Näytä tavallinen näkymä : Mitä teit äsken?
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
10
11
12
13
14
callahan
25.07.2020, 07.07
Nettiautosta katselin mahdolista tulevaa ajopeliäni.
brilleaux
29.07.2020, 11.51
Juoksin 8km.
Sent from my iPhone 11 Pro Max using Tapatalk
Kävin poliisiasemalla tiedustelemassa milloin voin tuoda muutamia satoja patruunoita hävitettäväksi. Vanhaksi käyneet.
tempokisu
02.08.2020, 12.42
Tulin "työmatkalta". Keräsin ensin vadelmia, kävin sitten hakemassa eilen kerätyt loput roskapussit ja vein ne siinä ihan vieressä oleviin sekajäte-roskiksiin ( miksen mä heti huomannu näitä roskiksia...) keräsin vielä lisää roskia ( pahus, se alue jota eilen siivosin oli taas karmeen näköinen) mutta onneksi suuri osa roskista oli panttitölkkejä ja tölkkejä kertyi 6 muovipussillista. Siinä meni neljä tuntia taas ulkosalla. Kävin myös Nokian paateilla ottamassa yhden kuvaprojektin.
Vaihdoin vielä pyörään satulan ( hajosi käsiin) ja pesin pyörän, sekä imuroin kotona ja pesin pikkupyykit.
Putsasin 12 l mustikoita, jotka aamulla poimin. Paikan löysin eilisellä maastopyörälenkillä.
tempokisu
03.08.2020, 13.11
Keitin aamulla käsin poimimiani mustikoita hilloksi. En oikein pidä mustikoista sellaisenaan....enkä nyt muutenkaan ( suolistovaivan takia) mutta pakkohan se on poimia kun marjoja on niin paljon! Laitoin osan vadelmista, joita niitäkin tuli poimittua aamulla, pakkaseen.
Marjat mä poimin käsin, mun mielestä poimia on käsillä poimia ja kerätä voi olla sitten jollain apuvälineelläkin keräämistä. Poimimisessa on se etu että ei tarvi kotona enää perata. ( oletan että jos aamulla ennen yhtä olet keränny 12 l mustikoita niin sulla on ollu semmoinen härpäke apunasi )
Kävin kaupassa ja palutin viikonloppuna keräämäni tölkit ja pullot, niistä sai reilu 24e.
edit. hyvää mustikkahilloa tuli!
tempokisu
03.08.2020, 18.04
Ilmoittauduin kaikkiin syksyn kututalkoisiin. Näin olin suunnitellutkin, mutta yllätys oli että ekat kudut on jo 15.8. Nakkilaan seuraavana päivänä, onneksi ekat talkoot on Ylöjärven kohteessa niin ei tule mitään älytöntä autoajelua viikonlopuksi.
( täytyykin nyt tutkiskella minne tuli ilmoittauduttua....)
Virittelin isälleni tietokonenurkan vanhasta miniläppäristäni ja pöytäkoneen näppiksestä, hiirestä sekä näytöstä, kun vanhan keskusyksikön Windows 7 meni aivan juntturaan. Sähkökatko ehti jo tappaa pari päivää sitten porukoitten tv-antennin vahvistimen, niin olisi ollut liian paha uutisvieroitus maailman tapahtumista, jos ei vanha mies edes nettiin pääsisi kunnes saadaan viat korjattua.
tempokisu
05.08.2020, 11.59
^ täällä meni vielä pari vuotta sitten niin päin että "isä tulee katsomaan" jos mulla joku laite ( tietokone, tulostin, vessan se halogeenilamppu, auto ...) ei toimi. Joskus on oikeesti vain se katsominenkin auttanut. Windows 7 on mullakin :D
Mutta päivän hommat; piti noukkia mustikoita ja kerätä roskia tietyltä alueelta - mutta kaikki kipot tuli täyteen vadelmia ja poimittavaa jäi vaikka miten. Välissä söin eväät ( ah hyvää metsänreunassa..) ja keräsin niitä roskia + panttitölkkejä. Siinähän menikin se kolme tuntia ja kävin Motonetissa ostamassa tarvetavaroita + yksi heräteosto - käteen tosi miellyttävän tuntuiset maastohanskat. Vielä ruokakauppa, Ferrarin pesu ja testaus kuuluko se ääni ( ikävä kyllä kuuluu, eli kyllä se rataspakka on ostettava...) ja tavaroiden järjestely kotona mm. osa vadelmista pakkaseen, kivilamppuun sitten uusi hehkulamppu....
Nickname
07.08.2020, 11.50
Piirsin pitkästä aikaa, yhden permiksen söherrys vähän oli hakusessa ;) pitänee käydä kirjakaupasta nippu paperia ja kunnon tussit niin on sadepäiville kivaa tekemistä.
Arvaa kuka?? Ei pitäs olla vaikea kun niin selvät tuntomerkit. :D
https://i.ibb.co/HPRd7ns/IMG-20200807-103203-0-01.jpg
tempokisu
07.08.2020, 12.00
^ ihan mahtava :cool: varovaisesti ehdotan että piirrät nahkiaisen ja se topicci odottaa taideteostasi :)
Kävin noukkimassa marjoja....vadelmia sitten taas tuli, piti noukkia myös mustikoita. Ja kauppareissut ( 4 kohdetta) tuli myös tehtyä.
Pintaremonttia pojan jättämään huoneeseen, isompaan muuttava tytär ei kelpuuttanut kaikkia "teinipojan valintoja". Siinä sivussa etä- ja lähityöhuoneeksi muuttuvan tyttären EX-huoneen olemusta rouvan ja allekirjoittaneen tarpeisiin.
Nickname
09.08.2020, 16.39
...varovaisesti ehdotan että piirrät nahkiaisen ja se topicci odottaa taideteostasi...
Pistit aika pahan, ei meinaa onnistua nuo eläimet tai tavarat, naamareita olen pelkästään piirrellyt joskus yritin piirtää autoa ja polkupyörää niin ei tullut kerrassaan mitään, ei sillä että nuo muutkaan kovin häävejä olisi mutta voihan sitä jokus yrittää:D
Starttasin astianpesukoneen.
Käpistelin liskånnahkaiset tankånauhat paikåilleen
Kiikuin 3h tyttären perässä Ellivuoren high parkissa. Suattaapi olla huomenna paikat kipeenä...
Lähetetty minun SM-A505FN laitteesta Tapatalkilla
tempokisu
10.08.2020, 19.30
^^ to Nickname, nahkis on todella helppo piirtää - semmoinen pötkylä, jo pelkästään silmän muodolla saa ilmettä! mä olen kovasti harjoitellut kääntyvän nahkiaisen piirtämistä. Polkupyörä on vaikee, mutta autoja olen piirtänyt lapsesta asti. Ja pupuja.
Aloitin uuden nuken villapaidan vaikealla kuviolla, nyt teen ensin hihan ja katson miltä kuvio näyttää vai tuliko harjoituskappale...
Juoksin Oulun pyöräteitä 12 km.
MäkiHiiri
10.08.2020, 22.25
Ihmettelin daalian kukkaa, millä on noin 20cm halkaisija
Asensin verhot keittiöön.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Varasin matkoja ja majoitukset ensi viikon työreissulle Oolantiin.
Nyt vaan jännätään että sairastuuko kansa niin pahasti että matkustus kielletään ennen tuota.
Hörppäsin kupillisen kahvia ja söin kyytipojaksi aidon ja alkuperäisen posson (https://fi.wikipedia.org/wiki/Posso)
^
Pari viikkoa sitten kävin Kotkassa, torilla oli enää yks posso otin sen ja lihiksen. Hyvää oli!
^Kotkassa kun käy, on pakko ostaa posso & lihis. Lauantaina ostin kolme possoa ja kuusi lihistä... Pro-tip: paikalliset hakee possot suoraan leipomosta Itäkadulla (Kotkan Leipä).
^
Juu-u, mutta oli lauantai ja ehdin torille vasta puoli kahden maissa.
Jami2003
24.08.2020, 22.06
Sain kasaan lähes kaksi vuotta osina olleen täpärin. Muistiksi itselle; älä korjaa mikä ei ole rikki, älä pure mihin ei ole uusia osia, tee ensin edellinen vaihe valmiiksi ennen siirtymistä uuteen.
No jospa tuo nyt hoitelisi orastavaa täpäri kuumetta.
Speksailtiin työkaverin kanssa mökkeilygrävel-viikonloppu lokakuun alkuun. ***** jos sataa.
MäkiHiiri
26.08.2020, 23.02
Söin kuvun täyteen puutarhurin tekemää herkkumuonaa.
Laskin 5 muikkuverkkoa, silmäkoot 13-14 mm.
brilleaux
09.09.2020, 12.56
Kävin koronatestissä. Pitkät on puikot.
Käväisin Otaniemen parilla panimolla tekemässä hankintoja.
MäkiHiiri
25.09.2020, 16.09
Taisin nähdä kummituksen.
Lopetin just (taas yhden tyhjänpäiväisen) työpäivän. Ja samalla lopetin kotimaisen funk-musiikin luukutuksen.
Jami2003
27.09.2020, 17.58
Tilasin uuden pyörän. Mutta tällä kertaa ei itselle eikä edes omasta aloitteesta vaan poika on alkanut haikailemaan BMX pyörää. Löydettiin sopiva ja tilaus lähti. Mihinkähän tämän kaiken käteisen käyttäisi mitä sain vaihdossa...
Kannoin työpöydän pihalle, vetäisin käsisirkkelillä 14 cm pois pitkältä sivulta, imuroin ja kannoin takaisin sisälle. Nyt mahtuu paremmin kapoiseen työhuoneeseen. Keli kyllä houkuttaisi lenkille, mutta ei auta kuin valmistautua seuraavaan etäkokoukseen - työhuoneessa.
