Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Strava

Sivut : 1 2 [3] 4 5

duris
26.02.2018, 21.53
Enpä ole garminia vilkuillut, mutta stravan weighted ja tp:n normalized power ovat kyllä muutamien wattien tarkkuudella samoja.
On usein lähellä, mutta käyttävät eri kaavaa. Stravistix-lisäosa näyttää saman NP:n kuin TP ja GC

elasto
26.02.2018, 23.03
Saman huomasin. Tuntuu että nyt näyttää vain segmentit jossa riittävän paljon ajokertoja, vähemmän ajettuja maastosegmenttejä ei näytä ollenkaan. Olisiko joku filtteri jolla säästävät kaistaa tms.

Ennen näytti kaikki, kunhan vaan tarpeeksi zoomasi lähelle

Joo, mä en löydä tästä lähistöltä enää yhtään maastosegmenttiä. Pelkkiä tiesegmenttejä näyttää.

travelleroftime
01.03.2018, 20.25
Tutkiskelin asiaa, ja se liittyy yksityisyyteen. Erityisesti seurausta jenkkien stravankäytön sotilastukikohtien alueella. Saas nähdä mitä kehittävät. Jos segmentit tippuu pois näkyvistä pysyvästi niin aika perua premium.

Tässä yksi linkki : https://cyclingmagazine.ca/sections/news/stravas-segment-feature-reviewed-amid-privacy-concerns/

(https://cyclingmagazine.ca/sections/news/stravas-segment-feature-reviewed-amid-privacy-concerns/)

CamoN
01.03.2018, 22.01
Tuota yksityisyydensuojaa lähdetään mielestäni korjaamaan väärästä päästä, jos tehdään systemaattisia muutoksia segmenttien etsintään tai käyttäjien liikkeiden rekisteröitymiseen niillä. Stravassa on ollut olemassa ihan toimivat yksityisyysasetukset, joilla voi mm. peittää tiettyjen osoitteiden lähialueella tapahtuvat liikkeet muille näkyvästä harjoitustallenteesta, joka samalla estää segmenttiaikojen rekisteröitymisen kyseiseltä alueelta. Ei kai se Stravan ja sen käyttölogiikan syy ole jos käyttäjät eivät osaa käyttää asetuksia? Eihän se voi tulla Stravan käyttäjälle yllätyksenä, että segmentit toimii käytännössä kuin kulunvalvonta, ja tiedot on hyvinkin helposti haisteltavissa jos ne jotain kiinnostavat?

paaton
01.03.2018, 22.08
Tuota yksityisyydensuojaa lähdetään mielestäni korjaamaan väärästä päästä, jos tehdään systemaattisia muutoksia segmenttien etsintään tai käyttäjien liikkeiden rekisteröitymiseen niillä. Stravassa on ollut olemassa ihan toimivat yksityisyysasetukset, joilla voi mm. peittää tiettyjen osoitteiden lähialueella tapahtuvat liikkeet muille näkyvästä harjoitustallenteesta, joka samalla estää segmenttiaikojen rekisteröitymisen kyseiseltä alueelta. Ei kai se Stravan ja sen käyttölogiikan syy ole jos käyttäjät eivät osaa käyttää asetuksia? Eihän se voi tulla Stravan käyttäjälle yllätyksenä, että segmentit toimii käytännössä kuin kulunvalvonta, ja tiedot on hyvinkin helposti haisteltavissa jos ne jotain kiinnostavat?

No on se vähän stravan syy. Monet käyttävät stravaa pelkästään kännykän tai tabletin apseilla, joilla kotia ei edes voi piilottaa. Omasta mielestäni se "hide my home" optio pitäsi olla oletuksena aina päällä ja ensimmäisenä stravaan loggatuessa pitäisi määrittää kotipaikka/paikat. Tuo on jätetty aivan takuulla tietoisesti pois, ettei tärkeää kerättävää dataa leikattaisi ihan suotta.

mjjk
02.03.2018, 11.06
Omalta kotiseudulta kadonneet kartalta kaikki segmentit. Niin maasto kuin maantiekin. Nyt kyllä meni harkintaan tuon Premiumin maksu.Yksi uusien ajoreittien suunnittelutyökalu on poissa käytöstä.

elasto
02.03.2018, 11.28
Onhan toi nyt ihan täysin perseestä jos joidenkin idioottien jenkkien takia noita segmenttejä ei löydä enää mitenkään.

Keijo Leppänen
03.03.2018, 09.30
Omalta kotiseudulta kadonneet kartalta kaikki segmentit.

Mikäs juttu tää onkaan? Ihmetelly kans samaa.et tulevalta uudelta kotiseudulta ei löydy segmentin segmenttiä:eek:,vaikka varmuudella niitä on...

mjjk
03.03.2018, 21.17
Mikäs juttu tää onkaan? Ihmetelly kans samaa.et tulevalta uudelta kotiseudulta ei löydy segmentin segmenttiä:eek:,vaikka varmuudella niitä on...Tuolla ylempänä sitä oli valaistu.

travelleroftime
18.03.2018, 16.44
Niin huomasko kukaan kun segmentit palautettu explorer-näkymään. Hienoa, jee !

kuovipolku
18.03.2018, 18.31
https://www.doogal.co.uk/strava.php

En ole ihan varma mitä kiinnostavaa tämän avulla voi tehdä (enkä edes sitä onko se jo tuotu esille tällä foorumilla), mutta tekijän mukaan hän ei ollut "too keen on the Strava segment explorer functionality, so thought I'd build something myself".

mjjk
18.03.2018, 20.44
Niin huomasko kukaan kun segmentit palautettu explorer-näkymään. Hienoa, jee !Ei tässä meidän kulmilla näy edelleenkään kuin pieni osa...

TomTom
20.03.2018, 16.34
Niin huomasko kukaan kun segmentit palautettu explorer-näkymään. Hienoa, jee !

En minäkään näe ensimmäistäkää segmenttiä, mitkä itse olen luonut naapurustoon.

kuovipolku
20.03.2018, 18.25
Ilmeisesti segmentllä pitää olla vähintään kymmenen ajajaa, jotta se olisi Stravan uusimpien muutosten jälkeisessä Explorer-näkymässä.

PS Saattaa myös olla että luomasi segmentit jäivät tekemättä julkisiksi:cool:

Marsusram
28.03.2018, 23.17
Log In to See More

Street-level detail is available only to registered Strava athletes. Log in or sign up to make the most of the Global Heatmap.
Voi per****, pitäköön tunkkinsa. (poistin kirjanmerkeistä)

JackOja
29.03.2018, 09.03
^mutun vilkut! Haistakoon paksa!

hphuhtin
29.03.2018, 09.15
Ilmeisesti segmentllä pitää olla vähintään kymmenen ajajaa, jotta se olisi Stravan uusimpien muutosten jälkeisessä Explorer-näkymässä

Aargh. Tämä selittää miksei mun ainoat pari pätkää näy. Pitää siis katsoa globaalia lämpökarttaa ensin ;)

kuovipolku
29.03.2018, 10.43
Aargh. Tämä selittää miksei mun ainoat pari pätkää näy. Pitää siis katsoa globaalia lämpökarttaa ensin

Tuo ;) taitaa olla ihan paikallaan, sillä Global Heatmapissa on ihan sama juttu eli tarvitaan ne "several differen athletes" ennen kuin mitään näkyy:

"Roads and trails with very little activity will not show “heat” until several different athletes upload activities in that area"

kuovipolku
29.03.2018, 10.47
^mutun vilkut! Haistakoon paksa!

Eihän Stravaan ymmärtääkseni täydy laittaa ensimmäistäkään lenkkidataa vaikka rekisteröityisikin. Ja rekisteröityä voi vaikka Jari Sillanpäänä.

Eli onko tässä kyse ainoastaan jostain periaatteellisesta tai elämää suuremmasta vastustuksesta kaikkinaisia rekisteröitymispakkoja kohtaan tms?

Human Traffic
29.03.2018, 11.18
Rapia viikko sitten huomasin, että taas löytyy segmentit. Hyvä niin. Ihan kelpo työkalu jos haluaa esim etsiä uusia polkuja yms.

Ja ah sitä tuskaa, kun tulee ilmoitus, että joku on vienyt sulta kommin! Varsinkin jos se on ollut kaveri.. you know what to do..

JackOja
29.03.2018, 11.33
Eli onko tässä kyse ainoastaan jostain periaatteellisesta tai elämää suuremmasta vastustuksesta kaikkinaisia rekisteröitymispakkoja kohtaan tms?

O.

Mut sinne menin kuiteskin kun heatmap on ahkerassa käytössä (EDIT: harmi kun personal heatmap on maksullisuuden takana). No, ehkäpä tuosta voi jotain iloakin olla. Veloviewer (EDIT2: ai tuokin maksaa) vaikka. Kenties alan jopa kilpailla suoritteillani?
Nyt lähti Endomondon tavara latautumaan tuonne, jännä nähdä löydänkö itseni joltain pallilta. Hämmästyisin ellen olisi ajanut vahingossa melkein koviten jossain :)

Smo
29.03.2018, 12.13
Smo on rekisteröitynyt vuosia sitten mutta eipä ole tullut alkuihmettelyn jälkeen kunnolla perehdyttyä

Antti H
05.04.2018, 18.34
Nyt alkaa keinot ja hermot loppuu.
Appi alkanut katkasee tallennuksen n. 30 min kohalla tallennuksen alotuksesta. Ilmeisesti puhelimen asetuksissa joku namiska päällä väärässä paikassa, mutta mikä? Puhelimena Onkian viides (Nokia 5).

skithund
05.04.2018, 20.46
Appi alkanut katkasee tallennuksen n. 30 min kohalla tallennuksen alotuksesta.

Puhelimen asetuksista akun optimointi pois käytöstä Stravalle. Tietysti joka valmistajalla eri valikoiden takana.
Adjusting battery saver settings on different devices (https://support.strava.com/hc/en-us/articles/216918967-Troubleshooting-GPS-Issues)

Antti H
05.04.2018, 23.02
Fänks! Nyt on säädetty. Aamulla taas tmt:tä ni näkee futaako.

Edit. Eipä toiminut vieläkään. Sammuu koko sovellus edelleen n.30min jälkeen. Käynnistää uudelleen ja painaa 'record activity' näyttöön pomppaa teksti 'strava has recovered from a problem and has resumed your activity'.

hphuhtin
06.04.2018, 22.05
Kun on itselle vieras tuo nokialainen niin ei muuta lääkettä tuohon kuin että olet varmaan koittanut poistaa koko Stravan ja asentaa uusiksi? Toki kuulostaa siltä, että joko jokin virransäästö iskee tai sitten jokin muistissa täyttyy tms. jolloin tuo tuskin auttaa. Stravan tukikin voisi olla kokeilun arvoinen, on yllättävän vastaileva joskin monesti hidas, voi kestää monta päivää jokaisen vastauksen välillä.

Antti H
15.04.2018, 18.59
Jos oon oikein osannu intternettiä lukee, niin vika on käyttöjärjestelmässä. Jostain Oreosta puhuvat maailmalla. Puhelin sammuttaa taustalla olevat sovellukset/ohjelmat muistin säästämiseks.

Laroute
15.04.2018, 21.32
Nyt tulee tyhmä kysymys Stravasta, koska olen aloitteleva Stravaisti. Kun menee omaan Dashboardiin ja oikeassa sivussa on "Suggested friends"

Siinä listauksessa joidenkin kohdalla lukee "Request to follow", niin tarkoittaako se sitä, että kyseinen henkilö pyytää lupaa seurata profiiliani?

duris
15.04.2018, 21.35
Nyt tulee tyhmä kysymys Stravasta, koska olen aloitteleva Stravaisti. Kun menee omaan Dashboardiin ja oikeassa sivussa on "Suggested friends"

Siinä listauksessa joidenkin kohdalla lukee "Request to follow", niin tarkoittaako se sitä, että kyseinen henkilö pyytää lupaa seurata profiiliani?
Ei, vaan että kyseisen henkilön tulee hyväksyä seuraamispyyntösi jos häntä haluat seurata. Profiili ns. yksityinen

hphuhtin
15.04.2018, 22.27

Siitä voi pyytää lupaa seurata ko. henkilöä.

elasto
18.04.2018, 09.26
Premium-käyttäjille tiedoksi, että Suffer Score on vaihtunut Relative Effortiksi. Itselläni nousi fitness level huomattavasti tuon myötä tekemättä mitään.

https://medium.com/strava-engineering/quantifying-effort-through-heart-rate-data-e6a0e3dd6a52

paaton
18.04.2018, 11.23
Mulla ei näytä vaikuttaneen mitään. Stravassa 58 ja trainingpeaksissa 74 tällä hetkellä. Strava laskee kyllä hrtss arvot omilla lenkeilläni alakanttiin. TP laski yllättäen 130km kovalla lenkillä hrtss ja tss arvot kahden pykälän tarkkuudella samoiksi.

tunkkari
05.05.2018, 10.16
Segmenteistä tuli mieleen kun olen huomannut joillakin on jopa kolme Strava tiliä. Kolme sijoitusta segmentillä kymppisakissa samalla henkilöllä. Mikähän on kyseisten henkilöiden ajatus moisesta. Ainakin kaksi olen huomannut, toisella kaksi ja toisella kolme tiliä...

Coasting
05.05.2018, 10.29
Monta tiliä vai laitetta?
Jos esimerkkinä jollakulla on kello kädessä ja edge tangossa niin helposti tulee kaksi suoritusta (yhdelle tilille). Muuten pitää toisen synkkaus poistaa. Sitten näkyy "kalle" rode with "kalle".

tunkkari
05.05.2018, 12.57
Monta tiliä vai laitetta?
Jos esimerkkinä jollakulla on kello kädessä ja edge tangossa niin helposti tulee kaksi suoritusta (yhdelle tilille). Muuten pitää toisen synkkaus poistaa. Sitten näkyy "kalle" rode with "kalle".

Tuo varmaan selittää asiaa... Mutta kolme ;) Kännykkä vielä? Ei jää ainakaan datat tallentamatta....

elasto
06.05.2018, 10.37
Ei kai sinne leader boardille nyt kahta tulosta voi saada pelkästään sen takia jos kahdella eri laitteella tallentaa? Eihän sinne tule kuin se oma paras tulos aina vaikka ajaisit kyseisen segmentin miljoona kertaa. Eli eiköhän kyseessä ole useampi eri tili. Itse olen huomannut saman homman. Täytyy tutkia pääseekö noita jostain ilmoittamaan ylläpidolle.

puppy
06.05.2018, 11.22
Ei kai sinne leader boardille nyt kahta tulosta voi saada pelkästään sen takia jos kahdella eri laitteella tallentaa? Eihän sinne tule kuin se oma paras tulos aina vaikka ajaisit kyseisen segmentin miljoona kertaa. Eli eiköhän kyseessä ole useampi eri tili. Itse olen huomannut saman homman. Täytyy tutkia pääseekö noita jostain ilmoittamaan ylläpidolle.

