PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ibis Mojo / Mojo SL



Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8]

Leku
08.03.2012, 14.58
^ sun häätyy ... kokoloissa

Junalauma! Autenttista Shimansky-puhetta. Onks sullakin parta, vai onkohan se vaan silmillä oleva pitkä tukka? :seko:

>MPI

Ei voinu ottaa pitempiä jalkoja, kun nokkelasti tuumasin, että sitten teippi olisi liian lyhkänen!?

PaH
08.03.2012, 15.39
Junalauma! Autenttista Shimansky-puhetta. Onks sullakin parta, vai onkohan se vaan silmillä oleva pitkä tukka? :seko:


Tuosta vois jo joku muu kun savolaislähtöinen vetää hernettä nenäänsä :rolleyes:


Apropoo, tilannetietona mainittakoon et bläksi on vieläkin hengissä ja pelittää, vaikka jo yli viikko on menny.
Näköjään nuo osat kestää ihan erilailla kun fillaria seisottaa säätämössä.

Leku
03.04.2012, 22.24
Ei kellään olis ylimääräisiä / tarpeettomia HDeen vaijeriklipsejä ja vaihdevaijerin kuoren stopparia pystyputken taakse? Vaijerit saa vaikka teipillä toistaiseksi paikoilleen, mutta ilman stopparia on vähän ankeenpaa virittää etuvaihtajaa toimimaan.

Maksetaan paljon tai vähän, ihan miten vaan.

Larsson
25.04.2012, 13.59
Mulla pitäs olla noita etuvaihtajan stoppareita. Kerran irtos ja Ibiksen Hans lähetti pussillisen niitä kotiin. Yritän vielä löytää ne ylimääräset.

-Lassi

MPI
18.05.2012, 23.19
PaHille kiitos, että muovikelkka sai väliaikaiskeulan (ja hyvän sellaisen). Ranskan poikien keula kehitti ilmapuolelle klapin ihan vaan huvikseen muutaman kerran ajolla. Mielenkiintoista nähdä miten takuu pelaa suoraan valmistajalta. Sähköposteihin tulee myyntipuolelta vastaus nopeasti, mutta serviisipuoli on radioskuggassa. Tais tulla tilattua 10mm :ä liikaa.

Leku
18.05.2012, 23.57
Juu. Jokainen sammaakansyöjä pitäisi ensin piestä sukkasaippualla ja tämän jälkeen kaataa kiehuvaa keulaöljyä päällensä.

Eikös sulla olut jotain ihmetystä sen takakanisterinkin kera? Tän uuden? Se on perkelettä, ettei nykyään saa enää mitään kunnollista, vaikka olisi valmis maksamaan toisen munuaisen tai rahaa. Pitääkin muistaa kysyä ton blakcsin tolpan perään, se on ollut korjuureissullaan jo mitälie kuukauden. Ei vaan lupaa hyvää, kun valmistaja ilmoittaa, "ettei ole mitään mekaanista syytä, miksi tolpassa olisi väljyyttä" ja "normaalia on". No, aloitan sitten maailmanlaajuisen ristiretken Blacksiä vastaan ihan huvikseni. Siitä on tulossa hauskaa. :

MPI
19.05.2012, 11.35
Takaiskarisähläykset oli mun omia häröjä. Tossa CCDBA:ssa on vain noi messinkinipat, joiden rajoittimet menee herkästi yli. Toi Devillen ongelma on kyllä mielenkiintoinen. En ole aikaisemmin muissa omistamissani keuloissa (Lyrik, Wotan yms.) havainnut vastaavaa. Voipi tietysti olla, että noi on suunniteltu alle 95 kiloisille hyvällä tekniikalle ajaville taitureille. Voisit Leku muuten moderoida ( jos onnistuu ) tuohon otsikkoon myös / HD / SLR / Ripley. Menis kaikki saman otsikon alla. Nää amerikanmuovit on kumminkin niin pienen piirin puuhasteluja.

Leku
19.05.2012, 16.10
Ei oo tarpeeksi rautaa kaulassa, jotta otsikon muokkaus onnistuisi. Mutta jos taas vaan julistetaan, että täten otsikko on Ultimate Ibis - kettingi.

Tossa just kävin kolistelemassa muutaman tunnin ajetulla mustanaamion koirasuden kaimalla, eikä osannut löytää tätä Foksin keksimää hydrodynaamista voitelua, eli väljiä puslia. Olisko ptähän väliin tämä bushing resizing paikallaan, vai mitä se lotisee?

Onneksi on toi wanhakin devil, jos tämä uusi heittäytyy hankalaksi. Saisi nyt kummiskin alkaa oireilemaan ajoissa, kun joudun lähtemään heinäkuussa kolmeksi viikoksi Alpeille ja ties mihin dolomiiteille. Pitäis se Stelviokin kuulemma ajaa HD:llä ylösalas.

MPI
01.06.2012, 08.41
Moi! Olikos täällä jollain sellainen 1x10 setuppi? Leku? Eilisellä lenkillä meni Saintti takaata Gordionin solmuun. Kannattaako laittaa vai pysynkö 1x9 linjalla? Eteen tarvitsen 36T:n. Kokemuksia...

Leku
01.06.2012, 11.43
Mulla oli joo 1x10 -setti.

Vaihdoin tossa nyt kummiskin etuvaihtajan+pienenkin eturattaan, kun pitää/saa kohta ajella ylämäkiä ns. "vähän helvetisti". Viime vuonna piti reissussa tunkata melko pitkiä siivuja, kun alkoi polvet natisemaan. Gepsistä kattelin nousuprosenttia ja aina kun viisari näytti yli 13% aloin suosiolla tunkkaamaan, niin ei käynyt pahasti polviin. Kyllähän sitä sinällään jauhaa, mutta käy mulla pidemmänpäälle polviin ja kun ei ikinä tiennyt, että jatkuuko tätä montakin kilsaa... eihän mulla tietty huono kunto ole, eihän... :rolleyes:

Sinällään mulle ennemmin se kymppisetti, kun siihen saa shimanolta 36 takarattaan. 11...36 10-setti antaa jo melko laajan skaalan välityksiä. Nyt kun olis kiva olla reissulle varaosia, niin vois kokeilla sitä kytkin-xtr:ää, vaikka ei toi ketju nyt niin tolkuttomasti hakkaa. Ison limpun tilalle laitoin e13:n töörbouzaazörin niin ei hammasmätä iske herkästi. Jos on liuta eturattahia, niin ihan se&sama onko 9 vai 10.