The flying Chocobo
02.10.2020, 15.39
Istun tyhjässä toimistossa ja väännän kuukausiraportointia johtajille ja kuuntelen musiikkia samalla. Mökille pitäisi vielä tänään suoriutua, syysistutuksia ja metsätöitä tiedossa huomenna...
Grillasin makkaraa palkkariksi.
Leikkasin pihanurmikoita ja siinä samalla silppusin puista pudonneita lehtiä. Haravoin sitten keväällä.
xs2jammu
05.10.2020, 11.25
Rapsutin kissaa
Juoksin 19 km polkuja pitkin.
PikkuPatleetti
08.10.2020, 13.46
Katsoin David Attenboroughin A life on our planetin. Ei tullut hyvä mieli.
Kampinalle
08.10.2020, 14.15
Kävin ottamassa influenssapiikin
Shimaani
10.10.2020, 20.37
Hain uuvet tossut (https://www.varusteleka.fi/fi/product/jalas-3322-fantom-drylock/17168)takuuvaihtoon.
xs2jammu
10.10.2020, 21.33
Latasin yhden auringonlasku kuvan 500px sivustolle
Bloggasin aiheesta New Bike Day T-60
Odottavan aika on pitkä...
brilleaux
11.10.2020, 14.32
Gravdalit työmatkapyörään. Pakkasaamuilla uhkaa ensi viikolla.
K.Kuronen
11.10.2020, 16.44
^Tee tälle foorumille kävelyketju. Tai älä tee, kääntyy kumminkin politiikasta vääntämiseen ja lopulta väkivaltafantasioista kertomiseen.
Kävin kävelyllä. Onkohan kävelijöille foorumia, se on fillarointia hauskempaa useimmiten IMO.Minä myös kävelylenkillä, tosin terassille sekin lenkki päätyi...
Tommi2 perusta kävelyä varten uusi foorumi.
Minkälaisia keskusteluketjuja siellä voisi olla: "Kävelykengät sorateille", "Kävelykenkien keventäminen Vol II", "Ensimmäistä kävelytakkia hankkimassa", "Varastetut kävelyvarusteet", "Hurjimmat kävelyaiheiset videot", "Aloittelijalle kävelyvarusteet vaihteleviin maastoihin", "Nopeimmat kävelykengät asfaltille", "Luomukävely vs sauvakävely", jne.
xs2jammu
11.10.2020, 20.49
Olin saunassa, kun eilen jäi väliin joka viikkoinen bastu.
juntikka
11.10.2020, 21.52
Kävin kans saunassa, ettei jää väliin päivittäinen sauna.....
^Mahtava idea! Voin jo kuvitella kuinka siellä riideltäisiin kengännauhojen väristä, joku kertoisi aloittelijalle, kuinka ei voi kävellä ilman 1000€ varusteita.. :D
ei ole vaan minusta moiseen, mutta tämän voisin perustaa...
Kävimme kävelyllä yli kymppitonnin varusteet mukana. Kaksi pikkukoiraa joita siis lenkitettiin.
Kävimme kävelyllä yli kymppitonnin varusteet mukana. Kaksi pikkukoiraa joita siis lenkitettiin.
Olikos kengät täysjäykät vai joustopohjilla?
Omat adidakset oli melkein yhtä joustavat kuin koirien anturat.
Tänä aamuna en ole tehnyt oikeastaan vielä mitään. Ihan kohta voin sanoa siirtyneeni äsken työhuoneeseen duunien pariin.
Vaihdoin autoon nastarenkaat kesärenkaiden tilalle.
KotooTöihin
12.10.2020, 19.06
Imuroin koko 42,5m³ asunnon.
^ Minkäslainen imuri on käytössä, teräs-, alumiini- vai jopa hiilarirungolla? Mittasitko paljon meni aikaa ja watteja tuohon suoritukseen? Keskinopeus?
Edit: Oma imurini on melko tehoton, auttaisikohan jos päivittäisi 2x voimansiirron 1x voimansiirtoon, ja vaihtaisi vanhan suulakkeen titaaniseen 2021 -malliin
Taas polkujuoksua, nyt 20 km. Oli ihanteellinen sää juoksuun.
xs2jammu
14.10.2020, 15.14
Maksoin yhden karhun. Mulla ei yleensä pääse laskut jäämään niin että niitä ei tulis hoidettua, mutta paperilaskuja tulee niin vähän ja tää oli jäänyt lehtipinoon :(
MäkiHiiri
15.10.2020, 00.02
^ ei ole totta. Ihan sama kävi mulle. Kauhee tunne: syke nousee, lukee viiteen kertaan laskun tiedot, penkoo pää märkänä kaikki paikat, syynää pankkitilin ja kaikki mahdolliset mutkan pohjukat. Sitten tulee sellainen rentoutunut olo ja ajatus: ei, mä vaan mokasin.
xs2jammu
17.10.2020, 21.35
Voitin vaimon Scrabblessa :)
Nickname
17.10.2020, 22.07
Olin saunassa ja nyt rupean katsomaan snookeria, English openin välieriä, seuraavat 2-3h penkkiurheilua :)
^ Olin jo unohtanut, kiitos muistutuksesta!
F. Kotlerburg
18.10.2020, 12.39
Pesin greivel-pyörän huolellisesti voimansiirtoa myöten ja nostin varaston seinälle. Eiköhän tuon ajot ole tältä vuodelta ohi.
Firlefanz
18.10.2020, 13.08
^ Mikä gravel-pyöräilykauden nyt jo lopettaa? Hiekkatiethän pysyvät auki eikä nastarenkaitakaan vielä tarvita kun seuraa säätä ja käyttää järkeä?
Ja vaikka joidenkin mielestä talvipyöräily ei voi olla gravel-pyöräilyä voi sitäkin gravel-pyörällä harrastaa - ellei syystä tai toisesta halua vaihtaa maastopyörään?
Tein (vegaanillekin kelpaavaa) ruokaa ja tiskasin.
F. Kotlerburg
18.10.2020, 13.18
Ei vaan nappaa kun keli pyörii tuossa nollan tuntumassa ja on koko ajan märkää. Maastossa asia ei jotenkin niin häiritse. Talvella en oo tykännyt muutenkaan kippurasarvisella ajaa pitkään aikaan. Toki jos tulee vielä kuivahkoja päiviä niin ajovalmiudessahan tuo tuossa on.
Ensilumi tulee parhaillaan maahan. Nurmikot ovat jo täysin valkoisia. Äkkiähän tuo tuosta taas valitettavasti lähtee.
tempokisu
23.10.2020, 08.52
Kirjoitin jälleen ei-valmiiksi yhden hakemushahmotelman. Vähitellen alkaa hahmotelma hahmottua...kysyn vielä huomena veljeltäni mielipidettä parin asian suhteen.
Laitoin Nakkilan reissun välineet ja vaatteet tuohon valmiiksi....jaha, kaatosadetta, mutta mieluummin sade kun pakkanen, kesärenkaat kun vielä on.
tempokisu
23.10.2020, 15.31
> tulin Nakkilasta ( samalla kauppareissu) ja purin tavarat, keitin tyrnimarjahilloa ( joka ei ehkä onnistunut kovin hyvin...osan marjoista laitoin pakastimeen)
xs2jammu
24.10.2020, 20.26
Silitin ja rapsutin kissaa ;)
tempokisu
24.10.2020, 23.49
..ja mitä olet tehnyt koko päivän; sitä hakemusta kirjoitellut vielä noin 10 kertaa, viimeisin versio on sähköpostikirjoitusvalmiina. Selannut, karsinut ja viimeistellyt nahkiaisenkuvat, äskön latasin ne kuvasivulleni.
- siinä sitten unohtui päivän ainoa katseltava tv-sarja eli Masked Singers -
tempokisu
25.10.2020, 18.33
:cool: no niin, työhakemus on kirjoitettu ja painettu "lähetä"-nappia. Huh, nyt ei voi kun toivoa parasta. ...no ei kuitenkaan sanottu heti että ei, kuten monessa muussa paikassa kun olen kysynyt.
Kohta ei uskalla enää katsoa koko sähköpostia kun jännittää. Olen mä jo kuitenkin voittanut itseni kun rohkenin ottaa yhteyttä.
Aloitin Bike24:n "next day delivery" -testin.
Nickname
03.11.2020, 19.22
Aloitin Bike24:n "next day delivery" -testin.Hah, meinaatko että tulee päivässä Saksasta asti :D Minun Bike24 paketti on ollut tulossa viikon verran ja nyt näkyy olleen jo päivän verran noutopisteessä mutta ei kuulu noutoilmoitusta...
^miksipä ei. Tuleehan muualtakin lisähinnalla. Edellinen paketti tuli alle viikossa ihan normitoimituksena ja nyt joka kamppeelle sai valita "next day deliveryn".
Mutta asiaan, pystytin fillarinkasausaseman. Jospa huomenna aloittaisi homman.
Mutta asiaan, pystytin fillarinkasausaseman. Jospa huomenna aloittaisi homman.
Uli-ulin paikka! Kuvia odottelemma.
Siivosin taloa putkiremontin jäliltä.
Kasasin pikkusen fillaria. Noh, melkein valmis se nyt on.
Hah, meinaatko että tulee päivässä Saksasta asti :D ...
^miksipä ei. ...
Tuli päivässä.
Firlefanz
04.11.2020, 22.09
Korjasin tai siis lähinnä löysteinä ruuveja kiristämällä (ja kaivamalla lootasta yhden prikan) laitoin kaksi potkulautaa ajeltavaan kuntoon.
Onhan se tietysti kiva kun ipanat saavat taas päästellä niin että heidän äitiään hirvittää, mutta totta puhuen en ole ihan varma että voisin sanoa ei silloinkaan jos hän pyytäisi minua avaamaan tukkoon menneen vessanpöntön tjsp, Siitäkään huolimatta että hyvin tiedän ettei se minun tsäänssejäni mitenkään paranna...
