Näytä tavallinen näkymä : Porvoon Ikämiehet - metsässä tai ilman
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9]
10
11
Hiihtojaosto kuittaa tämän päivän saunalenkiksi 22 kieppiä Porvoon mitalla mitatua Kokon "2km" = 1,39km :p Ensin hieman harmitti, että olin liikkeillä luistelukapuloilla kun oli sen verran syvää irtolunta luitelu-uran nousut... Mutta kun luistoa kuitenkin riitti ja ahman oppeja muistellen "Ei matka tapa vaan vauhti" niin loppujen lopuksi tuli tosi kiva ja leppoisan rauhallinen 30km luistelulenkki (http://www.movescount.com/moves/move50731197)! :) :) :)
Tämä saapuu siis muiden jatkoksi lauantaina Porvooseen. Missä tärskyt ja koska?
Alppijaoston puhelinneuvottelussa päätettiin järjestää kimppaliikuntatapahtuma Kokonniemen mäkeen. Joku 2-3h joku ilta tai vkl ip! Mäki sulkee klo 18:00 viikonloppuisin ja klo 21:00 viikolla. Olisko esim ensi vkl jompanakumpana päivänä joskus klo 15-16 eteenpäin mitään?
Ehdottomasti mukana ollaan.
Respektiä A.B:n lenkille. Ei olisi itseltä onnistunut tossa puurossa. Kävin eilen kiertämässä runsaan tunnin ja aika tuskasta oli ylämäissä siinä "drinkkihileessä".
Lauantaina voisin lähteä mukaan lenkille jos tällainen vääräuskoinen "kapeapyöräilijä" mahtuu joukkoon...? :) Miten mahtaa kulkea kapeat renkaat Sillvikissä?
Lauantaina voisin lähteä mukaan lenkille jos tällainen vääräuskoinen "kapeapyöräilijä" mahtuu joukkoon...? :) Miten mahtaa kulkea kapeat renkaat Sillvikissä?Voidaan katsoa vähän sormien läpi,jos tulee viihdyttävää videomateriaalia. Tuskin mitään ongelmaa ohuella renkaalla. spoorin pohja kova. 11.30 lähen liikenteeseen.
Tämä saapuu siis muiden jatkoksi lauantaina Porvooseen. Missä tärskyt ja koska? Siis 11.30 lähden liikkeelle. Voit tulla meikäläisen pihaankin parkkiin, selviäisi ilman siirtymiä. Jos laitan txt osoitteen?
siis onko porvoossa nyt 2 letkaa lähdössä? Cahttyyn ja JH3:sen?
siis onko porvoossa nyt 2 letkaa lähdössä? Cahttyyn ja JH3:sen?Eiköhän nämä saada yhteen..:) Itellä huonoimmillaan aikaa vain 13.30 asti. tod näk 14.30 asti. Cahtty mikä sun plan oli? Ajetaanko ensin silviken?
Mielellään yhdistetään, kerrankin saatais seudulle tonniluokkaa metsään pyörimään.
JH3 lausuntojen mukaan Sillvikenin urat on hyvässä ajokunnossa, mulle passaa hyvin, kun itsekin noita kävin tonne survomassa. Mites Bässi, Ahma ja Kärrä?, sopiiko aloittaa tuolta lumisproorien Sillvikenistä, voisi siitä parin kilsan siirtymänä mennä bonuksena vielä tonne sulan maan reiteille jos virtaa riittää?
Etenkin jos noille sulille poluille mieli tekevi, niin ehdottaisin starttipaikaksi elintarvikekiskaa tuossa. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=kiska&srs=EPSG%3A3067&y=6689346&x=422049&lang=fi) Se on noiden kahden alueen välissä ja saapi vaikka lenkin päätteeksi vielä jotain voimajuomaa. JH3 piha on myös hyvä, startti samaan aikaan.
Starttiaikana voisi pitää tota 11:30, niin saadaan JH3 mukaan paremmin.
Mites Kärrä?.
Mä olen niin huonokuntoinen ja polvivaivainen, että olen pysynyt poissa yhteislenkeiltä.
Mutta jos kaveri on kotona ja keli suosii, niin Tolkkisissa saattaa törmätä läskiin kapearengaskuskiin mustissa ryysyissä.. ( luultavasti tunkkaamassa) :)
Etenkin jos noille sulille poluille mieli tekevi, niin ehdottaisin starttipaikaksi elintarvikekiskaa tuossa. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=kiska&srs=EPSG%3A3067&y=6689346&x=422049&lang=fi) Se on noiden kahden alueen välissä ja saapi vaikka lenkin päätteeksi vielä jotain voimajuomaa. JH3 piha on myös hyvä, startti samaan aikaan.
Ehdottaisin lähtöpaikaksi jotain muuta kuin Bay Way kioskia. Omistaja ei tykkää kun parkkeeraa autoja kioskin eteen. Mulla J.F:n kanssa huonoja kokemuksia enemmän kuin kerran...
Olisiko Tolkkisten paloaseman vastapäätä oleva urheilukentän parkkis?
OK, no ei mennä kiusaamaan turhaan jos ei kerran tykkää. Urheilukentän parkkis on varmaan ok. Löytyy tuolta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=autoparkki&srs=EPSG%3A3067&y=6690366&x=421833&lang=fi). Aika huomaamaton parkkis, mutta tulijat tosiaan tunnistaa paikan siitä että tien toisella puolella on paloasema.
Paikka, reitti ja aika sopii hyvin.
11.30, kops. Paloasema, kops.
Alppijaoston puhelinneuvottelussa päätettiin järjestää kimppaliikuntatapahtuma Kokonniemen mäkeen. Joku 2-3h joku ilta tai vkl ip! Mäki sulkee klo 18:00 viikonloppuisin ja klo 21:00 viikolla. Olisko esim ensi vkl jompanakumpana päivänä joskus klo 15-16 eteenpäin mitään?
Otan välineet mukaan siltä varalta, että hängaround-wannabe -jäset hyväksytään mukaan ja että aikataululotossa tulisi täysosuma.:o
En tule paloasemaparkin kautta. "Motitan" teidät jossainpäin silvikeniä.. Olisko legendaarinen laatikko taas kohtauspaikkana 11:50 Vai tuletteko oikeankäden kautta pääuraa pitkin,ja ajan vastaan?
Jep. Sähkötän jos starttiaika poikkeaa jostain syystä merkittävästi. Tullaan laatikolla lyhintä reittiä (oikealle lähtö ja oikaisten). Jollei siinä oikealle lähtevän pääuran alaosalla ole kukaan ajanut vaikka mönkkärillä baanaa, niin siellä on vain yksi mutkitteleva ja syvä spoori. Veikkaan aika pirulliseksi ajaa...
Tolkkisten Steven Spielberg on herännyt ja lyllertää lähtöpaikalle sovitulle paikalle (parkkipaikka). Kelit suosii metsään menijöitä :)
Kiitoksia seurasta ja hyvistä poluista, kesällä uusiksi varmasti.
alun ylämäki, alamäki stelvio tuntuu nyt aika raukeesti jaloissa. Pitää mennä sokeritoppa vuorille reenaa.
Kiitos tosiaan koko remmille. Sillvik on aavistuksen mäkinen kulmakunta, onneksi reitiltä jäi pois suurin osa isoista nousuista :) muuten mulle olis tullut noutaja jo alkumatkasta. Dokumentointi jäi vähän vähiin vaikka taukojakin pidettiin. Yksi salakuva kuitenkin, vaikka onnivanni jääkin vähän ujoksi ;-)
Miken liikkuvan kuvan leikkaussuorituksia odotetellessa...
https://lh3.googleusercontent.com/-Z41IU8yyz9Q/VMN-ArYNCeI/AAAAAAAAWFE/6hp-V78npU0/w485-h862-no/20150124_131117.jpg
Polkukonkelisti
24.01.2015, 18.51
Tänk juu minunkin puolesta vetureille ja koko köörille. Hyvä ja monipuolinen kattaus polkuparhautta! Ja vielä loisto säässä! Ehdottomasti otettava uusiksi joku kerta :)
Hieno reissu ja kiitos vieraille. Itselle taisi tulla aika tarkkaan 3h. Niin kauan kuin pysyttiin metsissä niin kohtuullisesti pysyin 5x fatbiken perässä. Heti jos tuli enemmän lunta niin kyllä tollainen kapea rengas upposi aika pahasti :(.
Tänään kehitin uuden MTB terminkin, OTS - "over the saddle". Siinä alussa kun parkkipaikalta tehtiin lähtöä niin onnistuin liukkaalla jotenkin paikallaan heittämään itseni täysin selälleni maahan niin että kypäräkin kolahti oikein kunnolla. Sillä lailla vielä että taisi pyörä tulla mukana ja kaverin syliin? Jotenkin meni niin nopeasti että en tiedä mitä siinä tapahtui. Oli kyllä kypärä tarpeen.
