PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mitä teit äsken?

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Nana
26.06.2015, 00.42
Saippua estää "hyvien" bakteerien kasvun ja ihon luonnollisen happamuuden. Nykyään haavanhoidossa suositaan kosteaa haavanhoitoa, eli haavaa ei kuivateta tarkoituksellisesti. Apteekista saa verrattomia polyuretaani- ja geelisidoksia sekä silikonitaitoksia, joita kannattaa käyttää. Locobase -merkkinen salva toimii ihon "pikakorjaajana". Edellä mainitut auttavat myös asfaltti-ihottumaan. Mutta joo tietty tulehtuneet haavat ovat tietysti erikseen. Haavanhoitoon olen perehtynyt (liian) pitkällä ja tehokkaalla oppimäärällä sirkkelinterän toimiessa demonstraatiovälineenä.

Jotta pysytään aiheessa, vastaan: Paistoin muksuille vohveleita.

Jooh, minä olen haavaekspertti, olen aloittanut extremeurheilun jo hyvin varhain, 3-vuotiaana harjoittelin lentämään yläpihalta n. parin metrin korkeudelta laskeutuen kasvot edellä alapihan asfaltille ja koristellen sen söpöillä maitohampaillani, jotka lähtivät kaikki kerralla. Tai ei ihan kaikki, loput revittiin puoliksi irronneina hammaslääkärissä. Muistan tästä vain valkoisen takin ja punaiseksi värjäytyneen lavuaarin. Olin sanonut hammaslääkärille, jolle äitini minut vei, että "minä en nyt ole ihan kunnosffa" sylkien verta lisää jo naarmuista ja ruhjeista veriselle naamalleni.
Tämä jatkui ikäänkuin luonnostaan seinäkiipeilyllä sähköjohdon varassa vintiltä myös alle 10-v, kun vaatekomeron lukko oli jumissa, eikä sieltä päässyt heti ulos muuten. Tämä sujui varsin tyylikkäästi, kunnes johto katkesi ja seurasin tippunutta ikkunaa nopeampaa kuin suunnittelin.
Näiden välissä ja niiden jälkeen on niin lukematon määrä erilaisia tapaturmia, isoja ja pieniä, ettei niiden kertomiseen romaani riittäisi, mutta olen aika rutinoitunut haavanhoitaja, sekä ihmisten, että eläinten. Ainoa huono puoli tässä tottumisessa on, että ei jaksa ottaa aina tarpeeksi vakavasti tällaisia pinta-alaltaan pieniä haavoja, vaikka kyllä kannattaisi, sillä huonosti hoidettuina niistä saa kyllä nopeasti varsin huomiota herättäviä.

Mutta joo, yleensä laitan vaan laastarin tai Meporen näihin kun putsattu. Mulla on hopealaastareitakin, joita sain ilmaisnäytteinä ja testaan parhaillaan onko eroa tavallisiin.
Ja siis märällä haavassa tarkoitin nimenomaan mätää. Useinhan puhutaan, että haava märkii kun se tulehtunut ja kuivattamisella taas sitä, että saadaan haava umpeutumaan ja märkiminen loppumaan. Pintahaavat paranee usein ihan itsekseen, mutta tämmöiset syvemmät, joihin kaikkea pxxxkaa päässyt helpommin tulehtuvat.

Nana
26.06.2015, 02.04
Tuo "saippua pesee pois hyvätkin bakteerit" pätee esim intiimialueeseen, jota ei kannata pestä kuin pesunesteellä ja muuten vedellä, mutta tänäpäivänä normi kaupunkiympäristössä päivän aikana saamme käsiimme semmoisen määrän bakteereita ja muuta likaa (joka näkyy pesuveden värissäkin) mm. ovenkahvoista, metrojen seinistä, rullaportaiden ja portaiden kaiteista jne., ettei kenenkään immuunipuolustus sitä kestä sairastumatta jos käsiä pestään pelkällä vedellä. Esim flunssa-aikana saippuapesu on ainoa keino huuhtoa käsistä pöpöt, jotka muuten päätyvät suuhun leivän, sormen (esim sivua kääntäessä kostutetun) tai jonkun muun mukana.
Kehon puolustuskyky ei vaan pysy mukana kun altistusta tulee nykypäivänä niin paljon kaikkialla, ellei pöpöjä pestä välillä pois. Muuhun kehoon tuota voi myös soveltaa, ei kroppaa tarvitse pestä vaffalla saippualla monta kertaa päivässä, mutta kädet on kyllä tartuntaväline nro 1.
Minua häiritsee noissa eri haavanhoitotuotteissa niiden hinta. Esim arpitarrat ovat noin 20e/paketti. Hyvää päivää, kelpo kate varmaan. Ja tuntuu, että apteekissa saisi laastareistakin maksaa ainakin tuplat. Siksi käytän yleensä aika perustarvikkeita ja ostelen laastaritkin sieltä, missä maksavat vähemmän.

JackOja
26.06.2015, 11.36
Taputtelin valmiiksi yhden projektin kartat ja tietokannat. Nyt sopivasti muutama tunti kärvistelyä ja sitten lomalle.

edit: vai siivoisko hieman työhuonetta. Työpöytä tyhjäx ja sillee..?

kuovipolku
26.06.2015, 11.47
^ Älä turhaan siivoa. Muut eivät silloin edes huomaa että olet lomalla ja kun sitten tulet lomalta voit ikään kuin jatkaa siitä mihin jäit.

Mä olen tehnyt kaikkea pientä mistä yliopistolla ainakin joskus käytettiin termiä "arjen uusintaminen". Tuloksena on ollut mm. härkäpapupalvikinkkumakaronilaatikko, imuroitu lattia ja koneellinen puhtaita lenkkivaatteita. Samalla olen pyörittänyt päässäni päivän fillarilenkin reittiä, mutta tuloksena taitaa olla että ajan jälleen jonkin muunnelman tutuista vanhoista lenkeistä.

JackOja
26.06.2015, 18.36
Kävin säätämössä ihmettelemässä täpärin kolinaa, joka ilmeni eilisillan lenkillä.

ipik
26.06.2015, 21.03
kävin lähi kaupassa.

bici74
28.06.2015, 16.14
Auton putsaus, sisältä ja ulkoa. Härreguud mitä sottapyttyjä meidän tenavat on, takapenkin kätköistä löytyi varmaan kilon verran roskia.

OKS
28.06.2015, 17.42
Viimeinkin aurinkoinen ja sateeton kesäpäivä. Kierrettiin (jalkaisin) Napapiirin retkeilyalueen suopolku. Mukavaa oli kuten aina noissa maisemissa.

oem
28.06.2015, 17.57
Kiillotin polkupyörän rungon ja vanteet lidlin polkupyöränkiillotusaineella. Kysymyksessä on tuote jollaista en ikinä ostais kun "saahan sen muutenkin". Tuttuni suositteli. Oli poistomyynnissä 2€ pumppupullossa. Oli kyllä helppo homma. Haisee paljolti samalle kuin autovahat ja sisältänee samoja aineita.

Nana
28.06.2015, 18.11
Hakkasin vasaralla kiintoavainta, sekä kammen toisella puolella olevaa kuusiokoloa toiveissa saada jumiutunut poljin irti. Ei natsannut vielä.

jperala
28.06.2015, 18.21
Hakkasin vasaralla kiintoavainta, sekä kammen toisella puolella olevaa kuusiokoloa toiveissa saada jumiutunut poljin irti. Ei natsannut vielä.

Varmasti oikeaan suuntaan :)

oem
28.06.2015, 18.37
Joskus joutunut lyömään kirveellä, hamarapuolella, kalikka välissä. En sitä kuitenkaan suosittele vaan sitä että laitat toisen puolen polkimen takaisin ja jos mahdollista, niin käy sillä kysymässä neuvoa polkupyöräliikkeestä avoimin mielin. Jos eivät kohteliaina poikina polkimia vaihda, pyydä kiertosuunnat kuvina. Jos pyörä on uudehko, ei polkimet jumitu mahdottomiin tiukkuuksiin.
Voit varmistaa oikean suunnan täälläkin käyttämällä käsitteitä myötäpäivään/vastapäivään, oikea/vasen.

