PDA

Näytä tavallinen näkymä : Porvoon Ikämiehet - metsässä tai ilman

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11

J.F
06.06.2014, 22.31
Onko TLDn shortsit ne Motot? Mulla taitaa olla sama koko ja on mullekkin siinä ihan rajalla että ovatko liian isot. Saa kiristyspanta olla ihan piukalla ja kuitenkin saa olla vetämässä ylös. Toisaalta mulla on aika siro peppu. ;)

Mike lähtee siis Loviisaan. Olin siinä uskossa että mahd peruuntuisi. Huomenna en taida lähteä kuitenkaan sinne asti vaan ajan jotain vähemmän aikaa vievää. Sunnuntaina olis kiva katsella kun Jousi, Partsi, mve (?) ja muutama muu vetää ympäri ympäri sitä Kerkkoon lenkkiä.

J.F
06.06.2014, 23.07
Vielä G-formeista, eikös ne ole sitä suojien kevyemmästä päästä? Eli kategoriassa kevyet trailsuojat? Suojaavat polvenlämmittäjiä enemmän mutta ei pelasta polvea kiveltä?

Astetta suojaavammat ja silti pirun mukavat pitkille lenkeille on Troy Leen ne kevyet joiden nimeä en muista. Ne toimii jo kivasti ihan Enska maastossa ja niillä pystyy kuitenkin polkemaan tunteja. Itsellä oli ne päällä viime kesän TdP:ssä jotain 9 tuntia ja ei tuntunut missään! Suosittelen. Yläfemmasta saa!

Mike
06.06.2014, 23.51
Mustat troy lee designin freeride shortsit koko 34/XL olis kaupan edukkaasti jos joku on housuja vailla?? Itelleni hieman liian isot. 180/80 kaliiberia olen,eli siitä isommat pojat ottakaa tarvittaessa yhteyttä.

Täällä yksi "plus size" kaveri joka on kiinnostunut. Onko tarkempaa mallia? Ei kuitenkaan mitkään DH shortsit?

Mitkä ikämiesten laihdutusviikot nyt on? Tällä viikolla jo toinen kerta kun mulle tarjotaan muille liian isoja vaatteita :D

J.F
07.06.2014, 00.30
Jos ne on Moto niin ovat kyllä aika DH shortsit! Mutta olen minä ajanut niillä ihan normi polkujkin. Ei ne missään xc ajossa toimi mutta oikeassa metsässä kivat. Tuhtia tavaraa mutta toimii polkiessakin hyvin!

R-Hemmo
07.06.2014, 15.28
Muistinpa taas tänkin foorumin...
Tänään meinasin kahta ip harjoitusta. Ensin helppoa, mutta mäkistä maastoa ja illemmalla samaa ku AB eilen. Oliskos kavereita seuraksi?

J.F
07.06.2014, 15.58
Just tulin himaan reilun parin tunnin maantielenkiltä. Oli märkää!

Eikä toi myöhäisempikään treeni tänään oikein sovi.

Sent from my Chromag Aperture using alien technology.

R-Hemmo
07.06.2014, 16.22
No mä lähen nyt sit hiekkateille, ku mustonkivempi ajaa ku ei sada... ;)
Pitäiskö pitkästä aikaa testaa kokonniemen kakkonen kierrosreeneinä. Jos oikein rääkkäis itseään. Näin boheemielämän vastapainoksi...

J.F
07.06.2014, 16.25
Kun oikein rääkkää itsensä niin iltatreenitkin maistuu paremmin. ;)

JH3
07.06.2014, 16.32
Täällä yksi "plus size" kaveri joka on kiinnostunut. Onko tarkempaa mallia? Ei kuitenkaan mitkään DH shortsit?

Mitkä ikämiesten laihdutusviikot nyt on? Tällä viikolla jo toinen kerta kun mulle tarjotaan muille liian isoja vaatteita :DJoo se on se moto malli. Meinasin ehdottaa JF/Mike kokoisia..:) itelleni oli tosi isot. Aika tukevaa kangasta joo mutta joustavat kyllä.

J.F
07.06.2014, 16.38
Mä tsekkasin sen mun housun koon joka oli 36 ja jotka siis on mulle pikkasen isot. 34 olisi varmaan just passelit. Mutta en kuitenkaan usko että lähden uusia nyt ostamaan. Aika paljon noita shortseja nyt kaapissa.

R-Hemmo
07.06.2014, 19.11
Tuli ajettua tusinan verran mäkikierroksia. Yllätin ehkä vähän itseni(kin)
:D
Nyt ruokaa ja kylmää valkkaria...

J.F
07.06.2014, 19.13
Toi eka kuulostaa ikävältä!

Toi toka mukavalta!

J.F
07.06.2014, 19.14
Mulla lasagne uunissa ja taidan sitä odotellessa ottaa pari purkkia Fostersia mukaan autotalliin ja käydä sen Roscoen takaiskarin kimppuun! :)

R-Hemmo
07.06.2014, 19.21
Ota vaan tukeva niskalenkki iskarista...
Ei kokon ollu mikään kauhistus. Tokalla kiekalla hajos jo vapaaratas, elisen jälkeen meni kaikki pyöritellen ilman lepoa. Hiukka lisämaustetta ja varsinkin mulle,joka tykkään rallattaa vapaaratasta...
Ny tortilloja...

J.F
07.06.2014, 19.53
Sä olet rallattanut sitä liikaa kun se hajos! :)

Mun takalinkun pultit ei suostu aukeamaan! :( pyörii niinku vähän tyhjää kun se vastakappalekin pyörii. Liian kapea paikka jotta saisin sinne mitään väliin estämään pyörimisen. Mikä neuvoksi?

Huomasin että perus Crossmarkit ei olleet kestäneet toissapäiväistä kalliobaana-ajelua. Kylki auki prkle. Pitää taas laittaa ardentti alle, se jossa on noi kaikki kirjainyhdistelmät! :)

R-Hemmo
07.06.2014, 20.26
Hm. Jos siel on esm kuusiokolo mutt vastakappaleena, niin tarvinnee jonkuntyökalun, joka sopii sinne. Voip olla ihan speciaali... ?
Onks sulla halpaa robbarin kuusiokolo sarjaa. Otat siitä oikeen koon. Laitat ruuvipenkkiin ja taitat työkalun... :D

R-Hemmo
07.06.2014, 20.29
Crossmark nimikin viittaa hiukka xc renkaaseen ;)
(mikä ei välttämättä tarkoita huonoa, vaan kisarenkaana mallia change when hurt...)

J.F
07.06.2014, 20.32
Pitääpä tutkia. Tai sitten vien sen koko fillarin huoltosedälle!

Kyllä näissä meidän kivikoissa on syytä pitää jotain tuhdimpaa rengasta joo. Takarenkaat kärsii mulla kyllä tosi usein viilloista.

Mike
07.06.2014, 21.50
Päivän TdL maastosaldo n.4h ja 51km. Muutama uusi pätkäkin löytyi. Kiva ajella välillä muuallakin kuin kotimetsissä. Kierros koukkaa liitokiekkoradan poikki joten niitä piti varoa...Joku sinkulakuskikin piti tulla mukaan mutta oli leikkinyt eilen tuliliemellä ja homma peruuntui...:)

Mike
07.06.2014, 21.56
Huomasin että perus Crossmarkit ei olleet kestäneet toissapäiväistä kalliobaana-ajelua. Kylki auki prkle. Pitää taas laittaa ardentti alle, se jossa on noi kaikki kirjainyhdistelmät! :)

Itse tullut samaan tulokseen. Normaaliajoon rengas kaikilla kirjainyhdistelmillä ja ehkä ja vain johonkin kisoihin keveitä renkaita. Ainakin oma ajotyyli repii kyljet kivikoissa alta aikayksikön.

J.F
07.06.2014, 22.15
Jouduit yksin ajamaan?

Tän päivän tuulinen ja sateinen sää maantielenkillä ei ollut kivaa. Jospa huomenna pitäis ottaa uudelleen ja toivoa parempaa säätä? Ja olishan se kiva katsoa kun isot pojat ajaa.

J.F
07.06.2014, 22.17
Toisaalta jos menee katsomaan ajoja niin ei siinä itselle tule kilsoja.

JH3
07.06.2014, 23.26
Toisaalta jos menee katsomaan ajoja niin ei siinä itselle tule kilsoja.

Sent from my Chromag Aperture using alien technology. Ajelet vastakarvaan sitä kerkkoon lenkkiä,niin saat itelleskin kilsoja!! Meikäläinenkin valitettavasti vain katsomassa. Antibiootilla hemmetti soikoon.

J.F
07.06.2014, 23.41
Ajelet vastakarvaan sitä kerkkoon lenkkiä,niin saat itelleskin kilsoja!! Meikäläinenkin valitettavasti vain katsomassa. Antibiootilla hemmetti soikoon.

Sitä tullut harrastettua ennen. Katsotaan, taas lupaavat sadetta!

mve
08.06.2014, 00.37
?..katsella kun Jousi, Partsi, mve (?) ja muutama muu vetää ympäri ympäri sitä Kerkkoon lenkkiä.

Joo, mukana ollaan...

R-Hemmo
08.06.2014, 00.50
Onnea ja tsemiä matkaan äijät !

Mike
08.06.2014, 01.23
Tsemppiä huomenna kaikille, sekä Korsoon että Porvoon ajoihin.

partsi
08.06.2014, 08.32
Juu, mukana ollaan.. Työkaveri asuu Kerkkoon mäen päällä ja sillä oli kaivuri käytössä.. Toivottavasti madalsi ja loivensi sitä Kerkkoon mäkeä, niin kuin sovittiin! Muutenkiin pitäis jollain jyrällä vähän tasoittaa noita mäkiä reitillä[emoji6][emoji1] En lähe enää kun tasamaakisoihin, niissä läskillä on paremmat mahdollisuudet[emoji41][emoji41]

J.F
08.06.2014, 08.55
Tsemppiä kaikille sekä Korsoon että Porvooseen! Ajatuksena tulla paikan päälle kannustamaan Porvoossa ajavia!

Hannem
08.06.2014, 09.46
Hyvää kisajalkaa kaikille tänään starttaaville niin Porvoossa kuin Korsossa!

Oma startti jää ikävä kyllä väliin, mutta Korson kisakatsomoon vie tie.

