PDA

Näytä tavallinen näkymä : Porvoon Ikämiehet - metsässä tai ilman

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11

Mike
15.03.2015, 23.16
Déjà-vu, Mike. Kattelin ehkä kilsan-kaks etelämpänä kun Esko heitti vendan ja lähti saattamaan tuota punaista paattia satamaan.

Ahaa, ilmankos musta tuntui että joku vakoili mua puskissa... :D

J.F
15.03.2015, 23.25
Tänään käytiin kävelee Liljendalin luonto polku läpi ja huomasin että kesällä se on n. 90% ajettavissa maastopyörällä.Upeat maisemat ja hienot kalliobaanat mutta myös n.3km hiekatietä.Ja upea kota.71m/merenpinnasta.Täytyy kesällä käydä ehdotomasti kokeilee.Seuranta (http://www.movescount.com/moves/move56054845) ja 10 kuvaa (https://plus.google.com/u/0/photos/115098222954895991301/albums/5771395764277496193/6126545885521882866?pid=6126545885521882866&oid=115098222954895991301)

Jeps, käytiin viime kesänä siellä kävelemässä tuon rundin ja huomasin että osittain oli tosi kivaa baanaa ajaa.

ratikka
16.03.2015, 00.21
Niina ja tähänhän mun piti vastata jo aikaisemmin että: Kyllä säkin pääset mukaan! :)

Ens viikonloppuna pitää tulla jos on inhimillisiä ajokelejä! :)

J.F
16.03.2015, 07.40
Ens viikonloppuna pitää tulla jos on inhimillisiä ajokelejä! :)

Itse en ole ensi viikonloppuna valitettavasti paikalla mutta joku toinen vkl käy hyvin.

Peter North
16.03.2015, 10.49
Ahaa, ilmankos musta tuntui että joku vakoili mua puskissa... :DKatsos, se on tämä ikämiesten oma seuranta, PiM's LU.
Toi LU tarkoittaa että löytää ulkomaillakin - J.F on testannut.

J.F
16.03.2015, 14.25
Katsos, se on tämä ikämiesten oma seuranta, PiM's LU.
Toi LU tarkoittaa että löytää ulkomaillakin - J.F on testannut.

Jep! Ja toimii!

Mike
17.03.2015, 20.51
Illan menot muuttui ja aukesi lyhyt aukko -> kiirehdin Tolkislandettiin. 1 1/2h parhaita polkuja kumpaankin suuntaan. Ja keli... +10, kirkas aurinko ja melkein peilityyni meri. Ehdottomasti kevään paras lenkki. Polut lähes kuin kesällä. Louhinta-aidan viereen muodostunut jo polkua joten ei tarvitse ajaa enää sitä metsätietä.

https://connect.garmin.com/activity/722149926

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/17/1e24b597436b7c0aa295cd68b8879fd0.jpg

cahtty
20.03.2015, 14.08
Pari kertaa tota aidanvierustaa tullut haahuiltua, ylhäältä se on vielä selkeä polku joka muuttuu selkeähköksi, mutta loppupäästä aina osun eri reitille :) Hauskasti sinänsä, kartat ei pysy perässä, tossa kivilouhimo on jo laajentunut niin paljon että Miken garminura menee tosiaan aidanviertä. Toivottavasti toi kallionyppylä sentään säästyy...
Josko sitä tänään ehtisi valoisaan aikaan tuolla pyörähtämässä, kun vihdoin sain aikaiseksi vaihtaa nastatkin jo pois alta ;)

Mike
20.03.2015, 14.34
Yritän päästä häipymään töistä ajoissa ja suunnata kanssa lenkille. Milloin Cahtty on menossa?

cahtty
20.03.2015, 14.41
Sanoisin että aikaisintaan 16:30 pääsee starttaamaan ja vastaavasti viimeistään 17 olis tarkoitus päästä matkaan ettei tuikkuja tarttis ottaa varoiksi. Alustavasti ajattelin tota Tolkislandetin suuntaa, muttei sen niin väliä, tosin Haikkoo on varmaan vielä aika märkä.

Mike
20.03.2015, 16.52
Yritän lähteä 16-16:30. Soittele jos lähdet liikkeelle nol-5-nol 5222105.

JH3
20.03.2015, 21.37
Onko vknlppuna mitään ajoja kellään? Äsken sain fatboyn eturenkaan puhki silvikenissä. Näköjään sekin on mahdollista.. Siellä on muutama kiva uusi pätkä jos ketä kiinnostaa. Muuallekin vois lähteä,jos aikataluihin käy.. Su pitäis ainakin yrittää väijyä Milan-San Remo..

cahtty
21.03.2015, 10.12
La neljän maissa ja/tai su aamulla melko varmasti Sillvikin uria jyräämään. Tän aamun patikkalenkillä jäisiä paikkoja näkyi enää satunnaisesti, eikä ollut ollenkaan niin märkää kuin aikaisempina keväinä.

JH3
21.03.2015, 11.11
La neljän maissa ja/tai su aamulla melko varmasti Sillvikin uria jyräämään. Tän aamun patikkalenkillä jäisiä paikkoja näkyi enää satunnaisesti, eikä ollut ollenkaan niin märkää kuin aikaisempina keväinä.
Helistele kun lähet liikkeelle,niin voin esitellä sulle uudet siivut. Ite menen aiemmin ottamaan löysät pois. Uudet metsäpohjaa. Kuivaa ja lumetonta.

cahtty
21.03.2015, 20.47
Taisin vahingossa löytääkin ne uudet urat kun siitä Bisakärrin vanhan reittiviitan kohdalta lähdin haahuilemaan. Ihan auttavasti näkyi jo jälkeä sammaleessa. Huomisaamun startti on vähän ehdollistettu Heleniuksen matsin saunailtaseurannan seurauksiin. Vahvistan vaikka sms aamulla.

JH3
21.03.2015, 20.53
Taisin vahingossa löytääkin ne uudet urat kun siitä Bisakärrin vanhan reittiviitan kohdalta lähdin haahuilemaan. Ihan auttavasti näkyi jo jälkeä sammaleessa. Huomisaamun startti on vähän ehdollistettu Heleniuksen matsin saunailtaseurannan seurauksiin. Vahvistan vaikka sms aamulla.
Ei kai se ottelu pitkään kestä,ellei jälkilöylyt venähdä.. Miten se tolkkisen matador? Silviken aamupvästä? Saa muutkin tulla!

ratikka
21.03.2015, 21.24
Mä tulisin mielellään, mutta aamulla taitaa vaivata päänsärky.

Mike
21.03.2015, 23.35
Huomenna olisi tarkoitus kyllä ajella mutta ihan aamusta ei käy. Mun pitää käyttää poikaa Kokonhallissa koulujen sisähallikisoissa. Voisin olla kyllä jo 11 jälkeen kotona. Pieni varaus huomisen suhteen sillä tänään tuli yli 4h ja pelko on että se "Silvikin hurja" läskipyöräilijä menee niin lujaa että putoan ensimmäisessä ylämäessä... :D

cahtty
22.03.2015, 00.50
Ei tosta ottelusta nyt sitten paljon jälkipolville jäänyy kerrottavaa, mahtuu koko matsi urheiluruutuun leikkaamattomana... Eli aamulla pääsen liikkeelle. Mulle käy 11 hujakoillakin. Mutta se alkaa olla takaraja, että ehtii Päitsin vikoille pätkille ajoissa.

Mike
22.03.2015, 01.49
Menkää ilman mua, oma lähtö vielä vähän epävarmaa. Ehkä menen puolenpäivän jälkeen? Laittakaa tänne päivitystä Sillvikin polkujen kunnosta.

JH3
22.03.2015, 10.07
Menkää ilman mua, oma lähtö vielä vähän epävarmaa. Ehkä menen puolenpäivän jälkeen? Laittakaa tänne päivitystä Sillvikin polkujen kunnosta.
Pääuralla muutama jääpaikka. Kaikki sivupolut kuivia ja jäättömiä. Kato endomondosta eilinen seuranta. Siinä täydellinen polkukartasto uudet mukaanlukien.

Mike
22.03.2015, 10.58
Kiitos, käyn kurkkaamassa. Lataan sen garminiin, laitan virtual playerin päälle ja lähden kokeilemaan. Katsotaan kuinka monta minuuttia pysyn peesissä... :D

Edit: Olipahan endossa aikamoinen spagettisyherö :)Täytyy käydä katsomassa jos kävisi iltapäivällä kokeilemassa. Sillvik on kyllä kokenut ihan uuden ulottuvuuden noiden sun uusien polkujen :) Kiitos!

Mike
22.03.2015, 20.52
Lataus onnistui ja kävin ajamassa 1 1/2h Silvikin polkuja. Hyppäsin reitille ylös menevän tien päässä. Mielestäni onnistuin seuraamaan jälkeä Garminissa tosi hyvin...kunnes huomasin että "virtual partner" nuoli tuli mun polulla lujaa vastaan :D. Jossain risteävillä poluilla olin varmaan lähtenyt väärään suuntaan? Vaikka seurasin jälkeä niin jossain kohdissa endomondo oli oikonut ja garmin rupesi piippaamaan ja ilmoitti "poikkeama".

Hienoa polkua on kyllä raivattu. :)

Edit: tässä vielä jälki. Sitten kun putosin kärryiltä ajelin jälkiä vain sinnetänne.

https://connect.garmin.com/activity/726484478

JH3
22.03.2015, 22.39
^^ siellä on kolme uutta siivua mitä et ole ajanut.. Löytyikö? Ajelin ristiinrastiin,ja uudet edestakaisin,eli tod näk eksyit varmasti.. Cahttylle olin aamupvällä näyttämässä noi uudet. (Myös uutta aihiota löydettiin) Eturengas tyhjeni jo toistamiseen tällä vkolla. Piti oikein huolella käydä läpi se,mutta ei mitään syytä löytynyt.

Mike
23.03.2015, 15.11
Yhden uuden siivun luulen löytäneeni. Se lähti sellaisen pienen ojan yli (pääpolulta) siitä paikasta jossa ollaan pidetty paussia ja menee länteen sinne metsäkoneuralle? Selviäisiköhän tosta selityksestä? :D

Siellä sun puolella en käynyt eilen ollenkaan.

JH3
23.03.2015, 16.58
Yhden uuden siivun luulen löytäneeni. Se lähti sellaisen pienen ojan yli (pääpolulta) siitä paikasta jossa ollaan pidetty paussia ja menee länteen sinne metsäkoneuralle? Selviäisiköhän tosta selityksestä? :D

Siellä sun puolella en käynyt eilen ollenkaan.Joo se on yksi niistä. ojalta 60m etelään pääuraa,lähtee itään yksi. Ja sit sieltä uudelta kikkakalliolta puolivälistä lähtee pohjoiseen yksi.

Mike
28.03.2015, 11.37
Seuraavat 2-3h Tolkkisten metsissä. Nyt Sillvikissä. Saa liittyä seuraan.

cahtty
28.03.2015, 11.43
Tänään ei ehdi. Vaan huomenna meinasin mennä Sillvikiin merkkaamaan polut.

Mike
28.03.2015, 15.10
"Sillvik like never before"...

https://connect.garmin.com/activity/730851179

3h Sillvikin polkuja ympäri. Kyllä oli hienoa. Vähän märkää mutta muuten kuin kesällä. Parhaat pätkät tuli ajettua 4-5 kertaa... :).

J.F
28.03.2015, 15.20
Olen iloinen puolestasi! :) Itsellä kurkku kipeenä ja pysyttelen sisätiloissa. Mitä nyt koiran kanssa heitettiin reilun tunnin rauhallisen kävelyn.

Mike
28.03.2015, 19.01
^Kiitos jiiäffä. Sun täytyy tulla tonne käymään. Suurin osa varmaan sulle täysin uusia polkuja. Muutamat uudet pätkät kaipaa ehkä vähän merkkausta. Olin itse vähän hukassa kun ajelin paria pätkää toiseen suuntaan.

cahtty
29.03.2015, 11.45
. Cahttylle olin aamupvällä näyttämässä noi uudet. (Myös uutta aihiota löydettiin) Eturengas tyhjeni jo toistamiseen tällä vkolla. Piti oikein huolella käydä läpi se,mutta ei mitään syytä löytynyt. Saman reissun jäljiltä mulla odotti nyt aamusta tyhjällä etusella varustettu ratsu... Armoton maasto etukumeille? Oliskohan se kohta aika uskoa hyvällä ja askarrella noi vanteet tubeless kuntoon...

cahtty
29.03.2015, 22.44
Kun JH3 on ansioituneesti luonut ja raivannut uutta ajettavaa Sillvikin metsään, niin ajattelin kantaa reitinhoidollisen korteni kekoon. Eli merkkailin keltaisilla nauhoilla suurimman osan pääuran ulkopuoliset reitit. Tai siis niiden lähdöt. Jos sellaisen näet tuolla, niin se tarkoittaa että on ajettavissa läpi ja raivattu. Osin uudet aika hennolla uralla vielä toistaiseksi ja tämän merkkailun tarkoitus onkin kannustaa noita uria kuluttamaan muitakin ;) Noille uusille tullee ehkä vielä itse reitillekin vähän lisää merkkejä kun nyt paikka paikoin itsekin joutui harhailemaan.

