Näytä tavallinen näkymä : Lenkkiseuraa etelä-Pirkanmaalta?
Sivut :
1
2
3
[
4]
5
6
7
8
Onko se niitä uusia sokerirunkoisia Biancheja?
Ei, ihan alumiinirunkoinen se on. :)
Mitäs teille Toijalan päässä on aikataulu, torstaina ajattelen !!!! Lähtöpaikka Nestehuoltsikalle tai ?????? ja mitä on reitti suunnitelma ???? Mulle on ihan sama kun on vaan riittävän pitkä, 25 kilsan lenkki ei menne läpi :D
Viialasta sontulantien kauta mene 35min. teille päin.......
Mitäs teille Toijalan päässä on aikataulu, torstaina ajattelen !!!! Lähtöpaikka Nestehuoltsikalle tai ?????? ja mitä on reitti suunnitelma ???? Mulle on ihan sama kun on vaan riittävän pitkä, 25 kilsan lenkki ei menne läpi :D
Viialasta sontulantien kauta mene 35min. teille päin.......
Mun pitää kyllä jättää vielä lenkit väliin...ei oo keuhkot ihan kunnossa vielä flunssan jäljiltä. Just kävin tunnin polkeen kokeilumielessä ja meinasin yskiä itseni hengiltä. :)
Muutenkin saattaa olla, että pyörä pysyy tallissa vielä hetken kun on niin karmee tuo keli. Mettässä ei pääse mihinkään ja märkää sepelin peitossa olevaa asfalttia ei oikein huvita ajella. :(
Muutenkin saattaa olla, että pyörä pysyy tallissa vielä hetken kun on niin karmee tuo keli. Mettässä ei pääse mihinkään ja märkää sepelin peitossa olevaa asfalttia ei oikein huvita ajella. :(
Sepeli !!!! Ajattelin just semmoinen Lontilanlenkki kun siellä ei ole mitä sepeli ja aja vaan maantietä pitkin ..... Tampereelle siellä on sepeli :cool:
No katsotaan mitä TD sano ????
Toijala- vuorenkylä - annulantie - toijala ------ 50 kilsa
Toijala- mäyrä - forssantie - toijalntie - toijala - 63 kilsa
Sepeli !!!! Ajattelin just semmoinen Lontilanlenkki kun siellä ei ole mitä sepeli ja aja vaan maantietä pitkin ..... Tampereelle siellä on sepeli :cool:
No katsotaan mitä TD sano ????
Tampereella tohon mun ikkunan viereen kylvetään joka aamu kello kuusi kunnon kerros sepeliä...:seko:
Tämä varmastikin on tiedossa, mutta kaiken varalta....Tuo annulantie on sitten sora/hiekkatietä ja jos sattuisi olemaan lumesta vapaa, niin olisi todennäköisesti melkoista mutavelliä tähän aikaan vuodesta. Varsinkin kun siellä ei pahemmin aukeaa ole. Tosin kaikkiahan tuo ei ilmeisestikään häiritse, ei henkisesti eikä fyysisesti. :rolleyes: Minua taas moiset pätkät ahdistavat joka suhteessa, hermo menee ekan 200 metrin jälkeen ja noin 2-3 kilsan kohdalla vasemman jalan it-jänne sanoo, että nyt riitti. Tästä eteenpäin poju saa kärsiä ja kipu nouskoon exponentiaalisesti jokaista kymmentä kilsaa kohden. :(
Jos viikonlopuksi kuivuu, ajattelin tehdä jompana kumpana päivänä perinteisen kevätpyöräilyn cyclolla maantietä pitkin Iittalaan ja takaisin. Sunnuntaiksi jäädessään kotiin olisi päästävä noin klo 15 tai 15.30, jotta ehtii näkemään Flanderin kierron. Lauantaina pääsisin liikkeelle varmaan joskus 14-15 aikoihin, jos on siis kuivunut....
Tämä varmastikin on tiedossa, mutta kaiken varalta....Tuo annulantie on sitten sora/hiekkatietä ja jos sattuisi olemaan lumesta vapaa, niin olisi todennäköisesti melkoista mutavelliä tähän aikaan vuodesta. Varsinkin kun siellä ei pahemmin aukeaa ole. Tosin kaikkiahan tuo ei ilmeisestikään häiritse, ei henkisesti eikä fyysisesti. :rolleyes:
Jos viikonlopuksi kuivuu, ajattelin tehdä jompana ......
Annulantien kunnosta en o tiennyt paljon mitä, näytti tietokoneen äären niin mukava, ens kerran pitäis reitit ehkä googlen street näkymän suunnitelle :)
Mutta voi nyt kuitenkin sinne asti aja jos ei ole ajettava sitten kääntyy nokka takaisin päin ....
Lauantai ja sunnuntai ei onnistu ja maanantai on ehkä pieni mahdollisuus minun osalta
Siitä annulantiestä vielä...Mielestäni toijala-riisikkalantie-annulantie-pirttikoskentie-lontila-toijala on ehkä paras 50 kilsan maantielenkki, mitä toijalasta voi cc-pyörällä tai varauksin maantiepyörällä tehdä. Ainakin siinä tapauksessa, jos annulantie on kuiva eikä siihen ole ajettu taas sitä pään kokoista mursketta. Lenkiltä löytyy varmaan enemmän nousumetrejä kuin miltään muulta mieleen tulevalta 50 kilsaiselta toijala-toijala lenkiltä ja erityisesti vastapäivään ajettaessa varsinkin eka puolikas on paikallisesti katsottuna aikakin "rankka". Itse asiassa, viialasta voikin olla parempi lähteä ko. lenkille, koska silloin ei tule jalat kylminä korkeemäkeen, siihen heti seuraavaan ja sitten paikallisesti isoon mäkeen, eli siihen arolan mäkeen. Sehän meinaan nousee aika paljon, vaikka se ei siinä metsän keskellä jatkuvasti oikealle kaartavalla tiellä siltä ehkä näytäkään.
Niin juu, etelästä pohjoiseen ajettaessa se annulantiehän nousee pikku hiljaa melkein jatkuvasti varmaan monta kilsaa putkeen, kunnes alkaa taas hiljalleen laskea siinä annulan linkkitornin nurkilla. Sieltä jostain keskivaiheilta pääsee myös hienosti oikeaisemaan lintumaalle ja annulan päästä välkkiläntielle. Hyvällä kelillä ja tiepohjalla se annulantie on kyllä ihan kiva metsätie. :)
Tällä näkymin ei kauheasti iso porukka on tulossa :D(minä yksin:seko:) ja minulle ei haitta joku loskaa, sohjo kuraveli tien pätkä jos laitaa vaateet sopivaksi päälle. Lämpötila ulkona on sen verran että kylmä ei ainakin enää tule. Kotona otan puutarhaletku kelleristä ja suihkutan itsestään ja pyörä puhtaaksi ....
Katsotaan nyt .... ja jos ota ihan kaikkeen aina huomio sitten päässe 4 viikko vuodessa vaan kamelin selkään :)
Viime vuonna minä pyysin sinut jo kerran että näytät meille vähän paikkoja siellä päin, kun sinä siellä tiedät ne hienot paikat
Tällä näkymin ei kauheasti iso porukka on tulossa :D(minä yksin:seko:) ja minulle ei haitta joku loskaa, sohjo kuraveli tien pätkä jos laitaa vaateet sopivaksi päälle. Lämpötila ulkona on sen verran että kylmä ei ainakin enää tule. Kotona otan puutarhaletku kelleristä ja suihkutan itsestään ja pyörä puhtaaksi ....
Katsotaan nyt .... ja jos ota ihan kaikkeen aina huomio sitten päässe 4 viikko vuodessa vaan kamelin selkään :)
Viime vuonna minä pyysin sinut jo kerran että näytät meille vähän paikkoja siellä päin, kun sinä siellä tiedät ne hienot paikat
Ei ihan tainneet aikataulut (tai kelimieltymykset) sopia yhteen viime syksynä. :D Se on hienoa, että joillakin pesu menee noin helposti. Minulla vain kaikki pyörän mukaan lenkillä tarttuneesta moskasta kulkeutuu lähes täysimääräisenä olkkarin lattialle ja kun en satu olemaan mikään siivousintoilija, niin sitä enemmän se pyörän ja koko kämpän siivoaminen närästää. :mad:
Niin, voihan niitä minun reittejäni joskus katsoa, mutta en tosiaan tiedä yhtään polkuja tai muita todellisten pyöräilyn metsäkauriiden kirmaamispaikkoja...Vaan tiedän ainoastaan metsäteitä ja muita teitä, puunkiertoa kun en ole koskaan kokenut erityisen nautinnolliseksi puuhaksi. Se teiden välttely taas on aika usein käynyt puheenvuoroissa ilmi eikä silloin varsinkaan tule ensimmäisenä mieleen tuputtaa juuri sitä settiä, mitä juuri nimenomaan yritetään vältellä. :rolleyes:
Anyway, toijalan ja rengon välistä löytyy ainakin paljon metsäteitä, enemmän kuin yhdessä kesässä ehtii ajella. Pelkästään lontilan ja kotkajärven tien välissä on ihan kivoja paikkoja, mutta poluista en sitten tiedä. Tosin..on siellä pari sietämättömän huonoa tietäkin! :D
Olen lähdössä noin klo 16.00 viialasta suunta toijala. Toijala nesten kohta noin klo 16.30 jos joku halua hyppä juna kyytin sittä vaan ;)
Lenkki vaihtoehtoja on kolme kun aja tuonne mäyrän suunta, viimeinen ja pisin mene forssantietä pitkin takaisin :) kilsa viialasta laskettuna olis jokunen 90- 100, katsotaan tilanne sitten paikkan päälle miten tiet on ajettava :rolleyes:
Pakko se on itsekin tunnustaa, että kun ikää on tullut lisää, niin enemmän olen huomannut sellaisia piirteitä itsessäni, että ei ihan joka kelillä vaan jaksa hypätä pyörän selkään. :o
Eikä täällä Akaan seudulla nyt täysin pysty ikinä tekemään kunnon mittaisia lenkkejä siten, että koko ajan pääsee ajamaan huippupolkuja pitkin. Esim. tää lenkki viime syksynä Tomin kanssa oli mukavaa ajettavaa, vaikka varsinaista "polkua" olikin tosi vähän:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1671079
Mun kirjoissa metsäautotiet ja hiekkatiet on ihan jees, mutta pelkkää asfalttia ei oikein jaksa maastopyörällä kihnuttaa pitkiä pätkiä. :D
Tank Driver
01.04.2010, 11.37
Mun on oltava klo 18 Tampereella hakemassa hautajaiskukkia. Pahoittelen.
Tank Driver
01.04.2010, 11.40
Mun kirjoissa metsäautotiet ja hiekkatiet on ihan jees, mutta pelkkää asfalttia ei oikein jaksa maastopyörällä kihnuttaa pitkiä pätkiä. :D
Joo, munkin tarvis saada joku kihnuutin, jolla olis mukavampi ajella teitä pitkin, toi maasturi menettelee vielä siirtymillä, mutta varsinaiseen tiekäyttöön on liian pieni runko.
Joo metsään ehdotomasti mutta joskus on vaan pakko keksiä jotain toistaa, ja metsään ei pääse tällä hetkellä.
Tank Driver
01.04.2010, 13.16
Joo metsään ehdotomasti mutta joskus on vaan pakko keksiä jotain toistaa, ja metsään ei pääse tällä hetkellä.
Kyllähän me vielä teitäkin ajetaan. Ja meitä. Mites pääsiäinen, onko lenkkeilijöitä?
Tom toi pulla kahvi session oli tosi kiva yllätys :D muuten lenkki on sujunut ihan mukavasti ja pieni palautuslenkki pääsiäinen tekis ehkä ihan hyväää (lauantai ainoa mahdollisuus) mutta en tiedä saanko sitä aikaiseksi ....:) Vastatuli lontilan asti oli ainoa minus piste, ja Tom en tiedä missä sinun Urjalan- Toijalantie mene loivasti alamäki siellä missä minä ajoin oli 23.-sta kilsasta ehkä 2kilsa alamäki muuten oli kivoja nousuja :D:cool: 4.12 tunti matkalle (12 min. kahvi pausi Tomchekin kanssa) keskari 25km/h pituus oli xx5,00 jälki (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=553856)
Tom en tiedä missä sinun Urjalan- Toijalantie mene loivasti alamäki siellä missä minä ajoin oli 23.-sta kilsasta ehkä 2kilsa alamäki muuten oli kivoja nousuja :D:cool: 4.12 tunti matkalle (12 min. kahvi pausi Tomchekin kanssa) keskari 25km/h pituus oli xx5,00 jälki (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=553856)
Hirveässä kunnossa äijä! Luulen, että aika moni meistä muista olisi tehnyt jo kuolemaa noin pitkällä lenkillä tässä vaiheessa kautta...ainakin minä olisin. :rolleyes:
Joo, se Urjala-Toijala tie on suht mäkinen ja samoin kuin tuo Pirttikoski-Kuurilantie, mutta minun mielestäni nuo ovat eräitä hienoimpia maanteitä, mitä itse olen näillä nurkilla ajellut. Tosin mielestäni tuo Lautaporras-Urjala on aika tylsä, tuo Välkkiläntie taas on aika kivaa ajeltavaa ja maisemat paljon miellyttävämmät + sieltä pääsee kunnon loppuessa kahdesta kohtaa oikaistua Annulantielle ja sieltä taas oikaistua Lintumaalle ja sitten onkin jo melkein Toijalassa. :D
Oma vuoden eka ihan lyhyttä pidempi maantielenkki meni mukavissa tunnelmissa, kun kevään merkkejä pukkasi enemmän kuin laki sallii. Eka päiväperhonen (taisi olla neitoperho), ekat nähdyt joutsenet, ekat kurjet sekä palokärki. :) IT-jännekivut tosin alkoivat vajaan 40 kilsan kohdalla ja pientä krampittelua alkoi ilmaantua samoihin aikoihin, mutta jälkimmäiset kuuluvat kevääseen ja ovat oikeastaan jopa toivottavia. :D Lätäköitäkin tuli edelleen väisteltyä oikein urakalla, mutta eiköhän tuolla kohta kuivu.
Siinä tuo vaatimattomampi reitti.
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=2262947
Joo, se Urjala-Toijala tie on suht mäkinen ja samoin kuin tuo Pirttikoski-Kuurilantie, mutta minun mielestäni nuo ovat eräitä hienoimpia maanteitä, mitä itse olen näillä nurkilla ajellut. Tosin mielestäni tuo Lautaporras-Urjala on aika tylsä, tuo Välkkiläntie taas on aika kivaa ajeltavaa ja maisemat paljon miellyttävämmät + sieltä pääsee kunnon loppuessa kahdesta kohtaa oikaistua Annulantielle ja sieltä taas oikaistua Lintumaalle ja sitten onkin jo melkein Toijalassa. :D
Oma vuoden eka ihan lyhyttä pidempi maantielenkki meni mukavissa tunnelmissa, kun kevään merkkejä pukkasi enemmän kuin laki sallii. Eka päiväperhonen (taisi olla neitoperho), ekat nähdyt joutsenet, ekat kurjet sekä palokärki. :) IT-jännekivut tosin alkoivat vajaan 40 kilsan kohdalla ja pientä krampittelua alkoi ilmaantua samoihin aikoihin, mutta jälkimmäiset kuuluvat kevääseen ja ovat oikeastaan jopa toivottavia. :D
Huomaa vielä, lenkkeilin tosimiehen pyörän kanssa :D.
Pirttikoskentien oli ihan kiva ajettava kun pyörätaksi (traktori/mopoauto) tullut sopivasti ja vedin muutama kilsa sen perä :eek: Toi Lautaporras- Urjalantie oli tylsä mutta myötätuulen ansiosta se onneksi oli äkkiä ajettu. Mäkisiä teitä oli, mutta kilometrin suhteen ei mitä kummalista(vertikal up 1200m) sama sain aikaiseksi kun ajoin talven aikana Arajärvenlenkin 70 kilsa. :)
Ja muille vielä että mukavampi on yhteislenkki:), tarkoitan että kun lähdemme yhdessä ja minulle on vielä lenkin jälkeen into jonnekin minä lähden sitten vielä yksin mutta tarkoitus on että yhteisesti on kivempi....:)
Niin kuin aina tällä on tullut esille että hitain määrä tahdin ja numerolappuja ei jaettaan eikä meille on mitä valkoinen lähtöviiva/maaliviiva.:D
Mites pääsiäinen, onko lenkkeilijöitä?
:seko: Koska ajattelit :seko:
Tank Driver
02.04.2010, 10.40
:seko: Koska ajattelit :seko:
Sunnuntaina tai maanantaina, mutta otetaanpa taas pienellä varauksella. Pamahti puoltoista tuntia sitten viemäri tukkoon...