Stephen Spielberg vetäytyy nyt editointihuoneeseensa... :)
Kiitoksia vaan kaikille mukanaolijoille. Keli oli todella kohdillaan. Varataan ensikerralla enemmän aikaa,niin ehditään kiertää ne kunnon stelviot myös!! ;) Eikä tarttis mennä niin ajokoira meiningillä.. Harmi kun jäi itseltä tolkkislandet puolitiehen.
J.F bongattu myös urheana pyörän selässä kotikonnuillaan!
Kiitokset täältäkin, taattua ikämies laatua. Alku meni ihan kuin Kaffin kanssa aikoinaan....
J.F bongattu myös urheana pyörän selässä kotikonnuillaan!
Jep! Kävin kokeilemassa jos tukkoisesta olosta huolimatta pystyy ajamaan. Iisi reilu 2 h Vessöön hiekkateitä! Missä kohtaa kohdattiin?
Kiitokset täältäkin, taattua ikämies laatua. Alku meni ihan kuin Kaffin kanssa aikoinaan....
Siellä on kiirettä pitänyt?
Jep! Kävin kokeilemassa jos tukkoisesta olosta huolimatta pystyy ajamaan. Iisi reilu 2 h Vessöön hiekkateitä! Missä kohtaa kohdattiin?Muutama satameetriä ennen voolahden risteystä tulit vastaan. Autolla tulin..
Täällä on ollut koko päivä armotonta biletystä... ainakin nipulla 7-vuotiaita :) Illan hiljentyessä hyppäsin rattiin ja kurvailun Kokonniemeen, vuorossa oli perinteisen testihiihto. Ensin 3 kierrosta purkkivoidesuksilla ja sitten vaihdoin liisterisuksiin kolmeksi kierrokseksi, yllätyksekseni purkkivoidesuksi oli selkeesti parempi! Ensimmäisen kerran perinteinen alkoi tuntui kivalta ;) Viimeistelin parinkympin (http://www.movescount.com/moves/move51002215) saunalenkin purkkivoidesuksille.
Siellä on kiirettä pitänyt?Sen siitä saa kun päästää maantiejaoston kotipoluille puikkoihin.. ;)
Maantiejaoston vetämät treenit liikkuvana kuvana:
http://youtu.be/g7Q2qiMehnc
WetWillie
25.01.2015, 09.47
Upeeta materiaalia. Luulin jo parantuneeni, kavala läskipyöräkuume iski taas 😃
kavala läskipyöräkuume iski taas
Suosittelen lämpimästi!
On se Tolkkisten Spiilberki vaan ahkera. Ajattelin ajaa teidän nurkalta tunnin sissän Koddervikenin jäille ja jos hyvältä jäät tuntuu niin ajaa jäitä pitkin Seolle tai Paahtimoon kaakaolle (kröh...minttu)...
Oli kyllä jäät kestävässä kunnossa, aika muhkuraiset tosin, notta läskin rengasjousto tuli ihan tarpeeseen. Ei sinne retkiluistimilla olisi kyllä oikein mieli tehnytkään. Ne muutamat jotka vastaantulivat eivät juuri kehuneet... Pilkkijät loppuivat kävelysillan kohdalle, enkä viitsinyt enää itsekään käydä kokeilemassa ylempänä oliko näin pelkästään huonon otin vuoksi...
Itse kävin runsaan 2h klv lenkin. Hamarin kohdalla näin jonkun pyöräilijän jäällä, varmaan Cahtty?
Taisi olla osuma, kun mäkin näin pyöräilevän punaisen takin vilahtavan talojen takana siinä Hamarin rinteessä ;-) Olin just haastattelemassa paria luistelijaa.
Tänään 3 tuntia S-korpea. Tuli ajettua nopeaa, kapeaa, kovaa, pehmeää, olematonta ja hienoa polkua. Ja ihan vähän tunkattua. Läskillä pärjäsi hyvin, mutta normirenkailla ei kyllä olisi pärjännyt.
Taisi olla osuma, kun mäkin näin pyöräilevän punaisen takin vilahtavan talojen takana siinä Hamarin rinteessä ;-) Olin just haastattelemassa paria luistelijaa.
Bingo! Mun näkemä pyöräilijä todellakin jutteli kahden ihmisen kanssa siinä jäällä :)
Spotify ja Billboard 100 listojen kärkeä nyt tammikuussa. Uusi musiikkivideo:
Mountain biker feat. Avid Elixir...
http://youtu.be/mTS2SepHcd8
WetWillie
25.01.2015, 22.27
Tuttu biisi😃
Spotify ja Billboard 100 listojen kärkeä nyt tammikuussa. Uusi musiikkivideo:
Mountain biker feat. Avid Elixir...
http://youtu.be/mTS2SepHcd8 Taitaa Spielberg olla pikku punaviineissä.. ;)
Taitaa Spielberg olla pikku punaviineissä.. ;)
Nou, oluella toi on tehty :)
Tuli laitettua TahkoMTB-paita tilaukseen. On kuulemma noudettavissa 27.6.
Onpas pitkä toimitusaika!
Otitko buffilla vai ilman?
Pienen pohdiskelun jälkeen päädyin pelkkään paitaan. Ehkä sit seuraavalla kerralla.
Oli hieno keli aamulla! Kokon kakkonen oli erinomaisessa kunnossa, tosin saattaa päivävuorolaisille pehmetä... Kolmonen oli luisteltavissa ilman suksivaurioita, muttei missään nimessä hyvässä kunnossa. Sensijaan mies oli ihan tsippi, liekö vielä flunssan rippeet vai mikä, mutten jaksanut luistella paria hassua kierrosta enempää... :(
Menetetyn Sipoon polut (Kasavuori, Kantarnäs, Ribbingö, Husö) aivan priimakunnossa. Ei tarvetta nastoille, hyvä pito, paikoin lunta, paikoin täysin paljas maa. Toivotaan ettei tulee liikaa räntää huomiseksi.
Cahtty! jos menet punkerolla silvikeniin,niin jätä ajamatta se pohjoisempi suolinja. siellä on latu. kuin myös eteläisellä,mutta siinä baanat risteää niin vähän,että yhteiskäyttö suotavaa... mulla oli selkkaus siellä tänään..
Nyt pitäs ahkerasti ajaa pohjia ennenkuin pakastuu. Vähän kerkesin työmatkalla pohjoispuolta tampata.
Hiihtojaostolle: Kävin eilen illalla 2 viikon lusmuilun jälkeen taas hiihtämässä. Kokoniemessä eteläisempää "2km" lenkkiä 12 kierrosta. Vähän kaipaisi isompaa lenkkiä että ei pää ihan pyörällä. Onko Humla missä kunnossa?
Lumen määrässä on muuten huima ero esim. Porvoon ja Mäntsälän välillä. Porvoossa huomattavasti vähemmän. Ajattelin joku päivä kokeilla Mäntsälän Hirvihaaran latuja. Jollain kokemuksia?
Ajattelin joku päivä kokeilla Mäntsälän Hirvihaaran latuja. Jollain kokemuksia?
Kerran olen käynyt kokeilemassa. Asiasta paremmin tiennyt veteraaniurheilija tiesi kertoa, että ladut on aikanaan (1980-luvun puolivälissä) speksattu Hopeasompa-finaaleja silmälläpitäen, eli ne ovat käytännössä junnutason kilparatoja.
Baanat ovat tyyppiä nousu - 180 asteen käännös - pitkä loiva lasku - 180 asteen käännös - uusi nousu. Kun kokeilupäiväksi sattui vielä paljon uutta pehmeää pakkaslunta, niin raskaus oli taattu.
Talven ensimmäinen kerta Humlan laduilla. Ei ne missään unelmakunnossa ole mutta ei kuitenkaan hiekkaa ollut. Risuja ja muuta likaa jonkin verran. Kyllä toi Kokonniemen pyörimisen voittaa.
WetWillie
06.02.2015, 21.39
Korkkasin myös Humlan tänään, hiihdettävässä kunnossa, sekä vapaa että pertsa.
Eli jos huomisaamulenkille on lähdössä niin Humlaan kannattaa suunnata? Onko ykkössuksien mentävä kunto vai kannattaako ottaa huonommat kapulat alle? Entä uskaltaako Joonaanmäkeä vielä kiertää?
http://keskustelu.suomi24.fi/t/12901419
Käy J.F ihan rohkeasti vaan kaupassa ja liity mukaan keskusteluun... :D
http://www.prisma.fi/fi/prisma/lasten-suksisetti-110-cm
Eli jos huomisaamulenkille on lähdössä niin Humlaan kannattaa suunnata? Onko ykkössuksien mentävä kunto vai kannattaako ottaa huonommat kapulat alle? Entä uskaltaako Joonaanmäkeä vielä kiertää?