Ajelin tänään merkkaillessani noi punaiset, näköjään vähän heikolla gps laadulla. Siellä on siis sinipunaisin nauhoin merkattu toi pääura, tässä kuvassa sinisellä. Vihreällä viime syksyn ja tän kevään uusia.

https://lh5.googleusercontent.com/-4TlWNUCnIIE/VRhEBM-V6eI/AAAAAAAAXJc/aXFFGkEz0cg/w603-h734-no/2015-03-29%2B21.26.57.jpg

Mike
30.03.2015, 00.46
Tänään Teissalan Terminaattorin kanssa vajaa kolmetuntinen akselilla Tolkislandet-Sillvik. Tolkislandetista löytyi muutama uusi linjaus/polku/sakkokierros. Ensimmäinen sen poukaman pohjoispuolella. Hyvää polkua sakkolenkiksi. Toinen linjaus voimalaitoksen pohjoispuolella. Alas siitä jyrkänteeltä heti aidan viertä ja kivipolkua voimalaitoksen portille. Siitä tieltä nousee kolme polkua (2 hyvää ja yksi kehityskelpoinen). Niitä yhdistelemällä taas mukavasti lisää polkumetrejä.

Cahtty bongattu merkkaushommissa Silvikissä. Hienoa työtä.

https://connect.garmin.com/modern/activity/732103343

mikk3
01.04.2015, 20.05
Kopsattua yleisistä jorinoista:

Kokonniemi Bikepark aukeaa kaudelle 2015:

https://www.facebook.com/pages/Kokon...63161187212425 (https://www.facebook.com/pages/Kokonniemi-Bikepark/363161187212425)

Eli jos kaikki aktiivisesti ajamaan kesällä sitten! :)

J.F
01.04.2015, 20.14
Jeps, tuota ovat suunnitelleet viime syksystä lähtien. Ihan varmaan tullaan kokeilemaan.. :)

ratikka
01.04.2015, 20.43
Tää projekti meni pimentoon syksyllä.

Hyvä että tulosta tuli!

J.F
01.04.2015, 21.14
No niinhän se vähän taisi mennä joo. Ilmeisesti kulisseissa tehty hommia meille tiedottamatta. Maristiin varmaan liikaa siellä... :D

J.F
01.04.2015, 21.15
Pitää varmaan Gigantin keula viedä huoltoon! ;)

J.F
01.04.2015, 22.27
Ahma kun ei ole tuolla Facessa niin laitan tänne! http://www.bikerumor.com/2015/04/01/never-run-out-of-co2-again-with-the-new-pearl-izumi-fat-bike-bandolier/

ahma
01.04.2015, 22.59
Enemmin mä ottaisin tollasen tukan.

J.F
01.04.2015, 23.27
Molempi parempi!

Mike
03.04.2015, 23.32
Ei taida olla ihan kevät vielä... Metsät tosi märkiä ja juuret liukkaita. Tänään tuli vielä osan lenkkiä räntää niskaan. Meinasi tulla vilu, varsinkin kun piti pysähtyä pari kertaa pumppaamaan takarenkaaseen lisää ilmaa. 3h länsikierros:

https://connect.garmin.com/activity/736052014

T.P bongattu paahtaen kovaa vauhtia pyörätiellä.

T.P
04.04.2015, 10.55
Joo, ajattelin edetä turvallisesti pyörätiebaanoja pitkin. Tolkkisissa tosin ajelin pikku pätkän kaasuputken päällä ja se oli kyllä aika eksoottista mutavelliä.
Sori, etten jäänyt rupattelemaan mutta oli vähän aikataulupaineita...

Mike
07.04.2015, 00.36
Pääsiäispyhien ajot nyt ajettu. Lauantaina törmätty Sillvikissä 2 uuteen kaveriin. Kuten sielläkin sanoin niin mukaan vaan. Ikämiehet on vaan vanhoja ukkoja joiden uhoaminen on siltä ajalta kun ne olivat nuoria... :)

Sitten olisi viestiä Sillvikin naapuriin... Tuolla oli iso katkennut puu poikittain polulla... Kröhöm kröhöm... :)

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4ss%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6690684&x=420824&lang=fi

Eli sillä polulla joka yhdistää latupätkät, juuri ennen sitä kun polku kääntyy vasemmalle sille uudelle kalliobaanalle.

Kalliotamaani
07.04.2015, 14.59
Kertokaapa viisaammat, mikä on Sillvikin tilanne lumen ja jään suhteen?

cahtty
07.04.2015, 15.04
Eipä varmaan yhtään jäätä tahi lunta enää. Tosin Sillvikissä on usein keväisin, niinkuin nytkin, suht kosteaa=kuraista=raskastakin, mutta se on makuasia jos haittaa...

Mike
07.04.2015, 15.16
Ainoa paikka jossa varmaan vieläkin on lunta niin on se pääkierroksen pohjoisin kieppi. Polku menee siinä metsän pohjoispuolellla ja yleensä lunta tosi myöhään. Muualla tuskin missään.

A.R
07.04.2015, 19.17
A.R kävi sunnuntaina käppäilemässä Sillvikin maastossa ja lunta-jäätä täytyi oikein etsiä joten suvikumeilla menox vaan.

cahtty
07.04.2015, 19.19
Lähdenpä tästä nyt tekemään tuoreen havaintomatkan ;-)

cahtty
07.04.2015, 21.55
Tarkastettu ja kiirettä pitää jos lunta tai jäätä tuolla haluaa vielä nähdä reitillä. Sillä pohjoislenkillä vielä joku metri, mutta se on pian niin kuravelliä muutenkin että varmaan tulee välteltyä hetken aikaa. Onneksi JH3 tehnyt uuden ohitusreitin, siitä tullee hyvä pätkä pian :-)

J.F
07.04.2015, 21.59
Jossain näin pienen pläntin lunta pääsiäisen lenkkien aikana. En kuitenkan muista enää missä! ;)

cahtty
07.04.2015, 22.02
Muuten poimisin pari palaa pakkaseen talteen kesälle grogilasiin, vaan näyttivät sen verran luontoa pitävän sisällään että taidan juomani jäähdyttää jollain perinteisemmällä tavalla...

Kalliotamaani
07.04.2015, 22.19
Tämä selvä :) Tuo pohjoispuolen ikuinen kuravelli, pääseekö sitä kiertämään näitä uusia uria pitkin? Siis ajatuksena työmatkat ja Sillvikin läpiajo Hoplahdentielle.

Edit: puusilmänä huomasin vasta nyt tuon cahttyn kartan tuossa muutamaa viestiä ylempänä...

JH3
07.04.2015, 22.20
Pääsiäispyhien ajot nyt ajettu. Lauantaina törmätty Sillvikissä 2 uuteen kaveriin. Kuten sielläkin sanoin niin mukaan vaan. Ikämiehet on vaan vanhoja ukkoja joiden uhoaminen on siltä ajalta kun ne olivat nuoria... :)

Sitten olisi viestiä Sillvikin naapuriin... Tuolla oli iso katkennut puu poikittain polulla... Kröhöm kröhöm... :)

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4ss%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6690684&x=420824&lang=fi

Eli sillä polulla joka yhdistää latupätkät, juuri ennen sitä kun polku kääntyy vasemmalle sille uudelle kalliobaanalle.Ai että mä en enää kelpaa kun raivaajaksi ikämies poluille?? Pakko himmata kai vauhtia kimppalenkeillä,kun alatte jo salassa ajamaan. Koitin kyllä olla korvat höröllä koko pääsiäisen,jos olis kuulunut shimpan parkumista takametsästä..;) Katotaan jos huomenna ehtis.. Ilmeisesti pääuralla? Sille ihan uudelle?

JH3
07.04.2015, 22.22
Tämä selvä :) Tuo pohjoispuolen ikuinen kuravelli, pääseekö sitä kiertämään näitä uusia uria pitkin? Siis ajatuksena työmatkat ja Sillvikin läpiajo Hoplahdentielle.80% uutta baanaa koko metsän läpi.Pääsee myös kiertämään vellit.

cahtty
07.04.2015, 22.49
Tos pari sivuu taakse on kartalla suurin osa noista poluista. Siitä vaan valkkaamaan.
Se kaatunut puu oli sillä vanhemmalla välipolulla. Siinä Bisakärrin eteläpuolella.

cahtty
07.04.2015, 23.00
Ja se kuravellipätkä on ehkä parhaiten sanottuna pääuran koilliskulmassa.

JH3
08.04.2015, 22.59
Kävin päivällä pikasella silvik kiepillä,enkä kyllä löytänynnä mitään kepukkaa baanalta..Ehkä joku mummo jo potkaissut sen syrjään.. Nyt kun lumet sulanu niin pakko kyl sanoa et noi uudet polut on kyllä tosi makeita!! Varsinkin fätillä on kiva ajaa baanaa mikä ei vielä poluttunut kunnolla. Se HC lasku jäänyt merkkausjaostolta unohduksiin. Eli postilaatikosta itään. Vaiko tarkoituksella,ettei kukaan telo ihteään... ;)

Pitäskö tonne viritellä kesäkuulle joku ajopäivä,mistä ollut talvella puhetta spielbergin ja cahttyn kanssa?

cahtty
08.04.2015, 23.34
Niinpä olikin muuten jäänyt. Ihan kyllä vahingossa. Täytyypä korjata tilanne jossain välissä. Samoin jäi se kalmistomäen toinen reitti joka lähti hakkuun yli.

Kyllä se sen verran tukeva risu on ettei ihan vahingossa ole poistunut... vaikka noista nykyajan mummoista tiedä...

Sieltä suolampareeseen päättyvälle polulle saattais löytyä kuljettava reitti ilman vesiylitystä, eli oikeelle. Ei tullut linkkari mukaan että olis enempiä jäänyt raivaamaan. Mutta joku päivä täytyy ottaa hetki aikaa, ja etsiä se sulava reitti. Kiva pikkulisä.

Mike
09.04.2015, 00.21
Pakko himmata kai vauhtia kimppalenkeillä,kun alatte jo salassa ajamaan. Koitin kyllä olla korvat höröllä koko pääsiäisen,jos olis kuulunut shimpan parkumista takametsästä..;)

Mä kävin sun kukkuloilla pääsiäisenä parikin kertaa mutta oletin että et ole kotona kun oli interwebissä niin hiljasta. Opas olisi ollut pari kertaa tarpeen. Se suon suuntaisesti (kalliobaanan alapuolella) menevä se uusi reitti menee parissa kohtaa mulla aina huti, onneksi löydän takaisin reitille. Lisäksi se uusi "ojan yli länteen" kaipaa ehkä eniten ajoa että polku tallautuu.

Pitäskö tonne viritellä kesäkuulle joku ajopäivä,mistä ollut talvella puhetta spielbergin ja cahttyn kanssa?

Sillvikin kesäpäivät täytyy ehdottomasti järjestää... :) Sillvikin polkuja "like never before" ja siihen päälle saunomista ja syömistä hiihtomajalla (jos maja valmistunut)? Jos ei muuta niin paistetaan makkaraa kallion nuotiopaikalla.

Kävin nyt illalla "vierailla kukkuloilla", mutta ensi lenkillä voisin suunnata taas Sillvikiin. Uudet polut rules!!!

Mike
09.04.2015, 16.07
Makeaa mahan täydeltä. Lähteekö joku illalla seuraksi reitille Sillvik-Köukudden-Lilljetun-Kullo ja takaisin? Muukin reitti mahdollinen.