J.F
08.06.2014, 14.08
Olin muutaman ekan kierroksen katsomassa sekä kaupungissa että sitten kerkkoossa mäen päällä ja pumppaamon terassilta. Hyvin oli Jousi mukana Eliten porukassa ainakin ekat kiekat sitten en nähnyt enää olisko ollut 4-5 kierros. Mutta ei se tarkoita ettei olisi ollut porukassa mukana aika vaikea hahmottaa vierestä kuka on kuka.

Mve oli kans hienosti kilpaporukan keskellä ainakin ekat kiekat. Sitten en onnistunut paikantamaan häntäkään enää.

Toivottavasti kannustushuudot kuului! :)

J.F
08.06.2014, 14.41
Noista ajoista innostuneena ajattelin jos lähtis ajamaan vähän maantietä nyt tässä kohta. Immersbyntien kautta N'avettaan pullalle? Saiskos seuraa?

ahma
08.06.2014, 18.46
Palasin juuri lasten kanssa Ylläkseltä. Sääli ettei ollut pyörää mukana, hienoa baanaa löytyisi vaikka kuinka paljon. Ja hienoja maisemia.

lai
08.06.2014, 19.15
Palasin juuri lasten kanssa Ylläkseltä. Sääli ettei ollut pyörää mukana, hienoa baanaa löytyisi vaikka kuinka paljon. Ja hienoja maisemia.
Kävitkös kalassa vai oliko viellä kevättulvia. Sanoiko paikalliset mitään minkälainen itikkavuosi on tulossa?

J.F
08.06.2014, 20.40
Kävin heittämässä tuon Immersbyntien kuten suunniteltu. Pettymyksekseni N'avetta oli myynyt kaikki pullat loppuun joten meni lenkki ilman energiatankkausta. Kiva iltalenkki oli ja vaikka tarkoitus oli ajaa todella rauhallisesti n 120 keskisykkeellä niin muutin mieleni jossain ennen Nikkilää ja pistin vähän lisää pökköä pesään. Keskisyke lähemmäs 140. Nyt palautusjuomaa ja grilli kuumaksi!

Mike
08.06.2014, 20.57
Maastoketjussa sallittaneen karvajalat? Mies vastaan kivi - kivi voitti :(. Taistelu käytiin Loviisan linnoituksen historiapolulla aikamoisessa kivikossa. Tuntia myöhemmin toiset lipat kun tanko otti polun vieressä puuhun kiinni - polvi auki. Kummatkin pintanaarmuja mutta jälkimmäisen jälkeen päätin rullata harjulta alas rantaan jäätelölle ennen kuin tulisi isompaa kolaria. Vajaa 3h tänäänkin.

http://img.tapatalk.com/d/14/06/09/be8emuja.jpg

J.F
08.06.2014, 21.09
AI perkule! Mutta kuuluu lajin luonteeseen! ;) Kalja olisi auttanut jätskiä paremmin! Tuosta tuli mieleen että kyllä mä kohta rupeen sheivaamaan!

ahma
08.06.2014, 22.27
Kävitkös kalassa vai oliko viellä kevättulvia. Sanoiko paikalliset mitään minkälainen itikkavuosi on tulossa?

Ei päässyt kalaankaan, mutta kaloja näkyi ja muutama paikka meni "ensi kerralla" listalle. Opetin lapsille Lapin ihmeitä muutaman päivän ajan, josko niistä saisi lähivuosina vaellusseuraa, pyörällä tai ilman. Päiväretkiä mökiltä lähimaastoihin. Hyttysiä oli jokirannassa jo nyt melkoisesti, jotenkin tuntu, että voisi olla runsaampi vuosi tulossa, ei oikein perustu mihinkään muuhun kuin mutuun. Paikallisilta en kysellyt. Seuraavan kerran Lappiin vasta kuuden viikon kuluttua...

MikMy
08.06.2014, 22.50
Korson kisaraportti.Elikä luulin että olen ihan rapakunnossa mutta yllättävän hyvin kulki eka kiekka 33,17km menin 20,6km/h keskaria vaikka oli paljon enemmän maastoa tämä vuosi ja mäet meni lentäen :) Mutta toisen kiekan alussa tuli hieman krampin poikaista mikä meni pois suolakurkkujen ja magnesiumin avulla melko nopeesti.Mutta heti sen jälkeen alko takarengas tyhjenee ja tietysti jätin Pit Stopin autoon,mutta siinä sitten ajelin 5min ja pumppasin ja sama jatkui kymmenen kilsaa ennen maalia kun se tyhjeni lopullisesti.Oma vika kun ajoin viimevuotisilla litkuilla kun ei ole jaksanut vaihtaa sitä sileetä rengasta.Eli keskeytys ja autolla kisakeskukseen nauttimaan virvoikkeista ja odottamaan Nikoa maaliin.Tässä seuranta (http://www.movescount.com/moves/move33322391).
Tää uusi rata on kyllä paljon parempi kun vanha;siinä on mukana XCO rataa ja statti ja maali on sama kun XCO:sa niin jää se pitkä asfaltti pätkä pois.

J.F
08.06.2014, 23.27
No voi rähmä, muuten en ollut yllättynyt ekan kiekan vauhdista! ;)

Jousi
08.06.2014, 23.36
Olin muutaman ekan kierroksen katsomassa sekä kaupungissa että sitten kerkkoossa mäen päällä ja pumppaamon terassilta. Hyvin oli Jousi mukana Eliten porukassa ainakin ekat kiekat sitten en nähnyt enää olisko ollut 4-5 kierros. Mutta ei se tarkoita ettei olisi ollut porukassa mukana aika vaikea hahmottaa vierestä kuka on kuka.

Mve oli kans hienosti kilpaporukan keskellä ainakin ekat kiekat. Sitten en onnistunut paikantamaan häntäkään enää.

Toivottavasti kannustushuudot kuului! :)

Kyllä kuului huudot. Niistä iso kiitos, auttavat ihan pirust kun reidet on tulessa. Kuus täyttä kierrosta (120km) jaksoin isojen poikien matkassa, sit loppu moposta bensa ja heivasin sivuun. Mut kivaa oli. Lisää treeniä ja ens vuonna uudestaan. Tai sit M40, kun pääsee ekaa vuotta siihen... ;)

T.P
08.06.2014, 23.44
Olihan hieno Tour de Tampere! Suosittelen lämpimästi muillekin ikämiehille. Ryhmiä ja matkoja joka lähtöön, varmasti löytyy jokaiselle jotakin.
Huippuhyvät järjestelyt ja taukopaikkojen antimien runsaus yllätti positiivisesti
Täällä on kehuttu Tamperelaisten järjestelykykyä ennenkin, joten jatketaan samaa rataa:
Pirkan pyöräilyn pitkä lenkki (217 km) tälle päivälle takana. Tänäkin vuonna järjestelyt toimi hienosti ja nopeusryhmien ajokoirat tekivät pyyteetöntä työtä tasaisen varmasti. Mikäs siinä oli aurinkokannella matkustella, kun kelikin oli kohdallaan :cool:. Suosittelen, säärikarvoilla tai ilman niitä!

A.B.
08.06.2014, 23.47
Mä oon ajellut vain sinkulalenkkejä tänä viikonloppuna, viimeisin tänään rouvan kanssa käytiin terassikorit nautiskelemassa jokirannassa. Muuten pyöräilyaktiivisuus on rajoittunut fillareiden pesuun ja tähän (http://www.fillaritori.com/index.php?/topic/32921-myyd%C3%A4%C3%A4n-santa-cruz-vp-free/) :p

J.F
09.06.2014, 16.00
Pitäiskö käydä jossain välissä ajamassa se Reitti 2000? Olisko kiinnostusta?

Mike
09.06.2014, 17.42

Kyllä, tänä kesänä oli suunnitelmissa. Lapset haluaa Serenaan ja olen käynyt ajamassa ton sillä aikaa :)

Voisi sen ajaa myös kimppalenkkinä. On ihan kiva "retki".

ahma
09.06.2014, 22.57
Korson kisaraportti..

Mikäs Nikolla mätti?

J.F
09.06.2014, 23.01
Moi ahma. Ajettiin vastakkaisiin suuntiin siellä kiertotiellä tänään ip.

Niko kun ei tänne pahemmin kirjoittele niin voin toimia juoruakkana. Siltä meni ketjut solmuun oikein kunnolla ja ennen sitä se oli eksynyt.. :)

Mike
09.06.2014, 23.15
Toivottavasti kukaan ei ollut tänään illalla Mäntsälän suunnalla lenkillä. Harvoin tulee taivaalta niin paljon vettä. Autolla max 30kmh ja silti ei nähnyt mitään. Välillä tuli myös rakeita vaakasuoraan...

T.P
10.06.2014, 00.07
Tää ois messissä jos vain aikataulu osuu kohdalleen.

A.B.
10.06.2014, 00.46

Täälläkin löytyy kiinnostusta!

tänään pitkästä aikaa ihan oikeesti pyöräilemässä, aamulla nafti kakskymppiä ja iltapäivällä reilu viiskymppiä, kun T.P hyppäsi mukaan matkaa työstä kotiin ajellessani. Kotimatkan reitti valinta oli erinomaisen kiva eli suorinta tietä kotiin, kulkien kuitenkin Hornhattulan, Kokonniemen, Joonanmäen, Tarkkisten takametsien, Epoo, Karhukorven, Humlan majan ja kevärihakkuuaukioiden kautta... ;)

J.F
10.06.2014, 14.08
En tiedä kuka sulle uskotteli että tuo olisi ollut suorin tie kotiin mutta ei se oikeasti ollut. ;)
Katsoin tuossa viimevuoden R2000 seurantaani ja olin saanut siihen kulumaan yli 8 tuntia taukoineen. Eli kokopäiväinretki jos ajaa kokonaisuudessa. Voihan sen ajaa myös Serena-Serena jolloin aikaa ei mene yhtä paljon ja saa ne parhaat osat.

J.F
10.06.2014, 16.04
Tuossa seuranta mun R2000 seikkailusta Maunulan majalta- Maunulan majalle, eli en ajanut Laaksosta minäkään. http://connect.garmin.com/activity/336526513
Edit: Sunnuntaiksi luvattu ihan kivaa säätä!! ;)

Mike
10.06.2014, 17.01
#42 on päivän strateginen "pyöräluku"...:)

J.F
10.06.2014, 18.04
Ei aukee ainakaan minulle. ..