OKS
28.06.2015, 22.10
Illan pyörälenkin ohessa aloitin rimakajakin korjaushomman. Vuosien kuluessa rantojen kivet ovat kolhineet ja hioneet keulaa ja pohjaa sen verran, että lasikuitukangas on kulunut puhki ja puuaines on tullut näkyviin. Poistan puuta jonkin verran ja kiinnitän tilalle vahvaa muovia. Sama operaatio on tullut tehtyä joskus aiemminkin, mutta ei näköjään riittävän pitkälle matkalle.

https://lh3.googleusercontent.com/-q9rzjrcv0tY/VZA3GRE0CjI/AAAAAAAAWHY/sbpRugqrzhI/s720/28.6.2015%252520Suopolku%25252C%252520ilta%252520O L%252520044p.jpg

arkkimedes
17.07.2015, 15.01
Maalailin vaimolle yöpöydät uuteen uskoon.

mpk
18.07.2015, 01.35
Otin lenkillä kolmen kilometrin loppukirin yksin ja kävin hakemassa auton. Ajopari sai ylämäessä pinnan poikki komean pamauksen säestämänä. On se vahva! Onneksi ei ollut pitkä matka jäljellä.

plr
18.07.2015, 01.39
Vaihdoin laakerit takakiekkoon. Kaksi neljästä olivat aivan finaalissa. Nyt taas toimii.

rautajalka
18.07.2015, 01.41
Tein n. kahdeksan ( en laskenut ) kattilallista popcorneja lasten huomisille syntymäpäiville.

Nana
18.07.2015, 13.43
Pesaisin uudelleen fillarin ja laitoin vahaa, sekä ketjuöljyt.
Joku mies katteli kadulla kun roudasin fillaria takaisin ja totesi, että on kyllä harvinaista tänäpäivänä, että joku viitsi itse huoltaa pyöräänsä, oli ilo silmälle. :)

Kampinalle
18.07.2015, 14.05
Ajoin nurmikon.

Shimaani
18.07.2015, 16.12
Laitoin vierekkäin seisomaan 65mm kiekon jolla 26 x 4.8" Knard ja 50mm kiekon jolla 29+ Dirt Wizard. Häkellyttävän samankorkuiset jtn tiedossa on julumia eläinkokeita kunhan mattamustaa patarautaa kotiutuu. :evil:

arkkimedes
18.07.2015, 21.33
Kävin ajelemassailtalenkin ihan vain rennosti. Ei kiirettä ja oikein nautiskelin tämänpäiväistä hienoa ilmaa.

Jopotuinen
18.07.2015, 22.10
Kulutin aikaani vastailemalla arvokkaisiin gallup kyselyihin

arkkimedes
19.07.2015, 01.53
Laatuaikaa vaimon kans:)

Il ciclista di Roine
19.07.2015, 22.57
I AM RE-CYCLING

---

Taiei nyt tänään, mutta lauantaina päivällä piti ottaa pois geelilaukusta perjantaina läpikastuneet aaltopahvit, joiren funktio on tukevoittaa laukkua (ja helpottaa vetoketjujen liikettä). Leikkasin uudet aaltopahvit ja nuo vanhat nakkasin paperinkeräyslaatikkoon.

janne kuivakangas
19.07.2015, 23.26
Kävin uimassa äsken☺

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

sledgehammer
20.07.2015, 01.15
Kävelin märkäpuku päällä paljain jaloin reilu 3km rantsusta kämpille, kun (sensuroitu, mistä muka tiesit kuka vei?) vei mun hikiset lenkkarit ja t-paidan. Samalla meni puhelin ja luulin että avaimetkin. Tässä kohtaa täytyy mainita, että olen työreissussa Tukholmassa ja asun vuokrakämpässä. Rantaan tullessa huomasin, että safety device 360 (semmonen perässä tuleva kelluke) oli jäänyt kämpille. En saanut siis luuria mukaan uinnille ja otin riskin jättäessäni sen märkäpuvun pussiin lenkkivehkeiden ja pyyhkeen kanssa... pari viikkoa mun kamat on saanut olla laiturilla ihan rauhassa uintireissun ajan ja eikös p*rhana juuri tällä kertaa käyny paska flaksi.

Sitten vaan kämpille koputtamaan ventovieraan naapurin ovea kumipuvussa ja ruinaamaan puhelinta lainaan, että saisin lukkosepän avaamaan oven. 2h odottelin rappiksessa ja lopulta se tuli. Tunti duunia ja sisällä oltiin. Sitten märkkäriä repiessä riisuessa kuului kilahdus alla olleista pyöräily/juoksuhousuista. Ei s**tana, avaimet oli perstaskussa. Tässä kohtaa ei edes harmittanut, olin jo miettinyt, että miten hitossa pääsen huomenna duuniin, kun en voi laittaa ovea lukkoon. Sitten muistin, että lähtiessä olin heittänyt roskat lukolliseen katokseen (tässä kohtaa olin ottanut avaimet pois kassista) ja laiskuuttani sujauttanut avaimet housujen taskuun. Swiddu mikä ilta, mitähän huomenna sattuu...

No uinti meni sentään ihan jees. 3,1km 57min...

Sent from my SM-T315 using Tapatalk

Katila
22.07.2015, 12.58
Tarjosin postimiehelle päiväkahvit.

janne kuivakangas
27.07.2015, 00.17
Kävin kävelyllä pesin pyykkiä Juomareppu ym ..fillari kamaa☺Sade päivän touhuja. .

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

JackOja
27.07.2015, 01.14
Pesin hampaat.

LJL
27.07.2015, 01.57
Samaa kuin edellinen

Polun tukko
27.07.2015, 07.57
Seisoin alasti tilassa jossa kastuu.

Nana
27.07.2015, 19.10
Irroittelin takakiekkoa cyclosta ja laitoin takaisin paikoilleen, josko sen tulevissa renkaanvaihdoissa saisi itse sinne takaisin.
Maasturista en viitsinyt vielä irroittaa, kun en ollut varma meneekö paikalleenkin, kun sillä olisi tarkoitus vielä tänään ajella. Hyvin näytti menevän pyörä ylösalas. Vaihtajahässäkkää saa kyllä ihan voimalla siirtää, että saa tieltä pois pidettyä.

Nappulakenka
27.07.2015, 19.35
Hain Spessun huollosta(iskari, keula, Reverb ym. pientä)

Jukkis
28.07.2015, 21.17
^ Ja tässä oli takana mikä idea ?

Tapatalkista iKälättimellä

Shimaani
28.07.2015, 21.59
Muutin mustasukkaisen bokkerin sukat takaisin normivalkoisiksi. Ihme tavaraa tuo siniharmaa liimamuta, ei irtoa koiran eikä fillarin tassuista..

Nana
31.07.2015, 00.54
Yritin käyttää koiran iltalenkillä, mutta ekaa kertaa ties miten pitkään aikaan jouduimme kääntymään kaatosateen takia takaisin. Käytiin vaan muutaman kymmenen metrin päässä ja kengät oli jo niin täynnä vettä, että oli hankala kävellä. Uus yritys vähän ajan päästä eri kuteissa.

JackOja
31.07.2015, 20.47
Tilasin pizzan.

Iglumies
31.07.2015, 21.05
Paistoin Tapolan grillimustaa pallorillissä ja nautin hilikastikkeen kanssa, päälle tietysti kaljaa.

Han$a
31.07.2015, 21.18
söin pizzaa, join kaljaa. Katsottiin ted 2 ja söin pussillisen karkkia ja nyt on olot... öhöm möhö... tästä se kuntoilijan elämä alkaa!!

haedon
06.08.2015, 21.52
Heitin pyörän ja kajakin auton katolle ja muut kamat takakonttiin niin pääsee huomenna suoraan töistä suuntaamaan kohti Taivassalon beachia.

Jenkka
06.08.2015, 22.09
Grillasin kanaa, leikkasin nurmikon kimppaan pojan kanssa ja join kaksi verovapaata sakua...

PikkuPatleetti
06.08.2015, 22.10
Äsken töistä päästyä piti kotimatkalla karata sivupoluille uuden filon kanssa ��. Rapiat puoli tuntia tuli kokeiltua uusia polkuja. Kaippa sitä joskus uskaltaa sit räädistellä sillai oikiastee ku oppii handlaamaan tuota pyörääkin.

Hartsa69
19.08.2015, 21.58
Käsittelin autonpenkkien nahkaosat, kengät ja rotsin tällä:

https://www.varusteleka.fi/fi/product/ekol-nahkaoljy-0-25l/8573?search_ref=ekol#

JackOja
31.08.2015, 18.55
Hain postista haarukan

EePee
01.09.2015, 22.31
Kävin lukion ekaluokkalaisen vanhempainillassa toteamassa, ettei varmaan enää selviäisi siellä. No, onneksi nuoret on fiksumpia..

haedon
05.09.2015, 00.13
Soitin häken kautta ambulanssin, kannoin ulkoilijatyypin metsästä pois ja odottelin. Luu törrötti kivasti kädestä.

Mazza
05.09.2015, 00.27
Soitin häken kautta ambulanssin, kannoin ulkoilijatyypin metsästä pois ja odottelin. Luu törrötti kivasti kädestä.
Hatunnosto, täydet pisteet sinne!

JackOja
07.09.2015, 20.26
Hain pakettiautomaatista paketin.

HC Andersen
07.09.2015, 20.28
Kävin punnitsemassa täpärin myyntiä varten.