Mike
09.04.2015, 23.14
Kävin sitten yksin kun ei seura kelvannut...:)

Fiskars taskussa suuntasin Koukuddeniin. Nyt on reitti raivattu paitsi viimeiset 20 metriä. Kahdessa kohdassa joutuu muutaman metrin tunkkaamaan kalliolla ylös, mutta muuten täysin ajettavissa. Laskussa alas tulee huomioida parimetrinen kalliodroppi. Sinne EI SAA ajaa. Siihen on kasattu vähän risuja ja oikealle kääntyvää reittiä avattu. Meinasi pimeä todella yllättää joten oli pakko suunnata kotiin kesken. Viimeistellään ensi kerralla.

https://connect.garmin.com/activity/741748765

cahtty
10.04.2015, 00.53
Hittolainen. Olekssää mennyt raivaamaan Köuddenin ympäriajettavaksi? Huippua. Kumminpäin sä tota kiersit?

Mike
10.04.2015, 02.09
Hittolainen. Olekssää mennyt raivaamaan Köuddenin ympäriajettavaksi? Huippua. Kumminpäin sä tota kiersit?

Jep. Oikeastaan mä raivasin ton jo viime tai edellisvuonna. Jäi vähän kesken, mutta nyt se lasku viimeistelty. Tasaisen osuuden lopusta pitää vielä muutamat risut hoitaa. Ajan ton siis myötäpäivään jolloin pääsee laskemaan ton länsipuolen polun (laskua) alas asti.

Voin tulla joku päivä näyttämään.

cahtty
10.04.2015, 08.37
Moon aina luovuttanut sinne niemen kärkeen. Tänään meinasin siinä viiden nurkilla lähteä johonkin. Ehkäpä sillvikin kautta sitten köuddenia tarkastamaan.

Kalliotamaani
10.04.2015, 08.40
Kävin sitten yksin kun ei seura kelvannut...:)

Höh, olisinpa tajunnut kurkata foorumia niin olisin liittynyt seuraan, varsinkin kun sain juuri pyörän kesäkuntoon. Tänään ajattelin käydä Tolkislandetilla ja huomenissa tutustumassa Sillvikin uusiin osuuksiin.

cahtty
10.04.2015, 21.29
Se HC lasku jäänyt merkkausjaostolta unohduksiin. Eli postilaatikosta itään. Vaiko tarkoituksella,ettei kukaan telo ihteään... ;)
Nyt on HC laskunkin startti merkattu :-) On se kyllä aika kiva lasku. Samalla merkkasin ja raivasin sen yhden jossa startti oli ryteikköä.

Sinne kilometriviitalta lähtevän polun suon päähän hahmottelin paluureitin. Merkkaan sen jahka olen pari kertaa ajanut läpi. Pikkulisä, mutta ihan kiva. Toisen pikkulisän bongasin Köuddenin käynnille. Kuvassa toi epävarman näköinen kallioylitys Håplaxintien varrella. Täytyy sekin ajaa pariin kertaan.

Jep. Oikeastaan mä raivasin ton jo viime tai edellisvuonna. Jäi vähän kesken, mutta nyt se lasku viimeistelty. Tasaisen osuuden lopusta pitää vielä muutamat risut hoitaa. Ajan ton siis myötäpäivään jolloin pääsee laskemaan ton länsipuolen polun (laskua) alas asti.
Onpahan se muuten todella huippureitti. Sen länsipuolta kiertävä. Mun olis pitänyt hyväksyä kyllä toi opas tarjous, nimittäin eksyin yhdelle hieman vähämmän kuljetulle uralle. Sen vois tietty käydä siivoamassa joku päivä niin sais lenkin, mutta toistaalta toi sun siivoama ura on kyllä hyvä ajaa vaikka edestakaisin. Turhaan sitä tiepohjaa on palailla.

https://lh3.googleusercontent.com/-TOUII89-Nfg/VSgFHLkbqSI/AAAAAAAAXkM/A_xrg5K7Cng/w346-h529-no/2015-04-10%2B20.14.25.png

Mike
10.04.2015, 23.54
^ Kiva että joku muukin tykkää :). Mun mielestä se länsipuolen lasku on ihan ykkönen ja muutenkin se metsä siellä alhaalla vähän kuin "North Shore". Toi kierroshan voisi olla hyvä niin pääsisi laskemaan sen jyrkän laskun takaisin sinne etelään...?

Tuolta olen usen suunnannut padolla ja Lilljetunille yhtä metsätietä/polkua. Se tulee tohon keltaisen pellon eteläisimpään kulmaan.

cahtty
11.04.2015, 00.06
Juu siittä määkin länteen yleensä olen suunnannut.
Mä ajan kyllä mielellään ton joen vartta kulkevan polun molempiin suuntiin vähän aikaa ennekuin raivamaan innostun :-)
Sen etelän jyrkän lisäksi pitkähkö paluulasku takaisin tielle on aika vauhdikasta hupia.
Kyllähän tuolla muutama jalkautumis/tunkkaus paikka on, mutta mun mielestäni kyllä sen arvoista.

Mike
11.04.2015, 00.52
Ehkä toi on paras reitti että ajaa länsipolun edestakas. Ei tarvitse nousta sitä mutamäkeä sieltä joelta metsätielle. Polkukin tallaantuu tuplavauhtia... :). Samaa mieltä tosta tielle tulevasta paluulaskusta, on hieno ja kohtuu pitkä. Siitä sahasin yhden puun pois vaikka kyllä sen yli pystyi hyppimäänkin.

Kärrä
11.04.2015, 18.54
Kävin kaverilla kylässä ja samalla vakoilemassa (tunkkaamassa) teidän hoodeja. Hienot maisemat siellä. Täytyy tulla joskus uudestaankin.
Linkki seurantaan (http://www.movescount.com/fi/moves/move58747282)

J.F
11.04.2015, 19.50
Toi Kärrän ajama Tolkkislandet on kyllä kiva paikka. Tietä ei olisi tarvinnut ajaa ihan noin paljon mutta ilman opasta polkujen löyräminen aina vähän haasteellista.

Itse kävin tutustumassa Sillviikin hienoihin uusiin polkuihin Tolkkisten Torpeedon kanssa. Hienoja uusia baanoja siellä!

JH3
11.04.2015, 21.16
Ai itse maestro on ollut silvikissä. Mulla alko tänään 7 vkn työrypistys,eli ei ehdi kummemmin ajaa kun työmatkaa.. Kesäkuussa vasta vapaata.. Huomenna herkkua eurosportilta!

J.F
11.04.2015, 21.27
:)

Tuota lauloin itsekseni siellä ajaessani!

https://www.youtube.com/watch?v=wWn1Oj2V7Xw

Mike
12.04.2015, 00.28
:)Tuota lauloin itsekseni siellä ajaessani!

:)

Keltaisia nauhoja on kiitettävän paljon! Kiitos Kahtty

cahtty
12.04.2015, 02.30
Ehkä välillä vähän liikaakin, mutta kantava teema oli varmistaa ko metsälle oudoille että kaikki missä on keltaista pääsee läpi järjevästi.
Ja polut joissa ei ole keltaista (tai sini/punaista) on joko pihaanpäätyviä tai ei ole ainakaan raivattuja.

Mike
12.04.2015, 02.37
Oliko HC lasku se joka yhtyy siihen länsipuolen alempaan polkuun? Ajettiin tänään niin että alemmasta polusta noustiin HC polulle ja sitä ylös. Sen jälkeen kalliolle ylös ja takaisin samaan suuntaan.

JH3
12.04.2015, 07.34
Oliko HC lasku se joka yhtyy siihen länsipuolen alempaan polkuun? Ajettiin tänään niin että alemmasta polusta noustiin HC polulle ja sitä ylös. Sen jälkeen kalliolle ylös ja takaisin samaan suuntaan.HC lasku lähtee postilaatikolta itään. päätyy sinne alapolulle suonlaitaan. Me taidettiin rymistellä se loppuvuodesta muistaakseni.

A.R
12.04.2015, 08.35
A.R kävi eilen ajamassa(tunkkaamassa) Sillviikin poluilla.IsooKättä polkujen merkkauksille,ei tarvinnu ku ajaa(tunkata) vaan kun tiesi reitin olevan ajokelpoinen.

J.F
12.04.2015, 10.20
Ehkä välillä vähän liikaakin, mutta kantava teema oli varmistaa ko metsälle oudoille että kaikki missä on keltaista pääsee läpi järjevästi.
Ja polut joissa ei ole keltaista (tai sini/punaista) on joko pihaanpäätyviä tai ei ole ainakaan raivattuja.

Mun mielestä ei ainakaan liikaa. Tosi hienoa että olet nähnyt vaivaa merkkauksen kanssa. Ja kuten sanoit niin voi johtaa siihen että niitä käytetään enemmän mikä olisi hyvä juttu. Muutama linjaus varsinkin kaipaa enemmän käyttöä.

Pitäisköhän tänään mennä koiraa ulkoiluttamaan sinne...

JH3
12.04.2015, 10.41
Pitäisköhän tänään mennä koiraa ulkoiluttamaan sinne...Jos se sun koira on perso peuroja jahtaamaan,niin älä pidä vapaana..

J.F
12.04.2015, 10.49
Jos se sun koira on perso peuroja jahtaamaan,niin älä pidä vapaana..

Saapahan sitten grillattavaa illaksi kun vapaana pitää! Suunta tänään kuitenkin Sikosaari! :)

Mike
12.04.2015, 11.24
HC lasku lähtee postilaatikolta itään. päätyy sinne alapolulle suonlaitaan. Me taidettiin rymistellä se loppuvuodesta muistaakseni.

Jep, nyt muistankin. Tämä mistä puhuin oli postilaatikolta toiseen suuntaan.

Mike
12.04.2015, 14.15
Kävin ajamassa virallisen "The Tolkislandet". Siinä on nyt mun mielestä parhaat polut ajettu läpi. Päätylenkki ajetaan kumpaankin suuntaan niin tulee hienoa laskua edestakas. Louhoksen vieressä noustaan myös kalliolle kaksi kertaa. Kaikki pätkät ajettu ajamalla ylös tai alas poikkeuksena päädyssä nousu etelän suunnasta kalliolle. Siinä 10m tunkkaus. Poukaman pohjoispuolella pieni huti koska yksi lisäpolku kaipaa harvennusta. Voimalan vieressä yksi HC kalliodroppi jossa ei saa teloa itseään... :).

Vähän kun vielä kiristää niin toi menee tuntiin. Nytkin ylimääräisiä pysähdyksiä 46 sekunnin verran :D

https://connect.garmin.com/activity/744034961

Mike
13.04.2015, 22.05
Mistä Tiimarista tota Cahtty:n keltaista kreppinauhaa saa? Voisi laittaa taskuun ja joskus vaikka Tolkislandetissa ripustaa johonkin puunoksaan.

cahtty
13.04.2015, 22.45
Metsuritavaraa se on. Löytyy vaikka rautakaupoista. Tais olla kalliissa kraudassa 4e rulla tai jotain vastaavaa. Oli moottorisahojen vieressä. Sinistä ei ehkä kandee käyttää kun sillä merkitään läänitysten rajat. Keltainen oli "turvallinen" kun se kait tarkoittaa varastopaikkaa tjms. :-)

Mike
14.04.2015, 15.35
Nyt kun on välineet niin mäkin voisin aloittaa sen ikämiesten polkujuoksuharrastuksen... Mutta kun mä en harrasta juoksua... :D

http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/14/06d8bbba920ed921526b6c93d6068cf0.jpg

cahtty
15.04.2015, 17.51
Puolen tunnin sisään jos lähtis Sillvik-Köudden-Sillvik tai Tolkislandet-tuplan. Äkkilähdölle lähtijöitä?

Mike
19.04.2015, 22.34
Nyt olisi 3km täysin uutta polkua tarjolla!!! Mfb test track. Tänään Efin kanssa käyty rakentamassa 5-6 siltaa Ölstenin metsään. Siellä todella hieno polku suon ympäri. Suurin osa ihan kuivaa kangaspolkua. Viimeiset metrit kannattaa nousta maankaatopaikan päälle, ei metsän puolelta kuten trackissä.

https://connect.garmin.com/modern/activity/751113177

Muutama silta on ehkä vähän "efimäisiä" joten läskipyörän rengas mahtuu juuri ja juuri... :D. Ei kuitenkaan tämä.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/19/c1099693ec0449f8ec11c0aaa81a6105.jpg

cahtty
19.04.2015, 22.57
\o/Jee!
Toi ollut vähän läpiajopaikka matkalla Treksilän metsään. Mutta voishan tonnekin jäädä sakkolenkin vetämään. Eteläpuolella varsinkin hienoa maastoa.

J.F
19.04.2015, 23.34
Hienoa Mike ja Efi!

Alottelia-14
19.04.2015, 23.43
Hei kertokaas joku osaavampi saako näitä erillisiä reittikarttoja ladattua jossain muodossa Android-puhelimeen ja yhdisteltyä samaan karttanäkymään? Ei ole käytössä mitään Garminin hifilaitetta. :)

Tai edes käsin merkkailtua jonnekin ilmaiseen karttasoftaan, vaikka Google mapsiin?

