa on mainittu ettei Stravan käyttö noin olisi API:n käyttöehtojen mukaista eikä siksi ole lähtenyt sitä tukemaan ettei esty oman palvelun käyttö yllättäen Stravan muuttaessa käytäntöjä. Nythän sellainen vaara on olemassa.

Eikös tuon voi kiertää sillä, että synkkaa toisen palvelun kuin Stravan kautta? Aika harva varmaan käyttää Stravaa ns. master-palveluna, josta synkkaa muihin palveluihin. Itellä Suunnon kello, josta harjoitukset sitten appin kautta Stravaan. Varmaan sama onnistuu myös Garminin ja muiden valmistajien kellojen kanssa.

hece
19.11.2024, 15.14
Ainakaan statshunters ei tue muita palveluita. Ja ainakin minulla Stravassa on täydellisin tieto vuosien varrelta, jonne olen niitä kerännyt vuosien varrella Garminin, Polarin ja SportsTrackerin palveluilla.

xs2jammu
19.11.2024, 17.49
'Päivitämme ehtojamme estääksemme kolmansia osapuolia käyttämästä Stravan API:n kautta saatuja tietoja tekoälymalleissa tai muissa vastaavissa sovelluksissa'. Jos tuo estää käyttämästä Stravaa välittäjänä, niin loppuu käyttö kokonaan. -CH-
Eli tarkoittaisko tää esimerkiksi sitä ruutuja ei vois enää hakea Stravalla suoraan Squadratsiin ?

Teemu H
19.11.2024, 18.05
https://www.strava.com/legal/api
You may not use the Strava API Materials (including Strava Data), directly or indirectly, for any model training related to artificial intelligence, machine learning or similar applications.

Rauhoittukaa, ei mitään paniikkia. Veloviewer ole tekoälymalli.
Ja uskoisin, että on ennemminkin Stravan etu ylläpitää ja kehittää integraatioita ja ekosysteemiä, kuin rajoittaa.

Sivustakatsoja
19.11.2024, 18.15
^eikö tästä ole joku vuosi kun Strava päätti muuttaa API:n mm. Veloviewerin kannalta rajoittavammaksi?

OJ
19.11.2024, 22.05
Käsittääkseni Strava on kieltämässä kaikenlaisen analysoinnin, ei vain Actually India hommia.

Noh...olen maksanut Stravan palvelusta useamman vuoden ajan, eli taitaa olla aika imaista treenidata Stravasta ja lopettaa jäsenyys. En taida olla ainoa samoissa aikeissa.

marco1
19.11.2024, 22.23
https://www.dcrainmaker.com/2024/11/stravas-changes-to-kill-off-apps.html
Reiskan video aiheesta.

Itse pumppaan kaiken datani TrainingPeaksiin vaikka siinäkin on puutteensa.

paaton
19.11.2024, 22.57
https://www.dcrainmaker.com/2024/11/stravas-changes-to-kill-off-apps.html
Reiskan video aiheesta.

Itse pumppaan kaiken datani TrainingPeaksiin vaikka siinäkin on puutteensa.

Aika raju. Garminin käyttäjänä ei taida mikään pahemmin muuttua. Garminille on kyllä syncit softissa joita käytän.

Mutta miten tiilenkerääjät? Jos tiilet on keräilty stravan datan mukaan, niin häviääkö kaikki tiilet yhdessä yössä? Se voi olla vantaanjokeen hyppääminen edessä.

paaton
19.11.2024, 23.02
Käsittääkseni Strava on kieltämässä kaikenlaisen analysoinnin, ei vain Actually India hommia.

Noh...olen maksanut Stravan palvelusta useamman vuoden ajan, eli taitaa olla aika imaista treenidata Stravasta ja lopettaa jäsenyys. En taida olla ainoa samoissa aikeissa.

Mulla ainakin tosiaan garmin on synkannyt datat jo useampaan paikkaan. Eli ei tässä nyt mitään maatakaatavaa muutosta ole tulossa. Icussakin on strava ja garmin molemmat ollut päällä aina.

Jollain sairaalla tapaa tuon stravan toiminnan ehkä ymmärränkin. Käyttäjiä on tosiaan varmasti miljoonia ja dataa on älyttömästi. Osa softista hakee tuon kaiken kerralla.
Esim statshunter hakee valokuvatkin stravasta.