Samalle tilillehän menee vaikka olisi sata laitetta tangossa, mutta jos ne ei ole kaikki samassa ajassa luuleekohan Strava että ne on kaikki eri ajoja? Laittaa kellon kaikissa eri aikaan =)

edit : Ääääh, ei juu taida olla niin, menee liian vaikeaksi ajatteluksi....

pulmark
06.05.2018, 13.21
Strava taitaa käyttää GPS signaalin aikaleimaa, joten sen suoraan tunettaminen on vähän vaikeampaa. Toki jollain softakikkareella voi aikaleimoja kai jälkikäteen muunnella.

Sen sijaan jos jollain on pyörässä kaksi eri mittaria jotka ensin tallettaa ja sitten synkronoi tallennetun datan eri nettipalveluihin joissa käyttäjällä on eri tunnus ja sitten edelleen nettipalvelu siirtää datan Stravaan. Tuo skenaario lienee mahdollista. Eikös Stravalle ole joku puhelin app joka synkkaa datan suoraan Stravaan. Sitten voi olla joku toinen mittari (Garmin, Polar Suunto yms.) joka on tangossa kiinni ja tallentaa datan jollain toisella käyttäjätunnuksella kuin mikä puhelimeen rekisteröity.

Ymmärsin siis tuon useamman tilin niin että niillä on eri käyttäjätunnus, mutta sitten datasta on päätelty että nämä tunnukset kuuluu samalle käyttäjälle.

elasto
09.05.2018, 11.05
Oletteko törmänneet sähköpyörähuijareihin Stravassa? Stravassahan on omanlainen aktiviteettityyppi sähköpyöräilylle, jolloin tulokset ei ilmesty segmenttien leader boardeille.

Eilen illalla joku ajeli mun kanssa samaa reittiä sähköpyörällä ja kävin sitten myöhemmin Stravasta katsomassa sieltä "flybys"-kohdasta ketä kaikkia oli lenkillä tullut vastaan ja minkälaisia reittejä he ovat ajelleet. Siellähän tämä sähköpyöräsankari oli ja ihan pokkana ladannut treenin Stravaan tavallisena pyöräilynä. Oli joillain segmenteillä top 10 joukkoon ajanut eri lenkeillä eli ei voi mennä varmaksi sanomaan millä on ajettu, mutta hieman passiivilta haiskahtaa.

paaton
09.05.2018, 11.23
Oletteko törmänneet sähköpyörähuijareihin Stravassa? Stravassahan on omanlainen aktiviteettityyppi sähköpyöräilylle, jolloin tulokset ei ilmesty segmenttien leader boardeille.

Eilen illalla joku ajeli mun kanssa samaa reittiä sähköpyörällä ja kävin sitten myöhemmin Stravasta katsomassa sieltä "flybys"-kohdasta ketä kaikkia oli lenkillä tullut vastaan ja minkälaisia reittejä he ovat ajelleet. Siellähän tämä sähköpyöräsankari oli ja ihan pokkana ladannut treenin Stravaan tavallisena pyöräilynä. Oli joillain segmenteillä top 10 joukkoon ajanut eri lenkeillä eli ei voi mennä varmaksi sanomaan millä on ajettu, mutta hieman passiivilta haiskahtaa.

Tuo on kyllä kaameaa. Olen myöskin avautunut niille kom-rosvoille, jotka peesaavat letkassa ja pamauttavat tien päähän kammo sprintin komin toivossa. Kannattaakin aina ajaa yksin ja katsella murhaavasti kaikkia mukaan yrittäviä. Sähköllä ajavat voisi suosiolla kivittää.

hphuhtin
09.05.2018, 22.04

En, mutta lentokoneella lentävään kylläkin.. :) Nopeus satoja kilsoja tunnissa ja ”ajelua” meren päällä Helsingin edustalla. Ei varsinaisesti KOMeja tule tuolla lailla joten ei ole ongelmaksi ;)

Vääräksi tietämänsä KOMit voi raportoida Stravalle. Moni sähköpyöräilijä tallettaa ajelut luomuna, koska muuten segmenttivertailua ei näe ollenkaan. Silloin vain pitäisi käyttää ”hide from segment leaderboards”-valintaa.

puppy
09.05.2018, 22.09
Pari foorumilaistakin ajanut KOMin autolla, vahingossa mutta eivät ole kuitenkaan poistaneet.

paskalokki
09.05.2018, 23.45
Pari foorumilaistakin ajanut KOMin autolla, vahingossa mutta eivät ole kuitenkaan poistaneet.Näistä raporttia tietenkin palvelun ylläpitäjälle. Kaikille fuskaajille rankkua isolla kädellä.

plr
10.05.2018, 00.06
Lenkin päätteeksi pyörätietokone lataa tiedot Stravaan automaattisesti joko suoraan tai toisen pilvipalvelun kautta. Ajon tyyppi on oletuksena "Ride", joten se menee väärään kategoriaan, kun on ajanut sähköavusteisella. Yritän itse tällöin muistaa vaihtaa tyypiksi "E-Bike Ride" mahdollisimman pian, mutta tiedot ovat joka tapauksessa hetken väärin Stravassa. Jos joku osaa kertoa miten saa Polar V800:lla ja Wahoo Elemnt Boltilla talletettua lenkin niin, että tiedot menevät heti oikein Stravaan, niin mielellään kuulen vinkkejä.

hphuhtin
10.05.2018, 00.34
Lenkin päätteeksi pyörätietokone lataa tiedot Stravaan automaattisesti joko suoraan tai toisen pilvipalvelun kautta. Ajon tyyppi on oletuksena "Ride", joten se menee väärään kategoriaan, kun on ajanut sähköavusteisella. Yritän itse tällöin muistaa vaihtaa tyypiksi "E-Bike Ride" mahdollisimman pian, mutta tiedot ovat joka tapauksessa hetken väärin Stravassa. Jos joku osaa kertoa miten saa Polar V800:lla ja Wahoo Elemnt Boltilla talletettua lenkin niin, että tiedot menevät heti oikein Stravaan, niin mielellään kuulen vinkkejä.

Laitat Stravan asetuksista kaikki ajelut oletuksena privaatiksi. Menee samalla kertaa se ajon tyypin korjaus kun muutat julkiseksi.

Smo
10.05.2018, 01.23
* ja ”ajelua” meren päällä Helsingin edustalla.

Minä olen kyllä ajellut paljonkin Helsingin ja Espoon edustalla, on kyllä mennyt Sports Trackeriin eikä Stravaan :)

Nuo Stravassa olevat näyttävät kyllä liikkuvan väylillä

plr
10.05.2018, 02.37
Laitat Stravan asetuksista kaikki ajelut oletuksena privaatiksi. Menee samalla kertaa se ajon tyypin korjaus kun muutat julkiseksi.

Näin se toimii V800:lla. Boltissa näyttää menevän näkyväksi suoraan. No kai jossakin joku säätö löytyy tähänkin.

paaton
10.05.2018, 07.28
Näin se toimii V800:lla. Boltissa näyttää menevän näkyväksi suoraan. No kai jossakin joku säätö löytyy tähänkin.

No toinen täppä settings-privacy valikosta stravan web sivuilla. Ilman muuta oletuksena kaikki ajot privaatiksi. Jää kaikki turhat pätkät pois ja saa halutessaan kännyn apsin kautta heti mukaan kuvia ja selityksiä huonolle ajolle.

Mcross
10.05.2018, 20.48
Satavarmaks en voi vannoa, mutta epäilyksiä sähköpyörän käytöstä on ollut. Kaveri joka ei juurikaan oo harrastanut liikuntaa viime aikoina. On vienyt KOMin segmentiltä, jonka listalla on jopa Suomenmestareita. Itse en nykyään välitä paskan vertaa KOMeista. Ajan omia ajojani ja en ees yritä ajaa KOMeja. Muutaman sain viime vuonna ku yritin, mutta sen jälkeen ku rupesin kattoo tuloksia ni motivaatio loppu. Yhdessäkin näky ihan selvästi se, että oli ajettu autolla ku Tuusulanmotarilla oli ajettu yli 100 km/h! Ei edes ollut vaivautunut poistaa vaikka lenkin jälkeen oli jäänyt mittari päälle (liputin sen suorituksen ja sen jälkeen vielä 9 muuta suoritusta). Mun mielestä kaikki segmentit ilman sykevyötä pitäisi kieltää. Kyllä sillä sähköpyörälläkin saa sykkeen nousemaan, mutta jäisi edes suoraan huijaavat pois. Aika harva oikeasti harrastava ajaa oikeasti ilman sykevyötä, joka voisi edes viedä sen KOMin joltain.

missile
10.05.2018, 22.16
...Sähköllä ajavat voisi suosiolla kivittää.

Eikäkö kutittaa hengiltä. Olis rangaistus yhtä vakavahenkinen kuin tää Straavahomma muutenkin. Ei vaan, miun on helppo naureskella, kun oon aina ajanu lähinnä itseäni vastaan kilpaa ja silti ollu aina jumbofinaalin varasijoilla!

YocceT
11.05.2018, 14.02
Entäs sitten nämä traineriajelijat: pyörä ei liiku senttiäkään/metriäkään, mutta silti Stravassa on 4000 kilsaa "ajoa".

paaton
11.05.2018, 14.16
Entäs sitten nämä traineriajelijat: pyörä ei liiku senttiäkään/metriäkään, mutta silti Stravassa on 4000 kilsaa "ajoa".

Ja mullakin on vielä trainerissa sähkömoottori, joka työntää tarvittaessa apuja. Ja ajan sillä vielä stravan segmenttejäkin ihan luvan kanssa.

Trollberga
12.05.2018, 00.28
ENTÄS KINNARILLA HURISTAVAT KOM-ROSVOT, HÄH? Tunnen yhden, mutta annan anteeksi mukavalle miehelle, vaikka yksi joukkueajona ajettu myötätuulirypistykseni onkin jäänyt segmentillä toiseksi mokoman ryökäleen takia.

Laroute
12.05.2018, 07.19
Onkohan minun Stravassa laakerit liian kireällä, kun en ole saavuttanut yhtään KOMia, vaikka kovin olen yrittänyt? Lähden mäkiin ilmeisesti liian kovalla vauhdilla, koska Stravan ylikireät laakerit lämpölaajenevat, aiheuttaen loppumäen ajon muuttumisen lyllertämiseksi. Ovatko muut huomanneet saman vian Stravassa?

kuovipolku
12.05.2018, 08.20
Syytä voi olla myös siinäkin ettet ole - vielä? - ymmärtänyt että KOMeja voi heikompikin kuski saavuttaa tekemällä uusia segmenttejä. KOMiin riittää tällöin varsin usein että valitsee pätkän jota ei ole juurikaan ajettu, joka poikkeaa yleensä ajetusta tai jota muut ovat ajaneet siirtymänä koska eivät ole hoksanneet että sen voisi ajaa segmenttinäkin.

Käynee tosin varsin pian että joku sen halvatun "Live Segments" -ominaisuuden käyttäjä vie näin hankitun KOMin

puppy
12.05.2018, 08.41
Näistä raporttia tietenkin palvelun ylläpitäjälle. Kaikille fuskaajille rankkua isolla kädellä.

Monet näistä päälle unohtuneita värkkiä jolla matkaa mitattu, eikä ole merkintöjä Stravasa ajossa joten tulee varmaan vaan automaattinen päivitys..... Turhan monta että jaksaisin ilmoitella kaikkia, ehkä pitää

hphuhtin
12.05.2018, 09.43
Onkohan minun Stravassa laakerit liian kireällä, kun en ole saavuttanut yhtään KOMia, vaikka kovin olen yrittänyt? Lähden mäkiin ilmeisesti liian kovalla vauhdilla, koska Stravan ylikireät laakerit lämpölaajenevat, aiheuttaen loppumäen ajon muuttumisen lyllertämiseksi. Ovatko muut huomanneet saman vian Stravassa?

Ei kai sulla ole perusversio ja vielä ilman sykevyötä? Katsos halvalla perusmallilla harrastus voi loppua lyhyeen. Premium rullaa paremmin ja sykevyö kirittää ylämäessä. Marketversioilla se on monesti tuollaista, laakerit saattaa vaikka olla asennettu pyörimään väärin päin..

kyöräilijä
24.05.2018, 23.35
Mistä saan vaihdettua mailit kilometreiksi?? Etsin mutta enpäs löytänytkään...

Haikki
24.05.2018, 23.37

Settings -> ”Display Preferences” (web) TAI ”Units of measurements” (app)

kyöräilijä
24.05.2018, 23.37

Löysinpäs kuitenkin.

Zorbuli
27.05.2018, 12.58
Rekisteröidyin Stravan käyttäjäksi juuri ja olen käyttänyt Garmin Connectia tähän asti. Laitoin automaattisen synkkayksen päälle, joten uudet tiedot tulevat Garminista Stravan automaattisesti. Mutta kysymykseni kuuluu saanko Connectista kaikki vanhat treenit Stravaan. Ja toinen juttu. Lataako Strava pelkät pyöräilyt Connectista vai tuleeko sieltä kaikki. Itsellä kun Connectiin menee muutakin kuin pyöräilyä.

YocceT
27.05.2018, 13.23
Rekisteröidyin Stravan käyttäjäksi juuri ja olen käyttänyt Garmin Connectia tähän asti. Laitoin automaattisen synkkayksen päälle, joten uudet tiedot tulevat Garminista Stravan automaattisesti. Mutta kysymykseni kuuluu saanko Connectista kaikki vanhat treenit Stravaan.

Taisi olla niin että alle 90 päivää vanhat siirtyy automatic kun laittaa synkan päälle. Sitä vanhemmat muistaakseni pitää ladata Garmin Connectista manuaalisti (ensin tcx-tiedostoksi omalle koneelle ja edelleen siitä Stravaan). Enpä itse viitsinyt moista tehdä, minulle noiden vanhojen lokitietojen arvo on sen verran vähäinen.

Haikki
27.05.2018, 14.55
Vanhat harjoitukset saa helposti synkattua palvelusta toiseen tapiriik.com palvelun avulla.

Wilgios
27.05.2018, 15.51
Strava tuo kaikki muutkin Connectista. Uinti, kävely, hiihto. Kävelyt se taitaa tunnistaa tosin juoksuksi automaattisesti.

buhvalo
27.05.2018, 20.13
ENTÄS KINNARILLA HURISTAVAT KOM-ROSVOT, HÄH? Tunnen yhden, mutta annan anteeksi mukavalle miehelle, vaikka yksi joukkueajona ajettu myötätuulirypistykseni onkin jäänyt segmentillä toiseksi mokoman ryökäleen takia.

Jos ei KOWS tai KOTW riitä listaykköseksi niin ainahan on mahdollisuus modata gps jäljen aikaleimoja. :) Itelläkin taitaa olla yksi epähuomiossa ajettu KOWS (wheel suckers) kun peesasin traktoria. Taidanpa poistaa listalta.