Kakkosilla menisin.
http://www.prisma.fi/fi/prisma/lasten-suksisetti-110-cm
Jep, 26" sukset. Tulkaa nyt hyvät miehet metsään ajamaan. Alkaa huolestuttamaan teidän mielenterveys.
Fluorivoiteita, anyone?
Fluoripulverit on vielä kokonaan kokeilematta...
Vaimolla ohjelma koko viikonloppu joten koiran lenkkeillyt jää mun kontolle. Voi olle ettei pyörän selkään kerkeä/jaksa. Suksista puhumattakaan! ;)
Vaimolla ohjelma koko viikonloppu joten koiran lenkkeillyt jää mun kontolle. Voi olle ettei pyörän selkään kerkeä/jaksa. Suksista puhumattakaan! ;)
Miksi tyytyä vain toiseen kun voi saada kummatkin... :D
http://www.luonnossa.org/Metsastyskoirat/Koirahiihto/koirahiihto.html
J.F kannattaisi kyllä kokeilla tuota hiihtoa, sulla on nuo Humlan ladutkin ihan takapihalla. Varuste.net:issä olisi asiallista pitopohjasuksea edullisesti https://varuste.net/Madshus+Ultrasonic+Classic+Zero?_tu=37997
Tosta koirahiihdosta olen tainnut lukea tällä foorumilla.
J.F kannattaisi kyllä kokeilla tuota hiihtoa, sulla on nuo Humlan ladutkin ihan takapihalla. Varuste.net:issä olisi asiallista pitopohjasuksea edullisesti https://varuste.net/Madshus+Ultrasonic+Classic+Zero?_tu=37997
Halvalla lähtee.. toisaalta mun rottefellat ja niihin sopivat monot ei taida toimia noitten kanssa :)
Kun kerran Humlan liukkaille pääsin olihan se pakko kokeilla molempia, ykköstä ja kakkosta. Miken suositusten perusteella läksin kuitenkin varmuuden vuoksi aamukierrokselle liikkeelle kakkosilla, kiersin Humla + takahumlan (joku 12,5km), latu tai oikeastaan latupohja oli kokonaisuudessaan vähintäänkin riittävän paksun lumikerroksen peittämä, ei tosin mikään kisalatu... Meno tuntui kuitenkin raskaalta, joten luistelin autolle ja vaihdoin alle ykköset, joilla otin päälle yhdin sakkovarvin. Ja kyllä on vehkeillä väliä! Eli viimeinen 7km paremmilla suksilla ja perusfluorivoiteilla kulki kevyemmin kuin yksikään kilometri aikaisemmin kakkossuksilla!
Hienoa oli luistella Humlaa 19km aamuauringonpaisteessa! Huomenna iltapäivästä/alku illasta, jos ei junioreilla myllertävä vatsatauti iske niin, yritän käydä ulkoiluttamassa Humlassa myös pertsasuksia :rolleyes:
Mulla näyttää olevan joku ihme tarve pestä tavaroita. Vähän aikaa sitten kävi känny pesukoneessa ja eilen sitten sykevyö... On se ihme kun mikään ei nykyään kestä. Kummankin kun avasi niin vettä tuli vaan ulos... :)
Missä kunnossa oli takahumla? Eilinen Humlakiertäminen (25km) toi kyllä itselle uutta puhtia hiihtämiseen. Toi Kokonniemen pyöriminen ympyrää ei oikein kolahda. Vielä kun tulisi vähän lisää lunta ja pääsisi Holkeniin tai jopa Epooseen niin kyllä kelpaisi :)
Kyllä siellä oli joku lähtenyt jo yrittämään Holkenin suuntaan, mutta paluu reittiä ei vielä näkynyt...
Tuli koeponnistettua aamusella myös ensi kesän koitoksia varten hankittu uusi juomareppu. Vaikuttaa (http://www.salomon.com/fi/product/s-lab-adv-skin-hydro-5-set.html) toimivalta kapiktukselta ainakin hiihdossa ja uskon, että tuosta saa hyvä seuralaisen poluille, niin fillaroidessa kuin juostessakin!
Huomenna iltapäivästä/alku illasta, jos ei junioreilla myllertävä vatsatauti iske niin, yritän käydä ulkoiluttamassa Humlassa myös pertsasuksia :rolleyes:
Huomiseksi luvassa aikamoista vauhtikeliä nyt kun illalla keli pakastuu. Yritän itsekin huomenna pyörimään Humlaan. Voi olla iltapäivällä jopa aurinkoa :).
Kaupasta kannettu isolla rahalla uusi sykevyö. Nyt täytyy vielä yrittää naittaa se Garminin kanssa. Jotenkin tuntuu että mun kiintiö näiden sykevyöongelmien kanssa voisi olla nyt täynnä...
Huomiseksi luvassa aikamoista vauhtikeliä nyt kun illalla keli pakastuu. Yritän itsekin huomenna pyörimään Humlaan. Voi olla iltapäivällä jopa aurinkoa :).
Kaupasta kannettu isolla rahalla uusi sykevyö. Nyt täytyy vielä yrittää naittaa se Garminin kanssa. Jotenkin tuntuu että mun kiintiö näiden sykevyöongelmien kanssa voisi olla nyt täynnä...
Sijoittaisit vaan suosiolla suomalaiseen Polar (http://www.polar.com/fi/tuotteet/paranna_suorituskykyasi/juoksu_multisport/V800) tai Suunto (http://www.suunto.com/en-US/Products/Sports-Watches/Suunto-Ambit3-Peak/Suunto-Ambit3-Peak-Black/) ja unohtaisit noi ameriikan murheet... ;)
Voin laittaa viestiä kun lähden liikkeelle huomenna.
Eikös se ollut nimenomaan polarin vyö joka Mikellä on (oli)?
Sijoittaisit vaan suosiolla suomalaiseen Polar (http://www.polar.com/fi/tuotteet/paranna_suorituskykyasi/juoksu_multisport/V800) tai Suunto (http://www.suunto.com/en-US/Products/Sports-Watches/Suunto-Ambit3-Peak/Suunto-Ambit3-Peak-Black/) ja unohtaisit noi ameriikan murheet... ;)
Voin laittaa viestiä kun lähden liikkeelle huomenna.
Eikös se ollut nimenomaan polarin vyö joka Mikellä on (oli)?
Alkuperäinen joka lopetti toimintansa jo vuosia sitten oli Garminin oma, ensimmäinen kankainen versio. Sen jälkeen olen käyttänyt Tacx:in omaa (tuli mun trainerin mukana) joka toimi kohtuullisesti viime kesään asti. Sekin kuoli nyt kokonaan pienessä "pesussa" eilen. Nyt käytössä tänään ostettu Garminin toisen sukupolven kankainen vyö. Kokeilin sitä tänään päivällä tunnin traineroinnissa. Hyvin toimi. Ja itseni yllätykseksi trainerointi tuntui jopa ihan mukavalta..? :)
En tiedä vaikka noi A.B:n mainostamat merkit olisi parempiakin mutta parempi pysyä yhdessä merkissä. Mun mielestä pyöräkäyttöön ei Garminin 800:lle ole kilpailijaa. Iso näyttö ja jopa kartat. Tämän takia olen katsonut myös juuri Garminin "käsikelloja" muuhun kuin pyöräkäyttöön. Fenix3 on aika namu.
Mistä hait tuon uuden kankaisen version? Pitäis varmaan itsekin, kun tuo vanha alkaa taas oikuttelemaan.
Mistä hait tuon uuden kankaisen version? Pitäis varmaan itsekin, kun tuo vanha alkaa taas oikuttelemaan.
Porvoon kikantti. 60 euroa... :(
Oho. Olipahan ilkeä hinta.
Ootkos ratikka patterit vaihtanut? Mun kun rupesi ryppyilemään niin se auttoi!
Oho. Olipahan ilkeä hinta.
Kyllä, mutta näytti olevan joka paikassa lähes sama.
Tolla hintaa saa kyllä näyttää mulle vähän alempia sykkeitä kuin todellisuus... :D
WetWillie
07.02.2015, 23.13
Meni ohi tämä ilmo, anyway hyvässä hiihdettävässä kunnossa oli molemmille tyyleille, pertsalatu liippaantunut aika jäiseksi, lykin vapaan suksilla tasatyöntöä, vapaantyylin "latu" paikkapaikoin tamppaamatta, Humlan majaa lähestyttäessä aikamoista kumpua oli latupohja. Puhdas kylläkin risuista ja hiekasta, ykkös suksilla olin 😃
Ootkos ratikka patterit vaihtanut? Mun kun rupesi ryppyilemään niin se auttoi!
Joo vaihdoin tänään ja syke pätkii silti reilusti. Tämä on se muovinen vanhanmallinen vielä, joka on toiminut moitteetta tähän asti. Nuo vanhanmalliset kangasvyöt kestää kuukauden.