Jos viikonlopuksi kuivuu, ajattelin tehdä jompana kumpana päivänä perinteisen kevätpyöräilyn cyclolla maantietä pitkin Iittalaan ja takaisin. Sunnuntaiksi jäädessään kotiin olisi päästävä noin klo 15 tai 15.30, jotta ehtii näkemään Flanderin kierron. Lauantaina pääsisin liikkeelle varmaan joskus 14-15 aikoihin, jos on siis kuivunut....
Miltä Tom sinun huomisen päivä näytä.... Ajattelin myös huomenna aja jos vaikka sais jotain yhdessä puuhattu :) ja jos Xisor tulis mukaan vääntämään kevyen lenkin olis vielä oikein mainio päivä tiedossa :seko: kun tiet on hyvin kuiva tällä hetkellä :) hsäätiedot ??? (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere)
Miltä Tom sinun huomisen päivä näytä.... Ajattelin myös huomenna aja jos vaikka sais jotain yhdessä puuhattu :) ja jos Xisor tulis mukaan vääntämään kevyen lenkin olis vielä oikein mainio päivä tiedossa :seko: kun tiet on hyvin kuiva tällä hetkellä :) hsäätiedot ??? (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere)
Noh, voin varmuudella sanoa, että lauantaina en aja ja melkein yhtä suurella varmuudella en sunnuntainakaan. Onneksi tosin ilmakin saattaisi olla sateinen. :D On edellisen lenkin jälkeen pientä kipuilua polvessa enkä aio lähteä lenkille ennen kuin kaikki ylimääräiset tuntemukset ja nipistelyt ovat vaienneet. Mihin ei tosin pitäisi mennä muutamaa päivää kauemmin, ei ainakaan jos vanhat merkit pitävät paikkansa.
On ehkä sisä liikunta päivä tiedossa tänään, käyn ehkä katsomaan Viiala Kuntoaskel uudet kuntosaliin tilat iltapäivälle :)
Tuetaan paikkalisiä yrityksiä vähän.....
Kuntoaskel oli kiinni :mad: ja kävin tutkailemassa Junkkarissa vähän tilanne ja ei kovin pitkälle enää tarvi odota että päässe taas metsään ajamaan:) Salinkulman alku pätkä oli aika kurainen kun traktori sekoitti maata ja syvät urat hankolaivat ajamista mutta ensimaineen metsäaukko oli vaan enää 5-10 cm. loska ja jos ilmat on jatkossa niin lämmin ja sateinen kyllä lumi saa aika äkkiä kyyti siellä. Junkkarissa kun ei olut mitä lumipolkuja siellä toivottavasti on tilanne sama. Vesisateen huolimatta kävin vielä pienen lenkin toijala- jalanti- viiala vähän oli kostea mutta ei pahasti :D
Kuntoaskel oli kiinni :mad: ja kävin tutkailemassa Junkkarissa vähän tilanne ja ei kovin pitkälle enää tarvi odota että päässe taas metsään ajamaan:) Salinkulman alku pätkä oli aika kurainen kun traktori sekoitti maata ja syvät urat hankolaivat ajamista mutta ensimaineen metsäaukko oli vaan enää 5-10 cm. loska ja jos ilmat on jatkossa niin lämmin ja sateinen kyllä lumi saa aika äkkiä kyyti siellä. Junkkarissa kun ei olut mitä polkuja siellä toivottavasti on tilanne sama. Vesisateen huolimatta kävin vielä pienen lenkin toijala- jalanti- viiala vähän oli kostea mutta ei pahasti :D
No niin, alkaa kuulostaa jo hyvältä...kyllä näillä lämpötiloilla pienen vesisateen avustuksella tosiaan lumet lähtee melko nopeesti. :)
Tällä menolla ens viikonloppuna vois olla jo jotain metsäpätkää jo ajettavissa, tosin kura saattaa lentää aika pahasti vielä....
:) Ei mitä kummalista ajattelin vaan toivon teille kaikille HYVÄÄ pääsiäistä :) myös Tampereen suunta ....
hyvä pääsiäinen :)
(http://politicsoffthegrid.files.wordpress.com/2008/03/funny-easter-pic.jpg)
Tank Driver
04.04.2010, 22.52
Hyvee peesieiste. Jää toi lenkkeily taas väliin, poika on sairaalassa.
Tahkon mökki varaus meni tänään ja kaksi sänkyä on vielä vapaa :)
Käyn huomenna uudestaan katsomaan miltä Junkkarissa ja Pumpparissa näytä, jos joku halua mukaan kevyen kevään avauksen sitä vaan, ajankodasta ei ole vielä tieto :)
Käyn huomenna uudestaan katsomaan miltä Junkkarissa ja Pumpparissa näytä, jos joku halua mukaan kevyen kevään avauksen sitä vaan, ajankodasta ei ole vielä tieto :)
Mä kävin just tänä iltana tuossa muutamia Toijalan puolen polkuja tsekkaamassa (en Junkkarissa) ja aika heikkoa vielä oli. Siellä missä ei ollut niin paljon lunta, että upposi oli sitten sellainen sopivan liukas pakkaantunut lumikerros, että hieman jännitti ajella. :p Mutta enimmäkseen vielä liikaa lunta....
Varmaan 1-2 viikkoa niin alkaa olla suht ok ajettavissa jo polut....pitäis vaan tulla auringonpaistetta enemmän niin kuivais metsäkin vähän. :)
Ok, käyn kuitenkin vähän kammet pyörimään :) teille on nyt vielä hyvä mahdollisuus rauhallisen ajon minun kanssa :D kun uusi keula tule vasta ensi viikko ,,, sen jälkeen on kyllä höyry päästävä pihalle :) kun aika meni 2,5 kuukautta vanhan kamelin selällä :eek:
Kävin iltapäivälle Junkkarissa ja noo sanotaan Tampereen talvipolun ajelu kyllä oli nyt hyöty :) Junkkarin läpi mene 30cm syvä Traktoriura ja sitä pitkin ajoin :eek: Ei olut mitä mahdoton kun on ajatus rauhallinen meno, ei kiire, tasapaino kohdallaan, ei vituta, ei haita kun kura lentää, jalat kuivana ja nauti vaan metsään tuoksuja :D..... Aika paljon on vielä sulattava tavara siellä metsässä, vaikka kaikki peltoja ja omassa pihassa on jo melkein sulanut...
Kaikki ne pienet polut on aika ummessa vielä, noin 15cm lunta, xizor sinun arvio että 2 viikko vielä ennen kuin, voi olla aika osuva. Vielä pidempi saa odota jos halua kuiva ja kuraton lenkin nautiskelua :p...
Viikonloppuna, jos on kuiva keli loppuviikolle, käyn Arajärvenlenki jonnekin punkalaidun-tien suunta.
Tämän päivän jälki http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=563687
pe-su Foreca (http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/1-3)tai FMI (http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?place=Tampere) ennusteet viikonlopulle on suht OK ja olen ainakin lähdössä mutta kysymys on, onko joku tulossa mukaan vai vieläkö kaikki odottavat kesän tuloa, 20 ast. ja auringonpaistetta :D
Kävin iltapäivälenkille tämän uudestaan (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=528338)ja ihan kuiva oli Arajärventietä, muutamassa kohdassa (3-4) oli kura/pehmeä/kostea missä metsä pitkin tien yli vesi on valunut. Kehrontien ja Punkalaitumentien väli oli vielä aika kostea ja pehmeä alusta kun tietä oli just korjattu ja on syönyt voimat aika mukavasti :)
Viikonlopunlenkki kun pysytään isolla metsätiellä on ihan mukava ajettava tai tietä ??? :)
Olisko huomenna kuitenkin joku iltapäivälenkki lähtö 1430 ja 1530 välille, tai aamulähtö niin että olisin 1430 taas kotona:seko: Hiloran on kiinnostunut lähtemään mutta en tiedä mitä oli aikataulu :seko:
Käyn illalla (19.00-20.00 välille) vielä junkkarissa katsomaan onko tilanne kuinka paljon muuttunut keskiviikko jälkeen .... ;)
Käyn illalla (19.00-20.00 välille) vielä junkkarissa katsomaan onko tilanne kuinka paljon muuttunut keskiviikko jälkeen .... ;)
Junkkarissa on taas sulanut 50% lisää lunta keskiviikosta nähden, paljon on jo ajettava mutta metsäaukoissa on vielä tönimistä.... Ensi viikko keskiviikko voi olla eka polku lenkki junkkarissa :) Kävin myös Pumpparilla ja tilanne on siellä sama, pelon reuna metsän asti on ihan sula mutta latupohja vielä jäinen.
Huomenna metsäautoteitä pitkin Arajärven suuntaan :seko:
Lyödään nyt jotain lukkoon klo 1500, Sahurin päiväkodin pihassa suuntaa ????
Kevyt kevään avaus on tiedossa ei mitä kaaahhhhaaaailua :)
Junkkarissa on taas sulanut 50% lisää lunta keskiviikosta nähden, paljon on jo ajettava mutta metsäaukoissa on vielä tönimistä.... Ensi viikko keskiviikko voi olla eka polku lenkki junkkarissa :) Kävin myös Pumpparilla ja tilanne on siellä sama, pelon reuna metsän asti on ihan sula mutta latupohja vielä jäinen.
Huomenna metsäautoteitä pitkin Arajärven suuntaan :seko:
ensi viikolla jos kymmenen astetta päivällä ja aurinko niin luulen että Tampereella pääsee metsään ensi viikonloppuna harjuille....?
Lyödään nyt jotain lukkoon klo 1500, Sahurin päiväkodin pihassa suuntaa ????
Kevyt kevään avaus on tiedossa ei mitä kaaahhhhaaaailua :)
Mä en ihan 100- varmasti uskalla luvata huomista osallistumista vielä. Kävin torstaina polkemassa parin tunnin lenkin noilla radan vieressä olevilla hiekkateillä ja pehmeä alusta sekä monen kuukauden tauko lukkopolkimista aiheutti sen, että pohkeet on vieläkin ihan pirun kipeet. :D Sama vaiva joka kevät....
Mutta jos nyt vaan saan jalat vähän vertymään niin olen mukana...tosin sitten ei mitään tykkivauhtia pysty vetään. :)
ensi viikolla jos kymmenen astetta päivällä ja aurinko niin luulen että Tampereella pääsee metsään ensi viikonloppuna harjuille....?
Houkuttelevalta kuulosta tarjous, kyllä tällä on metsätiet hyvässä kunnossa ja saa vähän pidempiä lenkkiä aikaseksi.... Jos te tarvitsette joskus tapetti vaihdon tulkaa joskus katsomaan mitä tällä löytyy :) Edelleen mulle on tämä keula vaiva mutta toivomuksen mukaan se pitäis saada nyt ensi viikonaikana kuntoon :cool:
Mä en ihan 100- varmasti uskalla luvata huomista osallistumista vielä. Kävin torstaina polkemassa parin tunnin lenkin noilla radan vieressä olevilla hiekkateillä ja pehmeä alusta sekä monen kuukauden tauko lukkopolkimista aiheutti sen, että pohkeet on vieläkin ihan pirun kipeet. :D Sama vaiva joka kevät....
Mutta jos nyt vaan saan jalat vähän vertymään niin olen mukana...tosin sitten ei mitään tykkivauhtia pysty vetään. :)
Edelleen KEVYT KEVÄN AVAUS, otetaan vaikka pulla kahvi mukaan ;) minä ajan teidän perä, joten ei mitä tykkivauhti tiedossa :D Kieltämättä tahmea alusta vie voimat ihan mukavasti :mad:
Houkuttelevalta kuulosta tarjous, kyllä tällä on metsätiet hyvässä kunnossa ja saa vähän pidempiä lenkkiä aikaseksi.... Jos te tarvitsette joskus tapetti vaihdon tulkaa joskus katsomaan mitä tällä löytyy :) Edelleen mulle on tämä keula vaiva mutta toivomuksen mukaan se pitäis saada nyt ensi viikonaikana kuntoon :cool:
häh hää... kävin siellä tänään ja Valkeekoskella, Kangasalla, Birkalassa, Lempäälässä ja Nokialla... päivän saldo 163km :p
häh hää... kävin siellä tänään ja Valkeekoskella, Kangasalla, Birkalassa, Lempäälässä ja Nokialla... päivän saldo 163km :p
Asfallti rally :seko: noo jos olit jo niin lähelle olis voinut soita ja käydä kahville, tai auta puuhommissa,
Linnut lauloivat, aurinko paistoi ja metsäautotiet kutsuivat... Tuhat osallistuija on tullut lähtöpaikalla :cool: Noo ehkä joskus tahkolla :D Ei mitä, yksin väännin pehmeän savi- purukummi- soratielenkki, jalassa tuntu kuin olis yli 100 kilsa ajanut mutta ei ihan. Nousumetri tuli melkein 1000m pehmeällä alustalla :eek: h-hetkin saldo (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=569821)
Asfallti rally :seko: noo jos olit jo niin lähelle olis voinut soita ja käydä kahville, tai auta puuhommissa,
oli Akaan kohdalla mittarissa 40km/h eikä parantunut topata puuhommiin kun oli hyvä vauhti päällä:rolleyes:
oli Akaan kohdalla mittarissa 40km/h eikä parantunut topata puuhommiin kun oli hyvä vauhti päällä:rolleyes:
Höö ... no minä kävin 7tuntti puukimppuussa, melkein tuli valmis, oli sekin hyvä harrastus ;)
Hiloran ja muut onko teille tieto Kylmäkosken kirkon takan lähtevästä ulkoilureitistä, olen siellä nähnyt joku kyltti :seko: ja toinen oli jossain siellä Urjalan ja Taipalen välissä :seko:
sieltä pururadalta/ veikkojen majalta voi lähteä jotain. Se hiihtokartta vois auttaa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=sielt%C3%A4+se+l%C3%A4hti&srs=EPSG%3A3067&y=6785243&mode=rasta&x=321628&lang=fi)
tarkoitin tuolla nurkassa, kyllä joku latu taita olla siellä. Mutta kyltti oli ihan selvästi ulkoilureitti merkitty :seko:
Entäs huomenna, olisko klo 1800 - 1830 sahurin pihassa lähtö junkkariin :seko: Voitte vaikka aja edellä minä tulen perä jos aika on lian myöhän.
Xizorin kanssa voitais tavata junkkarissa kun hän tule pääpolku vastan ettei tarvi auton kanssa sumplia ???
tuolla kirkollahan on pururata mistä talvella menee latu veikkojen majalle ja vissiin aina lumijärjelle asti.... tuolta pitäis päästä hyvin myös arajärvelle.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=sielt%C3%A4+se+l%C3%A4hti&srs=EPSG%3A3067&y=6785243&mode=rasta&x=321628&lang=fi)
tarkoitin tuolla nurkassa, kyllä joku latu taita olla siellä. Mutta kyltti oli ihan selvästi ulkoilureitti merkitty :seko:
Entäs huomenna, olisko klo 1800 - 1830 sahurin pihassa lähtö junkkariin :seko: Voitte vaikka aja edellä minä tulen perä jos aika on lian myöhän.
Xizorin kanssa voitais tavata junkkarissa kun hän tule pääpolku vastan ettei tarvi auton kanssa sumplia ???
Mä kävin tänään tsekkaamassa paikkoja ja aika paljon oli jo kuivaa ja ajettavaa polkua tässä Toijalan nurkilla, mutta Junkkarissa oli vielä melko märkää ja osittain lumista.
Olen itse huomenna työreissulla ja viikonloppuna pois maisemista, mutta ensi viikon keskiviikkona voisi ottaa kevään ekan kunnon yhteislenkin kun silloin varmasti on lumet jo kaikki sulaneet... :)
Mä kävin tänään tsekkaamassa paikkoja ja aika paljon oli jo kuivaa ja ajettavaa polkua tässä Toijalan nurkilla, mutta Junkkarissa oli vielä melko märkää ja osittain lumista.
Olen itse huomenna työreissulla ja viikonloppuna pois maisemista, mutta ensi viikon keskiviikkona voisi ottaa kevään ekan kunnon yhteislenkin kun silloin varmasti on lumet jo kaikki sulaneet... :)
Lumista ei haitta jos päässe jotenkin ajamaan :) No katsotaan taas tilanne, olen lähdössä noin 1830 Sahurista !!!!
Lumista ei haitta jos päässe jotenkin ajamaan :) No katsotaan taas tilanne, olen lähdössä noin 1830 Sahurista !!!!
tulen myös sahurille.
Miksi muuten kokoonnumme päiväkodin edessä. Eikö ihmiset ala epäillä meitä joiksikin insesti tyypeiksi.
Miksei kokoonnuta krossarin tai vanhan holvin edessä otetaan oluet lenkin pohjille :D
tulen myös sahurille.
Miksi muuten kokoonnumme päiväkodin edessä. Eikö ihmiset ala epäillä meitä joiksikin insesti tyypeiksi.
Miksei kokoonnuta krossarin tai vanhan holvin edessä otetaan oluet lenkin pohjille :D
Mietin joskus Nesteen pihassa....