Teemu H
19.11.2024, 23.30
Jaa jaa, on siellä vähän AI:ta suuremmat puuhastelut sittenkin meneillään. Mielenkiintoinen juttu, ja käsittämätön.
Kuten dcrainmaker toteaa:

Strava seems to be working very hard to kill off the community of tens of thousands of apps that arguably made it so popular.

Mutta data tulee kyllä liikkumaan tavalla tai toisella jatkossakin, oli Stravaa välissä tai ei.

paaton
19.11.2024, 23.43
Niin. Eipä tuohon muuten voi vaikuttaa kuin katkaisemalla stravan. Nakkasin itsekkin premiumin kiinni. Tiedä vaikka miettisivät uudellen jos riittävän suuri kato tulee.

Juha Lehtinen
19.11.2024, 23.51
Lopetin Stravan käytön jo joskus Huhtikuussa kun totesin Connect Garminin hoitavan sen homman hyvin mihin tuon kaltaista ohjelmaa tarvitsenkin. Ei ole kaipuuta takaisin Stravaan tullut.

Condor Heritage
19.11.2024, 23.54
Niinpä, 'Go all in for 2025 with TrainingPeaks Premium. Use code CYBER2024 for 25% off until 12/2'. -CH-

Teemu H
19.11.2024, 23.54
Koko helkkarin Strava perustuu siihen, että data tulee importilla muista lähteistä. Nyt sitten itse meinaa estää exportin eteenpäin. Minusta heillä ei ole oikeutta siihen. Eivät omista dataa. Käyttäjä omistaa.

Mikähän paniikki siellä Stravan johtajille on sitten iskenyt. Kuulemma tulos on ollut plussalla viime vuosina, käyttäjämäärät kasvaneet jne.

OJ
20.11.2024, 01.51
Mulla ainakin tosiaan garmin on synkannyt datat jo useampaan paikkaan. Eli ei tässä nyt mitään maatakaatavaa muutosta ole tulossa. Icussakin on strava ja garmin molemmat ollut päällä aina.

Jollain sairaalla tapaa tuon stravan toiminnan ehkä ymmärränkin. Käyttäjiä on tosiaan varmasti miljoonia ja dataa on älyttömästi. Osa softista hakee tuon kaiken kerralla.
Esim statshunter hakee valokuvatkin stravasta.
Mulla Strava lykännyt automaagisesti kaiken data Golden Cheetahiin jonkun 10 vuotta ja toiminu kivasti. Ton saanee nykyään toimimaan pienehkollä säädollä suoraan Garministakin, mutten ole jaksanut setviä kun Strava on ollut niin helppo.

Oli ihan OK kun piti alkaa maksamaan Stravan toiminnoista, mutta reittien suunnittelu ei jaksa toimia enää nykyään ja hitauskin vain lisääntyy sellaista vauhtia, ettei niillä segmenttien tuloksilla ole niin väliä.

JackOja
20.11.2024, 09.14
...
Mutta miten ruudunkerääjät? Jos ruudut on keräilty stravan datan mukaan, niin häviääkö kaikki yhdessä yössä?

Jatkossakin voi kaiketi nähdä itse oman datansa.

Ja jos näin ei olisi, niin Ben voi konffata Velovieweriin importin suoraan Flowsta/Connectista/jamitänäitäon. Ei tuohon Stravaa välipalikaksi tarvita.

YocceT
20.11.2024, 11.49
Koko helkkarin Strava perustuu siihen, että data tulee importilla muista lähteistä. Nyt sitten itse meinaa estää exportin eteenpäin. Minusta heillä ei ole oikeutta siihen. Eivät omista dataa. Käyttäjä omistaa.

Strava haluaa tehdä itse businesta sillä datalla. Stravan ilmaisversion kautta 3. osapuolen sovellukseen imaistu data ei ole businesta, vaan sillä rahaa tekee (jos tekee) se 3. osapuoli.

Teemu H
20.11.2024, 12.00
^Niinpä, kuten Strava nyt tekee bisnestä toisen ilmaisella datalla.
Mutta Strava voi aina laittaa rajapinnan kuukausimaksun taakse. Vai onko se jo, en viitsi tarkistaa. Rajapintasta tulee monelle käyttäjälle koko Stravan tuoma lisäarvo. Aika paljon siellä on täyttä hömppää ja turhuutta. Strava ei joko ymmärrä asiakastaan, tai sitten ei halua palvella tällä tavalla. Sehän on heidän vapaa valintansa. Joku toinen integraatioalusta ilmestyy kyllä tilalle.