Mike
10.06.2014, 19.27
Ei aukee ainakaan minulle. ..

Montako piikkiä rattaassa? :)

J.F
10.06.2014, 19.28
Oho. Mutta eikös siinä ole 44?

Mike
10.06.2014, 20.42
Oho. Mutta eikös siinä ole 44?

Tuli hankittua köyhän miehen 1x11

http://www.oneupcomponents.com

Saa nähdä miten toimii?

T.P
10.06.2014, 21.23
Tuossa seuranta mun R2000 seikkailusta Maunulan majalta- Maunulan majalle, eli en ajanut Laaksosta minäkään. http://connect.garmin.com/activity/336526513
Edit: Sunnuntaiksi luvattu ihan kivaa säätä!! ;)
Viimeksi ajettiin lenkki Luukista-Luukkiin. Ympyrälle tuli matkaa 50km. Oli varsin leppoinen vauhti. Tässä seuranta:http://www.movescount.com/fi/moves/move14316637#calendar-month=2013-06&table-year=2014

Sitä edeltävällä kerralla lähdettiin Varistosta BikePlanetin kulmilta. Siitä oli ihan hyvä lähteä kun oli parkkipaikkaa tarjolla ja pääsi heti ajamaan "pusikkojen keskelle". Valitettavasti siitä ei ole seurantaa, muistaakseni tuli joku 70km.

Sunnuntai saattas ehkä olla jopa sopiva päivä.

J.F
10.06.2014, 21.27
Mulle toi sunnuntai ei sittenkään passaa. Pitää hakea tytär lentokentältä klo 15:00. Ellei sitten ajoita ajoja siten että ehdin sinne. Jolloin ei ainakaan taida muuta ehtiä kuin tuon ympyrän ajamaan.

>Jaska<
10.06.2014, 21.29
Tuli hankittua köyhän miehen 1x11

http://www.oneupcomponents.com

Saa nähdä miten toimii?

Samasta paikasta tilasin 40 rattaan +16 joka korvas 15 ja 17. Eteen N/W 34 ja hyvin toimii...ehkä hienosäätöö vaihtajassa jonka vaihdoin myös 2 type medium häkkiseen. Testattu viime viikolla Ylläksen puistossa ja tunturin kivikkorakassa. Ketjut eivät lähteneet kertaakaan, ainoastaan pari rengasrikkoa. Oikea käsi hoitaa vaihteet ja vasen persettä alas :)

Mike
10.06.2014, 23.17
Samasta paikasta tilasin 40 rattaan +16 joka korvas 15 ja 17. Eteen N/W 34 ja hyvin toimii...ehkä hienosäätöö vaihtajassa jonka vaihdoin myös 2 type medium häkkiseen. Testattu viime viikolla Ylläksen puistossa ja tunturin kivikkorakassa. Ketjut eivät lähteneet kertaakaan, ainoastaan pari rengasrikkoa. Oikea käsi hoitaa vaihteet ja vasen persettä alas :)

Itse mietin pitkään että otanko 40 vai 42. Sulo Vilen tauti iski, piti ottaa isompi kun samalla rahalla sai...:D

Oikeasti mietin että otan isomman taakse ja tasaan sitten eturattaalla loput? En ole mikään pyörittäjä. Nytkin olen ajanut koko viime viikonlopun jyrkätkin pätkät isolla eturattaalla 38T väkisin vääntäen. Ajattelin että tosta 42:sta tulisi se "oh shit..." vaihde todella pahoihin paikkoihin. Ajattelin kokeilla 38:lla tai ehkä tiputtaa 36:een.

J.F
11.06.2014, 00.17
Mullapas onkin 30 vaihdetta mun Roscoessa! Kumpikohan on pikkukundien mielestä parempi!

Mike
11.06.2014, 01.37
Mullapas onkin 30 vaihdetta mun Roscoessa! Kumpikohan on pikkukundien mielestä parempi!

Joo, mutta BIG is bjuutiful :) ja isoon pyörään isot rattaat.

A.B.
11.06.2014, 10.15

Sun tietty, onhan siinä vaihteiden ylivoiman lisäksi pikkukundielle oikean kokoiset renkaatkin! ;)

A.B.
11.06.2014, 10.17
Mulle toi sunnuntai ei sittenkään passaa. Pitää hakea tytär lentokentältä klo 15:00. Ellei sitten ajoita ajoja siten että ehdin sinne. Jolloin ei ainakaan taida muuta ehtiä kuin tuon ympyrän ajamaan.

Täälläkin ensi viikonloppu on huono pyöräilyn suhteen, lauantaina kaverin tuparit ja sunnuntaina kummitytön rippijuhlat...

J.F
11.06.2014, 10.26
Mä olenkin ikuinen pikkukundi! :)

A.B.
11.06.2014, 10.57
Mä olenkin ikuinen pikkukundi! :)

Tiedän! ;) Ja siitä ominaisuudesta/asenteesta kannattaa kyllä olla Ylpeä! :)

J.F
11.06.2014, 11.04
No mulla ei ole muuta vaihtoehtoa! :)

Mike
11.06.2014, 15.07

Kuinka kauan sulla kesti toimitus?

J.F
11.06.2014, 15.57
Sulla pitää Mike sitten olla irtolehtinen takapakka?

>Jaska<
11.06.2014, 16.03
Kuinka kauan sulla kesti toimitus?

24.4 tilasin ja 8.5 tavara oli kädessä ja hetkenpäästä pyörässä.

Mike
11.06.2014, 17.45
Sulla pitää Mike sitten olla irtolehtinen takapakka?

Mulla taitaa olla xt:n pakka jokaisessa pyörässä. Siinä on muistaakseni juuri noi tarvittavat 15 ja 17 irtonaisina.

J.F
14.06.2014, 09.43
Pikku hiljaa nousemassa punkasta. Vedän brekkarin ja sitten koiran kanssa sellainen 1,5 h kävelylenkki ja sitten voisi käydä fillaroimassa. Muita menossa?

ratikka
14.06.2014, 11.49
Mä tilasin t-rexin 40 piikkisen pelastusrenkaan taakse. Vielä en ole asentanut, mutta ehkäpä nyt viikonloppuna.

Millaista fillarointia J.F. oot suunnitellut?

J.F
14.06.2014, 12.47
Ajattelin pikkasen lähteä maastoon ja lähinnä kai nämä citypolut. Kokonniemi Sikosaari joonaanmäki. Pari tuntia.

J.F
14.06.2014, 12.48
Veckariin myös

ratikka
14.06.2014, 12.49
Jees. Itse pääsenkin näillä näkymin vasta neljän jälkeen. Lähdet varmaan jo aiemmin?

J.F
14.06.2014, 12.50
Joo, rupeen nyt kiskomaan kamoja. Ajan varmaan n klo 13:00 eteenpäin pari tuntia.

Mike
14.06.2014, 13.04
Mulla pojan rippijuhlat huomenna joten ei taida olla paljon ajoja tänä viikonloppuna :(. Illalla voisi yrittää lyhyen lähimetsän.

Mike
14.06.2014, 15.15
Bongaa "Jousi" kilpailu: 1 points, vanha hesantie

J.F
14.06.2014, 17.30
Parituntinen akselilla Veckari-Joonaanm. Veckarista kun tulin ulos sen niityn yli ja sille poltetulle sillalle niin kannattaa mennä sille vasemalla näkyvälle uudelle tielle. On muuten tunkattava syvässä mudassa ennenkui pääsee sille vanhalle hiekkatielle. Siellä tienrakennuskoneet on myllänyt tantereen aivan muussiks.

Huomenna jotain lenkkiä ap!?

Jousi
14.06.2014, 21.22
Bongaa "Jousi" kilpailu: 1 points, vanha hesantie

Sä olit ihan väärällä vempaimella liikenteessä.. ;)

T.P
14.06.2014, 23.03
Huomenna jotain lenkkiä ap!?

Mitä ja mihin aikaan meinasit? Mulla olis tarkoitus lähtee ajelemaan.

J.F
14.06.2014, 23.15
Suht aikaisin pakko lähteä että ehdin hoitaa velvoitteet ip. Itse asiassa ajattelin kyllä vähän pitempää maantielenkkiä. Mutta lähtemään joutuu jo joskus viimeistään 9:30 täältä tai sitten ajaa vähän lyhyempää. Kotona pitäis olla jo viimeistään 13:30

T.P
14.06.2014, 23.34
Ok. Itte meinasin suunnata poluille.

J.F
15.06.2014, 08.56
Asia selvä. Suuntaan maantielle kuitenkin. Jos jotain mutta kiinnostaa sellainen rauhallinen satanen niin mukaan. Tähtään n klo 9:30 lähtöön täältä meiltä ja riippuen mihin suuntaan lähden niin voin ajaa keskustan kautta.

lai
15.06.2014, 09.29
ajattelin lähteä metsään kolmetuntiselle. Onko lähtijöitä, yhdeltä pakko olla takaisin, joten melkein heti pitäisi päästä liikkeelle.
Tomi

J.F
15.06.2014, 14.19
Vähän oli kolea sää ajaa maantiellä. Olis sittenkin pitänyt mennä metsään vaan!

J.F
15.06.2014, 21.27
Hei mä en millään saa maantiefillarin ketjut putsattua öljystä niin ettei ne olis ihan mustat yhden lenkin jälkeen. Maastossa ei samaa ongelmaa. Neuvoja!

JH3
15.06.2014, 22.11
Hei mä en millään saa maantiefillarin ketjut putsattua öljystä niin ettei ne olis ihan mustat yhden lenkin jälkeen. Maastossa ei samaa ongelmaa. Neuvoja!Viiden baarin höyrypillillä kun puhaltaa,niin tulee kirkkaaksi,eikä heti mustu. Mutta tämä taitaa olla kilpilahtelaisten työsuhde etuja.. ;) sama ero itelläkin kyseisten pyörien kesken.. Ajomatkojen ero? Maantiepöly?

J.F
15.06.2014, 23.17
Kävin läpi koko autotallin äsken löytämättä sellaista höyrypilliä! ;) Kai se on maantiepöly joka siihen tarttuu. Pitää vaan yrittää pyyhkiä öljyt pois niin tarkkaan kuin mahdollista. Parisataa kilsaa ja kuulostaa jo siltä että olis aivan täynnä hiekkaa...