J.F
20.04.2015, 07.57
En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat reittikartoilla mutta ainakin maastokartan saa kätevästi. Googlaa Oruxmaps tai Oruxmaps android. Jostain löysin myös ohjeet miten siihen ladataan Suomen kartat. Eikä maksa mitään. :)

http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/19/c9194b44bc85c7a519bbd5322f460774.jpg

Alottelia-14
20.04.2015, 08.22
En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat reittikartoilla

Tarkoitin noita tässä aiheessa julkaistuja gps:llä logattuja reittejä. Saako niitä jotenkin siirrettyä johonkin yleiseen karttapohjaan, että voisi yrittää suunnistella niitä pitkin?

Vähän semmosia normaalista poikkeavia reittejä, mitä voisi joskus haeskella vähän kauempaakin, vaikkei ihan omilla nurkilla olekaan. :)

J.F
20.04.2015, 08.32
En olisi yllättynyt jos tuohon oruxmapsiin saisi ladattua esim gpx tiedoston. Muistaakseni siitä saa ainakin exportattua reitin gpx :änä. Lataa se ja katso jos onnistuu.

Alottelia-14
20.04.2015, 08.55
Kokeillaanpas, kiitos. :)

cahtty
21.04.2015, 23.13
Nyt olisi 3km täysin uutta polkua tarjolla!!! Mfb test track. Tänään Efin kanssa käyty rakentamassa 5-6 siltaa Ölstenin metsään. Siellä todella hieno polku suon ympäri. Suurin osa ihan kuivaa kangaspolkua. Viimeiset metrit kannattaa nousta maankaatopaikan päälle, ei metsän puolelta kuten trackissä.

Muutama silta on ehkä vähän "efimäisiä" joten läskipyörän rengas mahtuu juuri ja juuri... :D.

Tulipa käytyä tarkastamassa tulokset. Hienoa työtä. Kiitos. Ja kyllä läskikumit mahtui lankuille ihan hyvin. Olisi pitänyt vain lukea Miken vinkit vähän huolellisemmin. Kiersin sen maakasan metsän, tai siis suon, puolelta. Ja saappaat olisi olleet tarpeen, vaikka amfibiolla olinkin liikkeellä.

Kiertelin samalla suurimman osan noista eteläpuolen poluista ja olihan niitä aika paljon. Metsään, tai ensin hakkuuaukealle, polulle pääsee Raudoittajantien päästä tai paremmin 90-mutkasta kun ajaa suoraan.

Mike
22.04.2015, 02.35
Vähän on Ölstenin kierros vielä pehmeä mutta eiköhän se siitä kovetu kun siellä ajetaan. Tolkkisista tullessa siinä kukkulalla ennen kierrosta muutama hyvä polku.

Tässä yksi seuranta:

https://connect.garmin.com/modern/activity/753241258

Tossa myös Skallholmin polkuja.

cahtty
22.04.2015, 10.36
No ilmankos oli perin tuoreet jäljet urilla ja lankuilla :) Kiertelin puol seiskan jälkeen ja uudestaan joskus kasin maissa.

Tässä siis toi missä lukee Ölstensskogen, niin sen alapuolelta ei oikein kuivin jaloin pääse läpi muutoin kuin nousemalla sen täyttömaakasan päälle. Testattu. Mutta laitoin tän kuvan etupäässä siksi että tosta näkee paremmin sen vaihtoehtoisen reitin ajaa alueelle tuolta oikeasta reunasta. Vaikka onkin hakkuuaukeaa, niin ihan ok polut sinne muodotuneet kuitenkin.

https://lh5.googleusercontent.com/-kyqx3Ccn_i4/VTc-S3bq8iI/AAAAAAAAXys/fAJdXE56YjI/w379-h510-no/2015-04-22%2B09.22.46.png

Mike
23.04.2015, 23.16
Tänään oli kova tuuli ja kuulemma ainakin Sillvikissä aika paljon kaatuneita puita :(

J.F
23.04.2015, 23.24
Teissalassa ei kaatunut edes äijät tänään! ;)

cahtty
23.04.2015, 23.34
^^Ja raivausosasto taitaa olla aika tiukkaan kiinni duuneissa nyt. Laitoin tänään karusti maiharit ajokengiksi ja kävin Ölstensskogenissa vähän kokeilemassa kuinka pitkälle tolla amfibiolla oikein pääsee. Pitkälle pääsee, kunhan ei ujostele.

Mike
23.04.2015, 23.41
Teissalassa ei kaatunut edes äijät tänään! ;)

No eihän sitä voi kaatua jos vaan seisoo ja korjaa pyörää? Turha kieltää, mulla on tosta todistusaineistoa... :D

J.F
23.04.2015, 23.52
Eihän nämä nykyfillarit kestä Kaffin watteja! ;)

Mike
24.04.2015, 21.02
Tänään käyty uudestaan tutkimassa "Tolkkinen itä". Tosta saa hienon lyhyen lenkin. Suurin osa on polkua. Ovat ajaneet paljaaksi ton kaukolämpölinjan niin sitä pitkin pääsee hyvin ajamaan.

https://connect.garmin.com/modern/activity/755552304

http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/24/f6e546b377b4e7f160f8cfcc6a74fccc.jpg

MikMy
25.04.2015, 23.21
Tänään kävin XC lenkillä ja iloikseni huomasin että taito on kyllä jäljellä kun pääsin kaikki maasto osuudet nollilla Kokonmäki,Kampulan ll kallio,Telegrafberget ym. mutta,mutta se vauhtikestävyys puuttuu :(
Seuranta (http://www.movescount.com/moves/move60279893)
Huomenna uudestaan..tai maantielle

J.F
25.04.2015, 23.55
Mä ajan nykyään vaan maantiellä...

Mike
27.04.2015, 00.13
Joku oli perkula käynyt kastelemassa mun polut... :(

Tunnin saunalenkki suoritettu "Tolkis itä" poluilla. Muutama uusi linjaus kehitetty jonka jälkeen jäljelle jää vain muutama tienylitys loput polkua :)

jerrypa
27.04.2015, 20.22
Spämmivaroitus ;) Vähän ohi alkuperäisen ketjun, mutta yritän nostattaa pyöräilijöiden asemaa Porvoossa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?53252-Porvoolaisten-py%F6r%E4ilij%F6iden-aktivoituminen&p=2364999#post2364999

Mike
27.04.2015, 21.34
Mitä tekee "tosi-ikämies" lepopäivänä?

"Fiskars was here" :)

http://images.tapatalk-cdn.com/15/04/27/a9c9880fd1a73f8197a89aa3eef871ce.jpg

J.F
28.04.2015, 17.02
Spämmivaroitus ;) Vähän ohi alkuperäisen ketjun, mutta yritän nostattaa pyöräilijöiden asemaa Porvoossa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?53252-Porvoolaisten-py%F6r%E4ilij%F6iden-aktivoituminen&p=2364999#post2364999

Kaupunki voisi raivata noita polkuja tuolla metsässä niin jäisi meille enemmän aikaa ajaa! :)

jerrypa
28.04.2015, 17.06
Ei huono idea :D Tunnen tätä maastofillariasiaa huonosti, mutta jos oikein ymmärsin niin Porvoossa on useitakin reittejä. Onko näitä reittejä jollain tapaa 'arkistoitu'? Voisiko näistä oikeesti tulla esim. pyörämatkailukohteita jolloin kunnostustyöt olisi samalla perustellut :)

J.F
28.04.2015, 18.20
Kyllähän täällä polkuja riittä mutta ei niitä ole mitenkään merkattu (poislukien jäsen MikMyn merkkaama Bianchi cup kisarata Joonanmäellä). Ainoat "arkistot" taitaa olla ajajien omat gps-jäljet.

Mutta ilman muuta olisi hienoa saada "virallisia" MTB-reittejä ja voisi jopa houkutella jonkun yksittäisen harrastajan jostain naapurikunnasta käymään Porvoossa. Laajudesta ja laadusta riippuen ehkä enemmänkin kiinnostusta voisi löytyä. Taitaa usein vain olla ykityisistä metsistä kyse (mutu) ja merkattujen reittien rakentaminen ja ylläpito sellaisissa varmaan haasteellista (mutu). Lisäksi voi jopa tulla eteen vastuukysymyksiä jos Jani-Petteri tulee Porvooseen ajamaan virallista reittiä ja kaatuu siellä kun ajaa kiveen niin ollaan haastamassa kaupunkia ylläpidon puutteesta (mutu).

Mike
29.04.2015, 00.44
Nyt on "Tolkis östra" reitti hyvällä mallilla. Reitti kiertää itäpuolen metsät lähes pelkkää polkua pitkin. Eniten kierroksia on Skalholmissa jossa kierretään kaikki polut ylös ja alas. On aika rankka...

https://connect.garmin.com/modern/activity/759656533

Tosta tunnin kierroksesta on nyt myös tänään otettu gopro video. Kun ehdin niin leikkaan siitä "mainospätkän" :)

Mike
29.04.2015, 02.29
Tässä "tiiseri" Skallholmenista. Jokaista noita laskua kohden on tietenkin yhtä monta nautittavaa nousua vaikka ei niitä videolta näy... :D

http://youtu.be/Y2zkcVDd468

Kalliotamaani
01.05.2015, 15.47
Itä-tolkkinen kierretty näin vapun kunniaksi. Ei voi valittaa kun kirjaimellisesti takaovelta pääsee polulle :)

Mike
01.05.2015, 18.24
Itä-tolkkinen kierretty näin vapun kunniaksi. Ei voi valittaa kun kirjaimellisesti takaovelta pääsee polulle :)

Ajoitko koko reitin? Kaukolämpölinja oli harmittavan mutainen :(. Yhdistin ton itäpuolen eilen iltalenkillä Tolkislandettiin. Hyvä kierros.

cahtty
01.05.2015, 18.53
Kävin kanssa iltapäivällä Skallholmenissa pyörähtämässä sakkolenkkinä Tolkislandetista palatessa. Jonnekin reitille putos minipumppu :(
Muuntamon ympäri löytyi myös ajettava reitti, peurapolkupohjaa suurimmaksi osaksi. Helpoiten löytyy aidanviertä kun lähtee etelään portilta. Pitää ottaa fiskars mukaan seuraavalla kerralla niin saa pari oksaa pois reitiltä.

Kalliotamaani
01.05.2015, 19.55
Ajoitko koko reitin? Kaukolämpölinja oli harmittavan mutainen :(. Yhdistin ton itäpuolen eilen iltalenkillä Tolkislandettiin. Hyvä kierros.

Suurin piirtein, joo. Ihan kaikkia Skallholmenin nousuja ja laskuja en tainnut ajaa ja Tolkkistentien vieressä en käynyt tällä kertaa. Melko kuraista oli tuolla linjalla, varsinkin kun välillä renkaat lipsahti siihen uraan joka kulkee koko linjan läpi. Mutta ei haittaa, kuuluu asiaan :) Tuolla Kattsundetin eteläpuolella pitäisi vähän käydä raivaamassa, koska muuten se lenkki kasvaa kyllä nopeasti umpeen. Ja tuohon kuvan osoittamaan kohtaan kun kävisi heittelemässä muutaman ison murikan tai lankun niin taas olisi vähän vähemmän tiellä ajamista :) Tosin en tiedä onko toi kioskin vasemmalla puolella oleva tie yksityinen.

http://i.imgur.com/ds6q1Gg.jpg

Ja tosiaan ihan parhautta kun voi suoraan jatkaa Tolkislandettiin jos siltä tuntuu. Täytyy pitää silmät auki tuo Cahttyn pumpun varalta.

Mike
01.05.2015, 20.28
^ Ajoitko Kattsundetin eteläpuolella ihan rantaa pitkin vai sille tiilikopille? Ajoin kerran rantaa pitkin ja se on tosiaan melkein ummessa. Sille kopille menee hyvin tallattu ja nopea kiva polku. Toi ojan ylitys olisi hieno lisä!!!! Pääsisi tosta lähipolulta suoraan tonne Kattsundetin eteläpuolelle. Kyllähän noita siltoja nopeasti valmistuu... :) Täytyykin käydä vaikka illalla kävellen katsomassa.

edit: katsoin tonttirajoja ojan jälkeen ja näyttää hyvältä. Noi tontit on vain ihan talon ympärillä joten varmaan reitin pystyisi rakentamaan :).

