Näytä tavallinen näkymä : Mitä teit äsken?
Sivut :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Vihin avioliittoon. Ruotsiksi.
Jopotuinen
12.08.2016, 17.46
Pleissain silmukat uusien kiinnitysköysien päihin foorumin tietokannan perkaamista ootellessa.
Mustikoita ja puolukoita kävin hakemassa rahkaan.
Kampinalle
15.08.2016, 19.22
Ajoin nurmikon ennen loppuviikon kestävää sadetta.
Iglumies
15.08.2016, 20.33
^ Sama.
Söin tänään poimimistani punaherukoista tekemääni piirakkaa.
Lähetetty minun hipasuluurista
HC Andersen
16.08.2016, 11.01
Kaurapuuroa.
HC Andersen
16.08.2016, 11.07
Viilensin bokkerin pitkän ja rauhallisen lenkin jälkeen.
Vaikka vettä on satanu nimmaanprkleesti niin onko mettässä juomakelpoisia lätäköi, onko.... Väärin sadettu, prkl.
Tällä puolen jokea ei vesikuppi vesi taas tunnu olevan juomakelpoista, ulkona juodaa joka lätäköstä sisällä voi juoda kylppärin lattialta. Silloin kun käy suihkussa niin vieressä on kaksi karvanaamaa juomassa, saippuavettä ne ei sentään juo.
brilleaux
16.08.2016, 11.12
Vaihdoin JuNbo Jimin taakse.
Kirjoitin kymmenkunta maastotyölupa-anomusta maaomistajille.
mikael88
16.08.2016, 17.16
Kävin pyörälenkillä sekä poljin 2h kuntopyörällä. :)
Paistoin rekkujen ulkoiluttelun lomassa keräämäni lampaankäävät piffeiksi odottamaan kohta alkavaa Gruppo Pullmanin uutta kautta samalla kun syötin ne rekkulit ja ihmettelin kuinka voi Etukenokaupasta ostettu Iidensalmen PaleAle maistua paremmalle kuin mitä 0,3% ero maitokauppaversioon antaisi olettaa. Täytyy siis jatkaa tesmaamista.
Kävin korjaaamassa Fidelixin VAKkia tuolla Kirkkonummella.
Il ciclista di Roine
27.08.2016, 22.25
Pakkasin ja keräsin 4. kesälomaviikon tavarat - huh, on se aina iso työ muistaa kaikki tarvittavat.
Kotimaiset kuntopyöräilytapahtumat määräävät, milloin lomani vietän.
Ensin siirsin lomaani viikolla eteenpäin kuin muut työmaalla jälkimmäiseen lomanviettoryhmään kuuluvat.
Halusin olla iskussa Botnia-pyöräilyssä ja olin Vöyrissä tyytyväinen suoritukseeni.
Kolmen kesälomaviikon jälkeen viikko töitä 40 h ja nyt sitten 4. kesälomaviikko on alkamassa ensin ajolla Helsinkiin, siellä Velotourin pitkä matka 33:ssa (36 on liian haastava, 35:een olisin voinut lähteä seuraamaan). Kun sopat on 1952-Velodromilla syöty, ajan suoraan Kalajoelle (Heinolan kautta).
Tässä on kyllä haastetta pysyä ja pystyä liikenneturvalliseen ajoon viiden tunnin tiukan pyöräilyurakan jälkeen. Mutta se fiilis Olympiavelodromilla iltapäivällä on taivaallisen hieno riippumatta saavuttamastani keskinopeudesta: lomailu alkakoon!
Aamukävelyllä kävin heittämässä reilun kympin Lohjanjärven rantoja pitkin. Komia keli:cool:.
Tsekkasin koska saan jäädä eläkkeelle ja paljonko saisin rahnaa.
Tsekkasin koska saan jäädä eläkkeelle ja paljonko saisin rahnaa.
Eläkkeelle! Lepoo. Eläkkeelle! Lepoo. Eläkkeelle! Poistu! Komento takaisin: ei vielä.
...ei vielä.
Ei nii, fak! :mad:
E-Cruiser
31.08.2016, 20.53
Mietin pitkää yhdyssanaa,.
Nyhtökauratuplajättiluomuruiskerroshampurilaisat eriaerikoistarjouskuponki.
Joku oikolukuohjelma katkoo sen, mutta yhteen se tulis.
söin ruokaa ja nyt kahvit.
Pelasin GTA V-peliä. Kyllä Rockstar osaa tehdä loistavia ja mukaansatempaavia pelejä.
PikkuPatleetti
01.09.2016, 08.34
Heräsin liki yhdeksän tunnin unien jälkeen ilman kellonsoittoa ja keitin kahvit. Aika kiva.
Soitin pomolle ja kerroin olevani loppuviikon pois töistä.
Kannoin Marinin sisälle ja yritän epätoivoisesti keksiä näissä puutteellisissa olosuhteissa ratkaisua keskiön irroittamiseen...
Lähetetty minun hipasuluurista
Käytiin emännän kanssa melomassa rauhakseltaan ja Liessaaren kärjessä istuttiin katsomassa auringonlaskua. Kotiin tultua otettiin vielä rantsussa bisset ja höpöteltiin naapureiden kanssa.
Nukutin jälkikasvun edustajan 1/2
Naputtelin taas työpaikka anomuksen/hakemuksen,jos vaikka tärppäis...
Kaadoin viskimoukun lasiin.
Pesin talouden autot (2kpl)sekä päältäajettavan ruohonleikkurin (1kpl).
Olin lasten kanssa ulkona
Otin iltapäivätorkut. Pikku hiljaa pitää ruveta alkamaan valmistautumaan Hiljan-päivän iltamelonnalle. (offtopic)
Tein perheelle ruoaksi kanaa Kung Po. Siis itse, en hakenut kinkistä.....
PikkuPatleetti
08.10.2016, 18.22
Laitoin makaroonilootan uuniin.
Maalasin pari kiveniskemää autosta.
HC Andersen
08.10.2016, 19.48
Panin pyykit pyöriin.
Ripustelin pyykit narulle Lupinen loimotuksen kera.
Mika_koo
08.10.2016, 20.04
Ripustelin pyykit narulle lupinen loimotuksen kera.
Nielaisin Tramalin. Kohta ei ehkä satu niin paljon....
Panin pyykit pyöriin.
Tämä on varmaan kohtapuolin Fingerporissa. :)
StantheMan
10.10.2016, 21.57
Puhaltelin munien sijasta takkiin.
Nelkyt tonnia seulanpääkiveä levittelin rinteeseen illan. Ja kaljat päälle naapurin kanssa.
brilleaux
12.10.2016, 21.36
Laitoin munat kovenemaan.
Pesin, imuroin ja vahasin auton.
Ajoin Tampereen uudesta tunnelista läpi. Järisyttävä kokemus :p
Vein purkan roskiin.
Ajoin Tampereen uudesta tunnelista läpi. Järisyttävä kokemus :p
Kai muistit noudattaa ohjeita ja ajaa ihan normaalisti?
^Yritin parhaan kykyni mukaan toimia annettujen ohjeistusten mukaisesti.
Kävin ekaa kertaa sitten viime talven salilla. Ei ainakaan vielä tunnu missään niin saa ensi kerralla lisätä painoja:D.
Kaadoin lasiin moukun single malttia. Näin ihanan marraskuisen keskiviikon iloksi.
Kauppareissun maastopyörällä sohjokelissä.
Lumityöt. Yöllä satanut noin 10 senttiä märkää lunta. Ja nyt näyttää olevan lumiaurat liikkeellä, joten kohta pitää mennä aukaisemaan pihaliittymä.
Kylvetin pojan liskon ja laittelin saunan lämpeämään.