Pexi
28.05.2018, 14.13
Moni sähköpyöräilijä tallettaa ajelut luomuna, koska muuten segmenttivertailua ei näe ollenkaan. Silloin vain pitäisi käyttää ”hide from segment leaderboards”-valintaa.

Tässä on nyt joku väärinkäsitys! Kun lenkin tallettaa Stravassa "E-Bike Ride":ksi, niin segmenttivertailut toimivat kyllä aivan normaalisti, mutta tietenkin segmentit pitää olla E-Bike Ride -segmenttejä. E-Bike Ride -segmenttejä ei välttämättä ole kovin paljoa jokaisen ajoympäristössä, mutta niitähän voi itse luoda omista lenkeistään.

Selvennetään vielä sama toisella tavalla sanoen: Stravassa ei voi vertailla luomu- ja E-Bike-segmenttien aikoja keskenään, koska näillä urheilutyypeillä on kummallakin omat segmenttinsä, onneksi.

Segmenttivertailun takia ei siis ole mitään tarvetta käyttää ”hide from segment leaderboards”-valintaa.

Vielä yksi vinkki (en tiedä onko mainittu aiemmin): Garminissa kun valitsee ajon tyypiksi E-Bike:n (vs. Race/Train/etc), niin se tyyppi siirtyy automaattisesti myös Stravaan ja lenkki syntyy sielläkin heti "E-Bike Ride":ksi.

hphuhtin
28.05.2018, 15.26
Mietinkin puuttuuko joku tähän. Segmenttivertailua ei näe jos ei ole segmenttejä, ja sehän vielä suurelta osin on tilanne sähköpyörillä. Nyt niitä vähitellen on alkanut tulla, mutta vielä vaikkapa puoli vuotta sitten oli hyvin tyhjää esim. Espoon perusreiteillä.

Strava voisi aivan hyvin tarjota vain eri leaderboardit samoille segmenteille sen sijaan, että segmentit pitää tehdä erikseen kokonaan.

Pexi
28.05.2018, 20.33
Niin, Strava toimii niin kuin se nyt toimii segmenttien osalta, omasta mielestäni ihan ok. Mutta joka tapauksessa mun mielestä on hirmu huono perustelu jättää sähköpyöräilyt luomuiksi sillä perusteella että kun kukaan muu ei ole mulle Espooseen tehnyt valmiita segmenttejä, niin sotken sitten kaikkien muiden leaderboardit.

hphuhtin
28.05.2018, 20.53
Ei se ollut perustelu. Se nyt oli vain maininta syystä miksi jotkut varmaan niin tekevät ja sanoinhan, että ne tulisi toki jättää pois tulostauluilta.

Strava on buginen ja se saattaa aiheuttaa näitä lisää, kuinkahan moni sähköpyöräilijä on tämänkin bugin tajunnut: Tällä hetkellä ajohan tallentuu aina ensin muodossa ride. Sen jälkeen se on muokattava eBike rideksi. Tällä hetkellä ainakin iOS versiossa on bugi että tuo muutos ei tallennu yleensä koskaan ensimmäisellä muutoskerralla. Olen raportoinut tämän Stravalle ja he ovat toistaneet bugin. Tällöin vaikka tallentaa ebike-ajona voi jäädä helposti luomuajoksi jos ei huomaa, että juuri se muutos ei mennyt läpi.

Malliesimerkki jolla raportoin tämän Stravalle:
https://youtu.be/mM2X6No4STc

Zorbuli
29.05.2018, 09.43
Taisi olla niin että alle 90 päivää vanhat siirtyy automatic kun laittaa synkan päälle. Sitä vanhemmat muistaakseni pitää ladata Garmin Connectista manuaalisti (ensin tcx-tiedostoksi omalle koneelle ja edelleen siitä Stravaan). Enpä itse viitsinyt moista tehdä, minulle noiden vanhojen lokitietojen arvo on sen verran vähäinen.

Eipä vain siirry Connectista tiedot Stravaan. Uusia ei nyt ole mutta noita max. 90 päivää vanhoja löytyy kyllä. Pitääkö Stravaan ostaa se premium jotta siitä saa jotain irti ja tuo synkkaus alkaa toimia. Onko Stravassa siis mitään järkeä ilman tuota premiumia?

vapa
29.05.2018, 22.24
Ei ne vanhat ainakaan mulla siirtynyt. Uudet kyllä.

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla

travelleroftime
02.06.2018, 23.27
Eipä vain siirry Connectista tiedot Stravaan. Uusia ei nyt ole mutta noita max. 90 päivää vanhoja löytyy kyllä. Pitääkö Stravaan ostaa se premium jotta siitä saa jotain irti ja tuo synkkaus alkaa toimia. Onko Stravassa siis mitään järkeä ilman tuota premiumia?

https://www.strava.com/premium

Siinäpä lista lisäominaisuuksista. Synkkauksen kuuluisi toimia ilman premiumia. Kokeile vaikka uudelleenyhdistää palvelu siihen ?

Sanoisin, että Stravassa on paljonkin järkeä ilman premiumia. Lisäominaisuudet lukuunottamatta beaconia ovat melko hifistelyä sekä varsin turhia peruskuntoilijalle, ja jopa urheilijalle. Beacon voi olla siitä hyvä, että tietyt valitsemasi henkilöt näkevät missä olet lenkillä. Tämä on kiva juttu, jos onnettomuus sattuu.

Tässä arvio premiumin palveluista englanniksi: https://humancyclist.wordpress.com/2016/02/07/is-strava-premium-worth-it/

hphuhtin
02.06.2018, 23.42
Se, että premiumilla voi kirittää itseään ”livenä” omaa aiempaa ajoaan vastaan on ollut itselle piinaavan koukuttava ominaisuus. Onko tappio työmatkatemmossa jos häivää aiemmalle itselleen.. (vastaus: jos pitää kysyä, niin tietysti on!) ;)

travelleroftime
03.06.2018, 00.21
Varmasti, mutta hintaan nähden aika vähän saat irti.

hphuhtin
03.06.2018, 09.02
Varmasti, mutta hintaan nähden aika vähän saat irti.

Samaa mieltä, järkyttävän kallis. Kaikki kk-maksulliset ovat. Itse mietin aina paljonko maksaa 3v aikana. Taidankin lopettaa premiumin tilauksen (taas).

travelleroftime
03.06.2018, 10.33
Lopetin myös premiumin. Syystä, että ei kiinnosta maksaa (ja tukea rahallisesti) palvelusta jonka käyttö on tehty epämiellyttäväksi tavallaan. Strava on siis poistanut aikaperusteisen aktiviteettisyötteen, ja tilalle on tullut algorithmi ala facebook & instagram eli osa aktiviteeteista jää piiloon ja täytyy kaivaa esiin profiilien kautta. Vaikeuttaa käyttöä kun seuraa paljon porukkaa.

Joku on kuitenkin tehnyt Google Chromen selaimelle lisäosan, jolla saa aikaperusteisen syötteen takaisin. Stravini: https://chrome.google.com/webstore/detail/stravini/ilogdlddgndehmpabkafohhfapaopgkd

Valitettavasti Chrome on ainoa selain jolle sen saa asennettua joten en ole vielä operoinut asiaa valmiiksi.

YocceT
03.06.2018, 13.49
Premiumin hinta on vuosimaksullisena kohtuullinen, ja itsekin sen maksoin hiljan. Osan hinnasta "saa takaisin" esim Wigglen voucherin kautta. Ilmaisversiota olen käyttänyt aiemmin ja nyt ajattelin katsoa, mitä tuo toisi tullessaan. En ole lainkaan varma, uusinko tilausta kun sen aika koittaa. Katsotaan nyt..

Lähinnä tuota tulee käytettyä pilvipohjaisena aktiviteettiarkistona. Garmin connectin kanssa en koskaan tullut sinuksi. Profiilin olen tehnyt niin yksityiseksi kuin sen Stravan työkaluilla saa. Tuollainen sosiaalisen median ulottuvuus, suoritusten jakaminen ja niistä kommentoiminen, ei ole minun juttuni. Esimerkiksi segmenttien osalta kiinnostaa enemmän vertailu omiin aiempiin suorituksiin ja oma kehitystrendi, kuin muiden suorituksiin vertaaminen vakioimattomissa olosuhteissa.

Zorbuli
03.06.2018, 23.17
https://www.strava.com/premium

Siinäpä lista lisäominaisuuksista. Synkkauksen kuuluisi toimia ilman premiumia. Kokeile vaikka uudelleenyhdistää palvelu siihen ?

Sanoisin, että Stravassa on paljonkin järkeä ilman premiumia. Lisäominaisuudet lukuunottamatta beaconia ovat melko hifistelyä sekä varsin turhia peruskuntoilijalle, ja jopa urheilijalle. Beacon voi olla siitä hyvä, että tietyt valitsemasi henkilöt näkevät missä olet lenkillä. Tämä on kiva juttu, jos onnettomuus sattuu.

Tässä arvio premiumin palveluista englanniksi: https://humancyclist.wordpress.com/2016/02/07/is-strava-premium-worth-it/

Yllä sanottiin että 90 päivää vanhat siirtyy, onko totta vai meinaatko että pitäisi siirtyä koko historia Connectista.

Teemu H
03.06.2018, 23.31
Vanhat harjoitukset saa helposti synkattua palvelusta toiseen tapiriik.com palvelun avulla.
Tällä minä ainakin sain kaikki vanhat suoritukset Garminista Stravaan. Ei maksa mitään.

kim71
14.06.2018, 18.59
Onko kellään tietoa miksi noi segmentit ei päivity kartalle vaikka ovat yleisiä? Ennen omat tekemät pätkät näky? Segmentit kyllä ovat stravassa ja ajat päivittyvät sinne mutta tosiaan ei näy kartalla?

hphuhtin
14.06.2018, 19.33
Tarkoitatko yleisellä, että eivät ole yksityisiä? Segmenttejä pitää kaiketi riittävän monen olla ajanut, ennen kuin ne näkyvät. En tiedä kuinka monen.

kuovipolku
14.06.2018, 19.37
Tarkoitatko yleisellä julkisia eli ei-privaatteja?

Vai tarkoitatko yleisellä useamman kuin kymmenen kuskia ajamia?

Mulla on se käsitys että Strava muutti taannoisen mediakohun yhteydessä systeemejään ja nyt segmentin näkymisen edellytyksenä on noiden molempien ehtojen täyttyminen.

Voi olla muitakin syitä, mutta niillä en rupea spekuloimaan etenkään jos tuo jo riittää selitykseksi.

kim71
14.06.2018, 22.21

Mulla on se käsitys että Strava muutti taannoisen mediakohun yhteydessä systeemejään ja nyt segmentin näkymisen edellytyksenä on noiden molempien ehtojen täyttyminen.

Voi olla muitakin syitä, mutta niillä en rupea spekuloimaan etenkään jos tuo jo riittää selitykseksi.

ok, tämä selittäis ton miksi omat yksin ajamat segmentit ei enää näy.

kim71
14.06.2018, 22.23
tarkoitan siis ei-pivaatteja.

Laroute
27.06.2018, 20.00
Pätkiikö Strava tänään yleisesti, vai vain minulla? Harjoitus ei päivity Polar Flowsta automaattisesti, kuten normaalisti tekee. Liekö vika siis yleinen, vai pärstäkohtainen?

kuovipolku
27.06.2018, 20.34
Ilmeisesti ei pärstä- eikä päiväkohtainen, sillä lenkkikaverilta jäi samasta syysta niin sanotusti lenkki ajamatta. En nyt muista mitä laite herjasi, mutta ilmeisesti kyse oli jollain tapaa korruptoituneesta tiedostosta. Ilmiö ei tietääkseni ole toistunut, ainakaan vielä.

PS Garminin käyttäjä voisi yhdistää laitteensa piuhalla läppäriin, avata sen ikään kuin muistina ja klikkailla Garmin -> Activities -> ja siirtää .fit-tiedosto Stravaan. (Tosin voisi olla että Garminilla vastaava bitin poikittain meno aiheuttaisi sen ettei koko .fit-tiedostoa edes näkyisi...)

travelleroftime
28.06.2018, 16.54
PS Garminin käyttäjä voisi yhdistää laitteensa piuhalla läppäriin, avata sen ikään kuin muistina ja klikkailla Garmin -> Activities -> ja siirtää .fit-tiedosto Stravaan. (Tosin voisi olla että Garminilla vastaava bitin poikittain meno aiheuttaisi sen ettei koko .fit-tiedostoa edes näkyisi...)

Tämä toimii. Yhden kerran noin sadasta yksi tiedosto oli korruptoitunut, mutta tiedosto oli toki laitteella joten fitfilerepairtoolilla säädin hieman ja sain ainakin matkan korkeuksineen sekä nopeuksineen talteen ja tallennettua Stravaan. Laitoin tosin privaatiksi, koska en halunnut sellaista suoraa gps-viivaa näkyviin.

hphuhtin
28.06.2018, 16.59
Eilen kyllä hajosi mullakin träkki, vai oliko se toissapäivänä. Jää pending uploadeihin. Lienee ominaisuus että näitä tulee. Nykyisin ei paljoa softaa testailla ennen julkaisua. Käyttäjät testaa ja sitten päivitetään. Jos appi toimii, niin ei kannata välttämättä ottaa uutta päivitystä vastaan, ei tiedä mitä hajoaa :)

fiber
29.06.2018, 08.48
Minä olen tavannut kytkeä Garminin USB:llä tietokoneelle, joka lataa suoritukset itsekseen. Viime aikoina on taas ollut kännykkä paritettuna Garminin kanssa, niin että suoritus siirtyy automaagisesti heti, kun olen sen Garminissa tallentanut. Yhtä Edge 520:n totaalipimenemistä lukuunottamatta ei ole kuukausiin ollut ongelmia Garminissa tai Stravassa. Silloin kun murheita on, ne ovat yleensä olleet Garminin softassa. Nytkin siitä selvittiin pitkällä resetillä.

Silloin tällöin on Stravassa lyhyitä palvelukatkoja, mutta suoritukset ovat silti latautuneet Garmin Connectiin ja löytyneet myös Stravasta parin minuutin kuluttua.

kuovipolku
29.06.2018, 13.00
Nämä edellä mainitut olivat siis Polar-kuskien ongelmatiikkaa.

Mutta varsinainen asiani on tässä nyt tiedustella onko mitään lempeää tai kovakouraista menetelmää, jolla Polar-tiedosto jonka "täytyy" olla olemassa mutta joka ei jostain syystä synkkautunut automaattisesti ja jonka siirtyminen Stravaan ei onnistunut saataisiin kaivettua esiin Polar V650 -laitteesta?

pulmark
29.06.2018, 13.27
Nämä edellä mainitut olivat siis Polar-kuskien ongelmatiikkaa.

Mutta varsinainen asiani on tässä nyt tiedustella onko mitään lempeää tai kovakouraista menetelmää, jolla Polar-tiedosto jonka "täytyy" olla olemassa mutta joka ei jostain syystä synkkautunut automaattisesti ja jonka siirtyminen Stravaan ei onnistunut saataisiin kaivettua esiin Polar V650 -laitteesta?