Tank Driver
14.04.2010, 22.09
otetaan oluet lenkin pohjille :D
Kaliaa! Ostakaa hyvä pyörä. Jos joku muu ei osta niin ens viikolla vois koittaa lenkkeilyä.
Ei sieltä Kk:n kirkon purkkarilta pääse Veikkojen majalle kesäkelillä. Käymisen arvoinen paikka lenkin varrella, mutta ei sinne erikseen kannata lähteä.
Hiloranin kanssa käytin Junkkarissa ja 90% oli ajettava, muutamassa kohdassa oli vielä vähän lunta ja taluttava tai tulvassa. Jäykiksen kanssa ei olut ihan niin herkullista mutta kiva oli taas aja metsässä, se oli pää asia. Tuntemattomia rengas jälkiä huomattiin metsässä uuden latupohjan osuudella :seko: Kävin sitten vielä pienen Pyyhältö lenkki sen jälkeen 2,5 tunti liikkeille.
Noo niin pyörä on taas kunnossa :D ja sunnuntai olis tarkoitus lähtee lenkille :seko: Sää ennuste on vähän so lalla, pitäis ehkä katsoa vähän lähempänä mitä siellä on tulossa. http://www.foreca. (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere) http://FMI (http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?place=Tampere)
Otetaan moottorisaha mukaan saadaan raivattu ne puut pois tieltä siellä junkkarissa, tai joku kirves !!!
Unohdin, R-kioskissa Viialassa on nyt saatavilla MTB lehti joka kuukausi ;-) ainakin yksi numero on ylimääräinen.
Cycledrophis
15.04.2010, 23.36
Moro ajatteko te täällä Etelässä lainkaan maantietä? Voisin jskus liittyä mukaan täältä Lempäälästä testailemaan uusia reittejä.
Jari
Moro ajatteko te täällä Etelässä lainkaan maantietä? Voisin jskus liittyä mukaan täältä Lempäälästä testailemaan uusia reittejä.
Jari
Noo, vastan muiden puolesta :) !!! Kyllä täällä Akaassa löytyy muutama maantiemankelit, mutta pääosin on porukka metsässä ajamassa. TomE aja enemmän tietä!!!! Muuten pitäis vaan soppia ajoissa niin vaihdetaan Maasturiin renkaita tieajon sopivaksi ja silloin tällöin on asfalttirally ihan kiva. Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi ja milloin.... Voimme ilmoita teille tuonne Tampereen palstalle kun joku lähtee ;) ja joku seuraille varmasti myös mitä teette :rolleyes:
Viikonloppu ennuste ei ole vielä kauheasti parantunut, käyn illalla jo vähän lenkille sahurista klo 1830, pumppariin vois käydä katsomaan !!!!
Hukkari- Pumppari latupohja löydetty ja on ihan ajettava, eli ei tarvi soratietä aja :) Pumpparista sinne teboil oli hyvin ajettava, pitkospuita oli aika liukasta !!! Jalannissa olin sitten vähän eksyessä, mutta uusi mahdollisuus päästä Junkkariin löysin sen sijan. Hyvin ajettava metsäautotietä ja pieniä peura polkuja. Jälki on olemassa mutta alku puutu !!! http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=576323
Olisko sunnuntaina mahdollista lähtee vasta 1200-1300 välille :seko: Sääennuste on ihan hyvä näköinen huomiselle, joten toivottavasti innostuneita lenkkeilijöitä löytyy :-)
Olisko sunnuntaina mahdollista lähtee vasta 1200-1300 välille :seko: Sääennuste on ihan hyvä näköinen huomiselle, joten toivottavasti innostuneita lenkkeilijöitä löytyy :-)
http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere
Sunnuntai näytä ihan oikeasti yhtäkkiä ihan kuivalta tulevan ;) vaikka kauheasti lumi ja räntäsade oli alunperin luvassa :)
http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere
Sunnuntai näytä ihan oikeasti yhtäkkiä ihan kuivalta tulevan ;) vaikka kauheasti lumi ja räntäsade oli alunperin luvassa :)
Mulle sopii 1300 hyvin, jos ehtis haravoida aamulla. Tuon sun karttas lähtöpiste "go" eikös ole tunnelin viereen päättyvä soratie?
Tank Driver
17.04.2010, 21.51
Mihinkäs aikaan juna olis Toijalassa? Minkälaisella rengastuksella ajattelitte lipsutella?
Mulle sopii 1300 hyvin, jos ehtis haravoida aamulla. Tuon sun karttas lähtöpiste "go" eikös ole tunnelin viereen päättyvä soratie?
Klo 1300 soppi mainiosti ... kerran viikossa kunnon lounas kotona. Juu tunneli ja soratie oli siellä, kotona kun katsoin reitti mitä ajoin olen myös sitä mieltä että Mäyräntieltä pitäis sinne päästä !!!! Onko sinulle Hiloran joku reitti suunnitelma:seko:
Insesti lähtöpaikalta :-)
Tank Driver;-----Mihinkäs aikaan juna olis Toijalassa? -- reitistä en tiedä vielä, mutta jos täältä mene metsän halki noin 45 min. Toijalaan, olisko Vesitorni 1345 tai joku muu hyvä lähtöpaikka :seko:
Minkälaisella rengastuksella ajattelitte lipsutella? --- nastoja en suositelle enää :rolleyes:
Olis vaan kauhean kiva tietä etukäteen että olet myös 1000 % tulossa, et ei tule mitä turha reissu sinne asti ???!!!??
Tank Driver
17.04.2010, 22.49
Osallistuminen riippuu hirveesti emännän liikkeistä, todennäköisesti en noihin aikoihin ehdi. Myöhemmin iltapäivällä lähden kyllä samoille suunnille yrittämään, koitetaan väistää jos samalle polulle osutaan. :rolleyes: Ilmoitan aamupäivällä jos suunnitelma muuttuu. Voisit nollaysi viskata vaikka puhelinnumeron privaattiviestillä niin voi sitten tulevaisuudessa paiskata vastaavassa tilanteessa tekstiviestiä.
Tossa vaan olen arponut Slashien ja perusmountainkingien välillä, jommat toiset tars aamusta asentaa alle.
Osallistuminen riippuu hirveesti emännän liikkeistä, todennäköisesti en noihin aikoihin ehdi. Myöhemmin iltapäivällä lähden kyllä samoille suunnille yrittämään, koitetaan väistää jos samalle polulle osutaan. :rolleyes: Ilmoitan aamupäivällä jos suunnitelma muuttuu. Voisit nollaysi viskata vaikka puhelinnumeron privaattiviestillä niin voi sitten tulevaisuudessa paiskata vastaavassa tilanteessa tekstiviestiä.
Tossa vaan olen arponut Slashien ja perusmountainkingien välillä, jommat toiset tars aamusta asentaa alle.
No aika kostea ja kuraista on vielä metsässä, mulle on nobbyt alle ja kyllä Hiloran on pärjännyt Contin kanssa !!!! Numero on tulossa ;)
Klo 1300, sahurin pihassa :)
Hiloran on pärjännyt Contin kanssa !!!!
Kurassa meni hiekan liukkaaksi, mutta muutenhan nuo on mukavat ajaa pehmeät ja rullaavat. Taidan vaihtaa Schwalbe:n Albertit alle täksi päivää....
Esim. Järviöllä voidaan odotella jos on toijalalaisia tulossa.
Esim. Järviöllä voidaan odotella jos on toijalalaisia tulossa.
Ei tarvi, katsotaan mihin suunnataan.... pirun tuliselta siellä taita olla tänään, onneksi metsässä ei ihan niin pahasti ;)
Entäs KH-E onko tulossa :seko:
Ei tarvi, katsotaan mihin suunnataan.... pirun tuliselta siellä taita olla tänään, onneksi metsässä ei ihan niin pahasti ;)
Entäs KH-E onko tulossa :seko:
Juu ei onnistunu meikältä toi klo 13,00 lähtö,piti olla koskissa pojan kanssa uimassa , , , nooh tiukka työ viikko tulossa mutta katotaan josko viikolla ehtis vähän polulla käymään:o . . .
Kotiin taas päästiin ja kiva lenkki oli, kilsa ei o tullut paljon vaikka aika meni yli kolme tunti, eli retkivauhdilla oltiin liikkeelle :) Hiloran oli karttasilppu mukana ja uusia polkuja esitin ja löydettiin :) Nyt on mahdollisuus aja tallennettu reitti ja sitten voi jatka vaikka junkkariin :D joskus :rolleyes:
Hyvä lenkki oli vaikka semmoisia perus penkomista ja työntämistä oli mukana :)
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=579383
Ensi viikosta sen verran että keskiviikko jää minulle väliin mutta toki lenkille olen lähdössä ehkä tiistai tai torstai iltapäivällä/ ilta jos joku on kiinnostunut. Junkkariin - Pumpparin kautta ehti silloin hyvin aja :)
Tank Driver
18.04.2010, 23.00
Torstai ei käy mulle.
Jos nyt kuitenkin te muut (xizor, hiloran, …….) suunnittelette keskiviikonlenkki jos olette lähdössä….??? Vai mitä olette mieltä !!! Kelit näytä nyt so lalalalala mutta ei kannatta siihen vielä luota :)
Tank Driver
19.04.2010, 11.14
Tiistaina saattaisi olla mahdollista kevyeen lenkkeilyyn iltapuolesta. Ehkä. Jyrkkä ehkä. Keskiviikkona lastenhoitoa, torstaina seuran talkoot ja perjantaina lärvit. Kaikki joukolla lauantaina Arolaan katsomaan kilvanajoa!
Kotiin taas päästiin ja kiva lenkki oli, kilsa ei o tullut paljon vaikka aika meni yli kolme tunti, eli retkivauhdilla oltiin liikkeelle :) Hiloran oli karttasilppu mukana ja uusia polkuja esitin ja löydettiin :) Nyt on mahdollisuus aja tallennettu reitti ja sitten voi jatka vaikka junkkariin :D joskus :rolleyes:
Hyvä lenkki oli vaikka semmoisia perus penkomista ja työntämistä oli mukana :)
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=579383
Ensi viikosta sen verran että keskiviikko jää minulle väliin mutta toki lenkille olen lähdössä ehkä tiistai tai torstai iltapäivällä/ ilta jos joku on kiinnostunut. Junkkariin - Pumpparin kautta ehti silloin hyvin aja :)
Atze, mullekin keskiviikko on hieman huono, mutta tiistaina vois lähteä polkemaan kun näyttäis sää ennustekin olevan kohdallaan...olisko 18.30 sopiva aika?
Olisko lähtö päiväkodilta ja siitä sitten peruslenkki Pumpparista Sontulantien kautta Junkkariin vai oliko jotain muita ideoita iltalenkiksi? :)
Atze, mullekin keskiviikko on hieman huono, mutta tiistaina vois lähteä polkemaan kun näyttäis sää ennustekin olevan kohdallaan...olisko 18.30 sopiva aika?
Olisko lähtö päiväkodilta ja siitä sitten peruslenkki Pumpparista Sontulantien kautta Junkkariin vai oliko jotain muita ideoita iltalenkiksi? :)
Ihan jees mulle käy hyvin. Tank Driver kans mukaan tai sitten on parempi oikeasti suunnitella pyörän myyntiä. :D
Höööö linkissä noita polkuja mitä käytiin penkomassa... Jos joku käy "jalostamassa" reittiä
http://picasaweb.google.fi/hiloran/Fillari#5461854672326301490
Ohhho, huomenna pitäis varma käydä äkkiä neuvotelemaan :) On vaan pieni aikataulu painetta kun tytär sai uuden maasturin tänään ja koko iltapäivä meni shopailuun on huomenna hänen kanssa mentävä metsään koeajoon :eek: Hieno pieni söpö Cube tuli ostettu metsärymistelyyn :eek: Kiitos vielä R-techin porukalle kun palvelu oli loistava soitto sinne klo 1700 oli pyörä vielä paketissa ja 1730 lähdettiin kaupasta hieno homma :)
Jos menen nyt vaimon eteen polvilleen pyytämään vapa aika, kun naimisessa olaan jo :D
KLO 1830, OK soitaan jos mulle ei onnistu.....
Olisit ostanut tyttärellesi täysverisen Ibis täysjouskan. "ajat sitten kun kasvat iskä vähän testailee sen aikaa"
Hieno lenkki oli eilen, kiitos hiloranille ja xizorille seurasta :)
Hieno lenki oli eilen, kiitos hiloranille ja xizorille seurasta :)
Hyvä lenkki oli tosiaan, kiitokset ajokavereille! Hieman meinas meikäläiseltä kunto loppua kesken paikoin, mutta ainakin pysyi suht hyvin pyörän päällä. :D
Yllättävän hyvässä kunnossa olivat polut, joten mikäs tuossa oli ajellessa.
Löysin vielä kotimatkallakin muutaman uuden polun pätkän kun ei vielä pääse tuo kasvillisuus peittämään niitä tässä vaiheessa kevättä.
Tässä mun ST tracki lenkistä:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=2386167
Noo niin viikonloppu on lähellä ja kelit näytä ihan kohtalaista foreca. (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere)
ja .fmi. (http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Keywords=&station=2998¶m=4&map=1&place=Tampere) on vähän sama mieltä ainakin tässä vaiheessa :seko: Minulle onnistuisi vaan lauantai (se on jo selvä asia) kun vaimolle on sunnuntaina menoja. Vois nyt jo vähän pähkäille mihin suunta lähdetään.
Tihkusateen huolimatta (hien ansiosta takki kastui joka tapauksessa;)) kävin vielä tämän viime sunnuntainlenkki, kun jäi niin hyvä maku suuhun :D ainoastaan ajosuunta oli muutettu ja koko lenkki on ajettava yksi ihan pieni papanapolku oli talutettava kun ajoin Mustilammi järven toisen kautta. Pieni tutkimus matka tein vielä sähkölinjan kohdalla kuin ajoin latupohja (ei purupohja:)) pitkin sinne arajäven suunta takaisin, eli sielläkin pitäis päästä läpi, kun katso kartasta on tienpäät jo aika lähelle. Ai niin sähkölinjan alta puujämät siivotaan ensi kerran kun olan siellä, takavaihtaja sai siellä paha kyyti :seko:
Viiala- Arajärvi- kylmäkoski- Pumppari (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=585165)
Tank Driver
22.04.2010, 22.04
Ei pysty viikonloppuna. Lavvantai kisoissa ja sunnuntai rapulassa.
Tihkusateen huolimatta (hien ansiosta takki kastui joka tapauksessa;)) kävin vielä tämän viime sunnuntainlenkki, kun jäi niin hyvä maku suuhun :D ainoastaan ajosuunta oli muutettu ja koko lenkki on ajettava yksi ihan pieni papanapolku oli talutettava kun ajoin Mustilammi järven toisen kautta. Pieni tutkimus matka tein vielä sähkölinjan kohdalla kuin ajoin latupohja (ei purupohja:)) pitkin sinne arajäven suunta takaisin, eli sielläkin pitäis päästä läpi, kun katso kartasta on tienpäät jo aika lähelle. Ai niin sähkölinjan alta puujämät siivotaan ensi kerran kun olan siellä, takavaihtaja sai siellä paha kyyti :seko:
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=585165
Huomiselle näytä taas ihan hyvältä kelin osalta, mutta lähtijöitä en teidä :seko:
Kiva olis kun tietäis onko kuka tulossa, muuten voisin Izmolta kysyä onko Tampereelle minkälainen lenkki tiedossa :seko:
Huomiselle näytä taas ihan hyvältä kelin osalta, mutta lähtijöitä en teidä :seko:
Kiva olis kun tietäis onko kuka tulossa, muuten voisin Izmolta kysyä onko Tampereelle minkälainen lenkki tiedossa :seko:
Kyllä mä voisin ainakin lähteä jos tosiaan pidetään lenkin pituus siinä 2.5 - 3 h luokassa. :)
Oikeastaan suunnalla ei ole niin väliä...mennäänkö sinne Arajärven suuntaan vai mennääkö tsekkaan löytyiskö Sotkialta päin jotain uutta ajettavaa?
Ja tosiaan ei mielellään kauheen aikaisin kun nykyään arkisin on herätys 5.30, joten tekee mieli aina viikonloppuna nukkua vähän pidempään. :D
Mitä tarkoita ei liian aikaisin ??? 3 tunti ok, voin sen jälkeen katso vaikka vielä joku lisää kierros :D Sotkian suunta on välille ihan kiva, sinun ei tarvi aina tulle tänne päin :) Ensin Junkkari ?? Onko Vesitorni sopiva lähtöpaikka ??? Voisin myös katso Karttapaikassa mitä siellä päin löytyy??? Sinne ihme maja missä käytiin hiloranin kans hiihtämään ???