HC Andersen
07.09.2015, 20.33
Annoin Planet X:lle palautetta kaavakkeen kautta koska he sitä halusivat.

VesaP
07.09.2015, 22.33
Aloitin ranskankurssin. Eka ilta takana, 23 iltaa jäljellä.

bici74
08.09.2015, 01.12
Silitin pari paitaa. Härreguud sentäs kun oli nihkeää pienen (viitisen vuotta) tauon jälkeen...pitää hetivälittömästi palata vanhaan malliin jossa joku muu hoitaa rättivaraston. Minä ostan välineet, no problem.

Mattia
08.09.2015, 03.36
Join toisenkin cavan tyhjäksi.

Äläkä bici rupee siihen mitä pelkään sinun tarkoittavan. Kyllä ne paidat saa pienemmällä vaivalla ja halvemmalla sileeksi ihan pesulan kautta.

LJL
08.09.2015, 08.58
Matkustin kohta alkavaan hammaslääkäriin

bici74
08.09.2015, 14.55
Äläkä bici rupee siihen mitä pelkään sinun tarkoittavan. Kyllä ne paidat saa pienemmällä vaivalla ja halvemmalla sileeksi ihan pesulan kautta.

Kyllä mä uskallan emännältä kauniisti pyytää silityspalvelua jatkossakin, ei tässä mitään epätoivoisia tekoja olla tekemässä sileiden paitojen toivossa. Kyseessä oli vain lomien jälkeinen tilapäinen resurssipula ja prioriteettikonflikti kotona joka pakotti isännän tarttumaan rautaan. Mitään pölynimuria en kyllä ryhdy heiluttamaan, tilanne normalisoituu viimeistään ensi viikolla ja siihen asti voin hyvin olla villakoiraihminen :)

Mattia
08.09.2015, 20.56
^Huh. My bad.

VesaP
09.09.2015, 11.48
Kävin hakee tuulettimen huollosta tuosta parin sadan metrin päästä. Kuulemma vaihdettu se moottori mikä kääntää tuuletinta eestaas. Saksasta tilattu värkki, takuuhuolto virallisessa Suomen maahantuojan huollossa, hinta 0e. Näin homman pitää toimia jos laitteet sattuu hajoamaan, oli ne ostettu/tilattu sit mistä tahansa!

Nappulakenka
09.09.2015, 14.31
Vaihdoin kahteen juomarakkoon uudet letkut ja laitoin samalla postinmukana tulleet neopreenisuojat paikoilleen. Hyvältä näyttää :)

kuovipolku
09.09.2015, 15.58
Laitoin ruokaa: perunaa, sipulia, punaisia linssejä ja purkista frijoles negros refritos. Katoin pöydän: Uudenmaan Herkun kalastajanleipää. Jälkkäriksi maitorahkaa, mustikoita, vadelmia ja rasvatonta piimää.

VesaP
10.09.2015, 11.42
Keskustelin kaverin kanssa. Käyty keskustelu:

Kaveri: Olipas hyvää, kun nyt monen päivän tauon jälkeen sitä taas sain
VesaP: Kun on taukoo niin sit siitä osaa nauttia enemmän kun vihdoin saa!
Kaveri: Jep

Asia koski vihreen EDin juomista...

LJL
10.09.2015, 11.59
Söin strepsilssin. Kurkku on kipeä ja lihaksia särkee. Karua

JackOja
10.09.2015, 12.01
Buuttasin tuon maastoläppärin uudestaan päivitysten asennuksen jälkeen.

Shimaani
10.09.2015, 12.14
Ajoin lounaan lämpimäksi Zapperilla

JackOja
10.09.2015, 14.07
Kävin lounaalla ja tapaamassa kaveria Tapiolan keilahallilla. Samalla reissulla varmistin, että maastoläppärissä toimii kaikki tarvittava.

mk
10.09.2015, 14.18
Sammutin tulostimen ja harkitsen työpäivän päättämistä :o Keli ois kohillaan maastolenkittelyyn :cool:

brilleaux
10.09.2015, 14.30
Panostin Moccamasterin. Kahvitauko.

Shimaani
13.09.2015, 18.03
Talutin täpärin testikuljettajan luota himaan koiran hihna toisessa kädessä. Saas nähdä kuinka pitkä itämisaika on taudilla :)

haedon
13.09.2015, 19.02
Kaverin muutossa kävin auttamassa Hesasta Hesaan :D ja välillä vähän krossailua entisellä asuinalueellani.

Nana
15.09.2015, 17.00
Kotiuduin hammaoperaatiosta. Aika pihalla vielä, mutta eiköhän tämä tästä.

Nana
18.09.2015, 13.40
Lääkärissä tuli käytyä aamuyöllä, kun meni vähän turhan turvonneeksi meininki (ei saanut juotua/syötyä mitään yms). Laittoivat jotain droppeja (ja tietty lisää kylmää) ja nyt on taas vähän normaalimpi, vaikka suun sisällä edelleen turvotusta.

mk
18.09.2015, 13.44
Laitoin kaffia valmistumaan, josko se piristäis sateisen perjantaipäivän fiiliksiä ... :?

Il ciclista di Roine
18.09.2015, 22.22
Yleisen työnseisauspäivän aikaansaamana palkattomana arkipäivänä varmuuskopioin kahden tietokoneen henkilökohtaiset tiedostot + outlook.pst-tiedostot 2 TB ulkoiselle kiintolevylle.

tempokisu
19.09.2015, 00.06
Kirjoitin parvekeremontti ( = parvekekatastrofi)- asiakaspalautteen vihdoin. Ja luettuani sen äiteelle ääneen ...korjasin paria ehkä hieman liian äkäistä kohtaa.
Otsikko on kuitenkin: Näin huonosti suunniteltua ja toteutettua parvekeremonttia en osannut kuvitella olevan olemassakaan. - jos käy niin ettei isännöitsijä lue palautetekstiä, niin otsikossa on ainakin tullut se pääasia esitetyksi.
Nyt sitten miettii minne tämä pitää palauttaa..

kuovipolku
19.09.2015, 00.28
Normaalitapauksessa taloyhtiöllä on jossain (pesutuvassa, jätehuoneessa, kerhohuoneessa tms) jonkinlainen postilaatikko, johon asukkaat voivat jättää terveisensä, toiveensa ja valituksensa kiinteistöhuollosta vastaavalle taholle (talonmies, huoltoyhtiö). Tämän on voitu katsoa olevan talossa yleisesti tunnettu juttu.

Kävin suihkussa, ajoin partani, tein pannaritaikinan johon laitoin suklaanmakuista heraproteiinijauhetta, luin päivän Hesarin kulttuurisivuja, ajastin digiboksiin talletuksia, luin netistä pari juttua itselleni tuntemattomasta unkarilaisesta kirjailijasta sekä uusia viestejä muutamasta tämän foorumin viestiketjusta ja söin palan edellämainittua pannaria.

Munarello
19.09.2015, 00.33
Mulla olisi semmoinen sähkötön saunamökki järven rannalla Kouvostoliitossa, (no tiedän, väärässä paikassa kun ei ole tampesterissa) jossa voisi hienosti elää ilman että kukaan törppö häiritsee. Siellä olisi tempotädinkin hyvä olla, mitä nyt ehkä rankat ukkoskuurot saattaisivat aiheuttaa mielipahaa.

haedon
19.09.2015, 00.59
Kaverin luona iltaa istumassa olin.

kuovipolku
19.09.2015, 11.51
Muistin pohjalta pulpahti esiin ketju (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?53484-Maantiepy%F6r%E4%E4-ostamassa-(-5000-e)) jossa kysyjä kaipasi vinkkejä maantiepyörän hankintaan budjetin ylärajan ollessa €5000, kaivoin sen esiin ja totesin että jaska123 oli kyllä viestinyt ajokilometrinsä heinäkuussa, muttei ole kertonut mihin fillariin lopulta päätyi (tai mitä tykkäsi Kalasatamassa sijaitsevassa liikkeestä jonne kirjoitti neuvon mukaan suuntaavansa).

PS Minähän sen neuvon annoin ja pyöräsuositukseksi annoin Lapierre Pulsiumin ja olisi kovastikin kiinnostanut tuliko kaupat ja jos tuli, millainen on ollut ajokokemus (ja millaiset kiekot budjettiin kenties mahdutettiin) - mutta eihän kaikkien pyöräilijöiden tarvitse olla myös palstapyöräilijöitä, riittää kun ajaa.

tempokisu
19.09.2015, 14.53
Normaalitapauksessa taloyhtiöllä on jossain (pesutuvassa, jätehuoneessa, kerhohuoneessa tms) jonkinlainen postilaatikko, johon asukkaat voivat jättää terveisensä, toiveensa ja valituksensa kiinteistöhuollosta vastaavalle taholle (talonmies, huoltoyhtiö). Tämän on voitu katsoa olevan talossa yleisesti tunnettu juttu.

.