Kiinnostaako ketään tulla n 2 h kävelylle? Ajattelin lähteä Suiston kentältä ja kävelylle Sikosaari ja takas! Mukana siis dogi ja minä! :)
^Olisi voinut kiinnostaakin. Lähden itse juuri Humlaa kiertämään. Toivottavasti ei tuuli kaada kumoon...?
Onnea Humlan kiertoon. :)
Olipa tuskasta Humlassa. Väkisin väänsin 6 kierrosta ja sitten takaisin autolle. Luistimet olisi ollut paremmat välineet. Luistelulatu aivan jäässä ja kova tuuli pudottanut ladulle todella paljon roskaa. Ei taida olla Humlaan asiaa jos ei tule lisää lunta?
Itse vedin kahdet lipat Svinökierroksella. Oli sielläkin nimittäin melko liukasta. :)
Ei uskoisi samaksi laduksi mitä eilen hiihdin... Laina-myrsky oli tehnyt kurjaa jälkeä Humlassa! Eilen ladut olivat melkein täysin puhtaat ja tänään ei enää :( Taitaa olla Mike oikeassa, ilman lisälunta Humla on tältä talvelta nähty :seko:
Ilma oli kerta kaikkiaan upea, mutta latu ei... väänsin minäkin sitten reilut pari tuntia perinteisellä.
Eilen ladut olivat melkein täysin puhtaat ja tänään ei enää :( Taitaa olla Mike oikeassa, ilman lisälunta Humla on tältä talvelta nähty :seko:
Täytyy todella toivoa että ei näin käy. Humlan kierrokset sai ainakin omaan hiihtämiseen lisäpuhtia.
^ sanos muuta! Humlassa on ollut tänään hyvä ikämies miehitys, kun mä menin hiihtämään kahden aikaa ja kun lähdin tuli laduille seuraava ikämies. Ehdin ohjeistaa Munkinkallion ikämiestä vaihtamaan alle kakkossukset, ettei mene turhaan parhaiden suksien pohajt pilalle....
MUOKS: Oikolukua
^ Luin ensin että "Ikämiehet on ollut humalassa..." :D
^ Luultavasti useampi ikämies on ollut pienessä sievässä tänäkin viikonloppuna kuin Humlassa hiihtämässä ;)
Kiinnostaako ketään tulla n 2 h kävelylle? Ajattelin lähteä Suiston kentältä ja kävelylle Sikosaari ja takas! Mukana siis dogi ja minä! :)
Mäkin oon nyt aloittanut tuollaiset hyötyliikuntatuokio J.Fn tapaan, tänä viikonloppuna tamppailin pariin otteeseen polkuja tuossa Kevarin lähimetsissä koiruudet kanssa... Mietin aamusella kun kahlasin umpihangessa, että tähän taitaa tulla polku ensi kesänä... ;)
Hei kaikki!
Osaisiko joku teistä sanoa missä päin porvoota löytyisi parhaat DH /endurotyyppiset pätkät ajoa/harjoittelua varten? Olisi tarkoitus mennä ensi kesänä mukaan ajamaan SM-endurosarjaan ja harjoittelu jää hyvin vähälle kun en oikein porvoon alueita vielä tunne (muutettu viime syksynä porvooseen).
Pari kertaa olen käynyt polkemassa kokonniemen mäelle kiertäen oikealtapäin alhaalta katsottuna. Sieltä on ihan hyvä laskea alas polkuja, mutta jää hieman lyhyeksi. Tai sitten en vain löydä niitä pidempiä joita siellä mahdollisesti on. Myös Linnamäellä olen kerran käynyt, mutta ei oikein tullut mitään kun oli peilijäätä siellä täällä. Sitten on vielä Sikosaaren luontopolku, mutta sekin oli vielä niin luminen että oma pyöräni upposi vähän turhan paljon. Ehkä keväämällä sitten.
Asun kevarissa, Humlan lenkkiä olen joskus käynyt juosten, mutta en pyörällä. Löytyiskö sieltäpäin jotain etsimääni?
terveisin,
Mikael
Terve mikk3,
Jos alamäkipainotteista enskaa haluaa ajaa niin varmaan tuo Kokonniemen nyppylä tarjoaa parhaat puitteet. Lähinnä siellä takana eli laskettelurinteestä poispäin toiseen suuntan. Lisää pituutta voi olla vaikea löytää.
Jos ei painovoimaenskaa hae niin löytyy aika paljon enskatyyppistä polkua pitkin ja poikin Porvoota. Brusas, Teissala, Veckjärvi, Tolkkislandet jne...
Tuolla kokonniemessä on hieman haastavampi pikkupätkä joka kulkee kahden rinteen välisessä metsikössä. Lopun hyppyrit eivät olleet ajokunnossa viime kesänä.
Aika lyhkäsiä nuo kaikki on Porvoossa.
Jiiäffän listaan voi lisätä Silvikkenin kiekan.
Mikk3
Eiköhän tästä porukasta löydy joku näyttämään sulle parhaat paikat kunhan lumet sulaa. Viime vuoden endurosarjassa ollut mukana myös muita Porvoolaisia.
Tuolla kokonniemessä on hieman haastavampi pikkupätkä joka kulkee kahden rinteen välisessä metsikössä.
Juu tuon olen pari kertaa laskenut, ihan kiva on. Se vaan jää siihen kertaan tai kahteen kun pitää tunkkaa se jyrkkä mäki ylös :)
Eiköhän tästä porukasta löydy joku näyttämään sulle parhaat paikat kunhan lumet sulaa. Viime vuoden endurosarjassa ollut mukana myös muita Porvoolaisia.
Hieno homma, täytyy lyöttäytyä yhteislenkeille mukaan joku kerta!
WetWillie
11.02.2015, 16.13
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/02/11/800039c110ca120e648eb14eec89d674.jpg
Kevättä odotellessa, caveman mountainbikers 😃
Jee. Toi tossa keskellä on mielestäni aika hyvännäköinen!
WetWillie
11.02.2015, 20.55
Vetää vertoja kuvaajalle 😉
^ Neanderdaaleilla nykyaikaiset kulkupelit...
Cahtty! jos menet punkerolla silvikeniin,niin jätä ajamatta se pohjoisempi suolinja. siellä on latu. kuin myös eteläisellä,mutta siinä baanat risteää niin vähän,että yhteiskäyttö suotavaa... Täytyypä välttää jos tulee tuplauraa vastaan. Vähän on hiljaista pidellyt ajojen suhteen kun jopo oli vähän pajalla ja kaikennäköisiä rokkiristeilyjä, mutta vkl kävin käväisin kokeilemassa Tolkkislandetia ja vieläkin siellä on rantabaanat hyvässä ajokunnossa, mutta heti kun lunta oli enempi niin kyllä tuli mieleen päivittää peli maxiläski luokkaan. Melkein jaksoi kantaa lumen päällä ton semiläskin, muttei ihan... Ja Sillvikenissä koitin pienen lisälenkin, mutta se oli aika tuskaa koko pätkä, poislukien koiraurat.
Kädenojennuksena hiihtojaokselle täytyy se alkaa taas polkemaan noita uria auki, ei sitä uutta lunta muuten ala satamaan...
Oli Sillvikin metsässä ulkoilijat tampanneet loistavan polun pääuraa pitkin. Varsin vauhdikkaassa kunnossa. Tosin siltä ei paljon passannut pudota pois läskilläkään. Sivu-urat sitten täysin tukossa :-(
Kantaiskohan se yöllinen/huominen pakastuminen leveetä kumia lumen päällä...? Jos niin käypi, niin saattaa viihtyä usevamman tunnin pyörimässä...
Oli Sillvikin metsässä ulkoilijat tampanneet loistavan polun pääuraa pitkin. Varsin vauhdikkaassa kunnossa. Tosin siltä ei paljon passannut pudota pois läskilläkään. Sivu-urat sitten täysin tukossa :-(
Kantaiskohan se yöllinen/huominen pakastuminen leveetä kumia lumen päällä...? Jos niin käypi, niin saattaa viihtyä usevamman tunnin pyörimässä...Aamulla vois keli olla aika jees... ite ollut viikon ebolassa tms.. tänään kävin vähän kävelyllä silvikenissä. linjasin uusia väyliä. huomenna vois kevyttä läskeilyä,tai sitten husgvarnailua..
Itä-Sillvikin läskipyöräreitistöhoitoyhdistyksen kuusijalkaisesti suorittaman maastotiedustelun tulos ei vakuuttava hankikannon osalta. Selvästikin tulos täytyy käydä tarkistamassa lajinomaisilla välineillä. Hyvin oli jäätynyt pinta, mutta sellaista karkeaa joka ei ihan kunnolla kanna. Ainakaan kengillä kävellä.
Suo ja pellot kantaa. Metsässä ei ihan. Liukasta ei ole. Reilun tunnin kävin aamusta koestamassa.