Ja kiitos kysymästä, keulakin toimii vielä ilman liukupuslan väljyyttä. Tai siis molemmat Devillet toimivat.

Sitten kun ei näyttäisi olevan tarpeeksi kuvia tällä sivulla, niin siinä on taas yksi:

http://dl.dropbox.com/u/43767178/DSC_0025.JPG

MPI
01.06.2012, 16.13
En mä jaksanukkaan. Kävin hakemasta yläviitosesta uuden Saintin SS:n vanhan rusetin tilalle. Nyt kun Devillekin lepää Toulousessa niin on hyvä oikoa takapäätä.

Aki Korpela
04.06.2012, 12.40
Sitten kun ei näyttäisi olevan tarpeeksi kuvia tällä sivulla, niin siinä on taas yksi:

Tää on kyllä majesteetillisen hieno polkupyörä! Jonkinlaista trailipyöräkuumetta on täälläkin, mutta jokapäiväiseksi ruoskaksi en taida raaskia noin hienoa pyörää rakentaa... AFH:n parasta ennen -päiväys on mennyt umpeen jo vuosia sitten, mutta viimeinen käyttöpäivä on edelleen näkemättä. Sitä odotellessa!

Portti
04.06.2012, 18.04
Moi! Olikos täällä jollain sellainen 1x10 setuppi? ... Kokemuksia...

Minulla on ollut maaliskuusta alkaen 1*10 setuppi Mojo SL:ssä. Ohessa suora lainaus MC Krampin palstalle kirjoittamastani viestissä, jossa kerron kokemuksiani:

"Nyt kun on tuolla 1*10 voimansiirolla ajettu jo jonkin verran niin ohessa yhteenvetoa kokemuksista.

Setupissa on siis 32-piikkinen eturatas + takana 10-rattainen 11-36 rataspakka. Takavaihtaja on Shimanon XTR Shadow Plus ja lisäksi pyörässä on kevyt yläpuolinen ketjunohjuri. Vertailukohtana aiempi 3*9 voimansiirto.

1*10:n plussia:
- Varmatoiminen. Vähemmän huollettavaa ja säädettävää.
- Hiljainen. Shadow Plus -takavaihtaja pitää ketjun kireällä ja voimansiirto on erittäin hiljainen verrattuna aiempaan.
- Kevyt. Hieman yli 300 g painoa vähemmän.
- Yksinkertainen. Voi keskittyä enemmän ajamiseen ja vähemmän vaihtamiseen.
- Ketjujen pysyminen rattailla. Shadow Plus + yläohjuri -kombinaatio toimii loistavasti, ketjut pysyy rattailla kovemmassakin ryttyytyksessä.
- Maavara. Lisämaavara on kätevä esim. puunrunkojen ylityksissä.

Miinuksia:
- Joissain rankoissa ylämäissä kaipaisi kevyempää välitystä. Raskaampaan päähän en ole kertaakaan kaivannut lisävälityksiä, mutta joissain rankemmissa nousuissa kevyempi välitys olisi kiva. Nyt joutuu välillä runttaamaan isommalla välityksellä kuin haluaisi...ja joskus on joutunut taluttamaankin.


Tuo ainoa keksimäni miinus on toki sellainen, että moni hylkää 1*10 -tsysdeemin pelkästään sen takia. Itse olen kuitenkin kovin tyytyväinen systeemiin. Hieman pienempää esim. 30-piikkistä eturatasta voisi kokeilla jossain vaiheessa ja myös SRAMin suunnittelema XX1 1*11 -sarja kuullostaa erittäin houkuttelevalta."

TSOCOM
05.06.2012, 19.03
Menossa kohtapuoliin kattomaan käytettyö mojoa, vuosimallista ei tietoo, runko vaaleansininen. Ei mitään kokemusta hiilikuiturungosista mojoista. Tarvis tietoo mistä kannattais katella, onko se mahdollisesti hajoomassa? kiitos.

haedon
05.06.2012, 19.17
Enpä ole kuullut noita pahemmin hajoilleen, mutta takakolmion tsekkaisin tarkemmin alaosasta. Plussaa on jos paljon ajetussa laakerit ja linkut on uusittu. Takuu on pelannut kyllä hyvin Ibiksissä.

TSOCOM
05.06.2012, 23.17
http://img841.imageshack.us/img841/9260/img5635jv.jpg
Tässä on kuva ketjun hakkaamasta, mitä tuumaatte?

MPI
06.06.2012, 09.15
Noin nopeasti kuvasta katsottuna näyttäisi vain maalin hilseilyltä, mutta tsekkaa tarkemmin.

ePa
07.06.2012, 11.50
Tässä on kuva ketjun hakkaamasta, mitä tuumaatte?

Mulla ratkes ihan samasta kohtaa takahäkki. Oli vain pieni siisti "naarmu" maalipinnassa. Takuu pelasi kuin unelma, josta täytyy antaa pisteet kotimaiselle maahantuojalle ja jälleenmyyjälle.

JTG
07.06.2012, 16.47
http://img841.imageshack.us/img841/9260/img5635jv.jpg
Tässä on kuva ketjun hakkaamasta, mitä tuumaatte?

Ei näytä siltä, että ketjut ovat hakanneet naarmuja maaliin.

TSOCOM
07.06.2012, 16.57
Kiitos kiitos, pitää käyä livenä katomassa, en kyllä tiiä yhtään miten se pystyy varmuudella toteamaan.

Doktor
08.06.2012, 22.04
http://img841.imageshack.us/img841/9260/img5635jv.jpg
Tässä on kuva ketjun hakkaamasta, mitä tuumaatte?

Näyttää minun silmään entisenä Mojon omistajana chainsuckin jäljiltä, tuon pyörän ominaisuus. En osaa sanoa, vaikuttaako kestävyyteen.

Leku
18.03.2013, 17.00
Thank Juu fucking jeebus - kolminkertainen huraa-huuto leekereille. Nythän tämä hyppäsi taas ostoslistalle... :)

http://stwww.bikemag.com/files/2013/03/EccentricGo.jpg

http://www.bikemag.com/gear/exclusive-video-ibis-ripley-29er/

sakuvaan
18.03.2013, 17.59
Öö häh? Eikös toi alusta alkaen ollu ihan laakerillinen linkusto.