Tämä softa toimii uudemmilla Polarin mittareilla eli M- ja V-sarjan mittareilla joissa USB-liitäntä. Harjoitustiedostot laitteesta voi ladata joko TCX, HRM tai GPX muodossa.

https://github.com/profanum429/v800_downloader

Polar FLOW palvelusta saa datan myös ulos TCX, CSV tai GPX muodossa.

Jos joku elämäntapamasokisti käyttää vielä Windoozea tai Macciä, on tarjolla myös seuraava sovellus jolla datan saa ulos mittarista ilman USB.

https://github.com/pcolby/bipolar

kuovipolku
29.06.2018, 14.40
Kiitoksia neuvoista! Ongelma ei näin Garmin- (ja Linux-) käyttäjänä ole omakohtainen, mutta välitän neuvot eteenpäin niitä kaipailleelle (ja mikäli ne tepsivät, otan kunnian itselleni).

Pahamontes
01.08.2018, 18.07
Mitäs mieltä täällä ollaan Stravan maksullisten palvelujen uudesta paketonnista: Premium-jäsenyys pataan ja tilalle kolme erilaista ”Summit packia”?

https://blog.strava.com/goodbye-premium-hello-summit-17021/

fiber
01.08.2018, 18.39
Liekö helle pehmittänyt pään, mutta en ymmärrä mitä minulla on nyt ja mitä jää pois, jos en päivitä. Kun klikkaan "Get the Pack", minä näköjään jo olen "Summit member" ja vaihtoehtoina on downgreidata "monthly planiin" tai "free planiin". Maksanko edelleen sen mitä ennenkin? Mikä näistä paketeista minulla nyt on vai onko kaikki?

Tokihan tuo on Stravan keino kasvattaa kassavirtaa. Ongelma vain on, että en ymmärrä mitä pitäisi valita tai mitä on puolestani jo valittu.

YocceT
01.08.2018, 19.18
Näyttäisi ainakin näin alussa hinnoittelu olevan kolmesta summit -paketista yhteensä sama kuin vanhasta premiumista (eli 60 rahaa vuosimaksuna). Tulevaisuudestahan kukaan ei tiedä, mutta mikäs tässä maailmassa halpenisi..

kuovipolku
01.08.2018, 19.43
https://cyclingtips.com/2018/08/strava-replaces-premium-package-with-three-individual-summit-options/

Ei se minunkaan pää enää terävimmillään ole - pitkään jatkuneet helteet ovat sotkeneet unirytminkin - mutta ymmärsin tuon niin että olemassaolevat Premium-käyttäjät saavat automaattisesti "full menun" sopimusjaksonsa loppuun asti. Sen jälkeen voi sitten valita 1-3 "packia".

Veikkaan edellisen kirjoittajan lailla että kolmen paketin yhteishintaa saatetaan hivuttaa ylöspäin nopeampaan tahtiin kuin Premiumin hintaa olisi kehdattu tai pystytty ilman käyttäjäpakoa. Toinen idea voisi olla että nyt tavoitellaan maksullisten palvelujen käyttäjiksi niitäkin jotka eivät ole olleet valmiita maksamaan mielestään korkeaa tai ylimääräistä hintaa niistä palveluista joita he eivät ole katsoneet tarvitsevansa.

Pahamontes
01.08.2018, 20.03
Itse koen myös, että pilkkominen voi olla Stravalle hyvä keino saada lisää uusia maksavia asiakkaita. Toisaalta lienee monia, joiden kk-maksuosuus putoaa, jos eivät halua kaikkia featureja. Omaan käyttöön oikeastaan vain tuo Analysis Pack kuulostaisi sellaiselta, minkä välttämättä tarvitsen tehomittarin tueksi.

YocceT
01.08.2018, 23.39
https://cyclingtips.com/2018/08/strava-replaces-premium-package-with-three-individual-summit-options/

Ei se minunkaan pää enää terävimmillään ole - pitkään jatkuneet helteet ovat sotkeneet unirytminkin - mutta ymmärsin tuon niin että olemassaolevat Premium-käyttäjät saavat automaattisesti "full menun" sopimusjaksonsa loppuun asti. Sen jälkeen voi sitten valita 1-3 "packia".

Annual Strava Summit memberships will cost US$60 per year for all three packs, or US$24 per year for an individual pack.

YocceT
01.08.2018, 23.42
StravistiX toimii Chrome-selaimen laajennuksena ja tarjoaa analyysidataa perus-Stravaa laajemmin. Eikä maksa (tai no, maksaminen on vapaaehtoista, kehittäjälle voi maksaa halutessaa vapaavalintaisen summan).

Mika.V
02.08.2018, 02.56
Ilmeisesti myös lisenssimaksut muille valmistajille ovat nousussa. Rainmakerin näkemys asiasta:
https://www.dcrainmaker.com/2018/08/strava-renames-premium-to-summit-changes-pricing-model.html

fiber
02.08.2018, 08.42
Annual Strava Summit memberships will cost US$60 per year for all three packs, or US$24 per year for an individual pack.
Tässähän voisi sitten ruveta optimoimaan, kun harjoitusohjelmat ja Beacon eivät kiinnosta. Vaan antaapa olla toistaiseksi, kun on maksu voimassa ensi maaliskuuhun saakka.

ristopee
02.08.2018, 12.17
Pikaisella vilkaisulla ja US$24 hinnalla analyysipaketin voisin vaikka vuodeksi ostaa.

elasto
02.08.2018, 14.39
Jotenkin hölmösti ripoteltu nuo ominaisuudet eri paketteihin. Tuntuu olevan jonkin verran päällekäisyyksiä. Jokaisessa on joku ominaisuus jota itse käytän, joten täytyy jatkaa vain koko paketin maksamista.

terro
02.08.2018, 15.38
Sehän se idea onkin, että ominaisuudet on näennäisesti jaettu paketteihin. Käytännössä kuitenkin pitää ostaa koko setti, kun tarpeelliset ominaisuudet on sopivasti ripoteltu eri paketteihin.

Jyri K
02.08.2018, 16.22
Onkos tästä Stravasta jotain hyvää esittelyvideota tai vastaavaa josta saisi hommasta jonkin käsityksen. Latasin sen ilmaisen appsin, mutta en nyt kyllä heti keksinyt, että mikä tässä on niin hienoa. Taltioi harjoituksen siinä kun Polarin kellokin, mutta mitä muuta siitä hyötyy, niin se jäi kyllä keksimättä. Sykkeet/matkavaudit näkee sieltä Polar flowsta myös.

Eli mitä ominaisuuksia siinä maksullisessa versiossa oikein on josta kannattaisi se 60€ maksaa.

Anubis
02.08.2018, 18.24
Siellä stravan sivuilla kerrotaan kyllä kaikista ominaisuuksista.

terro
02.08.2018, 19.42
Onkos tästä Stravasta jotain hyvää esittelyvideota tai vastaavaa josta saisi hommasta jonkin käsityksen. Latasin sen ilmaisen appsin, mutta en nyt kyllä heti keksinyt, että mikä tässä on niin hienoa.
Kai se sosialinen puoli näissä on se oleellinen osa. Ei niinkään harjoituksesta saatava data.

elasto
02.08.2018, 19.56
Tämä on pyöräilijöiden ja juoksijoiden feispuuksi. Yhdistää Garminin, Polarin ja ties minkä käyttäjät enempi tai vähempi passiiveista omista verkkopalveluistaan yhteen. Ja ne segmentit, ah ne segmentit.

Teemu H
03.08.2018, 12.09
Wiggle-alennuskoodi kadonnut myös, https://www.strava.com/summit/perks

klemola
03.08.2018, 12.27
Itse nostaisin vielä tuon Stravan reitinpiirtämis ominaisuuden korkealle (My Routes). Olen usean vuoden ajan tehnyt pyörämatkoja keskieurooppaan ja hakenut Stravan heatmappia apuna käyttäen lenkit/reitit omaan mittariini. Tuo täysin lopettanut sen ensimmäisten päivien kartalla puljaamisen ja on päässyt suoraan suosituimmille reiteille!

hphuhtin
03.08.2018, 13.38
Mitämitä, en tiennytkään tuosta My Routesista. Kätevää :)

elasto
03.08.2018, 13.55
Tuo Stravan reittisuunnittelu on ihan kätevä, mutta kovin buginen vieläkin. Aika monesti joutuu manuaalipiirtoon turvautumaan maastolenkkejä suunnitellessa vaikka kyseinen polku sinä kartassa näkyisikin.

JaniM
03.08.2018, 15.26
StravistiX toimii Chrome-selaimen laajennuksena ja tarjoaa analyysidataa perus-Stravaa laajemmin. Eikä maksa (tai no, maksaminen on vapaaehtoista, kehittäjälle voi maksaa halutessaa vapaavalintaisen summan).

Tämä. Ja veloviewer kaveriksi (muistaakseni noin 11€/vuosi)

pulmark
03.08.2018, 15.59
Stravan reitinsuunnittelu ja Stravistixin Fitness Trend (samanlainen kuin GoldenCheetahin tai Training Peaksin Performance Management Chart) , Global Heatmap ja aikaan perustuvat Best Splits väliajat on parhaita Stravan ominaisuuksia omasta mielestäni. Segmenteistä ei jaksa enää innostua.

Reitinsuunnittelun huonoin ominaisuus on jonkun toisen ajaman, olemassa olevan lenkin muuttaminen reitiksi ja varsinkin sen editointi, kuten lähtö- ja päätepisteiden muuttaminen, hermot tahtoo mennä. Jos lähtee puhtaalta pöydältä liikkeelle niin reitin tekeminen toimii todella hyvin.

paaton
03.08.2018, 16.20
Maksullisen stravan powercurve on toiminnaltaan nerokas. Ei Stravistix tarjoa mitään apuvälineitä oman tai toisten ajojen tehojen stalkkaamiseen. En itse nää stravistixista hirveästiä hyötyä. Näkymä menee vaan liian sekavaksi.

Dwmap (https://dynamic.watch/), joka siirtää reitin garminiin langattomasti, toimii muuten yllättävänkin hyvin myös reitin suunnittelussa. Onnistuin tuon avulla muuttelemaan valmista gpx jälkeä haluamallani tavalla pelkästään kännykän avulla, mikä oli melkoinen saavutus.

fiber
07.08.2018, 19.47
Mulla on muistikuva, että tähdillä merkatuille ja siis Garminissa livenä näkyville segmenteille voi valita onko targetina oma paras vai segmentin KOM. En nyt osannut löytää My Segments -sivulta tai googlaten vastausta.

Miten temppu tehdään Garmin Edge 520:n kanssa?

paaton
07.08.2018, 20.17
Mulla on muistikuva, että tähdillä merkatuille ja siis Garminissa livenä näkyville segmenteille voi valita onko targetina oma paras vai segmentin KOM. En nyt osannut löytää My Segments -sivulta tai googlaten vastausta.

Periaatteessa tuo livesegmentti voisi olla toimiva, jos sen saisi sarakkeisiin yhtenä +-numerona. Nyt se on minusta totaalisen turha keksintö.
Mikään ei ärsytä enempää, kuin kovassa ajossa eteen pöllähtävä stravan segementtiruutu. Kaikki muu data häviää samantien näytöltä.

elasto
07.08.2018, 22.39

Kokeile seuraavaa: Menu - Training - Strava Live Segments - Segment Options - Auto Select Effort - Off

Tuon jälkeen se pitäisi saada säädettyä nuolinäppäimillä segmenttiruudun pöllähtäessä esiin, mutta täytyy varmaan säätää joka kerta erikseen? Edge 1000:ssa ei tuollaista asetusta muistaakseni ollut, mutta sekin valitsi automaattisesti siihen jonkun PR:n, KOM:n tai seuraamasi jäsenen tuloksen. Siinä sitten sai tietysti suoraan ruutua tökkimällä vaihdettua sitä.

Periaatteessa tuo livesegmentti voisi olla toimiva, jos sen saisi sarakkeisiin yhtenä +-numerona. Nyt se on minusta totaalisen turha keksintö.
Mikään ei ärsytä enempää, kuin kovassa ajossa eteen pöllähtävä stravan segementtiruutu. Kaikki muu data häviää samantien näytöltä.

Siinä vaiheessa kun lähestytään segmenttiä, millään muulla datalla ei ole enää mitään väliä, ainoastaan sillä tuleeko KOM vai ei.

fiber
07.08.2018, 23.14
Kokeile seuraavaa: Menu - Training - Strava Live Segments - Segment Options - Auto Select Effort - Off
Mulla ei löydy ihan vastaavaa. On Valikko - Harjoittelu - Reaaliaik. Strava-os. - Osuuden asetukset, ja siellä Hae - Käyttöön/pois - Poista. Sitten katsoin segmentti kerrallaan. Siellä on kohta Sijoitustaulukko, ja sieltä näköjään segmentti kerrallaan löytyi tämä. Kiitokset!

Siinä vaiheessa kun lähestytään segmenttiä, millään muulla datalla ei ole enää mitään väliä, ainoastaan sillä tuleeko KOM vai ei.Itse napsautan varsinkin pidemmillä seguilla usein takaisin perusnäkymään. En ole kokenut hankalaksi.

Poy
08.08.2018, 03.29
Onkos tästä Stravasta jotain hyvää esittelyvideota tai vastaavaa josta saisi hommasta jonkin käsityksen. Latasin sen ilmaisen appsin, mutta en nyt kyllä heti keksinyt, että mikä tässä on niin hienoa. Taltioi harjoituksen siinä kun Polarin kellokin, mutta mitä muuta siitä hyötyy, niin se jäi kyllä keksimättä. Sykkeet/matkavaudit näkee sieltä Polar flowsta myös.

Lähtökohtaisesti kannattaa laittaa flowsta synkkaus stravaan, ideana ei silloin ole enää käyttää stravan omaa appia. Mitään siinä ei menetä että synkkäys on päällä, myöhemmin työlästä yksitellen lisäillä suorituksia stravaan, jos jostain syystä alkaakin sitä käyttämään. Itse olen kaikkiin mahdollisiin palveluihin laittanut flowsta synkkayksen, vaikka en nyt niitä varsinaisesti käytäkkään (stravaa lukuunottamatta), en toisaalta mitään häviä. Stravasta taas pystyy vanhoja suorituksia muualle exportoimaan yhdellä kertaa, joka ei flowssa onnistu.

JackOja
08.08.2018, 11.21
...mikä tässä on niin hienoa.

Heatmap. Näkee missä kuljetaan. Tuon näkyminen siirtyi rekisteröitymisen taakse niin siksi itsekin silmäilen Stravaa silloin tällöin.

Kilpailuhenkisille toki ne segmentit.

elasto
08.08.2018, 20.13
Mulla ei löydy ihan vastaavaa. On Valikko - Harjoittelu - Reaaliaik. Strava-os. - Osuuden asetukset, ja siellä Hae - Käyttöön/pois - Poista. Sitten katsoin segmentti kerrallaan. Siellä on kohta Sijoitustaulukko, ja sieltä näköjään segmentti kerrallaan löytyi tämä. Kiitokset!