Kävin siellä teidän jäälläkin ja viereisillä pelloilla pyörimässä. Aivan mahtavaa. Hieno pikataival ura siellä :-)
Metsän sisällä joo vähän pettävämpää. Nyt tankkauksen jälkeen jatkamaan tarkistamassa loput metsän soista.
Kun ei hiihdä eikä ole läskipyörää niin ei oikein kehtaa tänne enää kirjoitella.
Joka tapauksessa ryhmä epämuodikkaat kävivät tänään ajamassa reilu 3h polkuja. Oli aivan mahtavassa kunnossa Sikosaaren, Kevarin, Veckarin ja Lintsin ym polut. Ei mulla muuta.. :)
Joku tuli kahdestaan sikosaaresta poispäin tänään iltapäivällä. ITE olin laskulla liikenteessä. Alko vähän alussa pelottaa, sen verran jäistä oli. Yllättävän hyvin kuitenkin pito riitti jäästä huolimatta... Upee keli oli ajella
Meitä oli 3. Niko Mike ja mää! Sikosaari oli ajettu about klo 12:00..
Laskulla siis läskillä ... Ei se oli joskus kahden paikkeilla kun olin siellä suunnassa. Hyvin kanto myös hanki. Oli kiva vetää niitä kokonniemen mäkiäkin... Parikymppiä tuli hurruutettua...
Tarkoitus mennä tänään taas joku eilisen kaltainen. About parin tunnin päästä lähtö jos jotain sattuu kiinnostamaan.
^ Toivottavasti oli edes vastatuuli muuten olen ihan rikki? Nimimerkki "toimistossa ei aurinko paista" :)
Joo. Oli tosi ikävä sää ja kauhee vastatuuli koko ajan metsässäkin! :)
Täällä ollaan vielä vähän lenssussa. Pioneeritöitä tuli vähän silvikenissä tehtyä. Taas olis lisää väylää. Pitäis vaan käydä pöörällä koittamassa kuin ne menee.. Kävellen vähän vaikeita arvioida kuinka se miken "flow" niissä pysyy päällä.
Mullakin pientä lenssua ollut päällä taas/vielä. Mutta varovaisesti kun menee niin tuntuu ihan hyvältä. Jos hengästyy enemmän niin rupee heti yskimään...
Huomenna olisi vielä pikkupakkasta joten polut varmaan hienossa kunnossa. Keskiviikkosta ereenpäin voi ruveta pehmenemään. Huomennakin pitäisi siis mennä metsään...
Mene vaan... :(
Ehkäpä pitää mennä!
Ehkäpä pitää mennä!
Onneksi siellä on noin aurinkoista niin sulla ainakin häikäisee jos vaikka tänään ei olisikaan sitä vastatuulta... :D
T. Toimistorotta
Menen kuitenkin vain kävellen tänään! :)
Sorry OT, mutta sattuisko kellään olemaan ylimääräistä 26" maasturin slicksiä? ...trainerikäyttöön...
Sorry OT, mutta sattuisko kellään olemaan ylimääräistä 26" maasturin slicksiä? ...trainerikäyttöön...
Tosimies litkuttaa tuon ja ajaa sillä tahkonkin. Sirkuspyörään edullisesti:http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-varaosat/pyoran-renkaat/kesarenkaat/tacx-harjoitusrenkaat-26-maastopyoraan/p/1059351_1_style
(http://www.xxl.fi/pyoraily/pyoran-varaosat/pyoran-renkaat/kesarenkaat/tacx-harjoitusrenkaat-26-maastopyoraan/p/1059351_1_style)
Voi pojat että oli hieno päivä ajella tuolla lumipoluilla! Aurinkoa ja lämmintä mutta polut vielä loistokunnossa! Uusia polkuja jotka löysin tänään koiralenkillä plus tuttutuja ja turvallisia Veckarissa! Polkuja pitkin pääsee Veckarista Humlaan johtavalle tielle.
Tais nenänpää vähän palaa!
Uusia polkuja jotka löysin tänään koiralenkillä plus tuttutuja ja turvallisia Veckarissa! Polkuja pitkin pääsee Veckarista Humlaan johtavalle tielle.
Olisiko JF:llä jotain seurantaa lenkistä? Voisin itsekin käydä etsimässä noita polkuja.
Terve vakio,
Tuossa kävelylenkk (http://app.endomondo.com/workouts/473884734/3553299)i. 5-6 km puolivälissä voi valita vasemman polun, kuten tuossa seurannassa, tai sitten oikealle ylös nousevan kuten tässä seurannassa (http://app.endomondo.com/workouts/473992843/3553299) . Jos valitset vasemman vaihtoehdon pääset pellolle jossa tampattua polkua myös eteläänpäin. Muutenhan tuo on sama polku jota kesäisin tulee myös ajettua ja jossa pari rakennettua "siltaa". Noi pellonylitykset voivat kyllä olla pikkasen sohjoisempia jo nyt...
Kiitos JF. Pitääpä käydä tutkimassa. Itse kun näitä reittejä etsii, niin jää suuri osa löytymättä. Mutta kai mä jossain vaiheessa jollekin yhteislenkillekin ehdin mukaan.
Messiin vaan. Löytää sitten paremmin itsekin polkuja kun saa jonkinlaisen yleiskuvan.
Tänään alkoi maantiekausi. 3h sinkulalla 150 keskisykkeellä ja tuli äitiä ikävä vastatuulessa ja ylämäissä! Ens kerralla vaihteet mukaan tai ainakin kevyempi välitys!
Täytyykin katsoa josko uskaltautuis ensi viikolla jopa kevyesti pyöräilee kun tää talviloma jatkuuOn ollt keuhkokuume niin kunto ei ole riittänyt paljon muuhun kun sohvalla löhöilyyn :(
Meikäläisellä nää vakio selitykset/tekosyyt vaan jatkuu... Viime viikko meni Wienissä ja perjantaina startattiin pitkäksi viikonlopuksi vaimon kanssa Berliiniin. Tänään yritin vähän liikkua ja vähään se jäikin ei vaan jaksanut eli tunti luistelua Kokonniemen laduilla... Joskos sitä viikonloppu uskaltautuisi satulaankin :rolleyes:
Tarkoitus kyllä ajaa viikonloppuna ellei liikaa palauttele tänään! ;)
Ainakaan mulla noi saksalaiset palautusjuomat ja -ruoat eivät toimineet toivotulla tavalla... :p
Eiköhän jotain ajeluja keksitä viikonlopuksi..
Jotain porukkalenkuraa tänään?
Jotain porukkalenkuraa tänään?
Jos et muuta keksi,niin 15:30 lähtee mustijoelta pk juna Sipoon suuntaan. Päätyy 18:30 kilpilahteen josta omatoiminen kotiutuminen.
Kuulostaa hyvältä, mutta ei oikein sovi aikatauluun. Parin tunnin sisällä oli tarkoitus lähteä. Samalla IceSpiker:eiden sisäänajo...[emoji6]
Minä just sovin vaimon kanssa että mennään yhdessä koiralenkille kunhan tästä päästään liikkeelle. Jos jotain ajan niin jää iltapäiväksi.
Jää kyllä fillaroinnit multa väliin tänään. Ei jaksa!
Ei tule fillaroinnista vielä mitään mutta kävin kävelee/kipeilee näitä kotimetsän kallioita...henkeen otti vaikka oli vaan muutama kilsa.Mutta kai keuhkot tarvii vielä palautusta.Nämä polut ei sovi maastopyöräilyyn.
Kuvia (https://plus.google.com/u/0/photos/115098222954895991301/albums/6118294941440566049)
Seuranta (http://www.movescount.com/moves/move53532020)
Mä täällä vielä arvon lajia, ajatus olis startata noin viiden kieppeillä... Hiihto ja juoksu vahvimmat vaihtoehdot. Perinteistä hiihtoa eniten mietin, mutta tuo vesi/lumisade ei lupaa vaan hyviä, tai edes kohtalaisia, latuolosuhteita...
Juoksuun (http://www.movescount.com/moves/move53546080) mä sitten kallistuin, on se vaan niin raskasta mutta rentouttavaa... ainakin nyt kun palautuspunkku on avattu :p
Sehän on yleensä se lenkin paras osuus! :)
Kyllä mä nautin myös palautuskaljasta ja palautusviskistä :p
Ei oikein toi ulkoliikunta kiinnostanut joten suuntasin uimahalliin. Vähän laiska olo joten uin vaan "puolimatkan". Naapuriradalta bongattu mve.
:D itsellä ei oikein tuo tiukka palautusjuoma oikein enää toimi...
Ookko sää ylikunnossa vai?
Onkos Miken puolimatka 2km vai enemmän?
Huomenna on muuten vähän mälsä sää! Tuulee kunnolla ja vettä tulee enkä edes omista Speedoja!
Ookko sää ylikunnossa vai?
Ei pelkoa! :)
Hmm... mikäs pyöräilijä sä oikein oot kun ei oo läskiä, suksia eikä speedoja?!