Tuo bikemagin linkki ei toimi, onkohan iibis avautunut saitille?

haedon
18.03.2013, 18.11
Öö häh? Eikös toi alusta alkaen ollu ihan laakerillinen linkusto.

Tuo bikemagin linkki ei toimi, onkohan iibis avautunut saitille?
Todennäköisesti on avauduttu saitille kun virallinen julkistus on 20.3. Muistaakseni siinä ei ollut alunperin laakereita vaan linkkuhärdelli oli tarkoitus vaihtaa uuteen tietyn käyttöiän jälkeen. Hyvin paljon muuttunut kuitenkin alkuperäisestä, jolla ei ilmeisesti ollut riittävän pitkää käyttöikää, kun niin kauan viivästivät julkaisua ja kehittivät linkun uusiksi. Hölmöä oli tosin julkaista ennen aikojaan. Joku varmaan saa jostain kaivettua kuvan siitä alkuperäisesti linkustosta.

sakuvaan
18.03.2013, 18.14
Todennäköisesti on avauduttu saitille kun virallinen julkistus on 20.3. Muistaakseni siinä ei ollut alunperin laakereita vaan linkkuhärdelli oli tarkoitus vaihtaa uuteen tietyn käyttöiän jälkeen. Hyvin paljon muuttunut kuitenkin alkuperäisestä, jolla ei ilmeisesti ollut riittävän pitkää käyttöikää, kun niin kauan viivästivät julkaisua ja kehittivät linkun uusiksi. Hölmöä oli tosin julkaista ennen aikojaan. Joku varmaan saa jostain kaivettua kuvan siitä alkuperäisesti linkustosta.

Niin tais ollakkin, eurobikessä siinä oli satulaputkessa kaks reikää mistä sai säädettyä välykset pois, oisko ollu jotkut norglide tjsp liukulaakerit sitten?

Leku
18.03.2013, 18.18
Aikasemminhan meinasivat, etä olisivat tehneet kitinäleekereillä noi nivelet, mutta ratkaisu osoittautui paskaksi. Sehän ei tietysti ollut kenellekään yllätys ja ratkaisu haukuttiin pari sivua taaksepäin sudeksi. Hyvä myö!

Näkyy olevan ibiksen sivuilla vehjeestä pitkät tarinat, kuvat & teh specs. Olisin muuten laittanu linkin, mutta kun tää androidinpaska ei taas suostu copypastettamaan.

haedon
18.03.2013, 18.20
Tuossa oli kuva alkuperäisestä hässäkästä ja olihan siinä kaksi laakeria, kun lopullisessa on kahdeksan. Tämä taitaa muuten olla ainoa sivu, mihin tuo kuva ehdittiin kopioida, Leku oli siinä kiitettävän nopea:). Eilen ei nimittäin löytynyt vielä mitään tietoa kun asiaa tutkailin.
http://bicycling.com/blogs/thestraightdirt/2011/09/01/files/2011/09/ripley_eccentrics.jpg

sakuvaan
19.03.2013, 16.58
Aikasemminhan meinasivat, etä olisivat tehneet kitinäleekereillä noi nivelet, mutta ratkaisu osoittautui paskaksi. Sehän ei tietysti ollut kenellekään yllätys ja ratkaisu haukuttiin pari sivua taaksepäin sudeksi. Hyvä myö!

Näkyy olevan ibiksen sivuilla vehjeestä pitkät tarinat, kuvat & teh specs. Olisin muuten laittanu linkin, mutta kun tää androidinpaska ei taas suostu copypastettamaan.

Juu Bänsheekin siirtyi norglideistä takas kuulalaakereihin noissa uusissa rungoissa, olikin aika paljon rutinaa (kirjaimellisesti) tullu noista liukulaakereista mitä rune 1 ja 1.5 versioissa oli.

MPI
19.03.2013, 17.11
Thank Juu fucking jeebus - kolminkertainen huraa-huuto leekereille. Nythän tämä hyppäsi taas ostoslistalle... :)

Älä ny Leq! Mäkin jo rupesin miettimään. Tosin mitään tarvetta ei oo. Emmä tosin ole tarvinnut montaa muutakaa asiaa...

Leku
19.03.2013, 17.56
Hähää, siä oot liian...mahtava tolle rungolle, samoin der Gåte. Otetaanko vihriämusta?

Portti
19.03.2013, 20.35
Ripley vaikuttaa kyllä pätevältä peliltä. Enterin painallus on lähellä. Sininen on komea, mutta taitaa taas olla hitaampi väri kuin musta.

Meitä XL-miehiä taas sorretaan kun ameriikan pojat meinaa, että aikuisten kokoja joutuu taas odottamaan pitkään.

mikkox
10.06.2013, 23.05
Ibiskin siirtynyt 650b leiriin virallisesti, HDR 650b (http://www.ibiscycles.com/bikes/mojo_hdr650b/)

Leku
10.06.2013, 23.26
Koskas Gootin Ripley suvaitsee saapua? Signaturessa olis sulle 29" Enven AM kehiä...

Portti
11.06.2013, 09.29
Koskas Gootin Ripley suvaitsee saapua? Signaturessa olis sulle 29" Enven AM kehiä...

Ei vielä tässä kuussa. Ensimmäisiä XL-kokoja on luvassa jenkkeihin kuun lopussa ja Eurooppaan heinäkuussa, saa nähdä missä vaiheessa minulle riittää jaettavaa.

Kaikki muut osat ovat jo odottamassa. Envet jäi vielä ostamatta kun päädyin halpiskiekkoihin eli Roval Control SL 29 Carbonit ostin kun halvalla sain.

Tuossa uudessa HDR:ssä muuten aika komea uusi sininen väri tarjolla.

Portti
09.08.2013, 12.34
Eilen sain otettua ensisavut Ripleystä. Pikaisen tunnin mittaisen lenkin perusteella tuntuu varsin nopealta ja jämäkältä peliltä Mojo SL:ään verrattuna. Painoa tuolle tuli kyllä n. 800 g enemmän kuin Mojolleni. XL-kokoisen Ripleyn runko+iskari painoi yhteensä 2.678 g ja koko pyörän paino taitaa noustaa n. 11,6 kiloon.