Kaadoin Laphron Q-Caskia "moukullisen" lasiin.
http://img.photobucket.com/albums/v512/xkissx22/0110.jpg
Salille jäin asiakkaalle, kun ulkona tuollainen paskatihuutussynkkäsyyskeli.
:rolleyes:Tänään taas paskakelissä jäin saleilemaan.
Asensin OG:n läskiin.
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Paistoin joulutorttuja lämmittämässäni leivinuunissa. Jälkkäriyllätys perheelle:)
Onnistuin vielä suoriutumaan "lymyssä" muun ruoanlaiton katveessa.
"Let there be Advent"
Kampinalle
26.11.2016, 19.19
Kuuntelin kuistilla ehtookellot. Kaunis tapa ja muisto agraariyhteiskunnan ajoilta.
Suoritin samaa, kun vielä tupakoin. Nyt ei ole enään sitä kirkkorakennustakaan.
Niitä kelloja kaipaa ympäristöön, sitä röökinpaskaa ei edelleenkään.
Kävin kävelemässä rantoja pitkin otsalampun valossa tasan kympin.
Ennakoin tulevia pakkaspäiviä ja pesin molemmat autot.
Aloin siirtämään harkintaa lihaksi, eli uunivuoka sai rasvaa, ohraryynit&pohjavesi siirtyivät salaa
kiven hellään huomaan. Käytän täällä notkumista keppiheppana, kunnes lisään maidon ja suolan.
Lämpö on vielä vähän liian korkeissa lukemissa, eli odottelen hiipumista.
Aamulla toki tuoksu paljastaa, mutta eipähän tarvi selitellä tekemisiään:rolleyes:
Prkl; Vaimo/rouva jumtti suoratoiston ääreen.
Lymyssä siis mennään edelleen puuron suhteen.
Pitää kehitttää "vaimentavaa korviketoimintaa"...
No tämähän menee kuin elokuvissa; ei hypoglykemiota, väsynyt rouva.
-hiipii isolle uunille- tadaa-siellä lepää! Eli aamuylläri uunipuuron muodossa
yllättää 3/4 perheestä:)
Mäläkkyytin puuroaihiota riittävästi. Naamioin muuhun toimintaan.
Autoin parempaa puoliskoa torttuhommissa😀
Istutin valkosipuleita
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Aamupuuro uunissa mytineenä oli loistavaa pitkästä aikaa.
Naisväki leipoi piparkakkuja, minä ja poika English-pound caken.
Sain häätää pari ulkojouluvalojen asentamisen yhteydessä sisälle eksynyttä kuokkavierasvarpusta. Eivät millään meinanneet ymmärtää, että asiat on paremmin tuolla ulkona kuin täällä sisällä. Siellä on vapaus ja taivas ja puita ja raikasta ilmaa mielimäärin, jyvätukiautomaattikin, josta jokainen lintu on kokoon ja väriin katsomatta oikeutettu hakemaan jyvänsä.
Leikkasin vintage Cheddar-juustoa kuutioiksi.
Karjalanpaistia, kuten varmaan aika moni muukin.
Joulukuusen koristelin poikain kanssa
Janski80
06.12.2016, 20.33
Kävin äsken pikku pojan kanssa opetteleen luistelua,ei viellä kehuttavaa edistystä ehkä myöhemmin sitten.
Napsautin bensalämppärin päälle, jospa lähtis kohta kotio.
HC Andersen
07.12.2016, 22.15
Hain Cumuluksen makuupussin postista.
Söin liian suuren pihvin liian viinin kera. Huomenna viikon toinen arkipyhä ja perjantai vapaata joten menköön.
kartsahoo
08.12.2016, 20.49
Vaihdoin maasturiin nastarenkaat alle - lopultakin.
Leivoin kinkku-paprikapiirakan.
Sähköistin piparkakkutalon. Oikea pieni hehkulamppu
tuottaa lämpöä "tuoksun" verran. (7-kyntteliköstä).
Tässä voi käyttää paukkulankaa, saa naamioitua nätimmin:)
VeloGirl
09.12.2016, 01.30
Kavin ostamassa yhden pitkan jatkoroikan ja kaks lyhytta. Nyt on etukuistilla jouluvaloja.
Kävin röntgenissä. Keuhkot ja poskiontelot kuvattiin.
Kuuntelin yhden hullun höpinää
HC Andersen
14.12.2016, 12.59
Söin eväät.
Kuuntelin yhden hullun höpinää
Äsken tein töitä, ja totesin että joudun kuuntelemaan yhden hullun höpinää huomenna ja ylihuomenna aamusta iltaan.
kuovipolku
14.12.2016, 15.58
Kirjoitin ja postitin läjän joulukortteja.
... joudun kuuntelemaan yhden hullun höpinää ....
Minä taas jätin pomolle vastaaamatta. Olin tosin retkiluistelemassa:D.
Jami2003
14.12.2016, 16.49
Renderoin yhden kuvan ja nyt seuraavan. Puolituntia per kuva. Voi vaikka selata fillarifoorumia odotellessa...
Kävin auttamamassa erästä neitoa uuden kämpän maalaamisessa sekä lamppujen ja tiskikoneen asennuksessa. sama huomenna ja ylihuomenna + tapetointia. Vissiin tulee liikaa auteltua kaikkia, kun eräässä luonasruokalassa nainen jo tänään kyseli että tulenko hänelle vetämään piuhoja autopistorasiaan ulkorakennukseen talolta, kun nykyiset palaa sulake jatkuvasti (10A ja 1,5mm2). Joku oli kertonut että minä autan:D.
Minä taas jätin pomolle vastaaamatta. Olin tosin retkiluistelemassa:D.
Omassa tapauksessani ei ollut kyse onneksi pomosta eikä retkiluistelukaan auta. Odotan kyllä sinänsä innolla loppuviikon työrupeamaa, voin olla tosin perjantai-iltana eri mieltä.
Ja mitä viimeksi tein, niin katsoin wifven kanssa sarjaa ja söin sipsejä.
Vaihdoin auton vakuutukset toiseen yhtiöön ja säästän vuosimaksussa n. 300€.
Sämpylöitä, aika hyviä ovat.
kävin hiihtämässä ja join kahvit.
...joudun kuuntelemaan yhden hullun höpinää huomenna ja ylihuomenna aamusta iltaan.
Kuuntelin koko päivän höpinää. Jo ensimmäisen (yllättys-yllätys pitkäksi menneen) päivän jälkeen mitta täynnä.
Jsavilaa
06.01.2017, 17.59
Tein, tai siis aloitin, pyörän osien inventaarion tallissa. Voi ristus mikä savotta vielä edessä... :)
Vaihdoin nastarenkaat pyörään.
Malamuutti
13.01.2017, 15.59
Hain kuorman polttoainesauvoja talon lämmitysreaktoreihin.
Hain kuorman polttoainesauvoja talon lämmitysreaktoreihin.
Työnsin noita sauvoja kiukaan täyteen, poltin ne siellä ja kävin saunassa.
Espresson Ikean pavuista ja jotain muuta siitä tuli..
E-Cruiser
25.01.2017, 11.45
Laskin kinnerin ketjun pituuden. 270 lenkkiä. Vaikka vehkeessä on sähköt niin takapakka on ihan loppu 3500km jälkeen jälleen.
Yritin eilisen irroittaa jumiutunutta kampea josta ovat kierteet sököt. En onnistunut, tarvitaan hitsikone. Kun täppää ulosvetäjän hitsillä kampeen kiinni, niin lähtee.
Kampi on rautaa niin onnistuu.
tempokisu
26.01.2017, 06.41
Viimeistelin Milady deWinter-nuken mekon, ja samoin kiharakampauksen. Hiusten laitto meni uusiksi eikä ihan kaikkein helpoin kampausjuttu ( lyhyiksi leikkuukin on helpompaa), mutta nyt olen tyytyväinen :)
Varasin liput J. Karjalaisen keikalle 👍
Allekirjoitin lomautuslapun.