Nickname
04.11.2020, 22.15
Tuli päivässä.
No huh huh, ihmeitäkin näköjään tapahtuu.
Paljonko maksaa ylimääräistä tuo pikalähetys?
.
Paljonko maksaa ylimääräistä tuo pikalähetys?
9,99€. Kaikkea roinaa ei saa "next day delivery" -optiolla. Ehkä vain sellaista, joka on siinä helposti käsillä, kioskinpitäjän työpöydän laatikossa tjsp. Itsekin jätin ostoskorista yhden tuotteen -jossa tuota ei mainostettu- pois kun en jaksanut viikkoa odottaa.
Excelöin huvikseni palaverin aikana koska 20000 päivää tulee täyteen.
Roplasin projektia.
EDIT: ja punnitsin, tästähän tulee melko kevytkin.
Asensin ekaa kertaa polkimet. Ihan ite. Sitten vielä kun uskaltaisi fillarilla ajaakin, kun mekaanikot ovat olleet tuntematon saksalainen ja mä.
Putsasin ja suojavoitelin osan suksista kesäteloille.
Heräsin päiväunilta. Söin maccisafkaa. Sitten alkoi vituttaa kun en tänäkään ”ehtinyt” salille. Aloin vetelemään leukaa renkailla. Edes jotain liikuntaa.
Kävin kävelemässä reilun tunnin.
Linnunpönttöjen kevätsiivous tuli ajankohtaiseksi. Sinitiaiset ryhtyivät jo raahaamaan itse roinaa pihalle.
tempokisu
05.04.2021, 10.17
Siivosin parveketta ja kanakoppivarastoa, heitin turhia rojuja laatikoita sekä vanhoja renkaita yms. roskiin. Laatikkoja jouduin jättään kellariin, pahvikeräyspömpelit oli ihan täynnä. Lisäksi imuroin kanakoppivaraston käytävän, ja auton sisustilat.
Eilen kun sittenkin jäi vaivaamaan kankeesti etenevä eturengas, vaihdoin kumit toiselle vanteelle. Siinä yhteydessä tosin yksi sisuri tuhoutui korjauskelvottomaksi ( oli tiukalla se ulkorengas!) ja huomasin että etujarrupalathan on ihan eri korkeudella! toinen pala ottaa vanteeseen mutta toinen renkaaseen. Mietin asiaa koko yön ja aamun, kävin äskön kuusiokoloruuvien kanssa kokeilemassa voinko tehdä asialle jotain - no pala siirtyi ihan helposti hieman alemmas ja ottaa nyt vanteeseen.
Vaikka miten inventoi ja heittää turhia tavaroita roskiin, tuntuu että tilaa ei tule minnekään lisää ja aina on uutta roinaa inventointia varten...
Nickname
06.04.2021, 16.43
Kaivoin katukiiturin häkkivaraston perukoilta, jo pelkkä taluttaminen toi hyvän fiiliksen :)
Nyt odotellaan jos uudet sairaan nopeat kiekot saapuisi tällä viikolla ja pääsee niitä roppaamaan alle.
Kävelin 7 km. Ei ollut Konosen vauhtia, kun meni yli tunti.
Herkistyin hetkeksi ja meinasin kirjoittaa jotain tunteikasta yöhöpinöihin mutta sitten ajattelin että parempi kun en kirjoita.
Il ciclista di Roine
07.04.2021, 17.20
Bike24-tilaus sisään, muutoin päämäärätöntä netissä oleilua (torissa, nettiautossa, juoksukenkien kyttäilyä. Salomonit?).
(Jotain järkitoimintaa pakkopekkasviikolla. Vaihtoehtona olisi ollut tälle viikolle lomautus. En halunnut lähettää rustattuja pdf-lappuja Helsinkiin. Viimeksi lomautettuna syksyllä 2000.)
Kyllä tuo peruspyöräsälän hintavuus saa huokaisemaan: Mavicin neljä ulkokumia 25-622, Lezynen CO2-pumppu 6 patruunalla (à 26 g), peruspumppu (jouduin pälkähään Pälkäneen jälkeen tiellä St307 Koskiin päin ennen Murronmäen vert. 50 m nousua, kun minipumpulla en saanut riittävästi ilmaa sisuksiin = jouduin jatkamaan tuntien kiekonreunojen iskut tuta käsissäni viime kesänä), Cuben kahdet satulalaukut, Morganin ketjuöljy ja puhdistusaine sekä varalle Sigman pedaalimagneetit. Lasku: €290.
Vinkki nööseille: Pyörälenkille valitse molemmat mukaan: ilmapumppu ja CO2-pumppu.
Herkistyin hetkeksi ja meinasin kirjoittaa jotain tunteikasta yöhöpinöihin mutta sitten ajattelin että parempi kun en kirjoita.
Oisit vaan kirjoittanut
Nickname
10.04.2021, 16.08
Keitin kahvia.
Nickname
10.04.2021, 16.22
^Join kahvia.
tempokisu
11.04.2021, 00.43
## kävin rimputtamassa yläkerran yksiön ovikelloa ja ärhentelin että olkaa piruvie hiljaa. Kaamee mekastus ollut iltakymmenestä lähtien.
Nickname
27.04.2021, 18.56
Kulliti.... siis kultasin tekstejä.
https://i.ibb.co/Wfz6tNs/IMG-20210427-174907-3.jpg (https://ibb.co/CQ9z2pW)
tempokisu
29.04.2021, 17.14
Kas, huomasin että Pirkkalassa kaikki yli 55-vuotiaat voi varata rokotusajan. Ja oli aamuaikoja. Varasin ajan 10.5. ( ensimmäinen päivä kun oli aika minun ikäryhmälleni ) aamulle.
tempokisu
29.04.2021, 19.02
Söin runsaasti salaattia ja sitten paistettuja maustettuja perunoita ja seitä. OLI HYVÄÄ! Mä niin tykkään paistetusta kalasta, ja olen tosi iloinen että löysin hyvän ruoan ilon.
Mika_koo
29.04.2021, 20.02
Ostin pari pulloa cremantea. Huomista odotellessa!
Nickname
30.04.2021, 22.04
Varauduin syksyyn ja laitoin Hahannan kiekkoihin stealth-heijastimet.
https://i.ibb.co/8XdYfq9/IMG-20210430-205615-2.jpg
https://i.ibb.co/hgvCn92/IMG-20210430-205558-3.jpg
Kääntelen vrk-rytmiä illasta yöhön. Alkoholia ei kannata tässä touhussa edes yrittää käyttää apuna, BTDT. Kivaa sinällään soitella levyjä ihan omissa oloissaan, luurit eivät ole kaiuttimet fiilikseltään.
tempokisu
04.05.2021, 19.13
Söin ryynimakkara-aterian, aluksi oli salaattia. Voi että oli hyvää, pitkä ja raskas päivä takana ja ihan hirrrrmuinen nälkä, yritin hitaasti syödä ettei tule paha olo. Jälkiruoaksi on mansikoita.
Juha Lehtinen
04.05.2021, 20.35
Huolsin momenttiavaimen. Räikän suunnanvaihto nuppi oli tahmean oloinen, putsaus ja uutta rasvaa niin herkistyi.
Katsoin Alfa-tv:n sananvapauskeskustelut.
On se kyllä kumma kun näyttää lain tarkoitus olevan rangaista ajattelemisesta.
Jos jotain sanoo tai kirjoittaa, mutta väittää että ei enää ole samaa mieltä, se ei olisi rikos, mutta jos tarkoittaa mitä sanoo, se on.
Tai siis eihän se mielipiteen sanominenkaan lähtökohtaisesti pitäis rikos olla?
Kohta kun saadaan kaikille se aivokytkentä niin päästää tätä soveltamaan ihan kaikkiin ajatuksiin?
Joni Kani
08.05.2021, 14.21
Katsoin Alfa-tv:n sananvapauskeskustelut.
On se kyllä kumma kun näyttää lain tarkoitus olevan rangaista ajattelemisesta.
Jos jotain sanoo tai kirjoittaa, mutta väittää että ei enää ole samaa mieltä, se ei olisi rikos, mutta jos tarkoittaa mitä sanoo, se on.
Tai siis eihän se mielipiteen sanominenkaan lähtökohtaisesti pitäis rikos olla?
Kohta kun saadaan kaikille se aivokytkentä niin päästää tätä soveltamaan ihan kaikkiin ajatuksiin?Ei se sananvapaus tarkoita sitä ettei niistä seurauksia voi tulla vaan se on vapaus sanoa mielipiteensä.
tempokisu
08.05.2021, 14.45
En olisi kyllä uskonut että teen tällaista - nimittäin laittelin multaa ja yrttien yms. siemeniä ostamiini istutuslaatikoihin ja ruukkuihin parvekkeelle. En kyllä tiedä miten ne siemenet sinne piti laittaa, laitoin ensin enempi multaa ja kastelin, ripottelin siemenet riviin ja vähän multaa päälle.
Laitoin tilliä, persiljaa, yhden rivin sitruunamelissaa ( olipa siinä pussissa vähän siemeniä) ja yhteen ruukkuun salaattia.
Saa nyt nähdä tuleeko näistä mitään....
callahan
08.05.2021, 15.47
Kävin ideaparkin rokotuspisteessä saamassa ensimmäisen koronavirusrokotteen.
PikkuPatleetti
08.05.2021, 19.43
Kävelin tunteroisen metsään, asentelin riippumaton, saatoin nukahtaa pötkötellessä, pakkasin kamat ja kävelin kotiin. Aurinko paistoi ja linnuilla oli asiaa. Hyvä hengailu.