Mä kun en tosta oikeaoppisesta treenaamisesta mitään tiedä niin pitäisikö vaan matkia täältä palstan guruilta ja avata palautumisjuoma?
Mä kun en tosta oikeaoppisesta treenaamisesta mitään tiedä niin pitäisikö vaan matkia täältä palstan guruilta ja avata palautumisjuoma?
Kokeile joskus! Ihan toimiva! ;)
Guruja ei kannata uskoa, en mäkään usko... mutta palatusjuoma kyllä kannataa avata :p
Onkos Miken puolimatka 2km vai enemmän?
Joo, 2km. Vähän puolittaiseksi jäi treenit. Siirryin loppuajaksi katsomaan pojan voltteja hyppyaltaaseen.
Läski = https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/474x/36/c1/1a/36c11aeaaf6e982e5f5b3e2ce97e6862.jpg
Mä olen muutaman läskipyöräilijän kanssa ollut lenkillä mutta ei ne kyllä tolta näyttänyt?????
Onkohan ne ollut jotain huijareita?
Joo'o, mutta on ne hiihtäjätyttöihin verrattuna paljon "epäurheilijamaisempia" ;)
http://is12.snstatic.fi/img/978/1288440780355.jpg
vaikka tuskin niillä sunkaan läskikavereilla tuollaista habaa on... :cool:
Mä olen muutaman läskipyöräilijän kanssa ollut lenkillä mutta ei ne kyllä tolta näyttänyt?????
Onkohan ne ollut jotain huijareita?
Voin laittaa mikroshortsit ja valkoisen tpaidan seuraavalle tour de silvikenille,jos se olis siitä vaan kiinni??
Miten tää läskihomma nyt menee? Niinku saako läskit ajaa läskillä?
Tunnustan että reissussa tuli hiplattua läskipyörää mutta en tiiä onko valtuuksia sellasella ajaa kun on itekin niinku vähä läski :o
Voin laittaa mikroshortsit ja valkoisen tpaidan seuraavalle tour de silvikenille,jos se olis siitä vaan kiinni??
Joku sanoi että tuolla metsissä saa pelätä villisikoja mutta kyllä mä lujempaa karkuun lähden jos JH3 vilahtaa mikroshortseissa... :D
Toisaalta näyttäähän ne succikset ulkopuolisten silmissä varmaan about samaa sarjaa olevilta kuin noi microt! ;)
Jonkun on aika nostaa kissa pöydälle! :)
Tänään kävinkin sitten vuoden kolmannella fillari lenkillä...rankkaa on :)
Ei näy Endomondossa! Ei seurantaa, ei lenkkiä!
Se oli niin mitätön lenkki ettei ollut endomondo päällä,mutta tää oli Suunto (http://www.movescount.com/moves/move53749259)
Ajattelin vaan kun olet Endomondon kilometrihaasteessa mukana! ;)
Joo en oikein tiedä miten sinne joutunut,varmaan vahingossa tullut tehtyä :)
Ajoa viikonloppuna? Tämä lähtee molempina, ilman nastoja, maastoon, aikataulut auki, parituntisia. Anyone?
Tolkkisten nurkilla la iltapäivästä parituntista tarkoitus. Pitää vaan käydä päivällä kaksipyöräistä, hurleytä tosin, ulkoiluttamassa Hamarin saaristoajoissa. Ihan vain yleisönä tällä erää. Sipoon suunnille ei kyllä ehdi nyt ampaisemaan.
Varmaan jotain pientä lenkkiä iltapäivästä. Todennäköisesti jotain kelvejä ympäri, ei taida polut olla kunnossa? Varmaan ilman nastoja pärjää?
^ olis pärjännyt hyvin ilman nastoja, vasta kevaripyörätiesuoralla oli hetkittäin lunta ja jäätä.
Noh, mä kävin jokatapauksessa puuskuttamassa raskaan Nasta-CC-lenkin (http://www.movescount.com/moves/move54189288)... :p
Itse kävin vähän metsän puolella ja loput kelviä. Mäkäräisellä olin liikkeellä ja ilman nastoja. Sanoisin että kyllä poluilla (se mikä niistä on jäljellä) tarvii vielä nastat. Vähän oli jännät paikat kun Telegrafilta tulin alas... Kelvit täynnä hiekkaa mutta ei tarvitse nastoja. Oli jopa GoPro mukana joten polkujen kunnosta on kuvamateriaalia jos vaan jaksan ladata koneelle.
Alottelia-14
28.02.2015, 21.50
Onkos kukaan kierrellyt Kulloon koulun (vai mikä sivistyskeskus nykyään olikaan) lähistöllä jotain hyviä mettälenkkejä? Tai yleensä tuossa Porvoon ja Söderkullan välissä?
Onkos kukaan kierrellyt Kulloon koulun (vai mikä sivistyskeskus nykyään olikaan) lähistöllä jotain hyviä mettälenkkejä? Tai yleensä tuossa Porvoon ja Söderkullan välissä?
Itse en Kulloon länsipuolella ole ajellut mutta tässä pari hyvää paikkaa Kulloosta itään.
https://connect.garmin.com/activity/603263502
Toi Kulloon "kierros" on kuulemma ajettu metsäkoneella pilalle... :(
Sanoisin että kyllä poluilla (se mikä niistä on jäljellä) tarvii vielä nastat.
Itäinen metropoli melkein kesäkunnossa, nastoilla ei olisi tehnyt mitään. Parissa avoimessa pohjoisrinteessä sohjoa tunkattavaksi asti, muuten todella herkullista. En tosin käynyt S-korvessa saakka.
Joku läski (siis pyörä) bongattu lenkillä sikosaarentieltä rantakadulle kääntyessä. Taisi olla vielä Bluto keulassa.
Alottelia-14
01.03.2015, 21.49
Itse en Kulloon länsipuolella ole ajellut mutta tässä pari hyvää paikkaa Kulloosta itään.
Kiitokset tuosta, ihan mukava reissu tuli pyörittyä tuollapäin. :)
Mikäs tuo Kulloon kierros on? Yritin guuglailla, mutta löytyi vain jotain maksullisia motocross-reittejä.
Mike viittaa sillä tossa trailissa läntisimpään lenkkiin. Siinä isolla osalla noista metsäosuuksista on käynyt viime syksynä metsäkone sotkemassa upean polun. Ajettavissa se vielä on (kaiketi), mutta ainakin jossain välissä karsintarisukkoa oli aika paljon reitillä.
Oli jopa GoPro mukana joten polkujen kunnosta on kuvamateriaalia jos vaan jaksan ladata koneelle.
Siinä kuvamateriaalia.
http://youtu.be/lpbPk_zudiU
Kyllä tuolla olisi muutamissa kohdissa ollut nastat paikallaan.
Itäinen metropoli melkein kesäkunnossa, nastoilla ei olisi tehnyt mitään. Parissa avoimessa pohjoisrinteessä sohjoa tunkattavaksi asti, muuten todella herkullista. En tosin käynyt S-korvessa saakka.
Kävitkö siis siellä Landbon itäpuolella? Pitäs löytää nyt sellanen paikka missä pääsis kapeerenkaisellakin kivasti eteenpäin.
Korsossa ainakin vkl oli välillä pehmeetä pöperöä jossa läski oli hyvä.
Kävitkö siis siellä Landbon itäpuolella? Pitäs löytää nyt sellanen paikka missä pääsis kapeerenkaisellakin kivasti eteenpäin.
Korsossa ainakin vkl oli välillä pehmeetä pöperöä jossa läski oli hyvä.
Kasavuori- Ribbingö- Husö. Talosaarentien risteyksessä parkkis, voin lähteä aborginaaliksi. Jos et ole aieemin käynyt niin lämpimästi suosittelen, juuri sellaista polkua josta uskon sun tykkäävän. Parituntia menee helposti, siirtymiä ei juuri ole. Kyllä tuollakin pöperöä jossain oli, mutta hyvin vähän.
Ok, huvittaako tänään lähteä osittain lamppujen valossa tai kokonaankin käy, voisin päästä lähtemään 1.5h aikasintaan.
edit.. Tai kattellaanko kuivempaa päivää kuitenkin.
Tämän viikon arki-illat käytännössä buukattu täyteen. Ti kuitenkin ehkä, pe-su ajoaikaa löytynee hyvin. Ilmoittele.
Alottelia-14
02.03.2015, 20.24
Onpas erikoista. Tuosta kun reitti kääntyy Åminsbyntieltä etelään/mettään, niin nostelin siitä eilen kolme semmosta jalan paksusta polun poikki olevaa puuta sivuun. Tänään kun kävin, niin joku oli kääntänyt yhden niistä takaisin polun päälle.