Mike
15.06.2014, 23.33
Mä laitan ketjuihin vain tätä:

http://weldtite.co.uk/products/detail/tf2-aerosol-spray-with-teflon-400ml

hyvin on pysynyt puhtaana. Aika hiljasta tosin maantierintamalla joten sitä olen huono kommentoimaan. Maastossa kuitenkin pysynyt tosin hyvin puhtaana.

Jousi
15.06.2014, 23.41
Mä laitan ketjuihin vain tätä:

http://weldtite.co.uk/products/detail/tf2-aerosol-spray-with-teflon-400ml

hyvin on pysynyt puhtaana. Aika hiljasta tosin maantierintamalla joten sitä olen huono kommentoimaan. Maastossa kuitenkin pysynyt tosin hyvin puhtaana.

Samma här.

Kaikenlaisia tököttejä on tullu laitettua, mutta TF2 on ylitse muiden.

ratikka
15.06.2014, 23.42
Ketjupesurilla lähtee kaikki.

Ja sen jälkeen juurikin teflonia päälle.

J.F
15.06.2014, 23.48
Saman kaavan mukaan toimin. Ketjupesuri ja vihreestä purkista teflonia päälle. Pyyhin huolella ylimääräiset. Pitänee vaan hyväksyä että pitää pestä useammin kuin maasturissa, ihme kyllä!

Jousi
16.06.2014, 01.00
Tsekkaappa seuraavan maantielenkin jälkeen ennen suihkua nilkat ja "sukkaraja". Sitä skeidaa vaan on ihan pirusti tuolla maantiellä...

J.F
16.06.2014, 01.09
Joo, näin se varmaan on.

Wilzo
16.06.2014, 17.42
Bensala putasin junnuna ku mantiellä ajoin puhasta tuli viherpiipertäjät ei varmaan tykkää

MikMy
17.06.2014, 17.50
Huomenna keskiviikkona Akilleksen maasto tempo.Lähtö Laskettelu rinteen parkkipaikalta kl.18:00.Tervetuloa mukaan.

WetWillie
17.06.2014, 19.32
Blandning av dieselolja och petrolium (lampolja) skvätta diesel, resten petrolium.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

Mike
18.06.2014, 11.43
Pitäisikö vaihtaa maasturiin jo nastat alle...?

MikMy
19.06.2014, 01.08
Mä ajattelin odottaa juhannuksen jälkeen ennenkuin laitan nastat...tai tietysti eteen vois jo varmuuden vuoksi laittaa :)

Mike
19.06.2014, 02.04
Illalla käyty pitkästä aikaa lenkillä. Olipa vaikeata meno? En tiedä oliko vika äijässä vai fillarissa? XC fillarilla pitkästä aikaa liikkeellä ja kyllä tolla on vaikeata ajaa märässä juurakkko/kivikossa pitkäjoustoisen jälkeen.

lai:n suosituksesta kävin tutkimassa Haikkoon kuntoradan keskiosan. Helkutti! Sieltähän löytyi oikea helmi. Tekninen kalliobaana. Kannattaa ajaa länsi-itä suunnassa. Eli polku lähtee tästä:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Polku+l%C3%A4htee+t%C3%A4st%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6691276&x=423184&lang=fi

ja päättyy uusien talojen luokse siihen pitkään mäkeen.

Lenkin viimeisessä mäessä piti taas väkisin polkea polku ylös -> ketjut poikki :(.

tässä seuranta:

http://connect.garmin.com/activity/523565141

R-Hemmo
19.06.2014, 23.40
Huomenna vois hiukan maastoilla... Seuraa...? Ei ihan aamusta... :)

kaff
20.06.2014, 10.59
Huomenna vois hiukan maastoilla... Seuraa...? Ei ihan aamusta... :)
Lähden puolen tunnin sisällä maastoilemaan. Halukkaat seuralaiset voi tavoitella puhelimitse.

Mike
20.06.2014, 14.40
Itse kävin pikaisella lähimetsissä. Nyt on kyllä sellainen 1 1/2h reitti että tykkään isosti. Lähes pelkkää polkua. Olin rosvolla liikkeellä ja se uusi pätkä siellä Haikkoon keskellä on helmi.

seuranta:

http://connect.garmin.com/activity/524460847

Hyvää Jussia kaikille!!!

J.F
20.06.2014, 22.02
http://img.tapatalk.com/d/14/06/21/a7y7y2an.jpg

Hauskaa juhannusta, Ikämiehet! Porvoon paras #ikämiesmaastopyöräilyporukka!

R-Hemmo
21.06.2014, 11.38
Aurinkoista :D jussia kaikille.
Tänään joutuu vissiin pitkissä lenkille. Jos kävis maistamassa Nikon hiekkatie vauhtia, ennen grillailu syöpöttelyä.
Eilen lyhyt maastopyrähdys Kaffin kaa. Onnex Kaffi antoi vähän armoa aamurapulaiselle.
Autotallissa kolme maasturiani odottamassa huoltoa ja viel yx Nikolla. Hohhoijaa. Onnex on loma:)

Mike
21.06.2014, 14.04
Tänään oli suunnitelmissa mennä Loviisan pohjoispuolelle uuden vinkin mukaan. Matkalla näkyi sen verran tummia pilviä että suuntasin vaan lähimetsiin. Ajelin mun "Tahkon viimeistely" reittiä. Kyseessä vanha metsätie joka nousee kummun päälle. Sitä ylösalas tunnin verran. Sitten rupesi satamaan joten palasin takaisin. Shortseissa meinasi tulla vilu :(.

kaff
21.06.2014, 19.54
Löytyykö seuraa maastoon huomenna klo 10 lähtöön?

J.F
22.06.2014, 11.28
Nyt kohta Kokkolassa. Saas nähdä minkälaisia polkuja paikalliset näyttävät mulle. 7 astetta ja pientä sadetta. Kyllä tästä hyvä tulee! :)

Mike
22.06.2014, 16.36
Nyt kohta Kokkolassa. Saas nähdä minkälaisia polkuja paikalliset näyttävät mulle. 7 astetta ja pientä sadetta. Kyllä tästä hyvä tulee! :)

Mä kun luulin että sä menet ihan muuta kun polkuja katsomaan... :D

Mike
22.06.2014, 16.49
Itsellä hyvä 3 1/2h lenkki Loviisan pohjoispuolella. Hiekkateitä ja vanhoja kelkkareittejä. Pari "pöljänpolkuakin" tuli harrastettua. Ensimmäisellä kerralla oikaisin metsän poikki metsäautotielle umpimetsää pitkin vain huomatakseen että polku meni melkein vieressä. Toisella kerralla eksyin kelkkareitiltä ja kannoin voimalinjan alla 200m fillaria pään päällä kivikossa... :).

Lenkin loppupäässä kävin ajamassa vanhaa enskapolkua. Siellä keskellä metsää istui kannon päällä toinen maastopyöräilijä. Loppumatka ajettiinkin yhdessä uusia pätkiä. Hienoa että nyt löytyy paikallinen aboriginaali :).

A.B.
22.06.2014, 18.38
Ikävä tuliainen etelänmatkalta... :( (kuva ei kyllä kerro ihan koko totuutta, livenä tuo "ihottuma" on ikävämmän näköinen)

http://ep1.pinkbike.org/p3pb11095701/p3pb11095701.jpg

Lääkärin antaman aikaikkuna-arvion perusteella luulen ettei kyseessä ole välttämättä Vessöönrundan vaan sittenkin Göteborgin pohjoispuolella juosten tehty maastokymppi... Toivottavasti tästä selvitään 15 päivän antibiootti kurjistelulla... :seko:

Yhtä kaikki, kun poijjaat te siellä puskissa puuhailette niin muistakaan tarkistella välillä ihoa punkkien varalta! Niin ja laittakaa aivokuumerokotusasiat kanssa kuntoon, mä sellaisia oon ottanut jo muutamia vuosia sitten kun työmatkailukohtaistani Itävallassa, etelä Ruotsissa ja Norjassa punkit kun on vielä yleisempiä kuin meillä täällä lämpimässä pohjolassa!

J.F
22.06.2014, 19.19
Mä kun luulin että sä menet ihan muuta kun polkuja katsomaan... :D
Hahahaa! Opasta ei paikalle ilmaantunut mutta yksi lajia harrastava neitokainen tuli lähtöpaikalle ja neuvoi minnepäin suunnata. oli hieno reilu 2,5 tuntinen nopeilla neulaspoluilla joita risteili sikin sokin.

http://img.tapatalk.com/d/14/06/22/6e7ujama.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/06/22/yduparyn.jpg

J.F
22.06.2014, 19.23
Mulla tökkii netti tosi pahasti. Taisi tulla mun kuva kahteen kertaan..

AB kuva ei näy mutta kop kop, vaikka punkkialueilla tulee oltua aika paljon ei vielä ole yhtään kappaletta löytynyt kreikkalaisen jumalaa muistittavasta kropastani. Mökkinaapurilla oli toissakeaänä yks kiinni siinä privaatissa paikassa... :)

A.B.
22.06.2014, 20.15
AB kuva ei näy mutta kop kop, vaikka punkkialueilla tulee oltua aika paljon ei vielä ole yhtään kappaletta löytynyt kreikkalaisen jumalaa muistittavasta kropastani. Mökkinaapurilla oli toissakeaänä yks kiinni siinä privaatissa paikassa... :)

Ensin en oikein ymmärtänyt miten se nyt sulle selvisi, mutta sitten tajusin että kyseessä oli varmaan naapurimökin rouva! Joka on nyt tietty valtavassa kiitollisuuden velassa tarkkasilmäistä naapurin herraa kohtaan... ;)

J.F
22.06.2014, 22.07
Jos muutat tarinan päähenkilön naapurin mieheksi niin sulla kaikki tarinan ainekset kasassa! :)

A.B.
22.06.2014, 22.22
Mä en ole ihan varma haluanko... :D Kun jotenkin tuossa mun keksimässä tarinassa on semmoinen perinteisempi maku vaikka olisikin ihan väärät henkilöt mukana tarinassa...