Tärkeimmät komponentit:

- Keula = RockShox Revelation RCT3 140 (joo, tiedän että ei ole Ibiksen suosittelemalla offsetillä, mutta keula tuli tilattua ennen kuin Ripleyn lopulliset speksit oli julkaistu. Tämän takia keula saattaa vaihtua jossain vaiheessa esim. uuteen RS Pikeen.)
- Voimansiirto = SRAM XX1
- Kiekot = Roval Control SL 29 Carbon
- Jarrut = Magura MT8

http://www.pertti.com/mtb/Ripley/800_Ibis_Ripley_29_01.JPG
http://www.pertti.com/mtb/Ripley/800_Ibis_Ripley_29_02.JPG
http://www.pertti.com/mtb/Ripley/800_Ibis_Ripley_29_03.JPG

Xizor
09.08.2013, 14.16
Eilen sain otettua ensisavut Ripleystä. Pikaisen tunnin mittaisen lenkin perusteella tuntuu varsin nopealta ja jämäkältä peliltä Mojo SL:ään verrattuna. Painoa tuolle tuli kyllä n. 800 g enemmän kuin Mojolleni. XL-kokoisen Ripleyn runko+iskari painoi yhteensä 2.678 g ja koko pyörän paino taitaa noustaa n. 11,6 kiloon.


Aika komea laitos on! Saanko udella kuinka pitkä olet? Näyttää vaan olevan ohjaamo aika korkealla, vaikka tuo todella lyhyt head tube varmaan hieman vääristää sitä... :)

Leku
09.08.2013, 14.24
Nythän se on Gååtti kuin mikäkin Kapteeni Amerikka. Ainakin pyöränsä värimaailmansa puolesta, en sitten muuten tiiä esiintyykö lycrassa julkisilla paikoilla.

Jostain syystä kuvissa toi Ripley on näyttänyt ohutputkiselta, mutta ei se nyt sitten oikeasti olekaan, kun vertaa sitä HDR:ään.
http://pic.useful.fi/35be15de96b4bdd853306aad02fdd829.jpg

Portti
09.08.2013, 14.49
Xizor: Pituutta minulla 191 cm, aika pitkät jalat ja lyhyet kädet. Kyllä noita spacereita on ihan kohtuullinen liuta stemmin alla kuten oli Mojossanikin. Vanha mies tykkää pystystä ajoasennosta. Kiitos muuten niistä Frameskin-tarroista, ovat käytössä.

Le Kunta Kinte: Sävy-sävyyn trikoisiin ei ollut enää varaa. Onkos tuo art nuvoo sohvalla otettu kuva ihan herran omista vehkeistä? Ripleyn putket on kyllä luonnossa aika paksuja, voi olla että minun rungon XL-koko saa ne näyttämään kaposemmilta kuvissa.


Onko joukossamme rokkari-miehiä? Onko RockShoxin ilmanpainesuositukset ihan kohdillaan kun minun painoiselle kuskille keulassa lukevien suositusten mukaan passeli paine olisi 115 psi, mutta vasta 85 psi:n tienoilla alkoi sagi olemaan oikealla hehtaarilla. Keula siis RS Revelation RCT3 Solo Air 29 140 vm. 2013.

kooki
09.08.2013, 15.00
Onko joukossamme rokkari-miehiä? Onko RockShoxin ilmanpainesuositukset ihan kohdillaan kun minun painoiselle kuskille keulassa lukevien suositusten mukaan passeli paine olisi 115 psi, mutta vasta 85 psi:n tienoilla alkoi sagi olemaan oikealla hehtaarilla. Keula siis RS Revelation RCT3 Solo Air 29 140 vm. 2013.

Mun rokkareissa (kuten myös kaikissa muissakin keuloissa) on yleensä ollut tarve pitää vähemmän painetta, ko mitä suositustaulukot sanoo. Rokkarit on myös järestään herkistyneet ajon lisiessä eli painetta on sitten snadisti pitänyt myöhemmin nostella, ettei sukeltele pahasti. Mutta alle suositusten on sillonkin pysytty. Simmitys varmaan olisi kestävämpi ratkaisu tuohon sukelluspuoleen kylläkin...

Leku
09.08.2013, 15.02
Ei o mun vehkeitä, kunhan Tapanin mukaan varastin kuvan MTBR:n jostain ketjusta. Itte kun en osaa päättää, että olisko se Ripley, HDR vai mikä. Edes päätös 275 vai 29 ole helppo ollenkaan, mutta varma valinta olis 275 HDR about 140mm takana ja 150...160mm edessä, Enven kiekot ja XX1-palikat. Ja kun mulla on BOS:sit toiminut ihan ok, niin Kirk ja Mustanaamion-koiran-sukulainen tjsp heilahduksenvaimentimiksi.

Kesälomalla oltiin ahkeria ja Ibis-parven kanssa kierrettiin terasseja ympäri Eurooppaa, mm. Sveitsissä, Itävallassa ja Italiassa, tässä vissiin maalissa Riva del Gardalla. Vertikaalia taisi tulla loman aikana se 20km ja kilsoja ehkä 600...700km. Välillä tuli mieleen, että putkeltakin olis kiva ajaa...
http://pic.useful.fi/fe22f8c4393d4af4dfa93a00d689eced.jpg

Mutta nyt! Weizen Bier terassilla huudettu!

brilleaux
15.11.2013, 19.48
Mojon Linkut taas väljät. 2012 loppukesästä vaihdettu. Oiskohan niin, että kannattaisi vaihtaa kunnon laakerit itse noihin linkkuihin, sensijaan että tilaa valmiin paketin? Ei taida olla alkuperäiset laakerit premiumtasoa?

Kokemuksia uusien laakereiden asennuksesta linkkuihin?

Linkustoja kun on ne 2 satsia jo...

EDIT: sen kummemmin arpomatta ajattelin kokeilla noita:
http://mbbearings.co.uk/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=896

N. 60e kuluineen, ei paha.

Leku
16.11.2013, 16.59
Noita Enduro beerringssejä olen ittekin vaihdellut.