Semmosta pienempää oksaa oli reilumminkin, mut niistä ajelin vaan yli. Enemmän haittaa se kovaks pakkautunu jääkerros, missä ajelu ilman nastoja menee lähinnä tasapainoiluks. :)
Onpas erikoista. Tuosta kun reitti kääntyy Åminsbyntieltä etelään/mettään, niin nostelin siitä eilen kolme semmosta jalan paksusta polun poikki olevaa puuta sivuun. Tänään kun kävin, niin joku oli kääntänyt yhden niistä takaisin polun päälle.
Semmosta pienempää oksaa oli reilumminkin, mut niistä ajelin vaan yli. Enemmän haittaa se kovaks pakkautunu jääkerros, missä ajelu ilman nastoja menee lähinnä tasapainoiluks. :)
Toivottavasti vain yritetty estää jotain mopojengejä ajamasta tonne polulle? Harmi jos yhtä Porvoon ykkösmestaa ryhdytään sabotoimaan... :(
Keravan kolleja on tulossa syvään itään sunnuntaina. Startti Talosaarentien parkkikselta 10.30 ja reilu parituntinen tarkoitus ajaa. Saa tulla mukaan, läskillä tai ilman.
Keravan kolleja on tulossa syvään itään sunnuntaina. Startti Talosaarentien parkkikselta 10.30 ja reilu parituntinen tarkoitus ajaa. Saa tulla mukaan, läskillä tai ilman.
Tulen jos ei vaimolla ole taas jotain per***een tärkeetä.
Korjataan ettei pojat vedä pataan: Kerava, Korso, Jäke, ihan sama. Radanvarren karjuja kuitenkin. Jostain ne on kuitenkin.
Mä oon kyllä tästä radan vierestä missä menee vaan lättähattuja, höyryjunia ja öljyä. Jag bor i Sibbo vai miten ne bruukaa sanoo. Iha sama, iha sama!
Kai mää kaposella tuun tunkkaan, kun pitää testata osaako sillä enää ajaakkaan.
Ediit. Niin juu musta ei ole mihinkään Stelvio treeneihin, selkä kiukutellu.
Vaikka mää en pääsekään hidastamaan menoa, kun on mopokerhon ulkoilua haksissa, niin ihan mielenkiinnosta, missä toi starttipaikka sijaitsee? Mun kartasto tarjoo vain tota vuosaaren risteyksen suuntimaa...
Onnistuisko näin:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=304&map.y=303&e=398407&n=6680479&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&tool=merkitse&lang=fi
No juu. Samoille nurkille näytti omakin kartta, viitekehys "syvään itään" vain johti hieman toisenlaiseen oletukseen :D
Niin,eiköhän se vielä syvempi itä ole ennemminkin täällä Veckarissa.
Tai ainakin Salpalinjan reitti,sen pidemmälle ei oikein tässä maassa pääsekkään :)
Ja nyt lenkille syvään itään :)
Te ootte Venäjällä. Syvä Itä viittaa Suomen ainoan kaupungin itäiseen metropoliin, menetetyn Sipoon urbaaniin ympäristöön.
Jaahas niinkös se oli :)
Mä kävin tänään jo vuoden neljännellä lenkillä, ja keuhkot näyttää nyt jotenkuten toimivan.Leppoisa hiekkatie lenkki (http://www.movescount.com/moves/move55197447).
KTM Jäykkäperäsellä,vaihdoin vasta aamulla nastarenkaat pois siitä.
Joudun ahma passaamaan huomisen. Tuli kuitenkin muita menoja.Pakko tyytyä aikaisempaan silvikeniin itekseen.
Pakko tyytyä aikaisempaan silvikeniin itekseen.
Kuinka paljon on vielä lunta Silvikenissä? Huomenna myöhemmin iltapäivällä ajettelin käydä jossain poluilla. Lisäksi jos ennusteet säilyy niin varmaan ma kotona ja sitten 3-4h poluille.
Kuinka paljon on vielä lunta Silvikenissä? Huomenna myöhemmin iltapäivällä ajettelin käydä jossain poluilla. Lisäksi jos ennusteet säilyy niin varmaan ma kotona ja sitten 3-4h poluille.
Ei hajuakaan.. Crossarilla ajanut viimeiset pari vkoa. Tuskin paljon. Voin laittaa raporttia huomenna. Yritän muistaa endomondonkin,niin näät uudet pätkät...itellä ma töitä. Keli näyttäisi siltä ma että shortseissa pärjäisi..
Mites Ahma veikkaat. Pärjääkö huomenna mukavasti ohukaisella? Tänään landbossa melkein samaa reittiä kuin sillon pari kk sitten ja oli todella paljon sohjoa ja kuraa ja sohjoa ja sohjoa, täys läskikeli.
Kävin tsekkaamassa iltapäivällä, ottaisin läskin, mutta normillakin pärjää varmasti. Sohjoa tai lunta ei ole lainkaan, mutta paikoin kovin pehmeää. Jätetään pahimmat lätäköt välistä kun ilmankin löytää ajettavaa.
Lauantaina iltapäivästä kiersin Tolkislandetin ja lyhyesti Sillvikiä. TL odotetusti melkein täysin lumeton. Se puomipolku reitin alussa melkein ainoa ja sekin tampattu melko kovaksi (toim.huom. läskitulkinta voi olla vinoutunut...) Sillvikissä maastossa enää aika vähän tai ei ollenkaan lunta, mutta polut suurelta osin tampattu läskeillä tai jalan aika kovaksi (sulanee vasta jussiksi tai jotain). Jos nastat vielä alla, saattaisin jättääkin jos Sillvikiin menee. Ei tosin erityisen liukasta ollut että ilmankin pitäis olla ihan kelvollista.
Tänään vois vaikka mennä metsään!
Kanske.Mihin meinasit mennä ajelee?
Ottakaa poijjaat AssSaverit mukaan! Siellä oli melkoisen märkäkeli... :rolleyes:
Itse suuntaan Tolkislandettiin, kylläkin kävellen. Pojalla partiotapahtuma. Pitäisikö ottaa aurinkorasva mukaan jos ottaa rantakalliolla aurinkoa?
Ehkä myöhemmin tänään metsään.
Mäkin kävin jo aamuvuorossa tekemässä vähän rastihommia (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49968-Porvoon-kuvarastit&p=2340142#post2340142)... Eilen jäi vähän pohdituttamaan ryhtiliike kun näin MikMyn rullailevan kotiin lenkillä ja itse olin taas menossa juuri kauppaan ostamaan kaljaa... :p Loppu sunnuntai sujuukin vesileikeissä, olis juniorin uimakoulua ja espanjanvesikoira aktiviteettejä... :rolleyes:
Oli eilenkin melkoinen muta keli,varsinkin hiekkatiet.Tää sohva vaan yrittää suostutella jäämään :)
Jotain ulkoilua on kyllä harrastettava tänään.
Kanske.Mihin meinasit mennä ajelee?
Jotain perusjuttua. Sikosaarta Joonannmäkeä ja Veckaria?
Pystyykö polut jo ajaa ilman nastoja?Ainakin täällä Veckarissa taitaa olla paika paikoin aika sohjoa.
Näin koirankusettajan silmin katsottuna sanoisin että 50/60! Tai ehkä nyt jo 70% poluista on mentävissä ilman nastoja, mutta 30% on erinomaisen liukkaassa/sohjoisessa kunnossa... Tämä on tällainen kevari-näkemys...
Summasummarum: Varmasti pystyy ajamaan ilmankin, mutta mä en lähtis ilman. Ihan turhaa jännittämistä sitten liukkaissa kohdissa ja mitään et voita nastattomuudella, vaikka J.F onkin kova kisaluu! Just eilen katselin naamakirjassa jonkun päivitystä kun oli juossut ensin nastoilla aamulenkin ja sitten ottanut suoraan perään toisen lenkin ilman nasto ja heittänyt voltit kotipihalle... ilmeisesti sillä meni vaan yks luu poikki...
En ole pitkään aikaan ollut metsässä. En tiedä polkujen kuntoa. Ajattelin vaan että melko paljasta voisi jo olla. Ainakin nämä omat polut täällä melkein paljaat. Enemmän tallatut kuten noi citypolut voi sulaa hitammin. Itsellä kyllä nastat alla vaikka en tiedä tarviiko!
Voidaanhan me jotain muutakin ajaa mutta ajattelin mennä tuulta ja mutevelliä piiloon metsään!
Mulla ei enää nastat yhdessäkään pyörässä.Pitäskö tulla autolla suistohalliin ja siitä mennä sikosaareen,sen olen kuullut olevan ainakin ajettavassa kunnossa,ja sieltä sitten miettiä jatkoa.
Sopii, Itse en ihan heti kuitenkaan pääse lähtemään vaan pitää heittää kundi keskustaan ja voisin olla valmis klo 13:00! Onko sulle liian myöh..
Mulla ei mitään aikataulua,menee tunnin kun pähkäilen otanko enska fillarin vai jäykkäperäsen :)
13:00 on ihan hyvä.Suiston p-paikka vai?
vaikka J.F onkin kova kisaluu!.