Sulatin pakastimen, kuivasin sen ja laitoin tavarat takaisin vähän parempaan järjestykseen.
Osoitin hieman lempeä maasturille ja kylvetin ketjut valopetroolissa sekä lisäsin uudet Rexit pintaan. 500 km talvikelejä ehti mennä ilman kitinän häivääkään.
tempokisu
16.02.2017, 19.31
Kirjoitin työpaikkakiusaamisesta lyhyen mielipidekirjoituksen, omalla nimelläni. Kirjoitus ei ole minä-muodossa, mutta toivottavasti julkaistaan ja toivottavasti "jotkut" löytäisivät siitä itsensä.
Lueskelin vikakoodeja emännän autosta muistin virkistykseksi.
nih..
Paistoin makkaraa uunissa.
Hörppäsin palautusjuomaksi oluen.
tempokisu
17.02.2017, 18.48
Söin ISOJA mansikoita! no ei tässä muuta iltapalaa tartte, mansikat on ....pesäpallon kokoisia.
Söin ISOJA mansikoita! no ei tässä muuta iltapalaa tartte, mansikat on ....pesäpallon kokoisia.
Lännessä kaikki on suurta..
nih..
Alustin blinitaikinan huomiselle; saa ässehtiä rauhassa aamuun.
Valurauta x 2 saavat huomenna töitä.
Istuin mökin pihalla ja seurasin haukkoja metsästyspuuhissa.
Taluttelin täpärin keula- ja iskarihuoltoon.
Korjasin microhifisarjan jumittuneen DVD-aseman.
Jopotuinen
12.03.2017, 20.59
Pohjamaalasin keittiön ruokapöydän vaahtomuovitelalla.
Uskomattoman hieno jälki tuli.
Puhdistettiin pojan kanssa pihan linnunpöntöt kevättä varten.
Varauksen toiseen tehnyt sinitiainen meinasi närkästyä:)
Juha Lehtinen
19.03.2017, 15.54
Olin tunnin mittaisella reippaalla kävelylenkillä.
Vein äidin haudalle kynttilän orpoutumisen vuosipäivänä.
Otin kuvan ja lähetin sisaruksille. Raskaan oloinen keikka...
Kävin grillikaudenavauksessa Gunnarlassa. Kävellen tietty ja keskustan kautta kiertäen, joten tälle päivälle tuli ihan kovasti liikuntaa😊
Kattelin revontulikameroiden kuvia ja toivoin, että olisi vaikka 900 km pohjoisempana, huoks. Vaikka alkuviikosta näinkin lähipuistosta revontulikaaren sentään, niin kyllä nuo näytelmät on jotain muuta. Ja Kumpulan kamerassa on pilveä vain.http://www.sgo.fi/Data/RealTime/Kuvat/UCL.jpg
Shimaani
09.04.2017, 12.00
Strggleröin pudottamaan leimatun lapun laatikkoon.
Jtnkn tuli mieleen Asterix Korsikalla :-D
Äänestin. Pakko oli lopulta joku todellinen numero laittaa vaikka kukaan ei haluakaan antaa mulle mitään vaan ainoastaan käydä kukkarolla.
Jopotuinen
09.04.2017, 17.35
Siirryin virallisesti kesäkauteen, vaihdoin pakkasrenkaat autosta ja kahdesta fillarista.
ISIS juttuja
Vasta puolimetriä vartta sekä iso rytkäys auttoi.
Markku Liitiä
12.04.2017, 15.50
Äsken ja äsken, mutta aamulla tein pikavierailun Tampereelle.
Junasta asemalaiturille klo 8.52, taksiin klo 8.54, kohteessa klo 9.07, kohteesta pihalle klo 9.12, Nokian rajan yli klo 9.17. Kellonajoissa saattaa olla pientä epätarkkuutta, mutta suunnilleen noin.
Kävin saariston pääsiäistorilla ja Paavolan tammella kävelyllä. Sen perään juoksulenkillä rantoja ja polkuja pitkin. Seuraavaksi lähden hakemaan nepalilaista lounasta.
Herkkusienilammasparmesaanimunakas
= Ateria siitä mitä oli "jääkaapissa"
Jopotuinen
29.04.2017, 15.43
Kävin avaamassa jokakeväisen pakkotyöleirin. Pudottelin veneen perän pressun alas ja kävin aluksen sisällä toteamassa talvehtimisen sujuneen hyvin ilman mitään havaittavaa damagea.
Varsinaiset painavat pressut jätin kuitenkin vielä päälle suojaamaan Vapuksi ennustetulta takatalvelta ja kun tuultakin oli kohtalaisesti, joka toisaalta jouduttaa sopivasti työskennellen painavien peitteiden pudottelussa.
Suostuttelin teinistön avustamaan ihmisten ja eläinten asumuksien siivouksessa.
Pizza toimii vielä hyvin lahjontavälineenä. Rouva palautuu huomenissa Trumplandiasta.
Kampinalle
29.04.2017, 18.04
Kävin ruokaostoksilla Citymarketissa, paikalla oli muutama muukin henkilö.
Jami2003
29.04.2017, 19.22
Lapualla suunnistamassa, kunto a-rata ja pummasin (jälleen) niin hyvin että lopetin leikin kesken. Milloinkahan oppisi että jo b-radassa on tarpeeksi minun suunnistus taidoille.
Onneksi perheen kilpasarjoissa suunnistavat suoriutuivat huomattavasti paremmin.
tempokisu
01.05.2017, 18.32
No aamuseiskasta puoli yhteen oon kuvaillu nukkeja. Senjälkeen purkanut ja säätänyt kuvia. Välillä oli pakko ottaa nokoset.
Pesin välikausikengät. Nyt saa kesä tulla. Ens lenkki ajetaan kesäkengillä vaikka tulis mitä.
Vaihoin autoon kesärenkaat.
Otin 25 kiintoa koivua vastaan ja haravoin pihan. Sitten tarttis vähän halkoa.
nih..
Jopotuinen
01.05.2017, 22.08
Pudottelin veneen isot pressut ja viikkasin ne, purin pressuja kannattaneen himmelin ja kätkin ne kaikki kellariin, kohta taas sieltä noudettaviksi.
Suomen kesä on oikeesti lyhyt, eihän tässä touhussa ole oikeastaan mitään järkeä!
Operaation päätteeksi ja pienen lepäilyn jälkeen pieni fillarilenkki upeassa, mutta silti viileässä (+10) mereltä käyneessä tuulessa, joka saatto olla kotoa mitattua jonkun pykälän viileämpääkin.
Sitten olen kuivaillut taloa Vapun jäljiltä… klada Vappen!
Jami2003
01.05.2017, 22.29
Säädin Rovesta takajarrun takaisin toimimaan. Mekaaniset levyjarrut on oikeasti ihan paskat. Pesin pyörän.
Vein työmatkalle lähtevän rouvan Kemiin yöpymään. Kiitotien päällystyksen valmistelutöiden
vuoksi aikaiset ja myöhäiset Oulun lennot operoidaan Kemistä, kunnes koko kenttä suljetaan kesällä.
Tilasin uudet vieterit+suojagumekset kotteron etupäähän katkenneiden tilalle.
Meinasi hieman keula olla vetelänpuoleinen isommissa routaheitoissa.
Toivottavasti KW/Eibach vaimentimet eivät ole närkästyneet.
Uhkaukseni mukaisesti vaihtelin nuorison käyttökulkineisiin renkaita kesäisemmiksi.
Neidin Jopottimeen Schwalben MW tilalle Land Cruiserit, pojalle ruoskaan W240 sijaan
28 mm Contin Tour Ridet. Onnistuin jättämään TR:n kanssa sisurin rengasmuovin alle...