Ripleyn laitoin tilaukseen, loppu arvuutus.

brilleaux
23.11.2013, 10.43
Oli kohtuullisen helppo askare tuo laakereiden vaihto. Katsotaan vuoden kuluttua, onko nuo MAX-laakerit yhtään kestävämpiä.

brilleaux
30.11.2013, 09.55
Onko kukaan laittanut tuota Mojoon?
http://www.mountainracingproducts.com/wp-content/uploads/AMG_PRODUCT_13.png

http://www.mountainracingproducts.com/mrp/amg/

Ajattelin vielä varmistaa ketjun paikoillaan pysyvyyden ja suojata rattaan iskuilta(bashi on kyllä nyt paikallaan).

Mutta onko kokemuksia, mahtuuko tuo? Ettei ota kontaktia linkun kanssa?

Leku
01.12.2013, 12.10
Tai jos vaihdat alimman linkun etuakselin (tai jos on vehkeet niin teet itte sisäkierteen) ja laitat sen mrp:n ibis-spesifisen mallin, niin pysyy pyörimättä paikoillaan. Taisi sama ohjuri käydä sekä HD:een että SL:ään.
Sinällään kun noissa sun kuvien malleissa ei ole alarullaa, niin taitaisivat toimia, mutta pelkkä bb mount on kyllä vähän ankea, se pyörähtää 96% varmuudella.

Ens viikolla pitäis julkistua joku uusi Ibis. Kai se on joku 29 takajäykkis, vai 160mm 275 ripley LT, tai nojapyörä, tai tai?

brilleaux
01.12.2013, 13.12
Ens viikolla pitäis julkistua joku uusi Ibis. Kai se on joku 29 takajäykkis, vai 160mm 275 ripley LT, tai nojapyörä, tai tai?

LÄSKI ?!! :P
http://static2.wikia.nocookie.net/__cb20130523004820/random-ness/images/b/bd/GIF_-_Star_Trek_Nod.gif

EDIT: ja kiitokset tuosta pyörähdys maininnasta, ei tullut edes mieleen. Ehkä pitäydyn pelkässä bashringissä, jos ketju ei tippuile. :)
Mojossahan on siis nyt RaceFacen 30t n/w+X9 type2 vaihtaja. On ainakin toistaiseksi ketju pysynyt paikallaan kuin liimattuna.

Leku
02.12.2013, 13.26
Eipä nimitellä, vaikka paikkansa pitä(äkin)isikin! :eek:

Ja kun fakta on, että pyöräilyssä parasta on speksaus, niin here we go again.

http://www.ibiscycles.com/images/uploads/bikeGallery/ripley-IBIS3047.jpg

+

http://p.vitalmtb.com/photos/stories/2013/04/04/full_2014_RockShox_Pike_Fork.jpg?1365087314

+

http://www.universalcycles.com/images/products/large/62722.jpg

+

http://ep1.pinkbike.org/p4pb8342807/p4pb8342807.jpg

+

http://www.tnc-hamburg.com/TNC-Shop/images/product_images/info_images/23328_0_Bremse_Shimano_XTR_Trial_Satz.jpg

+

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT8uuy1Jcc7I42ko9raFN_METqWfMMCQ 7OMkn4HqmgpvzBGgkGG

= Great success?

Portti
02.12.2013, 15.50
...= Great success?

Can't go wrong with that. Tuossa on kyllä kombinaatio, joka ei voi mennä pahasti pieleen. Jarrut ovat noista ainoat joista voisi keskustella, mutta eiköhän XTR:t ole pätevät pelit. Haukea luultavasti pukkaa itsellekin jossakin vaiheessa.

Minulla olikin näköjään mennyt tuossa ketjussa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49961-Ibis-Ripley-29) tyystin ohi Lekundeerin viesti, jossa viitattiin tähän tulevaan menestystarinaan.

Verska-Vesa
02.12.2013, 16.54
Luulin että Leku on kuningasleekerimiehiä.
Nykyäänhän jopa itseään kunnioittava insinöörikin kehdannee ostaa moisen, kun ovat ilmeisesti luopuneet siitä O-renkaasta välyksen poistajana ja korvanneet sen kunnollisella kartiolla patentin rauettua? On noissa pakko olla huonot katteet, kun parikymmentä vuotta täytyi myydä sekundaa kun lisenssiin ei ollut varaa...

Leku
02.12.2013, 17.29
Juuei mulla on tossa HD:ssakin CC110, eikä ole kolmen vuoden aikana löytynyt syytä vaihtaa.

Jarrut Shimanot, koska nyt meni hermo Formuloihin. Pari paria Oneja nytkin käytössä ja jotain muuta vaihteeksi kiitos. Nää eivät laahaa niin suurella todennäköisyydellä kuin Formulat? Oliko hujopilla jotain sisäpiirin kieroutta 2014 XTR traileista? Kakista ulos!

sakuvaan
02.12.2013, 19.42
mulla on 2012 XTR trailit, yhden viallisen sain mutta lbs vaihtoi sen kokonaan uuteen seuraavana päivänä, helpot ilmaa tehoa on ja hyvä modulaatio, servo wave kanssa antaa isosti tilaa levyn ja palojen väliin.

osta.

Portti
02.12.2013, 21.21
... Oliko hujopilla jotain sisäpiirin kieroutta 2014 XTR traileista? Kakista ulos!

Ei ole. Sen perusteella mitä kokemuksia meidän porukassa on vanhemmista XTR-jarruista, niin nuo lienevät varma ja luotettava valinta. Makuasioita mistä tykkää ja kyllä kai noihinkin voi todeta että can't go wrong with that. Itsellä Ripleyssä Magura MT8.

Joko kaikki muutkin osat on speksattu vai onko vielä jotain spekuloitavaa jäljellä? Jatketaanko spekulointia tuolla varsinaisessa Ripley-ketjussa niin jää tämä ketju Mojo-jutuille.

Leku
03.12.2013, 09.49
Juuh. -> http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49961-Ibis-Ripley-29

brilleaux
03.12.2013, 11.09
Mojoon vaihdoin keväällä 160mm keulan; sain keulakulmaa loivennettua sinne 67 asteen tienoille. Tuolta toisesta ketjusta bongasin maininnan jo aiemmin mielessä käyneistä offset-reduista. Kun kulma saisi olla omaan makuun hiukka vielä loivempikin.