EI OLE! On täällä joku pesuhuone, kerran vahingossa käyny. Mitään kerhohuoneita ei ole.
Tai jos se postiloota on jossain piilossa, vaikka saunan pesuhuoneessa kun mulla ei ole saunavuoroa.

Tarkennus: Olen asunut täällä jo 24 vuotta. Isännöitsijä on asunut vastapäisessä kämpässä, joten palautteen anto ja avunpyynnöt on voinut suorittaa kätevästi. Apua on myös aina saanut. Isännöitsijä hoiti myös pihatyöt, aamulla neljän aikaan oli lumet jo aurattu.
Uusi isännöitsijä on yritellyt 2 vuotta, ja nykyisen huoltoyhtiön aurauksia on odoteltava usein ILTAneljään - on todellakin entistä käytäntöä ikävä.

Nana
20.09.2015, 23.34
Tilkitsin tipahtaneet 5-10 Freeridersit eteen sijoitetun takin kanssa patterille kuivumaan.
Kuivatusoperaatio siis: Freeridersit ihan märät samoin sukat, polvisuojat ihan mutaiset, kyynärsuojat vähemmän, olo-makuuhuoneeseen sijoitettu maasturi on varistanut renkaistaan jo hyvän kasan kuraa matolle, unohtui ajaa kilometrin verran asfalttia pitkin renkaita putsaten, pyöräilyhousut kuivahti nopeiten, sensijaan kompressiosäärystimet on pesun jäljiltä kuivumassa ja shortsit on täynnä mutaroiskeita. Maastopyöräily on ihanaa :)

Katila
29.09.2015, 20.49
Scoottasin itseni pilatekseen, nelisen km. Hauskaa!

JackOja
07.10.2015, 18.46
Kävin neuvottelemassa kiekoista LBS:ssa.

Ne olis nyt varattuna huomiseen.

JackOja
22.10.2015, 13.30
Lahjoitin foorumilaiselle pari voimansiirron palikkaa.

kuovipolku
22.10.2015, 14.24
Pesin maantiepyörän kauden päättymisen sinetiksi. Sitä ennen sammutin cyclocrossarin takavalon jonka olin unohtanut laittaneeni eilisen lenkin maantiepätkällä päälle.

haedon
26.10.2015, 22.34
Katukorista pelaamassa olin.

slow
27.10.2015, 12.17
Kiroilin voimallisesti.

JiiÄm
30.10.2015, 10.57
Ihmettelin että minkä asetuksen oon turannut kun foorumin aikavyöhyke on GMT+4? Ja ihmettelen edelleen.

JackOja
30.10.2015, 17.39
Kävin pikku kävelyllä

LJL
30.10.2015, 19.06
Lähetin vessasta meseviestin vaimolle keittiöön. Kyseinen viesti sisälsi kissavideon

ipik
31.10.2015, 18.11
vaihdettiin pojan autoon nasta renkaat,omaan en vaihda vielä.

JackOja
04.11.2015, 12.21
Kerroin joukolle ihmisiä spostilla miten asiat pitää oikeasti tehdä :)

Juha Lehtinen
04.11.2015, 16.53
Olin keilaamassa. Yritän herätellä tuota harrastusta pienen tauon jälkeen.

LJL
04.11.2015, 17.00
Töitä .

JackOja
04.11.2015, 19.07
Asensin renkaat ja mallailin kiekkoja paikoilleen.

Iglumies
04.11.2015, 19.16
Onko sävy oikea?
Asiaan, kannoin puita sisälle ja laitoin takan sekä kiukaan kuumenemaan.

JackOja
04.11.2015, 19.25
Onko sävy oikea?...

En oo sitä vielä tarkastellut. Jotenkin lyhyet ovat kyllä, fontti onnistunut hyvin.

kinde
04.11.2015, 21.15
Pyysin yhtä tyttöä treffeille:)

Malamuutti
04.11.2015, 21.18
Kävin ajamassa 40 km lenkin pyörällä.

kuovipolku
04.11.2015, 22.25
Vastasin ns. teknistä ongelmaa koskevaan kysymykseen, vaikka minulla ei ole käytännön kokemusta ko, ongelman selvittämisestä (enkä muutenkaan ole ns. oikea tekijämies ainakaan pyörähuolto- ja säätöhommissa).

JackOja
08.11.2015, 13.05
Pystytin olkkariin fillarinkasausaseman.

Almarro
08.11.2015, 15.15
Avasin isänpäivälahjapaketin.

maapaa
12.11.2015, 01.09
Korkkasin noin 10v kaapissa odotelleen The Hakushu Single Malt viskin.
Tätä voi suositella kaikille viskin ystäville.

VesaP
12.11.2015, 07.53
Tulin bussilla töihin. Olipa taas kuningaskuski... Kerran meinas ajaa pysäkin ohi --> liinat kiinni ja jengillä lentää kamat pitkin lattioita penkeiltä. Sit kohta meinas ajaa päin punaisia --> liinat kiinni ja taas kamat lattialla. Meinas luiskahtaa ittekin penkiltä molemmilla kerroilla. Muutenkin tuntui kaasujalka olevan ON/OFF. Oli esim ON kun kaarsi suoraan kolmion takaa jonkun auton eteen... Muutenkin oli semmonen kummelihahmon oloinen tyyppi. No, matka meni nopeemmin kuin yleensä... #RACINGBUS

Eura665
12.11.2015, 07.55
Tuli rekisteröityä tänne foorumille, naopasin kourallisen droppia flunssaan ja ajelin töihin.

Lähetetty minun Che2-L11 laitteesta Tapatalkilla

Nana
14.11.2015, 00.47
Tulin käymään kotona välillä. Huh, mikä päivä. Olin iltapäivästä lähtien kaksia eri synttäreitä juhlimassa, välillä koiraa lenkittämässä ja niiden välissä juoksin asioilla.
Oli kyllä hyvä meininki pirskeissä.

Bansku81
14.11.2015, 10.26
Kävin aamusaunassa.

Mika_koo
14.11.2015, 15.31
Puhkaisin kaksi sisuria 40 km matkalla.

Shimaani
14.11.2015, 18.34
Tömäytin takkaan tulet.

haedon
20.11.2015, 18.42
Salikauden avasin.

Kampinalle
21.11.2015, 15.25
Tyhjensin kompostorin ja pesin pyörän, saa talvi tulla ja olla.

oem
21.11.2015, 17.38
Vaihdoin nastarenkaat autoon vesisateessa. Nyt sataakin sitten lunta.

Shimaani
21.11.2015, 18.49
Aamupalan. Talvirenkaat on jo talon seinustalla

Nappulakenka
22.11.2015, 11.03
Varasin ajan lääkäriin. Flunssapöpö iski ja kovaa keskiviikkona. Torstaina alkoi kropan lämpö heittelemään 35.6-37.1 asteen välillä, samalla alkoi voimakaslihassärky jaloissa(erityisesti pohkeissa) ja voimakas päänsärky. Lihassärky helpotti eilisen aikana(luojan kiitos), mutta päänsärky on sietämätön aamuisin ja hellittää jonkun verran päivän aikana. Yöt hikoillaan ja palellaan. Enpä kyllä muista, milloin flunssa olisi iskenyt näin aggressiivisesti. Olisi hienoa sairastaa ihan luvan kanssa kun ke sinnittelin toimistolla ja to-pe kotona etätöissä.

Nana
27.11.2015, 20.32
Katselin Dual Surivivalia. Jotenkin koomista katsella tuollaista sarjaa tässä kunnossa, kun itsellä täysi työ olla ylipäätään pystyssä.
Mulla ei ole päätä ihme kyllä särkenyt, mutta kuume nousee säännöllisen epäsäännöllisesti ja lihaksia/niveliä särkee.

kuovipolku
27.11.2015, 21.03
Asensin foorumikirjoittelun ja näytöllä vaihtuvien lukujen tuijottelun lomassa paistoin rahkapannukakun, keitin kahvia, katselin ikkunasta pimeyteen, asensin nastarenkaat cyclon kakkoskiekkoihin ja mietin että olisi perjantai-iltapäivän ja alkuillan voinut käyttää toisinkin, mutta ei tämä ihan hullummin silti mennyt, vaikka joskus ennen olisin niin voinut ajatellakin.

ipik
27.11.2015, 21.22
kävin hiihtämässä.

maapaa
27.11.2015, 21.42
Kävin saunassa.

OKS
28.11.2015, 11.28
Kävin seuran vuorolla uimahallissa melomassa.

ipik
28.11.2015, 20.46
söin makarooni laatikkoa.