Okei, mulla on 520 Plus ja siinä oli tuollainen asetus, mutta hyvä jos löytyi!

fiber
09.08.2018, 10.27
Stravassa segmenttien top-listauksissa on viime aikoina ollut hämmentävä piirre. Miksi esimerkiksi alla on top-10:n lisäksi nämä oman aikani lähellä olevat merkattu sijoiksi 4-8? Todellinen sijalukuni on siis 83 :)

https://i.imgur.com/dAGBhG1.jpg

timpe
09.08.2018, 12.23
^taitaa olla bugi, mulla näkyy samalla tavalla. Kun sivun päivittää, niin tulee oikea sijoitus näkyviin.

hphuhtin
14.08.2018, 08.15
Olettekos huomanneet, että Strava yrittäisi ”lukittua” lähellä olevaan tiehen? Olen ihmetellyt Stravan nauhoittamien träkkien hyppäämistä joissakin kohdissa esim. Länsiväylälle kun ajaa pyörätietä sen reunalla, ja mielestäni se ei ole GPS-virhe, koska toteutuu aina samalla lailla. Vaikuttaa tosin olevan eroa käytänkö puhelinta vai kelloa nauhoittamaan jälkeä.

Eilen katselin ajellessa sitä karttanäyttöä, ja siinä jopa se reitti piirtyi oikeassa kohdassa, mutta koomiselta näytti kun pyöreä sijaintipiste kulki tiehen lukittuneena kaarrellen tietä
(jolla en siis ollut) myötäillen noin puoli senttiä sivussa, sen vieressä kulkevan pyörätien sijaan jolla ajoin. Voisin koittaa joku kerta tehdä ruudulta videotallennuksen, olisi helpompi näyttää miten selvältä tuo ”snap to road” siinä näyttää.

Välillä tämä ”siirto” on niin iso, että tipun pois segmenteiltä.

Stravan tuki taattuun tyyliin ei korvaansa lotkauta vaikka on maksullinen versio kyseessä. Tai jos tuki vastaisi, sitten koodauspuoli ei kovin nopeasti reagoi. Maaliskuussa raportoin toisen bugin (editoitaessa suorituksen tyyppiä jälkikäteen esim. ride -> e-bike ride se ei tallennu yleensä koskaan tekemättä sama muokkaus monta kertaa), tuki vahvisti bugin olemassaolon, mutta tämä ”ominaisuus” on edelleen. Näin siis iOS:llä ja Apple Watchilla.

Tätä se nykyisin lienee mobiilisoftankehitys. Bugeista viis, kunhan uusia ominaisuuksia saadaan ulos. Stravan iOS-appi vaikuttaa tosin olevan ehkä keskimääräistä vielä huonompaa tasoa laadun suhteen.

k2x80w
25.10.2018, 12.01
Miten saisi ulkoisen bluetooth GPS:än toimimaan Stravan kanssa....ei tahdo löytyä asetusta.

AnttiL
28.10.2018, 13.53
Mikähän luuri tms. kyseessä minkä kanssa yritä tuota GPSsäää

k2x80w
28.10.2018, 15.00
Mikähän luuri tms. kyseessä minkä kanssa yritä tuota GPSsäääHTC One m7.
Ja siis muissa ohjelmissa tuo toimii hyvin.
Stravassa ei vaan näy kohtaa, josta valita internal vain Bluetooth GPS.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

kuovipolku
19.11.2018, 16.11
Tämä ei ole uusi juttu, vaikka onkin uusi minulle. Multiple Ride Mapper tekee saman kuin Stravan Personal Heat Map eli sen avulla saa ajamansa lenkit näkymään yhdellä kartalla.

Lenkit voi valita myös tietyltä aikaväliltä, "Activity Typen" mukaan tai "Activity Namessa" olevan sanan mukaan. "Commutet" voi halutessaan jättää pois.

http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php

PS Voi olla että hyödyllisiä tai kiinnostavia ominaisuuksia on muitakin, mutta niihin en ole vielä tutustunut (koska en ole niitä huomannutkaan).

JackOja
19.11.2018, 16.25
^tuopa oli kiva vinkki, olen kaipaillutkin henkilökohtaista kuumakarttaa. Yhtiö kiittää.

mjjk
22.11.2018, 19.47
Yksi harjoitus on Stravassa liputettu jonkun toimesta. Poistin liputuksen klikkaamalla sitä nappia jolla vakuutetaan että en ole huijannut tms eli kaikki ok. Meni muutama päivä ja lippu ilmestyi taas uudelleen. Nyt piti jo laittaa selvitysviestiä Stravaan. Sieltä tuli joku lisätietokysely, johon vastasin. En ilmeisesti osannut antaa vakuuttavaa selvitystä kunnei lippu ole hävinnyt vai kuinka pitkä noissa on käsittelyaika? Kun edes tietäisi miksi tuo on liputettu kun ei mulla ole miltään segmentiltä Kommia eikä edes vaikuta sijoituksiin. Oma PR tuossa yhdelle segmentille on.

mtv
24.01.2019, 14.26
Mulla tippuu stravassa GPS pois aina jossain vaiheessa lenkkiä ja siten nauhoitus jää kesken. Puhelin 1+ 5. Aika harmillista. Voi olla talven ilojakin.

hphuhtin
24.01.2019, 14.35
^ jos ei sitten ole kyse jostain virransäästöominaisuuksista? En ymmärrä termiä 1+5 mutta Androideissa ainakin on käsittääkseni tarpeen versiosta riippuen ottaa pois Stravan kohdalta virransäästöt.

VPR
24.01.2019, 17.04
En ymmärrä termiä 1+5
https://fi.wikipedia.org/wiki/OnePlus_5

kuovipolku
30.01.2019, 17.14
You're a Lone Wolf and have matched with 130 Strava Athletes

Tämmöistä tiesi minulle kertoa Strava Labsin "The Roster". 45% fillarin satulassa viettämästäni ajasta olen ajanut porukassa tai jonkun seurassa ja 55% yksin. Tämä ei tietenkään ole koko totuus sillä ne lenkit joista ei ole Stravaan vietyä dataa eivätkä ne ajokaverit jotka ole tai ole silloin olleet Stravassa eivät ole mukana laskuissa. Mutta ihan hauska tieto joka tapauksessa - vaikkei mikään yllätys itselleni.

Mielenkiintoisempaa voikin ehkä olla nähdä keiden Strava-kuskien kanssa on ajanut eniten. Tai saada tietää kuinka monta lenkkiä kenenkin kanssa on ajanut. Tai kuinka monta päivää (yhteenlaskettuna aikana) on pyöräillyt jonkun kanssa. Ja varmaan jotain muutakin ainakin hetkeksi kiinnostavaa voi saada tiedoista irti. Vaikkapa verrata eri vuosia ja ihmetellä minne joku kaveri on kadonnut, lieneekö lopettanut koko ajamisen tai muistella milloin joku uusi naama (tai siis fillarin, kypärän, ajolasien ynnä muiden tunnistettava yhdistelmä) ilmestyi mukaan tai tuli ajoseuraksi.

https://labs.strava.com/roster/

fiber
30.01.2019, 17.35
You're a Lone Wolf and have matched with 4659 Strava AthletesKyllä tuo ainakin minulle näyttää kenen kanssa on eniten aikaa vietetty lenkeillä. Saapa siitä ladattua myös version, jossa näkyy nekin Strava-käyttäjät, jotka eivät ole omassa seurannassa. Minä olen ajanut pääasiassa yksin (79%).

kuovipolku
30.01.2019, 17.49
"Voikin". Ei "voisikin":cool:

"Matchien" huima määrä taitaa johtua siiteä että olet osallistunut moniin erilaisiin tapahtumiin ja kisoihin ja reissannut ulkomailla. Toista se on tällaisella kotihiirellä;)

fiber
30.01.2019, 18.25
"Voikin". Ei "voisikin":cool:
Colpa mia, scusi, sanoisi saapasmaassakin ajellut henkilö.
Aika monella suomalaisella lienee reippaasti isompia määriä, sillä minulla Stravasta puuttuvat kaikki Vätternrundanit. Olisi kyllä kiva muutenkin, kun olisi niiden dataa verrattavissa nykyisiin ajeluihin.

JackOja
30.01.2019, 18.31
Lone Wolf -ilmaisu on kärsinyt Stravassa selvästi jonkin inflaation.

You're a Lone Wolf and have matched with 3 Strava Athletes

EDIT: Mitä tuo match tarkoittaa ja miten ihmeessä se lasketaan? 0,3% olen ajanut "seurassa". Mutta kenenkähän, en tietääkseni tunne ketään stravanistia henkilökohtaisesti. Ainakaan ne kenen kanssa lenkkejä ajan eivät "niitä" ole.

Teemu H
31.01.2019, 02.13
Vähän höpö tilasto, Zwift lasketaan mukaan myös.

PatilZ
01.02.2019, 13.54
"You're a Lone Wolf and have matched with 6823 Strava Athletes" 75% ajasta yksin. Eniten yhteisiä ajoja yhden kaverin kanssa 6 kertaa, jotka kestoltaan yhteensä 1,9 päivää. Ja mitä iloa tästä tiedosta?

JackOja
01.02.2019, 13.58
...Ja mitä iloa tästä tiedosta?

Voit kertoa sen somessa?

PatilZ
01.02.2019, 14.10
Voit kertoa sen somessa?

No niin tietysti.

markkut
06.02.2019, 10.43
Mulla tippuu stravassa GPS pois aina jossain vaiheessa lenkkiä ja siten nauhoitus jää kesken. Puhelin 1+ 5. Aika harmillista. Voi olla talven ilojakin.

Minulla Oneplus 3 ja tämä ongelma korjaantuu, kun napautan oikealta alhaalta sitä "nappia" joka näyttää käynnissä olevat sovellukset. Jokaisen sovelluksen oikeassa yläkulmassa on riippulukon kuva, joka oletuksena auki. Tuon lukon napauttaa Stravan kohdalta kiinni, niin pitäisi gepsin pysyä päällä.

OJ
13.03.2019, 19.58
Kysytään foorumilta. Olen perustanut Strava "clubin" ja clubin alle "eventin". Haluaisin laskea kerhoajon tulokset, mutta vain niin, että reitillä olevat segmentit lasketaan mukaan. Onko kenelläkään tietoa onnistuuko tällainen autommaattisesti Stravassa vai joutuuko laskemaan manuaalisesti?

putkitunnus
31.03.2019, 11.09
Ihan mutuna, luulen eron johtuvan puhelimen tai Androidin asetuksesta, jossa GPS-tieto päivitetään harvemmin kuin urheilukellossa. Esim. Ambitit päivittää sijainnin sekunnin välein, mutta puhelimen tyypillisessä paikannuskäytössä se olisi tarpeettoman tiheästi ja söisi akkua turhaan.

Voi toki olla, että sovellus saa määrätä sijainnin päivitystaajuuden, mutta järjestään puhelimella tallennetut reitit ovat olleet epätarkempia kuin kellolla träkätyt.

jones mäkinen
21.04.2019, 10.44
Mistä saa live-osuuksissa valittua mihin vertaa? : Oma paras/ tämän vuoden paras/ kaikkien aikojen paras.
Kävi hölmästi ajoin 20 sekuntia alle, mutta se vertasi omaan parhaaseen, ja jäin lopulta 4 sekuntia KOM:sta 12km pätkällä, kun lopussa jo hölläsin kun luulin jo 20 sekuntia johtavan.:rolleyes:

moukari
07.05.2019, 01.01
Suunto ja Strava. Spartan Ultrasta ei meinaa tulla treenit kohtuullisen ajan sisässä Stravaan. Eilinen satanen ei ole vieläkään synkronoitunut. Jonkun aikaa on mennyt aina, mutta nyt on ollut huomattavasti hitaampaa, varsinkin viikonloppuisin. Googlettamalla selvisi, että ilmeisesti ohjelmistokohtainen rajapinta ei päästä kuin tietyn määrän dataa läpi päivässä. Onko muilla ollut samoja ongelmia?

Tsibage
07.05.2019, 10.06
Spartan - Strava väli tökkinyt täälläkin ihan nyt viimeisen kuukauden aikana. Jotain jäänyt siirtymättä ja välillä kestää aika kauan.

JanneKii
07.05.2019, 18.38
Spartan - Strava väli tökkinyt täälläkin ihan nyt viimeisen kuukauden aikana. Jotain jäänyt siirtymättä ja välillä kestää aika kauan.
Wahoo Element Boltista kyllä on kulkenut aina ilman mitään ropleemaa, eli ongelma on tuskin nyt Stravan päässä.

Moska
07.05.2019, 18.54
Wahoo Element Boltista kyllä on kulkenut aina ilman mitään ropleemaa, eli ongelma on tuskin nyt Stravan päässä.
Samoin täällä.

Mcross
07.05.2019, 19.57
Garmin - Strava toimii ainakin ihan hyvin.

markkut
08.05.2019, 10.45

Tuo yllämainittu "ilmeisesti ohjelmistokohtainen rajapinta ei päästä kuin tietyn määrän dataa läpi päivässä" voi pitää paikkansakin. Itse jonkin verran tuon Strava-apin kanssa askarrelleena tiedän, etteivät nuo datan maksimimäärät ole oletuksena hirmu suuria. Lisää dataa saa Stravalta neuvottelemalla (eli mitä ilmeisemmin Stravalle maksamalla). Ehkäpä Wahoo ja Garmin ovat maksaneet. Ei kyllä kovin mairittelevaa kuvaa anna Suunnosta, jos käyttävät rajapinnan ilmaisversiota. :D

Hiekkahentunen
30.09.2019, 11.20
Siirryin maksuttomaan palveluun ja samalla katosi profiilista vihreä viivakaavio, josta näki lajikohtaiset viikottaiset treenimäärät. Miten saan sen takaisin? Vaimollakin on viivakaavio vaikka ei maksa palvelusta, tosin ei koskaan ole maksanutakaan? Rangaistaanko minua nyt näin kun en enää ole maksava asiakas?!

Ski
30.09.2019, 13.58
Siirryin maksuttomaan palveluun ja samalla katosi profiilista vihreä viivakaavio, josta näki lajikohtaiset viikottaiset treenimäärät. Miten saan sen takaisin? Vaimollakin on viivakaavio vaikka ei maksa palvelusta, tosin ei koskaan ole maksanutakaan? Rangaistaanko minua nyt näin kun en enää ole maksava asiakas?!

Oletko ottanut suoraan yhteyttä Stravan asiakaspalveluun ?

Hiekkahentunen
30.09.2019, 16.40
Oletko ottanut suoraan yhteyttä Stravan asiakaspalveluun ?