Kuinkas noiden kanssa on, kun ei ole tietoa/kokemusta; saisin ilmeisesti noilla kulmaa vielä loivennettua?
Mutta...onko noissa mitään haittapuolia?

Käsittääkseni keskiö siis laskee noilla(nousi uudella keulalla, lasku ei haittaisi)?

Mutta menetetäänkö sitten jo liikaa polkuajelun ketteryydestä? Nyt pyörä "fits like a glove", alamäkienskassa vielä hiukan loivempi keulakulma ei olisi yhtään pahitteeksi.

Lähinnä kiinnostaa siis kokemusperäinen tieto redujen hyödyistä+haitoista.

mikkox
03.12.2013, 13.17
^Mä laitoin Mojoon syksyllä juuri noi offset-puslat, kun tuitui että on vähän jyrkkä kulma enskaa varten normaalisti. Mulla siis 150mm keula siinä. Testiä en tosin ole juurikaan ehtinyt ajaa, mutta ensi vaikutelma oli että kyllä sillä oli kivempi alamäkeen mennä. Tosin keulakulma taitaa mulla olla tällä hetkellä suunnilleen sama kuin 160mm keulan hankkimisella. Toki keskiö laski mikä ei haitannut.

Takarengas tuli todella lähelle pystyputkea, kun iskari on pohjassa, joten vähän korkeampien renkaiden kanssa kannatta tarkistaa ettei osu.

En tiedä oliko tästä nyt mitään apua, kun ei tuota kokemusta ole vielä juurikaan. Peruslenkit kun tulee ajettua 29" jäykkä perällä nykyään.

brilleaux
03.12.2013, 13.29
Hyvä pointti tuo takarenkaan etäisyys pystyputkesta, en tullut edes ajatelleeksi. :o
Onko tarkempaa tietoa paljonko laittamasi redut loiventaa kulmaa?

EDIT: tuollahan noita olikin
http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/Offsetpari/SubProducts/Offsetpari-7001

Tmh
03.12.2013, 14.44
Kun sulla on jo pitempi keula niin samalla satulakulma loiveni. Offset reduilla on sitten vastaavaa taipumusta. Tähän kun vielä otetaan huomioon Mojon loiva alkuperäinen satulakulma niin taidetaan olla jo pian 70 asteen alapuolella... mikä ei yleensä ainakaan paranna poljettavuutta yms.

Redut myös vaikuttaa jonkin verran jousitusgeometriaan varsinkin näissä VPP pyörissä. Huonolla vai hyvällä tavalla riippuu pyörästä. Linkagen blogissa on näistäkin ollut juttua.

Harkitsisin kyllä pidemmän keulan kaveriksi angle set ohjainlaakeria mikäli vielä loivempaa kaipaa. Tämä loiventais keulaa, jyrkentää satulakulmaa ja laskee keskiötä. Kaikki yleensä ihan toivottuja muutoksia.

Tuolla saa vähän osviittaa: http://bikegeo.muha.cc/

lisäys: Eihän tuossa perus Mojossa niin mahottoman loiva SA olekaan vakiona. Se oli tuo Mojo HD missä lähdetään 71 asteesta liikkeelle.

brilleaux
03.12.2013, 20.35
Harkitsisin kyllä pidemmän keulan kaveriksi angle set ohjainlaakeria mikäli vielä loivempaa kaipaa. Tämä loiventais keulaa, jyrkentää satulakulmaa ja laskee keskiötä. Kaikki yleensä ihan toivottuja muutoksia.


Kyllä kyllä, Mojo Carbonissa kun ei vaan ole mahdollisuutta angle set laakeriin. Käsittääkseni...

Tmh
03.12.2013, 21.30
Näin taitanut päästä käymään. Ofanaim.net taisi ennen tarjota tuollaista mahdollisuutta mutta sivujensa mukaan on lopettanut toimintansa...

brilleaux
10.12.2013, 13.28
Hetkinen !!!
http://www.canecreek.com/products/headsets/angleset

Jos nyt oikein ymmärrän, tuo EC44/ZS44 satsi käy siis ei tapered-mojon keulille??

Edit: ja jos taas oikein ymmärrän, tuo sinne käydessään "nostaa" keulaa taas ylemmäs? Alakuppi ilmeisesti tulee "ulkopuolelle", headtuben alle?
Joku asiaan perehtynyt voisi valaista tuon geometriamuutosta; mennäänkö metsään?

JaKon
10.12.2013, 13.41
Nopean googletuksen perusteella Mojossa on 41mm sisähalkaisijalla oleva emäputki (http://www.ibiscycles.com/support/technical_articles/headsets/). Ehkä tuon 44mm halkaisijalla olevan laakerin siihen saa, jos vähän isommalla lekalla naputtelee. En kuitenkaan suosittele koittamaan, saattaa olla entinen Mojo Carbiniumi sen jälkeen :seko:

brilleaux
10.12.2013, 13.54
No niimpä onkin, mistähän tuon 44mm epähuomiossa katsoin. :P

Ehkä sitten odotamma vaurastumista ja HD:tä, jos loivemmat kulmat haluamme. :D

Edit: ja onhan toi nykyinen 67-67,5 astettakin jo ihan ok. Pyörä kiipeääkin vielä kohtuu hyvin. Ja kieppuu kivikkopoluilla ihan ketterästi. :)

peippo
10.12.2013, 20.06
Alkuperäiselle Mojo HD:lle tulossa päivitysosana 27.5" takakolmio, tekevät vain ja ainoastaan yhden satsin noita.
$599 + $50 postitukseen + alv/tullit, vähän arvokasta.

http://bit.ly/Jbg66f

brilleaux
10.12.2013, 20.43
Mitäpä tuolla tekee. 26" on olemassa. Turhake. :)

Leku
13.12.2013, 13.17
No mutta kas. Ketjun vuosipäivän kunniaksi tuli Lutzilta juurikin äsken saapumiskuittaus yhdestä sinisestä L-koon Ripleystä.

Alkuperäinen SL on sekin vielä käytössä, justiinsa askarrelutin iskarit kuntoon Fillariosassa.