A.B.
22.06.2014, 22.38
Nyt menee kyllä ihan lekkeriksi... Olin juuri tekemässä iltapalaa ja sitten tajusin, ettei a-yugurtti sovikkaan iltapalaksi antibiotin kanssa... noh, onneksi kaapista löytyy maitohapotonta ruisleipää ja kaljaa! ;)

R-Hemmo
23.06.2014, 15.04
En jäänyt eilen kuvaamaan tilannetta, kun en tahtonut enempää pelästyttää tarinan pientä sankaria. Mutta kohtasin eilen suloisimman näyn, mitä olen koskaan maastolenkeilläni nähnyt.
Hiekkatien sivussa taapersi epävarmoin värisevin askelin aivan pikkuruinen kauriin poikanen. Mut nähdessään se tsemppaili ojan yli takaisin metsikköön ja katosi pensaikkoon.
Olipahan söpö bambi.
Paikka oli Karhunkorventien myrkkynousu.
Eli pitäkäähän sielläpäin silmät auki :)

Mike
24.06.2014, 00.05
Tänään illalla käyty nikkaroimassa...

Koeajo vielä suorittamatta joten omalla vastuulla saa mennä... :)

http://img.tapatalk.com/d/14/06/24/8yne2udy.jpghttp://img.tapatalk.com/d/14/06/24/ysequped.jpg

HuhtisMTB
24.06.2014, 01.10
Junnuilta iso kiitos Mikelle.

Mike
24.06.2014, 01.49
Junnuilta iso kiitos Mikelle.

Puun ylitys on oikeasti tukevampi kuin kuva antaa ymmärtää...

Toi kohta on aina harmittanut. Juuri kun on ollut "hyvä flow" (jos tossa kivikossa nyt sellaista voi olla :)) niin sitten on töksähtänyt tohon puuhun. Nyt pitäisi onnistua Rock Garden "nollilla". Purolta ylöspäin voi olla haasteellisempi, pitää saada tarpeeksi vauhtia alle.

Edit: toi silta tuli vähän vinoon :(. Oli valmiiksi tehty ja jäi vähän lyhyeksi. Tossa kohtaa sai asennettua tukevasti.

ratikka
24.06.2014, 11.57
Missäs nuo Mike ovat?

Mike
24.06.2014, 12.03
Missäs nuo Mike ovat?

About täällä:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=T%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6691626&x=423669&lang=fi

Tässä vielä seuranta:

http://connect.garmin.com/activity/524460847

Hienoa pätkää 1 1/2h!

>Jaska<
24.06.2014, 14.01
Joku oli laittanut tänä kesänä siihen sun repun kohdalle kivii "sillaksi" mutta kun ei ollut toisella puolen kuin toi isokivi oikealla alakulmassa niin en uskaltanut yrittää. Kyl sen ois tiennyt miten siin ois käyny.

Joko Mike 1x10 kasassa?

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla

Mike
24.06.2014, 15.26
Joku oli laittanut tänä kesänä siihen sun repun kohdalle kivii "sillaksi" mutta kun ei ollut toisella puolen kuin toi isokivi oikealla alakulmassa niin en uskaltanut yrittää. Kyl sen ois tiennyt miten siin ois käyny.

Joko Mike 1x10 kasassa?

Saman huomasin itsekin. Jäi kokeilematta kun siihen toisen puolen kiven ja puun väliin jäi mukava kolo... Pikkulinnut on kertonut että A.B on ainakin kerran ajanut siitä polun toiselta puolelta puun yli. Melko haasteellinen sekin. Voisi vielä käydä pari poikittaista lautaa ruuvaamassa noiden lautojen alle niin olisi pomminkestävä.

"Monster-ratas" tuli eilen postissa. Pitäisi perjantaina käydä kaupoilla ja ostaa eturatas (ja ehkä type2, halpahan tämä upgrade piti olla...). Piikkien määrä edessä vielä auki... :(

Mike
26.06.2014, 01.43
Puun ylitys on oikeasti tukevampi kuin kuva antaa ymmärtää...

Toi kohta on aina harmittanut. Juuri kun on ollut "hyvä flow" (jos tossa kivikossa nyt sellaista voi olla :)) niin sitten on töksähtänyt tohon puuhun. Nyt pitäisi onnistua Rock Garden "nollilla". Purolta ylöspäin voi olla haasteellisempi, pitää saada tarpeeksi vauhtia alle.

Edit: toi silta tuli vähän vinoon :(. Oli valmiiksi tehty ja jäi vähän lyhyeksi. Tossa kohtaa sai asennettua tukevasti.

Tänään käyty A.B:n kanssa kokeilemassa Haikkoon uusia siltoja. Hyvin kesti ja puun ylitys toimii kummastakin suunnasta :). Käytiin myös tutkimassa pari uutta linjausta. Keskimetsän uuden polun jatko (oikealle lähtöpäästä) päätyi korkealle kallioreunalle jossa nuotiopaikka. Cresent-vuorelta Haikkooseen tullessa löytyi uusi polku. Siitä pitäisi päästä liittymään kodan alapuolella olevalle polulle. Täytyy vähän raivata ja käydä uudestaan kokeilemassa.

J.F
26.06.2014, 23.21
Katsos! Tänne tullut paljon uutta kirjoittelua ilman että tapatalk sanonout mitään. Siltoja rakenneltu ja metsässä ajettu. Bambeja bongattu ja kaikkea kivaa.. Täällä Pietarsaaren seudulla tullut ajettua nyt kaksi kertaa. Toinen oli n. 13 km vaelluspolku johon meni aikaa 2:21! Aika enskaa oli mutta niin hienoa. Kävellen olis ollut yhtä nopea! :)

Mike
28.06.2014, 02.27
Vahvoja jalkoja kaikille Tahkolla oleville Ikämiehille! Lähdöstä kärkeen ja pitää loppumatkan muut takana niin hyvin menee :).

Mike
28.06.2014, 13.14
Mve näköjään ensimmäisenä ikämiehenä tahkolla maalissa. 3:03:07 lujaa on menty!

T.P
28.06.2014, 17.39
Kolmas 60km Tahko takana! Tällä kertaa loppuaika 3:35. Viime vuonna 3:49, joten muutamien minuuttien parannus :)
Nyt ois palautusjuomien aika... ;)

vakio
28.06.2014, 23.48
En jäänyt eilen kuvaamaan tilannetta, kun en tahtonut enempää pelästyttää tarinan pientä sankaria. Mutta kohtasin eilen suloisimman näyn, mitä olen koskaan maastolenkeilläni nähnyt.
Hiekkatien sivussa taapersi epävarmoin värisevin askelin aivan pikkuruinen kauriin poikanen. Mut nähdessään se tsemppaili ojan yli takaisin metsikköön ja katosi pensaikkoon.
Olipahan söpö bambi.
Paikka oli Karhunkorventien myrkkynousu.
Eli pitäkäähän sielläpäin silmät auki :)

Tässä kun nyt sopivasti omat kotikulmat mainittiin, niin on ehkä sopiva hetki uutena ilmoittaututa mukaan ikämiesosastoon. Ensimmäisellä täpärillä on nyt muutama viikko ajeltu ja lähinnä vasta noita kotikulmia tullut ihmeteltyä. Nyt pitäisikin löytää sopivia reittejä. Jos vasta-alkajia huolitaan mukaan, niin pitää yrittää noille yhteislenkeille päästä ajamaan jonon jatkeeksi. Saisi vähän ideaa, mistä mitäkin löytyy. Toki olen noita muutamia GPS-seurantoja tutkinut, mutta ehkä aukeaa reitit paremmin kun on muiden mukana.

Mike
29.06.2014, 00.41
Tässä kun nyt sopivasti omat kotikulmat mainittiin, niin on ehkä sopiva hetki uutena ilmoittaututa mukaan ikämiesosastoon. Ensimmäisellä täpärillä on nyt muutama viikko ajeltu ja lähinnä vasta noita kotikulmia tullut ihmeteltyä. Nyt pitäisikin löytää sopivia reittejä. Jos vasta-alkajia huolitaan mukaan, niin pitää yrittää noille yhteislenkeille päästä ajamaan jonon jatkeeksi. Saisi vähän ideaa, mistä mitäkin löytyy. Toki olen noita muutamia GPS-seurantoja tutkinut, mutta ehkä aukeaa reitit paremmin kun on muiden mukana.

Juu ehdottomasti mukaan vaan. Parhaiten polkuihin pääsee kiinni kun joku tulee näyttämään.

Mike
29.06.2014, 12.51
Eilen illalla käyty pitkästä aikaa lännessä, Sillvik-Lilljetun-Kullo. On se vaan hieno reitti!

Yritin tehdä myös Banditin 1x10 päivityksen. En tiedä missä mättää mutta ketjulinja on aika vino. Ketjut putoaa edestä jo telineellä rullatessa :(

@Jaska: oliko sun kampisarja alunperin 3x10? Ostin raceface 34t rattaan ja yritin asentaa 2x10 kampiin. Ja ei toimi...

http://img.tapatalk.com/d/14/06/29/3e3yvu7y.jpg

>Jaska<
29.06.2014, 16.02
3x9 mulla oli joten n/w meni keskirattaan tilalle eli keskelle. Mun kampisetti xt deore vaati viel lyhyemmät pultit n/w kiinnitykseen. Laitoitko jollain prikoilla n/w vanhojen rattaiden keskelle, muutenhan se ei luulis pelittävän oikein?
Jouduin ostaa monster rattaan lisäksi 10 pakan, 10 ketjun, x9 type 2 medium ja siihen vivun, eli halvaksi se ei tullut, mut kannatti ehdottomasti.

J.F
29.06.2014, 18.23
Tervetuloa mukaan vaan kuten Mike totesi niin nopeiten ne polut ja reitit löytyy sellaisten seurassa jotka on ne jo löytänyt! :)

J.F
29.06.2014, 18.25
@ Mike! Harmi että ei skulaa. Ei kai vaan nyt mennyt niin että halvasta virityksestä tulikin vähän kalliimpi! :)

Mike
30.06.2014, 01.26
Yritin tehdä myös Banditin 1x10 päivityksen. En tiedä missä mättää mutta ketjulinja on aika vino. Ketjut putoaa edestä jo telineellä rullatessa :(

Tänään on internetin avulla opittu vähän sitä sun tätä. Ensiksi täytyy sanoa että ei kannata uskoa kaikkea mitä siellä lukee. Ensiksi luulin että olin jo alunperin kasannut poljinkeskiön väärin päin. Ihan oikein se kuitenkin on. Kyseessä on sramin GXP keskiö ja 73mm rungon kanssa ei spacereita tarvita. Lisäksi opin että Sramin ja Shimanon periaate kampien kiinnityksessä on ihan eri.