En ole ja rehellisesti sanottuna piti kauan miettiä miten kirjoittaa tänne ongelmasta suomeksi, joten jos vielä ongelma pitää selittää englanniksi niin.....

hphuhtin
30.09.2019, 18.22
^onko perusasiat koitettu eli kirjaudu ulos/sisään, poista appi, asenna uudestaan..

Hiekkahentunen
30.09.2019, 20.41
^onko perusasiat koitettu eli kirjaudu ulos/sisään, poista appi, asenna uudestaan..
Poistin ja asensin uudelleen puhelimeen, mutta ei auta. Mulla oli vuositavoitteet ja jos nyt klikkaan siitä tai mistä tahansa aina siirtyy sivulle jossa tarjotaan maksullista palvelua.

K.Kuronen
30.09.2019, 20.45
^Tavoitteet ovat tainneet siirtyä maksullisiksi (uusille maksuttomuuteen tyytyville).

harald
30.09.2019, 21.44
Onko niin että jonkun toisen gpx:än lataaminen on maksullinen toiminto tuossa stravassa?

paaton
30.09.2019, 22.53
Onko niin että jonkun toisen gpx:än lataaminen on maksullinen toiminto tuossa stravassa?

On joo. Minäkin lopetin maksullisen stravan, kun nämä uudetn paketit tulivat.
Jäin kuitenkin kaipaamaan datan tarkempaa stalkkaamista ja tajusin, että saan kaiken tarpeellisen tuosta analysis paketista, joka maksaa vain 24e/vuosi, eli uusi rahastussysteemi olikin yllättäen halvennus itselleni. Kerrankin näin päin.

k2x80w
30.09.2019, 23.08
Onko niin että jonkun toisen gpx:än lataaminen on maksullinen toiminto tuossa stravassa?Chromeen ainakin löytyy plugin, millä saa kaverin gpx:n ladattua.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

Hiekkahentunen
01.10.2019, 08.00
Nyt oli vaimoltakin hävinny viivakaavio ilmaisversiosta.

PatilZ
01.10.2019, 09.15
Mä en ole missään vaiheessa ollut kiinnostunut Stravan lisäpaketeista. Käytän vain ilmaisversiota.

Stravalla on kaksi funktiota: tärkein on tietenkin sosiaalinen ja toinen on, että käytän sitä datan kokoontumispaikkana. Riippumatta siitä, tallentuuko data Garminin mittarista Connectiin tai käytänkö jotain trainerisoftaa (esim. Sufferfest tai Zwift), niin data menee Stravaan. Datan analysointiin käytän GoldenCheetahia ja se taas ottaa Datan automaagisesti Stravan pilvestä. Harjoitusohjelmien rungot tulee tehtyä vanhanaikaisesti ihan tekstinkäsittelyohjelmalla, mutta muutamien viikkojen jaksoissa spesifit harjoitukset (pohjat on valmiina, Sufferfestin osalta automagiikkaa käyttäen) rytmitellään Final Surgessa allakkaan. On kiva puhelimesta tsekata, mikä olikaan päivän treeni(t). Stravasta menee tehdyt harjoitukset myös automaagisesti Final Surgeen.

Stravan analysointi-paketista suora lainaus: "The Analysis Pack breaks down data from your GPS devices, heart rate monitors and power meters to deliver deep performance analytics (but you don't need a PhD to understand them). Each Summit feature in this pack is designed to help you monitor your fitness over time and avoid injury."

PhD on tehty, joten GC:n kanssa tehtävä perusteellisempi datan analysointi onnistuu. Ja vaikka Stravan paketin avulla voi seurata kunnon kehittymistä ja välttää vammat, niin GC:ssä saa integroitua huomattavasti enemmän dataa tätä varten. Esim. mä mittaan joka aamu HRV4training appilla sykevälivaihtelun ja tämä data siirtyy Dropboxin kautta osaksi analyysia.

Jotta siirtyisin vain Stravan käyttäjäksi, pitäisi siihen tulla todella paljon ominaisuuksia. Sitä paitsi GC on ilmainen.

Wattidataa on nyt kymmenen vuoden ja sykevälivaihtelua kolmen vuoden ajalta.

paaton
01.10.2019, 11.34
Eise mitään lisää tuo. Käytän itsekkin kai pelkästään Powercurvea stravan analysis paketista. Laiskana selaimen kautta. Helppoa. Minusta tuo toimii selkeämmin mitä trainingpeaksin vastaava.

WKO4 tai cheetah on aika kankeita softia. Wko4 käytössä.

huotah
01.10.2019, 15.13
Stravan FTP-perustaisen fitness -arvon laskennassa on vakava valuvika; se perustuu palveluun sinä ajanhetkenä tallennettuun FTP-arvoon. Tämä tarkoittaa, että aina kun käyttäjä muuttaa FTP-arvoaan, muuttuu käyttäjän koko fitness -aikasarja. Kunnolla toteutetuissa palveluissa (esim. TP) FTP tallennetaan aikasarjana ja yhdenkään historiassa olevan treenin rasittavuutta ei lasketa uudelleen ellei käyttäjä erikseen niin valitse.

Stravan fitness -käyrä ei ole luotettava työkalu kehityksen seurantaan niille käyttäjille, jotka mittaavat ja päivittävät FTP:tä säännöllisesti.

paaton
01.10.2019, 15.41
Stravan FTP-perustaisen fitness -arvon laskennassa on vakava valuvika; se perustuu palveluun sinä ajanhetkenä tallennettuun FTP-arvoon. Tämä tarkoittaa, että aina kun käyttäjä muuttaa FTP-arvoaan, muuttuu käyttäjän koko fitness -aikasarja. Kunnolla toteutetuissa palveluissa (esim. TP) FTP tallennetaan aikasarjana ja yhdenkään historiassa olevan treenin rasittavuutta ei lasketa uudelleen ellei käyttäjä erikseen niin valitse.

Stravan fitness -käyrä ei ole luotettava työkalu kehityksen seurantaan niille käyttäjille, jotka mittaavat ja päivittävät FTP:tä säännöllisesti.

Ja toinen valuvika oli ainakin aiemmin huono TSShr laskenta. Trainingpeaks laskee yllättävän tarkasti TSS:t ilman tehodataakin.

hämeenhitain
01.10.2019, 15.59
Sattuuko kukaan käyttämään säännöllisesti Stravan Beacon-seurantaa? Saatteko sen edelleen toimimaan? Sovelluksen tuoreimman päivityksen jälkeen (iOS-versio) ei appi ole täällä saanut enää GPS-signaalia ollenkaan. Aiemmin jos signaalia ei ekalla yrittämällä ole löytynyt, 2. tai 3. kerralla on aina löytynyt. Aluksi on saattanut herjata heikosta signaalista mutta saanut siitä kiinni sitten. Nyt ei löydä edes sitä heikkoa. Kökömpi homma.

OJ
02.10.2019, 01.01
...GoldenCheetahia ja se taas ottaa Datan automaagisesti Stravan pilvestä...

Mä olen yrittänyt saada tota toimimaan, mutta ei vaan lähde toimimaan. Ei anna mitään virheviestiä, mutta GC:n suuntaan ei data liikahda. Onko tossa perus loginin lisäksi jotain muita juttuja, jotka pitää säätää kohdilleen?

Nimimerkki: Ei millään jaksa talletella treenejä useampaan paikkaan erikseen

AnttiP82
02.10.2019, 09.49
Sattuuko kukaan käyttämään säännöllisesti Stravan Beacon-seurantaa? Saatteko sen edelleen toimimaan? Sovelluksen tuoreimman päivityksen jälkeen (iOS-versio) ei appi ole täällä saanut enää GPS-signaalia ollenkaan. Aiemmin jos signaalia ei ekalla yrittämällä ole löytynyt, 2. tai 3. kerralla on aina löytynyt. Aluksi on saattanut herjata heikosta signaalista mutta saanut siitä kiinni sitten. Nyt ei löydä edes sitä heikkoa. Kökömpi homma.

Juu. Ei mitään ongelmia.

Coasting
02.10.2019, 10.53
OJ. Onko sulla 3.5 betaversio vai viimeinen virallinen eli 3.4? Tuo Strava synkkaus ei löydy vielä 3.4.

OJ
03.10.2019, 17.25
Juu 3.5 on ja asensin uusiksi, muttei siltikään vedä dataa stravasta.

OJ
06.10.2019, 19.19
No nyt se lähti automaagisesti toimimaan. En usko tehneeni mitään ton korjaamiseksi, mutta jotenkin se alkoi toimimaan

NoLogos
07.10.2019, 09.23
En jaksa koko ketjua selata taaksepäin, mutta varmaan ollut puhetta avustuksella tehdyillä tuloksilla. Ei mene mun jakeluun että ihan pokkana pystyy noin tekemään.
Itse käytän sovellusta vain segmenttien kaahailuun ja olen kokeillut tuollaista sähkökojetta mihin ne tarvittaessa pystyy. Ihan syvältää, yhyy!

MRe
07.10.2019, 10.49
^Ööh... tuota, mikähän oli viestin pointti? Muutenkin ehkä syytä keskittyä kisaamaan vain itsensä kanssa, niin voi olla varma siitä miten ja millä on ajot tehty.

NoLogos
07.10.2019, 12.40
^Ööh... tuota, mikähän oli viestin pointti? Muutenkin ehkä syytä keskittyä kisaamaan vain itsensä kanssa, niin voi olla varma siitä miten ja millä on ajot tehty.
Ööh... tuota miksi ihmeessä kisaisin itseni kanssa voi kisata muiden kanssa, mua ei vähääkään kiinnosta mikään muu tuossa sovelluksessa.

Teemu H
07.10.2019, 12.45
No koska Stravassa kaikki kisaavat vähän eri säännöillä:
-Maantiepyörä
-Maastopyörä
-Aika-ajopyörä
-Sähköpyörä
-Mopo
-Auton peesissä
-Porukkalenkillä peesissä
-Kilpailun loppukirissä peesissä
-Myötätuulessa, vastatuulessa
-Uudella alustalla, vanhalla möykkyisellä pinnalla
-Jne.

Minä en kisaa edes itseäni vastaan, ajan vain :)

MRe
07.10.2019, 13.44
^Niin, TeemuH tuossa sen kiteyttikin. Noita aikoja on ihan mahdoton vertailla objektiivisesti, kun ajovehkeet on mitä on. Ja vaikka ajateltaisiin, että kaikki ns. pelaavat puhtailla säännöillä, eli putsataan pois mopot ja sähköpyörät, niin silti eri laitteiden kirjo on valtava. Ei tämä ole mikään normitettu kilpailu, jossa kaikki ajavat vakioiduilla välineillä ja vakio-olosuhteissa.

Eikä se sähköpyörä siinä kesää tee. Esimerkkinä vaikka "Hallainvuoren Yli South", jossa Samuli veti männä viikolla pohjat. Niin mun sähköpyöräaika on yli tuplat siitä. En tiedä, mikä olisi Samulin aika sähkiksellä. Ei välttämättä merkittävästi kovempi.

paaton
07.10.2019, 13.45
Ainoastaan stravan segmentti aika ratkaisee ja kaikki keinot ovat sallittuja.

NoLogos on hyvä vaan ja tilaa keskiön sisään moottorin, muuten ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä tässä kilpailussa.

MRe
07.10.2019, 13.58
^TMT-säännöillä mennään...

Coasting
07.10.2019, 18.45
Tmt säännöt? TeeMitäTykkäät?

NoLogos
07.10.2019, 23.38
^^^En tilaa, näillä näkymin en siihen pysty ikinä. Itkisitte naurua kun näkisitte mun kaluston, maasto vm 2008 ja maantie 95. Ja ajan segmenttivedot aina yksin niin saa ajaa rauhassa omaan tahtiin.

fiber
08.10.2019, 01.27
Tunnistan itsessänikin tuon kaahailijan, joka kilpailee myös leaderboardilla ja mielessään ulisee toisten moottoreista ja tuulituloksista. Onneksi Strava ei ole asettanut sääntöjä tulkinnoille - jokainen voi laatia aivan omat säännöt siitä millä kalustolla osallistuminen on reilua.

Jos NoLogon viesti oli tarkoitettu hiukan provoilevaksi oman lähtökohdan esittelyksi, niin mikä ettei. Jos taas tuohon soppaan on lisätty hiukan normatiivisuuden suolaa, menee keitto pilalle.

Itselleni Stravan isointa antia on oman ajodatan ja sosiaalisen aspektin kombinaatio. Kummassakaan se ei ole itsessään erityisen vahva, mutta näiden liitto toimii.

bog
08.10.2019, 09.42
Eiköhän Stravan "sääntöjen" kanta sähköpyöriin ole aika selvä, siellähän on oma laji E-Bike Ride sitä varten. Sama juttu kuin ajelis pyörällä juoksusegmenttejä. Tuulet, peesit, yms on sitten ihan eri juttu, ne on mielestäni hyvä suola tähän leikkiin.
Se on sitten voi voi jos joku uusavuton ei osaa käyttää sovellusta ja tallentelee väärällä lajilla. Mutta tätä vartenhan siellä on sitten se flagays-fiitseri.

puppy
08.10.2019, 13.12
Suurin osa leaderboard ajoissa suosituilla pätkillä tehty peesissä jada jada jada..... Pokaleita saa ihan helpolla kun osaa etsiä, tälläkin hetkellä tiedän monet paikat jossa kunkuksi pääsisi mutta kun ei vittuakaan kiinnosta ja ei myöskään haittaa jos sinua kiinnostaa, let it be.

ps. ja ottaisivat aluksi selkeät autolla ajetut pokaalit pois.....

paaton
08.10.2019, 13.19
Suurin osa leaderboard ajoissa suosituilla pätkillä tehty peesissä jada jada jada..... Pokaleita saa ihan helpolla kun osaa etsiä, tälläkin hetkellä tiedän monet paikat jossa kunkuksi pääsisi mutta kun ei vittuakaan kiinnosta ja ei myöskään haittaa jos sinua kiinnostaa, let it be.

ps. ja ottaisivat aluksi selkeät autolla ajetut pokaalit pois.....

Vai ei kiinnosta :) stnaan M%#¤t mun KOM!!! Mä flägään teidät kaikki pois ja lopetan stravan käytön jos ette usko!!!

MRe
08.10.2019, 14.26
Mä olen omassa ikä- ja painoluokassa yhden Hallainvuori-segmentin kingi :D Choose only fights you can win...

Mitä jos valehtelee oman painonsa. Ja ikänsä. Esim yli 120-vuotiaat ja 300-kiloiset -luokissa pääsee kingiksi melko helposti.

Myös osa vaarallisista segmenteistä pitäisi poistaa. Esimerkkinä vaikka Aurinkolahden rantareitti. Pimeitä kulmia ja porukkaa bulevardi täynnä. Ja sinne sitten tämä kaikkien tuntema Succis J Spandex vetämään KOMia. Joka tosin sopinee noihin maisemiin, kun siellä on se taitelijatalokin. Kaipa siellä asuu muitakin KOM-veteraaneja.

Juide
08.10.2019, 17.14
Myös osa vaarallisista segmenteistä pitäisi poistaa.