Jami2003
09.05.2021, 08.40
Ei se sananvapaus tarkoita sitä ettei niistä seurauksia voi tulla vaan se on vapaus sanoa mielipiteensä.Ja tämä poikkeaa miten siitä että ei ole sananvapautta. Tuolla määritelmällä Pohjois-Koreassakin on sananvapaus. Sanomisista vaan saattaa tulla jotain seurauksia.
Ei se sananvapaus tarkoita sitä ettei niistä seurauksia voi tulla vaan se on vapaus sanoa mielipiteensä.
Meinaatkos vähän niin kuin Pohjos-Koreassa?
Ollaan vaarallisella tiellä.
Meinaatkos vähän niin kuin Pohjos-Koreassa?
Ollaan vaarallisella tiellä.
Pohjoiskoreassa pääsee ilmatorjunnan koemaaliksi, jos ilmaistut mielipiteet ei miellytä valtaapitäviä.
Kiinassa ja Venäjällä on myös samantyyppinen sananvapaus.
Navalnyi sanoi mielipiteitänsä ja kohtalo tiedetään aika hyvin. Navanyin hengen pelastanut lääkärikin "katosi" metsästysreissulla.
Kiinassa on tunnetut uudelleenkoulutusleirit.
Alfa TV:n toimittaja sai kenkää, kun yritti saada poliisilta haastattelua toiminnasta. Meni ilmeisesti punaisen viivan yli, mutta saa kaiketi pitää vielä henkensä.
Aikalailla Kiinan meinikiä on täälläkin nykyisin. Saas nähdä kääntyykö venäjän ja Pohjoiskorean suuntaan.
Nickname
10.05.2021, 17.59
Porasin, sahasin, ruuvasin, litistin ja taivutin terästä sekä alumiinia, kämmenpohjia polttaa siihen malliin että tietää huomenna tehneensä.
Hain pari mottia klapeja ja nakkelin ne liiteriin
tempokisu
11.05.2021, 18.11
Laitoin uunin päälle. Pahus, laitoin muikkuja uuniin....unohdin laittaa uunin päälle ( pitää vääntää kahdesta nappulasta, väänsin vaan yhdestä...)
Nyt odottelen nälissäni annoksen kuumenemista....
Pesin ja kiillotin maantiefilon vuoden ekaa lenkkiä varten. Kuusi vuotta vanha pyörä, mutta omaan silmään yhä niin nätti ja täydellinen. Ainoastaan juomapullotelineet vähän kauhtuneet ja voisi ehkä vaihtaa.
Ajattelin ajaa pyörällä kyllä mahdollisimman pitkään, sillä siihen liittyy niin paljon hyviä muistoja. 2015 oli hyvä vuosi. Tuntui siltä hetken, että elämässä olisi kaikki mahdollista.
tempokisu
13.05.2021, 19.12
^ "kuusi vuotta vanha pyörä" - siis mulla on maailman kaunein fillari vuodelta 2008, ei se ole mitenkään että joku vm2020 olisi hienompi. Sillä Colnago for Ferrari hienompaa pyörää ei kertakaikkiaan ole.
Mutta hei tuo tunne, sulla 2015 ja mulla tässä pari viime vuotta - ainoastaan se työpaikka KVVY:ltä jäi saamatta, mutta kunhan tilanne normalisoituu ( virolainen tulee takaisin) kysyn uudestaan.
Söin paistettua turskaa + lisukesalaattia, mietin että ihan turhia nämä ohjeet: paista kalaa minuutti puolin ja toisin, ei se riitä kyllä ollenkaan.
Tilasin kaksi kassia omaottamallani kuvalla. No huh! postituskulut oli paljon isommat kuin itse tuotteet, mutta antaa mennä...
Vein nastakumeja ullakolle talvisäilöön ja vastaan käveli väsynyt kimalainen. Ja toinen ja kolmas sekä neljäs. Pelastin kaikki tyhjällä tikkuaskilla ulkoilmaan ja vain yksi oli niin väsynyt, että piti juottaa sokerivettä nälkään. Mutta tokeni sekin, onneksi.
tempokisu
15.05.2021, 12.30
^ hienoa :) Mä olen yrittäny toimia samoin, ennen se oli sanomalehdellä kämppään tunkeutuneilta herhiläisiltä henki pois, nyt mä yritän ohjata ne sivuikkunasta ulos tai kuskaan sillä sanomalehdellä vaikka parvekkeelle.
Päivän työt. Kävin kaupassa kahteen kertaan. Pesin vessaa ja keittiötä, pintoja. Sitten keräämässä yhden pienen alueen roskat lenkkireittini varrelta - mulla ei ollutkaan kuin yksi jätesäkki niin sen täyteen, ja vein jäteasemalle kun kerta nämä saa viedä sinne ilmaseen. Kävin kuvaamassa pehmokaloja rannalla. Pesin Ferrarin. Kastelin mun yrttiviljelmiäni - kas! salaatinituja jo pukkaa, ja tillissäkin havaittavissa ihan pienenpientä kasvun alkua, vähän.
Missä "aineissa" te oletto noin touhukkaina?
Tappamatta yritän myös ohjata sisälle tunkeutujat, tuumien elämä se on noillakin.
Vaihdoin kammet fättiin, kun vanhoista antautui vasemmanpuoleinen (lähti alumiini-insertti kuitukammesta irti). Säädin sähkäriä. Notkistin pari vuotta taloyhtiön varastossa maanneen iskemättömän kympin kannullisen maalia. Toista litraa sai lisäillä vettä, ennenkuin alkoi olemaan maalauskelpoista tavaraa.
tempokisu
15.05.2021, 17.56
Missä "aineissa" te oletto noin touhukkaina?
Tappamatta yritän myös ohjata sisälle tunkeutujat, tuumien elämä se on noillakin.
..lenkillä olen huomannut että väistelen parhaani mukaan pikku kastematoja, mutta ikävä kyllä en aina onnistu...väistän yhtä matoa ja oho, siinä meni toinen..ei taida minusta tulla mato-onkijaa...
Otin myös päivänokoset ( vapaapäivänä melkein aina tämä) ja herättyäni huomasin dramaattisen näkösiä pilviä taivaalla, joten kävin kuvaamassa pari nukkeprojektia. Sitten olikin jo odotettu ruoka-aika, kun tiedossa on kalaa niin jaksaa tehdä hommiakin.
ps. tomppa, sun avatar-kuvasi kehitys menee vähän huonoon suuntaan, kuvasta ei näy kunnolla..
Leikkasin nurmikkoa, 3,5 m meni ja sit otti terä kiinni johonkin ja hihna rupes luistamaan.... prkl, noh sai liikuntaa, kun leikkasin sit väkisin työnnettävällä.
Jami2003
15.05.2021, 21.32
Vaihdoin maasturiin axs sähkövaihteet, putsasin ja voitelin ketjut, litkutin renkaat ja katkaisin kaulaputken poikki oikealta kohdalta. Koko projektin aloitin siivoamalla pyörävajan. Hyvä fiilis ja koko iltapäivähän tuohon projektiin pikku hiljaa touhuamalla meni.
Sopisi myös tuonne mikä sai sinut hyvälle tuulelle ketjuun.
maalinni
17.05.2021, 18.14
Tubeloin maasturin, olipa ihanan helppoa työpaikan kompuran ansiosta.
maalinni
17.05.2021, 18.15
Vaihdoin maasturiin axs sähkövaihteet, putsasin ja voitelin ketjut, litkutin renkaat ja katkaisin kaulaputken poikki oikealta kohdalta. Koko projektin aloitin siivoamalla pyörävajan. Hyvä fiilis ja koko iltapäivähän tuohon projektiin pikku hiljaa touhuamalla meni.
Sopisi myös tuonne mikä sai sinut hyvälle tuulelle ketjuun.
Ai hitto ku axs himottelisi. Oisko siinä joululahja itselle?
Firlefanz
17.05.2021, 18.27
Katselin televisiota.
Tsekkasin mikä on tilanne Giron päivän etapilla. Mainoskatkon käytin siihen että harjoittelin talven aikana kadonnutta taitoa taittaa sadetakki tyylikkäästi ajopaidan takataskuun laittamista varten:
1. Take the jacket by the arms
2. Fold in half and bring the arms in
3. fold in half again with arms on the inside
4. Fold in half length-wise and tuck in all the loose bits
5. Fold again
6. Put in rear middle pocket with half of jacket sticking out.
maalinni
17.05.2021, 19.50
Eiks sen voi aina antaa huoltoautoon?
Jami2003
17.05.2021, 20.24
Ai hitto ku axs himottelisi. Oisko siinä joululahja itselle?On se kyllä mainio vaikka tuossa uudessa pyörässä ei orkksis voimansiirtokaan vanhentunut kuin 100 km:iä. Hieman hirvitti ajaa alkuun kurakossa missä koko takavaihtaja melkein ui mutta ajattelin ettei Sram voi suunnitella sähkövaihteistoa joka pelkää vettä. Eikä tuo kyllä mitään siitä välittänyt
Eli vastaus kysymykseen, on hyvä joululahja jonka voi lunastaa jo vaikka nyt.
tempokisu
22.05.2021, 13.12
Tuli kuin tulikin "roskapäivä" - grrr sama paikka kun viimeksi oli taas sotattu, mutta sain nyt laajemmalta alueelta kerättyä roskia, autoon ei mene kun kolme jätesäkkiä ( pieniä) ja jotain isompia irto-osia. Pari tuntia siivosin.
Hivenen turhauttaa kun samaa paikkaa, ja onko niitä roskia pitäny pikku puroonkin heittää...no tuleepa ulkoiltua, venyteltyä ja kyykisteltyä ja ainakin teen jotain luonnon hyväksi.
Siivottiin talon varasto. Pidettiin hallituksen kokous.
usko juntunen
22.05.2021, 21.15
Lankutin keitiössä. Tarkemmin ottaen viinyylilankutin köksän lattian. Samoilla tulilla vaihtui kaikki keittiön kalusteet. Viimeisiä nuoluja vaille valmis, eli se viimeinen lista laitetaan joskus paremmalla ajalla...