Mieluiten maksaisin Veloviewerille suoraan vähän enemmän, jos koodailevat yhteydet esim. Garminiin. Se about kympin vuosimaksu tuntuu liian halvalta.
Mutta onhan siellä Veloviewerissä paljon Stravaan ja sen ominaisuuksiin liittyvää analyysia, eli siinä mielessä samalla leikkikentällä taistelevat.

YocceT
20.11.2024, 12.10
^Niinpä, kuten Strava nyt tekee bisnestä toisen ilmaisella datalla.

Aivan kuten kaikki isot teknologiatalot tänäpäivänä.

huotah
20.11.2024, 12.30
"Jos et maksa tuotteesta mitään niin olet itse tuote"

JohnnyBuzz
20.11.2024, 14.05
Mitenhän tuossa käy esim. Trailmapin integraatiolle? On ollut ihan kätevä importata sinne reitti Stravasta ja sitten muokkailla niitä. Toki Trailmapissä on tuki GPX-tiedostoillekin, joten saa tuon jatkossakin toimimaan. Mutta muutama välivaihe siinä on enemmän kuin Stravasta hakemalla.

velib
20.11.2024, 15.20
Jos unohdetaan segmentit ja sosiaalinen puoli Stravasta, tulee sitä itse käytettyä lähinnä tietovarastona, josta on (melko) helppo selailla, että paljonko on ajanut milloin se tietty lenkki olikaan tai mikä se reitti olikaan. Eli katson historiatietoa, sekä harjoitus- että koostetasolla. Mikähän olisi hyvä korvike Stravalle tähän tarkoitukseen? Garmin Connect on tosi kömpelö, ja taidan kohta lopettaa Garminin kellon käytön, joten mielellään jokin muu. Ja mielellään niin, että puhelimen appi olisi monipuolinen, ettei tarvitsisi aina kirjautua koneella. MapMyRide on historiasyistä vielä käytössä, mutta sen iPhone-appi on huono historiadatan selaamisessa. Harmi kun Endomondoa ei enää ole, se toimi Stravaakin paremmin omassa käytössä...

JackOja
20.11.2024, 15.26
...on (melko) helppo selailla, että paljonko on ajanut milloin se tietty lenkki olikaan tai mikä se reitti olikaan...

Tuo on vielä kätevämpää kolmannen osapuolen (vaikkapa Veloviewer, Statshunters, Squadrats) palikalla kun voi karttanäkymästä klikata jälkeä ("milloin ihmeessä mä tuolla olen ollut") ja pääsee reittiin ja suoritteeseen käsiksi.

velib
20.11.2024, 15.30
Joo, Statshunters mulla onkin käytössä ruudunmetsästyksessä. Mutta jos tässä vaikka käykin niin, että lenkit ei enää ui sinne asti Stravasta niin taidan lopettaa Stravan käytön siihen. Ja ainakaan toistaiseksi sinne ei saa dataa muualta kuin Stravasta. Saakos Velovieweriin? Siitä voisin jotain maksaakin, varsinkin jos se tarjoaa vielä enemmän kuin Statshunters.

JackOja
20.11.2024, 15.37
...Saakos Velovieweriin?

Ei nykyisellään, kyllä se on ihan Strava-sidonnainen palikka. Mutta FB:ssa Ben jo ilmoitti, että asiat Stravan kanssa järjestyvät.

Siitä voisin jotain maksaakin, varsinkin jos se tarjoaa vielä enemmän kuin Statshunters.

Onhan siellä paljon kivaa. Käyttöliittymä on ehkä hieman ikääntynyt, mutta toimii.

marco1
20.11.2024, 16.16
Eli katson historiatietoa, sekä harjoitus- että koostetasolla. Mikähän olisi hyvä korvike Stravalle tähän tarkoitukseen?
TrainingPeaks. Ei ehkä kaikista jännin mutta imuroi hyvin monesta lähteestä datat (minulla Wahoo, Withings, Polar, Suunto, HRV4Training ja WB ainakin kokeiltu).
Ärsyttävin puute itselleni ettei tuo erottele luistelu ja pertsa-hiihtoa.
Yleisistä mm. unijutut puuttuu ja palautumiset on sitten pelkästään lenkkien datan perusteella.

velib
20.11.2024, 16.49
TrainingPeaks. Ei ehkä kaikista jännin mutta imuroi hyvin monesta lähteestä datat (minulla Wahoo, Withings, Polar, Suunto, HRV4Training ja WB ainakin kokeiltu).
Ärsyttävin puute itselleni ettei tuo erottele luistelu ja pertsa-hiihtoa.
Yleisistä mm. unijutut puuttuu ja palautumiset on sitten pelkästään lenkkien datan perusteella.