Nana
12.12.2015, 23.29
Ei nyt ihan äsken, mutta myöhäisiltapäivästä käytiin koiran kanssa pimeäjäljestämässä, sekä pimeäesineruutuilemassa. Eipä ole tullut pimeän aikaan paljoa harrastettua, yleensä pyrkinyt valoisalla käymään, mutta kylläpä hienosti meni koira. Itse tarvitsin otsalampun, etten pysäyttelisi koiraa jatkuvasti kaatuilulla, mutta koira jäljesti niinkuin metsä olisi ihan valoisa.
Huvittava kyllä miten tolla nenä tippuu heti kun jonkun narun laittaa kiinni valjaisiin. Tippuu ihan tuoreilla lenkin aikana tehdyillä jäljilläkin heti narun kiinnittäessä, vaikka haju varmaan leijuu pitkälti ilmassa vielä. Joskus, jos intoa on liikaa, liian tuoretta ruutua ja meinaa mennä nenän perässä juoksemiseksi auttaa kun laittaa kiinni hetkeksi ja johan alkaa tavaraa löytymään.

Katila
30.12.2015, 13.35
Kävin kartuttamassa hylkylistani jäsenmäärää. Siistiytyi ketjut jopa ilman öljyä :)

Nana
31.12.2015, 21.37
Ravailen pesutuvalla. Tämä yö menee paukkukammoisen koiran kera valvoessa.
Ihana ilma kyllä ulkona.

OKS
01.01.2016, 01.03
Käytiin Napapiirin retkeilyalueella juomassa iltapalaksi vuoden viimeiset mettäkahvit (kaakaot). Yllättäen vedet virtailivat osittain lumisessa metsässä, täytyy käydä päivänvalossa katsomassa tarkemmin, mikä on tilanne.

oem
01.01.2016, 01.33
Kävin kattomassa ilotulitusta.

mk
01.01.2016, 09.39
Viritin kahvinkeittimen aamukahvitusta varten :)

mk
03.01.2016, 15.28
Nostin maasturin sulamaan pesuhuoneeseen voimansiirron puhdistusta ja ketjunvaihtoa varten :o

OKS
03.01.2016, 15.57
Mittasin kuumeen, pientä lämmönnousua.

vema60
14.01.2016, 18.28
Pysäytin naapurin rouvan auton ja irrotin lämmityspiuhan ja ojensin sen autoon sisälle

Nana
16.01.2016, 20.34
Vaihdoin renkaan yhdelle tappajasepelin yllättämälle kulkijalle. Olihan kylmä vaihtaa, näppien jäätyminen vaikeutti hommaa hieman ja kun ei sisätilaakaan lähellä ollut kaivoin taskusta muutaman käsipyyhkeen ja sytytin ne parin risun kera. Sitten ei mennytkään kun hetki vaihdossa, kun sai sormet lämpenemään.

LJL
16.01.2016, 21.35
Nukutin lapsen lukemalla hälle Tatua ja Patua.

Taimo M.
16.01.2016, 21.55
Venyttelin

kuovipolku
16.01.2016, 23.08
Siivosin verijälkiä. Kävin suihkussa. Söin kylmää kookosmaitopunajuurikeittoa.

mk
18.01.2016, 17.05
otin puolen tunnin päikkärit :o Teki terää huonosti nukutun aamuyön jälkeen... Jospa nyt jaksais kaukosäädinlajeja illan , kahvittelun jälkeen :)

JackOja
18.01.2016, 18.54
Rippasin muutaman viimeisimmän cd-ostoksen ämpeekolmosiks ja kopioin puhelimeen.

tempokisu
18.01.2016, 20.17
Maalasin nuken silmät ruskeiksi, parturoin hiukset lyhyiksi ja liitin pään vartaloon. Ikävä kyllä jouduin avustamaan liimalla, joten pää ei enää käänny.
Minätalvipyöräilijänukke siitä kuitenkin tuli.

bici74
18.01.2016, 21.21
Ensin kirosin kaikki ulkomaille matkustamista vaativat semi-turhat palaverit sun muut sessiot alimpaan helvettiin. Sen jälkeen varasin lentoja ja hotelleja.

ilmora
19.01.2016, 19.37
Laitoin 75 g voita kattilaan, jossa on jo litra täysmaitoa. Affenanmaan pannukakku tuskin on Pekka Puskan lempiruokaa?

ipik
19.01.2016, 23.32
kävin saunassa ja söin ilta palaa.

OKS
20.01.2016, 20.19
Kävin kuvaamassa revontulia, -30°. Täytyy vielä seurailla repostilanteen kehittymistä, pakkanen ainakin kiristyy hiljalleen.

brilleaux
21.01.2016, 12.06
Lisäsin taas käyttäjän hylkiölistalle.

LJL
21.01.2016, 12.11
En töitä vaikka pitäisi

JackOja
21.01.2016, 12.23
Aloin tauon jälkeen jatkaa kokouksessa istumista.

mk
21.01.2016, 17.40
Liimasin pikaliimalla sormiani, kun tarkoitus oli laittaa liimaa vain termospullon korkista irtoavaan metallikuoren ja muoviosan väliin :D :D ... prkle :o

bici74
25.01.2016, 21.16
Kävin auton tankkaamassa (tai eihän toki itse tarvinnut tankata, huoltoaseman kaveri sen suoritti). Kun on firman auto ja polttoaineet, ei ole aikoihin ne hinnat kiinnostaneet. Yllätyksekseni havaitsin että dieselin litrahinta on painunut 91 senttiin, vielä hetki sitten oli jotain 1.20€/litra. Kiva nähdä että homma hintojen suhteen toimii myös siihen toiseen suuntaan.

mk
25.01.2016, 22.00
kävin hammaspesulla

ilmora
26.01.2016, 14.39
Suljin PayPal-tilini luettuani mille kaikille kolmansille osapuolille (https://www.paypal.com/FI/webapps/mpp/ua/upcoming-policies-full?locale.x=en_FI) he luovuttavat tietojani.

Highlander
26.01.2016, 14.46
Suljin PayPal-tilini luettuani mille kaikille kolmansille osapuolille (https://www.paypal.com/FI/webapps/mpp/ua/upcoming-policies-full?locale.x=en_FI) he luovuttavat tietojani.
Eikös se ole ihan sama kun tiedot on jo luovutettu?

ilmora
26.01.2016, 15.08
Eikös se ole ihan sama kun tiedot on jo luovutettu?

En ole pariin vuoteen sitä käyttänyt ja nyt en käytä jatkossakaan:

"PayPal may update the list of third parties referred to above every quarter (January 1st, April 1st, July 1st and October 1st). PayPal will only start transferring any data to any of the new entities or for the new purposes or data types indicated in each update after 30 days from the date when that list is made public through this Privacy Policy. You should review the list each quarter on the PayPal website on the dates stated above. If you do not object to the new data disclosure, within 30 days after the publication of the updated list of third parties, you are deemed to have accepted the changes to the list and to this Privacy Policy. If you do not agree with the changes, you may close your account and stop using our services.”

Vertailukohtana käyttöehdot viime heinäkuulta (https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/ua/archive-policies-full), jolloin kolmansien osapuolien lista huomattavasti lyhyempi. Ja vanhalla osoitteellani kukaan tuskin tekeekään mitään. :)

ipik
26.01.2016, 21.47
kävin saunomassa ja koiran kanssa ulkona.

Nana
28.01.2016, 20.54
Istuin sydän kurkussa kaverin ralliauton kyydissä. Eli käytiin "vähän ajelemassa". Tosi hauskaa oli kyllä, vaikka hirvittikin joka mutkassa.

LJL
28.01.2016, 21.32
Nukutin lapsen nukahtamatta itse, saavutus sekin

Jopo81
28.01.2016, 21.41
Nukutin lapsen nukahtamatta itse, saavutus sekin
Sama, mutta kaksi lasta[emoji1]

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

eagle
28.01.2016, 21.46
Tunti spinningiä, raskasta

mk
28.01.2016, 21.47
tein gear calculatorilla (http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html)vertailuja maasturin eturattaan vaikutuksista 12-36 takapakalla ja nykyisen 32t vaihtamisesta 30t tai jopa 28t malliseen. Jos sattuis tulemaan intoa päivitellä kampisettiä RF aeffect malliseen , kun joutunee kevväämmällä keskiölaakerin kuitenkin uusimaan :rolleyes:

Nana
02.02.2016, 19.16
Nyt loppui löysäily. Tuli korkattua uusi salikausi käyttöön polvien rasitusvammoista johtuneen tauon jälkeen ja tottakai ihan överikovalla treenillä. Nyt on vielä hymy herkässä, kun sai tehtyä, mutta tiedän jo nyt, että huomenna sattuu jokapaikkaan.

mk
02.02.2016, 19.32
Makaronilaatikon uuniin :) .. Tänään levätään ja huomenna taas kovaa ajoa :o

sisurisampsa
02.02.2016, 20.32
vedin kuivat

JackOja
02.02.2016, 20.34
Pari voileipää

mk
05.02.2016, 16.44
Vuokrasin Fatbiken huomiselle vrk ajaksi ! Saa nähdä onko se menoa :o

Mikko Asikainen
05.02.2016, 21.13
^ rohkenen veikata että on. Asiaan : saunan jälkeen virittelin pyykit kuivumaan.

tinke77
05.02.2016, 22.02
Ajelin pään...yläpään :)

Nana
09.02.2016, 23.57
Kävin salilla ja kotiintultua laittelin ruoaksi riisiä ja maatiaispossun fileepihvejä barbeque-tyyppisessä kastikkeessa tomaatin ja ananaksen kera.