Voit itse liputtaa segmentin vaaralliseksi. Tarvitset vain itsellesi suorituksen kyseiselle segmentille, niin flag-nappi tulee segmenttisivulle näkyviin Actions-valinnan taakse (ominaisuus ei käytössä tosin ainakaan Android-mobiilisovelluksessa). Se ei tosin kokonaan poista segmenttiä, mutta ainakaan se ei näy segment explorerissa ja leaderboardin näkemiseen pitää hyväksyä pitkät sepustukset "ymmärrän että pätkä on vaarallinen eikä Strava ole missään vastuussa jne".

Näitä hasardipätkiä on kyllä aika paljon. En tiedä miksi joku näkee tarpeelliseksi luoda vilkkaimmille kävely/ulkoilu/oleilureiteille pyöräilysegmenttejä? Näissä ei varmastikaan ole kyse Stravan oman algoritmin luomista segmenteistä, jotka ovat käytännössä vähintään 4-kategorian nousuja ja nimetty englanniksi jonkin läheisen tien nimellä.

MRe
08.10.2019, 20.24
^Liputettu. Nyt joku fanaattinen Succis J Spandex tulee ja puhkoo mun kumit. Fillarista.

Eipä se Uutelan kierto-segmentti ole sen fiksumpi.... No, jätetään se jonkun muun flägättäväksi.

d33b0
17.10.2019, 11.42
https://cyclingtips.com/2019/10/strava-mobile-app-to-lose-support-for-bluetooth-and-ant-sensors/

On toi Strava vaan aika koominen pulju. Bluetooth-sensorit aiheuttavat sovelluksen kaatumista ja sovelluksen korjaamisen sijaan poistavat paritusmahdollisuuden. Ja yrittävät vielä saada maksavia käyttäjiä sovellukselleen. :D

Olen itsekin käyttänyt sykevyötä Stravan kanssa meloessa / patikoidessa ja onhan Strava kaatunut lähes joka kerta joten aikamoista kurakoodia siellä taitaakin olla. Harmi etteivät korjaa ongelmaa vaan menevät sieltä missä aita on matalin.

OJ
17.10.2019, 22.43
En ole kokeillut Stravan appia muistaakseni ikinä, niin ei ole moisia kaatuiluja tullut vastaan. Pienen nikottelun jälkeen, joka ei todennäkoisesti ollut Stravasta kiinni, on API toiminut kuin junan vessa ja treenit siirtyy saumattomasti Golden Cheetah'n.

markkut
18.10.2019, 09.24
Lidlin 12 euron bluetooth-sykevyö on minulla toiminut ihan ok ja kaatuilematta Strava-appin kanssa.

Hiekkahentunen
21.02.2020, 14.37
Minulla oli useamman vuoden Stravan "täysjäsennyys" jonka peruin. Samalla hävisi profiilista vihreä diagrammi viikottaisista lajikohtaisista treeneistä!

Olen ollut yhteydessä supporttiin useamman kerran ja ekalla kerralla ostin kehotuksesta Analysin paketin saadakseni diagrammin takaisin, en saanut. Toisella kerralla otin hieman ärhäkkäämmän sävyn palautteeseen ja keskustelu menee jälleen siihen, että pitäisi ostaa jokin paketti. Palautteessani mm. sanoin että kaikilla muilla, kavereilla, lapsillani ja vaimollani on maksuton palvelu ja heillä se näkyy (ja varmasti myö sinulla joka olet jaksanut lukea viestini tänne asti).

Mikä ihme tässä oikein on vialla!!!!

Olen niin riippuvainen Stravasta etten voi elää... ei kun, treenata ilman sitä:)

plr
21.02.2020, 23.41
Varmasti lohduttaa kuulla, että näin ilmaispakettia käyttävällä ja aina käyttäneellä viikkoyhteenveto näkyy hienosti!

Aika v-mäistä toimintaa Stravalta.

Brutalix
26.02.2020, 08.43
Esim. mä mittaan joka aamu HRV4training appilla sykevälivaihtelun ja tämä data siirtyy Dropboxin kautta osaksi analyysia.

Jaa siis mitä? Miten?

Firlefanz
26.02.2020, 09.17
Optinen sykkeen mittaus perustuu fotopletysmografiaan (PPG). Yksinkertaistetusti optinen sykesensori mittaa verisuonten koossa tapahtuvia muutoksia ja optisena syksensorina toimii älypuhelin ja HRV4Trainingin sovellus.

En olisi minäkään uskonut riittävän tarkaksi (enkä ehkä mahdolliseksikaan, mutta minähän elän viiden tai kymmenen vuoden takaisessa maailmassa jossa tämänkaltaisia hienoja juttuja ei vielä tunnettu).

https://www.hrv4training.com/quickstart-guide.html

Hiekkahentunen
27.02.2020, 08.50
Nyt viikkoyhteenveto on ilmestyny enkä edes ole ollut yhteydessä supporttiin!! Ainaki puoli vuotta oli kateissa. Kauankohan toi pysyy ennen kun häipyy taas? On outoa!?

JanneKii
20.03.2020, 19.17
Onko muilla ollut ongelmia synkan kanssa? Enää ei mene näköjän mitään Wahoosta Stravaan, ei Elemnt Boltista saati siitä Wahoon sportisovelluksesta.

Lisäksi Strava tuntuu lägittävän ihan hulluna, applikaatiota kun käyttää niin menee helposti monta minuuttia että jotain tulee näkösälle (feediin tai omista jutuista). Tuo ongelma on alkanut noin 1-1,5kk sitten - sitä ennen toimi todella hyvin.

MRe
20.03.2020, 19.24
Mulla ainakin toimii ihan ok. Ei lägitä. Wahoota en ole kokeillut. Garmin synkkaa ihan niin kuin ennenkin.

plr
20.03.2020, 20.31
Jotain ihmeellistä tapahtuu. Wahoo Elemnt Bolt ei synkkaa wifin kautta Stravaan. Lisäksi Wahoo Companion app kysyy käynnistettäessä loginia, mitä ei ole tapahtunut aikaisemmin. En edes muista, että minulla olisi tunnus Wahoon pilveen. Käyttöohje sanoo, että loginin voi skipata, mutta ei näytä onnistuvan.

Oma arvaukseni on, että Wahoo on rikki.

misopa
21.03.2020, 17.41
Mulla oli sama homma, että sykkaus ei pelannut. "Irroitin" Wahoon synkkauksen Stravaan ja valtuutin uudestaan, niin näytti auttavan.

JanneKii
22.03.2020, 20.28
Tein ticketin, kokeillaan nyt tuota auttaako tahi ei.

hphuhtin
25.03.2020, 01.10
Ilmeisesti jo hetki sitten ilmestynyt reitinsuunnittelu Stravaan, mobiiliinkin. Valmiit reitit näkyy ja itsekin piirtäen. Pitääpä tutustua tarkemmin, kun oli livahtanut jotenkin ohi. Selainversiossa tietysti ollut jo pitkään.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200324/1abd5799d88fb58b56180f5fb02e1882.jpg

Jokiniemi 1
25.03.2020, 10.43
Miten voin tehdä segmentin? En äkkiseltään löytänyt ohjeita. Toimiiko tuo suosikkeihin listaus suunnolla ajon aikana ilmoittaa koska segment alkaa?

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

JanneKii
25.03.2020, 11.16
Aika hyvät ohjeet löytyy Stravan sivuilta; https://support.strava.com/hc/en-us/articles/216918157-Create-a-Segment

Firlefanz
25.03.2020, 11.25
En tiedä voiko segmenttiä tehdä muuten kuin ajamalla sen ensin:cool: Eli kun katselet Stravasta lenkkiä jolla ajoit sen pätkän josta haluat tehdä segmentin, löydät segmenttilistan alapuolelta "Create a new segment". Klikkaa sitä ja ohjeet ovat melko selvät, koska minäkin olen onnistunut toista tusinaa segmenttiä tekemään.

Muuten olen sitä mieltä että kannattaa omistaa hetki sille että pohtii parasta tai mielekkäintä alkua ja loppua segmentille. Itsekin olen syyllistynyt "hauskojen" tai "erikoisten" nimien antamiseen, mutta arvostan silti selviä nimiä joista käy heti ilmi missä mennään (ja jotka ovat kaiken lisäksi oikeinkirjoitettuja). Turhia päällekkäisiä segmenttejä ei minusta myöskään kannata tehdä. Last but not least, sellaiset segmentit jotka saattaisivat kannustaa ajattelemattomia ja piittaamattomia heille itselleen tai muille liikkujille vaaratilanteita aiheuttavaan ajoon ei ole syytä tehdä.

Mutta kaikesta huolimatta: segmenttejä tehdään ja saakin tehdä ihan vain omaksi huviksi ja oman harjoittelun tueksi - ja jopa sellaisia joita juuri kukaan muu ei aja, ei ollenkaan tai ei ainakaan KOM mielessään - eikä niistä kenellekään haittaa pitäisi olla.

k2x80w
25.03.2020, 16.50
Joko Stravan segmenttejä saa karttanäkymään jollakin muulla laitteella kuin esim. puhelimella/android appilla?
Garmin Fenix 6X ei kartalla moisia näytä (tekstinä kyllä ilmoittelee jne.. Näyttääkö esim Garmin Edge 830 segmenttejä kartalla? Tai muu pyöräily "tietokone".

cokekola
25.03.2020, 19.20
Kuinka vanhat kartat Stravassa oikein on? Luulin, että ne on reaaliaikaiset online OSM-kartat, mutta eipä taida olla!

https://img.aijaa.com/m/00390/14813038.jpg (https://aijaa.com/tRb5f2)

JackOja
25.03.2020, 21.51
^ne kartat on paskimmat kuin missään muualla.

MRe
26.03.2020, 19.44
"Elevate for Strava"? Onko muita tämän Chrome-plugarin käyttäjiä? Törmäsin tähän kun etsin jotain parempaa analysointityökalua, kuin pelkkä Strava. Joka ei oikeastaan analysoi fillari-harjoitusta mitenkään.

VPR
27.03.2020, 09.44
On, tämän ketjun sivulta 9 eteenpäin löytyy keskustelua. Entinen nimi Stravistix.

MRe
29.03.2020, 10.39
Jatketaanpas nyt kuitenkin tästä Elevate:sta. Eli käyttääkö sitä täällä kukaan aktiivisesti? Mun mielestä varsin lupaava apuohjelma datan analysointiin, mutta hiukka rasittaa se, kun sillä on ihan oma "tietokanta" noista suorituksista. Toki sillä säästetään Stravan API:n kaistaa, mutta jos haluaa tätä käyttää useammalla koneella, hommasta tulee hiukka työlästä.

Samoin jostain syystä kun muutin zoneja (en tarvitse maastoajossa 25 erillistä zonea nopeudelle aina 100 km/h asti), niin zonet ei päivittyneet jo synkattuihin aktiviteetteihin. Aktiviteetit joutuu sitten synkkaamaan uudestaan. Joka on hiukka idioottimaista, jos noita muuttelee taajaankin.

Tämäntyyppinen analyysityökalu pitäisi olla osa Stravaa. Ainakin sitä maksettua versiota.

huotah
29.03.2020, 10.53
Suosittelen kokeilemaan intervals.icu (http://intervals.icu):ta Stravan kanssa.

JanneKii
31.03.2020, 19.16
Uudelleenautentikointi auttoi, nyt synkka toimii taas. Sovellus kyllä lägittää ihan pöljänä edelleen, se vika ei korjautunut ja jostain syystä sitä osaa ticketistä eivät sitten edes lukeneet.

Hattala
01.04.2020, 19.48
Osaako joku sanoa, mikä stravassa vikana kun ajaa uusia ennätyksiä segmentteihin, niin se näkyy PR:nä omassa profiilissa, mutta kun klikkaa segmentin tuloslistan auki, sielä näkyy vain vanha huonompi aika ja sijoitus :(

Kaverin puolesta kyselen. Itseäni ei mikään kilpaileminen ja vertailu kiinnosta........

paaton
01.04.2020, 20.10
Osaako joku sanoa, mikä stravassa vikana kun ajaa uusia ennätyksiä segmentteihin, niin se näkyy PR:nä omassa profiilissa, mutta kun klikkaa segmentin tuloslistan auki, sielä näkyy vain vanha huonompi aika ja sijoitus :(

Kaverin puolesta kyselen. Itseäni ei mikään kilpaileminen ja vertailu kiinnosta........

Onko kaveri laittanut julkiseksi ajonsa?

Hattala
01.04.2020, 20.39
Activities-kohta ei ollut julkinen, missähän vaiheessa se noin tullu sählättyä. Kiitos vinkistä, ehkä nyt ”kaverilla” alkaa enkat näkyä.

cokekola
05.04.2020, 11.04
Näkyy näemmä selkeästi sähköpyöräilijöitäkin Stravan segmenttien tilastoissa. No, mitä väliä, kukin tyylillään (ja kyvyillään).

eakin
05.04.2020, 14.08
Eikös tuolla ole jokin algoritmi tai muu tapa jolla sähköpyörähuijaukset jää kiinni?

Itselle tulossa sähköpyörä, onko niille olemassa mitään omia tilastointeja/segmenttejä? Tuoltahan voi tuon e-bike ride valita jolloin ei vahingossa päädy tuonne normipyörien sarjaan.

cokekola
05.04.2020, 14.16
Veikkaan, että jotkut epyöräilijät aivan tarkoituksella vahingossa päätyvät normipyörien sarjaan.

Kyllä minullakin algoritmi poisti yhden segmentin aikoinaan, kun oli rannelaite unohtunut lenkin jälkeen päälle ja lädin autolla liikenteeseen. Strava ei kohdallani uskonut tuolloin yli 60 km/h vauhtiin, ihem juttu! Toisaalta, jos tarkoituksella "vahingossa" on liikeellä epyörällä, voi varmaan säädellä vauhdin niin, että Strava ei näe mitään outoa suorituksessa.

Mutta kuten sanottu, kunkin oma häpeähän se on.

Mutta totta tuokin, että eivät aivan kaikki Stravan käyttäjät tietenkään välttämättä edes ajattele koko asiaa, oikeita vahinkojakin epäilemättä on joukossa.

MRe
05.04.2020, 14.25
Eikös tuolla ole jokin algoritmi tai muu tapa jolla sähköpyörähuijaukset jää kiinni?
No miten siitä voisi jäädä kiinni, jos fillari nyt ei kulje kuuttakymppiä, tms? Katulaillisella tai edes USA-moodi-vehkeellä ei varmaan ole mitään kiinnijäämisen mahdollisuutta / pelkoa.

Toisaalta jos joku katsoo, että hänen elämänsä ja itsetuntonsa on siitä kiinni, että saa Stravassa nokitettua jonkun sähkärillä, niin halpaahan tuo on muihin mielenterveyspalveluihin verrattuna.