Kalliotamaani
01.05.2015, 20.52
Lähdin siitä tiilikopin kupeessa olevaa polkua pitkin ja sehän kiertää rantaa pitkin takaisin sinne venelaiturin luokse. Tuossa seuranta (https://connect.garmin.com/modern/activity/761775006), toivottavasti selventää mitä tarkoitan. Ja joo, juurikin tuo rantaosuus on se mikä kasvaa umpeen. Tuossa vielä pari kuvaa siitä ojasta. Laita viestiä jos kaipaat apuja siltahommiin ;)

http://i.imgur.com/wseqfSg.jpg

http://i.imgur.com/Z2mUNB3.jpg

Kalliotamaani
01.05.2015, 21.03
Muuten, tuli noista silloista mieleen, eikös Mike askarrellut aikaisemmin tonne Haikkoon metsään muutamia siltoja ojien ja runkojen yli? Siellä kivipuutarhan kohdalla olevan puunrungon silta on purettu pois, ruuvit vain jäljellä. Voi tosin olla vanhakin juttu, en ole aikoihin tuolla käynyt.

ratikka
01.05.2015, 21.09
Muuten, tuli noista silloista mieleen, eikös Mike askarrellut aikaisemmin tonne Haikkoon metsään muutamia siltoja ojien ja runkojen yli? Siellä kivipuutarhan kohdalla olevan puunrungon silta on purettu pois, ruuvit vain jäljellä. Voi tosin olla vanhakin juttu, en ole aikoihin tuolla käynyt.

Juu huomasin saman yks päivä. Mike itse purkanut kun rungon ylitys oli liian helppoa.

Mike
01.05.2015, 22.49
Siellä kivipuutarhan kohdalla olevan puunrungon silta on purettu pois, ruuvit vain jäljellä.

Juu huomasin saman yks päivä. Mike itse purkanut kun rungon ylitys oli liian helppoa.

:D

Kyllä sen joku muu purki pois :( ???? Harmi, se oli kuitenkin jonkin verran haasteellinen ainakin märkänä. Se ojan yli oleva silta on kuulemma ristitty "invaliidi-sillaksi". Siitä mahtuu kuulemma melkein rullatuolillakin. Kuulemma alle 1/2m metrin siltoja ei saisi edes rakentaa...niistä pitää hypätä yli :D

J.F
01.05.2015, 23.15
No sittenhän me tiedetään kuka sen on purkanut! ;) Tilalle tulee varmaan skinny lähiaikoina! :D

Mike
01.05.2015, 23.19
Sen verran kiinnostava oli toi Kalliotamaanin uusi linjaus että oli pakko kävellä katsomaan...

Kyllä siihen joutuu jo lähes Kwai joen sillan rakentamaan. Hypin joen yli ja tutkasin reittiä siitä eteenpäin. Olin kuvitellut että siitä olisi päässyt jatkamaan sitä lahden poukamaa pitkin sinne seuraaville poluille. Ihan läpimärkää jättömaata se on eikä niiden pihojenkaan vierestä kehtaa ajaa. Eli kioskille siitä joutuu sitä tietä ajamaan. Takaisin kävelin puron viertä ja keksin toisen reitin. Bussipysäkin takaa kaartaa metsään ja ajaa sen puron vieressä olevaa harjaa pitkin. Sen raivaamiseen ei kauan mene ja siitä tulee hieno polku. Loppupäähän joutuu tähänkin linjaukseen rakentamaan sillan. Tossa kuva siitä "harjusta":

http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/01/b5e5844912f225e4de2808b97f2cfbe0.jpg

cahtty
01.05.2015, 23.29
Puretaan yhden isohkon saunan lauteet ja ajattelin ottaa runkoineen talteen valmiiksi silloiksi. Istuinlaudehan täyttää melkein noi pyörätuolisäädöksetkin. Tarvetta jossain? Muuallakin kuin tossa kiskan takamailla. Pituutta riittää kolmisen metriä. Muistaakseni.

Mike
02.05.2015, 13.13
^ Ota ehdottomasti talteen, paikka löytyy varmasti.

cahtty
02.05.2015, 17.17
Jep, maanantaina puretaan ja tuon kotiin päin. Täytyy sit joku ilta käydä tuomassa sinne kiskan suunnalle. Muistinkin tossa yhden paikan Sillvikissä johon kanssa tarttis vähän pidempää laakonkia, pitää käydä vaan vähän varmistamassa onko edes riittävä.

lai
02.05.2015, 18.42
Näistä kannattaa rakennella siltoja. Porvoon tai Nesteen Cramolta pystyn hommaamaan noita jos tarvitsette.
http://trallen.se/onewebmedia/bildspel%20trall5.jpg

cahtty
02.05.2015, 19.41
Näyttääpä aika tukevilta.

J.F
02.05.2015, 22.29
Lai, tiedossa pari paikkaa johon voisi sopia kuin nyrkki silmään. Miten käytänössä?

Huomenna tarkoitus ajaa pitkä maantielenkki! Jos jotain kiinnostaa ajaa lunkisti vähän kauemmin niin saa tulla mukaan..

Mike
02.05.2015, 23.26
Mikä on fiksun ja tyhmän maastopyöräilijän ero...? Fiksu täyttää tubeless renkaan kompuralla 4bar:iin kunnes kuuluu hirveä pamaus, korvat soi ja rengas lähtee vanteelta. Tyhmä ei usko ja tekee saman vielä toiseen kertaan. Ei varmaan tarvitse kertoa kumpaan itse kuulun :D

A.B.
03.05.2015, 09.51
:D :D ;)

Kiitos Mike, nyt pitää hakea rätti ja pyyhkiä kaffet "seiniltä"... Olisin mä muuten tänne taas joskus kirjoittanut, kun vähän alkaa stressi helpottaman...

Nimimerkillä: lopputarkastusta "odotellessa"

PS. Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, mä aloin käyttämään suojalaseja ja kuulosuojailia ekan käsiin räjähtäneen renkaan jälkeen...

A.B.
03.05.2015, 09.54
Lai, tiedossa pari paikkaa johon voisi sopia kuin nyrkki silmään. Miten käytänössä?

Huomenna tarkoitus ajaa pitkä maantielenkki! Jos jotain kiinnostaa ajaa lunkisti vähän kauemmin niin saa tulla mukaan..

Mieli tekis kyllä lähteä jo maantielle, mutta taitaa vielä tämä sunnuntai mennä raksaillessa...

ahma
03.05.2015, 15.38
Hangelby - Östersundom skouttausta. Löytyi upea reitti, asvalttia max 2 km ja valtaosa polkua. Noin 30 km, 2.5 tuntia. Josko ensi viikonloppuna veivaiso tuon Hangelby - Kilpilahti, niin reitti olisi valmis.
Kivikon BMX radalta Kokonniemen DH baanoille, vielä toukokuussa?

T.P
03.05.2015, 20.40
Sain ajopaikan Vätternrundanille, joten Pirkan pyöräilyn maksettu osallistumispaikka jää mulla käyttämättä. Jos jollakin on kiinnostusta lähteä ajelemaan Tampereelle, niin yv:tä minulle. Halvalla lähtis.

lai
03.05.2015, 22.06
Hangelby - Östersundom skouttausta. Löytyi upea reitti, asvalttia max 2 km ja valtaosa polkua. Noin 30 km, 2.5 tuntia. Josko ensi viikonloppuna veivaiso tuon Hangelby - Kilpilahti, niin reitti olisi valmis.
Kivikon BMX radalta Kokonniemen DH baanoille, vielä toukokuussa?
Miken kanssa on tarkoitus ajella kirkolta kirkolle toukokuun aikana. Bikepacking meiningillä ja yötä ollaan jossakin puolivälissä pilvijärvellä? Varmaan +120km.
JF niitä ritilöitä varmasti saadaan kysele Mikeltä.

ahma
03.05.2015, 23.15
Kirkolta stadin päässä on vaan niin tylsää, tämän vuoksi tuo Kivikko. Käytänössä polut alkaa vasta Hertsikasta. Laittakaa päivää tiedoksi kun päätätte, jos sopii kalenteriin niin lähden mukaan.

J.F
10.05.2015, 19.55
Tänään törmäsin, en samalla tavalla kun MikMy ja Pötkö pari kesää sitten, Tolkkislandetissa Spessukuskiin ja vaihdettiin muutama sana. Jos olet kuulolla niin mukaan ajelemaan vaan. Ongelmaksi tietysti tulee pari asiaa, aika vähän täällä näitä lenkkejä nykyään huudellan ja itse asiassa porukkalenkkejä ollut muutenkin vähän viime aikoina. Pitää miettiä onko FB ryhmä (joita niitäkin on Porvoon poluille kourallinen) vai sittenkin vanha kunnon foorumi se paikka jossa lenkeistä hyvä huudella. Kumpaankin/kaikkiin vähän epäkäytännöllistä.

P.S Vai oliko herra, joka esittäytyi omalla nimellään, kuitenkin joku näistä parista "uudesta" tänne kirjoittelijasta joita en ole vielä tavannut?

cahtty
11.05.2015, 09.53
La kävin poimimassa pudonneen pumppuni Tolkislandetista :) Oli taas melkoinen pulla että osui silmiin. Muuntamon eteläpuolelta ympäri kiertävä inkkaripolku oli sen verolle vaatinut.

Jos tätä foorumia lukee luurista tapatalkilla ja merkkaa sen suosikiksi, niin uudet postaukset pätkähtää luuriin melkein kuin tekstari napsahtais. Eli foorumin käyttöäkin voi parantaa. Muttei sekään mikään yhteismitallisesti kaikki tavoittava tapa ole. Välineurheilua tämä viestintä.

Kalliotamaani
11.05.2015, 13.42
Tänään törmäsin, en samalla tavalla kun MikMy ja Pötkö pari kesää sitten, Tolkkislandetissa Spessukuskiin ja vaihdettiin muutama sana. Jos olet kuulolla niin mukaan ajelemaan vaan. Ongelmaksi tietysti tulee pari asiaa, aika vähän täällä näitä lenkkejä nykyään huudellan ja itse asiassa porukkalenkkejä ollut muutenkin vähän viime aikoina. Pitää miettiä onko FB ryhmä (joita niitäkin on Porvoon poluille kourallinen) vai sittenkin vanha kunnon foorumi se paikka jossa lenkeistä hyvä huudella. Kumpaankin/kaikkiin vähän epäkäytännöllistä.

P.S Vai oliko herra, joka esittäytyi omalla nimellään, kuitenkin joku näistä parista "uudesta" tänne kirjoittelijasta joita en ole vielä tavannut?
Heh, minähän se olin. Olisi pitänyt esittäytyä fooruminimelläkin :) Muita ikämiehiä olen jonkun kerran tavannutkin. Sinut tunnistin täällä nähtyjen kuvien perusteella.

J.F
11.05.2015, 15.23
Heh, minähän se olin. Olisi pitänyt esittäytyä fooruminimelläkin :) Muita ikämiehiä olen jonkun kerran tavannutkin. Sinut tunnistin täällä nähtyjen kuvien perusteella.
No sinähän se sitten olit :D

Oli hauska tavata ja varmaan tavataan toistekkin. :)

Mika A
13.05.2015, 16.19
Onkos minkään näköistä yhteislenkkiviritystä odotetttavissa seuraavan puolentoista viikon aikana? Kevätloma (lue:odotettavissa orjaraadantaa puutarhassa) juuri alkamassa, ja fillrain tia pari voisi ottaa mukaa. Trancea ei viitsisi pakata pelkästään Askolan "metsissä" olevien "polkujen" takia... :mad:
Olisi myös kiva tietää, milloin Kokonniemen hissit pyörähtävät käyntiin...:)

J.F
13.05.2015, 22.36
Hisseistä ei tarkempaa tietoa mutta ei varmaan kauheen kauaa enää mene.

Kimppalenkkejä olis kiva ajaa. Itse hieman toipilaana vielä mutta jotain varovaista ei-maastoa ajattelin kokeilla viikonloppuna.

Mike
14.05.2015, 17.27
Itsellä olo vähän sama kun lapsella joka saanut uuden lelun. Löysin (ainakin itselle) hienoja uusia polkuja Sillvikin etelärannalta. Eli nykyisiltä poluilta suoraan etelään meren rantaan asti. Paikoittain todella hienoa polkua (kuva). Tuli käytyä myös Koukuddenissa ja pitkästä aikaa myös Sillvikin HC lasku. Se on hieno.