Aattelin vaan huomenna mennä Nokian suuntaan eikä varsinainen lenkki vaan koiraa käyttään kusella metsässä:p Sunnuntaina ehkä jonnekkin kallio poluille länteen
Aattelin vaan huomenna mennä Nokian suuntaan eikä varsinainen lenkki vaan koiraa käyttään kusella metsässä:p Sunnuntaina ehkä jonnekkin kallio poluille länteen
Joo no sunnuntai ei onnistu ja koiran lenkkeily jätän sitten välin. Xizor taita olla tulossa joten ei hätä :) Mutta eikö olette ennen lähdetty myös lauantaisin ???? Vai onko vielä liian kuraista :rolleyes:
Mihin aikaan meette 1400?
Koitetaanko löytää Sotkialta Kylmäkoskelle mettiä pitkin? Tehtäsi sellainen 3h haahuilu retki?
Minkälainen se se sähkölinjan/ mäen alla oleva polku oli loppuiko se tuohon mihin träkkisi näytti vai onko toivoa jatkaa?
Mihin aikaan meette 1400?
Koitetaanko löytää Sotkialta Kylmäkoskelle mettiä pitkin? Tehtäsi sellainen 3h haahuilu retki?
Minkälainen se se sähkölinjan/ mäen alla oleva polku oli loppuiko se tuohon mihin träkkisi näytti vai onko toivoa jatkaa?
Noo se latu/polku päätyy metsähakualueen ja en o löytänyt missä se oikeasti jatku, mutta siellä kun katso tuota jälki siellä on ne tienpäät jo aika lähelle ja metsässä on papanapolku mikä ainakin voi taluta :D Xisorille toi klo 1400 on varma ihan sopiva :seko: Ajattelit klo 1400 lähtö Viialasta, sahurilta ???
Katselin just vähän kansalaisten karttapaikka ja aika suo painoteinen tuo alue on, mahtako varpaat kastu???
Noo se latu/polku päätyy metsähakualueen ja en o löytänyt missä se oikeasti jatku, mutta siellä kun katso tuota jälki siellä on ne tienpäät jo aika lähelle ja metsässä on papanapolku mikä ainakin voi taluta :D Xisorille toi klo 1400 on varma ihan sopiva :seko: Ajattelit klo 1400 lähtö Viialasta, sahurilta ???
Katselin just vähän kansalaisten karttapaikka ja aika suo painoteinen tuo alue on, mahtako varpaat kastu???
No kyllä mulle 14.00 passaa, ajattelin ehdottaa jotain tyyliin 12.30 - 13.00 :) Tarkoitin tosiaan aikaisella että joku 10.00 lähtö on meikäläisen nykyisellä univelalla täysin mahdoton. :D
Mutta voishan sitä jonnekin Sotkian ja Kylmäkosken väliin mennä pyörimään.
Toinen vaihtoehto olis mennä Kärjenniemen nurkille katsomaan se yksi polkusetti mitä ehdottelin loppusyksystä, mutta sinne on jo sen verran siirtymää, että ehkä sen vois ottaa sitten joskus kun kelit lämpenee...
No kyllä mulle 14.00 passaa, ajattelin ehdottaa jotain tyyliin 12.30 - 13.00 :) Tarkoitin tosiaan aikaisella että joku 10.00 lähtö on meikäläisen nykyisellä univelalla täysin mahdoton. :D
Mutta voishan sitä jonnekin Sotkian ja Kylmäkosken väliin mennä pyörimään.
Toinen vaihtoehto olis mennä Kärjenniemen nurkille katsomaan se yksi polkusetti mitä ehdottelin loppusyksystä, mutta sinne on jo sen verran siirtymää, että ehkä sen vois ottaa sitten joskus kun kelit lämpenee...
No on kelit jo aika hyvin lämmennyt, kun ajattelin talvella kerran lähdin -14 ast. ja lenkinaikana ihmetelin miksi varpaat oli jäähtynyt jo puolen tunnin jälkeen ??? Kotona selvisi kun katsoin mittari oli yhtäkkiä -23 ast., oli raikasta ilma :eek:
No katsotaan kenelle on suunnitelma taskussa, minä olen siellä päin aika hukassa, mutta aina joku on jonnekin osannut. Hiloran halua varma aamulla laitta mukulakivet järjestyksen ja oli hänelle aika epävarma onko hän ylipäätä tulossa??? Kiva että pääse tulemaan :)
Minä käyn vähän aamulenkille ja nähdään sitten siihen aikana.
...............Kärjenniemen nurkille katsomaan se yksi polkusetti mitä ehdottelin loppusyksystä, mutta sinne on jo sen ....
Ai se on siellä Vlk puolelle siellä vois melkein aja vähän birgitalle :D
ei nuo kivet asettelemalla lopu kuljettaja toi kaksinkertaisen kuorman mitä olin ajatellut....
Jos passaa niin mennään joskus 1400 aikaan (lähtö viialasta 1330) ei paina krapula niin pahasti :D
:eek:jos oikein innostuu niin vois mennä Lempäälään Hukariin autoilla :eek:
Maistelkaan ja imeskelkääs näitä kummassa ois huomiselle polun eineksiä?
Sotkian Plääni:
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=586205
Patavuoren Plääni
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=448864
Toi Patavuoren suunnitelma kokonaisuudessa näytä jo aika kivalta :) Ja sotkian silpu-polku systeemi ei kauheasti houkutelle mutta voidan sitten katsoa kylmiksen puolelle vielä lisää esm. Kirkon takana :seko: Otan ainakin oksasakset mukaan jos tule tiukka paikka :D klo 1330 sahurista, jess :-)
Tank Driver
23.04.2010, 22.24
Mä voin ens viikolla tai seuraavana viikonloppuna lähteä näyttämään Sotkialta muutamat polut. Kirjoitettiin sitten Atzen kanssa samaan lehteen. Hyvä meininki, kiitos vaan nollaysille!
Mä voin ens viikolla tai seuraavana viikonloppuna lähteä näyttämään Sotkialta muutamat polut. Kirjoitettiin sitten Atzen kanssa samaan lehteen. Hyvä meininki, kiitos vaan nollaysille!
Tuliko sinulta toi reumayhdistys vai Lastenvaunu/ museo mukelo (+0v. vuotiat, vaunumarssi) ilmoitus :rolleyes::D
Hiloranin kanssa kierrettiin Jalaninjärven ympäri ja sotkian puolelle katsottiin vähän polkuja mutta ei mitä kummalista löytynyt :seko: Ihan kiva lenkki oli vaikka tuulenpuuskia kylmiksen puolelle olivat aika kova ja polkemista oli riitavästi :)
minun jälki (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=587436) neljä tunti ja vähän päälle, 3800kcal, kilsa 52
----> voisin nyt jo imuroida tämän patavuorenlenkki :D ensi kerta varten :)
Tank Driver
24.04.2010, 21.53
Tuliko sinulta toi reumayhdistys vai Lastenvaunu/ museo mukelo (+0v. vuotiat, vaunumarssi) ilmoitus :rolleyes::D
Njet kumpikaan.
Ilta lenkki tänään ???
Mä en ainakaan ehdi, menee töissä hieman myöhempään...mutta keskiviikkona vois olla lenkki paikallaan. Ei pitäis olla pahat kelitkään.
Mä en ainakaan ehdi, menee töissä hieman myöhempään...mutta keskiviikkona vois olla lenkki paikallaan. Ei pitäis olla pahat kelitkään.
Ei mitä hätä, käyn katsomaan Viialasta lähtevä Irinapolku Lempälään suunta Birgitan alku :)
Jep, keskiviikkona perus lenkille ;)
Noooo niiiiin Irinalla ja pieni osaa Birgitasta tuli tänään ratsastettu, sää oli tämä (http://www.aphoenix.ca/photoblog/photos/SunnySkies.jpg) ja luja mentiin (http://www.fatcyclist.com/wp-content/uploads/2009/12/img-9518.jpg) :) pyöräilyvaateet oli päälle (http://www.wwwildcats.com/images/Supercat/general/Estella_Warren%20string%20tanga%20on%20motorbike.j pg) kun oli niin lämmin :D
Tuosta saa vielä aika hyvin jalostettu kun polkuja mene siellä valkeakoskenpuolelle ristin rastin ja joku tamperelainen osa varmasti ne hyvät pätkät Birgitasta kun heidän kanssa joskus käydään ???
Rasalantien ja Miemolantien välille pääse hyvin, alku on vaan maantilan takana, mutta ensi kerran kun avustetaan lehmien iltalypsyistä maanvilja avaa meille lehmänportti suunta metsään :D Toinen vaihtoehto etsi polku jossain siellä lähelle :)
hjälki (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=591692) kilometristä ei puhutaan :eek:
Tank Driver
27.04.2010, 12.00
Mie voisiin lähteä, koha ajast sovitaa. Enkä mie kauhia pitkäst varmaanka jaksa. Mut jos työ välil vähä vartootta.
Onko perus lenkki, klo 1830 tai olisko joku muu aika :seko: Lähtöpaikka ???
Onko perus lenkki, klo 1830 tai olisko joku muu aika :seko: Lähtöpaikka ???
Lähtöpaikalla ei ole niin väliä, mutta aika voisi olla vaikka 18.45 niin ehdin taas Hesan reissulta mukaan. :)
mulla taitaa jatkua mamman kanssa nuo kivi talkoot :(
Tank Driver
27.04.2010, 16.40
Varttia vajaa seiska kuulostaa ihanalta.
Lähtöpaikalla ei ole niin väliä, mutta aika voisi olla vaikka 18.45 niin ehdin taas Hesan reissulta mukaan. :)
Onnistu, ja voin olla teille 1845 Toijalan vesitornille ... kun ei taita olla tältä päin muita tulossa :mad: http://vesitorni????? en muistanut missä se oikein on mutta jossain siellä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=jossain+t%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4+on+vesitorni&srs=EPSG%3A3067&y=6785693&mode=rasta&x=330272&lang=fi)
mulla taitaa jatkua mamman kanssa nuo kivi talkoot :(
Ihan hyvin olette saanut kiviä maisemiin aseteltu :)
Varttia vajaa seiska kuulostaa ihanalta.
Tervetuloa mukaan ;)
Olen kuitenkin Sahurin päiväkodin pihassa 1815 piiiiipamassa jos joku eksy :)
Onko TD ja Xizor jotain reitti ehdotuksia, sotkiaan ei ehkä aika riitä :seko:
Hidasmuttakankee
27.04.2010, 21.57
Morjens!
Kankee koittaa aktivoitua ja lähteä huomenna lenkille mukaan, kevät on mennyt Espanjan kisareissuissa, kodin remontissa ja muussa ei touhussa jossa kunto on suorastaan romahtanut. Työt loppuu huomenna 17:00 plus siihen motskarikaupan kevätkiireiden aiheuttamat lisät päälle. Tiukkaa siis tekee ehtiä mukaan mutta parhaani yritän. Pistän Atzelle sms:ää ehdinkö.:)
Morjens!
Kankee koittaa aktivoitua ja lähteä huomenna lenkille mukaan, kevät on mennyt Espanjan kisareissuissa, kodin remontissa ja muussa ei touhussa jossa kunto on suorastaan romahtanut. Työt loppuu huomenna 17:00 plus siihen motskarikaupan kevätkiireiden aiheuttamat lisät päälle. Tiukkaa siis tekee ehtiä mukaan mutta parhaani yritän. Pistän Atzelle sms:ää ehdinkö.:)
Kivaaaaaa, tosiaan laita minulle viesti mä voin sitten Xizorille soitelle jos tule joku aikataulu muutos. Toijalalaiset voi aja meidät vastan sitä iso pääpolku/tie siellä junkkarissa ja tavataan siellä metsässä, http://kansalaisen. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=t%C3%A4m%C3%A4+tarkoitin+%21%21%21&srs=EPSG%3A3067&y=6786359&mode=rasta&x=329326&lang=fi) jos aikataulu menne tiukaksi :rolleyes:
Tank Driver
27.04.2010, 22.31
Kettu kuittaa.
Jari
Moi...vähän myöhäinen vastaus ja Atze tuossa aiemmin sanoikin puolet olennaisesta. :rolleyes:
Joo, eli minä ajan suurimmaksi osaksi muulla alustalla kuin poluilla tai umpimetsässä. Tosin, :rolleyes: kun katsoo tuota kalustoasi...vähän luulen, että en ole aivan oikeaa lenkkiseuraa. :D Ensinnäkin tälläinen karvahattu-cycloilija voisi olla suorastaan hävettävää matkaseuraa ja toiseksi, liikun yleensä sellaisella mummovauhdilla, että sinusta varmaan tuntuisi kuin olisit invalidiauton kanssa ferrarilla liikkeellä. :D
Asiasta toiseen, ei kenelläkään sattuisi olemaan myydä halvalla jotain vähän käytettyjä, helposti vanheille meneviä ja suht rullaavia maastonakkeja? On konassa vielä talvinakit alla enkä tosi karvaiden kokemusten takia aio laittaa enää noita viime vuotisia, ihan hyviä, nbx:ä alle. Niiden vanteelle saaminen ja pois ottaminen osoittautui liki mahdottomaksi tehtäväksi minun voimillani ja taidoilla, joten kesän maasturikausi saa odottaa joko sitä hetkeä, kun on rahaa uusiin tai löytää jostain ok käytetyt. Kohta ei ole varmaan varaa enää edes niihin käytettyihin...:rolleyes: Penkkikin pitäisi uusia...:(
Asiasta toiseen, ei kenelläkään sattuisi olemaan myydä halvalla jotain vähän käytettyjä, helposti vanheille meneviä ja suht rullaavia maastonakkeja? On konassa vielä talvinakit alla enkä tosi karvaiden kokemusten takia aio laittaa enää noita viime vuotisia, ihan hyviä, nbx:ä alle. Niiden vanteelle saaminen ja pois ottaminen osoittautui liki mahdottomaksi tehtäväksi minun voimillani ja taidoilla, joten kesän maasturikausi saa odottaa joko sitä hetkeä, kun on rahaa uusiin tai löytää jostain ok käytetyt. Kohta ei ole varmaan varaa enää edes niihin käytettyihin...:rolleyes: Penkkikin pitäisi uusia...:(
Ei löydyy mitä ylimääräistä mutta joku nettitilaus pitäis ehkä kohta tehdä jos tarvitset, tilataan :) kimpassa ;) ja huolossa voin avusta jos voimat ei riitä :D
Tank Driver
28.04.2010, 13.03
Mulla olis lähes ylimääräiset Contin Slashit, ne vaan ei mitkään rakettirenkaat ole. Rälläkkää ja hiomalaikkaa niin jo alkaa rullaamaan. Ylimääräinen satulakin vois olla. Laita Tomppa privaa jos natsaa.
Tank Driver
28.04.2010, 16.33
Menee töissä sen verran pitkään etten ole varma ehdinkö mukaan, älkää jääkö odottamaan. Saatanan saatana.
Ihmisellä on aikaa siihen mihin haluaa....:o
Näytä taas niin että aika lyhyt juna on lähdössä kun ehkä vaan yksi vaunu roiku perässä :rolleyes:
Joka tapauksessa 1815 sahurista ja 1845 Toijalan vesitornista......
Hidasmuttakankee
28.04.2010, 17.48
Näytä taas niin että aika lyhyt juna on lähdössä kun ehkä vaan yksi vaunu roiku perässä :rolleyes:
Joka tapauksessa 1815 sahurista ja 1845 Toijalan vesitornista......
Minulla tämä työ on jokseenkin kausiluonteista, enkä siis pääsekään mukaan kun olen edelleen täällä työmaalla. Toki alaakin voisi vaihtaa niin voisi kesällä paremmin harrastaa:rolleyes:
mukavaa lenkkiä kuitenkin tynkäjunalle..
Minulla tämä työ on jokseenkin kausiluonteista, enkä siis pääsekään mukaan kun olen edelleen täällä työmaalla. Toki alaakin voisi vaihtaa niin voisi kesällä paremmin harrastaa:rolleyes:
mukavaa lenkkiä kuitenkin tynkäjunalle..