Tässä paikkailun lomassa kirjoittelen. Upea kevätkeli ulkona.
Toinenkin reikä, no paikataan. Luumu tuntuu saaneen valoa kohtuullisesti.
Tuo Ojan kommentti tuossa alempana on oikeinkin mainio:)
Kävelin kaupungilta kotisaarelle juottolaan ja tilasin herkullisen oluen.
Kärvisteltiin pojan kanssa nakkikumikulkineiden kanssa; taidetaan huomenissa käydä
sään salliessa uhmaamassa pierunkuorien ja kankkujen kestävyyttä lyhyellä rinkulalla.
Tarkoituksena siis tarkistaa tekniiikan päivitystarpeet ja kasvupoliittiset geomuutokset.
Viimeisin ei koskenut minua:)
Kun ei ollut vielä yhden aikaan uni tullut, niin jyräytin joutessani aamuksi tarkoitetun siivun Nokia-Espoo alle kahteen tuntiin. Nyt varmaan jo nukuttaa
kuovipolku
12.06.2017, 08.54
Katsoin ikkunasta ulos ja totesin että sadepäivähän siitä tuli juuri kuten sääennustus tiesi kertoakin.
Höpisin erään työmaan tuloksista yhden jantterin kanssa.
tempokisu
12.06.2017, 11.20
Olen ihan varma että Posti hukkasi paketin, normaalisti olisi tullut jo perjantaina tänne. Ostin toisen samanlaisen nuken, ja jos se luultavasti hukassa ollut ei tällä viikolla tule, postia Nets:iin.
On se kumma että paketti USA:sta Suomeen tulee kyllä alle viikossa, mutta sitten tuo väli Helsinki - Pirkkala onkin hankalampi.
Kävin leikkaamassa firman vessassa t-paidastani ärsyttävän kutiavan kokolapun/pesuohjeen mäkeen. Helpotti kummasti. :)
Kävin uurnalehdossa moikkaamassa isäukkoa kukan kera.
tempokisu
14.06.2017, 20.51
Puin FashionRoyalty- ukkeli nuken barbie-ukkelin "King of the Crystal Cave"-asuun ja joutui hieman...siis aika paljon ( ja onneksi olin ostanu jo isommankokoiset hopeiset housut )... säätämään ja ompelemaan esimerkiksi hihoihin lisää, koska FR- nukke on pari senttiä barbieukkelia pitempi. Mutta tuli ihan älyttömän hieno, ja komea kunkelo voi että :D
HDsnowblind
14.06.2017, 22.03
Saunoon...
Ensin reipas lenkki, sitten uima-altaassa pulahtamassa ja siihen päälle allasbaarissa pari huurteista. Lämmöt yli kolmenkympin vaikka puoltayötä mennään...
Jopotuinen
16.06.2017, 07.09
Poistin puhelimen herätyksen pois toiminnasta. Pidän 2 vko pituisen kesälomaan tutustumisjakson, ennen varsinaista kesälomaa kuukauden päästä :)
kuovipolku
16.06.2017, 11.06
Ilman herätystä herääminen onkin tutkimusten mukaan paljon fiksumpaa - kellon väärässä kohtaa herättämänä voi käydä itse asiassa niin että aivot ovat puoliunessa vielä useita tunteja ylösnousun jälkeen - ja terveellisempääkin.
Mä kulutin viisi minuuttia elämästäni siihen että yritin selvittää minkä tallin ja miltä vuodelta olevan retroajopaidan näin tässä yhtenä päivänä vastaanajaneen pyöräilijän yllä. Jotkut sellaiset tunnistaa eli on nähnyt sen lenkillä jonkun fanin tai muuten vain tyylitietoisen pitämänä, mutta tämän tiesin jostain syystä todella muistavani - mutta kiusallisesti vain melkein - sen siltä ajalta kun sitä pitivät oikeat prokuskit.
Ja yhtä kiusallisesti asia jäi auki, koska en silloin lenkillä osannut kiinnittää huomiota oikeisiin yksityiskohtiin.
PS Talli oli sikäli selvä että se oli joku Hitachin nimeä kantaneista 80-luvun jälkipuoliskon tiimeistä, mutta miltä vuodelta? http://cyclopassion.blogspot.fi/2013/01/hitachi-1985-1989.html
Paistoin syrnikkejä. Hyvää!
HDsnowblind
21.06.2017, 21.22
Laitoin kiukaan päälle, makkarat kiville ja kohta saunomaan!
Tilasin sushit huomiselle.
Il ciclista di Roine
24.06.2017, 20.10
-Pesin käsin kasan pyöräilyvaatteita, saan jääkaappikelien pyöräilyhousut kesälevolle. Yllättävän paljon hiekkaa näytti olevan, kun kahteen otteeseen piti hulautella puhtaalla vedellä.
-Suvi-iltavideo näytti pyörittävän pepaani liian korkeakorkeuksellisella satulalla, pudotin 10 mm alas. FCK LeMond!
-Palautetta Suvi-iltaorganisaatiolle, kun sitä toivottiin.
-Mainostin lähinnä Tukholmaa olevaa kuntopyörätapahtumaa tukholmalaiselle ck:lle englanniksi.
Pakkasin autoa paluumatkalle.
Laitoin mailia Tacx tukeen. TTS4 ADV paska tilttaa about 50-80% käyttökerroista. Ja luonnollisesti hävittää kaiken datan aina. Katsoo jos ne antas mulle jonkun laastarin millä tuo pysys päällä.
Kävin pahoinpideltävänä eli hierojalla. Nyt alkaa tuntua mukavan kipeeltä tuolla hartioitten seudulla :)
Klapeja laudoista ja lankuista.
Tulostin kesän GG-reissun kartat. 22 kpl 1:100 000 aakolmosia. Toivottavasti pinkka ei mene sekaisin sateessa "siellä jossain" sitten.
^Vaelluksilla käytin yhtä arkkia, jossa koko alue ja kaikki tulostetut karttalehdet olivat numeroituna nähtävissä, käytin pientä overlappia lehtien kesken. Märkyyttä vastaan käytin Rite in the rain-paperia, laserilla. Käytin kylläkin A4:a.
Karttalehtien reunoihin voi myös kirjoittaa numeron, mille lehdelle pitää siirtyä mikäli karttalehden reuna tulee vastaan. Jokaisella lehdellä on tietenkin numeronsa.
^Lisäykseksi vielä, että tuo mainitsemani vedenkestävä paperi on normaalia paksumpaa ja kestää hyvinkin kaksipuolisen tulostuksen.
kuovipolku
27.06.2017, 14.45
Tulostin kesän GG-reissun kartat. 22 kpl 1:100 000 aakolmosia. Toivottavasti pinkka ei mene sekaisin sateessa "siellä jossain" sitten.
Yritin äkkiä laskea päässä miten laajalla alalla on ajateltu ajella.
1:100000 tarkoittaa että 1 km maastossa on 1 cm kartalla ja kun A3-paperiarkki on suunnilleen 30 cm x 42 cm eli pinta-alana 22 x 120 km² tekee jotain 2600 km² mutta paljon tietenkin vaikuttaa käytännössä se onko tarkoitus pyöriä ympäriinsä vai etupäässä edetä pisteestä A pisteeseen B josta edelleen pisteeseen C tai vaihtoehtoisesti pisteen D kautta pisteeseen E jne.
Voi olla että jossakin välissä tuli jokin desimaali- tai ajatusvirhe.
Sitä ennen etsin silmälasejani. Aluksi siihen tyhmään tapaan niistä paikoista missä niiden pitäisi olla, sitten kaikista niistä missä ne voisivat olla.