Näinhän se on!
Mulla ei mitään aikataulua,menee tunnin kun pähkäilen otanko enska fillarin vai jäykkäperäsen :)
13:00 on ihan hyvä.Suiston p-paikka vai?
Suiston P-paikka hyvä. Itse tulen XC-täpärillä. Nähdään siellä!
Ok.xc täpäriä en vielä viitti ottaa liikenteeseen se pitää vähän säästää jospa kisailisi vielä,ja siinä kusa renkaat alla.Jos ajat hiljaa vois ottaa enska pyörän mutta jos meinaat kaahata niin pakko ottaa jäykkäperäinen :)
No minä en ainakaan kaahaile! Ota enskapyörä vaan!
Tuossa äsken lenkillä tuli huomattua kokonniemen uimamontun kupeessa pumptrackia muistuttava rata. Näytti vähän keskeneräiseltä, mutta jotain sen tapasta siihen kehkeytyy, tietääkö joku enemmän tästä?
Läntisen Porvoon vieressä polut oli hienoja ja hyvässä syyskunnossa.
kapeerenkaisella ilman nastoja pääsi hyvin, lunta poluilla ei nimekskään. kävely teillä jäätä, mutta ei niitä paljon tarvinnu ajellakkaan. Hienon hienolenkki.
Mikmyn kanssa käytiin tutkimassa. Sikosaari osittain vielä jäinen kuten myös Joonaanmäki ja kevarin citypolut. Tää on taas nyt sitä aikaa kun nastat on kiva olla paikoitellen ja muualla sitten tuhoaa ne täysin. Onneksi oli vanhat nastarenkaat alla. Mutta kyllähän se Mikmy pärjäs ihan ok ilman nastoja.
Olihan se paikkapaikoin aika jäistä juu.Mutta eiköhän ne ensiviikolla jo alla olla lähes kesäkunnossa jos sää tiedotukset pitää paikkanssa.
Itse suuntaan Tolkislandettiin, kylläkin kävellen. Pojalla partiotapahtuma.
Siinä nuotiolla makkaraa paistellessa tuli kateellisena katsottua kun ohi suhahti kahteen otteeseen maastopyöräiljöitä... Ensimmäistä yksinäistä polkijaa en ehtinyt nähdä kunnolla ja toista parivaljakkoa en tunnistanut? Sen verran jäi harmittamaan että heti kotona ajokamat päälle ja suuntasin takaisin Tolkislandettiin :). Eli tänään 2x Tolkislandet, kerran kävellen ja kerran maasturilla. Nastoista enemmän haittaa kun hyötyä tänään.
Olivat varmaan puskeneet Sillvikeninkin läpi jäljistä päätellen. Oli kyllä aika kuravellipuuhaa paikoin ja kapoisille pehmeitä paikkoja. Tossa metsässä niitä kura-altaita riittääkin kosteaan aikaan. Mutta siitäpä läski vain hymyilee enempi :D
Mäkin kävin tänään katsastamassa polkuja akselilla Näsin kalliot-Haikkoo-Tolkkislandet. Varsinkin Tolkkislandet aivan kesäkunnossa. Nyt lumen lähdettyä toi ajaminen taas pikkasen haussa. Talvipoluilla kun on teknisesti tosi helppoa mutta nyt pitää jo oikein ajaa. :)
Eilen 3h maastoa Tolkislandet-Kokon välillä. Jos porukka käy Tolkislandetissa niin suosikaa alussa kartalle merkittyä reittiä. Näyttää polku tallaantuneen jo jonkin verran mutta hyvä jos homma jatkuu kun luonto herää. Tota kautta ei sitä paitsi tarvi ajaa sitä asfalttipätkää.
En tietenkään takaa että tosta kentän läpi saa ajaa samalla jos louhivat...
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/10/7afe21f78f6ea8b69e15c66610672756.jpg
Ton "passon" yli yleensä tulee kuljettua, ainakin toiseen suuntaan.
Onkos konkareilla muuten tiedossa löytyykö pohjoisemmsta osasta Emäsaloa ajettavia polkureittejä? Marjassa kun on joskus siellä käynyt niin en oikein ainakaan muista moisia...
^ Monta kertaa on toi Emäsalo ollut mielessä. Aika sattumaa että juuri eilen illalla vietin varmaan tunnin Emäsalon karttoja tutkiskellessa. Oli maasto ja satelliittikartat käytössä :) Yritin löytää hiekkatie/polkuja länsipuolta alas. Jonkinlaisen reitin ehkä löysinkin. Ongelma on tulla takaisin. Itäpuoli selvästi huonompi, tiet lähinnä itä-länsisuunnassa. Jos ei halua tempoajoa asvalttia takaisin niin sitten osaltaan samaa reittiä takaisin. Legendan mukaan vihaisia asukkaita jotka jahdanneet pyöräilijöitä... :)
Emäsalossa kuulemma paljonkin ajettavaa! Pitäisi saada se suomen norjalainen triathlonisti oppaaksi sinne joskus,kun on aborginaali. Sen peesiin ei taida läskillä uskaltaa.. Saattaisi tulla hapokas retki. Kaveri ollut siellä viime kesänä muutamatuntisella kyseisessä opastuksessa.
K.o norjalaisvahvistus on kyllä joskus tarjoutunut opastamaan. Pitääpä heittää kyssäriä siihen suuntaan..
Tänään 4h Vessörundan tm paikallisten aboriginaalien kanssa. Kiitos!
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/14/dfdbb9e37fbc18419eac694893edec3d.jpg
No siinähän ne herrasmiehet pitävät taukoa! Pitkästä aikaa tuli ajettua ns pitkän kaavan mukaan. Vaikka ihan kaikkea ei ajettu. Rupee metsät kyllä kohta olemaan lumettomia.
Meikäläisellä noi harrastustoimintaa haittaavat työmatkat vaan jatkuu... :( Tänään kävin ottamassa (tosin kävelleen) ½-XC-kiepin (http://www.movescount.com/moves/move55975231) TrailDogin kanssa, että tuo tottuis jo nuorena... :rolleyes:
Mäkin olin äsken reilun puolentoistatunnin koiruuslenkillä. Ei ollut XC- vaan pikemminkin AB- lenkki! :)
Aamulla Emsalörundan tm. 2 1/2h ja ehdin vain pohjoiskärkeä. Hyvältä näyttää :). Muutaman kerran kävin villeillä poluilla kun piti käydä tutkailemassa mihin polut vei, mistään navigointivirheestä ei ollut kyse... :D
https://connect.garmin.com/activity/720018284
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/e4f51e9bea7030771c8bdfdbb5d020d3.jpg
Katos vaan! Onko ihan kivasti ajettavissa?
Mäki haluan!
Niina ja tähänhän mun piti vastata jo aikaisemmin että: Kyllä säkin pääset mukaan! :)
Katos vaan! Onko ihan kivasti ajettavissa?
Tosi hyvin. Vain pari kertaa joutui ottaa fillarin kantoon tiheän pusikon takia. Toisella kerralla tajusin myöhemmin että vieressä olisi mennyt polku...:).
Olin kotona piirtänyt suunnitellun reitin garmin connectilla ja ladannut sen gepsiin. Tosi hyvä systeemi. Oli huomattavasti helpompi navigoida kun oli "pohja valmiina". Mihinkään ihan pusikkoihin en joutunut vaikka "poluttomat" kohdat olin valinnut sateliittikartalta. Taas piti paikkaansa se että kahden päättyvän metsätien välillä kulkee kuitenkin polku/tie. Osa reiteistä oli metsäkoneen uria ja paikoin oksasia. Maa oli paikoin vähän jäässä niin ei ihan upottavaa. Seuraavalla kerralla täytyy suunnata tonne Dyvikenin eteläpuolisille kallioille. Kyllä tosta hienon kierroksen saa.
Muutama aika iso avokallio reitillä:
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/15/53c4bc61e5cc4479a2e3c140d23e0205.jpg
Loistavaa pohjatyötä Mike. Tossa tuloo jo sen verran siirtymää että taitaa maksaa vaivan puhallella läskit pinkeäksi...
Peter North
15.03.2015, 22.31
Déjà-vu, Mike. Kattelin ehkä kilsan-kaks etelämpänä kun Esko heitti vendan ja lähti saattamaan tuota punaista paattia satamaan.
Tänään käytiin kävelee Liljendalin luonto polku läpi ja huomasin että kesällä se on n. 90% ajettavissa maastopyörällä.Upeat maisemat ja hienot kalliobaanat mutta myös n.3km hiekatietä.Ja upea kota.71m/merenpinnasta.Täytyy kesällä käydä ehdotomasti kokeilee.Seuranta (http://www.movescount.com/moves/move56054845) ja 10 kuvaa (https://plus.google.com/u/0/photos/115098222954895991301/albums/5771395764277496193/6126545885521882866?pid=6126545885521882866&oid=115098222954895991301)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.