No hätä, kyllä leipäkin pitäis saada perheille pöytään. ;)
Ainoita matkaseuralaisia olivat 3kpl isoa Hirveä, jotka juoksivat tien yli ja 10-15kpl valkohäntäpeuroja. Heidän kanssaan ajoin (he juoksivat :D) kilpaa metsäautoteitä pitkin. Lenkki oli kiva kun ajoin nyt sellaisen (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=594258) lenkin Viialan ympäri mitä jo pitkään ajattelin että olis kiva saada aikaiseksi :) Toi yksi metsähakupaikka (harmaa laatiko jälkiin päälle) on siivotu ja on nyt ajettava :-) Unohdin myös toi hieno pätkä Soiluntien ja Mustilammi välille on raivattu kun joku kävi siellä motoriveitsen kanssa siivomaan. Kiitos
Loppuviikko näytä aikalailla työn ja juhlien merkeissä ja lenkille en tässä vaiheessa päässe ;-(
Hidasmuttakankee
29.04.2010, 11.55
Ainoita matkaseuralaisia olivat 3kpl isoa Hirveä, jotka juoksivat tien yli ja 10-15kpl valkohäntäpeuroja. Heidän kanssaan ajoin (he juoksivat :D) kilpaa metsäautoteitä pitkin. Lenkki oli kiva kun ajoin nyt sellaisen (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=594258)lenkin Viialan ympäri mitä jo pitkään ajattelin että olis kiva saada aikaiseksi :) Toi yksi metsähakupaikka (harmaa laatiko jälkiin päälle) on siivotu ja on nyt ajettava :-) Unohdin myös toi hieno pätkä Soiluntien ja Mustilammi välille on raivattu kun joku kävi siellä motoriveitsen kanssa siivomaan. Kiitos
Loppuviikko näytä aikalailla työn ja juhlien merkeissä ja lenkille en tässä vaiheessa päässe ;-(
Asiallisen näköinen lenkki, harmi ettei päässyt:mad:
Vaikka sinulla olisi kuinka työ/juhlakiirettä niin luulen että löydät lenkille ajan:rolleyes:
Ainoita matkaseuralaisia olivat 3kpl isoa Hirveä, jotka juoksivat tien yli ja 10-15kpl valkohäntäpeuroja. Heidän kanssaan ajoin (he juoksivat :D) kilpaa metsäautoteitä pitkin. Lenkki oli kiva kun ajoin nyt sellaisen (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=594258) lenkin Viialan ympäri mitä jo pitkään ajattelin että olis kiva saada aikaiseksi :) Toi yksi metsähakupaikka (harmaa laatiko jälkiin päälle) on siivotu ja on nyt ajettava :-) Unohdin myös toi hieno pätkä Soiluntien ja Mustilammi välille on raivattu kun joku kävi siellä motoriveitsen kanssa siivomaan. Kiitos
Sepäs onkin mukavaa, että joku kävi heti sen metsänpätkän siivoamassa. :)
Harmi kun en ite päässyt mukaan. Alkaa ottaa hieman päähän tää VR:än hölmöily kun junat on koko ajan myöhässä/peruttu. :(
Viikonloppuna kyllä pakko päästä ajamaan, joten toivottavasti sää suosii...olisko kukaan halukas lähtemään esim. lauantai iltapäivällä?
Tank Driver
29.04.2010, 13.11
Riippuu kelistä, jos on märkää niin saatan ehtiäkin. Täytyy katsella lähempänä.
Sepäs onkin mukavaa, että joku kävi heti sen metsänpätkän siivoamassa. :)
Harmi kun en ite päässyt mukaan. Alkaa ottaa hieman päähän tää VR:än hölmöily kun junat on koko ajan myöhässä/peruttu. :(
Viikonloppuna kyllä pakko päästä ajamaan, joten toivottavasti sää suosii...olisko kukaan halukas lähtemään esim. lauantai iltapäivällä?
Toi metsä siivous homma sotki vähän keskari kun näytti aika pitkälti 20 mutta on se vaan kiva aja polkua pitkin ilman mitä talutus pätkiä.... :)
VR.-lle menne kyllä alkuvuoden ja koko talven aikana aika huonosti, auton kanssa on ehkä varmempi päästä kotiin ajoissa :D
Lauantai iltapäivä kuulosta aika houkutteleva ja ehkä pieni valon pilkahdus näkee tunnelin päässä jo. Vaimon kanssa taas jotain neuvottelemista :D
http://www.foreca.fi (http://www.foreca.fi/Suomi/ennuste/1-3)
http://www.fmi.fi (http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?place=Tampere)
ei näytä tässä vaiheessa vielä kauhean houkutevalta, mutta ehkä keli ennuste muutu vielä (toivottavasti :-)
menikö tuossa mustilammin ja ahveniston välissä polku sinne kivikkoiseen mäkeen?
menikö tuossa mustilammin ja ahveniston välissä polku sinne kivikkoiseen mäkeen?
Sinne on laitettu oikein mukava uppoava hiekkaränni, aika pehmeä mutta ajettava :) Siellä päässe sinne mäkeen yläpuolelle ajamalle mutta on siinä pieni talutuspätkä metsän halki. Viimeksi huomasin jonkun näköinen polku siellä että jotain on siellä vielä tutkittava :D Menne uudestaan katsomaan tuota reitti lisäsin reittipisteittä
Minun osalta lauantaiksi näkee nyt jo kahden kiinaihmeen valon keila heijastumaan :eek: kohta olen sokea ;)
Eli mitä on sotasuunnitelma, Hiloran olisko Irinapolku pitkin Lempäälään :seko: mutta otetaan Hakarin Birgitaan alku :seko:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=348&map.y=474&e=324726&n=6806291&scale=16000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&mode=rasta&tool=siirra&lang=fi&mode=rasta)
Tuolla polkuja/puru/latupohja riitä ja eka Birgitan polku Siisijärven asti on ainakin vihreäksi merkattu eli ehkä ajettava.
Vanattarasta lähtee myös aika paljon polkuja ??? Mun ehdotus, but no must !!!
OK! Launataina voi olla krapula ja morkkis. Sunnuntaina lähden viikoksi Intiaan.
Ihan hyvin voimme myös pysyä Akaassa, jos on kauhean kostea vielä ehkä parempaa vaihtoehto :seko:
Hmm..tällä hetkellä näyttää, että vasta sunnuntaina olis edes jonkinlaiset mahikset säilyä suht kuivana ajoreissulla.
Mutta mites sunnuntai näyttää aikataulullisesti eli olisko kukaan kiinnostunut silloin lähtemään jos vettä ei tule kuin kuuroluonteisesti. :)
Jos Akaan porukalla on mielenkiintoa Lempäälän polkuihin, niin voisin toimia oppaana mikäli sää ei kovin huono ole.
Aika hyvän parin/kolmen tunnin lenkin saa ajelemalla esim. ~Birgittaa Pitkäkallion (edesmenneelle) laavulle, josta Ideaparkille, Ruskea-ahteelle ja sitten Hakkariin (Nesteelle kahville). Kierroksella on aika mukavasti polkuja tiepätkien lomassa.
Toisen aika mukavan lenkin saa ajelemalla Hakkarista Vanattaraan ja edelleen kaasulinjalta kohti Paarenmaata sekä Nurmea ja Hakkaria.
Hakkarista Siiskukkulalle menevä Birgitanpolku on kunnolla ajokelpoinen vain alkumatkaltaan, joten tuon voisi jättää väliin. Retkiasenteella - hyvällä säällä kun pyörän taluttelu kivikossa ei haittaa, niin tuo kannattaa toki käydä kokeilemassa.
Mattilasta (Peuraudenvuoren kautta) muuten pääsee pääosin polkuja pitkin Sulkolaan http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Polun+alku%2Floppu&srs=EPSG%3A3067&y=6800309&mode=rasta&x=325918&lang=fi
Tuonhan vois myös ajella matkan varrella jos mielenkiintoa/aikaa/sopivaa keliä riittää.
Hmm..tällä hetkellä näyttää, että vasta sunnuntaina olis edes jonkinlaiset mahikset säilyä suht kuivana ajoreissulla.
Mutta mites sunnuntai näyttää aikataulullisesti eli olisko kukaan kiinnostunut silloin lähtemään jos vettä ei tule kuin kuuroluonteisesti. :)
Sunnuntai ei onnistu on tyttären 6v. synttärit ja päivä mene sapuskan ja täytekakku vääntämisen ..... Voidaan myös tehdä niin lauantaina pitkä kurainen Atze-lenkki ja muut voi aja aurinkopaisteessa ja helteissä sunnuntaina kevyemmän lenkki ;)
Jos Akaan porukalla on mielenkiintoa Lempäälän polkuihin, niin voisin toimia oppaana mikäli sää ei kovin huono ole.
Aika hyvän parin/kolmen tunnin lenkin saa ajelemalla esim. ~Birgittaa Pitkäkallion (edesmenneelle) laavulle, josta Ideaparkille, Ruskea-ahteelle ja sitten Hakkariin (Nesteelle kahville). Kierroksella on aika mukavasti polkuja tiepätkien lomassa.
Toisen aika mukavan lenkin saa ajelemalla Hakkarista Vanattaraan ja edelleen kaasulinjalta kohti Paarenmaata sekä Nurmea ja Hakkaria.
Hakkarista Siiskukkulalle menevä Birgitanpolku on kunnolla ajokelpoinen vain alkumatkaltaan, joten tuon voisi jättää väliin. Retkiasenteella - hyvällä säällä kun pyörän taluttelu kivikossa ei haittaa, niin tuo kannattaa toki käydä kokeilemassa.
Mattilasta (Peuraudenvuoren kautta) muuten pääsee pääosin polkuja pitkin Sulkolaan http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Polun+alku%2Floppu&srs=EPSG%3A3067&y=6800309&mode=rasta&x=325918&lang=fi
Tuonhan vois myös ajella matkan varrella jos mielenkiintoa/aikaa/sopivaa keliä riittää.
Tarjous näytä minun silmissä ja kuulosta korvissani äänen luettuna aika houkuttelevalta, katsotaan mitä on kannatus :seko: Toisaalta niitä tarjouksia saada vapaehtoinen opas tule niin harvoin että on melkein pakko sanoa" joo olemme tulossa " Sää tosiaan näytä huomiselle vielä aika kostealta mutta ei ole mahdoton :seko: Jos sulle vaan käy noin klo 1245- 1300 Lempäälässä.
Ajattelin semmoinen klo 1200 lähtö Viialasta huomenna ????
Tank Driver
30.04.2010, 18.42
Mulle taitaa pukata flunssaa...
Mulle taitaa pukata flunssaa...
Jotain semmoista ehkä odotettiin jo :mad:
---> Riippuu kelistä, jos on märkää niin saatan ehtiäkin. ...... Ei olut muuten kauhean uskaltava, kuka lähtee jo mielellään vesisateessa lenkille ....????
Ehdottamani reissu ei tietenkään ole mikään ainutkertainen tilaisuus, voidaanhan ajella tuonnempana paremmalla kelillä.
Katsotaanko huomenna aamupäivällä mikä on tilanne? Kuitenkin ennen klo 11.
Jos homma toteutuu voisin tulla Mattilan/Saarenmaantien risteykseen vastaan (klo 12.20). http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Mattila%2FSaaremaantien+risteys&srs=EPSG%3A3067&y=6796853&x=325527&lang=fi
Ehdottamani reissu ei tietenkään ole mikään ainutkertainen tilaisuus, voidaanhan ajella tuonnempana paremmalla kelillä.
Katsotaanko huomenna aamupäivällä mikä on tilanne? Kuitenkin ennen klo 11.
Jos homma toteutuu voisin tulla Mattilan/Saarenmaantien risteykseen vastaan (klo 12.20). http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=Mattila%2FSaaremaantien+risteys&srs=EPSG%3A3067&y=6796853&x=325527&lang=fi
Jep, olen ainakin tulossa. Tietokone mene pois klo 1100 muuten voi soita (laitoin sinulle priva numeroni) Vesipisaroita on vaan enää aamupäivälle näkyvin http://www.foreca (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere)toivottaan että onnistu ja suunnitelma toteutuu :)
Kiitos ja palataan ;)
Tank Driver
30.04.2010, 20.46
Jotain semmoista ehkä odotettiin jo :mad:
---> Riippuu kelistä, jos on märkää niin saatan ehtiäkin. ...... Ei olut muuten kauhean uskaltava, kuka lähtee jo mielellään vesisateessa lenkille ....????
Kun on tuo kuiva aika keväästä pyhitetty työlle.
Kun on tuo kuiva aika keväästä pyhitetty työlle.
Mitä sä oikein teet, kun kuulosta niin kummallinen.....:seko: Sitten ehkä ymmärretään sinut parempaa... !! Mutta lenkille osallistuminen olis nyt vaan pikkuhiljaa aika, eikä vaan täällä virtuaalisessa maailmassa ......... :o
Tank Driver
30.04.2010, 21.02
Tossa Sotkialla on tollanen maatilanpahanen, jota mun pitäisi isännöidä vuodenvaihteesta alkaen...
Jos nyt joku halua mukaan seikkailuun Lempäälään suuntaan lähtö Crossarin pihassa klo 1155. Tervetuloa palautus lenkin :rolleyes::D:eek: Niin mistä :seko:
http://www.foreca. (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere)
Forecan ennuste on taas yön yli muuttunut :mad: Vesisade on nyt ainakin loppunut, mitä on Ikuhaka mieltä :seko:
Metsässä on tietty märkää, mutta todennäköisesti ei kovin paljon sada lisää. Kai sitä lenkille täytyy lähteä!
Onhan ulkona sentään 10° lämmintä ei siellä sentään jäädy :)
Metsässä on tietty märkää, mutta todennäköisesti ei kovin paljon sada lisää. Kai sitä lenkille täytyy lähteä!
Onhan ulkona sentään 10° lämmintä ei siellä sentään jäädy :)
Joo kyllä märkä on mutta retkivauhdilla kun ajetaan se ei ole iso haitta. Eli suunnitelman mukaan mennään, KIITOS. Nähdään siellä risteyksessä :)
Vaikka Cube enkä minä ei olla tehty sokerista, niin mä taidan kyllä kans jättää vesikeliajelut väliin....jos huomenna olis kuivempi. :) Ei jaksais joka ajelun jälkeen pestä pyörää ja kaikkia vaatteita...
Hieno lenkki oli, iso KIITOS vielä vetäjälle. Sää oli aika vaihteleva mutta ei mitä mahdoton, tietysti kura oli välille aika mukavasti :)(mutta se oli luvattu):D Reitti oli pääosin polku ja polkuja, teknistä vaativa ja helposti ajettava, mutta metsässä se on olut parasta. Lenkin pitus oli sopiva ehkä pienen sakkolenkki olis voinut vielä aja mutta teknisen ongelmien vuoksi oli parempaa jatka joku toinen kerta :eek: Kotona kun pesin pyörä huomasin vasta, että takarengas sai kyljessä jonkun osuma mitä meni ulkorenkaan läpi, mutta sisärenkaan reikä ei olut suora sen reikään alle ja ilma on pysynyt jollain tavalla vielä sisälle,,,,,, vaikea selittävä, mutta uusi rengas joka tapauksessa :seko:
Ensi kerran Lempäälän ja Pirkkalan väli voi olla aika kiva tutkimus kohde ;)
jälki on vielä tulossa http://www.everytrail.com/ (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=597941)
ja tuosta se on jo
Kiitos itsellesi! Hyvä lenkki oli. :)
Harmi kun rengas meni. Voisiko sen korjata sisäpuolelta paikkaamalla jos reikä ei kovin iso ole?
Katsotaan Hakkarin "takamaat" joku kerta kun aikataulut sattuu sopiin.
Kiitos itsellesi! Hyvä lenkki oli. :)
Harmi kun rengas meni. Voisiko sen korjata sisäpuolelta paikkaamalla jos reikä ei kovin iso ole?
Ei se kovin iso on, mutta tavallisella paikkausmenetelmällä ei saa sitä pysymään. Geax on vasta 2-3 viikko käytössä ja taita olla lian tuore vielä (rasvainen) sisäpinnat että paikkauspala ei vaan pysy, tai liima on vaihdettava :seko: No katsotaan :seko: Vinkit liima valintaan otetaan vastaan :rolleyes:
Juha Rämälä
03.05.2010, 14.30
Terve
Jos tänä kesänä onnistuisin osallistumaan Etelä-Pirkanmaa lenkeille. Ilmeisesti vakioajelut on viikonloppuisin? Onko suunnitelmissa viikolla nopeita (siis lyhyehköjä 1-1½ h) lenkkejä?
Vaihtotarjouksena voisin tarjoilla jossain vaiheessa Vesilahti turneen. :)
// juha
Terve
Jos tänä kesänä onnistuisin osallistumaan Etelä-Pirkanmaa lenkeille. Ilmeisesti vakioajelut on viikonloppuisin? Onko suunnitelmissa viikolla nopeita (siis lyhyehköjä 1-1½ h) lenkkejä?
// juha
Ei tässä oikein mitään virallista ohjelmaa ole, mutta muistaakseni yleensä viikolla yhteislenkkiä on ollut tarkoitus harjoittaa suunnilleen keskiviikkona ja viikonloppuisin sinä päivänä kuin porukalle sopii. :)
Pituudetkin on vähän vaihdelleet, mutta kyllä nuo lenkit on tainnut usein mennä viikollakin sinne 2 - 3 h nurkille. :)
Terve
// juha
Tervetuloa mukaan :)
Niin kuin Xizor jo mainitsi vakio päiviä ei ole varsinaisesti. Viikolla oli/on tarkoitus lähtee keskiviikkona noin 1800 ja 1830 välille (noin kaksi tunti), viikonloppu on vähän säätäminen ja lenkki pitus vaihtele 3-5 tunnin välille:rolleyes: . Tarkoitus on kuitenkin että mahdollisemman monelle soppi lähtö päivä ja aikataulu.
Mielellään tulemme myös Vesilahden suunta katsomaan kun täältäpäin on polkuja jo aika hyvin tutkittu ja uusi ideoita on aina tervetullut :)
Täällä vaan rohkeasti mukaan :D
.... André ....