Vasta sitten ymmärsin sen hyvin tuntemani tosiasian ettei niitä muuten löydä kuin pysähtymällä muistelemaan missä ne viimeksi olivat varmasti päässä tai kädessä. Sen jälkeen oli hyvin helppo hakea ne paikasta joka oli hyvin epätodennäköinen, ellei jopa mahdoton, mutta kuitenkin juuri se mihin olin ne itse laittanut.
PS Eilen tuli kyllä miettineeksi vähän tuota GG-karttajuttuakin eli sitä mikä olisi paras mittakaava vanhanaikaiselle kartalle omien eeeppisten ja ei-eeppisten GG/hiekkatie/cyclocrosspolku/asfalttitielenkkien speksailua varten. 1.50000 saattaisi riittää hahmotukseen ja suunnitteluun, kun pienempimittaisen kärryteiden kulun seuraamiseen ja polkujen löytämiseen voisi hakea tarkempaa mittakaavaa Maanmittaushallituksen Karttapaikasta. Kun koko alue ei ole suuruudeltaan kuin jotain 50-60 km x 40-50 km, printatut arkit saisi vielä jotenkin mielekkäästi vaikka levitettyä lattialle tai teipattua seinälle.
PPS Näissä(kin) jutuissa kädettömänä ja avuttomana en tosin ollut edennyt tuota pidemmälle eli ei ole aavistustakaan miten tuon käytännössä yksinkertaisimmin tekisi. Olin kai ajatellut mennä lähikirjastoon jossa on A3-tulostin ja melko varmasti tämänkin hallitseva kirjastosetä tai -sivari...
PPPS Ja nyt aivan äsken palautin tähän viestiin sen foorumisoftan (tai jonkin muun) ihmeellisesti hukkaaman kappalejaon.
^Vaelluksilla käytin yhtä arkkia, jossa koko alue ja kaikki tulostetut karttalehdet olivat numeroituna nähtävissä, käytin pientä overlappia lehtien kesken.
...
Karttalehtien reunoihin voi myös kirjoittaa numeron, mille lehdelle pitää siirtyä mikäli karttalehden reuna tulee vastaan. Jokaisella lehdellä on tietenkin numeronsa.
Juu onhan tuollainen indeksoitu yleissilmäyskartta toki mukana matkassa. Ajaessa on tarkoitus pitää "päivän näkymä" vedenpitävässä karttataskussa, jonka saa näppärästi telttapussukan päälle stongaan. Pari A3-lehteä vastakkain ja kääntää sitten kun kartta loppuu.
Overlappia käytän reilusti (peräti ~8km), ettei tarvitse hysteerisenä seurata kartan vaihto- tai kääntöhetkeä.
Yritin äkkiä laskea päässä miten laajalla alalla on ajateltu ajella.
1:100000 tarkoittaa että 1 km maastossa on 1 cm kartalla ja kun A3-paperiarkki on suunnilleen 30 cm x 42 cm eli pinta-alana 22 x 120 km² tekee jotain 2600 km² mutta paljon tietenkin vaikuttaa käytännössä se onko tarkoitus pyöriä ympäriinsä vai etupäässä edetä pisteestä A pisteeseen B josta edelleen pisteeseen C tai vaihtoehtoisesti pisteen D kautta pisteeseen E jne.
Noo 6-7 päivää olisi tarkoitus "pyöriä ympäriinsä", mutta kuitenkin päivittäin edetä kunkin päivän pisteestä A pisteeseen B.
Kokonaisuutena osareitit muodostavat moniulotteisen kehämäisen vaikeasti hahmottuvan kuvion, pisteessä A pisteeseen A. Pisteessä A on auto jemmassa tai vaihtoehtoisesti juna-asema, tuo on vielä harkinnassa.
Kaikki tapahtuu n. 110 x 130 km alueella*, mutta koska tiet eivät kulje suoraan matkaa kertyy hieman enemmän kuin (130+110+130+110)km.
Mietinnässä vielä plottaisiko RWGPS:aan suunnitellut reitit läpikuultavana -ikäänkuin tehostustussilla- noille kartoille. Viime kesänä oli ihan kätevää.
PS Eilen tuli kyllä miettineeksi vähän tuota GG-karttajuttuakin eli sitä mikä olisi paras mittakaava vanhanaikaiselle kartalle omien eeeppisten ja ei-eeppisten GG/hiekkatie/cyclocrosspolku/asfalttitielenkkien speksailua varten. 1.50000 saattaisi riittää hahmotukseen ja suunnitteluun, kun pienempimittaisen kärryteiden kulun seuraamiseen ja polkujen löytämiseen voisi hakea tarkempaa mittakaavaa Maanmittaushallituksen Karttapaikasta. Kun koko alue ei ole suuruudeltaan kuin jotain 50-60 km x 40-50 km, printatut arkit saisi vielä jotenkin mielekkäästi vaikka levitettyä lattialle tai teipattua seinälle.
Kyllä mä sanoisin, että siviilikäyttöön pikakartta.fi on paras vaihtoehto. Karttamatskuna 1:20 000 maastietokanta ja siitä kikkailemalla saa vaikka muinaisen "Peruskartan pienennös" -tuotteen kaltaisia 50k-karttoja. Tuostahan on enempi joristu karttatopiceissakin.
Itse olen noihin omiin karttoihini käyttänyt 1:100 000 karttapohjaa, johon olen lisännyt 20k Maastotietokannan ajopolut, kärrypolut, polut ynnä muuta.
*tuo aluehan on suunnilleen Kemijärvi-itäraja -väli ja pystysuunnassa Sallatunturilta Lokan tekojärvelle.
Mika_koo
27.06.2017, 15.41
Itse taas irrotin vieheen männystä ja koivusta
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kokonaisuutena osareitit muodostavat moniulotteisen kehämäisen vaikeasti hahmottuvan kuvion, pisteessä A pisteeseen A.
Tästä olisi hauska nähdä joku graafinen esitys.
Lainasin kirjatosta virtamittarin ja mittailin eri koneiden kulutusta, hämmästyttävää kyllä mun teholäppäri söi enemmän virtaa kuin vanha tehopihi minipöytäkone. Tietty toi tuplaprossu-Xeon ja MAc Pro kahdella prossalla ja tehokkaalla näytönohjaimella olivat ihan omaa luokkaansa. Ihan syystäkin mittailin kun pitäs olla kone koko kesän päällä yhtä teosta landella pyörittämässä.
Jopotuinen
27.06.2017, 21.23
Kävin Biologisessa museossa, Turuus. Ja urheilupuistossa.
Eihän toi museo (110 v vanha) suurensuuri ollut, mutta ne esillelaitot ympäristöönsä, kertakaikkiaan UPEAA!
Pesee mennen tullen telkkarin 4K HD 3D kuvat elukoista!
Jos ei elukoista suurempaa kiinnostusta, niin varttitunnissa läpi.
Mutta jos haluaa bongata kaikki esillä olevat lajit luonnolliseksi rakennetuista ympäristöistä, niin sitten aikaa varata +1h.
Hyvä rasti ipanoiden kanssa ja jaksavat varmasti kiinnostua.
Parasta 3D esitystä ikuna – must see!
Aikuisilta sisäänpääsy 4,50 €
https://www.turku.fi/biologinenmuseo
Tästä olisi hauska nähdä joku graafinen esitys.
Tuommoinen, en keksi mitä voisi esittää vaikka kuinka kääntelisi:
http://kuvanjako.fi/17ciw.jpg
Harmi kun ei voi jakaa kierreltävänä 3D-oliona. Moniuloitteisuus ei täysin välity.
tempokisu
28.06.2017, 15.53
Tässä oon aika paljo pelannu pasianssia. Pahus kun kutimet (puikot ja langat) unohtui kotia.