Tässä seuranta:

[poistettu linkki GPS jälkeen jossa pusikko-osuus, pari viestiä alempana parempi GPS jälki]

http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/14/2a4ba0d3db2aa5b4ee07e3afc0349bbf.jpg

J.F
15.05.2015, 23.32
Hyvä Mike! Saat tulla näyttämään sitten kun taas ajan metsässä! :)

J.F
15.05.2015, 23.37
@ Mika A, hieno allekirjoitus sulla! :)

Mike
16.05.2015, 00.03
Hyvä Mike! Saat tulla näyttämään sitten kun taas ajan metsässä! :)

Heti kun olet valmis niin järjestän sulle private tourin kaikilla herkuilla :D

Mike
16.05.2015, 00.20
Eilinen Sillvik "etelä" oli niin hieno löytö että tänään piti mennä heti uudestaan. Reitillä oli muutama paikka mikä piti linjata uudestaan. Täytyy todeta että eilen tuli mentyä muutamaa "pöljänpolkua"... Matkalla rannalta ylös puskin läpi yhden tiheän risukon. Tänään huomasin että viereisellä kalliolla menee upea kalliobaana...:D. Nyt toi etelään menevä edestakainen pätkä on melkein 2km ja pelkkää hienoa polkua.

Tossa muutenkin todella hieno 1 1/2h reitti jolla parasta polkua:

https://connect.garmin.com/modern/activity/775272836

Mike
16.05.2015, 23.31
Jatkan kirjoittamista tänne mun henkilökohtaiseen blogiin...:D

Musta on tullut Sillvik addikti. Tänään suuntasin sinne taas. Kävin etelälenkillä ja raivasin Käärmetieltä vähän paremman linjan metsään. Päivän uusi löytö länsipuolella. Nyt pääsee kohti Koukuddenia ton kallion yli.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4+polku&srs=EPSG%3A3067&y=6690592&x=419878&lang=fi

Muistelin että Cahtty olisi käynyt tuolla myös kurkkimassa? Siellä oli ihan selvää polkua. Täytyy käydä merkkaamassa että tulee ajettua samaa reittiä. Mennessä menin liian pitkälle mutta tullessa takaisin löysin paremman linjauksen. Kalliolle noustessa 10m tunkattava pätkä.

Koukudden länsipuoli ajettu kumpaankin suuntaan. Vähän on raskas etelään päin...:(. Täytyisi löytää reitti sieltä päältä takaisin. Länsipuolella bongattu kauden ensimmäinen MTB käärme. Kehtasi vielä olla keskellä mun polkua...

seuranta:

https://connect.garmin.com/modern/activity/776186708

cahtty
17.05.2015, 00.00
Nyt menee pari viikkoa aika viihteellä ja ajot on jumissa hetken, mutta tuolta löytyy tosiaan pikkukierto matkalla Kouddeniin. Paremmin toiminee itäänpäin tullessa, vaikka molempiin suuntiin joutuu vähän tunkkaamaan. Vähän sitä joutuu hahmottamaan että osuu oikeelle uralle. Ehkä merkkaus vois olla jees.
On kyllä mielenkiintoista päästä kokeilemaan tota sillvik-etelää.
Köukudden etelään päin on haastava, mutta kyllä se on hauska yrittää ilman virhepisteitä ;-)

Mike
18.05.2015, 23.26
Torstaina aukeaa Porvoon Bike Park Kokonniemessä. Nyt kaikki laskemaan traileja alas kun kerran pääsee hissillä ylöskin :)

J.F
19.05.2015, 00.00
Kyllä kauheesti tekisi mieli mutta pelkään että en ole vielä tarpeeksi toipunut. Mutta katsotaan, sanoi gynekologi!

Mika A
21.05.2015, 21.38
Eilen tuli pitkästä aikaa tutustuttua Syrjänkallion kone-enskapyörillä vuosia sitten tehtyihin reitteihin Askolan ja Porvoon (Kaarenkylä) rajalla. Viime vuosina niillä ei ole enää ajettu, joten spoorit ovat nyt vähän sileämpiä. Tosin tuntuu, että pinta on myös pehmennyt, ja ura on täynnä oksatauhkaa. Välillä saa ylitellä kaatuneita puita. Ihan kivaa kalliobaanaa monin paikoin. Videokamerakin oli päällä, mutta pitäisi jaksaa editoida järkevä kooste.

Seuranta (https://www.endomondo.com/users/1505977/workouts/526917719) Endomondossa.

A.B.
23.05.2015, 20.00
Pitkästä aikaa Corvetin kanssa ulkoilemassa (http://www.movescount.com/moves/move63313253), kyllä tuo Sikosaari on vaan hieno paikka! Tänään(kään) ei tullut kuin yksi ihminen vastaan lenkillä, vaikka polut on ihan huikean hienot!

Sitähän vois harkita toisenkin kerran lenkille lähtöä... :rolleyes: Ensin ajattelin, etten jaksa ajella Telegraphille ylös, mutta alhaalla kolmen junnun porukka kaahasi edelleni ja päätin seurata, hyvin ne kaveri sinne huipulle polkivat! ;)

J.F
23.05.2015, 20.31
Itse taidan pysyä vielä tuolla assun puolella ainakin vähän aikaa. Mutta olisihan se hauska kohta taas mennä metsään!

A.B.
23.05.2015, 22.08
^ kuinka sun toipuminen on edistynyt?

J.F
23.05.2015, 22.10
Tosi hyvin, kiitos. Maantietä ajettu useampi satanen jo.

A.B.
23.05.2015, 22.45
Sehän on hienoa!

Täällä toi perinteinen maantiepyöräily potee edelleen motivaatiopulaa Vätternin jälkeen... Cyclolla meno sensijaan maistuu jo hyvältä kun pääsen edes vähän assulta karkuun :cool:

cahtty
27.05.2015, 22.21
Pieni iltalenkki teemalla Sillvik-etelä + Sillvik-huolto. On se etelälenkki vaan kiva lisä. Harmi kun sen itäinen haara menee pihoihin, mutta ihan kiva sekin on ajaa vaikka edestakaisin.

Päätin tehdä vähän huoltotöitä ja ottaa kantoon sen yhden sillan aihion ja sain roudattua sen "suuren lännentien" puron ylitykseen. Siihen puron sivukiertoon, kun lyhyenä sopi siihen paremmin.

https://lh3.googleusercontent.com/-T_PAtGiefHA/VWX44YwV9zI/AAAAAAAAYYY/0YB_hWh8KAo/w645-h363-no/20150527_200249.jpg

Kalliotamaani
28.05.2015, 10.32
Eilen töistä tullessa ajoin juuri tuosta ja ajattelin että "tuossa kun olisi silta niin hyvä olisi". Joten kiitos puuhastelusta! Ja muutenkin kiitos teille jotka kartoititte ja merkkailitte noita polkuja. Kalliobaana menetettiin, mutta onneksi Sillvik paikkaa tuota puutetta :)

J.F
29.05.2015, 22.02
Pistetään tännekkin: Sunnuntaina porukalla Kokonniemeen hissillä ajaman!

JH3
30.05.2015, 07.25
Pistetään tännekkin: Sunnuntaina porukalla Kokonniemeen hissillä ajaman!
Pitäisköhän silvikiinkin tehdä hissit pahimpiin paikkoihin,että sais ikämiehet mesään...;)

Mike
30.05.2015, 09.52
Pitäisköhän silvikiinkin tehdä hissit pahimpiin paikkoihin,että sais ikämiehet mesään...;)

Katohan, onko Sillvikin Salama herännyt talviunilta? Milloin mennään metsään?

JH3
30.05.2015, 10.05
[QUOTE=Mike;2382228]Katohan, onko Sillvikin Salama herännyt talviunilta? Milloin mennään metsään?[/QU

Ke alkaisi loma. muutama pvä vielä...

J.F
30.05.2015, 21.16

Jos viitsisit, olisin aika tyytyväinen! ;)

TemMeke
30.05.2015, 21.53
Löysinköhän oikeaan paikkaan? Korjailin tänään iltapäivästä katkenneita ketjuja jossain Åminsbyn poluilla, kun joku (unohdin jo kuka :D ) pysähtyi auttamaan. Avulle ei ollut tarvetta, kiitos vaan, mutta tuli kehotus ilmottautua tänne. :)

J.F
30.05.2015, 22.21
Löysinköhän oikeaan paikkaan? Korjailin tänään iltapäivästä katkenneita ketjuja jossain Åminsbyn poluilla, kun joku (unohdin jo kuka :D ) pysähtyi auttamaan. Avulle ei ollut tarvetta, kiitos vaan, mutta tuli kehotus ilmottautua tänne. :)

Luultavasti löysit. Itse en ollut k.o värvääjä mutta tuolla länsipuolella meillä pyörii muutama ikämies kylläkin. Tervetuloa vaan tännekin.

Kalliotamaani
01.06.2015, 10.36
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/31/d8a4a459c61dfec22a4a9be74e2a5a73.jpg

Pienimuotoista trailbuildingia aamutuimaan Sillvikissä. Vähän sahailua ja nyt ei enää tarvitse pysähdellä tuon kohdan takia.

JH3
01.06.2015, 11.55
^^^ Missä kohtaa??

J.F
01.06.2015, 12.03
Oli muuten hauskaa meidän omassa bike parkissa eilen! Ja näytti siellä läskilläkin pärjäävän. Ensi kerralla sitten nämä länsipuolen läskit mukaan ajamaan! :)

cahtty
01.06.2015, 12.16
Nyt olis kyllä noviisiläskikin halunnut lähteä mäkeä kokeilemaan, mutta meni vkl Mäntyharju-Repovesi reitillä. On kyllä hyvin merkattu reitti, mutta aika iso osa matkasta hiekkatietä. Tosin maasto-osuudet osin sitten vähän raskaampia. Puolimatkassa Matkoslammen laavulla on ihan uusi käytettävissä oleva hassunmäköinen saunokoppi. Tuli sekin koeajettua. Samalla laavulla on aurinkokennoilla varustettu puhelinten latauspiste. Aika hyvää panostamista kunnalta.

Toi kaatunut puu on/oli siinä Bisakärrin eteläpuolella, pääuran yhdistävällä polulla. Se siinä puolivälissä jossa pääura taitaa olla lähimpänä toisiaan. Tolla välipolulla on vaan se pikkusen pidempi kiertolenkki kallion kautta jota yleensä tulee ajettua, jollon toi puu ei tule vastaan. Jollen nyt sitten arvannut väärin :-)

Kalliotamaani
01.06.2015, 13.09
Jep, taitaa olla juuri tuossa edellä kuvatussa kohdassa. Hyvin siitä nyt mahtuu, pidemmillä kuskeilla voi tosin otsa kolahtaa :)

Bässi
01.06.2015, 21.32
Terve taasen.
pitäis auttaa kaveria hädässä, hänen anoppi tulee kylään! Eli ens lauantaille pitäis keksiä kivaa ulkoilua ilman anoppia.
suunnitelma oli tämä...
lauantaina klo 12 Kokonniemeen ajelemaan hissillä n.2h, josta piti Klo14 vetää n.3h traililenkki porvoossa. Mutta mä oon taas painanu delliä tai jotain niin se eräs tracätty lenkki n.2 vuotta sitten on kadonnut :)

ajeleeko kukaan mahdollisesti ens lauantaina maastoa ja tahtois vetää n.4-5 tyypille 3h lenkkiä?

T: mitä nöyrin turisti

J.F
02.06.2015, 07.45
On se hienoa auttaa kaveria hädässä! :)

Itsellä ainakin ensi viikonloppu vielä ihan auki eli en tiedä ajanko mitä ja koska. jompanakumpana päivänä käyn varmaan ainakin ehkä mäessä. Ellei muuta apua meiltä löydy niin varmaan gps jälki ainakin voisi herua...

Bässi
06.06.2015, 19.45
Treksilän gpx löyty, suurimmaks osaks ainakin. Se viimenen lenkki joka meni ehkä Kiialassa ali vaikee ettiä, Motot oli varmaan hukannu polut. Kivoimmat polut oli oikeestaan ihan siinä asutus alueella. Mutta upeesti kulutettu päivä Porvoossa.

A.B.
08.06.2015, 00.24
Tänään saunalenkillä (http://www.movescount.com/moves/move65072276) tuli vastaa uusi polun pätkä sillä Humla-Veckari välisellä osuudella, jota muut ajelee vissiin harvemmin :rolleyes: Tämä uusi pätkä oli hyvää selkeetä polkua (välillä 40' - 46', alku on se vanha tuttu mutta sitten se kurvaa oikealle ylös kalliolle), hiukan se kiemurrelelle meni sinne sun tänne, mutta helppo seurata ja teknisesti sellainen, että kyllä sen fillarillakin olisi näppärästi ajellut! ;)

MikMy
09.06.2015, 20.11
On mun vaki juoksu lenkkejä ja joskus myös miettinyt pitäiskö fillarilla yrittää,siinä on myös aukko kiviaidassa mistä pääsis hyvin alas humlan radalle tai meidän kerhomajalle.Luulen että koiraihmiset on myös löytänyt sen pätkän koska alkaa olla aika vahvaa polkua jo.