Hakkalugi Disk olisi sekin varmaan hyvä ja tarpeellinen...
http://www.cxmagazine.com/wp-content/uploads/2012/10/ibis-hakkalugi-disc-2013-cyclocross-bike-don-myrah-img_9489-e_11-590x383.jpg
http://www.cxmagazine.com/ibis-launches-hakkalugi-disc-cyclocross-bike-world-champion-don-myrah-bike-profile

Kärrä
17.12.2013, 21.49
Tänään alkoi Mojo HD:n kasaus, vaikka taidankin olla ajastani jäljessä, kun pysyn 26"ssa.. :(

MPI
17.12.2013, 23.07
Tänään alkoi Mojo HD:n kasaus, vaikka taidankin olla ajastani jäljessä, kun pysyn 26"ssa.. :(

Et ole! Mulla pysyy 26":n ensimmäisen valmistuserän HD alla niin kauan kun enskakisoissa pärjääminen on kiinni ajotaidoista eikä pyörästä.

brilleaux
18.12.2013, 08.09
Jos joskus on mahdollisuus normi Mojon kaveriksi HD hommata, se(kin) tulee olemaan 26". Itse en aja kisaa. En koe hyötyväni yhtikäs mitään, jos vaihtaisin rengaskokoa. Paitsi saisin tietty tuhlata rahaa uuteen kiekko- ja rengasvarastoon. Onhan se varmasti ihanata. :D

Ja kuten edellä sanottu, kisoissa pärjääminen on kuskista kiinni. Sitä kukaan tuskin kiistää.

Kärrä
18.12.2013, 13.40
Ettei nyt jäisi epäselväksi, niin aiempi kommenttini oli hieman humoristinen :) Tulen varmasti olemaan todella tyytyväinen tuohon pyörään ja siitä tulee "aivan liian hyvä" minun polkuajeluihin/harrasteluun :)

MPI
21.12.2013, 09.04
Oishan toki uusi konkeli kiva, mutta kun toi vanhakin tuntuu edelleen hyvältä. Ripleytä olis joskus kiva kokeilla, mutta vähissä taitaa olla R:t vielä kotomaassa. Portilla ja kohta Lekulla? No seuraava isompi investointi on kuitenkin uudet lonkat. Tekiskohän Ibiksen pojat niitä? :-)

Portti
21.12.2013, 14.33
... Ripleytä olis joskus kiva kokeilla, mutta vähissä taitaa olla R:t vielä kotomaassa. Portilla ja kohta Lekulla? ...

Muita Ripleyta ei ole vielä tullut vastaan, mutta luulisi noita muitakin olevan Suomessa. Suosittelen kyllä, jos sen tyyppistä peliä on hakemassa. Mojo SL:n jälkeen Ripleyhyn oli helppo tottua. Mojon hyvät puolet + uutta kivaa/hyvää = Ripley.

Kärrä
22.12.2013, 19.09
Kuva on taattua kännykkälaatua, mutta pyörä on nyt pientä hienosäätöä vaille valmis.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106920211/20131222_155227.jpg

brilleaux
23.12.2013, 10.41
Hyvältä näyttää. :)
Mutta mitä helkuttia joku Noppynikki tekee tämän tason pyörässä? :D Sehän on lähinnä katurengas....

EDIT: Kannattaa muutoinkin heittää noi svalpen kumit roskiin, jos tosissaan meinaa ajella. IMO. Poislukien ISP.

juu-zo
29.01.2014, 18.15
Täytyy täältä kysäistä ibis tietäjiltä että mikä saattaisi olla minulle sopiva runkokoko. Elikkä mittaa on 169cm ja mojo hd 140 on mietinnässä. Onko S parempi vaihtoehto kuin M?

Leku
29.01.2014, 18.35
Nää on kokoisikseen pieniä, eli S on sitten jo todella pieni, mutta kuka nyt mistäkin tykkää. Meinaatko ostaa jonkun käytetyn, kun HD on nykyään päivitetty HDR:ksi?

juu-zo
29.01.2014, 18.46
Torin S kokoinen hd 140 pisti silmään. Ibiksen sivujen mukaan suositus olisi kyllä M. Käytetyn hinta olisi parempi, mutta liian pieni on aina liian pieni. Tällä hetkellä alla on nicolai nonius cc M kokoisena, jonka olen säätänyt lyhkäsellä stemmillä itselleni sopimaan. Pienempi koko nicolaistakin olisi ollut parempi kylläkin. En tiedä olenko ajanut aina hieman liian isoilla rungoilla.

brilleaux
30.01.2014, 08.47
Täytyy täältä kysäistä ibis tietäjiltä että mikä saattaisi olla minulle sopiva runkokoko. Elikkä mittaa on 169cm ja mojo hd 140 on mietinnässä. Onko S parempi vaihtoehto kuin M?

Itsellä mittaa 173cm ja M-kokoinen Mojo Carbon on juuri passeli. Ja itse pidän "pienestä" rungosta.

juu-zo
30.01.2014, 09.08
Jos päästään myyjän kanssa hinnasta samanlaisene käsitykseen niin otan tuon S-kokoisen ja testataan sitä. 170cm mitta on aika väliinputoaja monella merkillä. Käytännössä pystyy ajamaan sekä s että m koolla mutta kumpi sitten natsaa paremmin on makukysymys.

Kärrä
24.02.2014, 22.23
Pistin Mojo HD:n tänään puntariin. 12,9kg tuli painoksi. (L koko)
Edit: ja "26 ain't dead" paita tuli postissa tänään.. :p

MPI
20.03.2014, 20.10
Nyt tietäjät heti tänne! Onko olemassa joku hyvä anglesetti, jota suosittelette HD:hen? Kun nyt aion pysyä tuossa 26":ssa, niin jotain pikkukivaa vois puuhastella. OneComponentsin 40t ratas tuli jo taakse hankittua.

PaH
20.03.2014, 21.20
Nyt tietäjät heti tänne! Onko olemassa joku hyvä anglesetti, jota suosittelette HD:hen? Kun nyt aion pysyä tuossa 26":ssa, niin jotain pikkukivaa vois puuhastella. OneComponentsin 40t ratas tuli jo taakse hankittua.

Tommonen (http://store.ibiscycles.com/angleset-p150.aspx) pelaa ainaskin amuliinipöörissä, miks ei sarvis-vehkeissäkin? WorksComponentiltä löytynee vastaavilla mitoilla malli kans.

MPI
21.03.2014, 21.45
Kiitti PaHis. Tuollainen 1,5 asteen WC tuli tilattua.