Järvellä kävin aalloilla ratsastamassa ja sen perään otin paketin vastaan. Postin jakelija oli presiis aikataulussa:).
xs2jammu
28.06.2017, 20.56
Katsoin Yle teema-femmalta mielenkiintoista luonto-ohjelmaa susista ja hirvistä.
Perinteisen kesälomarituaalin eli säärikarvojen (ja parran) ajelun.
Pystypunnerruksia tangolla seisten. Kehoa monipuolisesti rasittava liike. Lisäksi itselläni olkapään lihasten harjoittelu pitää vanhan vamman vaivat kurissa.
Pystypunnerruksia tangolla seisten. Kehoa monipuolisesti rasittava liike. Lisäksi itselläni olkapään lihasten harjoittelu pitää vanhan vamman vaivat kurissa.
Pitää olla tasapaino kunnossa tuossa liikkeessä, ettei pyörähdä tanko alta[emoji6]
Aiheeseen liittyen, peseydyin likaisen työpäivän jälkeen.
Lisäsin rautaa ja punnersin lisää: jalkapohjiin sattuu!
Kyllä tuosta jäädään reilusti, en edes koskaan tee maksimipainoilla. Oma painoharjoitteluni on enemmän painottunut toimntakyvyn ylläpitämiseen, kuin maksimivoiman kasvattamiseen.
Jopotuinen
02.07.2017, 15.03
Ajoin vahingossa ruohonleikkurilla kyyparan yli.
Paluukierroksella vasta huomasin tuon pätkän edessäni.
Onneksi ei kuitenkaan ollut meidän Rantakäärme, jota tosin en ole tänä suvena nähnyt. Toivottavasti ei talvella mennyt mitenkään kehnosti.
Ei päätä, eikä häntää
http://pic.useful.fi/991-x3jw8a.jpg
Blackborow
03.07.2017, 15.40
Pesin, vahasin ja kiillotin auton. 3,5h meni eikä ollut edes oma auto.
Käynnistin Winampin ja laitoin luurit korvalle ja popin soimaan.
Pielisen aalloilla kävin keinumassa ja perään saunassa makoilemassa kera tumman iisalmelaisen:).
Asensin partsille Ticket-to-the-Moon -merkkisen riippumaton. Melko rentoa nyt.
Näin hyvän ajokelin vallitessa ajelin 100 kilsaa saunalenkin.Meilläpäin Joensuussa puntarikoski-sotkuma käsämä ja takaisin ei ole suoria eikä tasaisia. Tulevalla viikolla Pyhäselkä ympäri 140 ja rapiat. Sattuu ikäääkin olemaan 70 + . Polkemisiin !
Kävin tekaisemassa tuossa viereisessä kahvihuoneessa "suklaa-pähkinävoi"-makuisen proteiinidrinkin ja join sen. 25g proteiinia siirtyy suoraan hauikseen kulkematta lähtöruudun kautta.
Vastasin Mitä asensit tai säädit viimeksi-ketjuun.
Alkuperäisessä topicissa taidettiin vaatia jotain muuta tekemistä kuin jossain internetissä käyntiä.
Ontopic: saunoin.
Hain yläkerran jääkaapista saunanlämmitysoluen.
Uima-altaassa mulautin ja sitten join oluen.
Jopotuinen
01.08.2017, 21.11
Ovela vaiva, kun autolla käänsi jyrkästi oikealle, puhaltimesta loppui papu, lähes pysähtyi ja kun kaartamisen oikaisi, puhallin kiihdytti jälleen. :seko:
Vaan vaivan syy sitäkin ovelampi, akvaarion tukkeutunut viemäröinti. Kaukaloon pääsi kertymään vettä useampi litra ja kun autolla kaarsi, vesi lainehti toiseen laitaan tukkien ilman virtauksen, tai sitten puhaltimen lamellit ottivat osumaa veteen.
Korjaus oli helppo. Keskisormi viemäröintiletkuun sisään moottorin takaa rintapellissä keskellä ja tukoshan se siellä, osaksi maatunutta männynneulasta.
Kastelukannulla lisää vettä ilmastoinnin kennoon ja akvaarion viemäriletkun rutkutusta, kunnes alkoi vesi virrata ja töhnät tuli ulos.
Korjauksen verifiointi vielä lyhyellä koeajolla ja valmis. :cool:
E-Cruiser
07.08.2017, 17.10
Korkkasin Westonsin Old Rosie-siiderin, ja mietin mitä vastaisi tärkeään meiliin.
lehtijussi
07.08.2017, 17.42
Ranualta yhtä soittoa Orivedelle 620 km. Fabia 1.9 TDI... aina ohitin kun perä tuli vastaan, kulutus silti vain 4.3l/100km. Session jälkeen aku ankka kävelyä pihalta sisään.
Ranualta yhtä soittoa Orivedelle 620 km. Fabia 1.9 TDI... aina ohitin kun perä tuli vastaan, kulutus silti vain 4.3l/100km. Session jälkeen aku ankka kävelyä pihalta sisään.Ei kai kolmessa tunnissa noin pahasti paikat jumiin mene? [emoji1]
lehtijussi
07.08.2017, 23.42
Tää on skoodan poikanen eikä mikään verrari. 7 tuntia päälle tai alle. ...siitä sen tarkemmin.:rolleyes:
Jopotuinen
10.08.2017, 18.53
Pintakäsittelin n. 3 m pitkät kallioon propatut portaat harmaalla terassi öljyllä.
Edellisestä kerrasta kai 5…10 vuotta, vanhan ison pöntön pohjilla mentiin ja paljon jäi vielä ylikin.
Tuli niin hiano, että Rouvakin halusi kokeilla tuhrimista ja niin tuli myös saunan terassi ja portaat hommailtua.
Operaation jälkeen urakkakaljoilla ilmoitti tykkäävänsä maalaamisesta.
Hyvä työntekijä palkitaan aina lisällä työllä, niin tälläkin kertaa – nyt hänelle luvassa lisää n. 35 m2 samalla aineella tuhrimista, kolmessa eri kohteessa. Lupasi vielä maalata rantatötterön kellastuneet sisäpinnat valkoiseksi.
Ei se itse temppu, vaan kuinka se tehdään, repikää siitä, Äijät :cool:
Hyvää työtä jopotuinen!
Itse kävin hammaslääkärissä. Aina yhtä mukavaa.
Il ciclista di Roine
12.08.2017, 23.17
Kävin katsomassa ensi kerran (UCI Continental Tour-tason) ammattilaispyöräilyä Norjassa, (2.HC) Arctic Race of Norway 2017 et. 3. Autolla ajoa kertyi 563 km.
Pidin itsestään selvyytenä, että reitti kulkee Rv.868:lta suoraan tielle E6. Olin siis Oterenissa (kveeni: Saukkonen). Paikalla oli joitain autokuntia, mutta osa näistä odottikin tien 868 uudelleenavautumista.
Olin kameran kuvadatan mukaan 868/E6-risteyksessä klo 15:11 EEST ja h-hetki koitti 15:47. Klo 15:46 vanhempi norjalainen herrasmies tulee kertomaan minulle omalla kielellään kilpailureitin kulkevan 200 metrin päässä eli Oterenin läpi kulkeekin pienempi paikallistie. Kovan sateen ja tuulen takia en lähtenyt haahuilemaan (Skibotnissa oli +21*C ja aurinkoista, poutaista saapuessani). Tämä 868:n liittymä E6:een oli suljettu ja odotin vain hetkeä, jolloin tienvalvoja poistaa estenauhan.
No, kuultuani reitin sijainnin laitoin juoksuksi ja näin kärjen jo menevän ohitse. Jouduin kuvaamaan aika kaukaa pyöräilijöitä, kilpailunumerot jäivät sutuksi. Tuulen takia norjalaisten lippuviritelmiä kaatoi tielle, kun älytön letka huoltoautoja seurasi kilpailijoita.