Mulla oli kampien puolella kuitenkin akselin ja laakerin välillä parin millin väli vaikka kammet kuitenkin kunnolla kiinni. Lisäämällä vastapuolelle 2,5mm spacerin väli menee kiinni ja samalla ketjulinja siirtyy samalla määrällä sisään päin. Tästä oli netissä kovaa keskustelua puolesta ja vastaan. Nyt kaikki kuitenkin "loksahti" kohdalleen. Ketjulinja on kohdallaan ja ainakin telineessä ketjut pysyivät kiinni...:). Huomenna täytyy vielä säätää vaihteet kohdalleen ja sitten koeajo... Olisiko tämä nyt tässä? Halpa pysyi halpana?

J.F
30.06.2014, 09.15
Toivottavasti futaa näin!

Mike
02.07.2014, 11.54
Kunhan vaan täällä itsekseni huutelen että eivät poista tätä ketjua vähäisen käytön vuoksi... :)

J.F
02.07.2014, 11.57
Hyvä Mike! :)

Ensi viikolla mestoilla. Silloin ajetaan.

Kalliotamaani
02.07.2014, 19.27
lai:n suosituksesta kävin tutkimassa Haikkoon kuntoradan keskiosan. Helkutti! Sieltähän löytyi oikea helmi. Tekninen kalliobaana. Kannattaa ajaa länsi-itä suunnassa. Eli polku lähtee tästä:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Polku+l%C3%A4htee+t%C3%A4st%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6691276&x=423184&lang=fi

ja päättyy uusien talojen luokse siihen pitkään mäkeen.

Tuon kävin jossain vaiheessa kartoittamassa kävellen ja vaikutti aika mukavalta :)

MikMy
02.07.2014, 22.11
Nyt on mun DT-Swiss keula huolettu ja näyttää toimivan ainakin lyhkäsellä lenkillä.Sehän oli sellainen että tunnin ajon jälkeen se rupes kolisee ja sitten se jumittui,joten jää nähtäväksi vielä.Tahkon radan pienetkin laskut oli aivan kamalia laskea.
DT-Swiss (Whyte) suositeli 7,5w ölyä mutta jostain jenkki foorumista luin että kannattaa laittaa 15w joten laitoin sitä sinne,nyt toimi paremmin kun uutena.
Ensi viikolla alkaa loma joten ehkä kerkes vähän alkaa fillaroida taas.

ratikka
03.07.2014, 10.14
Ensi viikolla Poronpolulle halukkaita? Mulle kävis mikä viikonpäivä tahansa...

larppa
03.07.2014, 10.16
Perjantaina käytiin asuntokaupoilla. Aamulla myytiin nykyinen ja iltapäivällä ostettiin uusi. Elokuun alusta muutetaan Mankkaalle.

Onko porukalla tietoa mitkä lenkkitopikit käsittelee tuota aluetta? 10km siirtymää suuntaansa sallitaan. Siihen taitaa mahtua jo aika paljon enemmän.

J.F
03.07.2014, 10.28
Poronpolku voisi kiinnostaa jos niin pktkiä lenkkejä jaksaa ajaa tämän mökkeilyn jälkeen.

J.F
03.07.2014, 10.32
@ larppa, melkein mun vanhoja kotikulmia mutta silloin en harrastanut maastopyöräilyä joten en tule mieleen missä voi löytää polkuja paitsi Espoon keskuspuistossa.

ratikka
03.07.2014, 13.26
Poronpolku voisi kiinnostaa jos niin pktkiä lenkkejä jaksaa ajaa tämän mökkeilyn jälkeen.

Mukaan vaan. Ajellaan rauhallisesti. Kolme tai neljä lähtijää olis mahd. Lähdössä lisäksi.

MikMy
03.07.2014, 13.40
Ensi viikolla Poronpolulle halukkaita? Mulle kävis mikä viikonpäivä tahansa...
Riippui vähän päivästä mutta luultavasti voisin tulla mukaan.

ratikka
03.07.2014, 13.49
Riippui vähän päivästä mutta luultavasti voisin tulla mukaan.

Juu mukaan vaan.

moraff
04.07.2014, 02.20
Moikka.

Lähdin Venäjälle en muistanut täällä siitä kerroskella. juttua ja matkantekoa voipi seurata kuvien kera, osoitteessa

http://cycling.kapsi.fi
Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Tapatalk

ahma
04.07.2014, 17.58
Tämä ei Venäjälle lähde, mutta Sipoonkorpeen sunnuntaina. Anyone?

ratikka
04.07.2014, 20.57
Olisiko Poronpolun reissu keskiviikkona? Lähtö olisi varmaankin 08.30-09.00.

J.F
05.07.2014, 01.58
mahdollisesti.

Mike
05.07.2014, 03.27
Tänään illalla käyty 2h ensilenkki uudella 1x(11-42) virityksellä. Pientä säätöä voisi vielä vaihteille tehdä mutta hyvin toimii ja ei kertaakaan ongelmia tippuvien ketjujen kanssa. Setup siis ilman ketjuohjuria. Ajelin kaikki jyrkimmät reitit välillä Haikkoo-Kokon. On se helppoa kun ei tarvitse etuvaihtajan kanssa räpeltää. Vähän oli kummallista ajella kun oli tottunut vanhoilla välityksellä ajella noi kaikki paikat. Vähän mietin että olisiko pitänyt sittenkin ottaa #32 ratas eteen? En silti usko. Tänään meinasi muutamissa jyrkissä kohdissa tehdä tiukkaa, mutta luulen että se johtuu enemmän huonosta kunnosta ja "all time high" elopainosta :(.

>Jaska<
05.07.2014, 11.43
Ei mullakaan tule ikävä vaihdehässäkkää. Tilasin 32 kun on tarkoitus lähtee Lappiin viikoksi polkee tuntureita ja vähän sivustakin. Mietin 30 tilaamista mut en ollut varma joutuuko sit ketjuu lyhentää, tuskin ois tarvinnut kun näyttää olevan varaa. Jos Mike mietityttää 32 osto niin voithan sä tuota mun testata. Sen hän käsittääkseni voi vaihtaa ilman kampien irroitusta. Laitan sen vasta kiinni kampiin elokuussa.

ratikka
05.07.2014, 13.30
Juu ei ole tullut etuvaihtajaa ikävä.

Mike
05.07.2014, 17.13
Tämä ei Venäjälle lähde, mutta Sipoonkorpeen sunnuntaina. Anyone?

Epävarma ehkä, mihin vuorokauden aikaan?

Mike
05.07.2014, 18.35
Mennäkö lenkille illalla vai Ikämiehiä terassilla tänään?

MikMy
05.07.2014, 19.04
Varmaan terassille.
Onko joku muu menossa?

ahma
05.07.2014, 19.15
Epävarma ehkä, mihin vuorokauden aikaan?

Eipä kauheesti väliä, kun ei tuu fudistakaan. Klo 9 ja 20 välissä, mutta ei koko aikaa.

Mike
05.07.2014, 19.41
Varmaan terassille.
Onko joku muu menossa?

Jätin lenkin väliin ja ahmin juuri tortilloja ja punaviiniä. Jos jaksan ja pyörän päällä pysyn niin ehkä rullailen muutamalle myöhemmin.

Mike
05.07.2014, 19.43
Eipä kauheesti väliä, kun ei tuu fudistakaan. Klo 9 ja 20 välissä, mutta ei koko aikaa.

Riippuen miten ilta etenee...ehkä.

Mike
06.07.2014, 01.54
Sunnuntain lenkki menee myöhäiseen iltapäivään tai iltaan. Menen kotimetsiin.

J.F
07.07.2014, 18.46
Solo reilu satanen Nikkilä Immersbyntie jalostamon lenkki. Oli kyllä niin raskasta. Vaikka vauhti oli hidas niin syke oli korkea! No olihan Niko.niko mukana n. 10 km. Schwalbet pettää aina! ;)

Mike
07.07.2014, 19.21
Mä kävin eilen illalla Tolkis-Tirmo-Tolkis lenkin. Hieno reitti, mutta rankka...? Takaisin oli hienoa ajella Voolahden rantaa ilta-auringossa. Kyllä toi maantienlaita menettelee lämpimänä kesäiltana.

J.F
07.07.2014, 21.16
Ei kellään ole ylimääräistä 9sp Srammin takavaihtajaa. Lyhyt häkki mielestäni riittäisi mutta kai siihen mediumkin menisi.

ratikka
07.07.2014, 22.43
Ei kellään ole ylimääräistä 9sp Srammin takavaihtajaa. Lyhyt häkki mielestäni riittäisi mutta kai siihen mediumkin menisi.

Oli mutta möin pois vähän aikaa sitten...

MikMy
08.07.2014, 10.41

Ulkomailla.Ei pääse tällakertaa mukaan.

J.F
08.07.2014, 11.32
Mullakin taitaa poronpolku jäädä väliin ainakin näillä näkymin. On niin paljon säätämistä täällä koti/perhe/loma rintamalla.

Mike
08.07.2014, 12.09
Täällä sama juttu. Tämän viikon lomat palanut jo töiden takia ja yötä myöten saa tehdä töitä että pääsisi ensi viikolla edes yhden viikon lomalle... :mad:

J.F
08.07.2014, 13.06
Mitäs jos tungen 10 takavaihtajan entisen ysin paikalle? Toimiiko 9 vivulla ja pakalla jne.. ?

MikMy
08.07.2014, 18.29
Tunge ne......... :)

Mike
11.07.2014, 03.06
Jossain mättää? Vaikka illalla poljin mittarit punaisella niin en pääse lähellekkään TdF kavereiden nopeuksiin? Oli kiva polkea alamäessä kunnolla vauhtia mutta sitten kun tulee kotiin niin näkee TV:stä kun isot kaverit vetelee tasaisella vielä lujempaa... Ja ihan samannäköinen fillari niillä on? Käyrä tanko ja yhtä monta vaihdetta...? :D :D :D

http://connect.garmin.com/activity/538756013#

J.F
11.07.2014, 15.22
Kivaa vauhtia Mike pitänyt!

Itsekin viihtynyt maantiellä koko viikon. Ei näillä helteillä uskalla metsään mennä. :)

Nyt pikkuhiljaa tarkoitus mennä taas vähän maantietä kuluttamaan... Jos jaksaa, taidan vetäistä pienet kauneusunet ennen sitä.