^ Seuraavaksi vinyylilevyttämään [emoji4]. Itse sujautin maahan 800kpl männyntaimia.
usko juntunen
22.05.2021, 21.44
^
Hyttysmyrkkyä ei vissiin pahemmin kulunut? Omalla kohalla osu kelit kohilleen remppahommissa. Ei harmittanut yhtään kun aamulla mittarissa +5 ja vettä viskoi.
Oli paaaljon mukavampi kömytä keittiön lattialla kuin tunkata kajakkia & fillaria jossain risukossa.
Vettä ja aurinkoa vuoronperään, hyttyset ei onneksi vielä heränneet.
Täytyypi olla kyllä hiano kyökki, jotta rymyämisen pusikoissa voittaa [emoji16].
Enkä kyllä eppäile etteikö olis, ammattimies asialla [emoji1303]
Nickname
24.05.2021, 09.36
Lisäsin puolijoukkueteltan kaminaan puita.
tempokisu
24.05.2021, 13.52
^ ja paljastit ammattisi, niinkö...otaksun kuitenkin että katsastutit autosi?
Tein pienen aamulenkin 31km ( kylmää oli) Kävin kaupassa, lähetin paketit, kävin keräämässä roskia ( kääk! kaksi tuntia ja noin kilometrin matkalta yhdeltä puoleta 5 roskapussia, jotka laitoin yhteen jätesäkkiin). Vaihdoin lasten maskeihin pidemmät kuminauhat, kiva että nämä tuli mutta eri tavalla tehty kuin aiemmilla kerroilla joten piti muokata...
tempokisu
29.05.2021, 13.21
Kävin kaupoissa, sitten yksi kuvaprojekti-yritys ja roskien keruuta Jasperintieltä ( 2 isoa jätesäkillistä ja palkkaakin tuli 8 panttitölkkiä) eli ne hommat kun olin suunnitellutkin.
callahan
29.05.2021, 13.37
Vastasin vieraaseen puhelinnumeroon. Meni suunnilleen näin. Minä, nimi. Soittaja, nimi ja yritys hyvää ilt, päivää. Minä, no en mä nyt oikein tiedä onko se hyvä, sä varmaan kaupittelet jotain? Soittaja, tuut tuut tuut... :)
Epäkohteliasta mun mielestä lyödä luuri korvaan ;)
Maalattiin aita loppuun. Nyt se on vihdoin valmis. Tiukille otti...
Luin palstan sääntöjä.
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/faq.php?faq=vb_faq#faq_rules
Hyvin lempeä on meidän mode, tulkitsee sääntöjä pehmeästi, ei paha juttu ollenkaan, mutta sääntöjä met tarvimme, en lähtis liikenteeseenkään jossa ei sääntöjä ole.
Firlefanz
31.05.2021, 14.44
^ Aliarvostettu herkku!
Jonkinlainen koulukuntaero taitaa olla olemassa sen suhteen saako nakkikeittoon laittaa perunan lisäksi makaroneja. Ja tietysti niin kokkeja kuin syöjiäkin jakaa sekin pitääkö sellerin kuulua keittojuuresten joukkoon vai pitääkö se ehdottomasti jättää pois. (Itse olen makaroni- ja sellerimiehiä.)
Putsasin (ikkunoiden yläpuolelle asennetut) korvausilmaventtiilit ja vauhtiin päästyäni myös kylpyhuoneen poistoilmahormin.
^Same the same. Vaimo ei tykkää makaronista, joten tällä kertaa jäi pois. Ja selleri tietysti kuuluu.
tempokisu
02.06.2021, 14.46
^^ ? mitäh, makaronia nakkikeitossa? en ole ikinä kuullut tällaisesta ainesosasta nakkikeitossa.
Aamulla kävin vähän roskia keräilemässä, kuvailin ( yritin) pari nukkeprojektia, sain aikaseksi varata silmälääkäriajan ja sitten kävin ottaan aurinkoa pari tuntia ja heitin talviturkkini. Olipa yllättävän lämmintä, tai ei siis kylmää, vettä. Ja jotain rusketusta ihoon tarttuikin, nykyisin en yhtään tykkää olla vaan loikoilla rannalla mutta aattelin että jos nyt kerran. Muuten saa rusketusta tulla muun ulkoilun yhteydessä.
Päätin myös korjauttaa autoni pienen lommon. Isäni mukaan ihan turhaa...mutta asia vaivaa minua ja olen saanu säästettyä hyvin rahaa ja auto ansaitsee tämän, ja minä ansaitsen kärsiä rahassa töppäyksestäni.
Nickname
02.06.2021, 16.14
Pyöräilin :eek: .
Firlefanz
02.06.2021, 20.34
^^ ? mitäh, makaronia nakkikeitossa? en ole ikinä kuullut tällaisesta ainesosasta nakkikeitossa.
En ollut minäkään kunnes kuulin. Tai siis sain eteeni lautasellisen nakkikeittoa jossa oli makaroneja.
Tosin se ei minulle kovin mullistava kokemus ollut, olinhan varusmiehenä ollesani syönyt pataljoonakeiton nimellä tunnettua kenttäkeittiöruokaa, jossa oli sekä perunaa että makaroneja. Nakkien tilalla vain oli sikanautaa.
Mutta en minäkään siskonmakkarakeittoon makaroneja laittaisi!
Kävin kääntämässä kaksi kuivaustelineelle laittamaani mattoa, jotka olin tarmonpuuskassa aamulla pessyt perinteisesti mäntysuopaa ja harjaa käyttäen.
tempokisu
04.06.2021, 14.31
Suunnitellut päivän hommat: satasen lenkki ja tunti ( jäi hieman vajaaksi) rannalla. Sitten kolarikorjaamolla näyttämässä mazdaani ja sovin korjausajan. Seuraava etappi ostaan paistettuja muikkuja+perunoita ja 2 valkosipulikastikejuttua. Vielä ostaan raparperijuomaa ja muutamat päivittäistarvikkeet.
Vilkkaan autoliikenteen kanssa paikoin tuskaista, kun oli lähtemässä kaupasta ja kääntö vasemmalle niin sai kyllä odottaa että pääsi!
Sitten kolarikorjaamolla näyttämässä mazdaani ja sovin korjausajan.
Mitä mitä? Mikäs Mazdaan osunut?
tempokisu
04.06.2021, 16.27
Mitä mitä? Mikäs Mazdaan osunut?
Mä tässä taannoin sadattelinkin että oli pska päivä kun töppäsin. Ajoin marketin parkkipaikalla toisesta ruudusta toiseen, ja meni vinoon ( naapurilla vähän paha päästä ovesta...) ja aattelin että suoristan ja peruutin vähä - no joku oli sillä sekunnilla ajanu takana olevaan ruutuun, ja tuuttasi. Mä pelästyin ja menin ihan paniikkiin enkä pystyny reagoimaan jarrulla. Osui. Ja voi nolouden nolous sentään, että hävetti.
Katsoin ensin että mulle ei tullu mitään. Tein kuitenkin ilmoituksen vakuutusyhtiölle, ja annoin siis yhteystietoni sille toiselle. Puhelun aikana kävi ilmi että mulla onkin joku kevytkasko joka EI kata kolarivaurioita, no herrajumalla nehän ne on tärkeimmät ja otin sitten siinä oikean kaskon. Isän mukaan ihan turhaa, mutta mun mielestä ei todellakaan ole.
No sitten myöhemmin ....onhan siinä perunan kokoinen lommo rekisterikilven alapuolella. Ei se mitään haittaa, isäni mielestä ei kannata korjata - mutta autoni on minulle rakas ja tärkeä ja tuossa kun on pihassa niin näen sen lommon koko ajan.
Senverta paljon on ollu töitä ja olen saanu säästettyä rahaa että päätin, korjataan. Ihan oikein mulle että kun kerta töpeksin, joudun maksamaan.
Korjauksen hinta on 500e + mazdan merkit satasen per merkki, ja mä kyllä haluan merkit. Ei paha, varauduin tuhanteen euroon.
Mutta olipa mukava korjaamomies! ja tuossa ihan lähellä se korjaamo. Vien juhannuksen jälkeen, fillari takapenkille ja haku parin päivän päästä.
Otan tämän hyvänä asiana sikäli että jos olisi tullut joku oikeesti iso peltivaurio, eikä kasko olisi kattanut sitä. Pääsin tosi vähällä nyt. Ja mulla oli joku bonusturva, että bonukset ei menny - tosin bonusturva meni. Selkeesti varovaisemmin olen ajanu nyt parkkipaikoilla, ajan suosiolla vähän kauemmas jos on tiivistä.
Lämmitin palkkariksi lounaisen porolätyn jämän.
Jalkojen ihosta päätellen varmistin osaltani seuraavan sääskisukupolven olemassaoloa hyvinkin vahvasti...
tempokisu
05.06.2021, 09.18
Kävin keräämässä roskia, 3 jätesäkillistä. Kääk! kuumaa on, en kyllä viihdy näin tuskaisen kuumassa.
Firlefanz
05.06.2021, 10.31
^ Kirjaimellisesti? Siis ei kannullista tai keittimellistä? Eli keitit sellaista oikeaa vanhanaikaista pannukahvia? (En ole ihan varma osaisinko enää semmoista keittääkään tai siis onnistuisinko saamaan siitä juomakelpoista.)
Itse olen cafetièren eli pressopannun ystävä.
Äsken lopetin eilisen illan ja tämän aamun aikana kertyneen tiskin sijoituksen niille kuuluville paikoille. (Keittiössä pitää olla tiukka järjestys ja kaiken on oltava tiptop, muuten voidaan olla kuin Ellun kanat.)