J.F
14.06.2015, 09.12
Nyt pikkuhiljaa kunhan on herätty ja aamiainen syöty niin suuntaan metsään. Veckariin nyt ainakin. Aikaa ei ole kuin ehkä pari tuntia max, riippuen koska pääsen lähtemään.

moraff
24.06.2015, 10.38
Haa, kävimpä läskeilemässä eilen Stormossenilla. Jopas oli hyvät reitit!

Mike
07.07.2015, 23.37
Kylläpä täällä on hiljaista... Laitetaan nyt jotain että meitä ei poisteta aktiivisuuden puutteen takia [emoji1].

Kahtena iltana käynyt myöhään lähipoluilla. Suosittelen käyttämään mahdollisuutta niin kauan kun on valosaa. Illalla metsissä on mukavan rauhallista.

Sillvikissä on taas käynyt metsätraktori... Onneksi kohdalla oleva polku säilynyt.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/07/0d525f33811cb2a4b67c0a72b41cf92a.jpg

J.F
07.07.2015, 23.45
Hyvä Mike! Sääli jos tämä kuolee pois ja joku FB korvaa sen. Pitänee jatkossa muistaa postata tänne enemmän!

Kalliotamaani
08.07.2015, 08.35
Hiljaista on ollut tällä osastolla viime aikoina, vähän olen jo alkanut epäilemään että Ikämiehet ovat vaihtaneet lajia :) Muutaman viikon tauon jälkeen kävin kiertämässä Tolkkisten polut ja aika hyvin on moni paikka ehtinyt kasvaa umpeen. Ihme etten saanut yhtään punkkia kyytiin tuolla reissulla.

http://i.imgur.com/Ewzy31u.jpg

JH3
08.07.2015, 21.57
Kävin eilen toteamassa saman hakkuualueen silvikissä. Onneksi ei polulle osunut! Se oli paraikaa hommissa päivällä.. Kivaa oli pitkän tauon jälkeen. Silvik ei pahemmin rehotakkaan tolkkistyyliin..
pari kaatunutta puuta vois käydä siivoamassa.
Milloin Mike lähtee oppaaksi??

Mike
09.07.2015, 12.02
Katohan, Sillvikin Salama on herännyt talviunilta :) Viikonlopun olen muualla mutta iltaisin olen ajatellut ryhtyä taas ajamaan. Joten ollaan yhteydessä ja mennään kiertämään taas polkuja. Kävitkö jo "Sillvik etelässä?"

Allekirjoitan täysin Kalliotamaanin kommentin, Tolkislandetissa oli todellakin polut melkein kasvanut umpeen. Muistan kun noin kuukausi sitten ajattelin kun tohon kuvan kohtaan oli tallautunut oikein kunnon polku että nyt tähän on tullut oikein pysyvä polku. Täytyy aktivoitua.

Tässä kaksi hienoa lyhyttä iltalenkkiä Tolkkisten ympäristössä. Kumpikin melko saman mittaisia matkaltaan (10km) ja ajaltaan (1h).

https://connect.garmin.com/modern/activity/823539248

https://connect.garmin.com/modern/activity/825534710

ahma
10.07.2015, 14.54
Äijät on elossa vielä! Oltiin eilen Juminyn kanssa vajaa 3 tuntinen Stadin Lähi-Idässä ja kyllä oli hienoa - pump träkkiä ja kaikkea muuta mitä en osannut/ uskaltanut ajaa. Parhatta.
Tuli hommattua riippumattohässäkkä osittain pyörämatkailuakin ajatellen. Tunnin päästä lomille. Eka viikko menee ulkolaisten aborginaalina mutta sitten isosti ajoa. Todennäköisesti vihdoinkin teen tuon Bordeaux - Stadi kierroksen. Laitan rapsaa...

MikMy
11.07.2015, 13.18
Ahmakin on hengissä vielä,pelkäsin jo että joku metsästäjä on vahingossa napsinut rauhoittua eläintä :)

Minäkin kävin tänään pienellä mtb lenkillä olisin mennyt maantielle mutta on liian kylmä siihen,taitaa maantielenkit jäädä ensi vuodeksi.

A.B.
11.07.2015, 19.31
Me käytiin eilen T.Pn kanssa loman avauksella, reipas kolme ja puoli tuntinen maastolenkki Brussas, Veckkari, Humla, Joonannmäki ja Sikosaari. Alkumatkan seurassa oli mukana myös kaffin entinen kisapeli! Loppuun vielä pieni rasiketunlenkki... :) Ajettiin se Veckari-Humlavälinen kiekurapolku, mitä on tullut juostua viimei aikoina ja kuten oletin se oli pääosin hienosti ajettavaa polkua! T.P oikein ihmetteli, miten ei ole koskaan ennen ajanut sitä polku... äänessä oli ehkä kuultavissa hiukan ironiaa ;)

Kyllä oli kiva ajella pitkästä aikaa maasturillakin!

J.F
11.07.2015, 23.12
Yo! Etelä-Porvoon Gravity-joukkue suuntaa Kokonniemeen huomenna heti paukusta. Tarkoitus chillailla enemmän ja vähemmän koko ip siellä! Toivottavasti nähdään.

A.B.
14.07.2015, 23.54
T.P:n kanssa oli alustavasti puhetta torstaille Reitti2000:sta, pienellä fiilis- ja säävarauksella... :rolleyes:

A.B.
16.07.2015, 22.06
Valitettavasti T.Plle iski raksanakki ja multa jäi oppaan puuttuessa R2000 vieläkin kokematta. Hetken kun huhuilin löysin kuitenkin Bjurbölen kuskitehtaan kaksi kisakuskia oppaaksi Kokonvarveille (http://www.movescount.com/moves/move69396343)! On se vaan hauskaa hommaa vaikka vauhti olikin kokonaan hävöksissä, näitä lisää ja saa taas tekniikkaa pakettiin :cool:

Kiitoksia molemmille kisakuskeille hyvästä ja vauhdikkaasta opastuksesta!

Mike
18.07.2015, 21.45
Kävin ajamassa puolitoistatuntisen Sillvikissä. Uskokaa tai ei mutta ajoin ihan vimmatusti kun mua seurasi aito Ahma... :)

cahtty
18.07.2015, 21.52
Waaat? Siellä oli kyllä pengottu aika paljon puiden juuria pari päivää sitten...

Mike
18.07.2015, 21.58
...joo ja vielä uskomattominta oli että tämä Ahma ajoi läskipyörällä...???? :D

cahtty
18.07.2015, 22.10
;-) olihan tuo toki isolla kirjailtu. Olisipa oitänyt olla tarkempi. Taitaa olla olla joku supi käynyt penkomassa.
Terkut Suofutiksen MM-kisoista

Mike
18.07.2015, 22.13
Noi pengotut juuret huomasin itsekin. Todella monessa kohdassa??? Mikäköhän eläin voisi olla? Supi voisi kyllä olla.

A.B.
18.07.2015, 22.29
...joo ja vielä uskomattominta oli että tämä Ahma ajoi läskipyörällä...???? :D

Kyllä sitä vähempikin riittäisi pelottelemaan ajamaan sata lasissa karkuun kuin läski-Ahma ;)

A.B.
18.07.2015, 22.30
Noi pengotut juuret huomasin itsekin. Todella monessa kohdassa??? Mikäköhän eläin voisi olla? Supi voisi kyllä olla.

Vakiovastaus Porvoossa --> Villisika :rolleyes:

Aamulenkillä kun palailin Sikosaaren päädyn sakkokierrokselta niin 10m päästä pusikosta lähti karkuun hyppimään pieni sarvipäinen metsäkauris :)

J.F
20.07.2015, 23.28
Kävin ajamassa puolitoistatuntisen Sillvikissä. Uskokaa tai ei mutta ajoin ihan vimmatusti kun mua seurasi aito Ahma... :)

Kiva että niinkin säikky eläin uskaltautui tänne asti..

petjala
20.07.2015, 23.55
Kyllä sitä vähempikin riittäisi pelottelemaan ajamaan sata lasissa karkuun kuin läski-Ahma ;)

Sori nyt, että huutelen ihan vieraisiin pöytiin, mutten malta olla möläyttämättä. Jos ahma on wolverine, niin kuukkeli löytää "fat wolverine" -haulla esimimerkiksi tämmöstä:
http://static.comicvine.com/uploads/original/12/126706/3431159-6872180940-54055.jpg
Saattaa tuota säikähtääkin :D

J.F
21.07.2015, 00.15
Just toi se on! :)

petjala
21.07.2015, 00.19
Hehee! Arvasin.

A.B.
23.07.2015, 16.40
Taitaa olla petjala luontokuvaaja kun on noinkin aran villieläimen onnistunut vangitsemaan kuvaansa! Yhtäkaikki pelottavan näköinen otus tuo läski-ahma!

ahma
25.07.2015, 08.57
Äijät on kateellisii kun mä on teräskunnossa.

A.B.
25.07.2015, 10.04
^ tarkoitat varmastikin, että olet Adamandiumkunnossa? ;)

Kalliotamaani
29.07.2015, 21.22
Loma alkaa lähestyä loppuaan ja kävin jo valmiiksi palauttelemassa Sillvikin työmatkareittiä mieleen. Ja kas kummaa, siellä(kin) on oikein highway nykyään.

http://i.imgur.com/T59PVEq.jpg

Masentavaa, mutta onneksi suurin osa poluista näytti olevan vielä entisellään.

cahtty
29.07.2015, 22.24
Jeps. Just äsken tultiin Sillvikin läpi ja toi motoura siellä hoplaxintien päässä on kyllä melkoinen velli. Ei voi suositella. Tais ollakin sun jäljet siinä savessa.

A.B.
29.07.2015, 22.39
No, nyt on poijjaat innostuneet hankkimaan tosi läskin! Huimaa jälkeä Silvikissä! :rolleyes:

Kalliotamaani
30.07.2015, 15.24
Joo, ei se mikään moto ollut. Taitaa olla nuo sen adamantiumvatsaisen villieläimen jälkiä :D

Cahtty, ihan en siellä Hoplaxintiellä asti käynyt, hyvä tietää että se loppuosa on huonossa kunnossa. Täytyy vaan polkea sitten ns. vanhaa reittiä duuniin päin.

A.B.
31.07.2015, 00.04
T.Pn kanssa oli vähän puhetta, että lauantaina vois yrittää ottaa Reitti2000:n ohjemanumeroksi. Lähdetään varmaan joskus 11sta korvilla kohti Tsadia. Luutavimmin yksi extrapyörä(lijä) mahtuis samaan kyytiin.

vakio
31.07.2015, 00.44
Jeps. Just äsken tultiin Sillvikin läpi ja toi motoura siellä hoplaxintien päässä on kyllä melkoinen velli. Ei voi suositella. Tais ollakin sun jäljet siinä savessa.

cahttylle vielä kiitokset Sillvikin polkujen esittelystä. Oli mukava iltalenkki.

Mike
31.07.2015, 00.45

Minä tunnustan, mun jäljet. Käännyin sieltä tieltä tolle metsätielle ja toi mutakohta näytti kuivalta...
Viittä vaille että en ottanut kunnon OTB:tä tohon mutaan. Rengas akselia myöten mutaan ja pysähtyi kuin seinään. Ei muuta kuin klipit auki ja jalkautumaan... :D

Toi metsätien alku siis TODELLA huonossa kunnossa, välttäkää.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/30/7f8109fcdbaebc22b729c938820f13f0.jpg

http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/30/631205dffd56a656c5da039d8a16f6cd.jpg

A.B.
31.07.2015, 14.00
Pitäiskö sinne Silvikin laittaa tämmöinen varoituskyltti?

http://ep1.pinkbike.org/p4pb12514436/p4pb12514436.jpg

On sillä Ahmalla muuten tosi leviät tassut kokoonsa nähden, jotenkin epäsopusoinnussa eläimen kokoon nähden... muistuttaa kyllä meidänkin tuntemaan Ahmaan hämmästyttävän paljon, tältäkin osin :rolleyes:

http://ep1.pinkbike.org/p4pb12514437/p4pb12514437.jpg

A.B.
01.08.2015, 23.47
Naamakirjaan jo tulikin laitettua, mutta laitetaan nyt tännekin eli ajeltiin T.Pn kanssa hieno satanen tänään Reitti2000:sta (http://www.movescount.com/moves/move71234450) myötäillen. Itse taitoin matkan CC-sinkulalla ja täytyy sanoa, että tekniset juurakot ja kivenkierrot veivät reidestä voimat kokonaan... mitä ilmeisimmin 38-19 välitys oli siihen hommaan aivan liian raskas, muutenhan tuo oli ihan omiaan ulkoilureitti osuuksille.

http://ep1.pinkbike.org/p5pb12519062/p5pb12519062.jpg

Kiitoksia T.P:lle opastuksesta ja seurasta! Hieno lenkki!

http://ep1.pinkbike.org/p5pb12519061/p5pb12519061.jpg

@T.P. Tästä mainitsin sen yhden nousun jälkeen kun olin poikkeuksellisen paljon perässä ;)

http://ep1.pinkbike.org/p4pb12519075/p4pb12519075.jpg

J.F
02.08.2015, 00.03
Missasitte ikävästi sen polun Vähä-Parikkaan kohdalta eteläänpäin mutta voihan sen tuollaisenakin ajaa. ;) mistä laavukuva otettu? Onko se uusi laavu sillä ekalla polkuosuudella rinnekodin jälkeen?