Ensi keskiviikosta en vielä tiedä, huomenna olis tarkoitus aloita työmatka pyöräily jos ilma on sopiva. Aikataulu menne vähän sekaisin mutta katsotaan, en sano vielä mitä, Mitäs Xizorin aikataulu, pääsetkö keskiviikko lenkille :seko:
Ei se kovin iso on, mutta tavallisella paikkausmenetelmällä ei saa sitä pysymään. Geax on vasta 2-3 viikko käytössä ja taita olla lian tuore vielä (rasvainen) sisäpinnat että paikkauspala ei vaan pysy, tai liima on vaihdettava :seko: No katsotaan :seko: Vinkit liima valintaan otetaan vastaan :rolleyes:
Yksi "liima" vaihtoehto voisi olla Liguisole ja toinen Sikaflex. Ainakin liquisolea käytetään kumijuttujen paikkailuun ja lopputuloksen pitäisi olla pitävä sekä elastinen. En sitten tiedä kuinka se suhtautuu tuohon rasvaisuuteen, ehkä sitä rasvaa voisi yrittää jollain litkuilla poistaa. Itse olen käyttänyt liquisolea cc-pyörän kumien ulkopinnan sepeliviiltojen ja reikien paikkailuun. Ko. litku tosin kuivuu sitten niin maan perusteellisen hitaasti, että ei mitään rajaa. :rolleyes:
Ensi keskiviikosta en vielä tiedä, huomenna olis tarkoitus aloita työmatka pyöräily jos ilma on sopiva. Aikataulu menne vähän sekaisin mutta katsotaan, en sano vielä mitä, Mitäs Xizorin aikataulu, pääsetkö keskiviikko lenkille :seko:
Tää keskiviikko on mulle kyllä aika mahdoton, menee Helsingissä töiden puolesta niin myöhään. Huomenna taas näyttää aika sateiselta kelit, joten mä olen luultavasti pyörän päällä seuraavan kerran sitten taas vasta torstaina...
Pitääkö jo alkaa suunnittelemaan viikonlopun lenkkiä? :)
Kävin muuten sunnuntaina ajelemassa Toijalassa Nahkialanvuorta ristiin rastiin ja aika paljon tuoltakin löytyi polkua mitä ei ole retkikartassa:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=2444347
Kilsoja tuli aika olemattomasti kun SportsTracker jätti osan lenkistä pois ja pyörän työntämistäkin oli ihan riittävästi. :D
Yksi "liima" vaihtoehto voisi olla Liguisole ja toinen Sikaflex. Ainakin liquisolea käytetään kumijuttujen paikkailuun ja lopputuloksen pitäisi olla pitävä sekä elastinen. En sitten tiedä kuinka se suhtautuu tuohon rasvaisuuteen, ehkä sitä rasvaa voisi yrittää jollain litkuilla poistaa. Itse olen käyttänyt liquisolea cc-pyörän kumien ulkopinnan sepeliviiltojen ja reikien paikkailuun. Ko. litku tosin kuivuu sitten niin maan perusteellisen hitaasti, että ei mitään rajaa. :rolleyes:
Kävin sunnuntaina Siwassa ja ostin joku Geli pikaliima ja kumin päälle tavara kuivu aika hidasti mutta sormien välli välittömästi. Sain paikka jollain tavalla fixattu ja tänään kuin ajoin ei olut mitä ongelma.
Huomenna taisin myös jätä väliin kun päivä menne aika lyhyiksi :) Torstaina olen iltavuorossa ja pääsen vasta 1930 Hervannasta lähtemään, jos on ilma ajellen pyörälle ja otan pienen lenkin Valkeakosken suuntaan ;)
http://www.everytrail (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=603489) tämän päivän lenkki + aamulla töihin :D
Hyvin ne on vetänyt näitä purulastuja tuonne metsään, polku on tosi hyvin ajettava. (Hervanta ja valkeakosken välille)
Kävin muuten sunnuntaina ajelemassa Toijalassa Nahkialanvuorta ristiin rastiin ja aika paljon tuoltakin löytyi polkua mitä ei ole retkikartassa:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=2444347
Katselin sinun tuotos ja siellä saadaan jotain lisää kilometriä kun junkkari ei ole kaukana, ihan kiva homma. Polut on ihan hyvässä kunnossa mitä siellä kuvissa näkee :)
Xizor: Oot käynyt näköjään melkein tuolla Terissaareen menevällä tiellä. Siltä tieltä, aika pian Ketunpesien mäen huipun jälkeen, alkaa jonkin sortin pieni polkuverkosto. Ei niistä tosin ehkä montaa kilometriä tule, mutta kuitenkin...siellä on polkuja. Kerran käynyt pyörällä ja viime vuonna kävellen.
Asian vierestä, taidan laittaa Konan orkkis renkaat uudestaan alle ja kokeilla niillä ajelua. Ovat kyllä noissa teknisissä maisemissa varmaan tosi huonot ja liukkaat, mutta....Voisi silloin edes yrittää jollekin lenkille mukaan.
Xizor: Oot käynyt näköjään melkein tuolla Terissaareen menevällä tiellä. Siltä tieltä, aika pian Ketunpesien mäen huipun jälkeen, alkaa jonkin sortin pieni polkuverkosto. Ei niistä tosin ehkä montaa kilometriä tule, mutta kuitenkin...siellä on polkuja. Kerran käynyt pyörällä ja viime vuonna kävellen.
Asian vierestä, taidan laittaa Konan orkkis renkaat uudestaan alle ja kokeilla niillä ajelua. Ovat kyllä noissa teknisissä maisemissa varmaan tosi huonot ja liukkaat, mutta....Voisi silloin edes yrittää jollekin lenkille mukaan.
Kyllä mä tosiaan sille tiellä kävinkin juuri siinä kohdassa missä se menee motarin yli...siis missä tuo polkuverkosto on? Tarkoitatko kumminkin tuon tien ja Nahkialanvuoren välissä olevaa aluetta, koska siellä menee aika paljon polkuja ristiinrastiin...niitä tuossa jonkun verran ajelinkin, mutta en kaikkia vielä kolunnut läpi. :)
Kyllä mä tosiaan sille tiellä kävinkin juuri siinä kohdassa missä se menee motarin yli...siis missä tuo polkuverkosto on? Tarkoitatko kumminkin tuon tien ja Nahkialanvuoren välissä olevaa aluetta, koska siellä menee aika paljon polkuja ristiinrastiin...niitä tuossa jonkun verran ajelinkin, mutta en kaikkia vielä kolunnut läpi. :)
Muistaakseni se alkaa hyvin läheltä mäen päällä olevia taloja...joko sen hieman jyrkemmän kohdan päältä, sen alta tai siitä välistä. Joka tapauksessa jos tulee sieltä ketunpesiltä päin, niin sitä alkukohtaa kannattaa ruveta katselemaan siitä tien oikealta puolen heti kohta asutuksen loppumisen jälkeen. Se on siis paljon lähempänä niitä taloja kuin siltaa. Ja juu ei, tarkoitan nimenomaan aluetta joka on tien toisella puolen nahkialanvuorelta katsottuna.
Lisäys: En nyt sit tiedä mitä tämä näyttää, mutta jos tämä toimii niin googlen streetviewistä tuo metsäänmenopaikka näkyy ihan selkeästi.
http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=61.173212,23.910456&spn=0,0.048838&z=15&layer=c&cbll=61.173147,23.910309&panoid=hXHmLWYOTcGJAVC7nG1OmA&cbp=12,57.13,,0,8.25
Se on tuossa etuoikealla...
Olisko viikonloppulenkki lauantaina vai mitä olette mieltä. Sää ennuste ei näytä vielä kauhean houkuttelevalta http://www.foreca.fi/ (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere) mutta jos nyt kuitenkin vesisateen huolimatta jotain suunnitellaan ;)
Onko jotain reitti ehdotuksia :seko:
Olisko viikonloppulenkki lauantaina vai mitä olette mieltä. Sää ennuste ei näytä vielä kauhean houkuttelevalta http://www.foreca.fi/ (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere) mutta jos nyt kuitenkin vesisateen huolimatta jotain suunnitellaan ;)
Onko jotain reitti ehdotuksia :seko:
Kyllä ainakin mulle passaa lauantai...tosin tietty sillä edellytyksellä että ei sada vettä. ;)
Tank Driver
05.05.2010, 21.20
Tosta Nahkialanvuoren jälkeen Satamaan päin alkaa aika asiallisen oloinen rämepolku, joka tulee lopulta Rättöön, sieltä ei sitten ole pitkäkään matka Junkkariin. Pari tunkkauskohtaa polulla on (=suo-ojia), mutta tosta alkais kasaamaan jo suht' eeppistä taajamaretkireittiä.
Tosta Nahkialanvuoren jälkeen Satamaan päin alkaa aika asiallisen oloinen rämepolku, joka tulee lopulta Rättöön, sieltä ei sitten ole pitkäkään matka Junkkariin. Pari tunkkauskohtaa polulla on (=suo-ojia), mutta tosta alkais kasaamaan jo suht' eeppistä taajamaretkireittiä.
Hetkinen, nyt alkoi kiinnostamaan. :) Eli kummalla puolella motaria se menee? Et siis tarkoita sitä luontopolkua mikä menee Satamaan päin?
Tuota ei ilmeisesti sitten näy retkikartassa....
Hetkinen, nyt alkoi kiinnostamaan. :) Eli kummalla puolella motaria se menee? Et siis tarkoita sitä luontopolkua mikä menee Satamaan päin?
Tuota ei ilmeisesti sitten näy retkikartassa....
Arvaan....Noh, motarin ja sataman välissä menee kaksi asfalttitietä. Toinen alkaa Toijalasta ja päättyy satamaan, toinen taas on lähinnä tie ei minnekään. Tuolta "tieltä ei minnekään" on ainakin ennen lähtenyt joku kilsan polku sinne rättöön päin. Missä se tulee niille "mökkiteille", minne puolestaan ajellaan sen ekan Toijalan jälkeen olevan sillan kautta, ellei sitten tiedä reittiä sille seuraavalle sillalle tai vielä siitä eteenpäin ihan Konhoon asti.
Olisko joku linkki, että minäkin ymmärrän,... kun toijala ei ole kovin tuttu alue :eek:
Tank Driver
06.05.2010, 17.09
Arvaan....Noh, motarin ja sataman välissä menee kaksi asfalttitietä. Toinen alkaa Toijalasta ja päättyy satamaan, toinen taas on lähinnä tie ei minnekään. Tuolta "tieltä ei minnekään" on ainakin ennen lähtenyt joku kilsan polku sinne rättöön päin. Missä se tulee niille "mökkiteille", minne puolestaan ajellaan sen ekan Toijalan jälkeen olevan sillan kautta, ellei sitten tiedä reittiä sille seuraavalle sillalle tai vielä siitä eteenpäin ihan Konhoon asti.
Bingo. Kyseinen tie on siis VR:n entinen ratapohja, jossa nykyään käydään autokoulusta pimeäajoharjoittelussa.
Olisko joku linkki, että minäkin ymmärrän,... kun toijala ei ole kovin tuttu alue :eek:
Linkkiä pukkaa...
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tie+ei+minnek%C3%A4%C3%A4n&srs=EPSG%3A3067&y=6787570&x=332860〈=fi (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tie+ei+minnek%C3%A4%C3%A4n&srs=EPSG%3A3067&y=6787570&x=332860&lang=fi)
Linkkiä pukkaa...
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tie+ei+minnek%C3%A4%C3%A4n&srs=EPSG%3A3067&y=6787570&x=332860〈=fi (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tie+ei+minnek%C3%A4%C3%A4n&srs=EPSG%3A3067&y=6787570&x=332860&lang=fi)
Kiiiiiittttoooooooos :) Eikö ennen moottoritietä oikealle on joku ulkoilualue mikä vie keskustan päin :seko: Pieniä asfaltti pätkiä tule sinä välissä mutta minun mielestäni ei haitta kauheasti :)
Lauantaina näytä edelleen aika kostealta :mad:
Tank Driver
06.05.2010, 23.10
Kiiiiiittttoooooooos :) Eikö ennen moottoritietä oikealle on joku ulkoilualue mikä vie keskustan päin :seko: Pieniä asfaltti pätkiä tule sinä välissä mutta minun mielestäni ei haitta kauheasti :)
Lauantaina näytä edelleen aika kostealta :mad:
Se on edellämainittu Nahkialanvuori.
Se on edellämainittu Nahkialanvuori.
Huomasin myös kun katsoin tämän Tom´in linkki uudestaan, mutta en enää jaksanut muuta tekstini.
Huominen ennuste muutu kokoajan paremmaksi, olisko lähtö 1200- 1300 välille, pääsen aamulenkille tyttären kanssa :)
Arajärvi- Kylmäkoski- Junkkari- Nahkilanvuori ja takaisin Viialaan :seko:
Juha Rämälä
07.05.2010, 10.25
Hmm. Tekosyyt jatkuu. Inhoittava iskiaskipu oikeassa pakarassa, tyttären ristiäiset lauantaina ja Hecklerin jarrut jossain Saksan maaalla.
Ehkäpä ensi keskiviikkona sitten.
// Juha
Huominen ennuste muutu kokoajan paremmaksi, olisko lähtö 1200- 1300 välille, pääsen aamulenkille tyttären kanssa :)
Arajärvi- Kylmäkoski- Jubnkkari- Nahkilanvuori ja takaisin Viialaan :seko:
Nyt heitit aika pahan. :) Mä voisin lähteä parin tunnin lenkille kyllä jos tosiaan startti on 12.00 (Pitää olla kotona ennen 15.00), mutta kyllä edelleen meikäläisen Cube pysyy autotallissa jos tulee taivaalta vettä. :D
Soitellaan vielä lauantai aamupäivällä ja katotaan mikä säätila on. Jos Atze jaksat tulle Toijalaan päin niin tietty mukava tekninen pikkulenkki voisi olla Toijala Vesitorni => Nahkialanvuori => Luontopolku Satamaan => Rättö => Junkkari. ;)
Nyt heitit aika pahan:) ..... Cube pysyy autotallissa jos tulee taivaalta vettä. :D...
Soitellaan vielä lauantai aamupäivällä ja katotaan mikä säätila on. Jos Atze jaksat tulle Toijalaan päin niin tietty mukava tekninen pikkulenkki voisi olla Toijala Vesitorni => Nahkialanvuori => Luontopolku Satamaan => Rättö => Junkkari. ;)
......... ei se nyt niin paha olut, ihan normaali pieni lenkki suunnittelu :D . ;)
Laittakaa vaan viesti et ei tavi kokoajan jarrutelle kun puhelin käy,:rolleyes: vesitornilta lähtö klo 1220 jos soppi, Viialasta 1155 sahurista jos joku muu on tulossa :seko: http://www.foreca (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere) taas tilanne on muuttunut :mad:
tässä vielä eilisen http://kotimatka (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=607104)
Ei kauhean herkullinen sää on, mutta ...... ei mitä mahdoton :D
pääsiskös tuolta ketunpesilltä polkuja pitkin miten pitkälle sääksmäen suuntaan. sääksmäellä tietenkin tietä, mutta pääsis valkeakoskell?
edit. Intia on pska maa. paikka missä olin oli vege mesta. koko viikko banaaneilla. Illalla löydettiin joku kana mesta, mutta oli niin tulista ettei pystynyt syömään. putoaa ne kilot ilman fillariakin...
Tänään tulee vieraita etten ainakaan sunnuntai AAMUSTA pääse liikkeelle 1600-> iltalenkki ehkä
Niin ja suomessa loppu kaikkia makkarat kaupoissa, proteiini on vaan saatava pavuista sitten ;-)
Oletko tulossa Hiloran ????
Ajattelin kun vettä tule jonkun verran vois vaikka aja katsomaan mitä Xizor siellä on löytynyt, matkan pitus voi olla jotain 2 tunti. Ajetaan suora sinne tietä pitkin :eek:
Kävin pariksi tunniksi siellä Nahkialanvuoren seudulle ja ihan kiva siellä oli kyllä polkuja. Hyvä näköisiä blondi-sauvakävely-pupuja löytyy/näkee myös siellä ja ne aja vielä Trek maastureitta,;) oli kyllä sen arvoinen aja vesisateessa, paitsi ei o satanut silloin kuin kävin ulkona :rolleyes: Siellä motarin lähellä on aika kiva mäki alapäin ok ja ylös saa max. syke hyvin testattu. Pitkospuita ja kivet oli vesisateen ansiosta aika liukasta ja jokunen metri oli talutettava. Paristot loppuivat ja jälki jää vähän kesken mutta ensi kerran katsotaan taas lisäää :)
http:nahkialanvuori (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=608368)
pääsiskös tuolta ketunpesilltä polkuja pitkin miten pitkälle sääksmäen suuntaan. sääksmäellä tietenkin tietä, mutta pääsis valkeakoskell?
edit. Intia on pska maa. paikka missä olin oli vege mesta. koko viikko banaaneilla. Illalla löydettiin joku kana mesta, mutta oli niin tulista ettei pystynyt syömään. putoaa ne kilot ilman fillariakin...