JackOja
15.02.2016, 12.23
Laitoin verkkopankissa mtbcf:n jäsenmaksun maksaantumaan.

Kylläpä oli Nordea h-i-d-a-s tänään. Olikohan siinä joku rosvo välissä?

Nana
17.02.2016, 00.11
Kävin salilla. Palauttavaksi suunnitellusta treenistä tuli kauhea jalka-, käsirääkki. Sattuu jo pelkkä huomisen ja etenkin ylihuomisen ajattelukin, etenkin, kun koira on juuri sopivasti taas oireillut, eikä ole lainkaan varmaa tuleeko yöllä nukuttua.

VesaP
17.02.2016, 13.10
Peruutin Eurosport Playerin tilaukseni kun en tarvitse sitä enää. Kanavat näkyy hienosti taas televizion kautta suoraan. :)

StantheMan
17.02.2016, 20.27
Myin täysjäykän maastopyörän pois. 10v. oli. Mukana meni 4 paria ulkorenkaita ja vaihtokiekot. Ns. liian halvalla, mutta ei haittaa. Kahteen vuoteen en ollut sillä ajanut.

JackOja
19.02.2016, 20.31
Chimichurria huomisten pihvien kyytipojaksi.

Nana
20.02.2016, 00.37
Salitreeniä reilu tunti-puolisentoista tuntia ja suihkun kautta kotia.
Ei pitäs antaa hiusten kasvaa näin pitkiksi, varsinkin, kun on paksut hiukset niin kuivaus pesun jälkeen kestää luvattoman kauan.

A.R
20.02.2016, 21.46
Tänään 5h. ulkoilua luistellen pitkäteräsillä ja rämpiessä lumikengillä Oravi-Linnansaaren maisemissa.

Nana
20.02.2016, 21.56
Kavereiden kanssa kaupungilla vierähti jokunen tunti.

Nana
13.03.2016, 23.46
Venyttelin vähän rankaa. :D
https://www.youtube.com/watch?v=kyUkViMwb84

bici74
14.03.2016, 00.02
Lettuja paistoin.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

eagle
27.03.2016, 22.49
Varaston siivoilua pari tuntia..

OKS
28.03.2016, 13.03
Käytiin laavulla nauttimassa 2. pääsiäispäivän aamukahvit.

https://lh3.googleusercontent.com/-cdeYkafhC1E/VvjzGYNgsEI/AAAAAAAAW0g/8q-n9ahrdsIulm_AcfKkYeZ1i558v7_EQCCo/s640-Ic42/28.3.2016%2BOL%2B004p.jpg

Nana
29.03.2016, 00.59
^
Hieno kuva.

Tulin salilta joskus 22 jälkeen, laittelin ruokaa ja söin.

haedon
13.04.2016, 18.35
7v. pikkumiehen kanssa käytiin melomassa järvellä kaksikolla.

Speiser
13.04.2016, 18.52
Laitoin pyykit koneeseen, muttei ole pesuainetta.

a-o
13.04.2016, 18.54
7v. pikkumiehen kanssa käytiin melomassa järvellä kaksikolla.
Hyvinkö 7v kanssa onnistuu melonta? On ollu juuri mielessä, että kesällä pitää kaivella inkkarikanootti maalta ja kokeilla sitä pojan kanssa :-)

haedon
13.04.2016, 19.02
Pääasiassa se meni niin että minä meloin ja hän meloin vain välillä ja huilasi suurimmaksi osaksi. Varmaan inkkarilla leppoisampaa. Tuon ikäiset kyllästyvät vielä nopiaan että täytyy keksiä jotain virikettä:D.

Polun tukko
13.04.2016, 19.42
Pesin työmatkamaasturin voimalinjan.

mk
13.04.2016, 20.40
Otin hylkylistan käyttöön, kun tuota samaa paskaa ei jaksa päivästä toiseen :(

ps. Pesin myös ikkunat sekä eteläiseltä että pohjoiselta puolelta asuntoa :o

Jopo81
15.04.2016, 18.16
Kaivoin ruman, ruskean peitelevyn alta esiin vanhan, kauniin puisen peilioven. Vuonna 1957 oli levytetty päälle signeerauksen perusteella.

haedon
15.04.2016, 20.23
Melomassa kävin ja perään 20 tonnia seulanpääkiveä siirsin kotona tukimuurien sisäpuolelle. En kylläkään käsin vaan käytössä oli kauhakuormaaja, joten ehti tuossa naaapurienkin kanssa ottaa kaljat ja jauhaa shaibaa. Seuraavaksi lähden viemään konetta poikkeen....

ilmora
18.04.2016, 23.41
Kirjoitin huonoa runoutta oikein luvan kanssa. Ja kohta kirjoitan lisää.

LJL
19.04.2016, 07.35
Heräsin yöunilta

VesaP
19.04.2016, 09.40
^Herääminen on yliarvostettua. Turha nukahtaa niin ei tarvii herätä.

Ontopic: Töitä, sit tulin töihin tekemään töitä.

haedon
19.04.2016, 18.32
Melomassa kävin. Mukava 6m/s tuuli ja kohtuullisen hyvä aallokko. Paremmalla tuulensuunnalla olisi syntynytkin jo priimaa aaltoa. Sitten pitäis siivota...

haedon
01.05.2016, 17.52
Vapun kunniaksi tein töitä yrittäjänä ja vielä kausilomalla duunarin työstä.

Jopo81
01.05.2016, 18.20
Wappubrunssilla kavereiden luona tuli käytyä. Samalla kevyet skumppasunarit vetäsin talon isännän kanssa[emoji1]

Nappulakenka
09.05.2016, 11.37
Soitin Larun pyörään, eikä mennyt avovaimon fillarin ohjainlaakeri enää takuuseen. Olisi kuulemma pitänyt huomata takuuaikana. Eipä siinä, sit vaan speksaamaan uutta.

JackOja
09.05.2016, 11.54
Tilasin levyn.

kuovipolku
09.05.2016, 12.50
Tulin lenkiltä, pyyhin ketjut, silmäilin renkaat, join lasillisen rasvatonta piimää, laitoin soijarouhemakaroonilaatikon uuniin ja menin suihkuun. Jossain näiden välissä riisuin ajovaatteet.

ilmora
15.05.2016, 10.55
Ei äsken, mutta eilen onnistuttiin pakenemaan kavereiden kanssa pulmahuoneesta. Hitsin kivaa. Tahtoo jo mennä seuraavaan.

JackOja
01.06.2016, 15.50
Hain talon puhelinhemmolta uuden SIM-kortin työpuhelimeen

Hippo04
01.06.2016, 15.52
Kävin jäätelöllä.

oem
01.06.2016, 16.02
Samoin. Paras hakeutua kioskille ajoissa kun ei oo tänä kesänä näkynyt Jäätelö Ambulanssia liikenteessä.;)

Jopo81
01.06.2016, 21.39
Kasasin pari potkupyörää pikkukakkosille. Jos vaikka tasapaino löytyis vielä tänä kesänä.

Il ciclista di Roine
03.06.2016, 22.35
Ei äsken vaan mennellä työviikolla:

Siirsin kesäloman alkua viikolla eteenpäin (la 23.07.16 -> la 30.07.16) kahdesta hassusta syystä:

1) Jotta kesälomalaiskottelu ei vaarantaisi yritystä polkea Botniacyckling alle kolmeen tuntiin!
2) Säästän tankillisen bensiiniä, kun ajosuorite Itä-Länsi-Itä-Suomi jää pois. En ole vielä päättänyt, maantiepyöräilenkö kaksi viikkoa pitkää pk:ta Tahkolla vaiko Vuokatilla 2016.

Nana
05.06.2016, 00.46
Tultiin metsästä kotiin koiran kanssa. Ostin Sir Hessulle (etuliite lisätty aiempien ansioiden ja iän suoman arvokkuuden vuoksi viikko sitten) palkinnoksi löydetystä iPhonesta pihvin Mäkkäristä.
Miten minä saatoin epäillä ettei se löytäisi tuota luuria metsästä, kun pyörällä, kun hirveää pusikkoa, kun, kun...? Se on nero, nenänero, nuuskumestari! ja tietysti fiksu ja filmaattinen muutenkin. Huh, tulipas säikähdettyä muutaman viikon säikähdysannos.