Mike
11.07.2014, 15.59
Eihän toi mikään vauhti noille maantiemiehille ole, mutta tällaiselle 0.1t painavalle metsämiehelle tossa vauhdissa rupeaa jo melkein huimaamaan... :D

J.F
11.07.2014, 16.30
Nyt ei tiedä, lähtiskö maantielle vai metsään!?

Mike
11.07.2014, 17.00
Nyt ei tiedä, lähtiskö maantielle vai metsään!?

Aika kova tuuli, mene metsään!

J.F
11.07.2014, 17.03
Kiitos neuvosta! :) Nousin äsken sohvalta ja huomasin että vieläkin väsyttää! :)

Käytiin koiran kanssa kävelemässä Humla-Holken kierros päivällä. Pitäisköhän tyytyä siihen...

J.F
11.07.2014, 22.11
Kävin sittenkin maantiellä!

Ei tästä tule mitään kun koko ajan vaan assua renkaitten alla. Tällä viikolla joka päivä maantiellä paitsi yks lepopäivä. Onneksi ensi viikolla on leveetä isonappulaista kumia alla, satula pohjassa, loivaa keulakulmaa ja 200mm joustoa kummassakin päässä "tasaamassa" menoa! :)

MikMy
11.07.2014, 22.37
Tællanen tuli ajettua/kæveltyæ Trømssassa:http://connect.garmin.com/activity/537919089

J.F
12.07.2014, 11.34
Ass Saver DH fillarissa on kai täysin kielletty!?

T.P
12.07.2014, 21.21
AB:n kans sovittiin poronpolkupäiväksi ti 22.7. jonkinlaisella säävarauksella. Muita mukaan?

pötkö
12.07.2014, 21.58
varokaa vaan siellä poronpolulla...tuun rollaattorin kanssa sinne väijymään koko päiväksi...

Jousi
13.07.2014, 01.03
Tänäänkin tuuli, jopa vattumaisen ilkeästi, mut ei se mitn... Kivaa oli!

Raskaan Transalpin jälkeen ollut kiva ajella "ihan vaan", kattonut vaan että sykkeet on mitä coutsi sanoo. Pikkuhiljaa kierroksia ylös ja viimeiset treenit ennen elokuun urheilullista itsemurhaa, Ötztaler Radmarathonia...

http://www.oetztaler-radmarathon.com/en

Jousi
19.07.2014, 02.33
Jossain mättää? Vaikka illalla poljin mittarit punaisella niin en pääse lähellekkään TdF kavereiden nopeuksiin? Oli kiva polkea alamäessä kunnolla vauhtia mutta sitten kun tulee kotiin niin näkee TV:stä kun isot kaverit vetelee tasaisella vielä lujempaa... Ja ihan samannäköinen fillari niillä on? Käyrä tanko ja yhtä monta vaihdetta...? :D :D :D

http://connect.garmin.com/activity/538756013#

Ei pöllömpi keikka sulla. Tuohon ka-vauhtiin vaatii jo ihan kivasti taakia ja kestoa.

J.F
19.07.2014, 10.06
Tuliko poikien Poronpolkureissusta mirään? Itse kotiutunut Åresta ja eilen illalla lävin varmuuden vuoksi kaatumassa Teissalassa. Vasen reisilihas sai kunnon tällin mutta tuntuu nukutun yön jälkeen jo vähän paremmalta.

J.F
19.07.2014, 10.19
Sorry boys. Mulla silmät ristissä eli vasta ensi viikolla olette menossa pötkön telottaviksi.. :)

lai
19.07.2014, 10.23
J.F Onko matkaraporttia Åresta?

J.F
19.07.2014, 10.36
Mäkeä ja taas mäkeä. :) tuli ajettua pari sellaista baanaa joita en aikaisemmin ollut ajanut. Karkeastihan siellä voi vaikeustason lisäksi luokitella baanat sen mukaan onko polkuja vai rakennettuja hyppybaanoja. Juniori viihtyy parhaiten noilla kaivetuilla hyppybaanoilla kuten Shimano ja Flinbanan. Minä taas paremmin noilla poluntyyppisillä kuten Uffes ja Bräckebäcksleden. Mutta kumpaakin sorttia tuli ajettua. :) sääkin oli OK, ei hellettä mutta lämmin vaikka vikana päivänä ap pikkasen satoi ei se menoa haitannut. Pitää kaivaa joku kuva/filminpätkä tänne kunhan jaksan.

T.P
19.07.2014, 11.03
Sorry boys. Mulla silmät ristissä eli vasta ensi viikolla olette menossa pötkön telottaviksi.. :)
Lähde mukaan telottavaksi!

J.F
19.07.2014, 11.22
Vois ehkä lähteä mukaan joo mutta sillä varauksella ettei keksitä mitään viimehetken lomamenoja..

MikMy
19.07.2014, 19.54
varokaa vaan siellä poronpolulla...tuun rollaattorin kanssa sinne väijymään koko päiväksi...
Joo,taidan suosiolla jättää väliin :)

J.F
20.07.2014, 10.08
Uskaltaiskohan jo kokeilla jos reisilihas kestää pyöräilyä..

MikMy
20.07.2014, 10.57
Taidan kokeilla vähän enskaa......prätkällä ehkä ilta päivänä sitten sama fillarilla jos ei muksut keksi muuta tekemistä.

J.F
20.07.2014, 14.18
Jos mä kokeilen jalkaa niin on kyllä joku maantielenkki. Toisaalta voi olla etten vielä tänään aja ollenkaan, sen verran kipeä vielä.

MikMy
20.07.2014, 18.54
Mäkin vaan kävin pikaisella,kun on loma niin ei sitä oikein jaksa muuta.

J.F
20.07.2014, 19.07
Otin koiruuden ja vaimon mukaan ja menin autolla Köukuddenille, vai miten se kirjoitetaan, kävelemään Miken raivaamaa polkua. Huomenna sitten ajamaan. :)

A.B.
21.07.2014, 18.23
AB:n kans sovittiin poronpolkupäiväksi ti 22.7. jonkinlaisella säävarauksella. Muita mukaan?

Ai A.B on kanssa lähdössä... Soon niin loistojätkä, että mäkin lähden mukaan! :p

Olisipa hauska nähdä Pyhimyskin poluilla! Yritetään välttää kuitenkin sitä törmäämistä! ;)

Vois ehkä lähteä mukaan joo mutta sillä varauksella ettei keksitä mitään viimehetken lomamenoja..

J.F ihan ehdottomasti mukaan!

MikMy
21.07.2014, 20.07
Mennään pojan kanssa veneilee pariksi päivää joten jää pakostakin väliin.Ja kun jostain syystä ei ole mitään inspistä pyöräilyyn taas.

J.F
21.07.2014, 20.19
Kävin testaamassa jalkaa maantiellä Sarvsalö-Kabböle ja takas. Kyllä se toimi ihan moitteetomasti. Nyt on vaan kummatkin kipeänä. ;) Ja tänään on 21.7 eli rapukausi alkaa joten aloitan palauttelun niitten avulla. Katsotaan jos ehdin palautua tarpeeksi huomista varten. ;)

Mike
21.07.2014, 20.30
Gunther-landiassa vielä, huomenna kotona joten ei ihan ehdi Poronpolulle. Onko TPAB:llä gepsijälki? Huomattavasti mukavampi ajaa kun ei tarvitse koko ajan karttaa kaivaa.

T.P
21.07.2014, 21.59
Gunther-landiassa vielä, huomenna kotona joten ei ihan ehdi Poronpolulle. Onko TPAB:llä gepsijälki? Huomattavasti mukavampi ajaa kun ei tarvitse koko ajan karttaa kaivaa.
Mulla on Suunnossa joku jälki. Oiskohan se teidän parin vuoden takainen ajelu.
Mutta ainahan se olisi mukavampaa, jos mukana olisi joku ennenkin polkuja ajanut ;)
Toisaalta, onhan noita inkkaripolkuja pitkin ennenkin ajeltu....

Mike
21.07.2014, 22.56
Tuolla Poronpolulla inkkaripolut saa ihan uusia ulottuvuuksia... :D Ryssänharjulta väärästä kohtaa alas niin on vähän tunkkaamista...

A.B.
21.07.2014, 23.13
Ei hätää! Mä aloin just katselemaan alueen maastokarttoja! :cool:

Mike
22.07.2014, 00.01
Pitäkää hauskaa! On kyllä yksi Etelä-suomen hienoimpia paikkoja. Melkuttimet kannattaa kiertää ja sitten sinne toiselle järvelle minkä nimeä en muista.

J.F
22.07.2014, 00.48
Ei hätää! Mä aloin just katselemaan alueen maastokarttoja! :cool:

Viimeistään nyt huolestuin!

A.B.
22.07.2014, 08.28
Viimeistään nyt huolestuin!

;) Eli J.F lähtee pelastamaan T.Pn retken? :cool:

ahma
22.07.2014, 08.31
Juuri kotiuduin Ruotsin Lapista ja pohojanmaalta. Poronpolku olisi kiinnostanut, mutta ei tänään. Ehkä myöhemmin kesällä, kunhan saa terassin vaateriin...

A.B.
22.07.2014, 11.35
http://img.tapatalk.com/d/14/07/22/7ade7u7y.jpg

Nännit on teipattu ja ilma näyttää hyvältä odotan innolla hikistä päivää T.Pn kanssa! Ei ku polkemaan!

Sent from here using Magic

J.F
22.07.2014, 11.42
Ootte sitten ajanut harhaan. Kuva ilmeisesti Australiasta! ?

ahma
22.07.2014, 14.21
Ootte sitten ajanut harhaan. Kuva ilmeisesti Australiasta! ?

Nyt ei aukea JFn ajatukset.

J.F
22.07.2014, 14.46

Ymmärrän! :)

ABn kuva oli ylösalaisin vielä kun kommenttini pistin!

J.F
22.07.2014, 14.47
Hei, on muuten vieläkin ainakin kun sen Tapatalkissa avaa!

lai
22.07.2014, 18.06

http://youtu.be/XfR9iY5y94s

A.B.
22.07.2014, 18.16
http://img.tapatalk.com/d/14/07/22/yjapa6ev.jpg
http://img.tapatalk.com/d/14/07/22/6ubu4asy.jpg

60 km, 6 h ja ihan luxus ajelua! Suosittelen lämpimästi!

ahma
22.07.2014, 18.51
ABn kesäkampaus rulettaa!