Tänään tulee vieraita etten ainakaan sunnuntai AAMUSTA pääse liikkeelle 1600-> iltalenkki ehkä
Olen kans koittanut miettiä, että pääsiskö jotenkin Sääksmäelle minimi asfalttiajolla, mutta ei se kyllä helppoa ole. Ainakin tuosta meidän nurkilta (Kurvolasta) pääsee suht mukavasti vanhalle 3-tielle hiekka- ja metsäautoteitä ja sitten tietty on pakko ajaa loppumatka asfalttia pitkin Sääksämäelle.
Sääksmäeltä pääsee taasen kohtuullisesti Korkeakankaalle jopa osittain polkuja pitkin (Atzen kanssa koitettiin viime alkutalvesta) ja Korkeakankaalta sitten meneekin vaikka kuinka paljon polkuja & pururataa Valkeakoskelle.
Nyt kun saadaan vähän lämpöä ja aurinkoa lisää niin pitäis kyllä ottaa joku Akaa-Sääksämäki-Valkeakoski-Lempäälä-Akaa mahtilenkki. :D
http://www.everytrail korkeakangas (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=438308)
tuossa mentiin .....
Eilen kun tulin moottoritietä pitkin kotiin, huomasin hirviaidan vieressä menevä polku/huoltotie mitä lähtee nahkialanvuoren moottoritiensillalta. Siellä vois ainakin päästä jonkun matka sinne Tarttilan suunta :seko:
En muista nyt kuinka pitkälle sinä pääse, mutta ainakin Terissaarentielle.- tai jopa Terinen-moottoritiensilta :seko: Luulen että Terinen ->Kukuranmäki ->Korkeavuori -> Sillantaka voi olla mahdollinen reitti ....? http://kansalaisen.karttapaikka.fi/ (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=t%C3%A4%C3%A4lt%C3%A4+p%C3%A4in+%3F%3F%3F%3F% 3F&srs=EPSG%3A3067&y=6785759&mode=rasta&x=336232&lang=fi)
Eilen kun tulin moottoritietä pitkin kotiin, huomasin hirviaidan vieressä menevä polku/huoltotie mitä lähtee nahkialanvuoren moottoritiensillalta. Siellä vois ainakin päästä jonkun matka sinne Tarttilan suunta :seko:
En muista nyt kuinka pitkälle sinä pääse, mutta ainakin Terissaarentielle.- tai jopa Terinen-moottoritiensilta :seko: Luulen että Terinen ->Kukuranmäki ->Korkeavuori -> Sillantaka voi olla mahdollinen reitti ....? http://kansalaisen.karttapaikka.fi/ (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=t%C3%A4%C3%A4lt%C3%A4+p%C3%A4in+%3F%3F%3F%3F% 3F&srs=EPSG%3A3067&y=6785759&mode=rasta&x=336232&lang=fi)
Tuolta Tarttilan takaa ainakin pääsis 3-tielle , mutta siellä oli yksi metsäautotie, jossa oli joku portti ja kieltokyltti, joten en viittinyt siitä sitten mennä vaikka jokamiehen- oikeus kaiketi sen sallisikin.. :)
Ja ehkä tuolta Kukkuranmäki => Korkeavuori- akseliltakin voisi joku reitti löytyä. Täytynee käydä tutkailemassa tässä joku päivä...
Helatorstai on suomessa kauhean pyhäpäivä ???? Saksassa on miestenpäivä (Herrentag) silloin miehelle on annettu vapapäivä ja harrastettaan esm.: tämä (http://blog.bmf-headquarters.de/wp-content/uploads/2007/05/BMF07_Reminder.jpg) tai tämä (http://www.debloggers.de/wp-content/uploads/2006/05/vatertag_flaschen.jpg) ja ajetaan semmoisella (http://www.borussia-hueckelhoven.de/alteherren/bilder/mainbild2.jpg)kulkuväline :) Lopputulos päivästä voi olla tämä (http://www.gutefrage.net/media/fragen/bilder/geschenke-an-maennertag/1_big.jpg), tämä (http://citronengras.de/wp-content/uploads/2008/05/herrentag.jpg) tai tämä (http://img11.abload.de/img/caliparty3randgaom.jpg):D
Mitä olette mieltä ???? Onko kuka lähdössä ???
kyllä kalja maistuu :) taitaa mennä aamupäivä pihatöissä. Illalla voisin ehtiä 1700->
No on se nyt pirulauta kun kerrankin sattuu lomapäivä keskelle viikkoa, niin johan Foreca lupaa taas paskaa keliä. :mad:
Noh, kuitenkin jos nyt sattuu ettei sada vettä niin kyllähän sitä voisi lähteä...tosin ehkä kans mulle sopis iltapäivän puolella paremmin. :)
Kaivan kumihousuni esille ja katsotaan mihin ja minkälainen ajeluun teen. Kolme vaihtoehto on olemassa 1. znoodin kanssa 2. Izmon kanssa vähän pidempi tai 3. pitäis katso joku reitti täältä päin mutta myös pitkä vois olla kiva:seko:
Vesisade on luvattu mutta myöskin 20 ast. eli voi olla ihan kiva aja virkistävässä sateessa (ei tarvi niin paljon juoda :))
No on se nyt pirulauta kun kerrankin sattuu lomapäivä keskelle viikkoa, niin johan Foreca lupaa taas paskaa keliä. :mad:
Noh, kuitenkin jos nyt sattuu ettei sada vettä niin kyllähän sitä voisi lähteä...tosin ehkä kans mulle sopis iltapäivän puolella paremmin. :)
Ei Forecan voi luota jos on vaan vähän sinistä näkyvin päivä voi olla ihan toisenlainen.
Kävitkö jossain :seko:
Olin Tamperelaisten kanssa siellä http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=615932 ja aika muhkea lenkki oli.
Viikonloppuna olen mökkireissulla ja veneajelu on luvassa ja kalastusta vaihteeksi :-)
Ei Forecan voi luota jos on vaan vähän sinistä näkyvin päivä voi olla ihan toisenlainen.
Kävitkö jossain :seko:
Olin Tamperelaisten kanssa siellä http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=615932 ja aika muhkea lenkki oli.
Viikonloppuna olen mökkireissulla ja veneajelu on luvassa ja kalastusta vaihteeksi :-)
Aika messevä lenkki näyttää olleen...oliko hyvää polkua? :)
Mä kävin tutkaileen tuota Terinen - Kukkuramäki osastoa eilen ja ei sieltä kyllä oikein mitään polkuja löytynyt. Tosin löysin melkoisen polkulabyrintin tältä alueelta:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6785568&x=333757&lang=fi
Tuolla tulikin sitten pyörittyä varmaan tunnin verran kun sääkin oli suosiollinen ja polut tosi hyviä eli just sopivasti juuria ja kiviä. :D
Aika messevä lenkki näyttää olleen...oliko hyvää polkua:D
Joo ihan kiva vaihtelevia polkuja oli, hyvin teknisiä ja kivikoita oli myös osittain. Paikat tuntuvat tänään hyvin kireillä vielä.:D
Ensi viikko vois sitten yrittää saada joku lenkkiporukka meille päin kasattu, Keskiviikkona ja viikkoloppuna jos vaan onnistu. ;)
Maanantaina klo 1730 ja 1800 jos joku halua mukaan, lähtö sahurista !!
Tank Driver
15.05.2010, 21.42
Tank Driver tunnetaan lähitulevaisuudessa paremmin nimellä Tractor Driver.
Maanantaina klo 1730 ja 1800 jos joku halua mukaan, lähtö sahurista !!
Just tänään kävin Junkkarissa ja Pumpparin nurkilla sahaamassa polkuja 3 tuntia liian vähällä energialla ja nyt on sellainen olo, että varmaan ei pariin päivään tartte nousta pyörän päälle. :D
Mites tuo tiistai olisi vai oletko menossa joka tapauksessa maanantaina? :)
Klo 1745 sahurin pihasta. Jos joku muu kaipa lenkkiseuraa... noin 2,5 tunti...
Keskiviikonlenkkistä sen verran, soppiko kaikille että pidetään keskiviikko vakio päivänä viikossa milloin lähdetään. Olisko ajat klo 1800 Viialasta ja 1830 Toijalasta (vesitornilta).
On ehkä helpompi suunnitelle muu elämän :seko: ja ei tarvi aina erikseen täällä kyttä foorumin, kun olemme silloin paikan päälle tai ei :seko:
Keskiviikonlenkkistä sen verran, soppiko kaikille että pidetään keskiviikko vakio päivänä viikossa milloin lähdetään. Olisko ajat klo 1800 Viialasta ja 1830 Toijalasta (vesitornilta).
On ehkä helpompi suunnitelle muu elämän :seko: ja ei tarvi aina erikseen täällä kyttä foorumin, kun olemme silloin paikan päälle tai ei :seko:
Mulle kyllä passaa tuo keskiviikon vakioaika ihan hyvin...tosin niin kauan kun olen viikolla joka päivä hesassa (max kesäkuun loppuun) niin ehkä ehtisin vesitornille vasta 18.45...
Kyllä 1845 on ihan ok otetaan joku sakkolenkki Junkkarissa ;)
Kävin iltapäivälle ihan mukavan kierroksen, sain tuosta pikkuhiljaa jotain kehitetty :eek: Tuosta sais semmoinen 3 tunnin nopea ajettava lenkki (kestopäällystetty/metsäautoteitä/polkuja) polkuja saa vielä lisää kun joku opastaisi vielä junkkari tarkemmin ja Nahkialanvuoren seutu on myös vielä parannettava :eek:
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=622540
Keskiviikko klo 1800 Viialan, sahurin päiväkodin pihassa ja klo 1845 Toijalan vesitornilta :)
Onko kaikki huomenna tulossa ??? Mitä Juha puuhaa onko tulossa :seko:
Uudet kuskit rohkeasti vaan mukaan (kuulin että joku on kiinnostunut:))
Tank Driver
18.05.2010, 21.51
Tulkaa joku äestämään niin mä pääsen lenkille.
Tulkaa joku äestämään niin mä pääsen lenkille.
...äestämään... ei tämä ole farmi foorumi.
Tämän illan pyräys 2h 27,5km
Tämän illan pyräys 2h 27,5km
Oletko käynyt Pumpparissa, intiaanisilmäni on nähnyt siellä conti supersonicin jäljet ???
Keskiviikonlenkkistä :)
Kiitos kuulu Ristolle vielä tämän kautta uudestaan, kahden junan voimin lähdettiin Irinapolku- Heinäsuota- Luontopolkuja- Arajärventietä- Kylmäkosken suunta ja Pumppariin kautta takaisin. Kiva oli ja unohdettuja polun pätkiä ajettiin missä saatiin syke taas nousemaan :)
Toivottavasti ei olut eka kerta Ristolle liian ranka ja olet vielä toisen kerran tulossa :eek: Hiki saatiin ainakin hyvin pihalle, juomatauot olivat hyttysten ansiosta aika lyhyt noin 2.5 tunti olitin matkalle ja kotiovelta ja takaisin oli mittarissa tasan 40 kilsa ;)
Tässä vielä luvattu jälki http://www.everytrail.Riston kanssa (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=625028)
Kohta tartis ota pensasakset ja akku-ruohotrimmeri mukaan kun polut kasva aika nopeasti umpeen :eek: Ai niin tämä ei olut Farmifoorumi, mutta hyvä oli, nauranut kyllä aika pahasti ... hiih hihh :D
Onko viikonlopulle joku suunnitelma La vai Su :seko:
Toinen kysymys.... onko kuka kiinnostunut kehitelle jottain myöhän ilta seikkailu, kaikille on tämä työn touhu ja pitkästä aika ei o kunnolla yhdessä ajettu :rolleyes:
Ajatus oli/on lähtö klo 2000 tai myöhemmin ja otetaan vaikka jottain lamppu sydeemi mukaan, sais ainakin akku tyhjennetty :) Päivä vois olla Pe. tai La. ja pitus jottain 5- ..... tunti. Ei tietenkin heti seuravana viikonloppuna, mutta ainakin nyt kesäaikana ;)
supereilla runnin aikani junkkarissa ja tulin pumpparin kautta pois.
Lauantaina voisi käväistä jollain lenkillä. autolla hakkariin tai jotain...
supereilla runnin aikani junkkarissa ja tulin pumpparin kautta pois.
Lauantaina voisi käväistä jollain lenkillä. autolla hakkariin tai jotain...
Hakkari kulosta kivalta kun en o vielä sen kummallisempaa ajanut siellä, olisko ajankohta milloin :seko:
Onko viikonlopulle joku suunnitelma La vai Su :seko:
Toinen kysymys.... onko kuka kiinnostunut kehitelle jottain myöhän ilta seikkailu, kaikille on tämä työn touhu ja pitkästä aika ei o kunnolla yhdessä ajettu :rolleyes:
Ajatus oli/on lähtö klo 2000 tai myöhemmin ja otetaan vaikka jottain lamppu sydeemi mukaan, sais ainakin akku tyhjennetty :) Päivä vois olla Pe. tai La. ja pitus jottain 5- ..... tunti. Ei tietenkin heti seuravana viikonloppuna, mutta ainakin nyt kesäaikana ;)
Lauantaina voisi kyllä lähteä, sunnuntaille on jo ohjelmaa. Suunnalla ei oikeastaan ei väliä eli Hakkari kyllä käy.
Myös tuo ilta-ajelu kuulostaa hyvältä. Täytyy vain katsoa sopiva ajankohta, nimittäin joku aurinkoinen päivä olisi sinänsä hyvä, että ei paljon lamppuja tarvittais edes yöllä. ;)
Hakkarin nesten-huoltoasema?? , mutta mihin aika :seko: aamupäivä olis minulle sopivampi noin klo 1100 :seko: mutta ei ole pakko silloin, ihan miten teille parhaiten soppi. Olen ainakin sinne pyöräilemässä, ei se nyt niin kaukana on :D
Tuosta oli puhe semmoista, mutta kun ei kuka oikein vasta on pakko heitä sitten joku aika ?????!!!!!!
Kävin hilloran sinun Everytrail siivussa imuroimaan hakkarin lenkki. Ei tarvi enää tänne laitta, katsoin myös Znoodin viime viikon lenkki ja hakkarin osuus oli minun silmissä aika lailla sama.
Olisko lähtö hakkarissa klo 1100, hiloran on tulossa autolle entäs muut.
Tulen muovipyörällä sinne ja lähden klo 1000 kataforin pihassa, jos hakkarissa lähdetään klo 1100...... on viialan ja lempäälän välissä myös polkuja mitä voi aja :D
Uhh, te ootte noin aikaisin lähdössä ajamaan. :) Mä taidan kyllä sittenkin tehdä myöhemmin Akaan alueella vaan jonku 2-3 h lenkin...
Kun arkena herää 5.30 ja on kotona 18.00 pintaan niin pakko vähän kuitata univelkoja viikonloppuna. Onneksi tätä reissaamista jatkuu enää 3 viikkoa...sitten olen taas täysillä mukana. :o
Uhh, te ootte noin aikaisin lähdössä ajamaan. :) Mä taidan kyllä sittenkin tehdä myöhemmin Akaan alueella vaan jonku 2-3 h lenkin...
Kun arkena herää 5.30 ja on kotona 18.00 pintaan niin pakko vähän kuitata univelkoja viikonloppuna. Onneksi tätä reissaamista jatkuu enää 3 viikkoa...sitten olen taas täysillä mukana. :o
Hakkarin nesten-huoltoasema?? , mutta mihin aika :seko: aamupäivä olis minulle sopivampi noin klo 1100 :seko: mutta ei ole pakko silloin, ihan miten teille parhaiten soppi. Olen ainakin sinne pyöräilemässä, ei se nyt niin kaukana on :D
Tuosta edellisestä sivusta, oli puhe semmoista, mutta kun ei kuka oikein vasta on pakko heitä sitten joku aika ?????!!!!!! Hakkarin lenkki on myös vaan 3 tunnin lenkki....
Kiva päivä oli ja onneksi laitoin aamulla vähän aurinkorasva, aurinkoinen päivä oli mitä sen parempaa, reitti oli loistava ja pitkä. Hakkarinkierros ajettiin Hiloranin kanssa noin XXX tunti ja minä jatkoin vielä vähän matka sinne ja tuonne 7tunti on satuloitu 6.20 ajoaika ja loppu kahveille:D satanen aika tasan tuli mittarini :) täällä mentiin http://www.everytrail. (http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=628807)
Lempäälän ja Ideaparkin väliset polut on varassa kun kolme hakukoneet tuli nähty, yksi polun pätkä oli jo haudattu onneksi oli gpsi mukana :mad:
Keskiviikko lenkille....... ??? klo 1800 Viialasta sahurinpihassa ja 1845 Toijalan vesitornilta ;)
http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere sääennuste on ihan ok :)
Keskiviikko lenkille....... ??? klo 1800 Viialasta sahurinpihassa ja 1845 Toijalan vesitornilta ;)
http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere sääennuste on ihan ok :)
Jos nyt ei vettä sada niin passaa hyvin. Ollaan yhteydessä vielä huomenna iltapäivällä...mikäs olis suunta? Sotkialle?