Kauhea oli lähteä etsimään, kun jalan melko iso alue, eikä iCloud voinut ihan tarkkaa paikannusta metsässä antaa. Piti vaan päästää koira irti, käskeä etsimään ja käppäillä siellä, missä muistelee ajelleensa. Koira vielä meni kuin lenkillä olisi, nosti koipeakin (sillä on joku pissavaiva) ja luulin jo, ettei se mitään edes etsi, kunhan muodon vuoksi nenäänsä välillä heiluttelee, mutta niin se vaan pahimmassa pusikossa, kivikossa pomppasi kanervikkoon, kaiveli siellä ja tuli pian iloisesti tuomaan kuolaa valuvan iPhonen minulle kuin sanoen, että "kamoon, tää oli ihan helppo, lait jotain vähän haastavampaa."

kuovipolku
05.06.2016, 15.09
^ Kyllä koira isäntänsä/emäntänsä ominaistuoksun tuntee eli hakukäskyllä löytyy jos ei muuta niin edellispäivänä heitelty keppi. On ne mahtavia otuksia nenänsä kanssa!

Mä laitoin märällä asfaltilla kastuneet ja likaantuneet ajovaatteet pyykkiin, laitoin jääkaapista ruoan uuniin lämpiämään, kävin lämpimässä suihkussa, kävin Stravassa ja Fillarifoorumilla, söin ja palasin foorumille.

PS Seuraavaksi laitetaan nakkilistalle pyörän pesu vielä tänään ja sen vieminen huoltoon heti huomenna. Sen jälkeen päivä voikin jatkua muissa kuin pyöräilyllissä merkeissä.

Nana
05.06.2016, 16.08
Eihän aina voikaan olla varma, että koira bongasi juuri sen jäljen, mitä halusit ja tässä tapauksessahan esineelle johtavat, ristiin rastiin pitkin metsää johtavat jäljet olivat maastopyörän kumista, ei minun kengistäni.

Tuollehan on tehty sekä jälkeä, jossa esineille johtaa selkeä jälki, jota kuuluu nenä maassa tarkasti seurata (tämä siksi liinaan kytkettynä), sekä esineruutua, jossa esineille ei johda suoraan mikään jälki, vaan jäljet ovat ristiin rastiin pitkin aluetta ja koiran pitää etsiä ilmavainulla.
Kyllä sillä siis nenänsä lisäksi edellytykset oli tietää mistä kyse ja esine metsästä nostaa, mutta säännöllisen harjoituksen puutteessa taidot voivat nopeastikin rapistua (koira löytää esineen, mutta ohittaa sen silti, nauttii vain juoksemisesta ympäriinsä ja jättää esineet yms.)
Alue oli tosin luonnollisesti huomattavasti isompi kuin 50x50 esineruudut, mutta periaate on sama, lukuunottamatta maastopyörän jälkiä.

^ Jep, koiran nenä on jotain ihan käsittämätöntä.

ilmora
06.06.2016, 17.12
Lopetin verkko-Hesarin tilauksen kun sivujen uudistus oli tympeän näköistä luettavaa pöytäkoneelta ja päätin muuttopäivän. Ei millaan jaksaisi ajatella sitä kaikkea pakkaamista ja muuta, mutta ehkä tämä on ainoa muuttoni tulevina vuosikymmeninä. Toivottavasti ainakin.

Nana
10.06.2016, 16.40
Meinasin saada just totaalisen hermoromahduksen. Soitin Eläinsairaalaan varmistaakseni, että meili potilaskertomus-liitetiedostoineen on tullut perille ja eihän sitä löytynyt plus, että ei löytynyt koko varattua aikaa, joka oli varmaan sitten annettu jo toiselle.
En muista moneenko kerkesin odotellessa laskea, kun asiaa selviteltiin, mutta päätin, että vien koiran sinne vaikka väkisin. Ei onneksi tarvinnut, sillä saimme vielä aikaisemman ajan jo maanantaille, huh.
Kohta on jääkaappi täynnä pisunäytteitä, kun niitä pitää olla 3lta eri päivältä (vika tosin yöltä, koska koiralta ei yön pissailun jlk enää tule aamulla mitään). Ainiin ja johonkin kirjastoon pitää mennä varmuudeksi tulostamaan potilastiedot.

Kampinalle
11.06.2016, 14.16
Ajoin parran pois. Edellisen kerran sileä leuka neljä vuotta sitten, tuntuu ja näyttää aika oudolta.

Sti
11.06.2016, 14.37
Olin se "tyhmä koiranomistaja". Olen pyörälenkeilläni tavannut ajatella, ettei ole tyhmiä koiria-on vain tyhmiä koiranomistajia.

2kk koiran omistaneena ympäristöä katsoo ihan eritavoin, mutta nyt tuli eka kertaa lähimetsässä tilanne, missä en nähnyt lähestyvää maastopyöräilijää ja 4,5kk perropentu irti. Pentu meni liki, haukkui ja lähti jopa perään, enkä ehtiny tekemään mitään-sain koiran luokseni ja kiinni, eikä mitään tapahtunut. Mutta jos olisin itse ollut tuo pyöräilijä, olisin varmaan todennut "kivoja nuo näkymättömät talutushihnat" tai "kytke se koira kiinni".

Pahoittelut tälle Turkulaiselle maasturikuskille Virnamäessä.

jurpo
11.06.2016, 16.34
http://static3.motonet.fi/img/6/608210/300/608210.jpg

Fat Boy
11.06.2016, 17.52
Säädin kaverin maantiekiiturin vaihteita ihmetellen nykivää voimansiirtoa. Vika luultavimmin paikallistettu ja se ei onneksi ole keskiössä, jatkan tutkimuksia ennen tuomion julistamista. Että osaa olla fillari kevyt, vaikkei kuulemma olekkaan.

Tomja
11.06.2016, 17.58
Revin varastosta vanhan lattiamaton irti.

vema60
16.06.2016, 12.22
Pikasiivouksen....oon kesäleskenä ja anoppi uhkas tulla käymään.

JackOja
17.06.2016, 16.10
Matkamääräyksen. Jospa lähtis ens viikolla hieman ulkoilemaan.

Nana
19.06.2016, 03.42
5h tanssittiin 😜, nyt kotiinpäin

ilmora
19.06.2016, 13.17
Laitoin airbnb:n kautta varauksen yhteen Damin kämppään. Toivottavasti menee läpi.

haedon
21.06.2016, 18.52
Reilu pari kybää kävin melomassa ja perään pikaisella keikalla.

kuovipolku
23.06.2016, 08.34
Latasin Garminin ajotietokoneen ja Shimanon sähkövaihteiden käyttöohjeet.
Vastasin puoleen tusinaan sähköpostiin.
Nostin viisi taulua seinältä, irrotin maalaukset kehyksistään, putsasin ne ja laitoin nurkkaan miettimään mitä mä teen niille.
Katsoin kolme eri sääennustetta, pohdin sateen todennäköisyyttä ja ajoittumista ja päätin lähteä myöhemmin tänään lenkille vaikka kastuisinkin ja kuraisin taas pyöräni.
Laitoin pikaiselle työlistalle ketjujen voitelemisen ja sen Ass Saverin etsimisen (sillä täytyyhän sen olla jossain tallella).

VesaP
23.06.2016, 14.01
Piirtelen huomiseksi B200 reittiä. Täytyy käydä kokeilee kestääkö selkä. Tuskin kestää ku on niin "#¤"#¤"# kipee nytkin mutta onneksi voi soittaa wifelle (ei LJL:n tosin) jotta tuu hakee ukkos kun ei pysty... :rolleyes: Täytynee kunnioittaa Lammin K-Markettia läsnäolollani jos sinne asti pääsee vaan. Pistäkää ainakin yksi 0.5L cokis kylmäkaappiin ja Snickers siihen vierelle odottelee siis siellä pliis. :)

kuovipolku
26.06.2016, 20.57
Yritin tehdä (kävelylenkillä kelvin varresta roskapönttöön viemistä varten poimitusta kannettomasta) juomapullosta semmoisia samanlaisia "ass savereita" kuin Contador tai ehkä sittenkin joku silloisen Saxo-Tinkoffin mekaanikoista oli tehnyt:

http://road.cc/sites/default/files/cropped/preview_500/images/News/alberto%20contador%20mudguard%202%201.jpg

Ei ensimmäisestä eikä toisestakaan versiosta ihan tuollaista tullut, mutta odotan ihan mielenkiinnolla seuraavaa sadelenkkiä ja sitä toimiiko oma tekeleeni.

haedon
26.06.2016, 22.32
Hioin keittiön saarnipuisen saarekkeen koneellisesti ekana Mirkan Abranet P80, sitten P180 ja P320 hiomapaperilla. Perään Osmoa pintaan ja hetki sitten vielä koneella kiillotus.