Meitä pressoystäviä lienee lisääntyvästi, kun Juhlamokkakin nyt jauhettu sekä suodatin että pressokeittimelle. Kokeilin jo mutta entinen parememmin minulle.
callahan
05.06.2021, 15.22
Eiku keittimellisen. Mä olen ajatellut että se lasijuttu on kans pannu siinä... vai onko?
Kyl se lasijuttu on kannu ja perinteinen kahvipannu on eri.
Nickname
05.06.2021, 15.34
Perushuolto Jopolle, puhdistin liat ja rasvat ulkoisesti, putsasin ja rasvasin ketjun, stemmistä ja kiilasta ruosteet pois ja tilalle vaseliiniä ettei ruostu ja jumahda, ohjainlaakerin putsaus ja rasvaus, kaikkiin avattuihin kierteisiin vaseliiniä sekä etunavan kiristys ja takanavan löysäys.
Taas pelaa seuraavat 12-vuotta ;)
Pannullisen kahvia
Asiayhteys kertoo paljon, oikeastaan kaiken, eikä kannun tai pannun tarvi olla edes täynnä. Kyllä suomalainen ymmärtää.
Pesin matot. Pihal ja painepesuril.
Nickname
05.06.2021, 17.56
^ Suoritin saman operaation puoli viikkoa takaperin, myöskin painepesurilla.
Nickname
05.06.2021, 18.01
Ja enhämmä edes keittänyt kun vesi ei kiehunut, vaikka laitteen nimi keitin onkin... voiko mihinkään enää luottaa.
Pitänee ryhtyä puhumaan kahvin lämmittämisestä, "lämmitin kannullisen kahvia", ei kyllä kuullosta houkuttelevalle.
tempokisu
05.06.2021, 18.39
^ :D mä keitän ensin ison pannullisen ( vesisäiliö täyteen), ja kiehauttelen tai lämmittelen sitä sitten niin pitkälle kun riittää, yleensä seuraavat 2 päivää. Pari pientä kuppia aamulla, ja työpäivinä sitten töissä termospulloon kiehautettua kaffetta.
Voihan sitä keittää vaikkei se nyt ihan kiehuisikaan...
Kaadoin growlerista toisenkin tuopposen Mic Check IPAa.
Söin posson. Tosin en ihan 100% aitoa, kun tämä oli Leistin. Leisti myy possoja Karhulan torilla ja vaikka ovatkin erittäin hyviä, eivät kuitenkaan aitoja. Aidot possot on Turkian leipomon ja myydään Kotkan torilla.
tempokisu
07.06.2021, 13.28
Pesetytin auton, ja ostin autolle myös ruokaa bensan muodossa. Tankkaamolla oli nyt erikseen tankkausmies ( miespuolinen oli) ja kyseli saisiko tankata, mutta halusin itse suorittaa tankkausoperaation. Kun kumminkin joudun nousemaan autosta ja käymään maksamassa. Tai oikeastaan hämmennyin, olisihan sitä voinu sanoa että joo, tankkaa neljälläkympillä. Mulla on myös semmoinen tapa että yritän tankata tasaluvun ( litrat tai eurot, yleensä eurot).
Nickname
08.06.2021, 18.23
Tein listan tavaroista mitä tarvitsen mukaan pohjoisen valloitukselle, mallasin myös järjestystä laukkuihin ja näyttää että kaikki romppeet menee kahteen sivulaukkuun ja tankolaukkuun, selkään vielä pieni reppu johon ajattelin laittaa kameran, ensiapulaukun ja ehkä jotain pikku sälää.
Mukana kuljetettavan veden määrä on ainut arvoitus, runkoon saan kaksi pulloa ja reppuun menisi 2L juomarakko, kertausharjoituksista sai tulijaisina tuoda 2kpl 1L kenttäpulloja mietin tarvitsenko enää niitä, näille saisi tehtyä helposti pullotelineistä muokkaamalla telineet joille voisi laittaa niittimutterit etuhaarukkaan.
Jotenkin kaikki nuo eli 5,4L vettä tuntuu liioittelulle, mutta toisaalta ei 2L ylimääräistä paljoa paina.
K.Kuronen
08.06.2021, 18.50
^Vettä voi olla liian vähän, mutta ei liikaa.
Käyn huomenna varmaan ajamassa sekalaista 200 km ja sää on oletettavasti kuuma. Vettä varaan mukaan, kun en matkalla täydennä, puoli litraa/ajettu 40 km=2,5 litraa+neljä 0.33 L kevennäisvettä. Yhteensä tuosta tulee vajaa 4 litraa, eikä sen juominen tee edes tiukkaa.
tempokisu
08.06.2021, 19.26
^ kääk! siis toi nestemäärä, on ehkä mennyt jollain superpitkällä >500km lenkillä, jos on ollut lämmintä. Täällä kyllä ennusteen mukaan huomenna sataa, tai sadekuuroja eikä mitenkään kuumaa.
Söin maksapihvi-annoksen. Ihan hyvää oli, ja hyvää tekee lihapäivä kerran viikossa niin taas kala maistuu.
PikkuPatleetti
08.06.2021, 21.59
Kyllä vaan fesifiltteri on parhautta. Eipähän tarvii miettiä liikoja. Kunhan tietää että mentävällä alueella on jotain lätäköitä.
Poljin 2,5 tuntia maastossa juurakkorytyytystä ja muuta mukavaa. Uskalsin laskeutua ekaa kertaa tosi hurjasta 40 cm dropista ja tuntupahan kivalta. Viime kerralla tein ekaa kertaa elämässäni babystepin niin noususuhdanne on selkeä. Seuraavalla kerralla taas vaan isompaan kun ei tekniikassa tuntunut olevan mitään suurempaa haastetta ja tuntu aikalailla luontevalta.
Kyllä kesä on jotain niiiiin kivaa!
K.Kuronen
08.06.2021, 23.09
Kyllä vaan fesifiltteri on parhautta. Eipähän tarvii miettiä liikoja. Kunhan tietää että mentävällä alueella on jotain lätäköitä.
...
Monet kerrat on suodatin ollut hankintalistalla, mutta on vain jäänyt. Pitäisi oikeastaan vain hankkia hyvä ja nopea ja vakiinnuttaa sen käyttö. Melkein silti saisi mukana olla litra varastotilaa puhdistetulle vedelle, että puhdistuksen voisi tehdä silloin, kun vettä on tarjolla.
tempokisu
09.06.2021, 02.40
Heräsin. Lämmitin kupin kaffetta, mietin että tarvii ostaa uudet tyynyt, nää vanhat on kulahtaneet ja ei-mukavat pään alla.
PikkuPatleetti
09.06.2021, 09.17
@K.Kuronen Suosittelen! Sillä onhan yksi litra vähemmän kuin viisi.
Keitin sumpit ja kohta tööihin.
tempokisu
09.06.2021, 09.48
Kävin keräämässä roskia 2 tuntia = 3 jätesäkillistä, ja samalla reissulla kaupassa mutta unohtui ostaa tilliä ja tattarihiutaleita ( missä kauppalappu on??...ja se oli paidan takataskussa) tillin sijaan ostin kevätsipulia, ja muistin että perunaa, punajuurta, limsaa ja mansikoita oli listalla.
lisäys. Tullasin UPS paketin. No tulipa USA:sta nopeesti 5 päivässä ( USPS kuljettaa 7 viikossa...), ja tällä ei olisi ollu väliä kun menee myyntiin.
Nickname
09.06.2021, 16.30
Keitin kahvit ja väsäsin kenttäpullolle prototyyppi telineen etuhaarukkaan, tein myös muovista siihen alusen jos vaikka haluaa joskus kuljettaa jotain muutakin tavaraa siinä.
Vaatii kaksi hihnaa että pysyy kenttäpullo kunnolla paikallaan, samoin kuivasäkillekin hyvä olla kaksi vaikka kuvissa onkon yhdellä hihnalla molemmat, pitää vielä miettiä miten hihnat saisi kiinteästi tuohon kiinni niin ei vahingossa hyppää pois.
https://i.ibb.co/CzngMRH/IMG-20210609-150134-3-01.jpg (https://ibb.co/Xbz13cC)
https://i.ibb.co/3kKn0B2/IMG-20210609-150108-5-01.jpg (https://ibb.co/6NQk4gz)
https://i.ibb.co/rGXWZjH/IMG-20210609-150036-9-01.jpg (https://ibb.co/6Rqd4MF)
https://i.ibb.co/qg2c86g/IMG-20210609-150316-0-01.jpg (https://ibb.co/fNTyWJN)
Marsusram
10.06.2021, 14.35
Neulanreikäkameran periaatteella peilistä auringonpimennyksen havaintovälineen
https://lh3.googleusercontent.com/zhcoh3yQPZL4yh2cCJ-jOTFLcaqE47qTX0DRXzP82UjihmWcM_uKHyblW9XmvTAAA_V88 tnuPl-7Pmeh-AqQQ2GpeNDu5DqeVNeIHcytA2TuxKghjAA_9TeZvYuthwTVihL pKKsigw=w2400
Maskeerasin peilistä kolikon kokoisen alueen ja heijastin kuvan varjoisaan seinään n. 15m päähän.
https://lh3.googleusercontent.com/hM41rva4Tvu50XUDO_YaL5aEtnneqLu0kRYZt5Z4VL2LIhwQc_ sCnobO_D9j85pvG039kX_b2j8ayoJS5wosTONgxlxBQ63odKgH pNV_ToUBqQN_4ZU40A0jK10CwYpr4D7mhjAHuQ=w2400
Pienempi reikä tai pitempi etäisyys tekee terävämmän kuvan, samalla kirkkaus pienenee.
^juuri näitä pitää kersoille näyttää, hieno!
Kävin viemässä toimistolle yhden jutun ja samalla ratsasin lähipanimot.