...mikäs olis suunta? Sotkialle?
Noo en tiedä, jos sinulle on jotain tiedossa luotaan opastetun retkeilyn :)
Ei tarvi olla kauhean pitkän (eli ajasta), huomenna on lisäksi työmatkapyöräily tiedossa :eek: Herätys klo 5000 ja olis ehkä ihan kiva tai aasialinen päästä ajoissa nukkumaan sen jälkeen :)
Mutta laita vielä iltapäivälle viesti jos jotain muutoksia tuleeeee
..... kiitos vielä Ristolle, kiva, kevyt, retkivauhtinen keskiviikkolenkki oli :rolleyes: Junkkarissa ajettiin ja pysytin aika lailla kun metsässä oli ihan kuiva vielä, sontulantien pätkä mitä ajettiin oli ainoa epämukava kohta. Kilsa taisi mittarin mukaan olut noin 32 ja tunti 40 min. ajoaika. Havunneulat olivat ainoa tuliaiset mitä saatiin metsässä ja pyörä ei olut kauhean kuraista jopa housunpuntit oli aika puhdas vielä ;)
Tämän kautta vielä terveisiä S-Worksin kuskille Toijalasta, jos on kiinnostusta mukaan vaan, Kankee on sanonut aina hitain määrä tahdin ja metsän ei ketään jätetään yksin :eek:
Tässä on vielä luvatut reitit Ristolle:
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=597941 osittain vaikea
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=569821
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=528338
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=435605
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=622540
Miltä viikonloppuun suunnittelu näytä :seko: onko kuka ajattelut lähtevänsä.
http://www.foreca.fi/ (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/H%C3%A4meenlinna)ennuste tällä hetkellä näytä ihan ok, mutta se muutu varmasti vielä tuhat kerta.
(Hämeenlinnan ennuste oli kuivempaa näköinen :))
Back from tornio...sunnuntai sopis paremmin huomenna on talkoot Lempäälässä sään sallien...
Hidasmuttakankee
28.05.2010, 16.16
Minulla halua lähteä, 100% en voi vielä luvata mutta kartoitetaan mahdollisuudet. Toiveena olisi kevyt pitkähkö pk-pyörittely, ei kuitenkaan mitään 100km settiä :)
Back from tornio...sunnuntai sopis paremmin huomenna on talkoot Lempäälässä sään sallien...
Minulla halua lähteä, 100% en voi vielä luvata mutta kartoitetaan mahdollisuudet. Toiveena olisi kevyt pitkähkö pk-pyörittely, ei kuitenkaan mitään 100km settiä :)
Hehheehh, no sunnuntai olis olut minun ehdotuskin :D
Ylä mainittuja Ristolle tarkoitettuja lenkit vois valikoida mitä halua aja :)
Pidetään yhteytä
Tank Driver
28.05.2010, 18.31
Mä taas voisin lähteä huomenna.
mihin meinaat lähteä:rolleyes:?
Mulla siirty talkoot sunnuntaille voin lähteä tankkikuskin kanssa huomenna. Saadaan tukkiauto vasta sunnuntaina nosteleen kattotuoleja. Sunnuntaina ehtisin iltäpäivällä 1500- .
Ota ruohotrimmeri mukaan tänne Viialaan..... aika sateista näytä huominen päivä, vaikka ei o mitä sokerikuorrutuksia missä, mutta on muuta suunnitelmia.
Tank Driver
28.05.2010, 23.31
mihin meinaat lähteä:rolleyes:?
Inariin susia naimaan.
Mulla siirty talkoot sunnuntaille voin lähteä tankkikuskin kanssa huomenna. Saadaan tukkiauto vasta sunnuntaina nosteleen kattotuoleja. Sunnuntaina ehtisin iltäpäivällä 1500- .
En osaa luvata ajasta mitään, mutta katellaan jos saatais osumaan.
Ota ruohotrimmeri mukaan tänne Viialaan..... aika sateista näytä huominen päivä, vaikka ei o mitä sokerikuorrutuksia missä, mutta on muuta suunnitelmia.
Viikon päästä voin ottaakin, huomenna pitää silpoa omaa takapihaa.
Inariin susia naimaan.
ai sulla pukkas pohjosen retki yhtäkkiä päälle... harmillisia tommoset nopeet lähdöt kun ei lenkille edes pääse vaikka on luvannut:seko:
Huominen ennuste on kokoajan paranemassa ;) Hmeenlinna (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/H%C3%A4meenlinna)ja jopa Tampereen (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere) ennuste näytä ihan ok. Kankeen kanssa oli alustava puhuttu että aamulähtö olis kiva, Xizorille töiden takia olis ehkä myöhemmin sopivampi :seko:
Olisko kompromissi jos 1200 ja 1230 välille, minäkin voin perheen kanssa vielä kotona syödä :), sahurinpihassa tai junkkarin metsässä http://kansalaisen. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=l%C3%A4ht%C3%B6+paikka+%3F%3F%3F%3F+toijalala iselle+&srs=EPSG%3A3067&y=6786847&mode=rasta&x=328302&lang=fi) niin että toijalalaiselle jää auto siirtymä pois.
Jos sahurilta lähdetään tietäisin ainakin hyvän lenkki Kankeelle :)
Tämä suunnitelma on vielä avoin, mielipiteitä saa antaa.
ai sulla pukkas pohjosen retki yhtäkkiä päälle... harmillisia tommoset nopeet lähdöt kun ei lenkille edes pääse vaikka on luvannut:seko:
..................:rolleyes:;):cool::mad::p tule myös vaan mielen kun TD.´n tekstit välille tuleeeee, meidän puolesta aina vaan mukaan, mutta vuoden verran tule vaan teksti eikä mies vielä näkynyt....... no ehkä ensi vuonna :eek:
Hidasmuttakankee
29.05.2010, 13.50
Huominen ennuste on kokoajan paranemassa ;) Hmeenlinna (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/H%C3%A4meenlinna)ja jopa Tampereen (http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Tampere) ennuste näytä ihan ok. Kankeen kanssa oli alustava puhuttu että aamulähtö olis kiva, Xizorille töiden takia olis ehkä myöhemmin sopivampi :seko:
Olisko kompromissi jos 1200 ja 1230 välille, minäkin voin perheen kanssa vielä kotona syödä :), sahurinpihassa tai junkkarin metsässä http://kansalaisen. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=l%C3%A4ht%C3%B6+paikka+%3F%3F%3F%3F+toijalala iselle+&srs=EPSG%3A3067&y=6786847&mode=rasta&x=328302&lang=fi) niin että toijalalaiselle jää auto siirtymä pois.
Jos sahurilta lähdetään tietäisin ainakin hyvän lenkki Kankeelle :)
Tämä suunnitelma on vielä avoin, mielipiteitä saa antaa.
Kankee lähdössä mukaan. 12:30 @ sahuri ok minulle, ehtii sitten syödä muutakin kuin aamupalan. Kiva lähteä lenkille pitkästä aikaa, saas nähdä onko kunto huono vai erittäin huono:o
Kankee lähdössä mukaan. 12:30 @ sahuri ok minulle, ehtii sitten syödä muutakin kuin aamupalan. Kiva lähteä lenkille pitkästä aikaa, saas nähdä onko kunto huono vai erittäin huono:o
Voisin renkaisiin tankata/pumpata vaihteeksi betoni, retkivauhti on tiedossa pitkä ja sitkeä :D klo 1230 sopi mainiosti, nähdään silloin.
Vaikka jotain sinistä näkee siellä sääennusteista minä olen lähdössä 100%.sti, jos joku muu halua vielä mukaan (Risto?).
http://kansalaisen.karttapaikka. lähtö klo 1230 (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=l%C3%A4ht%C3%B6+1230+klo&srs=EPSG%3A3067&y=6789869&mode=rasta&x=326352&lang=fi)
Hidasmuttakankee
29.05.2010, 15.47
Voisin renkaisiin tankata/pumpata vaihteeksi betoni, retkivauhti on tiedossa pitkä ja sitkeä :D klo 1230 sopi mainiosti, nähdään silloin.
Vaikka jotain sinistä näkee siellä sääennusteista minä olen lähdössä 100%.sti, jos joku muu halua vielä mukaan (Risto?).
No koitetaan parhaan mukaan roikkua imussa kun sinä menet hidastellen. Tulin just töistä ja nyt nyt kiireellä lähtö mökille. Nähdään huomenna.
Tank Driver
29.05.2010, 17.06
..................:rolleyes:;):cool::mad::p tule myös vaan mielen kun TD.´n tekstit välille tuleeeee, meidän puolesta aina vaan mukaan, mutta vuoden verran tule vaan teksti eikä mies vielä näkynyt....... no ehkä ensi vuonna :eek:
Tänään klo 20.30 pääsee mun kanssa lenkille, heti kun pojat ovat menneet nukkumaan. Nyt, jos suinkin sopii, menisin jatkamaan töitä kun tuo kaatosadekin kerran taukosi.
Tänään klo 20.30 pääsee mun kanssa lenkille, heti kun pojat ovat menneet nukkumaan. Nyt, jos suinkin sopii, menisin jatkamaan töitä kun tuo kaatosadekin kerran taukosi.
Huomasin tämän liian myöhän,,, :mad: kun nyt on jo saunassa käyty ja oluesta maisteltu, silloin en enää ohja minkälaisia kulkuvälineitä. Rölli iltasatu on myös just päälle joten en enää ehti :rolleyes:
Lisäys klo 20.58, ei kauhean pitkä lenkki on olut jos tähän aika olet taas online ........
Ehdin itsekin 1230:ksi
...syksyllä 29.9. taidetaan porukalla viettää tankkikuskin 0 -lenkki vuosipäivää. Voisin alustavasti alkaa keräämään listaa, niin osataan sitten valita sopiva juhlapaikka....
...syksyllä 29.9. taidetaan porukalla viettää tankkikuskin 0 -lenkki vuosipäivää. Voisin alustavasti alkaa keräämään listaa, niin osataan sitten valita sopiva juhlapaikka....
Olen tulossa, ;)
Kiitos kaikille hieno lenkki oli :)
Ennätys osalistumismäärä tällä Akaassa kun 5 kuski lähti lenkille :eek: Reitti valinta oli toivottavasti kaikille sopiva jokainen on pystynyt itse valikoida minkä pituinen lenkki kaipa 30/40/55 kilsa oli tarjoille. Kankkeen kanssa käytiin vielä syke testissä Nahkialanvuoren takana ja pieni sadekuuro saatiin vielä niskaan mutta ei haitannut. Yllätys oli että meidän rivissä löytyy myös Kaupin kanuunan kuski jo :eek:
Keskiviikonlenkki jää minulle Akaassa väliin kun lähdemme Lisan kanssa sinne http://www.kaupinkanuunat.net/junioritoiminta/junnulenkit
pieni mainos sivussa ;)
Hyvä lenkki todellakin, vetäjälle (Atze) kiitokset! Mulla näytti trippimittari 51 kilsaa eli just sopiva pituus, tosin viimeiset kilsat oli vähän tuskaa kun reidet alkoi olla täysin finaalissa. :) Pitänee alkaa nyt vähän reenaamaan, että mahtuu porukkaan kuten Tampereella sanotaan. :D
Itelle kerty suunnon mukaan 2:30h, 31,5km, ka. syke 151bpm, 1605kcal, nousut/laskut 260m, harjoitusvaikute 5 etc....
Toivottavasti Kankee on vielä elossa. Suuntoni on kysynyt lenkkiin jälkeen että laitettaanko uusi max. syke 170-180, nahkialan-takavuorella näyti 170 syke, kcal meni 3100 ja 55 kilsa.
Hidasmuttakankee
31.05.2010, 13.50
Toivottavasti Kankee on vielä elossa. Suuntoni on kysynyt lenkkiin jälkeen että laitettaanko uusi max. syke 170-180, nahkialan-takavuorella näyti 170 syke, kcal meni 3100 ja 55 kilsa.
Kankee on entistä kankeempi mutta elossa! Kiva lenkki joskin täytyy jatkossa miettiä onko viikon ainoan vapaapäivän tarkoitus karistaa loputkin voimanrippeet johonkin metsikköön:eek: Jokatapauksesa korvien väli tykkää mutta kroppa huutaa hoosiannaa:o
Kankee on entistä kankeempi mutta elossa! Kiva lenkki joskin täytyy jatkossa miettiä onko viikon ainoan vapaapäivän tarkoitus karistaa loputkin voimanrippeet johonkin metsikköön:eek: Jokatapauksesa korvien väli tykkää mutta kroppa huutaa hoosiannaa:o
Älä nyt, sinun pitäis vaan päästä viikolla useamman kerta lenkille sitten viikonloppupäivä ei ole enää ainoa päivä :D
Toivottavasti vaimosi ei syytä minua kun mies ei pääse enää sängystä.:rolleyes: Joku muu vois ehkä ensi kerran olla ajokoira et ei jää huono oma tunto ja porukka on toisen kerrankin tulossa :seko:
Hidasmuttakankee
31.05.2010, 14.42
Älä nyt, sinun pitäis vaan päästä viikolla useamman kerta lenkille sitten viikonloppupäivä ei ole enää ainoa päivä :D
Toivottavasti vaimosi ei syytä minua kun mies ei pääse enää sängystä.:rolleyes: Joku muu vois ehkä ensi kerran olla ajokoira et ei jää huono oma tunto ja porukka on toisen kerrankin tulossa :seko:
No hätä, ei me liian kovaa menty. Kiva oli olla mukana ja oikeesti sai vaan lisää intoa treenaamiseen. Pyöränkin vein jo Mikolle jarru- ja iskarihuoltoon:rolleyes:
Tank Driver
31.05.2010, 16.49
Ehdin itsekin 1230:ksi
Sori, en pääse.
No hätä, ei me liian kovaa menty. Kiva oli olla mukana ja oikeesti sai vaan lisää intoa treenaamiseen. Pyöränkin vein jo Mikolle jarru- ja iskarihuoltoon:rolleyes:
Hyvä, hyvä ......
Räpläsin uudestaan Suuntoni ja Nahkialan-takavuori sai sitten jopa 180 bpm aikaiseksi, ei mitä ihme että se sai uuden syke-rajan, keskisyke oli ihan normaali 136 bpm.
Inariin susia naimaan.
Tähän ja siihen Hiloranin juhlapäivän suunnitelmasta vielä, ei kuka halua varma kenenkään kiusatta täällä ja minä haluan nyt lopetta tämän virtuaalinen kiusaaminen ja huonon näppäimistön käyttö.
On vaan harmilista kun tosi- pyöräily- harrastajat (ei virtuaalisia) yrittävät saamaan jotain lenkkejä aikaiseksi ja porukka nippuun, ja joku lupa kokoajan, mutta ...... ? Porukka on muuten niin pieni ja aina joku jää pois. Sitten joku vielä pähkäille jotain reitti miten saadaan kaikki mukaan mutta 5 min. ennen lähtö heitetään sitten kaikki uusiksi kun se ihminen kenelle yritetään saaman sopivan lenkki ei o tulossa, se on vaan harmilista..... ja ..... ja .... ja .... Off topic palsta ja kaikki niitä keskusteluja siellä saa/voi höpöttä ja jauha ......
En jatka tätä nyt enempää.
Laitta viesti jatkossa kun olet tosiaan 150% tulossa, tule paikan päälle ja lenkille, KIITOS ;)
Ja nyt rauha maassa/Foorumissa
Hidasmuttakankee
31.05.2010, 21.05
minä haluan nyt lopetta tämän virtuaalinen kiusaaminen ja huonon näppäimistön käyttö.
Laitta viesti jatkossa kun olet tosiaan 150% tulossa, tule paikan päälle ja lenkille, KIITOS ;)
Ja nyt rauha maassa/Foorumissa
Komppaan:cool:
Mitä viikkoloppuna, olisko sunnuntaina lenkkipäivä niin että Kankee pääse myös mukaan :)
onkos tänään tai huomenillalla kukaan menossa vai tuleeko lenkkipäivä.. junkkarin zig zagit mielessä
Keskiviikonlenkki jää minulle Akaassa väliin kun lähdemme Lisan kanssa sinne http://www.kaupinkanuunat.net/junioritoiminta/junnulenkit
pieni mainos sivussa ;)
onkos tänään tai huomenillalla kukaan menossa vai tuleeko lenkkipäivä.. junkkarin zig zagit mielessä
Kävin Lisan kanssa siellä .....
Kävitkö tänään? Jos huomenna on vielä into voisin myös lähtee, meille alkaa huomenna vaan WC remontti joten lenkille pääsen jos pääsen vasta noin 1900. Kahden tunnin lenkki voitais silloin vielä aja :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.