Nana
27.06.2016, 00.36
Olisin kuvannut pidempiä portaita, mutta aika toivottoman huomiota herättävä tuo kypäräkameran vaatima kypärä (Super 2R Mips).
Yleisöä tulee paikalle ennenkuin ehdit ensimmäistäkään porrasta ajaa. Aika vaikea olla huomaamaton kirkkaansinisen pyörän ja kirkkaan aniliininpunaisen kypärän kera, joka ilman leukaosaakin näyttää prätkäkypärältä. Tuntui, että populaa, vartijoita ja poliiseja on joka portaikossa, viimeistään sitten, kun noiden vehkeiden kera sinne menee.
Luovutin lopulta, kun laskin yhdet portaat poliisiauton eteen. Ei tielle, eivät ihan niin lähellä vielä olleet, mutta muutaman metrin päästä näkivät kyllä.
Hymyilin iloisesti ja ajelin heidän ohitseen ja painelin samantien kotia kohti.

ilmora
05.07.2016, 23.36
Kirjoitin kirjeen tulevaisuudelle ja kätken sen huomenna lattialankkujen alle ennen kuin niistä viimeinen lyödään kiinni.

Nana
09.07.2016, 21.25
Myin Calin joitain tunteja sitten, ekalle katsojalle meni.
On orpo olo ilman pyörää, vaikka tietää uuden jo varattuna odottavan.
Kiitos Cali yhteisistä kilometreistä. Olet sinä aikamoinen pikku-pyörä. Kepeitä kilometrejä uudelle omistajalle!

ipik
09.07.2016, 22.14
kävin mato ongella ja join kaljaa,huonosti söi,mut ei haitannu.

Nana
11.07.2016, 16.26
Vein palikat liikkeeseen Rhymeen asennettavaksi. Toistaiseksi mennään vielä 2x voimansiirrolla, myöhemmin testiin 1x.
Hiukan kirjava kokoonpano tulee Cresteillä, jotka nyt alkuun laitetaan, mutta harkinnassa Crestien pinkitys, kun selvitän mistä ja miten.
On se vaan niin hotti pyörä, että pitänee patalaput käsissä se noutaa, kun valmis.

LJL
11.07.2016, 16.53
Tein töitä. Vähän on semmoista väkisin tekemistä mutta ee voo mittään

kuovipolku
13.07.2016, 09.55
Vastasin verkossa Liikenneverkoston henkilöliikennetutkimukseen.

Minussa on semmoinen yhdistelmä tunnollista kunnon kansalaisuutta ja hieman kieroa huvittunutta käsitystä siitä mikä voi kulloinkin olla fiksua ajankäyttöä, joten mä harvemmin kieltäydyn vastaamasta tyhjänpäiväisimmiltäkään tuntuvista (ei-kaupallisiin) tutkimuksiin. Nyt erityistä hauskuutta tuotti se miten porukkalenkin onnistuu tunkemaan vastausvaihtoehtojen läpi.

PS Voinhan vielä vaikka voittaa lahjakortin...

haedon
14.07.2016, 14.28
Palasin parin viikon lomareissulta (some)sivistyksen pariin. Mitäs tääl on tapahtunut sillä välin?

Irocci
14.07.2016, 15.28
Kävin työhaastattelussa ja lupaavasti meni :D

jurpo
15.07.2016, 15.17
Laitoin työmatkuttelurepun pesukomuuttaan pyörimään toiveenani saada se pilaantuneen kuoleman lemu katoamaan.

Kunhan nyt edes vähenis....

Juha Lehtinen
15.07.2016, 17.30
Treenasin harjoitusvastuksella. Ennen ei ole ollut sellaisia hikilammikoita Tacxin matton päällä mitä tänään oli.

Jopotuinen
15.07.2016, 18.44
Avasin valkkarin alkaneen loman iloksi ja sateen pitelemiseksi.

Tonik
15.07.2016, 23.46
Söin nakkimunakasta.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta

bici74
16.07.2016, 21.13
Mökillä kasvimaalla nikkaroin tuleville tomaateille aidantapaista johon voivat nojailla. Tämän jälkeen korkkasin punkkupullon ja tässä kuistilla siitä lasiin kaatelen.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

VesaP
18.07.2016, 15.15
Piirsin B400 reitin Garmin Connectiin. Kotoa kotiin vaikka pitikin ajaa alunperin Kuopio-Koti.

Seuraavaksi täytyy pirtää B400 neljänä eri 100K lenkkinä jotta Edge ehkä hyvällä tuurilla toimis ok kun ainakin (yhden reitin) B300:lla näytti ihan mitä sattuu nagivointi eikä toiminut hevon paskaa.

tempokisu
18.07.2016, 15.33
Aamuseiskasta asti kuvaamassa, kiertelemässä neljässä paikkaa - käy ihan työstä tämäkin, varsinkin kun joutuu kävelemään ja kantamaan varusteita. Toki erittäin mieluista työtä, ja tärkeän asian takia kävellään.
Söin mansikoita, ja nyt tarttee ottaa päiväunet.

kuovipolku
18.07.2016, 16.13
Yritin ottaa päiväunet lenkin, suihkun ja aterian jälkeen, mutta tottumuksen puutteesta johtuen ei taaskaan onnistunut.

(Siinä käy sitten todennäköisesti niin että kun katselen sohvalla puolimakaavassa asennossa lojuen tämänpäiväistä etappia havahdun jossain vaiheessa siihen että olen hetkeksi nukahtanut...)

Irocci
18.07.2016, 16.21
Rasvasin käyttiksen polkimet ja laitoin entisen pyörän myyntiin.

Nana
18.07.2016, 18.57
Jes, jes, JES!!! Eli kävin just hakemassa Crestit Rhymen alle pyörimään. YES!!!
Epätarkalla kotipuntarilla Rhyme painaa nyt täydessä varustuksessaan 12.1-12,6kg

pinohiiri
19.07.2016, 13.30
Vein pyykit kuivumaan.

Ipa
19.07.2016, 18.09
Luovutin verta.

kuovipolku
20.07.2016, 10.44
Saitko rautaa mukaasi? Silloin kun luovutin (sopivissa väleissä treenin ja hölkkäkisojen kannalta) kokoverta sen kaksi kertaa vuodessa, mulla oli tapana mainita jotain kestävyysurheiluharrastuksestani ja tulos oli joka kerta se että sain kaksi pakettia Retaferia ("vaikkei sinulla oikeastaan niin alhainen hemoglobiini olekaan"). Nuuka oli iloinen pienestäkin - eikä siitä kai haittaakaan ollut (kun pakki sieti sitä ihan hyvin).

Mä annoin pois jääkaappi-pakastimen ja sohvakaluston (eli katselin miten ne kannettiin ulos ja lastattiin hädin tuskin katsastuskelpoisen näköiseen pakettiautoon ulkomaankielisen puheen säestyksellä), siivosin keittiön ja kylpyhuoneen, ajastin päivän etapin tallennuksen ja varasin pesutupa-ajan huomiseksi.

Ipa
20.07.2016, 13.03
^En saanut (enkä pyytänyt). Hb oli 149 ja kotona on Retafer, jota nyt muutaman päivän ajan nappailen.
PS. Terveisiä SSS-paviljongilta.

VesaP
20.07.2016, 15.21
Kuolasin äsken kuvia uudesta Cervelon RCA rungosta. Olishan se makee ja perkeleen kevyt. Eikä maksaskaan mitään kun näköjään ko kaupasta samaan hintaan saa pelkän runkosetin hinnalla about Dimension Datan S5 hiilarikiekoilla ja DA Di2:lla kaikilla päivineen. Tai 5 kpl perus R3 runkoja. No, kuolata saa ilmaiseksi kuvia netistä sentään! :)

JackOja
21.07.2016, 00.18
Margaritan

haedon
22.07.2016, 19.58
Menin mustikkaan mutta en mahtunutkaaan.

Jältti
22.07.2016, 20.12
^Vähän kuin: Kävin marjassa, tulin puskista... Oh oh oh (ja semmonen spedeläpsy otsaan)

haedon
22.07.2016, 20.40
Kun mustikat oli viety tontilta niin tein joutessani kalakeiton.

Jopotuinen
22.07.2016, 20.54
Vastasin hiihtotyyli kyselyyn.

jurpo
22.07.2016, 21.37
Nettitullasin

JackOja
23.07.2016, 00.02
Grillasin koko sakille saunamakkarat brikettien jälkilämmöillä.

jurpo
24.07.2016, 16.11
Viilensin bokkerin pitkän ja rauhallisen lenkin jälkeen.

Vaikka vettä on satanu nimmaanprkleesti niin onko mettässä juomakelpoisia lätäköi, onko.... Väärin sadettu, prkl.

Irocci
25.07.2016, 21.57
Chilit kastelin, kun 2014 asti tullut niitä kasvateltua ja itse soossit tehtyä pitkän talven varalle.

LJL
26.07.2016, 00.55
Sain pyörän valmiiksi.