Vaijerin vaihto 105/5700 kahvaan ja kun tällainen hiphapeli huoltojen kanssa, niin tietenkin oli jo vaijeri pahoin rispaantunut kahvan sisälle, eipä ollut helppo enää saada pois vanhaa...sieltä nupikka lopulta säikeenpaloineen lähti, uuden pujottaminen sitten jo helpompaa.
Nuo huollot vasta sitten kun pakko, älä korjaa mikä ei ole rikki -periaatteella.
Ei estä päivän lenkkiä.
tempokisu
12.06.2021, 09.13
Kävin keräämässä taas roskia; ostin liian pieniä jätesäkkejä mutta näistä kertynee 3 isoa säkillistä. Jätin säkit sinne alueelle , käyn keräämässä ne myöhemmin kun jäteasema aukeaa ja vien samalla.
callahan
12.06.2021, 10.28
Kävin keräämässä taas roskia; ostin liian pieniä jätesäkkejä mutta näistä kertynee 3 isoa säkillistä. Jätin säkit sinne alueelle , käyn keräämässä ne myöhemmin kun jäteasema aukeaa ja vien samalla.
Kisun toiminnalle täytyy kyllä antaa suuri arvostus. Välillä funtsii kun lenkillä (ihan äsken) mikä kumma siinä on kun se "tuplapatukka kulkee täytenä taskussa eikä haittaa mitään mutta kas kummaa, kun sisältö on mussutettu tyhjä kääre muuttuu painavaksi, saastuneeksi tms. ja se pitää nakata siihen maahan. Muutaman roskan noukin lenkin aikana ja tiputin lähimpään roskikseen, lisäksi 10 cnt kun löysin pikku pullon.
tempokisu
12.06.2021, 11.50
^ kiitos. No juurikin kun ajelen vakioreittiä niin kamalan näköistä, viime kesänä kun kaatopaikan läpi olisi ajellu. Paljon kivempi ajella kun on siistiä, tai ainakin vähän siistimpää. Ja tässä tulee ulkotekemistä, toivottavasti myös luonto kiittää :) Pirkkalan kunta on kyllä mukavasti tullut vastaan ja saan viedä nämä roskat ilmaseen.
Että vein siis roskat jäteasemalle ja samalla ajoreissulla hain paketin.
Käytin riskiryhmäläistä poikaa koronatestissä. Lienee siitepölistyksen aikaansaannoksia, riskeeraus ei tuntunut vaihtoehdolta.
tempokisu
13.06.2021, 11.50
Hain paketin ja samalla ruokakaupassa pienostoksilla, ajoin pienen 30km lenkin ja siitä vielä kuntavaali-äänestämässä.
Vitsit, jos ei aamulla pääse lähteen lenkille vakioaikaan, niin ei siitä myöhemmin enää mitään tule, voi ihan suosiolla antaa olla ja pitää lepopäivä.
Firlefanz
13.06.2021, 14.27
Kävin äänestämässä ja kun maski oli valmiiksi naamalla kävin myös ruokakaupassa. Sitten palkitsin itseni molemmista saavutuksista kupillisella kahvia ja kahdella viipaleella Tuulosrievän ruiskarpaloleipää.
Nyt mietin lähtisikö sitä sitten vielä märistä teistä piittaamatta ajamaan kohti Porvoota. Niitä kahta viimeistä lyhyttä kierrosta katsomaan ehtisi vielä ja olisihan se jonkinlainen kunnia-asia wannabe-maantiepyöräilijälle olla paikalla kun jo vuodesta 1926 järjestetty klassikko ajetaan.
Ostin kesärenkaat Orimattilasta. Vanhat oli sakkorenkaat ja huomenna on katsastus. Orimattilasta tulee vielä täysikokoinen vararengas autoon.
maalinni
14.06.2021, 15.33
Piti rasvata tyttären ketjut, mutta homma laajeni takanavan remonttiin. Ne ketjut jäi rasvaamatta, mutta ei napa rahise enää ja samalla vaihdoin takavaihtajan vaijerin ja kuoren.
tempokisu
14.06.2021, 17.59
Laitoin uudet salaatinsiemenet.
Tilasin netistä "Suomen Kalat"-kirjan, uudistettu painos.
Paistelin nieriäfileitä, ja söin. ( ja pitää paistaa pitkään ppp että tulee mulle maukasta)
Söin makkaran. Hyvää oli. Mikrossa lämmitin sunnuntaina yli jääneen grillituotoksen.
Sain pihalle vedettyä sähköt ja pistorasian kastelukaivolle ja nurtsinleikkurille.
Kävin graveloimassa vajaa parituntia ja nyt rillimakkaraa, sekä valkoviiniä nautittu emännän kanssa. Kohta mennään petiin pussailemaan!
Firlefanz
15.06.2021, 11.47
^ Kahviin voisi sopia kääntäen sama kuin alkoholijuomiin eli ongelmaa ei ole niin kauan kuin kahvin juominen ei jatku - ainakaan samaan tahtiin - yli puolenpäivän?
Vähentää voi kertoja, määrää tai sekä että. Jörn Donnerilla oli kertomansa mukaan yksi sääntö josta hän piti tiukasti kiinni silloin kun ryyppäsi: lasillisia sai ottaa niin monta kuin tunsi tarvitsevansa, mutta jokaisen uuden lasillisen tuli olla pienemmän kuin edellisen. Ryyppäämisestä en tiedä yhtään mitään, mutta olen soveltanut tuota menetelmää silloin kun olen halunnut vähentää kofeiiniriippuvuuttani eikä rohkeus ole riittänyt seinästoppiin (eikä siitä kokemukseni mukaan vääjäämättä seuraaviin cold turkey -oireisiin).
Laitoin yön yli liottamani herneet, kaksi(!) sipulia ja Hakaniemen hallista hakemani sianpotkan kiehumaan ja täytin juomapullon vedellä.
Parin tunnin lenkki oikein mainiossa tuulisessa säässä ja päivän kotiruoka-annos sen jälkeen siis tiedossa.
Nickname
15.06.2021, 21.57
Satulalaukkuun ketjulukon avaustyökalun.
https://i.ibb.co/ynYVfkc/IMG-20210615-185348-3.jpg (https://ibb.co/GvtFxM4)
Konffasin ruutulenkin Siuntion-Lohjan-Nummelan huudeille lauantaiksi.
Satulalaukkuun pinnan pätkä, jossa koukut päissä, saa häkin nostetta haarukan alaputkeen, helpottaa ketjulukon avausta, muutoinkin ketjun kanssa pelaamista. Hyvä apu aina myös tukiasemalla.
tempokisu
19.06.2021, 09.09
Kävin keräämässä parin tunnin ajan roskia - juuri sopivasti kun tulin kotiin, alkoi sade. Tosin jätin säkit sinne tienposkeen, aikomus oli...on kuskata ne jäteasemalle kymmeneltä ( aukeaa silloin) no, laitan pikkusäkit isompaan.
Mullon yksi naamaltaan tuttu vanha mies, joka tekee tuota hommaa vastakkaiseen suuntaan, lähtee vanhalla risaisella pyrörällään aamulla aikaisin kaksi pulleaa muovikassia tangossa, tulee myöhemmin takaisin samaa reittiä tyhjin kassein. Ikinä en ole nähnyt mitä tapahtuu, mutta reitin varteen ilmestyy tonikalapurkkeja maitotölkkejä muoviroskaa josjonninmoista. Ei voi olla pelkästään autoista ulostettua roskaa vaikka on sitäkin.
En ole käynyt keräämään noita antaakseni lisää tilaa roskittajalle.
Ps. Tämä oli tempokisulle.
Ps. Kertomallani henkilöllä on jotain syvää vastenmielusyyttä kaikkea yhteiskunnallista kohtaan, näen erikoisia ilmiöitä muutoinkin hänen reviiriltään.
tempokisu
19.06.2021, 09.30
^ ajan sitä reittiä lenkkiä ja työmatkaa. Kivempi ajaa kun on siistiä. Maskeja, tupakkiaskeja, autonosia...ja enimmäkseen eväspapereita ja -mukeja. Pari paikkaa näyttää olevan mopoporukan eväshetki- ja kuminpolttopaikka ( jäljet asfaltilla) - mutta samalla löytää usein myös panttitölkkejä, tänään tuli iso muovikassillinen tölkkejä.
Ja sitten se on tekemistä ulkoilmassa. Pieni luontoteko.
Nickname
21.06.2021, 16.19
Eihän kellään ole kokemusta akryylivärien lakkauksesta? Menin maalaamaan "laskettelukypäräni" eli tämmösen pottamallin mikälie bmx kypärä, oli niin tylsän betonin harmaa ja piti saada väriä, muta kun en ajatellut loppuun asti että pystyykö näitä lakkaamaan :seko: Akryylimaaleja kyllä pystyy mutta onko nämä paksut akryylivärit myös lakattavissa, 2-komponentti lakka olisi tietysti hyvä niin kestäisi.
Luin tuolta joltain maalaus foorumilta että pitäisi pystyä lakkaamaan mutta ei siellä kukaan varmaksi luvannut, nämä on siis vesiliukoisia värejä.
https://i.ibb.co/ZLy573z/IMG-1897.jpg (https://ibb.co/4mBz3cR)
tempokisu
22.06.2021, 11.39
Asiointikierroksen (autolla) päätteeksi kävin uimassa, nyt onkin ihan viilee olo täällä kotona.
K.Kuronen
23.06.2021, 15.40
Otin käyttöön näppäinpuhelimen. Tarkoituksena on pyrkiä eroon älypuhelimesta ja testata käytännössä miten paljon älyluurin puute muuttaa arkea.
K.Kuronen
23.06.2021, 21.59
^Sankareista en tiedä, mutta tämä on hautunut jo pitkään ja nyt oli aika toimia. Haluan, että älylaitteen käyttö perustuu vapaaehtoisuuteen, en siihen, että on pakko. Jotta en aivan kevyin perustein palaisi parkuen takaisin älylaitteen hellään syleilyyn, päivitin myös liittymän aivan perustasolle ja irtisanoin tarpeettomat lisukkeet.