Jänistimpä hieman ja muutin 1 asteiseksi 170mm:n keulaan.

brilleaux
02.04.2014, 10.51
Minkäs kokoisia kumeja porukka on taakse Mojoon tunkenut? 2.5 Maxxis DHF vaikuttaa melko ahtaalta, vielä kun vanne ei näemmä ole ihan "keskellä" chainstayta...tilaa jää ahtaammalle puolelle n. 3-4mm.

Aet
01.09.2014, 15.04
Tiedoksi että varasttu mojo minulta viime viikolla. Lähinnä jos tällainen tulee vastaan niin tietää että ei ole rehellisen tein liikenteessä. Tosin mitä luultavammin on jo hävinnyt lahden yli, varastosta ei viety mitään muuta kuin tuo kyseinen pyörä. Selvästi tiedusteltu ja etukäteen miettitty tapaus.

www.facebook.com/antti.matinlauri/posts/10152324440751476 (http://www.facebook.com/antti.matinlauri/posts/10152324440751476)

Aflakorppi
26.11.2015, 23.48
Pitkäaikainen haave saattaa toteutua ja täpäri vaihtua Mojoksi. Missä liikkeissä näitä myydään. Ibiksen myyjälista antoi vain yhden osuman Suomeen, ja sekin kotisivu on tyhjä.

Portti
27.11.2015, 17.50
Pitkäaikainen haave saattaa toteutua ja täpäri vaihtua Mojoksi. Missä liikkeissä näitä myydään. Ibiksen myyjälista antoi vain yhden osuman Suomeen, ja sekin kotisivu on tyhjä.

Mikäli nykyaikaista Mojo HD3:sta hakusessa, niin kyselepä vaikka noista:

- http://www.exklusiv-bikes.de/ (täältä itse ostanut Ripley 29:n rungon)
- http://www.gocycle.de/ (täältä ostin syksyllä Ibiksen kehät ja tuolta saa myös muita Ibiksen tuotteita ml. kokonaiset pyörät)
- http://www.cyclecomponents.com/ (Ruotsin Ibis-kauppias)

Kärrä
02.03.2016, 15.51
Moikka..
Pyörä on Mojo Hd 160mm (142mm takanavalla), Keula 2013 Fox 34 float 160mm.
Tuo joustomatka on hieman turhan pitkä käyttööni.
Nyt on pyörinyt mielessä orastava ajatus, että mitä jos:
Lyhentäisi keulan 150mm. joustolle. (140mm ei taida onnistua)
Ostaisi taakse uuden 200x50 iskarin ja limbo chipit. (ilmeisesti n.130mm todellinen joustomatka)
Tällä saisin hieman matalamman keskiökorkeuden ja omaan ajoon sopivamman 150/n.130 jousituksen.
Mikäli taakse jäisi tarpeeksi tilaa, niin voisin harkita joko mahdollisimman isotilavuuksisia (jotka mahtuvat) 26" renkaita tai 650B kiekkoja pienemmillä kumeilla, jotka nostaisivat keskiön suunnilleen samaan kuin nyt.

Olenko aivan kuutamolla ajatuksissani? :seko:
Mielipiteitä/kokemuksia kenelläkään?

H. Moilanen
11.08.2017, 14.08
Ibis -kuume nousee. Ibiksen sivulla kotimaiseksi dealeriksi merkitty LSVesamaa on ilmeisesti lakannut olemasta. Onko suomessa uutta dealeria vai pitääkö lähteä naapurimaahan (vai muualle, minne?) ostohousujen kanssa?

Portti
11.08.2017, 15.39
Ibis -kuume nousee. Ibiksen sivulla kotimaiseksi dealeriksi merkitty LSVesamaa on ilmeisesti lakannut olemasta. Onko suomessa uutta dealeria vai pitääkö lähteä naapurimaahan (vai muualle, minne?) ostohousujen kanssa?

Eipä taida olla Suomessa kauppiasta nykyään. Itse aikoinaan Mojo SL-rungon ostin LSVesamaan kautta. Nykyisen Ripley 29-rungon tilasin Saksasta Exklusiv Bikes -nimisestä puljusta, josta myös Leku on Ibiksiään tilaillut. Sekään pulju ei taida olla enää pystyssä.

Yhdet Ibis-kiekot ostin Saksasta www.gocycle.de -nimisestä liikkeestä. Myyvät myös Ibiksen pyöriä/runkoja. Aivan asiallista toimintaa tuolla, sieltä voisi ainakin kysyä tarjousta. Ruotsin Ibis-maahantuojalta voisi myös kysellä. Näkyy muuttaneen nimeään ja olevan nykyään Cykelcraft (http://www.cykelkraft.se).

Mikä Ibis mielessä? Uusi HD4?

H. Moilanen
11.08.2017, 15.47
HD3 tai HD4. Nelkku kiehtoo loivemman keulakulmansa takia, mutta kolmosen hintalappu saattaa ohjata hankintaa siihen suuntaan.

Pitääkin tsekata toi nahkahousumaan kauppa. Ruåttalaisia sivuja eilen jo tsekkailinkin.

Portti
11.08.2017, 20.58
HD3 tai HD4. Nelkku kiehtoo loivemman keulakulmansa takia, mutta kolmosen hintalappu saattaa ohjata hankintaa siihen suuntaan.

Pitääkin tsekata toi nahkahousumaan kauppa. Ruåttalaisia sivuja eilen jo tsekkailinkin.

Ohjehinnoiltaan HD3 ja HD4 ovat yhteneväisiä (Ripleyssäkin ainakin pelkkä runko saman hintainen kuin noissa), joten sen suhteen ei eroa ole. Toki HD3:sta voi olla paremmat mahdollisuudet saada isompaa alennusta kun ei ole niin tuore malli kuin HD4.

Hienoja pelejä molemmat ja Ibis on hyvä firma. Asiakaspalvelu kohdillaan.

H. Moilanen
14.08.2017, 13.34
HD3:ssa näkyy olevan ainakin Cyckelkraftilla jotakin alennuksia. Voi tosin olla markkinointikikka. Mustana heppana speksausprosessiin rynni Mojo3. Se olisi lähimpänä aikaisemmin omistamaani HD140 -pyörää.

Speksaaminen jatkukoon...