Kiitos, täytyy tutustua. Tuo on putkahdellut vastaan siellä täällä mutta en ole perehtynyt siihen tarkemmin. Uni ja palautuminen (jos tarvetta) hoituu kyllä sitten Garminin/Applen kellolla, lähinnä olisi tarve vaan katsella mitä on tullut tehtyä.

paaton
20.11.2024, 18.00
Jos unohdetaan segmentit ja sosiaalinen puoli Stravasta, tulee sitä itse käytettyä lähinnä tietovarastona, josta on (melko) helppo selailla, että paljonko on ajanut milloin se tietty lenkki olikaan tai mikä se reitti olikaan. Eli katson historiatietoa, sekä harjoitus- että koostetasolla. Mikähän olisi hyvä korvike Stravalle tähän tarkoitukseen? Garmin Connect on tosi kömpelö, ja taidan kohta lopettaa Garminin kellon käytön, joten mielellään jokin muu. Ja mielellään niin, että puhelimen appi olisi monipuolinen, ettei tarvitsisi aina kirjautua koneella. MapMyRide on historiasyistä vielä käytössä, mutta sen iPhone-appi on huono historiadatan selaamisessa. Harmi kun Endomondoa ei enää ole, se toimi Stravaakin paremmin omassa käytössä...

Kyllä se intervals icu on. Icun kalenteri on jo nyt tosi hyvä.

paaton
20.11.2024, 18.01
Tuo on vielä kätevämpää kolmannen osapuolen (vaikkapa Veloviewer, Statshunters, Squadrats) palikalla kun voi karttanäkymästä klikata jälkeä ("milloin ihmeessä mä tuolla olen ollut") ja pääsee reittiin ja suoritteeseen käsiksi.

Jep. Statshunter kyllä loistava. Todella ärsyttävää jos tuo ei enää toimi. Saikohan statshunteriin muuten garminista datan suoraan...

paaton
20.11.2024, 18.03
Itervals icu siis mielestäni kaikin puolin parempi ja monipuolisempi kuin trainingpeaks, mutta trainingpeaksin selvä etu on apsi, jota monet haluaa käyttää. Icu on rakennettu työpöydälle, vaikka toimii selaimella kännykälläkin.

JackOja
20.11.2024, 18.20
Onko Stravassa joku bulkkilataus suoritteista? Samahan ne on työntää kaikkialle muuallekin vaikka Stravassholena jatkaisikin.

Sivustakatsoja
20.11.2024, 18.40
^ainakin varmuuskopio omalle koneelle on.

paaton
20.11.2024, 18.41
Onko Stravassa joku bulkkilataus suoritteista? Samahan ne on työntää kaikkialle muuallekin vaikka Stravassholena jatkaisikin.

Tuolta löytyy kakkoskohdasta

https://www.strava.com/athlete/delete_your_account

turbo-kalevi
20.11.2024, 19.48
Otin Strava-tilauksen auto-renewalin pois päältä. Katsotaan kiinnostaako uusia keväällä kun sen aika olisi. Aika kallis hyötyyn nähden, kun ei esim some-featuret juurikaan kiinnosta.

marco1
20.11.2024, 20.47
Itervals icu siis mielestäni kaikin puolin parempi ja monipuolisempi kuin trainingpeaks, mutta trainingpeaksin selvä etu on apsi, jota monet haluaa käyttää. Icu on rakennettu työpöydälle, vaikka toimii selaimella kännykälläkin.

Analysointi näyttää paremmalta intervals.icussa mutta integrointi laitevalmistajille on huomattavasti heikompi kuin TP:ssä.

hece
21.11.2024, 10.03
Tuolta löytyy kakkoskohdasta
https://www.strava.com/athlete/delete_your_account
Eikä siis vaadi mitään tilin poistoa! Latasin eilen paketin, ja nappasin zipin sisältä vielä activities -hakemiston omaan zippiin ja lähetin https://rideeverytile.com/. Pidän myös tuon ladatun tiedoston tallessa. Voi olla turhaa, voi olla olematta mutta ei ollut suuri vaiva.