Hetki sitten ulkoilessani olin aika avuton, sillä uudessa luurissa ainoa tapa viestiä ovat puhelu ja tekstiviesti.
Netin viihdekäytöstä en oikein osaa sanoa vielä mitään, sillä nyt internet ei enää ole taskussa mukana -tai onhan tuossa uudessa luurissa selain, Operan kevytversio, mutta tiedän sen vanhasta muistista lähes käyttökelvottomaksi.
Kävelin Oulunkylään juhannuksen viettoon. Grillausta ja chillausta tiedossa. Mahtaako slow hiiviskellä lähipuskissa?
tempokisu
25.06.2021, 16.45
^^^ haa, mulla on tavallinen puhelin Nokia 6555 eikä aiettakaan älypuhelimeen. Eihän se mitään muuta, puhelin puhelimena ja netti tietokoneessa. Jos olen jossain ei-tietokoneen ääressä - niin en mä sitä nettiä silloin tarvii. Ja netissäkin pelkkää asiaa vaan...
t. vesistösankari
Nickname
26.06.2021, 16.39
Yritän keretä ennen kakkostommia tasa tonniin.
Laitoin broilerilasagnen uuniin valmistumaan.
Nickname
26.06.2021, 19.42
^ Älä nyt suotta.
Nickname
26.06.2021, 21.54
^ Ei taida mennä, tulihan tuossa jo 33 viestiä tälle päivälle ehkä se riitää :D
Nickname
26.06.2021, 21.55
Vaikka olisihan tässä 3 tuntia...
Nickname
26.06.2021, 22.20
Voisihan siinä pieni banaanin pelko olla, taidan kuitenkin yhteisenhyvän nimissä luovuttaa tältä päivältä niin ei mene keneltäkään hermot.
Nickname
27.06.2021, 10.25
Join aamukahvin ja mietin kehtaanko aloittaa tuuba tulvaa.
tempokisu
28.06.2021, 12.46
Kiitin Luojaa että päivän hommat saatiin sittenkin hoidettua.
Ei nimittäin mennyt ihan putkeen. Auto piti viedä korjaamolle - mutta kun auto näköjään oli sipannut näillä helteillä, ei käynnistynyt ei. Akun vaihto. Hermostuin siinä niin paljo että jalat ihan vetelänä, mutta piti siinä vielä ajella kaupan kautta kotiin. Uimassa.
Tilinpäätöksen monta minuuttia ennen deadlineä
Nickname
01.07.2021, 19.24
Toivon tehneeni hyvän teon kun siirsin tokkuraisen oloisen räksän keskeltä tietä metsän puolelle, ei älynnyt lähteä karkuun vaikka kävin 30cm päässä taputtamassa, otin lupiinin lehtiä tukon ja nostin räksän mättäälle.
Tulin töistä. Parhaimilllaan kerkesi lämpö nousta 47 plus asteeseen. Keskilämpötila taisi jäädä reiluun kolmeenkymppiin. Näitä on nyt joku tovi kestänyt eikä loppua juuri näy.
Toivon tehneeni hyvän teon kun siirsin tokkuraisen oloisen räksän keskeltä tietä metsän puolelle, ei älynnyt lähteä karkuun vaikka kävin 30cm päässä taputtamassa, otin lupiinin lehtiä tukon ja nostin räksän mättäälle.
Helteestä sekaisin. Siitä saa joku kettu tai kissa iltapurtavaa.
Pakkasin auton roinaa täyteen.
Tilasin musiikkia sisältävän tuotteen c-kasettina. Muita formaatteja ei ollut tarjolla, ei haittaa.
Portin takapihalle. Toukokuussa tuli tehtyä aita ja portti on ollut sen jälkeen ns. tekemistä vaille valmis. Tänään sitten tartuin itseäni niskasta ja tekaisin mokoman. Ei sillä nyt artesaanikilpailua voiteta, mutta keskihyvää piirinmestaruustasoa kuitenkin. Tai no, katsotaan onko se vielä aamulla kuosissaan.
tempokisu
06.07.2021, 19.57
:) mikä on räksä? No joka tapauksessa teit hyvän teon kun autoit.
Kävin kylmässä suihkussa, valmistin ruokaa ja uudelleen kylmässä suihkussa.
Firlefanz
06.07.2021, 22.01
Kirjoitin hakusanan "räksä" ja kopioin osoitteen https://suomenluonto.fi/onko-raksa-vain-raksa/
Tiesin kyllä mikä on räksä, mutta en että minkä näköinen. Nyt sekin selvisi.
Nickname
13.07.2021, 20.26
Liimasin packraftiin evän tai sen istukan mihin evä laitetaan kiinni, nyt pitäisi odottaa pari vuorokautta ennenkö uskaltaa lähteä kokeilemaan.
tempokisu
15.07.2021, 18.07
hah, mä siivosin - imuroin ja vähän järjestelin tavaroita kun kaikki on ihan levällään ja näitä tuulettimia on joka paikassa niin pakko vähän järjestellä. Hikistä hommaa...kohta sitten kylmä suihku ja jotain on pakko varmaan syödäkin.
callahan
15.07.2021, 18.27
Soseutin marjoja keittoa varten.
Il ciclista di Roine
15.07.2021, 23.07
S-Market Virroilla natiivit ovat ostaneet kaikki voisarvet!
Niitä sitten hakemaan Veljekset Keskisiltä! Ovat harvoja herkkuja, jotka säilyvät motellihuoneen tiloissa ilman kylmätilaa.
No, Kauppapuodissa unohdin sen Presidentti neljä-pakettia-kympillä -tarjouksen.
Väkeä oli runsaasti siellä iltapuolikahdeksan aikaan. Helikopterilennätyksiä ja tivoli maailmanpyörineen.
Killinkoski-Alavus -tiellä Alavuuden suuntaan näkyi mt-pyöräilevä pariskunta, miehellä kerhopaita.
15.07. aamupäivälenkki motelliaamiaisen ja lounaan välillä oli nyt Virroilta Keuruulle ja takaisin. 109,9 km.
Tässä mietin, avaanko huomenna neljännen lomakohteen pyöräreitin, joka olisi Virrat-Parkano. Sekin 110 km.
Virrat sijaitsee maantiepyöräilijäin silmin loistavasti isojen teiden risteyksessä (Vt23 / Kt66 / Kt68).
Mitä teksin seuraavaksi:
Valokuvauskohteeksi kävisi S/S Tarjanne Visuvedellä. Siellä on harvinainen kääntösilta, joka kääntyy höyrylaivan tieltä.
S/S Tarjanne Visuvedellä - aikataulu:
Keskiviikko 16:05
Torstai 11:55
Perjantai 16:05
Lauantai 11:55
Nickname
17.07.2021, 18.03
Tein porkkanalaatikon joka nyt porisee uunissa.
Pakkasin auton täyteen roinaa.
Jami2003
17.07.2021, 20.23
Pakkasin auton täyteen roinaa.Ajoin jo Keski-Suomeen.
Ari Fill
18.07.2021, 01.21
Kiitos tiedosta :mad: Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse kertoa, vaikka foorumilla onkin avointa kommentointia.
Juha Lehtinen
18.07.2021, 09.53
Hämmästelin kasvojeni uutta ilmettä peilistä. Perjantaina olin pyörälenkillä ja mitä ilmeisemmin paarma teki täsmäiskun ajolasien ja kypärän väliin. Nyt otsa on kohtuullisesti turvonnut ja silmäluomet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kiitos tiedosta :mad: Kaikkea ei kuitenkaan tarvitse kertoa, vaikka foorumilla onkin avointa kommentointia.
Ja kaikkea ei tarvitse kommentoida :cool:
Ari Fill
18.07.2021, 15.24
Ja kaikkea ei tarvitse kommentoida :cool:
Aivan...;)
Joni Kani
18.07.2021, 16.40
Vaihdoin kesärenkaat autoon. Aattelin rttä ei se enää lunta puota ja jos puottaa niin otan viinaa...
Pieraisin.
Kuiva vai märkä? Tai no nyt jo varmaan kuivan puolella, mutta alunperin?
Ilmoittauduin South-North etapille (https://grancanariabikeweek.es/en/). Toivottavasti saarten koronatilanne petraantuu joulukuuhun mennessä. Itsellä on molemmat rokotukset otettuna.
^älä unohda kameraa, otoksiasi olisi kiva nähdä (koska tiedän että osaat ja kamera pysyy käsissä [emoji3])
Kiitos, mutta saatan tyytyä kännykkään ja kahteen Gopro:hon tällä kertaa. Koitan pärjätä matkatavaran 20 kg painorajan puitteissa. EVOCin laukku painaa 8,6 kg ja nykyinen läppäri latureineen 2,5 kg. Fillari, kengät, kypärä ja ajoasu nostavatkin jo tuohon rajalle. Hammasharjan ym. voi toki ostaa paikan päältä. Pitää ottaa check-iniin isotaskuinen takki...
Äsken vien kolme koiraa iltalenkille, ja kun saan tän skriivattua, tiedustelen tuleeko kukaan katsomaan mun kanssa Hobittia Nextblixixtä. Kakkosta.
Nickname
22.07.2021, 15.18
Kävin tk:ssa, ihmeelliseksi mennyt tämä ajanvaraus kun kiireettömässä tapauksessa voit soittaa vaan klo.8-10 ja et varmasti pääse läpi eli joudut jättämään soittopyynnön, sitten kun soitetaan kyselevät asian ja laittavat lääkärille viestin johon vastataan sen päivän aikana ja minulle soitetaan takaisin seuraavana päivänä ja aika varataan seuraavalle päivälle eli semmonen kolmen päivän rumba.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.