T.P
22.07.2014, 20.40
ABn kesäkampaus rulettaa!
Sillä on sentään kampaus... :)

A.B.
22.07.2014, 20.49
Oli kyllä hieno ajelupäivä! Jotain jos menosta summais niin melkoset on Melkuttimet! Pari tuntia kului leppoisasti ajellessa ennen kuin nähtiin mitään Poroon edes viittaavaa... :rolleyes: Kaikki siis vouhottaa ihan väärästä elikosta :cool: Se mikä tuolla reissulla herätti suurta mielenkiintoa ei ollut pari poronkusemaa vaan Ilves (http://yle.fi/uutiset/hameen_uutta_ilvesreittia_paasee_ahvenistolta_torr onsuolle/5419281)!

tuohon reiluun kuuteen kymppiin mahtui paljon ilvestä, poronpolkua, jonkun verran Mike-J.F reitin seuraamsita (kun ei osunut poronpolulle, tosin se lopun asfalttipätkän idea ei auennut meillä vaan myös paluu autolle Ilvesreittiä suoritettiin Ilvesmerkkien opastuksella. Niin ja muutamat herkullaset inkkarit polutkin tiettyä pitä käydä testaamassa! ;) T.P:ltä löytyy varmasti seurantaa, jos uskaltaa jakaa... :p Ja mä yritän keplotella pari kuvaa tänne, nyt ensin Litovel ja riipputuoli...

J.F
22.07.2014, 21.03
Teillä oli varmaan mun seuranta kun väsähdin ja ajoin assua pitkin kaupalle kokista juomaan! :)

J.F
22.07.2014, 21.13
Poronpolku taitaa osittain kulkea tuon ilvesreitin mukaisesti. Jos muistan oikein. Ilvesreitti ei kuitenkaan taida olla mikään rundi tuolla vaan menee vaan alueen läpi. Ja Melkuttimethan onkin vaan pieni lisäbonari! Kävittekö niillä kapeilla niemekkeillä?

J.F
22.07.2014, 21.15
Mulla muuten näkyy noikin kuvat ylösalaisina.

A.B.
22.07.2014, 21.48
Mulla muuten näkyy noikin kuvat ylösalaisina.

Joo, tiedän... Tämä omenakone tekee sitä myös mulle itselle kun lähetän kuviani mailiin ja katson niitä PCllä... Nyt kun katselen noita kuvia tällä pädillä niin ne näkyy oikein päin?!

A.B.
22.07.2014, 21.50
Teillä oli varmaan mun seuranta kun väsähdin ja ajoin assua pitkin kaupalle kokista juomaan! :)

Me taas ajettiin 6 tuntia kun mä en jaksanut polkea kovempaa vauhtia... Tuo T.P olis ajanut reitin varmasti alle viiteen tuntiin... :rolleyes:

A.B.
22.07.2014, 21.57
Poronpolku taitaa osittain kulkea tuon ilvesreitin mukaisesti. Jos muistan oikein. Ilvesreitti ei kuitenkaan taida olla mikään rundi tuolla vaan menee vaan alueen läpi. Ja Melkuttimethan onkin vaan pieni lisäbonari! Kävittekö niillä kapeilla niemekkeillä?

Jeps, just näin! Me itseasiassa kierrettiin sekä Iso-Melkutin ja Vähä-Melkutin, mutta kiertääkseen Vähä-Melkuttimen pitää kiertää myös Tammelan Kaitajärvi kun joku porvari on ostanut vanhan tuvan, mikä blokkaa paljon polkua Vähä-Melkuttimen ympäriltä... Niin ja siinä kohdassa tuli ensimmäisen 200metriä inkkaripolkua, muuten erinomaisen upea polusto sielläkin!

lai
22.07.2014, 21.59
Täällä juttua Ilvesreitistä ja Poronpolusta: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38951-H%E4meen-J%E4rviyl%E4ng%F6n-polut
Liesjärvi ja Saaren kansanpuistosta saa sellaisen +60km reitin.

A.B.
22.07.2014, 22.17
^ mielenkiintoinen llinkki! Kiitos!

A.B.
22.07.2014, 22.53
Sori J.F, nyt tulee lisää Australia versioita...

http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/a4ypa6y6.jpg

Pilvet järisyttävän kirkasvetisen Iso-Melkuttimen yllä...

http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/a8eduqy8.jpg

Vähä-Melkuttimen pinnalla pilvet ja pinnan alla kaatunut puunrunko

A.B.
22.07.2014, 22.57
http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/e8yjyher.jpg

Luutalammin saari ja se linnunpöntöt... Toinen jonkun painovoimaa uhmaavan tipun, jota ei kevyt kallistus haittaa.

A.B.
23.07.2014, 00.00
@T.P. Kun katsoo tuota lai:n laittaman linkin takana olevan threadin ekaa kuvaa niin oli ihan hyvä, ettei jatkettu Iso-Melkuttimen kierron jälkeen sinne Ilvesreitin suuntaan oltais vielä päädytty kiertämään Onkimaanjärveä... ;)

J.F
23.07.2014, 00.01
Nyt PCllä ja noi uudet kuvat oikein päin mutta vanhat nurinpäin.

Mutta hienot ne on oikeinkinpäin katsottuna! :)

A.B.
23.07.2014, 00.03
^ todellakin... Nehän onkin otettu Nokialaisella... :rolleyes:

A.B.
23.07.2014, 00.10
Nyt vaan tapatalkinnkuvan liittäminen hyytyi tässäkin vekottimessa... Pitää laittaa huomenna PCllä pari kuvaa vielä lisää reitin varrelta... Nyt alkaa Litovel tölkki olemaan tyhjä, samoin muumimuki, minkä täytin Lidlistä löyneen Chorizo makkaran paloilla... On muuten älyttömän hyvää tavaraa palautteluun... :p

T.P
23.07.2014, 00.15
Oli kyllä hieno ajelupäivä! T.P:ltä löytyy varmasti seurantaa, jos uskaltaa jakaa... :p
Kyllä, todella hieno reitti ja päivä. Kesäloman parhautta!
Laittelen seurannan hetikohtajoskus, kunhan saan heitettyä sen koneelle. Lyhyempi kapea niemi ajettiin ja se pitempi jätettiin väliin.

Sen verran pitkä toi reitti on, että juomaa kyllä kannattaa varata reilusti mukaan. Varsinkin kun reitillä (siis polkuja pitkin ajaen) ei ole mitään juottoloita. Jos teillä jollakin on sisäpiirin tietoa mahdollista lähteistä tai muista lyhyen siirtymän päässä olevista kaupallisista juomapisteistä, niin siitä vois laittaa vinkkiä.

J.F
23.07.2014, 00.45
Pitääpä kokeilla Chorizoja! :)

J.F
23.07.2014, 11.24
Tänään ohjelmassa:

A) Lenkki koiran kanssa

B) Chorizojen haku Lidlistä.

C) Jotain iisiä maantiellä

D) Grillausta ja virvokkeita

Kiinnostaako ketään osallistua kohtaan C?

Edit: kohta C voi ehkä olla myös jotain kivaa metsässä...

Mike
23.07.2014, 13.42
nou kän du, töissä :(

J.F
23.07.2014, 14.24
Äsken äijä oli Saksassa ja nyt jo töissä! :)

Mike
23.07.2014, 14.37
Äsken äijä oli Saksassa ja nyt jo töissä! :)

Joo ei kovin hyvin mene... :)

Illalla pakko päästä fillarin päälle.

J.F
23.07.2014, 14.42
Pitää kai sitten lähteä ajelemaan yksin. Mä tuun sinne moikkaamaan sun duuniin.:)

Mike
23.07.2014, 16.39
tervetuloa vaan!

J.F
23.07.2014, 17.39
Sen verran pitkä toi reitti on, että juomaa kyllä kannattaa varata reilusti mukaan. Varsinkin kun reitillä (siis polkuja pitkin ajaen) ei ole mitään juottoloita. .

Joo, silloinkin oli kuuma päivä ja multa loppu juomat ja pian sen jälkeen jaksaminen. Pakko oli nilkutella kaupalle tankkaamaan! :)

J.F
23.07.2014, 17.42
tervetuloa vaan!

Kiitos mutta kävinkin eri suunnalla. :)

On se ihme kun kaikista näistä mun lenkeistä tulee sellaisia ei hitaita eikä kovia. Nytkin olin päättänyt mennä matalilla sykkeillä mutta pianhan nuo nousi 130iin. :(

Mike
23.07.2014, 19.35
Metsään tekisi mieli mutta taitaa kallistua maantielle...? Ensin täytyy päästä töistä kotiin... :( mutta lenkille menen vaikka kello 24...

A.B.
24.07.2014, 00.17
http://img.tapatalk.com/d/14/07/24/ara2ete3.jpg

Eilen metsässä ja tänään narun jatkona...

Nyt TAPA taas toimii... Kokeillaan jotain eilistä kuvaa myös...

MUOKS: toimi näemmä yhden kuvan verran, ilmeisesti joku rajoitettu liitosoikeus...

Mike
24.07.2014, 00.40
Metsään tekisi mieli mutta taitaa kallistua maantielle...? Ensin täytyy päästä töistä kotiin... :( mutta lenkille menen vaikka kello 24...

Emäsalon lenkki käyty ajamassa J.F:n ohjeiden mukaan sykkeillä 130 :). Kotona jo kello 23 ja kyllä täytyy sanoa että kovin paljon pidempään ei olisi halunnut olla ilman valoja...

J.F
24.07.2014, 09.59
Syksy on jo ovella ja illat pimenee!

Tässä ihmettelen miten käyttäisin hyväkseni loman viimeisiä päiviä...

Mike
25.07.2014, 00.06
Kunnostelin jäykkäperää kun en jaksanut lähteä lenkille. Huomasin että takavaihtajasta toinen pikkupyörä halki. Ei muuta kuin ruuvit auki ja uusi tilalle. Väänsin sitten niin kovaa kiinni että kierteet rullalle...:( :( :( Jos tästä jotain positiivista vääntää niin nyt siirrän sitten Banditistä x9 vaihtajan Lynskeyhin ja ostan type2 mallin bandittiin.

Eikö tämä nyt tarkoita sitä että sain ilmaiseksi mun 1x10 projektiin type2 takavaihtajan...? :D