Samaan risteykseen oli tullut myös autoilijoita seuraamaan pyöräilyä ja nämä eivät noteeraneet minua, vaikka laitoin ylleni sadekelin pyöräilyvaatetuksen (pitkähihainen pyöräilytakki, -housut, -päähine). Suomen lippu jäi kotiin, olisin voinut heilutella Henttaalan puolesta.
Ajatus oli edetä Tromssaan maalipaikalle, mutta E6 oli tukossa etelään päin (risteyksessä, missä reitti liittyy E6:een), sillä Politi piti tien suljettuna, kunnes koko UCI-kööri ehtii ohittaa Nordkjøsbotnin (siellä E6/E8 erkanevat). Olin tässä tukoksessa jotain 20 minuuttia ja aloin laskea, koska mahtaisin olla kämpillä, jos ajaisin jotain 150 km Tromssan takia. Ei v:ee, onneksi lähelläni oli paikka tehdä u-käännös, ja ... klo 2030 vasta Oloksella. Oli ehdottomasti oikea ratkaisu palata takaisin Suomeen muitta mutkitta (tai kävin mä Skibotnin satamassa valokuvaamassa Lyngenin alppeja.
Nyt sitten tiedän jatkossa meneväni katsomaan ARN:ia nimenomaan Nordkjøsbotniin, sillä sieltä pääsee sitten suoraan Tromssaan (E8) vailla liikennekatkosta, kun taas pyöräilijät tulevat Tromssan saareen länsipuolitse teiden E6/Rv.858/862 kautta.
Tämäkö oli sitten kesälomani huipentuma 2017? Kyllä jäi haperoksi kokemukseksi.
Toivottavasti YouTubessa olisi koko etappi katsottavissa.
tempokisu
14.08.2017, 17.13
Aamulla "käväisin" Turun Kakskerrassa Ruåtsin laivoja kuvaamassa, nukkekuviin siis. No en tiedä mitä tuli, aurinko on siihen aikaan (laivojen lähtöaikaan) vuodesta jo hieman eri paikassa kun kesäkuun lopulla...melkein heti lähdin takas mutta aiotun uinnin merivedessä suoritin. 390km ( !? muistin että sinne on 250km suuntaansa, mutta ehkä se oli 2 ja puoli tuntia ). Melko rähjäisenä kävin kaupassa ja postissa, ja sitten nukahdin soffalle. Äskö heräsin, ja järjestelin kuvaustavarat oikeille paikoilleen.
Ja kyllä se vaan Turun keskustaan tulo ja ajelu siellä on niin paljon mukavampaa ja sujuvampaa ja nätimmät maisemat kuin Tampereelle tulo ja vaikkapa keskustan läpi ajelu.
Entiset "maamerkit" turvallisesti paikoillaan; Mazda-liike, tuomiokirkko, Ruåtsin laivat ja Kakskerran tie. No kerran jäin ihmetteleen käännyttiinkö tästä oikeelle vai vasemmalle kotimatkalla...ja pari ehkä vähän uhkarohkata ohitusta; ohittava auto näytti tulevan suoraan kohti läheltä, jarrutin ja väistin pientareelle ( + äänimerkki), ja edessäni oleva auto lähti ohittaan vähän liian likeltä kun olin itsekin aikeissa ohittaa ( äänimerkki). Tosi lujaa ihmiset ajaa, vaikka siellä on niitä kameroita vähän väliä.
No, oli kuitenkin täysaurinkoista ja jos nämä kuvat ei onnistuneet, niin en mä parempiakaan saa. Toi avatar-kuva on paras, ehkä siksi että se tuli yllätyksenä enkä odottanut mitään. Pahus olisi saanut olla tekniikka paremmin hallussa silloin..
Huolsin läskistä polkimet. Saa tilata uudet akselit ja muutkin hilppeet. Onneks rallinaaman osia saa suomestakin järkihintaan.
Jopotuinen
16.08.2017, 16.02
Hemmetti, väärä topy.
tempokisu
17.08.2017, 00.41
Heräsin, kävin keittämässä kasvisliemikupposen, join sen ja lisäksi join Fantaa.
kuovipolku
14.09.2017, 19.29
Toimin suomi-somali-suomi-tulkkina.
Osaan täsmälleen yhden sanan somalinkieltä.
Kuntopiirin kotioloissa
Sent from my iPad using Tapatalk
Salilla kävin ja sitä ennen vanhempien pitkäksi venyneen nurtsin leikkaamassa Ferrarilla ja sen onnistuin vielä saamaan jumiin mutaiseen ojanreunaan:D.
Jopotuinen
17.09.2017, 20.25
Viritelin n. 50 kg peitteitä botskin päälle suojaksi.
Talvimyräköihhen sopii tulla vaikka heti, suojaukset kyllä pitää! :)
(Ikuisuus)remppaa, ehkäpä tuo joskus valmistuukin.
Jopotuinen
19.09.2017, 21.33
Loin palautuspisteen ja USB pelastustikun, vielä kun kaikki on fine :)
Sitä ennen päivitin epäkelvon CCleanerin, joka jo asennettaessa osoittautui jonkin sortin troijalaiseksi ja halusi väkipakolla asentaa muitakin ”puhdistusohjelmia” joista yhden asennuksen sai estetyksi ainoastaan sähköt katkaisemalla. Silti piti joitain livahtaneita asennuksia manuaalisesti poistella. Ja nyt sitten loppusilaus tolla päivityksellä.
http://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005372878.html
Varasin ajan (varvas-jalkapöytä) röntgeniin.
Kävin heti aamutuimaan crossfit treeneissä
Jopotuinen
26.09.2017, 19.28
No nyt se on tehty, pitkällisen jahkailun päätteeksi (parikyt vuotta…).
Asensin autoon keskuslukon radiokauko-ohjauksen. Juu ei, ei ole ollut sitä siinä uudesta lähyien, ruksilistalta aikanaan jäänyt...
Boksin ja ohjaimen tilasin Chinasta, oliskos ollut 5 € luokkaa. Asennukseen meni puolisen tuntia. Keskuslukon ohjainyksikön töpö irti kuskin jalkatilassa, oikeiden karvojen haeskelu mittarilla ja radioboksin piuhat ryöstöliittimillä kiinni. Töpö takaisin ohjainyksikköön ja lopuksi vielä boksi nippusiteellä rakenteisiin kiinni.
Valmis. Nyt autoni on nykyaikainen.
Varasin ajan jalkapöytä- ja nilkkavaivoihin erikoistuneelle ortopedille. Nyt voi jo valittaa että vaikeeta on päästä lääkärille ku meni vttu vajaan 2vkon päähän eka vapaa aika. Törkeetä ku ei saanu iltapäiväksi nyt heti. :rolleyes:
Varasin lokakuulle yhdeksi yöksi AirBnB:n kautta yksiön Töölöstä. Näyttää vielä olevan samalla kadulla kuin mitä itse asuin sen 10 vuotta. :D Voi vähän fiilistellä vanhoja hoodeja ja suunnata freesinä lentokentälle seuraavana aamuna.
Vaihdoin maasturiin 29 x 2.3 Fast Trakit alle. Pääsee taas vähän pidempää reittiä kauppaan.
Shimaani
17.10.2017, 20.02
Tuuppasin palautetta Puhjulanliikenteen bussikuskin törkeilystä liikenteessä. Saas nähdä meneekö yli vai alle kaksi kuukautta vastauksen tuloon...
Puhdistin rännit. Liian aikaisin tosin, katolla vielä lehtiä vaikka kuinka paljon. Seuraavan sateen jälkeen sitten uusiks.