J.F
02.08.2015, 00.04
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/01/660156b2ce71523cfd0484ea17238256.jpg

Mulla vastaava kuva päivän lenkiltäni! [emoji1]

A.B.
02.08.2015, 00.22
Laavukuva on eka oikeastaan vika (kun pysähdyttiin siihen takas tullessa) laavu (http://www.movescount.com/moves/move71234450) ennen kehä IIIsta

J.F
02.08.2015, 00.33
Selma, ei muistikuvaa!

T.P
02.08.2015, 02.38
Hieno reissu, hieno päivä! :) Kiitos A.B! Täytyy kypärää nostaa miehelle, joka vetää ko. Reitin sinkulalla!
Sinänsä mielenkiintoista, että Ambitit antoi 1,5km eron matkan pituudessa...

J.F
02.08.2015, 08.46
Kummalla oli enemmän matkaa? Veikkaan että cc-miehellä johtuen siitä että kiersi kaikki kivet kun taas mtb-mies ajoi miehekkäästi suoraa linjaa! :)

Meitsi lähtee sinne nyt kohta, kunhan jaksaa punkasta nousta
, hakemaan liivinsä! Saa tulla mukaan heittämään Luukista-Luukkiin-Luupin,

T.P
02.08.2015, 13.59
Juu, cc-mies ajoi pidemmän matkan :)

J.F
27.08.2015, 22.47
Herätellään nyt tätäkin triidiä, Joonaanmäellä tänään törmättiin niko.nikon kanssa herra x:ään joka myös täällä kirjoitellut vaikka en nyt millään muista nimimerkkiä. Oli hauska tavata ja jos uusien polkujen löytäminen kiinnosta niin tätä(kin) kautta sitä löytyy. Kaupan päälle saa huonoa seuraakin!

Niin ja saa se Bässikin ajoseuraa Porvoossa jos kiinnostaa ja aikataulut natsaa!! ;)

Pärä
16.09.2015, 22.44
Iltaa. Täällä Hämeenlinnan mies huutelee, olisko joku halukas la lähtee näyttää ja ajelee Porvoon maastoja?

Mike
17.09.2015, 23.39
Tervehdys! Sori en huomannut täällä viestiä. Vaikka kuinka vastustettiin niin kyllä tämä ketju vaan näyttää vakavasti siirtyvän tonne naamakirjan puolelle.

Viikonloppuna on kyllä tarkoitus ajella mutta just lauantaina on Kokonniemen bikeparkissa happening jonne olin ainakin itse ajatellut suunnata. Minkalaista / tarkemmin milloin olit la ajatellut?

Pärä
18.09.2015, 15.13
Huomasin saman ja olen tulossa myös Kokonniemeen ajelemaan ihan muuten vaan. Lähden tutustumaan kyseiseen luontoon joskus päivällä.

Wiima63
30.10.2015, 15.09
Olisko polunnäyttäjiä Silvikenissä la 31.10 joskus 12-13 aikoihin? Aloitteleva pläskikuski, pikku ukon kera olisi tarkoitus lähteä etsiin reittejä.

cahtty
30.10.2015, 15.12
No vois tuota vaikka lähteäkin. Pari viikkoa joutuneet pyörittimet lepäämäänkin.

ratikka
22.12.2015, 14.10
Kuka eilen ajeli mun ohi Hamarin seon nurkilla jäykkäperällä? Kovalla vauhdilla menit ja yritin saada kiinni. Taisit mennä metsään piiloon ja sammutit ledit. :)

moraff
10.01.2016, 18.43
Laitetaan nyt tännekin sunnuntailenkiltä Porvoon Kokonniemen ja Sikosaaren maisemista kun ei hirveästi ole postauksia talvimaisemista..

20km leppoisaa läskeilyä -15'C kelissä, vähän varpaat tuppaa jäätämään..

http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/10/062e82273b44e06b050a28dbdf97e152.jpg

http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/10/c06abbf0c97735d6080dc6de20b82e0e.jpg

moraff
13.01.2016, 23.19
Kävin sikosaaressa raivaamassa polkua...

http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/13/133414cda3c8ccb756ef908df7fc35d2.jpg

http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/13/4e2aa2562453162dab2fd489727de4dd.jpg

Wiima63
19.01.2016, 08.28
Huomasin tuossa noin viikko sit jonkun mustalla läskillä Ernestasin kohdilla ajelemassa kaupunkiin päin iltapäivällä, joku kyläläinen töistä tulossa? Itse menin autolla ohi, niin ehtinyt tarkemmin katselee millanen pyörä.

Täytyy varmaa käydä kurkkaan Treksilän reittiä oisko ajokuntoinen.

moraff
19.01.2016, 13.24
Mistä kohtaa se treksilän reitti alkaa, en ole siellä päin kovin montaa kertaa ajellu. Mutta nyt ei oikein löydy kovin montaa polkua ajeltavaksi kun kokonniemessäkin on jo hiihtäjiä..

cahtty
19.01.2016, 13.28
Olisko tästä (http://kartta.arpotechno.fi/kartta_porvoo.html) jotain apua, ainakin osa Treksilän urista piirretty. Vain osa länsipuolen urista piirretty ja väri kertoo vaikeusluokan (vihreän ajaa kesällä vaikka CC ja punaiseen vaatii jo melko lailla taitoja tai jalkautumista.)

Wiima63
19.01.2016, 13.39
Ite lähtenyt tuosta Ernestasintieltä metsään. Eka vasen lähtee motarin kylkeä, mutta vähän matkaa eteenpäin lähtee metsätie/tukkipolku. Olisko 200 m päästä. Ei näy tuo polku kartalla, mutta menee tuolle samalle kierrokselle.
Itse kun Eestinmäessä asustelen, niin löytyy takaa vanha pururata ja vähän Kuninkaanporttiin päin pienet metsäpolut missä pääsee ajaan mukavasti.

Minkäslaista dataa pitäisi olla kartan piirrossa? Itellä tosin vaan känny ja Sports Trackkeri.

cahtty
19.01.2016, 13.43
joo, treksilän kartoittaminen jäi vähän vaiheeseen syksyllä, mutta iloinen asia on että tekin voitte parennella tuota karttaa jos vain löytyy jotain gpx reittejä ja kiinnostusta. Varsin helppoa jos konetta yleensä osaa käyttää. Voin tuohon järjestää pientä opastusta jos kiinnostusta.

Wiima63
19.01.2016, 13.48
Mä voin toki koittaa täydennellä karttaa. Neuvoja vaan ja soveltuvat softat, niin jotain saa rustailtua.

TemMeke
19.01.2016, 16.50
Huomasin tuossa noin viikko sit jonkun mustalla läskillä Ernestasin kohdilla ajelemassa kaupunkiin päin iltapäivällä, joku kyläläinen töistä tulossa? Itse menin autolla ohi, niin ehtinyt tarkemmin katselee millanen pyörä.

Jos oli musta ICT ja joskus kolmen jälkeen, ni saatto olla yllekirjottanu. Jäljistä päätellen muutama muukin kyllä liikkuu läskillä, vaikkei livehavaintoa olekaan.

Wiima63
19.01.2016, 17.22
Juu sihen aikoihin. Ite suhailen omalla läskillä tuolla nurkilla yleensä iltasin.

Wiima63
23.01.2016, 15.51
Kävin tuossa Eestinmäen polut tsekkaamassa ja oli ihan ajettavissa. Samalla nappasin datat ja laitan tuonne karttaan reitit myös. Samalla raivasin yhden polun auki ja pääsi kokeilee kuinka 10-15 cm läski kulkee. Paineet ales ja menoksi.

cahtty
23.01.2016, 18.42
Sillvik ei ollut herkkua kun kävelijöitä liian vähän käynyt siellä. Ei mitään polkua vaan kynnöspeltoa melkein kokonaan. Ei se auta kuin alkaa sinne sahaamaan itse uraa auki.

Lähetetty minun E6853 laitteesta Tapatalkilla

moraff
23.01.2016, 22.20
Kävin ajamassa eestimäen kautta ja siitä moottoritien vartta plantagenin takapihalle. Polku ei ollu tamppaantunut vaan piti aika paljon tunkata mutta eiköhän se tamppaannu kun riittävän paljon sitä käy vaan tamppaamassa.. 2h vierähti reilun 12kilsan matkalla. Pitää laittaa jälkeä jossain vaiheessa tänne jos kiinnostaa käydä auraamassa reittiä..

T.P
23.01.2016, 22.28
Kuka eilen ajeli mun ohi Hamarin seon nurkilla jäykkäperällä? Kovalla vauhdilla menit ja yritin saada kiinni. Taisit mennä metsään piiloon ja sammutit ledit. :)
Pitkästä aikaa tuli avattua tämäkin foorumi. En tiedä olinko se minä, mutta on näköjään tullu ajeltua niillä nurkilla klo 11.30-12.00 hujakoilla. Osuuko aikataulu? http://www.movescount.com/fi/moves/move87006608#table-year=2016
Menopelinä mulla oli tosin cyclo, enkä tunnusta kyykkineeni puskassakaan :)

ratikka
23.01.2016, 22.36
Pitkästä aikaa tuli avattua tämäkin foorumi. En tiedä olinko se minä, mutta on näköjään tullu ajeltua niillä nurkilla klo 11.30-12.00 hujakoilla. Osuuko aikataulu? http://www.movescount.com/fi/moves/move87006608#table-year=2016
Menopelinä mulla oli tosin cyclo, enkä tunnusta kyykkineeni puskassakaan :)

Se oli joskus illalla kuuden jälkeen muistaakseni.

Vieläkin mietin että se teki mulle vanhanaikaiset. :)

Wiima63
23.01.2016, 22.42
Nyt on Eestinmäen polkuja piirrelty ja katotaan päivittyykö tuo kartta koska. Aattelin huomenna sunnuntaina käydä katsoo Treksilä/Ernestas lenkin. Ainakin tukkipolku näytti todella kaposelta ja muutama kulkenut jalan. Vieressä koskematonta, niin saattaa olla kevyempää. Moottoritien vierestä lähtevä polku taas näytti olevan enemmän tampattu kun ohi ajoin autolla.

Wiima63
23.01.2016, 22.48
Kävin ajamassa eestimäen kautta ja siitä moottoritien vartta plantagenin takapihalle. Polku ei ollu tamppaantunut vaan piti aika paljon tunkata mutta eiköhän se tamppaannu kun riittävän paljon sitä käy vaan tamppaamassa.. 2h vierähti reilun 12kilsan matkalla. Pitää laittaa jälkeä jossain vaiheessa tänne jos kiinnostaa käydä auraamassa reittiä..
Menitkö kentän ohi Eestinmäen läpi vai moottoritien vartta Ernestasista asti?

moraff
23.01.2016, 22.53
Näköjään ernestasissa sitä käytiin heilumassa.

Tässä vähän jälkeä

http://connect.garmin.com/modern/activity/1025009201

Wiima63
23.01.2016, 23.00
Näköjään menit samoja uria Eestinmäessä kuin mä tänään pikku ukon kanssa. Melkein kävit meillä kääntymässä. Varmaan näit meidän jäljet.

T.P
23.01.2016, 23.06
Vieläkin mietin että se teki mulle vanhanaikaiset. :)
Syvälle on ottanut, kun vieläkin mietityttää :). Ens kerralla on ajettava kiinni vaikka kuinka hapottas!