Josta päästäänkin aiheeseen: onko Stravassa mitään helppoa tapaa muuttaa ajoja ebike-luokkaan jälkikäteen? Kaikkein fiksuinta olisi, jos siinä fillarin tiedoissa olisi jo että kyseessä sähköpyörä, niin se tulisi sitten automaattisesti. Muutenkin voisi olla huoletta eri luokkia, kuten fätit ja täpärit, ym. Nythän tuo Strava on edelleen aika lailla maantiepyöräilijän näkökulmasta tehty.

eakin
05.04.2020, 15.13
Itse mietin että sähköpyörällä varmaan nousuosuudet on suhteessa tasaisia ja alamäkiä aika paljon nopeammat? Pitäis varmaan saada syke mukaan, että saisi luotettavamman. Jostain vaan muistan lukeneeni tuollaisesta, että tunnistaisi noita automaattisestikin...

Nuo e-bike segmentit olisi hauskoja lähinnä omien metsäajojen seuraamiseen, mukavahan niitä omia ennätyksiä on rikkoa.

Jälkikäteen tuo vaihto vaikuttaisi ainakin itsestä aika simppelille vaihtaa ride -> e-bike ride.

Jami2003
05.04.2020, 15.39
Netistä löytyy ohjelmia jolla voi manipuloida gps dataa niin ei tarvitse edes sähköpyörää. Siitä vaan ruuvaa niin paljon nopeammaksi kuin haluaa...

MRe
05.04.2020, 19.23
Jälkikäteen tuo vaihto vaikuttaisi ainakin itsestä aika simppelille vaihtaa ride -> e-bike ride.
Juu, mutta ei vaan jaksa naputella n. sataan ajoon. Ehkä sitten eläkkeellä. Muutenkin kumma, että Stravassa ei ole mitään toiminnetta, jolla voisi helposti ja kerralla tehdä muutoksia useaan suoritukseen.

eakin
05.04.2020, 21.43
Activities-kohta ei ollut julkinen, missähän vaiheessa se noin tullu sählättyä. Kiitos vinkistä, ehkä nyt ”kaverilla” alkaa enkat näkyä.
Mulla kävi tämän päivän lenkillä sama vaikka kaikki on julkisena, ennen aina toiminut... Mistäköhän lie johtuu.

Brocol
06.04.2020, 08.46
Mulla kävi tämän päivän lenkillä sama vaikka kaikki on julkisena, ennen aina toiminut... Mistäköhän lie johtuu.

Eilen illalla tuntui olevan melko pitkä viive tulosten saamisessa ja vielä pidempi sen oman tuloksen päivityksessä kokonaislistoille. Samoin nyt aamulla, kun omia ajoja editoin.

Tuohon ebike- asiaan; joskus tulee vahingossa tallennettua luomupyöräajona. Esim alkuun en edes tiennyt/löytänyt Ebike Ridea Stravasta(oli piilotettu melko kauas Ridesta). Nykyään taas kun tallennan ajot Polarin softalla, ongelmana on se ettei Polarin lajilistalla ole ebikea. Polarin synkattya Stravaan, niin esim eilen en muistanut vaihtaa lajia samalla kun laitoin ajon julkiseksi. Yleensä kyllä jälkeenpäin huomaa korjata. Ei sillä, että omilla ajoilla kärkilistoja muutenkaan hätyyttelisi [emoji16]

MRe
06.04.2020, 09.52
^Mä odottelen kunnes tulee mahdollisuus tehdä massamuutos ja sitoa se ebike siihen fillariin suoraan. Siihen asti oletan, että Stravan mielestä sähkiksellä ajo muiden joukossa on ok.

paaton
06.04.2020, 10.01
^Mä odottelen kunnes tulee mahdollisuus tehdä massamuutos ja sitoa se ebike siihen fillariin suoraan. Siihen asti oletan, että Stravan mielestä sähkiksellä ajo muiden joukossa on ok.

No eikös se ajo avata aina kännyn po-upista ajamisen jälkeen. Muuttelee siitä. Eihän noita nyt suoraan julkiseksi voi laittaa. Tulee turhaa tauhkaa muiden streameihin.

Brocol
07.04.2020, 12.30
EMTB ja Strava-keskustelun inspiroimana aloin vihdoin eilen selvittämään miten noita segmenttejä luodaan. Otin Helsingin keskuspuiston Pirkkolan eteläpuoliselta osalta 10 Ride-segmenttiä ja loin ne uudestaan emtb-segmenteiksi. Koitin laittaa alku- ja lähtöpisteet mahdollisimman tarkasti alkuperäisten segmenttien mukaan, niin voi vertailla aikoja sähköjen ja luomujen välillä, jos sellainen kiinnostaa. Tein myös nimeämisen vanhan mallin mukaisesti, emtb-etuliitteellä. Kolme pätkää piti tehdä uusiksi pidempänä versiona, kun Strava piti alkuperäisen mukaan tehtyä liian lyhyenä. Yksi segmenteistä, "emtb Koiranulkoiluttajan kauhu" piti venyttää lopusta ulkoiluväylälle asti, tosin ko. väylällä on hyvin tilaa eikä ruuhkainen. Onkohan tuo vielä ok vai pitäisikö poistaa?

Julkaisin nuo eilisen illan ja tämän aamun aikana, käykäähän testailemassa!

MRe
07.04.2020, 12.38
No eikös se ajo avata aina kännyn po-upista ajamisen jälkeen. Muuttelee siitä. Eihän noita nyt suoraan julkiseksi voi laittaa. Tulee turhaa tauhkaa muiden streameihin.
No, mulla siirtyi Stravaan läjä vanhoja ajoja. Osassa niistä ei ole edes sitä fillarin tyyppiäkään.

Mikä on turha tauhka? Se, että mun ajot näkyy jollain muulla? No, siinä mielessä kai koko Strava on turha. Ja jos ahdistaa, ajelee vain itselleen.

jone1
20.05.2020, 22.18
Stravan ilmaisversiota vissiin karsittu. Analysis osiossa korkeuskäyrän alla ei näy enää kuin omat kierrokset. Muutenkin noita segmenttien tarkistelua vaikeutettu.

elasto
20.05.2020, 22.22
Stravan ilmaisversiota vissiin karsittu. Analysis osiossa korkeuskäyrän alla ei näy enää kuin omat kierrokset. Muutenkin noita segmenttien tarkistelua vaikeutettu.

https://www.strava.com/subscription

fiber
20.05.2020, 23.19
On se ihme, ettei tuokaan lafka pysty vuodesta toiseen tyytymään miinusmerkkiseen tulokseen... :p
juu, siis: olen kantanut heille rahaa siitä asti kun se tuli mahdolliseksi, vaikkei tuolloin vielä olisi ollut tarvettakaan.

Jokiniemi 1
20.05.2020, 23.23
Stravan ilmaisversiota vissiin karsittu. Analysis osiossa korkeuskäyrän alla ei näy enää kuin omat kierrokset. Muutenkin noita segmenttien tarkistelua vaikeutettu.Joo mä ajoin kom ja yhteen segmenttiin pr niin srava hylkäs kaikki. Kom oli kyllä joku gps virhe kun aika parani 10 sekunnilla lyhyellä pätkällä.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

K.Kuronen
21.05.2020, 17.43
^Jos en pahasti väärin ymmärtänyt,...

Ymmärsin väärin.

Juha Lehtinen
21.05.2020, 20.16
Stravan pc versiota/nettiversiota on näköjään myös uusittu hiljattain. Your training log kalenterissa suoritukset on merkattu erivärisillä palloilla, sisätreeni ruskealla ja ulkotreeni oranssilla. Jos päivän aikana on useampi suoritus niin enää ei pallukat ole limittäin päällekkäin vaan alekkain.

fiber
21.05.2020, 20.46
^Tuo allekkaisuus on minusta typerä. Erityisen vaikea hahmottaa päiviä ja niiden kokonaissuoritusta.

Uutta reittitallennuksen yhteydessä on myös
"Matched RidesRide the same route multiple times and Strava will group all the efforts in a single chart to show performance trends over time."

Juha Lehtinen
21.05.2020, 20.49
^Tuo allekkaisuus on minusta typerä. Erityisen vaikea hahmottaa päiviä ja niiden kokonaissuoritusta.

"Matched Rides

Ride the same route multiple times and Strava will group all the efforts in a single chart to show performance trends over time."

Vähän sama reaktio minullakin, liikaa vieritystäkin kun nuo pallukat vievät paljon tilaa.

kauris
21.05.2020, 21.07
Vedenjakajalla ollaan uudistuksen jälkeen. Lopettaako käytön samantien vain kirjautuisiko maksulliseen ja kokeilisi edes noi 2 ensimmäistä ilmaista kuukautta. Sen jälkeen veikkaan vahvasti, että saa jäädä.

Juha Lehtinen
21.05.2020, 21.22
Oikeastaan ainoa uudistus mitä olen/olisin Stravaan halunnut niin mobiiliversioon samanlainen leaderboard kuin nettiversiossa eli saisi verrata segmenttejä kavereihin joita seuraan. Strava ilmeisesti haluaa pitää mobiiliversion kuitenkin mahdollisimman riisuttuna.

Juha Lehtinen
21.05.2020, 21.47

"Matched Rides

Ride the same route multiple times and Strava will group all the efforts in a single chart to show performance trends over time."

Mobiilisovelluksessa tuo on mielestäni ihan fiksusti toteutettu, ihme ettei pc-versiota ole samalla tavalla tehty, ainakin itse pidän mobiilisovelluksen versiota ihan fiksuna.

fiber
21.05.2020, 22.03
Joo, mobiiliversio on mainio monella tapaa. Esimerkiksi Explore > "Explore Routes" on tarjonnut jo useamman kerran hyviä ideoita minne suunnistaa.

Slatan
22.05.2020, 09.58
Strava tehnyt vuosia miinusmerkkistä tulosta? Hieman outoa, sillä kyseessä on johtava softa pyöräilyssä, jossa harrastajamäärät on suuria. Juoksijat tähän päälle (en tiedä kuinka paljon on pelkkiä juoksijoita?). Mutta pointti on se, että firma tekisi ehkä parempaa tulosta, jos lähtisi muiden sosiaalisten medioiden tavoin kaupalliseen yhteistyöhön erilaisten yritysten kanssa? Luulisi, että Strava olisi yksi maailman parhaita paikkoja tavoittaa pyöräilijät. Minua henkilökohtaisesti ei haittaa sivun laidassa vilkkuvat mainokset, jos sillä saa ominaisuuksia softaan. Maksullisesta versiosta nämä sitten vähemmälle tai kokonaan pois?

Nyt valitsemallaan linjalla menettävät käyttäjiä...

F. Kotlerburg
22.05.2020, 10.19
Stravan business-mallihan failasi, kun sitä ei mikään urheilujättiläinen ostanutkaan pois käyttäjämäärien räjähtäessä. Nyt sitten mietitään, että mistä rahaa.

MRe
22.05.2020, 10.28
^Se nyt olisi lopullinen kuolinisku Stravalle, jos sen ostaisi joku Garmin tai Polar tai muu. Stravan vahvuushan on se, että se on "neutraali" palvelu, johon voi ladata harjoitukset mistä laitteesta vain.

Mulle ei ole ollut ongelmaa maksaa Stravasta sitä nimellistä vuosimaksua ihan vain kannatuksen vuoksi.

F. Kotlerburg
22.05.2020, 10.33
Puhutaan varmaankin enemmän Niken tai Adidaksen kaltaisista jättiläisistä. Ei rautavalmistajilla ole syytä käyttää rahaa Stravaan. Polar on niin nyrkkipaja, että lähinnä naurattaa sen mainitseminen tässä yhteydessä.

MRe
22.05.2020, 11.19
^No joo, Polar oli nyt mainittu esimerkinomaisesti. Strava on leimautunut aika voimakkaasti (maantie)pyöräilijöiden palveluksi, joten ostajan pitäisi löytyä siltä suunnalta, mutta kenellä olisi kiinnostusta ja miksi?

Slatan
22.05.2020, 11.27
Suurimmalla osalla luultavasti harjoitukset menevät Stravaan jonkun toisen ohjelman kautta. Minulla esim. ne menevät Garminin kautta, jolloin mietin, mitä lisäarvoa Strava antaa? En ole vielä kokeillut 60pv:n ilmaista testijaksoa, mutta en oikein usko että maksullisissa ominaisuuksissa on kummoista lisäarvoa minulle. Garminin oma ohjelma sisältää aika paljon samoja ominaisuuksia. Minulle selkeästi suurin lisäarvo Stravassa on ns. social networking, jossa kavereiden ja tuttujen kanssa pystyy jakamaan, kommentoimaan ja tykkäämään harjoituksista riippumatta siitä, onko käyttäjällä Garminin, Suunnon tai Polarin laite.

Segmentit on ihan kivoja, jossa voi verrata omaa kehittymistä sekä tasoaan suhteessa muihin. Mutta tämä on enemmänkin kiva ominaisuus, enkä ole varma haluanko tästä maksaa 60€ vuodessa? Toki summa ei ole suuri ja täälläkin puhutaan kannatusmaksuista, mutta todellisuudessa yrityksen tulosta ja sen työntekijöiden palkkoja ei makseta kannatusmaksuilla vaan riittävällä lisäarvolla, josta asiakkaat (tai kaupalliset kumppanit) ovat valmiita maksamaan. Jos esim. Facebook, Twitter tai instagram laittaisi palvelulle 5€/kk, tuskin maksaisin niistäkään. Ne on ihan kivoja mutta...

Fuuga
22.05.2020, 11.31
Onko kellään täällä aktiivisista oikeita lukuihin perustuvia tietoja siitä miten tällaisella (strava yms.) saiteilla olevat mainokset tuovat liikevaihtoa? Luvut ovat tietysti liikesalaisuuksia, mutta lähinnä yksinkertaista vastausta siihen onko niillä mainoksilla oikeasti vaikutusta suuressa mittakaavassa. Tuntuu ihan mutu-tuntumalla, että pyöräilyssä on jo olemassa kanavat, joilla mainokset hakevat ostajansa.

Mitä tulee stravan neutraalisuuteen, samanlaisia on muitakin, mm. ridewithgps, josta tosin puuttuu analyysipuoli (AFAIU). Toisaalta Strava on - käsittääkseni - ollut aika jääräpäinen omissa analyyseissään ja jopa muokannut asiakkaiden syöttämiä arvoja, jolloin ne eivät ole täsmänneet esim. laitevalmistajan omien analyysien kanssa.

Itselleni Strava on ainoastaan ajopäiväkirja, josta pääsee näkemään myös muiden laitevalmistajien (kuin Garmin) laitteita käyttävien tuttujen ja kavereiden lähinnä reittejä. Samalla datat menevät Garminille itselleen sekä RWGPSään, joten kyllä nuo jostain aina pystyy kaivamaan.

F. Kotlerburg
22.05.2020, 12.23
Itselle Stravan ainoa lisäarvo on se, että sieltä näkyy yhteenveto kaikista lenkeistä, kun tankokoneena on Wahoo ja rannekoneena Suunto.