^Suhteellisen kätevää kun on verkot rännien päällä niin ei lehdet mene. Neulasia kyllä ja koivun siemeniä mutta ne lähtee sadevesien mukana. Tarkastin juuri äsken ettei ole puhdistettavaa.
Mikko Asikainen
21.10.2017, 23.40
Saunoin, otin porekylvyn ja sytyttelin kynttilät pihalyhtyihin vilvoittelun ohessa. Jääkaappiin nakkasin lihapullamassan marinoitumaan. Huomenna kesäkeittiössä tirisee....
Lisäsin icepower -geeliä niskan/kallon lihasten alueelle :( ... Pari päivää tulehduksissa ollut, mutta alkaa asettua ibumax+icepower combolla
kuovipolku
24.10.2017, 12.41
Niin sanotusti vedin antibioottikuurin ensimmäisen annoksen naamariin. Joku hemmetin ihon tai ihonalaiskudoksen tulehdus. Suhteellisen kivuton ja ilman lämmönnousua tai muita tulehduksen yleisoireita, mutta tulehdus yhtä kaikki.
No, muutaman päivän tässä voikin taas ottaa ajamisen kannalta iisisti. Ihmetellään sitten sitä miten lääkitys on purrut.
H. Moilanen
24.10.2017, 14.43
Tökkäsin työkoneen hiirtä, ettei näytönsäästäjä mene päälle.
Kävin vastaanottamassa alhaalla Iisalmen reissulle vuokratun pikkubussin.
...ettei näytönsäästäjä mene päälle.
Toi olis muuten karmeeta.
Kävin sekoittamassa maukaan "Chocolate caramel" makuisen MyProtein MyWhey proteiinijuoman. 117kcal. 25g protskua. Suoraan hauikseen. 12.5g/hauis.
Edit: Join sen toki ko toimenpiteen jälkeen. Sit pesin sheikkerin odottamaan taas seuraavaa kertaa.
H. Moilanen
24.10.2017, 14.51
Toi olis muuten karmeeta.
O. Skype näyttää minut passiivisena (ei passiivina, LJL huom.) ja mitä työkaveritkin siitä ajattelee?
O. Skype näyttää minut passiivisena (ei passiivina, LJL huom.) ja mitä työkaveritkin siitä ajattelee?
Joo sama täällä, siks sanoinkin. Lisäksi jos ei ole tarpeeksi nopea niin työasema lukkiutuu ja joutuu naputtelee PIN-koodinkin :mad:
^+1 Helvetin keksintöjä moiset systeemit.
Jos on työkoneella fillarifoorumilla, näkyy kaikille aktiivisena eikä mene näytönsäästäjäkään päälle?
^+1 tietysti. Mutta jos erehtyy haaveilemaan jotain silmänräpäystä pidempään niin jo on "televisio" jumissa silmien edessä ja oot "away"na olevinaan.
H. Moilanen
24.10.2017, 15.02
Kun nyt edes pääsis kaikkiin niihin nettisivustoihin, joihin pitää töiden tekemiseksi päästä. Itä-Eurooppalainen IT-osasto lähtee siitä oletuksesta, että kukaan ei saa päästä mihinkään.
Kun nyt edes pääsis kaikkiin niihin nettisivustoihin, joihin pitää töiden tekemiseksi päästä. Itä-Eurooppalainen IT-osasto lähtee siitä oletuksesta, että kukaan ei saa päästä mihinkään.
Yritin eräässä työasiassa päästä eräälle nettisivulle, mutta se blokkaantui pornona. Piti perhana kiertää mobiiliverkon avulla. Vaikeaksi on mennyt.
H. Moilanen
24.10.2017, 15.17
Mulla on moderni konttori: kaks pöytäkonetta. Toinen on kiinni firman systeemeissä, toinen kiinteistön lähiverkossa ja vapaassa internetissä.
e: taas piti tökkiä hiirtä
Pudotin puhelimeni puroon. Täyden kympin suoritus.
Vaihdoin talvirenkaat, en tiedä että miks
Jopotuinen
12.11.2017, 21.47
Otin Rouvasta passikuvan ja tein sähköisen hakemuksen.
1. Kuva Rouvasta kännykällä valkoisia kaapinovia vasten.
2. Kuvan muokkaus vaatimusten mukaiseksi.
5. Rouvan rekisteröiminen valokuvaajaksi pollareiden sivuilla.
6. Rekisteröinnin jälkeen kuvan lataus polliisin verkkokuvapalvelimeen, joka tarkistaa kuvan kelpoisuuden. Hyväksytystä kuvasta koodi, joka talteen passihakemusta varten.
7. Sähköisen passihakemuksen täyttö:
- aiemmin ladatun kuvan imaisu annettua koodia vastaan
- aikaisemman allekirjoituksen copy, ok
- aikaisemmin merkatut sormet tallella, ok.
Lopuksi kassan kautta 48 € ja passi viikon sisällä viereisessä R-kiskassa.
Säbää pelattiin ja uinti päälle:).
Lisäksi luonnehdin emäntää esineellistävillä sanoilla ja sain kiitokseksi pusun ja halauksen:D.
Tein äsken yhden kyykyn punnerruksen vessassa. Kyykkyyn menon ja kyykystä nousun välillä oli kolmen minuutin palautus. Jos teen tämän harjoituksen 1-2 kertaa päivässä, niin riittääkö se voimaharjoitteluksi?
Vaihdoin traktoriin moottoriöljyt ja suodattimen.
Käytiin päivittämässä kakaroiden henkkarit ja passit. 15 minsaa meni (ajanvaraus toki oli), 74€ ja kyttikseltä ulos uunituoreet dokumentit kädessä. Oli vaihteeksi helppoa ja nopeaa.
Tein äsken yhden kyykyn punnerruksen vessassa. Kyykkyyn menon ja kyykystä nousun välillä oli kolmen minuutin palautus. Jos teen tämän harjoituksen 1-2 kertaa päivässä, niin riittääkö se voimaharjoitteluksi?
Riittänee ainakin tyhjennysharjoitukseksi.
Jopotuinen
16.11.2017, 21.07
Otin Rouvasta passikuvan ja tein sähköisen hakemuksen.
1. Kuva Rouvasta kännykällä valkoisia kaapinovia vasten.
2. Kuvan muokkaus vaatimusten mukaiseksi.
5. Rouvan rekisteröiminen valokuvaajaksi pollareiden sivuilla.
6. Rekisteröinnin jälkeen kuvan lataus polliisin verkkokuvapalvelimeen, joka tarkistaa kuvan kelpoisuuden. Hyväksytystä kuvasta koodi, joka talteen passihakemusta varten.
7. Sähköisen passihakemuksen täyttö:
- aiemmin ladatun kuvan imaisu annettua koodia vastaan
- aikaisemman allekirjoituksen copy, ok
- aikaisemmin merkatut sormet tallella, ok.
Lopuksi kassan kautta 48 € ja passi viikon sisällä viereisessä R-kiskassa.
Öö.. Rouva höpisi jotain tekstarin saamisesta pollareilta, että uuden passin kuva olisi voimassa 2018 alkuun tai jotain. Mitä vittua?! :seko::seko::seko:
Täytynee tutkia väittämä, ennen siirtymistä epäonnistunut hankinta säikeeseen...
Edit:
Oli myös saanut sähköpostiin ilmoituksen, että hakemusta on täydennettävä, mutta ei kerrottu mitä. Hakemuksen saitilla käyntikään ei asiaan tuonut valaistusta, josta pienen harhailun jälkeen avoin hakemus löytyi paikasta Aikaisemmat hakemukset.
Hakemuksen jumi edelleen mysteeri, mutta hyvä kun kertoivat. :)
tempokisu
17.11.2017, 08.22
Tiivistin ja järjestelin nukkeja hyllyille.
Totesin että alkaa tilat loppua....
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.